abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18218785
quote:
Cannabis mogelijk verboden

Het Nederlandse drugsbeleid gaat mogelijk worden aangescherpt. Sterke hasj en wiet zullen mogelijk op de lijst met verboden middelen komen. Dit blijkt uit een op het moment nog geheime brief van het kabinet, aldus RTL Nieuws. De afgelopen jaren is het THC gehalte van de nederwiet enorm toegenomen.

Er zou een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van de softdrugs moeten worden gedaan. Wanneer de gezondheidsrisico's te groot blijken te zijn, dan zullen de softdrugs net zoals heroïne en cocaïne gaan worden behandeld. Cannabis zou schadelijk kunnen zijn, en leiden tot bijvoorbeeld psychoses. Het onderzoek moet uitwijzen of de risico's niet onaanvaardbaar zijn.

Ook blijkt uit de brief dat de ministers van Volksgezondheid, Justitie en Binnenlandse Zaken veel plannen hebben criminaliteit en overlast als gevolg van de handel en het gebruik van cannabis keihard aan te pakken. Als de hasj en wiet op de lijst met verboden middelen komen dan moeten de 400.000 regelmatige gebruikers die Nederland telt hun waar via illegale dealers gaan verkrijgen.
Bron: Fok.nl

Wat is dit voor achterlijke onzin van dit achterlijke kabinet? De fundamentalistische Islam is een vooruitstrevende cultuur vergeleken met het opheffen van het gedoogbeleid.
En dan zit die hoer van D66-Ursie LAMEbregts te janken op het journaal over het THC gehalte, terwijl D66 tijdens de vorige verkiezingen voor het legaliseren was van alle softdrugs. De schijnheiligheid van D66 kent wederom geen grenzen.
Wat the fuck willen ze hiermee bereiken? Dat nog meer drugs in de illegaliteit verdwijnt? Dat de politie zich met nog meer onzin moet bezighouden? Dat mensen nog minder mogen doen dan ze willen? Ze willen economische aktiviteiten tegenhouden?
Kunnen ze verdomme niet snappen dat cannabis illegaal verklaren geen enkel effect zou hebben op de gezondheid van de gebruikers? Het gebruik zou echt niet afnemen en waarschijnlijk ook toenemen als het illegaal wordt. Al die bewindslieden en kamerleden hebben zich een ziekte gestudeerd en nog snappen ze er geen drol van, dan moet je wel poep in je hoofd hebben! Die gekken in Den Haag hebben zelf last van psychoses als gevolg van niet-pragmatisch kunnen nadenken.
Besides, het is juist gezond dat er meer THC in wiet zit, dan hoef je minder te roken om hetzelfde effect te bereiken.

polletje toegevoegd:

Poll: Welk drugsbeleid?
  • Alle drugs legaliseren.
  • Alleen softdrugs legaliseren.
  • Huidig gedoogbeleid behouden.
  • Alle drugs verbieden.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

edit: Drugsfeitje:

Drugsrepressie kost de belastingbetaler in Nederland ruim 4 miljard euro. Bij legalisatie van alle drugs zou er fictief gezien 7% minder loonbelasting op je loonstrookje kunnen staan als dat geld gebruikt zou worden voor lastenverlichting.

[ Bericht 3% gewijzigd door pberends op 06-04-2004 14:34:37 ]
  •   dinsdag 6 april 2004 @ 14:05:31 #2
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_18218846
    Ik ben hier heel blij mee. Ik hoop ook dat sigaretten en alcohol verboden worden. Kijk naar de islam, die heeft het perfect geregeld met 1 simpele regel: alles wat slecht voor je is of voor je omgeving is NIET toegestaan...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_18218933
    Mensen moeten toch een béétje tegen hunzelf beschermd worden; dat ze wiet gaan verbieden met een te hoog THC gehalte vind ik niet meer dan logisch. De stelling 'het is juist gezond dat er meer THC in wiet zit, dan hoef je minder te roken om hetzelfde effect te bereiken.' is bullshit; ik denk niet echt dat iemand minder vaak gaat blowen.
    'In America sex is an obsession, in other parts of the world it is a fact.'
    - Marlene Dietrich
    pi_18218950
    en als ze de problemen willen oplossen moeten ze het gewoon legalizeren.
    1# geen drugsproblematiek meer rond wiet...scheeld kosten
    2# nieuw binnenlands economisch goedverkoop product.
    3# controle op het product. dus zelf in de hand kunnen houden van de thc waarden.
    en evt. verkopen met een bijsluiter met daarop hoeveel thc er wel niet in zit.

Politie krijgt er geen extra taken bij, wat ze waaschijnlijk niet eens aan kunnen.
    De consument krijgt waar voor zijn geld en de garantie dat er niet mee gerotzooid is. (haarlak over de wiet om het glanzend/droog temaken)
    en de politiek heeft weer meer tijd om andere drugs aan te pakken.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:09:44 #5
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_18218958
    Het gaat alleen om Nederwiet geloof ik hoor.
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:10:40 #6
    18933 Krush
    Altijd newbie gebleven
    pi_18218980
    Als dit inderdaad doorgaat haal ik maar een voorraadje kweekapparatuur in huis denk ik. Dit belooft gouden bergen voor de huisteler!
    Bovendien voor elke huisteler die je oppakt zullen er 10 bijkomen. Een carriere bij de politie belooft ook wat dus. Mooi belastinggeld opmaken!!
    pi_18218993
    dit is dus onzin.
    wiet wordt echt nooit verboden in nederland.
    enkel die met de hoge thc misschien. - geef mij maar lekker laag thc.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_18219054
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:11 schreef Caesu het volgende:
    dit is dus onzin.
    wiet wordt echt nooit verboden in nederland.
    Ze moeten alles juist legaliseren, zodat er controle op kan komen. Zo kan je mensen informeren en waarschuwen voor producten met een hoog THC-gehalte. Veel vriendelijker dan dat de politie alles moet gaan opzwepen.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:13:18 #9
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_18219059
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:11 schreef Caesu het volgende:
    Zit wat in ja.

Die Nederwiet is ook gewoon iets te heftig geworden. Totaal niet relaxed meer. Ik heb ook al regelmatig toeristen volledig out zien gaan na een echte Nederlandse joint. Waren ze gewoon totaal niet gewend, zo'n hoge kwaliteit, dus veel sterker effect.

Kan best wel link zijn dus.
    pi_18219065
    Ik verwacht dat het eerder een plannetje is van deze CDA-(ho)er

Kut-CDA
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:13:48 #11
    80268 kLowJow
    That's Gay
    pi_18219072
    Dit past perfect in het regeringsbeleid ter stimulering van illegale wietteelt in huiselijke kring...
    Dit komt de concurrentiepositie van deze kleine middenstanders zeker ten goede.
    pi_18219088
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
    Ik ben hier heel blij mee. Ik hoop ook dat sigaretten en alcohol verboden worden. Kijk naar de islam, die heeft het perfect geregeld met 1 simpele regel: alles wat slecht voor je is of voor je omgeving is NIET toegestaan...

En het verkopen mag wel volgens de islam?

En als het roken en zuipen je niet zint zou ik zeggen, verhuis je toch naar een islamitische staat of naar Utah ofzo, dahag .
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:14:48 #13
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_18219106
    Nu de VS de dominate wereld macht is. En Balkebende de schandknaap van Bush lijkt met dit helaas een logische beslissing.
    Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
    pi_18219122
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zit wat in ja.

Die Nederwiet is ook gewoon iets te heftig geworden. Totaal niet relaxed meer. Ik heb ook al regelmatig toeristen volledig out zien gaan na een echte Nederlandse joint. Waren ze gewoon totaal niet gewend, zo'n hoge kwaliteit, dus veel sterker effect.

Benieuwd wat de consumentenbond van onze nederwiet vind, als een hoog-thc gehalte voor kwaliteit staat
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:15:45 #15
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_18219134
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:03 schreef pberends het volgende:

En dan zit die hoer van D66-Ursie LAMEbregts te janken op het journaal over het THC gehalte, terwijl D66 tijdens de vorige verkiezingen voor het legaliseren was van alle softdrugs. De schijnheiligheid van D66 kent wederom geen grenzen.
    legaliseren van softdrugs ja, maar indien het THC gehalte in die softdrugs te hoog wordt, dan kan die specifieke weetsoorten harddrugs genoemt worden, wat illegaal is
    We were to understand there would be pie and punch?
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:16:38 #16
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_18219158
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Benieuwd wat de consumentenbond van onze nederwiet vind, als een hoog-thc gehalte voor kwaliteit staat
    Een hoog THC-gehalte is wel een kenmerk van hoge kwaliteit ja.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:16:45 #17
    53835 Razzmatazz
    I fell asleep on your sofa..
    pi_18219167
    Ik zeg: Alles vrij en de burger zelf verantwoordelijk maken voor zijn daden en gedrag.
    Helaas kunnen mensen vrijheid niet aan en daarom bestaan er zaken als het geloof en de wet. Jammer.
    'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:17:07 #18
    18933 Krush
    Altijd newbie gebleven
    pi_18219183
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:13 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Zit wat in ja.

Wat een gelul. Dan mag je de sterke drank ook uit de handel halen, elk jaar zijn er weer pubertjes die moeten worden leeggepompt omdat ze er teveel van zuipen.
    Zet er dan een waarschuwing bij.

Ik rook al vele jaren elke avond 2 of 3 van die "harddrugs" joints en functioneer prima.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:18:32 #19
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_18219226
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:15 schreef mvt het volgende:

[..]

legaliseren van softdrugs ja, maar indien het THC gehalte in die softdrugs te hoog wordt, dan kan die specifieke weetsoorten harddrugs genoemt worden, wat illegaal is
    Het is alleen illegaal omdat het illegaal verklaard is, niet omdat het iemand anders schade toebrengt.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:18:41 #20
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_18219228
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:17 schreef Krush het volgende:

[..]

Wat een gelul. Dan mag je de sterke drank ook uit de handel halen, elk jaar zijn er weer pubertjes die moeten worden leeggepompt omdat ze er teveel van zuipen.
    Zet er dan een waarschuwing bij.

Ik rook al vele jaren elke avond 2 of 3 van die "harddrugs" joints en functioneer prima.
    Ik zeg ook niet dat ze het moeten verbieden, maar ik begrijp de gedachtengang erachter. Een soort van richtlijn die verschil aanbrengt tussen verschillende soorten wiet en hun effect is niet eens zo heel onlogisch.
    pi_18219239
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Een hoog THC-gehalte is wel een kenmerk van hoge kwaliteit ja.
    Dit kabinet is dus anti-consument.
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:22:44 #22
    17061 mvt
    blame Canada
    pi_18219353
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het is alleen illegaal omdat het illegaal verklaard is, niet omdat het iemand anders schade toebrengt.
    Klopt.
    Maar er is ooit een afspraak gemaakt wat hard en softdrugs is en gezegd dat ze beide illegaal zijn en softdrugs gedoogd worden.

Maar waar het hier om gaat is dat de softdrugs zo sterk wordt dat het in de categorie harddrugs komt te vallen (volgens deze bewindsvoerders), wat dus illegaal en niet gedoogd is.
    We were to understand there would be pie and punch?
    pi_18219381
    * pberends is playing Krazie Bone - Smoking Buddah.mp3

Eat shit & die kabinet!
      dinsdag 6 april 2004 @ 14:25:24 #24
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_18219420
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Dit kabinet is dus anti-consument.
    Het gaat erom dat, vanwege het hoge thc gehalte, de drug steeds minder te classificeren valt als echte softdrug. De drug is kennelijk een stuk sterker geworden. Op zich is dat een legitieme reden om eens na te gaan denken of je een dergelijk product nog wel wilt gedogen.
    Say your prayers
    pi_18219426
    Kan iemand mij uitleggen hoe ze dat THC gehalte gaan controleren dan?
    Tis toch allemaal thuisteelt lijkt me...
    Wekelijks een controleteam langs de shops?? Kicke... weet ik gelijk wat ik koop...
    Moet hier wat staan ofzo?? staat er nu toch.....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')