abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2004 @ 02:47:25 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18265976
Soms kijk ik naar de Irak oorlogsbeelden op TV en dan denk ik. Dit gaat helemaal fout. De vlam schiet daar nog eens in de pan....en dan de regio in brand... en wellicht krijgen we er allemaal mee te maken (= WO III).

Ik heb even op google gekeken, naar enkele citaten/voorspellingen van Nostradamus
(altijd leuk om er iemand bij te halen).

Bron : http://www.lysias.be/Texts/NL_Nostradamus.htm
http://www.dsv.nl/~moonen/hst14.html
http://www.dsv.nl/~moonen/hst15.html
http://www.dsv.nl/~moonen/hst17.html
Bron : http://www.lysias.be/Texts/NL_Nostradamus.htm

Citaat 1: :
quote:
Alleen met zijn voorspellingen over de derde Antichrist loopt het fout en dat is wel erg vervelend, want die zou nu moeten zijn opgestaan om nog vóór 1999 een derde wereldoorlog te ontketenen.

Over de identiteit van de derde Antichrist weten we erg weinig. Het zou een man zijn uit het Midden-Oosten met een wat vreemde naam: Mabus. Sommigen zien hierin een verwijzing naar Abu Abbas of Abu Nidal. Anderen geloven dat Nostradamus het over Saddam Hussein heeft. Hoe dan ook, volgens de Franse profeet staat ons vóór het einde van deze eeuw nog een vreselijke oorlog te wachten die miljoenen mensen het leven kan kosten.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat Nostradamus eigenlijk de eerste en de tweede golfoorlog heeft voorspeld (de eerste is de oorlog tussen Iran en Irak, de tweede begon met de inval van Irak in Koeweit) en dat hij beide oorlogen wat heeft overschat. Sommige Nostradamus-kenners zien wel brood in die hypothese, want volgens hun interpretatie van kwatrijn 72 van boek 10 en kwatrijn 77 van boek 8 zou Mabus heersen tussen 1972 en 1999. De oliecrisis begon inderdaad omstreeks 1972 en sindsdien is het altijd zeer onrustig geweest in het Midden-Oosten. Als er vóór 1999 nog een derde Golfoorlog uitbreekt waarin dan wel atoomwapens zullen worden gebruikt, krijgt Nostradamus toch nog gelijk, argumenteren zij. Laten wij hopen dat hij zich voor één keer heeft vergist.
Citaat 2:
quote:
In zijn teksten over de tweede Antichrist heeft hij het over een zekere 'Hister' of 'Hifter' die als kapitein van Groot-Duitsland een vreselijke oorlog zou ontketenen en Gods uitverkoren volk (de joden) zou uitroeien. Die gebeurtenissen zouden zich moeten afspelen tussen 1937 en 1945. Dat Nostradamus de naam Hitler niet helemaal juist had, is hem vergeven. Hij schreef dit tenslotte midden de zestiende eeuw. Wie dit zelf even wil natrekken, leest bijvoorbeeld kwatrijn 90 van boek 9 en kwatrijn 24 van boek 2.
Wat denken jullie ?!. Heeft hij gelijk of zit hij er iets naast (qua jaartal). Er zitten wel een paar knappe overeenkomsten in.

Deze topic is een beetje ludiek opgesteld maar toch wel met een serieuze ondertoon. Wat komt er van deze oorlog terecht, en wie durft er een blik in de (nabije) toekomst te werpen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 08-04-2004 09:38:14 ]
pi_18266053
Ik verheug me op de dag, en dat meen ik serieus. Het kan de redding van de wereld betekenen.
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 8 april 2004 @ 03:00:50 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18266074
Probleem met de VS is dat ze goed zijn in het voeren van een oorlog. Maar slecht zijn in het uitvoeren en brengen van vrede. In een derde wereldoorlog geloof ik verder niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_18266086
Megumi we zitten eigenlijk al midden in een 3de wereld oorlog als je het zo bekijkt. De vijand is echter niet conventioneel en daar hebben de legers niet op getrained de laatste paar jaar.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:07:13 #5
89730 Drugshond
pi_18266127
Citaat 3 :
quote:
In de Gentunes wordt voorspeld dat een dergelijke relatieve immuniteit voor de verwoestende gevolgen van een moderne oorlog in zoverre die de burgerbevolking raken niet erg veel langer zal duren, want Nostradamus schreef dat de serie wereldwijde conflicten die hij rond de huidige eeuwwisseling zag beginnen ergens tussen 1995 en 2004 als we uitgaan van de chronologie die de meeste hedendaagse onderzoekers van de Centuries aanhouden rechtstreeks een enorme hoeveelheid schade zou aanrichten in de beide delen van Amerika en hun bevolking. Neem bijvoorbeeld de voorspelling van een wereldwijd conflict die schuilgaat in C1 91. De laatste regel van dit kwatrijn luidt:

'De grootste schade zal worden geleden door links.'

Het woord 'links' is hoogst waarschijnlijk niet door de waarzegger gebruikt in de moderne politieke betekenis hoewel we dit niet helemaal kunnen uitsluiten, want in enkele van zijn uitgekomen voorspellingen schijnt hij het woord 'roden' in de moderne zin van 'sociaal-revolutionairen' te hebben gebruikt in plaats van in een van de meer gangbare 16de-eeuwse betekenissen, zoals 'de roomse kardinalen'. Het is ook goed mogelijk dat Nostradamus met 'links' eenvoudig bedoelde de meer sinister gemotiveerde tegenstanders, want het woord sinister is afgeleid van het Latijnse woord voor 'links'. Het lijkt echter meer dan waarschijnlijk dat de waarzegger verwees naar het gewone soort wereldkaart dat in zijn eigen tijd werd en vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt. Op zulke hoofdzakelijk eurocentrische kaarten wordt het noordelijk halfrond boven afgebeeld en het westelijk halfrond de beide Amerika's links. Als de profeet, wat vrijwel zeker lijkt, een geografische verwijzing van dit soort bedoelde, kan de laatste regel van Cl 91 worden geparafraseerd in de context van de eerste drie en betekent dan: 'In de voorspelde wereldoorlog, uitgevochten met raketten en andere wapens in de lucht, zullen de beide Amerika's de grootste schade lijden.' Een dergelijke interpretatie van de betekenis van de laatste regel van dit vers wordt waarschijnlijker door de inhoud van een verrassend groot aantal andere voorspellingen gedaan in de Centunes - De ziener voorspelde wereldwijd conflict in onze tijd bijvoorbeeld C6 97, dat ook een duidelijk geografische verwijzing bevat:

---
De hemel zal op vierenvijfig' graden heet worden,
Vuur nadert de grote nieuwe stad,
Een enorme, wijd verspreide vlam laait hoog op
Als zij bewijs zullen willen hebben van de
Noormannen.
---
  donderdag 8 april 2004 @ 03:11:54 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18266161
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:02 schreef Vampier het volgende:
Megumi we zitten eigenlijk al midden in een 3de wereld oorlog als je het zo bekijkt. De vijand is echter niet conventioneel en daar hebben de legers niet op getrained de laatste paar jaar.
Dat ben ik min of meer met je eens. De legers van de VS zijn opgeleid voor oorlogstaken. Maar niet opgeleid voor de tijd die daar na komt. De bezetting. En dat is in mijn ogen het probleem. Daarnaast komt een oorlog in vele vormen en mogelijkheden voor. Je daar op voorbereiden is een taak van het leger in zeer goede samenwerking met de inlichtingen diensten. En ook daar laat de VS naar mijn mening menig steekje vallen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:12:13 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266164
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:00 schreef Megumi het volgende:
Probleem met de VS is dat ze goed zijn in het voeren van een oorlog. Maar slecht zijn in het uitvoeren en brengen van vrede.
Precies, decennia na WO2 is het hier in de Nederlanden altijd nog een zooitje
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 8 april 2004 @ 03:13:05 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18266172
Flauw.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:15:38 #9
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_18266191
quote:
Als zij bewijs zullen willen hebben van de
Noormannen.
Aha!! Hans Blix!
  donderdag 8 april 2004 @ 03:16:58 #10
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266206
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:13 schreef Megumi het volgende:
Flauw.
Dan moet je niet generaliseren, het merendeel van de landen waar de VS de laatste 75 jaar een militair naar binnen is gegaan en een nieuwe regering in het zadel heeft geholpen is wel een stabiel land geworden.

De oorzaak in het Irak probleem is meer dat ze daar helemaal niet toe zijn aan een moderne democratie net zoals je tien kinderen van acht jaar oud niet op zichzelf kan laten wonen helemaal alleen in een huis.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:18:46 #11
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266221
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:15 schreef Krush het volgende:

[..]

Aha!! Hans Blix!
Of die kerel van Ikea, da's ook de rijkste man van de wereld
  donderdag 8 april 2004 @ 03:19:18 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18266227
Afganistan en Irak zijn niet stabiel. En de Vietnam oorlog hebben ze militair en moreel verloren. En de tweede wereldoorlog teld op dit terein niet mee. Logisch dat de VS daarin wel door de rest van de wereld werd gesteund. Maar als de VS het zelf doet. Gaat het altijd slecht.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:20:33 #13
89730 Drugshond
  donderdag 8 april 2004 @ 03:21:00 #14
89730 Drugshond
  donderdag 8 april 2004 @ 03:24:37 #15
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266264
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:19 schreef Megumi het volgende:
Afganistan en Irak zijn niet stabiel.
Nederland en Belgie wel.
quote:
En de Vietnam oorlog hebben ze militair en moreel verloren.
Militair niet, moreel misschien wel.
quote:
En de tweede wereldoorlog teld op dit terein niet mee. Logisch dat de VS daarin wel door de rest van de wereld werd gesteund.
Nou daar had de VS de "steun van de wereld" helemaal niet bij.
Alleen die van een deel van Europa en wat van haar kolonies.
quote:
Maar als de VS het zelf doet. Gaat het altijd slecht.
De VS heeft al zeker een decennia geen enkele oorlog alleen gevoert, know your facts buddy
  donderdag 8 april 2004 @ 03:25:51 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266274
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:20 schreef Drugshond het volgende:
Cuba - Varkensbaai : Is een tweede voorbeeld, waar Amerika goed de mist in ging.
Dat waren Cubanen, jammer dat dat mislukte ja.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:26:42 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_18266281
Ben het gewoon niet met je eens. VS maakt er in elk geval in Irak een potje van.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:28:39 #18
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18266296
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:26 schreef Megumi het volgende:
Ben het gewoon niet met je eens.
quote:
:[/b]
VS maakt er in elk geval in Irak een potje van.
  donderdag 8 april 2004 @ 03:39:04 #19
89730 Drugshond
pi_18266383
Als Amerika nu niet snel tempo maakt, dat vermoed ik dat de (regio's/landen) Iran en Syrie gaan meedoen aan de strijd.

En als de coalitie zou vertrekken/opgeven dan komt Israel alleen in de regio komen te staan. Dat klinkt ook niet vreugdevol.

Maar ik zie Amerika nog niet 1,2 3 progressie maken, en de bevolking kom langzaam maar zeker in opstand.

[ Bericht 3% gewijzigd door Drugshond op 08-04-2004 03:48:34 ]
pi_18267042
Amerika is op dit moment alleen bezig om de bevolking te onderdrukken ipv de vrijheid te geven die ze beloofd hebben. Mensen hebben minder bewegingsvrijheid dan onder het regime van Saddam en iedereen die ook maar wat tegen de Amerikanen probeerd te ondernemen is automatisch een terrorist...

Het eigenlijke doel was om Irak van Saddam te ontdoen... missie volbracht en wegwezen uit dat gat daar... laat ze het onderling maar uitvechten?
  donderdag 8 april 2004 @ 07:12:21 #21
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_18267153
quote:
Op donderdag 8 april 2004 06:15 schreef Vampier het volgende:
Amerika is op dit moment alleen bezig om de bevolking te onderdrukken ipv de vrijheid te geven die ze beloofd hebben. Mensen hebben minder bewegingsvrijheid dan onder het regime van Saddam en iedereen die ook maar wat tegen de Amerikanen probeerd te ondernemen is automatisch een terrorist...

Het eigenlijke doel was om Irak van Saddam te ontdoen... missie volbracht en wegwezen uit dat gat daar... laat ze het onderling maar uitvechten?
ALs ze verstandig zijn dan doen ze dat nu en bloque,
en laten ze dan niet vergeten om een enorme muur om dat kloteland te metselen.

Ik begin die kloterige fanatiekelingen een beetje beu te worden.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_18267166
quote:
Het zou een man zijn uit het Midden-Oosten met een wat vreemde naam: Mabus. Sommigen zien hierin een verwijzing naar Abu Abbas of Abu Nidal. Anderen geloven dat Nostradamus het over Saddam Hussein heeft.
Volgens mij heeft ie het gewoon over Bush.......
pi_18267503
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:25 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dat waren Cubanen, jammer dat dat mislukte ja.
Ho
Punt 1 Cubaanse bannelingen die in Amerika woonden
Punt 2 Materiaal wat ze gebruikte was amerikaans
Punt 3 Getrained door amerikanen
Punt 4 opgezet door amerikanen
Punt 5 gruwelijk mislukt

Noem jij nou eens een land (na de 2e wereldoorlog) waar het door interventie van de Amerikanen
rustig en stabiel is geworden.
Vanaf nu weer zonder auto
pi_18267513
quote:
Op donderdag 8 april 2004 07:18 schreef Croga het volgende:

[..]

Ik denk over de vrouw van Bush SR. Hij heeft het immers over MaBus oftwel Ma Bush. Zou zij achter al die aanslagen zitten?
Vanaf nu weer zonder auto
pi_18267812
Ik adviseer een aflevering van Penn & Teller: Bullshit!!!, daarin wordt even fijnzinnig de onderzoekstechnieken naar de zogenaamde toekomstvoorspelling onderzocht.

Er worden zeer discutabele en gewoon willekeurige methodes gebruikt om deze voorspelingen uit teksten van nostradamus te halen. Dus gewoon regeltjes verzinnen dat je letters mag omdraaien of verschuiven of zelfs gewoon schrappen, cijfer met elkaar aftrekken of optellen als het uitkomt.

In die aflevering "bewijzen" Penn en Teller dat alle rampen en aanslagen van de afgelopen tijd waren voorspelt in het kinderliedje "the wheels of the bus go round and round", met gebruik van de regels die ook gebruikt zijn bij Nostradamus......
  donderdag 8 april 2004 @ 09:22:32 #26
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_18267891
---> C&H
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 8 april 2004 @ 09:28:38 #27
89730 Drugshond
pi_18267965
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:14 schreef ing_bijna_ir het volgende:
Ik adviseer een aflevering van Penn & Teller: Bullshit!!!, daarin wordt even fijnzinnig de onderzoekstechnieken naar de zogenaamde toekomstvoorspelling onderzocht.

Er worden zeer discutabele en gewoon willekeurige methodes gebruikt om deze voorspelingen uit teksten van nostradamus te halen. Dus gewoon regeltjes verzinnen dat je letters mag omdraaien of verschuiven of zelfs gewoon schrappen, cijfer met elkaar aftrekken of optellen als het uitkomt.

In die aflevering "bewijzen" Penn en Teller dat alle rampen en aanslagen van de afgelopen tijd waren voorspelt in het kinderliedje "the wheels of the bus go round and round", met gebruik van de regels die ook gebruikt zijn bij Nostradamus......
Hahahha, good point.
Maar deze topic is een beetje ludiek opgesteld maar toch wel met een serieuze ondertoon.
Wat komt er van deze oorlog terecht, en wie durft er een blik in de (nabije) toekomst te werpen. -> Topic aangepast.
"Penn en Teller" toch voor de grap eens op www.google.com zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 08-04-2004 09:39:14 ]
pi_18268613
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:15 schreef Krush het volgende:

[..]

Aha!! Hans Blix!
pi_18268656
overigens mis ik Rwanda in de ''verklaring''
  donderdag 8 april 2004 @ 10:36:39 #30
89730 Drugshond
pi_18268997
quote:
Op donderdag 8 april 2004 08:38 schreef scollon het volgende:
Noem jij nou eens een land (na de 2e wereldoorlog) waar het door interventie van de Amerikanen
Panama ?!
pi_18269115
quote:

[..]

...
Zuid-Korea, Koeweit, vm. Joegoslavie (buiten Kosovo)
  donderdag 8 april 2004 @ 10:46:23 #32
89730 Drugshond
pi_18269197
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Zuivere Amerikaanse aangelegenheden (dus zonder bondgenoten).
- Koeweit en Joegoslavie (waren coalitiemachten).
- Z-K is denk ik wel goed (herstel : fout) (was een VN aangelegenheid, zie reaktie zakjapaner)..

[ Bericht 8% gewijzigd door Drugshond op 08-04-2004 10:58:03 ]
pi_18269239
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zuivere Amerikaanse aangelegenheden (dus zonder bondgenoten).
- Koeweit en Joegoslavie (waren coalitiemachten).
- Z-K is denk ik wel goed..
dan hoort Zuid-Korea er ook niet bij (was een VN-interventie, wel olv Amerikanen)
pi_18273205
Even reagerent op de openings post,

Ik denk dat de oorlog in Irak athans op korte termijn een 3de werld oorlog heeft voorkomen! Kijk maar naar enkele ex-terrorisctische landen in de regio. Iran is bezig ze kernwapen programma te ontmantelen, zelfde geld voor syrië. En ook Libanon (athans dat is toch waar die khadaffi of hoe je het ook speld zit) zoek toenadering tot het westen. Egypte en Israël gaan beter met elkaar om de laatste paar jaren, ook syrië wil weer met Israël gaan praten. Dat komt allemaal (m.i.) doordat ze nu weten dat amerika bereid is in te grijpen.

Toegegeven in Irak is het een bende. Maar als je gaat kijken naar die nieuwe groep die daar nu rellen veroorzaakt (de Mehdi), dat zijn er maar 10.000. In totaal zullen het dus misschien 100.000 irakezen zijn die zich actief verzetten, kan je moeilijk het hele land noemen (waren er toch iets van 23 miljoen????). Het engiste is dat die gasten een verdomd grote bek hebben en camera-geil zijn. Een mooi voorbeeld van beperkte berichtgeving m.i.

Ik denk ook dat het probleem is dat amerika in Irak te incdonsequent is geweest. Ze hebben zich teveel onder druk van het thuisfront, te vrij opgesteld. Ze hadden denk ik gewoon duidelijk plunderaars en al die zooi neer moeten knallen en duidelijke grenzen moeten opstellen, en ze als dat goed gaat gelijdelijk aan meer rechten moeten geven. Ze zijn denk ik vergeten dat dien mensen uit een dictatuur komen en dan als ze vrijheid krijgen net als de beroemde katholieke sletten volledig los gaan.

Maar goed dit is allemaal mijn mening en de waarheid zal wel niet zo simpel liggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DerWoody op 08-04-2004 13:35:13 (weer die spelfouten he!) ]
  Moderator donderdag 8 april 2004 @ 13:49:25 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18273645
never mind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 8 april 2004 @ 13:50:37 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_18273686
quote:

[..]

wat hebben de Amerikanen buiten kosovo precies gedaan dan in voormalig joegoslavië?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 april 2004 @ 18:34:57 #37
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_18281055
Ik heb een boekje van Nostradamus waarin staat dat er in 2012 de 3e Wereldoorlog uitbreekt. Deze zou 'erger worden dan die van hun grootvaders'. Deze zou zich wederom in Europa afspelen...
Qui deciderat pacem preaparet bellum
  donderdag 8 april 2004 @ 21:10:53 #38
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18284569
quote:
Op donderdag 8 april 2004 18:34 schreef NathraX het volgende:
Ik heb een boekje van Nostradamus waarin staat dat er in 2012 de 3e Wereldoorlog uitbreekt. Deze zou 'erger worden dan die van hun grootvaders'. Deze zou zich wederom in Europa afspelen...
Aha!
De multicultisamenleving wordt een oorlog!
Snel, CD aan de macht om de oorlog af te wenden!
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 8 april 2004 @ 21:26:36 #39
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18284974
quote:

Ho
Punt 1 Cubaanse bannelingen die in Amerika woonden
Punt 2 Materiaal wat ze gebruikte was amerikaans
Punt 3 Getrained door amerikanen
Punt 4 opgezet door amerikanen
Punt 5 gruwelijk mislukt
Ja Cubanen, dat schreef ik ook.
quote:
Zuid-Korea
Dominicaanse republiek
Panama
Bosnie
Kosovo
Grenada

Allemaal conflicten waar de VS ingreep en/of de grootste inbreng had.
  donderdag 8 april 2004 @ 21:59:45 #40
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18286124
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:26 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Ja Cubanen, dat schreef ik ook.
[..]

Zuid-Korea
Dominicaanse republiek
Panama
Bosnie
Kosovo
Grenada

Allemaal conflicten waar de VS ingreep en/of de grootste inbreng had.
Korea, Bosnië en Kosovo waren allemaal operaties waar de US niet het beleid uitstippelde maar de UN.
Panama, Grenada en de Dom. Rep. weet ik niet zeker.
Wat ik wel weet is dat Vietnam, Afghanistan, Irak en Columbia een fiasco zijn, en rara wie zijn degenen die bepalen wat er daar gebeurt?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  donderdag 8 april 2004 @ 22:17:34 #41
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18286688
quote:
Op donderdag 8 april 2004 21:59 schreef Piro het volgende:

Korea, Bosnië en Kosovo waren allemaal operaties waar de US niet het beleid uitstippelde maar de UN.
Nou dat zie je dan fout, Korea, Bosnie en Kosovo waren allemaal operaties van de VS waar een aantal andere landen ook aan bijdroegen.
Het militaire commando lag gewoon bij de VS en het merendeel van de officieren en soldaten waren Amerikanen.
Een "VN" stempel bij Korea en Bosnie doet daar niks aan af, bij Korea was de VS de VN omdat de Russen en Chinezen er geen stem in hadden en bij Bosnie hadden de andere landen er genoeg van hun eigen gestuntel en lieten ze de VS het maar opruimen.
quote:
Wat ik wel weet is dat Vietnam, Afghanistan, Irak en Columbia een fiasco zijn, en rara wie zijn degenen die bepalen wat er daar gebeurt?
Afghanistan en Columbia noem ik geen fiasco.
Over Irak kunnen we nog niet oordelen, laten we dat over een maand of 6 doen.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:18:12 #42
89730 Drugshond
pi_18286710
Ik denk wel dat als de Amerikaanse rol in Irak uitgespeeld raakt (=vertrek). Dan ontstaat er een wereldwijds machtsvacuum. En dan is in principe geen 1 land meer veilig.
En als de oorlog te lang duurt, dan heeft een opperrol van de VN ook weinig zin meer, want de Irakese bevolking roert zich. Het lont zit al in het kruidvat.... en is rokende.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:22:20 #43
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_18286846
quote:
Op donderdag 8 april 2004 09:22 schreef HeatWave het volgende:
---> C&H

---> TRU

Daar zijn ze dol op dit soort waanzin.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 8 april 2004 @ 22:35:15 #44
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18287259
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:17 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou dat zie je dan fout, Korea, Bosnie en Kosovo waren allemaal operaties van de VS waar een aantal andere landen ook aan bijdroegen.
Het militaire commando lag gewoon bij de VS en het merendeel van de officieren en soldaten waren Amerikanen.
Een "VN" stempel bij Korea en Bosnie doet daar niks aan af, bij Korea was de VS de VN omdat de Russen en Chinezen er geen stem in hadden en bij Bosnie hadden de andere landen er genoeg van hun eigen gestuntel en lieten ze de VS het maar opruimen.
[..]

Afghanistan en Columbia noem ik geen fiasco.
Over Irak kunnen we nog niet oordelen, laten we dat over een maand of 6 doen.
Columbia geen fiasco?
Het land is nog steeds een puinzooi van formaat, en er is nog steeds oorlog, Afghanistan ook.
Dat de Taliban is opgeruimd staat niet gelijk aan vrede op aard, er wordt nog steeds gevochten daar, Irak is alleen het item op dit moment.

Irak zoals het er nu uit ziet is ook een fiasco, als het over 6 maanden beter is dan neem ik mijn woorden terug, maar zoals het er nu uitziet betwijfel ik dat ten zeerste.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:37:05 #45
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18287324
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:18 schreef Drugshond het volgende:
Ik denk wel dat als de Amerikaanse rol in Irak uitgespeeld raakt (=vertrek). Dan ontstaat er een wereldwijds machtsvacuum. En dan is in principe geen 1 land meer veilig.
En als de oorlog te lang duurt, dan heeft een opperrol van de VN ook weinig zin meer, want de Irakese bevolking roert zich. Het lont zit al in het kruidvat.... en is rokende.
Irak is een veel te grote hotzone om daar zomaar weg te gaan, ik denk echt niet dat de US daar tussen nu en 10 jaar verdwijnt, hooguit installeren ze een pro-us regering en gaan ze achter de schermen de hele zaak in de hand houden.
  donderdag 8 april 2004 @ 22:39:59 #46
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_18287419
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:35 schreef Piro het volgende:

Columbia geen fiasco?
Het land is nog steeds een puinzooi van formaat, en er is nog steeds oorlog,
Vergeleken 10 jaar geleden is het absoluut geen fiasco.
Het gaat steeds beter.
quote:
Afghanistan ook.
Dat de Taliban is opgeruimd staat niet gelijk aan vrede op aard, er wordt nog steeds gevochten daar
Dat kun je ook niet verwachten met alle respect voor de mensen daar... het zijn geen Zwitsers.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:13:32 #47
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18288437
quote:
Op donderdag 8 april 2004 22:39 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Vergeleken 10 jaar geleden is het absoluut geen fiasco.
Het gaat steeds beter.
[..]

Dat kun je ook niet verwachten met alle respect voor de mensen daar... het zijn geen Zwitsers.
Ja goh, vergeleken met 1000 jaar geleden is de wereld ook een paradijs, maar het blijft een kankerzooi.

überigens zijn Afghanen hele vriendelijke en integere mensen, van alle islamitische volkeren mijn absolute favoriet, pakistanen zijn veel erger.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:24:35 #48
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_18288744
Nostradamus' teksten worden door teveel mensen te letterlijk genomen. De beste man heeft geloof ik ook ooit voorspeld dat we in 2000 beelden van aliens op films zouden maken, dat is ook niet gebeurd (mijn moeder had n boek over de teksten van meneer N.)
Zijn teksten zijn zo wazig en zo ruim te interpreteren dat je er weinig waarde aan kunt hechten als iemand zijn teksten weer eens linkt met enkele huidige gebeurtenissen.
Maak jezelf niet onnodig bang, zou ik zeggen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_18289275
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:24 schreef SEMTEX het volgende:
Nostradamus' teksten worden door teveel mensen te letterlijk genomen. De beste man heeft geloof ik ook ooit voorspeld dat we in 2000 beelden van aliens op films zouden maken, dat is ook niet gebeurd (mijn moeder had n boek over de teksten van meneer N.)
Zijn teksten zijn zo wazig en zo ruim te interpreteren dat je er weinig waarde aan kunt hechten als iemand zijn teksten weer eens linkt met enkele huidige gebeurtenissen.
Maak jezelf niet onnodig bang, zou ik zeggen.
Mensen maken zich graag onnodig bang.
  donderdag 8 april 2004 @ 23:50:46 #50
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18289431
quote:
Op donderdag 8 april 2004 23:45 schreef Vampier het volgende:

[..]

Mensen maken zich graag onnodig bang.
We blijven een stel primaten.
  vrijdag 9 april 2004 @ 17:49:39 #51
89730 Drugshond
pi_18304967
Bron : www.dft.nl
quote:
09-04-2004 15:34

Noord-Korea 'op punt van kernoorlog met VS'

SEOUL (ANP) - Noord-Korea heeft vrijdag verklaard dat de impasse over zijn nucleaire ambities het land op de rand van een nucleaire oorlog met de Verenigde Staten heeft gebracht. De Amerikaanse vice-president Cheney vertrekt vrijdag voor een reis langs Aziatische landen.
Het officiële persbureau KCNA van de stalinistische staat beschuldigt Washington ervan "de militaire situatie op het Koreaanse schiereiland tot de rand van een nucleaire oorlog te hebben gedreven" met plannen voor een preventieve aanval op Noord-Korea.
Cheney begint zijn rondreis zaterdag in Japan. Later reist hij nog door naar China en Zuid-Korea. Hij zal er in Tokio en Seoul op aandringen geen militairen uit Irak terug te trekken. Het is Cheneys derde buitenlandse trip, sinds hij begin 2001 als vice-president werd beëdigd.
Noord-Korea en vijf andere landen (VS, China, Rusland, Japan en Zuid-Korea) voerden in februari overleg over Noord-Korea’s nucleair programma. KCNA noemde dat overleg "vruchteloos", omdat de VS blijven vasthouden aan hun eis dat Noord-Korea eerst zijn nucleaire ambitie opgeeft.
Washington wil pas met concessies komen, als de regering in Pyongyang haar plutonium en uraniumverrijkingsprogramma opgeeft. Noord-Korea spreekt tegen dat het uranium verrijkt en wil zijn plutoniumprogramma voor wapenproductie stoppen in ruil voor gelijktijdige tegemoetkomingen van de VS.
  vrijdag 9 april 2004 @ 20:29:57 #52
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_18308329
De DRPK spreekt zichzelf tegen, uraniumverrijken doe je om U238 en plutonium te verkrijgen toch?
Hoe kunnen ze ontkennen dat ze iets doen en het vervolgens opgeven voor tegemoetkomingen?
pi_18367666
quote:

[..]

Kan Vietnam hier inmiddels niet bij?
pi_40577274
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:33 schreef DerWoody het volgende:
Even reagerent op de openings post,

Ik denk dat de oorlog in Irak athans op korte termijn een 3de werld oorlog heeft voorkomen! Kijk maar naar enkele ex-terrorisctische landen in de regio. Iran is bezig ze kernwapen programma te ontmantelen, zelfde geld voor syrië. En ook Libanon (athans dat is toch waar die khadaffi of hoe je het ook speld zit) zoek toenadering tot het westen. Egypte en Israël gaan beter met elkaar om de laatste paar jaren, ook syrië wil weer met Israël gaan praten. Dat komt allemaal (m.i.) doordat ze nu weten dat amerika bereid is in te grijpen.

Maar goed dit is allemaal mijn mening en de waarheid zal wel niet zo simpel liggen.
Ik kan je wel vertellen dat Iran NIET bezig is zijn kernwapens te ontmantelen. Libanon zoekt geen toenadering tot het westen. De Hezbollah heeft het daar voor het zeggen en zijn op dit moment bezig een robbertje met Israel uit te vechten.
Syrie levert geld en wapens aan de Hezbollah en houdt zich nu koest uit angst dat het Westen (lees de VS) die levering gaan koppelen aan Terroristisch bewind en Syrie platwalsen (een immens leger staat immers aan de grens aan Iraakse zijde).
Egypte en Saudi Arabie houden zich stil omdat ze geen partij kunnen kiezen in het conflict uit angst dat ook de Sjiieten in hun land oproer gaan kweken tegen de Soennieten (zie Irak). Tevens is SA grote vriendjes met de Bush dynasty.

Dit is mijn mening en de waarheid zal in het midden liggen. Maar je opgenoemde facts kloppen niet.
To find me, you got to be smart.
To keep up with me, you got to me sharp.
To be me, you got to be joking!!
pi_40599710
Mooie update Stormshadow!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:11:05 #56
89730 Drugshond
pi_40604693
quote:
Op donderdag 8 april 2004 03:07 schreef Drugshond het volgende:
Citaat 3 :
[..]
Iran ligt op 54o Oost
pi_40605397
quote:
Op donderdag 8 april 2004 07:18 schreef Croga het volgende:

[..]

er zijn verschillende mogelijkheden:

Ray Mabus President in 2008?
Saddam HusseinOok wel Sudam || mabuS
Osama bin Laden Ook wel Usama b (ff puzzelen voor Mabus)
Osama en Bush samen (osamabush)
Abu Musab al-Zarqawi Musab || mabus
Mahmoud Abbas M. Abbas || M. Abus
George W Bush draai de G en W om, dan heb je 'a' en 'm' + bush = mabush
Hussein Hajj Hassan (Hξακόσιοι Hξήκοντα Hξ:hexakosioi hexikonta hex: 6 6 6)
Dajjal

En nog een paar
pi_40700929
Ja dat is ook niet vergezocht ofzo. How about oMa + regiotax waarmee ze van feesten naar huis wordt vervoerd = MaBus ;/
Ik doe hier niet aan mee.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:50:05 #60
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_40705514
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:42 schreef DonGorgon het volgende:
er zijn verschillende mogelijkheden:

Ray Mabus President in 2008?
Saddam HusseinOok wel Sudam || mabuS
Osama bin Laden Ook wel Usama b (ff puzzelen voor Mabus)
Osama en Bush samen (osamabush)
Abu Musab al-Zarqawi Musab || mabus
Mahmoud Abbas M. Abbas || M. Abus
George W Bush draai de G en W om, dan heb je 'a' en 'm' + bush = mabush
Hussein Hajj Hassan (Hξακόσιοι Hξήκοντα Hξ:hexakosioi hexikonta hex: 6 6 6)
Dajjal
Volgens mij is het eenvoudiger. Eerst hadden we die oude malloot, Pa Bush en nu zit het zoontje er: Son of Bush. De enige verbindende factor die deze twee knuppels groot heeft gemaakt is de matriarch van de familiy: Ma Bush. Nostradamus had dus weer gelijk met MaBus

Simpel, niet ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')