Kent iemand verhalen van het spookhuis in Hazerswoude Rijndijk, dat huis van de Hoop?
Ik ken het wel namelijk....
Gr,
Dodge
Kent iemand dit huis?
quote:ja
Op maandag 30 juli 2001 14:03 schreef MrDodge het volgende:
Kijk maar bij de topic SpookhuiSen....daar staan mijn verhaal.Kent iemand dit huis?
(even aangenomen dat er werkelijk een of andere kracht/ geest rondwaart in dat huis)
[Dit bericht is gewijzigd door Ester op 30-07-2001 17:05]
ik wil hier heel graag meer over weten, weet iemand waar ik informatie over dit huis kan krijgen?
Momenteel staat het leeg, althans zo te zien wel...alles zit potdicht!
Ester, lijkt me ook wel spannend om daar een keer te overnachten zeg.....al doe ik geen oog dicht daar volgens mij!
Zou jij dat durven dan? Ik in principe wel, maar dan wel met meerdere mensen, 10 ofzo.... ;-) En dan keiharde muziek gaan draaien, anders lijkt het me echt eng!
Ik geloof dat Citroentje een foto zou plaatsen van het huis.....
Gewoon relaxed zacht/ gezellig muziekje een zakje chippies en een stel kaarten erbij. verder wat kaarsjes voor een beetje licht en een warme deken.
Ik zie het wel zitten.
Zie je dat wel zitten dan? Nou, ik ook wel hoor... Maarja, hoe kom je erin he? Het is wel groot, misschien staat er ergens een raampje open ofzo...
Hé trouwens, ik hoop wel dat de foto's van het goeie pand zijn! Er staan NAAST het spookhuis namelijk ook nog 2 vervallen huisjes, een soort arbeiderswoningen denk ik, maar daarin spookt het niet voor zover ik weet....
Mail me anders maar even: wielaard@home.nl
quote:Zo makkelijk zal je er niet in komen hoor...
Op maandag 06 augustus 2001 14:34 schreef Ester het volgende:
Dan spreken we gewoon wat af! Minstens 3 personen en max. 6 lijkt jullie dat wat?Mail me anders maar even: wielaard@home.nl
en jaaaahhaaaaa ik zal wel foto's maken!!
Maar eerst software op mn repareren van de webcam, dan vrije tijd hebben om foto's te maken, dan weer op pc zetten, uploaden naar mn site en weer linken hier.
Hoop werk voor een drukke vrijgezel zoals mezelf. Alles heeft prioriteiten mensen
quote:ik wil ook mee
Op maandag 06 augustus 2001 14:34 schreef Ester het volgende:
Dan spreken we gewoon wat af! Minstens 3 personen en max. 6 lijkt jullie dat wat?Mail me anders maar even: wielaard@home.nl
Is het een koopwoning en heeft het dus een (privé) eigenaar of is het van de gemeente?
dan zijn de volgende dus geïnteresseerd
Bastard
MrDodge
Iteejer
Morpheus
en ik Ester
De bovenste twee zijn alleen van mening dat je het huis waarschijnlijk niet "zomaar" binnen komt.
Iemand suggesties?
quote:Aangezien ik in de buurt woon ( 3 km ) ken ik het huis wel goed. Het ligt aan een grote weg ( 80 km/h) , er staan 2 of 3 huizen naast, en er staat een graanfabriek...
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:58 schreef Ester het volgende:
Leukdan zijn de volgende dus geïnteresseerd
Bastard
MrDodge
Iteejer
Morpheus
en ik Ester
De bovenste twee zijn alleen van mening dat je het huis waarschijnlijk niet "zomaar" binnen komt.
Iemand suggesties?
O ja shit, ik moet nog foto's maken. Ik beloof jullie dat het dit weekend er op staat...
* Bastard heeft een PS2 gekocht en zal zich toch moeten los koppelen er van om zichzelf even te luchten
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 16:31 schreef MrDodge het volgende:
Ik geloof dat Citroentje een foto zou plaatsen van het huis.....
quote:* Orthello Meld *
Op vrijdag 10 augustus 2001 09:58 schreef Ester het volgende:
Leukdan zijn de volgende dus geïnteresseerd
Bastard
MrDodge
Iteejer
Morpheus
en ik Ester
Ik ban daarnet naar het spookhuis geweest en mn webcam mee genomen.
Maak een paar leuke fotos voor jullie, en keer weer huiswaarts.
Nu kom ik thuis, plug webcam in pc, check het geheugen.
Komen er een paar foto's uit het geheugen, maar de laatste foto is paars gekleurd.. Net dat denk ik "he wat een kleur" Komt er een foutmelding. Pc liep vast en moest herstarten. Nu kan ik niet meer het webcam progje opstarten.
Kut dus. Nu moet ik het weer zien te fixen....
quote:Ja ik baal er ook van, had die paarse foto wel willen plaatsen..
Op zondag 12 augustus 2001 18:07 schreef Ester het volgende:
KIJK! KIJK! Het gespook begint al........
quote:Ik ook. Jullie weten nu wel dat ik gewoon op de achtergrond blijf en gewoon observeer.
Op woensdag 08 augustus 2001 23:33 schreef iteejer het volgende:ik wil ook mee
quote:Verder als "de hoop" in Hazersoude Rijndijk kom ik niet..
Op maandag 13 augustus 2001 16:09 schreef Ester het volgende:
Bastard, heb jij het exacte adres? Straatnaam + huisnummer? Dan zal ik eens even uit gaan zoeken wie de eigenaar is.
quote:Station , witte bus met opdruk. Ge wit wel.
Op maandag 13 augustus 2001 16:56 schreef MrWilliams het volgende:Ik wil eigelijk ook wel mee...
Nou jullie horen wel. Hebben jullie het andere (oude) topic ook gelezen over dit huis?
quote:Staat niets geupdate...
Op maandag 13 augustus 2001 22:15 schreef Ester het volgende:Nou jullie horen wel. Hebben jullie het andere (oude) topic ook gelezen over dit huis?
ik heb zojuist contact gehad met het gemeentehuis van Hazerswoude en ze hebben GELACHENEN!!!!!
Ze vonden het blijkbaar heel vermakelijk (ik heb dan ook een lulverhaal opgehangen, anders gaan ze moeilijk doen i.v.m. privacy enzo).
Eerst dacht ze dat het pand gesloopt was, uiteindelijk heeft ze weten te achterhalen wie de eigenaar is. Ze heeft er helaas geen fone nummer van. En ik heb geen telefoonboek van die plaats dussss even op een andere manier zien te fixen.
Jullie horen nog verder.
Naam: Thijssen Jachtbouw (B.V.?)
buurtschap Groenedijk
Denken jullie dat we toestemming krijgen als we het gewoon vragen en zoals het is?]
Of moet er een mooi verhaal omheen geluld worden?
Wat denken jullie?
misschien wil mijn oudste dochter ook mee... die heeft bepaalde gaves als het om overledenen gaat.
[Dit bericht is gewijzigd door Squartaq op 14-08-2001 15:43]
quote:Offtopic: 28 jaar en meer dan 1 dochter? * Bastard mag wel eens wat gaan doen in zn leven dan
Op dinsdag 14 augustus 2001 15:37 schreef Squartaq het volgende:
fok!meeting in hazerswoude rijdijk ? cool i'm there ! WHEN !!!!????denk dat als je zegt hoe het is, gewoon eerlijk, dan krijg je die toestemming wel. Zo niet, bel ik ze wel :-)misschien wil mijn oudste dochter ook mee... die heeft bepaalde gaves als het om overledenen gaat.
quote:Joh, hoort dat pand bij Thijssen?? Die zitten verderop op de rijndijk als ik me niet vergis, dat bedrijf maakt luxe cruiseschepen van een miljoen per meter voor die sjeiks..
Op dinsdag 14 augustus 2001 14:45 schreef Ester het volgende:
Oké, ik heb het nummer. Het is volgens mij geen particulier, maar een B.V. zoals het er nu uitziet.Naam: Thijssen Jachtbouw (B.V.?)
buurtschap GroenedijkDenken jullie dat we toestemming krijgen als we het gewoon vragen en zoals het is?]
Of moet er een mooi verhaal omheen geluld worden?Wat denken jullie?
Ja wat wilde je vragen? "Mogen we een nacht slapen in uw huis?"
Het huis staat zowat op instorten, ziet er ontzettend goor uit al van buiten..
( Ik baal dus als een stekker dat ik die foto's niet kan plaatsen )
* Bastard wil best mee naar binnen en rond kijken, maar slaapt liever 3 km verderop in zn eigen bedje
Die is momenteel nog in gesprek, dus ik probeer het straks nog eens.
Ik denk dat het wel verstandig is om het gewoon te vragen. Dan krijgen we in ieder geval te horen of er reëel instortingsgevaar is. (aangezien Bastard het pand niet in zeer goede staat acht lijkt dit me toch wel prettig om te weten)
maar het zijn de kinderen van m'n vriendin, dus ook "van mij"
Echter. Ze wil niet mee. Ze is paranormaal begaafd en ze zegt dat de kans vrij groot is dat er "bozen" zitten. (mensen die op een onnatuurlijke manier om het leven gekomen zijn en die daarom kwaad zijn) Die zetten haar soms aan tot zelfmoordpogingen.
Zij gaat dus niet mee. Ik ben vooralsnog van de partij.
quote:*SLIK*
Op woensdag 15 augustus 2001 10:35 schreef Squartaq het volgende:
Echter. Ze wil niet mee. Ze is paranormaal begaafd en ze zegt dat de kans vrij groot is dat er "bozen" zitten. (mensen die op een onnatuurlijke manier om het leven gekomen zijn en die daarom kwaad zijn) Die zetten haar soms aan tot zelfmoordpogingen.
Juist ja.....
Euhm enne, dat er een veevoeder naast zit had ik wel kunnen vertellen, wist alleen niet dat die ook thijssen heette...
Ja huis ziet er bouwvallig uit hoor, misschien valt het wel mee maar het is oud.
* Bastard vraagt zich af of we wel willen weten of het spookt daar
Ik ga er gewoon uit nieuwsgierigheid heen en om mijzelf weer met ervaring/ kennis te verrijken.
[Dit bericht is gewijzigd door Ester op 15-08-2001 19:44]
Die kan haar vertellen en leren hoe ze deze typetjes buiten kan sluiten. Ook haar eventuele angsten zullen dan verdwijnen.
Ze heeft namelijk zélf de controle over hoe diep ze haar "raken" of in haar hoofd komen.
Fijn trouwens dat ze begrijpende ouders heeft. Het is belangrijk dat ze het kan uiten zonder dat haar gezegd wordt dat ze met slechte dingen bezig is of dat het niet waar is.
Groetjes Ester
*boehoeoeoeoeoeoeoe*
quote:En dan zeker met die kaarten geesten oproepen in het huis, dadelijk heb je allemaal klopgeesten, volgens mij slaapt dat zeer irritant hoor
Op zondag 05 augustus 2001 16:46 schreef Ester het volgende:
10 vind ik een beetje veel ik denk, maar om even op je vraag terug te komen. Ja hoor dat zou ik wel durven.Gewoon relaxed zacht/ gezellig muziekje een zakje chippies en een stel kaarten erbij. verder wat kaarsjes voor een beetje licht en een warme deken.
Ik zie het wel zitten.
Ik zie dat er nogal wat actie is ondernomen omtrent het spookhuis! Thijssen veevoeders zit er schuin tegenover, in een nieuw pand naast de manege. Ik wist wel dat zij de eigenaars waren, helaas heb ik een tijdje niet op dit forum kunnen kijken.
Buurtschap Groenendijk is een soort van "sub"gemeente van Hazerswoude Rijndijk. Inderdaad, dit is vlakbij Hotel Groenendijk.
Ik weet niet of de mensen van dit bedrijf ons zomaar toestemming zullen geven hoor.... Ik denk dat ze niet de naam van het bedrijf willen schaden. Maar het is denk ik de enige manier om hier achter te komen. Ester, je moet gewoon zeggen dat je van een of ander niet bestaand tv-programma bent, en dan nemen we wel een camera mee ofzo.... (lijkt me soiezo de moeite waard om te filmen).
Ik hoop dat er iets van terecht komt!
Groetjes,
Dodge.
Gisteravond fietste ik nog langs het huis. Mijn opa en oma wonen er schuin tegenover, en daar ben ik gisteravond even heen gefietst.
Het huis zag er weer eng uit zeg, vooral in het schemerdonker! Het is ook behoorlijk vervallen zag ik, er zijn een heleboel dakpannen vanaf. Zal het gesloopt worden?
quote:wat is het exacte adres? dan ga ik er ook es ff langs
Op zondag 26 augustus 2001 12:22 schreef MrDodge het volgende:
Hallo!! Deze topic moet wel een beetje levend gehouden worden he?? ;-)Gisteravond fietste ik nog langs het huis. Mijn opa en oma wonen er schuin tegenover, en daar ben ik gisteravond even heen gefietst.
Het huis zag er weer eng uit zeg, vooral in het schemerdonker! Het is ook behoorlijk vervallen zag ik, er zijn een heleboel dakpannen vanaf. Zal het gesloopt worden?
haar vriend
Het exacte adres weet ik eigenlijk niet. Als je op de hoge rijndijk van Hazerswoude Rijndijk richting Leiden/Zoeterwoude rijdt dan zie je het aan je rechterhand. Tegenover de manege en Volvo-garage.
Het is een erg groot, roze-achtig huis. Het ziet er vrij vervallen uit, dat zag ik gisteren eigenlijk pas goed.
quote:een hersenschudding?
Op zondag 26 augustus 2001 19:32 schreef Ester het volgende:
Ester gaat er deze week verder achteraan.
Ze is een tijdje uit de running geweest. Ze had een hersenschudding.
haar vriend
toen we over de stoep naar nr160 liepen (het spookhuis) hoorden we ineens een enorm lawaai uit die arbeiderswoninkjes komen; alsof er iemand met enorme ijzeren tonnen liep te smijten. brechtje schrok zich de klere!
ik ging kijken; deur afgesloten, ruit ingeslagen met een stuk hout ervoor. aan de achterkant was te zien dat er iemand in woonde; zal wel een zwerver of kraker zijn geweest. en er lag een nieuw uitziende boot in de achtertuin - dus echt verlaten waren die arbeiderswoninkjes zeker niet..
het spookhuis zelf geeft een troosteloze aanblik. alleen, op de eerste etage blijken er nieuwe gordijnen te hangen, aan glimmende koperen roeden, en staat er ook een nieuw uitziend klein lampje op de vensterbank.
de deur van nr162 bleek niet afgesloten te zijn - dus ik naar binnen. dat kwam uit op een soort binnenplaatsje, vanwaaruit de zijkant van nr160 (het spookhuis dus) te zien was. en daar bleek licht te branden; een keukentje, ingericht en wel. alles was afgesloten daar.
het spookhuis is dus (in ieder geval op de 1e etage, en achterin op de begane grond) bewoond...
ik wil nog es terug gaan om met de mensen die er wonnen te praten; ff vragen of zij iets spokigs hebben gehoord ooit. maar helaas, het lijkt erop dat dit niet de ideale plek is voor een spookontmoeting..
quote:Wat atent van je dat je andere mensen ook hebt uitgenodigd voor dit uitje.
Op donderdag 30 augustus 2001 19:48 schreef iteejer het volgende:
verhaal
Toelichting: Die 2 kleine huisjes rechts zijn volgens mij ook al HEEL lang leeg. Die boot erachter is van Thijssen zelf hoorde ik. Het KAN niet dat die huisjes bewoond zijn volgens mij, zolang ik me kan herinneren zien ze er al zo vervallen uit.
Op de begane grond van het spookhuis is nog een kantoorruimte van Thijsen, wat aan de overkant zit. Dus vandaar waarschijnlijk die keuken met verlichting. Het gaat om het huis erboven, dat grote huis. Dat is dus het spookhuis! Heb je verder nog mensen gesproken die daar werkten ofzo?
Ik ben heel benieuwd, ik vind het stoer dat je erheen geweest ben! Heb je nog foto's gemaakt?? Als ik nog iets uit moet zoeken ofzo, zeg het maar, ik woon er op 10 minuten rijden vandaan!
quote:JA
Op donderdag 30 augustus 2001 20:25 schreef Bastard het volgende:[..]
Wat atent van je dat je andere mensen ook hebt uitgenodigd voor dit uitje.
enniewee, wel leuk dat je er toch een verslagje van hebt gemaakt. Wanneer ga je een afspraak maken met die bewoners?
quote:was bedoeld als terreinverkenning; impulsieve actie: zijn er niet langer dan een kwartiertje of zo geweest.
Op donderdag 30 augustus 2001 20:25 schreef Bastard het volgende:
Wat atent van je dat je andere mensen ook hebt uitgenodigd voor dit uitje.
we kunnen natuurlijk hazerswoude aan hun eigen blair-witch-project helpen.. gewoon lokaal rond gaan vragen wat ze zoal weten daar van het spookhuis
en wie weet wat er allemaal naar voren komt.. een echte urban legend misschien wel
we zouden met een groep daar kunnen neerstrijken; her en der gaan vragen, in kroegjes, bij de buren, gemeentehuis, etc. zeker als we dat met zijn allen tegelijkertijd doen zal dat best enige aandacht krijgen; waardoor er misschien nog meer verhalen naar boven komen.
wie doet mee?
quote:de 1e etage ziet er echt bewoond uit.. kijk maar es goed..
Op donderdag 30 augustus 2001 20:49 schreef MrDodge het volgende:
Wat cool zeg, dat je er geweest bent!!Toelichting: Die 2 kleine huisjes rechts zijn volgens mij ook al HEEL lang leeg. Die boot erachter is van Thijssen zelf hoorde ik. Het KAN niet dat die huisjes bewoond zijn volgens mij, zolang ik me kan herinneren zien ze er al zo vervallen uit.
Op de begane grond van het spookhuis is nog een kantoorruimte van Thijsen, wat aan de overkant zit. Dus vandaar waarschijnlijk die keuken met verlichting. Het gaat om het huis erboven, dat grote huis. Dat is dus het spookhuis! Heb je verder nog mensen gesproken die daar werkten ofzo?
Ik ben heel benieuwd, ik vind het stoer dat je erheen geweest ben! Heb je nog foto's gemaakt?? Als ik nog iets uit moet zoeken ofzo, zeg het maar, ik woon er op 10 minuten rijden vandaan!
en wat die arbeidershuisjes betreft - het laatsts is inderdaad helemaal dichtgetimmerd; maar dat hoek-ding is echt wel min of meer bewoond.. er stond een zo te zien vers pak bronwater in de vensterbank van het openstaande dakkapel-raam, met een glas ernaast..
quote:lijkt me een goed plan. wie zou er serieus mee willen? bij voldoende belangstelling hier moeten we er maar een apart topic voor openen, en er gewoon een keer heen gaan..
Op donderdag 30 augustus 2001 22:29 schreef Toebroodjie het volgende:
Waarom niet een keertje met een paar man afspreken om naar Engeland te gaan en daar wat beroemde spookhuizen te bezoeken? Engeland is toch wel hét land van de spookhuizen. D`r zijn er heel veel. Die Chindlerhall lijkt me helemaal te gek, ik heb nu toch al de neiging om daar een keertje heen te gaan de volgende vakantie ofzo. Het terrein van de Borleyrectory schijn nog behekst te zijn alhoewel de Rectory zelf al lang geleden is afgebrand.
quote:Lijkt mij een heel goed plan, wel ruim vantevoren goed afspreken hoe of wat, die Chindlerhall is volgens mij echt een must, ik heb veel dingen al gelezen over dat huis en ik dacht van: dat moet ik zelf zien en meemaken
Op vrijdag 31 augustus 2001 00:17 schreef iteejer het volgende:[..]
de 1e etage ziet er echt bewoond uit.. kijk maar es goed..
maar afgezien daarvan - wat denk je van mijn plan om breed te gaan inventariseren wat er voor spookverhalen leven? enige suggesties waar we zouden kunnen beginnen?en wat die arbeidershuisjes betreft - het laatsts is inderdaad helemaal dichtgetimmerd; maar dat hoek-ding is echt wel min of meer bewoond.. er stond een zo te zien vers pak bronwater in de vensterbank van het openstaande dakkapel-raam, met een glas ernaast..
[..]lijkt me een goed plan. wie zou er serieus mee willen? bij voldoende belangstelling hier moeten we er maar een apart topic voor openen, en er gewoon een keer heen gaan..
Engeland? Lijkt me een HEEL goed idee, alleen heb ik daar nu de knikkers nog niet voor vrees ik. Denk erom dat Engeland erg duur is he? Maar ik zou dat graag een keer doen!
En dan zeker naar Chingle Hall, toen ik dat programma erover zag bij Discovery (Ghosthunters) toen zat ik echt met kippenvel! Het schijnt ook dat je daar kunt overnachten.
We zouden inderdaad moeten inventariseren wat er hier in NEderland allemaal bekend is! Lijkt me echt gaaf, en is dichter bij huis natuurlijk... Hoe pakken we dat aan?
quote:dus wij zouden dat ook voor een maand kunnen huren? kun je niet es uitzoeken wat dat zou kosten en waar je zou moeten wezen dan om dat te regelen?
Op vrijdag 31 augustus 2001 08:30 schreef MrDodge het volgende:
Neem van mij aan, het bovemliggende huis is NIET bewoond! Dat lijkt alleen zo, omdat het in principe nog min of meer ingericht is. Er wonen van tijd tot tijd mensen, ik denk dat je het tijdelijk kunt huren ofzo. Een paar maanden geleden heeft er ook nog iemand in gewoond, maar die zijn er al een tijdje uit. Ik rijd er regelmatig 's avonds langs, en er brandt nooit meer licht hoor! Maar inderdaad, het lijkt wel bewoond ja!Engeland? Lijkt me een HEEL goed idee, alleen heb ik daar nu de knikkers nog niet voor vrees ik. Denk erom dat Engeland erg duur is he? Maar ik zou dat graag een keer doen!
En dan zeker naar Chingle Hall, toen ik dat programma erover zag bij Discovery (Ghosthunters) toen zat ik echt met kippenvel! Het schijnt ook dat je daar kunt overnachten.
We zouden inderdaad moeten inventariseren wat er hier in NEderland allemaal bekend is! Lijkt me echt gaaf, en is dichter bij huis natuurlijk... Hoe pakken we dat aan?
Engeland? als je een goed voorbereid reisje gaat maken, en de kosten deelt van transport, zal het best meevallen denk ik.. gewoon ff uitzoeken allemaal
we kunnen een landelijke spookhuizen aktie starten, advertentietjes in kranten etc, 'meldt hier uw spookhuis'. een inventarisatie daarvan bestaat bij mijn weten nog niet.
we kunnen ook lein beginnen, en eens precies uitzoeken wat nu de verhalen zijn die er de ronde doen over het spookhuis in hazerswoude.
Er schijnt in Monster ook zoiets te zitten geloof ik he, althans dat las ik ook hier.
Engeland?! Tja, het leven in Engeland is erg duur he? Ik zou erg graag meegaan trouwens! Ik vind het best wel fascinerend, de geestenwereld om het zo maar te noemen!
quote:Ik heb net een mailtje gestuurd naar een vriendin van mij. Die heeft tot 2 jaar terug in Monster gewoond. Haar ouders wonen er nog dus misschien dat zij iets weten.
Op vrijdag 31 augustus 2001 08:52 schreef MrDodge het volgende:
Ik vind dat we dat inderdaad eens zouden moeten doen ja! Misschien gaan er wel heel veel van dergelijke verhalen de ronde! Advertenties in kranten, op verschillende fora posten..... Ja, dat vind ik wel wat ja!Er schijnt in Monster ook zoiets te zitten geloof ik he, althans dat las ik ook hier.
Engeland?! Tja, het leven in Engeland is erg duur he? Ik zou erg graag meegaan trouwens! Ik vind het best wel fascinerend, de geestenwereld om het zo maar te noemen!
Jullie horen haar reactie nog ok?
Engeland lijkt me idd ook erg leuk, maar de DOEKOE'S zijn mij minder gezind
Ik zal ook mijn Haarlemse kennis eens even aan zijn vest trekken eerdaags.
Maar wie weet, misschien horen we het wel!
Bastard, woon jij trouwens in Alphen? Ken je dat huis daar vlakbij de Kalkovenweg? Bij die brug? Dat ziet er ook behoorlijk creepy uit! Dat is dat hele grote witte leegstaande huis, aan de rijn.
quote:Ik woon ook in Alphen hoor.
Op vrijdag 31 augustus 2001 13:24 schreef MrDodge het volgende:
Bastard, woon jij trouwens in Alphen? Ken je dat huis daar vlakbij de Kalkovenweg? Bij die brug? Dat ziet er ook behoorlijk creepy uit! Dat is dat hele grote witte leegstaande huis, aan de rijn.
quote:Plus die woning heeft niets met spoken te maken zover ik weet. Het huis is oud maar wel bewoond, het staat op de monumentenlijst vandaar dat het niet afgebroken word..
Op vrijdag 31 augustus 2001 20:14 schreef Citroentje het volgende:[..]
Ik woon ook in Alphen hoor.
Dat witte huis bij de Molenaarsbrug is niet leegstaand. Is van binnen gewoon normaal ingericht en er staan 2 auto's achter het huis. Het huis is alleen afgeragd...
En ja, ik woon in alphen
quote:Ik heb ook nog niet echt geld aan de bomen groeien helaas
Op vrijdag 31 augustus 2001 08:30 schreef MrDodge het volgende:
Neem van mij aan, het bovemliggende huis is NIET bewoond! Dat lijkt alleen zo, omdat het in principe nog min of meer ingericht is. Er wonen van tijd tot tijd mensen, ik denk dat je het tijdelijk kunt huren ofzo. Een paar maanden geleden heeft er ook nog iemand in gewoond, maar die zijn er al een tijdje uit. Ik rijd er regelmatig 's avonds langs, en er brandt nooit meer licht hoor! Maar inderdaad, het lijkt wel bewoond ja!Engeland? Lijkt me een HEEL goed idee, alleen heb ik daar nu de knikkers nog niet voor vrees ik. Denk erom dat Engeland erg duur is he? Maar ik zou dat graag een keer doen!
quote:Handig zon edit functie op het forum he
Op vrijdag 31 augustus 2001 22:47 schreef Toebroodjie het volgende:
sorry die link hoort http://www.ghostwatcher.com te zijn
Er staan daar toch 2 soortgelijke huizen, schuin tegenover elkaar? Zijn die allebei bewoond dan?
quote:Je bedoelt het huis aan het water? Ja die is ook bewoond!
Op zaterdag 01 september 2001 15:52 schreef MrDodge het volgende:
Op de monumentenlijst nog wel? Nou, ik denk dat als het huis in goede staat zou verkeren, dat het dan wel erg mooi zou zijn inderdaad!Er staan daar toch 2 soortgelijke huizen, schuin tegenover elkaar? Zijn die allebei bewoond dan?
ps Zag nu ook een bordaux rode mini met witte streep in alphen..
Die huizen zijn er dan wel slecht aan toe zeg! Ook best enge huizen, ik zou er niet willen wonen! (Wel mooi uitzicht trouwens!)
quote:Check dat andere topic.. ik ken die mini van je vriendin wel.
Op maandag 03 september 2001 13:52 schreef MrDodge het volgende:
Hhmmm, die mini ken ik niet!! Let op een groene Cooper met een blonde meid erin, dat is mijn vriendin!Die huizen zijn er dan wel slecht aan toe zeg! Ook best enge huizen, ik zou er niet willen wonen! (Wel mooi uitzicht trouwens!)
Ja slecht aan toe... ik weet niet vind het wel mooi! Daar kan je ook verstoppertje spelen op zolder hoor Eng? Nee waarom, een oud huis kraakt nou eenmaal!
Sorry trouwens dat ik een poosje weg was juist terwijl ik wat aan het regelen was. Ik heb een "ongeluk" gehad en was eventjes niet in staat om mij hiermee (of met andere dingen) bezig te houden.
Goed idee trouwens om een inventarisatie van verhalen te maken.
Ester
quote:waarom niet? het schijnt dat het hooguit af en toe bewoond is - dan gaan wij er toch ook een nachtje in wonen? dat huis huren voor een maand of zo? zal wel niet teveel kosten, electriciteit etc hoeft allemaal niet aangesloten te worden (is trouwens al aanwezig, in ieder geval achterin)
Op maandag 03 september 2001 14:49 schreef Ester het volgende:
O, ik lees al wat er allemaal is gebeurd. Ik denk dat ik dan niet verder hoef te bellen als het bewoond is, toch?
ik wil dat evengoed nog wel meemaken hoor en dan ook een avondje gaan stappen daaro - in die paar kroegjes die er zijn; gewoon ff gaan vragen over het spookhuis.
ennuh, welkom terug ben je weer helemaal hersteld ?
quote:Spooky niet ?
Op zondag 12 augustus 2001 15:18 schreef Bastard het volgende:
Sorry mensen het gaat langer duren..Ik ban daarnet naar het spookhuis geweest en mn webcam mee genomen.
Maak een paar leuke fotos voor jullie, en keer weer huiswaarts.
Nu kom ik thuis, plug webcam in pc, check het geheugen.
Komen er een paar foto's uit het geheugen, maar de laatste foto is paars gekleurd.. Net dat denk ik "he wat een kleur" Komt er een foutmelding. Pc liep vast en moest herstarten. Nu kan ik niet meer het webcam progje opstarten.
Kut dus. Nu moet ik het weer zien te fixen....
Er staan er twee. Beide zijn redelijk groot en staan dicht bij het dorpscentrum (Dat is niet groot maar toch noemen ze het Centrum ) Het verhaal achter de twee huizen kent ze niet. Ze weet wel dat in één van de twee huizen ooit een journalist heeft geslapen, ook voor research net als dat wij dat willen. Maar hij/zij heeft toen niets gemerkt.
Ze kon me ook niet precies vertellen welke huizen het zijn. Maar dat er twee staan weet ze heel zeker.
quote:Krijg het niet gefixed, heb nu win2000 liggen ga die eens installeren kijken of ik dan de webcam aan de praat krijg weer.
Op donderdag 06 september 2001 22:17 schreef XoVoX het volgende:[..]
Spooky niet ?
Succes daaro, al een goed begin...ik hoort het wel,
quote:Wat voor een auto heb jij!?
Op dinsdag 04 september 2001 17:38 schreef MrDodge het volgende:
Welk andere topic Bastard? Van die mini van mijn vriendin?
Wilhelminastraat 2
Het huis schijnt leeg te staan.
quote:maar spookt het daar nou of niet?
Op woensdag 12 september 2001 21:33 schreef Orthello het volgende:
Ik heb van ons aller Liejannuh het adres van het huis in Monster...Wilhelminastraat 2
quote:Mijn moeder komt uit Monster, dus die heb ik even geprobeerd uit te horen, maar echt veel wist ze niet.
Op woensdag 12 september 2001 21:33 schreef Orthello het volgende:
Ik heb van ons aller Liejannuh het adres van het huis in Monster...Wilhelminastraat 2
Ze schijnen er s nachts vreemde geluiden te hebben gehoord, maar het staat nu al een tijdje leeg.
De eigenaar zit in de bak en wilde er een bordeel van maken, maar kreeg hiervoor geen vergunning (heel vreemd ).
Er heeft een tijdje geleden een artikel in de Haagsche Courant gestaan over dit huis (misschien van die journalist die erin heeft geslapen??), maar dat is niet terug te vinden in het archief van de Haagsche Courant.
Maar ik zal nog eens wat gaan informeren bij vrienden van me, misschien dat die meer weten!
Mocht iemand trouwens willen gaan kijken: het staat tegenover een redelijk nieuw appartementen gebouw!
Een vriend van mij wist me te vertellen dat mensen in het huis er wel eens waren "beetgepakt" door iets. En dat was alles wat hij wist.
Een aantal collega's van mij hebben familie in Monster en die zouden het ook navragen.
Wordt vervolgd dus!
Heeft er een huis gestaan dan, naast het station in Alphen? Dat is wel een tijd geleden zeker, want wat ik me ervan kan herinneren staat die bushalte er al heel lang.... Hoe lang is dat geleden?
quote:Dat wist ik niet?!
Op maandag 01 oktober 2001 20:07 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Hoi!!
Ik stuiter net even langs en zie deze thread.
Ik zou ook graag mee willen doen aan dit "project", camera available. Toevallig ben ik in Alphen geboren, dus ik "hoor er ook bij".![]()
![]()
Sterker nog, het huis waar we toen woonden spookte ook, ik weet hier niets meer van, toen ik 1.5 jaar oud was zijn we ervandaan verhuisd.
Iedere avond rond tien uur schijnen daar voetstappen op de trap te horen geweest te zijn. Het huis staat er nu niet meer, dat was ook de reden van verhuizen.
Ik ben in April nog in Alphen geweest, en ik meen dat het huis op de plaats stond op de plaats waar tegenwoordig de bushalte is naast het station, het was namelijk een oude spoorwoning.
Blessed be..
quote:Ze hebben het ooit eens gezegd, toen ik er later naat vroeg zeiden ze dat het te maken had met dat het een oud huis was en dat door de temperatuurschommelingen de traptreden begonnen te kraken.
Op woensdag 03 oktober 2001 16:19 schreef Lady_Faolan het volgende:[..]
Dat wist ik niet?!
Pa en Ma hebben het eigenlijk nooit over goes, en Alphen a/d Rijn enz.
Is het iets wat alleen jij wist? of wat pa en ma ook zelf hebben gezegt.
Want ze zijn vaak over dit soort dingen erg nuchter.Blessed be..
quote:ahja..
Op woensdag 03 oktober 2001 20:39 schreef Slough_Feg het volgende:[..]
Ze hebben het ooit eens gezegd, toen ik er later naat vroeg zeiden ze dat het te maken had met dat het een oud huis was en dat door de temperatuurschommelingen de traptreden begonnen te kraken.
Maar dat verklaart dan niet dat het s'zomers ook zou gebeuren. Pa heeft het later altijd af gedaan als natuurlijk iets en zei dat ik het niets was. Pfft. Maar ik weet zeker dat ie dat toen een keer heeft gezegd op een verjaardag ofzo.
Sjah... Ik geloof iig wat ie toen een keer heeft gezegd.
quote:gaan we nog wat doen daar?
Op vrijdag 05 oktober 2001 18:19 schreef iteejer het volgende:
mr dodge, en/of ester,
hebben jullie noch nagevraagd of we in 'de hoop' een nachtje kunnen overnachten?
dat pand in hazerswoude, bedoel ik:)
quote:Een mini meeting zal het niet worden als je kijkt naar het zwolse gat geloof ik.
Op zondag 11 november 2001 23:39 schreef iteejer het volgende:[..]
gaan we nog wat doen daar?
quote:Yep, kom er regelmatig langs..
Op zaterdag 29 september 2001 11:11 schreef MrDodge het volgende:
Nog een Alphenees? Ik woon in Hazerswoude, vlakbij Afval aan den Rijn ;-) Ken je het huis, miss Hobje? Vast wel als je weleens in Leiden komt!
quote:Had je het wel beter mogen volgen als je deze vragen post )
Op dinsdag 20 november 2001 19:26 schreef Bolletje... het volgende:
En ? heb dit topic van het begin af aan gevolgd, en wil weten of jullie nu al een beetje verder zijn?
hebben jullie al een foto?
is het weer bewoond?
wat is nou eik het verhaal achter "de Hoop"?
quote:nou sorry maar ik vind het allemaal niet echt duidelijk hoor
Op dinsdag 20 november 2001 23:00 schreef Bastard het volgende:[..]
Had je het wel beter mogen volgen als je deze vragen post )
sorry had de andere pagina's niet gezien,
[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 22-10-2003 22:18]
Ga de zooi hier niet vol lopen spammen joh
[Dit bericht is gewijzigd door iteejer op 23-10-2003 10:29]
quote:Mooi
Op woensdag 22 oktober 2003 22:16 schreef mikezwet het volgende:
waar staat dit spookhuis dan, ik woon in hazerswoude en wil wel eens weten van hoe en wat...
quote:ik woon in Leiden, ben al vaak langs dit huis gefietst maar wist niet dat het bekend zou staan als spookhuis...spannend!
Op donderdag 23 oktober 2003 10:32 schreef iteejer het volgende:[..]
Mooi
![]()
Ik ben er destijds een paar keer langs geweest, zag er idd wat creepy uit. Een spookhuis-meet is nog steeds een optie! Niets voor jou om als inwoner van dat dorp even uit te zoeken wie de eigenaar is (volgens mij die dieren-troep-fabrikant er schuin tegenover) en te informeren naar mogelijkheden daar een nacht door te brengen met een groepje ghosthunters?
quote:fijn voor je, ik geloof echter dat dit soort dingen wel degelijk mogelijk zijn.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:12 schreef mikezwet het volgende:
nou ik geloof er niet veel van eigenlijk
Dus...ik hou me aanbevolen!
quote:Baseer je dat op kennis van het betreffende pand, of op eigen ervaringen daar?
Op donderdag 23 oktober 2003 12:12 schreef mikezwet het volgende:
nou ik geloof er niet veel van eigenlijk
quote:Tuurlijk
Op donderdag 23 oktober 2003 11:24 schreef Marietje_34 het volgende:
ik woon in Leiden, ben al vaak langs dit huis gefietst maar wist niet dat het bekend zou staan als spookhuis...spannend!
Als jullie daar nog eens naartoe gaan, mag ik mee??
quote:dat zou idd wel 'geestig' zijn
Op donderdag 23 oktober 2003 14:24 schreef freud het volgende:
Lijkt me humor als de SP zo'n huis kraakt en er dan achterkomt dat het echt niet goed zit daar.
Zelf woon ik ook op de rijndijk, meer naar alphen toe,
Maar wat is nou het verhaal hierachter? wat is er in het verleden gebeurt? en wanneer is iets een spookhuis, wat betreft kraken, dat heeft idd te maken met uitzetten en werken van hout ect.
Groetjes, Mike
ps het is geen monument zoals ik in dit topic las (www.rijnwoude.nl) als het ten minste nr 160 of 162 was.
verder is er niks over te vinden op internet voor zover ik gezocht heb.
[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 24-10-2003 17:56]
quote:dit is er over geschreven op FOK:
Op vrijdag 24 oktober 2003 17:43 schreef mikezwet het volgende:
Ik ga er morgenavond wel even langs en dan maak ik wel een foto,
Staat het aan de rijnkant? of naar het weiland toe?Zelf woon ik ook op de rijndijk, meer naar alphen toe,
Maar wat is nou het verhaal hierachter? wat is er in het verleden gebeurt? en wanneer is iets een spookhuis, wat betreft kraken, dat heeft idd te maken met uitzetten en werken van hout ect.
Groetjes, Mike
ps het is geen monument zoals ik in dit topic las (www.rijnwoude.nl) als het ten minste nr 160 of 162 was.
verder is er niks over te vinden op internet voor zover ik gezocht heb.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
alhoewel ik dus zelf in Leiden woon heb ik hier nog nooit iets over gehoord, nou ben ik ook geen 'echte Leienaar', misschien is dat het..
heb je nog een foto gemaakt Mike?
Maar als die spookhuismeet komt ga ik graag mee, ben jij al niet eens poolshoogte wezen nemen iteejer?
Denk je dat je daar echt naar binnen kan?
[..]
Baseer je dat op kennis van het betreffende pand, of op eigen ervaringen daar?
Zo ja - interessant standpunt. Graag meer info dan
[quote]
oeps, ik had je post over het hoofd gezien iteejer, sorry,
nee, helaas beschik ik niet over meer info over dit huis! Ik ga iig wel eens rondvragen of er wat meer over bekend is, heb een hoop collega's in die buurt wonen..
Er is ook iets dat ik niet helemaal begrijp, volgens iemand in dit topic zou het er spoken omdat er ooit iemand (of meer dan 1?) in een silo in een graanfabriek is gevallen en verongelukt.
Wat zou dan de link zijn naar dit huis?
Ik heb wel iets gelezen over een dodelijk ongeluk ooit in de meelfabriek in Leiden:
''Verderop langs de slingerende Zijlsingel ligt de voormalige meelfabriek (mailfabriek, schreef ik bijna), eens deel uitmakend van het Meneba-concern. Het is één van de hoogste gebouwen van de stad; een grote stenen olifant, grimmig als een dwangburcht en indrukwekkend in zijn lelijkheid.
Veel jongens uit mijn buurt gingen in de zomervakantie werken in de meelfabriek, waaronder mijn broer. Ik deed niet mee, had weinig geld nodig, zei ik, maar had eigenlijk een broertje dood aan hard werken. Erg enthousiast werd ik ook niet van de verhalen die ik hoorde. De hele dag sjouwen met balen meel van 50 kilogram, in een smerige en onveilige fabriek. Er was een gammele paternosterlift, waarmee in die tijd een dodelijk ongeval gebeurd is. Je kon in de pauze zonnen op een 40 meter hoog richeltje - liever maar niet naar beneden kijken. Volgens het getuigenis van mijn broer bestond het personeelsbestand voor een aanzienlijk percentage uit debielen, van wie er nog wel eens een in een silo viel, in een tijd dat ARBO nog niet in het afkortingenwoordenboek stond.'' (bron: home.wanadoo.nl/framenso/col03/xx03118.htm )
Een ongeluk waarbij iemand in een silo zou zijn gevallen dus...maar ook al ligt dit in de buurt, deze fabriek staat toch echt in Leiden...
Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
quote:Dat huis staat tegen een fabriek-achtig ding aangebouwd, waar ook een groot silo-ding bij staat.
Op maandag 27 oktober 2003 17:09 schreef Marietje_34 het volgende:
Iemand die me hier iets meer over kan vertellen?
quote:als je op zaterdag gaat ben ik geïnteresseerd,
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:15 schreef iteejer het volgende:[..]
Dat huis staat tegen een fabriek-achtig ding aangebouwd, waar ook een groot silo-ding bij staat.
Die fabriek ziet er ook verlaten uit, hooguit nog in gebruik als opslag.
Als het ff kan ga ik dit weekend er even heen om foto's te maken. Als er geinteresseerden zijn kunnen we er misschien wel een pre-meet van maken
nog meer belangstellenden?
quote:Ik zou opzich ook wel willen, amar we kunnen natuurlijk niet met een hele groep gaan... Dan worden de spoken boos
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:04 schreef Marietje_34 het volgende:[..]
als je op zaterdag gaat ben ik geïnteresseerd,
zondag kan ik niet..kunnen we misschien gelijk eens een beetje rondvragen..
nog meer belangstellenden?
quote:tuurlijk wel, als we alleen gaan om foto's te maken en een beetje rond te vragen...
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:10 schreef shady1983 het volgende:[..]
Ik zou opzich ook wel willen, amar we kunnen natuurlijk niet met een hele groep gaan... Dan worden de spoken boos
quote:Klopt, er is daar inderdaad schuin ertegenover een cafe. Zaterdag zou moeten kunnen. Wie wil mee?
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:14 schreef Marietje_34 het volgende:
tuurlijk wel, als we alleen gaan om foto's te maken en een beetje rond te vragen...
volgens mij zit daar in de buurt een cafe, kunnen we gelijk de locale bevolking eens aan de tand voelen
daarbij ben ik (nog) niet bang voor boze spoken zeker
quote:nou, ik dus
Op dinsdag 28 oktober 2003 15:24 schreef iteejer het volgende:[..]
Klopt, er is daar inderdaad schuin ertegenover een cafe. Zaterdag zou moeten kunnen. Wie wil mee?
En hoe laat etc?
Exacte tijd weet ik nog niet, ergens in de middag is prima. Moet ook wel, wordt al vroeg donker, dan kunnen we ook geen foto's meer maken. En 'savonds schijn ik al bezet te zijn hoor ik net.
Nog meer geinteresseerden?
quote:Mooi
Op dinsdag 28 oktober 2003 16:20 schreef shady1983 het volgende:
Ik vraag wel even aan 2 andere fokkers of ze zin hebben.
Als dat het geval is kun je mij considereren als een lid van het gezelschap
Hier in Alphen aan den Rijn op de Aarkade hebben we ook een huis staan dat deel uit maakt van een blok huizen. In dat huis schijnt het op de zolder niet pluis te zijn. Ik ben zelf één keer op die zolder geweest en kreeg plotseling kippevel (dit gebeurde 3 andere mensen ook die de trap naar zolder opliepen) Het huis is zelf niet echt groot.
Vlak naast het huis is een groot grasveld waar nu regelmatig een potje voetbal op gespeeld wordt. Dat grasveld is vroeger een joodse begraafplaats geweest. Om dat grasveld zijn geloof ik kuilen met een grote plaat erover heen. Als je die plaat eraf haalt kun je een stukje onder de grond. Wat die kuilen/gangen onder de begraafplaats voor zin hadden weet ik niet. Naast dat ene huis heeft vroeger ook het washuisje van de lijken gestaan. Meer weet ik er niet over, het is gewoon een onguur huisje van binnen èn van buiten.
Ik geloof dat het nu niet meer bewoond is (misschien soms door een zwerver, maar ik kan het helemaal verkeerd hebben, misschien woont er nu wel weer iemand, niet dat ik dat echt verwacht ofzo...)
Groetjes,
Ed_win
[Dit bericht is gewijzigd door Ed_win op 28-10-2003 17:08]
Ik heb nog druk gezocht naar wat meer info over ' de Hoop' op Internet, maar ik kan er niks over vinden helaas. Wel andere mooie verhalen over kerkhoven/huizen waar het zou spoken...maar alles heel summier, helaas.
quote:Ik ga er in ieder geval wel heen ja, even wat foto's maken. Belangstelling valt tegen
Op donderdag 30 oktober 2003 13:03 schreef Marietje_34 het volgende:
Gaat het nou nog door zaterdag? Niet zoveel belangstelling zie ik?
Ik zie er ook vanaf dan (sorry), ik krijg nl eters hoor ik net van manlief, maar als er nog eens overnacht gaat worden ga ik zeker mee!
quote:Hier is een van de fokkers uit het begin van het topic.
Op donderdag 30 oktober 2003 14:28 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik ga er in ieder geval wel heen ja, even wat foto's maken. Belangstelling valt tegen
Waar zijn al die mensen uit het begin van het topic gebleven?
En iemand zei iets over andere fokkers meevragen die ook geinteresseerd waren?
Ik zie dat er mensen zaterdag willen gaan. Helaas ben ik zaterdag al bezet, maar ben wel benieuwd naar het verslag + foto's.
Wie gaan er eigenlijk allemaal?
quote:Hmm nog nooit van gehoord hier.. zal es informeren
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:02 schreef Ed_win het volgende:
spookhuis alphen verhaal
Groetjes, Mike Zwetsloot
quote:Gave foto, vreemd sfeertje.
Op maandag 3 november 2003 09:52 schreef mikezwet het volgende:
Zaterdag even gestopt bij De Hoop en een piccie gemaakt, ik zie dat hij een beetje vaag is dus maak binnenkort nog wel wat meer (als het niet regent) Hij is vanaf de zijkant gemaakt. Het leek erop dat er mensen wonen, er brandde licht en aan de voorkant hingen slingers voor de ramen met: HOERA EEN ZOON en blauwe ballontjes enz.Groetjes, Mike Zwetsloot
Ik woon overigens ook in Alphen a/d Rijn.
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:21 schreef Omkron het volgende:
Aan welke zijde is het..? Het hoerenhuis of hotel groenendijk?
quote:Ha streamer,
Op zondag 16 november 2003 17:01 schreef Streamer het volgende:
Ja misschien wel ja, Ik ga dat is verder uitzoeken.
Ik kan me trouwens ook voorstellen waar vreemde geluiden vandaan komen op dat 'verlaten' terrein als er meerdere groepjes spokenjagers onafhankelijk van elkaar aan het rondsnuffelen zijn.
quote:Hoi Marietje_34;
Op donderdag 20 november 2003 17:09 schreef Marietje_34 het volgende:[..]
Ha streamer,
heb je nog wat ontdekt?
quote:Uiteraard, een mens moet natuurlijk wel z'n prioriteiten stellen
Op donderdag 20 november 2003 18:08 schreef Streamer het volgende:[..]
Ik denk dat ik dit weekend een foto maak, (van het huis in Alphen). tenminste als ik tijd heb, eerst uitgaan, dan daarheen..
Wat ik wel jammer vind is dat het zo moeilijk is om te achterhalen waarom het dan spookt in zo'n huis. Ik heb over de Hoop bv zelfs op allerlei fora oproepjes gezet, maar helaas, niemand die me wat meer kon vertellen..m3nsen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
quote:Ja dat kan op zich wel,maar inderdaad moet je oppassen dat de buren niets horen of zien.
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Kon je in het huis zelf komen? Als dat kan, lukt dat zonder al te veel op te vallen denk je, of kijken de buren van de overkant vanachter hun gordijntjes stiekem mee ?
quote:vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
mensen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
Ik weet welk huis er hier bedoeld word, ik woon in sgravenzande, een dorpje naast monster.
Het is een heel mooi huis van buiten, naar mijn eigen mening dan, een mooi rieten dak, een vijver geloof ik, van alles, heel mooi.
Alleen de verhalen die er over rondgaan zouden mij ook dag en nacht wakker houden, het verhaal gaat, naar mijn weten, dat er vroeger een naaikelder onder het huis was. Echter, een gedeelte van deze kelder is dichtgemaakt, waarom weet ik niet, maar het schijnt in ieder geval in de kelder flink te spoken, koude luchtstromen, terwijl er geen ramen zijn. Het gebruikelijke.
Verder hebben er in een korte tijd veel gezinnen gewoond, ze zijn allemaal weggegaan door redenen die ik niet weet, maar het gaat in ieder geval over meer dan 6 gezinnen in een aantal jaar, volgens mijn familie dan die in monster wonen.
Mijn zus werkt bij de politie in het dorpje, en ze moest een keer naar het huis toe toen het onbewoond was maar er wel boven licht brandde, ze belden aan en niemand deed open, krakers? Ze dachten het wel, ze liepen een rondje om het huis heen maar aan deze kant van het huis was geen raam van hetzelfde kamertje als van de andere kant. Toen ze weer aan de andere kant kwamen was het licht uit, en besloten ze maar om weg te gaan. Wel vertelde mn zus me toen we het erover hadden dat ze toen ze wegreden, een witte schim boven de weg zag hangen, voor het huis. Het was geen rook, geen mist, ze wist niet wat het was, maar het hing laag over de weg, en was dun. Meer wou ze me maar niet vertellen, ik denk omdat ik nog jong was.
Mijn vader heeft er ook nog een tijdje voor iemand in het huis geschilderd,maar hij zei dat hij nooit wat vreemds heeft gezien. Ik hoop zelf dat ik op een dag rijk zal zijn, en dat ik het huis kan kopen.
quote:Sorry, beetje laat antwoord:
Op maandag 24 november 2003 21:31 schreef Streamer het volgende:[..]
vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
#2 Woon jij in Leiden? Ikwel nl.
#1 Ik ben er vaak langsgefietst, dus ik ken het huis, maar nee, ik heb nog nooit met bewoners gesproken ofzo..ben wel naar aanleiding van dit topic es een beetje na gaan vragen hier en daar, maar dat heeft nog nix opgeleverd dus helaas..
#2 Yep, ik woon ook in Leiden!
quote:Je moet de foto's eerst op eens server zetten en dan de url van de foto's tussen de volgende tags plaatsen: [img]plaats hier de url vb http: //www.pipodeclown.nl/spookhuis.jpg [/img]
Op maandag 1 december 2003 21:03 schreef paranormalesite het volgende:
hoe kunnen we een foto plaatsen op dit forum...we hebben behoorlijk wat pics van de hoop in hazerswoude
wie helpt ons
als je er niet uit komt mail dan de foto's ff naar mij dan zet ik ze online op het forum hier mzwetsloot@yahoo.com
[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 01-12-2003 22:41]
Groetjes, Mike
Ik reed trouwens zondagmorgen voorbij en toen stond er een stel omarmt voor het huis, of het nou de bewoners waren die uit het huis gevlucht waren.
Of waren het mensen van FOK! ?
Kom zelf uit leiderdorp.. en heb een klein idee waar dat huis nou staat.
Denk dat ik er nog wel ff een keer ga kijken.. Wist alleen niks van dat spookhuis.
Weet er wel een in Driehuis te staan.. Wil ik ook nog een keer heen.. Het stond te koop en mijn schoonouders zijn er gaan kijken.. Toen ze de kelder in liepen, vertelde mijn vriendin, was het net alsof ze loodzwaar werden.. En zo nog wel meer dingen.
Het huis staat ook naast een kerkhof..
Wil daar echt wel een keer gaan kijken.. Wie weet er meer van dat huis ??
ik ken dit huis buy the way ook.
ik weet zeker dat jullie allemaal binnen 1 dag weer buiten staan en niet meer terug gaan. is echt een freaky place to be
quote:Er wonen mensen...kijk maar eens aantal topics terug...wij hebben ze gesproken.
Op woensdag 10 december 2003 22:54 schreef EggsTC het volgende:
Waarom bel je niet gewoon eens aan als je het licht savonds ziet branden... weet je meteen of er iemand woont. Als ze niet open doen, ken je ook expres een bal door het raam schoppen "we waren aant voetballen, sorrie" mocht er iemand open doen.
Het huis waar het om ging heet toch De Hoop?quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
Nee, dit is het niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
geweldig had ik het toch goed ingeschatquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:23 schreef mikezwet het volgende:
Het huis is vanuit de trein te zien, vanaf het huis zie je ook het spoor liggen. Logisch
Kijk es in je oude mails, ik heb het je destijds gemaild, nadat ik er zelf langs gegaan wasquote:Op zondag 8 mei 2005 22:56 schreef MUUS het volgende:
Wat is het verhaal bij Villa Nuovo dan? En van het huis daar vlakbij? Verhalen willen we!
En had iemand nog het adres van De Hoop? Kan het niet meer vinden..
Ik had jou eerst het exacte adres gemaild. En die mail ben ik kwijt.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kijk es in je oude mails, ik heb het je destijds gemaild, nadat ik er zelf langs gegaan was
Schiiterende info IceFace!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:37 schreef IceFace het volgende:
Het tweede huis is Villa Nuovo in Alphen aan den Rijn. Dit huis is ooit als buitenverblijf gebouwd en heeft later onder meer dienst gedaan als kantine voor een dakpannenfabriek. Het is enkele jaren geleden door een aannemer gekocht om er appartementen in te bouwen. De bekende(?) dichter J.C. Bloem heeft er 12 jaar gewoond.
Ja, dat heb je ervan als je mijn mails weg gooitquote:Op maandag 9 mei 2005 17:47 schreef MUUS het volgende:
Ik had jou eerst het exacte adres gemaild. En die mail ben ik kwijt..
quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:54 schreef Schwarzwalder het volgende:
Aangezien ik het topic "spookhuiSen" niet kan vinden, hier het linkje naar Haunted Castles in Nederland..... misschien kennen jullie hem nog niet
http://www.enctype.de/castles/castles.htm
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:20 schreef Tramhalte het volgende:
Wow gave site die met die spookhuizen.
En geweldig topic![]()
Ik hoorde van mijn neef dat er nog mensen wonen in "het Spookhuis"quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat er nog iemand slapen daar? *meldt
Dank u!!quote:Op maandag 9 mei 2005 22:29 schreef IceFace het volgende:
Het adres van De Hoop is Rijndijk 164 Hazerswoude-Rijndijk.
De info over Villa Nuovo heb ik vanaf de website van het Leidsch Dagblad:
http://www.leidschdagblad(...)827-1489--%2C00.html
Er is een Alphense historische vereniging die ongetwijfeld meer kan vertellen over het (vermeende) spookhuis Vredelust. Het is een somber huis met een verwilderde tuin en het is in heel slechte staat, dus de associatie met een spookhuis ligt erg voor de hand. Ik wil zelf ook wel graag meer weten over dit huis.
"[img]" http://www.mijnserver.nl/plaatje.jpg "[/img]" (aanhalingstekens weglaten)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef Lauwtjuh het volgende:
nog een leuk spookhuisje, waar het is weet ik niet maart ziet er iig er spooky uit...
http://www.focusgallery.nl/albums/NiekHaak/spookhuis.jpg (kan iemand met btw uitleggen hoe je plaatjes gewoon neer kan zetten??danku..)
Das wel heel toevallig ja!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:30 schreef Erikie het volgende:
Heel grappig, mijn vader is in 'de hoop' opgegroeid. M'n opa en oma woonden dus ook in 'de hoop' met een bunch aantal kids(al m'n ooms en tante's).. Misschien spookt t er nu echt want m'n oma is afgelopen jaar overleden (opa is allang dood), en wiilen misschien hun huis weer eens opknappen
.. (dat maffe roze gebouw
)
(ohja , familie naam = de boer, de hele rijndijk is er bezaaid mee, maar da's een andere familie de boer)
Hebben wij weleens gedaan in een Schots spookkasteel. Maar ik denk dat de spoken waren weggejaagd door een teveel aan toeristen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:52 schreef Hallulama het volgende:
Ik heb net "Rose Red" van Stephen King gekeken, en ja, het lijkt mij wel cool om eens met z'n allen een oud, verlaten krot te bezoeken om daar tijdens de nacht te verblijven.
Misschien bestaan er arrangementen, avondje bowlen, steengrillen, verblijf de nacht in een angstaanjagend bouwval, en dan 's ochtends English breakfast ofzo![]()
Je was in Alphenquote:Op maandag 16 mei 2005 00:06 schreef MUUS het volgende:
Villa Nuovo is heel raar. Zoals op de foto's ziet het eruit alsof het elk moment kan instorten, maar rechtsbeneden in het huis is het nog bewoond. Daar brande vannacht iig nog licht.
Hele huis leeg en onbewoonbaar en dan ga je rechtsbeneden in een kamer zitten?.
Achter was ook licht aan dus het lijkt erop alsof er wel mensen wonen, maar dan alleen rechtsonder in het huis.
nooit spookverhalen van je vader gehoord?? Of ooms & tantes enzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:30 schreef Erikie het volgende:
Heel grappig, mijn vader is in 'de hoop' opgegroeid. M'n opa en oma woonden dus ook in 'de hoop' met een bunch aantal kids(al m'n ooms en tante's).. Misschien spookt t er nu echt want m'n oma is afgelopen jaar overleden (opa is allang dood), en wiilen misschien hun huis weer eens opknappen
.. (dat maffe roze gebouw
)
(ohja , familie naam = de boer, de hele rijndijk is er bezaaid mee, maar da's een andere familie de boer)
Ik weet niet wat je nickname is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:40 schreef Neverstop het volgende:
Wat een Alphenaren hier(komt ook uit Alphen).
Elke keer als ik langs die gebouwen rijdt denk ik, zou een goeie set zijn voor een film. Het ziet er ook belachelijk uit, fabriekspanden, wegen, out of nowhere 2 oude vervallen gebouwen.
Meestal zien ze er leeg uit, soms minder leeg.
Als er nog mensen zijn die daar spannende dingen willen doen, i'll be there.
Volledig offtopic: Bastard sta jij nou in mijn Xbox Live! Friends list? Wist niet dat je uit Alphen kwam.
Ja die. Die is ook nieuw voor mij, maar "de hoop" heeft wel een keer in "Het op Zondag" gestaanquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef TC_Artemis het volgende:
* TC_Artemis ook alphenaar
Freaky, heb nooit echt wat gehoord over een huis dat spookt in alphen, dit is toch dat huis zegmaar langs de rijn tussen de brug en het ziekenhuis?
Ja man heb je er volgens mij tussen staan, mijne is NeverstopNLquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nickname is?
Ik ben SailingAce
http://www.ad.nl/groenehart/article193424.ecequote:Herstel Villa Nuova begint met slopen
ALPHEN - Jarenlang is het met Villa Nuova bij ’s Molenaarsbrug bergafwaarts gegaan. Het ooit zo statige Rijksmonument, ...
Villa Nuova. FOTO ERIC TAAL
... gebouwd rond 1865, verviel elk jaar een beetje meer. Maar het herstel in oude luister komt er nu eindelijk aan. Medewerkers van Aannemersbedrijf J. Van Wieringen uit Alphen zijn gisteren begonnen met de voorbereidingen voor de grondige renovatie van de karakteristieke villa. Ze hebben de scheefgezakte serre aan de zijkant gesloopt. ,,Dit was nodig omdat er een heistelling naar binnen moet,’’ zegt Van Wieringen. ,,Er moeten 60 nieuwe heipalen in. Die moeten voorkomen dat het gebouw opnieuw scheefzakt, want het had nogal last van zetting.’’ Van Wieringen meldt dat het echte werk volgende week begint met het maken van een nieuwe fundering en een nieuwe vloer en keerwanden. Die moeten het water buitenhouden. Dat is vooral voor de twee woningen die in het souterrain komen, van groot belang. ,,En dan gaan we van boven naar beneden werken, net zoals in de andere villa, Vredelust, gebeurt,’’, zegt Van Wieringen. In Villa Nuova komen vijf appartementen: twee in het souterrain, een op de ’beletage’, een op de eerste etage en een dakappartement. De drie duurtste van de vijf zijn al verkocht.
Van Wieringen heeft Villa Nuova en Vredelust plus het voormalige koetshuis van Villa Nuova gekocht van projectontwikkelaar Amvest, die op het Van Oordtterrein een nieuwe woonwijk bouwt. De restauratie van de villa’s heeft langer op zich laten wachten dan gepland, omdat de Rijksdienst voor Monumentenzorg enkele op- en aanmerkingen verwerkt wilde zien in de plannen. Het gaat zeker anderhalf jaar duren eer Villa Nuova in volle glorie te zien zal zijn.
Ja klopt, maar die arbeidershuisjes aan de zijkant niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:12 schreef TC_Artemis het volgende:
De hoop, dat is toch dat soort van fabrieks-pand?
Daar wonen gewoon mensen volgensmij hoor
Nou we hebben je niet meer terug gezien hierquote:Op woensdag 14 september 2005 21:12 schreef pilsje het volgende:
Villa Nuova kende ik niet totdat ik een offerteaanvraag op m'n bureau kreeg om wat werkzaamheden aan het pand te gaan uitvoeren. Ik dacht eerst dat het om een hoerentent ging, maar even google'en gaf al snel een link naar deze site. Al met al ben ik vandaag binnen in het pand geweest, de deuren aan de achterkant staan gewoon op een kier en met een beetje wrikken ben je binnen. Op een paar keer roepen kwam geen reactie, ook al brandde er licht op twee verdiepingen en stond er een blauwe Twingo buiten, waarvan de motorkap nog warm was. We zijn eigenlijk alleen maar in de kelder geweest, het is de bedoeling die een halve meter te gaan uitgraven. Wie weet wat we tegen komen ...
Kom je uit Hazerswoude dan?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou we hebben je niet meer terug gezien hier![]()
Dan kan je beter mij foto`s laten maken, aangezien ik er zelf woonquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef vinnyb het volgende:
Gaaf topic, en ook nog eens stokoud van origine! Kan iemand zeggen waar precies in Hazerswoude dat huis nu is? Ik ga dan wel ff (nieuwe) foto's maken. (Woon zelf in Boskoop, en tering, wat een lading alfenaren in dit topic!)
hmm, ja ik zie het, sorry!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kan je beter mij foto`s laten maken, aangezien ik er zelf woon![]()
Nou ja de beschrijving kan ik je wel geven, zodra je de vanaf de N11 de rotonde opgaat, ga je linksaf (richting leiden), dan rij je door totdat je links manege Xenophon ziet en iets verderop zit autobedrijf van Velzen. Recht daartegenover (aan je rechterhand) zit de oude fabriek De Hoop, hier staat het huis pal voor. Iets terug, aan de begin-zijde van de fabriek, staan de verlaten en ingestorte arbeidershuisjes.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:25 schreef vinnyb het volgende:
[..]
hmm, ja ik zie het, sorry!![]()
Al die verhalen over verschillende huizen lopen rechtstreeks door elkaar, ik raak zo af en toe de weg kwijt! Maar ik zou wel graag foto's willen zien, en een kleine beschrijving waar het ongeveer is? alvast dankuwel!![]()
Nee Alphenquote:
aha! ik dacht al!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee Alphen
En hij heeft het over het huis bij smolenaarsbrug, geheel andere woning als "De hoop" in Hazerswoude overigs.
Ja, zij wel.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef vinnyb het volgende:
en tering, wat een lading alfenaren in dit topic!)
Dat koetshuis ernaast is toch afgebrand in 2004?quote:Villa Nuova te Alphen aan de Rijn
Helemaal links in de villa ziet men de ramen van de oude waskamer waar de meiden het goed spoelden in de nog aanwezige enorme granieten wasbak. Stromend water was er overigens nog niet. Daarnaast, voor de buitenstaander de ramen onder de resten van het bordes, ligt de keuken. De vloer is betegeld met fraaie zwarte, okeren en Baskisch rode tegels en is nagenoeg ongerept. Links staat nog wat eens de grote servieskast is geweest met houders voor de borden en eenvoudige spijkers waaraan de mokken gehangen zullen hebben. Rechts is de schouw waaronder het fornuis heeft gestaan. Onder het raam strekt zich het aanrecht uit.
Piem0l, zie mijn stukje joh!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitstquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Hehe, dat zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitst
oew, spooky!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:38 schreef Bastard het volgende:
Ik heb overigs 1x getracht foto's te maken van dat De hoop.. om te plaatsen in dit topic of het topic er voor.. mn camera heeft het daarna nooit meer gedaan....
Ja dat artikel ken ik ook.. dat is zeker al 10 jaar geleden zegquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:45 schreef 306XSTD het volgende:
Een HEEEEELE tijd terug heeft er in de Nieuwsweek (een krantje wat volgens mij niet meer bestaat) een artikel over dit huis gestaan, en ook over de spoken erin enzo. Ik heb dat artikel een tijd bewaard maar ben het helaas kwijtgeraakt.
Iteejer, weet jij nog met wie je toen contact hebt gehad om er eventueel in te mogen kijken? De drempel is nu misschien lager omdat het huis nu leeg staat?
Niet dat ik weet. Tis bewoond.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Staat dat huis te koop?
Klopt, ze gaan een stuk slopen volgens mij, maar niet alles.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:55 schreef 306XSTD het volgende:
Nou volgens mij gaan ze De Hoop echt slopen hoor. Ik reed er vanmiddag langs, en er staat al een grote container voor. Dus.....als er nog mensen in een echt spookhuis willen kijken, dan is dit wellicht een goede kans? Iteejer, weet jij nog hoe je vorige keer contact hebt gelegd met de bewoners? Telefonisch?
Hoe weet jij dat nou weer, je woont in zwollequote:Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef Syytön het volgende:
Hij gaat gelukkig niet helemaal tegen de vlakte hoor
Ik wil de kozijnen wel leverenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rachterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rechterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)quote:Op maandag 3 juli 2006 09:21 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:25 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.
Eerder was daar die dakpan fabriek, dat was nog beter.
Maar zo is Alphenquote:Op maandag 3 juli 2006 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.
Mja dat is geen gezicht, 1 kant van de rijn helemaal in het nieuw, de andere kant nog slechter dan slechtquote:Op maandag 3 juli 2006 09:58 schreef vw-angel het volgende:
[..]
Maar zo is Alphen![]()
Kijk het huidige stadshart maar eens![]()
Kijk het gemeentehuis maar eensquote:Op maandag 3 juli 2006 09:58 schreef vw-angel het volgende:
[..]
Maar zo is Alphen![]()
Kijk het huidige stadshart maar eens![]()
Ja en dan bij mij in de buurtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:48 schreef iteejer het volgende:
Laten we maar hopen dat het een beetje zijn oude uiterlijk blijft houden. Ben benieuwd of de bouwvakkers iets merken van spookjes
Wat betreft het huis 'de Hoop': wordt dat echt gesloopt? Ik had destijds via een werknemer van Thijssen kontakt met Thijssen, de eigenaar. Hij werkt er nu niet meer, kan dus niets meer regelen.
Jammer dat het nooit van een FOK!-spook-slaap-meet gekomen is daar. Betekent dus dat we een volgend spookhuis gewoon niet zoveel moeten praten, maar er gewoon asap in gaan rondkijken
Als je een spookhuis bij jou in de buurt weet is dat primaquote:
Lmao, ik heb 1 keer in mn leven een hunebed gezienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als je een spookhuis bij jou in de buurt weet is dat prima
Of kom je in het hoge noorden dan uit op spook-plaggenhutten of spook-hunebedden?
Of vraag es in de buurt rond of er niet ergens een spookboerderij is of zo, iets wat in de volksverhalen leeft, en misschien nog wel niet op inet te vinden is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Lmao, ik heb 1 keer in mn leven een hunebed gezien![]()
Maar keek vanancht wel op die kastelen site, en er schijnen wel wat te zijn in Grunn
Maar, ik zal eens even voor deze regio gaan googlen, misschien hebben we wel het beste spookverhaal ooit
Ja dat hoorde ook bij mn planquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:09 schreef iteejer het volgende:
[..]
Of vraag es in de buurt rond of er niet ergens een spookboerderij is of zo, iets wat in de volksverhalen leeft, en misschien nog wel niet op inet te vinden is.
Ik kan me vaag herinneren dat er zo'n ding ergens moest zijn in het noorden, maar zou niet meer weten waar.
Uren reizen in Groningen kan niet, want dan ben je er al lang uitquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja dat hoorde ook bij mn plan
Maar google levert niet echt wat op
Hoe kan het ook anders
Maar ik heb ook geen zin om uren te reizen voor een kwartier ghost fun
Ik zei dus dat ik tot nu to eniet veel hier gevonden heb. Dat reizen ging dus over de rest van NL waar het dan wel moet omdat hier vast niks isquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Uren reizen in Groningen kan niet, want dan ben je er al lang uit
Dan zit je in Nederland of Duitsland of whatever.
Maar, een klein briefje ophangen bij de supermarkt, of een advertentie, of es vragen bij een melkboer die al die terpen afrijdt, wellicht komt er wel iets nieuws uit!
Niet zo snel opgeven joh, gewoon wat informeren onder de mensen. Komt vast wel wat uitquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zei dus dat ik tot nu to eniet veel hier gevonden heb. Dat reizen ging dus over de rest van NL waar het dan wel moet omdat hier vast niks is
Ik geef ook nog niet op hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Niet zo snel opgeven joh, gewoon wat informeren onder de mensen. Komt vast wel wat uit
Dat heet users motiveren om zelf op zoek te gaan. Zou veel meer moeten gebeuren, dan komen er ook veel mee rmooie topics als deze! Want er zijn her en der in Nederland spookhuizen en spookplekken!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Hey! Kap eens met dat SC in een Hazerswoude topic, daar is het dorp veel te mooi voor !
Je kunt altijd proberen bij de stort een oude op de kop te tikken.quote:
Als ik wat vind dan vind ik er toch zeker minimaal een mooie camping bij he.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Vind maar even snel een goede locatie, niet helemaal onderin Nederland svp
En dan zijn Camikaeze en ik van de partij
Ben trouwens zelf ook nog aan 't zoeken, en niet alleen in Drenthe
Maar weet ook niet zo goed waar ik op moet Googlen
JA maar ik krijg mn OV niet binnenkort en ik zit in Groningenquote:Op woensdag 12 juli 2006 02:18 schreef Stali het volgende:
[..]
Als ik wat vind dan vind ik er toch zeker minimaal een mooie camping bij he..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |