Echt?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:36 schreef Silmarwen het volgende:
Sidekick je zegt wat zinnigs
Een stad moet toch minimaal 100000 inwoners hebben?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:26 schreef Sidekick het volgende:
Jouw mening of Sneek wel of niet een stad is is irrelevant. Het is een stad. Als je al zulke feiten gaat ontkennen, tja.
En weinig Hagenaarsquote:Ja, want er wonen weinig Fryzen.
Waarvan er dus 2 gepleegd waren door autochtonen. Vertel mij, ben je werkelijk zo naief dat je denkt dat het er heel anders uit had gezien als er meer diefstallen waren onderzocht? Een kleine afwijking is mogelijk, maar het is wel zo goed als zeker dat minstens 90% vd straatroven in Rotterdam worden gepleegd door allochtonen.quote:Dat was een kleinschalig onderzoek van 200 diefstallen.
Hehehe.quote:Nooit last van die moskee, behalve als een kat gaat janken door de microfoon.
Goed, dat kan ik me wel voorstellen. 1 moskee zou ik misschien ook niet erg vinden. Maar in Den Haag staan er al 44! Kun je het je echt niet voorstellen dat mensen dat zat worden?quote:Hier in Sneek kan het gewoon. Ik heb nog niemand gehoord met kritiek.
Dan is jouw wereldbeeld ook te klein, want jij hebt je hele leven in een dorpje gewoond. Ik denk dat mensen die in een semi-wereldstad wonen toch een ruimer wereldbeeld hebben dan dorpelingen, vind je niet?quote:Ik wil hiermee niet zeggen dat elke moskee hardstikke goed is, maar die nuance vind ik wel belangrijk om naar voren te brengen, aangezien je dat niet onderkent, waarschijnlijk door een te klein wereldbeeld vanwege het leven in een semi-wereldstad. Ja, die kun je lastig vergelijken met kleine steden. Grote steden treken nu eenmaal de lagere klassen van de maatschappij, en daar zitten veel allochtonen in. Je ziet, ik ontken niets.
Nee. Je bent pas autochtoon als je ouders allebei in Nederland geboren zijn. Pas de derde generatie (mits er geen sprake is van een importhuwelijk) is dus autochtoon.quote:Hoe bedoel je? Die mensen krijgen de Nederlandse nationaliteit en worden gewoon autochtoon.
Niet als het gaat om een achterlijke cultuur. Je hebt superieure culturen en je hebt minderwaardige culturen. De islamitische behoort helaas tot de laatste.quote:Daarbij nemen ze invloeden mee uit andere culturen. Een keertje wat afwisseling op de Nederlandse boerenkool. Mooi toch?
Is goed. Ik ga alleen door over de stadsrechten.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:37 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Sorry Sidekick, ik ga natuurlijk wel weerwoord geven.
Nu wel, maar vroeger niet. En eens een stad, altijd een stad.quote:[..]
Een stad moet toch minimaal 100000 inwoners hebben?
condoompje dan maarquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:40 schreef Silmarwen het volgende:
14 jaar is idd wat jong maar voor een snoepje kun je kids niet meer omkopen tegenwoordig
3de generatie allochtoon bestaat ook. Maar ik bedoel dat die mensen hier heen komen en ook gewoon zich inpassen in Nederland. Daarbij neemt Nederland een gedeelte van de nieuwe cultuur over. Dat is toch niet slecht? Is het erg dat we een beetje van de waarden en normen van andere culturen overnemen?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Underworld:
[..]
Nee. Je bent pas autochtoon als je ouders allebei in Nederland geboren zijn. Pas de derde generatie (mits er geen sprake is van een importhuwelijk) is dus autochtoon.
Nee, de fundumentalistische tak van de islam is achterlijk. Niet de gematigde tak (waar haast alle moslims in Nederland toe behoren). Wat is er achterlijk aan de cultuur van de turkse bakker? Wat heeft hij voor slechts in zich? Niks, hij past zich gewoon aan aan de algemene waarden en normen die in Nederland gelden. Prima toch?quote:[..]
Niet als het gaat om een achterlijke cultuur. Je hebt superieure culturen en je hebt minderwaardige culturen. De islamitische behoort helaas tot de laatste.
Je vergist je iid. Cultuur wordt gebaseerd op normen enw aarden, en die weer op geloof en of idealismes dus dat zijn subculturen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:46 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Volgens mij bestaat er geen islamitische cultuur. Net zoals er geen joodse cultuur bestaat of een christelijke cultuur. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik betwijfel het.
Dat hangt geheel af vd waarden en normen die worden overgenomen. De islamitische normen en waarden zijn imo achterlijk, die mogen dus niet worden overgenomen.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:43 schreef UnderWorld_ het volgende:
3de generatie allochtoon bestaat ook. Maar ik bedoel dat die mensen hier heen komen en ook gewoon zich inpassen in Nederland. Daarbij neemt Nederland een gedeelte van de nieuwe cultuur over. Dat is toch niet slecht? Is het erg dat we een beetje van de waarden en normen van andere culturen overnemen?
ALS hij zich aanpast wel ja. Maar aangezien hij geen gewone bakkerij heeft, maar een TURKSE bakkerij, twijfel ik daaraan. Iemand die zich aanpast aan Nederland gaat hier toch geen Turkse bakkerij neerzetten?quote:Nee, de fundumentalistische tak van de islam is achterlijk. Niet de gematigde tak (waar haast alle moslims in Nederland toe behoren). Wat is er achterlijk aan de cultuur van de turkse bakker? Wat heeft hij voor slechts in zich? Niks, hij past zich gewoon aan aan de algemene waarden en normen die in Nederland gelden. Prima toch?
nieuws.nlquote:Politie doet geen oplichtingszaken 03-04-2004
De politie scheept mensen die aangifte van oplichting willen doen, af. Dat zou blijken uit opnames met een geheime camera, gemaakt door het televisieprogramma Opgelicht! Mensen die pogingen deden tot aangifte werden vier van de vijf keer weggestuurd. Zaterdag wordt het programma uitgezonden.
De redactie van het programma zegt al jaren door klachten over de politie te worden overspoeld. Agenten zijn verplicht een aangifte op te nemen, maar schepen mensen af door te zeggen dat er geen mankracht is om de zaak te behandelen en verwijzen zelfs wel eens door naar 'dat televisieprogramma'.
In het programma reageert het hoofd beleidszaken van het Functioneel Parket, die het niet goedkeurt maar weet dat het gebeurt. Tweede Kamerfractievoorzitter Jan Marijnissen van de SP zegt te onderzoeken of minister Piet Hein Donner van Justitie op het matje moet worden geroepen.
[Copyright 2004, Novum]
quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:38 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Niet als het gaat om een achterlijke cultuur. Je hebt superieure culturen en je hebt minderwaardige culturen. De islamitische behoort helaas tot de laatste.
Toch goed dat de politie zo snel doorheeft dat het om valse aangifte gaat.quote:Mensen die pogingen deden tot aangifte werden vier van de vijf keer weggestuurd
Mensen zijn gelijkwaardig, culturen niet, zei Paul Cliteur voordat hij de mond werd gesnoerd door de AIVD. Een cultuur waar bv mensen geofferd worden aan niet-bestaande goden, dat noem ik een minderwaardige cultuur. Dat betekent nog niet dat ik vind dat de mensen die de cultuur aanhangen minderwaardig zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Wat ben je toch een walgelijk type, eigenlijk....
Jij gelooft dus in de Ubermenschen en Untermenschen-theorie? Ben je een islamiet, dan ben je automatisch een Untermensch in jouw wereldbeeld?
Een voorbeeld van een Islamitische waarde is dat je respect moet hebben voor je ouders. Niet overnemen?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Dat hangt geheel af vd waarden en normen die worden overgenomen. De islamitische normen en waarden zijn imo achterlijk, die mogen dus niet worden overgenomen.
Hoezo niet? Het is niet de bedoeling dat ze alles wat Nederlands is gaan overnemen. Dat ze elke avond boerenkool eten, etc. Mensen uit Turkije en Marokko houden zich ook gewoon aan de grondwet. Daarnaast participeren ze -zoals Sidekick al zei- vaak goed in de maatschappij (bijvoorbeeld door het opzetten van eigen winkels).quote:[..]
ALS hij zich aanpast wel ja. Maar aangezien hij geen gewone bakkerij heeft, maar een TURKSE bakkerij, twijfel ik daaraan. Iemand die zich aanpast aan Nederland gaat hier toch geen Turkse bakkerij neerzetten?
Daar zit wat in, maar zou je dan niet beter de islam met het christendom en het jodendom vergelijken en de nederlandse cultuur met de turkse/marokkaanse/ghanese/somalische/amerikaanse/engelse/enz cultuur vergelijken?quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:48 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Je vergist je iid. Cultuur wordt gebaseerd op normen enw aarden, en die weer op geloof en of idealismes dus dat zijn subculturen.
Quatsch. Een cultuur wordt gevormd door de mensen die het aanhangen. Door een cultuur als minderwaardig te veroordelen, bestempel je automatisch de mensen die hem aanhangen als minderwaardig.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:53 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Mensen zijn gelijkwaardig, culturen niet, zei Paul Cliteur voordat hij de mond werd gesnoerd door de AIVD. Een cultuur waar bv mensen geofferd worden aan niet-bestaande goden, dat noem ik een minderwaardige cultuur. Dat betekent nog niet dat ik vind dat de mensen die de cultuur aanhangen minderwaardig zijn.
Ben het geheel met je eens. Je hebt geloofsculturen en een cultuur van een land.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Daar zit wat in, maar zou je dan niet beter de islam met het christendom en het jodendom vergelijken en de nederlandse cultuur met de turkse/marokkaanse/ghanese/somalische/amerikaanse/engelse/enz cultuur vergelijken?
Anders zou je, in jouw woorden, een subcultuur willen vergelijken met een cultuur. Lijkt me niet geheel gelijkwaardig dan.
Ik vind het goed genoeg zoals het nu is en zie geen enkele reden waarom dat veranderd zou moeten worden.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:53 schreef UnderWorld_ het volgende:
Een voorbeeld van een Islamitische waarde is dat je respect moet hebben voor je ouders. Niet overnemen?
Eten Nederlanders dan elke avond boerenkool?quote:Hoezo niet? Het is niet de bedoeling dat ze alles wat Nederlands is gaan overnemen. Dat ze elke avond boerenkool eten, etc.
Jij bent niet tegen segregatie? Je vindt het wel oke als er voor elke bevolkingsgroep aparte winkels komen?quote:Mensen uit Turkije en Marokko houden zich ook gewoon aan de grondwet. Daarnaast participeren ze -zoals Sidekick al zei- vaak goed in de maatschappij (bijvoorbeeld door het opzetten van eigen winkels).
[quote]Waarom kunnen ze geen turkse bakkerszaak opzetten?
Wereldvreemde cultuurrelativist.quote:Dat past totaal in onze internationaal georienteerde Nederlanse cultuur. Het is niet zo dat we onze fundamentele waarden verwerpen, we ontdekken gewoon een nieuwe cultuur en verwerken die gedeeltelijk in onze eigen cultuur, bijvoorbeeld door het eten van niet traditioneel voedsel.
Nogmaals: Een cultuur waar bv mensen geofferd worden aan niet-bestaande goden, dat noem ik een minderwaardige cultuur. Dat betekent nog niet dat ik vind dat de mensen die de cultuur aanhangen minderwaardig zijn.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Quatsch. Een cultuur wordt gevormd door de mensen die het aanhangen. Door een cultuur als minderwaardig te veroordelen, bestempel je automatisch de mensen die hem aanhangen als minderwaardig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |