Ik ben erg bang dat de huurmoordenaar Murat D. als minderjarige veroorldeeld gaat worden. Dan is het 2 jaartjes jeugdgevangenis en op z'n 19e alweer rondlopen met de stoere verhalen. Hij schijnt op paps te lijken, dan zit hij in no-time weer vast. Die hele familie is fout volk, naar wat ik uit de pers begrepen heb. Bij elkaar goed voor flink wat jaren achter de deur.quote:Bron: TT
De jeugdstrafkamer van de rechtbank in Den Haag is donderdagmorgen begonnen met de behandeling van de zaak tegen Murat D. . De 17-jarige Hagenaar wordt verdacht van de moord op onderdirecteur Hans van Wieren van het Terra College op 13 januari in Den Haag.
De zaak begon kort na 09.30 uur, in aanwezigheid van de moeder van Murat, nabestaanden van Van Wieren, een delegatie van de school en 26 journalisten. De moeder, vergezeld door twee kennissen onder wie een man die fungeert als tolk, kreeg vlak voordat de zitting begon kussen van Murat.
De rechter, C. Dettmeijer-Vermeulen, hield Murat voor dat hij vaak stoned of dronken was op school, zonder dat zijn moeder ervan wist. De rechter confronteerde Murat voorts met een reeks incidenten waarbij hij betrokken was geweest voordat de fatale schietpartij zich voordeed.
Totdat het tegendeel is bewezen, is hij een huurmoordenaar.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:29 schreef Woffel het volgende:
Sinds wanneer is Murat D. een huurmoordenaar?
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:30 schreef Ippon het volgende:
[..]
Totdat het tegendeel is bewezen, is hij een huurmoordenaar.
En een fraudeur, een verkrachter, een terrorist en een zelfmoordcommando?quote:Op donderdag 15 april 2004 12:30 schreef Ippon het volgende:
[..]
Totdat het tegendeel is bewezen, is hij een huurmoordenaar.
...totdat je vader een onderwijzer is. Piep zei de muis in het voorhuis...quote:Op donderdag 15 april 2004 12:39 schreef sp3c het volgende:
het zal mij eerlijk gezegd een rotzorg wezen wat er met dit figuur gebeurt.
Ja zo ken ik er nog wel meer onzin allemaal. Tuurlijk is het erg wat er gebeurt is maar het is gewoon een persoon die als persoon bestraft zal worden marokkaan, turk of chinees het maakt niet uit het feit is gepleegd en daar voegt de afkomst niet veel meer aan toe.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:43 schreef Masker het volgende:
[..]
...totdat je vader een onderwijzer is. Piep zei de muis in het voorhuis...
Ik heb niks tegen buitenlanders, zeker niet als het ongelovige christenhonden zijn.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:32 schreef Meh7 het volgende:
Ippon heeft iets tegen buitenlanders merk ik hieruit.:N Alsof verzachtende omstandigheden/procedure fouten niet bij een autochtoonse moordenaar kunnen voorkomen.
Alles is mogelijk, zeker in het geval van Murat D. Enfin, laten wij het vonnis van de rechtbank maar afwachten.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
En een fraudeur, een verkrachter, een terrorist en een zelfmoordcommando?
Veel te weinig ...... levenslang is volgens de wet mogelijk dus waarom niet. Die jongen is zo gek als een deur, net als zijn vader. Als hij vrijkomt en iemand zit hem 'weer lastig te vallen'zoals die leraar dan hopla Pang, Pang, Pang ...quote:Op donderdag 15 april 2004 12:37 schreef Bonobo11 het volgende:
Hmm moeilijk hoor,
is tien jaar cel redelijk
Hij is natuurlijk wel minderjarig (2 jaar cel jeugdrecht), hij komt echter ook uit de familie Tuig en is eigenlijk voor de gewone maatschappij al verloren. Hij heeft iemand "point blank" neergeschoten (20 jaar).
Gemiddeld 10![]()
Het zijn operettestraffen uitgesproken door een operetterechtbank .... eerst Volkert nu Murat, wat ik je brom.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:41 schreef Masker het volgende:
Er ontstaat vanzelf wel een list 66 waarop daders worden gekenmerkt dat het jachtseizoen is geopend bij vrijlating met op nummer 1 nog steeds Volkertje. Op de 55ste plaats staat ergens Mu Rat. Bij dit soort speelgoed straffen wordt er gewoon verwacht van de bevolking op een gerechtigheid. 2 jaar! Belachelijk gewoon.
Ah, je kent 'm.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Veel te weinig ...... levenslang is volgens de wet mogelijk dus waarom niet. Die jongen is zo gek als een deur, net als zijn vader. Als hij vrijkomt en iemand zit hem 'weer lastig te vallen'zoals die leraar dan hopla Pang, Pang, Pang ...
Hij is wel minderjarig he, levenslang roepen er veel hier, dat kan niet eens voor een minderjarige.....quote:Op donderdag 15 april 2004 14:15 schreef Ippon het volgende:
[..]
Veel te weinig ...... levenslang is volgens de wet mogelijk dus waarom niet. Die jongen is zo gek als een deur, net als zijn vader. Als hij vrijkomt en iemand zit hem 'weer lastig te vallen'zoals die leraar dan hopla Pang, Pang, Pang ...
Zo iemand hoef je niet te kennen om te weten hoe die in elkaar zit.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, je kent 'm.
hebben we hier niet, SUKKEL, er gaat trouwens ook geen afschrikwekkende werking uit van de doodstraf (voor sommigen zelfs een aanmoediging: ik zit in de nesten, ik kan de doodstraf krijgen, ik heb niets te verliezen, iedereen die me tegenhoudt moet dood). En tis behoorlijk onherroepelijk.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:20 schreef Bvlgari het volgende:
DOODSTRAF! Leert al dat andere tuig meteen dat ze niet meer zo agressief moeten doen en zich een keer moeten aanpassen.
Ach so.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:20 schreef Ippon het volgende:
[..]
Zo iemand hoef je niet te kennen om te weten hoe die in elkaar zit.
HAHAquote:Op donderdag 15 april 2004 14:20 schreef Ippon het volgende:
[..]
Zo iemand hoef je niet te kennen om te weten hoe die in elkaar zit.
Als de doodstraf was uitgesproken tegen de vele misdadigers die later voortijdig vrijkwamen en vervolgens meteen weer in de fout gingen, waren er heel wat levens gered. Denk bijvoorbeeld aan kinderverkrachters e.d. Nee, ik ben er van overtuigd dat de maatschappij er een stuk gezonder uitziet met de doodstraf.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:22 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
hebben we hier niet, SUKKEL, er gaat trouwens ook geen afschrikwekkende werking uit van de doodstraf (voor sommigen zelfs een aanmoediging: ik zit in de nesten, ik kan de doodstraf krijgen, ik heb niets te verliezen, iedereen die me tegenhoudt moet dood). En tis behoorlijk onherroepelijk.
Elke sukkel ziet dat meteen, daar hoef je geen peut voor te zijn.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
HAHA![]()
![]()
, U heeft uw roeping als psychoanalyticus gemist...
Ja misschien een of twee,quote:Op donderdag 15 april 2004 14:25 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als de doodstraf was uitgesproken tegen de vele misdadigers die later voortijdig vrijkwamen en vervolgens meteen weer in de fout gingen, waren er heel wat levens gered. Denk bijvoorbeeld aan kinderverkrachters e.d. Nee, ik ben er van overtuigd dat de maatschappij er een stuk gezonder uitziet met de doodstraf.
Trouwens je doet je onderschrift wel eer aan, ben je echt geen relkloonquote:Op donderdag 15 april 2004 14:26 schreef Ippon het volgende:
[..]
1 of 2????????quote:Op donderdag 15 april 2004 14:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ja misschien een of twee,
btw er zijn ook mensen die onschuldig vast zitten (kijk maar PRde Vriestwee van putten etc.), als je die de doodstraf geeft, dan is het volgens jou dus Foutje Bedankt!
xcuse the fuck out of me? àls je hem in z`n poten geschoten had was het neit erg geweest hoor, muratjequote:Rechtszaak Murat begonnen
Uitgegeven: 15 april 2004 10:20
Laatst gewijzigd: 15 april 2004 12:20
DEN HAAG - "Het was niet mijn bedoeling om hem dood te maken. Ik wilde hem in zijn schouder schieten". Dat zei Murat D. donderdag voor de jeugdstrafkamer van de rechtbank in Den Haag, toen de rechter hem ondervroeg over de toedracht van de schietpartij waarbij docent Hans van Wieren van het Terra College in Den Haag dodelijk werd getroffen.
De rechter hield de 17-jarige Murat een reeks verklaringen van getuigen en van de verdachte zelf voor. Daaruit bleek dat Murat het kleine zwarte pistool op de dag van de schietpartij van een kennis heeft afgepakt. Die was op verzoek van Murat per auto naar het Terra College gekomen. De verdachte heeft gezegd dat hij zich in de auto de werking van het pistool heeft laten uitleggen.
Murat, die dag onder invloed van alcohol en mogelijk ook andere drugs, stapte uit de auto en rende richting school. De kennis en enkele vrienden die in de buurt van de auto waren, konden hem niet inhalen. Murat stak het pistool in zijn rechterjaszak en rende de school binnen. Hij aarzelde nog even bij het rooklokaal, maar liep vervolgens rechtstreeks door naar Van Wieren, die met een collega in de aula stond te praten. Getuigen hebben verklaard dat Murat 'kankerzwerver' zei tegen Van Wieren, waarna hij zijn rechterarm strekte en schoot. "Ik wilde hem een lesje leren", zei de jongen.
Schotwond
Van Wieren liep een schotwond op aan de rechterkant van zijn hoofd, boven zijn oor. Diverse scholieren die het schot hoorden of zagen en de leraar die ooggetuige was, hebben verklaard dat Murat wild met het pistool zwaaide en dat hij dreigde ook de andere leraar neer te schieten. Murat kon zich weinig details meer herinneren, maar bevestigde de gang van zaken in grote lijnen.
Paniek
Na het schot ontstond er grote paniek. Murat maakte zich uit de voeten. Later op de dag had hij nog contact met een vriend, zijn moeder en zijn voogd. In de late avond meldde hij zich op het politiebureau, in de wetenschap dat een arrestatieteam hem op de hielen zat.
Murat had weinig ervaring met schieten. Hij zei pas een keer eerder een pistool te hebben gebruikt. Dat was in Turkije en hij schoot toen in de lucht. Hij zei dat hij al langer van plan was geweest een wapen te kopen, omdat hij bang was voor de "vijanden van mijn vader", zoals Murat het zelf verwoordde. Van een daadwerkelijke aankoop was het op 13 januari nog niet gekomen. De rechter hield de verdachte voor dat hij Van Wieren ook in zijn voet had kunnen schieten als hij boos op hem was. "Ik kon niet meer nadenken", zei Murat.
Murat
De rechter constateerde tijdens de zitting dat Murat eigenlijk nog steeds boos is. "Nee, ik ben altijd zo, ik wil praten", reageerde Murat, die eerder al had bevestigd dat hij veel moeite heeft met gezag en dat hij al geruime tijd grote problemen had, onder meer met de school. Murat dreigde geschorst te worden. Van Wieren wilde eerst nog de moeder van de jongen spreken. Daar kwam het niet meer van.
De rechter, C. Dettmeijer-Vermeulen, hield Murat voor dat hij vaak stoned of dronken was op school, zonder dat zijn moeder ervan wist. De rechter confronteerde Murat voorts met een reeks incidenten waarbij hij betrokken was geweest voordat de fatale schietpartij zich voordeed.
Ow okay, dan is het goed.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:41 schreef speedcore het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om hem dood te maken. Ik wilde hem in zijn schouder schieten
Tja, dat had 'ie ook kunnen doen.quote:De rechter hield de verdachte voor dat hij Van Wieren ook in zijn voet had kunnen schieten
Zeker nog nooit naar opsporingverzocht gekeken, 95% buiotenlanders.quote:Op donderdag 15 april 2004 12:48 schreef paullo het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog wel meer onzin allemaal. Tuurlijk is het erg wat er gebeurt is maar het is gewoon een persoon die als persoon bestraft zal worden marokkaan, turk of chinees het maakt niet uit het feit is gepleegd en daar voegt de afkomst niet veel meer aan toe.
Zozo. da's best veelquote:Op donderdag 15 april 2004 15:32 schreef jaada het volgende:
[..]
Zeker nog nooit naar opsporingverzocht gekeken, 95% buiotenlanders.
Ik vind dit wel wat boeiender dan een afrekening in het criminele circuit.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:24 schreef RichardQuest het volgende:
Net zoals de 200 moordzaken per jaar. Deze is niet boeiender
quote:Op donderdag 15 april 2004 16:34 schreef Gia het volgende:
Criminelen met twee nationaliteiten moeten ze bij veroordeling meteen de Nederlandse nationaliteit afpakken. Aangezien hij dan niet stateloos is, is dat geen probleem. Gaat hij dan na het uitzitten van zijn straf nogmaals de fout in, dan kan hij als elke andere buitenlander gewoon uitgezet worden.
Mwa...ik vind dat deze zaak véél te veel aandacht krijgt als je het vergelijkt met een seriemoordenares als Lucy de B.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:33 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik vind dit wel wat boeiender dan een afrekening in het criminele circuit.
Volgens mij zijn Marokkanen van Marokko verplicht om een Marokkaans paspoort te hebben. Dat is in dat geval dus oneerlijk, ze hebben namelijk geen keuze.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:34 schreef Gia het volgende:
Criminelen met twee nationaliteiten moeten ze bij veroordeling meteen de Nederlandse nationaliteit afpakken. Aangezien hij dan niet stateloos is, is dat geen probleem. Gaat hij dan na het uitzitten van zijn straf nogmaals de fout in, dan kan hij als elke andere buitenlander gewoon uitgezet worden.
Als een blanke een conrector doodschoot (ja, inderdaad, blanken kunnen ook Moslim zijn), dan zou de aandacht net zo groot zijn.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mwa...ik vind dat deze zaak véél te veel aandacht krijgt als je het vergelijkt met een seriemoordenares als Luce de B.
Ach, 't is een moslim.....dan weten we genoeg hè![]()
Geloof er geen bal van.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Als een blanke een conrector doodschoot (ja, inderdaad, blanken kunnen ook Moslim zijn), dan zou de aandacht net zo groot zijn.
Laten we Murat dan maar een stevige knuffel geven en verder geen aandacht schenken aan deze kwajongen streken.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mwa...ik vind dat deze zaak véél te veel aandacht krijgt als je het vergelijkt met een seriemoordenares als Lucy de B.
Ach, 't is een moslim.....dan weten we genoeg hè![]()
Neequote:Op donderdag 15 april 2004 16:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Laten we Murat dan maar een stevige knuffel geven en verder geen aandacht schenken aan deze kwajongen streken.
Aha, dat er dus nog grotere gekken rond hebben gelopen dan Murat is van belang in dit topic omdat?quote:Op donderdag 15 april 2004 16:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Geloof er geen bal van.
Een Nederlandse vermoordt 13 baby's, en een moslim vermoordT een conrector.
Ik weet wel wat erger is
Ik weet wel wat waarschijnlijk meer navolging zal krijgen en op meer steun kan rekenen.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Geloof er geen bal van.
Ik weet wel wat erger is
Omdat de aandacht onevenredig is. Ik ga ook geen 20 topics openen over dat mijn computer gestolen is.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:53 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Aha, dat er dus nog grotere gekken rond hebben gelopen dan Murat is van belang in dit topic omdat?
Het zal nog wel even duren voordat er 13 leraren doodgeschoten worden.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik weet wel wat waarschijnlijk meer navolging zal krijgen en op meer steun kan rekenen.
Maar niet voordat ze bedreigd of grondig gemolesteerd worden. Sterker nog, dat is al gebeurd.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:55 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het zal nog wel even duren voordat er 13 leraren doodgeschoten worden.
Dat vind ik dus dom gelul. Ik vind dat er ook iets mis met je is als dat het enige is waar je je over opwind. De daad opzich lijkt je niet veel te doen.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Omdat de aandacht onevenredig is. Ik ga ook geen 20 topics openen over dat mijn computer gestolen is.
Dat kan, dit gaat over een moord.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar niet voordat ze bedreigd of grondig gemolesteerd worden. Sterker nog, dat is al gebeurd.
Waarom zou het mij niet veel doen? Ik heb daar namelijk tot nu toe helemaal niets over gezegd.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:58 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Dat vind ik dus dom gelul. Ik vind dat er ook iets mis met je is als dat het enige is waar je je over opwind. De daad opzich lijkt je niet veel te doen.
Nee, moskeeen zijn handig in de stadquote:Op donderdag 15 april 2004 15:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Lekker handig in de stad![]()
Ja, dat is de volgende stap, en die is bij dezen gezet. Normaliter werden mensen die tegen een auto aanbotsten in elkaar geramd, sinds kort worden ze afgeknald.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat kan, dit gaat over een moord.
Allemachtig he...je vat het ook meteen serieus op he?quote:Op donderdag 15 april 2004 14:22 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
hebben we hier niet, SUKKEL, er gaat trouwens ook geen afschrikwekkende werking uit van de doodstraf (voor sommigen zelfs een aanmoediging: ik zit in de nesten, ik kan de doodstraf krijgen, ik heb niets te verliezen, iedereen die me tegenhoudt moet dood). En tis behoorlijk onherroepelijk.
Je kunt het ook overdrijven....maar er zijn inderdaad idioten.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dat is de volgende stap, en die is bij dezen gezet. Normaliter werden mensen die tegen een auto aanbotsten in elkaar geramd, sinds kort worden ze afgeknald.
Daar hebben meer mensen wat aan dan aan graanschuren denk ikquote:Op donderdag 15 april 2004 17:03 schreef Denethor-II het volgende:
[..]
Nee, moskeeen zijn handig in de stad.
Maakt niet uit. Ook al waren het 200 baby's. Dit is toch aansprekender want een uitlaatklep voor frustatie.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:50 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Geloof er geen bal van.
Ik weet wel wat erger is
Ik vraag me af wie er beter van wordt....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:10 schreef BVO het volgende:
[..]
Wat denk jij dat het gevolg zal zijn voor hem?
Je mag drie keer raden.
Nee, tuurlijk, we gooien hem over 2 jaar weer op straat.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie er beter van wordt....
Maakt wel degelijk uit. Die baby's waren overigens ook een uitlaatklep, anders deed ze het niet.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:12 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Ook al waren het 200 baby's. Dit is toch aansprekender want een uitlaatklep voor frustatie.
Is dat het enige alternatief buiten de doodstraf?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:14 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk, we gooien hem over 2 jaar weer op straat..
Er zit wat tussen doodstraf en 2 jaar hoor....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:14 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee, tuurlijk, we gooien hem over 2 jaar weer op straat..
Ik bedoelde voor de mensen die hier zoveel aandacht aan willen schenken.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:14 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Maakt wel degelijk uit. Die baby's waren overigens ook een uitlaatklep, anders deed ze het niet.
Dat heb je mij niet zien schrijven.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is dat het enige alternatief buiten de doodstraf?
Ah zo. Ja, dat klopt. Geeft de hypocrisie aan, de ene moordenaar is erger dan de anderquote:Op donderdag 15 april 2004 17:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik bedoelde voor de mensen die hier zoveel aandacht aan willen schenken.
Ik vraag wederom wie er beter van wordt.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:16 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat heb je mij niet zien schrijven.
Wat mij betreft wordt dit soort tuig verbannen uit onze samenleving, afmaken die handel.
Ik zou er als zoon van het slachtoffer een heel stuk beter van worden dan dat ik dat kind over 2,5, 10 of weet ik veel hoeveel jaar weer op straat zou zien rondlopen.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik vraag wederom wie er beter van wordt.
quote:Op donderdag 15 april 2004 17:19 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik zou er als zoon van het slachtoffer een heel stuk beter van worden dan dat ik dat kind over 2,5, 10 of weet ik veel hoeveel jaar weer op straat zou zien rondlopen.
Jammer, maar helaas, van mij mag hij een enkeltje naar de hel.
Ga jij buiten even moslims pesten. Oh nee..dat durf je alleen op internetquote:Op donderdag 15 april 2004 17:18 schreef Denethor-II het volgende:
[..]
En daar ging het al fout.
Dat heb ik met sommige Fok-users ook. Bovendien zou ik er als broer van de moordenaar niet zo blij mee zijn....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:19 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik zou er als zoon van het slachtoffer een heel stuk beter van worden dan dat ik dat kind over 2,5, 10 of weet ik veel hoeveel jaar weer op straat zou zien rondlopen.
Wil jij even oprotten of wat nuttigs toevoegen, dank je.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:22 schreef Bvlgari het volgende:
Omdat Moslims je meteen door je hoofd schieten als je een discussie wil beginnen.Op internet kan je veilig praten
Als broer niet blij zijn waarmee?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:23 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat heb ik met sommige Fok-users ook. Bovendien zou ik er als broer van de moordenaar niet zo blij mee zijn....
En als hij bedreigd werd om het te doen omdat anders zijn familie werd vermoord?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:25 schreef BVO het volgende:
[..]
Als broer niet blij zijn waarmee?
Als mijn broer die ik niet heb zoiets zou doen, zou ik persoonlijk die kogel er doorheen rammen.
Sorry hoor, maar als je iemand op zo'n laffe wijze van het leven berooft, kinderen hun vader afneemt, enz., dan mag je van mij vertrekken, wie je dan ook bent.
Als je het nou netjes had gevraagd....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wil jij even oprotten of wat nuttigs toevoegen, dank je.
Zulke dingen komen in mijn cultuur gelukkig een heel stuk minder voor.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En als hij bedreigd werd om het te doen omdat anders zijn familie werd vermoord?
* BVO noemt maar een dwarsstraat om duidelijk te maken dat oorzaken en redenen teveel verschillen om een doodstraf in te voeren.
Ik zie niet in waarom dat van belang is.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zou jij je moeder willen vermoorden?
Hallo!quote:Op donderdag 15 april 2004 17:31 schreef BVO het volgende:
[..]
Zulke dingen komen in mijn cultuur gelukkig een heel stuk minder voor.
Da's wel erg hypothetisch he?.....vertel eens wat nuttigs of rot anders zelf lekker op.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Zou jij je moeder willen vermoorden?
Ze komt zelf met de hypotetische stelling, lieve schatquote:Op donderdag 15 april 2004 17:33 schreef Bvlgari het volgende:
[..]
Da's wel erg hypothetisch he?.....vertel eens wat nuttigs of rot anders zelf lekker op.
Het is een hij, lieve schatquote:Op donderdag 15 april 2004 17:34 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ze komt zelf met de hypotetische stelling, lieve schat
Als iemand vermoord wordt dient men rekening te houden met de nabestaanden, wel degelijk.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:32 schreef BVO het volgende:
Medelijden voor de dader en familie is hier niet op de plaats imo.
Wat kan mij het schelen wat die familie van die ik zal het woord niet gebruiken ervan vindt? Moeten we die Rat besparen omdat anders zijn moeder het zo zielig vindt? Kom nou zeg.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:36 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als iemand vermoord wordt dient men rekening te houden met de nabestaanden, wel degelijk.
Of zou jij er niet mee zitten als je moeder vermoord wordt, puur om een ander daarmee te plezieren, wetende dat ze niet meer zal moorden? Zou jij daarmee akkoord gaan?
quote:Op donderdag 15 april 2004 17:36 schreef Bvlgari het volgende:
En jij gaat er ook zo lekker op in.....dit topic gaat over een allochtoon idioot die een leraar van het leven heeft beroofd.Niet broers en zussen of andere familieleden die er niet zijn.
Wahahahaquote:Op donderdag 15 april 2004 16:34 schreef Gia het volgende:
Ook niet over de nabestaanden van het slachtoffer. Dus zou de doodstraf zinloos geweld zijn, je bent het met me eensquote:Op donderdag 15 april 2004 17:36 schreef Bvlgari het volgende:
En jij gaat er ook zo lekker op in.....dit topic gaat over een allochtoon die een leraar van het leven heeft beroofd.Niet broers en zussen of andere familieleden die er niet zijn.
Waarom? Bij doodstraf komt er een nieuwe slachtoffer. Met slachtoffers van moorden dient rekening gehouden te worden.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:38 schreef BVO het volgende:
[..]
Wat kan mij het schelen wat die familie van die ik zal het woord niet gebruiken ervan vindt? Moeten we die Rat besparen omdat anders zijn moeder het zo zielig vindt? Kom nou zeg.
Van mij hoeft er alleen maar rekening gehouden te worden met het slachtoffer en zijn familie, iig wat de strafoplegging betreft.
Nee zinloos geweld is het niet....ik zou liever hebben dat ie levenslang in de gevangenis wegrot..maar er moet op een gegeven moment een voorbeeld gesteld worden.Straks moeten er bordjes hangen bij VMBO scholen (Gelieve niet leerkrachten neer te schieten of te steken)quote:Op donderdag 15 april 2004 17:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ook niet over de nabestaanden van het slachtoffer. Dus zou de doodstraf zinloos geweld zijn, je bent het met me eens
Nou, echt waar, ik huil tranen met tuiten voor zijn moeder.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom? Bij doodstraf komt er een nieuwe slachtoffer. Met slachtoffers van moorden dient rekening gehouden te worden.
En het voorbeeld is dat je problemen oplost met mensen dodenquote:Op donderdag 15 april 2004 17:40 schreef Bvlgari het volgende:
[..]
Nee zinloos geweld is het niet....ik zou liever hebben dat ie levenslang in de gevangenis wegrot..maar er moet op een gegeven moment een voorbeeld gesteld worden.Straks moeten er bordjes hangen bij VMBO scholen (Gelieve niet leerkrachten neer te schieten of te steken)
Ah, de aap uit de mouw, jij geeft eigenlijk geen hol om nabestaanden van een dode. Nou ja, dat moet je zelf weten hoor.....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:41 schreef BVO het volgende:
[..]
Nou, echt waar, ik huil tranen met tuiten voor zijn moeder.
Laten we er een apart topic voor openen. Of een nationale inzamelingsactie om haar een hart onder de riem te steken.
Ik geef idd geen ene hol om de nabestaanden van een moordenaar.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ah, de aap uit de mouw, jij geeft eigenlijk geen hol om nabestaanden van een dode. Nou ja, dat moet je zelf weten hoor.....
Jij denk dat er geen reclassering is? Dat gaat hartstikke goed hoor. Als een moordenaar niet meer moorden wil plegen zie ik geen reden om hem uit de maatschappij te houden.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:43 schreef Bvlgari het volgende:
Omdat ie na 10 jaar niet veel slimmer is geworden....of wil jij met een moordenaar erbij in de maatschappij....(he dat rijmt!)
Waarom? Waarom moeten die bestraft worden?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik geef idd geen ene hol om de nabestaanden van een moordenaar.
quote:Op donderdag 15 april 2004 17:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom? Waarom moeten die bestraft worden?
Jawel, hij heeft een misdaan begaan en is daarvoor bestraft. Dat is wetgeving. Geen wetgeving zou zijn als 'ie geen straf zou krijgen.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:47 schreef Bvlgari het volgende:
Hij beroofd iemand bewust en opzettelijk van het leven.Na 10 jaar loopt ie weer vrij rond en mag ie doen wat ie wil.Das toch geen wetgeving?
Pardon??? Als jouw neefje een moord pleegt, doe jij er niet meer toe?quote:Op donderdag 15 april 2004 17:44 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik geef idd geen ene hol om de nabestaanden van een moordenaar.
Als jij het leven van iemand wil ontnemen gaat het wel degelijk om de nabestaanden van die persoon. Net zoals jij vindt dat het bij het de leraar het geval is.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:49 schreef BVO het volgende:
[..].
Het gaat inde eerste plaats niet om de nabestaanden van de moordenaar, maar om de moordenaar zelf.
Enig idee waarom de familie van het slachtoffer gestraft moesten worden?
Maar goed, ik kan jouw denkwijzen gewoon niet begrijpen.
Waarom moet het slachtoffer bestraft worden? Als ik jouw vader eens neerschiet omdat hij me niet aanstaat zal jij ook niet aankomen met dat het zo erg is voor mijn vriendin.... en blaaat.quote:Op donderdag 15 april 2004 17:45 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Waarom? Waarom moeten die bestraft worden?
Je leest niet goed. Lees maar opnieuwquote:Op donderdag 15 april 2004 17:55 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Waarom moet het slachtoffer bestraft worden? Als ik jouw vader eens neerschiet omdat hij me niet aanstaat zal jij ook niet aankomen met dat het zo erg is voor mijn vriendin.... en blaaat.
idd, dat is zijn keuze. als mijn vriendin een moord pleegt en word gepakt. erg natuurlijk maar het zou van de zotte zijn als ze er af komt met 2 dagen taakatraf omdat ik het zo erg vind.....quote:Op donderdag 15 april 2004 17:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon??? Als jouw neefje een moord pleegt, doe jij er niet meer toe?
Omdat ze niet weten waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:05 schreef Re het volgende:
waarom gaat men in een discussie altijd zitten blaten als men het niet met iemand eens is, zal wel populair gedrag zijn
Had nog wel iets meer gemogen dus..quote:Op donderdag 15 april 2004 18:17 schreef qyn het volgende:
Vijf jaar cel en tbs geëist tegen Murat D
Voor moord met voorbedachte rade onder het volwassenenrecht is dat wel weinig niet?quote:Op donderdag 15 april 2004 18:17 schreef qyn het volgende:
was laatst nog op het nieuws hoor, dat van aantal buitenlanders in de ww veel hoger is. dus ik weet niet wat je blaat..quote:Op donderdag 15 april 2004 18:15 schreef amaranta het volgende:
a. ik ben een vrouw
b. zou je precies kunnen zeggen wat nou precies buitenlands is?
c. zoek voor de grap eens op hoeveel Nederlanders en in de ww zitten
d. leer eerst zelf Nederlands schrijven, voordat je gaat lopen kankeren over buitenlanders
e. ik ben geen moslim
in ieder geval TBS, of komen nou de kloontjes weer met het verhaal over dat TBS helemaal niets voorsteltquote:Op donderdag 15 april 2004 18:18 schreef nozem het volgende:
[..]
Had nog wel iets meer gemogen dus..
jahoor bingo, meneer zit max. 3 jaar in het staatshotel en loopt daarna weer vrolijk over straat. Mijn god wat een land is dit.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:17 schreef qyn het volgende:
ja typisch jaquote:Op donderdag 15 april 2004 18:24 schreef BuGs_BuNnY het volgende:
Ben geen racist maar wel typisch dat het weer een buitenlander is.....
eehhh er staat echt 5 jaar met TBS hoor en tis nog maar een eis....quote:Op donderdag 15 april 2004 18:21 schreef senseo het volgende:
[..]
jahoor bingo, meneer zit max. 3 jaar in het staatshotel en loopt daarna weer vrolijk over straat. Mijn god wat een land is dit.![]()
quote:Op donderdag 15 april 2004 18:24 schreef BuGs_BuNnY het volgende:
racist (ja je vraagt erom)quote:Op donderdag 15 april 2004 18:24 schreef BuGs_BuNnY het volgende:
2/3 van je opgelegde straf dien je uit te zitten, dus hou t op 3 1/2 jaar dan.. Dit mag dan wel een eis zijn, maar ga er maar vast vanuit dat dit niet hoger wordt.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:25 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
eehhh er staat echt 5 jaar met TBS hoor en tis nog maar een eis....
Het is toch apart dat bij extreme geweld delicten er bijna altijd buitenlanders aanwezig zijnquote:Op donderdag 15 april 2004 18:25 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja typisch ja
kun je dan precies omschrijven wat er zo typisch aan is?
+ TBS, en zullen we wachten op de uitspraak?quote:Op donderdag 15 april 2004 18:27 schreef senseo het volgende:
[..]
2/3 van je opgelegde straf dien je uit te zitten, dus hou t op 3 1/2 jaar dan.. Dit mag dan wel een eis zijn, maar ga er maar vast vanuit dat dit niet hoger wordt.
Ik ben op m'n werk en kan niet elke minuut F5-enquote:Op donderdag 15 april 2004 19:07 schreef Bvlgari het volgende:
Had je wel wat eerder mogen doen dan.
Slaat echt nergens op dit, 5 jaar en er is TBS geeist hoor....quote:Op donderdag 15 april 2004 19:25 schreef livors het volgende:
Stel dat ie die 5 jaar krijgt he, dan loopt ie binnen no-time weer op straat.
Reken even met me mee.
Let wel: een jaar gevangenis straf is 8 maanden!
5 x 8 = 40 maanden
2 jaar voorwaardelijk
2 x 8 = 16
40 -16 = 24
3 maanden voorarrest eraf
24-3 = 21 maanden
Gaat er al een belletje rinkelen, of moet ik nog meer zeggen
Kut rechtsysteem, ben allang blij dat je geen salaris meer krijgt
als je in de bak zit anders haalt ie er nog winst uit ook.
Net of je daar een rotkarakter mee veranderd. En heeft ie de psychologen niet òòk al een rad voor ogen gedraaid ? Dat doet ie dàn gewoon nog 'ns !quote:Op donderdag 15 april 2004 19:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Slaat echt nergens op dit, 5 jaar en er is TBS geeist hoor....
TBS, pffff, dat mensen dat nog als straf zien..quote:Op donderdag 15 april 2004 19:42 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Slaat echt nergens op dit, 5 jaar en er is TBS geeist hoor....
De meeste criminelen hebben liever een zware straf, dan een wat minder zware straf met TBS Waarom? Omdat het bij TBS niet zeker is hoelang het duurt! Kan 3 jaar zijn , maar ook 20.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:48 schreef livors het volgende:
[..]
TBS, pffff, dat mensen dat nog als straf zien..
Is het nou zo moeilijk om een redelijke discussie te voeren over een strafmaat?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
cynisch geblaat
Ik heb begrepen uit de diverse media dat TBS meestal 3 jaar duurt.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:59 schreef Bonobo11 het volgende:
De meeste criminelen hebben liever een zware straf, dan een wat minder zware straf met TBS Waarom? Omdat het bij TBS niet zeker is hoelang het duurt! Kan 3 jaar zijn , maar ook 20.
Er worden iig pogingen gedaan. Pogingen die jij naar de klote tracht te helpen met je grootheids waanzin. Jochie je bent niet zo intelligent als je zelf hoopt te zijn. De strafeis gewoon belachelijk laag.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om een redelijke discussie te voeren over een strafmaat?
Straf, wie heeft het over straf? Jij bent zeker zo'n rechtsgeaarde racist die de arme Murat wil straffen voor een daad die hij heeft gepleegd uit uiterste wanhoop, nou ik hoop dat je trots op jezelf bent, dat je zo graag het leven van een jongeman wil vergallen! Het is jouw schuld dat Murat tot deze wanhoopsdaad is gedreven, jouw mentaliteit en de mentaliteit van dit verdorven land zijn de aanstichters van dit drama, en nu wil jij Murat straffen!?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk om een redelijke discussie te voeren over een strafmaat?
Als de behandeling aanslaat misschien ja, anders kan het flink langer duren....(oneindig lang zelfsquote:Op donderdag 15 april 2004 20:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb begrepen uit de diverse media dat TBS meestal 3 jaar duurt.
Is inderdaad laag. Maar dan hoeven mensen die niet per se de doodstraf willen nog niet zo belachelijk gemaakt te worden.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:05 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er worden iig pogingen gedaan. Pogingen die jij naar de klote tracht te helpen met je grootheids waanzin. Jochie je bent niet zo intelligent als je zelf hoopt te zijn. De strafeis gewoon belachelijk laag.
Dat schijnt niet bijster vaak voor te komen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:08 schreef Bonobo11 het volgende:
Als de behandeling aanslaat misschien ja, anders kan het flink langer duren....(oneindig lang zelfs)
Al eens stil gestaan bij de gedachte dat iemand net kan doen "alsof " de behandeling aanslaatquote:Op donderdag 15 april 2004 20:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Als de behandeling aanslaat misschien ja, anders kan het flink langer duren....(oneindig lang zelfs)
Dat woordje 'gewoon' komt bij mij angstaanjagend over. Zijn we dan als zo diep gezonken in Nederland?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:14 schreef Dagonet het volgende:
Kugari-Ken, doe eens rustig?
Wat ik begrepen heb ging het bij Murat trouwens om wat hij vond dat hem persoonlijk was aangedaan, leraren die er wat van zeiden als hij te laat kwam, dat soort dingen. Geen kritiek kunnen hebben. Niet om enige vorm van demonisering van een hele bevolkingsgroep. Gewoon een onopgevoede kutpuber met grootheidswaanzin.
Nou ik denk dat justitie daar ook wel een beetje op let, denk je nietquote:Op donderdag 15 april 2004 20:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Al eens stil gestaan bij de gedachte dat iemand net kan doen "alsof " de behandeling aanslaat![]()
Ja dat zullen ze ongetwijfeld zeggen, die lasterlijke demonen uit de Nederlandse media. Het maakt allemaal deel uit van een hetze tegen moslims, Nederland is gewoon het schoothondje van Bush, en iedereen weet dat de media in de ban zijn van de zionisten!quote:Op donderdag 15 april 2004 20:14 schreef Dagonet het volgende:
Kugari-Ken, doe eens rustig?
Wat ik begrepen heb ging het bij Murat trouwens om wat hij vond dat hem persoonlijk was aangedaan, leraren die er wat van zeiden als hij te laat kwam, dat soort dingen. Geen kritiek kunnen hebben. Niet om enige vorm van demonisering van een hele bevolkingsgroep. Gewoon een onopgevoede kutpuber met grootheidswaanzin.
TBS behandeling begint ook pas na de celstraf in een gesloten kliniekquote:Op donderdag 15 april 2004 20:15 schreef Steijn het volgende:
Ik vind trouwens dat TBS niet als straf moet worden gezien maar als een gedwongen medische behandeling. TBS moet dus wel worden in de eis maar je moet het niet optellen bij de straf die uit de wet voortvloeit.
Ik bedoelde dat het behoren van Murat tot een specifieke bevolkingsgroep in dit geval er weinig tot niks mee van doen heeft naar mijn mening.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat woordje 'gewoon' komt bij mij angstaanjagend over. Zijn we dan als zo diep gezonken in Nederland?
Nee.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:16 schreef Bonobo11 het volgende:
Nou ik denk dat justitie daar ook wel een beetje op let, denk je niet
Alsof die nooit een fout makenquote:Simuleergedrag pikken ze er wel uit hoor, zijn allemaal doorgeleerde psychiaters enzo
Ik òòk nietquote:al heb ik daar eigenlijk niet al te veel vertrouwen in
Je draaft door.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Ja dat zullen ze ongetwijfeld zeggen, die lasterlijke demonen uit de Nederlandse media. Het maakt allemaal deel uit van een hetze tegen moslims, Nederland is gewoon het schoothondje van Bush, en iedereen weet dat de media in de ban zijn van de zionisten!
Maar heb jij Murat D persoonlijk gesproken? Heeft hij jou vertelt wat zijn motivatie was? Nee je haalt je informatie uit de kranten, en van het internet en van televisie, allemaal bronnen die gebrand zijn op het ondermijnen van de Islam, allochtonen en islamitische allochtonen.
link? artikel?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je draaft door.
De motivatie van Murat is naar buiten gebracht door zijn advocaat, lijkt me toch wel een redelijk betrouwbare bron niet?
nou om jou een plezier te doen dan...quote:Op donderdag 15 april 2004 20:23 schreef robh het volgende:
Kugari, het is weer tijd voor je electroshock-therapie.![]()
![]()
Tja het is giswerk... maar dat krijg je ervan als het slachtoffer door het hoofd is geschoten is om niets. Het is niet bepaald dat we hem kunnen vragen wat hij ervan vindt, being that he's dead as a doornail and all...quote:Op donderdag 15 april 2004 20:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind de eis goed gemotiveerd en ben vooral blij met de TBS.
Ik lees vooral veel reacties met een wraakzuchtig karakter en ik vraag me oprecht af of dat nou zo in de geest van het slachtoffer is.
Het heeft gelukkig een enorme schokgolf door het land heen laten gaan, ben blij dat een moord de gemoederen nog zo kan verhitten, vind ik een goed tekenquote:Op donderdag 15 april 2004 20:26 schreef SCH het volgende:
Ik vind de eis goed gemotiveerd en ben vooral blij met de TBS.
Ik lees vooral veel reacties met een wraakzuchtig karakter en ik vraag me oprecht af of dat nou zo in de geest van het slachtoffer is.
yep het hoeft nog maar twee keer voor te komen en het kan geen enkel mens nog een zier schelen, en dan over zeven jaar neemt een partij de gelegenheid om het softe beleid eens aan te pakken, en winnen ze gigantisch veel zetels omdat ze inspelen op wat het volk al jaren graag wil zien, hogere straffenquote:Op donderdag 15 april 2004 20:31 schreef Dagonet het volgende:
Het heeft gelukkig een enorme schokgolf door het land heen laten gaan, ben blij dat een moord de gemoederen nog zo kan verhitten, vind ik een goed teken.
Jij balen dat je het bij het verkeerde eind hebt, weet je waarom er straffen worden uitgedeeld in de rechtspraak?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:33 schreef SCH het volgende:
Ja mijn vaders leven is vijf jaar en TBS waard - gelukkig gaat dat zo in Nederland en hebben we een rechtspraak op basis van feiten en niet louter op basis van wraak en emoties. Ik ben daar best trots op.
Komop SCH, je kunt 5 jaar niet als serieuze eis zien voor moord. Het is zelfs binnen de bestaande maatstaven laag.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:33 schreef SCH het volgende:
Ja mijn vaders leven is vijf jaar en TBS waard - gelukkig gaat dat zo in Nederland en hebben we een rechtspraak op basis van feiten en niet louter op basis van wraak en emoties. Ik ben daar best trots op.
5 jaar met TBS kan net zo goed levenslang dusseh... Ik geloof niet in die onzin van wraak en vergelding als leidraad.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
Komop SCH, je kunt 5 jaar niet als serieuze eis zien voor moord. Het is zelfs binnen de bestaande maatstaven laag.
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb het idee dat de meesten hier hun roep tot een hele zware straf baseren op persoonlijke gevoelens, ideeen en wensen, niet gerelateerd aan het Nederlandse strafrecht.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:33 schreef SCH het volgende:
Daarom is het goed dat er nu zo'n grote opschudding is ontstaan en is het aan de huidige partijen om een goede oplossing voor de problematiek aan te dragen. Dat is alleen meer iets voor POL.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:34 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
yep het hoeft nog maar twee keer voor te komen en het kan geen enkel mens nog een zier schelen, en dan over zeven jaar neemt een partij de gelegenheid om het softe beleid eens aan te pakken, en winnen ze gigantisch veel zetels omdat ze inspelen op wat het volk al jaren graag wil zien, hogere straffen
TBS is een medische behandeling nadat de straf is uitgezeten. Deze dient dus niet bij de gevangenisstraf te worden opgesteld. Die 5 jaar is gebaseerd op genoegdoening voor de maatschappij en als vrijheidsberoving voor Murat als straf. De TBS is goed voor Murat, hij wordt geholpen om weer op het rechte pad te komen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:38 schreef SCH het volgende:
5 jaar met TBS kan net zo goed levenslang dusseh... Ik geloof niet in die onzin van wraak en vergelding als leidraad.
Je vergist je. TBS is ook vrijheidsberoving, het is onder dwang.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:42 schreef Steijn het volgende:
[..]
TBS is een medische behandeling nadat de straf is uitgezeten. Deze dient dus niet bij de gevangenisstraf te worden opgesteld. Die 5 jaar is gebaseerd op genoegdoening voor de maatschappij en als vrijheidsberoving voor Murat als straf. De TBS is goed voor Murat, hij wordt geholpen om weer op het rechte pad te komen.
Leg eens uit waarom 5 jaar een juiste straf is. Hoe meet je dat? Wie bepaald die maatstaven en waarop worden die gebaseerd?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:39 schreef NewOrder het volgende:
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb het idee dat de meesten hier hun roep tot een hele zware straf baseren op persoonlijke gevoelens, ideeen en wensen, niet gerelateerd aan het Nederlandse strafrecht.
Ik vergis met niet. TBS is een behandeling om iemand psychisch op het rechte pad te krijgen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:42 schreef SCH het volgende:
Je vergist je. TBS is ook vrijheidsberoving, het is onder dwang.
Nee, want er verandert niets, dus blijft de onvrede bestaan aangezien niemand iets met die onvrede van het volk doet. Nee we hebben de politiek die ons met een belerend vingertje erop wijst dat de zaken moeten gaan zoals ze gaan, en dat de zaak van het volk slecht triviaal en secundair is.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:40 schreef Dagonet het volgende:
Daarom is het goed dat er nu zo'n grote opschudding is ontstaan en is het aan de huidige partijen om een goede oplossing voor de problematiek aan te dragen. Dat is alleen meer iets voor POL.
Nee, want er verandert niets, dus blijft de onvrede bestaan aangezien niemand iets met die onvrede van het volk doet. Nee we hebben de politiek die ons met een belerend vingertje erop wijst dat de zaken moeten gaan zoals ze gaan, en dat de zaak van het volk slecht triviaal en secundair is.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:40 schreef Dagonet het volgende:
Daarom is het goed dat er nu zo'n grote opschudding is ontstaan en is het aan de huidige partijen om een goede oplossing voor de problematiek aan te dragen. Dat is alleen meer iets voor POL.
Maar toch niet hetzelfde?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Je vergist je. TBS is ook vrijheidsberoving, het is onder dwang.
Zeggen criminelen wel eens iets anders dan?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:43 schreef lobitterboy het volgende:
noou zegt ie dat het niet zijn bedoeling was om hem te doden![]()
Innocent until proven guiltyquote:Op donderdag 15 april 2004 20:46 schreef Posdnous het volgende:
Zeggen criminelen wel eens iets anders dan?
We zitten op een Nederlands forum.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:47 schreef Kugari-Ken het volgende:
Innocent until proven guilty
Nee TBS is een straf, je vergist je wel. TBS word door de rechter opgelegd. De meeste gedetineerden bidden tot een niet-bestaande God om maar geen TBS te krijgen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:43 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik vergis met niet. TBS is een behandeling om iemand psychisch op het rechte pad te krijgen.
bron? Statistieken?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee TBS is een straf, je vergist je wel. TBS word door de rechter opgelegd. De meeste gedetineerden bidden tot een niet-bestaande God om maar geen TBS te krijgen.
Kom op zeg. Je weet niet wat TBS is maar je hebt wel een grote mond over van alles.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
bron? Statistieken?
quote:Op donderdag 15 april 2004 20:45 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Nee, want er verandert niets, dus blijft de onvrede bestaan aangezien niemand iets met die onvrede van het volk doet. Nee we hebben de politiek die ons met een belerend vingertje erop wijst dat de zaken moeten gaan zoals ze gaan, en dat de zaak van het volk slecht triviaal en secundair is.
Als iemand vervolgens de politiek inkomt dankzij het gebruik van de onvrede van het volk, dan zal deze worden beschimpt en bespuugd met als argument dat het een demagoog is, iemand die naar de pijpen van het volk danst.
En vervolgens horen we Dagonet weer steen en been jammeren en klagen over hoe de nieuwe politicus, die dankzij hetgeen er speelt onder de bevolking zoveel stemmen weet te verkijgen, het vleesgworden kwaad is.
quote:Murat, die eerder al had bevestigd dat hij veel moeite heeft met gezag en dat hij al geruime tijd grote problemen had, onder meer met de school.
quote:Murat zei donderdag dat hij boos was op Van Wieren, omdat die hem het leven zuur zou maken.
quote:De persoonlijke omstandigheden van de scholier kwamen uitgebreid aan de orde. Er kwam een beeld naar voren van een agressieve jongen, die kritiek slecht verdraagt. Hij ziet het als gebrek aan respect voor hem als iemand hem bekritiseert, stelde een van de drie gedragsdeskundigen die als getuigen-deskundigen werden gehoord.
jij weet blijkbaar ook niet wat TBS inhoud.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je weet niet wat TBS is maar je hebt wel een grote mond over van alles.
Fout. Als we in het wetboek van strafrecht kijken zien we dat er over moord het volgende wordt gezegt:quote:Op donderdag 15 april 2004 20:48 schreef SCH het volgende:
Nee TBS is een straf, je vergist je wel. TBS word door de rechter opgelegd. De meeste gedetineerden bidden tot een niet-bestaande God om maar geen TBS te krijgen.
Daar staat TBS is niet bij. TBS is geen straf maar een verplichte medische behandeling die door het rechtelijk gezag kan worden opgelegd.quote:Art. 289, Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange of tijdelijke van ten hoogste twintig jaren of geldboet van de vijfde catagorie.
Ik zie niets meer dan leugens, laaghartige ketterse leugensquote:Op donderdag 15 april 2004 20:54 schreef Dagonet het volgende:
Murat D. heeft zelf trouwens bevestigd dat de problemen bij hem liggen en niet te maken hebben met eventuele demonisatie van Moslims zoals jij suggereert:
Makkelijk hoor, als je het ergens niet mee eens bent gaan roepen om bronnen en ondertussen zelf de grootst mogelijke onzin plaatsen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:50 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
bron? Statistieken?
Criminelen zijn bang voor TBS. Zielenknijpers vinden die macho's maar nix, kijk in de bajes kun je stoer blijven, hoef je niet te praten. Inde TBS kliniek wordt je geest gekraakt.(is de bedoeling). Dat plus de onzekere duur is, waarom criminelen dan liever een wat langere straf zonder TBS hebben.....quote:Op donderdag 15 april 2004 20:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
Het enige slachtoffer in deze zaak is Murat D. die arme jongen, gedemoniseerd door de Nederlandse samenleving, een slachtoffer van zijn omgeving, gedreven tot een wanhoopsdaad. We zouden hem niet mogen bestraffen, die arme jongen, in de bloei van zijn leven, en jullie willen hem in het gevang gooien!
Als jullie, en dan bedoel ik natuurlijk alle Nederlanders die neerkijken op allochtonen en moslims, nu eens normaal deden, en deze mensen in hun waarde lieten, dan zou Murat zijn daad nooit gepleegd hebben. Maar nee, jullie moeten zijn cultuur afkraken, jullie moeten zonodig hem en duizenden andere demoniseren, geen wonder dat die goede jongen het verschil niet meer kent tussen goed en kwaad.
Overigens moeten we Murat's familie ook steunen, emotioneel en financieel, want deze goede mensen zijn, net als Murat, een slachtoffer van de tijdsgeest. Nee Murat verdient geen straf, want Murat handelde naar zijn geweten, als er iemand hier de schuld heeft is het de maatschappij, met die conrector als laatste druppel.
Ja, en die verplichte medische behandeling vindt achter gesloten deuren plaats. Het is geen vrijblijvende facultatieve gezellige vakantie, mocht je dat soms denken. Een straf is niet alleen detentie, het kan ook andere vormen hebben. TBS is er 1-tje van. Maar jij denkt dus dat Murat ook kan zeggen: ach ik doe het maar niet, die TBS.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:55 schreef Steijn het volgende:
[..]
Fout. Als we in het wetboek van strafrecht kijken zien we dat er over moord het volgende wordt gezegt:
[..]
Daar staat TBS is niet bij. TBS is geen straf maar een verplichte medische behandeling die door het rechtelijk gezag kan worden opgelegd.![]()
jij hebt gewoon een hekel aan moslims, dus daarom vind je het onzin, maar iedereen weet, iedere burger met gevoel voor rechtvaardigheid en een juiste kijk op het leven, weet dat ik gelijk hebquote:Op donderdag 15 april 2004 20:58 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Makkelijk hoor, als je het ergens niet mee eens bent gaan roepen om bronnen en ondertussen zelf de grootst mogelijke onzin plaatsen.
oh ja... een macho man is echt bang voor een psychiater... oh help help help, de psychiator komt achter me aan, oh nee, ik kan me niet verdedigen!quote:Criminelen zijn bang voor TBS. Zielenknijpers vinden die macho's maar nix, kijk in de bajes kun je stoer blijven, hoef je niet te praten. Inde TBS kliniek wordt je geest gekraakt.(is de bedoeling). Dat plus de onzekere duur is, waarom criminelen dan liever een wat langere straf zonder TBS hebben.....
Je zou dan waarschijnlijk ook heel erg lang in TBS zitten.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
Een psychiater of psycholoog om de tuin leiden kon ik al toen ik 14 was.
nee hoor, omdat ik weet wat ze willen horen, dat is iets dat je al redelijk snel doorhebt, en dan is het een kwestie van meespelen en inspelen op verwachtingen. Niet te veel in een keer doen, gewoon stapsgewijs een leugentje toevoegen, iedere keer dat je meewerkt gooi je er een leugen tegenaan die je verder helpt.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou dan waarschijnlijk ook heel erg lang in TBS zitten.
Je snapt het woord verplicht niet?quote:Op donderdag 15 april 2004 21:00 schreef SCH het volgende:
Ja, en die verplichte medische behandeling vindt achter gesloten deuren plaats. Het is geen vrijblijvende facultatieve gezellige vakantie, mocht je dat soms denken. Een straf is niet alleen detentie, het kan ook andere vormen hebben. TBS is er 1-tje van. Maar jij denkt dus dat Murat ook kan zeggen: ach ik doe het maar niet, die TBS.
Oh ja nu heb ik al een hekel aan moslims ookquote:Op donderdag 15 april 2004 21:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
jij hebt gewoon een hekel aan moslims, dus daarom vind je het onzin, maar iedereen weet, iedere burger met gevoel voor rechtvaardigheid en een juiste kijk op het leven, weet dat ik gelijk heb
[..]
oh ja... een macho man is echt bang voor een psychiater... oh help help help, de psychiator komt achter me aan, oh nee, ik kan me niet verdedigen!
Een psychiater of psycholoog om de tuin leiden kon ik al toen ik 14 was.
Dus jij weet dat Murat D. dat niet gezegd heeft maar dat het allemaal verzinsels zijn van de media?quote:Op donderdag 15 april 2004 20:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Ik zie niets meer dan leugens, laaghartige ketterse leugens
Dat zijn leugens, allemaal leugens, vraag maar na aan Yousef en BansheeBoy, die zullen het met mij eens zijn dat de Nederlandse media niets meer doet dan het spuwen van ketterse leugens om zo de Islam in het diskrediet te zetten. Het is allemaal een groot complot.
Wijsneusquote:Op donderdag 15 april 2004 21:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je snapt het woord verplicht niet?
Een straf is de een straf zoals die in het wetboek van strafrecht staat. TBS is dus absoluut geen pretje maar je kunt het niet straf zien die betrekking heeft op het delict.
Uiteindelijk bepaald de rechter dat op basis van het WvS, eerdere (gelijksoortige) strafzaken, het profiel van de dader, de context waarin het misdrijf gepleegd is, rapporten van deskundigen, en alles wat de rechter verder relevant vindt om mee te nemen in zijn oordeel.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:42 schreef Steijn het volgende:
Leg eens uit waarom 5 jaar een juiste straf is. Hoe meet je dat? Wie bepaald die maatstaven en waarop worden die gebaseerd?
Beter dan een drogredenering.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:07 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Wijsneus![]()
Maar zo blijven we dus altijd met dergelijke, in mijn ogen lichte, straffen zitten. Tenzij er minimumstraffen worden ingevoerd.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:07 schreef NewOrder het volgende:
Uiteindelijk bepaald de rechter dat op basis van het WvS, eerdere (gelijksoortige) strafzaken, het profiel van de dader, de context waarin het misdrijf gepleegd is, rapporten van deskundigen, en alles wat de rechter verder relevant vindt om mee te nemen in zijn oordeel.
Tuurlijk wel. Waarom niet. Het wordt door de rechter opgelegd dus is het een straf maar ik vind het nogal gemierenneuk. Feit is dat Murat niet na 5 jaar weer vrij komt.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:06 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je snapt het woord verplicht niet?
Een straf is de een straf zoals die in het wetboek van strafrecht staat. TBS is dus absoluut geen pretje maar je kunt het niet straf zien die betrekking heeft op het delict.
cynisme is jou blijkbaar vreemd.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:07 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Oh ja nu heb ik al een hekel aan moslims ook
Dat je op je 14e naar de psych ging, zegt mij over jou al genoeg
Nee knul ,stukjes kalken over Temptation Island kun je wel, houd je maar bij de domme tv.
Dan moeten de wetsregels dus aangepast worden. En dat heeft weinig met deze individuele zaak te maken.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar zo blijven we dus altijd met dergelijke, in mijn ogen lichte, straffen zitten. Tenzij er minimumstraffen worden ingevoerd.
Is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
Dit zijn de figuren die in talloze topics lopen te klagen dat de hele wereld is gefixeerd op het onderuit halen van de islam, ongeacht de situatie, zij zijn het slachtoffer. Ben je het er niet mee eens, dan gaan ze op de toer van "ja maar jij bent een moslim-hater".
quote:Op donderdag 15 april 2004 21:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
cynisme is jou blijkbaar vreemd.
Ondanks die o zo effectieve TBS kwam Dirk de V. in 1999 gewoon weer op straat omdat hij te gewelddadig volgens de behandelaars. En een paar maanden later werd een willekeurige voorbijganger aan een mes geregen.quote:Op donderdag 15 april 2004 20:58 schreef Bonobo11 het volgende:
Criminelen zijn bang voor TBS. Zielenknijpers vinden die macho's maar nix, kijk in de bajes kun je stoer blijven, hoef je niet te praten. Inde TBS kliniek wordt je geest gekraakt.(is de bedoeling). Dat plus de onzekere duur is, waarom criminelen dan liever een wat langere straf zonder TBS hebben.....
Weetikveel dat jij naast je eigen mening ook nog eens die van SCH, BansheeBoy en Yousef door je reacties mengtquote:Op donderdag 15 april 2004 21:15 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
cynisme is jou blijkbaar vreemd.
niet om vervelend te zijn, maar ik heb alle stokpaardjes van SCH, BansheeBoy en Yousef van stal gehaald en er doorheen gegooid.
De een blijft maar "bron" gillen, de anderen doen er alles aan om de rollen om te keren, nee joh, degene die is neergeschoten is geen slachtoffer, het is degene die de trekker over haalt die het slachtoffer is.
Dit zijn de figuren die in talloze topics lopen te klagen dat de hele wereld is gefixeerd op het onderuit halen van de islam, ongeacht de situatie, zij zijn het slachtoffer. Ben je het er niet mee eens, dan gaan ze op de toer van "ja maar jij bent een moslim-hater".
Dan heb je nog het eindeloze gezever over de media en hoe die worden gecontroleerd door het grote zionistische complot, of wat het snoepje van de week dan ook dit keer mogen zijn, de ene keer is het Bush de andere keer is het Sharon, ik houd het niet meer bij wat het deze week is.
Allemaal gooien ze er wel eens duffe one-liners doorheen, en krijsen ze als speenvarkens als de tegenpartij het doet.
ik heb zelfs de LPF er bij de haren in kunnen slepen.
Christ, dit topic is drie keer ruk, en alleen al omdat de mensen zo verschrikkelijk diep in de materie zitten dat ze niet eens meer doorhebben dat iemand een persiflage van ze maakt.
Hij werd vrijgelaten, omdat hij te geweldadig was?quote:Op donderdag 15 april 2004 21:42 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Ondanks die o zo effectieve TBS kwam Dirk de V. in 1999 gewoon weer op straat omdat hij te gewelddadig volgens de behandelaars. En een paar maanden later werd een willekeurige voorbijganger aan een mes geregen.
Onbehandelbaar is de technische term.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:45 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij werd vrijgelaten, omdat hij te geweldadig was?
quote:De V., die als levensgevaarlijk bekendstond, bracht in oktober 1999 Tjirk van Wijk in diens huis in de Groningse wijk Beijum met zeker vijftig messteken om het leven. De V. werd hiervoor veroordeeld tot veertien jaar celstraf en tbs, mededader H.H. kreeg twaalf jaar celstraf opgelegd.
De V. heeft een uitvoerig strafblad met veel en extreme geweldsdelicten. Zijn voorlaatste misdrijf pleegde hij in 1996 tijdens een proefverlof uit de Van Mesdagkliniek. Hij kreeg toen opnieuw tbs opgelegd. Gespecialiseerde klinieken weigerden De V. vervolgens op te nemen, omdat zij hem onbehandelbaar vonden. De man werd afwisselend in diverse gevangenissen onder de zwaarst denkbare regimes ingesloten.
Tegen uitdrukkelijk advies van deskundigen in besloot de rechtbank in Amsterdam in juli 1999 dat De V. zelfstandig mocht gaan wonen. Enkele maanden later bracht hij Van Wijk om het leven.
Zowel het CAD als de psychotherapeut van De V. wist dat hij mogelijk nog een risico voor zijn omgeving vormde. Ze deden niets. De psychotherapeut wil vooralsnog niet tot een schikking overgaan: de uitspraak van de rechtszaak tegen hem volgt binnenkort.
Bron: De Telegraaf - 8 juli 2003
Maar wat je zegt klopt niet. Hij is niet vrijgelaten omdat hij onhandelbaar was, hij is juist opgesloten omdat hij onhandelbaar was, onder de strengst mogelijke regimes. Uiteindelijk heeft de rechter hem vrijgelaten, tegen het nadrukkelijk advies van deskundigen in.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:53 schreef CeeJee het volgende:
Onbehandelbaar is de technische term.
Als niemand bereid is je te behandelen is de TBS onmogelijk, maar mag je 'm ook niet opsluiten omdat er geen gevangenisstraf tegen hem uitgesproken is. Dan krijg je zo'n onzinnige vrijlating omdat de regels er niet in voorzien dat iemand zo compleet aso is dat de klinieken er niks mee kunnen beginnen en hem niet willen behandelen.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat je zegt klopt niet. Hij is niet vrijgelaten omdat hij onhandelbaar was, hij is juist opgesloten omdat hij onhandelbaar was, onder de strengst mogelijke regimes. Uiteindelijk heeft de rechter hem vrijgelaten, tegen het nadrukkelijk advies van deskundigen in.
Moet je niet een wat meer deskundige kijk op de zaak hebben om zoiets te bepalen?quote:Op donderdag 15 april 2004 21:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
-verhaal-
Dat zeg ik (ongeveer)quote:Op donderdag 15 april 2004 21:57 schreef Kugari-Ken het volgende:
mijn mening is simpel.
dit is moord in koele bloede. Vijf jaar is niet genoeg, en met TBS is de zaak niet afgedaan.
Deze jongeman mag vijtien jaar uit de samenleving verdwijnen, in die vijftien jaar kan hij een beroep leren, en tijdens die vijftien jaar zal er al aan de TBS worden gewerkt. Nadat hij uit de bak komt mag hij nog een tijdje genieten van een batterij aan tests, psychologisch voornamelijk, iedere gedragsfout zal worden aangepakt door middel van een zeer extreme vorm van gedragstherapie. Als Murat D weer terug de maatschappij in komt dan zal dat aan de andere kant van Nederland zijn, zal hij geen contact meer mogen hebben met zijn ouders, en zal hij onder streng toezicht een nieuw leven moeten opbouwen.
Ik neem het zijn ouders namelijk ook kwalijk dat dit is gelopen zoals het is gelopen, die mensen hebben hun kind niet goed opgevoed, of op een dusdanige manier opgevoed dat het een volledig labiel figuur is geworden.
Dus wat mij betreft mag er ook een onderzoekje worden gestart naar zijn opvoeders.
quote:Op donderdag 15 april 2004 14:20 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hij is wel minderjarig he, levenslang roepen er veel hier, dat kan niet eens voor een minderjarige.....
Klopt dat zijn familie Tuig is, maar sluit hem 10 jaar op, laat hem zakjes plakken en een vak leren, geef hem over tien jaar nog een kans.
Parkeert hij dan een keer z'n auto dubbel : terug naar de bajes....
Nee.quote:Op donderdag 15 april 2004 21:59 schreef Posdnous het volgende:
Moet je niet een wat meer deskundige kijk op de zaak hebben om zoiets te bepalen?
Klinkt logisch allemaal, maar ik vroeg me alleen af of je geen specifieke kennis van de wet, psychologie en de betreffende omstandigheden en verdachte moet hebben om zo'n (zeer) specifieke aanlyse te doen.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:04 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Nee.
Vijf jaar is niet genoeg, en hem terug laten keren naar zijn oude omgeving is niet productief, omdat in die omgeving zijn gedrag is ontstaan dat tot deze situatie heeft geleid. Er bestaat zoiets als een behandeling zo goed als ongedaan maken.
Je zet hem dan namelijk weer in een omgeving waar er constante impulsen zijn om zijn oude gedrag weer op te pakken.
Nee, daar hoef je geen expert voor te zijn. Het kan goed dat mensen zeggen: ' nou, voor mijn gevoel is dat een erg lage straf. 5 jaar klinkt mij nogal kort in de oren etc.'quote:Op donderdag 15 april 2004 22:07 schreef Kugari-Ken het volgende:
het is vrij logisch, en om te zeggen "moet je geen expert zijn om dit soort uitspraken te doen" is onzinnig.
moet je een expert zijn op het gebied van brandstoffen om te kunnen zeggen dat je geen sigaret op mag steken in gebied waar brandbaar gas hangt, of waar de grond besmeurd is met brandbare stoffen.
Nee, maar wel als je een strafmaat bepaalt voor mensen die die regels overtreden.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:07 schreef Kugari-Ken het volgende:
moet je een expert zijn op het gebied van brandstoffen om te kunnen zeggen dat je geen sigaret op mag steken in gebied waar brandbaar gas hangt, of waar de grond besmeurd is met brandbare stoffen.
Als ik te vaag was gebleven was het ook niet goed geweest.quote:Op donderdag 15 april 2004 22:11 schreef Posdnous het volgende:
Maar om zo'n gedetailleerde straf te noemen, zonder andere vergelijkbare zaken in beschouwing te nemen en zonder kennis van hoe die wetsregels daadwerkelijk in hun werk gaan, klinkt wel erg als koffiedik kijken.
Dit kan je allemaal niet weten , iig niet als jij hem persoonlijk niet kentquote:Op donderdag 15 april 2004 22:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Als ik te vaag was gebleven was het ook niet goed geweest.
Overigens kijk ik nu wel naar de achtergrond, en ik beoordeel dat het milieu waar hij uit komt deels invloed heeft gehad op zijn ontwikkeling, en dus invloed heeft gehad op zijn gedrag. Zijn vader is meerdere malen veroordeelt, zijn achtergrond is er een van geweld, Murat D komt uit een Turkse cultuur, gecombineerd met een Nederlandse cultuur, een van de zaken die overliep naar de Nederlandse samenleving in Murat's leven is de kwestie van het eergevoel, hij handelt hier naar.
ik oordeel, logisch, dat de kans op herhaling kleiner word als Murat niet in contact komt na zijn vrijlating met dit milieu, anders zou het de kans op herhaling vergroten. Voorkomen is beter dan genezen, dus heropvoeding, en verwijdering uit het slechte milieu zijn de sleutel-elementen in de nasleep.
Hoe lang duurt TBS gemiddeld?quote:Op donderdag 15 april 2004 22:18 schreef toska het volgende:
Ik weet wel hoe een tbs werkt , dus kom maar op met je vragen
Wat wil je daar nu mee zeggen?quote:Op donderdag 15 april 2004 23:28 schreef Woffel het volgende:
-
Onvoorstelbaar dat je denkt dat je dit echt kan afleiden zonder ook maar iets van die gozer of zijn familie te weten buiten wat oppervlakkigheden uit de pers. Je hele stelling is volledig gebaseerd op enkele aannames die je doet die allesbehalve zeker zijn. En daar wil jij dan een veroordeling op uitspreken...quote:Op donderdag 15 april 2004 22:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
[Overigens kijk ik nu wel naar de achtergrond, en ik beoordeel dat het milieu waar hij uit komt deels invloed heeft gehad op zijn ontwikkeling, en dus invloed heeft gehad op zijn gedrag. Zijn vader is meerdere malen veroordeelt, zijn achtergrond is er een van geweld, Murat D komt uit een Turkse cultuur, gecombineerd met een Nederlandse cultuur, een van de zaken die overliep naar de Nederlandse samenleving in Murat's leven is de kwestie van het eergevoel, hij handelt hier naar.
Maar hoe? In welke mate wordt hij beinvloed? Verwijdering hoever? Op wat voor manier? In hoeverre heeft zijn vader invloed? En zijn verdere geschiedenis? Hoe groot is zijn eergevoel? Is hij echt wel zo gehecht aan de Turkse cultuur? Wat is het effect om hem volledig uit de maatschappij te nemen? Wat is het effect op de maatschappij zelf als je zo'n straf uitdeelt? enz. enz.quote:ik oordeel, logisch, dat de kans op herhaling kleiner word als Murat niet in contact komt na zijn vrijlating met dit milieu, anders zou het de kans op herhaling vergroten. Voorkomen is beter dan genezen, dus heropvoeding, en verwijdering uit het slechte milieu zijn de sleutel-elementen in de nasleep.
Dus gewoon nog steeds niet doen.quote:Op donderdag 15 april 2004 19:06 schreef Dagonet het volgende:
Racisme en flamen is nog steeds banwaardig.
Racistische posts, flames en reacties daarop zijn (en worden) verwijderd.
idioot, doet het er toe wat zijn motivatie was? NEE!quote:Op donderdag 15 april 2004 20:18 schreef Kugari-Ken het volgende:
[..]
Ja dat zullen ze ongetwijfeld zeggen, die lasterlijke demonen uit de Nederlandse media. Het maakt allemaal deel uit van een hetze tegen moslims, Nederland is gewoon het schoothondje van Bush, en iedereen weet dat de media in de ban zijn van de zionisten!
Maar heb jij Murat D persoonlijk gesproken? Heeft hij jou vertelt wat zijn motivatie was? Nee je haalt je informatie uit de kranten, en van het internet en van televisie, allemaal bronnen die gebrand zijn op het ondermijnen van de Islam, allochtonen en islamitische allochtonen.
Wind je niet teveel op over die post, Kugari-Ken was bezig een punt te maken die hij later uit de doeken doetquote:Op vrijdag 16 april 2004 02:36 schreef Mr_Knoxville het volgende:
[..]
idioot, doet het er toe wat zijn motivatie was? NEE!
De uitpraak zal weer veel stof doen opwaaien in nederland vwb het strafrechtsysteem.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
+ TBS, en zullen we wachten op de uitspraak?
Deze eis is beledigend laag en een grove schande. Een hardwerkende Nederlander, echtgenoot en vader, populair bij collega's en leerlingen is door een medelander vermoord.quote:Op donderdag 15 april 2004 18:17 schreef qyn het volgende:
Ach iemand die omdat ie geschorst wordt op ze 17e z'n leraar doodschiet is natuurlijk een normaal persoon.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ach so.
Zegt Podsnous datquote:Op vrijdag 16 april 2004 09:39 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ach iemand die omdat ie geschorst wordt op ze 17e z'n leraar doodschiet is natuurlijk een normaal persoon.
Ah, het was een 'nuance'?quote:Op vrijdag 16 april 2004 10:43 schreef Posdnous het volgende:
Tja, als je ergens een wat genuanceerde blik vraagt, betekent dit dat je meteen achter het tegenovergestelde staat. Zo gaat dat hier helaas.
Ik reageerde hier op:quote:Op vrijdag 16 april 2004 10:50 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ah, het was een 'nuance'?
Maar goed, wat wilde je dan precies zeggen daarmee?
In mij ogen is dat gelul in de ruimte van iemand die geen enkele verstand heeft van rechtsspraak en oorzaak-gevolg relatie in deze zaak en dus maar een beetje populair zit te schreeuwen. Elke straf die geen doodsstraf is, is dan bij voorbaat al belachelijk voor deze figuren, hoewel ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.quote:Op donderdag 15 april 2004 14:15 schreef Ippon het volgende:
Die jongen is zo gek als een deur, net als zijn vader. Als hij vrijkomt en iemand zit hem 'weer lastig te vallen'zoals die leraar dan hopla Pang, Pang, Pang ...
ik ben niet 1 van de grootste moslimvrienden van nederland, maar ik moet wel zeggen dat er bepaalde hele erge facistoide leraren op deze planeet rond lopen....quote:Op donderdag 15 april 2004 12:25 schreef Ippon het volgende:
[..]
Ik ben erg bang dat de huurmoordenaar Murat D. als minderjarige veroorldeeld gaat worden. Dan is het 2 jaartjes jeugdgevangenis en op z'n 19e alweer rondlopen met de stoere verhalen. Hij schijnt op paps te lijken, dan zit hij in no-time weer vast. Die hele familie is fout volk, naar wat ik uit de pers begrepen heb. Bij elkaar goed voor flink wat jaren achter de deur.
Maar ik ben idd ook bang dat er weer allerlei verzachtende omstandigheden zullen worden gevonden: een foute paps of een niet ingeburgerde moeder .......... In het ergste geval stuiten we natuurlijk weer op een vormfout die zijn gehaaide advocaat naar voren weet te brengen. Ons immer alerte justitie-apparaat dat vooral uit multikul-rechters bestaat, weet hier wel raad mee.
Ik zie niet in hoe de uitspraak dat die gozer zo gek als een deur is en zijn vader ook nergens op gebaseerd is. Die vader zit voor de 10e keer in de bak oa voor pogingen tot moord, waarvoor hij ook al jaren in Duitsland in de bak gezeten heeft en Murat zelf haalt het in zijn botte kop z'n leraar dood te schieten vanwege een schorsing. Dan vind ik je behoorlijk gestoord en idd een levensgroot gevaar voor herhaling. Als je om iets triviaals als een schorsing al iemand dood schiet....quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik reageerde hier op:
[..]
In mij ogen is dat gelul in de ruimte van iemand die geen enkele verstand heeft van rechtsspraak en oorzaak-gevolg relatie in deze zaak en dus maar een beetje populair zit te schreeuwen. Elke straf die geen doodsstraf is, is dan bij voorbaat al belachelijk voor deze figuren, hoewel ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.
Mag wel iets genuanceerder imo.
Maar goed, ik ben dan weer voor algehele clementie van buitenlanders en het vertroetelen van jonge allochtonen schijnbaar![]()
Of Lucy de B. het werkelijk gedaan heeft is niet helemaal zeker. Er is een aantal statistici die kritiek hebben op de veroordeling.quote:Op donderdag 15 april 2004 16:50 schreef RichardQuest het volgende:
Ik zeg ook niet dat het een lekkere jongen is. Het ging er om of hij de daarom de doodsstraf moest krijgen (en zelfs gemarteld moest worden e.d.) maar dat is al weg-ge-edit.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de uitspraak dat die gozer zo gek als een deur is en zijn vader ook nergens op gebaseerd is. Die vader zit voor de 10e keer in de bak oa voor pogingen tot moord, waarvoor hij ook al jaren in Duitsland in de bak gezeten heeft en Murat zelf haalt het in zijn botte kop z'n leraar dood te schieten vanwege een schorsing. Dan vind ik je behoorlijk gestoord en idd een levensgroot gevaar voor herhaling. Als je om iets triviaals als een schorsing al iemand dood schiet....
Die 'nuance' van jou is hier compleet misplaatst.
Wat ze doen boeit me niet zoveel, al ze hem maar voorgoed verbannen uit de Nederlandse maatschappij.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een lekkere jongen is. Het ging er om of hij de daarom de doodsstraf moest krijgen (en zelfs gemarteld moest worden e.d.) maar dat is al weg-ge-edit.
Dan heb je pech.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:27 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wat ze doen boeit me niet zoveel, al ze hem maar voorgoed verbannen uit de Nederlandse maatschappij.
nou nou nou, laten we even niet te snel oordelen, ik heb ook ooit in dezelfde situatie gezeten als murat op school, ik heb leraren hele enge/erge dingen zien doen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:21 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de uitspraak dat die gozer zo gek als een deur is en zijn vader ook nergens op gebaseerd is. Die vader zit voor de 10e keer in de bak oa voor pogingen tot moord, waarvoor hij ook al jaren in Duitsland in de bak gezeten heeft en Murat zelf haalt het in zijn botte kop z'n leraar dood te schieten vanwege een schorsing. Dan vind ik je behoorlijk gestoord en idd een levensgroot gevaar voor herhaling. Als je om iets triviaals als een schorsing al iemand dood schiet....
Die 'nuance' van jou is hier compleet misplaatst.
Dat is nog maar af te wachten. Als justitie het niet doet zou het me niet verbazen als een burger op eigen houtje hem de toegang tot de maatschappij ontzegt. Zeg maar hetzelfde als met Volkert van der Graaf kan gebeuren over een paar jaar.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan heb je pech.
Of dat nu de ergste consequentie is van zijn daad.......quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:31 schreef JohnDope het volgende:
Schieten is inderdaad dom, want nu kan die jongen de eerste 5 jaar geen opleiding meer volgen.
En waarschijnlijk krigjt die burger dan nog een hogere straf ook dan Murat zelf heeft gekregen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:32 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dat is nog maar af te wachten. Als justitie het niet doet zou het me niet verbazen als een burger op eigen houtje hem de toegang tot de maatschappij ontzegt. Zeg maar hetzelfde als met Volkert van der Graaf kan gebeuren over een paar jaar.
En waarschijnlijk zijn er dan heel veel mensen heel erg blij mee.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
En waarschijnlijk krigjt die burger dan nog een hogere straf ook dan Murat zelf heeft gekregen.
quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:30 schreef BVO het volgende:
Worden jullie nou niet moe van jezelf dat jullie heel de tijd een moordenaar aan het verdedigen zijn?
Die mensen zijn een grote bedreiging voor de democratie.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
En waarschijnlijk zijn er dan heel veel mensen heel erg blij mee.
Met nuances schieten we niet echt op in dit land.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:00 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik reageerde hier op:
[..]
In mij ogen is dat gelul in de ruimte van iemand die geen enkele verstand heeft van rechtsspraak en oorzaak-gevolg relatie in deze zaak en dus maar een beetje populair zit te schreeuwen. Elke straf die geen doodsstraf is, is dan bij voorbaat al belachelijk voor deze figuren, hoewel ze geen flauw idee hebben waar ze het over hebben.
Mag wel iets genuanceerder imo.
Maar goed, ik ben dan weer voor algehele clementie van buitenlanders en het vertroetelen van jonge allochtonen schijnbaar![]()
jah joh, wij houden van Murat, nou goed. . Wijs mij een iemand aan die hem hier verdedigt voor wat hij heeft gedaan.. of hou gewoon op met blaten.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:30 schreef BVO het volgende:
Worden jullie nou niet moe van jezelf dat jullie heel de tijd een moordenaar aan het verdedigen zijn?
laat je eens nakijken.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die mensen zijn een grote bedreiging voor de democratie.
Wat weinig?quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:42 schreef Re het volgende:
5 jaar lijkt wat weinig, TBS wil zeggen dat men Murat dus blijkbaar als psychisch gestoord wil neerzetten, en volgens mij is hij dat ook
ik verdedig hem helemaal niet, maar ik weet wel dat er bepaalde leraren zijn, dat zijn zulke tirannen, je vraagt je gewoon af waarom die mensen leraar zijn geworden.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:42 schreef Re het volgende:
[..]
jah joh, wij houden van Murat, nou goed. . Wijs mij een iemand aan die hem hier verdedigt voor wat hij heeft gedaan.. of hou gewoon op met blaten.
5 jaar lijkt wat weinig, TBS wil zeggen dat men Murat dus blijkbaar als psychisch gestoord wil neerzetten, en volgens mij is hij dat ook
quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
laat je eens nakijken.
Dit land is diep gezonken. De moordenaar kan rekenen op sympathie, mededogen en begrip van de vooral progressieve medemens ..... ondertussen is de woning van de vermoorde echtgenoot & vader nog steeds vervuld met smart. Maar dat interesseert kennelijk deze mensen met "heel genuanceerde opvattingen" geen bal.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:30 schreef BVO het volgende:
Nee, met willekeur, agressie, generalisatie en berechting zonder proces schieten we pas wat opquote:Op vrijdag 16 april 2004 11:41 schreef Ippon het volgende:
[..]
Met nuances schieten we niet echt op in dit land.
"wat" is geen absoluut begripquote:Op vrijdag 16 april 2004 11:46 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Wat weinig?
een factor twintig zal je bedoelen.
Logische deductie en dito inductie zijn blijkbaar onbekende termen voor jou.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:46 schreef SCH het volgende:
[..]Dus jij vindt het normaal dat mensen die hun straf hebben uitgezeten, daarna worden doodgeschoten. Als je dat niet afkeurt, ben je tegen de democratie jah, wat snap je daar niet aan?
Dank dat je me gelijk geeftquote:Op vrijdag 16 april 2004 11:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Logische deductie en dito inductie zijn blijkbaar onbekende termen voor jou.
quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dank dat je me gelijk geeft
Je hebt gewoon echt geen argumenten he. Je roept maar wat dingen, en trekt vervolgens je handen er vanaf. Als je het waard was, zou ik je laf noemen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:55 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
![]()
Onzin, met een strenge doch rechtvaardige berechting (nmm is de doodstraf vaak rechtvaardig) schieten we idd echt op met dit land.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:47 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, met willekeur, agressie, generalisatie en berechting zonder proces schieten we pas wat op![]()
Argumenten zijn in deze niet zo belangrijk. Alleen heldere statements/ideeën en een effectieve uitvoering daarvan leiden tot iets oplossingen.quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt gewoon echt geen argumenten he. Je roept maar wat dingen, en trekt vervolgens je handen er vanaf. Als je het waard was, zou ik je laf noemen.
quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:57 schreef SCH het volgende:
Als je het waard was, zou ik je laf noemen.
Rechtvaardig is het nu al (ondanks figuren zoals jij die liever vooraf al een strafmaat vaststellen)quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:57 schreef Ippon het volgende:
[..]
Onzin, met een strenge doch rechtvaardige berechting schieten we idd echt op met dit land.
Een OM dat lage straffen eist en een rechterlijke macht die compleet los van de samenleving staat niet?quote:Op vrijdag 16 april 2004 11:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Die mensen zijn een grote bedreiging voor de democratie.
Onze operetterechtspraak leidt tot treurige misstanden. Slachtoffers en nabestaanden van slachtoffers worden niet of nauwelijks gecompenseerd. Vaak krijgen zij respektievelijk de doodstraf (van de misdadiger zelf) of levenslang (het verdriet van de nabestaanden). De dader is meestal na een tijdje weer op vrije voeten.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:06 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Rechtvaardig is het nu al (ondanks figuren zoals jij die liever vooraf al een strafmaat vaststellen)
En strenger zou inderdaad niet slecht zijn, hoewel dat dan voor elke burger zou moeten gelden.
Maar ik heb zelf te weinig kennis van het proces waardoor rechtsregels gevormd worden dus daar kan ik niet veel inhoudelijks over zeggen.
Inderdaad, ik ben het met je eens. Murat heeft een leraar die midden in het leven stond zomaar daarvan berooft. Dat is met 5 jaar cel niet goed te praten.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:36 schreef Ippon het volgende:
Onze operetterechtspraak leidt tot treurige misstanden. Slachtoffers en nabestaanden van slachtoffers worden niet of nauwelijks gecompenseerd. Vaak krijgen zij respektievelijk de doodstraf (van de misdadiger zelf) of levenslang (het verdriet van de nabestaanden). De dader is meestal na een tijdje weer op vrije voeten.
Dat is het ook niet. Ook niet met 30 jaar.quote:Op vrijdag 16 april 2004 12:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ben het met je eens. Murat heeft een leraar die midden in het leven stond zomaar daarvan berooft. Dat is met 5 jaar cel niet goed te praten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |