Same here, w00t!quote:Op zaterdag 3 april 2004 14:57 schreef Stephan4kant het volgende:
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog!
Ik had ze express al niet gepostquote:Op zaterdag 3 april 2004 15:07 schreef chocolatemoeze het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm.. eerlijk gezegd is het grafisch niet erg denderend mooier...
Daar zit de kracht van het spel ook niet in. Die zit vooral in de gameplayquote:Op zaterdag 3 april 2004 15:09 schreef kwib het volgende:
Grafisch waardeloos zeg mar
Leg dit naast de laatste SimCity...quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:16 schreef Fliepke het volgende:
ik hoop dat er nog een andere engine komt, want dit kan anno 2004 toch eigenlijk niet meer..
De engine van RollerCoaster Tycoon is ook gebaseerd op de engine van TTDX, dus eigenlijk is het wel logisch.quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:20 schreef HansvanOchten het volgende:
Die pics lijken wel een soort transport tycoon in de engine van rollercoaster tycoon.
Zelfde bomen, water gras enz.
so what.... heb liever een goede game dan goede graphics en slechte gameplay! Transport tycoon is gewoon een geweldige game!!!!quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:06 schreef existenz het volgende:
De graphics zien er echt zwaar slecht uit
Inderdaad, deze game heeft ongeveer alle mogelijkheden die TTDLX heeft/had, op een paar dingen na. Maar dat wordt opgevangen door een betere AI vd treinen e.d. zodat ze niet verdwaald raken.quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:20 schreef Merovingian het volgende:
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/
Juist, deze bedoelde ik dus. Heeft inderdaad 'iets' betere graphics maar of dat nu het belangrijkste is.. mwah..quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:20 schreef Merovingian het volgende:
qua graphics zie ik dan toch liever http://www.transportgiant.com/
jij en ik misschien niet, maar of iedereen dat vindt....quote:Op zaterdag 3 april 2004 20:49 schreef engessa het volgende:
[..]
Juist, deze bedoelde ik dus. Heeft inderdaad 'iets' betere graphics maar of dat nu het belangrijkste is.. mwah..
Mwah, alst maar lekker speeltquote:Op zaterdag 3 april 2004 21:29 schreef Ajaxfan het volgende:
Maar je wil toch ook wel beetje details zien en niet dit soort prut
Misschien klopt dat ook wel, ik zie de datum in ieder geval op 1931 staan.quote:Op zondag 4 april 2004 01:57 schreef Piro het volgende:
Ik vind alleen dat het wel een beetje kleurrijker mag zijn, die fletse bedoening doet zo Industrieële revolutie aan.
Bijdehand doen doe je niet op dit tijdstip, het is veel te laat.quote:Op zondag 4 april 2004 02:11 schreef Steijn het volgende:
[..]
Misschien klopt dat ook wel, ik zie de datum in ieder geval op 1931 staan.![]()
quote:Op zondag 4 april 2004 02:31 schreef Piro het volgende:
Bijdehand doen doe je niet op dit tijdstip, het is veel te laat.
Nou, het is even wennen, maar het is wel realistischer. Dat zuurstoklandschap van TTO en TTD is veel minder realistisch dan de kleuren in deze versie. Ik mag wel hopen dat de er later ook moderne gebouwen komen. Echt een stad met een skyline enzo.quote:Maar even serieus, die kleurtjes MOETEN echt even improved worden, dit is echt dreimal scheiße.
Ik ook, maar de als de nieuwe versie het zelfde is als de oude dan zou ik het niet kopen.quote:Op zondag 4 april 2004 02:40 schreef Kluupkluup het volgende:
Bij dit spel draait 't niet om de graphics.. Puur om de gameplay en die is geweldig
Ik speel de oude versie nog steeds
Zuurstoklandscape zoog harde aarsch.quote:Op zondag 4 april 2004 02:33 schreef Steijn het volgende:
[..]
[..]
Nou, het is even wennen, maar het is wel realistischer. Dat zuurstoklandschap van TTO en TTD is veel minder realistisch dan de kleuren in deze versie. Ik mag wel hopen dat de er later ook moderne gebouwen komen. Echt een stad met een skyline enzo.
Als dat er in komt koop ik het direct.quote:Op zondag 4 april 2004 02:45 schreef Piro het volgende:
De mogelijkheid je centraal station in het centrum van de stad ondergronds aan te leggen voor maximale coverage lijkt me ook wel stoer, evenals verdiepte stations, subway en trein bovenop elkaar geprakt bijvoorbeeld.
Uiteraard moeten ondergrondse stationnen natuurlijk een bak meer kosten, zodat je bovengronde stations niet overbodig maakt.
Sawyer kan inpakken, ik ga het wel doen.quote:Op zondag 4 april 2004 02:49 schreef Steijn het volgende:
[..]
Als dat er in komt koop ik het direct.![]()
Dat lukt nu ook hoor. Je kunt midden in de stad een busstation dumpen en buiten de stad een luchthaven (met busstation). Vervolgens moet de bussen laten unloaden op het busstation van het vliegveld.quote:Op zondag 4 april 2004 02:45 schreef Piro het volgende:
Trouwens, voor dingen als airports mag je de coverage imo wel drastisch uitbreiden, welke gestoorde flikker bouwt er nu nog airports midden in de stad.
Airport coverage kun je dan bepalen aan de hand van welke stad hij het dichtste bij staat ofzo, kun je ook nog pendelbusjes exploiteren.
Omslachtig CQ irritant, bovendien maakt TTDX geen onderscheid tussen gedumpte en aangevlogen passagiers, iets wat hier niet zou misstaan.quote:Op zondag 4 april 2004 02:54 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat lukt nu ook hoor. Je kunt midden in de stad een busstation dumpen en buiten de stad een luchthaven (met busstation). Vervolgens moet de bussen laten unloaden op het busstation van het vliegveld.
Je vliegveld maakt anders massa's winst hoor. Gewoon zo'n Concorde nemen en die van de ene kant van de kaart naar de andere laten vliegen. Winsten van 2 miljoen dollar binnen 2 jaar haal ik geregeld. (met inflatie uit)quote:Op zondag 4 april 2004 02:58 schreef Piro het volgende:
Omslachtig CQ irritant, bovendien maakt TTDX geen onderscheid tussen gedumpte en aangevlogen passagiers, iets wat hier niet zou misstaan.
Principekwestie, niet zeuren.quote:Op zondag 4 april 2004 03:01 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je vliegveld maakt anders massa's winst hoor. Gewoon zo'n Concorde nemen en die van de ene kant van de kaart naar de andere laten vliegen. Winsten van 2 miljoen dollar binnen 2 jaar haal ik geregeld. (met inflatie uit)
Ik wil de Shinkansens!quote:Op zondag 4 april 2004 03:10 schreef Steijn het volgende:
Check deze link trouwens, http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=5033
Ik ga met je meequote:Op zondag 4 april 2004 13:06 schreef Seborik het volgende:Gaaf.
Graphics interesseren me eigenlijk niks. Zolang het maar een goede gameplay heeft.
duidelijkquote:Op zondag 4 april 2004 13:06 schreef Seborik het volgende:Gaaf.
Graphics interesseren me eigenlijk niks. Zolang het maar een goede gameplay heeft.
kookquote:Op zondag 4 april 2004 13:08 schreef gasemans het volgende:
[..]
Ik ga met je mee![]()
Leuke ideeen misschien voor de update, de complexe danquote:Op maandag 5 april 2004 00:38 schreef SuperSiem het volgende:
Ik zie allemaal mooie suggesties in dit topic!
Maar ja, als ik lees dat Chris Sawyer het niet te complex wil maken, vrees ik dat de meeste er niet in zullen komen. Ik hoop wel dat , zoals boven me ook al gemeld werd, reizigers specifieke bestemmingen krijgen en dat ze ook kunnen overstappen en dergelijke. Dat zou het spel al stukken leuker maken.
Demo? Waarquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 10:55 schreef 303 het volgende:
Grote topickick, maar ik heb even hulp nodig.
Heb inmiddels de demo, maar ik begrijp er helemaal niks van. Er zit geen tutorial bij of niets. Weet iemand een site waar in het kort wordt uitgelegd hoe het werkt? Het ziet eruit als een erg mooi spel, maar als ik de demo al niet eens begrijp...
Ooh, dit is transport giant, niet de opvolger van Transport Tycoon Deluxe. Hiervoor moet je in een ander topic zijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:03 schreef 303 het volgende:
http://www.fragland.net/index.php?page=downloads&did=1461
Zeer snelle server (ik heb de bovenste gepakt, download met 500KBytes/sec)
Engelse versie is trouwens sinds een paar dagen te koop, maar ik dacht: ik doe eerst de demo. Via het forum op http://www.transportgiant.com/ heb ik een paar minimale tips kunnen vinden over het spelen van de demo, maar een beknopte handleiding mis ik echt en dat is toch vreemd voor een demo?!
Dat locomotion is anders te koop voor 29 dollar?quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:13 schreef RemCOW het volgende:
http://www.atari.com/us/games/locomotion/pc
Over de échte opvolger is nog weinig te vinden...
Mijn laat alleen de windows versie nog spelenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:46 schreef marcb1974 het volgende:
Cool, kan niet wachten.
Helaas krijg ik transport tycoon niet geinstalleerd op mijn pc dus kan het niet meer spelen![]()
Ik kan niet installeren, krijg de foutmelding dat ie een foute directory heeft en kan niet vinden wat het wel moet zijn of waar die melding vandaan komt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Mijn laat alleen de windows versie nog spelen
andere versie "ehm downloade"quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik kan niet installeren, krijg de foutmelding dat ie een foute directory heeft en kan niet vinden wat het wel moet zijn of waar die melding vandaan komt.
Downloaden??? ik zou niet weten waar dat kan en heb gewoon een origineel. Dus uitzoeken waarom ie niet werkt is ook een optie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:59 schreef Joene het volgende:
[..]
andere versie "ehm downloade"
Locomotion komt rond 10/15 september uit.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 11:49 schreef Slaapsmurf het volgende:
Ik hoop ook op meer en dat het snel uitkomt, we hebben zolang moeten wachtten
Nou, ik heb een spel (oud autorace spel) dat ik niet kan updaten als ik de originele cd heb gebruikt voor installatie. Het gedownloade exemplaar kan wel updaten? Dat blijf ik toch zeer vreemd vinden, zeker omdat het gedownloade exemplaar ook nog eens een rip (zonder filmpjes) is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 17:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Downloaden??? ik zou niet weten waar dat kan en heb gewoon een origineel. Dus uitzoeken waarom ie niet werkt is ook een optie.
Het is ook ''wel tof'' op zich, het probleem is alleen dat Transport Tycoon nou eenmaal de bijbel is. In vergelijking met het origineel stelt dit gewoon helemaal niks voor...quote:Op zondag 5 september 2004 20:19 schreef Internationalist het volgende:
Ben ik dan de enige die de demo wel tof vind
Wel een kutstreek dat je zo kort kan spelen trouwens.
Het ziet er beter uit, dat ben ik met je eens, hoewel ik toch de écht groene landschapjes van TT mis. Maar verder vind ik, voor zover ik kan oordelen, TT beter. Het begint al bij de interface, ze hebben geprobeerd die wat te versimpelen, maar hij is alleen maar onhandiger geworden. Het spoorbouw systeem is stompzinnig. Misschien handig voor de ervaren RCT-er of voor de amateur, maar hoe moet ik hiermee ooit een gigantisch netwerk maken waar meer dan 100 treinen op rijden? Dat kan gewoon niet hiermee. Ook wegen bouwen is helemaal niet handig meer. Waarom niet gewoon een lijn trekken waar dan een weg komt? Verder vind ik het ook jammer dat er geen depots meer zijn, het systeem waarmee je nu treinen bouwt is niet erg logisch vind ik, maar daar kan ik nog wel mee leven.quote:Op maandag 6 september 2004 12:02 schreef Internationalist het volgende:
Dan verschillen we daarin van mening
Ik heb nog alleen die busjes bezig gezien en dat zag er veel beter uit, hoe ze bewegen en hun 'geluid' zijn iig stukken verbeterd. En nieuwe, handigere soort haltes. Heb ik niet eerder gezien iig
*Huilend bij aansluit.quote:Op woensdag 8 september 2004 20:56 schreef QyRoZ het volgende:
Ik was zo teleurgesteld in de demo dat ik verder geen aandacht meer ga besteden aan dit spel. Ik blijf wel bij TTD tot de ECHTE opvolger uit komt. Over 10 jaar ofzo.
ik vind het spel dus ook niet super.. speelt voor geen meter.. ik ben natuurlijk niet zo'n door gewinterde TTD fan.. maar ik vind het super leuk om treintjes te laten rijden..quote:Op woensdag 8 september 2004 21:28 schreef Draaitafeltje het volgende:
Voor mij zijn dit redenen om het spel links te laten liggen ik zit me continu te ergeren !
Ik zou dit niet eens een vervolg willen noemen. Dat is het het niet waard. TT(D-Patch) steekt hier mijlenver bovenuit.quote:Op woensdag 8 september 2004 20:46 schreef merino het volgende:
Toch jammer dat Sawyer niet eventjes wat meer aandacht eraan besteed heeft. Het had geweldig kunnen worden terwijl het nu meer aanvoelt als een half-vervolg op Transport Tycoon...
voor transport ycoon hebben we al een topic lopen: http://forum.fok.nl/topic/594167quote:Op donderdag 9 september 2004 19:27 schreef maartena het volgende:
Ik heb de demo gezien/gespeeld en was enigzins teleurgesteld.... Heb nog niet veel gedaan, maar ik probeerde dat bergje voor de ijzermijn weg te buldozen, en kwam hopeloos in de knoei met de land-bewerk mogelijkheden... ik heb 10 minuten zitten knoeien en had nog geen vlak land. Ik zal wel iets verkeerd hebben gedaan
Ik heb de volledige versie intussen ook al liggen, maar nog geen kans gezien om het te installeren. Vanavond mischien.
Voor de fans van het oude TTDLX: http://www.openttd.com - Je hebt hiervoor de TTDLX voor Windows voor nodig voor de graphics, maar het werkt erg goed, zelfs op 1280x1024..... Hopelijk kan ik aan Locomotion wennen, want ik heb nooit Rollercoaster Tycoon gespeeld.
na jou geweldige preek geef ik hem nog 1x een kansje... vind ik het nog steeds nix.. dan knikker ik hem er af..quote:Op vrijdag 10 september 2004 12:27 schreef SuperSiem het volgende:
Ik ga weer Locomotion spelen.
Nee de graphics maken al de bugs goedquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:38 schreef marcb1974 het volgende:
Ik hoop serieus dat de gameplay de graphics goed maakt , want dit is wel heel erg slecht voor een nieuw spel.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 19:22 schreef _kim_ het volgende:
eitje, waar jij je "full-load for coal" vandaan haalt, als je daar op klikt, en inhoud, kun je kiezen tussen coal, iron ore en nog iets
ik heb de demo beetje gespeeld
-ff editje-
het is dus die icon met dat + erbij waar je op klikt, die moet je inhouden, en dan kun je ook kiezen voor iron ore
Ik was in eerste instantie ook teleurgesteld.... maar na gisteren ongeveer een uur gespeeld te hebben moet ik zeggen dat het steeds leuker begint te worden.quote:Op vrijdag 10 september 2004 14:03 schreef Ericjuh het volgende:
na jou geweldige preek geef ik hem nog 1x een kansje... vind ik het nog steeds nix.. dan knikker ik hem er af..
haha , ik bedoel zoiets als, appeltje eitje,quote:Op vrijdag 10 september 2004 21:45 schreef maartena het volgende:
[..]Ik ga het vanavond nog proberen
Bedankt!
Wacht ff..... eitje??
Er zit vooruitgang in maar ik had op zoveel meer gerekend (TTDPatch biedt op sommige gebieden zels meer opties als Locomotion) dat ik nu wel een beetje van een koude kermis thuis kom. Misschien dat ik het later wel weer ga spelen.quote:Op vrijdag 10 september 2004 21:48 schreef maartena het volgende:
Als je zo ontzettend gewend bent aan Transport Tycoon 1, dan is het gewoon even wennen inderdaad......
Landschap verhogen/verlagen, en dan zo de muur in zeg maarquote:Op zondag 12 september 2004 18:33 schreef Mr_Knoxville het volgende:
ok, hoe maak ik een spoortunnel!?
idem.quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Er zit vooruitgang in maar ik had op zoveel meer gerekend (TTDPatch biedt op sommige gebieden zels meer opties als Locomotion) dat ik nu wel een beetje van een koude kermis thuis kom. Misschien dat ik het later wel weer ga spelen.![]()
Jij wil graag RSI?quote:Op maandag 13 september 2004 17:07 schreef CasB het volgende:
Ik heb het hele spel.
Het is heel erg wennen als je TTD gewend bent (zeker omdat hier geen presignals zijn), maar rails aanleggen vind ik wel een stuk beter geworden eigenlijk.
De muis reageert niet zo goed als in windows, dus na een uurtje spelen voel ik het wel in mn handquote:Op dinsdag 14 september 2004 11:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Jij wil graag RSI?
Je kunt met de Scenario Editor een scenario maken waarbij pas bij het starten van het spel een wereld gegenereerd wordt. Je kunt van te voren instellen of je graag platte werelden wilt, berg werelden etc etc.... Ik heb er nu al een stuk of 4 inzitten elk met een ander klimaat en andere instellingen.quote:Op maandag 13 september 2004 17:07 schreef CasB het volgende:
Ik heb het hele spel.
Het is heel erg wennen als je TTD gewend bent (zeker omdat hier geen presignals zijn), maar rails aanleggen vind ik wel een stuk beter geworden eigenlijk. Grafisch had het wel een stuk beter gekund, het lijkt wel alsof ze het zo snel mogelijk in elkaar hebben gedraaid
Maar desalnietemin erg verslavend, maar ik mis de optie om in een random gegenereerde wereld te spelen (er is er wel 1, maar dan zit je alsnog in de woestijn...)
Start de scenario editor, en maak een scenario. Je kunt de optie "generate land only when starting game" inschakelen zodat je iedere keer een ander landschap krijgt. Je kunt instellingen voor bergen, vlakland etc allemaal instellen. Tevens kun je instellen hoeveel AI spelers je wilt, bijvoorbeeld 0quote:Op maandag 13 september 2004 15:16 schreef gasemans het volgende:
Hmm ik vind hem niet slecht moet ik zeggen
heb net 2 dagen binnen
maar wat ik mis is een secario zonder tegen standers.
Je hebt er maar 1 van en dat is een random bij beginners
Ik hou niet zo van tegen standers
http://loco.phoenixscripts.co.uk/index.php?page=networksquote:Op donderdag 16 september 2004 14:03 schreef Kondros het volgende:
kan iemand me helpen met die locomotion...
Hoe in gods name krijg ik 2 treinen op een spoor... wat ik ook probeer het lukt me niet. Kheb ook al doorsteekspooren (die achter het station doorgaan om zo een loop te maken) maar niets lukt. Telkens stoppen ze voor lichten als ze denken dat er ook maar een in de buurt is en dan stoppen ze en uiteindelijk draaien ze gewoon terug... of anders gewoon ene botsing. Ik snap ook niet wanneer je 2 lichten en 1 licht moet gebruiken... plz help me. Geen enkele turitiorial lukt bij mij...
Eh, heb je het niet over TTDX?quote:Op donderdag 16 september 2004 20:59 schreef HansvanOchten het volgende:
Kan iemand mij helpen?
Ik heb de pack gedownload die was aangegeven in een link.
Maar ik krijg geen vehicles, wel in voorgeprogrammeerde scenario's maar niet in random game;s
Inderdaad jaquote:Op maandag 20 september 2004 13:38 schreef QuiteOK_ het volgende:
De Reliability-bug... ik noem het maar een bug want zoals het nu gaat is het nauwelijks te doen als je wat meer voertuigen hebt.. is zeer irritant, ik hoop dat er snel een patch komt die het mogelijk maakt depots te bouwen!![]()
staat dan gewoon tussen de originele scenario's.quote:Op vrijdag 10 september 2004 17:44 schreef bojaaper het volgende:
Ok er zit dus een scenario editor in.. Ik scenario gemaakt en opgeslagen, maar hoe kan je dat scenario dan spelen!?!?!?!
De eerste patch van gebruikers is al beschikbaar. Op http://www.tt-forums.net staat ergens een topic met een "No-Service MOD" erin die je reliability op 0% (=100%) zet waardoor ze nooit meer kapot gaan.quote:Op maandag 20 september 2004 13:38 schreef QuiteOK_ het volgende:
De Reliability-bug... ik noem het maar een bug want zoals het nu gaat is het nauwelijks te doen als je wat meer voertuigen hebt.. is zeer irritant, ik hoop dat er snel een patch komt die het mogelijk maakt depots te bouwen!![]()
Heb ik ook af en toequote:Op dinsdag 5 oktober 2004 16:12 schreef Deviant1nl het volgende:
Net zelfs allemaal drivers geinstalleerd, werkte prima, totdat ik eruit ging, en daarna weer inging. komen ze weer terugHeb zoiets ook wel eens met rct2 gehad, maar is verholpen met driver, en bij deze werkt dat dus niet.
Hmmmmzz![]()
![]()
Het is in ieder geval beter dan Transport Giantquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:01 schreef Tijn het volgende:
Ik zit het sinds vanmiddag te spelen en ik vind het eigenlijk wel tof
Alleen dat treinengebeuren is nog lastig, ze komen elke keer in de knoop met die signalen enzo
denk wel dat locomotion gespeeld wordt, maar niet echt zoveel door de fokkers. het is ook zo geen overbekend spel als the sims ofzoquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 21:47 schreef Tijn het volgende:
Waarom loopt dit topic niet? Spelen zo weinig Locomotion?
Ik vind het hartstikke leuk!
Eurostars wel. Alhoewel die anders heten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:21 schreef Steijn het volgende:
Hebben ze ook ICE-3 treinen? Is voor mij ongeveer wel een vereiste.
Ja, die zag ik al op een van je screenshots. Ook leuk, maar de ICE-3 is nog leuker.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:22 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Eurostars wel. Alhoewel die anders heten.
jaquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:21 schreef Seborik het volgende:
Kun je die Nederlandse treintjes spelen, maar ook nog je gewone treintjes er in houden?
2-way signal?quote:Op zaterdag 20 november 2004 22:13 schreef Jump het volgende:
probleem:
hoe zorg je ervoor dat die laatste trein voor dat signaal werkt voor die wissels? zoals een presignaal in transport tycoon dus. Nu wil die enkel in station rijden als dat middelste perron vrij is. Heb dit ook bij een groot station (8 sporen) waar dan juist een goederentrein op het middelste spoor staat en alle graan en vee treinen tegenhoud, dus staat die daar totaal blok.
thxquote:Op zaterdag 20 november 2004 22:29 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
2-way signal?
Ik speel sowieso zonder geluid.quote:Op zondag 21 november 2004 11:28 schreef Seborik het volgende:
Na een tijdje vallen bij mij de geluidseffecten weg, zijn er meer mensen die daar last van hebben of er een oplossing voor weten?
Ja. Hier.quote:Op zondag 21 november 2004 14:59 schreef BabeWatcher het volgende:
Heeft iemand hem al gezien voor maximaal 20 euri?
Vet! Ga ik es langs denk ik. 20 euro is nog wel te doen op zich.quote:
Je moet even door de zure appel heenbijten.quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:23 schreef Mr_Knoxville het volgende:
ik blijf erbij dat het een kutspel is... hij had deze nooit uit moeten brengen.... Transport Tycoon Deluxe 4 ever
er is wel een no obreakdown van de Nl versiequote:Op zondag 28 november 2004 17:34 schreef QyRoZ het volgende:
Jammer dat er geen no-breakdown versie van die NL-trainset is. En die wrapper voor Locotool snap ik ook niet.
In de NL-trainsets zitten ook ICE-3's.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:21 schreef Steijn het volgende:
Hebben ze ook ICE-3 treinen? Is voor mij ongeveer wel een vereiste.
* QyRoZ speelt nog gewoon TTDx + Patch.
Dat worden dan KLM-Air france vliegtuigenquote:Op maandag 29 november 2004 13:33 schreef Seborik het volgende:
Nu nog KLM-vliegtuigen en Connection-bussen.
Ow, da's bruut.quote:Op maandag 29 november 2004 06:46 schreef QyRoZ het volgende:
In de NL-trainsets zitten ook ICE-3's..
Uit de manual:quote:Op zaterdag 18 december 2004 16:19 schreef SuperSiem het volgende:
Ik heb het de laatste paar dagen ook weer gespeeld, maar ik snap een paar dingen niet echt.
1) Van welke factoren hangt die performancerating af? Alleen winst, of ook hoeveelheid vervoerde goederen, verbonden steden enz?
quote:MONITORING YOUR PROGRESS
The windows and displays described throughout this manual provide you with many ways to monitor your progress and the progress of your opponents. However, there are a few more statistics and displays that help you to assess the effectiveness of your play and monitor certain aspects of the game.Company Value
Company value is one of the many outward indicators of your success. A high company value means that your company is financially healthy, with lots of cash on hand, a steady source of profits, and low debt. Some scenarios require that you achieve a certain company value level in order to win. The following equation is used to calculate company value:Company Value = Cash – Loan + potential sale price of all currently active vehicles + (32 x current monthly profit of all vehicles)
Performance Index
Your Performance Index constantly monitors your proficiency. A high Performance Index shows that you are doing a good job. A low rating indicates that your efforts are not providing for the needs of the towns and people who are depending on you. This rating figures prominently in the goals for many of the scenarios. Your Performance Index is expressed as both a percentage and a verbal rating. The Corporate ratings that correspond to each percentage score are listed in the following table.
VERBAL RATING - PERCENTAGEPlatelayer - 0 – 9.9%
Engineer - 10 – 19.9%
Traffic Manager - 20 – 29.9%
Transport Coordinator - 30 – 39.9%
Route Supervisor - 40 – 49.9%
Director - 50 – 59.9%
Chief Executive - 60 – 69.9%
Chairman - 70 – 79.9%
President - 80 – 89.9%
Tycoon - 90 – 100%
Your Performance Index is continuously updated and shown on the Status Display. When a green up-arrow appears next to the rating, your score is on the rise. When a red down-arrow appears next to the rating, the Performance Index is dropping. This statistic is calculated based on two factors:Monthly Units of Cargo Delivered x Delivery Distance: The amount of cargo you successfully deliver every month multiplied by the distance the cargo was delivered.
Monthly Vehicle Profit/Loss: Positive cash flow with regard to your vehicles leads to a higher rating. Vehicles whose operating costs exceed their income detract from your rating.
Each of these factors accounts for 50% of your Performance Index. You can monitor these statistics and compare your statistics to those of other companies on the Companies List (see “Companies List” on page 64 for details).
The Performance Index is calculated exponentially, so doubling the number of units of cargo you deliver every month doesn’t necessarily double your rating. The higher your rating, the more difficult it is to increase the rating further. In other words, expect large increases
early in the game, and proportionally slower increases as the game progresses.
If you see your Performance Index dropping, check the profitability of your vehicles and cargo routes and eliminate those that are losing money. Also, check the supply and demand at the various stations and passenger stops, and establish new cargo and passenger routes in areas that aren’t adequately served.
Ik heb een lusje liggen met 2 stations op, en de trein laad telkens een 500 passagiers op. Het is niet zozeer de bestemming, de passagiers zijn blij als ze vervoerd kunnen worden, maar dat ze vervoerd worden telt.quote:2) Komen er meer passagiers naar een station als zij vanaf dat station naar meerdere bestemmingen kunnen? Want tot nu is het bij mij eigenlijk altijd zo dat ik twee steden verbind met een spoorlijntje, maar het lijkt mij juist leuk om een heel netwerk op te bouwen, zoals dat in Railroad Tycoon 3 wel kon. Maar volgens mij hadden passagiers in Locomotion geen bestemming, dus dan werkt dit systeem niet.
Kan je die scenario even mailen/uploadenquote:Op woensdag 12 januari 2005 16:33 schreef Jump het volgende:
Men "industrie-as" is al 4 sporen
[[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image001.jpg]afbeelding][/url]
2 sporen aan de rand van de map zijn voor de HST die 4 steden met elkaar verbinden. De binnenste 2 sporen van de 4 bruggen zijn voor de goods, de buitenste 2 sporen voor de ruwe materialen.
[[url=http://images.internix.be/files/Locomotion/image002.jpg]afbeelding][/url]
en zo zit het spoor al vol
en ik vraag me af waarom dat spel altjd 100% cpu gebruikt, ook al doe je niks
Ik speel het soms nog, maar de laatste tijd terug TTDPatch van stal gehaaldquote:Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
Geen last van hierquote:Op zondag 25 september 2005 18:48 schreef QyRoZ het volgende:
Ik krijg een beetje koppijn van de graphics van (Open)TTD tegenwoordig.
Ik speel het ook nog regelmatig. Zelfgemaakt scenario met NL-set, tegenstanders mogen alleen trucks gebruiken. Dus ik heb in no-time een miljard, terwijl de tegenstanders nauwelijks aan een miljoen komen.quote:Op zondag 25 september 2005 18:37 schreef QyRoZ het volgende:
Ben ik de enige die dit spel nog regelmatig speelt?
Gewoon een one-way-raod rond de stad leggen helpt ook, en stukken goedkoperquote:Op maandag 26 september 2005 20:30 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb wel een hekel aan die debiel groeiende steden, maar daar heb ik nu een oplossing voor: ik geef ze een slotgracht van 6 tiles breed.
me tooquote:Op zaterdag 3 april 2004 14:57 schreef Stephan4kant het volgende:
Echt geweldig! Ik speel het spel nu nog!
Begin in een wat grotere stad (in het begin zijn alle steden klein, kies de minst kleine) met een bus, eventueel tussen twee steden als ze niet te ver uit elkaar liggen. Dit is een kleine investering en maakt bijna altijd winst. Als het goed loopt kan je tussen dezelfde haltes een tweede bus laten rijden.quote:Op dinsdag 27 september 2005 09:14 schreef jade64 het volgende:
Zou iemand mij willen helpen met de beginselen van het spel?
Het lukt me namelijk niet om een goedlopend transportbedrijf op te zetten.![]()
Kijk eens op http://www.tt-forums.netquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:01 schreef Keksi het volgende:
He people
Net dit spelletje gekocht en het is geweldig! Maar heeft iemand hier een scenario van NL gezien?? Heb inmiddels de NL-voertuigen set maar nu nog Nederland zelf!
Groet!
Ik zal het eens proberen, maar hoezo zou dat moeten werken dan?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:55 schreef Jump het volgende:
Bij het station, dubbele lichten aan de ingang zetten
Het werkt.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:55 schreef Jump het volgende:
Bij het station, dubbele lichten aan de ingang zetten
Kijk eens naar dat screenshot, bij die bovenste 2 sporen gaat het wel goed?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:27 schreef Jump het volgende:
Bij enkele signalen kiezen ze de kortste weg, bij dubbele signalen kijken ze welk er groen is
quote:Op zondag 6 november 2005 15:05 schreef Jump het volgende:
http://www.chrissawyer.com/feature6.htm
Deze lijkt me zo tof. Je eigen trein besturen![]()
je hebt: DRIVER, en ook SHUNT. Probeer het zelfde eens met FREECASH
Busted:
[afbeelding]
Die 2e screenshot ziet er erg apart uit. Hoe werkt dat? Je kan ook de tegengestelde richting oprijden?quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:29 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
Knooppuntje
[afbeelding]
Zes-sporig stuk (bijzonder efficient trouwens, kan enorm veel verkeer aan, probleem zit hem nu nog in de infra er voor en er achter).
Welke scenarios speel je?quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:16 schreef QyRoZ het volgende:
Het hele idee daarvan is dat snelle treinen (die 300 halen) de hele langzame (die 80 rijden) kunnen inhalen, ze kiezen automatisch het pad van de minste weerstand waardoor alles perfect doorrijdt.![]()
Zeker, maar de maps zijn echt veel te klein. Het is niet eens rendabel om vliegtuigen op te zetten, zodra er electrische treinen zijn verliezen de vliegtuigen hun snelheidswinst door het taxiën. Ik heb ook alleen maar treinen.quote:
Investeer in goederenvervoer, als je passagierstations (of haltes) hebt kan je nooit 100% van het aanbod oppikken, met goederenvervoer lukt dit meestal wel. Passagiers zijn in het begin wel noodzakelijk om kapitaal op te bouwen en een zekere bron van inkomsten te hebben. Als je genoeg geld hebt: stoppen met passagiers/post.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:13 schreef mschol het volgende:
met deze kick een vraagje:
hoe krijg ik me % omhoog ik blijf steken op slechts 25-35%
en ik krijg het niet hoger..?
Maar treinen zijn ook het enige wat het spel echt leuk maakt, dus dat komt mooi uit.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 17:33 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Zeker, maar de maps zijn echt veel te klein. Het is niet eens rendabel om vliegtuigen op te zetten, zodra er electrische treinen zijn verliezen de vliegtuigen hun snelheidswinst door het taxiën. Ik heb ook alleen maar treinen.
is het uberhaupt wel eens iemand gelukt om alle mappen uit te spelen?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:42 schreef sk888er het volgende:
Weet iemand hoe je die 4 eilanden map van de expert mode moet halen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om een start kapitaal op te bouwen.
Die zijn echt super vetquote:Op zondag 9 juli 2006 14:45 schreef mschol het volgende:
[..]
is het uberhaupt wel eens iemand gelukt om alle mappen uit te spelen?
ik heb voor de gein eens de laatste expert map opgestart (100 jaar durende missie, haal een performance index van 90%) ik krijg dat dus echt niet voor elkaar..
en die andere bedrijven mogen van mij echt failliet gaat
10 euro? waar?quote:Op zondag 9 juli 2006 22:50 schreef unstoppablemark het volgende:
Hmm de reviews van dit spel zijn niet echt super. Maarja kan het altijd proberen voor 10 euro
Reviews niet super? Wat mij betreft het beste spel ooit gemaakt.quote:Op zondag 9 juli 2006 22:50 schreef unstoppablemark het volgende:
Hmm de reviews van dit spel zijn niet echt super. Maarja kan het altijd proberen voor 10 euro
Dit lijkt absoluut niet op simsity, de bedoeling in het kort is dat je steden en industrieen met elkaar moet verbinden dmv bussen, trucks, treinen, vliegtuigen en boten.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:50 schreef unstoppablemark het volgende:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/920180.asp Maar dat zal ook wel niet alles zeggen. Is dit trouwens net zoiets als simcity ?
Ik dacht dat ik dit spel ergens gezien had voor tien euro maar zal me vergist hebben. goedkoopste die ik nu zie is 20 euro.
ik weet niet hoor maar de goedkoopste is 15,24quote:Op maandag 10 juli 2006 18:01 schreef sk888er het volgende:
[..]
Dit lijkt absoluut niet op simsity, de bedoeling in het kort is dat je steden en industrieen met elkaar moet verbinden dmv bussen, trucks, treinen, vliegtuigen en boten.
Goedkoopste is idd 10 euro: http://budgetgaming.nl/ga(...)s+locomotion_PC.html
vanmiddag stond er nog 1 van ¤10,- tussenquote:Op maandag 10 juli 2006 23:40 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet hoor maar de goedkoopste is 15,24
enige wat tie gek doet bij mij is de beeld beetje corrupt raakt (enekeer duurt het langer dan de andere keer voordat het gebeurd..quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:36 schreef DrDentz het volgende:
Die graphics, geweldiggewoon een geupdate versie van Transport Tycoon
hij blijft crashen bij mij [gedownloade versie].. moet 'm eens ergens kopen![]()
Ik ookquote:
Hij is inderdaad een puike spellenmaker!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:18 schreef Scarface2004 het volgende:
Chris Sawyer maakte wel mooie spellen ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |