Een intelligente opmerking, maar als "je niet-gelooft in het bestaan" kun je net zo goed gaan beweren dat je nu niet achter je computer zit, toetsen in te tikken. Je kunt niet anders dan geloven in het bestaan, het is echter wel de vraag op welke manier je dat doet. Dat hoeft namelijk niet via een god te gaan.quote:Op zaterdag 17 april 2004 23:58 schreef Monidique het volgende:
Sommigen zeggen dat ongeloof een geloof is. Ik zeg: nee. Je gelooft niet actief in het niet bestaan, je niet-gelooft in het bestaan. Een fundamenteel verschil.
Een verduidelijk van mijn zijde: Het bestaan, daarmee bedoel ik het bestaan van God(heden).quote:Op zondag 18 april 2004 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een intelligente opmerking, maar als "je niet-gelooft in het bestaan" kun je net zo goed gaan beweren dat je nu niet achter je computer zit, toetsen in te tikken. Je kunt niet anders dan geloven in het bestaan, het is echter wel de vraag op welke manier je dat doet. Dat hoeft namelijk niet via een god te gaan.
Hij bedoelt geloven in het bestaan ve god, lijkt me.quote:Op zondag 18 april 2004 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Een intelligente opmerking, maar als "je niet-gelooft in het bestaan" kun je net zo goed gaan beweren dat je nu niet achter je computer zit, toetsen in te tikken. Je kunt niet anders dan geloven in het bestaan, het is echter wel de vraag op welke manier je dat doet. Dat hoeft namelijk niet via een god te gaan.
Hij heeft zichzelf al verduidelijkt.quote:Op zondag 18 april 2004 00:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Hij bedoelt geloven in het bestaan ve god, lijkt me.
Fundementele kwesties zoals het bestaan hangen samen met het bestaan van een god. Leven is niet uit de lucht komen vallen en het heelal is niet uit zichzelf ontstaan. In die zin is het ontkennen van het bestaan van een opperwezen net zo bedenkelijk als het ontkennen van het bestaan van mensen.quote:Op zondag 18 april 2004 00:12 schreef Monidique het volgende:
Een verduidelijk van mijn zijde: Het bestaan, daarmee bedoel ik het bestaan van God(heden).
Als de Sidekick van huis is, dansen de aapjes.quote:Op zondag 18 april 2004 00:27 schreef UnderWorld_ het volgende:
Sidekick is weg. Alle aapjes op een stokje.
is het an sich anders per schip nu dan?quote:Op zondag 18 april 2004 00:27 schreef Xeus het volgende:
"The bounty to the white-herring fishery is a tonnage bounty; and is proportioned to the burden of the ship, not to her diligence or success in the fishery; and it has, I am afraid, been too common for vessels to fit out for the sole purpose of catching, not the fish, but the bounty."
Hier zit idd wat in, misschien moeten we onze quota's op deze manier veranderen.
Bron?quote:Op zondag 18 april 2004 00:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Leven is niet uit de lucht komen vallen en het heelal is niet uit zichzelf ontstaan.
Kijk maar eens om je heen. En Sidekick is weg! We kunnen keten.quote:Op zondag 18 april 2004 00:37 schreef kLowJow het volgende:
Bron?
en hallo allemaal..
quote:Op zondag 18 april 2004 00:19 schreef Sidekick het volgende:
Jullie kunnen weer kuttopics openen die ik morgenvroeg weer kan sluiten, want ik op bed.
Je wordt wrs wel geband, maar dat doet er even niet toe. Voor mij niet.
Ik zie om mij heen geen bewijzen voor de stelling dat "het heelal niet uit zichzelf is ontstaan"quote:Op zondag 18 april 2004 00:42 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Kijk maar eens om je heen. En Sidekick is weg! We kunnen keten.
Sil is bij mij.quote:Op zondag 18 april 2004 00:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waar is Sil, ik heb zin in haar. :B
Jij, gluiperd!quote:Op zondag 18 april 2004 00:51 schreef pberends het volgende:
Sil is bij mij.
Sil is man?quote:Op zondag 18 april 2004 00:51 schreef Monidique het volgende:
Sil is als God.
Ik ben in haar en zij is in mij.
pberends had gelijk.quote:Op zondag 18 april 2004 00:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij, gluiperd!![]()
Wat moest je betalen? Kijk je uit voor die tatoo op d'r kont?! Die brengt ongeluk als je er in bijt.quote:Op zondag 18 april 2004 00:52 schreef pberends het volgende:
pberends had gelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |