Laat het alsjeblieft niet zover komen dat er weer allemaal thunderdome feesten komen en iedereen weer z´n australian of cavello kloffie uit de kast gaat trekken.
quote:De Randstad, dat is pas de échte wereld! Alles daarbuiten zijn boeren, en onderontwikkeld. In de Randstad hebben ze tenminste minimaal 1 moord per dag, wordt er 50% van de vaderlandse drugs gebruikt en worden er alleen al in Amsterdam per dag meer dan 20 auto's gestolen.
Op dinsdag 31 juli 2001 15:26 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
Ik heb deze vakantie wel weer gemerkt dat Gabber en Hardcore weer volop begint te leven en vooral buiten de randstad domme boeren weer hun bomberjackie hebben aangetrokken.
De Randstad, that's where the action is!
Geen Domme Kaalgeschoren Apen Meer!!
Weg Weg Weg!!
quote:Ja, dat klopt!
Op dinsdag 31 juli 2001 15:29 schreef CraZaay het volgende:[..]
De Randstad, dat is pas de échte wereld! Alles daarbuiten zijn boeren, en onderontwikkeld. In de Randstad hebben ze tenminste minimaal 1 moord per dag, wordt er 50% van de vaderlandse drugs gebruikt en worden er alleen al in Amsterdam per dag meer dan 20 auto's gestolen.
quote:waarschijnlijk dat gabbers Urban Guerilla's zijn
Op dinsdag 31 juli 2001 15:33 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja, dat klopt!
Wat wou je mee zeggen en wat heeft dit met gabber te maken
quote:Volgens mij zei hij dat 'domme boeren' nu ál/pas/weer gabber zijn geworden... Dus als je geen gabber bent hoef je je niet zo beledigd te voelen volgens mij...
Op dinsdag 31 juli 2001 15:29 schreef CraZaay het volgende:[..]
De Randstad, dat is pas de échte wereld! Alles daarbuiten zijn boeren, en onderontwikkeld. In de Randstad hebben ze tenminste minimaal 1 moord per dag, wordt er 50% van de vaderlandse drugs gebruikt en worden er alleen al in Amsterdam per dag meer dan 20 auto's gestolen.
Tis trouwens wel zo dat er buiten de randstad meer gasten op hun scootertje met een (bijna) kale kop en een bomberjack. Tenminste dat viel mij ook op...
onzinnig topic. Als je Gabber niet mooi vindt en je niet eens bent met hun kledingstijl, dan kijk je maar ff de andere kant op. Ik vind de reacties hier behoorlijk intolerant. Ik ben zelf een metal freak maar als er een thunderdome feest gegeven wordt moeten ze dat vooral doen. Er zal waarschijnlijk wel een markt voor zijn.
quote:Ik kwoot Mitch_Buchannon: "Ik heb deze vakantie wel weer gemerkt dat Gabber en Hardcore weer volop begint te leven en vooral buiten de randstad domme boeren weer hun bomberjackie hebben aangetrokken."
Op dinsdag 31 juli 2001 15:33 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja, dat klopt!
Wat wou je mee zeggen en wat heeft dit met gabber te maken
M.a.w.: Alles wat niet uit de Randstad komt zijn boeren. En dan voel ik me als Brabander aangesproken (als is er met boeren nix mis). En aan dat begrip wordt aan Mr. Mitch een negatieve betekenis gegeven.
Gelukkig zijn sommige mensen geen gabber/rap/...-fans en komen ze uit de Randstad. Die zijn tenminste slim.
[Dit bericht is gewijzigd door CraZaay op 31-07-2001 15:45]
quote:Mij ook, dus laat CraZaay maar uit zijn nek spetteren. Zie die gasten vrijwel nooit (meer) in grote steden, en ben d'r niet rouwig om. Dus sluit ik me bij de topicstarter aan.
Op dinsdag 31 juli 2001 15:40 schreef PokerFace het volgende:[..]
Tis trouwens wel zo dat er buiten de randstad meer gasten op hun scootertje met een (bijna) kale kop en een bomberjack. Tenminste dat viel mij ook op...
quote:Een bomberjackie is op zich een normale jas hoor, die ook vaak door niet gabber gedragen wordt. Sterker nog: de meeste gabbers dragen geen gabberkleding meer. Ik wil niet veel zeggen, maar de laatste keer dat ik een Aussie of Cavello in het wild heb gezien is wel een enorme tijd geleden.
Ik heb deze vakantie wel weer gemerkt dat Gabber en Hardcore weer volop begint te leven en vooral buiten de randstad domme boeren weer hun bomberjackie hebben aangetrokken.
quote:Hoef jij je toch niet te schamen? en bovendien zijn er wel ergere dingen hoor... ik schaam mij ook niet wanneer er weer een punker met rechtopstaande haren in regenboogkleuren en een 1 of ander versleten kloffie voorbij komt denderen... laat hem lekker, en laat die "gabbers" (tussen quotes, omdat je niet altijd zeker meer weet of het wel een hardcoreliefhebber is) lekker hun gang gaan
Ook tijdens uitgaan in Lloret zag ik ze weer verschijnen en jezus, wat schaam ik me als hollander als er weer zo´n lompe gabber voorbij komt hakken.
quote:Van die feesten heb jij geen last, en ja... 25 augustus is er weer een. Hopelijk gaan er binnekort ook weer Digital Overdose's komen. Die Cavello's vond ik altijd wel lekker spul om in te lopen dus van mij mogen ze weer hip worden
Laat het alsjeblieft niet zover komen dat er weer allemaal thunderdome feesten komen en iedereen weer z´n australian of cavello kloffie uit de kast gaat trekken.
Jij jouw muziek, en de gabbers hun muziek (en kleding)
quote:Of hij bedoelt: alles wat gabber is zijn boeren..? Boeren is meer een aanduiding voor onderontwikkelde figuren dan uit welke streek je komt denk ik
Op dinsdag 31 juli 2001 15:43 schreef CraZaay het volgende:[..]
M.a.w.: Alles wat niet uit de Randstad komt zijn boeren. En dan voel ik me als Brabander aangesproken (als is er met boeren nix mis).
quote:Ja, en volgens Mr. Mitch zitten er geen boeren (dus onderontwikkelde figuren) in de Randstad. Volgens hem zijn mensen uit de Randstad dus slimmer/moderner/whatever dan mensen buiten de Randstad?
Op dinsdag 31 juli 2001 15:48 schreef kamagurka het volgende:[..]
Of hij bedoelt: alles wat gabber is zijn boeren..? Boeren is meer een aanduiding voor onderontwikkelde figuren dan uit welke streek je komt denk ik.
quote:In dat geval moet je je van Mr. Mitch geen zak aantrekken! De mensen in de randstad zijn immers voor 95% afkomstig uit de omstreken, dus als je je als randstedeling boven de provincie gaat stellen bijt je jezelf alleen maar in je staart.
Op dinsdag 31 juli 2001 15:52 schreef CraZaay het volgende:[..]
Ja, en volgens Mr. Mitch zitten er geen boeren (dus onderontwikkelde figuren) in de Randstad. Volgens hem zijn mensen uit de Randstad dus slimmer/moderner/whatever dan mensen buiten de Randstad?
Maar ontopic: ik vind gabber erg lompe muziek en zeker niet ontwikkelt. Of het al dan niet aan het terugkomen is daar heb ik (gelukkig) toch geen zak over te zeggen... Hoewel ik liever wat interessantere muziek de kop op zou willen zien steken.
wat een slap geouwehoer weer zeg!!
Als je de muziek niet mooit vind luister je er toch niet na!!
Als je de feesten niet leuk vind dan ga je er niet heen..
Als je de kleren niet mooi vind draag ze dan niet
en ga geen andere mensen lopen afzeiken die wel in die kleren lopen wel naar die muziek luisteren en wel naar die feesten gaan
Dank u wel...
Stelletje meelopende
quote:1: Dat doe ik ook niet
Op dinsdag 31 juli 2001 15:57 schreef kamagurka het volgende:[..]
1: In dat geval moet je je van Mr. Mitch geen zak aantrekken!
2: Ik vind gabber erg lompe muziek en zeker niet ontwikkelt. Of het al dan niet aan het terugkomen is daar heb ik (gelukkig) toch geen zak over te zeggen... Hoewel ik liever wat interessantere muziek de kop op zou willen zien steken.
2: Dat is je goed recht. Als iedereen zich nu zo zou uiten, geef je je oprechte mening, zonder iemand anders daarbij in zijn/haar eer aan te tasten.
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 15:57 was de signature van kamagurka het volgende:
the meak shall inherit the earth
Meak (?), n. [Cf. AS. mce sword, OS. maki, Icel. maekir.]
A hook with a long handle
Hoezo gaan haken met lange handvaten de wereld bevolken?
sorry dat viel me ineens op.
/offtopic
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:08 schreef CraZaay het volgende:Als iedereen zich nu zo zou uiten, geef je je oprechte mening, zonder iemand anders daarbij in zijn/haar eer aan te tasten.
Maar zoals zanderr al in het door jou geopende topic zegt: mensen doen dit dus om reacties uit te lokken
-mijn mening..
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 16:12 schreef Tokus het volgende:
offtopic, maar dit viel me net op
[..][i]
Meak
haken met lange handvaten de wereld bevolken?
sorry dat viel me ineens op./offtopic
Je vraagt je precies af wat ik me dus ook altijd bij dit woord afvroeg. Nou heb ik het laatst opgezocht, en het is een zin uit de bijbel (english one of course). Het betekent zoiets van: "de zwakkeren erven de wereld" meak staat voor de onderdrukten en de hulpeloze schapen die uiteindelijk (door hun geloof?) dus de aarde zullen bevolken.... kan d'r ook niets anders van maken, meak is dus eigelijk weak.. Even om aan te geven dat het engels ook vol rare kronkels zit denk ik.
>>While christianity teaches falsities like "love thy neighbor" and "the meak shall inherit the earth", the truth is that we are naturally meant to vie for power over the other person (the Will to Power)<<
Matthew 5:5 Blessed are the meek: for they shall inherit the earth
Meek
(definition) by Webster 1913 Wed Dec 22 1999 at 01:06:23 UTC
Meek (?), a. [Compar. Meeker (?); superl. Meekest.] [OE. mek, meoc; akin to Icel. mjkr mild, soft, Sw. mjuk, Dan. myg, D. muik, Goth. mukamdei gentleness.]
1.
Mild of temper; not easily provoked or orritated; patient under injuries; not vain, or haughty, or resentful; forbearing; submissive.
Not the man Moses was very meek. Num. xii. 3.
(ben geen bijbelkenner trouwens, maar ik weet wel dat het meek is, ipv meak)
quote:Zie! Neem hierna wel een sig die ik beter snap..
Op dinsdag 31 juli 2001 16:33 schreef emerey het volgende:
ff half ontopic:
het woord meak is eens ergens in een hardcore tekst gebruikt, daar was sprake van de meak vs. the strong
dus meak zal dan wel iets als zwak, hulpeloos betekenen
quote:bedankt voor uw inzichtvolle reactie
Op dinsdag 31 juli 2001 16:38 schreef starshine-girl het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeee geen gabber!!!!![]()
![]()
Niet meer nooit!!!!![]()
quote:Ode aan IndemnitY!
Op dinsdag 31 juli 2001 16:08 schreef IndemnitY het volgende:
Totaal offtopic:
Ikop randstedelingen die denken dat ze alles zijn, alleen omdat ze daar wonen. Zelf kom ik uit Nijmegen en daar ben ik zeer trots op! Ik zou zelf nooit in de randstad willen wonen!
* merulez is brabander maar als alles volgens planning verloopt gaat ie over een jaar in Nijmegen studeren
Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
ze dragen ook geen aussies meer maar lonsdale en geruite overhemden
dus als je al een gabber met een trainingsjack ziet is het ws een achtergebleven idioot.
Hardcore roelt trouwens naar mijn mening en ik vind het kortzichtig om het in de hoek te schuiven als "niet"muziek
Wacht maar af de invloeden van hardcore worden nog wel een keer duidelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Sjoerdje op 31-07-2001 16:58]
quote:H'mmm
Op dinsdag 31 juli 2001 16:32 schreef Tokus het volgende:
het is "the meek shall inherit the earth"
Deze quote wordt ook gebruikt in het geweldige nummer 2112 van Rush volgens mij.
J.
quote:Hardcore is slechts harde techno kicks met een aantal overstuurde elementen. Door het gebrek aan melodieuze elementen( en dan heb ik het niet over rifjes/riedeltjes) zal het niet veel invloed hebben op de muziek als geheel.
Op dinsdag 31 juli 2001 16:52 schreef Sjoerdje het volgende:
Onzinnig topic eik...Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
dus als je al een gabber met een trainingsjack ziet is het ws een achtergebleven idioot.Hardcore roelt trouwens naar mijn mening en ik vindt het kortzichtig om het in de hoek te schuiven als "niet"muziek
Wacht maar af de invloeden van hardcore worden nog wel een keer duidelijk
Misschien zal men meer snares en dergelijke gaan oversturen, maar dat bestond voor die tijd ook al. In de maat is ook al niets bijzonders te vinden. Het genre heeft ( of je het nu leuk vind of niet) muzikaal te weinig te bieden om echt een grote invloed te hebben op andere stijlen.
Crossovers zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar een significante blijvende invloed lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
quote:Hardcore heeft zich met recht afgescheiden van de techno, ik vind het toch echt wel ontwikkeld naar een op zichzelf staande muziek stijl.
Op dinsdag 31 juli 2001 16:59 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Hardcore is slechts harde techno kicks met een aantal overstuurde elementen. Door het gebrek aan melodieuze elementen( en dan heb ik het niet over rifjes/riedeltjes) zal het niet veel invloed hebben op de muziek als geheel.
Misschien zal men meer snares en dergelijke gaan oversturen, maar dat bestond voor die tijd ook al. In de maat is ook al niets bijzonders te vinden. Het genre heeft ( of je het nu leuk vind of niet) muzikaal te weinig te bieden om echt een grote invloed te hebben op andere stijlen.
Crossovers zijn natuurlijk altijd mogelijk, maar een significante blijvende invloed lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
De manier waarop de bass drums worden vervormd en versterkt is een techniek die echt puur uit de hardcore is ontstaan, je hoort het nu in alle soorten muziek, van trance tot de chemical brothers.
Het heeft zeker zn stempel gedrukt op verschillende soorten dansmuziek.
Zo heeft hardcore zn steentje ook bij gedragen aan de hedendaagse drum n bass, mn meest favoriete muzieksoort van de laatste jaren, een muzieksoort die volgens mij opnieuw open deuren intrapt maar toch zeker weer zn invloed gaat hebben op de toekomst.
Naar mijn mening heeft hardcore dus wel zeker zn invloed gehad op de evolutie van hedendaagse dansmuziek.
sterker zonder hardcore had de meeste dans muziek er heel anders uit gezien nu.
quote:Die kisten zijn zeker Dr. Marten's? Geen rode bretels?
Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
dus als je al een gabber met een trainingsjack ziet is het ws een achtergebleven idioot.
Doet mij toch sterk denken aan een andere 'groep' personen.
quote:hmz of het dr martens zijn weet ik niet.
Op dinsdag 31 juli 2001 17:13 schreef CraZaay het volgende:[..]
Die kisten zijn zeker Dr. Marten's? Geen rode bretels?
Doet mij toch sterk denken aan een andere 'groep' personen.
on topic again:
idd bretels ook
en idd dat tenue hoorde altijd bij de skinheads en psycho's
quote:ROTFL
Op dinsdag 31 juli 2001 17:09 schreef Sjoerdje het volgende:[..]
Hardcore heeft zich met recht afgescheiden van de techno, ik vind het toch echt wel ontwikkeld naar een op zichzelf staande muziek stijl.
Door de hardcore zijn een aantal nieuwe synthesisergeluiden in de electronische muziek geintroduceert die voorheen niet als "lead" instrument geschikt werden geacht.De manier waarop de bass drums worden vervormd en versterkt is een techniek die echt puur uit de hardcore is ontstaan, je hoort het nu in alle soorten muziek, van trance tot de chemical brothers.
Het heeft zeker zn stempel gedrukt op verschillende soorten dansmuziek.
Zo heeft hardcore zn steentje ook bij gedragen aan de hedendaagse drum n bass, mn meest favoriete muzieksoort van de laatste jaren, een muzieksoort die volgens mij opnieuw open deuren intrapt maar toch zeker weer zn invloed gaat hebben op de toekomst.
Naar mijn mening heeft hardcore dus wel zeker zn invloed gehad op de evolutie van hedendaagse dansmuziek.
sterker zonder hardcore had de meeste dans muziek er heel anders uit gezien nu.
Volgens mij ben je niet op de hoogte van wat op techno gebied is uitgebracht. Je bent zeker nooit verder gekomen dan de op TV gepromote CD's?
De overstuurde bassdrum en de overgemoduleerde synthloopjes zijn niet door de gabbers "uitgevonden".
Wanneer je Second Phase - Mentasm (overgemoduleerde synthloopje), 808 State - Cubik (extreem overstuurde synthklanken), Public Energy - 303, Edge of Motion - Setup 707 (beide met overstuurde 909 klanken) beluistert, dan zul je de omgekeerde conclusie trekken: Gabber is afgeleid van een paar elementen uit techno.
Enige invloed van hardcore op techno en drum n bass neem ik al helemaal niet serieus. In het begin beperkte hardcore zich voornamelijk tot Nederland, waar de hokjesgeest in de house-scene voor een zekere isolatie heeft gezorgd.
Waar de invloed op een oorspronkelijk Engelse (drum 'n bass) stroming vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk. Juist drum 'n bass heeft een aantal herkenbare/karakteristieke aspecten (filtergebruik wat volkomen afwijkt van techno bijvoorbeeld).
ten eerste,
als ik zeg dat ik vooral weer gabbers buiten de randstad zie, en dat met name domme boeren zijn, betekent dat nog niet dat iedereen buiten de randstand een boer is of minderwaardig ofzoiets. Hoewel de randstad wel vaak voorloopt op de provincie op meerdere vlaktes bijv muziek of kleding.
ten tweede,
ik heb de laatste tijd onwijs veel gabbers gezien en die hadden allemaal oldscool gabberkleding, dus bomberjacks (en ja, daar lopen voor 90 procent alleen (nog) gabbers mee, en nog 5 procent skinheads maar die tel ik niet mee), ausies en cavello broeken. Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.
ten derde,
als je het leuk vind om voor lul te lopen ga dan vooral je gang, koop maar weer een mooie cavello, zet het ritsje open zodat ie mooi over je air max classic valt en hak er maar op los.
quote:Mee eens * kamagurka zet weer een retegoeie DnB cd op
Op dinsdag 31 juli 2001 17:26 schreef drexciya het volgende:Waar de invloed op een oorspronkelijk Engelse (drum 'n bass) stroming vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk. Juist drum 'n bass heeft een aantal herkenbare/karakteristieke aspecten (filtergebruik wat volkomen afwijkt van techno bijvoorbeeld).
quote:in de wandelgangen heet dat een skinhead. Waarbij men weer onderscheid kan maken tussen de "wij slaan mensen in elkaar omdat we dat leuk vinden"-skins (gevaarlijk), en de "wij zijn trots op onze arbeidersafkomt en we drinken bier en luisteren naar oi-muziek"-skins (lieve mensen).
Onzinnig topic eik...Maar ik wil er ff op wijzen dat de gabbers van tegenwoordig niet meer op gympen lopen maar op legerkisten
quote:de hedendaagse drum n bass is ontstaan uit jazz en dancehall
Op dinsdag 31 juli 2001 17:26 schreef drexciya het volgende:[..]
Waar de invloed op een oorspronkelijk Engelse (drum 'n bass) stroming vandaan komt is mij dan ook volstrekt onduidelijk. Juist drum 'n bass heeft een aantal herkenbare/karakteristieke aspecten (filtergebruik wat volkomen afwijkt van techno bijvoorbeeld).
quote:bron: www.gabber.nl
Op dinsdag 31 juli 2001 17:27 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
ff wat dingentjes rechtzetten.....ten tweede,
ik heb de laatste tijd onwijs veel gabbers gezien en die hadden allemaal oldscool gabberkleding, dus bomberjacks (en ja, daar lopen voor 90 procent alleen (nog) gabbers mee, en nog 5 procent skinheads maar die tel ik niet mee), ausies en cavello broeken. Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.
(15-5-2001) Huisregels M.O.H.
De organisatie van de Masters of hardcore feesten heeft in samenwerking met de politie, gemeente en beveiligingbureaus enkele huisregels opgesteld. Zo mogen er op Masters of hardcore evenementen geen politieke meningen uitgedragen worden, met name zal rasictisch en fasistisch gedrag niet worden getollereerd. Party people only!
Tevens zal er een dress-code gehanteerd worden:
-Geen kisten met witte veters.
-Geen bretels.
-Geen rangers.
-Geen geruite overhemden.
Natuurlijk zijn ook enige andere white-power, neo-nazi, rasistische of fasistische uitingen ten strengste verboden. Ieder die dit wel doet zal worden verwijderd en worden overgedragen aan de politie. de organisatie taalt weten dat deze regels nodig zijn omdat het dragen van bovenstaande kleding geassocieerd kan worden met rasisten & facisten. Deze zijn namelijk niet welkom op hun evenementen.
Natuurlijk zijn voetbalshirts nog steeds niet toegestaan. (maar dat wist je vast al!)
Fuck de hokjesgeest!
Ik snap echt niet dat mensen proberen hardcore af te kraken en tegelijkertijd trance of clubtrance of watdanook te verdedigigen. T'is allemaal housemuziek, tkomt allemaal uit dezelfde kastjes. T'is allemaal beinvloed door elkaar. Hardcore jat idee-en uit de techno scene, techno jat idee-en uit de hardcore scene, trance jat idee-en uit de club scene, club jat idee-en uit de trance scene. Zo gaat het overal. Als jij (of de producers in dit geval) iets moois ziet/hoort/eet/voelt dan zal je het toch echt (onderbewust) overnemen...
En tja, van die kleding. Dat snap ik al zowiezo niet. Waarom moet iedereen, die een bepaalde soort muziek goed vindt, gelijk hetzelfde dragen als wat de 'norm' in die scene is? Nu is het zo dat als je het niet doet, je raar wordt aangekeken en men je gelijk al het stempel "meeloper" geeft. Jammer maar helaas.
verder:
quote:Dat is omdat jij mensen in een geruit overhemd nooit zal kwalificeren als een hardcoreliefhebber. Duh!
Ik heb nog nooit een gabber in een geruitoverhemd ofzo gezien, dat zal wel een verdwaalde houthakker van het platteland zijn geweest.
Hardcore stond gelijk aan een imago; dat kwam doordat er in '95 een mediabeeld onstond. In '98/99 stierf hardcore een schijndood. Veel liefhebbers droegen sindsdien casual kleding en gingen ook luisteren naar andere muziek (bij gebrek aan releases)... echter, het is gewoomn gebleken dat je een goede stroming niet dood krijgt en nu leeft het in de underground met z'n eigen aanhang net als Metal e.d.
Hardcore lijkt onsterfelijk, en mensen 'ontdekken' het weer. En zolang er niet weer een dresscode aan de muziekstijl wordt vastgeplakt vind ik het niet erg.
quote:Ik ben zeker wel verder gekomen dan de TV-cd's, als je me beter zou kennen, zou je die opmerking niet plaatsen, maar goed! Het gaat erom dat de overstuurde zooi inherent is aan hardcore, het gaat er niet om wie van wie jat. Veel invloed kan het niet hebben, want andere muziekstromingen hebben al nix aan dit kenmerk, laat staan de rest.
Op dinsdag 31 juli 2001 17:26 schreef drexciya het volgende:[..]
ROTFL
![]()
![]()
![]()
Volgens mij ben je niet op de hoogte van wat op techno gebied is uitgebracht. Je bent zeker nooit verder gekomen dan de op TV gepromote CD's?
De overstuurde bassdrum en de overgemoduleerde synthloopjes zijn niet door de gabbers "uitgevonden".
Wanneer je Second Phase - Mentasm (overgemoduleerde synthloopje), 808 State - Cubik (extreem overstuurde synthklanken), Public Energy - 303, Edge of Motion - Setup 707 (beide met overstuurde 909 klanken) beluistert, dan zul je de omgekeerde conclusie trekken: Gabber is afgeleid van een paar elementen uit techno.
Hardcore is gewoon een vrij lege stroming die gebruikt maakt van onoriginele loopjes, riffjes, bassdrums enzo. Het is allemaal al een keer gedaan, maar nog niet met zo'n setup van instrumenten. Voor mij is het ook meer een 'cross-over' genre, dan een serieus volwassen genre.
quote:Okay.
ff wat dingentjes rechtzetten.....ten eerste,
als ik zeg dat ik vooral weer gabbers buiten de randstad zie, en dat met name domme boeren zijn, betekent dat nog niet dat iedereen buiten de randstand een boer is of minderwaardig ofzoiets. Hoewel de randstad wel vaak voorloopt op de provincie op meerdere vlaktes bijv muziek of kleding.
Dat de Randstad voorloopt op de rest van Nederland is natuurlijk onzin, maar goed. Ik woon zelf in Eindhoven, de vijfde stad van Nederland kwa inwoners, en we lopen niet achter. Er zitten hier platenzaken waar dj's uit half Nederland naartoe komen om muziek te kopen. De kledingmode wordt bepaalt door de media en de gerenomeerde merken en die werken (inter)nationaal.
Randstad loopt vast wel voor met iets, maar wat ...?
quote:Ok, en daarom heeft de Oor, toch een respectabel muziekblad denk ik, 2 a 3 jaar geleden een meerpagina interview gepubliceerd met niemand minder dan DJ Ruffneck en kreeg zijn Cd een meer dan positieve recensie.
Op dinsdag 31 juli 2001 18:10 schreef Tranceptor het volgende:
Hardcore is gewoon een vrij lege stroming die gebruikt maakt van onoriginele loopjes, riffjes, bassdrums enzo. Het is allemaal al een keer gedaan, maar nog niet met zo'n setup van instrumenten. Voor mij is het ook meer een 'cross-over' genre, dan een serieus volwassen genre.
Als zo'n blad Hardcore gewoon serieus neemt, in ieder geval serieuzer dan bijvoorbeeld de hedendaagse transcescene (met het hoge Milk inc gehalte) wie ben jij dan om het uit te maken als niet serieus?
Verder ben ik benieuwd wat de meeste hardcorehaters hier onder hardcore verstaan. Zien zij beelden van 15-jarige kale mannetjes in bombers op een Aprilia Viper die mensen op straat een beetje lastig vallen en helemaal uit hun plaat gaan op hakkuhbar, Gabberpiet en de Mosselman voor zich, of zien zij de hedendaagse realiteit, gewoon mensen die geen vast kledingpatroon hebben en naar een bepaalde muziekstijl luisteren omdat ze dat leuk vinden en niet om er bij te horen voor zich?
Ik heb me ook aan de periode 95-99 geergerd. Wordt ik gvd op straat uitgescholden door gastjes van 13-14 in een aussie voor zwabber terwijl ik er al in '93 mee bezig was en nu in 2001 nog steeds wekelijks het nieuwste spul op plaat aanschaf terwijl zij in 98 begonnen te R&B-en en nu wekelijks staan te "trancen'...
Ik had ook een hekel aan dat type gabber... en ik ben nu blij hoe het gelopen is na 98. Hardcore is nu gewoon hoe het hoort te zijn. Niet te groot, niet te klein en de hardcoreliefhebbers zijn 'pure'. Wie nu zegt dat ze hardcore top vinden zegt dat niet om er bij te horen maar omdat ze het gewoon echt top vinden.
Het enigste wat me nu bugged zijn 'achtergebleven skaters' (no offence, maar dat was altijd de verzamelnaam voor alles in een 'broek met de kruis op de knieen en een hondenriem aan de portemonnaie' wat iemand in een bomber uitschold op straat) die nou weer hier op alles met een (harde) bassdrum loopt te zeiken.
Wordt eens wakker zou ik zeggen, en verander je attitude! Zoals 4 jaar geleden wordt het (hopelijk) niet meer, dus what's the fuss people.
quote:heb jij dit overgetypt, of staat het echt zo op de website? Niet erg consequent in de spelling....
Op dinsdag 31 juli 2001 17:38 schreef Sjoerdje het volgende:[..]
bron: www.gabber.nl
(15-5-2001) Huisregels M.O.H.
De organisatie van de Masters of hardcore feesten heeft in samenwerking met de politie, gemeente en beveiligingbureaus enkele huisregels opgesteld. Zo mogen er op Masters of hardcore evenementen geen politieke meningen uitgedragen worden, met name zal rasictisch en fasistisch gedrag niet worden getollereerd. Party people only!Natuurlijk zijn ook enige andere white-power, neo-nazi, rasistische of fasistische uitingen ten strengste verboden. Ieder die dit wel doet zal worden verwijderd en worden overgedragen aan de politie. de organisatie taalt weten dat deze regels nodig zijn omdat het dragen van bovenstaande kleding geassocieerd kan worden met rasisten & facisten. Deze zijn namelijk niet welkom op hun evenementen.
quote:Damn, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Veel mensen denken dat hardcore nog zoiets als hakkuhbar is of zoals de allereerste hardcore: euromasters enzo. Een bass, geen melodie, geschreeuw enzo, dat is het dus echt niet meer.
Op dinsdag 31 juli 2001 18:41 schreef MikeyMo het volgende:[..]
Ok, en daarom heeft de Oor, toch een respectabel muziekblad denk ik, 2 a 3 jaar geleden een meerpagina interview gepubliceerd met niemand minder dan DJ Ruffneck en kreeg zijn Cd een meer dan positieve recensie.
Als zo'n blad Hardcore gewoon serieus neemt, in ieder geval serieuzer dan bijvoorbeeld de hedendaagse transcescene (met het hoge Milk inc gehalte) wie ben jij dan om het uit te maken als niet serieus?
Verder ben ik benieuwd wat de meeste hardcorehaters hier onder hardcore verstaan. Zien zij beelden van 15-jarige kale mannetjes in bombers op een Aprilia Viper die mensen op straat een beetje lastig vallen en helemaal uit hun plaat gaan op hakkuhbar, Gabberpiet en de Mosselman voor zich, of zien zij de hedendaagse realiteit, gewoon mensen die geen vast kledingpatroon hebben en naar een bepaalde muziekstijl luisteren omdat ze dat leuk vinden en niet om er bij te horen voor zich?
Ik heb me ook aan de periode 95-99 geergerd. Wordt ik gvd op straat uitgescholden door gastjes van 13-14 in een aussie voor zwabber terwijl ik er al in '93 mee bezig was en nu in 2001 nog steeds wekelijks het nieuwste spul op plaat aanschaf terwijl zij in 98 begonnen te R&B-en en nu wekelijks staan te "trancen'...
Ik had ook een hekel aan dat type gabber... en ik ben nu blij hoe het gelopen is na 98. Hardcore is nu gewoon hoe het hoort te zijn. Niet te groot, niet te klein en de hardcoreliefhebbers zijn 'pure'. Wie nu zegt dat ze hardcore top vinden zegt dat niet om er bij te horen maar omdat ze het gewoon echt top vinden.Het enigste wat me nu bugged zijn 'achtergebleven skaters' (no offence, maar dat was altijd de verzamelnaam voor alles in een 'broek met de kruis op de knieen en een hondenriem aan de portemonnaie' wat iemand in een bomber uitschold op straat) die nou weer hier op alles met een (harde) bassdrum loopt te zeiken.
Wordt eens wakker zou ik zeggen, en verander je attitude! Zoals 4 jaar geleden wordt het (hopelijk) niet meer, dus what's the fuss people.
hmmz, laat ook maar... dit is de zoveelste keer dat ik het probeer uit te leggen
quote:dat vind ik persoonlijk geen muziek. Ik snap die kale koppen ook niet. Dom gedoe!
Gabber en Hardcore
quote:Vraagje: Heb je de topic-titel gelezen en toen gereageerd, of eerst alle berichten gelezen? Ik ga maar uit van het eerste...
Op dinsdag 31 juli 2001 18:46 schreef RB-tje het volgende:[..]
dat vind ik persoonlijk geen muziek. Ik snap die kale koppen ook niet. Dom gedoe!
quote:Ja maar je mening schopt wel kont. Ik denk dat niemand fulltime naar een stijl zou moeten luisteren. Ik ben jaren 80 synthpopfan, ik heb CD's van RATM, rammstein, Limpie, Korn etc maar ik vind Hardcore gewoon een lekkere uitlaatklep qua muziekstijl. House met kracht!
Op dinsdag 31 juli 2001 19:19 schreef tjinG het volgende:
ik luister af en toe ook nog weleens naar hardcore. Wel leuk af en toe, maar niet leuk om de hele tijd naar te luisteren. Maar dat is mijn mening.
WAKE UP!!!!
ga de 25e naar thunderdome en aanschauw hoe de scene nu is
edit: typo
[Dit bericht is gewijzigd door Phydomir op 31-07-2001 20:59]
quote:Ik heb heel erg een idee van wat hardcore/gabber is, mijn beste vriend is er al jaren hartstikke fan van en ik heb zat platen moeten aanhoren.
Op dinsdag 31 juli 2001 20:50 schreef Phydomir het volgende:
Tis iig wel duidenlijk dat de meeste hier geen id hebben van wat er is gebeurt met de hardcore tussen 89 en 2001 en dat de meeste hier denken dat iedere gabber er uit ziet als gabber piet.WAKE UP!!!!
ga de 25e naar thunderdome en aanschauw hoe de scene nu is
Bovendien Oor is niet toonaangeven voor wat ik goed vind of wat ik een genre vind.
quote:precies, en zeker niet als je 1 miljoen voor een klein kut 4-bij-4 appartementje drie hoog in amsterdam zuidoost moet neerleggen!!
Totaal offtopic:
Ikop randstedelingen die denken dat ze alles zijn, alleen omdat ze daar wonen. Zelf kom ik uit Nijmegen en daar ben ik zeer trots op! Ik zou zelf nooit in de randstad willen wonen!
maaruh ontopic, ik ben et qua kleding stijl ed wel beetje eens, ik zag tijdje terug op zo'n feest van die in-de-tijd-bevroren exemplaren van het Gabberdom.. maar goed wat betreft die feesten en muziek etc. mag et van mij nog wel even aanblijven!
en weg met die tiesto&top40 trance troep -> een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!
quote:yeah! toeval, ik had nu net een discussie over dat nummer, welke beter was: de echte versie of de remix van bass-d & king matthew
Op dinsdag 31 juli 2001 21:09 schreef BdR het volgende:
een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!
quote:Hier staan wat foto's voor de mensen die denken dat iedereen nog in trainingspakken met kale koppen rondlopen. Het zijn er niet veel maar het is denk ik wel te zien dat de kledingsstijl meer casual is.
maaruh ontopic, ik ben et qua kleding stijl ed wel beetje eens, ik zag tijdje terug op zo'n feest van die in-de-tijd-bevroren exemplaren van het Gabberdom.. maar goed wat betreft die feesten en muziek etc. mag et van mij nog wel even aanblijven!
quote:Tijd voor een goeie versterker en subwoofers misschien?
Op dinsdag 31 juli 2001 21:09 schreef BdR het volgende:
en weg met die tiesto&top40 trance troep -> een BASS moet niet hore! DIE MOET JE VOELEN!!!
quote:Zal een korte discussie zijn geweest.
Op dinsdag 31 juli 2001 21:14 schreef emerey het volgende:
yeah! toeval, ik had nu net een discussie over dat nummer, welke beter was: de echte versie of de remix van bass-d & king matthew
[..]
BD & KM = (muziek dan he, feesten geven kennen ze zekers wel
Ik begin een beetje schijtziek te worden van die gasten die 't niet kunnen laten om een muziekstijl volledig af te kraken...In elk metal/hiphop/gabber/country/kinderliedjes/whatever-topic komt er wel weer zo'n leeghoofd met een reactie als "[willekeurige muziekstijl] " o.i.d.
Die gasten kunnen wat mij betreft allemaal...Laat maar...
Nee, dan meer respect voor mensen die tenminste nadenken over wat ze zeggen...
drexciya> De platen die jij opnoemt zijn geen techno-platen maar gewoon houseplaten uit een tijd dat house nog house was en er vrijwel geen onderscheid was tussen hardcore/techno/trance...Die hokjes zijn pas later ontstaan, deze platen zijn van invloed geweest op alle housestijlen.
Noem mij daarbij één muziekstijl die in deze eeuw ontstaan is waarin geen invloed van een andere muziekstijl is terug te vinden? Een muziekstijl ontstaat niet uit het niets, maar evolueert vanuit andere stijlen...Dat Hardcore invloed heeft op andere muziekstijlen is vooral goed te horen in hardhouse, daarin hoor je vrij veel hardcore-geluiden terug komen.
Hier wou ik 't ff bij laten...
Tot Thunderdome
Beetje erg hypocriet van onze oh zo gehypte dj Tiesto, die toch verdomd goed kan draaien.
quote:idd overhyped enzo, en kzag es op tv een docu over dj's, volgenden ze dj tiesto ook bij optreden (=plaatje draaien) bij een groot feest, na afloop kwam ie van podum helemaal in tranen want "et ging zo fantasties"
Op woensdag 01 augustus 2001 11:42 schreef Acathla het volgende:
..
Beetje erg hypocriet van onze oh zo gehypte dj Tiesto, die toch verdomd goed kan draaien.
anyway wat ik nog nooit heb begrepen is die hele hype rond dj's. Ik bedoel ze draaien gewoon wat lp's aan elkaar, what's the big deal!? Het enige wat ze toevoegen is de volgorde waarin ze die nummer laten horen..
okee, sommigen produceren ook (tiesto, jean) maar voor zo'n avondje draaien krijgen ze een 100-en zo niet 1000-en guldens..
WTF? HAS THE WORLD GONE MAD?!?!
Kunnen we nog 1 keer Rave the City IV overdoen....asjeblieft
Een realaudio-stukje is hier te horen: http://www.thedjmixes.com/third/catscanltd2b2.ram
In elk geval bedankt dat je wel weet te waarderen waar wij voor staan...ofzo...:)
Lekker belangrijk wat anderen ergens van vinden, geniet van de muziek die je leuk vindt.
Mista gaat ondertussen effe een CD'tje van Supreme Intelligence opzetten.
Echt onwijs vette CD!
quote:Ex-gabber???? ahum... beetje foute info is dah
Op vrijdag 03 augustus 2001 11:48 schreef Unic het volgende:
mixed by (ex-gabber)DJ Lady Dana.
quote:Je bent inderdaad goed bezig
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:50 schreef Mistadabolina het volgende:Mista gaat ondertussen effe een CD'tje van Supreme Intelligence opzetten.
quote:Het feit dat jij er 1 bent zegt imho genoeg
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:23 schreef Fitnessboy het volgende:
Gabbersss zijn vet cool
ik ben ook een echte die hard Gabber
waarom geen gabbersssssss meer die zijn er echt nog wel vet veel
quote:Tsssssk
Op zaterdag 04 augustus 2001 02:31 schreef Tijn het volgende:[..]
Het feit dat jij er 1 bent zegt imho genoeg
Je ebnt gewoon vet jaloersssssss
Egt niet ssstrAK
wat ben jij een patserig onvolwassen mannetje. Damn, moeten jullie allemaal z'n site is gaan bekijken http://www.geocities.com/stoereman2001/.
Alvast ff wat spoilers:
"Welkom op mijn site!!! Hier vind je onder andere mijn vette
scooter!" (nou gaaf ding hoor... not!)
"Ik heb hem vet opgevoerd, hij rijd nou over de 85 km/u." (ach meid, zo snel.. wilde rakker die je bent)
"Welkom op mijn amerika pagina.
Amerika is een echt cool land. Ik zou daar graag willen wonen.
Mijn redenen daarvoor zijn:
A. Alles mag daar, het is het land van de vrijheid
B. George Bush is president en dat is echt een goede leider zijn en treed in de voetsporen van zijn vader"
Ehm, je mag daar veel minder dan hier hoor. Geen drugs, geen bijstand, geen drank onder de 21 etc etc. Ok, ja mag daar autorijden vanaf je 16e en wapens dragen. Dat vindt jij misschien stoer, totdat je als 16 jarige gecarjacked wordt onder bedreiging van een wapen.
Bush een goede leider...Hahahahahahaha. Damn, die gozer heeft nauwelijks succesjes geboekt. Hij heeft de meest achterlijke plannen en het feit dat die in de voetsporen van zijn vader treedt wil nix zeggen over z'n kwaliteiten... Hoe stom kunnen je beredeneringen zijn...
Damn man! Hoe kun je het voor elkaar krijgen zoveel sneuheid in zo weinig site krijgen. M'n complimenten...
Dit is wel een flame geloof ik, maar het moest er ff uit na die idiote opmerkingen gelezen te hebben...
quote:*psssst* het is een kloon *niet doorvertellen*
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:04 schreef MikeyMo het volgende:
JEZUS FITNESSBOY!wat ben jij een patserig onvolwassen mannetje. Damn, moeten jullie allemaal z'n site is gaan bekijken http://www.geocities.com/stoereman2001/.
Alvast ff wat spoilers:
"Welkom op mijn site!!! Hier vind je onder andere mijn vette
scooter!" (nou gaaf ding hoor... not!)"Ik heb hem vet opgevoerd, hij rijd nou over de 85 km/u." (ach meid, zo snel.. wilde rakker die je bent)
"Welkom op mijn amerika pagina.
Amerika is een echt cool land. Ik zou daar graag willen wonen.
Mijn redenen daarvoor zijn:A. Alles mag daar, het is het land van de vrijheid
B. George Bush is president en dat is echt een goede leider zijn en treed in de voetsporen van zijn vader"Ehm, je mag daar veel minder dan hier hoor. Geen drugs, geen bijstand, geen drank onder de 21 etc etc. Ok, ja mag daar autorijden vanaf je 16e en wapens dragen. Dat vindt jij misschien stoer, totdat je als 16 jarige gecarjacked wordt onder bedreiging van een wapen.
Bush een goede leider...Hahahahahahaha. Damn, die gozer heeft nauwelijks succesjes geboekt. Hij heeft de meest achterlijke plannen en het feit dat die in de voetsporen van zijn vader treedt wil nix zeggen over z'n kwaliteiten... Hoe stom kunnen je beredeneringen zijn...Damn man! Hoe kun je het voor elkaar krijgen zoveel sneuheid in zo weinig site krijgen. M'n complimenten...
Dit is wel een flame geloof ik, maar het moest er ff uit na die idiote opmerkingen gelezen te hebben...
[edit]
denk ik
[Dit bericht is gewijzigd door Ketel_1 op 04-08-2001 15:22]
quote:Wat moet je nou wer met die film hahahahah
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:22 schreef Acathla het volgende:
Een kloon? Een replicant! Laten we een blade runner halen
quote:Hehehe... Coole film (en game...)
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:22 schreef Acathla het volgende:
Een kloon? Een replicant! Laten we een blade runner halen
quote:Nee, ik wou je indoctrineren met die filmmmmmmmmmm, erg ssssssssssslecht van me maar ssssssssssshit happensssssss zeg ik maar
Op zaterdag 04 augustus 2001 14:42 schreef Fitnessboy het volgende:[..]
Wat moet je nou wer met die film hahahahah
wou je me daarmee slaan ofzo he ???
quote:Ach gut
Totaal offtopic:
[Dit bericht is gewijzigd door Mitch_Buchannon op 29-01-2002 20:43]
quote:het is er nog steeds, alleen undergorund. er worden iedere week meerdere feesten gegeven. (kijk maar eens in de agenda op www.terrorworld.net).
Op dinsdag 29 januari 2002 20:37 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
Ben ik toch ff blij dat Gabber gelukkig niet zo ontzettend teruggekomen als waar ik bang voor wasGelukkig maar. Pffff toen het nog zomer was werd ik al helemaal gek ervan. Of merk ik er gewoon niks van omdat ik uit de randstad kom? Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze het tegenwoordig gewoon hardhouse noemen......
en gabbers willen 't zo houden ook.
-edit-
* Vision is iig blij dat de meelopers opgehoepeld zijn richting trance scene. (no offense)
quote:Lekker belangrijk wat jij van andermans muziek vind.
Op dinsdag 29 januari 2002 20:37 schreef Mitch_Buchannon het volgende:
Ben ik toch ff blij dat Gabber gelukkig niet zo ontzettend teruggekomen als waar ik bang voor wasGelukkig maar. Pffff toen het nog zomer was werd ik al helemaal gek ervan. Of merk ik er gewoon niks van omdat ik uit de randstad kom? Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ze het tegenwoordig gewoon hardhouse noemen......
ps. DJ Promo rulezzz
even serieus, iedereen ze meug en wat je erook van vindt; laat iedereen ze gang gaan zolang het geen puinhoop wordt. er zijn waarschijnlijk ook zat mensen die klassiek niks vinden, etc etc
quote:Yeah, agree.
Als je Gabber niet mooi vindt en je niet eens bent met hun kledingstijl, dan kijk je maar ff de andere kant op. Ik vind de reacties hier behoorlijk intolerant. Ik ben zelf een metal freak maar als er een thunderdome feest gegeven wordt moeten ze dat vooral doen. Er zal waarschijnlijk wel een markt voor zijn.
Maarja, als er geen nieuwe genres komen gaat men maar terug naar het oude denk ik
quote:Jankert, hou jij je de straat maar lekker vanachter je geraniums in de gaten door je buiten-gemonteerde-autospiegels
Ik heb deze vakantie wel weer gemerkt dat Gabber en Hardcore weer volop begint te leven en vooral buiten de randstad domme boeren weer hun bomberjackie hebben aangetrokken. Ook tijdens uitgaan in Lloret zag ik ze weer verschijnen en jezus, wat schaam ik me als hollander als er weer zo´n lompe gabber voorbij komt hakken.Laat het alsjeblieft niet zover komen dat er weer allemaal thunderdome feesten komen en iedereen weer z´n australian of cavello kloffie uit de kast gaat trekken.
"zo, nu nog even water halen voor de geraniums en de wacht kan weer beginnen"
quote:Hoe was het 3-mans bandje? *grin*
Op zaterdag 15 maart 2003 22:17 schreef vaagster het volgende:
* vaagster opent het raam en stelt de spiegel net een halve mm naar beneden bij."zo, nu nog even water halen voor de geraniums en de wacht kan weer beginnen"
quote:En, wat hebben de gabbers dan nog zoal te zeggen?
Op zaterdag 15 maart 2003 20:49 schreef Fatal het volgende:
For everyone who wants to listen to what we have to say
No matter what everone says, Just don't give a fuck!
There will always be H-A-R-D-C-O-R-E!
quote:Yup, echte gabbers zijn wel relaxed. Het zijn juist de meelopers die het zo enorm hebben verziekt. In de laatste jaren dat gabber erg populair was, hoorde je ze ook steen en been klagen over de relschoppers die op de feesten te vinden waren. Met de muziek op zich is niets mis... sterker nog, ik luister het nog steeds regelmatig
Op zaterdag 15 maart 2003 22:27 schreef haaahaha het volgende:
Het gaat er 'de gabbers' toch niet om dat het hardcore er is om zich af te zetten tegen diegene die het hardcore niet kunnen luchten? Tering man, 'gabbers' zijn gewoon relaxed en willen gewoon lekker kunnen genieten van een lekkere 180+ bpm plaat?
>> kale kop
>> Bomberjacks
>> legerkisten
zijn iig paar kenmerken ervan. Ik weet dat dit dus niet echt klopt van het image van een gabber, maar als je hier woont zul je een negatief beeld krijgen van gabbers.
En hoop ook niet dat ik al die teringherrie weer kan horen.
quote:Die gasten 'gebruiken' (jammergenoeg) een stroming (toevallig de gabber stroming) om hun verveling negatief te uiten. Het had net zogoed de jojo-stroming kunnen wezen. Had je dan alle jojo's kut dingen gevonden?
Op zaterdag 15 maart 2003 22:37 schreef Zero_Cool het volgende:
Bij ons zijn de *noem geen plaats* gabbers (staat achterop hun bomberjacks) weer erg actief. Op hun domme brommertjes mensen van de fietsen aftrappen, ja lekker he. Loop je lekker over het centrum, staan ze weer te boeren en te schelden en ik weet zeker dat het gabbers zijn. Wil je weten hoe?>> kale kop
>> Bomberjacks
>> legerkistenzijn iig paar kenmerken ervan. Ik weet dat dit dus niet echt klopt van het image van een gabber, maar als je hier woont zul je een negatief beeld krijgen van gabbers.
En hoop ook niet dat ik al die teringherrie weer kan horen.
Het leeft nog steeds
Speel nog vaak zat Gabberinnetje
Nee, heb niet m'n kop half opgeschoren
Mellow moet niet mauwen!
quote:Zeik niet
Ik heb deze vakantie wel weer gemerkt dat Gabber en Hardcore weer volop begint te leven en vooral buiten de randstad domme boeren weer hun bomberjackie hebben aangetrokken. Ook tijdens uitgaan in Lloret zag ik ze weer verschijnen en jezus, wat schaam ik me als hollander als er weer zo´n lompe gabber voorbij komt hakken.Laat het alsjeblieft niet zover komen dat er weer allemaal thunderdome feesten komen en iedereen weer z´n australian of cavello kloffie uit de kast gaat trekken.
quote:Gabber blijft een beetje zweven. De laatste tijd is er weer een lichte opleving te bespeuren. Er komen weer meer platen uit, oude CD's worden re-released en je hoort het weer vaker als je ergens op straat loopt (ja, ook hier in Groningen
Op zondag 16 maart 2003 03:25 schreef The-What het volgende:
Het leeft nog steeds
Speel nog vaak zat Gabberinnetje
Nee, heb niet m'n kop half opgeschorenMellow moet niet mauwen!
(* gelijk Dark Raver - Intelligent Hardcore zoekt.... )
quote:IDD!!!!! Eindelijk iemand met wie ik het eens ben op dit topic..
Totaal offtopic:
Ik op randstedelingen die denken dat ze alles zijn, alleen omdat ze daar wonen. Zelf kom ik uit Nijmegen en daar ben ik zeer trots op! Ik zou zelf nooit in de randstad willen wonen!
quote:hoe kan je nou trots zijn op waar je vandaan komt, alsof je er wat voor hebt moeten doen...
Op zondag 16 maart 2003 21:24 schreef T-Low het volgende:[..]
IDD!!!!! Eindelijk iemand met wie ik het eens ben op dit topic..
quote:Weet jij wat je hoort als je die plaat achterstevoren draait?
Op zondag 16 maart 2003 21:12 schreef MSXUser het volgende:(* gelijk Dark Raver - Intelligent Hardcore zoekt....
)
quote:Ik zag op HQ iemand rondlopen met een trui met heel groot: LIMBURG.
Op zondag 16 maart 2003 21:24 schreef T-Low het volgende:IDD!!!!! Eindelijk iemand met wie ik het eens ben op dit topic..
Sorry hoor, maar dan lach ik me echt kapot, damn
En nee ik heb geen randstad-kapsones, maar om nou met Limburg op je borst te gaan lopen
Moehahahaa
quote:we willen je niet hebben ook dus dat scheelt
Totaal offtopic:
quote:Hey man, heb jij nog niet je post geplaatst, dat gabber idd niet meer door de beugel kan?
Op zondag 16 maart 2003 22:02 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
we willen je niet hebben ook dus dat scheelt
Hoe vond je m'n post over die trui?
quote:mijn mening over de "scene" is wel duidenlijk geloof ik? Die-hard fokkerz kennen hem
Op zondag 16 maart 2003 22:10 schreef The-What het volgende:[..]
Hey man, heb jij nog niet je post geplaatst, dat gabber idd niet meer door de beugel kan?
![]()
Hoe vond je m'n post over die trui?
quote:Dan is er nog steeds weinig van te maken
Op zondag 16 maart 2003 21:59 schreef The-What het volgende:
Weet jij wat je hoort als je die plaat achterstevoren draait?
quote:Volgens mij heb jij niet de plaat thuis liggen dan.
Op zondag 16 maart 2003 22:20 schreef MSXUser het volgende:[..]
Dan is er nog steeds weinig van te maken
(blijft onverstaanbaar in ieder geval)
"Amsterdamse gabbers housen als de beste".
Frankly my dear, doet het me weinig.
Hardcore komt uit Rotjeknor, Amsterdam = mellow.
Mellow moet niet mauwen
quote:Vanavond nog maar eens luisteren. De vinylversie kan ik wel bij een kennis van me halen
Op maandag 17 maart 2003 12:50 schreef The-What het volgende:
Volgens mij heb jij niet de plaat thuis liggen dan.
Wel degelijk goed te horen hoor."Amsterdamse gabbers housen als de beste".
Frankly my dear, doet het me weinig.
Hardcore komt uit Rotjeknor, Amsterdam = mellow.
Mellow moet niet mauwen
Respect the DJs, the music and each other
voor de rest is de meeste gabber wel kewl
quote:Het zit er inderdaad in!
Op maandag 17 maart 2003 12:50 schreef The-What het volgende:
Volgens mij heb jij niet de plaat thuis liggen dan.
Wel degelijk goed te horen hoor."Amsterdamse gabbers housen als de beste".
quote:overigens ontkend Darkraver nog altijd dat dat expres is...
Op maandag 17 maart 2003 19:01 schreef MSXUser het volgende:[..]
Het zit er inderdaad in!
Ik heb er wel behoorlijk wat filtering overheen moeten gooien om het er redelijk verstaanbaar uit te krijgen (converteren naar mono en alle hoge + lage tonen eruit filteren). Het valt nog minder op, omdat het ook nog op een hele aparte manier wordt uitgespoken. 'Ehaaaamstudamsu gabbus ehaaausu as de bestu.....'
quote:Het lijkt mij wel degelijk iets wat met opzet is gedaan. Die zin heel debiel inspreken, effect eroverheen, sample omkeren en vervolgens nog een echo erover...
Op maandag 17 maart 2003 19:26 schreef Soep v/d Dag het volgende:
overigens ontkend Darkraver nog altijd dat dat expres is...
quote:Vroeger, in die mooie ouwe tijd, was ik ook een gabber. Het was echt super gaaf en we gingen er met ze alle voor! Blank, Geel, Zwart tot en met paars. Maar aangezien een steeds groter deel met hollandse vlaggen op de jas gingen lopen. Kreeg het op eens bij een deel een andere mening. Het werden vuile tyfus nazie's. Het werden allemaal skinheads, want zo zien die gabbers er eigenlijk uit met die kale kop, zo is het onstaan hoe je het wendt of keer. Als je dan zelf Indo bent, sta je er toch een beetje lullig bij. Daarbij gaan er een paar neefen kapot aan de drugs.....Dan zeg ik gewoon. Voor mij NOOIT meer Gabber. Die gasten die gewoon van de muziek houden, TOP! Voor de "mensen" die nu kunnen laten zien dat ze bij het hollandse front horen en hekel hebben aan alles dat het een ander land komt (blijkbaar aan de vlag te zien), of anders gezegd, trots zijn op hun eigen volk. Die kunnen echt de grafk@&#!er krijgen...Het zijn dan vaak vooral die meelopers, die pikkies, die gepest werden, die zich aansluiten bij deze negatieve gedachtes.....Aangezien deze ideeen altijd weer bij mij naar boven komen bij het horen van gabber....Voor mij nooit meer gabber!!!!
Op zondag 16 maart 2003 17:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Op zich heb ik helemaal niets tegen gabbers (mag er zelfs een aantal tot mijn vrienden rekenen), maar de associatie met nazi's is laatst in HP de Tijd weer duidelijk geworden. Gelukkig geldt dit voor een klein groepje, maar zoals zo vaak verpest een kleine groep het voor de rest. Ik hou zelf niet van gabber, maar als een ander er helemaal uit z'n dak op gaat, laat ze lekker
ps. voor andere, die mogen het zelf weten..
quote:Whoehaahaha, sommige fokkers tillen te zwaar aan een post.
Op maandag 17 maart 2003 17:26 schreef Trance4Ever het volgende:Dat gekloot over Amsterdam vs. Rotterdam moet echt eens afgelopen zijn. Sommige gabbers gedragen zich als een stelletje opgefokte voetbal hooligans
Het was als een luchtige opmerking bedoeld, hc komt uit Parkzicht en dus Rotterdam.
Niks meer, niks minder.
Anywayz, ik ga al heel wat jaren naar hardcore-feesten en ondanks dat ik altijd liever in de Energiehal liep, dan in Sporthallen Zuid, ben ik altijd in voor elk feest.
En iedereen op een feest is m'n vriend, waar je ook vandaan komt.
En aantal jaren geleden, was dat ook het meest kicken op hardcore-feesten, iedereen respecteerde mekaar, gabbers uit Den-Haag, Rotterdam, Utrecht of A'dam.
quote:mijn post niet op jou gericht hoor, ik sprak in algemeen
Op maandag 17 maart 2003 22:08 schreef The-What het volgende:[..]
Whoehaahaha, sommige fokkers tillen te zwaar aan een post.
Het was als een luchtige opmerking bedoeld, hc komt uit Parkzicht en dus Rotterdam.
Niks meer, niks minder.
Anywayz, ik ga al heel wat jaren naar hardcore-feesten en ondanks dat ik altijd liever in de Energiehal liep, dan in Sporthallen Zuid, ben ik altijd in voor elk feest.
En iedereen op een feest is m'n vriend, waar je ook vandaan komt.
En aantal jaren geleden, was dat ook het meest kicken op hardcore-feesten, iedereen respecteerde mekaar, gabbers uit Den-Haag, Rotterdam, Utrecht of A'dam.
en gabber komt oorspronkelijk niet eens uit nederland heb ik gehoord, of het waar is weet ik niet maar ik dacht altijd dat het uit amerika kwam (gabba heet het daar)
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 18-03-2003 00:20]
quote:klopt maar dat is bijna in een half jaar door de plee gespoeld.......had meerdere factoren (dood van C. Picornie/Lloret de Mar).
Op maandag 17 maart 2003 22:08 schreef The-What het volgende:
Dit was ook het moment dat ik de gabber voor altijd vaarwel heb gezegd.
Ze zeggen wel es dat je op het hoogtepunt moet stoppen.
quote:niet alles geloven wat je hoort.......
Op dinsdag 18 maart 2003 00:19 schreef Trance4Ever het volgende:
en gabber komt oorspronkelijk niet eens uit nederland heb ik gehoord, of het waar is weet ik niet maar ik dacht altijd dat het uit amerika kwam (gabba heet het daar)
quote:Amerikanen doen net alsof ze de enigen zijn die nieuwe vindingen doen...
Op dinsdag 18 maart 2003 00:19 schreef Trance4Ever het volgende:
quote:ja hoor jij wel
Op zaterdag 15 maart 2003 22:41 schreef haaahaha het volgende:[..]
Die gasten 'gebruiken' (jammergenoeg) een stroming (toevallig de gabber stroming) om hun verveling negatief te uiten. Het had net zogoed de jojo-stroming kunnen wezen. Had je dan alle jojo's kut dingen gevonden?
Wees wel helder en probeer de zaken wel gescheiden te houden. Feit dat ze gabber luisteren wil niet zeggen dat de oorzaak van hun geouwehoer het gabber muziek is.
quote:Gabber is niet de oorzaak van hun verveling. Je begrijpt niet wat ik bedoel.
Op dinsdag 18 maart 2003 13:48 schreef Dr_SnUgGles het volgende:
ja hoor jij welals ik r&b kut vind ga ik toch ook niet die stroming gebruiken om m'n 'verveling negatief te uiten'
Ik sprak gisteren met een meisje uit mijn klas op de basisschool, en die vertelde me vrijdag dat ze naar een (en ik citeer) "vet gave Hardcore Revival From Hell Party in d'Aesculaep" was geweest. d'Aesculaep is een onzettend boerenhol in het gat Heerde, even ter informatie. Volgens deze welingelichte ooggetuige zijn de gabbers weer helemaal terug, hetzij niet met trainingspakken maar met (jawel, hier komen alle skinhead/nazi/extreemrechts/verloedering van normen en waarden opmerkingen) Lonsdaletruien en kisten.
Nouja. Laten we de vlaggen uithangen van blijdschap dat deze briljante muziekstroming weer tot leven komt. .
(Sorry, van me uitlating, want er klopt niets van qua argumentatie en onderbouwing, maar moest het er ff uitgooien)
Nooit meer Gabber!!
quote:Dus je vindt de muziek ineens niet meer kicken, omdat de sfeer minder wordt?
Op dinsdag 18 maart 2003 10:31 schreef Doopy-X- het volgende:klopt maar dat is bijna in een half jaar door de plee gespoeld.......had meerdere factoren (dood van C. Picornie/Lloret de Mar).
Dit was ook het moment dat ik de gabber voor altijd vaarwel heb gezegd.
Ze zeggen wel es dat je op het hoogtepunt moet stoppen.
quote:Jij bent net zo generaliserend als die nazi's.
Op dinsdag 18 maart 2003 18:07 schreef Tjam het volgende:
Het zijn gewoon allemaal VUILE NAZIES!! Vooral die boeren, want die kennen helemaal geen buitenlanders!(Sorry, van me uitlating, want er klopt niets van qua argumentatie en onderbouwing, maar moest het er ff uitgooien)
Nooit meer Gabber!!
quote:Niet want het sloeg terug op een post eerder. Waarin werd gezegd dan een deel zich als nazi-gabbers vertoond. Ik zeg tuurlijk niet dat alle gabbers nazi's zijn, das natuurlijk logisch
Op dinsdag 18 maart 2003 18:08 schreef The-What het volgende:[..]
Jij bent net zo generaliserend als die nazi's.
quote:Jij zegt toch duidelijk dat het 'allemaal' nazi's zijn.
Op dinsdag 18 maart 2003 18:39 schreef Tjam het volgende:Niet want het sloeg terug op een post eerder. Waarin werd gezegd dan een deel zich als nazi-gabbers vertoond. Ik zeg tuurlijk niet dat alle gabbers nazi's zijn, das natuurlijk logisch
Ach idioten hebbie overal, what's new.
quote:Kijk, en om mensen als jouw maak ik me dus enorm pissig
Op dinsdag 18 maart 2003 18:07 schreef Tjam het volgende:Het zijn gewoon allemaal VUILE NAZIES!! Vooral die boeren, want die kennen helemaal geen buitenlanders!
(Sorry, van me uitlating, want er klopt niets van qua argumentatie en onderbouwing, maar moest het er ff uitgooien)
Nooit meer Gabber!!
[jij bent dus typisch een geval van 'je moet je muil houwe!!!' ]
quote:Joepie!
Op maandag 17 maart 2003 22:08 schreef The-What het volgende:En iedereen op een feest is m'n vriend, waar je ook vandaan komt.
En ja ik erger me (toen en nu) ook wel aan die meeloopfiguren, die alleen maar 'gabber' zijn omdat het 'stoer' is. En helaas denkt een (te groot) deel van de jongste generatie dat je rechts (met dubbel S) 'moet' zijn als gabber.
Daar zijn al vele woorden aan vuilgemaakt.
http://www.tw-magazine.com/nieuws/nieuws_full.php?id=342
http://members.lycos.nl/anf/frames.htm
Overigens vind ik andere muziek ook wel leuk hoor en ik kan net zo goed uit mijn dak gaan op Anouk, RATM, Rammstein of Nirvana als op een hardcorenummer.
[Dit bericht is gewijzigd door Sassie op 19-03-2003 22:13]
quote:Goed artikel! Het drukt heel veel van die beterweters flink met de neus op de feiten.
Op woensdag 19 maart 2003 21:58 schreef Sassie het volgende:
http://www.tw-magazine.com/nieuws/nieuws_full.php?id=342
quote:Is ie net heen wezen joggen?
Op woensdag 19 maart 2003 22:12 schreef Steve-O het volgende:
Even voor de mensen die vergeten zijn wat een gabber is
[afbeelding]
quote:Nee hij zag een muis lopen
Op woensdag 19 maart 2003 22:16 schreef Fatality het volgende:[..]
Is ie net heen wezen joggen?
quote:Onzin.
Op dinsdag 18 maart 2003 00:19 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
mijn post niet op jou gericht hoor, ik sprak in algemeen
De amerikanen vinden de trancedeuntjes van tiësto al te hard, laat staan dat ze met hardcore aan gaan komen.
quote:dat jij denkt dat het opeens weer 'terug is' kan ik nog wel begrijpen omdat de cultuur een tijdje underground is geweest, nu komt het weer tot leven bij de meelopers, daar kan de echte gabber niks aan doen.
ff wat dingentjes rechtzetten.....dan zal ik de dingetjes nog ff wat rechter zetten...
ten eerste,
dat is leuk voor je, de groeten dan maar van een boer uit zeelandten tweede,
hier hakken we geen hout hoor...ten derde,
als je het leuk vind om voor lul te lopen ga dan vooral je gang, koop maar weer een mooie cavello, zet het ritsje open zodat ie mooi over je air max classic valt en hak er maar op los.
ten eerste: ik loop altijd voor m'n lul, dus daar heb ik geen problemen mee. volgens mij heb jij dan toch iets tegen mensen die anders zijn.ten tweede: het ritsje openzetten is zwaar fout, blijkt maar hoeveel je er eigenlijk vanaf weet.
verder ben ik trots op het feit dat ik altijd gabber ben gebleven, ik heb al 7 jaar kritiek verwerkt, dus raad ik je het eens aan om een boek over deze cultuur te lezen voordat je alles afkraakt wat bij jou door de straat loopt en niet je beeld van de perfecte mens benadert. een goed boek hierover is bijvoorbeeld 'hakkûh en strak staan, het gabbelgevoel' van Hetty van der Wal en Margot Bleeker.
[/quote]
De eerste Thunderdome is gehouden in Thialf, Heerenveen. In de PROVINCIE dus tussen allemaal koeien van domme BOEREN
Voor al die randstedelingen(of moet ik zeggen randdebielen??) die zichzelf beter vinden dan de rest van Nederland: MUIL HOUWE
En gabbers(of beter gezegd HARDCORELIEFHEBBERS) met nazi's over een kam scheren slaat al helemaal nergens op. Is, zoals eerder gezegd, misschien een paar procent die extreem rechts is.
Fijne middag allemaal en voor iedereen die naar MOH gaat zaterdag. Tot dan en veel plezier
quote:Wise words!
Op donderdag 20 maart 2003 00:13 schreef Rexonium het volgende:[..]
dat jij denkt dat het opeens weer 'terug is' kan ik nog wel begrijpen omdat de cultuur een tijdje underground is geweest, nu komt het weer tot leven bij de meelopers, daar kan de echte gabber niks aan doen.
verder ben ik trots op het feit dat ik altijd gabber ben gebleven, ik heb al 7 jaar kritiek verwerkt, dus raad ik je het eens aan om een boek over deze cultuur te lezen voordat je alles afkraakt wat bij jou door de straat loopt en niet je beeld van de perfecte mens benadert. een goed boek hierover is bijvoorbeeld 'hakkûh en strak staan, het gabbelgevoel' van Hetty van der Wal en Margot Bleeker.
wordt er doodziek elke keer te moeten verdedigen dat ik nog hardcore luister.
"Hardcore is toch dood???" Dus niet. ik koop nog steeds vinyl net zoals 7 jaar terug. en goede platen zijn nog steeds bij bosjes te vinden.
quote:Ik verdedig het niet eens... Voor iedereen die het niet mooi vindt: dat mag. Dat is JOUW keuze. Ik vind het wel mooi en dat is de mijne. En voor iedereen die dat niet kan hebben:
Op donderdag 20 maart 2003 21:10 schreef Mkleinman64 het volgende:[..]
Wise words!
wordt er doodziek elke keer te moeten verdedigen dat ik nog hardcore luister.
"Hardcore is toch dood???" Dus niet. ik koop nog steeds vinyl net zoals 7 jaar terug. en goede platen zijn nog steeds bij bosjes te vinden.
quote:
SEMTEX schreef:OPTIEFEN!
quote:hmmm, en dat terwijl Amerikaanse DJ's vaak weld e hardste producties leveren doorspekt met metal invloeden; Lenny Dee, Ralphie Dee, Rob Gee, Strychnine, DJ Skinhead e.a. staan toch niet om hun zachte rustige producties bekend.
Op woensdag 19 maart 2003 23:00 schreef TumTum het volgende:[..]
Onzin.
Hardcore is in nederland geboren. Het eerste grote feest (thunderdome i presume?)is in amsterdam gehouden, en de oprichters (de mensen van ID&T) komen uit Landsmeer, een dorpje naast amsterdam.De amerikanen vinden de trancedeuntjes van tiësto al te hard, laat staan dat ze met hardcore aan gaan komen.
Zelfs een Delirium en Omar Santana hebben een aardige staat van dienst alshet gaat om snelle harde nummers...
quote:Lekker boeiend. Gabber is geboren en getogen in parkzicht.
Op donderdag 20 maart 2003 12:54 schreef BOT het volgende:De eerste Thunderdome is gehouden in Thialf, Heerenveen. In de PROVINCIE dus tussen allemaal koeien van domme BOEREN
je heb ook goeie mensen uit de randstad die naar muziek luisteren in plaats van naar-op-de-computer- niet orginele-makkelijk-te-maken-nummers-muziek!!!!!!!!!
maar als r mensen zijn die er wel naar luisteren moeten die het zelf weten!!!
iedereen zn eigen smaak!!!!
quote:Dat feest wat je bedoelt is Club Hell versus Hardcore Revival.
Op dinsdag 18 maart 2003 15:54 schreef AudreyHepburn het volgende:
Het is aan het terugkomen, denk ik. Merkte het zelf ook al, hier een voorbeeld:Ik sprak gisteren met een meisje uit mijn klas op de basisschool, en die vertelde me vrijdag dat ze naar een (en ik citeer) "vet gave Hardcore Revival From Hell Party in d'Aesculaep" was geweest. d'Aesculaep is een onzettend boerenhol in het gat Heerde, even ter informatie. Volgens deze welingelichte ooggetuige zijn de gabbers weer helemaal terug, hetzij niet met trainingspakken maar met (jawel, hier komen alle skinhead/nazi/extreemrechts/verloedering van normen en waarden opmerkingen) Lonsdaletruien en kisten.
Nouja. Laten we de vlaggen uithangen van blijdschap dat deze briljante muziekstroming weer tot leven komt.
.
quote:Heb je ook gelijk in hoor...wilde het alleen maar even vermelden
Op zondag 23 maart 2003 10:50 schreef Manji het volgende:[..]
Lekker boeiend. Gabber is geboren en getogen in parkzicht.
quote:En als ik nou eens (als voorbeeld) zou roepen, geen (commerciele) trance/dance/hardcore feesten meer, wat zeg jij dan ?
Geen Stomme Gabber Meer!!!Geen Domme Kaalgeschoren Apen Meer!!
Weg Weg Weg!!
quote:En het andere uitgaansvolk in Lloret zijn modelburgers?
Ook tijdens uitgaan in Lloret zag ik ze weer verschijnen en jezus, wat schaam ik me als hollander als er weer zo´n lompe gabber voorbij komt hakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |