Ik gokte maar wat met de vraag of het een onderzeeer was. Maar goed gedaan zeg, kun je wat meer foto's plaatsen die je er gemaakt hebt?quote:De foto is genomen in een onderzeeer. Volgens mij was dit op 50 meter diepte. Het was de vraag of de foto zou lukken. Op 50 meter is er weinig licht en flitsen is ook geen optie.
Die man in het midden is de gezagvoorder. Ik vind het juist wel mooi dat hij er op staat. Anders zou je een leeg groen vlak in het midden hebben. Normaal fotografeer ik nooit het onderwerp precies in het midden. In de onderzeer had ik helaas geen andere keus.
Klopt, ik denk dat ik dan ruzie kreeg met de gezagvoerder...quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:23 schreef vanwel het volgende:
Denk dat door de omgeving een flitslicht veel te veel reflecteert en je zodoende overbelichting krijgt...?
Erg mooie foto, alleen jammer dat hij een beetje onscherp is?quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:17 schreef the-O het volgende:
Vervolg op:
[Centraal] Beoordeel mijn/deze foto deel VIII
japis schreef vanmorgen o.a. het volgende:
[..]
Ik gokte maar wat met de vraag of het een onderzeeer was. Maar goed gedaan zeg, kun je wat meer foto's plaatsen die je er gemaakt hebt?
Hoezo is flitsen geen optie trouwens?
edit: het ging om deze foto:
[afbeelding]
Dat ligt aan de scan, de foto is niet genomen met een dig camera, maar met een APS.quote:Op vrijdag 9 april 2004 11:47 schreef cramus het volgende:
[..]
Erg mooie foto, alleen jammer dat hij een beetje onscherp is?
quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef cramus het volgende:
zijn julie het met mij eens?
Leuke foto, maar plaats es effe ook het orgineel, want volgens mij is het met tegenliggers leuker...quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef cramus het volgende:
Week of 3 geleden gemaakt op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen, Het was nogal aan het stormen en recht voor me kwam de zon een beetje door. Ik heb de auto aan de kant gezet en me even omgedraaid naar de storm toe, en deze foto gemaakt. Heb er eerlijkheidshalve wel wat aan gesleuteld in Photosoep (kleur aanpassingen, tegenliggers weggegumt, kadertje eromheen), maar ik vind het een erg mooie plaat geworden:
[afbeelding]
ik vind hem mooi, mooie lucht, met erg mooie kleur. alleen zoals onze Hassan al zei, post het origineel eens?quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef cramus het volgende:
Week of 3 geleden gemaakt op de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen, Het was nogal aan het stormen en recht voor me kwam de zon een beetje door. Ik heb de auto aan de kant gezet en me even omgedraaid naar de storm toe, en deze foto gemaakt. Heb er eerlijkheidshalve wel wat aan gesleuteld in Photosoep (kleur aanpassingen, tegenliggers weggegumt, kadertje eromheen), maar ik vind het een erg mooie plaat geworden:
[afbeelding]
Oke dan heb ik ze thuis op het appeltje. Eens kijken of ik ze vanmiddag nog hier kan krijgen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:11 schreef the-O het volgende:
[..]
![]()
japis ze staan niet op je server helaas.
Enneh, Laura![]()
Owkee... U asked for it:quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:14 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Leuke foto, maar plaats es effe ook het orgineel, want volgens mij is het met tegenliggers leuker...
Je had bijvorbeeld een soort gestreepte auto erin proberen te kunnen krijgen...nu vind ik em een beetje saai..wel mooi, maar saai.
En als die auto die voorbij zou gaan ook nog eens lekker fel gekleurd was, dan is het helemaal een mooie foto geweest.
Mooie foto. Drijgende wolkenmassa komt ook mooi over. VInd alleen de brug en de weg ernaar toe wat onderbelicht/donker. Misschien ook ff met photosoep soepen..quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef the-O het volgende:
Kijk daarvoor zou zo'n photoshop topiekje dus wel handig zijn, dat iedereen uitlegt hoe en wat. Ik ben er nog niet zo handig mee, en wil graag leren. Netjes iig cramus.
Met het weer van de afgelopen dagen vrij veel foto's gemaakt. Wat vinden jullie van deze? Hij ziet er groot wat indrukwekkender uit, maar goed.
Drama met de waalbrug:
[afbeelding]
Enge bewolkingen worden zowat jouw handelsmerk..quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:23 schreef the-O het volgende:
Kijk daarvoor zou zo'n photoshop topiekje dus wel handig zijn, dat iedereen uitlegt hoe en wat. Ik ben er nog niet zo handig mee, en wil graag leren. Netjes iig cramus.
Met het weer van de afgelopen dagen vrij veel foto's gemaakt. Wat vinden jullie van deze? Hij ziet er groot wat indrukwekkender uit, maar goed.
Drama met de waalbrug:
[afbeelding]
Nee he. Man dat is echt levensgevaarlijk. Ik ken een malloot die over de grote boog geklommen heeft.quote:Op vrijdag 9 april 2004 13:38 schreef Bertje het volgende:
Hee, da's leuk! Mijn brugIk heb voregah nog wel eens over de bogen aan de onderkant gelopen
Ik ken wel meer van die mallotenquote:Op vrijdag 9 april 2004 13:47 schreef the-O het volgende:
[..]
Nee he. Man dat is echt levensgevaarlijk. Ik ken een malloot die over de grote boog geklommen heeft.Kwam de politie aan te pas.
Brrr, ik vind het vanaf de brug al erg hoog, moet er niet aan denken om daar op te klimmen.quote:Op vrijdag 9 april 2004 18:45 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Ik ken wel meer van die mallotenTenminste ik heb ze gezien... vooral tijdens het vuurwerk met de zomerfeesten is het erg in trek
Absoluut, die weg is een supermanier om de kijker door de foto heen te leiden.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:34 schreef the-O het volgende:
[..]
Brrr, ik vind het vanaf de brug al erg hoog, moet er niet aan denken om daar op te klimmen.
Maar goed, het was dus mooi weer de afgelopen dagen, tenminste, voor de foto's.
ik heb net een nieuwe cam, en móet het ding uitproberen, wordt vanzelf wel minder![]()
Die bocht links zou er dus eigenlijk bij moeten staan, of niet?
[afbeelding]
Sorry Ivo, maar dat ontslaat je niet van de "plicht" om even de foto's te optimaliseren.quote:Op vrijdag 9 april 2004 16:28 schreef ultra_ivo het volgende:
2)
[afbeelding]
Deze keer heb ik de afdrukken ingescand, en niet de negatieven. Ik denk dat ik hiermee de oorzaak van de 'wollige' foto's gevonden heb.
Prima verbetering kzin!quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:28 schreef kzin o.a. het volgende:
[..]
Ik heb even de niveau's aangepast en een "unsharp mask" toegepast.
[..] Verder vind ik het goede actiefoto's
Lijkt me een vraag voor het centrale topic voor tips enzoquote:Op zaterdag 10 april 2004 10:26 schreef the-O het volgende:
[..]
Prima verbetering kzin!
De foto is inderdaad veel prettiger geworden om naar te kijken.
Maar je gaat ervan uit dat Ivo de kennis heeft om dit ook te doen. Als je nou aangeeft hoe je de niveau's hebt aangepast en welke waardes je in de unsharp mask hebt gebruikt, dan is het wat leerzamer voor iedereen.
De achtergrond (het landschap) is er inderdaad op vooruitgegaan. De kleuren zijn er op vooruit gegaan. Maar je mist nu heel wat interesante informatie over de fiets. Een van de bijzonderheden van deze rijder is namelijk dat hij een heel klassiek model fiets van een gerennomeerde Franse framebouwer (Gilbert Berthoud) berijdt. Dit zie je in de veranderde foto veel slechter.quote:Op vrijdag 9 april 2004 23:28 schreef kzin het volgende:
[..]
Sorry Ivo, maar dat ontslaat je niet van de "plicht" om even de foto's te optimaliseren.
Ik heb even de niveau's aangepast en een "unsharp mask" toegepast. De scheve horizon heb ik maar zo gelaten, omdat ik er van uit ga dat het inderdaad bergopwaarts gaat.
[afbeelding]
Persoonlijk vind ik dat de foto er al een stuk van opknapt. Een klein beetje nawerk na het scannen kan je foto aanzienlijk verbeteren. Verder vind ik het goede actiefoto's
leuk! Het lijkt wel 3D, alsof hij met z'n neus uit de foto komt...quote:Op zondag 11 april 2004 17:34 schreef Monkeylover het volgende:
Paard van mijn vriendin, vandaag gemaakt
[afbeelding]
ik heb weleens zoiets gemaakt. Mijn "trucje" was.. meer makeup, en met water veel meer laten uitlopen. En vooral veel water gebruiken zodat het er natter uitziet.quote:Op zondag 11 april 2004 21:27 schreef Milkwoman het volgende:
[afbeelding]
Hoe krijg je huilfotos goed? Hoe krijg je een huilbui en het gevoel wat erbij hoort goed op camera?
Thnx
Ja, maar daar ging het me nie om.... het leek mij net of die mensen er voor geschoven wordenquote:Op maandag 12 april 2004 12:41 schreef miki het volgende:
Ik had het ook mooier gevonden als bijvoorbeeld de voorste mensen scherp waren, en ze (hoe verder weg) steeds waziger zouden worden...het contrast oranje-zwart vind ik wel heel mooi..
ook staat er voor mijn idee te weinig op, alleen mensen is niet interessant, stukje vuur was wel leuk geweest...
Wow, we hebben er zelf ook eentje maar die is niet te fotograferen (of hij moet etenquote:Op maandag 12 april 2004 14:24 schreef Crowded het volgende:
Lente, konijntjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou wilde ik ook nog een actiefoto maken, maar dat beest is nogal snel. De twee keer dat ik hem in actie had vastgelegd was de foto onredbaar overbelicht (zeg maar wit) of te veel bewogen voor woorden (probeer maar eens een snelle sluitertijd voor elkaar te krijgen op een sony p72.... misschien toch eens tijd voor iets nieuws.... spiegelreflex ofzo)
Graag uw mening over deze stilstaande beestjes
Ja.. hij zit meestal niet zo lang stil dus ik heb die een beetje snel geschoten (handmatig focus op 3m ingesteld van te voren, net iets te ver, maar autofocus was sowieso te langzaam..). Bij die eerste was ik lekker dichtbij en had ik ook meer tijd. Toch vind ik die eerste ook nog ergens een tikje wazigheid hebbenquote:Op maandag 12 april 2004 14:40 schreef killko het volgende:
de andere foto is wat onscherp.
kloptquote:Op maandag 12 april 2004 14:46 schreef Crowded het volgende:
[..]
Toch vind ik die eerste ook nog ergens een tikje wazigheid hebben
je had wel een uv vilter mogen gebruiken,quote:Op maandag 12 april 2004 16:28 schreef E-male het volgende:
Dit was een vroege ochtend op wintersport.....
[afbeelding]
Viva la Plagne![]()
Je camera is lekker in de war geraakt van al dat witquote:Op maandag 12 april 2004 16:28 schreef E-male het volgende:
[afbeelding]
Viva la Plagne![]()
Mooie lucht en mooi dat de hele foto een beetje blauwe tint heeft. Ook de 'hoekige horizon' zit op een goede plek. Misschien moet je alleen wel ietsjes met de levels prutsen in photoshop ofzo, dan komt het blauw wat mooier uit.quote:Op maandag 12 april 2004 16:28 schreef E-male het volgende:
[afbeelding]
Viva la Plagne![]()
Heb jij wel eens een uitgeput konijn gezien?!quote:Op maandag 12 april 2004 16:40 schreef portier het volgende:
[..]
Voor de konijnenfotograven; leg wat eten neer of zorg ervoor dat je hem/haar eerst flink uitput voor je gaat fotograferen. Dan heb je al wat meer mogelijkheden. Je kan ook kijken of je ervoor kan zorgen dat het beestje een beetje geobsedeerd raakt van je camera zodat ie daarnaar gaat zitten staren.
ik vind hem niet mooi, hartstikke onduidelijk, te weinig contrast in de bergen en vind hem btw zo mooier:quote:Op maandag 12 april 2004 16:38 schreef E-male het volgende:
tja, dat heb ik niet...denk ik, blijft een mooie foto hoor.
Klopt, zo is hij mooier!quote:Op maandag 12 april 2004 16:44 schreef berc het volgende:
[..]
ik vind hem niet mooi, hartstikke onduidelijk, te weinig contrast in de bergen en vind hem btw zo mooier:
[afbeelding]
volgens mij is daar een speciaal topic voorquote:Op maandag 12 april 2004 20:40 schreef Disorder het volgende:
Mag je foto's laten zien die bewerkt zijn in photoshop? Ik bedoel met bewerking niet dat ik er dingen aan toegevoegd heb, of objecten heb verwijderd, maar ik heb dus soms behoorlijk met contrasten en kleuren gespeeld. Mag dat hier?
Bekend plekjequote:Op maandag 12 april 2004 16:28 schreef E-male het volgende:
Viva la Plagne![]()
Uiteraard! Dat is ook een deel van fotografiequote:Op maandag 12 april 2004 20:40 schreef Disorder het volgende:
Mag je foto's laten zien die bewerkt zijn in photoshop? Ik bedoel met bewerking niet dat ik er dingen aan toegevoegd heb, of objecten heb verwijderd, maar ik heb dus soms behoorlijk met contrasten en kleuren gespeeld. Mag dat hier?
Er zit wat voorquote:Op maandag 12 april 2004 22:23 schreef Crowded het volgende:
[..]
Bekend plekje
[afbeelding]
Klik hier voor Full Size, dan zie je het dorp tenminste een beetje...
Ik was er afgelopen kerst, prachtig gebied moet ik zeggen! Heb er nog een berg foto's van liggen ergens
Idd, dat vind ik wel erg jammer.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:52 schreef portier het volgende:
[..]
Uiteraard! Dat is ook een deel van fotografie.
[..]
Er zit wat voor.
oh....quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:52 schreef portier het volgende:
[..]
Uiteraard! Dat is ook een deel van fotografie.
1: Beetje te fel, geeft ook wat vieze kleurranden en de zon zit wel erg in het midden, verder leuk idee.quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:19 schreef cramus het volgende:
Vragen, opmerkingen, kritiek?
Het idee is super! Ik had alleen het bloemetje uit die boom gefrut zodat ie echt afsteekt tegen de lucht. Nogmaals, het idee is erg goedquote:Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef JoranVW het volgende:
Kan iemand nog mijn foto be-oordelen??
http://home.hccnet.nl/hm.wijk/bloempje.jpg
Natuurlijk.. Als jij dan ook die van mij je ongezouten mening geeft..quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:20 schreef JoranVW het volgende:
Kan iemand nog mijn foto be-oordelen??
http://home.hccnet.nl/hm.wijk/bloempje.jpg
quote:Op dinsdag 13 april 2004 20:46 schreef cramus het volgende:
[..]
Natuurlijk.. Als jij dan ook die van mij je ongezouten mening geeft..
Je 2 bloem vind ik ook wat aan de saaie kant. Probeer met je manual focus wat meer scherpte diepte in de foto te krijgen..quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:09 schreef JoranVW het volgende:
[..]
![]()
![]()
1leuk idee beetje vel (vies water kan je niets aan doen) stukje linksonder kan je mischien weghalen.
2er zit een lichtje in...
3deze vind ik niks, eng licht
4deze is lief![]()
5deze vind ik erg mooi met dat blaadje er zo voor![]()
6hoe heb je deze genomen? zat je er dicht op? vind hem wel leuk.
7beetje saai verder wel leuk
(nu ga ik tv-makelaar kijken)
Ik had nog een bloem http://home.hccnet.nl/hm.wijk/bloem2.jpg
Links boven net onder dat touw toch? reflectie kan het ook wel zijn ofzo..?quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:33 schreef cramus het volgende:
[..]
Je 2 bloem vind ik ook wat aan de saaie kant. Probeer met je manual focus wat meer scherpte diepte in de foto te krijgen..
2: wat bedoel je met "er zit een lichtje in" ?
6: Ik heb t aapje van mijn camera af moeten slaan. Ik zat ongeveer 30 cm van 'm af...
have fun met de Makelaar..
Beterquote:Op dinsdag 13 april 2004 21:51 schreef cramus het volgende:
Nr 1 van mijn "Apenheul" reeks even aangepast, want ik vond de waterkant-rand aan de linker onderkant toch ook wel storend:
[afbeelding]
Rule number 1; Foto's zien er vrijwel altijd leuker en dynamischer uit als je het onderwerp UIT het midden plaatst. De 1/3regel is een veelgebruikte methode hiervoor (ook wel de Gulden Snede genoemd).quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:21 schreef cramus het volgende:
Heb de Ringstaart (danku) xpres in het midden geplaatst, even als de klimmende doodshoofdaapjes. Omdat het om de beestjes ging.
Je hebt wel gelijk.. Maar regels zijn er om gebroken worden, toch?quote:Op dinsdag 13 april 2004 22:21 schreef portier het volgende:
[..]
Rule number 1; Foto's zien er vrijwel altijd leuker en dynamischer uit als je het onderwerp UIT het midden plaatst. De 1/3regel is een veelgebruikte methode hiervoor (ook wel de Gulden Snede genoemd)..
Ik heb zelf m'n brightness altijd redelijk hoog staanquote:Op woensdag 14 april 2004 18:22 schreef thiamat het volgende:
Mooie foto's disorder.. behoorlijk apart. Maar soms vind ik ze te donker en niet duidelijk genoeg(basket).
Ik vind je foto van die troep op de grond erg mooi gemaakt!quote:Op woensdag 14 april 2004 18:22 schreef thiamat het volgende:
Mooie foto's disorder.. behoorlijk apart. Maar soms vind ik ze te donker en niet duidelijk genoeg(basket).
Hier wat abstracte van mij, rond het huis gemaakt.
Heb expres het dunne kader zo groen gemaakt, nu lijkt het alsof ik 2 delen in me foto heb. gras+kader en het andere deel houtblokjes. Zo zie ik het.
[afbeelding]
De volgende
[afbeelding]
mooi fotoquote:Op woensdag 14 april 2004 18:22 schreef thiamat het volgende:
Heb expres het dunne kader zo groen gemaakt, nu lijkt het alsof ik 2 delen in me foto heb. gras+kader en het andere deel houtblokjes. Zo zie ik het.
[afbeelding]
De volgende
[afbeelding]
Die eerste is stoer!quote:Op woensdag 14 april 2004 18:22 schreef thiamat het volgende:
[afbeelding]
De volgende
[afbeelding]
Ik vind de eerste wel goed, maar dan alleen het onderste gedeelte. Die 2 sprietjes in het midden heb je vrij lelijk ingekleurd, ze kloppen niet met de omgeving iig. Ik zou die gewoon laten...quote:Op woensdag 14 april 2004 18:22 schreef thiamat het volgende:
[afbeelding]
De volgende
[afbeelding]
Nice. Lekkere dieptewerking, prima plaatjequote:Op donderdag 15 april 2004 10:53 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Deze heb ik gemaakt op Paaszondag. Ik vind hem erg mooi maar wat vinden jullie ervan? Het is de Sacre Couer in Parijs.
Neequote:
Kwaliteit is goed, maar kvind ze een beetje saaiquote:Op zondag 18 april 2004 00:54 schreef hassanjassan het volgende:
Eindelijk was mijn rolletje vol met de foto's van juliana's uittocht.
Dit vind ik 1 van de mooiste...
[afbeelding]
En dees is gewoon wel erg sprekend voor mij...maar je moet wel weten om wie het gaat....de foto an sich heeft wel symbolen die het wel verraden
[afbeelding]
So what do ya'll think?
De foto's zijn direct van de scanner zonder bewerkingen @ 1200 dpi en medium USM
Ja hallo...het is een begrafenis....ik heb tot nu toe nog nooit clowns en fanfares en drukte gezien...quote:Op zondag 18 april 2004 01:09 schreef Impry het volgende:
[..]
Kwaliteit is goed, maar kvind ze een beetje saai![]()
quote:Op donderdag 15 april 2004 23:00 schreef cramus het volgende:
Afgelopen winter op een mooie zonnige dag in Egmond a Zee.
Ik twijfel nog tussen 1 en 2. Welke vinden jullie 't "prettigst"?
Allen op dezelfde plek in Egmond:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3: als je later terug komt zit er op hetzelfde plekje opeens een Papa met z'n kids te genieten van het uitzicht..
[afbeelding]
eh?quote:Op zondag 18 april 2004 13:24 schreef TC03 het volgende:
[..]. Requiem for a Dream, anyone?
.
Dan moet ik de film nog maar een xje kijken, want ik kan t me niet herinnerren..quote:Op zondag 18 april 2004 14:45 schreef TC03 het volgende:
Het is net een locatie uit die film.
Probeer je levels/kleuren aan te passen met Photoshop? Zo kan je heel gemakkelijk meer contrast in je foto's krijgen.quote:Op maandag 19 april 2004 13:57 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ah dankje, ja ik zal vervolgens nummeren,
zelf vond ik die hondekop en landweg1.jpg mooi
en ja ik weet het, op sommige foto's is de lucht of het witte overbelicht maar ik krijg dat niet anders met mijn camera.
Trust PowerC@M Zoom 820
ook s'avonds of s'nachts kan ik geen fatsoenlijke foto's maken..
iemand een tip hiervoor anders dan.. koop een andere cam want ik heb daar ff geen geld voor
Srry voor late reactie...quote:Op zondag 18 april 2004 01:19 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Ja hallo...het is een begrafenis....ik heb tot nu toe nog nooit clowns en fanfares en drukte gezien...![]()
Je vind ze saai in welke zin?
En kwaliteit...van de scans of van de foto ofwa? bitte mehr uitleg...
Normaal ben ik het hier nooit mee eens. Foto's moeten eigenlijk heel weinig bevatten(vind ik) om 'm boeiend te krijgen. Maar inderdaad, bij deze foto's is het niet duidelijk dat er een begrafenis is.quote:Op maandag 19 april 2004 16:06 schreef Impry het volgende:
[..]
Srry voor late reactie...
Maar er is niet echt veel te zien op de foto's. Je krijgt niet echt een beeld van wat er bezig is...Kweet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar er mag wat 'meer' in de foto's![]()
deze heb ik net gemaakt (was gewoon lucht met mooie wolken) en alleen een beetje de belichting en kleuren aangepastquote:Op maandag 19 april 2004 15:59 schreef cramus het volgende:
[..]
Probeer je levels/kleuren aan te passen met Photoshop? Zo kan je heel gemakkelijk meer contrast in je foto's krijgen.
Ik zie een lucht, een randje bosachtig donker, maar ik mis een echt onderwerp of een gebeurtenis waar ik naar kan kijken.quote:Op maandag 19 april 2004 16:39 schreef Kindred_Spirits het volgende:
[..]
deze heb ik net gemaakt (was gewoon lucht met mooie wolken) en alleen een beetje de belichting en kleuren aangepast
best mooi resultaat
[afbeelding]
Mooi plaatje, maar ook weer erg donker?quote:Op maandag 19 april 2004 16:39 schreef Kindred_Spirits het volgende:
[..]
deze heb ik net gemaakt (was gewoon lucht met mooie wolken) en alleen een beetje de belichting en kleuren aangepast
best mooi resultaat
[afbeelding]
hello cramus...quote:Op vrijdag 9 april 2004 12:01 schreef cramus het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 april 2004 19:18 schreef 2nosedT het volgende:
[..]
pictural flight!
U've got Mail!!quote:Op maandag 19 april 2004 19:13 schreef Drumkruk het volgende:
[..]
hello cramus...
ik heb een heel brutaal vraagje, maar ik vind jou foto heel erg mooi!
aangezien ik net met mijn band een cd heb opgenomen en daar een cd hoes voor moet komen en deze foto mij heel erg aansprak zou ik hem misschien als voorkant willen gebruiken.
is dit ok bij jou? anders doe ik het niet en ga ik op zoek naar een andere foto of schiet er zelf een, maar ik vind die van jou wel gigantisch mooi!
groeten drumkruk
neem even privé contact op als je wilt: drumkruk@chello.nl danku!
Ik had deze persoonlijk denk ik nog mooier gevonden had de flat ietskes uit het midden gestaan.quote:
quote:Op zondag 18 april 2004 18:21 schreef cramus het volgende:
[..]
Dan moet ik de film nog maar een xje kijken, want ik kan t me niet herinnerren..
Nu weet ik het weer.. THanx! Wat een geweldige film is dat.quote:Op donderdag 22 april 2004 16:10 schreef Xante het volgende:
[..]
[afbeelding]
Daar lijkt jouw foto best wel op, behalve dat de rand anders is dan. Naja, nu weet je wat TC03 bedoelde (denk ik).
Aardig versletenquote:Op vrijdag 23 april 2004 16:37 schreef Kindred_Spirits het volgende:
mn knuffel van vroeger...
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:24 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wat is de natuurlijke omgeving van een stoffe beer?
quote:hij lag al jaren in het opberghok,
Die bloemen zijn mooi, maar niet super bijzonder zoals je zei. Probeer eens de achtergrond helemaal zwart te krijgen bij die ene (voor deze keer ff photoshoppen). De andere 2 hebben een goede scherpte.quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:38 schreef thiamat het volgende:
zo.. ik blijf bezig.. even 1 serieuze foto en voor de rest leuke lente dingetjes(ook serieus natuurlijk)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
kritiek graag!
Ja, vandaag gemaakt, en inderdaad het weer viel zwaar tegen om foto's te maken.quote:Op zondag 25 april 2004 20:00 schreef the-O het volgende:
Eldera had ik al gezegd dat ik met het weer van vandaag niks kon. De zon is te waterig, en alles wordt een beetje flets. Op de foto's van Caar2 zie ik dat bevestigd. Meestal heeft caar juist mooie warme tinten, en hier mis ik dat dus.
Tis toch wel vandag huh?
(of 3 van je vorige post)quote:
(of de rest van je vorige post)quote:2.
[afbeelding]
Leuk plaatje, dit soort macro doet het altijd goedquote:3.
[afbeelding]
Het is een leuk icoon, maar beetje klein om te beoordelenquote:Op zondag 25 april 2004 20:00 schreef eeenuitduizend het volgende:
ben hier wel tevreden over
[afbeelding]
nu je het zegt, het zijn wel veel 'paadjes' zo achter elkaar, terwijl ik ook nog een heleboel andere heb. maar ja, in ieder geval bedankt voor je commentaar.quote:Op zondag 25 april 2004 20:10 schreef portier het volgende:
(of de rest van je vorige post)
Dat paadje kan je lekker gebruiken om de kijker door je foto te sturen, valt lekker op. Jammer dat het nu een beetje overkill is aan dezelfde plaatjes.
[..]
Nice! De foto bestaat uitquote:Op zondag 25 april 2004 20:33 schreef eeenuitduizend het volgende:
zo nog een keer dannu wat groter.
[afbeelding]
tnx. Ik had hem expres een beetje uit beeld genomen, maar nu je het zo zegt, denk ik wel dat je gelijk hebt dat het mooier is hem helemaal in beeld te zettenquote:Op zondag 25 april 2004 20:46 schreef portier het volgende:
[..]
Nice! De foto bestaat uitlaagjes
. Meer dan 2 laagjes scoort in principe altijd lekker. Ik zou alleen die jongen links helemaal op de foto zetten, zodat hij echt het onderwerp is en niet er een beetje bijhangt. Gewoon een klein randje ernaast maar iig dat hij er in de breedte helemaal opstaat
.
de eerste is een klooster van Le Corbusier. een afschuwelijk ding van buiten, maar prachtig uitgewerkt en doordacht van binnen..quote:Op zondag 25 april 2004 11:30 schreef the-O het volgende:
Xilantof,
Ziet er mooi uit, dat gebouw. Wat is het, een museum?
Had je in sepia gefotografeerd of later bewerkt? Past iig goed bij de foto's.
dankjequote:Op zondag 25 april 2004 13:27 schreef m-niki het volgende:
Xilantof: sieht gut aus! Idd mooi die sepia tint, is niet vaak mooi in foto's, maar bij deze past het goed! Je hebt goed gebruikt gemaakt van de lijnen die aanwezig waren, goed gezien!
Nu foto 1 nog een tikje rechtzetten (kijk maar eens naar de hoek van je foto met de pilaar) en dan zijn ze af!
Ben zeer benieuwd naar de overige foto's!
Ze kijkt een beetje gedwongen, verder leuke foto.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Ellard het volgende:
[afbeelding]
Blik is al beter, jammer van die schaduw op haar gezicht...quote:
De zon is nogal uitgebeten. Verder mist het imho nog een gebeurtenis. Een vogel die langsvliegt, dat soort dingenquote:Op dinsdag 27 april 2004 16:10 schreef MonoSynth het volgende:
een fotootje die ik gisteravond gemaakt heb (en al in een ander topic gezet heb):
[afbeelding]
Olympus C2040z
26-4-2004 20:18u
1/400s f/5.0 @ ISO 100
f=21 mm (= 120mm kleinbeeld equiv.)
Alleen geresized, verder niets gewijzigd.
De eerste foto is erg mooi. In eerste instantie had ik er het een en ander op aan te merken (te fel licht, te donkere ogen), maar toen ik die op- en aanmerkingen op de foto ging toepassen in The Gimp kwam ik er achter dat het origineel niet makkelijk te verbeteren is.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:06 schreef Ellard het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
De kleuren zijn en klein beetje beinvloed door de scanner
En waar is het portretfoto topicje gebleven?
Hallo Caar2quote:Op zondag 25 april 2004 20:34 schreef Caar2 het volgende:
[..]
nu je het zegt, het zijn wel veel 'paadjes' zo achter elkaar, terwijl ik ook nog een heleboel andere heb. maar ja, in ieder geval bedankt voor je commentaar.
Ik moet zeggen dat het daar (Parnassia) heel mooi is, dus als de zon goed schijnt ga ik maar eens terug.
Je foto is niet helemaal scherp en omdat je de kleuren eruit haalt (z/w is in principe om ervoor te zorgen dat de contrasten of lijnen meer naar voren komen) zie je dat nog sterker...quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:53 schreef Neptun3 het volgende:
Origineel
[afbeelding]
Grijstinten:
[afbeelding]
Tja, moet blijven proberen eh.
Ik heb inderdaad een polafiter, en ik moet zeggen dat ie het heel goed doet. Al gebruik ik em eigenlijk niet supervaak. Het is een Sigma EX, en dan de 'slim' versie.(ik weet niet of dat nou een voordeel is, want hij is wel erg dun, en dat is een beetje irritant met draaien) Hij was nogal prijzig, zo'n 90 euri. Wat voor objectieven heb jij dan? Ik heb de Tamron 28-300mm en daar doet ie het prima mee.quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:58 schreef berc het volgende:
[..]
Hallo Caar2
Jij hebt toch een 300D, en je hebt daar een pola filter bij zitten?
Waar heb je die gekocht en voor hoeveel,
Kan je ook als je daar zin in hebt (of misschien heb je die al wel gemaakt) 2 dezelfde foto's maken/posten waar je er 1jte hebt gemaakt met en 1 zonder pola filter?
Ik zal graag het verschil willen zien,
Heb wel een keer zoiets uitgebrobeerd met een d100, Maar net wat mijn ''leraar'' zei, je ziet niet echt een verschil met de d100 (en die objectieven die ze er bij hebben zitten)
Vraag me af hoe dat met de 300d zit.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:52 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een polafiter, en ik moet zeggen dat ie het heel goed doet. Al gebruik ik em eigenlijk niet supervaak. Het is een Sigma EX, en dan de 'slim' versie.(ik weet niet of dat nou een voordeel is, want hij is wel erg dun, en dat is een beetje irritant met draaien) Hij was nogal prijzig, zo'n 90 euri. Wat voor objectieven heb jij dan? Ik heb de Tamron 28-300mm en daar doet ie het prima mee.
Het ligt ook zeker aan het weer of hij het doet. Hoe feller de zon en blauwer de lucht, hoe beter de filter werkt. Ook ligt het er weer aan naar welke kant ten opzichte van de zon je de foto maakt. Ik geloof dat de zon aan de zijkant het beste is. Bijvoorbeeld om dan de lucht met de filter extra blauw te maken.
Ook het ontspiegelen van een ruit werkt perfect evenals de glinstering verminderen van bijv. de zee.
Dus met de 300D heb ik er in ieder geval geen problemen mee..
