Ik blijf het nog steeds de grap van de eeuw vinden 'Brussels South Airport'quote:Op maandag 17 juli 2006 23:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Brussel Zuid zoals Ryanair het noemt is dus gewoon Charleroi Airport een kilometer of veertig ten zuiden van Brussel. Bij die relatief kleine luchthaven is géén treinstation.
[...]
Aan de andere kant, ook Zaventem is 20 km van de Brusselse markt. Charleroi Airport nauwelijks het dubbele. In Londen ligt zelfs Heatrow Airport verder van de Big Ben dan "Brussel Zuid" van Brussel ...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:04 schreef der_Otto het volgende:
[..]
Ik blijf het nog steeds de grap van de eeuw vinden 'Brussels South Airport'En dan komen mensen daar aan en denken ze dat ze even naar de Grote Markt van Brussel kunnen wandelen
![]()
Walen hebben blijkbaar toch gevoel voor humor![]()
(Toch maar even voor de duidelijkheid: de enige luchthaven in de buurt van Brussel is nog steeds Zaventem; met een treintje rechtstreeks in verbinding met het centrum, kwartiertje, twintig minuten ongeveer)
=> Bereikbaarheid luchthaven Charleroiquote:Op maandag 17 juli 2006 23:00 schreef M1RR1E het volgende:
klopt het dat ik eerst naar charleroi-sud moet met de trein, en dan? is er vanaf daar vervoer naar het vliegveld?
Ja, niet gaan. Lelijke stad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2001 19:13 schreef HiZ het volgende:
Nog tips
LOL, ja, da's waar. Maar dan heb je het natuurlijk wel over échte luchthavens hequote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:20 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ook Zaventem is 20 km van de Brusselse markt. Charleroi Airport nauwelijks het dubbele. In Londen ligt zelfs Heatrow Airport verder van de Big Ben dan "Brussel Zuid" van Brussel ...
Bon voyage! we wachten op de foto's! (in een Venetie-topic??)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:19 schreef M1RR1E het volgende:
bedankt allemaal, voor de tips! en der_otto, ik was er dus ook een beetje ingetrapt :S maarja je moet er wat voor over hebben om goedkoop naar venetie te komen
Haha gaat vast wel lukken! Zal vast weer als een japanner overal foto's van maken :p wat ik met alle Italie en Kroatie foto's ga doen zie ik wel weer als ik terug kom :p. en als ik in die paar uurtjes in Brussel nog wat fotowaardigs tegenkom zal ik dat hier wel laten zien!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:36 schreef der_Otto het volgende:
[..]
Bon voyage! we wachten op de foto's! (in een Venetie-topic??)
...zei de Antwerpenaarquote:
redelijk. maar je met toch wel 0 euro per dag voor betalen. je kan beter net ff buiten het centrum parkeren en dan met het openbaar vervoer gaanquote:Op maandag 24 juli 2006 08:53 schreef BlueCurl het volgende:
is het makkelijk te parkeren in brussel?
Zie: http://www.interparking.com/nl/index.cfmquote:Op maandag 24 juli 2006 08:53 schreef BlueCurl het volgende:
is het makkelijk te parkeren in brussel?
uhuh was goed te doen! auto hele dag in de schaduw terwijl het mega warm was! alles goed te doen van daar met de metro! en zo duur is die metro daar niet!quote:Op maandag 24 juli 2006 21:23 schreef Jump het volgende:
We hebben ons in de buurt van de Heizel geparkeerd (de Madridlaan), en dan te voet tot aan het Atomium gegaan. Daarna met metrolijn 1A van daar tot in het centrum
Is dat hier dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:32 schreef der_Otto het volgende:
Nog een tip voor eind augustus, de Feeerien vinden weer plaats:
http://www.feeerieen.be/indexNL.htm
Enne, iets minder magisch maar op dezelfde plaats maar dan overdag en even gratis en sfeervol: de 'Boterhammen':
http://www.boterhammeninhetpark.be/home1.htm
Dat kleine zijstraatke in de Eikstraat, als ik het goed heb moet het daar zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:35 schreef DutchTrain het volgende:
Mooie foto's
Fotootje 4 herken ik niet
De rest is:
5. Kunstberg
6. Koninklijk Paleis
7. Zavel / Sablonkerk (of is het nou de binnenkant van de StMichel? )
8. St Michel
1 t/m 3 spreken voor zich... maar de naakte Manneke Pis valt wel op. Dit keer was z'n kleding zeker in de was
Arlequin is een superhotel. Heb ik ook gezeten. Echt een aanrader! 5 min loopafstad van het station en het centrum.quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:24 schreef gr8w8 het volgende:
Binnenkort een weekendje Brussel. Hotel Arlequin leek ons wel wat, in elk geval wel een goede locatie toch? http://www.arlequin.be/ We gaan in elk geval met de trein, een weekendretour. Daar kan je eigenlijk niet voor gaan rijden, als je niet alleen de benzinekosten maar ook de parkeerkosten meetelt. Hopelijk werkt het weer een beetje mee, nu dus maar even uitzoeken wat we allemaal zeker willen zien!
[afbeelding]
zelfs de Cinquantenaire op zich is al een leuke lokatie (en hier nog niet vernoemd , dacht ik)quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:46 schreef Gio het volgende:
Het Zonienwoud is idd een leuke wandelplek, hoewel ik zelf het arboreteum wat er vlakbij ligt wat mooier vindt.
Nog een klein parkeertipje voor in de stad: je kunt gratis parkeren bij de parkeerplaats bij het Cinquantenaire. Met de metro die er praktisch naast ligt ben je in 5 minuten in het centrum.
Een prachtige locatie! Met twee musea erbij!quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:31 schreef misteriks het volgende:
[..]
zelfs de Cinquantenaire op zich is al een leuke lokatie (en hier nog niet vernoemd , dacht ik)
3 toch? Het automuseum, het legermuseum en een nationaal historisch/kunst museum.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:28 schreef der_Otto het volgende:
[..]
Een prachtige locatie! Met twee musea erbij!![]()
Oh ja, het automuseum vergeet ik altijdquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:54 schreef Gio het volgende:
[..]
3 toch? Het automuseum, het legermuseum en een nationaal historisch/kunst museum.
[...]
Ja hoor, tegenwoordig doen de meeste franstalige brusselaars echt wel moeite om Nederlands te verstaan en zelfs te spreken. Anders kom je op de meeste plaatsen ook wel in het Engels waar je wezen moet. En iedereen blijkt te vergeten dat er ook gewoon een heel deel vlamingen (nederlandstaligen dus) in onze hoofdstad rondlopen...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:59 schreef leolinedance het volgende:
Ik wil naar Brussel over een paar weken. Maar ik spreek bijna geen Frans (helemaal weggezakt van de HAVO) Maar met Engels en Nederlands moet je toch ook een heel eind komen? Ik heb me ook gered in Italie, Spanje en Turkije, dus mij lijkt dit ook wel te doen
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |