quote:Hmm nog nooit van gehoord hier.. zal es informeren
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:02 schreef Ed_win het volgende:
spookhuis alphen verhaal
Groetjes, Mike Zwetsloot
quote:Gave foto, vreemd sfeertje.
Op maandag 3 november 2003 09:52 schreef mikezwet het volgende:
Zaterdag even gestopt bij De Hoop en een piccie gemaakt, ik zie dat hij een beetje vaag is dus maak binnenkort nog wel wat meer (als het niet regent) Hij is vanaf de zijkant gemaakt. Het leek erop dat er mensen wonen, er brandde licht en aan de voorkant hingen slingers voor de ramen met: HOERA EEN ZOON en blauwe ballontjes enz.Groetjes, Mike Zwetsloot
Ik woon overigens ook in Alphen a/d Rijn.
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:21 schreef Omkron het volgende:
Aan welke zijde is het..? Het hoerenhuis of hotel groenendijk?
quote:Ha streamer,
Op zondag 16 november 2003 17:01 schreef Streamer het volgende:
Ja misschien wel ja, Ik ga dat is verder uitzoeken.
Ik kan me trouwens ook voorstellen waar vreemde geluiden vandaan komen op dat 'verlaten' terrein als er meerdere groepjes spokenjagers onafhankelijk van elkaar aan het rondsnuffelen zijn.
quote:Hoi Marietje_34;
Op donderdag 20 november 2003 17:09 schreef Marietje_34 het volgende:[..]
Ha streamer,
heb je nog wat ontdekt?
quote:Uiteraard, een mens moet natuurlijk wel z'n prioriteiten stellen
Op donderdag 20 november 2003 18:08 schreef Streamer het volgende:[..]
Ik denk dat ik dit weekend een foto maak, (van het huis in Alphen). tenminste als ik tijd heb, eerst uitgaan, dan daarheen..
Wat ik wel jammer vind is dat het zo moeilijk is om te achterhalen waarom het dan spookt in zo'n huis. Ik heb over de Hoop bv zelfs op allerlei fora oproepjes gezet, maar helaas, niemand die me wat meer kon vertellen..m3nsen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
quote:Ja dat kan op zich wel,maar inderdaad moet je oppassen dat de buren niets horen of zien.
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
Kon je in het huis zelf komen? Als dat kan, lukt dat zonder al te veel op te vallen denk je, of kijken de buren van de overkant vanachter hun gordijntjes stiekem mee ?
quote:vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
Op maandag 24 november 2003 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:
mensen die er wonen niet, zelfs mijn ouwe overbuurvrouw van bijna 80 die een 'echte Leidse' is heeft hier nog nooit over gehoord.
Ik ga ook nog eens op Internet zoeken over dit huis in Alphen.
Ik weet welk huis er hier bedoeld word, ik woon in sgravenzande, een dorpje naast monster.
Het is een heel mooi huis van buiten, naar mijn eigen mening dan, een mooi rieten dak, een vijver geloof ik, van alles, heel mooi.
Alleen de verhalen die er over rondgaan zouden mij ook dag en nacht wakker houden, het verhaal gaat, naar mijn weten, dat er vroeger een naaikelder onder het huis was. Echter, een gedeelte van deze kelder is dichtgemaakt, waarom weet ik niet, maar het schijnt in ieder geval in de kelder flink te spoken, koude luchtstromen, terwijl er geen ramen zijn. Het gebruikelijke.
Verder hebben er in een korte tijd veel gezinnen gewoond, ze zijn allemaal weggegaan door redenen die ik niet weet, maar het gaat in ieder geval over meer dan 6 gezinnen in een aantal jaar, volgens mijn familie dan die in monster wonen.
Mijn zus werkt bij de politie in het dorpje, en ze moest een keer naar het huis toe toen het onbewoond was maar er wel boven licht brandde, ze belden aan en niemand deed open, krakers? Ze dachten het wel, ze liepen een rondje om het huis heen maar aan deze kant van het huis was geen raam van hetzelfde kamertje als van de andere kant. Toen ze weer aan de andere kant kwamen was het licht uit, en besloten ze maar om weg te gaan. Wel vertelde mn zus me toen we het erover hadden dat ze toen ze wegreden, een witte schim boven de weg zag hangen, voor het huis. Het was geen rook, geen mist, ze wist niet wat het was, maar het hing laag over de weg, en was dun. Meer wou ze me maar niet vertellen, ik denk omdat ik nog jong was.
Mijn vader heeft er ook nog een tijdje voor iemand in het huis geschilderd,maar hij zei dat hij nooit wat vreemds heeft gezien. Ik hoop zelf dat ik op een dag rijk zal zijn, en dat ik het huis kan kopen.
quote:Sorry, beetje laat antwoord:
Op maandag 24 november 2003 21:31 schreef Streamer het volgende:[..]
vraag#1 : Ben je langs "de hoop" geweest ? En heb je de bewoners gesproken?
#2 Woon jij in Leiden? Ikwel nl.
#1 Ik ben er vaak langsgefietst, dus ik ken het huis, maar nee, ik heb nog nooit met bewoners gesproken ofzo..ben wel naar aanleiding van dit topic es een beetje na gaan vragen hier en daar, maar dat heeft nog nix opgeleverd dus helaas..
#2 Yep, ik woon ook in Leiden!
quote:Je moet de foto's eerst op eens server zetten en dan de url van de foto's tussen de volgende tags plaatsen: [img]plaats hier de url vb http: //www.pipodeclown.nl/spookhuis.jpg [/img]
Op maandag 1 december 2003 21:03 schreef paranormalesite het volgende:
hoe kunnen we een foto plaatsen op dit forum...we hebben behoorlijk wat pics van de hoop in hazerswoude
wie helpt ons
als je er niet uit komt mail dan de foto's ff naar mij dan zet ik ze online op het forum hier mzwetsloot@yahoo.com
[Dit bericht is gewijzigd door mikezwet op 01-12-2003 22:41]
Groetjes, Mike
Ik reed trouwens zondagmorgen voorbij en toen stond er een stel omarmt voor het huis, of het nou de bewoners waren die uit het huis gevlucht waren.
Of waren het mensen van FOK! ?
Kom zelf uit leiderdorp.. en heb een klein idee waar dat huis nou staat.
Denk dat ik er nog wel ff een keer ga kijken.. Wist alleen niks van dat spookhuis.
Weet er wel een in Driehuis te staan.. Wil ik ook nog een keer heen.. Het stond te koop en mijn schoonouders zijn er gaan kijken.. Toen ze de kelder in liepen, vertelde mijn vriendin, was het net alsof ze loodzwaar werden.. En zo nog wel meer dingen.
Het huis staat ook naast een kerkhof..
Wil daar echt wel een keer gaan kijken.. Wie weet er meer van dat huis ??
ik ken dit huis buy the way ook.
ik weet zeker dat jullie allemaal binnen 1 dag weer buiten staan en niet meer terug gaan. is echt een freaky place to be
quote:Er wonen mensen...kijk maar eens aantal topics terug...wij hebben ze gesproken.
Op woensdag 10 december 2003 22:54 schreef EggsTC het volgende:
Waarom bel je niet gewoon eens aan als je het licht savonds ziet branden... weet je meteen of er iemand woont. Als ze niet open doen, ken je ook expres een bal door het raam schoppen "we waren aant voetballen, sorrie" mocht er iemand open doen.
Het huis waar het om ging heet toch De Hoop?quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
Nee, dit is het niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:35 schreef Helioz het volgende:
[afbeelding]
Foto van hoe Villa Nuova er nu uitziet..
[afbeelding]
Villa Nuova vroeger..
Weet je of dit het huis is dat jullie bedoelen.![]()
Ik woon trouwens ook in alphen a/d rijn.![]()
geweldig had ik het toch goed ingeschatquote:Op dinsdag 3 mei 2005 09:23 schreef mikezwet het volgende:
Het huis is vanuit de trein te zien, vanaf het huis zie je ook het spoor liggen. Logisch
Kijk es in je oude mails, ik heb het je destijds gemaild, nadat ik er zelf langs gegaan wasquote:Op zondag 8 mei 2005 22:56 schreef MUUS het volgende:
Wat is het verhaal bij Villa Nuovo dan? En van het huis daar vlakbij? Verhalen willen we!
En had iemand nog het adres van De Hoop? Kan het niet meer vinden..
Ik had jou eerst het exacte adres gemaild. En die mail ben ik kwijt.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:46 schreef iteejer het volgende:
[..]
Kijk es in je oude mails, ik heb het je destijds gemaild, nadat ik er zelf langs gegaan was
Schiiterende info IceFace!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:37 schreef IceFace het volgende:
Het tweede huis is Villa Nuovo in Alphen aan den Rijn. Dit huis is ooit als buitenverblijf gebouwd en heeft later onder meer dienst gedaan als kantine voor een dakpannenfabriek. Het is enkele jaren geleden door een aannemer gekocht om er appartementen in te bouwen. De bekende(?) dichter J.C. Bloem heeft er 12 jaar gewoond.
Ja, dat heb je ervan als je mijn mails weg gooitquote:Op maandag 9 mei 2005 17:47 schreef MUUS het volgende:
Ik had jou eerst het exacte adres gemaild. En die mail ben ik kwijt..
quote:Op zaterdag 30 april 2005 11:54 schreef Schwarzwalder het volgende:
Aangezien ik het topic "spookhuiSen" niet kan vinden, hier het linkje naar Haunted Castles in Nederland..... misschien kennen jullie hem nog niet
http://www.enctype.de/castles/castles.htm
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:20 schreef Tramhalte het volgende:
Wow gave site die met die spookhuizen.
En geweldig topic![]()
Ik hoorde van mijn neef dat er nog mensen wonen in "het Spookhuis"quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
Gaat er nog iemand slapen daar? *meldt
Dank u!!quote:Op maandag 9 mei 2005 22:29 schreef IceFace het volgende:
Het adres van De Hoop is Rijndijk 164 Hazerswoude-Rijndijk.
De info over Villa Nuovo heb ik vanaf de website van het Leidsch Dagblad:
http://www.leidschdagblad(...)827-1489--%2C00.html
Er is een Alphense historische vereniging die ongetwijfeld meer kan vertellen over het (vermeende) spookhuis Vredelust. Het is een somber huis met een verwilderde tuin en het is in heel slechte staat, dus de associatie met een spookhuis ligt erg voor de hand. Ik wil zelf ook wel graag meer weten over dit huis.
"[img]" http://www.mijnserver.nl/plaatje.jpg "[/img]" (aanhalingstekens weglaten)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:12 schreef Lauwtjuh het volgende:
nog een leuk spookhuisje, waar het is weet ik niet maart ziet er iig er spooky uit...
http://www.focusgallery.nl/albums/NiekHaak/spookhuis.jpg (kan iemand met btw uitleggen hoe je plaatjes gewoon neer kan zetten??danku..)
Das wel heel toevallig ja!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:30 schreef Erikie het volgende:
Heel grappig, mijn vader is in 'de hoop' opgegroeid. M'n opa en oma woonden dus ook in 'de hoop' met een bunch aantal kids(al m'n ooms en tante's).. Misschien spookt t er nu echt want m'n oma is afgelopen jaar overleden (opa is allang dood), en wiilen misschien hun huis weer eens opknappen
.. (dat maffe roze gebouw
)
(ohja , familie naam = de boer, de hele rijndijk is er bezaaid mee, maar da's een andere familie de boer)
Hebben wij weleens gedaan in een Schots spookkasteel. Maar ik denk dat de spoken waren weggejaagd door een teveel aan toeristen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 02:52 schreef Hallulama het volgende:
Ik heb net "Rose Red" van Stephen King gekeken, en ja, het lijkt mij wel cool om eens met z'n allen een oud, verlaten krot te bezoeken om daar tijdens de nacht te verblijven.
Misschien bestaan er arrangementen, avondje bowlen, steengrillen, verblijf de nacht in een angstaanjagend bouwval, en dan 's ochtends English breakfast ofzo![]()
Je was in Alphenquote:Op maandag 16 mei 2005 00:06 schreef MUUS het volgende:
Villa Nuovo is heel raar. Zoals op de foto's ziet het eruit alsof het elk moment kan instorten, maar rechtsbeneden in het huis is het nog bewoond. Daar brande vannacht iig nog licht.
Hele huis leeg en onbewoonbaar en dan ga je rechtsbeneden in een kamer zitten?.
Achter was ook licht aan dus het lijkt erop alsof er wel mensen wonen, maar dan alleen rechtsonder in het huis.
nooit spookverhalen van je vader gehoord?? Of ooms & tantes enzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 22:30 schreef Erikie het volgende:
Heel grappig, mijn vader is in 'de hoop' opgegroeid. M'n opa en oma woonden dus ook in 'de hoop' met een bunch aantal kids(al m'n ooms en tante's).. Misschien spookt t er nu echt want m'n oma is afgelopen jaar overleden (opa is allang dood), en wiilen misschien hun huis weer eens opknappen
.. (dat maffe roze gebouw
)
(ohja , familie naam = de boer, de hele rijndijk is er bezaaid mee, maar da's een andere familie de boer)
Ik weet niet wat je nickname is?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:40 schreef Neverstop het volgende:
Wat een Alphenaren hier(komt ook uit Alphen).
Elke keer als ik langs die gebouwen rijdt denk ik, zou een goeie set zijn voor een film. Het ziet er ook belachelijk uit, fabriekspanden, wegen, out of nowhere 2 oude vervallen gebouwen.
Meestal zien ze er leeg uit, soms minder leeg.
Als er nog mensen zijn die daar spannende dingen willen doen, i'll be there.
Volledig offtopic: Bastard sta jij nou in mijn Xbox Live! Friends list? Wist niet dat je uit Alphen kwam.
Ja die. Die is ook nieuw voor mij, maar "de hoop" heeft wel een keer in "Het op Zondag" gestaanquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef TC_Artemis het volgende:
* TC_Artemis ook alphenaar
Freaky, heb nooit echt wat gehoord over een huis dat spookt in alphen, dit is toch dat huis zegmaar langs de rijn tussen de brug en het ziekenhuis?
Ja man heb je er volgens mij tussen staan, mijne is NeverstopNLquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nickname is?
Ik ben SailingAce
http://www.ad.nl/groenehart/article193424.ecequote:Herstel Villa Nuova begint met slopen
ALPHEN - Jarenlang is het met Villa Nuova bij ’s Molenaarsbrug bergafwaarts gegaan. Het ooit zo statige Rijksmonument, ...
Villa Nuova. FOTO ERIC TAAL
... gebouwd rond 1865, verviel elk jaar een beetje meer. Maar het herstel in oude luister komt er nu eindelijk aan. Medewerkers van Aannemersbedrijf J. Van Wieringen uit Alphen zijn gisteren begonnen met de voorbereidingen voor de grondige renovatie van de karakteristieke villa. Ze hebben de scheefgezakte serre aan de zijkant gesloopt. ,,Dit was nodig omdat er een heistelling naar binnen moet,’’ zegt Van Wieringen. ,,Er moeten 60 nieuwe heipalen in. Die moeten voorkomen dat het gebouw opnieuw scheefzakt, want het had nogal last van zetting.’’ Van Wieringen meldt dat het echte werk volgende week begint met het maken van een nieuwe fundering en een nieuwe vloer en keerwanden. Die moeten het water buitenhouden. Dat is vooral voor de twee woningen die in het souterrain komen, van groot belang. ,,En dan gaan we van boven naar beneden werken, net zoals in de andere villa, Vredelust, gebeurt,’’, zegt Van Wieringen. In Villa Nuova komen vijf appartementen: twee in het souterrain, een op de ’beletage’, een op de eerste etage en een dakappartement. De drie duurtste van de vijf zijn al verkocht.
Van Wieringen heeft Villa Nuova en Vredelust plus het voormalige koetshuis van Villa Nuova gekocht van projectontwikkelaar Amvest, die op het Van Oordtterrein een nieuwe woonwijk bouwt. De restauratie van de villa’s heeft langer op zich laten wachten dan gepland, omdat de Rijksdienst voor Monumentenzorg enkele op- en aanmerkingen verwerkt wilde zien in de plannen. Het gaat zeker anderhalf jaar duren eer Villa Nuova in volle glorie te zien zal zijn.
Ja klopt, maar die arbeidershuisjes aan de zijkant niet.quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:12 schreef TC_Artemis het volgende:
De hoop, dat is toch dat soort van fabrieks-pand?
Daar wonen gewoon mensen volgensmij hoor
Nou we hebben je niet meer terug gezien hierquote:Op woensdag 14 september 2005 21:12 schreef pilsje het volgende:
Villa Nuova kende ik niet totdat ik een offerteaanvraag op m'n bureau kreeg om wat werkzaamheden aan het pand te gaan uitvoeren. Ik dacht eerst dat het om een hoerentent ging, maar even google'en gaf al snel een link naar deze site. Al met al ben ik vandaag binnen in het pand geweest, de deuren aan de achterkant staan gewoon op een kier en met een beetje wrikken ben je binnen. Op een paar keer roepen kwam geen reactie, ook al brandde er licht op twee verdiepingen en stond er een blauwe Twingo buiten, waarvan de motorkap nog warm was. We zijn eigenlijk alleen maar in de kelder geweest, het is de bedoeling die een halve meter te gaan uitgraven. Wie weet wat we tegen komen ...
Kom je uit Hazerswoude dan?quote:Op woensdag 15 maart 2006 12:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou we hebben je niet meer terug gezien hier![]()
Dan kan je beter mij foto`s laten maken, aangezien ik er zelf woonquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef vinnyb het volgende:
Gaaf topic, en ook nog eens stokoud van origine! Kan iemand zeggen waar precies in Hazerswoude dat huis nu is? Ik ga dan wel ff (nieuwe) foto's maken. (Woon zelf in Boskoop, en tering, wat een lading alfenaren in dit topic!)
hmm, ja ik zie het, sorry!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan kan je beter mij foto`s laten maken, aangezien ik er zelf woon![]()
Nou ja de beschrijving kan ik je wel geven, zodra je de vanaf de N11 de rotonde opgaat, ga je linksaf (richting leiden), dan rij je door totdat je links manege Xenophon ziet en iets verderop zit autobedrijf van Velzen. Recht daartegenover (aan je rechterhand) zit de oude fabriek De Hoop, hier staat het huis pal voor. Iets terug, aan de begin-zijde van de fabriek, staan de verlaten en ingestorte arbeidershuisjes.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:25 schreef vinnyb het volgende:
[..]
hmm, ja ik zie het, sorry!![]()
Al die verhalen over verschillende huizen lopen rechtstreeks door elkaar, ik raak zo af en toe de weg kwijt! Maar ik zou wel graag foto's willen zien, en een kleine beschrijving waar het ongeveer is? alvast dankuwel!![]()
Nee Alphenquote:
aha! ik dacht al!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee Alphen
En hij heeft het over het huis bij smolenaarsbrug, geheel andere woning als "De hoop" in Hazerswoude overigs.
Ja, zij wel.quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:16 schreef vinnyb het volgende:
en tering, wat een lading alfenaren in dit topic!)
Dat koetshuis ernaast is toch afgebrand in 2004?quote:Villa Nuova te Alphen aan de Rijn
Helemaal links in de villa ziet men de ramen van de oude waskamer waar de meiden het goed spoelden in de nog aanwezige enorme granieten wasbak. Stromend water was er overigens nog niet. Daarnaast, voor de buitenstaander de ramen onder de resten van het bordes, ligt de keuken. De vloer is betegeld met fraaie zwarte, okeren en Baskisch rode tegels en is nagenoeg ongerept. Links staat nog wat eens de grote servieskast is geweest met houders voor de borden en eenvoudige spijkers waaraan de mokken gehangen zullen hebben. Rechts is de schouw waaronder het fornuis heeft gestaan. Onder het raam strekt zich het aanrecht uit.
Piem0l, zie mijn stukje joh!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitstquote:Op woensdag 15 maart 2006 15:07 schreef vinnyb het volgende:
[..]
aha! ik dacht al!
dan weet jij vast wel de locatie van de hoop ongeveer?![]()
Hehe, dat zeker!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zoals Scorpie al aangaf.. is de beschrijving naar De Hoop.. Rij rustig je rijdt er zo voorbij en er word vaak geflitst
oew, spooky!!quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:38 schreef Bastard het volgende:
Ik heb overigs 1x getracht foto's te maken van dat De hoop.. om te plaatsen in dit topic of het topic er voor.. mn camera heeft het daarna nooit meer gedaan....
Ja dat artikel ken ik ook.. dat is zeker al 10 jaar geleden zegquote:Op woensdag 15 maart 2006 16:45 schreef 306XSTD het volgende:
Een HEEEEELE tijd terug heeft er in de Nieuwsweek (een krantje wat volgens mij niet meer bestaat) een artikel over dit huis gestaan, en ook over de spoken erin enzo. Ik heb dat artikel een tijd bewaard maar ben het helaas kwijtgeraakt.
Iteejer, weet jij nog met wie je toen contact hebt gehad om er eventueel in te mogen kijken? De drempel is nu misschien lager omdat het huis nu leeg staat?
Niet dat ik weet. Tis bewoond.quote:Op woensdag 15 maart 2006 17:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Staat dat huis te koop?
Klopt, ze gaan een stuk slopen volgens mij, maar niet alles.quote:Op maandag 20 maart 2006 18:55 schreef 306XSTD het volgende:
Nou volgens mij gaan ze De Hoop echt slopen hoor. Ik reed er vanmiddag langs, en er staat al een grote container voor. Dus.....als er nog mensen in een echt spookhuis willen kijken, dan is dit wellicht een goede kans? Iteejer, weet jij nog hoe je vorige keer contact hebt gelegd met de bewoners? Telefonisch?
Hoe weet jij dat nou weer, je woont in zwollequote:Op maandag 20 maart 2006 22:15 schreef Syytön het volgende:
Hij gaat gelukkig niet helemaal tegen de vlakte hoor
Ik wil de kozijnen wel leverenquote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rachterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:55 schreef vw-angel het volgende:
vandaag nog langs het pand (villa Nuova)geweest.
Ze zijn het nu aan het verbouwen tot koop appartementen.
Hier wat foto's die ik genomen heb.
Je kan al zien dat de serre aan de rechterkant gesloopt is en van de entree is ook niet veel meer over.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De achterkant
[afbeelding]
[afbeelding]
Het koetshuis
[afbeelding]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)quote:Op maandag 3 juli 2006 09:21 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ok.. maar dit is NIET het spookhuis in Hazerswoude.. wel een prachtige villa.
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Deze staat in Alphen, tegenover die nieuwbouwwijk. (Wat een lelijke kuthuizen worden dat)
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:25 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja inderdaad... en dan die villa er bij.. zo schril contrast.
Eerder was daar die dakpan fabriek, dat was nog beter.
Maar zo is Alphenquote:Op maandag 3 juli 2006 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja idd. Of alles pauper, of alles nieuw. Niet 50/50.
Mja dat is geen gezicht, 1 kant van de rijn helemaal in het nieuw, de andere kant nog slechter dan slechtquote:Op maandag 3 juli 2006 09:58 schreef vw-angel het volgende:
[..]
Maar zo is Alphen![]()
Kijk het huidige stadshart maar eens![]()
Kijk het gemeentehuis maar eensquote:Op maandag 3 juli 2006 09:58 schreef vw-angel het volgende:
[..]
Maar zo is Alphen![]()
Kijk het huidige stadshart maar eens![]()
Ja en dan bij mij in de buurtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:48 schreef iteejer het volgende:
Laten we maar hopen dat het een beetje zijn oude uiterlijk blijft houden. Ben benieuwd of de bouwvakkers iets merken van spookjes
Wat betreft het huis 'de Hoop': wordt dat echt gesloopt? Ik had destijds via een werknemer van Thijssen kontakt met Thijssen, de eigenaar. Hij werkt er nu niet meer, kan dus niets meer regelen.
Jammer dat het nooit van een FOK!-spook-slaap-meet gekomen is daar. Betekent dus dat we een volgend spookhuis gewoon niet zoveel moeten praten, maar er gewoon asap in gaan rondkijken
Als je een spookhuis bij jou in de buurt weet is dat primaquote:
Lmao, ik heb 1 keer in mn leven een hunebed gezienquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:39 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als je een spookhuis bij jou in de buurt weet is dat prima
Of kom je in het hoge noorden dan uit op spook-plaggenhutten of spook-hunebedden?
Of vraag es in de buurt rond of er niet ergens een spookboerderij is of zo, iets wat in de volksverhalen leeft, en misschien nog wel niet op inet te vinden is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:54 schreef Queen_Bee het volgende:
Lmao, ik heb 1 keer in mn leven een hunebed gezien![]()
Maar keek vanancht wel op die kastelen site, en er schijnen wel wat te zijn in Grunn
Maar, ik zal eens even voor deze regio gaan googlen, misschien hebben we wel het beste spookverhaal ooit
Ja dat hoorde ook bij mn planquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:09 schreef iteejer het volgende:
[..]
Of vraag es in de buurt rond of er niet ergens een spookboerderij is of zo, iets wat in de volksverhalen leeft, en misschien nog wel niet op inet te vinden is.
Ik kan me vaag herinneren dat er zo'n ding ergens moest zijn in het noorden, maar zou niet meer weten waar.
Uren reizen in Groningen kan niet, want dan ben je er al lang uitquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:11 schreef Queen_Bee het volgende:
Ja dat hoorde ook bij mn plan
Maar google levert niet echt wat op
Hoe kan het ook anders
Maar ik heb ook geen zin om uren te reizen voor een kwartier ghost fun
Ik zei dus dat ik tot nu to eniet veel hier gevonden heb. Dat reizen ging dus over de rest van NL waar het dan wel moet omdat hier vast niks isquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:17 schreef iteejer het volgende:
[..]
Uren reizen in Groningen kan niet, want dan ben je er al lang uit
Dan zit je in Nederland of Duitsland of whatever.
Maar, een klein briefje ophangen bij de supermarkt, of een advertentie, of es vragen bij een melkboer die al die terpen afrijdt, wellicht komt er wel iets nieuws uit!
Niet zo snel opgeven joh, gewoon wat informeren onder de mensen. Komt vast wel wat uitquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:18 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik zei dus dat ik tot nu to eniet veel hier gevonden heb. Dat reizen ging dus over de rest van NL waar het dan wel moet omdat hier vast niks is
Ik geef ook nog niet op hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:20 schreef iteejer het volgende:
[..]
Niet zo snel opgeven joh, gewoon wat informeren onder de mensen. Komt vast wel wat uit
Dat heet users motiveren om zelf op zoek te gaan. Zou veel meer moeten gebeuren, dan komen er ook veel mee rmooie topics als deze! Want er zijn her en der in Nederland spookhuizen en spookplekken!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:25 schreef Scorpie het volgende:
Hey! Kap eens met dat SC in een Hazerswoude topic, daar is het dorp veel te mooi voor !
Je kunt altijd proberen bij de stort een oude op de kop te tikken.quote:
Als ik wat vind dan vind ik er toch zeker minimaal een mooie camping bij he.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:14 schreef Queen_Bee het volgende:
Vind maar even snel een goede locatie, niet helemaal onderin Nederland svp
En dan zijn Camikaeze en ik van de partij
Ben trouwens zelf ook nog aan 't zoeken, en niet alleen in Drenthe
Maar weet ook niet zo goed waar ik op moet Googlen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |