Fliepke | zaterdag 3 april 2004 @ 14:56 |
Het heeft een hele lange tijd geduurd maar eindelijk is het dan toch zo ver, Chris Sawyer is begonnen aan de officiële (maar wel indirecte) opvolger van Transport Tycoon. De game welke binnen de ontwikkelstudio van Sawyer nu bekend staat onder de naam Locomotion, wordt ontwikkelt op basis van alle kennis en ervaringen die men in het verleden reeds heeft opgedaan met onder andere de Rollercoaster Tycoon games. Overigens is Sawyer niet van plan de game complexer te maken dan zijn illustere voorganger. Sterker nog, de game zou best weleens minder complex kunnen gaan worden, gezien de plezierfactor lang niet altijd van dat specifieke punt afhangt. In Locomotion zal men zich meer gaan concenteren op de interactie met de omgevingen en de concurrerende computertegenstanders die ook elk een eigen transportnetwerk proberen op te zetten. CS: I think the fun in both Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon is 50 percent in the construction process and 50 percent in world-watching. Of course, there are other things people enjoy in these games, like making a profit and beating other companies, but the main enjoyment comes from building things and watching the world in action. This is also my goal for the new game--to ensure that the construction process is inspiring and the world-watching process is fun and rewarding. Gezien er sinds 1994 heel wat vooruitgang geboekt is op technologisch vlak, is Chris Sawyer ook van plan hier gebruik van te gaan maken. Zo was hij in het origneel nooit tevreden over de AI van de tegenstanders in het spel, maar gezien computers nu heel wat meer processorkracht aan boord hebben zal dit in de opvolger sterk verbeterd zijn. Daarnaast betekent het ook dat de nieuwe game aanzienlijk meer verschillende soorten transportvoertuigen kan weergeven, er grotere maps aanwezig zullen zijn en er nu op verscheidene hoogtes gebouwd kan worden met zowel tunnels als bruggen. Wel is men van plan een isometrisch oogpunt te behouden in het spel. Dit perspectief zou de gameplay die men in gedachten heeft namelijk perfect ondersteunen. Ten alle tijden geeft het een duidelijk overzicht met maximaal detail zonder dat de speler constant de camera moet roteren. Voor meer informatie over deze nieuwe titel en de toekomstplannen van Chris Sawyer, surf je naar Gamespot waar een interview met de ontwikkelaar te lezen valt. interview: http://www.gamespot.com/news/2004/04/02/news_6092788.html bron: www.gamer.nl | |
Stephan4kant | zaterdag 3 april 2004 @ 14:57 |
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog! | |
I.R.Baboon | zaterdag 3 april 2004 @ 14:59 |
Tof. | |
Umbabarauma | zaterdag 3 april 2004 @ 15:00 |
quote:Same here, w00t! ![]() | |
engessa | zaterdag 3 april 2004 @ 15:02 |
Cool! Maar dr was toch ook al een ander spel in ontwikkeling wat de opvolger zou worden? Zal ff gaan zoeken.. | |
Remizon | zaterdag 3 april 2004 @ 15:05 |
Kick ass! | |
existenz | zaterdag 3 april 2004 @ 15:06 |
De graphics zien er echt zwaar slecht uit ![]() | |
chocolatemoeze | zaterdag 3 april 2004 @ 15:07 |
![]() ![]() ![]() Hmm.. eerlijk gezegd is het grafisch niet erg denderend mooier... | |
kwib | zaterdag 3 april 2004 @ 15:09 |
Grafisch waardeloos zeg mar ![]() | |
Fliepke | zaterdag 3 april 2004 @ 15:16 |
quote:Ik had ze express al niet gepost ![]() ik hoop dat er nog een andere engine komt, want dit kan anno 2004 toch eigenlijk niet meer. ![]() | |
ozzietukker | zaterdag 3 april 2004 @ 15:16 |
Maar is wel een leuk spel om te spelen ![]() ![]() | |
alki | zaterdag 3 april 2004 @ 15:18 |
Maakt toch geen zak uit het gaat zich om het spel zelf | |
XxxPimxxX | zaterdag 3 april 2004 @ 15:18 |
quote:Daar zit de kracht van het spel ook niet in. Die zit vooral in de gameplay ![]() Ik speel TTDX nog steeds, dus hier heb ik zeker zin in ![]() | |
chocolatemoeze | zaterdag 3 april 2004 @ 15:19 |
quote:Leg dit naast de laatste SimCity... ![]() | |
HansvanOchten | zaterdag 3 april 2004 @ 15:20 |
Die pics lijken wel een soort transport tycoon in de engine van rollercoaster tycoon. Zelfde bomen, water gras enz. | |
XxxPimxxX | zaterdag 3 april 2004 @ 15:34 |
quote:De engine van RollerCoaster Tycoon is ook gebaseerd op de engine van TTDX, dus eigenlijk is het wel logisch. | |
MeZZiN | zaterdag 3 april 2004 @ 17:57 |
quote:so what.... heb liever een goede game dan goede graphics en slechte gameplay! Transport tycoon is gewoon een geweldige game!!!! | |
Bart | zaterdag 3 april 2004 @ 19:20 |
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/ | |
existenz | zaterdag 3 april 2004 @ 20:16 |
quote:Inderdaad, deze game heeft ongeveer alle mogelijkheden die TTDLX heeft/had, op een paar dingen na. Maar dat wordt opgevangen door een betere AI vd treinen e.d. zodat ze niet verdwaald raken. | |
engessa | zaterdag 3 april 2004 @ 20:49 |
quote:Juist, deze bedoelde ik dus. Heeft inderdaad 'iets' betere graphics maar of dat nu het belangrijkste is.. mwah.. | |
Tain | zaterdag 3 april 2004 @ 21:10 |
quote:jij en ik misschien niet, maar of iedereen dat vindt.... | |
blieblie | zaterdag 3 april 2004 @ 21:19 |
Misschien maken die gare graphics het spel wel gewoon een klassieker. De fun van TTD is niet de graphics, maar het spel. Dat vergeet iedereen tegenwoordig, tmoet mooier en mooier, terwijl dat opzich niet de essentie van het spel is. Ik ben benieuwd wat ik eerder gezien heb, Transport Giant of TT2 | |
Ajaxfan | zaterdag 3 april 2004 @ 21:29 |
Maar je wil toch ook wel beetje details zien en niet dit soort prut | |
blieblie | zaterdag 3 april 2004 @ 21:30 |
quote:Mwah, alst maar lekker speelt ![]() Al zijn de bochten die ze gebruikt hebben wel goed ruk ![]() | |
EggsTC | zaterdag 3 april 2004 @ 22:16 |
Het gaat bij dit spel meer om de gameplay.. weet je hoe extreem deze gameplay is. | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 01:57 |
Fuck die graphics, ik vind het een verbetering ten opzichte van TTDX, deze gameplay roeleert de pan van bijna elk hedendaags spel in die categorie af. Ik vind alleen dat het wel een beetje kleurrijker mag zijn, die fletse bedoening doet zo Industrieële revolutie aan. Meer kleurtjes, en aan die engine moet makkelijk wat te sleutelen zijn, niet dat het me boeit, maar het lijkt me sterk dat Sawyer hier genoegen mee neemt. ![]() | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:08 |
Ik hoop niet dat het hierbij blijft. Dit is echt niets. Alle mogelijkheden die je daar ziet kun je nu ook al berekeiken met TTD-Patch (behalve die trams dan). Wil ik overstappen van TTDX naar een nieuwe versie van TTD dan moet Chris Sawyer zeker met meer over de brug komen. Verder krijg ik sterk de indruk dat er slechts wat nieuwe graphics gemaakt zijn en een paar nieuwe features zijn toegevoegd. Maar goed het is goed nieuws dat Chris Sawyer TT eindelijk weer eens heeft opgepakt. Alleen voor de gameplay koop ik het niet, want die krijg is bij TTDX ook. [ Bericht 8% gewijzigd door Steijn op 04-04-2004 02:24:43 ] | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:11 |
quote:Misschien klopt dat ook wel, ik zie de datum in ieder geval op 1931 staan. ![]() | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 02:31 |
quote:Bijdehand doen doe je niet op dit tijdstip, het is veel te laat. ![]() Maar even serieus, die kleurtjes MOETEN echt even improved worden, dit is echt dreimal scheiße. | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:33 |
quote: ![]() quote:Nou, het is even wennen, maar het is wel realistischer. Dat zuurstoklandschap van TTO en TTD is veel minder realistisch dan de kleuren in deze versie. Ik mag wel hopen dat de er later ook moderne gebouwen komen. Echt een stad met een skyline enzo. | |
Kluupkluup | zondag 4 april 2004 @ 02:40 |
Bij dit spel draait 't niet om de graphics.. Puur om de gameplay en die is geweldig ![]() Ik speel de oude versie nog steeds ![]() | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:44 |
quote:Ik ook, maar de als de nieuwe versie het zelfde is als de oude dan zou ik het niet kopen. Overigens komt er binnenkort een set met Nederlandse treinen uit voor TTD-Patch. Dus leuk Koploper, Buffel, Hondekop en Wadloper (en nog meer) in je TTD. http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033 | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 02:45 |
quote:Zuurstoklandscape zoog harde aarsch. Ik bedoel ook meer groen, het gras is nu wat stofgrijzig ipv groen. Far-cry groen. ![]() En die postmodernistische eighties wolkenkrabebrs zijn zo irritant lelijk, ophoepelen! ![]() Ook mogen ze wat mij betreft bestemmingen toevoegen. 20 passengers to town X, 30 to town Y, 70 to town Z, zo kun je de meest rendabele lijnen houden/uitbreiden. Ook zou een circular map gaaf zijn, map edges zijn zooooooo passé. De 45 graden issue ziet er opgelost uit. Metro's zouden imho ook wel een gigantisch pluspunt zijn, net als voetgangertjes en andere autootjes, de wereld is anders zo fucking dood. De mogelijkheid je centraal station in het centrum van de stad ondergronds aan te leggen voor maximale coverage lijkt me ook wel stoer, evenals verdiepte stations, subway en trein bovenop elkaar geprakt bijvoorbeeld. Uiteraard moeten ondergrondse stationnen natuurlijk een bak meer kosten, zodat je bovengronde stations niet overbodig maakt. Betere netplay support lijkt me ook niet overbodig. Je hebt werk te doen sawyer! Trouwens, voor dingen als airports mag je de coverage imo wel drastisch uitbreiden, welke gestoorde flikker bouwt er nu nog airports midden in de stad. Airport coverage kun je dan bepalen aan de hand van welke stad hij het dichtste bij staat ofzo, kun je ook nog pendelbusjes exploiteren. ![]() | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:49 |
quote:Als dat er in komt koop ik het direct. ![]() | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 02:50 |
quote:Sawyer kan inpakken, ik ga het wel doen. ![]() | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 02:54 |
quote:Dat lukt nu ook hoor. Je kunt midden in de stad een busstation dumpen en buiten de stad een luchthaven (met busstation). Vervolgens moet de bussen laten unloaden op het busstation van het vliegveld. | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 02:58 |
quote:Omslachtig CQ irritant, bovendien maakt TTDX geen onderscheid tussen gedumpte en aangevlogen passagiers, iets wat hier niet zou misstaan. | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 03:01 |
quote:Je vliegveld maakt anders massa's winst hoor. Gewoon zo'n Concorde nemen en die van de ene kant van de kaart naar de andere laten vliegen. Winsten van 2 miljoen dollar binnen 2 jaar haal ik geregeld. (met inflatie uit) | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 03:05 |
quote:Principekwestie, niet zeuren. ![]() | |
Steijn | zondag 4 april 2004 @ 03:10 |
Check deze link trouwens, http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033 | |
Piro | zondag 4 april 2004 @ 03:48 |
quote:Ik wil de Shinkansens! ![]() | |
pkwarts | zondag 4 april 2004 @ 10:02 |
en toch zou ik niet willen wonen in dat rode flatje in de eerste screen, recht tegenover de landingsbaan..... ![]() | |
Seborik | zondag 4 april 2004 @ 13:06 |
![]() ![]() Graphics interesseren me eigenlijk niks. Zolang het maar een goede gameplay heeft. | |
gasemans | zondag 4 april 2004 @ 13:08 |
quote:Ik ga met je mee ![]() | |
#ANONIEM | zondag 4 april 2004 @ 13:10 |
quote:duidelijk ![]() | |
Internationalist | zondag 4 april 2004 @ 21:09 |
quote:kook ![]() | |
BabeWatcher | zondag 4 april 2004 @ 21:42 |
Ik denk dat de engine van RCT gebruikt is. Op de plaatjes zie ik dat spoor en station op nivo gebouwd kunnen worden. Het zou mooi zijn als de stations ook ondergronds gebouwd kunnen worden. Een mooie optie zou zijn als de vliegvelden eigendom zijn van de gemeente en dat alle transportmaatschappijen daar gebruik van kunnen maken. | |
SuperSiem | maandag 5 april 2004 @ 00:38 |
Ik zie allemaal mooie suggesties in dit topic! ![]() Maar ja, als ik lees dat Chris Sawyer het niet te complex wil maken, vrees ik dat de meeste er niet in zullen komen. Ik hoop wel dat , zoals boven me ook al gemeld werd, reizigers specifieke bestemmingen krijgen en dat ze ook kunnen overstappen en dergelijke. Dat zou het spel al stukken leuker maken. | |
Tackleberry | maandag 5 april 2004 @ 12:29 |
Daar gaat m'n vrije tijd weer... ![]() Ik ben heel benieuwd iig! ![]() | |
gasemans | maandag 5 april 2004 @ 18:28 |
quote:Leuke ideeen misschien voor de update, de complexe dan Als ie uit komt koop ik hem in iedergeval | |
303 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 10:55 |
Grote topickick, maar ik heb even hulp nodig. Heb inmiddels de demo, maar ik begrijp er helemaal niks van. Er zit geen tutorial bij of niets. Weet iemand een site waar in het kort wordt uitgelegd hoe het werkt? Het ziet eruit als een erg mooi spel, maar als ik de demo al niet eens begrijp... | |
XxxPimxxX | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:01 |
quote:Demo? Waar ![]() | |
303 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:03 |
http://www.fragland.net/index.php?page=downloads&did=1461 Zeer snelle server (ik heb de bovenste gepakt, download met 500KBytes/sec ![]() Engelse versie is trouwens sinds een paar dagen te koop, maar ik dacht: ik doe eerst de demo. Via het forum op http://www.transportgiant.com/ heb ik een paar minimale tips kunnen vinden over het spelen van de demo, maar een beknopte handleiding mis ik echt en dat is toch vreemd voor een demo?! Ik heb deel 1 (afgezien van de discussie of dit nu deel 2 is of niet) nooit gespeeld, misschien daarom dat ik het niet helemaal begrijp? | |
XxxPimxxX | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:08 |
quote:Ooh, dit is transport giant, niet de opvolger van Transport Tycoon Deluxe. Hiervoor moet je in een ander topic zijn ![]() http://forum.fok.nl/topic/558429 | |
RemCOW | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:13 |
http://www.atari.com/us/games/locomotion/pc Over de échte opvolger is nog weinig te vinden... | |
303 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:16 |
Oeps... sorry ![]() Zit ik iedereen blij te maken met een dooie mus. | |
Joene | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:22 |
quote:Dat locomotion is anders te koop voor 29 dollar? | |
marcb1974 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:46 |
Cool, kan niet wachten. Helaas krijg ik transport tycoon niet geinstalleerd op mijn pc dus kan het niet meer spelen ![]() | |
Joene | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:47 |
quote:Mijn laat alleen de windows versie nog spelen | |
Slaapsmurf | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:49 |
Ik hoop ook op meer en dat het snel uitkomt, we hebben zolang moeten wachtten | |
marcb1974 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:55 |
quote:Ik kan niet installeren, krijg de foutmelding dat ie een foute directory heeft en kan niet vinden wat het wel moet zijn of waar die melding vandaan komt. | |
Joene | dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:59 |
quote:andere versie "ehm downloade" | |
marcb1974 | dinsdag 17 augustus 2004 @ 17:59 |
quote:Downloaden??? ik zou niet weten waar dat kan en heb gewoon een origineel. Dus uitzoeken waarom ie niet werkt is ook een optie. | |
SuperSiem | dinsdag 17 augustus 2004 @ 18:15 |
quote:Locomotion komt rond 10/15 september uit. ![]() ![]() Maar ik begreep dat je online maar met maximaal 2 kan spelen en dat vind ik wel wat magertjes. Op zijn minst 4, maar liever 8, zou beter zijn vind ik. | |
303 | donderdag 19 augustus 2004 @ 00:48 |
quote:Nou, ik heb een spel (oud autorace spel) dat ik niet kan updaten als ik de originele cd heb gebruikt voor installatie. Het gedownloade exemplaar kan wel updaten? Dat blijf ik toch zeer vreemd vinden, zeker omdat het gedownloade exemplaar ook nog eens een rip (zonder filmpjes) is. | |
Internationalist | zondag 5 september 2004 @ 20:19 |
Ben ik dan de enige die de demo wel tof vind ![]() Wel een kutstreek dat je zo kort kan spelen trouwens. | |
Credence | zondag 5 september 2004 @ 20:22 |
quote:Het is ook ''wel tof'' op zich, het probleem is alleen dat Transport Tycoon nou eenmaal de bijbel is. In vergelijking met het origineel stelt dit gewoon helemaal niks voor... | |
Internationalist | maandag 6 september 2004 @ 12:02 |
Dan verschillen we daarin van mening ![]() Ik heb nog alleen die busjes bezig gezien en dat zag er veel beter uit, hoe ze bewegen en hun 'geluid' zijn iig stukken verbeterd. En nieuwe, handigere soort haltes. Heb ik niet eerder gezien iig ![]() | |
Credence | maandag 6 september 2004 @ 13:18 |
quote:Het ziet er beter uit, dat ben ik met je eens, hoewel ik toch de écht groene landschapjes van TT mis. Maar verder vind ik, voor zover ik kan oordelen, TT beter. Het begint al bij de interface, ze hebben geprobeerd die wat te versimpelen, maar hij is alleen maar onhandiger geworden. Het spoorbouw systeem is stompzinnig. Misschien handig voor de ervaren RCT-er of voor de amateur, maar hoe moet ik hiermee ooit een gigantisch netwerk maken waar meer dan 100 treinen op rijden? Dat kan gewoon niet hiermee. Ook wegen bouwen is helemaal niet handig meer. Waarom niet gewoon een lijn trekken waar dan een weg komt? Verder vind ik het ook jammer dat er geen depots meer zijn, het systeem waarmee je nu treinen bouwt is niet erg logisch vind ik, maar daar kan ik nog wel mee leven. Er zijn vast nog wel meer min en pluspunten, maar daar ga ik nu even niet over typen. Het grootste pluspunt zijn wat mij betreft de graphics, het grootste minpunt het spoor/wegenbouw systeem, dat verpest het zo erg voor mij... Ach, gelukkig heb ik OpenTTD nog.. | |
_kim_ | maandag 6 september 2004 @ 15:55 |
ik weet niet, ik vind het wel tof. ziet er gelikt uit, en toch is de verslavingsfactor gebleven. je hebt overigens wel gelijk met het bouwen van het spoorwegennet. ze hadden beide opties aan moeten houden, vrij lijnen trekken én deze manier. de bochen zijn veel realistischer, maar het wordt zo moeilijker om vele treinen op 1 traject te krijgen. Maar dat zie ik dan maar als een uitdaging ![]() | |
Internationalist | woensdag 8 september 2004 @ 20:38 |
Inmiddels is het spel ondergronds binnen te halen. ![]() | |
merino | woensdag 8 september 2004 @ 20:46 |
Moet zeggen dat wat ik in de demo gezien heb best wel tof is ![]() Vind het wel jammer dat ze zo weinig dingen verbeterd hebben en sommige dingen zelfs slechter hebben gemaakt. De hele RCT interface vind ik veel beter maar het verdwijnen van depots haalt de realiteits waarde al flink omlaag. Tevens heeft het grafisch nauwelijks een update gehad en dat terwijl RCT3 zelfs in 3d is. Toch jammer dat Sawyer niet eventjes wat meer aandacht eraan besteed heeft. Het had geweldig kunnen worden terwijl het nu meer aanvoelt als een half-vervolg op Transport Tycoon... Ik moet overigens wel bekennen dat ik TTD inmiddels niet meer te spelen vind omdat Locomotion net wat lekkerder werkt ![]() | |
Draaitafeltje | woensdag 8 september 2004 @ 20:56 |
Wat ik altijd leuk vond aan TT was dat je random maps kon spelen, voor zover ik weet zit deze optie niet in Locomotion. (gewoon spelen zonder enkele opdrachten te doen of doelstellingen te halen bedoel ik dan...) | |
QyRoZ | woensdag 8 september 2004 @ 20:56 |
Ik was zo teleurgesteld in de demo dat ik verder geen aandacht meer ga besteden aan dit spel. Ik blijf wel bij TTD tot de ECHTE opvolger uit komt. Over 10 jaar ofzo. ![]() | |
Credence | woensdag 8 september 2004 @ 21:08 |
quote:*Huilend bij aansluit. ![]() | |
Internationalist | woensdag 8 september 2004 @ 21:20 |
LM is vet hoor ![]() | |
Draaitafeltje | woensdag 8 september 2004 @ 21:28 |
Even mijn negatieve ervaringen op een rijtje zetten: - het bouwen is gewoonweg kut in TTD ging dit veel beter - wil je tegen een heuvel opbouwen dan moet je er perse een soort brug onderbouwen dit vind ik ook zeer irritant (en het kost meer) - bij de verschillende industrieeen kan je niet direct zien hoeveel ton materiaal er wordt geproduceerd ook erg irritant - ik mis de depots ook - ik mis het oog icoontje bij alles om direct naar de plaats in het veld te springen - ik draai op 1280x1024 (17''tft) en ik had het prettig gevonden als ik wat meer kon inzoomen Voor mij zijn dit redenen om het spel links te laten liggen ik zit me continu te ergeren ! [ Bericht 7% gewijzigd door Draaitafeltje op 08-09-2004 21:38:54 ] | |
kippiej | donderdag 9 september 2004 @ 10:14 |
TTDX roeleert natuurlijk wel heel hard ja ![]() Locomotion heb ik nog niet gespeeld. (Ben 'm nu aan het kopieren ![]() Maar ik vond Transport Giant veels te ingewikkeld en te veel gekloot. Is dat ook zo bij locomotion? TTDX was echt superrelaxde performance waar ik zo aan gewend was, dat transport giant erg complex leek. (veels te veel opties etc. ) Is dit bij locomotion ook zo of zijn er gewoon opties bijgevoegd, en de engine etc. veranderd ![]() * kippiej hoort tot de groep luie gamers. Als ik niet binnen 15min. weet hoe het spel precies werkt, heb ik er (vaak) geen zin meer in. | |
Ericjuh | donderdag 9 september 2004 @ 14:36 |
quote:ik vind het spel dus ook niet super.. speelt voor geen meter.. ik ben natuurlijk niet zo'n door gewinterde TTD fan.. maar ik vind het super leuk om treintjes te laten rijden.. bij transport giant had je nog een mooie sandbox mode, deze kan ik niet vinden in locomotion | |
Steijn | donderdag 9 september 2004 @ 15:37 |
quote:Ik zou dit niet eens een vervolg willen noemen. Dat is het het niet waard. TT(D-Patch) steekt hier mijlenver bovenuit. Bekijk dat vliegveld eens. Heeft iemand ooit zo'n vliegveld gezien? Een vliegveld dat op een verdieping gebouwt is. ![]() ![]() | |
Steijn | donderdag 9 september 2004 @ 15:47 |
Een kind op de kleuterschool weet zelfs al dat die brug instort, zo'n groot zwevend stuk kan alleen met hoogwaardig beton en staal, zeker niet met bakstenen. ![]() | |
Steijn | donderdag 9 september 2004 @ 15:55 |
En dan wat bugs, en dat terwijl dit een demo is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Steijn | donderdag 9 september 2004 @ 15:57 |
Hoezo kloon van Rollercoaster Tycoon. ![]() ![]() | |
Steijn | donderdag 9 september 2004 @ 15:59 |
En er is zowaar nog iets positiefs te melden: Metro's ![]() ![]() | |
QyRoZ | donderdag 9 september 2004 @ 18:14 |
Maw: Locomotion is dus gewoon een hele slecht RCT kloon. Slecht hoor... | |
maartena | donderdag 9 september 2004 @ 19:27 |
Ik heb de demo gezien/gespeeld en was enigzins teleurgesteld.... Heb nog niet veel gedaan, maar ik probeerde dat bergje voor de ijzermijn weg te buldozen, en kwam hopeloos in de knoei met de land-bewerk mogelijkheden... ik heb 10 minuten zitten knoeien en had nog geen vlak land. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan ![]() Ik heb de volledige versie intussen ook al liggen, maar nog geen kans gezien om het te installeren. Vanavond mischien. Voor de fans van het oude TTDLX: http://www.openttd.com - Je hebt hiervoor de TTDLX voor Windows voor nodig voor de graphics, maar het werkt erg goed, zelfs op 1280x1024..... Hopelijk kan ik aan Locomotion wennen, want ik heb nooit Rollercoaster Tycoon gespeeld. | |
Jump | donderdag 9 september 2004 @ 20:02 |
quote:voor transport ycoon hebben we al een topic lopen: http://forum.fok.nl/topic/594167 en heb de demo gespeeld en vind het erg kut. OptenTTD is 20 keer toffer qua gameplay. | |
SuperSiem | vrijdag 10 september 2004 @ 12:27 |
Ik heb sinds gisteren "uitgebreide probeerversie" ( ![]() ![]() Het spel is weer errug verslavend. Ik denk dat alle tt-fans hun teleurstelling over wat Locomotion had kunnen zijn even opzij moeten zetten en het spel voor een uurtje moeten proberen. ![]() En het zal inderdaad wat lastiger zijn om van die gigantische netwerken te bouwen, zoals in de oude tt kon, maar die waren niet altijd even realistisch, met van die korte bochtjes en dergelijke. Met Locomotion kan je netwerken bouwen die er veel realistischer uitzien. Tuurlijk, de graphics hadden beter gekund, maar ze voldoen redelijk. Die bruggen zien er inderdaad niet al te mooi uit, maar in het echt ziet een spoorbrug er net zo uit grauw en grijs uit. ![]() Ik ga weer Locomotion spelen. ![]() | |
Ericjuh | vrijdag 10 september 2004 @ 14:03 |
quote:na jou geweldige preek geef ik hem nog 1x een kansje... vind ik het nog steeds nix.. dan knikker ik hem er af.. | |
Internationalist | vrijdag 10 september 2004 @ 16:16 |
de autootjes hebben nu ook remlichten ![]() ![]() | |
Draaitafeltje | vrijdag 10 september 2004 @ 16:33 |
Heb hem net eraf gehaald wat een butt ![]() ![]() ![]() Hier ga ik verder geen aandacht meer aan besteden | |
hp22 | vrijdag 10 september 2004 @ 16:33 |
Ik snap niks van die wegen, ik had op een gegeven moment een combinatie van rough, one way en euh, die andere soort weg en mn truck kon geen kant meer op ![]() | |
Steijn | vrijdag 10 september 2004 @ 17:26 |
Over bugs gesproken, ![]() ![]() | |
Fliepke | vrijdag 10 september 2004 @ 17:42 |
quote:haal voor de lol de naam van iets weg en ram dan op enter. lig je er meteen uit ![]() | |
bojaaper | vrijdag 10 september 2004 @ 17:44 |
Ok er zit dus een scenario editor in.. Ik scenario gemaakt en opgeslagen, maar hoe kan je dat scenario dan spelen!?!?!?! | |
marcb1974 | vrijdag 10 september 2004 @ 18:38 |
Ik hoop serieus dat de gameplay de graphics goed maakt , want dit is wel heel erg slecht voor een nieuw spel. | |
Fliepke | vrijdag 10 september 2004 @ 18:42 |
quote:Nee de graphics maken al de bugs goed ![]() | |
maartena | vrijdag 10 september 2004 @ 19:18 |
Goed, ik heb het gisteravond zitten spelen.Ik begin er echt een beetje in te komen.... Ik vondt een Steel Mill op de kaart, dus ik dacht.... laten we er fijntjes kolen en ijzererts naar toe brengen, want beiden zijn nodig voor staal. Ik bouw een spoorlijntje tussen de ijzererts mijn, en de staalfabriek, en koop een trein. Ik zoek voor de ijzererts wagonnetjes en kom er al heel snel achter dat deze dezelfde zijn als de kolen wagonnetjes, dus we kopen er 3, en zetten de trein op de rails. Tsjoeke, tsjoeke, gaan met die handel ![]() En hier ben ik dus een half uur mee bezig geweest en ik krijg het niet voor elkaar..... Als ik een "wait for full load" invoeg, dan verteld ie mij dat ie gaat wachten op een "full load of coal" terwijl het een route is tussen een ijzermijn en een staalfabriek en er geen kolenmijnen in de buurt zijn (dat was een andere route). De karretjes vertellen mij dat ze zijn voor "coal (or iron ore)". En daar heb ik dus 3 karretjes van achter mijn trein hangen. Na een goede 20 minuten gefrustreerd rond te klikken zag ik dat 1 van de 3 karretjes nu "Iron Ore (or Coal)" was.... en de andere 2 nog niet. Bottom line: Hoe krijg ik het voor elkaar dat een ijzererts trein op een volledige lading ijzererts gaat wachten en niet op kolen bij een ijzermijn! ![]() ![]() | |
QyRoZ | vrijdag 10 september 2004 @ 19:21 |
Mag dit topic uit mijn MyAT? ![]() | |
_kim_ | vrijdag 10 september 2004 @ 19:22 |
eitje, waar jij je "full-load for coal" vandaan haalt, als je daar op klikt, en inhoud, kun je kiezen tussen coal, iron ore en nog iets ![]() ik heb de demo beetje gespeeld ![]() -ff editje- het is dus die icon met dat + erbij waar je op klikt, die moet je inhouden, en dan kun je ook kiezen voor iron ore ![]() | |
maartena | vrijdag 10 september 2004 @ 21:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() Wacht ff..... eitje?? ![]() | |
maartena | vrijdag 10 september 2004 @ 21:48 |
quote:Ik was in eerste instantie ook teleurgesteld.... maar na gisteren ongeveer een uur gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het steeds leuker begint te worden. Als je zo ontzettend gewend bent aan Transport Tycoon 1, dan is het gewoon even wennen inderdaad...... | |
_kim_ | zaterdag 11 september 2004 @ 16:57 |
quote:haha , ik bedoel zoiets als, appeltje eitje, ![]() | |
Steijn | zaterdag 11 september 2004 @ 17:04 |
quote:Er zit vooruitgang in maar ik had op zoveel meer gerekend (TTDPatch biedt op sommige gebieden zels meer opties als Locomotion) dat ik nu wel een beetje van een koude kermis thuis kom. Misschien dat ik het later wel weer ga spelen. ![]() | |
Mr_Knoxville | zondag 12 september 2004 @ 18:33 |
ok, hoe maak ik een spoortunnel!? | |
XxxPimxxX | zondag 12 september 2004 @ 18:39 |
quote:Landschap verhogen/verlagen, en dan zo de muur in zeg maar ![]() Net zoals in RCT 1 / 2 | |
Jump | zondag 12 september 2004 @ 20:52 |
quote:idem. had er veel meer van verwacht. en de manier om sporen te leggen vind ik niet echt zo prettig. en ik heb het gevoel dat het niet al te grote mappen zijn in vergelijking met TTD | |
BabeWatcher | zondag 12 september 2004 @ 21:35 |
RCT 2 was een teleurstelling, binnenkort komt RCT 3 SimCity 4 was teleurstelling, half jaar later rush hour add-on Voor zover ik gelezen heb is Locomotion een teleurstelling, ik voorspel Loc deluxe of Locomotion 2. | |
gasemans | maandag 13 september 2004 @ 15:16 |
Hmm ik vind hem niet slecht moet ik zeggen heb net 2 dagen binnen maar wat ik mis is een secario zonder tegen standers. Je hebt er maar 1 van en dat is een random bij beginners Ik hou niet zo van tegen standers ![]() | |
JeeWeeJ | maandag 13 september 2004 @ 17:05 |
Ik moet zeggen dat toen ik hem net probeerde ik het spel zwaar tegen vond vallen. Vooral de graphics stonden me niet aan. (hoezo verwent door doom 3??) Maar na een paar dagen spelen ben ik helemaal verslaafd! ![]() Ok,er zitten een aantal fouten in,en de engine staat me niet echt aan. Maar als je daar eenmaal aan gewend ben dan is het echt een leuk spel! ![]() Maar als ik moest kiezen tussen Transport Giant en Locomotion zou ik niet weten welke nou echt de betere is... | |
CasB | maandag 13 september 2004 @ 17:07 |
Ik heb het hele spel. Het is heel erg wennen als je TTD gewend bent (zeker omdat hier geen presignals zijn), maar rails aanleggen vind ik wel een stuk beter geworden eigenlijk. Grafisch had het wel een stuk beter gekund, het lijkt wel alsof ze het zo snel mogelijk in elkaar hebben gedraaid ![]() Maar desalnietemin erg verslavend, maar ik mis de optie om in een random gegenereerde wereld te spelen (er is er wel 1, maar dan zit je alsnog in de woestijn...) | |
gasemans | dinsdag 14 september 2004 @ 11:46 |
Heeft iemand toevallig al nieuwe senarios gezien Om te downloaden? | |
existenz | dinsdag 14 september 2004 @ 11:54 |
quote:Jij wil graag RSI? | |
hp22 | dinsdag 14 september 2004 @ 12:33 |
quote:De muis reageert niet zo goed als in windows, dus na een uurtje spelen voel ik het wel in mn hand | |
maartena | dinsdag 14 september 2004 @ 21:09 |
quote:Je kunt met de Scenario Editor een scenario maken waarbij pas bij het starten van het spel een wereld gegenereerd wordt. Je kunt van te voren instellen of je graag platte werelden wilt, berg werelden etc etc.... Ik heb er nu al een stuk of 4 inzitten elk met een ander klimaat en andere instellingen. Ongelimiteerd speelplezier dus, je moet alleen zelf eerst een scenario bakken welke random worlds kan aanmaken - een karweitje van 5 minuten. | |
maartena | dinsdag 14 september 2004 @ 21:21 |
quote:Start de scenario editor, en maak een scenario. Je kunt de optie "generate land only when starting game" inschakelen zodat je iedere keer een ander landschap krijgt. Je kunt instellingen voor bergen, vlakland etc allemaal instellen. Tevens kun je instellen hoeveel AI spelers je wilt, bijvoorbeeld 0 ![]() | |
gasemans | woensdag 15 september 2004 @ 09:12 |
heb al wel geprobeert Maar kon de aantal AI's niet vinden onder welk tabje staat die dan? | |
gasemans | woensdag 15 september 2004 @ 20:22 |
laat maar, heb het al gevonden | |
Kondros | donderdag 16 september 2004 @ 14:03 |
kan iemand me helpen met die locomotion... Hoe in gods name krijg ik 2 treinen op een spoor... wat ik ook probeer het lukt me niet. Kheb ook al doorsteekspooren (die achter het station doorgaan om zo een loop te maken) maar niets lukt. Telkens stoppen ze voor lichten als ze denken dat er ook maar een in de buurt is en dan stoppen ze en uiteindelijk draaien ze gewoon terug... of anders gewoon ene botsing. Ik snap ook niet wanneer je 2 lichten en 1 licht moet gebruiken... plz help me. Geen enkele turitiorial lukt bij mij... ![]() | |
JeeWeeJ | donderdag 16 september 2004 @ 15:07 |
Dan moet je eens goed kijken hoe de AI´s dat doen. Enkelsporige stations, stukje rails rechtuit,op dat spoor rechtuit een wissel voor een spoor opzij en doortrekken die handel! Dan moet je daarna nog ff seinpalen neerzetten om die sporen een richting te maken (een heen, een terug). Als je het goed doet kan je op een lang dubbelspoor 4 lange treinen kwijt. Ik weet het,klinkt een beetje vaag, maar ik heb het ook van de AI geleerd ![]() | |
XxxPimxxX | donderdag 16 september 2004 @ 15:16 |
quote:http://loco.phoenixscripts.co.uk/index.php?page=networks ![]() | |
HansvanOchten | donderdag 16 september 2004 @ 20:59 |
Kan iemand mij helpen? Ik heb de pack gedownload die was aangegeven in een link. Maar ik krijg geen vehicles, wel in voorgeprogrammeerde scenario's maar niet in random game;s | |
gasemans | vrijdag 17 september 2004 @ 09:35 |
Eh welke pack? | |
XxxPimxxX | vrijdag 17 september 2004 @ 12:04 |
quote:Eh, heb je het niet over TTDX? | |
gasemans | vrijdag 17 september 2004 @ 13:00 |
Dat denk ik ja Volgens mij moest je in de config het jaartal naar 1935 opvoeren dan krijg je de eerste voertuigen | |
Steijn | vrijdag 17 september 2004 @ 14:29 |
DBset enzo erin gooien. ![]() | |
Mr_Knoxville | zaterdag 18 september 2004 @ 21:56 |
hmmm tja heb er nu al genoeg van (ca. 3 uur spelen), iets wat ik van TTDX niet bepaald kon zeggen... tegenvaller voor mij!! | |
gasemans | maandag 20 september 2004 @ 09:11 |
Dam, speelt erg lekker moet ik zeggen Vind de trams vooral leuk. Gewoon tussen de bussen door of onder de grond Alleen heb ik meteen weer een hekkel aan breakdowns. Heb nu 60 treinen en om die nou constant te vervangen is me ook iets te veel Kun je breakdowns uitschakelen? | |
QuiteOK_ | maandag 20 september 2004 @ 13:38 |
De Reliability-bug... ik noem het maar een bug want zoals het nu gaat is het nauwelijks te doen als je wat meer voertuigen hebt.. is zeer irritant, ik hoop dat er snel een patch komt die het mogelijk maakt depots te bouwen! ![]() | |
Poppetjuh | maandag 20 september 2004 @ 13:56 |
Blijf ik nou gewoon spoor bouwen? Geen monorail of mag-lev? FLAUW!! | |
gasemans | maandag 20 september 2004 @ 22:16 |
quote:Inderdaad ja dat scheelt behoorlijk wat | |
CasB | maandag 20 september 2004 @ 22:20 |
Ik mis echt heel erg een optie om gewoon een map te spelen waarbij je alles zelf kan instellen (tegenstanders, soort map, aantal steden/bedrijven)...maarja, dat zal binnenkort wel downloadbaar zijn... | |
_kim_ | maandag 20 september 2004 @ 23:39 |
je kunt zelf een map creeeren waarbij je kunt instellen hoeveel tegenstanders je krijgt........... | |
gasemans | dinsdag 21 september 2004 @ 10:32 |
Zal vanavond wel effe een random senario online zetten Zonder tegenstanders random map veel steden veel bedrijven | |
gasemans | dinsdag 21 september 2004 @ 22:41 |
hier een scenario Random alphine Alle voertuigen, alle gebouwen. Random landscape 80 steden en veel industry dif : Medium http://www.gasemans.net/fok/Random%20alphine.SC5 | |
Internationalist | dinsdag 21 september 2004 @ 23:33 |
quote:staat dan gewoon tussen de originele scenario's. ![]() | |
maartena | woensdag 22 september 2004 @ 00:28 |
quote:De eerste patch van gebruikers is al beschikbaar. Op http://www.tt-forums.net staat ergens een topic met een "No-Service MOD" erin die je reliability op 0% (=100%) zet waardoor ze nooit meer kapot gaan. | |
gasemans | woensdag 22 september 2004 @ 08:22 |
WOEI, gonne check that out danki | |
gasemans | woensdag 22 september 2004 @ 08:57 |
For the ppl who cant find it http://www.rens2sea.com/stuff/NoBreakdownsMod.rar Als je de mod geinstalleerd hebt moet je bij saved games eerst alle voertuigen vervangen en dan werkt hij perfect (word er gezegt ![]() Bij nieuwe game moet hij het direct al doen | |
Deviant1nl | dinsdag 5 oktober 2004 @ 14:34 |
Ik heb het spel nu ook, maar als i khet speel verspringt hij na aantal sec. naar het volgend beeld: Dat is dus geen spelen, en is zwaar irritant. Iemand enig idee hoe het verholpen kan worden? | |
Deviant1nl | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:12 |
Net zelfs allemaal drivers geinstalleerd, werkte prima, totdat ik eruit ging, en daarna weer inging. komen ze weer terug ![]() Hmmmmzz ![]() ![]() | |
gasemans | dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:10 |
quote:Heb ik ook af en toe als ik de pc herstart en ga direct naar het spel heb ik er geen last van zal toch wel iets met de driver wezen denk ik Ook een ATI kaart? | |
Deviant1nl | dinsdag 5 oktober 2004 @ 19:21 |
Nee, heb een NVidia geforce 4 FX 5200. Maar het werkt nu wel bij mij. Soms krijg ik het wel, maar als ik er dan uitga, en iets later inga is het weer normaal. ![]() | |
maartena | woensdag 6 oktober 2004 @ 01:52 |
De 66.xx and 67.xx driver series van NVidia zijn nogal onstabiel, er zijn heel veel problemen mee gemeldt ook bij andere games. Ik had zowel bij Everquest als bij Locomotion problemen (het bovenstaande probleem dus!) en een downgrade naar de laatste stabiele 56.72 serie van NVidia was in beide gevallen de oplossing! ![]() | |
eurodance | donderdag 7 oktober 2004 @ 19:02 |
ik was ook best wel teleurgesteld in t spel.. Tis meer een 'mod' op TTDX.. Maar goed, speelt opzich wel lekker als je ff doorhebt hoe je tracks enzo moet aanleggen....Het heb wel meer opties als TTDX alleen mis ik nog die optie om automatisch 'verouderde' vehicles te vervangen want das ene pain in da ass | |
eurodance | donderdag 7 oktober 2004 @ 19:03 |
Ik heb de 66.81 drivers van nvidia ( op een geforce 6800 ultra ) en spel draait soepel, zonder problemen... Dus denk dat gewoon Ati suckt ![]() | |
Tijn | donderdag 14 oktober 2004 @ 19:01 |
Ik zit het sinds vanmiddag te spelen en ik vind het eigenlijk wel tof ![]() Alleen dat treinengebeuren is nog lastig, ze komen elke keer in de knoop met die signalen enzo ![]() | |
FallenAngel666 | donderdag 14 oktober 2004 @ 20:35 |
quote:Het is in ieder geval beter dan Transport Giant ![]() Wat is dat spel slecht zeg... | |
QyRoZ | donderdag 14 oktober 2004 @ 20:38 |
Het is inderdaad best wel tof. Al was de demo gewoon kut. | |
Tijn | zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:47 |
Waarom loopt dit topic niet? Spelen zo weinig Locomotion? Ik vind het hartstikke leuk! | |
Jump | zaterdag 16 oktober 2004 @ 21:49 |
quote:denk wel dat locomotion gespeeld wordt, maar niet echt zoveel door de fokkers. het is ook zo geen overbekend spel als the sims ofzo goede bron voor LoMo fans: http://www.tt-forums.net/index.php?c=21 ook voor TTDX enzo ![]() | |
QyRoZ | maandag 18 oktober 2004 @ 22:01 |
Hij is zwaar tof. ![]() ![]() | |
QyRoZ | woensdag 20 oktober 2004 @ 20:54 |
Meer screens!![]() Steden worden soms erg groot: ![]() ![]() Zie ook maar deze kaart: ![]() Wel allemaal verbonden door hogesnelheidslijnen. ![]() | |
mvt | donderdag 21 oktober 2004 @ 19:58 |
erg leuk spel, ben nunog met de scenario's bezig. Niet erg ver aangezien ik nog ander games speel. In welke scenario's worden die steden zo groot?? Ik ben trouwens voor het eerst verliefd op busvervoer. heerlijk gewoon die bushaltes, lekker op bestaande wegen bouwen ipv steeds alles slopen. En de tram is ook wel leuk. Lekker snel en zonder problemen over de straat | |
QyRoZ | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:17 |
Trams zijn toffer dan bussen. ![]() | |
QyRoZ | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:17 |
Ik heb verdomme nu steden met meer dan 50.000 inwoners ![]() | |
Steijn | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:21 |
Hebben ze ook ICE-3 treinen? Is voor mij ongeveer wel een vereiste. ![]() * Steijn speelt nog gewoon TTDx + Patch. ![]() | |
QyRoZ | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:21 |
Vergelijk deze eens met de vorige kaart:![]() In een paar jaar ![]() ![]() | |
QyRoZ | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:22 |
quote:Eurostars wel. Alhoewel die anders heten. | |
Steijn | donderdag 21 oktober 2004 @ 20:23 |
quote:Ja, die zag ik al op een van je screenshots. Ook leuk, maar de ICE-3 is nog leuker. ![]() | |
Jump | zaterdag 20 november 2004 @ 22:13 |
*grrrrrmmmmbblll* blijkt men save corrupt te zien en daar gaat men ganse netwerk en 15 jaar bouwen aan een stuk ![]() ![]() zijn er nog mensen die met deze NL set spelen ? >> http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/ ![]() edit: probleem: hoe zorg je ervoor dat die laatste trein voor dat signaal werkt voor die wissels? zoals een presignaal in transport tycoon dus. Nu wil die enkel in station rijden als dat middelste perron vrij is. Heb dit ook bij een groot station (8 sporen) waar dan juist een goederentrein op het middelste spoor staat en alle graan en vee treinen tegenhoud, dus staat die daar totaal blok. ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Jump op 20-11-2004 22:22:24 ] | |
Seborik | zaterdag 20 november 2004 @ 22:21 |
Kun je die Nederlandse treintjes spelen, maar ook nog je gewone treintjes er in houden? | |
Jump | zaterdag 20 november 2004 @ 22:23 |
quote:ja ![]() gewoon je eigen scenario maken, bij het eerste venster op "Advanced" klikken en daar gewoon alle NS treinen aanvinken. Als je in 1900 begint te spelen heb je enkel gewone treinen. NS treinen komen pas later ![]() edit: dat gebeurt er als je te véél trams plaats in 1 stad: ![]() | |
QyRoZ | zaterdag 20 november 2004 @ 22:29 |
quote:2-way signal? | |
Jump | zaterdag 20 november 2004 @ 22:44 |
quote:thx ![]() had al eens 2way signals geplaatst, maar ie bleef hetzelfde doen, zal dan wel ergens foutje gemaakt hebbe ![]() | |
QyRoZ | zaterdag 20 november 2004 @ 23:04 |
Die NL-set is tof. ![]() | |
Seborik | zondag 21 november 2004 @ 11:28 |
Na een tijdje vallen bij mij de geluidseffecten weg, zijn er meer mensen die daar last van hebben of er een oplossing voor weten? | |
QyRoZ | zondag 21 november 2004 @ 11:42 |
quote:Ik speel sowieso zonder geluid. | |
Rene | zondag 21 november 2004 @ 14:02 |
ziet er tof uit ![]() moet alleen wel de pc er voor hebben ![]() | |
BabeWatcher | zondag 21 november 2004 @ 14:59 |
Heeft iemand hem al gezien voor maximaal 20 euri? | |
SuperSiem | zondag 21 november 2004 @ 20:17 |
quote:Ja. Hier. ![]() | |
Jump | zondag 21 november 2004 @ 22:28 |
in de fnac kost is 19,90 ¤ ![]() http://www.fnac.com/Shelf(...)5f-01d5bc9d916e&Fr=0 | |
Seborik | maandag 22 november 2004 @ 11:32 |
Leuk die set met Nederlandse treinen. Zijn er nog meer van dat soort sets? | |
Jump | maandag 22 november 2004 @ 11:39 |
Ja, je moet eens kijken op tt-forums.net ( juiste forum: http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=40 ) Andere subfora over locomotion: http://www.tt-forums.net/index.php?c=21 de no breakdown/no obselete mod is ook wel handig ![]() | |
Seborik | maandag 22 november 2004 @ 22:45 |
bedankt | |
RemCOW | maandag 22 november 2004 @ 23:29 |
quote:Vet! Ga ik es langs denk ik. 20 euro is nog wel te doen op zich. | |
Jump | zaterdag 27 november 2004 @ 12:22 |
kan een modje dit topic niet hernoemen naar "[PC] Chris Sawyer's Locomotion"? dat is toch de naam van het spel ![]() | |
Mr_Knoxville | zaterdag 27 november 2004 @ 23:23 |
ik blijf erbij dat het een kutspel is... hij had deze nooit uit moeten brengen.... Transport Tycoon Deluxe 4 ever ![]() | |
QyRoZ | zaterdag 27 november 2004 @ 23:34 |
quote:Je moet even door de zure appel heenbijten. ![]() | |
Jump | zaterdag 27 november 2004 @ 23:52 |
in het begin is het gewoon een aanpassing maar eenmaal gewoon word het tof. wel af en toe stoppen met klikken. het Spel is nogal RSI onvriendelijk ![]() maar TTDX blijft ook wel rulen ![]() | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 17:34 |
Jammer dat er geen no-breakdown versie van die NL-trainset is. En die wrapper voor Locotool snap ik ook niet. | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 18:40 |
quote:er is wel een no obreakdown van de Nl versie ![]() je start die no breakdown. en vinkt aan wat je wilt (no breakdown, no obsoletion dus). en dan sleep je die .dats van de NL set in dat kader bovenaan. de nieuwe .dats files zijn treinein die niet stukgaan en altijd beschikbaar blijven ![]() tip: backup nemen van die .dat voor je dat doet ![]() | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 18:47 |
Ik had hem al door. ![]() ![]() | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 18:50 |
ik zit nu met een overvol netwerk. nog paar treinen meer opsteken en het loopt echt vast. en dat is pas maar op 1 route. 2 stations voor chimicals die naar fabriekje brengen die 8000 goederen per maand produceerd. en die goederen nog eens naar een stationnetje onder een stadje. het lijkt me wel alsof er een grens van 8000 geprogrammeerd is in het spel. Fabriek haalt niet meer dan dat. en men chemicalienproductie blijft ook steken op 8000 ton per maand | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 18:54 |
Overvolle netwerken zijn goed, ik was in TTD altijd bezig met dat proberen op te lossen. ![]() | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 18:57 |
uhu. het probleem zer er hem in dat 2 drukke stations op 1 lijn komen. En dat in combinatie met de functuie dat treinen een half jaar op voorhand hun lichten aan vragen zorgt ervoor dat op de andere lijn weer 5 treinen staan te wachten. En heb niet veel zin om een tweede lijn ernaast te leggen Verder heb ik nu zo'n 2 miljard en zo'n 143 treinen, 60 trams enzo ![]() | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 19:13 |
Wat is irritant vind is dat treinen soms langs de verkeerde kant het station proberen uit te rijden als je Ro-RO stations gebruikt. blokkeren ze gans je boel, tegen dat ze stilstaan en dan terug vertrokken zijn ![]() | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 19:30 |
Ach, dat had TTD ook al. ![]() Zo maar weer eens verder, ik moet nog even een stapel treinen vervangen door non-breakable exemplaren. ![]() | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 19:44 |
zo'n 20minuten geleden is er een nieuwe versie van de NL set online gekomen ![]() Downloaden: http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/ Bron: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=11476&start=280#223478 | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 20:00 |
![]() | |
Seborik | zondag 28 november 2004 @ 20:29 |
Leuk. | |
Jump | zondag 28 november 2004 @ 21:10 |
op TT-forums vind je veel handige mods ![]() nieuwe grote luchthaven met 2 landingsbanen. Zoals die internation airport in TTDX, één voor landen en de andere voor opstijgen. ook een Giant city-heliport. kan 4 helikopters aan ![]() en andere nieuwe treinstellen. binnenkort ook een thomas the tank trein ![]() | |
QyRoZ | zondag 28 november 2004 @ 23:33 |
![]() ![]() | |
QyRoZ | maandag 29 november 2004 @ 06:46 |
quote:In de NL-trainsets zitten ook ICE-3's. ![]() | |
QyRoZ | maandag 29 november 2004 @ 06:53 |
![]() | |
Jump | maandag 29 november 2004 @ 10:55 |
Zoek de fout: http://images.internix.be/files/Locomotion/Screenshot3.jpg heb iets verkeerd gedaan tijdens het toevoegen van voertuigen ![]() | |
QyRoZ | maandag 29 november 2004 @ 11:00 |
![]() ![]() ![]() | |
Jump | maandag 29 november 2004 @ 11:04 |
vloog dat spel opeens over men scherm toen ik een nieuw spoortje aan het aanleggen was ![]() | |
Seborik | maandag 29 november 2004 @ 13:33 |
Nu nog KLM-vliegtuigen en Connection-bussen. ![]() | |
mvt | maandag 29 november 2004 @ 15:42 |
quote:Dat worden dan KLM-Air france vliegtuigen Van die bussen lijkt het me wel leuk dat je dan ook een Interliner kan laten rijden op je snelbussen ![]() | |
Steijn | maandag 29 november 2004 @ 15:44 |
quote:Ow, da's bruut. ![]() ![]() | |
Jump | dinsdag 30 november 2004 @ 20:38 |
Voor diegene die niet weten wat naar waar gebracht moet worden, of die het niet volledig weten, heb ik volgend overzichtje gemaakt. Ik weet niet als het volledig juist is, kan eventueel paar onderdelen vergeten zijn. Als ik iets meer tijd heb ga ik het wel eens properder en uitgebreider maken ![]() ![]() | |
CasB | dinsdag 30 november 2004 @ 23:03 |
uhhh na een power station komt niks toch? | |
Jump | dinsdag 30 november 2004 @ 23:07 |
hmmm, inderdaad. straks eens de fout eruithalen ![]() * Jump is eens een nieuwe OP aan het maken verveel me ![]() /edit: aangepast | |
maartena | dinsdag 30 november 2004 @ 23:32 |
Flouw Mill? ![]() ![]() | |
Jump | donderdag 2 december 2004 @ 22:01 |
http://www.tt-forums.net/(...)asc&start=360#224574 nieuwe versie van de nederlandse set http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/ flouw mill zal ik wel eens fixen ![]() | |
QyRoZ | donderdag 2 december 2004 @ 22:15 |
![]() Blijft heerlijk spel. ![]() | |
Jump | donderdag 2 december 2004 @ 22:24 |
inderdaad. het is eventjes wennen als je TTDX gewoon bent, maar daarna is het tof ![]() | |
SuperSiem | zaterdag 18 december 2004 @ 16:19 |
Ik heb het de laatste paar dagen ook weer gespeeld, maar ik snap een paar dingen niet echt. 1) Van welke factoren hangt die performancerating af? Alleen winst, of ook hoeveelheid vervoerde goederen, verbonden steden enz? 2) Komen er meer passagiers naar een station als zij vanaf dat station naar meerdere bestemmingen kunnen? Want tot nu is het bij mij eigenlijk altijd zo dat ik twee steden verbind met een spoorlijntje, maar het lijkt mij juist leuk om een heel netwerk op te bouwen, zoals dat in Railroad Tycoon 3 wel kon. Maar volgens mij hadden passagiers in Locomotion geen bestemming, dus dan werkt dit systeem niet. | |
CasB | zaterdag 18 december 2004 @ 23:30 |
1) Aantal stations, aantal voertuigen, aantal goederen vervoerd, inkomen, winst, hoeveel geld je hebt, hoeveel lening. 2) Geen idee | |
Jump | zaterdag 18 december 2004 @ 23:42 |
quote:Uit de manual: quote: quote:Ik heb een lusje liggen met 2 stations op, en de trein laad telkens een 500 passagiers op. Het is niet zozeer de bestemming, de passagiers zijn blij als ze vervoerd kunnen worden, maar dat ze vervoerd worden telt. Als er slechts een paar huizen in het "catchment area" van een station liggen ga je niet veel passagiers hebben, ligt dit echter tussen kantoren en flatgebouwen ga je veel meer passagiers hebben. -- De manual kan je ook vinden in het doosje ![]() ofwel in de map manual op de cd ![]() | |
Jump | zondag 19 december 2004 @ 00:04 |
Een handige tip: bouw je station. en plaatsen dan op het uiteinde van het station een spoor dwars op het station en maak het zo'n 7 kotjes lang, plaats er daarna ook een station op en verwijder daarna de sporen terug, maar laat het verste kotje staan. Dat stukje hoort nu ook nog bij het station en vergroot de "catchment area". Doe dit op alle 4 de hoeken en ook eens in het midden als je ene lang station gebruikt. Hierdoor kan je de oppervlakte van de "catchment area" verdubbelen. ![]() (klikbaar voor groot) | |
blieblie | vrijdag 24 december 2004 @ 22:37 |
Ik vind alleen die gebouwtjes zo lelijk ![]() De huisjes e.d. in TTD waren mooi enzo... Hier is zo een grijze vierkante massa. Echt lelijk gewoon. | |
Jump | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:32 |
zijn er nog mensen die dit spel spelen of ligt het overal al in de buurt van de prullenmand ? | |
QyRoZ | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:45 |
Ik speel het nog regelmatig hoor. ![]() Met de NL-trainset. Leuk! ![]() | |
Jump | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:50 |
misschien een idee om zo'n contest te maken zoals de RCT contest. Een mapje met enkele standaard treinen en de NL treinset. En zoveel rating te halen binnen zoveel jaar enzo ? | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:56 |
[edit:driedubbel] | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:57 |
[edit:dubbel] [ Bericht 98% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 11-01-2005 16:02:09 ] | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 11 januari 2005 @ 15:57 |
Ik speel het nog wel af en toe maar ik vind hem een stuk minder dan tt(dx) komt voornamelijk door de RCT engine , vind ik zeer onhandig over grotere afstanden , daarnaast mis ik de pop-upjes bij breakdowns , geen mogenlijkheid tot het reserveren(lees kopen) van grond en nog wel het meest subsidies (of dan het ontbreken daarvan in Locomotion) voor de rest vind ik het wel een aardige game , alhoewel deze mij niet zo vermaakt als TTDX | |
QyRoZ | dinsdag 11 januari 2005 @ 16:04 |
Ik doe hier wel minder aan vorming van grote netwerken, maar misschien komt dat nog wel. | |
BabeWatcher | dinsdag 11 januari 2005 @ 20:54 |
Ik vind hem best wel te spelen. Voor grotere afstanden zoom ik gewoon een nivo uit. Wel vind ik dat de treinen (&bussen) nogal "dom" zijn, het gebruik van waypoints is vaak noodzakelijk. Ik heb bijvoorbeeld 1 afleverstation (steelmill) en 2 stations bij kolenmijnen. Ik moet zelf aangeven welk spoor gebruikt moet worden anders pakt de trein soms het verkeerde spoor en soms wel het goede ![]() | |
Jump | woensdag 12 januari 2005 @ 16:01 |
als je paar "chemical works" hebt die 4000 ton produceren en 100% transported zijn mag je al snel een aparte lijn aanleggen voor die treinen. Treinen rijden af en aan. zo kan je ook geen goed netwerk maken ![]() en dan moet je je goods nog kwijtgeraken ![]() | |
QyRoZ | woensdag 12 januari 2005 @ 16:13 |
Netwerken met 4 sporen zijn pas tof ![]() Soms ook wel nodig. Maar het blijft een geweldig spel. ![]() | |
Jump | woensdag 12 januari 2005 @ 16:33 |
Men "industrie-as" is al 4 sporen ![]() ![]() 2 sporen aan de rand van de map zijn voor de HST die 4 steden met elkaar verbinden. De binnenste 2 sporen van de 4 bruggen zijn voor de goods, de buitenste 2 sporen voor de ruwe materialen. ![]() en zo zit het spoor al vol ![]() en ik vraag me af waarom dat spel altjd 100% cpu gebruikt, ook al doe je niks [ Bericht 3% gewijzigd door Jump op 12-01-2005 16:43:37 ] | |
XxxPimxxX | woensdag 12 januari 2005 @ 19:35 |
quote:Kan je die scenario even mailen/uploaden ![]() | |
Jump | zaterdag 16 april 2005 @ 15:25 |
*kickje* Site: http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl De NL Set is weer wat gegroeid ![]() Er is nu ook MAGlev beschikbaar ![]() ![]() ik ga ze straks eens uittesten ![]() Nog previews: ![]() ![]() image by Illegal_Alien [ Bericht 16% gewijzigd door Jump op 16-04-2005 16:37:16 ] | |
BabeWatcher | zaterdag 16 april 2005 @ 21:18 |
Die NL set is prachtig ![]() | |
Jump | zaterdag 16 april 2005 @ 22:08 |
die treinen met auto's op is wel nog niet gereleased. die zal pas later uitkomen met een ganse NL regio. ook met VAm wagens en een ganse hoop nieuwe industrieën ![]() | |
QyRoZ | zondag 25 september 2005 @ 18:37 |
Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt? | |
QyRoZ | zondag 25 september 2005 @ 18:39 |
![]() Netwerken met klaverbladen! ![]() | |
Jump | zondag 25 september 2005 @ 18:41 |
quote:Ik speel het soms nog, maar de laatste tijd terug TTDPatch van stal gehaald ![]() | |
QyRoZ | zondag 25 september 2005 @ 18:48 |
Ik krijg een beetje koppijn van de graphics van (Open)TTD tegenwoordig. ![]() | |
QyRoZ | zondag 25 september 2005 @ 18:48 |
Ik ga mijn netwerk nog even lekker vol gooien met treinen. | |
Jump | zondag 25 september 2005 @ 18:52 |
quote:Geen last van hier ![]() | |
Jump | zondag 25 september 2005 @ 18:59 |
http://users.pandora.be/monkeytail/ttdpatch/ Wat screenies van men TTDPatch spel ![]() De laatste is van men nieuwste ![]() | |
BabeWatcher | maandag 26 september 2005 @ 19:53 |
quote:Ik speel het ook nog regelmatig. Zelfgemaakt scenario met NL-set, tegenstanders mogen alleen trucks gebruiken. Dus ik heb in no-time een miljard, terwijl de tegenstanders nauwelijks aan een miljoen komen. | |
QyRoZ | maandag 26 september 2005 @ 20:30 |
Ik heb wel een hekel aan die debiel groeiende steden, maar daar heb ik nu een oplossing voor: ik geef ze een slotgracht van 6 tiles breed. ![]() | |
QyRoZ | maandag 26 september 2005 @ 20:35 |
Nog een kruispunt. Een half klaverblad zou hier trouwens mooier zijn geweest. Ik heb nu één groot netwerk, werkt heerlijk. ![]() ![]() | |
Jump | maandag 26 september 2005 @ 20:39 |
quote:Gewoon een one-way-raod rond de stad leggen helpt ook, en stukken goedkoper ![]() | |
QyRoZ | maandag 26 september 2005 @ 20:45 |
One way? | |
Jump | maandag 26 september 2005 @ 20:50 |
Bij het type baan kan je toch kiezen voor een éénrichtingsbaan. Als je zo'n lus van dat rond de stad bouwt, gaat de stad ook niet verder dan die baan uitbreiden ![]() | |
QyRoZ | maandag 26 september 2005 @ 20:52 |
Owja. Anyway. Mijn netwerk:![]() | |
Jump | maandag 26 september 2005 @ 21:01 |
Jij doet bijna geen industrie en véél steden. Ik juist omgekeerd. Alle industrie en paar steden in een lusje leggen. Heb nog ergens een savegame staan met maar als 300 treinen ![]() | |
jade64 | dinsdag 27 september 2005 @ 09:14 |
Zou iemand mij willen helpen met de beginselen van het spel? Het lukt me namelijk niet om een goedlopend transportbedrijf op te zetten. ![]() Ik snap nl. nog steeds niet hoe ik de goederen moet vervoeren. ![]() Ik transporteer ijzererts en kolen naar de staalfabriek. Daarna staal naar de staalverwerkingsindustrie. Deze produceert goederen en waar moeten die naartoe? En de post, hoe krijg ik die in mijn stad m.b.v. postauto's? In het schermpje van de burgemeester staat een soort hekjes-icoontje. Hiermee kun je een soort huis voor de burgemeester bouwen. Waar moet je die neerzetten? Hoe beginnen jullie in zo'n grote plattegrond? Laten jullie eerst treinen rijden tussen twee fabrieken? Of beginnen jullie met bussen tussen twee steden? Welke industrie is het meest winstgevend om mee te beginnen? Hoe verdienen jullie geld in het begin, zodat je treinen kunt kopen? Ik ben meestal al zoveel geld kwijt met rails aanleggen, dat ik blut ben. Wanneer moet je aangeven op de vervoersroutes, dat de volledige lading moet worden gelost en geladen? Ik hoop, dat jullie me op weg willen helpen. Ik zit met jaloezie te kijken naar jullie screenshots. | |
FidelZandro | dinsdag 27 september 2005 @ 13:12 |
quote:me too ![]() ![]() | |
BabeWatcher | woensdag 28 september 2005 @ 22:03 |
quote:Begin in een wat grotere stad (in het begin zijn alle steden klein, kies de minst kleine) met een bus, eventueel tussen twee steden als ze niet te ver uit elkaar liggen. Dit is een kleine investering en maakt bijna altijd winst. Als het goed loopt kan je tussen dezelfde haltes een tweede bus laten rijden. Goederen worden geaccepteerd door kantoren/hotels in de steden. Deze komen pas als de steden gaan groeien. Treinen is een grotere investering dan trucks, maar treinen maken zoveel winst dat je de investeringen ruim terugverdient. Ik rij tegenwoordig alleen nog maar met treinen. als ik jouw post lees krijg ik de indruk dat je dit spel niet gekocht hebt | |
jade64 | donderdag 29 september 2005 @ 18:04 |
Dank voor je antwoord. Ik ga het weer proberen. ![]() Jouw veronderstelling is juist. ![]() | |
Keksi | zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:01 |
He people ![]() Net dit spelletje gekocht en het is geweldig! Maar heeft iemand hier een scenario van NL gezien?? Heb inmiddels de NL-voertuigen set maar nu nog Nederland zelf! Groet! | |
Jump | zaterdag 1 oktober 2005 @ 11:56 |
quote:Kijk eens op http://www.tt-forums.net Forums voor Locomotion, TTDPatch en OpenTTD ![]() Vind je véél downloads en nieuwe voortuigen. Nu ook een BRSet voor Locomotion ![]() | |
Keksi | zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:59 |
Hoi Jump bedankt voor je respons maar ik kon daar helaas niks vinden ![]() Desalniettemin het blijft een geweldig leuk spel! | |
Jump | zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:26 |
Locomotion Scenarios: http://www.tt-forums.net/viewforum.php?f=39 Nederlandse map: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=15524 | |
Keksi | maandag 3 oktober 2005 @ 15:20 |
Ach je hebt gelijk! Ik moet eens leren lezen ![]() Cheers, Keksi | |
Murray | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:22 |
TVP! Een tijdje geleden ben ik OpenTTD weer eens gaan spelen, maar na een tijdje was ik daar toch flauw van, ben toen eens op zoek gegaan naar een opvolger van TT... en Locomotion gevonden. ![]() Ben al behoorlijk verslaafd, het speelt lekker weg.. Graphics stoor ik mij totaal niet aan, het zal wel niet het nieuwste van het nieuwste zijn maar ik vind het er wel leuk uitzien. Transport Tycoon begint nu toch wel heel erg gedateerd te worden. ![]() Het valt misschien niet zo op maar het geluid is ook behoorlijk gedetailleerd, erg tof om een ICE van links naar rechts voorbij horen te zoeven met 331 km/u. (Geluid gaat ook echt van links naar rechts, leuk! ![]() Steden die explosief groeien zijn wel irritant, in een kleine plaats hoef je alleen maar een wegennetwerk aan te leggen, tramrails erover te gooien en trams te laten rijden: het is echt niet normaal hoe snel een stad dan groeit, mits er ruimte is. Ik zag het in dit topic ook al voorbij komen, maar steden omsingelen met water is een oplossing. Niet de meest elegante maar goed. Verder gaat het soms fout met m'n seinen. Ik heb 1 spoor wat naar een station loopt, station bestaat uit 2 sporen, gaat naar het station weer verder in 1 spoor. Als er dan op spoor 1 een trein staat dan moet een binnenkomende trein natuurlijk op spoor 2 binnenkomen... maar soms gaan ze altijd voor spoor 1 staan te wachten tot de voorgaande weg is... soms werkt het , soms ook niet, geen idee waar het aan ligt. ![]() Scenarios met 14 tegenstanders zijn veel te chaotisch, niet normaal wat voor ongelovelijke wir-war aan rails en stations je dan soms krijgt. ![]() Het bouwen van rails vond ik eerst ook irritant (was ook TT gewend), nu ik het doorheb vind ik het een stuk makkelijker. En vooral sneller. En die NL treinset heerst! ![]() ![]() | |
Murray | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:54 |
![]() Dit gaat dus niet goed. ![]() Die trein die linksboven aankomt rijden gaat wel normaal naar het vrije spoor, die onderste kolentreinen gaan allemaal naar dat ene spoor.. wat doe ik nou niet goed dan? ![]() ![]() Probeer hier maar eens wijs uit te worden. ![]() ![]() Zoefffff ![]() | |
Jump | woensdag 5 oktober 2005 @ 21:55 |
Bij het station, dubbele lichten aan de ingang zetten ![]() | |
Murray | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:02 |
quote:Ik zal het eens proberen, maar hoezo zou dat moeten werken dan? Ik gebruik bijna altijd eenrichtingssignalen, werkt meestal wel gewoon. | |
mg794613 | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:08 |
Bouwen ; Bijzaak Graphics ; Bijzaak Plannen om hoe het meeste geld te kunnen verdien ; Priceless Als ze nou eens beginnen met alles 3D te maken (met knoppen om de camera op TTDX standen te zetten natuurijk ![]() | |
Murray | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:26 |
quote:Het werkt. ![]() Tnx. Snap er geen hol van maar goed. ![]() | |
Jump | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:27 |
Bij enkele signalen kiezen ze de kortste weg, bij dubbele signalen kijken ze welk er groen is ![]() | |
Murray | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:33 |
quote:Kijk eens naar dat screenshot, bij die bovenste 2 sporen gaat het wel goed? Die trein met Iron Ore kiest wel het goede spoor. Hier nog een voorbeeld, gaat ook altijd goed: ![]() | |
Jump | woensdag 5 oktober 2005 @ 22:36 |
Denk dat het (waar het fout gaat) komt door die bocht van 180° dat ze moeten maken voor ze het station inrijden | |
QyRoZ | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:05 |
Blijft een tof spel. Jammer dat ik geen tijd heb om het te spelen. ![]() | |
Uddel | donderdag 6 oktober 2005 @ 08:54 |
TVP, hier moet ik ff aan zien te komen.. Transport Tycoon helemaal grijs gespeeld.. ![]() | |
Jump | zondag 6 november 2005 @ 15:05 |
http://www.chrissawyer.com/feature6.htm Deze lijkt me zo tof. Je eigen trein besturen ![]() ![]() je hebt: DRIVER, en ook SHUNT. Probeer het zelfde eens met FREECASH Busted: ![]() | |
BabeWatcher | zondag 6 november 2005 @ 20:09 |
quote: ![]() | |
Keksi | dinsdag 20 december 2005 @ 16:23 |
TVP... beste spel ooit ![]() | |
QyRoZ | dinsdag 20 december 2005 @ 17:14 |
Mijn netwerk wordt beter en beter en groter en groter. ![]() | |
Jump | dinsdag 20 december 2005 @ 17:25 |
Ik heb het gisteren terug van onder het stof gehaald, nog eens installeren. Maar ik heb na de kestvakantie examens. Een éénmaal ik het start is het voor paar uur elke dag de komende maand ![]() | |
QyRoZ | dinsdag 20 december 2005 @ 17:29 |
![]() Knooppuntje ![]() Zes-sporig stuk (bijzonder efficient trouwens, kan enorm veel verkeer aan, probleem zit hem nu nog in de infra er voor en er achter). | |
XxxPimxxX | dinsdag 20 december 2005 @ 17:59 |
quote:Die 2e screenshot ziet er erg apart uit. Hoe werkt dat? Je kan ook de tegengestelde richting oprijden? | |
XxxPimxxX | dinsdag 20 december 2005 @ 18:11 |
Hier ook even wat dingetjes van mij:![]() ![]() Klikken, die thumbs zijn echt te lelijk ![]() Die eerste is van de randstadscenario. Ik heb zowat alle plaatsen en industriën aan elkaar gelegd in één groot netwerk met een centrale ring rond de scenario. Die tweede is gemaakt in de scenario 'Giant station scenario'. Erg toffe scenario. Een constante afvoer van goods aan de eene kant van het station. Aan de andere kant een constante toevoer van steel en chemicals. Ook nog wat passagiers treintjes her en der. Download saved games: Randstad Giant Station Scenario Ik zou ook graag wat te downloaden scenarios/save games van jullie willen zien ![]() | |
QyRoZ | dinsdag 20 december 2005 @ 18:16 |
Het hele idee daarvan is dat snelle treinen (die 300 halen) de hele langzame (die 80 rijden) kunnen inhalen, ze kiezen automatisch het pad van de minste weerstand waardoor alles perfect doorrijdt. ![]() | |
XxxPimxxX | dinsdag 20 december 2005 @ 18:19 |
quote:Welke scenarios speel je? | |
QyRoZ | dinsdag 20 december 2005 @ 18:39 |
Deze was thuisgebrouwen | |
Dark_Killah | dinsdag 20 december 2005 @ 19:14 |
Prachtig spel, echt. ![]() | |
mschol | zaterdag 8 juli 2006 @ 13:13 |
met deze kick een vraagje: hoe krijg ik me % omhoog ik blijf steken op slechts 25-35% en ik krijg het niet hoger..? | |
BabeWatcher | zaterdag 8 juli 2006 @ 17:33 |
quote:Zeker, maar de maps zijn echt veel te klein. Het is niet eens rendabel om vliegtuigen op te zetten, zodra er electrische treinen zijn verliezen de vliegtuigen hun snelheidswinst door het taxiën. Ik heb ook alleen maar treinen. | |
BabeWatcher | zaterdag 8 juli 2006 @ 17:34 |
quote:Investeer in goederenvervoer, als je passagierstations (of haltes) hebt kan je nooit 100% van het aanbod oppikken, met goederenvervoer lukt dit meestal wel. Passagiers zijn in het begin wel noodzakelijk om kapitaal op te bouwen en een zekere bron van inkomsten te hebben. Als je genoeg geld hebt: stoppen met passagiers/post. | |
XxxPimxxX | zondag 9 juli 2006 @ 04:18 |
quote:Maar treinen zijn ook het enige wat het spel echt leuk maakt, dus dat komt mooi uit. | |
sk888er | zondag 9 juli 2006 @ 13:42 |
Weet iemand hoe je die 4 eilanden map van de expert mode moet halen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om een start kapitaal op te bouwen. | |
mschol | zondag 9 juli 2006 @ 14:45 |
quote:is het uberhaupt wel eens iemand gelukt om alle mappen uit te spelen? ik heb voor de gein eens de laatste expert map opgestart (100 jaar durende missie, haal een performance index van 90%) ik krijg dat dus echt niet voor elkaar.. en die andere bedrijven mogen van mij echt failliet gaat ![]() | |
sk888er | zondag 9 juli 2006 @ 22:15 |
quote:Die zijn echt super vet ![]() Ik ben al een tijdje bezig met de engeland 100 jaar challenge en al die sporen overal het ziet er niet uit ![]() | |
unstoppablemark | zondag 9 juli 2006 @ 22:50 |
Hmm de reviews van dit spel zijn niet echt super. Maarja kan het altijd proberen voor 10 euro ![]() | |
mschol | maandag 10 juli 2006 @ 00:20 |
quote:10 euro? waar? | |
XxxPimxxX | maandag 10 juli 2006 @ 17:40 |
quote:Reviews niet super? Wat mij betreft het beste spel ooit gemaakt. | |
unstoppablemark | maandag 10 juli 2006 @ 17:50 |
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/920180.asp Maar dat zal ook wel niet alles zeggen. Is dit trouwens net zoiets als simcity ? Ik dacht dat ik dit spel ergens gezien had voor tien euro maar zal me vergist hebben. goedkoopste die ik nu zie is 20 euro. | |
sk888er | maandag 10 juli 2006 @ 18:01 |
quote:Dit lijkt absoluut niet op simsity, de bedoeling in het kort is dat je steden en industrieen met elkaar moet verbinden dmv bussen, trucks, treinen, vliegtuigen en boten. Goedkoopste is idd 10 euro: http://budgetgaming.nl/ga(...)s+locomotion_PC.html | |
sk888er | maandag 10 juli 2006 @ 19:00 |
Weet iemand hoe ik in deze situatie de stoplichten moet zetten? | |
XxxPimxxX | maandag 10 juli 2006 @ 19:59 |
Bij de rondjes een 2-seinig stoplicht. ja, gemaakt met paint op een laptop zonder muis ![]() | |
mschol | maandag 10 juli 2006 @ 23:40 |
quote:ik weet niet hoor maar de goedkoopste is 15,24 | |
sk888er | maandag 10 juli 2006 @ 23:49 |
quote:vanmiddag stond er nog 1 van ¤10,- tussen ![]() @XxxPimxxX: tnx, ik zette hem elke keer 1 stukje te dicht bij het station en dan doet ie het niet ![]() | |
DrDentz | woensdag 12 juli 2006 @ 00:36 |
Die graphics, geweldig ![]() hij blijft crashen bij mij [gedownloade versie].. moet 'm eens ergens kopen ![]() | |
mschol | woensdag 12 juli 2006 @ 00:40 |
quote:enige wat tie gek doet bij mij is de beeld beetje corrupt raakt (enekeer duurt het langer dan de andere keer voordat het gebeurd.. en ach mocht ik em ooit voor 5 euro ergens kunnen kopen zal ik et vast wel doen maar transport giant lijkt er mega veel op en is qua graphics en besturing (neerleggen rails enzo) ent effies relaxter, helaas kan je daar niet van die mega ingwikkelde kruisingen aanleggen ![]() | |
DrDentz | woensdag 12 juli 2006 @ 00:42 |
transport giant, ik ken alleen traffic giant ik had een aantal jaar geleden een pakket voor euhm.. 80 gulden ofzo gekocht met Transport Tycoon, Rollercoaster Tycoon en Railroad Tycoon 2 [een hele uitgave voor mij in die tijd! maar wel veel pelzier aan beleefd] maar die werken wat minder op XP, en Locomotives is toch wat hipper | |
DrDentz | woensdag 12 juli 2006 @ 00:46 |
onee ik ken het wel, dat ziet er hetzelfde uit als Industry Giant al die tycoon spellen ook ![]() eigenlijk zien die Giant spellen er mooier uit dat dit.. [Locomotion lijkt echt meer op Transport Tycoon] | |
Troel | dinsdag 27 januari 2009 @ 11:04 |
Ja, ik weet dat er al lang niet gepost is in dit topic, maar ik dacht dat er ergens een uitleg was van de seintjes en hoe je die het beste kon plaatsen en dat kan ik nergens meer vinden ![]() | |
Scarface2004 | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:16 |
Dit spel ken ik nog wel | |
Patje1987 | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Ik ook | |
Scarface2004 | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:18 |
Chris Sawyer maakte wel mooie spellen ja | |
Patje1987 | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:19 |
quote:Hij is inderdaad een puike spellenmaker! | |
Patje1987 | vrijdag 30 januari 2009 @ 23:19 |
Slotje |