abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18219523
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:25 schreef Nmgn70 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe ze dat THC gehalte gaan controleren dan?
Tis toch allemaal thuisteelt lijkt me...
Wekelijks een controleteam langs de shops?? Kicke... weet ik gelijk wat ik koop...
Dat bedoel ik, onhaalbaar belachelijk plan dat veel geld, moeite en tijd kost (de belastingbetaler betaald het), terwijl de resultaten 0,0 zullen zijn.
pi_18219550
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:25 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het gaat erom dat, vanwege het hoge thc gehalte, de drug steeds minder te classificeren valt als echte softdrug. De drug is kennelijk een stuk sterker geworden. Op zich is dat een legitieme reden om eens na te gaan denken of je een dergelijk product nog wel wilt gedogen.
Tuurlijk niet, de drug is het spul zelf. Je kan dan ook zeggen dat als ze sigaretten pakkies voortaan met 4 meer sigaretten verpakken dat het verslavender is. Tuurlijk niet.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:31:28 #28
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_18219590
Idioterie over THC percentages trouwens. Je geestelijke en fysieke gesteldheid op het moment van roken bepalen een veel groter gedeelte van de uitwerking.
Een aardig compromis wat ik me zou kunnen voorstellen is cannabis onderverdelen in THC % klassen, bijvoorbeeld
<10, 10-15, 15-20 en >20
Hieraan moet vervolgens een duidelijke voorlichting gekoppeld worden. In de praktijk gaat dan zeer waarschijnlijk lang niet iedereen voor de zwaarste categorie.
Desnoods koppel je hier nog leeftijden aan, bijvoorbeeld tot 20 jaar alleen de eerste categorie.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:31:51 #29
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_18219599
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, de drug is het spul zelf. Je kan dan ook zeggen dat als ze sigaretten pakkies voortaan met 4 meer sigaretten verpakken dat het verslavender is. Tuurlijk niet.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat erom dat het effect gewoon te heftig is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:32:43 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18219624
Ik weet niet hoor.... maar de geplande wetgeving is een Darwin Award waardig

Ik denk dat ik het programmaboekje van het CDA ga gebruiken als filter-materiaal.
pi_18219665
Als cannabis echt slechter is voor de gezondheid dan altijd werd gedacht, dan kan het zeker geen kwaad het beleid aan te passen. De vraag is of verbieden een goede oplossing is. Mss zorgen dat de cannabis weer minder sterk wordt.

Als ze het verbieden ik kan er niet zo mee zitten, maar al die junkies die vaak blowen tsja die zijn mooi in de aap gelogeerd
pi_18219719
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
Als cannabis echt slechter is voor de gezondheid dan altijd werd gedacht, dan kan het zeker geen kwaad het beleid aan te passen. De vraag is of verbieden een goede oplossing is. Mss zorgen dat de cannabis weer minder sterk wordt.

Als ze het verbieden ik kan er niet zo mee zitten, maar al die junkies die vaak blowen tsja die zijn mooi in de aap gelogeerd
Punt is dat de mensen die het vaak doen de adresjes toch wel kennen waar ze illegaal terecht kunnen....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:35:58 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18219730
quote:

[..]

Het gaat erom dat, vanwege het hoge thc gehalte, de drug steeds minder te classificeren valt als echte softdrug. De drug is kennelijk een stuk sterker geworden. Op zich is dat een legitieme reden om eens na te gaan denken of je een dergelijk product nog wel wilt gedogen.
Ja, maar laten ze eerst maar eens een onderzoek gaan doen of het wel zo onveilig is. Dat lijkt me het verstandigst.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:36:08 #34
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18219741
Ik kan d'r niet wakker van liggen.

Ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld met dat rookverbod redelijk content ben, ook al rook ik zelf ook weleens. En aan die coffeeshops vol met hersendode randdebielen die niks anders te doen hebben erger ik me ook mááá-te-loos, dusseh...

Maar als het zo blijft zoals het nu is vind ik het ook wel prima.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_18219789
Drugsrepressie kost de belastingbetaler in Nederland ruim 4 miljard euro. Bij legalisatie van alle drugs zou er fictief gezien 7% minder loonbelasting op je loonstrookje kunnen staan als dat geld gebruikt zou worden voor lastenverlichting.

dinsdag 6 april 2004 @ 14:37:31 #36
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_18219792
Vooral D'66 blijft me verbazen. Bij die partij hebben ze compulsief last om het tegenovergestelde te doen van wat ze zeggen .
Ben ik even blij dat ik daar ondanks de stemwijzer niet op heb gestemd...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_18219822
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Het gaat erom dat het effect gewoon te heftig is.
Betere voorlichting helpt beter. Door het illegaal te verklaren verlies je de controle op wat je wilt bereiken enorm.
pi_18219833
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:35 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Punt is dat de mensen die het vaak doen de adresjes toch wel kennen waar ze illegaal terecht kunnen....
Daar heb je gelijk in daarom is verbieden mss niet de beste oplossing omdat als je iets verbied het op sommige mensen een grotere aantrekkingskracht heeft om er mee te beginnen. Maar laten ze eerst maar eens onderzoeken hoe slecht cannabis nou werkelijk voor je is. Daarna zien we wel weer verder
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:42:37 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18219953
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:37 schreef pberends het volgende:
Drugsrepressie kost de belastingbetaler in Nederland ruim 4 miljard euro. Bij legalisatie van alle drugs zou er fictief gezien 7% minder loonbelasting op je loonstrookje kunnen staan als dat geld gebruikt zou worden voor lastenverlichting.

Dat hangt er maar net vanaf hoe je er in de praktijk mee omgaat. Als je onder 'drugsrepressie' het standrechtelijk executeren van elke dealer en junk en het regelrecht met een bulldozer in de Nieuwe Maas vegen van de lijken, verstaat, zal het wel meevallen met die 7%.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:44:19 #40
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_18220011
quote:

[..]

Als je cocaine versnijdt tot het maar 10% coke bevat, wordt het toch ook geen softdrug?
pi_18220013
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben hier heel blij mee. Ik hoop ook dat sigaretten en alcohol verboden worden. Kijk naar de islam, die heeft het perfect geregeld met 1 simpele regel: alles wat slecht voor je is of voor je omgeving is NIET toegestaan...

Is
- Geiten verkrachten niet slecht?
- vrouw mishandelen niet slecht?
- Meisjes van 9 trouwen niet slecht?
- Oproep tot vernietiging van de ongelovigen niet slecht?
Yeah baby Yeah!
pi_18220109
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf hoe je er in de praktijk mee omgaat. Als je onder 'drugsrepressie' het standrechtelijk executeren van elke dealer en junk en het regelrecht met een bulldozer in de Nieuwe Maas vegen van de lijken, verstaat, zal het wel meevallen met die 7%.
het gaat alleen om "spending on criminal justice system"

De politie is dus nog niet eens meegerekent. Ik denk dat die 7% inderdaad tegenvalt. Waarschijnlijk nog hoger.

dinsdag 6 april 2004 @ 14:51:16 #43
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_18220236
quote:
Ik ben hier heel blij mee. Ik hoop ook dat sigaretten en alcohol verboden worden. Kijk naar de islam, die heeft het perfect geregeld met 1 simpele regel: alles wat slecht voor je is of voor je omgeving is NIET toegestaan...

Nederland moet volgens de Islam-wetten geregeerd worden?????
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:53:49 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18220317
Ik denk wel dat drugsgebruik bij een definitieve verbanning naar de illegaliteit weer echt leuk wordt, net als vroegâh.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:57:08 #45
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_18220423
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:46 schreef pberends het volgende:
het gaat alleen om "spending on criminal justice system"

De politie is dus nog niet eens meegerekent. Ik denk dat die 7% inderdaad tegenvalt. Waarschijnlijk nog hoger.

Volgens mij lul je maar wat.

dinsdag 6 april 2004 @ 14:57:38 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_18220446
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:44 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is
- Geiten verkrachten niet slecht?
Jawel, maar nog steeds gebeurt het in sommige gebieden hier in Nederland. Laatst nog in Nieuw-Lekkerland een boer die zijn schapen jarenlang een "beurt" gaf
quote:
- vrouw mishandelen niet slecht?
Jawel, dit is zekers slecht, en daarom is dit ook verboden in de islam, alleen slechte moslims mishandelen hun vrouw, net zoals slechte Nederlandse priesters en bisschoppen kinderen verkrachten tijdens de doop of biecht
quote:
- Meisjes van 9 trouwen niet slecht?
Jawel, is ook niks van deze tijd. Maar nogmaals, ik vind het zelf een zeer slechte zaak dat de meerderheid van de priesters (vooral in Amerika) niet van kinderen kunnen afblijven. Gelukkig zijn we met zijn allen slim genoeg om dit niet op het Christendom af te schuiven, maar op de zieke geesten van deze gasten
quote:
- Oproep tot vernietiging van de ongelovigen niet slecht?
Als je die wil vernietigen hebben je een genocide nodig van 3 miljard mensen

In ieder geval, drugs zijn slecht, voor de gezondheid, voor je portemonnee, voor je naasten etc. Het heeft geen enkel voordeel, dit geldt ook voor sigaretten en alcohol, die mogen van mij ook verboden worden, alleen zal dat nooit gebeuren omdat die hypocrieten in de regering de staatskas willen spekken

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:58:04 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18220467
quote:

ja, en je mag je vrouw stenigen als ze naar een andere man kijkt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:59:08 #48
13462 BansheeBoy
pi_18220511
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:51 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nederland moet volgens de Islam-wetten geregeerd worden?????
Bij voorkeur wel, maar je kan ook de alleen de wetten die goed werken en iedereen tot een beter mens maken copy/pasten naar de Nederlandse grondwet

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:59:48 #49
13462 BansheeBoy
pi_18220542
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, en je mag je vrouw stenigen als ze naar een andere man kijkt
Ik zie de link niet met cannabis

dinsdag 6 april 2004 @ 15:01:19 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_18220601
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik zie de link niet met cannabis

nee, ik zie de link ook niet waarom hier de sharia ingevoerd zou moeten worden, toch pleit je ervoor
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')