Na dit topic:
K$t! Ik ga racen maar weet niet meer waarin... We gaan dus racen met de HTS Autotechniek. Hiermee kun je op 29 april met je eigen racebrik op zandvoort rondcrossen! Hiervoor hadden we een 325i te leen gekregen van een collega van me:
![]()
Helaas is diezelfde collega ermee uit de bocht gevlogen en is de auto niet meer wat hij geweest is. Daarom moesten we zelf nog snel wat aanschaffen. We hadden ons budget op ¤200 bepaald. 2,5 jaar geleden hebben we namelijk meegedaan met een Kadett 1.6 en die was fl500,- We wilden dus goedkoper een betere auto dan die slOpel.
Met dank aan user spectrumanalyser
![]()
kwamen we bij de volgende advertentie:
quote:
Zonder kenteken, bedoeld voor cross;
B.M.W. 318i bj'89 dus met M40 motor. Getrag 5-bak.
Start direct, en loopt perfect.
Auto is nog helemaal compleet, nog geen tijd gehad om te strippen.
Technisch goeie auto, optisch; kleine voor+achterschade.
Gaat weg wegens tijd gebrek, prijs 200euro
Die jongen was een huis aan het bouwen in Rijssen, waardoor hij er zelf geen tijd meer voor had. Hij had echter ruimte zat op dat terrein dus die auto stond m niet in de weg, daarom ging ie ook niet onder de 200 euro weg, zei hij. Naja das ook niet echt heel veel geld dus OK.
Dus een afspraak gemaakt gister! ff gereden. De auto voelde voor het soort auto nog goed aan, blok was redelijk droog, de bak schakelt goed. Omdat hij aan een boeren weggetje woont, konde we daar ff rijden, en we hebben besloten deze auto te nemen.¤200 eurootjes betaald, en we waren de gelukkige bezitters van een rode BMW 318i uit 1989
![]()
Er ligt al een open pijp onder dus dat hoeven we zelf niet meer te doen!
![]()
Het viel me trouwens mee hoe snel zon 318i nog is!
![]()
Vandaag gaan we beginnen met hem te strippen (met mn kater
![]()
)
2 foto's, zij gisteravond gemaakt om half 9ofzo dus ze zijn niet supermooi...
![]()
De foto van de voorkant was te erg bewogen
Wat we gaan doen:
- Strippen
- Verlagen
- Rolkooi erin lassen
- Sportluchtfilter
- Lak compleet polijsten (niet echt belangrijk maar we hebben toch zo'n machine bij de hand)
- Andere stoel erin
- 1 koplamp vervangen
De rest zien we wel. We zijn 2 studenten dus het moet zo goedkoop mogelijk. De race is op 29 april dus dan moet alles af zijn! Mocht de auto dit goed overleven, dan gaan we er vaker mee racen met circuitdagen!
In dit topic hou ik bij wat we allemaal aan de auto doen, met uiteraard als deadline:
29 aprilp.s. Als iemand zo gek is om ons te willen sponsoren horen we het natuurlijk graag
![]()
In de vorm van onderdelen oid