Ow, da's bruut.quote:Op maandag 29 november 2004 06:46 schreef QyRoZ het volgende:
In de NL-trainsets zitten ook ICE-3's..
Uit de manual:quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:19 schreef SuperSiem het volgende:
Ik heb het de laatste paar dagen ook weer gespeeld, maar ik snap een paar dingen niet echt.
1) Van welke factoren hangt die performancerating af? Alleen winst, of ook hoeveelheid vervoerde goederen, verbonden steden enz?
quote:MONITORING YOUR PROGRESS
The windows and displays described throughout this manual provide you with many ways to monitor your progress and the progress of your opponents. However, there are a few more statistics and displays that help you to assess the effectiveness of your play and monitor certain aspects of the game.Company Value
Company value is one of the many outward indicators of your success. A high company value means that your company is financially healthy, with lots of cash on hand, a steady source of profits, and low debt. Some scenarios require that you achieve a certain company value level in order to win. The following equation is used to calculate company value:Company Value = Cash – Loan + potential sale price of all currently active vehicles + (32 x current monthly profit of all vehicles)
Performance Index
Your Performance Index constantly monitors your proficiency. A high Performance Index shows that you are doing a good job. A low rating indicates that your efforts are not providing for the needs of the towns and people who are depending on you. This rating figures prominently in the goals for many of the scenarios. Your Performance Index is expressed as both a percentage and a verbal rating. The Corporate ratings that correspond to each percentage score are listed in the following table.
VERBAL RATING - PERCENTAGEPlatelayer - 0 – 9.9%
Engineer - 10 – 19.9%
Traffic Manager - 20 – 29.9%
Transport Coordinator - 30 – 39.9%
Route Supervisor - 40 – 49.9%
Director - 50 – 59.9%
Chief Executive - 60 – 69.9%
Chairman - 70 – 79.9%
President - 80 – 89.9%
Tycoon - 90 – 100%
Your Performance Index is continuously updated and shown on the Status Display. When a green up-arrow appears next to the rating, your score is on the rise. When a red down-arrow appears next to the rating, the Performance Index is dropping. This statistic is calculated based on two factors:Monthly Units of Cargo Delivered x Delivery Distance: The amount of cargo you successfully deliver every month multiplied by the distance the cargo was delivered.
Monthly Vehicle Profit/Loss: Positive cash flow with regard to your vehicles leads to a higher rating. Vehicles whose operating costs exceed their income detract from your rating.
Each of these factors accounts for 50% of your Performance Index. You can monitor these statistics and compare your statistics to those of other companies on the Companies List (see “Companies List” on page 64 for details).
The Performance Index is calculated exponentially, so doubling the number of units of cargo you deliver every month doesn’t necessarily double your rating. The higher your rating, the more difficult it is to increase the rating further. In other words, expect large increases
early in the game, and proportionally slower increases as the game progresses.
If you see your Performance Index dropping, check the profitability of your vehicles and cargo routes and eliminate those that are losing money. Also, check the supply and demand at the various stations and passenger stops, and establish new cargo and passenger routes in areas that aren’t adequately served.
Ik heb een lusje liggen met 2 stations op, en de trein laad telkens een 500 passagiers op. Het is niet zozeer de bestemming, de passagiers zijn blij als ze vervoerd kunnen worden, maar dat ze vervoerd worden telt.quote:2) Komen er meer passagiers naar een station als zij vanaf dat station naar meerdere bestemmingen kunnen? Want tot nu is het bij mij eigenlijk altijd zo dat ik twee steden verbind met een spoorlijntje, maar het lijkt mij juist leuk om een heel netwerk op te bouwen, zoals dat in Railroad Tycoon 3 wel kon. Maar volgens mij hadden passagiers in Locomotion geen bestemming, dus dan werkt dit systeem niet.
Kan je die scenario even mailen/uploadenquote:Op woensdag 12 januari 2005 16:33 schreef Jump het volgende:
Men "industrie-as" is al 4 sporen
[[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image001.jpg]afbeelding][/url]
2 sporen aan de rand van de map zijn voor de HST die 4 steden met elkaar verbinden. De binnenste 2 sporen van de 4 bruggen zijn voor de goods, de buitenste 2 sporen voor de ruwe materialen.
[[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image002.jpg]afbeelding][/url]
en zo zit het spoor al vol
en ik vraag me af waarom dat spel altjd 100% cpu gebruikt, ook al doe je niks
Ik speel het soms nog, maar de laatste tijd terug TTDPatch van stal gehaaldquote:Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
Geen last van hierquote:Op zondag 25 september 2005 18:48 schreef QyRoZ het volgende:
Ik krijg een beetje koppijn van de graphics van (Open)TTD tegenwoordig.
Ik speel het ook nog regelmatig. Zelfgemaakt scenario met NL-set, tegenstanders mogen alleen trucks gebruiken. Dus ik heb in no-time een miljard, terwijl de tegenstanders nauwelijks aan een miljoen komen.quote:Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
Gewoon een one-way-raod rond de stad leggen helpt ook, en stukken goedkoperquote:Op maandag 26 september 2005 20:30 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb wel een hekel aan die debiel groeiende steden, maar daar heb ik nu een oplossing voor: ik geef ze een slotgracht van 6 tiles breed.
me tooquote:Op zaterdag 3 april 2004 14:57 schreef Stephan4kant het volgende:
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog!
Begin in een wat grotere stad (in het begin zijn alle steden klein, kies de minst kleine) met een bus, eventueel tussen twee steden als ze niet te ver uit elkaar liggen. Dit is een kleine investering en maakt bijna altijd winst. Als het goed loopt kan je tussen dezelfde haltes een tweede bus laten rijden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:14 schreef jade64 het volgende:
Zou iemand mij willen helpen met de beginselen van het spel?
Het lukt me namelijk niet om een goedlopend transportbedrijf op te zetten.![]()
Kijk eens op http://www.tt-forums.netquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:01 schreef Keksi het volgende:
He people
Net dit spelletje gekocht en het is geweldig! Maar heeft iemand hier een scenario van NL gezien?? Heb inmiddels de NL-voertuigen set maar nu nog Nederland zelf!
Groet!
Ik zal het eens proberen, maar hoezo zou dat moeten werken dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:55 schreef Jump het volgende:
Bij het station, dubbele lichten aan de ingang zetten
Het werkt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:55 schreef Jump het volgende:
Bij het station, dubbele lichten aan de ingang zetten
Kijk eens naar dat screenshot, bij die bovenste 2 sporen gaat het wel goed?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:27 schreef Jump het volgende:
Bij enkele signalen kiezen ze de kortste weg, bij dubbele signalen kijken ze welk er groen is
quote:Op zondag 6 november 2005 15:05 schreef Jump het volgende:
http://www.chrissawyer.com/feature6.htm
Deze lijkt me zo tof. Je eigen trein besturen![]()
je hebt: DRIVER, en ook SHUNT. Probeer het zelfde eens met FREECASH
Busted:
[afbeelding]
Die 2e screenshot ziet er erg apart uit. Hoe werkt dat? Je kan ook de tegengestelde richting oprijden?quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:29 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
Knooppuntje
[afbeelding]
Zes-sporig stuk (bijzonder efficient trouwens, kan enorm veel verkeer aan, probleem zit hem nu nog in de infra er voor en er achter).
Welke scenarios speel je?quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:16 schreef QyRoZ het volgende:
Het hele idee daarvan is dat snelle treinen (die 300 halen) de hele langzame (die 80 rijden) kunnen inhalen, ze kiezen automatisch het pad van de minste weerstand waardoor alles perfect doorrijdt.![]()
Zeker, maar de maps zijn echt veel te klein. Het is niet eens rendabel om vliegtuigen op te zetten, zodra er electrische treinen zijn verliezen de vliegtuigen hun snelheidswinst door het taxiėn. Ik heb ook alleen maar treinen.quote:
Investeer in goederenvervoer, als je passagierstations (of haltes) hebt kan je nooit 100% van het aanbod oppikken, met goederenvervoer lukt dit meestal wel. Passagiers zijn in het begin wel noodzakelijk om kapitaal op te bouwen en een zekere bron van inkomsten te hebben. Als je genoeg geld hebt: stoppen met passagiers/post.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef mschol het volgende:
met deze kick een vraagje:
hoe krijg ik me % omhoog ik blijf steken op slechts 25-35%
en ik krijg het niet hoger..?
Maar treinen zijn ook het enige wat het spel echt leuk maakt, dus dat komt mooi uit.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zeker, maar de maps zijn echt veel te klein. Het is niet eens rendabel om vliegtuigen op te zetten, zodra er electrische treinen zijn verliezen de vliegtuigen hun snelheidswinst door het taxiėn. Ik heb ook alleen maar treinen.
is het uberhaupt wel eens iemand gelukt om alle mappen uit te spelen?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:42 schreef sk888er het volgende:
Weet iemand hoe je die 4 eilanden map van de expert mode moet halen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om een start kapitaal op te bouwen.
Die zijn echt super vetquote:Op zondag 9 juli 2006 14:45 schreef mschol het volgende:
[..]
is het uberhaupt wel eens iemand gelukt om alle mappen uit te spelen?
ik heb voor de gein eens de laatste expert map opgestart (100 jaar durende missie, haal een performance index van 90%) ik krijg dat dus echt niet voor elkaar..
en die andere bedrijven mogen van mij echt failliet gaat
10 euro? waar?quote:Op zondag 9 juli 2006 22:50 schreef unstoppablemark het volgende:
Hmm de reviews van dit spel zijn niet echt super. Maarja kan het altijd proberen voor 10 euro
Reviews niet super? Wat mij betreft het beste spel ooit gemaakt.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:50 schreef unstoppablemark het volgende:
Hmm de reviews van dit spel zijn niet echt super. Maarja kan het altijd proberen voor 10 euro
Dit lijkt absoluut niet op simsity, de bedoeling in het kort is dat je steden en industrieen met elkaar moet verbinden dmv bussen, trucks, treinen, vliegtuigen en boten.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:50 schreef unstoppablemark het volgende:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/920180.asp Maar dat zal ook wel niet alles zeggen. Is dit trouwens net zoiets als simcity ?
Ik dacht dat ik dit spel ergens gezien had voor tien euro maar zal me vergist hebben. goedkoopste die ik nu zie is 20 euro.
ik weet niet hoor maar de goedkoopste is 15,24quote:Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef sk888er het volgende:
[..]
Dit lijkt absoluut niet op simsity, de bedoeling in het kort is dat je steden en industrieen met elkaar moet verbinden dmv bussen, trucks, treinen, vliegtuigen en boten.
Goedkoopste is idd 10 euro: http://budgetgaming.nl/ga(...)s+locomotion_PC.html
vanmiddag stond er nog 1 van ¤10,- tussenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet hoor maar de goedkoopste is 15,24
enige wat tie gek doet bij mij is de beeld beetje corrupt raakt (enekeer duurt het langer dan de andere keer voordat het gebeurd..quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:36 schreef DrDentz het volgende:
Die graphics, geweldiggewoon een geupdate versie van Transport Tycoon
hij blijft crashen bij mij [gedownloade versie].. moet 'm eens ergens kopen![]()
Ik ookquote:
Hij is inderdaad een puike spellenmaker!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Scarface2004 het volgende:
Chris Sawyer maakte wel mooie spellen ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |