Dat topic is al redelijk oud en bijna vol.quote:Op zondag 18 april 2004 00:28 schreef Glacius het volgende:
Een dergelijk topic hebben we al: http://forum.fok.nl/showtopic.php/382348
Ik ben eigenlijk meer benieuwd waarom om jij nieuw-rechts zo leuk vindt.quote:Op zondag 18 april 2004 00:26 schreef George1985 het volgende:
Bij deze topic wordt er eens aandacht besteed aan de nieuwe politieke partij 'nieuw rechts'
Site van nieuw rechts
Ondertussen weet een gemiddelde fokker wel wat nieuw rechts is en wat het inhoudt.
Nu ben ik benieuwd wat jullie van deze partij ervan vinden. Ikzelf ben al een aanhanger.
(Nieuw rechts: een rechtse volkspartij en NIET extreemrechts en 'Nee' geen nazi's')
Helemaal vol zie ik nu.quote:Op zondag 18 april 2004 00:29 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat topic is al redelijk oud en bijna vol.
En of de aanhangers andere motieven hebben om aanhanger te zijn buiten nationalisme en inperking van de Islam.quote:Op zondag 18 april 2004 00:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk meer benieuwd waarom om jij nieuw-rechts zo leuk vindt.
Nee...nouja.. het is nieuw..enne.. is het rechts?quote:Op zondag 18 april 2004 00:26 schreef George1985 het volgende:
Ondertussen weet een gemiddelde fokker wel wat nieuw rechts is en wat het inhoudt.
Waaro vind je deze standpunten zo goed? Wat is er bijvoorbeeld negatief aan het opgaan in de Europese Unie of gemeentelijke herindelingen?quote:Op zondag 18 april 2004 00:40 schreef George1985 het volgende:
waarom ik nieuw rechts goed vindt?
Ikzelf ben voor de standpunten die deze partij heeft. Hieronder zie je de standpunten die zij willen bereiken.
Wat een eufemisme!quote:Op zondag 18 april 2004 00:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waaro vind je deze standpunten zo goed? Wat is er bijvoorbeeld negatief aan het opgaan in de Europese Unie of gemeentelijke herindelingen?
Er staan overigens wat nietszeggende -zeg maar: politieke- one-liners in die punten.
Niet onderbouwde standpunten waarvan driekwart gericht is op nieuwkomers/allochtonen. En dat laatste standpunt m.b.t. het volklied zingen op scholen gaat te ver. Wel ben ik voor meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis want daarmee is het bedroevend gesteld.quote:Op zondag 18 april 2004 00:40 schreef George1985 het volgende:
Ikzelf ben voor de standpunten die deze partij heeft. Hieronder zie je de standpunten die zij willen bereiken.
-Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomens
-Wie kan werken, moet werken
-Herinvoering gemeentepolitie
-Recht op zelfverdediging en verdediging van have en goed
-Referenda, gekozen korpschef van politie
-Drugverslaafden afkicken onder narcose
-Detachering van legeronderdelen bij politie
-Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
-Totale sluiting grenze voor economische asielzoekers, opvang in de regio van economische en politieke vluchtelingen
-Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten
-Aan banden leggen van gezinshereniging
-Actieve remigratie, ‘gastarbeidersgeneratie’ met een premie als dank
-Nationalisering Nederlandse Spoorwegen
-Stop op gemeentelijke herindelingen
-Stop op 'leerfabrieken' in onderwijs
-Geen verdere soevereiniteitsafdracht
-Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
Alleen bij deze heb ik zo mijn vraagtekens
Ik bedoel deze standpunten:quote:Op zondag 18 april 2004 00:45 schreef Cybarite het volgende:
[..]
Wat een eufemisme!
quote:-Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomens
-Wie kan werken, moet werken
-Stop op 'leerfabrieken' in onderwijs
-Geen verdere soevereiniteitsafdracht
Snap ik wel, ik doelde op het woordje "wat", kijk nog maar eens goed...quote:Op zondag 18 april 2004 00:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik bedoel deze standpunten:
[..]
daar wil je tog een zelf moord terrorist tussen zetten....quote:
Al die extra landen is goed voor de samenwerking en economie blablablablablablabla enz. Dat klopt!quote:Waaro vind je deze standpunten zo goed? Wat is er bijvoorbeeld negatief aan het opgaan in de Europese Unie of gemeentelijke herindelingen?
Is dat U-lerZzZ?quote:
Standpunten op de site worden zo snel mogelijk onderbouwd, staat er ook bij.quote:Niet onderbouwde standpunten waarvan driekwart gericht is op nieuwkomers/allochtonen. En dat laatste standpunt m.b.t. het volklied zingen op scholen gaat te ver. Wel ben ik voor meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis want daarmee is het bedroevend gesteld.
Dat wordt een veel te harde samenleving als zij aan de macht komen.
De laatste telling, door wie is die uitgevoerd ? Dat er illegale immigranten ziin is duidelijk, maar een aantal is niet te geven, slechts te schatten. Hoe kom jij bij 200.000 ?quote:Op zondag 18 april 2004 00:58 schreef George1985 het volgende:
[..]
Maar sinds 1 jaar merk je dat er steeds meer in het nieuws komt dat er (laatste telling) 200.000 illigale immigranten in NL verblijven.
Die illegalen zijn hier alleen maar vanwege het vraag en aanbod principe. De Nederlander is te duur om tomaten te plukken in de kas, of om tankers schoon te maken. En hoe wil jij in een vereningd Europa waar Polen ook bijhoort illegale arbeiders uitzetten ? Vaak (quote:De meeste zijn Tjechen en Polen. Als deze landen dadelijk bij de unie komen, dan heb je dus de grenzen open voor deze personen. Ik wil eerst dat er duidelijke afspraken komen over hoe wij dit probleem oplossen. Deze mensen zijn nodig om de voor ons 'vuile' werkjes op te knappen. Bijvoorbeeld een limiet van de aantal arbeiders en de arbeiders die illigaal verblijven zo snel mogelijk het land uitzetten en zorgen dat die ook niet meer terug komen.
Het zijn dan dus geen illegale immigranten meer.quote:EU= leuk, alleen oppassen met de illigale immigranten (Wordt nog leuk als Turkije erbij komt, redene zat)
Wat dacht je van kostenbesparing en het terugbrengen van bureaucratie ?quote:Gemeente herindeling hoeft van mij niet, mijn leefomgeving is qua gemeente indeling gewoon goed, zie er het probleem niet van in.
Kan jij 1 ding noemen dat beter is geworden sinds, ik noem maar wat, de Euro?quote:Op zondag 18 april 2004 00:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waaro vind je deze standpunten zo goed? Wat is er bijvoorbeeld negatief aan het opgaan in de Europese Unie of gemeentelijke herindelingen?
Verkiezingen gaan nou eenmaal om one-liners tegenwoordig.quote:Er staan overigens wat nietszeggende -zeg maar: politieke- one-liners in die punten.
Ach kom, het staat er al meer dan een jaar zo.quote:Op zondag 18 april 2004 01:00 schreef George1985 het volgende:
[..]
Standpunten op de site worden zo snel mogelijk onderbouwd, staat er ook bij.
En je denkt dat het terugsturen van allochtone Nederlanders wel haalbaar is ?quote:Zoals ik al zei vind ik dat van 'verplicht volkslied op school zingen' ook te ver gaan, heb ik zo mijn vraagtekens bij of dat niet TE rechts en of dat wel simpel gezegd 'haalbaar' is
Op de Amerikaanse manier? Wapens voor iedereen?quote:-Recht op zelfverdediging en verdediging van have en goed
Waarom?quote:-Herinvoering gemeentepolitie
-Referenda, gekozen korpschef van politie
-Nationalisering Nederlandse Spoorwegen
-Stop op gemeentelijke herindelingen
quote:Op de Amerikaanse manier? Wapens voor iedereen?
Nee, het is onmogelijk aangezien je niet iemands Nederlandse staatsburgerschap kunt ontnemen, en iedere Nederlander dezelfde rechten en plichten heeft ondanks een dubbele nationaliteit. Je kunt dus niet een allochtone crimineel zijn paspoort afpakken en hem terugsturen naar Marokko. En zelfs al zou dat wel kunnen, dan nog zit een land als Marokko niet op onze criminelen te wachten.quote:Op zondag 18 april 2004 01:15 schreef George1985 het volgende:
[qoute]En je denkt dat het terugsturen van allochtone Nederlanders wel haalbaar is ?[/qoute]
Ja dat moet mogelijk zijn en is mogelijk, uitleg onzinnig, zijn vaak zat mogelijkheden opgenoemd die makkelijk haalbaar zijn en uitgevoerd kunnen worden (onthoudt wel dat NL bij dit punt links is en dat het zogoed als nooit gebeurt)
En dat mag nu niet ?quote:Op zondag 18 april 2004 01:17 schreef George1985 het volgende:
[..]
Nee, zelfverdediging d.m.v cursussen die in iedere buurthuis wel eens is gehouden. Gewoon met de hand en niet mer een pistool
quote:Op zondag 18 april 2004 01:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, het is onmogelijk aangezien je niet iemands Nederlandse staatsburgerschap kunt ontnemen, en iedere Nederlander dezelfde rechten en plichten heeft ondanks een dubbele nationaliteit. Je kunt dus niet een allochtone crimineel zijn paspoort afpakken en hem terugsturen naar Marokko. En zelfs al zou dat wel kunnen, dan nog zit een land als Marokko niet op onze criminelen te wachten.
Met een Nederlands paspoort zijn het gewoon Nederlanders en dus Nederlandse criminelen.quote:Op zondag 18 april 2004 01:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
![]()
Wij wel op Marrokkaanse criminelen dan?
Het merendeel van de allochtone criminelen is gewoon hier geboren.quote:Ik ben het er wel mee eens... je bent hier niet om rotzooi te trappen.
En als je je niet kan gedragen dan ga je lekker die puinzooi weer in waar je vandaan kwam.
Heel simpel.
ooit aan gedacht dat het allemaal nederlanders zijn...quote:Op zondag 18 april 2004 01:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
je bent hier niet om rotzooi te trappen.
En als je je niet kan gedragen dan ga je lekker die puinzooi weer in waar je vandaan kwam.
Heel simpel.
Niet zo simpel, aangezien de Marokkanen waar jij last van hebt in Nederland zijn geboren en TERUGsturen dus niet echt van toepassing is.quote:Op zondag 18 april 2004 01:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
![]()
Ik ben het er wel mee eens...(N.R. dus) je bent hier niet om rotzooi te trappen.
Heel simpel.
Het is meer de vraag in hoeverre beschouw je een allochtoon als vluchteling.quote:Het merendeel van de allochtone criminelen is gewoon hier geboren.
er wordt rotzooi getrapt door allochtonen die nederlands paspoort hebben, hier geboren en getogen zijn...quote:Op zondag 18 april 2004 01:23 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Het is meer de vraag in hoeverre beschouw je een allochtoon als vluchteling.
Wanneer is het geen vluchteling meer maar een Nederlander.
Denk dat mijn visie daar net iets anders ligt dan de jouwe... en dat mag (gelukkig)
Haal eerst het begrip vluchteling en immigrant maar uitelkaar, dan praten we verder. Dit is een beetje zinloos.quote:Op zondag 18 april 2004 01:23 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Het is meer de vraag in hoeverre beschouw je een allochtoon als vluchteling.
Wanneer is het geen vluchteling meer maar een Nederlander.
Denk dat mijn visie daar net iets anders ligt dan de jouwe... en dat mag (gelukkig)
True, maar laten we het dan nu ff over de criminele hebben, daar ging dit stuk over. Sommige landen hebben afspraken over uitlevering, laten we de criminelen lekker uitleveren aan bijv. Marokko, zodat ze daar hun straf kunnen uitzitten. Gevangenissen zijn hier 5 sterren hotels. Afpakken nationaliteit is mogelijk. Is al over gesproken, maar de 'grondwet' staat het niet toe. Aanpassen is de simpelste methode, alleen moet er WEL een partij zijn die daar voor is. Die zijn er, alleen ze halen te weinig stemmen om dat mogelijk te maken bij het debatteren. Sinds dat Nawijn op het idee kwam met dit idee (afpakken NLnationaliteit enz) is dit onderwerp niet meer ter sprake gekomen. Onthoudt wel dat wij het nu over 1% van de allochtonen hebben. De overige 99% hebben hier niks mee te maken, die leven naar de regels.quote:Nee, het is onmogelijk aangezien je niet iemands Nederlandse staatsburgerschap kunt ontnemen, en iedere Nederlander dezelfde rechten en plichten heeft ondanks een dubbele nationaliteit. Je kunt dus niet een allochtone crimineel zijn paspoort afpakken en hem terugsturen naar Marokko. En zelfs al zou dat wel kunnen, dan nog zit een land als Marokko niet op onze criminelen te wachten
Nee, dat doe ik niet. Leg het eens uit ?quote:Op zondag 18 april 2004 01:26 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Jah ok.. misschien formuleer ik het wat brak...
Maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel.
wat snap je niet aan het feit dat ze nederlands zijnquote:Op zondag 18 april 2004 01:26 schreef George1985 het volgende:
[..]
True, maar laten we het dan nu ff over de criminele hebben, daar ging dit stuk over. Sommige landen hebben afspraken over uitlevering, laten we de criminelen lekker uitleveren aan bijv. Marokko, zodat ze daar hun straf kunnen uitzitten. Gevangenissen zijn hier 5 sterren hotels. Afpakken nationaliteit is mogelijk. Is al over gesproken, maar de 'grondwet' staat het niet toe. Aanpassen is de simpelste methode, alleen moet er WEL een partij zijn die daar voor is. Die zijn er, alleen ze halen te weinig stemmen om dat mogelijk te maken bij het debatteren. Sinds dat Nawijn op het idee kwam met dit idee (afpakken NLnationaliteit enz) is dit onderwerp niet meer ter sprake gekomen. Onthoudt wel dat wij het nu over 1% van de allochtonen hebben. De overige 99% hebben hier niks mee te maken, die leven naar de regels.
Dat is toch al zo.quote:Op zondag 18 april 2004 01:30 schreef George1985 het volgende:
Waar oorlog, dood en puinzooi heerst en de mensen willen hier asiel rkijgen, mag dat. Zolang ze maar weten dat wanneer het veilig is dat ze weer terug moeten.
Criminele buitenlanders worden al uitgezet, of uitgeleverd.quote:Op zondag 18 april 2004 01:26 schreef George1985 het volgende:
[..]
True, maar laten we het dan nu ff over de criminele hebben, daar ging dit stuk over. Sommige landen hebben afspraken over uitlevering, laten we de criminelen lekker uitleveren aan bijv. Marokko, zodat ze daar hun straf kunnen uitzitten.
Dat zijn ze niet, ga d'r voor de grap zelf een jaar zitten.quote:Gevangenissen zijn hier 5 sterren hotels.
Dus is het niet mogelijk. Of je moet de grondrechten aan de kant schuiven, maar dan kan jij het land ook uitgezet worden.quote:Afpakken nationaliteit is mogelijk. Is al over gesproken, maar de 'grondwet' staat het niet toe.
Het grappige is dat de hele discussie zich weer toespits op allochtonen. Op zich niet verbazingwekkend aangezien men alleen daarom op Nieuw-Rechts stemt. Mij lijkt het interessanter om de andere punten van Nieuw-Rechts eens te bespreken.quote:Aanpassen is de simpelste methode, alleen moet er WEL een partij zijn die daar voor is. Die zijn er, alleen ze halen te weinig stemmen om dat mogelijk te maken bij het debatteren. Sinds dat Nawijn op het idee kwam met dit idee (afpakken NLnationaliteit enz) is dit onderwerp niet meer ter sprake gekomen. Onthoudt wel dat wij het nu over 1% van de allochtonen hebben. De overige 99% hebben hier niks mee te maken, die leven naar de regels.
En wat als ze kinderen hebben die niets weten van dat land, die taal niet spreken en alleen maar mensen kennen uit Nederland?quote:Op zondag 18 april 2004 01:30 schreef George1985 het volgende:
Waar oorlog, dood en puinzooi heerst en de mensen willen hier asiel rkijgen, mag dat. Zolang ze maar weten dat wanneer het veilig is dat ze weer terug moeten.
die familie's uit elkaar halen natuurlijk...quote:Op zondag 18 april 2004 01:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
En wat als ze kinderen hebben die niets weten van dat land, die taal niet spreken en alleen maar mensen kennen uit Nederland?
en jij denkt dat daar genoeg plek is...quote:Op zondag 18 april 2004 01:32 schreef George1985 het volgende:
[qoute]wat snap je niet aan het feit dat ze nederlands zijn[/qoute]
Heb het over criminele allochtonen die dan hun straf in hun eigen land mogen uitzitten, bespaard kosten (Goed voor de bezuinegingen) 3kwart van de gevangene is van allochtone afkomst. een gedeelte overplaatsen naar hun eigen land scheelt kosten en zijn wij van die mensen af.
LOL, wilde ik net ook zeggen. De andere punten pleaszzzquote:Het grappige is dat de hele discussie zich weer toespits op allochtonen. Op zich niet verbazingwekkend aangezien men alleen daarom op Nieuw-Rechts stemt. Mij lijkt het interessanter om de andere punten van Nieuw-Rechts eens te bespreken.
Weet je het verschil wel tussen een buitenlander en allochtoon ? Een allochtoon heeft een Nederlands paspoort. Die kun je dus niet uitzetten, laat staan dat een land als Marokko wil opdraaien voor onze raddraaiers.quote:Op zondag 18 april 2004 01:32 schreef George1985 het volgende:
[qoute]wat snap je niet aan het feit dat ze nederlands zijn[/qoute]
Heb het over criminele allochtonen die dan hun straf in hun eigen land mogen uitzitten, bespaard kosten (Goed voor de bezuinegingen) 3kwart van de gevangene is van allochtone afkomst. een gedeelte overplaatsen naar hun eigen land scheelt kosten en zijn wij van die mensen af.
jij bent toch de TS?!quote:Op zondag 18 april 2004 01:34 schreef George1985 het volgende:
[..]
LOL, wilde ik net ook zeggen. De andere punten pleaszzz
Leg uit.quote:Op zondag 18 april 2004 01:35 schreef DaCybrSrfr het volgende:
NS nationaliseren vind ik aardig idee.
quote:Op zondag 18 april 2004 01:35 schreef DaCybrSrfr het volgende:
ff leren quoten aub.. is erg irritant aan het worden..quote:Op zondag 18 april 2004 01:35 schreef George1985 het volgende:
-
Waarom?quote:Op zondag 18 april 2004 01:35 schreef George1985 het volgende:
Op zondag 18 april 2004 01:31 schreef Monidique het volgende:
En wat als ze kinderen hebben die niets weten van dat land, die taal niet spreken en alleen maar mensen kennen uit Nederland?
---
Die gaan gewoon mee he
Ik vind het ook een goed idee.quote:Op zondag 18 april 2004 01:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Leg uit.
Het werkt wel, NoordNed doet het heel goed hier. Overigens is het capaciteitsprobleem van het spoornet en de manier van vervoeren hoofdoorzaak van de problemen, niet de privatisering op zich. Het nationaliseren van de NS zal in mijn ogen de chaos (ook relatief natuurlijk) niet minder maken. Bovendien kost het klauwen met geld.quote:Op zondag 18 april 2004 01:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik vind het ook een goed idee.
Je hebt niets aan een geprivatiseerd bedrijf op een onvrije markt. Dat werkt niet.
als het maar bij zelfverdediging blijft.. en dat is niet altijd het geval.. (schietende opageval..)quote:Op zondag 18 april 2004 01:42 schreef HassieBassie het volgende:
Mee eens. Knappe jongen die mijn huis lopend verlaat als ik hem niet zelf heb uitgenodigd.
Euhh.. jaquote:-Drugverslaafden afkicken onder narcose
quote:-Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
Onmogelijk standpunt.quote:Intrekking Nederlanderschap criminelen met meerdere nationaliteiten
mee eens..quote:-Actieve remigratie, ‘gastarbeidersgeneratie’ met een premie als dank
Geen haar op mn hoofd, die generatie is juist nodig voor de opvoeding van de huidige.
want?!?!?!quote:-Stop op gemeentelijke herindelingen
Mee eens.
zonder de eu is nederland niets meer.. misschien dat je bedoeld dat die hele eu er niet had moeten komen..quote:-Geen verdere soevereiniteitsafdracht
Nederland heeft sowieso niks te zoeken in de EU.
Dit maakt je als partij nou niet bepaald populair, eerder belachelijk..quote:Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
Ik ook.quote:Op zondag 18 april 2004 01:35 schreef DaCybrSrfr het volgende:
De meeste Marokkaanse jongeren zijn gewoon hier geboren, die kan je niet eens terugsturen..quote:Op zondag 18 april 2004 01:19 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
![]()
Ik ben het er wel mee eens...(N.R. dus) je bent hier niet om rotzooi te trappen.
Heel simpel.
Good Ol' Greecequote:Op zondag 18 april 2004 01:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
Je kan je eigen burgers niet verbannen hoor..
Gemeentelijke herindeling is funest voor het betrokkenheidsgevoel van de betrokken burgers.quote:[
want?!?!?!
Ach, welnee. Onze gemeente (Noordenveld) is een fusie van Roden, Norg en Peize. Ik heb niet het idee dat het de lokale politiek geschaadt heeft. Integendeel trouwens, de lokale brandweerkorpsen zijn nu 1 geworden en kunnen veel effectiever optreden om waar wat te noemen. Om over de kosten van geldverslindende ambtenaren maar te zwijgen.quote:Op zondag 18 april 2004 01:56 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Gemeentelijke herindeling is funest voor het betrokkenheidsgevoel van de betrokken burgers.
Laat ik het zo zeggen: het leven wordt er voor die mensen niet leuker door. Stadhuis weg, langere lijnen naar de lokale politiek, you name it.
quote:Op zondag 18 april 2004 01:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Good Ol' Greece
Ik ben tegen omdat ik links ben en Smit echt een naar en fout mannetje vind. (zie foto)quote:Op zondag 18 april 2004 02:02 schreef George1985 het volgende:
Oke, wie is er voor of tegen nieuw rechts en waarom?
Twijfelen kan ook
Misschien is het leuk als je eerst je eigen 'waarom' even uiitlegt?quote:Op zondag 18 april 2004 02:02 schreef George1985 het volgende:
Oke, wie is er voor of tegen nieuw rechts en waarom?
Twijfelen kan ook
Ja, er zijn nog meerdere foto's van dat "feest".quote:Op zondag 18 april 2004 02:07 schreef Reticulin het volgende:
[..]
is dit echt michiel smit!?
ik sluit me hierbij aanquote:Op zondag 18 april 2004 02:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben tegen omdat ik links ben en Smit echt een naar en fout mannetje vind. (zie foto)
Ik zie hem ook niet als de messias van xenofoob Nederland eerlijk gezegd.
kan je zo posten?quote:Op zondag 18 april 2004 02:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog meerdere foto's van dat "feest"..
Prem Radikistan, wat een referentiekader!quote:Op zondag 18 april 2004 02:08 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ik sluit me hierbij aan
Smitzag eens een programma op ned.3 met zo'n hindoestaan/surinaamse man.. ging over nieuwrechts en michiel smit.. zo'n gozer in de politiek is belachelijk.. op straat werd ie door de eerste de beste al met zijn mond vol tanden gezet
wat is er mis met die gozer.. hij maakt goede tv en zet critici zo aan de kant met zijn programma..quote:Op zondag 18 april 2004 02:10 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Prem Radikistan, wat een referentiekader!![]()
![]()
quote:Op zondag 18 april 2004 02:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
mja 't zou me eigenlijk niks moeten verbazen, vond 't al een eng mannetje, maar toch...wel eng eigenlijk, dat soort figuren...quote:Op zondag 18 april 2004 02:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, er zijn nog meerdere foto's van dat "feest"..
zo'n iemand mag je gewoon niet serieus nemenquote:Op zondag 18 april 2004 02:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
http://www.geenstijl.nl/paginas/michielsmit/
De rest van de foto's
Eerlijk gezegd niet, maar iedereen verdient een kans in de politiek..quote:Op zondag 18 april 2004 02:14 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
zo'n iemand mag je gewoon niet serieus nemen
Get real!quote:Op zondag 18 april 2004 02:11 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
wat is er mis met die gozer.. hij maakt goede tv en zet critici zo aan de kant met zijn programma..
Heb je het programma wel eens gezien.. hij zet dikwijls mensen die alleen maar kritiek hebben met scherpe opmrkingen aan de kant.. open je ogen man...quote:Op zondag 18 april 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Get real!
Prem is een rebel die je met een dikke korrel zout moet nemen. Je kunt voor of tegen een partij zijn, maar kom wel even met een logische/inhoudelijke onderbouwing. Zo kan ik Janmaat ook aanhalen als argument om geen Groenlinks te stemmen...![]()
Nou denk ik dat Prem toch stukken meer inhoud (ook qua hersencapaciteit) heeft dan Michiel Smit.quote:Op zondag 18 april 2004 02:16 schreef Goodluck het volgende:
[..]
Get real!
Prem is een rebel die je met een dikke korrel zout moet nemen. Je kunt voor of tegen een partij zijn, maar kom wel even met een logische/inhoudelijke onderbouwing. Zo kan ik Janmaat ook aanhalen als argument om geen Groenlinks te stemmen...![]()
Prem is vooral erg grappig. Komop zeg, iemand die tegenwoordig de loftrompet speelt voor een persoon die hem uit zijn land heeft doen vluchten (Desi Bouterse) vind ik niet bepaald geloofwaardig meer. Prem is gewoon een grappige entertainer die leuke televisie maakt. Als je dat als referentiekader gaat aanhalen om al dan niet op een partij te stemmen ben je wel heel makkelijk beinvloedbaar.quote:Op zondag 18 april 2004 02:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nou denk ik dat Prem toch stukken meer inhoud (ook qua hersencapaciteit) heeft dan Michiel Smit.
Okay, hij is soms een beetje "dramatisch" maar daar is hij presentator voor (en advocaat)
Dat ben ik wel met je eens,quote:Op zondag 18 april 2004 02:23 schreef Goodluck het volgende:
Als je dat als referentiekader gaat aanhalen om al dan niet op een partij te stemmen ben je wel heel makkelijk beinvloedbaar.
Prem is gewoon goed in wat hij doet. Ik vind hem zeer geestig en heel soms slaat hij ook nog eens de spijker op zijn kop. (zoals met dat Smulbosquote:Op zondag 18 april 2004 02:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens,.
Ik vind hem trouwens soms bijzonder scherp in bepaalde discussies. Hij was regelmatig te gast bij AT5 en inhoudelijk had hij vaak goede punten.
Laten we het eens punt voor punt doornemen:quote:Op zondag 18 april 2004 00:27 schreef gelly het volgende:
Waarom noemt Nieuw-Rechts zicht rechts terwijl ze voornamelijk linkse standpunten aanhangen ?
Op de allochtonenstandpunten na is het allemaal links, nationaal-socialistisch als je wil.quote:Op zondag 18 april 2004 02:54 schreef motown het volgende:
[..]
Laten we het eens punt voor punt doornemen:
[Sorry, maar op een paar puntjes na is het toch een overwegend (op sommige punten zelfs zeer) rechtse partij, hoor.
# Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomensquote:Op zondag 18 april 2004 03:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Op de allochtonenstandpunten na is het allemaal links, nationaal-socialistisch als je wil.
Nee. Een hervorming is neutraal, dat kan "links" of "rechts" zijn.quote:Op zondag 18 april 2004 02:54 schreef motown het volgende:Herinvoering gemeentepolitie
Rechts
Waarom is dit "rechts"?quote:Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
Rechts
Waarom is dit links? LPF, toch vrij -misschien- rechts, wil dit ook.quote:Nationalisering Nederlandse Spoorwegen
Links
Ja, elke partij wil het wel maar er zijn er maar enkelen die het ook daadwerkelijk nastreven. En die bevinden zich hoofdzakelijk aan de linkerkant van het politieke spectrum.quote:Op zondag 18 april 2004 03:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
# Verbetering koopkracht werkenden met lage inkomens
Links
Dit wil toch élke partij?
Zou leuk zijn als je dat zelf ook deed, dan. Voor iemand die dit zo belangrijk vindt, maak je ongelooflijk veel (en suffe) fouten. Net als de meesten die dit soort gedachtengoed trouwens aanhangen.quote:Op zondag 18 april 2004 00:40 schreef George1985 het volgende:
-Communicatie van (semi-)overheid alleen in Nederlands
Ja ja bla bla Wile je hebt weer een foutje gevonden zodat je daar op kan gaan focussen ipv inhoudelijk erop in te gaan.quote:Op zondag 18 april 2004 09:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je dat zelf ook deed, dan. Voor iemand die dit zo belangrijk vindt, maak je ongelooflijk veel (en suffe) fouten. Net als de meesten die dit soort gedachtengoed trouwens aanhangen.
Dat is ook onzin. Ik kan me voorstellen dat je folders voor nieuwelingen (dus met info gericht specifiek op nieuwe binnenkomers) in meerdere talen doet. Maar folders over gemeentebelastingen etc. is inderdaad onzin.quote:Op zondag 18 april 2004 09:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja ja bla bla Wile je hebt weer een foutje gevonden zodat je daar op kan gaan focussen ipv inhoudelijk erop in te gaan.
Met de stelling dat de NLe overheid gewoon in het NL moet communiceren is niets mis, sterker nog daar heeft de regering zich al over uitgesproken en dat gaat gebeuren. Het is ook belachelijk dat ik een gemeentefolder in het NLs, Turks en Arabisch binnenkrijgen het is 1 vd vele oorzaken dat hele volkstammen hier geen woord NLs spreken, zelfs niet na 30 jaar.
IDD .. volkomen idioot natuurlijk, erfenisje van de doodlopende multiculturele weg die we gelukkig hebben verlaten.quote:Op zondag 18 april 2004 09:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Het is ook belachelijk dat ik een gemeentefolder in het NLs, Turks en Arabisch binnenkrijgen het is 1 vd vele oorzaken dat hele volkstammen hier geen woord NLs spreken, zelfs niet na 30 jaar.
ook ik zie liever die brochures in verschillende talen verdwijnen, maar ik denk dat men zich eerst moet richten op het feit dat de mensen geen nederlands kunnen, hoe slecht dat dan ook wel niet is ff achterwege laten. Je kan wel brochures alleen in het nederlands willen, als mensen ze niet kunnen lezen heb je er ook weinig aan. Daarom is punt 1: ervoor zorgen dmv verplichte taallessen oid dat iedereen nederlands kan (moet kunnen, anders maatregelen nemen), en dan stap 2: brochures alleen in het nederlands uitgeven.quote:Op zondag 18 april 2004 09:13 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ja ja bla bla Wile je hebt weer een foutje gevonden zodat je daar op kan gaan focussen ipv inhoudelijk erop in te gaan.
Met de stelling dat de NLe overheid gewoon in het NL moet communiceren is niets mis, sterker nog daar heeft de regering zich al over uitgesproken en dat gaat gebeuren. Het is ook belachelijk dat ik een gemeentefolder in het NLs, Turks en Arabisch binnenkrijgen het is 1 vd vele oorzaken dat hele volkstammen hier geen woord NLs spreken, zelfs niet na 30 jaar.
Onzin. In geen enkel land doen ze dit. Als je ergens 30 jaar woont dat had je alleen al door om te gaan met mensen, TV te kijken of het te PROBEREN al vloeiend NLs moeten spreken. Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die mensen, alleen heeft de NLe regering er aan mee gewerkt dat het niet nodig was omdat al die shit toch wel in tig talen verscheen. Klaar ermee, nu gewoon in het NLs, dan MOET men het wel leren. Kan je dan nog geen NLs? Pech gehad, dan ga je het maar LEREN.quote:Op zondag 18 april 2004 10:13 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
ook ik zie liever die brochures in verschillende talen verdwijnen, maar ik denk dat men zich eerst moet richten op het feit dat de mensen geen nederlands kunnen, hoe slecht dat dan ook wel niet is ff achterwege laten. Je kan wel brochures alleen in het nederlands willen, als mensen ze niet kunnen lezen heb je er ook weinig aan. Daarom is punt 1: ervoor zorgen dmv verplichte taallessen oid dat iedereen nederlands kan (moet kunnen, anders maatregelen nemen), en dan stap 2: brochures alleen in het nederlands uitgeven.
en zo raken ze nog meer in hun isolement. denk es ff na jongen: als ze geen nederlands kunnen, en er zijn plots geen brochures meer, wat dan? worden ze helemaal afgesloten van de samenleving, en ben je nog verder van huis..quote:Op zondag 18 april 2004 10:31 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Onzin. In geen enkel land doen ze dit. Als je ergens 30 jaar woont dat had je alleen al door om te gaan met mensen, TV te kijken of het te PROBEREN al vloeiend NLs moeten spreken. Dat is de eigen verantwoordelijkheid van die mensen, alleen heeft de NLe regering er aan mee gewerkt dat het niet nodig was omdat al die shit toch wel in tig talen verscheen. Klaar ermee, nu gewoon in het NLs, dan MOET men het wel leren. Kan je dan nog geen NLs? Pech gehad, dan ga je het maar LEREN.
Ach ja, die folder is hun enige contact met de NLe samenlevingquote:Op zondag 18 april 2004 10:33 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
en zo raken ze nog meer in hun isolement. denk es ff na jongen: als ze geen nederlands kunnen, en er zijn plots geen brochures meer, wat dan? worden ze helemaal afgesloten van de samenleving, en ben je nog verder van huis..
d8 dat je het hier WEL met me eens zou zijn.. verplichte taalcursus of anders volgen er maatregelen..
laten we het hopen..quote:Op zondag 18 april 2004 12:00 schreef Posdnous het volgende:
@ foto's.
Dit betekent dus neem ik aan dat die mafkees definitief niet meer serieus genomen wordt?
Nou ja, het is te makkelijk om alle standpunten zo proberen af te fakkelen.quote:Op zondag 18 april 2004 12:00 schreef Posdnous het volgende:
@ foto's.
Dit betekent dus neem ik aan dat die mafkees definitief niet meer serieus genomen wordt?
Ik ging uit van het "meer blauw op straat" idee.quote:Op zondag 18 april 2004 03:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee. Een hervorming is neutraal, dat kan "links" of "rechts" zijn.
[..]
Omdat je in het geval van immigranten soms nou eenmaal pragmatisch moet zijn in het communiceren met mensen die de Nederlandse taal (nog) niet spreken. Anders breng je ze des te meer in het isolement, en zo leren ze de taal nooit. Dit plan is dus niets meer dan populistisch-rechtse retoriek.quote:Waarom is dit "rechts"?
[..]
Rechts was toch voor "minder overheidsbemoeienis"? zoveel mogelijk privatiseren? Nou weet ik het ook niet meer, hoor.quote:Waarom is dit links? LPF, toch vrij -misschien- rechts, wil dit ook.
Nee, nee, rechts-links is te één-dimensionaal. Het is vollediger om twee schalen te gebruiken: de één is het socialisme vs kapitalisme (oftewel: hoeveel mag de overheid de economie sturen), de ander is het autoritaire vs het liberale (oftwel: hoe mag de overheid zich bemoeien in het persoonlijk leven van het individu).quote:Op zondag 18 april 2004 13:16 schreef motown het volgende:
Rechts was toch voor "minder overheidsbemoeienis"? zoveel mogelijk privatiseren? Nou weet ik het ook niet meer, hoor.![]()
Laat dat nou precies de reden zijn waarom niemand meneer Smit ooit serieus heeft genomen. Zelfs bij Leefbaar Rotterdam werd hij eruit getrapt.quote:Op zondag 18 april 2004 13:29 schreef George1985 het volgende:
Ik ken hem goed genoeg daarvoor en als je nazi bent, dan mag je niet eens de politiek in, laat staan dat je dan ooit serieus wordt genomen.
Verdere vragen zijn gewoon overbodig. Deze foto zegt genoeg.quote:Op zondag 18 april 2004 12:00 schreef Posdnous het volgende:
@ foto's.
Hij is er niet uitgetrapt, hij is er zelf uitgestapt om een eigen partij op te richten (NR) en voorlopig doet NR het beter dan LR.quote:Laat dat nou precies de reden zijn waarom niemand meneer Smit ooit serieus heeft genomen. Zelfs bij Leefbaar Rotterdam werd hij eruit getrapt.
Er zijn fotos van Van Zomeren in Mao-outfit bij een SP betoging in Nijmegen.quote:Op zondag 18 april 2004 14:29 schreef Meneer_Aart het volgende:
[..]
Verdere vragen zijn gewoon overbodig. Deze foto zegt genoeg.
Ik wil dat jij je usersname weer gebruikt waar je bekend mee werd op Fok!.quote:Op zondag 18 april 2004 14:38 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Er zijn fotos van Van Zomeren in Mao-outfit bij een SP betoging in Nijmegen.
quote:Op zondag 18 april 2004 14:34 schreef George1985 het volgende:
Hij is er niet uitgetrapt, hij is er zelf uitgestapt om een eigen partij op te richten (NR) en voorlopig doet NR het beter dan LR.
http://www.leefbaarrotterdam.nl/cms/comments.php?id=75_0_1_0_Cquote:Michiel Smit uit Leefbaar Rotterdam-fractie gezet
Door Jikke Zijlstra
Leefbaar Rotterdam (LR) heeft raadslid Michiel Smit gisteravond uit de fractie gezet. De partij kon zich niet langer vinden in de werkwijze van Smit, die al sinds zijn aantreden als raadslid in verband werd gebracht met extreem rechts
Prima. Zegt ook genoeg.quote:Op zondag 18 april 2004 14:38 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Er zijn fotos van Van Zomeren in Mao-outfit bij een SP betoging in Nijmegen.
Het was een meet, die gasten zijn echt geen onbekende van hem.quote:Op zondag 18 april 2004 13:28 schreef George1985 het volgende:
Michiel wordt vaak uitgenodigd door jongeren en jong volwassene om eens hun kant van het verhaal te vertellen. Ik heb ook wel eens met hem ge e-maild. Als ik zo die foto's zie met een wite power vlag en een nazi-helm ga ik toch zo bedenken of hij het wel zo naar zijn zin had daar. ach ja, ik zie hem zo met een blikje bier duss.... Ga er maar vanuit dat als hij dat had geweten, dat die niet was gekomen. Hij is niet zo extremist hoor, dat jullie dat maar weten, hij is rechts, geen nazi
JA FIJN! Nationalisme! Zo'n lekkere wij-zijn-beter-dan-jullie mentaliteit!quote:Nationale trots stimuleren, door o.a. het verplicht zingen van volkslied op scholen, herinvoering van de dagsluiting op televisie en radio en meer aandacht voor de vaderlandse geschiedenis op scholen
Even los van Nieuw Rechts. Een beetje gezond nationalisme en groepsgevoel is alleen maar positief. Het is dat wat een land bij elkaar houdt.quote:Op zondag 18 april 2004 15:28 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
JA FIJN! Nationalisme! Zo'n lekkere wij-zijn-beter-dan-jullie mentaliteit!
En waarom precies is dat positief?quote:Op zondag 18 april 2004 15:29 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Even los van Nieuw Rechts. Een beetje gezond nationalisme en groepsgevoel is alleen maar positief. Het is dat wat een land bij elkaar houdt.
Mensen zijn groepsdieren en een groepsgevoel is duidelijk voor mensen. Je zou misschien wel kunnen zeggen dat door een gebrek aan binding de maatschappij slechter wordt. Maar er zijn nog andere bindingen dan de nationale, dus...quote:Op zondag 18 april 2004 15:32 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
En waarom precies is dat positief?
Die gaat tussen de personen die wat meer grond willen dan de anderen.quote:Op zondag 18 april 2004 15:36 schreef EgoTrippin het volgende:
Geef mij maar het mondialisme. Als iedereen de hele wereld als het bezit van iedereen zou zien, waar zouden dan oorlogen over moeten ontstaan?
Toch niet, want dat komt dus niet voor. Niemand wil wat meer grond dan de ander, want de wereld (inclusief de mensen) wordt als 1 geheel gezien als bezit van iedereen. Dat is nou net het uitgangspunt.quote:Op zondag 18 april 2004 15:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Die gaat tussen de personen die wat meer grond willen dan de anderen.
Weg naïef idealisme.
He precies eindelijk een Nederlander die het snapt.quote:Op zondag 18 april 2004 01:21 schreef gelly het volgende:
[..]
Met een Nederlands paspoort zijn het gewoon Nederlanders en dus Nederlandse criminelen.
[..]
Het merendeel van de allochtone criminelen is gewoon hier geboren.
X-Ray?quote:Op zondag 18 april 2004 14:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik wil dat jij je usersname weer gebruikt waar je bekend mee werd op Fok!.
Alsjeblieft.
Ze slagen er anders wel bijzonder slecht in om nazi's en extremisten van hun forum weg te houden...quote:Op zondag 18 april 2004 00:26 schreef George1985 het volgende:
'Nee' geen nazi's'
Het woord ‘allochtoon’betekent namelijk dat iemand in het buitenland is geboren, maar dat zegt echter nog niets over of iemand als een vreemdeling wordt beschouwd, met andere woorden: de cultuur.quote:Op zondag 18 april 2004 01:25 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
er wordt rotzooi getrapt door allochtonen die nederlands paspoort hebben, hier geboren en getogen zijn...
met asielzoekers valt dat reuze, reuze mee..
Waarom? Er zitten toch ook SP-leden in de eerste kamer, terwijl ze daar heel erg tegen zijn?quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:19 schreef gelly het volgende:
Ik neem aan dat, mocht Michiel in het europarlement komen, hij zijn inkomsten geheel belangeloos teruggeeft aan de Nederlandse staat ?
SP leden die tegen de 1e kamer zijn ? Da's nieuw voor mij. Leg eens uit ?quote:Op woensdag 21 april 2004 14:10 schreef Flumina het volgende:
[..]
Waarom? Er zitten toch ook SP-leden in de eerste kamer, terwijl ze daar heel erg tegen zijn?
Kijk 'es...quote:Op woensdag 21 april 2004 17:59 schreef gelly het volgende:
[..]
SP leden die tegen de 1e kamer zijn ? Da's nieuw voor mij. Leg eens uit ?
quote:Het verouderde tweekamerstelsel, waarbij de Tweede Kamer de dienst uitmaakt en de Eerste Kamer erbij hangt en de onduidelijke aanduiding 'Kamer van overdenking' niet eens wil of kan waarmaken, kan beter vervangen worden door een éénkamerstelsel, waarin de volksvertegenwoordigers volledig verantwoordelijk zijn voor hun besluiten en de gevolgen ervan - en zich daarvan ook bewust dienen te zijn.
http://www.sp.nl/partij/theorie/program/02democratie.stm
Vijfde colonne.quote:Op woensdag 21 april 2004 18:36 schreef Flumina het volgende:
Dus kun je beter je eigen mensen in de eerste kamer hebben
Excuus-allochtoon.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:11 schreef Eightball het volgende:
Nou krijg ik net de kandidatenlijst binnen, staat er bij Nieuw Rechts ene mevrouw Antonia Viljac op de tweede plaats. Dat is toch geen allochtoon hè?
Wat is daar mis meequote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:11 schreef Eightball het volgende:
Nou krijg ik net de kandidatenlijst binnen, staat er bij Nieuw Rechts ene mevrouw Antonia Viljac op de tweede plaats. Dat is toch geen allochtoon hè?
Waarom zouden ze een excuus nodig moeten hebben? Pure demonisatie deze opmerking. Graag consequent wezen dusquote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:42 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Excuus-allochtoon.
Dat plaatje komt niet van NieuwRechts, maar van democrates. Zie overigens niet wat daar mis mee is.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:54 schreef Doagere het volgende:
Fijne website, hoop oid dat er niet teveel mensen op gaan stemmen. Ik kijk een beetje rond en kom uit op een forum, en het eerste plaatje wat ik tegenkom:
[afbeelding]
Die uitspraak heeft totaal niets met Fortuyn te maken, dus ga je gang Sidekick!quote:Met deze tekst eronder:
Vol is vol!
Pim is al ruim 2 jaar dood, en nog zijn er idioten met deze uitspraak..
Sorry, ik zocht op Nieuw Rechts in POL op het meest recente topic.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:42 schreef Sidekick het volgende:
Maar over de Europese deelname van NR is er overigens al een ander topic: Nieuwrechts doet mee aan de Europese verkiezingen.
[/quote]quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:57 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat plaatje komt niet van NieuwRechts, maar van democrates. Zie overigens niet wat daar mis mee is.
lezen, er stond ook dat het van het forum komt.
[..]
Die uitspraak heeft totaal niets met Fortuyn te maken, dus ga je gang Sidekick!
Ohw? wie heeft vol is vol bedacht dan?
Topics over de Europese verkiezingen kan je ook vinden in: Wegwijs bij de Europees-Parlementverkiezingen 2004quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:00 schreef Eightball het volgende:
[..]
Sorry, ik zocht op Nieuw Rechts in POL op het meest recente topic.
*Bookmarktquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:04 schreef Sidekick het volgende:
Topics over de Europese verkiezingen kan je ook vinden in: Wegwijs bij de Europees-Parlementverkiezingen 2004
Communisme doet echt niet onder voor facisme, dus ik zie geen kwaad in het kapot slaan van dat sovjet tekentje.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:54 schreef Doagere het volgende:
Fijne website, hoop oid dat er niet teveel mensen op gaan stemmen. Ik kijk een beetje rond en kom uit op een forum, en het eerste plaatje wat ik tegenkom:
[afbeelding]
Met deze tekst eronder:
Vol is vol!
Dat komt door de AFA. Die hebben de eigenaar van die tent bedreigd. Dat is dus geweld toepassen om iemand monddood te maken. De AFA vertoond dus fascistische trekjes en zo zie je maar wie de echte fascisten zijn. Precies zoald W. Churchill het zei.quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:51 schreef Rulin het volgende:
Europadebat (www.europadebat.nl) in Amsterdam gaat vanavond niet door vanwege mogelijke blokkade van Michiel Smit (die zou komen). Debat zal waarschijnlijk niet op een andere dag/locatie volgen.
Echt schandalig wat die mensen allemaal voor linkse terreur mee moeten maken. Het wordt een democratische partij die zich keurig aan alle regels houdt gewoon onmogelijk gemaakt om normaal te functioneren.quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:51 schreef Rulin het volgende:
Europadebat (www.europadebat.nl) in Amsterdam gaat vanavond niet door vanwege mogelijke blokkade van Michiel Smit (die zou komen). Debat zal waarschijnlijk niet op een andere dag/locatie volgen.
Ach, wat mij betreft mag het extreem-rechtse hobbyclubjes als NR zo vaak als maar kan onmogelijk worden gemaakt om te functioneren. Den Haag heeft wel betere dingen te doen dan opkomen voor deze racisten.quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:56 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Echt schandalig wat die mensen allemaal voor linkse terreur mee moeten maken. Het wordt een democratische partij die zich keurig aan alle regels houdt gewoon onmogelijk gemaakt om normaal te functioneren.
Hoog tijd dat ze in Den Haag zich hier eens mee gaan bemoeien en gaan opkomen voor de democratie.
Maar gelukkig bepalen mensen niet zelf wat wel en niet mag, maar hebben we daar een wet voor.quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ach, wat mij betreft mag het extreem-rechtse hobbyclubjes als NR zo vaak als maar kan onmogelijk worden gemaakt om te functioneren.
= fascistischquote:Ach, wat mij betreft mag het extreem-rechtse hobbyclubjes als NR zo vaak als maar kan onmogelijk worden gemaakt om te functioneren.
= stigmatiserenquote:Den Haag heeft wel betere dingen te doen dan opkomen voor deze racisten
Lijsttrekker Michiel Smit ondanks bedreigingen toch naar Amsterdam(02-06-04)quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:51 schreef SCH het volgende:
Het is de eigen keus van Michiel Smit om niet op te komen dagen. Laffe teckel natuurlijk. Hij moet nodig een grote bek hebben over bedreigingen en geweld
Ach, dus jij vindt het goed als er van die linkse fascisten a la IS debatten komen verstoren. Dat ik zelfs op een Marokkaans forum las dat het belachelijk was dat hij laatst door IS werd tegenhouden om de zaal te betreden. En dat IS zelf het debat maar ging organiseren.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:51 schreef SCH het volgende:
Het is de eigen keus van Michiel Smit om niet op te komen dagen. Laffe teckel natuurlijk. Hij moet nodig een grote bek hebben over bedreigingen en geweld:'(
quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:21 schreef Flumina het volgende:
[..]
Ach, dus jij vindt het goed als er van die linkse fascisten a la IS debatten komen verstoren. Dat ik zelfs op een Marokkaans forum las dat het belachelijk was dat hij laatst door IS werd tegenhouden om de zaal te betreden. En dat IS zelf het debat maar ging organiseren.
En dat door een heuze knokploeg. Dapper hoor.
Weet ik meteen in welk hokje ik jou moet plaatsen. Van de principiële lui, die zeggen dat ze o zo goed het voor de mensheid voor hebben, maar liefst de tegenstanders laat verdwijnen in concentratiekampen.
Hij wil ook gewoon komen alleen schijnt de organisatie het debat te hebben afgelast uit angst voor de rode fascisten.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat lul je nou allemaal. Ik zeg alleen dat ik het laf vind dat hij niet komt. Als hij zo'n grote bek heeft over van alles moet ie ook zijn kloten laten zien en niet bij elk bedreiginkje afhaken. Dat weet ie vantevoren. Gewoon komen en zijn ding doen.
stomme organisatie - lopen ze de kans liggen om heel veel fascisten bijeen te brengenquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:19 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Hij wil ook gewoon komen alleen schijnt de organisatie het debat te hebben afgelast uit angst voor de rode fascisten.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:44 schreef rob2004 het volgende:
@SCH
Mensen van NieuwRechts zijn geen fascisten. Die van de AFA wel. Dus hou die domme opmerkingen lekker voor je.
Het zit je wel hoog hequote:Op donderdag 3 juni 2004 01:44 schreef rob2004 het volgende:
@SCH
Mensen van NieuwRechts zijn geen fascisten. Die van de AFA wel. Dus hou die domme opmerkingen lekker voor je.
Want we weten allemaal dat die bedreigingen o zo loos zijn.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:02 schreef SCH het volgende:
[..]Wat lul je nou allemaal. Ik zeg alleen dat ik het laf vind dat hij niet komt. Als hij zo'n grote bek heeft over van alles moet ie ook zijn kloten laten zien en niet bij elk bedreiginkje afhaken. Dat weet ie vantevoren. Gewoon komen en zijn ding doen.
Kortom, je zou dus op NR willen stemmen omdat je de buitenlanders een beetje zat bent, maar niet nationalistisch bent?quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:10 schreef Gia het volgende:
Ik wil stemmen op een partij die:
-Tegen de lage lonen voor de Polen is.
-Bijstandsgerechtigden wil dwingen tot werken.
-Criminelen met meer dan één nationaliteit bij een eerste vergrijp laten kiezen welke nationaliteit ze willen behouden. Bij een tweede vergrijp volgt dan eventueel uitzetting. (afhankelijk van nationaliteit)
-Bijdrage van Nederland aan Europa per persoon gelijk wil trekken aan de landen om ons heen. Zie niet in waarom wij meer moeten betalen dan bijvoorbeeld België.
-Actief importhuwelijken wil tegen gaan.
Tja, als ik daardoor gedwongen ben NR te stemmen, dan zij het zo.
Ben overigens wel erg tegen die nationalistische onzin als volkslied zingen en zo. Dus dat houdt me op dit moment nog tegen.
De bijdrage van Nederland AAN Europa is een vast percentage (1%?) van het BNP, het probleem zit hem in wat we terugkrijgen uit Brussel, blijkbaar hebben alle andere landen dat beter voor elkaar.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:10 schreef Gia het volgende:
-Bijdrage van Nederland aan Europa per persoon gelijk wil trekken aan de landen om ons heen. Zie niet in waarom wij meer moeten betalen dan bijvoorbeeld België.
Mag je Lubbers voor bedanken, die heeft in 10 minuten 3 miljard weg gegeven op de EU top in dublin in 91(?)met als doel een leuk baantje voor hem. Helaas voor Lubbers kreeg hij dat leuke baantje niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:13 schreef freako het volgende:
[..]
De bijdrage van Nederland AAN Europa is een vast percentage (1%?) van het BNP, het probleem zit hem in wat we terugkrijgen uit Brussel, blijkbaar hebben alle andere landen dat beter voor elkaar.
Waar lees jij dat uit?quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kortom, je zou dus op NR willen stemmen omdat je de buitenlanders een beetje zat bent, maar niet nationalistisch bent?
Niet eens zo'n slecht idee.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:27 schreef Rulin het volgende:
Zullen we de gulden maar weer invoeren Michieltje![]()
![]()
Achja, sommige mensen hebben geen verstand van politiek.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kortom, je zou dus op NR willen stemmen omdat je de buitenlanders een beetje zat bent, maar niet nationalistisch bent?
Geloof niet dat dat nu nog zoveel uitmaakt. Prijzen worden dan weer omgerekend en uiteraard toch weer in het nadeel van de consument. Dus afgerond naar boven.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:29 schreef Dementor het volgende:
[..]
Niet eens zo'n slecht idee.
Ja, ik ken het verhaal. Waar stond dat ook alweer in?quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Mag je Lubbers voor bedanken, die heeft in 10 minuten 3 miljard weg gegeven op de EU top in dublin in 91(?)met als doel een leuk baantje voor hem. Helaas voor Lubbers kreeg hij dat leuke baantje niet.
HP/deTijd volgens mij en een docu op tv over Lubbers (Zembla, Andere tijden of zoiets).quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:33 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, ik ken het verhaal. Waar stond dat ook alweer in?
Nou geloof mij nou maar dat het zeker wel zal uitmaken want als mensen 7 gulden voor een broodje kaas met wat sla moeten betalen is het snel afgelopen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Geloof niet dat dat nu nog zoveel uitmaakt. Prijzen worden dan weer omgerekend en uiteraard toch weer in het nadeel van de consument. Dus afgerond naar boven.
Ik weet dat nog niet zo net. We hebben nou al een paar jaar de Euro en mensen zijn gewend aan deze prijzen. Als een broodje gezond 7 gulden kost, zullen ze het misschien wel gaan omrekenen naar de Euro en dan: "o, ja, klopt toch, dat was 3 euro 50"quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:38 schreef Dementor het volgende:
[..]
Nou geloof mij nou maar dat het zeker wel zal uitmaken want als mensen 7 gulden voor een broodje kaas met wat sla moeten betalen is het snel afgelopen.
Je bent dus extreem-rechts maar je noemt het liever niet zo? Verdiep je eens echt in NR en kijk wat voor partij het echt is.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:10 schreef Gia het volgende:
Tja, als ik daardoor gedwongen ben NR te stemmen, dan zij het zo.
Ben overigens wel erg tegen die nationalistische onzin als volkslied zingen en zo. Dus dat houdt me op dit moment nog tegen.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus extreem-links maar je noemt het liever niet zo? Verdiep je eens echt in SP en kijk wat voor partij het echt is.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Blablabla. Ik ben absoluut niet extreem-rechts, eerder gematigd. Daarom houd ik ook niet van die achterlijke nationalistische onzin die NR in zijn programma heeft. Alleen sommige punten van NR sta ik wel achter. Dat maakt mij nog niet extreem rechts.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus extreem-rechts maar je noemt het liever niet zo? Verdiep je eens echt in NR en kijk wat voor partij het echt is.
Dus je stemt op NR? Jij hebt je schijnbaar in die partij verdiept anders had je niet anderen kunnen oproepen om zich ook te verdiepen in die partij?quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:06 schreef SCH het volgende:
[..]waarom moet ik me in een partij verdiepen waar ik niet op stem?
Ik kon er ook niets anders uit halen. Nu begrijp ik wel dat mensen zich liever niet met extreem-rechts geassocieerd zien, maar hun denkbeelden komen daar niet mee overheen. Ik heb het gevoel dat deze mensen de andere punten als leuke extraatjes meenemen, maar de hoofdpunten blijven intact.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus extreem-rechts maar je noemt het liever niet zo? Verdiep je eens echt in NR en kijk wat voor partij het echt is.
Dan past NR niet bij je.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Blablabla. Ik ben absoluut niet extreem-rechts, eerder gematigd.
Als je op ze stemt, stem je wel op een extreem-rechtse partij.quote:Alleen sommige punten van NR sta ik wel achter. Dat maakt mij nog niet extreem rechts.
Hey, dat ben ik ook maar ik denk dat er andere partijen zijn die beter zijn voor de wereld. Het gaat niet alleen om mezelf en om de ecoomie.quote:Meestal stem ik VVD, tja, tweeverdieners hè?
Doe toch maar wel hoor.quote:Misschien ga ik wel helemaal niet stemmen. Als ik het niet weet kan ik me er beter niet mee bemoeien, toch? Krijg ik er later ook geen spijt van.
Ik stem er niet op maar weet goed waar ze voor staan inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dus je stemt op NR? Jij hebt je schijnbaar in die partij verdiept anders had je niet anderen kunnen oproepen om zich ook te verdiepen in die partij?
Sommigen vinden dat Michiel Smit het zo mooi kan zeggen, anderen zijn mogelijk persoonlijk gecharmeerd van de man en weer anderen zingen graag mee op de eenvoudig gehouden teksten van de reclamespots van NR.quote:Op zondag 18 april 2004 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
En of de aanhangers andere motieven hebben om aanhanger te zijn buiten nationalisme en inperking van de Islam.
Je spreekt jezelf tegen, verdiep jij je nu maar eens in de SP. Ik word trouwens ook een beetje moe van jouw bemoeizucht met andermans stemgedrag. Ik zit jou toch ook niet continu op de nek omdat je rood stemt?quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stem er niet op maar weet goed waar ze voor staan inderdaad.
Ik stem niet rood en verder moet je gewoon je bek houwen omdat je gisteren er al blijk van hebt gegeven niks van politiek te weten, Loser.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen, verdiep jij je nu maar eens in de SP. Ik word trouwens ook een beetje moe van jouw bemoeizucht met andermans stemgedrag. Ik zit jou toch ook niet continu op de nek omdat je rood stemt?![]()
Kijk, dat noem ik nog eens hoogstaand discussieniveau.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stem niet rood en verder moet je gewoon je bek houwen omdat je gisteren er al blijk van hebt gegeven niks van politiek te weten, Loser.
Wie snoer ik de mond? Ik mag toch wel zeggen dat het een extreem-rechtse partij is, of is dat verboden???quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
NR is een partij die mag deelnemen aan de democratie. Dat jij het niet met ze eens bent, betekent niet dat jij iedereen de mond mag snoeren met je gescheld.![]()
Je weet tog.. wie het zzegtquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kijk, dat noem ik nog eens hoogstaand discussieniveau.![]()
Ja, dat is zo. Maar ik word schijtziek van die rooie pvda-rakkers die de wijsheid in pacht denken te hebben en dan vervolgens iedere "domme" zwevende kiezer even van een "gedegen advies" gaan voorzien.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:20 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Je weet tog.. wie het zzegt![]()
Altijd nog beter dan dat je ze op een extreem rechtse club als NR zou willen afsturen. Dan kun je er beter vroeg bij zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:22 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar ik word schijtziek van die rooie pvda-rakkers die de wijsheid in pacht denken te hebben en dan vervolgens iedere "domme" zwevende kiezer even van een "gedegen advies" gaan voorzien.
Daar ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan dat je ze op een extreem linkse club als SP zou willen afsturen. Dan kun je er beter vroeg bij zijn.
Ik kan mij niet herinneren dat ik Marijnissen ooit met Mao in verband heb gebracht. Als deze opmerking aan mijn adres was gericht, dan adviseer ik je toch eens beter te leren lezen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:30 schreef SCH het volgende:
Zegt iemand die het steeds over Maorijnissen heeft
Dus je vindt het verkeerd om dat te doen? Grappig dat je daar nooit tegen in gaat.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik kan mij niet herinneren dat ik Marijnissen ooit met Mao in verband heb gebracht. Als deze opmerking aan mijn adres was gericht, dan adviseer ik je toch eens beter te leren lezen.
Ik vind het niet erg als Marijnissen wordt afgefakkeld, ben het nl. niet eens met zijn filosofie. Waarom zou ik hem dan gaan verdedigen als hij wellicht ten onrechte wordt vergeleken met Mao?quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus je vindt het verkeerd om dat te doen? Grappig dat je daar nooit tegen in gaat.
Hypocriet - lees je stukje hier boven nog eens - bij links mag het wel, bij rechts niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg als Marijnissen wordt afgefakkeld, ben het nl. niet eens met zijn filosofie. Waarom zou ik hem dan gaan verdedigen als hij wellicht ten onrechte wordt vergeleken met Mao?
...merkte hij terloops op om de partij en haar aanhang van een etiketje te voorzien...quote:Op zondag 18 april 2004 02:01 schreef Goodluck het volgende:
Nieuwrechts is gewoon een politieke beweging. Ik zie het een beetje als de rechtse tegenghanger van GroenLinks (mij net iets te radicaal)
Met hun ideeen en met de persoon Smit ben ik het op veel punten niet eens. Toch denk ik dat Nieuw Rechts bij de volgende verkiezingen weldegelijk in staat zal zijn om tenminste 3 zetels te verwerven. Zo heeft de partij de grootste jongeren-achterban van alle politieke partijen en vult men de gaten van o.a de voormalige CD en Glimmerveen op.
Nogmaals, waarom zou ik iemand gaan verdedigen waar ik het toch al niet mee eens was?quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Hypocriet - lees je stukje hier boven nog eens - bij links mag het wel, bij rechts niet.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik stem niet rood en verder moet je gewoon je bek houwen omdat je gisteren er al blijk van hebt gegeven niks van politiek te weten, Loser.
De rechts-extremisten die er niet voor uit komen zijn inderdaad de ergste soort. Het soort dat je in je rug zal aanvallen, omdat je ze niet pal voor je kunt plaatsen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:26 schreef SCH het volgende:
Dan stemmen jullie toch lekker op deze extreem-rechtse club, gatver wat heb ik een hekel aan racisten als KoosVoos die er niet gewoon voor uit komen
Aaahikwordgek wist niet dat veel PvdA-ers op Fortuyn hebben gestemdquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:44 schreef sjun het volgende:
[..]Dit riekt naar een pleidooi voor een meritocratie waarin slechts de wetenden stemrecht hebben.
ik ga eens ff snel zoeken waardoor deze discussie-afloop precies ontstond
Ten eerste heb ik dat nooit tegengesproken. De reden waarom ze overstapten was echter een andere reden dan jij noemde. Jij noemde nl. de islam als reden. En dat is klinkklare onzin.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:59 schreef SCH het volgende:
Aaahikwordgek wist niet dat veel PvdA-ers op Fortuyn hebben gestemd
Ja, grappig ben je. Maar ja, ook rooie flikkers mogen stemmen. Kneus.quote:En ik ontzeg hem zijn stemrecht niet hoor, ook losers mogen stemmen.
Fortuyn had het niet over de islam volgens jou?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik dat nooit tegengesproken. De reden waarom ze overstapten was echter een andere reden dan jij noemde. Jij noemde nl. de islam als reden. En dat is klinkklare onzin.
Jazeker, maar de zwevende pvda-kiezer ging niet over naar Fortuyn vanwege de islam. Zij zochten louter naar een partij/persoon die hun wijk aangenamer kon maken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Fortuyn had het niet over de islam volgens jou?
Yep en wie wonen er in die wijken? Weg met de moskee en de hoofddoek, zei Fortuyn - en het ging er in als boterkoek.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:04 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jazeker, maar de zwevende pvda-kiezer ging niet over naar Fortuyn vanwege de islam. Zij zochten louter naar een partij/persoon die hun wijk aangenamer kon maken.
Islam mag wat mij betreft best een deel van een europese cultuurwaaier zijn. Sommige culturele elementen als respect voor ouderen en oog voor familie zie ik graag herintroduceerd in Nederland. Andere tribale elementen hoeven van mij geen navolging.quote:Op zondag 18 april 2004 09:01 schreef Robert_Jensen het volgende:
Het probleem wat ik met Nieuw-rechts heb is dat het echte Nederland-nationalisten zijn, en ik niet. Kijk ik vind het EK leuk en dan bler ik om het hardst Nederland, maar ik ben geen NL nationalist.
Ik zie NL meer als onderdeel vd Noord-West Europese cultuur, niet specifiek NL als NATIE. Ik vind NL wel een volk/subgroep binnen die NWE-cultuur. Ik zou het ook niet erg vinden en zelfs toejuichen als NL op gaat in een federaal Europa.
EuroNederlander, dat beschrijft het wel goed.
Wel ben ik van mening dat de islam geen onderdeel van de Europese cultuur is en dat dat ook niet mag gebeuren, dus daar ben ik het met ze eens.
Erg snelle conclusie van jou. Ik zal echter niet geheel ontkennen dat dat meespeelde. Toch is de mening van die ex-pvda-stemmer hopelijk wat genuanceerder. Ik denk dat jij het meer hebt over het volk dat altijd al een vrijstaat voor ogen stond en voor pvda stemde, omdat dat beter voor hun uitkering was.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep en wie wonen er in die wijken? Weg met de moskee en de hoofddoek, zei Fortuyn - en het ging er in als boterkoek.
Sjun!!! Islam is geen cultuur, maar een religie. Valt me tegen van je.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:08 schreef sjun het volgende:
[..]
Islam mag wat mij betreft best een deel van een europese cultuurwaaier zijn. Sommige culturele elementen als respect voor ouderen en oog voor familie zie ik graag herintroduceerd in Nederland. Andere tribale elementen hoeven van mij geen navolging.
Zal wel meevallen. Mensen zijn op zoek naar een goede sociaal-liberale partij, welke er nu niet is. Zo zitten er in de PvdA best wat mensen die er ook rechtse ideëen op nahouden, net zoals er in de VVD ook mensen zijn die er linkse ideëen op nahouden.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Erg snelle conclusie van jou. Ik zal echter niet geheel ontkennen dat dat meespeelde. Toch is de mening van die ex-pvda-stemmer hopelijk wat genuanceerder. Ik denk dat jij het meer hebt over het volk dat altijd al een vrijstaat voor ogen stond en voor pvda stemde, omdat dat beter voor hun uitkering was.
Anders hou je zelf je eens je betweterige bakkes dicht, imitatie Volkert die je bent.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Smit komt me ook meer voor als het type Cohen dat de boel in rechtse kringen bij elkaar wil houden. Daarom zal hij ook wel aan het bier gezeten hebben op de plek waar de fotoserie vandaan kwam. Ik zie de man niet als extreem rechts en extreem begaafd komt hij ook niet over...quote:Op zondag 18 april 2004 13:28 schreef George1985 het volgende:
Michiel wordt vaak uitgenodigd door jongeren en jong volwassene om eens hun kant van het verhaal te vertellen. Ik heb ook wel eens met hem ge e-maild. Als ik zo die foto's zie met een wite power vlag en een nazi-helm ga ik toch zo bedenken of hij het wel zo naar zijn zin had daar. ach ja, ik zie hem zo met een blikje bier duss.... Ga er maar vanuit dat als hij dat had geweten, dat die niet was gekomen. Hij is niet zo extremist hoor, dat jullie dat maar weten, hij is rechts, geen nazi
quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Mensen zijn op zoek naar een goede sociaal-liberale partij, welke er nu niet is. Zo zitten er in de PvdA best wat mensen die er ook rechtse ideëen op nahouden, net zoals er in de VVD ook mensen zijn die er linkse ideëen op nahouden.
Overigens klopt de conlcusie van SCH natuurlijk wel, maar het is voor mensen blijkbaar altijd nog moeilijk om dit openlijk te zeggen, bang te worden geassocieerd met racisme en fascisme.
En natuurlijk ging het in als boterkoek als er een tiental jaren een sociaal-democratische propagandamachine zegt dat de 'wiiten' de schuld van alle ellende waren.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep en wie wonen er in die wijken? Weg met de moskee en de hoofddoek, zei Fortuyn - en het ging er in als boterkoek.
Wie weinig heeft om mee te geuren doet dat met nationalistische of religieuze symbolen. Wij zien dergelijke trekjes ook bij andere gemarginaliseerden...quote:Op zondag 18 april 2004 15:28 schreef EgoTrippin het volgende:
[..]
JA FIJN! Nationalisme! Zo'n lekkere wij-zijn-beter-dan-jullie mentaliteit!
Geheel mee eens. Ik denk ook niet dat het partijtje van Smit kan groeien onder zijn leiding. Ze zullen toch iets anders proberen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:39 schreef sjun het volgende:
[..]
...merkte hij terloops op om de partij en haar aanhang van een etiketje te voorzien...
Ik zie Smit als een zwart-wit versie van Fortuyn. Nauwelijks in staat water bij de wijn te doen, zeer moeilijk in staat tot sociologische maatschappij-analyse, vooral communicerend in stereoptypen waarbij hij zo nu en dan wel degelijk raakt aan maatschappelijke misstanden.
Ik verwacht vooralsnog weinig oplossingen van deze partij omdat ze er vooralsnog niet op uit lijkt om met mensen tot een oplossing te komen van gesignaleerde maatschappelijke problematiek. Waar Cohen wat erg graag op de thee verschijnt en zich lijkt te laten ringeloren, staat Smit wat erg graag op de barricaden met een kinderlijk eenvoudig repertoire. De SP heeft voor mij een rechtse tegenhanger gekregen die veel minder politieke ervaring en mensenkennis herbergt dan de SP.
NR zou wat moeten doen aan haar consequent verongelijkte toonzetting en de wijze waarop zij door haar ervaren maatschappelijke problematiek belicht. Verder zou zij zich op een andere oplossingsstrategie moeten beraden als zij daadwerkelijk tot een serieuze politieke partij wenst uit te groeien. Serieuze politiek lijkt me iets anders dan mensen moedwillig tegen de haren instrijken om bij de eigen achterban te kunnen scoren.
De tijd zal het leren of ik het bovenstaande goed ingeschat heb.
Aha, dus de mensen die op basis van statistisch aantoonbare feiten, namelijk dat de criminaliteit onder allochtonen hoger ligt dan onder autochtonen, stemden op de LPF zijn in jouw ogen racisten of fascisten?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zal wel meevallen. Mensen zijn op zoek naar een goede sociaal-liberale partij, welke er nu niet is. Zo zitten er in de PvdA best wat mensen die er ook rechtse ideëen op nahouden, net zoals er in de VVD ook mensen zijn die er linkse ideëen op nahouden.
Overigens klopt de conlcusie van SCH natuurlijk wel, maar het is voor mensen blijkbaar altijd nog moeilijk om dit openlijk te zeggen, bang te worden geassocieerd met racisme en fascisme.
Hamer en sikkel staan in oosteuropa ook niet meteen als de meest vredelievende symbolen bekend. Onder die symbolen werd een Goelag Archipel ingericht, onder die symbolen werd in 1968 Tsjechië binnengewalst en onder andere onder die symbolen werden bij de oostduitse grens mensen neergemaaid die in vrijheid wilden leven...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:54 schreef Doagere het volgende:
[afbeelding]
Met deze tekst eronder:
Vol is vol!
Pim is al ruim 2 jaar dood, en nog zijn er idioten met deze uitspraak.. :/
politiek correcte politici zijn er niet, iedereen heeft zijn eigen mening. En de mening van nieuw rechts is echt fout![]()
Sommigen zijn niet alleen dat maar ook andere maatschappelijke misstanden en mensenrechtenschendingen niet vergeten.quote:jeetje wat een site.. :/ hoezo 'deze site streeft naar 'vrijheid van het eigen volk'
Is hier iedereen de 2'e wereld oorlog vergeten ofzo?
Nee hoor, vooral dom en onwetend en ongeinteresseerd en bang.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:22 schreef Sickie het volgende:
[..]
Aha, dus de mensen die op basis van statistisch aantoonbare feiten, namelijk dat de criminaliteit onder allochtonen hoger ligt dan onder autochtonen, stemden op de LPF zijn in jouw ogen racisten of fascisten?
Ik heb het idee dat jouw arrogantie mijlenver uitsteekt boven je mensenkennis. Egotripper.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, vooral dom en onwetend en ongeinteresseerd en bang.
Tja, ex-pvda-stemmers he.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, vooral dom en onwetend en ongeinteresseerd en bang.
quote:Op woensdag 21 april 2004 17:59 schreef gelly het volgende:
[..]
SP leden die tegen de 1e kamer zijn ? Da's nieuw voor mij. Leg eens uit ?
Als je vóór racistische maatregelen bent door in eerste instantie al een onderscheid te maken tussen allochtone criminelen en autochtone criminelen, dan ben je inderdaad een potentiële racist.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:22 schreef Sickie het volgende:
[..]
Aha, dus de mensen die op basis van statistisch aantoonbare feiten, namelijk dat de criminaliteit onder allochtonen hoger ligt dan onder autochtonen, stemden op de LPF zijn in jouw ogen racisten of fascisten?
Niemand heeft het over onderscheid in straffen. Het is echter wel zo dat er een duidelijk demografisch verschil bestaat in de criminaliteitscijfers. Wanneer je het beleid hier op toespitst ben je niet racistisch bezig. Dan ben je effectief bezig.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als je vóór racistische maatregelen bent door in eerste instantie al een onderscheid te maken tussen allochtone criminelen en autochtone criminelen, dan ben je inderdaad een potentiële racist.
Als voor jou alle criminelen gelijk zijn en dus ook op dezelfde manier gestraft dienen te worden, is er niets aan de hand en heb je ook geen onderzoek nodig welke groep nou meer criminelen heeft en welke niet, daarbij de oorzaak hiervan nog buiten beschouwing gelaten.
Precies, dan pak je de feiten aan met beleid. Jammer dat dat dan gelijk onder racisme wordt geschoffeld, waardoor de aangeklaagde groep er uiteindelijk zelf ook niks mee opschiet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:38 schreef Sickie het volgende:
Niemand heeft het over onderscheid in straffen. Het is echter wel zo dat er een duidelijk demografisch verschil bestaat in de criminaliteitscijfers. Wanneer je het beleid hier op toespitst ben je niet racistisch bezig. Dan ben je effectief bezig.
Ik heb het over tribale cultuurelementen lees maar eens wat ik precies schrijf in de op het oog achteloze opmerking. Wij delen ook waarden die de religie islam graag verspreid ziet als respect voor ouderen en oog voor naasten waaronder familie. In die gedeelde waarden vinden mensen met verschillende culturele wortels elkaar al.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Sjun!!! Islam is geen cultuur, maar een religie. Valt me tegen van je.
Respect voor ouderen en oog voor familie is niet aan de Islam toe te kennen als eigenschap.
Hoe denk je daar concreet over? Wat wil je concreet doen met deze cijfers? Op welke manier kun je je beleid afstemmen hierop? Hoe kun je dan effectief zijn, zonder te discrimineren?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:38 schreef Sickie het volgende:
[..]
Niemand heeft het over onderscheid in straffen. Het is echter wel zo dat er een duidelijk demografisch verschil bestaat in de criminaliteitscijfers. Wanneer je het beleid hier op toespitst ben je niet racistisch bezig. Dan ben je effectief bezig.
Je kunt het probleem ook aanpakken zonder onderscheid te maken. Als jij gewoon alle criminelen oppakt, dan heb je ook gelijk die groep te pakken die je zo graag wilt pakken. Wat is er mis mee dat je alle criminelen gelijk stelt? Of zijn voor jou ook de autochtone criminelen superieur aan de allochtone criminelen?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Precies, dan pak je de feiten aan met beleid. Jammer dat dat dan gelijk onder racisme wordt geschoffeld, waardoor de aangeklaagde groep er uiteindelijk zelf ook niks mee opschiet.
Ik denk dat dat weinig met cultuur heeft te maken, het is eerder menselijk. Maar ja, cultuur heeft alles met mensen te maken, doen dieren ook aan cultuur?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:43 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik heb het over tribale cultuurelementen lees maar eens wat ik precies schrijf in de op het oog achteloze opmerking. Wij delen ook waarden die de religie islam graag verspreid ziet als respect voor ouderen en oog voor naasten waaronder familie. In die gedeelde waarden vinden mensen met verschillende culturele wortels elkaar al.
Je moet dan denken hoe je probleemjongeren aanpakt. De Nederlandse methode blijkt gewoon minder effectief op Marokkaanse jongeren. Ook scholen hadden veel eerder moeten inzien dat die cultuurverschillen wezenlijk van belang zijn. De ouders opbellen na een vechtpartij werkt gewoon bij Nederlandse kinderen veel beter dan allochtone.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kunt het probleem ook aanpakken zonder onderscheid te maken. Als jij gewoon alle criminelen oppakt, dan heb je ook gelijk die groep te pakken die je zo graag wilt pakken. Wat is er mis mee dat je alle criminelen gelijk stelt? Of zijn voor jou ook de autochtone criminelen superieur aan de allochtone criminelen?
Het is effektiever om de grootste groep onder de criminelen aan te pakken. Daar zal de maatschappij eerder de vruchten van plukken en verbeteringen in zien. Jouw stelling gaat op als de verhoudingen weer in evenwicht zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kunt het probleem ook aanpakken zonder onderscheid te maken. Als jij gewoon alle criminelen oppakt, dan heb je ook gelijk die groep te pakken die je zo graag wilt pakken. Wat is er mis mee dat je alle criminelen gelijk stelt? Of zijn voor jou ook de autochtone criminelen superieur aan de allochtone criminelen?
Als een Nederlander zich in Marokko niet aan de wet houdt, wordt hij gevangen gezet en daarna uitgewezen naar nederland.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe denk je daar concreet over? Wat wil je concreet doen met deze cijfers? Op welke manier kun je je beleid afstemmen hierop? Hoe kun je dan effectief zijn, zonder te discrimineren?
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:49 schreef Flumina het volgende:
[..]
Je moet dan denken hoe je probleemjongeren aanpakt. De Nederlandse methode blijkt gewoon minder effectief op Marokkaanse jongeren. Ook scholen hadden veel eerder moeten inzien dat die cultuurverschillen wezenlijk van belang zijn. De ouders opbellen na een vechtpartij werkt gewoon bij Nederlandse kinderen veel beter dan allochtone.
Maar gelukkig wil jij dit ontkennen en lekker doormodderen met de enorme ellende die hieruit is voortgevloeid.
Op basis van feitelijkheden is disciminatie geoorloofd. Als ik bijvoorbeeld een auto wil kopen en er is statistisch beweze dat een Jap beter is dan een kar van onze oosterburen dan discrimineer ik ook door voor de Jap te gaan.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe denk je daar concreet over? Wat wil je concreet doen met deze cijfers? Op welke manier kun je je beleid afstemmen hierop? Hoe kun je dan effectief zijn, zonder te discrimineren?
Maar is het niet zo dat als je ze allemaal oppakt, dat je dan ook gelijk de grootste groep te pakken hebt?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is effektiever om de grootste groep onder de criminelen aan te pakken. Daar zal de maatschappij eerder de vruchten van plukken en verbeteringen in zien. Jouw stelling gaat op als de verhoudingen weer in evenwicht zijn.![]()
Dat is een utopie. Natuurlijk wil iedereen het liefste alle criminelen oppakken en straffen. Je moet echter ook rekening houden met het beschikbare materiaal, mankracht en wil om criminelen achter slot en grendel te krijgen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat als je ze allemaal oppakt, dat je dan ook gelijk de grootste groep te pakken hebt?
Heel goed idee, ware het niet dat het complete BS is van de bovenste plank.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Als een Nederlander zich in Marokko niet aan de wet houdt, wordt hij gevangen gezet en daarna uitgewezen naar nederland.
Dat zou hier ook gewoon moeten gebeuren. Als een buitenlander zich niet aan de wet houdt, hup de bak in en daarna naar huis.
Voor iemand met een dubbele nationaliteit ligt dat dan anders. Aangezien die van twee walletjes snoepen krijgen ze één kans. Worden ze veroordeeld, dan moeten ze kiezen welke nationaliteit ze willen behouden. Na vrijlating keren ze dan gewoon terug naar de Nederlandse maatschappij. De volgende keer worden ze behandeld naar gelang de nationaliteit die ze hebben.
(Ik zeg niet dat het zo is, maar zo zou het m.i. moeten zijn)
Is niks discriminerends aan. Geldt namelijk voor alle buitenlanders. En is in mijn ogen heel normaal.
Als allochtonen dan zo'n groot deel hebben in de criminaliteit, heb je dan niet dezelfde problemen die je hier schetst? Dan is er opeens wel mankracht beschikbaar?quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is een utopie. Natuurlijk wil iedereen het liefste alle criminelen oppakken en straffen. Je moet echter ook rekening houden met het beschikbare materiaal, mankracht en wil om criminelen achter slot en grendel te krijgen.
De laatse twee regels waren niet bedoeld.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Nee, wel gelijke straffen, afhankelijk van die situatie natuurlijk.quote:Ik zeg enkel dat je ervoor kunt kiezen om gewoon alle criminelen gelijk te straffen of hier discriminerend op in te spelen door onderscheid te maken tussen autochtone en allochtone criminelen. Zeg dan ronduit dat je voor discriminatie in straffen bent, want dat is wat je zegt.
Wat volgt daarna? Allochtonen zijn luier, dus geef ze een kleinere uitkering? Vrouwen kunnen niet rijden, dus maak het moeilijker voor hun om een rijbewijs te halen? Mensen met blond haar en blauwe ogen presteren beter in een bedrijf dan iemand met donker haar en bruine ogen, dus betaal de blonde meer salaris?
Hoe ver wil je het doortrekken?
Je kunt een auto niet discrimineren, mensen wel. Blijkbaar zoek je manieren om je racisme goed te keuren. Feit is dat je alle niet-westerse buitenlanders het liefst gisteren al op het vliegtuig had gezet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef Sickie het volgende:
[..]
Op basis van feitelijkheden is disciminatie geoorloofd. Als ik bijvoorbeeld een auto wil kopen en er is statistisch beweze dat een Jap beter is dan een kar van onze oosterburen dan discrimineer ik ook door voor de Jap te gaan.
In het geval van de criminaliteitscijfers is het niet anders. Er worden geen bevolkingsgroepen gediscrimineerd omdat ze juist die groep vormen. Er wordt gedisrimineerd op feitelijkheden zoals criminaliteitscijfers.
Wanneer je spreekt over beleid zou je bijvoorbeeld kunnen pleiten voor meer blauw op straat in buurten waar de bevokingsgroepen wonen die zich statistisch gezien meer schuldig maken aan misdrijven.
Natuurlijk, maar wel tegelijkertijd je vooral richten op de buitenlanders, zover dat nu al niet gebeurt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:58 schreef Flumina het volgende:
[..]
De laatse twee regels waren niet bedoeld.![]()
[..]
Nee, wel gelijke straffen, afhankelijk van die situatie natuurlijk.
Als sociaal-demografisch blijkt dat bepaalde allochtone groepen zich eerder schuldig maken aan criminaliteit, zie ik geen probleem om dat aan te pakken. Je kunt niet ten koste van alles "racisme" en "discriminatie" blijven hanteren als argument om niet in te grijpen. Een rechter zal altijd belangen afwegen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als allochtonen dan zo'n groot deel hebben in de criminaliteit, heb je dan niet dezelfde problemen die je hier schetst? Dan is er opeens wel mankracht beschikbaar?
Ik moet opeens aan razzia's denken van een tijd geleden
Ook daarin wordt voor hen het woord gevoerd. Wij vinden dit voornamelijk in het westen. In het oosten was er volgens de overlevering sprake van een sprekende ezel.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:48 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik denk dat dat weinig met cultuur heeft te maken, het is eerder menselijk. Maar ja, cultuur heeft alles met mensen te maken, doen dieren ook aan cultuur?
Geweldig!!! Zo hoort het dus ook te zijn! Als gelovigen in een God geloven, dan hebben ze er dus ook geloof in dat die God ook met dieren kan praten!quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:01 schreef sjun het volgende:
[..]
Ook daarin wordt voor hen het woord gevoerd. Wij vinden dit voornamelijk in het westen. In het oosten was er volgens de overlevering sprake van een sprekende ezel.
Bron: Nummeri 22
20 Die nacht zei God tegen Bileam: "Sta op en ga met deze mannen mee, maar zorg ervoor dat u alleen dat zegt wat Ik u opdraag."
21 Zo zadelde Bileam de volgende morgen zijn ezel en vertrok met de boodschappers naar Moab.
22-23 Maar God was toornig omdat Bileam meeging naar Moab en Hij stuurde Zijn Engel, Die Zich op de weg opstelde om tegen Bileam op te treden. Bileam reed intussen op zijn ezel verder met twee dienaren bij zich. Plotseling zag Bileams ezel de Engel van de HERE met getrokken zwaard op de weg staan. Hij rende de weg af, een veld in, maar Bileam sloeg hem terug naar de weg.
24 De Engel van de HERE stond nu tussen twee muren op de weg, waar aan weerszijden wijngaarden lagen.
25 Toen de ezel de Engel van de HERE daar zag staan, drukte hij zich tegen de muur, zodat Bileams voet beklemd raakte. Dat leverde de ezel opnieuw een pak slaag op.
26 De Engel van de HERE begaf Zich nu naar een plaats, waar de weg zo smal was dat de ezel er niet meer door kon.
27 Toen de ezel dat zag, ging hij op de weg liggen! Maar nu werd Bileam pas goed boos en hij ranselde de ezel af met zijn stok.
28 Toen liet de HERE de ezel spreken! "Wat heb ik misdaan dat u mij nu al drie keer hebt geslagen?" vroeg hij Bileam.
29 "Omdat je een spelletje met mij speelt!" schreeuwde Bileam boos. "Als ik een zwaard bij me had, zou ik je doden!"
30 "Heb ik zoiets ooit eerder in mijn leven gedaan?" vroeg de ezel. "Nee", moest Bileam toegeven.
31 Toen opende de HERE Bileams ogen en hij zag de Engel van de HERE met het getrokken zwaard op de weg staan. Toen boog Bileam het hoofd en liet zich op de grond vallen.
32 "Waarom hebt u uw ezel driemaal geslagen?" vroeg de Engel van de HERE hem." Ik ben gekomen om u tegen te houden, want u bevindt zich op een weg die Ik u niet heb gewezen.
33 Driemaal zag de ezel Mij staan en ontliep hij Mij; als hij dat niet had gedaan, was u nu dood en zou Ik hem hebben laten leven."
34 Toen bekende Bileam: "Ik heb gezondigd. Ik was mij er niet van bewust dat U op de weg stond. Ik zal naar huis teruggaan als U dat wilt."
35 Maar de Engel van de HERE zei: "Ga met die mannen mee, maar zeg alleen dat wat Ik u opdraag te zeggen." Zo reisde Bileam met de mannen verder.
Ik wacht de invoering van het dierenstemrecht af... Waarom zouden dieren minder zijn dan vrouwen...?quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Geweldig!!! Zo hoort het dus ook te zijn! Als gelovigen in een God geloven, dan hebben ze er dus ook geloof in dat die God ook met dieren kan praten!![]()
Dieren hebben eindelijk een mening!Zou Marianne Thieme nu een religieuze tak gaan oprichten voor een groter electoraat?
![]()
Of homo's for that matter.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:08 schreef sjun het volgende:
Waarom zouden dieren minder zijn dan vrouwen...?
Ik heb er ooit een topic over geopend meen ik mij te herinneren, maar ik werd voornamelijk verketterd. Als er een tehnologie zou bestaan om te peilen of dieren ergens tevreden mee zijn of niet, dan zou het helemaal niet zo gek zijn. Per slot van rekening moeten ze ook van dezelfde lucht ademen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:08 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik wacht de invoering van het dierenstemrecht af... Waarom zouden dieren minder zijn dan vrouwen...?
Doorgaans wordt wollig taalgebruik met welzijnsproza van linkse signatuur geassocieerd. Ik vermoed dat de wolligheid tot doel had subsidiaire doelen wat mooier verwoord te krijgen en de lust tot lastige vraagstelling over neveneffecten van te besubsidiëren activiteiten te beperken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:20 schreef SCH het volgende:
Waarom mag racisme geen racisme genoemd worden - hoppa duidelijke taal, zeggen wat je denkt -al die rechtse achterkamertjes en wollige gelul - bah.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:15 schreef Eightball het volgende:
[..]
Of homo's for that matter.
Sjun, had ik vandaag al gezegd dat ik van je hou?
Zal best. Nu is het iets van rechts. Als de dingen bij de naam genoemd worden, gaat men duiken. Laf gedrag.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:23 schreef sjun het volgende:
[..]
Doorgaans wordt wollig taalgebruik met welzijnsproza van linkse signatuur geassocieerd. Ik vermoed dat de wolligheid tot doel had subsidiaire doelen wat mooier verwoord te krijgen en de lust tot lastige vraagstelling over neveneffecten van te besubsidiëren activiteiten te beperken.
I'll take that as a yes.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:24 schreef sjun het volgende:Vrouwenkiesrecht liet ook even op zich wachten...
![]()
Klopt, het heeft met discriminatie en schending van de mensenrechten te maken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:38 schreef Manji het volgende:
Stellen dat bepaalde denkbeelden die een 'vreemde' cultuur met zich meebrengt, niet gewenst zijn in onze cultuur is niet racisctisch.
Mensen met twee nationaliteiten verplichten er een te kiezen wanneer zij in dit land een misdaad begaan heeft ook niets met racisme te maken.
Ruk toch eens op met je gezeik man. In je eigen heilige tu:rkije doen ze volgens jouw debiele redenaties dan niets anders als discrimineren en mensenrechten schenden.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Klopt, het heeft met discriminatie en schending van de mensenrechten te maken.
Klopt, het verbieden van hoofddoeken in openbare gebouwen is een vorm van discriminatie. Het niet gelijkstellen van speciale scholen is dat ook. Gelukkig komt er binnenkort verandering in deze discriminerende wetten.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:54 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ruk toch eens op met je gezeik man. In je eigen heilige tu:rkije doen ze volgens jouw debiele redenaties dan niets anders als discrimineren en mensenrechten schenden.
Hmmm... wacht. Dat is natuurlijk ook zo.
Och, het werd maar twee jaar na het algemeen mannenkiesrecht ingevoerd.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:24 schreef sjun het volgende:
[..]
Vrouwenkiesrecht liet ook even op zich wachten...
Natuurlijk niet. Het is allemaal uit liefde bedoeldquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:38 schreef Manji het volgende:
Stellen dat bepaalde denkbeelden die een 'vreemde' cultuur met zich meebrengt, niet gewenst zijn in onze cultuur is niet racisctisch.
Mensen met twee nationaliteiten verplichten er een te kiezen wanneer zij in dit land een misdaad begaan heeft ook niets met racisme te maken.
Discriminatie is niet per definitie slecht.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Klopt, het heeft met discriminatie en schending van de mensenrechten te maken.
Hoe zit het met het berechten als mens? Of is een nederlander bij voorbaat superieur aan anderen (vooral niet-westerse allochtonen)?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:16 schreef Manji het volgende:
[..]
Discriminatie is niet per definitie slecht.
Iemand met twee nationaliteiten heeft nu eenmaal een aparte positie, en mag naar mijn mening, zeker na het begaan van een misdaad, een aparte behandeling ondergaan. Kies je voor de Nederlandse nationaliteit dan wordt je bij de eventuele volgende misdaad berecht als elke andere Nederlander.
Niet iedereen is een hippie. Gelukkig maar want dan waren we nog verder van huis. Feit blijft dat het geen racisme is.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Het is allemaal uit liefde bedoeld
Vertel ... ik ben erg benieuwdquote:Op donderdag 3 juni 2004 14:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Klopt, het verbieden van hoofddoeken in openbare gebouwen is een vorm van discriminatie. Het niet gelijkstellen van speciale scholen is dat ook. Gelukkig komt er binnenkort verandering in deze discriminerende wetten.
Jij als zelfbenoemde Turkije-kenner zou dit toch moeten weten? Ik heb het dan over de periode direct na de aanvaarding of afwijzing van Turkije eind dit jaar. Nu is de timing hiervoor niet goed genoeg, omdat er interne en externe factoren meespelen. Maar geduld is een schone zaak en ik weet zeker dat het Turkse volk voor haar geduld rijkelijk zal worden beloond.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:20 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Vertel ... ik ben erg benieuwd![]()
Wat heeft het begaan van een misdaad met een dubbele nationaliteit te maken? Het gaat er toch gewoon om of het in Nederland gebeurt of niet?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:16 schreef Manji het volgende:
[..]
Discriminatie is niet per definitie slecht.
Iemand met twee nationaliteiten heeft nu eenmaal een aparte positie, en mag naar mijn mening, zeker na het begaan van een misdaad, een aparte behandeling ondergaan. Kies je voor de Nederlandse nationaliteit dan wordt je bij de eventuele volgende misdaad berecht als elke andere Nederlander.
Absoluut niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Hoe zit het met het berechten als mens? Of is een nederlander bij voorbaat superieur aan anderen (vooral niet-westerse allochtonen)?
Het is recidivist.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:27 schreef Manji het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Maar een crimineel is wel minder waard en recivist nog minder. Als die recivist zich hier niet thuis voelt, moet hij maar misdaden gaan plegen in een land waar hij zich meer mee verbonden voelt.
Dus je brabbelt maar wat.. dat dacht ik al.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij als zelfbenoemde Turkije-kenner zou dit toch moeten weten? Ik heb het dan over de periode direct na de aanvaarding of afwijzing van Turkije eind dit jaar. Nu is de timing hiervoor niet goed genoeg, omdat er interne en externe factoren meespelen. Maar geduld is een schone zaak en ik weet zeker dat het Turkse volk voor haar geduld rijkelijk zal worden beloond.
Nu zeg je opeens dat er geen onderscheid maakt tussen allochtone en autochtone criminelen? Wie zegt dat een crimineel zich niet thuis voelt hier? Dat is een behoorlijk kromme redenatie, vind je niet? Ofwel een soort eigen crimineel eerst?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:27 schreef Manji het volgende:
[..]
Absoluut niet.
Maar een crimineel is wel minder waard en recivist nog minder. Als die recivist zich hier niet thuis voelt, moet hij maar misdaden gaan plegen in een land waar hij zich meer mee verbonden voelt.
Zoiets ja, maar dat zou ik ook zeggen als het een ver van mijn bed show was geweest. Net als bij jou dus.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:35 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Dus je brabbelt maar wat.. dat dacht ik al.
Niets, helemaal niets!quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:33 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is recidivist.
En wat heeft misdaden plegen te maken met een land waar je je thuisvoelt![]()
Wel een beetje de discussie blijven volgen he?quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Nu zeg je opeens dat er geen onderscheid maakt tussen allochtone en autochtone criminelen? Wie zegt dat een crimineel zich niet thuis voelt hier? Dat is een behoorlijk kromme redenatie, vind je niet? Ofwel een soort eigen crimineel eerst?
quote:Iemand met twee nationaliteiten heeft nu eenmaal een aparte positie, en mag naar mijn mening, zeker na het begaan van een misdaad, een aparte behandeling ondergaan. Kies je voor de Nederlandse nationaliteit dan wordt je bij de eventuele volgende misdaad berecht als elke andere Nederlander.
Dat zeg ik. Je zegt dus dat je eigen criminelen superieur zijn aan criminelen die niet tot jouw land horen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:39 schreef Manji het volgende:
[..]
Wel een beetje de discussie blijven volgen he?
[..]
quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:38 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Niets, helemaal niets!
Misdaden plegen mag namelijk niet, blijkbaar vind jij dat niet erg!
Absoluut niet waar. Ik zou het zelfs helemaal niet erg vinden als ik bijvoorbeeld Marokkaanse buren zou krijgen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Heel goed idee, ware het niet dat het complete BS is van de bovenste plank.
Je discrimeert niet, want je maakt geen onderscheid tussen buitenlanders en niet-buitenlandersEn dat is heel normaal?
Maak dat een ander maar wijs, maar je weet net zo goed als iedereen hier dat je het liefst alle niet-westerse buitenlanders het liefst gisteren al op het vliegtuig had gezet. Je kunt er omheen blijven draaien, maar effectief komt alles op hetzelfde neer bij jou.
Je hebt gelijk. Iedereen moet hetzelfde gestraft worden.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg enkel dat je ervoor kunt kiezen om gewoon alle criminelen gelijk te straffen of hier discriminerend op in te spelen door onderscheid te maken tussen autochtone en allochtone criminelen. Zeg dan ronduit dat je voor discriminatie in straffen bent, want dat is wat je zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |