Bron: Fok.nlquote:Cannabis mogelijk verboden
Het Nederlandse drugsbeleid gaat mogelijk worden aangescherpt. Sterke hasj en wiet zullen mogelijk op de lijst met verboden middelen komen. Dit blijkt uit een op het moment nog geheime brief van het kabinet, aldus RTL Nieuws. De afgelopen jaren is het THC gehalte van de nederwiet enorm toegenomen.
Er zou een wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van de softdrugs moeten worden gedaan. Wanneer de gezondheidsrisico's te groot blijken te zijn, dan zullen de softdrugs net zoals heroïne en cocaïne gaan worden behandeld. Cannabis zou schadelijk kunnen zijn, en leiden tot bijvoorbeeld psychoses. Het onderzoek moet uitwijzen of de risico's niet onaanvaardbaar zijn.
Ook blijkt uit de brief dat de ministers van Volksgezondheid, Justitie en Binnenlandse Zaken veel plannen hebben criminaliteit en overlast als gevolg van de handel en het gebruik van cannabis keihard aan te pakken. Als de hasj en wiet op de lijst met verboden middelen komen dan moeten de 400.000 regelmatige gebruikers die Nederland telt hun waar via illegale dealers gaan verkrijgen.
Ze moeten alles juist legaliseren, zodat er controle op kan komen. Zo kan je mensen informeren en waarschuwen voor producten met een hoog THC-gehalte. Veel vriendelijker dan dat de politie alles moet gaan opzwepen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:11 schreef Caesu het volgende:
dit is dus onzin.
wiet wordt echt nooit verboden in nederland.
enkel die met de hoge thc misschien. - geef mij maar lekker laag thc.
Zit wat in ja.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:11 schreef Caesu het volgende:
enkel die met de hoge thc misschien. - geef mij maar lekker laag thc.
En het verkopen mag wel volgens de islam?quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ben hier heel blij mee. Ik hoop ook dat sigaretten en alcohol verboden worden. Kijk naar de islam, die heeft het perfect geregeld met 1 simpele regel: alles wat slecht voor je is of voor je omgeving is NIET toegestaan...
Benieuwd wat de consumentenbond van onze nederwiet vind, als een hoog-thc gehalte voor kwaliteit staatquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zit wat in ja.
Die Nederwiet is ook gewoon iets te heftig geworden. Totaal niet relaxed meer. Ik heb ook al regelmatig toeristen volledig out zien gaan na een echte Nederlandse joint. Waren ze gewoon totaal niet gewend, zo'n hoge kwaliteit, dus veel sterker effect.
Kan best wel link zijn dus.
legaliseren van softdrugs ja, maar indien het THC gehalte in die softdrugs te hoog wordt, dan kan die specifieke weetsoorten harddrugs genoemt worden, wat illegaal isquote:Op dinsdag 6 april 2004 14:03 schreef pberends het volgende:
En dan zit die hoer van D66-Ursie LAMEbregts te janken op het journaal over het THC gehalte, terwijl D66 tijdens de vorige verkiezingen voor het legaliseren was van alle softdrugs. De schijnheiligheid van D66 kent wederom geen grenzen.
Een hoog THC-gehalte is wel een kenmerk van hoge kwaliteit ja.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Benieuwd wat de consumentenbond van onze nederwiet vind, als een hoog-thc gehalte voor kwaliteit staat
Wat een gelul. Dan mag je de sterke drank ook uit de handel halen, elk jaar zijn er weer pubertjes die moeten worden leeggepompt omdat ze er teveel van zuipen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:13 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Zit wat in ja.
Die Nederwiet is ook gewoon iets te heftig geworden. Totaal niet relaxed meer. Ik heb ook al regelmatig toeristen volledig out zien gaan na een echte Nederlandse joint. Waren ze gewoon totaal niet gewend, zo'n hoge kwaliteit, dus veel sterker effect.
Kan best wel link zijn dus.
Het is alleen illegaal omdat het illegaal verklaard is, niet omdat het iemand anders schade toebrengt.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:15 schreef mvt het volgende:
[..]
legaliseren van softdrugs ja, maar indien het THC gehalte in die softdrugs te hoog wordt, dan kan die specifieke weetsoorten harddrugs genoemt worden, wat illegaal is
Ik zeg ook niet dat ze het moeten verbieden, maar ik begrijp de gedachtengang erachter. Een soort van richtlijn die verschil aanbrengt tussen verschillende soorten wiet en hun effect is niet eens zo heel onlogisch.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:17 schreef Krush het volgende:
[..]
Wat een gelul. Dan mag je de sterke drank ook uit de handel halen, elk jaar zijn er weer pubertjes die moeten worden leeggepompt omdat ze er teveel van zuipen.
Zet er dan een waarschuwing bij.
Ik rook al vele jaren elke avond 2 of 3 van die "harddrugs" joints en functioneer prima.
Dit kabinet is dus anti-consument.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een hoog THC-gehalte is wel een kenmerk van hoge kwaliteit ja.
Klopt.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Het is alleen illegaal omdat het illegaal verklaard is, niet omdat het iemand anders schade toebrengt.
Het gaat erom dat, vanwege het hoge thc gehalte, de drug steeds minder te classificeren valt als echte softdrug. De drug is kennelijk een stuk sterker geworden. Op zich is dat een legitieme reden om eens na te gaan denken of je een dergelijk product nog wel wilt gedogen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit kabinet is dus anti-consument.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |