Op het moment is het nogal "onrustig" in Brussel-Zuid. Niet te vergelijken met wat in Parijs gebeurt, maar dat is toch niet de buurt waar ik mij 's avonds nog alleen op straat zou wagen ...quote:Op dinsdag 15 november 2005 09:49 schreef Steven184 het volgende:
Ik had een vraagje. Hoe zit het met de buurt van Brussel-Zuid. en dan heb ik vooral over de buurt rondom Rue de Merode. Is het mogelijk daar 's avonds normaal over straat te lopen of is het een achterbuurt waar je je beter niet kan vertonen?
Wel belangrijk, aangezien ik daar misschien een nacht in een hotel zal zitten en als het niet zo'n lekkere buurt is kan ik beter opzoek gaan naar iets anders.
Ik denk dat je best een hotel in het centrum neemt.quote:Op maandag 14 november 2005 10:08 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Dankje. En hoe zit het met hotels? Zitten bij het stadion (die bedoel ik ja) ook hotels? Of is het verstandiger een hotel meer bij het centrum te nemen?
En bij welke halte van de metro is het Atomium en dat park?
Ik ga eens op die site kijken. Heb al een hotel gezien dat pal naast het stadion ligt, dat is wel makkelijk achteraf.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:52 schreef Frederic het volgende:
[..]
Ik denk dat je best een hotel in het centrum neemt.
Het metrostation dat zich praktisch onder het Atomium bevindt (dus vlakbij het stadion) is Heizel. (linksboven op kaartje)
[afbeelding]
Om naar het centrum te gaan neem je dus de gele lijn richting Herrmann Debroux. Wel afstappen in het station dat het dichtst bij je hotel ligt natuurlijk
Er is een metro om de 7 min tot ongeveer 00.30u
Hotels: www.bitc.be
Tja dingen om te doen: hangt er echt van af wat je wil he!quote:Op woensdag 16 november 2005 22:28 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
hoi hoi!!
ik ga vrijdag naar brussel [...]
Zijn er nog dingen die we echt moeten gaan doen?! of heeft er iemand nog wat andere tips?! ik hoor het graag!!
Amaai,had je een neger gezien?Rukvlamingen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Op het moment is het nogal "onrustig" in Brussel-Zuid. Niet te vergelijken met wat in Parijs gebeurt, maar dat is toch niet de buurt waar ik mij 's avonds nog alleen op straat zou wagen ...
en:quote:ja, rellen!! En niet zo'n beetje ook. Moslims tegen blanke groepen enz.
Maar gelukkig ook dit.quote:radicale jongeren trekken naar Irak voor terreurlessen
Wat bedoel je daarmee precies? Je wil oudejaar vieren in Brussel, maar je hebt schrik van moslims?quote:Op maandag 12 december 2005 09:18 schreef Taxi het volgende:
Als je Googled kom je dingen tegen als: Dit soort ongein
Opmerkingen als: (...)
Ik was niet van plan nog te gaan rijden na gedane sapjes...quote:Op maandag 12 december 2005 09:54 schreef whispers het volgende:
Op oudejaar is het vooral buiten te doen, op de Grote Markt zelf.
Verder heb je in de buurt (Zavel) tal van café's, restaurants, al wat je wil. Om daarna uit te gaan: Brussel is vrij groot, hoe ga je je verplaatsen?
Schrik van moslims? Nee, zeker niet, maar ik heb weinig zin in het aanschouwen van een grote matpartij op het plein. En ik heb ook weinig zin in een Taxinnetje die constant wordt lastiggevallen door Marocjes of wie dan ook. Het hotel is reeds geboekt, dus ik ga zekers te weten! Ik zie er dan ook echt naar uit en verwacht geen vervelende toestanden.quote:Op maandag 12 december 2005 10:00 schreef whispers het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee precies? Je wil oudejaar vieren in Brussel, maar je hebt schrik van moslims?
Niet nodig. 't Is allemaal voornamelijk stemmingmakerij, Brussel is relatief veilig. Dat neemt niet weg dat er wel een heleboel jonge gasten rondrennen op oudejaar die kwistig (al of niet zelfgemaakt) vuurwerk in het rond gooien. Neem dus iets mee tegen brandwonden.
Dat zijn allemaal grote winkelcentra die lang geleden opgezet zijn op een paar plaatsen in Brussel onder die naam. (ik geloof van 1 tem 5) , sommige zijn er niet meer, of heten nu officieel anders (vlakbij de heizel bv heet dat ook anders maar er staat daar nog altijd "City 5" op het gebouw) ,quote:Op zondag 11 juni 2006 22:00 schreef JeroenV het volgende:
Oke. Heizel is vlak bij het hotel. Hoe kom je er achter of je in City 1, 2 ed. zit? Staat dat gewoon aangegeven?
Misschien ook eens op wat andere sites speuren
Nou, ik woon al 20+ jaar in en rond Brussel en ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Maar het bestuur van Brussel heeft wel meer vage projecten gehad. We hebben het hier wel over de bakermat van het surrealisme hequote:Op zondag 11 juni 2006 22:00 schreef JeroenV het volgende:
Oke. Heizel is vlak bij het hotel. Hoe kom je er achter of je in City 1, 2 ed. zit? Staat dat gewoon aangegeven?
Misschien ook eens op wat andere sites speuren
Als je Metro Brouckere uitstapt zit je overal wel ongeveer vlakbij. Rond die buurt heb je ook genoeg restaurantjes. Even zoeken, ook in wat zijstraatjes en je vindt je gading wel. Voor een snelle hap, ook tot een flink stuk in de nacht, is er vlakbij Manneken Pis een pita/falafelstraatje. Wat je qua eten vooral moet vermijden is de Beenhouwersstraat/Rue des bouchers: dat is vooral een toeristenval. (Maar wel grappig om eens doorheen te lopen, maar laat je niet naar binnen trekkenquote:Op maandag 12 juni 2006 10:38 schreef JeroenV het volgende:
Oke, dankje![]()
We zullen dan wel bij de NIeuwstraat uitkomen. Zijn er daar ook restaurantjes genoeg?
De Grote Markt, bij welke halte is die te vinden? Of is dat ook daar in de buurt?
Ik krijg nu een redelijk idee met wat we allemaal gaan doen
Vanaf de Grote Markt loop je inderdaad zo naar Manneke Pis (maar moeilijk te vinden), de Nieuwstraat (winkelen), de Vismarkt (eten), de Beenhouwerstraat (vreten), het station en diverse theaters en bioscopen.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:43 schreef PeRi het volgende:
Wij gaan woensdag naar Brussel, ons hotel zit aan de Grote Markt. Ik neem aan dat je vanuit de Grote markt eigenlijk over wel kan komen? Beetje toeristische dingen, Manneken Pis, Place de Luxembourg en Koninklijk Paleis? En restaurants en dergelijke kunnen we vast ook vanuit daar vinden? Pubs en bars voor in de avond? We vinden het niet erg als we een eindje moeten lopen, maar dat we wel makkelijk terug kunnen komen. Ik wil dit keer namelijk niet echt voorbereid gaan, met boekje en plattegond en al ofzo. Maar het gewoon op me af laten komen en een heerlijke 3 dagen tegemoet gaan.
Een normaal retour is inderdaad 2 maanden geldig. Je hoeft 'm niet af te stempelen.quote:Dan heb ik nog een vraagje over de trein; als je vanuit Nederland een België-retour koopt; staat er dat ie 2 maanden geldig is vanaf de vertrekdatum. We kunnen neem ik aan dan toch gewoon terug de trein in stappen, of moet je 'm dan ergens afstempelen ofzo (zoals in NL als je zonder datum koopt?) Ik heb de kaartjes nog niet gekocht, alleen even gekeken hoe duur het zou worden op de automaat want er stond een belachelijk lange rij bij de internationaal-balie..
Europarlement ligt bij Place Luxembourg / Gare de Luxembourg. Ga daar alleen heen op een normale werkdag, bij voorkeur rond lunchtijd, want anders is het er ujitgestorven. De omgeving van alle Eurogebouwen kent overigens het grootste aantal Irish pubs buiten Ierland...quote:Op zondag 25 juni 2006 10:24 schreef PeRi het volgende:
Thanks! Europees Parlement ligt toch bij het Jubelpark(museum)? Daar wil ik namelijk wel heel graag heen. Is het Atomium echt de moeite waard om er heen te gaan?
quote:Op zondag 25 juni 2006 10:33 schreef DutchTrain het volgende:
Europarlement ligt bij Place Luxembourg / Gare de Luxembourg. Ga daar alleen heen op een normale werkdag, bij voorkeur rond lunchtijd, want anders is het er ujitgestorven. De omgeving van alle Eurogebouwen kent overigens het grootste aantal Irish pubs buiten Ierland...
Vrijdag is het nationale feestdag (21 juli): alles gesloten, grote festiviteiten in het centrum (kraampjes, zeepkistenraces, draaimolens, enz...) er is ook een militaire parade, luchtdefilé en vuurwerk (voor de geïnteresseerden natuurlijk)quote:Op maandag 17 juli 2006 12:05 schreef donald_dick het volgende:
zijn er nog leuke dingen te doen in dit weekend? ook kwa disco's enzo?
Brussel Zuid zoals Ryanair het noemt is dus gewoon Charleroi Airport een kilometer of veertig ten zuiden van Brussel. Bij die relatief kleine luchthaven is géén treinstation.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:00 schreef M1RR1E het volgende:
Ik heb een vraag die hier waarschijnlijk niet helemaal thuishoort, maar toch met brussel te maken heeft.
Ik heb namelijk onlangs een vliegticket geboekt vanaf brussel-charleroi met ryanair. Ik was in de veronderstelling dat daar vast wel een treinstation bij zou zijn, maar volgens mij valt dat een beetje tegen. Is iemand wel eens vanuit daar gevlogen? klopt het dat ik eerst naar charleroi-sud moet met de trein, en dan? is er vanaf daar vervoer naar het vliegveld?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |