verder aanverwant topic, gaat over punk, en waarom hedendaagse punk geen punk meer is/mag genoemt worden
waarom punk een loze bedreiging is.
maar laten we nu maar verder gaan:
quote:okee, mn moeder is redelijk jong, maar pennywise wordt door mijn moeder zeker weten als 'takkeherrie' geclassificeerd... ze houd van jazz... niet van punk.. toen ik gister door ging vragen of ze het echt meende bleef ze van mening dat het een goed nummer was maar ik hoorde de twijfel in haar stem.. ze wil denk ik meer gewoon 'hip' overkomen ofzo..
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:17 schreef ranja het volgende:[..]
Ik weet niet hoe oud je moeder is maar Pennywise is natuurlijk een behoorlijk zachtaardig bandje, goed in het gehoor liggende meezingers, enzovoort... Dat is punk tegenwoordig. Denk dat de reactie op een cradle of filth wel wat anders geweest zou zijn
quote:Misschien heb je gewoon gelijk, misschien werd ze onzeker van 'wat heb ik nou weer gezegd'. Ik heb ook wel eens gezegd dat ik een cover van Faith van George Michael erg leuk vond... dat was erg schrikken toen ik er achter kwam dat dat door een erg vreselijk bandje gedaan wordt (limp bizkit natuurlijk). Dan wil je ineens liever niet meer toegeven dat je dat eigenlijk wel leuk vind... ik ken het nummer dat je noemde zo niet maar het zal niet de hardste van pennywise zijn neem ik aan maar een van de gladste.... tja. Moet je misschien toch eens naar echte punk gaan luisteren...
okee, mn moeder is redelijk jong, maar pennywise wordt door mijn moeder zeker weten als 'takkeherrie' geclassificeerd... ze houd van jazz... niet van punk.. toen ik gister door ging vragen of ze het echt meende bleef ze van mening dat het een goed nummer was maar ik hoorde de twijfel in haar stem.. ze wil denk ik meer gewoon 'hip' overkomen ofzo..![]()
quote:ik luister ook dead kennedys en propagandi en ook verschillende hardcore enz... daar ligt het niet aan.. ik heb m hele zooi pennywise op me comp, en die selecteer ik gewoon allemaal en dan luister ik alles, en toevallig stond searching op... idd niet het meest harde idd.. maja
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:35 schreef ranja het volgende:[..]
Misschien heb je gewoon gelijk, misschien werd ze onzeker van 'wat heb ik nou weer gezegd'. Ik heb ook wel eens gezegd dat ik een cover van Faith van George Michael erg leuk vond... dat was erg schrikken toen ik er achter kwam dat dat door een erg vreselijk bandje gedaan wordt (limp bizkit natuurlijk). Dan wil je ineens liever niet meer toegeven dat je dat eigenlijk wel leuk vind... ik ken het nummer dat je noemde zo niet maar het zal niet de hardste van pennywise zijn neem ik aan maar een van de gladste.... tja. Moet je misschien toch eens naar echte punk gaan luisteren...
Ik noem een dead kennedys maar weer eens...
de rest van pennywise dat ik liet horen vond ze wel kut btw
quote:Net als bij mij de rest van Limp Bizkit
Op dinsdag 09 oktober 2001 15:39 schreef iroQuai het volgende:
de rest van pennywise dat ik liet horen vond ze wel kut btw![]()
Ach pretpunk is soms ook wel leuk, ik heb ook een cd van Nofx en wat van Snuff (in the fishtank bijvoorbeeld met maar liefst 4 versies van het 'bananenlied' )
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:15 schreef Tweek het volgende:
Ehm pennywise is niet pret punk, of bedoelde je dat niet?
quote:Dus dat is dan per definitie pretpunk?
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:56 schreef ranja het volgende:[..]
![]()
Komt wel dicht bij... zit toch ook op epitaph...
quote:dus alle bands bij epitaph zijn pretpunk
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:56 schreef ranja het volgende:[..]
![]()
Komt wel dicht bij... zit toch ook op epitaph...
quote:dat bedoel ik dus..
Op dinsdag 09 oktober 2001 17:57 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Dus dat is dan per definitie pretpunk?
![]()
beetje loze beredenering.. tis pretpunk want het zit bij epitaph..
quote:ja wor ik altijd zo vrolijk van
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:01 schreef =HellFire= het volgende:
downset - pure traumaVET HAPPY MAN!!!!
quote:wat 'lichter verteerbare' punk, meestal met grappige ondertoon en politiek standpunt komt (meestal) minder naar voren (ja idd, nofx, don't call me white ook politiek, en andere geen lichter verteerbare punk soms ook weer helemaal niet politiek, maar so what) denk ik
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:01 schreef ranja het volgende:Ha ha... wat verstaan jullie dan onder pretpunk?
maar bands zoals madball, downset, dropkick murphy's, 98 mute, en nog veel meer vind ik geen pretpunk, net zo als de verschillende skabands die bij epitaph zitten...
wat versta JIJ dan onder pretpunk? of eerder, wat niet? bij epitaph is dus fout... wat is goed? fat wreck? i scream? of helemaal niks en op je eigen houtje alles uitgeven?
quote:ik denk dat pennywise een stuk serieuzer bezig is dan nofx... dat hoor je aan de teksten wel.. don't call me white kan dan een politiek nummer zijn, maar blijft een grappige ondertoon houden.. bij de nummers van pennywise kan ik geen grappige ondertoon ontdekken eerlijk gezegt
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:04 schreef ranja het volgende:
Hm, en zit er zoveel verschil tussen nofx en pennywise? Nofx heeft ook een nummer 'Don't call me white' wat je als politiek nummer zou kunnen opvatten....
quote:Jah, in die cover van Stand by Me! Dan hoor je in die toon van Jim dat ie bijna moet lachen.
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:11 schreef iroQuai het volgende:[..]
ik denk dat pennywise een stuk serieuzer bezig is dan nofx... dat hoor je aan de teksten wel.. don't call me white kan dan een politiek nummer zijn, maar blijft een grappige ondertoon houden.. bij de nummers van pennywise kan ik geen grappige ondertoon ontdekken eerlijk gezegt
quote:owjah
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:42 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Jah, in die cover van Stand by Me! Dan hoor je in die toon van Jim dat ie bijna moet lachen.
idd, en lets smoke some pot is ook niet echt serieus...
maar dat zijn de covers.. de gewone liedjes op de CD zijn toch wel serieuzerderder
quote:Die covers waren trouwens nog gemaakt voordat Jason Thirsk (R.I.P.) zelfmoord had gepleegd. Althans, dat denk ik. Daarna zijn ze veranderd geloof ik. Minder vrolijk.
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:47 schreef iroQuai het volgende:[..]
owjah
![]()
was even een paar covers vergeten
![]()
![]()
idd, en lets smoke some pot is ook niet echt serieus...
maar dat zijn de covers.. de gewone liedjes op de CD zijn toch wel serieuzerderder
quote:vanaf full circle is dat... die hele cd is opgedragen aan hem...
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:48 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Die covers waren trouwens nog gemaakt voordat Jason Thirsk (R.I.P.) zelfmoord had gepleegd. Althans, dat denk ik. Daarna zijn ze veranderd geloof ik. Minder vrolijk.
maja.. van ranja nog steeds geen tegenwoord.. k wil nou wel weten wat HIJ onder pretpunk verstaat
quote:Yup. I know. Goeie cd!
Op dinsdag 09 oktober 2001 18:52 schreef iroQuai het volgende:[..]
vanaf full circle is dat... die hele cd is opgedragen aan hem...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |