abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17642146
ik weet niet of hier al topics van zijn maar ja....

Vroeger hoorde ik Self Esteem op radio en dat vond ik zeer vet en heb toen maar gelijk die plaat smash gekocht. Daarna ging ik skaten en kocht ik skate video's en daar kwamen ook veel bands voorbij zetten. Al snel kwam ik in aanraking met Backfire! wat dus (toendertijd) veel harder was dan de doorsnee punkrock. Toen ging et snel haha. Ik ontmoette vrienden die al langer in de hardcore zaten en kreeg allemaal cd's van 25 ta life, do or die, integrety, slapshot en dat soort shit... en nu vind arkangel, heaven shall burn, hatebreed, avenged sevenfold en die zooi vet... zo dat was 10 jaar muziek

Nog meer mensen zo into deze muziek gekomen of echt totaal anders

kletz
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_17642281
Een feestje.. Ik was uitgenodigt voor een feestje van wat mensen die ik al lang kende omdat ik daar vaak kwam spelen. En daar waren toen ook een paar oudere mensen die persé ook punk wilden horen. Bad Religion, Blackflag, Descendents dat soort... Dat vond ik toen wel aardig eigenlijk en een maand later heb ik toen een paar cd's gekocht van o.a. Bad Religion, NOFX en Rancid... de grote namen uit die muziek dus. En vanaf dat moment ben ik ook steeds onbekendere bands gaan luisteren.. Maar ook helemaal de pop-kant op en helemaal de '77 kant. En toen ik daar allemaal op uitgekeken begon te raken kwam er ska bij en daarna rock 'n roll..
pi_17642296
Ha, vergelijkbaar. Ik skate en luisterde voornamelijk hiphop (en guns 'n roses ), tot de dag dat ik op school de koptelefoon van een skate-vriend van mij in mijn handen gedrukt kreeg: "Dit MOET je luisteren". Het zetten het volume op 10 en ik hoorde in de verte "Fuuuuck, fuck, fuck, fuuuuuuuuck". Eenieder die punkrock luistert herkent het wel
Hij had het van zijn neef getaped, en die had het weer van iemand in amsterdam getaped, de cd was toen net uit. Daarna veel punkrock geluisterd, en langzamerhand overgestapt naar hardcore, voornamelijk zweedse en wat newyorkse. Vooral inside out, refused, later battery etcetc.
Nou luister ik voornamelijk weer hiphop, maar afentoe wil ik nog wel eens wat harders luisteren.
pi_17642380
Ow ya! Blackflag! Wauw! Dat was ook een ontdekking, en suicidal tendencies. Volgens mij was het ook rond die tijd dat ik me op de dead kennedy's heb gestort, dat waren pas teksten.
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:10:02 #5
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_17642465
uhhhhh me buurman denk ik? ja dat was hem wel ja. Ik begon met de Ramones en DK, later ben ik uiteraard ook naar nofx, lagwagon, face2face,pennywise, en nou ja je kent het wel gaan luisteren.
Ja toen kwan de hardcore van zelf, ignite, sick of it all, barcode, sliptknot, sepultura, soulfly enz enz. Zowieso ff shout out naar wat mensjes: Neuk, baggabones, beyond93, all under age, agression en alle mensjes die ik weer eens vergeet.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:22:55 #6
43172 crN
The Excessum
pi_17642742
Mijn broer heeft in 1994 Smash van The Offspring gekocht, die heb ik toen veeeeel geluisterd. Later heb ik in 1997 Ixnay gekocht, vanaf toen dus.
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:39:51 #7
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_17643031
Ik hoorde bulls on parade van Rage against the machine en dat vond ik echt vet! Nog steeds trouwens. Toen een neef van mij dat hoorde ben ik meegeweest naar de Heideroosjes en toen naar Heideroosjes, Bad Religion en Pennywise gaan luisteren. Later kwamen daar Sick of it all en Madball bij en sindsdien luister ik van metal tot ska en van nederlandstalig tot drum 'n' bass. Maar punk en hardcore blijven toch de kern. Vooral veel oldschool de laatste tijd, gorilla biscuits, in my eyes, oude sick of it all, heerlijk zo simpel maar zo energiek en aggressief
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:41:10 #8
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_17643060
Ik kreeg ooit viavia een bandje met het album White Trash van NOFX, zat toen nog op de lagere school, maar luisterde toen al veel Nirvana, en vanalles.
Toen kreeg ik ergens in het najaar van 1995, Smash van The Offspring, en Dookie van Green Day, maar die van Green Day vond ik toen eigenlijk niet echt cool, maar ik had toen toch een shirt van Green Day.
Smash heb ik toen heel veel geluisterd.
Toen ben ik eens naar een optreden van de Heideroosjes geweest.
Maar met White Trash van NOFX is het allemaal begonnen, en als je alleen maar die cd van hun kent, heb je een heel ander beeld van NOFX.
Toen kocht ik Punk in Drublic (1ste cd die ik kocht) van NOFX en toen was ik echt een beetje NOFX-fan geworden.
2e cd die ik kocht was het Self-Titled album van The Offspring, die inmiddels het niet meer goed doet, en ik zoek een nieuwe met 11 nummers, maar die is alleen nog maar met 10 nummers te krijgen.

btw. Die hardcoreband Quicksand was toen heel erg in, terwijl je er nu helemaal niks meer van hoort.
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:44:31 #9
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17643115

[ Bericht 100% gewijzigd door Seborik op 11-03-2004 20:13:17 (Offtopic.) ]
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17643862
ja idd oldskool als in my eyes, carry on, american nightmare, chain of strength, floorpunch haha die was ik helemaal vergeten en idd FACE 2 FACE damn die hadden een vette plaat maar ik weet echt niet meer welke...

Kletz
pi_17644143
had een jaar of 7 geleden het nr. self esteem gehoord van the offspring.....was geloof ik in de brugklas haha...in mn klas zaten ene paar gasten die cd's van de heideroosjes, green day (dookie en nimrod) en the offspring bij zich hadden...weleens geluisterd...en toen het album americana uitkwam van the offspring, heb ik die gekocht.....daarna begon ik 'alternatieve' muziek te downloaden (blink 182, sum 41, system of a down)...2 en een half jaar geleden voor het eerst naar een concert gegaan....daarna ging het snel......stuk of 70 cd's gekocht...stuk of 40 concerten bezocht...en tsjah, luister nu nog steeds naar nieuwe bands en etc...
en luister nu naar bad religion, nofx, rancid, dropkick murphy's, the offspring....en nog meer zooi.
Later pater,
  donderdag 11 maart 2004 @ 14:27:01 #12
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_17644160
Ken je Heartfelt? Ik kende in ieder geval Think Ahead, zoals Heartfelt eerst heette, ook een vette band. Zelfs nog een keer mee opgetreden in Oosterhout.
DEAD! SKIN! MASK!
pi_17645605
nope sorry die ken ik niet... ik ken redelijk wat bands maar ja de laatste tijd is et wat minder... en ik luister ook naar drum'n bass. En de jaren 60 tot en met nu. haha ik draai ook in een bar dancing in harderwijk allemaal alternatieve muziek en old skool happy hardcore... echt daar kan et ook erg los op gaan haha... maar ja de wortels zitten idd nog steeds bij punkrock en hardcore en dat zal nog wel ff zo blijven... luister de laatste tijd veel Strike anywhere en dat is echt goeie poep.

kletz
  donderdag 11 maart 2004 @ 15:51:57 #14
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_17645963
Ja drum 'n' bass is ook wel lekker ja, vooral op een of ander festival. Lekker beetje stuiteren. Strike anywhere ken ik niet, zal ik ook eens luisteren.
DEAD! SKIN! MASK!
pi_17646086
haha ja doe dat er is vast wel wat te vinden op internet.... maar echt wat een fijne band.... et maakt wat bij je los althans dat heb ik... ze waren nog in amsterdam eind december en kon daar jammergeneog niet bij zijn maar vrienden van zijn er geweest en dat moest echt total chaos zijn geweest.. dus ik zit te wachten wanneer ze weer komen en dan ga ik ze absoluut tjekken..

bas
pi_17646534
ik zag ergens in 98 de video van Self Esteem op tv. Deze vond ik echt geweldig, maar ik wist toen nog niet dat het van The Offspring was. Later zag ik Pretty Fly en Why Don't You Get A Job en ben sindsdien verslaafd geraakt aan Offspring. Ik heb in die tijd ook wat NOFX en Pennywise geluisterd maar toen vond ik dat nog niet zo boeiend. Maar ik heb het lang vol gehouden met alleen Offspring later kwam daar Blink 182 bij maar nog niet echt veel punk. Ik ben eerst wat nu-metal gaan luisteren samen met wat punk. Bij mijn punk verzameling kwamen ondertussen meer bands NOFX en Pennywise begon ik boeiender te vinden, Nirvana vond ik erg goed (nog steeds trouwens) . Er kwam dus steeds meer punk bij en ik begon metal steeds saaier te vinden. Tegenwoordig luister ik zelden metal en staan mijn winamp playlist vol met, The Offspring, NOFX, Pennywise, Blink 182, Nirvana, De Heideroosjes, Anti-Flag, MxPx, AFI, Guttermouth, Lagwagon, om zomaar is wat op te noemen...
That's The Way Things Go
pi_17646699
Hmmmm, ik ben denk ik ook wel een beetje met Offspring begonnen, maar nu luister ik weer vaker naar een ander soort hardcore, het is geen punkrock. Bijvoorbeeld Strapping Young Lad of Machine Head. Maar ik luister ook weer naar vele rustigere muziek.
Heel verhaal en alles.
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:27:49 #18
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_17646804
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:23 schreef Sanity11 het volgende:
Hmmmm, ik ben denk ik ook wel een beetje met Offspring begonnen, maar nu luister ik weer vaker naar een ander soort hardcore, het is geen punkrock. Bijvoorbeeld Strapping Young Lad of Machine Head. Maar ik luister ook weer naar vele rustigere muziek.
Das meer metal he, om maar weer lekker in hokjes te denken
DEAD! SKIN! MASK!
  Moderator donderdag 11 maart 2004 @ 16:31:58 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_17646897
whehehe is hier niemand die zegt van tja toen ik naar dat ramones concert was geweest was ik verkocht

Of ik was al fan van iggy pop en toen vond ik de punk scene erna ook erg leuk ??
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:35:40 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17646988
ik ging snowboarden.

Al die gasten toen der tijd (bijna 10 jaar geleden) luisterenden toen naar punkmuziek.
Toen was de snowboardscene ook nog een beetje meer underground.
Tenminste... je had toen nog veel meer van die "true" gasten

Anyway, beetje meeluisteren. Offspring vond ik toen wel goed klinken.
Dat een beetje geluisterd. Later over gegaan op de wat eerdere albums van Blink 182, Bad Religion, NoFX, Rancid, Ramones enzo.
Later zijn daar nog wat andere bandjes bij gekomen.

Waaronder Redtape wat meer de hardcore kant op gaat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_17647179
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
whehehe is hier niemand die zegt van tja toen ik naar dat ramones concert was geweest was ik verkocht

Of ik was al fan van iggy pop en toen vond ik de punk scene erna ook erg leuk ??
haha uhm ik ben nog niet ZO oud haha.... maar ja neej et heeft me nooit echt geinteresseerd die genre... ramones sex pistols en shit... alhoewel ik dead kennedy's op zich wel vet vind maar niet echt mijn ding... wel vet nummer trouwens MTV GET OFF THE AIR maar voor de rest nee..
pi_17648089
Ik leerde een jongen kennen die punker was en punkmuziek luisterde. Hij heeft me toen een paar nummers van The Offspring laten horen en ik was er gelijk stapel gek op. Ik downloade gelijk meer punknummers ( van Bad Religion, The Exploited e.d.) en zo ben ik in de punkscene beland
pi_17648632
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:27 schreef headfirsttohell het volgende:

[..]

Das meer metal he, om maar weer lekker in hokjes te denken
Ja, hehe, dat is waar. Maar volgens mij is bv Strapping Young Lad wel Hardcore metal. Maar dat word hier niet echt bedoeld, hehe.
Heel verhaal en alles.
pi_17649981
ahwz ik had een maat waarvan zijn broer na metallica luisterde (ik was toen 12 ofzo) toen ben ik die hard tellica fan geworden.. toen kwam er een keer een metallica coverband in veenendaal (waasr ik toen woonde) en daar ben ik toen heen gegaan... in het voorprogramma stond een hardcore band (MAC II) ...en dat vond ik geweldig! ....paar maanden later kreeg ik een vriendinnetje die helemaal punk verslaafd was.. en die beinvloede me nog verder, kreeg steeds meer vrienden die hardcore/punk luisterde (en nog steeds luisteren) en veel na showtjes gingen (en nog steeds gaan) .....en zo on and on ..ben nog steeds hc/punk fan ..en tegenwoordig ook actief bezig in "de scene" als vrijwilliger bij de goudvishal....
....Walking on the streets at night and fear nothing....
pi_17650623
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:22 schreef crN het volgende:
Mijn broer heeft in 1994 Smash van The Offspring gekocht, die heb ik toen veeeeel geluisterd. Later heb ik in 1997 Ixnay gekocht, vanaf toen dus.
Zelfde verhaal, t was/is ook mijn broer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')