abonnement Unibet Coolblue
pi_18604675
Deel 9 alweer... Damn gaat hard..

Korte inleiding:

Het Punkrock en Hardcore topic van Fok!
Post hier je alles wat maar met deze muziek genre te maken heeft. Bespreek hier je vetste bands, platen enz. Of vind je iets helemaal nix, post dat dan ook en geef goeie argumenten!! Of lul gewoon mee. Ieder z'n feestje.

Ik heb gister de nieuwe 37stabwoundz gekocht en mensen wat vet... ze zijn te zien op pinkpop o.a. als opening voor de 3fm tent.



Vorige topics:

zie jimmy

[ Bericht 52% gewijzigd door Kletz op 22-04-2004 11:38:25 ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 22 april 2004 @ 11:04:42 #2
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18605146
ik wijzig mijn ding wel ik was de vorige delen vergeten maar ja fijn als mensen meedenken!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18605182
Aan het eind van het vorige topic vroeg ik om goede youthcrew suggesties, Kletz zei hierop het volgende:
quote:
Mainstrike vind ik toch wel lekker maar dat ken je vast al wel... ik weet niet of je shark attack, carry on, floorpunch, Give up the ghost, battery, chain of strength, the deal enzo bij die genre mag zetten? maar dat ken je vast ook al wel... ben niet zo'n youth crew fanaat maar deze bands die ik net opnoemde vind ik zeker wel vet... maar verder kan ik je niet helpen.. moet je toch bij andere mensen terecht
Van dit rijtje heb ik wel wat muziek van Chain Of Strength en GUTG en The Deal heb ik ooit op de EHCP gezien. Van de andere bands zal ik eens wat meer gaan checken.
Zelf vind ik Diehard Youth wel geinig.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_18606196
GUTG was eerst toch American Nightmare of praat ik nu poep?
War. War never changes.
pi_18606531
quote:
Op donderdag 22 april 2004 12:03 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
GUTG was eerst toch American Nightmare of praat ik nu poep?
I speak whale maar geen poep. maar idd ze heette eers AN.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18606684
Wooeehhhrrooowww arrreee yhhhooouu dooooiingg?
War. War never changes.
pi_18606908
ai wat is die nieuwe 37 stabwoundz ontzettend bruut. Think pantera, merauder.

te verkrijgen op www.gardenofexile.nl
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18606919
quote:
Op donderdag 22 april 2004 11:20 schreef Kiff het volgende:
Aan het eind van het vorige topic vroeg ik om goede youthcrew suggesties, Kletz zei hierop het volgende:
[..]

Van dit rijtje heb ik wel wat muziek van Chain Of Strength en GUTG en The Deal heb ik ooit op de EHCP gezien. Van de andere bands zal ik eens wat meer gaan checken.
Zelf vind ik Diehard Youth wel geinig.
check ook eens Damage Control, The First Step
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18607005
Groezrock anyone? Ik wel.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_18607042
quote:
Op donderdag 22 april 2004 12:43 schreef Kiff het volgende:
Groezrock anyone? Ik wel.
helaas niet, leuk festival 2 jaar geleden geweest..
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18607245
sem ik heb et t-shirt al gisteren gekregen van Tjeerd... super vet shirt!! en net ff de nieuwe instil bij ze gepre-orderd!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 22 april 2004 @ 12:56:36 #13
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18607263
quote:
Op donderdag 22 april 2004 12:45 schreef StrikeAnywhere het volgende:
helaas niet, leuk festival 2 jaar geleden geweest..
En gaat er nog iemand naar 20 jaar Goudvishal? Ik heb een nieuwe Koekrand uit 1986 met daarin een artikel over 2 jaar Goudvishal. Daarin staat nog dat de goudvishal (eerst stokvishal) binnen 1 of 2 jaar wegmoest, hebben ze het in ieder geval ruim 15 jaar extra uitgehouden.

Maar de line-up is niet echt mijn ding, jullie?
pi_18607462
gvd ik wil dat shirt nu !!!!
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18608082
Is er hier iemand bekend met de 10 cd box "Punk: The Voice of A Generation" ?
pi_18610085
quote:
Op donderdag 22 april 2004 13:33 schreef Seborik het volgende:
Is er hier iemand bekend met de 10 cd box "Punk: The Voice of A Generation" ?
Nee, maar het klinkt waardeloos.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_18611705
quote:
Op donderdag 22 april 2004 13:33 schreef Seborik het volgende:
Is er hier iemand bekend met de 10 cd box "Punk: The Voice of A Generation" ?
Ik heb die wel eens in m'n handen gehad.

Zijn gewoon echt van allerlei verschillende bands. Van de Ramones tot the Clash, van de Pistols tot Sham69. Wel grappig om allemaal te hebben, toch stukje geschiedenis...
pi_18611710
quote:
Op donderdag 22 april 2004 12:43 schreef Kiff het volgende:
Groezrock anyone? Ik wel.
check!
  donderdag 22 april 2004 @ 18:02:33 #19
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18614733
punk: the voice of a genration, wel eens gezien bij een distro op internet maar vroeg me af op welk label hij is. Iemand een idee?

Ik ga niet naar Groezrock, gaat er nog iemand naar 20 jaar Goudvishal?
pi_18614759
quote:
Op donderdag 22 april 2004 18:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
punk: the voice of a genration, wel eens gezien bij een distro op internet maar vroeg me af op welk label hij is. Iemand een idee?

Ik ga niet naar Groezrock, gaat er nog iemand naar 20 jaar Goudvishal?
De mensen die niet naar Groezrock gaan denk ik.

Kletz geloof ik... en StrikeAnywhere.
  donderdag 22 april 2004 @ 18:43:39 #21
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18615538
quote:
Op donderdag 22 april 2004 18:04 schreef =HellFire= het volgende:
De mensen die niet naar Groezrock gaan denk ik.

Kletz geloof ik... en StrikeAnywhere.
En gaan jullie nog met truien gooien?
pi_18615584
Ik? Ik niet.

Diverse_Realiteit wel. gehehehge...
pi_18616870
quote:
Op donderdag 22 april 2004 14:58 schreef Kiff het volgende:

[..]

Nee, maar het klinkt waardeloos.
Zow, goed he.
pi_18622405
Hey mensen, voor het geval ik jullie niet meer spreek, prettig weekend, have fun @ Misfits (mochten er nog mensen daarheen gaan) Goudvishalfest, en Groezrock en wellicht tot ziens op Groezrock 2004.

.

En als je me tegenkomt, spreek me ff aan ofzo.

dit was een schaamteloze cross-post, thank you very much
  donderdag 22 april 2004 @ 23:58:19 #25
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_18623034
quote:
Op donderdag 22 april 2004 11:20 schreef Kiff het volgende:
Van dit rijtje heb ik wel wat muziek van Chain Of Strength en GUTG en The Deal heb ik ooit op de EHCP gezien. Van de andere bands zal ik eens wat meer gaan checken.
Zelf vind ik Diehard Youth wel geinig.
Oude helden:

Mouthpiece
Hands Tied (Ex-Mouthpiece )
Youth Of Today
Gorilla Biscuits
Cornerstone
Ten Yard Fight (al vind ik het zelf niet leuk)
Battery
Atari - We'll be fighting 7"!!!!! (beste old school 7" ooit)
Unity
Uniform Choice

Laatste 2 zijn wat minder YC....

Huidige helden:
dunno...

Nederlandse bands/platen die de moeite waard zijn/waren:

Oil - eerste 7" op commitment
Reaching Forward
Product X - 23 7" op commitment
Fairfight - 2e 7" op commitment
One Truth - 2e 7" op Commitment (uit Belgie)


Fuck... Als ik zo m'n 7" bakje doorkijk heb ik toch nog wel wat aardige plaatjes al een tijd niet gehoord: Cockroach/Mihoen split 7", BSE/Insult split 7", Prohaska 7", Life's Halt - We sold our souls to hardcore 7", Point of Few 7"s, Amdi Petersen's Armee 7", SAF/Lomb split 7"...
I make love in theory and touch myself in practice
  vrijdag 23 april 2004 @ 07:23:37 #26
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18625923
quote:
Op donderdag 22 april 2004 23:58 schreef Asphyxion het volgende:
Fuck... Als ik zo m'n 7" bakje doorkijk heb ik toch nog wel wat aardige plaatjes al een tijd niet gehoord: Cockroach/Mihoen split 7", BSE/Insult split 7", Prohaska 7", Life's Halt - We sold our souls to hardcore 7", Point of Few 7"s, Amdi Petersen's Armee 7", SAF/Lomb split 7"...
Zat je nou en jouw 7" bakje te zoeken of in de mijne? Ofnee, ik heb de Prohaska 7" niet, maar hier noem je toch wel een rijtje favorieten. Ik heb laatst ook de VALS 7" weer uit de vergetelheid gered, de Nederthrash 7". Dan is de Makiladoras 10" natuurlijk nog eens supervet! Wat is jouw favoriete Point of few 7"? Ik geloof dat ik er 10 heb ofzo (is overdreven). Ik heb:

Point of Few-s/t (profound cover #57/100)(Discontent/98)
Point of Few-Beneath the surface (Coalition/00)
Point of Few-Beneath the surface (Clear green vinyl/SSD rip-off cardboard sleeve #19/40)
Point of Few/Betercore-Split (Balowski/01)
Point of Few-Silence (Clear yellow vinyl) (625/01)
Point of few/Mihoen-Split (kick ‘n punch/02)
Point of Few-Buying Satisfaction (Hardcore Foundation/03)
Point of Few/Omega Cinco (clear vinyl) (Ozono Kids/03)
Ruination/Point Of Few-United in Global Suicide split (Wicked Witch/03)
Point of few-There’s not much left Cassette (original/bobster)

Andere 7"es of tapes ken ik dus niet
pi_18628392
damn ik ken al die shit niet... moet ik me nu weer jong voelen? haha
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  vrijdag 23 april 2004 @ 11:00:12 #28
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18628507
Als je zo die jaartallen erachter ziet (ik ben een beetje een verzamel-nerd) dan valt dat volgens mij wel mee. Misschien houdt je gewoon niet zo van snelle thrash met wat Youthcrew en screamo-achtige invloeden (niet zo'n hele goeie omschrijving, sorry)
pi_18628633
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 11:00 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Als je zo die jaartallen erachter ziet (ik ben een beetje een verzamel-nerd) dan valt dat volgens mij wel mee. Misschien houdt je gewoon niet zo van snelle thrash met wat Youthcrew en screamo-achtige invloeden (niet zo'n hele goeie omschrijving, sorry)
Nou ik vind et wel vet hoor snelle trash en youthcrew..... maar ik verdiep me gewoon niet in onbekende shit...
Als ik iets hoor en vind et vervolgens vet dan ga ik er vanzelf wel in verdiepen. Maar ik hoor zelden onbekende shit, ja of vrienden van me zeggen zo iets van jo bas tjek dit eens ff dit is vet... en meestal moet ik et dan 5 keer horen voordat ik er een oordeel over kan geven .

Denk gewoon dat ik gewoon meer met de hype van een band meeloop zeg maar.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  vrijdag 23 april 2004 @ 11:59:02 #30
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18629937
Hypes zijn voor mij juist vaak een reden om een band links te laten liggen. Dit slaat natuurlijk nergens op, maar zal wel te maken hebben met het idee van "als iedereen het goed vind zal het wel niks voor mij zijn", ofzo. Of ik ben een pure egoist die een band voor zichzelf wil hebben. Toch heeft Point of Few erg veel opgetreden en vooral op die manier nogal wat bekendheid gekregen.

Ik heb sowizo iets met alles wat Nederlands is, dus ik probeer zoveel mogelijk alle singeltjes te kopen van Nederlandse DIY-bands, en daar zit soms hele vette shit tussen.
pi_18630881
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 11:59 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Hypes zijn voor mij juist vaak een reden om een band links te laten liggen. Dit slaat natuurlijk nergens op, maar zal wel te maken hebben met het idee van "als iedereen het goed vind zal het wel niks voor mij zijn", ofzo. Of ik ben een pure egoist die een band voor zichzelf wil hebben. Toch heeft Point of Few erg veel opgetreden en vooral op die manier nogal wat bekendheid gekregen.

Ik heb sowizo iets met alles wat Nederlands is, dus ik probeer zoveel mogelijk alle singeltjes te kopen van Nederlandse DIY-bands, en daar zit soms hele vette shit tussen.
Het is dus ook niet zo van... als mijn vrienden of de zanger van backfire (om maar een voorbeeld te noemen) een band helemaal te gek vind, dat ik dat ook vet vind.... Ik heb dus bijna helemaal nix met madball maar mijn vrienden zeg maar wel. Ik vind et geen kut band ofzo maar ik heb gewoon meer met andere bands dan met hun.

Maar nogmaals: als ze met bands aankomen zetten wat ik niet of weinig ken, sta ik er absoluut wel open voor.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  zaterdag 24 april 2004 @ 12:46:12 #32
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18651066
Rustig hier.

Iedereen zit zeker op Groezrock.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18652173
quote:
Op donderdag 22 april 2004 18:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
punk: the voice of a genration, wel eens gezien bij een distro op internet maar vroeg me af op welk label hij is. Iemand een idee?
Cherry Red Records.
pi_18668297
Groezrock was vet. Nuff said for now.
  zondag 25 april 2004 @ 10:59:49 #35
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18668737
Cherry Red records daar heb ik echt nog nooit van gehoord en ik heb dan ook geen idee wat de intentie is van de mensen die die box uitgegeven hebben.

Voor de mensen die nu naar de Goudvishal gaan, laat me eens weten hoe het was. Ik ben vooral geinteresseerd in verhalen over Madball en Madball-truien. Laat eens iets horen
pi_18668769
Nou ik heb niks gezien @ madball. @ groezrock.

Stretch Arm Strong dude had gister wel een Goudvishal-ding aan.
  zondag 25 april 2004 @ 12:22:24 #37
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18669735
Zou die gast met die Madball-trui niet ook naar Groezrock gaan? Ik wordt een beetje moe van die mensen die van alles beloven maar nooit iets waarmaken. Nog ontdekkingen gedaan op Groezrock, op welk gebied dan ook?
  zondag 25 april 2004 @ 12:49:54 #38
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18670113
quote:
Op zondag 25 april 2004 12:22 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Zou die gast met die Madball-trui niet ook naar Groezrock gaan? Ik wordt een beetje moe van die mensen die van alles beloven maar nooit iets waarmaken.
Je nam toch niet serieus wat ie zei? Het was zo duidelijk een grap.
quote:
Nog ontdekkingen gedaan op Groezrock, op welk gebied dan ook?
Ja, dat is wel interessant, nog coole 'nieuwe' bands?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18670322
Stretch Armstrong viel me tegen. Heideroosjes beukten hard en waren een van de betere bands (die band blijf ik her-onderschatten en vervolgens her-ontdekken lijkt het). SOIA was vermakelijk als altijd, Madball was niet meer dan geinig. Erg sterk waren Strung Out, Mad Caddies en Champion.
Verder waren de broodjes weer geweldig en was de spaghetti niet te vreten. Millencolin viel heel, heel erg tegen vanwege het enorm slechte geluid. Slechtste geluid sinds System Of A Down in de Music Hell. Damn, wat viel dat geluid tegen. De nummers waren daadwerkelijk onherkenbaar.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  zondag 25 april 2004 @ 13:16:14 #40
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18670503
quote:
Op zondag 25 april 2004 10:59 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Cherry Red records daar heb ik echt nog nooit van gehoord en ik heb dan ook geen idee wat de intentie is van de mensen die die box uitgegeven hebben.
Zag hem vrijdag staan en voor 30 euro kon ik hem niet laten liggen.
pi_18672538
oi! heb weer zin om wat nieuwe muziek te gaan bemachtigen...weet alleen niet welke band. ik ben dol op NOFX, Anti-Flag, sommige nummers van Hot-Water Music en (International) Noist Conspiracy. wat raden jullie me aan?
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  zondag 25 april 2004 @ 15:12:12 #42
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18672605
Hangt er vanaf, vind je vooral de melodieuzere nummers goed, of meer de wat hardere?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18672836
quote:
Op zondag 25 april 2004 15:12 schreef Jimmy het volgende:
Hangt er vanaf, vind je vooral de melodieuzere nummers goed, of meer de wat hardere?
de melodieuze meestal ja.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_18673506
quote:
Op zondag 25 april 2004 12:22 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Zou die gast met die Madball-trui niet ook naar Groezrock gaan? Ik wordt een beetje moe van die mensen die van alles beloven maar nooit iets waarmaken. Nog ontdekkingen gedaan op Groezrock, op welk gebied dan ook?
Keb geen vieze madball trui gezien iig. maar snap niet dat je je er zo druk om maakt...

enne, ontdekkingen...
Ja, dat SOIA live keihard rockt. Toegegeven en eerlijk is eerlijk, ik ben nooit fan van ze geweest. Maar damn live-performance van die knakkers is toch wel erg vet.

Millencolin wat een smurfenstem, jesus.... anticlimax. Begon daardoor gelijk SOIA meer en meer te waarderne haha.

B2b stage was veel intiemer trouwens, vond ik wel prettig. Maar goed, ben veel @ main stage bleven plakken, heb niet alles kunnen volgen van B2B stage.

Stretch Arm Strong vond ik erg vet, de circle pit met dat strobosscoop-licht was toch wel machtig.
Die van SOIA was alleen iets groter hehe.
  zondag 25 april 2004 @ 17:05:35 #45
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18674432
Stond SOIA op Goezrock?
pi_18674492
quote:
Op zondag 25 april 2004 17:05 schreef Seborik het volgende:
Stond SOIA op Goezrock?
Jaaaa! Het stond als een huis.
  zondag 25 april 2004 @ 17:09:58 #47
9613 Seborik
I, Voyager
pi_18674516
Bah, moet ze nog steeds zien... op Graspop gemist.
  maandag 26 april 2004 @ 10:04:12 #48
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18687909
Nee, ik nam onze Madball-truien-gooier niet serieus, hoor. Ik vind alleen dat we het enige geslaagde grapje op dit forum een beetje moeten cultiveren, want er zal wel niet snel een nieuwe komen. En ik moet eerlijk zeggen dat de bands die je noemt me niet echt doen verlangen naar een weekendje groezrock, ik ben meer voor de echte ontdekkingen.

En 30 euro voor die punk-doos, dat is zelfs voor punkbegrippen een koopje. Ik heb geen idee met welke bedoeling de makers dat ding in elkaar geknutseld hebben, maar op 10 cd's moet toch een aardig deuntje te vinden zijn.

Een prettige werkweek weer allemaal. Succes
pi_18688003
Een prettige werkweek? Beetje tegenstrijdig.... maarre evengoed bedankt, en right back atcha
War. War never changes.
pi_18688119
Hippe, echte ontdekkingen waren er dan ook niet te vinden.

En tzelfde. Bleh.
pi_18688305
Een prettige KORT werkweekje dan maar . Damn wel weer pittig zo'n maandag ochtend... maar ja...

Gisteren niet naar Goudvishal fest geweest . Vrienden kwamen pas 's middags aan van jo we staan nu voor je deur en we gaan naar arnhem... ik helemaal nix van niemand gehoord dus ik dacht niemand ging, had ik allemaal afspraken staan gister, bellen ze op... Damn had et dan eerder gezegd en niet op et laatste moment. Ag dat zijn mijn vrienden . Komt heus nog weer een volgende keer... dus ik zal et maar moeten doen met de verhalen van ze .

en dan is et weer maandag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kletz op 26-04-2004 10:32:24 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 26 april 2004 @ 10:47:28 #52
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18688582
O, nee, Kletz! Nu heb je Madball gemist (net als ik). En die werkweek, ik heb net 2,5 week thuis in de ziektewet gezeten en ben blij dat ik weer iets kan doen, behalve 5 tot 6 uur op een dag met de hond wandelen.

Ik ben voor een jongen in Amerika een mailtje aan het typen met de "Nederlandse hadcore". Over de jaren 80 en 90 en de crust/thrash/etc van dit moment weet ik genoeg te vertellen. Maar wat gebeurt er op dit moment wat YouthCrew en Oldschool-achtige hardcore betreft? Kan iemand even een paar namen en beschrijvingen droppen om over te nemen?

[ Bericht 0% gewijzigd door H.I.P.P.E. op 26-04-2004 11:33:19 ]
  maandag 26 april 2004 @ 11:15:55 #53
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18689203
quote:
Op zondag 25 april 2004 15:25 schreef NgInE het volgende:
de melodieuze meestal ja.
Koop eens een Fat Wreck chords verzamel-cd, dan ontdek je meteen een aantal bands.

Ignite lijkt me ook wel een goeie aanrader.

En ik weet zeker dat de andere punkers hier ook nog wel tientallen bands te noemen hebben.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18690282
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:15 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Koop eens een Fat Wreck chords verzamel-cd, dan ontdek je meteen een aantal bands.

Ignite lijkt me ook wel een goeie aanrader.

En ik weet zeker dat de andere punkers hier ook nog wel tientallen bands te noemen hebben.
Ja idd... Koop van die sample cd's van Fat Wreck, Punk o rama, cheap shots, lost and found (meer hardcore) of iets wat je tegen komt in de winkels... luister die shit en oordeel wat je vet vind...
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 26 april 2004 @ 12:17:20 #55
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18690642
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:58 schreef Kletz het volgende:
Ja idd... Koop van die sample cd's van Fat Wreck, Punk o rama, cheap shots, lost and found (meer hardcore) of iets wat je tegen komt in de winkels... luister die shit en oordeel wat je vet vind...
Of vraag iemand om een mixtapeje voor je te maken of een cd-rommetje vol te gooien met zijn/haar favorieten. Er zijn altijd wel gekken die hun tijd op willen geven om de punk/hardcore realiteit te verspreiden en je krijgt vaak toch wel meer nummers die je echt leuk vind dan bij zo'n label-sampler (is mijn ervaring).
pi_18692711
Maar wat is tot nu toe nog je vetste show geweest? Ik weet dat et vet moeilijk is maar als je toch een show moet kiezen....

Welke band, nummer, pit, enz.....


Die van mij is toch wel mijn 1ste slapshot avontuur in et bolwerk in sneek. Damn ik wist niet wat me overkwam... wat een zooi alles over iedereen heen en et ging maar door.... et was soms echt wel kippevel....

De dikste pit die ik gezien heb, was met hatebreed op Pressure Fest Duitsland. Te hard!!! Alle dikke grote moshapen kickten hoog en hard. Gasten met ijshockey maskers op en handschoentjes aan. 1 dikke chaos... wel vet hoor en indrukwekkend!!!

kletz

[ Bericht 0% gewijzigd door Kletz op 26-04-2004 13:53:49 (askijavnaowehf) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 26 april 2004 @ 14:20:39 #57
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18693447
meest bijzonder was 9 Shocks terror afgelopen September in Leiden. De jongen van het geluid begon met de band mee te zingen op een tweede microfoon, met die microfoon te zwaaien waarbij hij mensen raakte, waaronder de zanger. Hij zette de microfoon van de zanger op nul en begon zelf door de muziek heen naar het publiek te schreeuwen. Begon met de zanger te vechten en samen rolden ze over het drumstel heen. Mensen uit het publiek gingen de zanger helpen. Sommige mensen uit het publiek gooiden stoelen naar die vechtende geluidsjongen die hij weer terug in het publiek gooide. Kortom: Fok!king chaos! Heb maar een paar nummers gehoord en daarna stopte de show. Die gasten komen uit Amerika en moeten nu wel een heel gek beeld van Nederland hebben.

Vetste vond ik toen Lomb ineens Regering (krijg de tering) begon te spelen op het thrashfest in Hoogeveen. Ik ging onmiddelijk totaal uit mijn dak en de rest van de mensen moet hebben gedacht dat ik een verstandelijke handicap heb, ik danste in het rond alsof ik Pino van Sesamstraat was.
  maandag 26 april 2004 @ 15:40:08 #58
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18695355
Hehe eindellijk weer eens op fok. Ik was mn wachtwoord kwijt...hmmm.

Nog iemand naar Misfits geweest? Jezus dat was VET! Oke, alleen Jerry Only van de originele bezetting, maar Marky Ramone maakt veel goed. Echt een setlist van 3 a4'tjes, anderhalf uur achter elkaar doorgeragd, heerlijk! Geen gezeik, alleeen *klapklapklap* "thanks, 1 2 3 4 go". Ook nog wat nummers van the Ramones gespeeld, echt een superavond gehad.

En gisteren naar het Goudvishalfest geweest. Ook leuk. Vooral de uitstraling van de kleine zaal was gaaf, lekker klein en laag. Laag podium, het ademde echt een oldschool sfeertje. Razor Crusade effe gekeken, maar das niet echt mijn ding. Champion was wel vet.
De grote zaal had ook wel een gave uitstraling, hardcore in een echte concertzaal is ook wel apart. Veel ornamenten en namen van componisten als mozart en beethoven op het balkon. Toch galmde de zaal nogal vond ik. 37 stabwoundz had nogal een brak geluid, face tomorrow vind ik niet echt gaaf, heaven shall burn rockte wel, e town concrete was een bietje een slap aftreksel van Biohazard. Stretch Arm Strong kende ik nog niet echt, maar die waren wel gaaf, het geheel deed me een beetje denken aan Sick of it All, dus dan scoor je punten bij mij. Als Madball fan viel me deze show toch wel tegen. Roddels over het feit dat SAS niet langer mocht spelen omdat Madball anders weigerde te spelen (?), Gitaargeluid van Madball stond veel te hard waardoor het ontiegelijk kut klonk, Madball speelt toch zeker geen metalcore, toch werd er nogal violent gedanst. (een paar fanatiekelingen tegen hun reet schoppen is dan best gaaf). En Freddy lulde teveel tussendoor, zeker dat hij zei dat ze nogal eens kritiek kregen dat ze zo kort speelden, zegt ie: maar nu spelen we totdat ze ons eruit schoppen. Yeah right! Na Pride stapten ze gewoon het podium af.
Freddy had het wel naar zn zin volgens mij, hij keek wel vrolijk eigenlijk (in tegenstelling tot die aggressieve smoel een aantal jaar geleden). Madball speelde zeker wel vette nummers, best veel van Set it off, dus uiteindelij kwas het wel geslaagd.


En mijn vetste concert? No Hoodlums en R'veer punx in de kelder van de Zanetti in Breda aantal jaar geleden. Kelder, donker overal kapotte bierflesjes, teringharde lompe punk, een hoop vrienden en gewoon echt een underground punksfeer (ja, ik ga normaal meer naar westcoast punkbands en hardcorebands)
Sick of it all een paar jaar terug in 013, met product x in het voorprogramma, goei voorprogramma en bij Sick of it all heb ik op het podium meegezongen met "Pushed too far " en Lou kwam om mn nek hangen evenals mn neef, dat was VET (unity )

Zo sorry voor het grote bericht maar dat moest ik effe kwijt. En oja, op koninginnedag speelt Final Nail (www.finalnail.tk) in Crossroads in Kaatsheuvel. Vette driemans hardcoreband met een beest van een drummer. Spelen oldschool met metalinvloeden echt bruuut!!
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  maandag 26 april 2004 @ 21:48:56 #59
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18705944
Avond-schopje
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 27 april 2004 @ 00:29:15 #60
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_18710441
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 07:23 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Point of Few-s/t (profound cover #57/100)(Discontent/98)
Point of Few-Beneath the surface (Coalition/00)
Veruit de tofste twee vind ik zelf... Artwork van die 7" op discontent mag ik wel, beetje The In/Humanity - Your future lies smoldering - achtig... Die ene op coalition dan...

http://www.vivalavinyl.org/pressing/images/ihcoalition.jpg
I make love in theory and touch myself in practice
  dinsdag 27 april 2004 @ 00:31:30 #61
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_18710481
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:52 schreef Kletz het volgende:
Maar wat is tot nu toe nog je vetste show geweest? Ik weet dat et vet moeilijk is maar als je toch een show moet kiezen....

Welke band, nummer, pit, enz.....
Shikari in de WORM in Rotterdam met mensen als robotten verkleed. Fucking geniaal! En damn, wat was Orchid crap...
I make love in theory and touch myself in practice
pi_18710674
Orchid crap? Ik vind een van de meest geniale bands ooit, en heb wat live filmpjes die zeer goed te pruimen zijn. Of speelden ze gewoon kut?
  dinsdag 27 april 2004 @ 09:09:55 #63
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18712833
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 00:29 schreef Asphyxion het volgende:
Veruit de tofste twee vind ik zelf... Artwork van die 7" op discontent mag ik wel, beetje The In/Humanity - Your future lies smoldering - achtig... Die ene op coalition dan...

http://www.vivalavinyl.or(...)g
Die 7" op Coalition is wel mijn favoriet, die heb ik echt avonden achter elkaar zitten daaien. Scratch the surface vind ik echt geniaal! Van die eerste 7" heb ik alleen de "limited Profound" cover, klinkt stoer, maar het is gewoon de cover van Profound waarbij Profound vervangen is door Point of Few. Het artwork van die split met Omega Cinco vind ik ook wel leuk, met die parkieten, dat ding hangt boven mijn bed.
pi_18719066
Jaa, ik was wel op Groezrock. Heb SOIA zekers gezien, en een kort stukje van Madball. Nou zelfs dat Jupiler bier, waar je overigens constant van moet afschijten, trok me meer aan. . Verder eigenlijk geen band gezien, zat meestal te zuipen op de Camping.
Helaas kon ik niet meedoen in de Pit bij SOIA, want na het ongelukje van twee weken geleden is mijn been nog steeds niet de oude.

Als je iemand Fryslan Boppe hebt horen roepen daar, dan was ik dat ws.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_18719369
afschijten? que?
War. War never changes.
pi_18724591
Ben ook bij Goudvishal geweest. Ik vond het een vet gebouw, ook van binnen. Geluid in de grote zaal was idd iets minder. Heb geen zin om weer een hele review te construeren, maar toppers waren voor mij Dead Stop, Champion was cool om te zien (alleen de zanger vond ik minder), E town concrete, Face Tomorrow, Stretch Arm Strong en Madball. Wat een set hadden die mannen, damn.
pi_18724655
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 13:46 schreef Diverse_Reality het volgende:
Jaa, ik was wel op Groezrock. Heb SOIA zekers gezien, en een kort stukje van Madball. Nou zelfs dat Jupiler bier, waar je overigens constant van moet afschijten, trok me meer aan. . Verder eigenlijk geen band gezien, zat meestal te zuipen op de Camping.
Helaas kon ik niet meedoen in de Pit bij SOIA, want na het ongelukje van twee weken geleden is mijn been nog steeds niet de oude.

Als je iemand Fryslan Boppe hebt horen roepen daar, dan was ik dat ws.
Damn, alleen voor SOIA ben je uit je tentje gekropen? Talk about fanboyism.

En ik zei het je, Belgen zweren bij Jupiler.
pi_18730389
Punx
pi_18734826
Woei, ben nu ff helemaal in Nekromantix. Dat klinkt toch wel erg lekker hoor... psychobilly op z'n tijd.

Morgen maar es die nieuwe cd halen....
  woensdag 28 april 2004 @ 00:19:51 #70
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18734940
Who killed the chearleader?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 00:25:53 #71
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_18735015
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:19 schreef Jimmy het volgende:
Who killed the chearleader?
[offtopic] Heb je de bio van Yellowcard nog ontvangen, ik heb 'm weer gestuurd[/offtopic]
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  woensdag 28 april 2004 @ 00:27:09 #72
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18735033
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:25 schreef ullie het volgende:
[offtopic] Heb je de bio van Yellowcard nog ontvangen, ik heb 'm weer gestuurd[/offtopic]
[offtopic]Ja, zal de recensie nu snel schrijven. Mijn lievelingsoordeel: gematigd positief [/offtopic]
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 00:27:40 #73
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18735041
DAAAAAAMN, kan die bio nog langer?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18735368
joehoe, jimmy en ullie. Ga even lekker msn'en. Jullie zijn beiden online op dat ding notabene.

Nekromantix zijn tof. Hopelijk komen ze snel weer eens spelen.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_18739213
wat vind je dan van Mad Sin?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 10:37:22 #76
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18739325
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:31 schreef Kletz het volgende:
wat vind je dan van Mad Sin?
Hee, die heb ik gezien op Paaspop, dat was wel lache! De muziek klinkt wel aardig, beetje eentonig vond ik. Die bas is natuurlijk super. Ze speelden erg fanatiek vond ik en kregen niet de waardering van het publiek die ze verdienden.
(die zanger deed me op een vreemde manier aan Sugar Lee Hooper denken )
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18739688
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:37 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

Hee, die heb ik gezien op Paaspop, dat was wel lache! De muziek klinkt wel aardig, beetje eentonig vond ik. Die bas is natuurlijk super. Ze speelden erg fanatiek vond ik en kregen niet de waardering van het publiek die ze verdienden.
(die zanger deed me op een vreemde manier aan Sugar Lee Hooper denken )
haha ja dat zou je echt denken he .... hebben ze ook met vuur lopen spelen enzo?.... wel vette show hadden ze in duitsland bij With Full Force... en die contra bas damn vet hoor.. en leuk in zon band!!!! die muziek stijl is absoluut niet mijn shit maar is wel leuk om te zien .
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 11:08:35 #78
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18740060
Ja inderdaad, die vuurshow was ik vergeten (oeps), maar die was inderdaad erg gaaf. Die vent leek echt satan himself,haha
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  woensdag 28 april 2004 @ 11:32:00 #79
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18740608
Gaat er trouwens nog iemand naar Bad Religion 18 mei?
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  woensdag 28 april 2004 @ 11:34:20 #80
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18740659
Nope, goeie band hoor, maar ik heb ze al eens live gezien, en ze zijn mij toch net iets te eentonig.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18741005
neuh is geen band voor mij... wel leuk opzich... 1 keer mogen zien met vans tour op lowlands met lagwagon no use for a name en unwritten law... Wel leuk maar ik vind et een saaie band live...

Ik kijk toch liever naar NUFAN, gitarist is super!.. Wel raar... ik heb bijna nix van ze maar et is 1 van de bands die ik et meest gezien heb haha...
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 11:55:14 #82
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18741166
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:48 schreef Kletz het volgende:
neuh is geen band voor mij... wel leuk opzich... 1 keer mogen zien met vans tour op lowlands met lagwagon no use for a name en unwritten law... Wel leuk maar ik vind et een saaie band live...
Ja, daar heb ik ze ook voor het eerst gezien! En de podiumpresentatie is inderdaad vrij saai, maar ik vind het gaaf om die nummers een keer live te horen. Vind ik bij Slayer ook bijvoorbeeld.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18741332
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:32 schreef headfirsttohell het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand naar Bad Religion 18 mei?
zit er zwaar aan te denken om te gaan, het was volgens mij nog niet uitverkocht toch ?
heb ze denk ik 3 keer gezien, 2 x keer op lowlands en 1 x op groezrock, laatste keer op groezrock was alleen veel te fuckin druk in die tent.
maar we'll see.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 12:04:47 #84
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18741421
Yep ben er bij in Tilburg...stukje jeugdsentiment. Mijn allereerste concert was een Bad Religion concert en dat was toen erg goed...heb van dit concert ook vrij hoge verwachtingen.
= there is a light that never goes out =
pi_18741423
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:55 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

Vind ik bij Slayer ook bijvoorbeeld.
Slayer op With Full Force gezien... en reign in blood speelde ze zo strak dat als je er een cdtje naast flikkerde, je bijna geen verschil hoorde.... en daar heb ik zeer veel respect voor.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 12:33:40 #86
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18742094
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:01 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

zit er zwaar aan te denken om te gaan, het was volgens mij nog niet uitverkocht toch ?
heb ze denk ik 3 keer gezien, 2 x keer op lowlands en 1 x op groezrock, laatste keer op groezrock was alleen veel te fuckin druk in die tent.
maar we'll see.
Was nog niet uitverkocht nee, ik had achteraf die zaterdagochtend niet zo vroeg bij het postkantoor hoeven staan...
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18742347
quote:
Op woensdag 28 april 2004 00:19 schreef Jimmy het volgende:
Who killed the chearleader?
Demonsssssss aareeeeeeeeeeeee a girls best frieeeeeeeeeeennnnndddddddd.

En Bad Religion eentonig? Voor de beginnende luisteraar wellicht.

Uiteraard ga ik erheen. Misschien da'k ook nog wel in Duitsland ga... lijkt me ook nog wel wat.
pi_18742422
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:04 schreef Kletz het volgende:

[..]

Slayer op With Full Force gezien... en reign in blood speelde ze zo strak dat als je er een cdtje naast flikkerde, je bijna geen verschil hoorde.... en daar heb ik zeer veel respect voor.
en dan kreeg tinus ruzie met nazi-skins bij slayer, maar weggegaan en bij de tent nog elk nummer kunnen herkennen.. wat was dat hard.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18742544
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:46 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

en dan kreeg tinus ruzie met nazi-skins bij slayer, maar weggegaan en bij de tent nog elk nummer kunnen herkennen.. wat was dat hard.
Ja dat heb ik dus helemaal niet mee gekregen..... maar idd... et ging echt hard daar... en er waren super grote insekten die vlogen om je heen en vielen je aan haha echt iedereen had er last van.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18742670
kletz wat zet je nou in je sig dan dat ie steeds wordt verwijderd.
pi_18742723
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:00 schreef =HellFire= het volgende:
kletz wat zet je nou in je sig dan dat ie steeds wordt verwijderd.
niets bijzonders.... gewoon normale shit... maar ik doe helemaal nix en opeens is ie gewoon weg....

Fish gotta swim, birds gotta eat... is in mijn ogen niet echt iets grofs wat niet gezegt mag worden
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 13:09:35 #92
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18742871
quote:
Op woensdag 28 april 2004 12:04 schreef Kletz het volgende:
Slayer op With Full Force gezien... en reign in blood speelde ze zo strak dat als je er een cdtje naast flikkerde, je bijna geen verschil hoorde.... en daar heb ik zeer veel respect voor.
Je verwacht toch juist dat een live-show anders is dan de cd-versie. Sneller, harder, intenser, groovier, grappiger of juist rammelender, maar in ieder geval anders. Kijk de cd/lp versies ken ik meestal al, dus daar maak je mij niet vrolijk mee
pi_18743036
Of ze laten juist zien dat ze live precies t zelfde kunstje kunnen.

Tis maar net hoe je het interpreteert. .
  woensdag 28 april 2004 @ 13:32:08 #94
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18743422
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:09 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

..........intenser,.......
Vind ik een goede beschrijving van het verschil/ voordeel van live concerten t.o.v. vinyl of cd's.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  woensdag 28 april 2004 @ 13:33:37 #95
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18743465
Ik vind het ook wel heel stoer als je het kunt hoor, maar dat het nou echt heel leuk is om te horen? Ik hou meer van live-shows met een beetje uitleg, extra effecten, etc.

Wat vinden jullie trouwens van het spelen van nummers die nog niet uit zijn op plaat? Ik kan er meestal niet zoveel mee, juist omdat je het nummer nog niet kent.
pi_18743675
Oh ik vind het op zich geen probleem. Zeker als het kick-ass wordt gespeeld, kijk je alleen maar met meer plezier uit naar de cd.

Maar wat mij betreft mag het ook wel anders zijn... uiteraard niet slechter.
pi_18743760
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:33 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik vind het ook wel heel stoer als je het kunt hoor, maar dat het nou echt heel leuk is om te horen? Ik hou meer van live-shows met een beetje uitleg, extra effecten, etc.

Wat vinden jullie trouwens van het spelen van nummers die nog niet uit zijn op plaat? Ik kan er meestal niet zoveel mee, juist omdat je het nummer nog niet kent.
ik heb dat ook... ik kan daar ook nix mee.... tis wel leuk maar ik luister graag oude nummers die ik ken... zodat ik helemaal uit mijn dak kan gaan en met de nieuwe nummers, kan ik er dus niets mee... tis wel leuk maar ja daar is alles dan ook mee gezegt.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18743863
En wat met nummers die al illegaal te downen zijn op internet? Bij BR spelen ze geheid nieuwe nummers. Iedereen zal vast meebrullen. Dan boeit t mij niet meer. hehe.
  woensdag 28 april 2004 @ 13:54:39 #99
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18744032
Dat is wel een mooie voor zo'n band. Je speelt een nummer dat nog niet legaal is uitgebracht en laat iedereen die meezingt de zaal uitschoppen.
  woensdag 28 april 2004 @ 13:56:02 #100
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18744076
Een heel optreden met nummers die ik niet ken, is vaak wel wat vervelend na een tijdje.
Maar een aantal nieuwe/onbekende nummers ertussen is toch juist cool? Beetje afwisseling kan geen kwaad.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 13:58:36 #101
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18744141
Zo weet je wel een beetje wat je van de nieuwe cd kan verwachten. Maar ik heb liever meer nummers die ik wel ken
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18744147
et punt is... ik vind heel veel nieuwe materiaal van bands niet ok... denk aan Millencolin, nofx, guttermouth.... die bands vind ik zeer goed.. met hun oude nummers... op et moment dat ze nieuwe shit gaan spelen... ga ik blowen

kletter
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:04:09 #103
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18744281
Wat een conservatieve punks weer.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18744624
quote:
Op woensdag 28 april 2004 13:54 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Dat is wel een mooie voor zo'n band. Je speelt een nummer dat nog niet legaal is uitgebracht en laat iedereen die meezingt de zaal uitschoppen.
Like euh, 90 % of the peepz.

Best erg... then again. Leer met promo's om te gaan, eikels!
pi_18744626
Ik heb zin om te posten.
pi_18744638
en nieuwe NOFX is nog steeds best te pruimen... hoorde laatst weer oude shit en nieuwe shit... kvind t allemaal best bij ze.

nieuwe guttermouth is idd minder........
pi_18744646
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:18 schreef Mtijn het volgende:
Ik heb zin om te posten.
Maar je weet niet wat.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:19:26 #108
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18744654
Ik vind nieuwe nummers eigenlijk alleen tof als ze in het Nederlands zijn, dan kun je er gelijk iets mee, ook al ken je het niet. Ook covers van nummers die ik niet vind ik super saai.

"And now a song by a band called Ebenezer and the Bludgeons, we really like this song and it was the first punksong we ever heard back in 1979" Een heel leuk verhaaltje natuurlijk, maar wat moet ik als bezoeker ermee?
pi_18744694
Leuk om te vertellen aan het nageslacht...
pi_18744755
quote:
Op woensdag 28 april 2004 11:32 schreef headfirsttohell het volgende:
Gaat er trouwens nog iemand naar Bad Religion 18 mei?
Yep. IK HEB ER ZIN IN. Ik zit er aan te denken of ik misschien maar eens naar RAR moet gaan om ze nogmaals te bewonderen. Het voordeel is dat je dan Turbonegro, RHCP en nog wat andere mindere goden er bij cadeau krijgt.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_18744771
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:24 schreef Kiff het volgende:

[..]

Yep. IK HEB ER ZIN IN. Ik zit er aan te denken of ik misschien maar eens naar RAR moet gaan om ze nogmaals te bewonderen. Het voordeel is dat je dan Turbonegro, RHCP en nog wat andere mindere goden er bij cadeau krijgt.
Ik had die gedachte ook.

Nieuwe Nekromantix is weer gezellig trouwens!
pi_18744824
Er is geen betere promotie dan een zaal vol mensen die je nummers gedownload hebben en euforisch uit hun dak gaan als je ze speelt een maand voordat het album uitkomt. Die mp3's van Empire Strikes First zijn prima promotie an sich. Daar wil ik wel 15 pleuro voor neerleggen om het originele vinyl te bezitten. Superplaat.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  woensdag 28 april 2004 @ 14:32:29 #113
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18744942
15 Euro voor het originele vinyl? waar koop jij dat? Maar het ging natuurljk over illegaal downloaden en niet over legaal downloaden. Op zich vind ik downloaden wel mooi, vroeger had je van die bootlegs, 1 iemand werd illegaal rijk van de inspanningen van een ander. Nu heb je het downloaden, de boel wordt ook verspreid maar niemand wordt er illegaal rijk mee.
pi_18745016
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:32 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
15 Euro voor het originele vinyl? waar koop jij dat? Maar het ging natuurljk over illegaal downloaden en niet over legaal downloaden. Op zich vind ik downloaden wel mooi, vroeger had je van die bootlegs, 1 iemand werd illegaal rijk van de inspanningen van een ander. Nu heb je het downloaden, de boel wordt ook verspreid maar niemand wordt er illegaal rijk mee.
Tja et is vet tegenstrijdig... maar ik vind et zo makkelijk.... Je kan veel gemakkelijker bands tjekken d.m.v. downloaden, maar et is zo kut voor de bands... omdat die er gewoon nix mee opschieten... ze krijgen misschien naamsbekendheid en in et ergste geval kopen we nog et plaatje origineel ik ben er zelf ook schuldig aan
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:43:14 #115
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18745212
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:35 schreef Kletz het volgende:

[..]

Tja et is vet tegenstrijdig... maar ik vind et zo makkelijk.... Je kan veel gemakkelijker bands tjekken d.m.v. downloaden, maar et is zo kut voor de bands... omdat die er gewoon nix mee opschieten... ze krijgen misschien naamsbekendheid en in et ergste geval kopen we nog et plaatje origineel ik ben er zelf ook schuldig aan
Ik denk dat het voor veel niet-mainstream bands een goed medium is. Zeker voor de naamsbekendheid. T verspreid veel sneller als via magazines. En als je ze gaaf vind, ga je misschien ook wel naar een concert, of koopt dus de echte cd.
Laatst in de nieuwsbrief van 3voor12 (die ik dus niet meer heb) stond een artikel uit Amerika dat de cd verkoop weer aan het stijgen was. Tenminste volgens onderzoeken die niet door de platenmaatschappijen waren uitgevoerd. Dus dat loopt wel los....
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18745345
Ach ze moeten t toch van de merch hebben denk ik..... als je ziet wat er op groezrock allemaal verkocht werd... damn.
pi_18745370
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:43 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor veel niet-mainstream bands een goed medium is. Zeker voor de naamsbekendheid. T verspreid veel sneller als via magazines. En als je ze gaaf vind, ga je misschien ook wel naar een concert, of koopt dus de echte cd.
Laatst in de nieuwsbrief van 3voor12 (die ik dus niet meer heb) stond een artikel uit Amerika dat de cd verkoop weer aan het stijgen was. Tenminste volgens onderzoeken die niet door de platenmaatschappijen waren uitgevoerd. Dus dat loopt wel los....
Daar komt nog bij dat punkbands niet commercieel zijn en dus niet de bedoeling hebben om rijk te worden ofzo. Zo krijgen ze eerst naambekendheid, en daarna worden ze niet te rijk dankzij mp3s
pi_18745407
Ik heb trouwens een bijna alleen maar mp3s
  woensdag 28 april 2004 @ 14:55:03 #119
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18745511
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:49 schreef Mtijn het volgende:
Daar komt nog bij dat punkbands niet commercieel zijn en dus niet de bedoeling hebben om rijk te worden ofzo. Zo krijgen ze eerst naambekendheid, en daarna worden ze niet te rijk dankzij mp3s
Maar je vergeet dat een hoop punkbandjes zelf betalen voor het opnemen van de nummers en het uitbrengen van vinyl/cd's enzovoorts. Voor deze mensen vind ik het juist erg belangrijk dat er wat geld terugkomt. Een hobby mag best wat geld kosten, maar dat geld zowel voor de band als voor de mensen die het luisteren.

En ik koop mijn Lp's altijd voor 7 of 8 euro dus ik weet niet bij wat voor Free Record Shop die LPs van 15 Euro vandaan komen, maar volgens mij word je vet genaaid
pi_18745707
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:55 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Maar je vergeet dat een hoop punkbandjes zelf betalen voor het opnemen van de nummers en het uitbrengen van vinyl/cd's enzovoorts. Voor deze mensen vind ik het juist erg belangrijk dat er wat geld terugkomt. Een hobby mag best wat geld kosten, maar dat geld zowel voor de band als voor de mensen die het luisteren.

En ik koop mijn Lp's altijd voor 7 of 8 euro dus ik weet niet bij wat voor Free Record Shop die LPs van 15 Euro vandaan komen, maar volgens mij word je vet genaaid
Dat klopt ja, van amateurbands met demo's etc. ga (en kan) ik ook nix downen. Maar ik denk dat de bands die over t internet veel te krijgen zijn (af, br, pw, mc, etc.) geen geldgebrek hebben en geen enkele behoefte om rijk te worden.
pi_18745732
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:50 schreef Mtijn het volgende:
Ik heb trouwens een bijna alleen maar mp3s
Maar dat komt ook omdat je nog in je jeugdige periode zit en niet beter weet . Op die leeftijd had ik nog geen internet en kocht ik alles origineel bij de free record shop voor 36 piek!1 totdat ik de concertjes ging bezoeken. Toen hoefde ik maar 25 piek te betalen voor een cdtje.... en nu is et al weer 12 a 13 euro.

Maar respect vent... je bent op dezelfde dag jarig als ik. (oja en kylie minoque haha maar die wordt 38 ofzo )
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:23:37 #122
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18746121
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:55 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Maar je vergeet dat een hoop punkbandjes zelf betalen voor het opnemen van de nummers en het uitbrengen van vinyl/cd's enzovoorts. Voor deze mensen vind ik het juist erg belangrijk dat er wat geld terugkomt. Een hobby mag best wat geld kosten, maar dat geld zowel voor de band als voor de mensen die het luisteren.

En ik koop mijn Lp's altijd voor 7 of 8 euro dus ik weet niet bij wat voor Free Record Shop die LPs van 15 Euro vandaan komen, maar volgens mij word je vet genaaid
Maar de platen van die bands gaat toch niet via de grote platenmaatschappijen en hun fans willen vaak toch het originele vinyl.
Zolang die bands hun platen en cd's betaalbaar bij optredens hebben, zullen ze weinig schade ondervinden van mp3's, maar juist alleen maar de voordelen van de enorme verspreiding.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 15:24:29 #123
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18746141
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:06 schreef Kletz het volgende:
Maar dat komt ook omdat je nog in je jeugdige periode zit en niet beter weet .
Zegt iemand die in de jaren '80 geboren is.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 15:24:29 #124
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18746142
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:23 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Maar de platen van die bands gaat toch niet via de grote platenmaatschappijen en hun fans willen vaak toch het originele vinyl.
Zolang die bands hun platen en cd's betaalbaar bij optredens hebben, zullen ze weinig schade ondervinden van mp3's, maar juist alleen maar de voordelen van de enorme verspreiding.
Juist, en de merchandise voor extra inkomsten
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18746223
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:24 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Zegt iemand die in de jaren '80 geboren is.
Ag 2 jaar ouder ben je maar
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:35:48 #126
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18746387
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:28 schreef Kletz het volgende:
Ag 2 jaar ouder ben je maar
'78 is wel een echt punkjaar.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  woensdag 28 april 2004 @ 15:50:50 #127
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18746770
78 was het net niet toch? Ik dacht altijd dat 1977 het enige echte punkjaar was. En echt punk zijn zit toch diep van binnen. En die downloadcyberpunx kunnen ook in '77 geboren zijn, mijn respect lopen ze voorlopig mis.

Merchandise is ook zo iets waar ik niet zo van hou. Een bandshirtje is leuk (kun je ook zelf schilderen trouwens)en platen kun je ook wel meteen meenemen, maar veel verder moet het niet gaan voor mij.
  woensdag 28 april 2004 @ 15:54:15 #128
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18746854
quote:
Op woensdag 28 april 2004 15:50 schreef H.I.P.P.E. het volgende:


Merchandise is ook zo iets waar ik niet zo van hou. Een bandshirtje is leuk (kun je ook zelf schilderen trouwens)en platen kun je ook wel meteen meenemen, maar veel verder moet het niet gaan voor mij.
Zo lang de merchandise voor redelijke prijzen wordt aangeboden (dus niet op festivals) heb ik er geen problemen mee. Dropkick Murphys vallen wel op, bij optredens zijn hun shirts ed erg duur, want de kwaliteit is net als van andere bandshirts.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  woensdag 28 april 2004 @ 16:05:52 #129
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18747175
Dus pak je zelf een wit shirt, en een textielstift uit het knutselbakje van je vriendin/moeder en schrijf je: Dropkick Murphys, Your shirt are too expensive for a barroom hero like me, of iets in die trant en ga je zo naar hun show.
pi_18747592
Ja DKM was echt te gek voor woorden qua prijzen.

Prijzen @ groezrock qua merchandise viel wel mee bij de meeste bands.
  woensdag 28 april 2004 @ 16:38:56 #131
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18748031
Maar zoals ik al zei, ik koop weinig merch en graag bootlegs. Mijn Charles Bronson T-shirt heb ik voor 7,50 (guldens) van een Tsjech gekocht op het Reflections-fest in Vlaardingen. En zo hou je het betaalbaar
pi_18748077
mijn shirt voor 15 euro ofzo



kee dit is de Long Sleeve versie maar ja.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kletz op 28-04-2004 16:41:05 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18748131
kep ook goeie kwaliteit NOFX shirts voor 5 euro... valt nog mee idd.

En dat ding is van Fruit of the Loom, kletz. die zijn altijd wel van goeie kwaliteit.
pi_18748165
ja idd.. volgens mij heb ik heel mijn kledingkast volhangen met Fruit of the Loom shirts
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18748400
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:43 schreef Kletz het volgende:
ja idd.. volgens mij heb ik heel mijn kledingkast volhangen met Fruit of the Loom shirts
Haha me2...
pi_18748522
quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:32 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
15 Euro voor het originele vinyl? waar koop jij dat?
Ik verwacht dat hij zoiets zal gaan kosten bij de Independent. Dat jij die plaat voor 7 of 8 euro kunt kopen daar geloof ik geen ene fluit van. (de rest van m'n Bad Religion platen heb ik elk voor 10 euro/stuk gekocht op de platenbeurs in Utrecht)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  woensdag 28 april 2004 @ 17:57:05 #137
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18750170
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:05 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Dus pak je zelf een wit shirt, en een textielstift uit het knutselbakje van je vriendin/moeder en schrijf je: Dropkick Murphys, Your shirt are too expensive for a barroom hero like me, of iets in die trant en ga je zo naar hun show.
k vind het wel tegenstrijdig, aan de ene kant vind je dat downloaden bands schaadt, aan de andere kant vind je de verkoop van merchandise weer te commercieel.

Een groot aantal bands die kunnen leven van hun muziek kunnen dat juist door merchandise verkoop.

Of ik snap je totaal verkeerd?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18750429
Dus:

a) downloaden EN Merch kopen = $$ voor band
b) cd/vinyl kopen ZONDER merch kopen = $$ band.

?

allebei is uiteraard goed. Maar dit is een keuze die je zou kunne maken en de band niet zou benadelen...
pi_18750671
Trouwens.

Nog even heel iets sufs.

Op Groezrock zag ik allemaal dezelfde mensen. Of soms zelfs klonen van mijzelf. DAT IS ONTZETTEND FOUT EIGENLIJK.

On the contrary, er waren wel veel vrouwtjes. M'n vriendin was ook mee, samen in de pit is altijd leuk. Waren er vroeger ook veel vrouwtjes @ (hc)shows? Welke ouwe rot kan me dat vertellen.
pi_18751432
Mensen...

Wie heeft er wel eens gehoord van Die Toten Hosen? Deze duitse punkrockband bestaat al bestwel een tijdje. Toevallig uit Duitsland een keer een van de latere albums meegenomen (Unsterblich), echt super. Later heb ik nog "Opel gang" op de kop weten te tikken, een wat oudere die volgens mij ook redelijk populair is geweest. Ook heb ik een kerst CD die onder de naam "Roten Rosen" is verschenen (weet iemand of dit een gelimiteerde uitgave is??).

In Nederland hoor je eigenlijk niks over deze band, wat vinden jullie ervan?
pi_18751543
Ja Toten Hosen vind ik erg leuk. Beetje Terrorgruppe maar dan iets gevarieerder. En ouder.
pi_18753647
http://www.toazted.com/ar(...)60f880f8c&artist=383

Goed interview met Greg van BR.

Hij legt ook uit waarom hij zo live is on stage. haha en wordt even gedissed door de interviewer.
  donderdag 29 april 2004 @ 08:36:52 #143
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18763758
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:54 schreef Kiff het volgende:

[..]

Ik verwacht dat hij zoiets zal gaan kosten bij de Independent. Dat jij die plaat voor 7 of 8 euro kunt kopen daar geloof ik geen ene fluit van. (de rest van m'n Bad Religion platen heb ik elk voor 10 euro/stuk gekocht op de platenbeurs in Utrecht)
OK, ik geef toe dat ik weinig Bad Religion platen koop. How could hell be any worse heb ik 2e hands gekocht voor een knaak, tijdens een European Hardcore Party. Maar ik koop eigenlijk al mijn nieuwe vinyl direct van de bands of van distro's (zowel op shows als via post/internet) en heb eigenlijk nog nooit een tientje betaald voor een plaat.

Maar goed, ik begrijp ook wel dat zo'n Bad Religion na 20 jaar zelf geen kleine ordertjes van fans in gaat zitten pakken in zijn woonkamer. Ik heb gewoon meer met jonge honden met een DIY mentaliteit
pi_18764949
Hehe, zelfs back in 1987... of wanneer was het.... had Mr Brett al, nadat ie Epitaph had opgericht om makkelijk z'n BR EP's te verspreiden, iemand in dienst. Ene Jeff (ja ja die van dat nummer van NOFX). En toen had ie al een klein gebouwtje op een industrieterrein ergens in LA. Niet dat ie Jeff alles liet doen in z'n eentje natuurlijk maar goed... Altijd al een ondernemer geweest, die kerel van BR.

Aldus de Punk O Rama dvd vol. 1.
  donderdag 29 april 2004 @ 10:08:11 #145
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18765043
Ach ja, er zullen ook in deze 'scene' mensen moeten zijn die de kar trekken. Alles helemaal underground houden werkt toch niet. En dan maar op een manier zoals epitaph of fat dat doet. Mensen die echt obscure bands zoeken, vinden ze toch wel. En zo blijft punk en hardcore toch enigszins bereikbaar, denk ik
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
pi_18765270
Over (grote) punklabels he.... dat ding van misssssssster Jello Biafra he, Alternative Tentacles... daar zitten toch ook nog wel wat aardige bands op zeg. Damn. Zelfde geldt voor BYO (Better Youth Organisation)... Meestal nog veel betere bands op dan bij Epitaph/Fat.

Hellcat en Burningheart zijn ook wel grappig. Ohja, dat Vandals-label; Kungfu-records. Meer zoiets als Fat. Hoewel ik niet altijd zo kapot ben van die bands daaro.

En dan heb je ook nog Roadrunner en Reflections records waar ik wel es wat van meepik.

Genoeg labels die erg bereikbaar zijn inderdaad. En zo zijn er nog veel meer die ik niet heb opgenoemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door =HellFire= op 29-04-2004 10:32:48 ]
  donderdag 29 april 2004 @ 13:02:08 #147
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18769087
En dat zijn nou net niet de labels waar ik van houd. Hoewel ik bij Epitaph ook ethische bezwaren heb, ligt het verder gewoon aan de muziek die ze uitgeven.

Reflections mailorder daar bestelde ik altijd heel veel. Word-bestellijst uitprinten, alles wat ik wilde aankruisen. drie-kwart wegkrassen omdat ik niet genoeg geld had en dan maar bestellen. En nu hebben ze zo'n vervelende zoekmachine waarin ik nooit iets leuks kan vinden. et gaat gewoon om door zo'n lijst bladeren, dan kom je vanzelf iets tegen.

Maar ook Reflections is tegenwoordig nogal duur en daarom zal ik eerder iets bij een kleine mailorder bestellen
pi_18769100
quote:
Op woensdag 28 april 2004 16:40 schreef Kletz het volgende:
mijn shirt voor 15 euro ofzo

[afbeelding]

kee dit is de Long Sleeve versie maar ja.
kletz. volgens mij ziet die voorkant er heel anders uit bij jouw
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
pi_18771035
quote:
Op donderdag 29 april 2004 13:02 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
En dat zijn nou net niet de labels waar ik van houd. Hoewel ik bij Epitaph ook ethische bezwaren heb, ligt het verder gewoon aan de muziek die ze uitgeven.
Oeh vertel. Is het de man die miljonair werd over de rug van anderen, of is het het feit dat de man de kleinere bands wegkickte voor de grotere?
  donderdag 29 april 2004 @ 14:33:33 #150
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18771296
Nee het is het feit dat er voor de vestiging Amsterdam een oud-manager van EMI werd aangetrokken die niks van punk wist maar veel van geld. En dan verlies je voor mij je geloofwaardigheid.

Als je op een eerlijke en oprechte manier geld kan verdienen met punk heb ik daar niks op tegen. Maar rijk worden van de passie van iemand anders vind ik in dit geval walgelijk
pi_18771754
quote:
Op donderdag 29 april 2004 13:02 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

kletz. volgens mij ziet die voorkant er heel anders uit bij jouw
klopt er staat alleen terror op maar wel in dezelfde lettertype... de achterkant is et zelfde ... maar goed opgelet hoor sem
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18771799
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:33 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Nee het is het feit dat er voor de vestiging Amsterdam een oud-manager van EMI werd aangetrokken die niks van punk wist maar veel van geld. En dan verlies je voor mij je geloofwaardigheid.

Als je op een eerlijke en oprechte manier geld kan verdienen met punk heb ik daar niks op tegen. Maar rijk worden van de passie van iemand anders vind ik in dit geval walgelijk
ik weet niet hoe et gaat maar als et zo gaat zoals jij het omschrijft.. dan ben ik et er absoluut met je mee eens.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 29 april 2004 @ 15:13:22 #153
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18772187
quote:
Op donderdag 29 april 2004 14:33 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

Als je op een eerlijke en oprechte manier geld kan verdienen met punk heb ik daar niks op tegen. Maar rijk worden van de passie van iemand anders vind ik in dit geval walgelijk
Volgens Theo Maassen:"Er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen?"

Rijk worden van Epitaph? Dat geloof ik niet zo. Van Universal ofzo, ja daar word je rijk van. Die vent kan dan wel verstand hebben van geld, maar zulke mensen heb je ook nodig in je organisatie. Met alleen kennis van muziek red je het niet.
Epitaph geeft nog steeds jonge bands een kans en bied muziek aan voor een acceptabele prijs naar mijn mening. En ik vind het nog steeds koel dat ik een zooi stickers opgestuurd kreeg toen ik vroeg waar ik hun merchandise kon krijgen (trashmark dus)
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  donderdag 29 april 2004 @ 15:16:56 #154
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18772269
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:13 schreef headfirsttohell het volgende:
Volgens Theo Maassen:"Er is blijkbaar behoefte aan en wie zijn wij dan om daar niet aan te voldoen?"

Rijk worden van Epitaph? Dat geloof ik niet zo. Van Universal ofzo, ja daar word je rijk van. Die vent kan dan wel verstand hebben van geld, maar zulke mensen heb je ook nodig in je organisatie. Met alleen kennis van muziek red je het niet.
Epitaph geeft nog steeds jonge bands een kans en bied muziek aan voor een acceptabele prijs naar mijn mening. En ik vind het nog steeds koel dat ik een zooi stickers opgestuurd kreeg toen ik vroeg waar ik hun merchandise kon krijgen (trashmark dus)
Ach, ik geloof ook niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar dit is niet hoe ik graag zo zien dat de punkwereld in elkaar zat. Maar verder gun ik iedereen zijn Epitaph-spulletjes en die vent zijn baan.
  donderdag 29 april 2004 @ 15:33:46 #155
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18772603
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:16 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Ach, ik geloof ook niet dat ik er iets aan kan veranderen, maar dit is niet hoe ik graag zo zien dat de punkwereld in elkaar zat. Maar verder gun ik iedereen zijn Epitaph-spulletjes en die vent zijn baan.
En jij kan toch ook je vinyl bij andere 'platenmaatschappijen' krijgen, die de punkspirit wat meer in ere houden? Iedereen tevreden, mooi toch?!
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  donderdag 29 april 2004 @ 15:46:36 #156
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18772868
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:33 schreef headfirsttohell het volgende:
En jij kan toch ook je vinyl bij andere 'platenmaatschappijen' krijgen, die de punkspirit wat meer in ere houden? Iedereen tevreden, mooi toch?!
Dat is precies wat ik bedoel hoor, en de muziek die die kleine plak-en-knip-labeltjes uitgeven ligt mij over het algemeen toch veel meer. Mij zul je dus niet horen klagen, ofzo. Ik heb alleen wel graag dat de punks weten van wie ze hun spulletjes kopen en hoe die handelen.

Mocht jouw bandje ooit gevraagd worden door zowel Epitaph als mijn kleine Holy-cow-records, wat zou je dan doen? Epitaph kan je ongetwijfeld veel meer beden dan ik, maar als je met mij in zee gaat werk je wel in een vrienden-onder-elkaar-sfeer en kun je ervan op aan dat ik ook buiten kantooruren alles voor je doe.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik in dat geval zou doen.
pi_18772962
ik vind undeclinable ook zwaar geflopt bij epitaph, dus als ik jou was joost dan zou ik bij holy cow records gaan zitten

misschien reflections... die is wel ok maar das meer hardcore
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 29 april 2004 @ 15:55:41 #158
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18773093
Maar wat zou jij doen als je zelfs een bandje had dat alleen tussen die twee labels kon kiezen, Kletz? Ik ben erg makkelijk in de omgang :-)
pi_18773210
tussen epitaph en holy cow ? uhmmzz er zijn bands (die op epitaph zitten) die nog steeds op zaterdag morgen thee doeken verkopen op de markt ik noem geen namen (gitarist undeclinable). Dus zou ik beginnen bij een onbekend labeltje.... maar wel iets wat in et straatje ligt van mijn styl zeg maar.

Jij bent meer punk en dan zou er een metalcore hardcore bandje op je label zitten... ik zeg dat dat niet kan maar ik zou me prettiger voelen als ik bij een label zat die in mijn straatje ligt

[ Bericht 0% gewijzigd door Kletz op 29-04-2004 16:02:17 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  donderdag 29 april 2004 @ 16:01:24 #160
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_18773235
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:46 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel hoor, en de muziek die die kleine plak-en-knip-labeltjes uitgeven ligt mij over het algemeen toch veel meer. Mij zul je dus niet horen klagen, ofzo. Ik heb alleen wel graag dat de punks weten van wie ze hun spulletjes kopen en hoe die handelen.

Mocht jouw bandje ooit gevraagd worden door zowel Epitaph als mijn kleine Holy-cow-records, wat zou je dan doen? Epitaph kan je ongetwijfeld veel meer beden dan ik, maar als je met mij in zee gaat werk je wel in een vrienden-onder-elkaar-sfeer en kun je ervan op aan dat ik ook buiten kantooruren alles voor je doe.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zou weten wat ik in dat geval zou doen.
Ik zou niet gauw voor epitaph kiezen, daar zitten veels te veel bands die ook nog teveel op elkaar lijken. Dan krijg je (als nederlands bandje) zon undeclinable effect (wat kletz zegt). Ik zou daarom eerder voor een klein Nederlands label kiezen. Communiceert makkelijker en daar heb je meer groeimogelijkheden denk ik.
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  donderdag 29 april 2004 @ 22:36:28 #161
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18781834
Dan zie ik jullie demo's wel komen op het Holy Cow adres.
  vrijdag 30 april 2004 @ 11:01:33 #162
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_18789052
En wat denken jullie van Black Flag? Duidelijk het voorbeeld van veel moderne punkbands.
pi_18789490
Als je dan toch een bekend label wilt hebben en NIET epitaph zou ik FAT ofzo doen, lijkt me meer alsnog een vrienden-onder-elkaar sfeer + ze staan wel altijd voor je klaar. Althans, als ik die foto's allemaal bekijk. Bowlen met z'n allen, etc... lekker loos maar wel grappig.

Maar als Nederlandse band kun je het echt wel ver schoppen met een klein (Nederlands) label, verder dan een band die gelijk naar een groot label (zie vb. Undeclinable maar weer) gaan....
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:22:13 #164
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_18790168
Kennen jullie de Kampense band Nou En? K las net over ze in de VARA gids en heb ff wat geluisterd. Klinkt wel ok vind ik.

4 liedjes te beluisteren op de site
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_18792852
Wie luisterde er vroeger ook altijd naar Mr Lee's Mysterious Machine? Damn dat vond ik altijd zo'n stoer programma. Ik heb er nog een op bandje staan zelfs, die luister ik altijd in de auto.
Jammer dat hij er mee moest stoppen.
War. War never changes.
pi_18795203
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 15:44 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Wie luisterde er vroeger ook altijd naar Mr Lee's Mysterious Machine? Damn dat vond ik altijd zo'n stoer programma. Ik heb er nog een op bandje staan zelfs, die luister ik altijd in de auto.
Jammer dat hij er mee moest stoppen.
Laatst had ie nog een avondje gedraaid. Wel erg leuk.
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:56:16 #167
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18795877
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 15:44 schreef GrootmeesterFlits het volgende:
Wie luisterde er vroeger ook altijd naar Mr Lee's Mysterious Machine? Damn dat vond ik altijd zo'n stoer programma. Ik heb er nog een op bandje staan zelfs, die luister ik altijd in de auto.
Jammer dat hij er mee moest stoppen.
Oe, dat is echt een tijd geleden, ik heb een tapeje gevonden van de uitzending met de Crivits ter ere van de release van "The more the truth hurts....." die ik altijd bewaard heb. Was inderdaad een erg stoer programma waar ik toendertijd veel nieuwe bands ontdekte.

Later moest ik het noodgedwongen met WitLof, op bandjes van vrienden omdat wij geen kabel hadden, en dat vond ik toch minder. Ze draaiden er wel meer hardcore maar ik miste toch de vreemde humor van Mister Lee. Bovendien zat/zit in Witlof de onvermijdelijke Onno Cro-mag
  vrijdag 30 april 2004 @ 18:59:27 #168
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18795942
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 11:01 schreef Ixnay het volgende:
En wat denken jullie van Black Flag? Duidelijk het voorbeeld van veel moderne punkbands.
En het lijkt erop dat ik steeds meer nieuwere Amerikaanse hardcorebands die band herontdekken. Je ziet ook op shows steeds meer jongens met een tattoo met dat logo met die 5(?) donkere vlakken. Ik vind het een van de betere en belangrijkste bands, al krijg ik van de Louie Louie singel spontane buikkrampen
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:54:13 #169
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18796872
Eén van de bands die aan de Engelse punk een eigen (Amerikaanse) interpretatie gaven en zo het startschot gaven voor een heel nieuw genre. Damaged is een te gekke plaat, kan ik iedereen die van punk of hradcore houdt van harte aanraden.
= there is a light that never goes out =
  vrijdag 30 april 2004 @ 19:59:21 #170
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_18796965
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 18:59 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

En het lijkt erop dat ik steeds meer nieuwere Amerikaanse hardcorebands die band herontdekken. Je ziet ook op shows steeds meer jongens met een tattoo met dat logo met die 5(?) donkere vlakken. Ik vind het een van de betere en belangrijkste bands, al krijg ik van de Louie Louie singel spontane buikkrampen
Ja, sommige nummers zijn echt niet om aan te horen.

Eerst is het ff wennen aan die stem, maar na een tijdje vind je het wel cool.
Wat me opvalt is dat al die oudere punkbands gewoon hun best doen om zo lelijk mogelijk te zingen.
Nervous Breakdown vind ik hun beste nummer, en Gimme Gimme Gimme ook wel.
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:25:44 #171
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18797592
Rise Above !
= there is a light that never goes out =
  zaterdag 1 mei 2004 @ 08:44:19 #172
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18805901
OK, Rise Above is inderdaad de klassieker der klassiekers. Op vakantie met mijn neef maakte hij me elke ochtend wakker door de koptelefoon van de discman op mijn hoofd te zetten en Rise Above op volume 1 te draaien. Een betere manier om wakker te worden is er volgens mij niet.

Hebben jullie Jealous Again wel eens gehoord, die eerste singel uit 1978? Een hele vreemde singel die je eerder doet denken aan de Ramones dan aan de latere Black Flag. En dat lelijke zingen is niet iets dat puur Amerikaans is. Alle bands, ook de Nederlandse, die zich zo rond '81, '82 afzetten tegen de punk en zo per ongeluk de hardcore ontdekten hadden dat soort overschreewde melodieuze zang

[ Bericht 0% gewijzigd door H.I.P.P.E. op 01-05-2004 17:07:11 ]
pi_18815182
w00t een hardcoretopic! dat ik die nog niet eerder gezien heb

Ik luister nu al meer dan een jaar hardcore, mijn interesse is gewekt door mijn zus die mij stelselmatig aan het indoctrineren is geweest en dat is gelukt
Wat ik veel luister: Terror, Ramallah, Hatebreed, Sworn Enemy, Krutch, Born From Pain, No Turning Back, Integrity, 100 Demons, Madball.

Ik ga 19/20 juni naar een groot hardcorefest in Maastricht, dat wordt mijn eerste echt grote fest zeg maar, kan niet wachten Ook rond 30 juli is hier op Texel weer het Texel HardcoreFest #4, dat was vorig jaar een groot succes, en nu dus hopelijk weer
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zaterdag 1 mei 2004 @ 19:32:46 #174
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18815355
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:24 schreef -Mzraki- het volgende:
w00t een hardcoretopic! dat ik die nog niet eerder gezien heb

Ik luister nu al meer dan een jaar hardcore, mijn interesse is gewekt door mijn zus die mij stelselmatig aan het indoctrineren is geweest en dat is gelukt
Wat ik veel luister: Terror, Ramallah, Hatebreed, Sworn Enemy, Krutch, Born From Pain, No Turning Back, Integrity, 100 Demons, Madball.

Ik ga 19/20 juni naar een groot hardcorefest in Maastricht, dat wordt mijn eerste echt grote fest zeg maar, kan niet wachten Ook rond 30 juli is hier op Texel weer het Texel HardcoreFest #4, dat was vorig jaar een groot succes, en nu dus hopelijk weer
Haha, iemand die door zijn/haar zus de hardcore in geindoctrineerd is, die had ik nog nooit gehoord. Zelf heb ik die tactiek jaren geleden met succes toegepast bij mijn neef, die mij daar nog altijd erg dankbaar voor is.

De bands die je noemt zijn geen van allen favorieten van me, er zijn er zelfs een aantal bij die bij mij buikkrampen veroorzaken, maar dat kan gebeuren. Ga je trouwens in juni nog naar het zevende (?) thrashfest in Hoogeveen? Dat lijkt me een stuk dichterbij dan Maastricht.

Van het TexelHardcoreFest, had ik echt nog nooit gebeurd, is er een beetje belangstelling voor zo'n feest? Je gaat toch lastiger van buiten Texel naar Texel, dan van buiten Maastricht naar een feest in Maastricht.

Is er gisteren nog iemand bij koninginnendaghardcore bij de koornbeurs in Delft geweest?
pi_18816049
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 19:32 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Haha, iemand die door zijn/haar zus de hardcore in geindoctrineerd is, die had ik nog nooit gehoord. Zelf heb ik die tactiek jaren geleden met succes toegepast bij mijn neef, die mij daar nog altijd erg dankbaar voor is.

De bands die je noemt zijn geen van allen favorieten van me, er zijn er zelfs een aantal bij die bij mij buikkrampen veroorzaken, maar dat kan gebeuren. Ga je trouwens in juni nog naar het zevende (?) thrashfest in Hoogeveen? Dat lijkt me een stuk dichterbij dan Maastricht.

Van het TexelHardcoreFest, had ik echt nog nooit gebeurd, is er een beetje belangstelling voor zo'n feest? Je gaat toch lastiger van buiten Texel naar Texel, dan van buiten Maastricht naar een feest in Maastricht.
Tja, de hardcore scene op Texel is vrij sterk, en er komen altijd wel leuke bands op af. Ik heb (nog) niet echt wat vergelijkingsmateriaal hoe vet het is, maar ik vond het iig wel cool. Gewoon in een zaaltje met zo'n 50/60 man

Ik ga helemaal naar Maastricht puur voor Terror (hatebreed komt volgens mij ook), die moet ik gewoon live zien, dus vandaar
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  zondag 2 mei 2004 @ 12:29:08 #176
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18829750
idd koel dat je door jezus hardcore bent gaan luisteren . In tegenstelling tot HIPPE, vind ik de bands die je noemde wel vet.... ik luister meer metal zoals heaven shall burn, arkangel, unearth, darkest hour, avenged sevenfold, killswitch engage enz.... maar ik mag terror enzo ook vaak horen hoor ....

Maar je gaat dus naar midsummer hardcore fest .... koel hoor.... en bereid je maar voor op chaos bij terror . Die gasten rocken live echt hard.. en met hatebreed zal et wel weer te druk worden maar ja... leuke en goeie live band.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  zondag 2 mei 2004 @ 12:53:23 #177
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18830088
quote:
Op zondag 2 mei 2004 12:29 schreef Kletz het volgende:
idd koel dat je door jezus hardcore bent gaan luisteren . In tegenstelling tot HIPPE, vind ik de bands die je noemde wel vet.... ik luister meer metal zoals heaven shall burn, arkangel, unearth, darkest hour, avenged sevenfold, killswitch engage enz.... maar ik mag terror enzo ook vaak horen hoor ....
Iemand die door Jezus hardcore is gaan luisteren Dat klinkt als een interview met Bad Brains of XdiscipleX.
pi_18830708
Christian hardcore. Zeer progressief en christelijk tegelijkertijd... hmm.
  zondag 2 mei 2004 @ 13:28:53 #179
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_18830722
quote:
Op zondag 2 mei 2004 13:28 schreef =HellFire= het volgende:
Christian hardcore. Zeer progressief en christelijk tegelijkertijd... hmm.
That's a contradiction
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  zondag 2 mei 2004 @ 18:08:49 #180
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18836562
Om met Seein' Red te spreken: "isn't it a contradiction, punkrockers into religion?"

Maar zijn er hier meer mensen die door Jezus hardcore zijn gaan luisteren?
  zondag 2 mei 2004 @ 18:20:23 #181
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18836830
hahhaha

ach ja, hardcorepuristen zijn bijkans dogmatischer dan christenen.
= there is a light that never goes out =
pi_18836902
quote:
Op zondag 2 mei 2004 18:08 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Om met Seein' Red te spreken: "isn't it a contradiction, punkrockers into religion?"

Maar zijn er hier meer mensen die door Jezus hardcore zijn gaan luisteren?
Op Decotour '04 komt MxPx, ook zo'n Christian punkrockbandje. Waar zal het overgaan...
  zondag 2 mei 2004 @ 19:01:16 #183
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18837669
Ach, ik ben misschien ook wel minder ruimdenkend dan veel christenen, maar ik probeer mijn hardcore-purisme in ieder geval niet op te dringen aan mensen die niks met hardcore te maken hebben.

Ik probeer in ieder geval niemand mijn meester te laten zijn, ook zo'n Onno Cro-mag of andere hardcore-goeroe niet. Want het maakt wat mij betreft niet zoveel verschil of je nou achter de paus of achter zo'n Onno aanloopt.
  zondag 2 mei 2004 @ 22:36:21 #184
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18842631
Figure four - Canadian Metal/hardcore band (in et straatje van hatebreed) die zijn ook vet gelovig.... die bedanken eerst god and the holy spirit enzo, dan pas vrienden familie en bands ...

Maar deze band is zeer hard en agressief. Je zult in eerste instantie niet denken dat ze gelovig zijn zeg maar... maar ja das dan weer een vooroordeel
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  zondag 2 mei 2004 @ 23:08:45 #185
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18843528
Dat hele Tooth & Nail en Solid State gebeuren heeft volgens mij een Christelijke achtergrond. Maakt mij eerlijk gezegd geen fuck uit...zolang het geen gepreek wordt vind ik het prima.

Norma Jean en Zoa zitten op die labels...als je dat hoort zou je dat ook niet gelijk associeren met Christendom.
= there is a light that never goes out =
  zondag 2 mei 2004 @ 23:52:01 #186
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18844782
Als je je geschiedenisboek eens doorleest zal het je helemaal niet meer verbazen dat juist die christelijke bands zo aggressief en geweldadig klinken. Maar dat is een beetje flauw om te zeggen.

Waar ik me veel meer aan ergerde was die Krishna hype die rond 1995 ineens door de hardcorescene ging en waar een hoop mensen als een kudde koeien achteraan leken te lopen. Was de gedachte achter de hele punk en later hardcore-beweging niet juist dat we geen leiders nodig hadden om achteraan te lopen. Aan daar staan de meeste georganiseerde geloven lijnrecht tegenover. En zulke periodieke hypes zeker.
  maandag 3 mei 2004 @ 09:41:39 #187
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18850523
Run Devil Run (r.i.p.) had ook een zanger die de hardcore scene verliet voor het Krishnadom ..
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 3 mei 2004 @ 09:51:34 #188
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18850631
ik heb heel veel mensen al aangestoken nofx te luisteren zelfs nu ik het zelf eigenlijk niet meer luister

en punklabels moeten gewoon laagdrempelig blijven i guess
zonder epitaph en fat wreck en hun compilaties had ik toch een hoop bands gemist
maarja als je echt punk bent doe je 't DIY ghehehe
  maandag 3 mei 2004 @ 11:03:01 #189
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18851839
quote:
Op maandag 3 mei 2004 09:51 schreef Bl00dhound het volgende:
ik heb heel veel mensen al aangestoken nofx te luisteren zelfs nu ik het zelf eigenlijk niet meer luister

en punklabels moeten gewoon laagdrempelig blijven i guess
zonder epitaph en fat wreck en hun compilaties had ik toch een hoop bands gemist
maarja als je echt punk bent doe je 't DIY ghehehe
wat luister je nu dan? en waarom luister je et niet meer?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 3 mei 2004 @ 11:07:37 #190
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18851941
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:03 schreef Kletz het volgende:

[..]

wat luister je nu dan? en waarom luister je et niet meer?
ben de laatste tijd een beetje van punkrock af, eerst was het veel Nofx, millencolin,strung out enzow
nu luister ik meet naar ouwe metallica en slayer enzow, soms nog wat millencolin, die vink eik beter dan nofx nu (daarmee bedoel ik niet hun laatste werk, maar hoe ik het momenteel ervaar )
  maandag 3 mei 2004 @ 11:12:52 #191
78883 antipuntschoenen
De AntiPuntSchoen Beweging!
pi_18852049
De AntiPuntSchoenen Beweging - http://www.antipuntschoenen.nl
pi_18852362
Een hatebreed tegen puntschoenen?
  maandag 3 mei 2004 @ 11:49:44 #193
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18852789
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:12 schreef antipuntschoenen het volgende:
[afbeelding]
idd... ik vind et leuk dat je (in mijn ogen) de beste plaat van hatebreed post. Maar was dat voor fun? of ben je echt tegen puntschoenen . Anders moet je gewoon ff een topic openen met: Plaats hier je punkrock hardcore cd covers


kletter
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18853377
Dit soort schoenen zie je echt te weinig bij Hatebreed shows

Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 3 mei 2004 @ 12:22:00 #195
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18853565
hahahha
= there is a light that never goes out =
  maandag 3 mei 2004 @ 12:24:18 #196
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18853610
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:13 schreef Kiff het volgende:
Dit soort schoenen zie je echt te weinig bij Hatebreed shows

[afbeelding]
Ik wil best de eerste zijn hoor.... zal wel vet zijn.. zulk soort schoentjes met je ijshockey masker en je handschoentjes dik te moshen/kickboxen

I'm in
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 3 mei 2004 @ 12:42:46 #197
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18854021
Naar het thrashfest in Hoogeveen vorig jaar ging ik op klompen. Door een verkeersongeluk zat mijn voet in het verband en kon ik niks anders dragen dan klompen. Het was wel leuk om al die mensen te zien kijken. Tot er bij WHN? Ineens een konijn en een tijger de pit in doken, toen lette niemand meer op die klompen

Ik ben voor klompen op hatebreedshows, daar kun je ook veel hardere karatetrappen mee uitvoeren
  maandag 3 mei 2004 @ 12:46:30 #198
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18854101
deal...met z'n allen naar maastricht met die schoenen, het ijshockey masker en dikke tuinhandschoenen (natuurlijk voorzien van een X). Zie ik jullie daar!
= there is a light that never goes out =
  maandag 3 mei 2004 @ 12:52:32 #199
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18854205
quote:
Op maandag 3 mei 2004 12:46 schreef Aschkael het volgende:
tuinhandschoenen (natuurlijk voorzien van een X).
Tuurlijk.... stel je voor dat je je X met een watervaste stift (met alcohol) op je hand zet dat mag/kan natuurlijk niet .


p.s. Ik hoor nu een DJ jean nummer (the launch ofzo) en das toch echt wel een grappig nummer

[ Bericht 16% gewijzigd door Kletz op 03-05-2004 12:53:56 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18855032
get ready for your lunch!
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 3 mei 2004 @ 15:59:36 #201
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18858184
misschien niet echt hardcore of punkrock maar ik heb laatst weer iets gedownload wat ik vroeger luisterde haha.. was weer leuk

DOG EAT DOG met het album ALL BORO KINGS das vet zeg en lang geleden
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  maandag 3 mei 2004 @ 16:53:25 #202
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_18859349
quote:
Op maandag 3 mei 2004 11:12 schreef antipuntschoenen het volgende:
[afbeelding]
dat is het album S.I.T.D.O.D.? Waar staat het voor, ik kan het nl. niet ontcijferen

Satisfaction Is The Death of Desire?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 mei 2004 @ 16:53:54 #203
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18859360
Zo zette ik laatst Noisy Fairytale van de Heideroosjes weer eens op. Toendertijd was dit een van de albums die me definitief de punk ingesleept heeft, maar als je het nu luistert..............

Het is toch allemaal wel erg puberaal, maar vooral de ideeen erachter spraken me toen erg aan. Ik herkende mezelf er wel in, als het puisterige jongetje achterin de klas dat hele andere interesses had dan de rest van de klas en er ook eigenlijk helemaal niet bij wilde horen
  maandag 3 mei 2004 @ 17:30:01 #204
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18860187
hahaha tja dat er niet bij willen horen dat ken ik ook wel jah...Toch is het me daar uiteindelijk nooit om te doen geweest. Voorliefde voor hardcore/punk zit hem in de vernieuwingsdrang van die hele stroming. Raak vrij snel uitgekeken op dingen en met muziek is dat niet anders. Een muziekstroming waar onbeperkt ruimte is voor nieuwe ideeen is een hele verademing.

maar goed met de Heideroosjes en Dog eat Dog heb ik nooit zoveel opgehad. Who's te king vond ik wel een aardig nummer, maar heb me nooit in hun muziek verdiept. H-Blokx is nog zo'n band...omstreeks de zelfde tijd ook aardig populair.
= there is a light that never goes out =
pi_18860267
Vernieuwingsdrang in de hardcore/punk stroming? Waar dan?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  maandag 3 mei 2004 @ 18:06:43 #206
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18860919
oops, my bad...je hebt gelijk ik dacht dat ik Minor Threat aan het luisteren was bleek het Old Man Gloom te zijn.
= there is a light that never goes out =
  maandag 3 mei 2004 @ 18:10:27 #207
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_18860980
quote:
Op maandag 3 mei 2004 18:06 schreef Aschkael het volgende:
oops, my bad...je hebt gelijk ik dacht dat ik Minor Threat aan het luisteren was bleek het Old Man Gloom te zijn.
ach, gebeurde mij laatst ook, dacht ik dat ik Born From Pain aan het luisteren was, bleek het Agnostic Front te zijn.

Kortom, meer dan genoeg vernieuwingen in de hardcore stromingen
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  maandag 3 mei 2004 @ 20:48:53 #208
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18865173
shows de komende tijd anyone ?
= there is a light that never goes out =
  maandag 3 mei 2004 @ 21:00:39 #209
93845 yellowpunk
punkrock will never die!
pi_18865513
hey hey!!


Ik hou wel van punkrock

AFI
Muse
No use for a name
NOFX
MxPx
Ramones
Toy dolls
en nog veel meer natuurlijk!!
pi_18871334
quote:
Op maandag 3 mei 2004 21:00 schreef yellowpunk het volgende:
hey hey!!


Ik hou wel van punkrock

AFI
Muse
No use for a name
NOFX
MxPx
Ramones
Toy dolls
en nog veel meer natuurlijk!!
Welkom
  dinsdag 4 mei 2004 @ 00:53:03 #211
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18871390
Ik hou niet van moeilijk doen over of iets punk is of niet, maar toch....

Muse punk?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 08:30:19 #212
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18873773
Van Muse heb ik nog nooit gehoord, dus er zijn 2 mogelijkheden:

1)Het is de nieuwste 3FM-lieveling die toevallig wat gitaren gebruikt
2)Het is zo ondergronds dat ik er nog nooit van gehoord heb

Vernieuwingsdrang is er natuurlijk wel in punk. Als je zo'n mars volta of the locust (toen het nog nieuw was) hoort, heeft dat weinig meer te maken met de old-school-punk. Persoonlijk hou ik meer van bands die vast blijven houden aan oude normen en waarden. Als je vernieuwend wil zijn ga je maar techno maken
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:25:09 #213
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18874230
ag muse is gewoon alternatief... en hebben echt wel leuke riffjes... maar je moet er van houden en ik hou er niet van... ik vind et een zeikerige band.... en neej et hoort niet in et rijtje punkrock thuis.....

maar mensen we weten toch wel et verschil tussen BORN FROM PAIN en AGNOSTIC FRONT?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:56:55 #214
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18874716
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 08:30 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Vernieuwingsdrang is er natuurlijk wel in punk. Als je zo'n mars volta of the locust (toen het nog nieuw was) hoort, heeft dat weinig meer te maken met de old-school-punk. Persoonlijk hou ik meer van bands die vast blijven houden aan oude normen en waarden. Als je vernieuwend wil zijn ga je maar techno maken
En ik maar denken dat punk per definitie anti-conservatief hoorde te zijn

Een van de beste punkalbums ooit:
Refused - the shape of punk to come

Keihard, extreem politiek en behoorlijk vernieuwend.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 09:58:09 #215
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18874738
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 09:25 schreef Kletz het volgende:
maar mensen we weten toch wel et verschil tussen BORN FROM PAIN en AGNOSTIC FRONT?
Ik ken van alletwee alleen de namen (ok, van Agnostiv Front misschien nog 1 of 2 nummers), maar ik hou niet van die standaard stoere kale brede mannen hardcore.

Edit: hoewel ik dus blijkbaar de plank mis sla. Welk hokje zou ik Born from pain moeten plaatsen?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18874867
BFP is metalcore. Ik vind ze zelf wel gaaf klinken, maar het is wel van die stoere brede mannen "geloof in jezelf" hardcore
War. War never changes.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:10:53 #217
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18874961
idd... et is zeer agressieve metal core... en et lijkt als of ze et leuk vinden als er gevechtjes uitbreken tijdens de show en dat ook aanmoedigen... dat vind ik dan heel erg jammer... maar de muziek blijft geweldig!!!!

zet ze maar in et rijtje until the end, hatebreed....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:12:17 #218
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18874986
Ik heb de Born From Pain cd gewonnen bij een Canadees radiostation, maar hem weggegeven. Pure metal naar mijn idee, met wat mosh-parts af en toe, maar daar word het geen hardcore van. Als ik metal wil horen zet ik slayer wel op
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:14:59 #219
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18875044
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:12 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Ik heb de Born From Pain cd gewonnen bij een Canadees radiostation, maar hem weggegeven. Pure metal naar mijn idee, met wat mosh-parts af en toe, maar daar word het geen hardcore van. Als ik metal wil horen zet ik slayer wel op
en dat vind je vet?.... in mijn ogen de lekkerste metal.... met uitzondering van de andere bands die ik nog niet ken en waarschijnlijk nog vetter zijn dan slayer maar toch .... angel of death en reign in blood HEER EN MEESTER!!!
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:19:03 #220
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18875136
Wat vind je van Refused Hippe?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:28:29 #221
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18875324
ik heb me nog nooit verdiept in Refused... ik ken denk ik 1 nummer van een Cheap Shots sampler... maar et heeft me niet geraakt denk ik.... welke plaat is fijn en in welk straatje moet ik ze zetten?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:33:29 #222
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18875442
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 08:30 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Van Muse heb ik nog nooit gehoord....
maar wel van veel punkbands?
het is 20x bekender dan zown beetje alle punkbands die in dit topic staan

het is iid absoluut geen punk, dus je kent het niet omdat het idd de 3fm lieveling was
b.t.w. als je ook maar 1 dag tmf heb gekeken vorig jaar, dan heb je waarschijnlijk de clip van "bliss" en "new born" al 50x gezien
pi_18875488
Refused; Shape Of Punk To Come. GEWELDIG. Een toch wel pretentieuze titel, die echter de plank niet eens mis blijkt te slaan. Er is wel degelijk vernieuwing vanuit de hardcorehoek. Het wordt echter al snel niet meer als hardcore gezien zodra het te veel gaat afwijken. Vernieuwing uit de punk is vrijwel onmogelijk. Want als er iets behoudend is, zijn het wel de die-hard punkers. Punkmuziek blijft voortbestaan, maar de echte punk als muziek om af te zetten is al meer dan 20 jaar dood. Wat dat betreft is gabber de echte punk van de laat 20ste eeuw, begin 21ste eeuw. Like it or not. Iemand die dat al snel doorhad was Wattie van The Exploited. Die kerel schijnt vanaf het begin van de gabber alle feesten in Rotterdam afgelopen te hebben. Invloeden daarvan hoor je terug op Beat The Bastards van The Exploited.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:41:29 #224
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18875609
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:35 schreef Kiff het volgende:
Refused; Shape Of Punk To Come. GEWELDIG. Een toch wel pretentieuze titel, die echter de plank niet eens mis blijkt te slaan. Er is wel degelijk vernieuwing vanuit de hardcorehoek. Het wordt echter al snel niet meer als hardcore gezien zodra het te veel gaat afwijken. Vernieuwing uit de punk is vrijwel onmogelijk. Want als er iets behoudend is, zijn het wel de die-hard punkers. Punkmuziek blijft voortbestaan, maar de echte punk als muziek om af te zetten is al meer dan 20 jaar dood. Wat dat betreft is gabber de echte punk van de laat 20ste eeuw, begin 21ste eeuw. Like it or not. Iemand die dat al snel doorhad was Wattie van The Exploited. Die kerel schijnt vanaf het begin van de gabber alle feesten in Rotterdam afgelopen te hebben. Invloeden daarvan hoor je terug op Beat The Bastards van The Exploited.
Das leuk... maar in welk straatje moet ik ze nou plaatsen Refused.... Is et nou punkrock of hardcore is et punkrock als ten foot pole of juist als guttermouth... of is et backfire hardcore of is et weer netzoals terror of kill your idols?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:42:32 #225
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_18875634
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 09:25 schreef Kletz het volgende:
maar mensen we weten toch wel et verschil tussen BORN FROM PAIN en AGNOSTIC FRONT?
Juist, het was dan ook cynisch bedoelt :')
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:43:43 #226
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18875661
of is et Strife hardcore of Snapcase hardcore...

we hebben nog een nummer van Strife gecoverd haha.. .waiting heette die volgens mij... wel vet... en heb ze een keer gezien op with full force en dat was een vette show... met echt veel chaos .. en er zat toen een duitser de hele tijd achter mij GEIL GEIL UBER GEIL te roepen... de sukkel.

[ Bericht 79% gewijzigd door Kletz op 04-05-2004 10:49:10 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18875815
Kletz : check het hier uit
http://www.burningheart.com/bands/index.php?id=163
Met 2 legale mp3's van vette tracks.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:53:05 #228
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18875855
thnx ik ben ze nu aan et downloaden... en strax krijg je van mij te horen wat ik er van vind haha

ok heb die 2 tracks geluisterd... en dit is precies wat ik NIET vet vind... met allemaal rare gepriegel tussen door en beats...... kan et een beetje op BSF lijken?
want dat vind ik ook niet echt denderend.... Geef mij maar recht toe recht aan punkrock of hardcore

[ Bericht 50% gewijzigd door Kletz op 04-05-2004 10:57:07 (bla) ]
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:25:55 #229
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18876494
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:19 schreef Jimmy het volgende:
Wat vind je van Refused Hippe?
Ja, Refused is ook zo'n band die ik nooit begrepen heb, net als de international noise conspiracy. Ze waren wel ontzettend vernieuwend, maar muzikaal hou ik daar helemaal niet van. Veel bands die expirimenteel zijn willen zo graag bijzonder zijn, dat ze de luisterbaarheid een beetje uit het oog verliezen.

Ik hou meer van vernieuwing op een hele kleine schaal
  dinsdag 4 mei 2004 @ 11:46:08 #230
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18876747
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 11:25 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Ja, Refused is ook zo'n band die ik nooit begrepen heb, net als de international noise conspiracy. Ze waren wel ontzettend vernieuwend, maar muzikaal hou ik daar helemaal niet van. Veel bands die expirimenteel zijn willen zo graag bijzonder zijn, dat ze de luisterbaarheid een beetje uit het oog verliezen.
Duidelijk
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:09:43 #231
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18877050
Ik hou meer van expirimenteel in de zin van: we klinken als een mix van Social Distorion en Chain of Strength, met vrouwelijke vocalen. Een dergelijke band zou muziek maken zoals die nu nog niet gemaakt word, maar echt vernieuwens is het natuurlijk niet
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:13:10 #232
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_18877112
Refused is nu precies de hardcore die ik erg kan waarderen. Net als JR Ewing, Drive like Jehu Ntaion of Ulysees etc. Binnenkort weer optrdens van JR Ewing in Nederland dus dat weer weer leuk. Verder volgende maand een concert van de afsplitsing van Refused, The International Noise Conspiracy
= there is a light that never goes out =
pi_18877533
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:09 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
klinken als een mix van Social Distorion en Chain of Strength, met vrouwelijke vocalen.
Pretty Girls Make Graves?
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 12:58:03 #234
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18877588
jah idd wat is nou hardcore en wat is nou punkrock

nofx, pennywise, millencolin zijn punkrock
punkrock is wat geraffineerder, vocal chords ook enzo

in de regel is hardcore punkrock met double bass, want de meeste echte punkrockers hebben een afkeer van double bass (i.v.m. het vermijden van techniek doro gebruik van db enzo)

hoeft natuurlijk niet, amar het aantal hardcorebands dat neit bouble bass gebruikt is denk ik wel op 1 hand te tellen ofzo

biohazard klinkt zeker hardcore, maar er word gerapt ipv geschreeuwd, nouja dat is inderdaad hardcore, alleen de vocals zijn dan rap, dus dan is het weer crossover?

ghehe my 2 cents about that
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:00:21 #235
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18877616
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:53 schreef Kiff het volgende:
Pretty Girls Make Graves?
Het was maar een voorbeeldje en ik heb dus geen idee of zij zo klinken. Is het de moeite van het uitproberen waard?

Op zich is het wel een uitdaging om te proberen twee heel verschillende stromingen die je allebei graag hoort met elkaar te combineren. Extreme Noise terror meets Fugazi ofzo.

Ook invloden van buiten de punk/hardcore kunnen leuk zijn, en behalve new wave, country, jazz, metal, ska en hiphop zijn er toch nog zat stijlen te bedenken die nog niet geprobeerd zijn
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:06:47 #236
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18877695
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:58 schreef Bl00dhound het volgende:
jah idd wat is nou hardcore en wat is nou punkrock

nofx, pennywise, millencolin zijn punkrock
punkrock is wat geraffineerder, vocal chords ook enzo

in de regel is hardcore punkrock met double bass, want de meeste echte punkrockers hebben een afkeer van double bass (i.v.m. het vermijden van techniek doro gebruik van db enzo)

hoeft natuurlijk niet, amar het aantal hardcorebands dat neit bouble bass gebruikt is denk ik wel op 1 hand te tellen ofzo

biohazard klinkt zeker hardcore, maar er word gerapt ipv geschreeuwd, nouja dat is inderdaad hardcore, alleen de vocals zijn dan rap, dus dan is het weer crossover?

ghehe my 2 cents about that
Je zult wel gelijk hebben wat betreft de dubbel-bass, maar ik wil een scheiding maken tussen punk en punk-rock.

punk-rock is naar mijn idee de wat laagdrempeligere variant van punk, wat vrolijker, minder zwaar op de maag en met invloeden uit andere rock-stromingen

Behalve de double-bass kenmerkt hardcore zich ook vaker dan punk door geschreeuwde vocalen in plaats van gezongen vocalen. Er zullen nog wel meer verschillen zijn, maar zo heel erg wetenschappelijk ga ik ook niet met hardcore en punk om
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:09:08 #237
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18877717
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:58 schreef Bl00dhound het volgende:

in de regel is hardcore punkrock met double bass, want de meeste echte punkrockers hebben een afkeer van double bass (i.v.m. het vermijden van techniek doro gebruik van db enzo)

hoeft natuurlijk niet, amar het aantal hardcorebands dat neit bouble bass gebruikt is denk ik wel op 1 hand te tellen ofzo

biohazard klinkt zeker hardcore, maar er word gerapt ipv geschreeuwd, nouja dat is inderdaad hardcore, alleen de vocals zijn dan rap, dus dan is het weer crossover?
ten eerste slayer heeft ook een double base... dus dat is dan ook hardcore.... en wat choke zegt: HIP HOP AND HARDCORE IS SO FUCKING GAY....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:23:27 #238
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18877904
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:09 schreef Kletz het volgende:

[..]

ten eerste slayer heeft ook een double base... dus dat is dan ook hardcore....
owh dus nu beweer ik dat alels met double bass hardcore is
draai jij het ff gruwelijk om stumper

we hebben het over hardcore punk niet over de hardcore gabber ofzo.. dat bestaat ook, maar er bestaan van alle stijlen muziek wel hardcore, net zoals er in elk genre wel progressive bestaat

harde kern weetjewel, dat zegt nix over de muziekstijl....
maar oke, jij weet dat hardcore onwijze house is en zo dus ik wil je bubbel neit breken

besides, neej slayer is thrash
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:30:33 #239
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18878011
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:23 schreef Bl00dhound het volgende:

[..]

owh dus nu beweer ik dat alels met double bass hardcore is
draai jij het ff gruwelijk om stumper

we hebben het over hardcore punk niet over de hardcore gabber ofzo.. dat bestaat ook, maar er bestaan van alle stijlen muziek wel hardcore, net zoals er in elk genre wel progressive bestaat

harde kern weetjewel, dat zegt nix over de muziekstijl....
maar oke, jij weet dat hardcore onwijze house is en zo dus ik wil je bubbel neit breken

besides, neej slayer is thrash
Vent die opmerking van mij over slayer was sarcastisch... ik vond et gewoon een domme omschrijving van hardcore... dat pas als je punkrock met een dubbele base speelt et meteen hardcore is... beetje jammer...

En dat over house.. was dat tegen mij bedoelt? zoja.... moet je ff bij jezelf te raden gaan want je lult ontzettend poep met koeken....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:33:04 #240
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18878044
besides, slayer is hardcore want et heeft een double base... dus ga nou niet dom lullen dat et trash is
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:34:13 #241
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878061
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:30 schreef Kletz het volgende:

[..]

Vent die opmerking van mij over slayer was sarcastisch... ik vond et gewoon een domme omschrijving van hardcore... dat pas als je punkrock met een dubbele base speelt et meteen hardcore is... beetje jammer...

En dat over house.. was dat tegen mij bedoelt? zoja.... moet je ff bij jezelf te raden gaan want je lult ontzettend poep met koeken....
jah zo vatte jij het op, ik heb er ook nog dingen zoals geraffineerder en vocal chords enzo bijgezet,

en misschien moet je niet een reactie naar iemadn anders op dezelfde regel als een zeikantworod op mij zetten dan had ik het misschien wel gezien

p.s. als jioj weet at het allemaal niet is, had je er vast ook wel bij kunnen zetten wat het dan precies wel was

anyways er stond my 2 cents onder, mijn mening over het verschil tussen, als je het beter weet hoor ik het graag, maar ga niet zomaar kritiek leveren omdat een zin toevallig anders opgevat kan worden, kindnerachtig gedoe
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:39:24 #242
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878143
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:33 schreef Kletz het volgende:
besides, slayer is hardcore want et heeft een double base... dus ga nou niet dom lullen dat et trash is
ja dat maakte jij ervan, jij bent de echte trendsetter toch?

damn kan je niet normaal discussieren zonder dat soort slap gelul
pi_18878150
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 10:41 schreef Kletz het volgende:

[..]

Das leuk... maar in welk straatje moet ik ze nou plaatsen Refused.... Is et nou punkrock of hardcore is et punkrock als ten foot pole of juist als guttermouth... of is et backfire hardcore of is et weer netzoals terror of kill your idols?
refused is post-hardcore, vernieuwende hardcore dus.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:44:58 #244
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18878236
Wat kun je enorme discussies voeren over de naam van een stroming binnen een stroming binnen stroming. De naam maakt in feite natuurlijk helemaal niks uit, het is in reviews wel makkelijk maar verder kun je er niks mee.

Wel belachelijk vind ik van die grindcorebands die eisen dat iedereen hun muziek punk-rock noemt
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:47:02 #245
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18878275
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 12:58 schreef Bl00dhound het volgende:
jah idd wat is nou hardcore en wat is nou punkrock

nofx, pennywise, millencolin zijn punkrock
punkrock is wat geraffineerder, vocal chords ook enzo

in de regel is hardcore punkrock met double bass, want de meeste echte punkrockers hebben een afkeer van double bass (i.v.m. het vermijden van techniek doro gebruik van db enzo)
Wat heeft et voor zin om met jou om met jou normaal in discussie te gaan als jij hier mee komt.... et was niet de bedoeling om je aan te vallen maar ik wilde alleen ff op een sarcastische manier mijn standpunt duidelijk maken.. zo ben ik ook weer....

Trendsetter uhuh... man ik stel helemaal geen fuck voor
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:48:05 #246
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878294
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:44 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Wat kun je enorme discussies voeren over de naam van een stroming binnen een stroming binnen stroming. De naam maakt in feite natuurlijk helemaal niks uit, het is in reviews wel makkelijk maar verder kun je er niks mee.

Wel belachelijk vind ik van die grindcorebands die eisen dat iedereen hun muziek punk-rock noemt
inderdaad, is wel waar
iedereen mnoemt het ook wel iets anders, net zoals emo en screamo en zow, nou ik ken wel emo die screamo klinkt ghehehe
alleen hier werd er een discussie gevoerd met iemand die dacht dat ik bedoelde dat alle muziek met double bass hardcore is, das dan toch weer iets anders

sommige mensen begrijpen blijkbaar niet wat "my 2 cents" betekent
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:49:34 #247
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878325
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:47 schreef Kletz het volgende:

[..]

Wat heeft et voor zin om met jou om met jou normaal in discussie te gaan als jij hier mee komt.... et was niet de bedoeling om je aan te vallen maar ik wilde alleen ff op een sarcastische manier mijn standpunt duidelijk maken.. zo ben ik ook weer....

Trendsetter uhuh... man ik stel helemaal geen fuck voor
neej oke, is goed, geen probleem, maar ga dan niet verdraaien/weglaten wat ik zeg zodat er eigenlijk niet meer staat wat ik bedoelde....
  dinsdag 4 mei 2004 @ 13:57:05 #248
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878461
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:06 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Je zult wel gelijk hebben wat betreft de dubbel-bass, maar ik wil een scheiding maken tussen punk en punk-rock.

punk-rock is naar mijn idee de wat laagdrempeligere variant van punk, wat vrolijker, minder zwaar op de maag en met invloeden uit andere rock-stromingen

Behalve de double-bass kenmerkt hardcore zich ook vaker dan punk door geschreeuwde vocalen in plaats van gezongen vocalen. Er zullen nog wel meer verschillen zijn, maar zo heel erg wetenschappelijk ga ik ook niet met hardcore en punk om
"punkrock is wat geraffineerder, vocal chords ook enzo"

dat zei het geloof ik ook al, en ja punkrock heeft guess what, roots punk invloeden, maar metal heeft dat ook al sinds eind jaren 70 en met hardcore is het niet anders

punk started everything....
dus als je slayer of sepultura punk wilt noemen, kan, het zit er dik in, het is alleen gefuseerd met meer
zo ook met veel hardcore
ander voorbeeld is idd dat hardcore vaak voor mineur gaat, en punkrock meer hitpotent en happier klinkt..

maar da's ook een generalisatie opzich, happy hardcore zal ook in de punkscene wel bestaan
en ik ken ook wel punkrock die heel zo vrolijk niet is (die komen wel veeeel meer voro dan happy hardcore bands ghehee)


ik heb ook gewoon heel erg gemarkt dat de drumpartijen in hardcore bands toch meestal minder snel zijn maar meer bassdrum hits hebben

in de regel is punkrock toch:

tik -tik -tik -tik
bof -tak -bofbof -tak


en hardcore vaak:

tik -tik -tik -tik
bof bof bof bof bof bof bof bof

if you know what i mean

jah en thrash is nog zieker daar gaat de basdrum op de hoogtepunten in 16en
drums zeggen zoveel over de sound van een band...
een punkrock band die met volle double bass speelt, klinkt in mijn oren toch niet helemaal als een punkrockband of wel soms?

over het schreeuwen en vocal chords heb ik het allang gehad, die spelen ook een rol uiteraard

[ Bericht 9% gewijzigd door Bl00dhound op 04-05-2004 14:05:27 ]
pi_18878518
Jeuj een hokjes-discussie!! Altijd gezellig..
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:06:39 #250
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878658
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:00 schreef clowntje het volgende:
Jeuj een hokjes-discussie!! Altijd gezellig..
jah man, doe mee

kom op noem mij nou eens een punkrock band die double bass gebruikt, dan zijn we klaar
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:09:14 #251
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18878716
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 13:57 schreef Bl00dhound het volgende:

[..]

"punkrock is wat geraffineerder, vocal chords ook enzo"

dat zei het geloof ik ook al, en ja punkrock heeft guess what, roots punk invloeden, maar metal heeft dat ook al sinds eind jaren 70 en met hardcore is het niet anders

punk started everything....
dus als je slayer of sepultura punk wilt noemen, kan, het zit er dik in, het is alleen gefuseerd met meer
zo ook met veel hardcore
ander voorbeeld is idd dat hardcore vaak voor mineur gaat, en punkrock meer hitpotent en happier klinkt..

maar da's ook een generalisatie opzich, happy hardcore zal ook in de punkscene wel bestaan
en ik ken ook wel punkrock die heel zo vrolijk niet is (die komen wel veeeel meer voro dan happy hardcore bands ghehee)


ik heb ook gewoon heel erg gemarkt dat de drumpartijen in hardcore bands toch meestal minder snel zijn maar meer bassdrum hits hebben

in de regel is punkrock toch:

tik -tik -tik -tik
bof -tak -bofbof -tak


en hardcore vaak:

tik -tik -tik -tik
bof bof bof bof bof bof bof bof

if you know what i mean

jah en thrash is nog zieker daar gaat de basdrum op de hoogtepunten in 16en
drums zeggen zoveel over de sound van een band...
een punkrock band die met volle double bass speelt, klinkt in mijn oren toch niet helemaal als een punkrockband of wel soms?

over het schreeuwen en vocal chords heb ik het allang gehad, die spelen ook een rol uiteraard
Happy hardcore punkrock.... Not Available.....

Machine head wordt gezegt dat ze metal zijn.... zijn ze ook wel maar hebben zeer veel hardcore invloeden... zo zijn er wel meer.... die te koop staan als metal maar veel punkrock en of hardcore invloeden hebben.....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:09:45 #252
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18878735
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:06 schreef Bl00dhound het volgende:

[..]

jah man, doe mee

kom op noem mij nou eens een punkrock band die double bass gebruikt, dan zijn we klaar
NOFX klaar
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:13:02 #253
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_18878821
hmzzzz.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:13:39 #254
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18878845
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:09 schreef Kletz het volgende:

[..]

NOFX klaar
nu lach ik me dood!
nofx is juist DE band die zwaar anti double bass is
als er 1 band is die het niet doet man
als je neit gelooft dat ie die basshits met 1 voet doet, dan weet je psies waarom zij ook zo principieel tegen db zijn...


ojah edit voor de ongelovigen

hey eric sandin do you a double-bass pedal 'cause it sounds kinda like one?

NO!!!!!! I AM TIRIED OF THIS QUESTION!!!!!! double bass drum pedals are for lame heavy metalers who wish they could play punk rock! love, smelly....

en zo zijn er nog 100.000 punkrockers die hetzelfde vinden
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:15:21 #255
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_18878901
NOFX, zo das lang geleden, voor mij althans. Haha. Laatste album wat ik ken is so long and thanx for the shoes... En natuurlijk alles wat ervoor komt.
Verder rancid, millencolin, pennywise, bodycount, al die dingetjes.
Born from pain, heb ik een aantal concerten van gezien, lang geleden, toen serve er nog bij was, maar toen die wegging en daarna wouter vertrok... Hmmz
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:16:33 #256
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18878936
Super veel van die skatepunk bands gebruiken dubbele bass. Op die snelheid enkele bass gebruiken is gewoon TE vermoeiend.

Om het verschil tussen hardcore & punk daarop te hangen is echt onzin.

Sowieso is gaan zitten ruzieen in een topic over suffe genre-grenzen vrij storend.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18878974
Good Clean Fun is mijn favoriete happy hardcore band.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:22:05 #258
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18879067
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:16 schreef Jimmy het volgende:
Super veel van die skatepunk bands gebruiken dubbele bass. Op die snelheid enkele bass gebruiken is gewoon TE vermoeiend.

Om het verschil tussen hardcore & punk daarop te hangen is echt onzin.

Sowieso is gaan zitten ruzieen in een topic over suffe genre-grenzen vrij storend.
het is ook eigenlijk meer een discussie over respect tussen de muzikanten
punkrock op double bass vergt lang niet zoveel techniek
(je hoeft niet 2x te hameren terwijl je maar 1x tikt, al zijn er genoeg single bass punkrockers die ook gewoon die 5e tik doen, dat zijn ook lamers )
en je kruigt er geen kramp in je kuiten van omdat je hielen van de grond komen...

het is misschien een loze discussie voor niet muzikanten....
dedication, als je iets niet volhoudt... moet je meer oefenen want dan ben je niet goed genoeg
simpel

vandals gebruiken double bass
maar daar hoor je het ook
punkrockbands die double bass in die punkrock formule gebruiken (ook al doen ze standaard punkbeat) daar hoor je het meestal aan

lagwagon niet, nofx niet, millencolin niet

enne die travis barker van blink ook niet

dat zijn de mannen die snel kunnen spelen en alles inclusief basshits in die verhoging meeschalen
punkrock klinkt NIET op double bass...
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:24:38 #259
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18879144
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:22 schreef Bl00dhound het volgende:
het is misschien een loze discussie voor niet muzikanten....
dedication, als je iets niet volhoudt... moet je meer oefenen want dan ben je niet goed genoeg
simpel
Sorry hoor, maar dit vind ik dus zo'n loos statement. Als iets met een dubbele bass makkelijker is, waarom zou je dan in godesnaam het met enkele per se willen doen?

Ik heb liever een drummer die dan maar een dubbele bass pakt en zijn tijd besteedt aan coole roffels en fills, dan een die per se zo snel mogelijk met een enkele bass wil drummen, maar niet genoeg werkt aan de rest van zijn techniek.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:27:44 #260
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18879211
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:24 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Ik heb liever een drummer die dan maar een dubbele bass pakt en zijn tijd besteedt aan coole roffels en fills, dan een die per se zo snel mogelijk met een enkele bass wil drummen, maar niet genoeg werkt aan de rest van zijn techniek.
je hebt liever een durmmer die alle sluizen open drumt zodat ie later geen dingen meer weg kan laten omdat ie dat nooit heeft geoefend? tis gewoon een feit dat een hoop drummers die double bass doen niks doen aan de single bass techniek

als je naar mijn mening echt goed wilt worden in drummen, moet je eerst single bass behoorlijk onder de knie hebben voordat je aan double bass begint...

oke loos statement, maar een serieus muzikant zou zich er wel in vinden
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:31:58 #261
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18879320
Tja, misschien komt het omdat ik 5 jaar in een band heb gezeten waarin de drummer vooral op snelheid van zijn (enkele) bass zat te trainen en de rest van zijn techniek te wensen overliet, dat ik nu echt jeuk krijg als ik zoiets lees.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:32:27 #262
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18879334
ik heb ze op tv gezien.. toen ze op pinkpop stonden aantal jaar geleden.. en toen zag ik zeker een een double basedrum... vandaar dat ik zei NOFX klaar maar ja aan jou post te zien... moet ik me wel vergissen.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:36:21 #263
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18879418
maar goed ik ben ook geen drummer ik speel op 6 snaren.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:41:04 #264
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18879565
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:31 schreef Jimmy het volgende:
Tja, misschien komt het omdat ik 5 jaar in een band heb gezeten waarin de drummer vooral op snelheid van zijn (enkele) bass zat te trainen en de rest van zijn techniek te wensen overliet, dat ik nu echt jeuk krijg als ik zoiets lees.
meen je dat?

onze band heeft nu ee ndrummer die me een beetje de strot uitkomt omdat ie te simplischtisch is ook
hij kan inderdaad sneller dan ik drummen (beter voor 'm ook, ik ben tenslotte geen drummer )
en hij wordt nog sneller, maar z'n breaks zijn nog zo on-origineel als dag 1 met de band zegmaar

misschien ben ik veeleisend wat dat betreft, maar ik zou geen jaar achter mekaar dezelfde 4/4 kunnen drummen, eerste wat ik ga doen als ik een drumstel heb is spiegelen (linkerhand voor hihats, rechts voor snare enzo), da's verdome moeilijk en super goed voro je techniek

in iedere geval een aanrader dat ieamdn met single bass begint, toch?

want hoe doet iemand die al een jaar double bass drumt 2 tikken met z'n voet en maar 1 met z'n hand als ie dat nooit heeft geoefend?

eigenlijk is muziek maken geen reet aan, als je alleen maar vet klinkende beats drumt, of alleen maar je Drop D powerchordjes ragt terwijl je eigenlijk niet eens psies het hoe en wat erover weet
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:44:47 #265
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18879669
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:36 schreef Kletz het volgende:
maar goed ik ben ook geen drummer ik speel op 6 snaren.
ghehe zie m'n avatar, ik ben gitarist, maar ik irriteer me ook gewoon onwijs aan onze drummer die datzelfde heeft, en ik begin nu toch een beetje voorzichtige conclusie te trekken dat mensen die met double bass BEGINNEN vaak simplistische drummers blijven

niet dat het zo is, maar mijn ervaringen leren mij dat wel

anywees on topic, nofx gebruikt zo ver ik weet geen single bass
enige punkrockbadn die ik ken die double bass gebruikte waren de vandals

maar ik heb nog geen punkrockband gehoord die double bass gebruikte op een manier waardoor het beter klonk dan single bass, eerder adnersom
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:45:37 #266
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18879689
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:41 schreef Bl00dhound het volgende:

[..]


misschien ben ik veeleisend wat dat betreft, maar ik zou geen jaar achter mekaar dezelfde 4/4 kunnen drummen, eerste wat ik ga doen als ik een drumstel heb is spiegelen (linkerhand voor hihats, rechts voor snare enzo), da's verdome moeilijk en super goed voro je techniek
ik denk dat als je rechtshandig bent en je dat gaat doen.. je snel uitgekeken bent op drummen... waarom jezelf et moeilijker maken dan dat et al is?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 14:50:57 #267
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18879831
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:45 schreef Kletz het volgende:

[..]

ik denk dat als je rechtshandig bent en je dat gaat doen.. je snel uitgekeken bent op drummen... waarom jezelf et moeilijker maken dan dat et al is?
misschien ben ik iets te serieus wat musiceren betreft
maar ik ben altijd op zoek naar progressie...

plus dat als een band betaald krijgt om ergens te spelen, moeten ze er wel wat van bakken vind ik

je neemt toch ook geen genoegen met iemand in de kwik-fit die je auto niet kan fiksen?
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:00:14 #268
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18880035
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 14:50 schreef Bl00dhound het volgende:

[..]

misschien ben ik iets te serieus wat musiceren betreft
maar ik ben altijd op zoek naar progressie...

plus dat als een band betaald krijgt om ergens te spelen, moeten ze er wel wat van bakken vind ik

je neemt toch ook geen genoegen met iemand in de kwik-fit die je auto niet kan fiksen?
Zulk soort mensen werken ook niet in de kwik fit . ik denk dat je in et begin blij moet zijn dat je ergens MAG spelen toch... ik ga echt nog niet denken of we er al betaald voor krijgen.. en stel dat je betaald krijgt.. heb je nog vervoerskosten en eventuele huur kosten voor je versterkers enzo.. .dus dat heft elkaar op. veel zou je nooit over houden ....

maar tuurlijk is et goed om progressie te boeken... maar er zijn veel middelen om je te motiveren.. (ik ben ook altijd voor perfectionisme) maar om dan een drumstel linkshandig op te zetten terwijl je rechtshandig bent.. vind ik niet echt een goeie motivatie om beter te kunnen drummen.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:04:47 #269
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18880133
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:00 schreef Kletz het volgende:
maar tuurlijk is et goed om progressie te boeken... maar er zijn veel middelen om je te motiveren.. (ik ben ook altijd voor perfectionisme) maar om dan een drumstel linkshandig op te zetten terwijl je rechtshandig bent.. vind ik niet echt een goeie motivatie om beter te kunnen drummen.
heeft nix met de opstelling te maken, maar ik draai de acties met m'n hand om, anders zou het niet veel uitmaken voor je techniek...

ga eens drummen en merk dat 1 van jouw handen bijna 2x sneller is dan de andere
dan begrijp je waarom


daarom... ik doe het liever goed, anders helemaal niet i guess
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:13:13 #270
80867 Kletz
M.T.B.
pi_18880358
maar ok... laten we deze discussie maar op een centraal drummers topic voortzetten ..

p.s. Vroeger drumde ik veel nofx nummers mee op mijn bureaustoel met mijn drumstokjes ... en als ik dan achter een echt drumstel zat... kon ik veel met mijn handen qua roffeltjes enzo... maar die fucking base drum die nekt mij hard...... maar ik moet en zal et nog een keer onder de knie krijgen
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:21:53 #271
11427 Bl00dhound
Lult koeken
pi_18880602
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 15:13 schreef Kletz het volgende:
maar ok... laten we deze discussie maar op een centraal drummers topic voortzetten ..

p.s. Vroeger drumde ik veel nofx nummers mee op mijn bureaustoel met mijn drumstokjes ... en als ik dan achter een echt drumstel zat... kon ik veel met mijn handen qua roffeltjes enzo... maar die fucking base drum die nekt mij hard...... maar ik moet en zal et nog een keer onder de knie krijgen
met m'n handen kan ik bijna 2x sneller als met die zware gare kutstokjes, dus da's zo vreemd idd niet , bij die double basshit, moeilijkste is dan maar 1x op je ride of hihat tikken terwijl je dat doet
als je het dan nog een tikkie sneller doet kan je op een gegeven moment niet meer mee met rechts, dan hoef je daar niet meer over te struikelen (doe je toch al niet meer als je het een paar x hebt geoefend, daar niet van )


ik gebruik trouwens m'n linkervoet voor bassdrum, misschien een beetje ziek maar die kan ik beter timen, gewoon je tenen krommen en lichte tikjes geven, kracht is niet vereist sinds je dat geneereert door snelheid

maar oke, laten we het ff in een ander topic afmaken dan ghehehe
pi_18882139
maar ok... laten we deze discussie maar op een centraal drummers topic voortzetten ..


JUIST
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  dinsdag 4 mei 2004 @ 18:49:30 #273
56883 -Mzraki-
agnostic
pi_18884970
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 16:31 schreef StrikeAnywhere het volgende:
maar ok... laten we deze discussie maar op een centraal drummers topic voortzetten ..


JUIST
Dat lijkt me een goed plan
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18885187
.... Maar Refused - The Shape of Punk to Come vind ik wel een vette plaat, zekers.... Zweden he, die geven altijd een aparte touch aan de punk/hardcore imo.
  woensdag 5 mei 2004 @ 09:20:09 #275
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18897919
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 18:59 schreef =HellFire= het volgende:
.... Maar Refused - The Shape of Punk to Come vind ik wel een vette plaat, zekers.... Zweden he, die geven altijd een aparte touch aan de punk/hardcore imo.
Ach, dat doen ze op dit moment, maar in de jaren 80 maakten de Zweden net als de rest van Scandinavie Skandi-thrash terwijl de echte vernieuwers in America (en ook wel in Engeland) zaten. Nederland had met de Wormer-scene (wordt daar nu nog punk gemaakt?) met onder andere The Ex, ook een groot bands die voor die tijd erg vernieuwend waren.

Refused is niet een van mijn favorieten, er zitten te veel vreemde geluiden en ritmes in om het voor mij pakkend te houden. Toch zijn het dit soort bands die punk op de lange termijn leuk houden.

Zo hebben Bane en American Nightmare natuurlijk ook wat vernieuwing gebracht, ook al was dat op kleinere schaal. En zulk soort bands houden het allemaal een beetje levendig, net als bands die een oude vergeten stijl opduikelen uit hun platenkast
pi_18898048
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:20 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Zo hebben Bane en American Nightmare natuurlijk ook wat vernieuwing gebracht, ook al was dat op kleinere schaal. En zulk soort bands houden het allemaal een beetje levendig, net als bands die een oude vergeten stijl opduikelen uit hun platenkast
ik wist niet wat ik hoorde toen ik AN luisterde... Damn wat een band... de snelheid de agressie et gaat maar door.... super... toen kwam ik al snel in aanraking met Carry on wat ook zo vet is... en floorpunch en dat soort ongein... maar carry on kapte er al weer heel snel mee...

Volgens mij was dat een rage een paar jaar geleden.... een band beginnen, 7* maken vervolgens een full length en dan kappen
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 5 mei 2004 @ 10:07:34 #277
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18898621
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:31 schreef Kletz het volgende:
Volgens mij was dat een rage een paar jaar geleden.... een band beginnen, 7* maken vervolgens een full length en dan kappen
Was er niet een band die daar een heel sarcastisch nummer over schreef? Ik weet niet meer welke band, GCF misschien? Iemand een idee?
pi_18898991
volgens mij wel jah... zoiets heb ik ook gehoord... maar ik weet niet meer welk nummer... ik ga wel ff kijken op et net
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18899357
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 09:20 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Ach, dat doen ze op dit moment, maar in de jaren 80 maakten de Zweden net als de rest van Scandinavie Skandi-thrash terwijl de echte vernieuwers in America (en ook wel in Engeland) zaten. Nederland had met de Wormer-scene (wordt daar nu nog punk gemaakt?) met onder andere The Ex, ook een groot bands die voor die tijd erg vernieuwend waren.

Refused is niet een van mijn favorieten, er zitten te veel vreemde geluiden en ritmes in om het voor mij pakkend te houden. Toch zijn het dit soort bands die punk op de lange termijn leuk houden.

Zo hebben Bane en American Nightmare natuurlijk ook wat vernieuwing gebracht, ook al was dat op kleinere schaal. En zulk soort bands houden het allemaal een beetje levendig, net als bands die een oude vergeten stijl opduikelen uit hun platenkast
Skandi-trash, aan te raden?

En Wormer-scene? Die plaatsjes in Noord-Holland? Ik rij altijd met de trein langs Wormer als ik van en naar m'n vriendin ga, ergens langs het spoor in Wormer is er zo'n oud boederijtje, lijkt wel gekraakt. Vroeg me altijd wat daar rondspookte. Maar nu lijkt het me wat duidelijker... Cool, geschiedenis.

Overigens is Refused - Shape of punk.... niet echt een plaat die je eventjes opzet nee. Daar is het toch te 'anders' voor. Maar dat het goed in elkaar zit, absoluut.

Veel bands hebben nu ook weer zo'n intro'tje op hun cd. Eerste nummer is altijd een overture of iets dergelijks... heel opvallend. Of tijdje terug hadden vet veel bands keyboard-effects in hun songs. Klonk ook wel grappig opzich.
pi_18899512
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 10:49 schreef =HellFire= het volgende:

[..]


Veel bands hebben nu ook weer zo'n intro'tje op hun cd. Eerste nummer is altijd een overture of iets dergelijks... heel opvallend. Of tijdje terug hadden vet veel bands keyboard-effects in hun songs. Klonk ook wel grappig opzich.
Haha ja idd... One life crew heeft er een handje van... maar daar is bij praktisch elk nummer een intro .
Do or Die heeft ook van die Italiaanse mafia muziekjes wel koel... doen ze ook als ze beginnen met een show.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18899583
Of bands die altijd een sample-tje (uit een film, uit een documentaire, of uit het nieuws etc) gebruiken, en zo duidelijk maken waar het om gaat in dat nummer...
pi_18899645
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:01 schreef =HellFire= het volgende:
Of bands die altijd een sample-tje (uit een film, uit een documentaire, of uit het nieuws etc) gebruiken, en zo duidelijk maken waar het om gaat in dat nummer...
Backfire!, Born From Pain, Warzone noem maar op... kijk wat films als Godfather part I. II, III, carlito's way, casino, Goodfellas, Donny Brasco, Scarface... noem ze maar op.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18899700
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:04 schreef Kletz het volgende:

[..]

Backfire!, Born From Pain, Warzone noem maar op... kijk wat films als Godfather part I. II, III, carlito's way, casino, Goodfellas, Donny Brasco, Scarface... noem ze maar op.
Hahha ja... fans van het mafia-genre he...
pi_18901104
Hoe vet is Carry on inderdaad.....tyfus. OFF MY FUCKING CHEST Heb die fullength aardig vaak gedraaid de laatste paar dagen.

Bane kan ik trouwens echt helemaal niks mee. Wat een kutband.
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:20:42 #285
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18901460
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 10:49 schreef =HellFire= het volgende:
Skandi-trash, aan te raden?
Skandi-thrash, als je van snelle en aggressieve herrie houdt en tegen jaren 80 producties kunt zou je het eens moeten proberen. Er zijn discographies te krijgen van de Shitlickers (skitlickers in het Zweeds), Mob 47 en Anti-cimex uit Zweden. Riistetyt, Rattus en Terveet Kadet uit Finland (Rattus en TK maakten metalcore eind jaren 80 en jaren 90, dus wees gewaarschuwd)

The Ex bestaat nog steeds, Tresspassers W ook. Maar in Wormer gebeurd er voor zover ik weet niks meer op punkgebied. In de jaren 80 was het heel erg belangrijk. De hele art-punk scene verbleef hier. Waar een klein dorp groot in kan zijn
pi_18902052
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:04 schreef Kletz het volgende:

[..]

Backfire!, Born From Pain, Warzone noem maar op... kijk wat films als Godfather part I. II, III, carlito's way, casino, Goodfellas, Donny Brasco, Scarface... noem ze maar op.
"And every once and a while, I had to take a beating. But by then I didn't care. The way I saw it, everybody takes a beating sometimes"

Born From Pain - Trigger The Tempest
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:50:22 #287
2391 Jimmy
Door het bot
pi_18902132
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:20 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
The Ex bestaat nog steeds, Tresspassers W ook. Maar in Wormer gebeurd er voor zover ik weet niks meer op punkgebied. In de jaren 80 was het heel erg belangrijk. De hele art-punk scene verbleef hier. Waar een klein dorp groot in kan zijn
De Groote Weiver (in de volksmond 't Weiver) is al jaren een ongesubsidieerd podium waar vooral punkbands spelen.
Da's in Krommenie, ook in de buurt.
Er zijn sowieso altijd wel redelijk wat punkbands actief in de Zaanstreek.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_18903132
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:46 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

"And every once and a while, I had to take a beating. But by then I didn't care. The way I saw it, everybody takes a beating sometimes"

Born From Pain - Trigger The Tempest
en van welke film komt ie?
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18903483
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 13:33 schreef Kletz het volgende:

[..]

en van welke film komt ie?
Goodfellas, meesterlijke film
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_18903648
just tjekking idd super film
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:16:50 #291
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18904278
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:50 schreef Jimmy het volgende:
De Groote Weiver (in de volksmond 't Weiver) is al jaren een ongesubsidieerd podium waar vooral punkbands spelen.
Da's in Krommenie, ook in de buurt.
Er zijn sowieso altijd wel redelijk wat punkbands actief in de Zaanstreek.
Ik heb die Groote Weiver verzamel-cd, maar hoe ver al die dorpen in de zaanstreek uit elkaar liggen weet ik ook niet uit mijn hoofd. Het is opvallend dat zo'n klein dorpje als Wormer in de jaren 80 bijna 10 internationaal bekende artpunk-bands voortbracht. Of r nu ook nog bands vandaan komen weet ik niet. Ik ben niet zo zaanstreek georienteerd

Als we het toch over die intro's en uitro's hebben, wat vinden jullie ervan? Meest vind ik dat ze de muziek nogal onderbreken, al passen ze soms wel goed bij de sfeer. Als je zelf een compilatietje maakt zijn die dingen helemaal een ramp

"Punkmuziekanten spugen naar het publiek en naar elkaar,
Weg met de burgerlijkheid en de autoriteit.
Een punkmuzikant weigert zijn instrument volgens het boekje te bespelen,
Uit deze chaos ontwikkelen zich nieuwe ideeen."
pi_18904727
"Hey quit it, quit spitting at me! I can get Hepitatis or something..... ok ok... Ok so I'm not that punk ok?! QUIT IT!"
pi_18904841
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:35 schreef =HellFire= het volgende:
"Hey quit it, quit spitting at me! I can get Hepitatis or something..... ok ok... Ok so I'm not that punk ok?! QUIT IT!"
ik ben trots op je haha....
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18904899
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:40 schreef Kletz het volgende:

[..]

ik ben trots op je haha....


jah ik dacht ook echt aan je toen ik het schreef enzo, mr. "I heard they suck live-is-the-best-NOFX-cd" Kletz.
pi_18904953
ik hoef er geen woord meer aan toe te voegen
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_18905004
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:44 schreef Kletz het volgende:
ik hoef er geen woord meer aan toe te voegen
Ik heb een I heard they suck Live t-shirt!
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:47:06 #297
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18905011
Maar wisten jullie waar mijn introotje vandaan kwam?
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:48:41 #298
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18905055
Wat zouden jullie ervan denken om de jubileum punkrock/hardcore topic: Campaign for musical destruction te noemen?
pi_18905128
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:48 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Wat zouden jullie ervan denken om de jubileum punkrock/hardcore topic: Campaign for musical destruction te noemen?
Is het niet een beetje vroeg voor een jublieum.....

Maar ik vind het best, maar ik denk dat de TT dan te lang wordt.

En ik weet niet waar de intro daar van was... maar je gaat het me vast vertellen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 14:56:00 #300
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_18905209
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:52 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Is het niet een beetje vroeg voor een jublieum.....

Maar ik vind het best, maar ik denk dat de TT dan te lang wordt.

En ik weet niet waar de intro daar van was... maar je gaat het me vast vertellen.
Bij de tiende editie mag je een jbileum houden toch? 12,5 zullen we wel niet halen

Dat introotje kwam van refwoord punk van Seein' Red en staat ook op de 1993-1996 discografie. Het is een oude radiodocumentaire uit de jaren 70 met zo'n serieuze man met zo'n KRO-stem die lijkt te praten door een blikken-microfoon.

Nu ik het zo noem, trefwoord punk is ook wel een mooie titel voor het jubileum-forum, is ook niet zo lang
pi_18905276
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 14:56 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Bij de tiende editie mag je een jbileum houden toch? 12,5 zullen we wel niet halen

Dat introotje kwam van refwoord punk van Seein' Red en staat ook op de 1993-1996 discografie. Het is een oude radiodocumentaire uit de jaren 70 met zo'n serieuze man met zo'n KRO-stem die lijkt te praten door een blikken-microfoon
Moet dat maar es gaan beluisteren dan Moet nog steeds gebeuren... . Heb wel eens et een en ander over ze gelezen/gezien, zaten niet een paar van die gasten bij de IS tegenwoordig?

Overigens wel een mooie intro. Leuke tekst...
pi_18905310
Aan jou de eer. Hippe.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')