Hier twee foto's,
Zonder filter
[afbeelding]
Met filter
[afbeelding]
Dank je voor het commentaar. De eerste foto had ik idd al gecropt, maar ik zat wat te twijfelen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 20:03 schreef the-O het volgende:
@The_Frog:
De eerste foto vind ik zonder de spiegeling in het water veel mooier. Ik had tot de helft van de foto gescrold en dat gedeelte vond ik erg mooi met die mysterieuze bomen en dat mooie licht. Als de kwalitiet van je foto het toelaat zou ik er een flink stuk van onder af croppen. Ook bij de 2e foto zou ik wat spelen met de uitsnede, en bij deze ook met het contrast.
bedankt voor het posten van die foto'squote:Op dinsdag 27 april 2004 19:52 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een polafiter, en ik moet zeggen dat ie het heel goed doet. Al gebruik ik em eigenlijk niet supervaak. Het is een Sigma EX, en dan de 'slim' versie.(ik weet niet of dat nou een voordeel is, want hij is wel erg dun, en dat is een beetje irritant met draaien) Hij was nogal prijzig, zo'n 90 euri. Wat voor objectieven heb jij dan? Ik heb de Tamron 28-300mm en daar doet ie het prima mee.
Ik denk ('' weet'') dat deze foto een stuk interessanter word als er een beetje diepte in komt, dus wat meer van de zijkant nemen en een stuk 'onscherp' van de auto er bij.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:29 schreef Specialized het volgende:
Heb sinds een half jaar een fotocamera, een Minolta Dimage Z1. Ben er reuze tevreden mee. Nu nog leren fotograveren. Ik hou veel van Porsches en heb in Australie deze foto genomen. Een leuke, of niets?
[afbeelding]
De 'slim' versie is heel dun, dus als je door je lens kijkt en tegelijk wil draaien, draai je snel aan het hele filter in plaats van aan het draaibare ringetje zeg maar. Maar dun is wel weer beter dan dik, hoe dunner het glas hoe meer licht er door kan, dus hoe korter je sluitertijd. Een polafilter maakt de foto wat donkerder, dus moet je vaak je sluitertijd wat aanpassen. Volgens mij is een 'slim' filter ook duurder. De jongen in de fotozaak raadde het aan, maar als je er een koopt moet je zelf maar even vergelijken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:58 schreef berc het volgende:
[..]
bedankt voor het posten van die foto's
das wel een heel verschil ja, lucht ziet er wel veel leuker uit zo lekker blauw, vraag me ook wel af hoe het met water zit,
en wat maakt dat slim iritant met draaien? En word de polafilter ook duurder omdat ie 'slim' is?
ikzelf heb de kitlens en een 75-300mm 4-5.6
Maar ja, eerst een flitser kopen (en misschien dus een polafilter) en dan maar op zoek naar een lekkere lichtsterke lens.
[..]
Klassiek is het iig voor geen meter. Het enige is dat het een beetje bruinig is, maar de lantarenpalen, het hek en de fietser zijn niet bepaald klassiek te noemen.quote:Op maandag 3 mei 2004 09:23 schreef luap het volgende:
Hier een foto van mij met een klassieke uitstraling (denk ik, misschien ook wel niet ik weet er niks van, Ouwesok?). Fietser op een mooi klassiek strak fietspad van asfalt. Gemaakt met een 300mm voor compressie van de lantarenpalen. Afgezien van of ie nu wel of niet klassiek is, is het een fatsoenlijke foto?
[afbeelding]
met een simpel programmaatje kun je veel veranderen aan deze foto, gewoon goed kijken wat de mogelijkheden zijn en lekker veel oefenen, als je er eenmaal inkomt........quote:Op maandag 3 mei 2004 13:31 schreef luap het volgende:
Bedankt portier en miki voor jullie heldere en eerlijke mening. Op de een of andere manier deed deze foto mij wat klassiek aan, maar zoals ik al zei: ik weet er niks van. Elke foto in zwart wit (ongeveer) is voor mij al klassiek
De lucht is idd saai. Maar daar kon ik op dat moment niet echt iets aan doen (slap excuus). En het fietspad is ook wat erg fel ja, de zon stond al laag en reflecteerde behoorlijk op het vochtige fietspad. Toch vond ik de foto nog wel wat hebben.
En nee niet elke foto hoeft perfect te zijn... gelukkig maar. Er zijn maar weinig echt perfecte foto's. En daarvan heb ik er in ieder geval nog geen gemaakt.
Ik denk dat je iets meer gebruik had moeten maken van die paden die ernaast lopen om het daarmee een gekleurde abstracte foto te maken. Of je had iets dichterbij moeten gaan zitten en door de bloemen heen moeten fotograferen. Nu is het een beetje half, mist een beetje spanning.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:23 schreef beertje_ het volgende:
Wat te zeggen van deze foto's?
Vanmiddag op pad geweest en me rot gezocht naar bloembollen maarrr gevonden
Jammer genoeg scheen de zon niet meer maar anders had ik waarschijnlijk te lichte foto's gehad.
[afbeelding]
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Rewimo op 04-05-2004 20:35:29 ]
quote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:30 schreef Impry het volgende:
Wel mooie foto's, maar de onderste is een beetje aan de donkere kant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heheh
K'zal vanavond even de andere foto's uitzoeken met meerdere padenquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:29 schreef portier het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets meer gebruik had moeten maken van die paden die ernaast lopen om het daarmee een gekleurde abstracte foto te maken. Of je had iets dichterbij moeten gaan zitten en door de bloemen heen moeten fotograferen. Nu is het een beetje half, mist een beetje spanning.
www.fierljeppen.nlquote:Op dinsdag 4 mei 2004 20:43 schreef beertje_ het volgende:
Er zat jammer genoeg een te brede sloot tussen mij en de bloemen![]()
www.deegroller.nlquote:
Wat een supercoole site!quote:
Zoiets idd, lekker kort aan de bovenkant afknippen (weg die lucht!). Daar een beetje mee spelen, schuin, recht, hoog, laag.quote:En ik denk wat de foto's betreft je ongeveer dit in gedachten had?
(blijft alleen zo verdomd weinig van je foto over met 550 pixels breed)
[afbeelding]
Je kan ze iets lager pakken zodat het wat verder uitstrekt. En alleen rechttoe rechtaan is ook zo rechttoe rechtaanquote:
Grapje zekerquote:Op woensdag 5 mei 2004 18:36 schreef MrTimbo.B het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
5#
[afbeelding]
ik vind dit een aantal van mn mooiste foto's hebben jullie nog tips of kritiek laat het horen
Je gaat vooruitquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik fotografeer me echt helemaal suf maar tja, die boeiende situaties zijn schaars de laatste tijd. Dus heb ik ditmaal maar eens een stuk prikkeldraad bij een 'dichtbij'gelegen waalstrandje aangevallen. Een van de leukste foto's vind ik de volgende:
[afbeelding]
Spui uw gal! Ik wil echt alles weten. Wat is er goed, wat is er slecht, wat moet ik verbeteren?
Dat geldt ook voor jouquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
More! More!
Een beetje meer in het hoekje onderin en hij zou ook een minimalistisch trekje krijgen. Geeft de foto ook weer wat extra's. Misschien een stukje steel erbij? Verder toppie fotoquote:Op woensdag 5 mei 2004 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik twijfel of ik deze hier wel moet plaatsen. Volgens mij hoort 'ie hier niet echt, maar toch.
[afbeelding]
Ik zuig alles uit mn duim.quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:45 schreef MrTimbo.B het volgende:
he portier ben je eigenlijk prof of zzeg je zo maar wat?
quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:01 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zuig alles uit mn duim.
Zo kom je verder in het leven.quote:Op woensdag 5 mei 2004 22:07 schreef Impry het volgende:
[..]En zorgen dat het interessant klinkt
Met je tactvolle benadering,zal je het in de toekomst wel ver schoppen in de rechtenquote:Op woensdag 5 mei 2004 22:01 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zuig alles uit mn duim.
Persoonlijk had ik het onderwerp iets meer naar het midden toe geplaatst,het staat nu wat verdrukt tegen de rand aan en links heb je naast de verste paal eigenlijk een beetje een dood stukquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:17 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik fotografeer me echt helemaal suf maar tja, die boeiende situaties zijn schaars de laatste tijd. Dus heb ik ditmaal maar eens een stuk prikkeldraad bij een 'dichtbij'gelegen waalstrandje aangevallen. Een van de leukste foto's vind ik de volgende:
[afbeelding]
Spui uw gal! Ik wil echt alles weten. Wat is er goed, wat is er slecht, wat moet ik verbeteren?
MAX 550 BREEEHEEEEEEEEEEED!quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:13 schreef apestartje het volgende:
[afbeelding]
Ja het onderwerp is dus de oliepotjes en bewust met tegen licht genomen zodat de kleur van de olie mooi uitkomt.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:18 schreef portier het volgende:
[..]
MAX 550 BREEEHEEEEEEEEEEED!.
Je foto wordt nogal verpest door de nogal felle weerkaatsing van de zon. Het zal vast een prachtige dag geweest zijn, maar hierdoor wordt het een beetje onduidelijk en vooral onrustig.
Ik vraag me trouwens af, als het een deel van een gemaal is, wat is het dan precies? Aangezien de achtergrond helemaal weggevallen is kan ik het ook niet uit de "context" opmaken.
Wat ik bedoel is dat de foto niet alleen bestaat uit het onderwerp, maar ook uit omgeving bestaat. Die omgeving helpt het onderwerp meestal zijn functie uit te dragen of versterkt het onderwerp. Die omgeving werkt als de context van een zin als je naar 1 onderwerp uit die zin kijkt. Als de zin niet klopt, dan snap je niet waar het onderwerp op slaat. Zo werkt het met de foto ook, als de achtergrond niet klopt met het onderwerp dan klopt de foto niet (tenzij je het in contrast neer wilt zetten, maar dat is duidelijk niet jouw doel hier). Een context kan het onderwerp ook versterken. Een mooie achtergrond van oude roestige onderdelen oid had een veel mooier effect gegeven dan die felle lichtvlek en onzichtbare achtergrond die je nu hebt. Snap je waar ik heen wil?quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:43 schreef apestartje het volgende:
[..]
Ja het onderwerp is dus de oliepotjes en bewust met tegen licht genomen zodat de kleur van de olie mooi uitkomt.
Als de achtergrond ook scherp geweest zou zijn dan zou de aandacht van het onderwerp wegegeleid worden.
Hij is inderdaad te breed,maar wat bedoel je met context, er is geen woord bij geschreven.
En het zijn olie smeer potjes om de draaiende delen van de machine ,gesmeerd te houden.
Als je verstand van fotograveren had,dan had je ook begrepen wat scherpte diepte is en dat het niet mogen lijk is om de achtergrond er bij te krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:57 schreef portier het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat de foto niet alleen bestaat uit het onderwerp, maar ook uit omgeving bestaat. Die omgeving helpt het onderwerp meestal zijn functie uit te dragen of versterkt het onderwerp. Die omgeving werkt als de context van een zin als je naar 1 onderwerp uit die zin kijkt. Als de zin niet klopt, dan snap je niet waar het onderwerp op slaat. Zo werkt het met de foto ook, als de achtergrond niet klopt met het onderwerp dan klopt de foto niet (tenzij je het in contrast neer wilt zetten, maar dat is duidelijk niet jouw doel hier). Een context kan het onderwerp ook versterken. Een mooie achtergrond van oude roestige onderdelen oid had een veel mooier effect gegeven dan die felle lichtvlek en onzichtbare achtergrond die je nu hebt. Snap je waar ik heen wil?.
De achtergrond hoeft trouwens niet scherp te zijn om zichtbaar te zijn...
Licht kan je trouwens sturen, al zal dat hier niet zo makkelijk geweest zijn (een hele studio opzetten in een gemaal is ook zowat), maar gewoon een kennis van je in de lichtstraal zetten die op de balk valt zorgt er al voor dat die vlek wegvalt en je foto wat rustiger wordt.
Je vraagt toch of iemand je foto wilt beoordelen... Geeft hij zijn menig zit je hem de grond in te stampen. Vraag dan niet of iemand je foto beroordeeld. En dan iemand aanvallen vanwege zijn studie...jammer hoorquote:Op donderdag 6 mei 2004 16:06 schreef apestartje het volgende:
[..]
Als je verstand van fotograveren had,dan had je ook begrepen wat scherpte diepte is en dat het niet mogen lijk is om de achtergrond er bij te krijgen.
Teven zouden de olie potjes niet tot hun recht gekomen zijn en daar gaat het juist om,als er nog iets achter in beeld was geweest dan zou dit alleen maar storend gewerkt hebben.
Verder had het zonlcht van mij ook iets minder over het machine onderdeel geschenen mogen hebben,maar helaas heb je dit niet in de hand.
Wat mij opvalt is dat je denkt overal verstand van te hebben met je 18 jaar je studeert maar geeft je zelf al de koptext economisch jurist,eerst maar eens slagen ,lijkt mij.
En er is een gezegde:mensen die denken alles te weten ,weten eigenlijk niets.
Denk daar maar eens over na.
Als jij verstand had van fotograferen dan wist je misschien dat het niet OF zwart is OF wit, maar dat er 6 miljoen grijstinten zijn waarin je kan fotograferen. Als je jezelf te groot voelt om kritiek te krijgen ga dan lekker wieberen en post je foto niet hier. Ik kan jou ook als een luie kutstudent gaan aanvallen op je MBO-zwakstroom taalgebruik, maar dat doe ik niet. Wees een vent en doe wat met kritiek.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:06 schreef apestartje het volgende:
[..]
Als je verstand van fotograveren had,dan had je ook begrepen wat scherpte diepte is en dat het niet mogen lijk is om de achtergrond er bij te krijgen.
Teven zouden de olie potjes niet tot hun recht gekomen zijn en daar gaat het juist om,als er nog iets achter in beeld was geweest dan zou dit alleen maar storend gewerkt hebben.
Verder had het zonlcht van mij ook iets minder over het machine onderdeel geschenen mogen hebben,maar helaas heb je dit niet in de hand.
Wat mij opvalt is dat je denkt overal verstand van te hebben met je 18 jaar je studeert maar geeft je zelf al de koptext economisch jurist,eerst maar eens slagen ,lijkt mij.
En er is een gezegde:mensen die denken alles te weten ,weten eigenlijk niets.
Denk daar maar eens over na.
Denk daar maar eens over na apestaartjequote:Op donderdag 6 mei 2004 16:26 schreef BlaatschaaP het volgende:
Kan het nog arroganter, apestaartje?
Of ben ik niet oud genoeg voor je om dat te mogen zeggen?.
PS: Het is fotograferen, met een f.
Ik heet geen Xilantofquote:Op donderdag 6 mei 2004 16:38 schreef Offy het volgende:
Xilantof geeft gewoon zijn mening
Ohh..haha...Waarom veranderd iedereen toch altijd van avatar?quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:44 schreef portier het volgende:
[..]
Ik heet geen Xilantof.
.
Zo onwijs anders istie anders niet hoorquote:Op donderdag 6 mei 2004 16:47 schreef Offy het volgende:
[..]
Ohh..haha...Waarom veranderd iedereen toch altijd van avatar![]()
![]()
Als jij mij de stukjes aangeeft waarin ik minachtend over jouw foto spreek in plaats van het vriendelijk bedoelend en opbouwend kritisch dan ga ik eraan werken om dat te verbeteren, want veel vriendelijker kan ik mijn posts op dit moment niet maken.quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:52 schreef apestartje het volgende:
en niet op zo'n minachtende manier als "portier" dat doet.
Maar een mening is toch nooit objectief? Bovendien ervaar ik jouw post meer 'minachtend' dan die van Portier (hoera, in 1 keer goed!). Kan je zeggen welke opmerking jij als minachtend ervaart?quote:Op donderdag 6 mei 2004 16:52 schreef apestartje het volgende:
Ja dat klopt wat jullie schrijven,maar ik heb dat bewust gedaan omdat ik vind dat kritiek goed is,zeker als het opbouwende kritiek ,maar dat kan op een objectief en vriendelijk manier, en niet op zo'n minachtende manier als "portier" dat doet.
Precies, niet iedereen is afgestudeerd, of ouder dan 18, maar dat zegt verder niets over zijn kennnis van fotografie. Beetje raar waarom dat aangehaald wordt...quote:Ik heb een HBO opleiding vliegtuig techniek, en een schrijffoutje ja ,dat is zo gemaakt, niet iedereen is even goed in nederlands, maar dat zegt verder niets over zijn kennis van andere zaken.
Dit bedoelde ik met minachting de opmerking in de bovenste regel over de 5 foto's is niet bepaald vriendlijk te noemen.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:48 schreef portier het volgende:
[..]
Grapje zeker. Als dit je mooiste foto's zijn dan hoop ik dat dit de enige 5 foto's zijn die je gemaakt hebt. Ik zal er een beetje inhoudelijk op ingaan, maar ga alsjeblieft meer fotograferen.
1: Niet echt lekker scherp, tikje overbelicht, teveel groen en onderwerp in het midden
2: Goed! Lekker dramatisch. Snij nog even wat zwart onderaan weg...
3: Je hebt verkeerdom scherpgesteld, onderwerp in het midden
4: Sorry hoor.
5: Beetje te simpel, mist een hoop spanning, of iig een onderwerp. Een landschapsfoto kan je dit niet bepaald noemen.
Ow en resize je foto's even, max 550 breed...
Dit gaat niet eens over jouquote:Op donderdag 6 mei 2004 17:14 schreef apestartje het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik met minachting de opmerking in de bovenste regel over de 5 foto's is niet bepaald vriendlijk te noemen.
En wat betreft de opmerking over de schrijffout die sloeg op mij zelf
Ik moet zeggen dat ik dat telefoonsnoer wel echt heel artistiek verantwoord vindquote:Op donderdag 6 mei 2004 17:20 schreef portier het volgende:
Jij gaat mij toch niet vertellen dat je die foto's de meest briljante foto's vindt die je ooit gezien hebt.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:22 schreef Offy het volgende:
MrTimbo.B, no offence hoor, gewoon lekker blijven oefenen![]()
Zie mijn ondertitelquote:Op donderdag 6 mei 2004 17:28 schreef apestartje het volgende:
nee dat bedoel ik ook niet,ik bedoel de opmerking over als dit je mooiste foto's zijn dan hoop ik dat dit de enigste zijn die je gemaakt hebt,als jij dit een sympatieke opmerking vind,ben ik wel erg verbaasd
Het ging me niet verder over de kritiek van de foto's
Leuke concertfotoquote:Op donderdag 6 mei 2004 18:06 schreef ebas het volgende:
[afbeelding]
Iemand vond dat een mooie fotootje, wat vind de rest?
quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:10 schreef portier het volgende:
[..]
Leuke concertfoto. Beetje raar alleen dat het gezicht van de rechter zo zwart is geworden (gebrek aan spotje neem ik aan
). Daardoor komt die andere weer wat meer naar voren. Apart, leuk
.
Ik vind hem erg stoer!quote:Op woensdag 5 mei 2004 21:07 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik twijfel of ik deze hier wel moet plaatsen. Volgens mij hoort 'ie hier niet echt, maar toch.
[afbeelding]
ok bedankt ben ook pas sinds gisteren serieus begonnen en heb me gister pas aangemeld hiero. de kritiek vind ik niet erg ik kan me er bij sommige foto's wel in vinden.quote:Op donderdag 6 mei 2004 17:22 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dat telefoonsnoer wel echt heel artistiek verantwoord vind
MrTimbo.B, no offence hoor, gewoon lekker blijven oefenen![]()
Ik weet bijna zeker dat je een vergelijkbare foto ergens gezien hebt (waarschijnlijk een piano) en dat je het op jouw manier hebt uitgevoerd. Op zich prima, want van afkijken leer je het meestquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:30 schreef MrTimbo.B het volgende:
en wat vinden jullie van mijn nieuwste foto?
[afbeelding]
Ik vind dieren altijd behoorlijk lastig. Ik denk dat jij het een onwijs leuke foto vind, omdat het je huisdier is (neem ik aanquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:43 schreef JoranVW het volgende:
[afbeelding]
1: Contrasteert lekker, ik zou het wel iets anders afsnijden, nu staan de borden wel erg in het midden. Het lijkt trouwens wel of die man links gebaart dat hij niet op de foto wiltquote:Op donderdag 6 mei 2004 19:54 schreef Lolalala het volgende:
Be gentle hier ook
Ik heb wat foto's gemaakt, ik heb zelf wel een idee wat beter had kunnen zijn.
Maar ik hoor het graag van jullie.
Ik maak nooit foto's (om ze dan hier te posten zeg maar).
1. [afbeelding]
Ik vind dit soort mega borden echt geweldig! Zeker op de foto. En zeker met die mensen erop.
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:54 schreef Lolalala het volgende:
Be gentle hier ook
1. [afbeelding]
Ik vind dit soort mega borden echt geweldig! Zeker op de foto. En zeker met die mensen erop.
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
bij die eerste was het leuk geweest als je hem meer rechter van voren had genomen en als de neger niet zo veel de aandacht aan het trekken was.quote:Op donderdag 6 mei 2004 19:54 schreef Lolalala het volgende:
Be gentle hier ook
1. [afbeelding]
2. [afbeelding]
3. [afbeelding]
4. [afbeelding]
5. [afbeelding]
quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:15 schreef berc het volgende:
[..]
[..]
en als de neger niet zo veel de aandacht aan het trekken was.
Ik wilde ze juist in het midden en ik zou nu die neger eraf snijden (maar erbij is ook leuk) en het bovenste en onderste gedeelte eraf halen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:14 schreef portier het volgende:
1: Contrasteert lekker, ik zou het wel iets anders afsnijden, nu staan de borden wel erg in het midden. Het lijkt trouwens wel of die man links gebaart dat hij niet op de foto wilt
Ja, we waren op vakantie, en ze wilden eropquote:2: Ik val haast om joh! Verder leuke foto, mooie lucht erbij. Jammer van die 2 mensen die ervoor lopen... Nog een tipje, hoeft niet per sé, maar snij eens voor de gein aan de rechterkant een stukje weg tot aan het gebouw (of net iets daarover eigenlijk). Zo haal je het gebouw helemaal naar voren en lijkt het ook net of je een puntje van een enorm gebouw hebt gefotografeerd
.
Ik heb zat landschapsfoto's!quote:3: Mooie boom, verder beetje lege foto. Je kan de boom wat minder pontificaal in beeld brengen en door evt zelfs nog gebruik te maken van het prikkeldraad er een leuke landschapsfoto van maken.
Nee, idd, niet ideale omgeving. Het idee is er maar komt niet helemaal uit de verf.quote:4 & 5: Dat zie je niet vaak, abstracte foto's van een WC. Aardige probeerseltjes, maar niet echt de ideale omgeving om zoiets te fotograferen. Beetje rare foto's eigenlijk...
*bovenstaande is vriendelijk en opbouwend!!!*.
Ik vind die neger ook wel grappig aan de ene kant.quote:Op donderdag 6 mei 2004 20:15 schreef berc het volgende:
[..]
[..]
bij die eerste was het leuk geweest als je hem meer rechter van voren had genomen en als de neger niet zo veel de aandacht aan het trekken was.
Ja, en dan hadden ze eigenlijk nog rechter gemoeten, of de onder- en de bovenkant eraf.quote:en tot tegenstelling tot portier vind ik het juist beter zo dat die 2 borden in het midden staan om een beetje de simetrie zo te behouden.
Oke, wat bedoel je met grote hoek?quote:bij dat gebouw had je beter geen groot hoek kunnen gebruiken, maar een paar stappen naar achteren nemen en dan wat inzoomen. Of met photoshop dat gebouw wat rechter zetten. en die laatste 2 vind ik een beetje te rommelig.
Ja, maar pas laterquote:Op donderdag 6 mei 2004 20:29 schreef the-O het volgende:
[..]
Lolalala had je bij de boom echt niet gezien dat je de top mist?
Ik ook niet, maar volgens mij: dat als je naar een (groot) voorwerp toelooptje camera in een andere hoek zet dan van ver af.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:11 schreef Lolalala het volgende:
[..]
Oke, wat bedoel je met grote hoek?
Wat is het verschil als ik achteruit was gelopen en dan inzoomen? Misschien domme vraag, maar ik heb er de ballen verstand van. Gebouw is scheef ja.
ik bedoel niet grote hoek, maar groothoek.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:11 schreef Lolalala het volgende:
Oke, wat bedoel je met grote hoek?
Wat is het verschil als ik achteruit was gelopen en dan inzoomen? Misschien domme vraag, maar ik heb er de ballen verstand van. Gebouw is scheef ja.
Heh. Toevallig heb ik hier een gelijkende foto. Ik vind die van jou overigens wel beter.quote:Op woensdag 5 mei 2004 18:36 schreef MrTimbo.B het volgende:
#2![]()
als je (geldt voor beide foto's) ze een beetje snijdt en de felle zon iets minder vel maakt (al het donkere op onderstaande foto mag wel ietsie lichter), is het eindresultaat volgens mij veel mooier. Ff heel snel gedaan, maar dan moet je denken aan zoiets:quote:Op vrijdag 7 mei 2004 01:47 schreef Ceylon het volgende:
[..]
Heh. Toevallig heb ik hier een gelijkende foto. Ik vind die van jou overigens wel beter.
[afbeelding]
Edit: Ik heb ook maar even jouw foto gehost want die url van jou wil zich niet tonen in mijn post.
hoezo je ziet nix? geen foto? of geen verandering?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:54 schreef MrTimbo.B het volgende:
ik zie nix
quote:Op zaterdag 8 mei 2004 11:17 schreef eeenuitduizend het volgende:
[..]
als je (geldt voor beide foto's) ze een beetje snijdt en de felle zon iets minder vel maakt (al het donkere op onderstaande foto mag wel ietsie lichter), is het eindresultaat volgens mij veel mooier. Ff heel snel gedaan, maar dan moet je denken aan zoiets:
[afbeelding]
scherpe foto, maar de compositie kan veel spannenderquote:Op zondag 9 mei 2004 14:21 schreef wouterluiten het volgende:
[afbeelding]
Ben een nog een beetje aan het kloten met borders etc...en een mooier font.. iemand nog tips?
![]()
je vergeet bij de laatste img een / ervoor te zetten [/img]quote:Op zondag 9 mei 2004 21:33 schreef sheleentje het volgende:
Eu wat doe ik verkeerd?
Lees mijn topic even, Topic voor starters, dan weet je wat je moet doenquote:Op zondag 9 mei 2004 21:29 schreef sheleentje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie van deze foto vinden aangezien ik een amateurtje ben die net een nieuwe Olympus C350 heeft? Kwas er nl. zelf wel een klein beetje trots op![]()
wat die doet? hij hangt aan een kite-vliegerquote:Op zondag 9 mei 2004 20:34 schreef m-niki het volgende:
mij niet! lijkt wel storm op komst (en wat DOET ie??)
(en vanwaar zo groot die letters met dat copyright tekentje erdoor heen?? is niet nodig hoor, je foto's zijn al auteursrechtelijk beschermd vanaf het moment dat jij op het knopje drukte! En degen die per se tegen de wet in jouw foto wil gebruiken - god knows why - die wist die letters ook wel weg...)
quote:Op zondag 9 mei 2004 21:55 schreef eeenuitduizend het volgende:
en de naam op de foto? ben gewoon erg naamgeil, wil hem overal zien staan
het ziet er anders best mooi uit!quote:Op zondag 9 mei 2004 22:20 schreef Offy het volgende:
De schoonheid van kwallen staat volgens mij recht evenredig met de moeilijkheid om ze te fotograferen...![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dankjewel !quote:Op zondag 9 mei 2004 22:30 schreef eeenuitduizend het volgende:
[..]
het ziet er anders best mooi uit!![]()
wáár ben je ze eigenlijk tegengekomen:?
zo is het heel vaak...zolang je maar de dingen doet/hebt gedaan die je hebt kunnen doen....quote:Op zondag 9 mei 2004 22:37 schreef Offy het volgende:
Deze 3 zien er misschien wel goed uit, maar dit zijn er 3 uit tientallen foto's die ik toen gemaakt heb. Het was meer een kwestie van een toevalstreffer dan echte fotografie![]()
Onderstaande vragen die offy stelt zijn meer vragen voor het topic over technische fotografie vragen.quote:Op maandag 10 mei 2004 11:39 schreef the-O het volgende:
Mooi Offy, wat een prachtbeesten, die hebben letterlijk een slechte naam als je ze zo ziet. Ik vind de foto's erg goed gelukt.
hassanjassan waar doel je toch steeds op? Je kunt je vragen toch overal kwijt of mis ik een regel hier?
quote:Op zondag 9 mei 2004 22:37 schreef Offy het volgende:
(Nu schijn ik met de lichtintensiteit en het diafragma te kunnen spelen, maar hoe dat moet)
Als je het patroon naar voren wilt laten komen zou ik er zowiezo een berg contrast in pompen en evt z/w maken.quote:Op vrijdag 14 mei 2004 16:33 schreef luap het volgende:
Ploepkonijn: ik vind hem ook wel wat hebben
Hier twee foto's van mij: bast van een dennenboom: met 90mm macro op ik dacht f/16 of zo. Vond het patroon wel mooi.
[afbeelding]
Plaats um iig uit het midden. Ik twijfel nog een beetje of ie dan minimalistisch genoeg is of dat je dat eigenlijk niet kan zeggen van die foto en je er nog wat bij moet doen.quote:weerspiegeling: 300mm op f/11 dacht ik.
[afbeelding]
Jammer dat ze er niet helemaal opstaan en dat ie redelijk scheef staat. Verder leuke fotoquote:Op maandag 17 mei 2004 21:59 schreef eeenuitduizend het volgende:
metname de beweging vind ik redelijk tot uitdrukking gekomen
[afbeelding]
Tnx!quote:Op maandag 17 mei 2004 22:06 schreef Offy het volgende:
Hey, dit is een leuke/vrolijk foto!Heb je er iets mee gedaan dat het 'licht' naar buiten toe wat donkerder wordt? Wel jammer dat de voeten ( meneer zijn hoofd) er nét niet opstaan...Ik zie toevallig in de bestandsnaam staan dat ze aan het voetballen waren, maar ik haalde dat er zo niet uit. Ik geloof niet dat dat verder had uitgemaakt, want ook als je dat niet weet blijft het gewoon een leuke, spontane foto!
beide heb ik expres gedaan (het zijn twee trucjes om de dynamiek te versterken). verder kleuren aangepast en mensen van de pier gehaaldquote:Op maandag 17 mei 2004 22:03 schreef portier het volgende:
[..]
Jammer dat ze er niet helemaal opstaan en dat ie redelijk scheef staat. Verder leuke foto.
Dat scheefzetten snap ik idd, dacht ik ook al aan, maar dat afsnijden heb je imho niet helemaal goed uitgevoerd. Dan moet je wel iets meer dan die randjes afsnijden, snij er iets meer af. Nu heb ik zo'n net niet gevoel..quote:Op maandag 17 mei 2004 23:07 schreef eeenuitduizend het volgende:
[..]
beide heb ik expres gedaan (het zijn twee trucjes om de dynamiek te versterken). verder kleuren aangepast en mensen van de pier gehaald![]()
hmmm, eigenlijk moet die jongen in het blauw er helemaal op en die andere net niet aan de boven en onderkant. Weet niet of me dat luktquote:Op maandag 17 mei 2004 23:34 schreef portier het volgende:
[..]
Dat scheefzetten snap ik idd, dacht ik ook al aan, maar dat afsnijden heb je imho niet helemaal goed uitgevoerd. Dan moet je wel iets meer dan die randjes afsnijden, snij er iets meer af. Nu heb ik zo'n net niet gevoel...
Goede foto's Quassi. Waar zijn de foto's mee gemaakt?quote:Op maandag 17 mei 2004 22:44 schreef Quassi het volgende:
op de Bund in Shanghai (China)
[afbeelding]
afgelopen weekend in Strassbourg
[afbeelding]
Ik zou de oranjestrook eraf halen, de weg onder op de foto een stuk wegsnijden, en de kleuren wat helderder makenquote:Op dinsdag 18 mei 2004 18:24 schreef Laaaars het volgende:
ik heb er nog wel ééntje waar ik wel meningen over wil horen... jammer dat er nog geen onderwerpje is met sport of race foto's dat mis ik een beetje misschien dat ik die maar een keer op ga starten... maar nu de foto en geen ge-ouwe-hoer meer want ik moet effe eten.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |