quote:eerste dag achter de rug, lekker opgeschoten:
- Interieur eruit (dashboard nog niet nodig)
- Spiegels, portiergrepen, voor + achterbumper, achterklep en cabrioletkap gedemonteerd
- Zijruiten eruit
- Antenne gedemonteerd
- Koplampen + achterlichten gedemonteerd
We hebben de bodykit even gepast en hierbij HULDE AAN C-WEST! Ongelooflijke pasvorm, hadden ze bij het demontagebedrijf nog niet eerder meegemaakt. Erg netjes dus.
quote:Vandaag is het motorblok eruitgehaald en is de voorruit gedemonteerd. Het motorblok wordt morgen opgehaald door de persoon die de Supercharger gaat monteren.
De voorruit en zijruiten breng ik morgen naar Autoruitservice van de Ven, een bedrijf die gespecialiseerd is in verschillende soorten raamfolie. Daar worden de ruiten voorzien van een "lichte" tint.
Volgende stap is het "spuitklaar" maken van de auto.
quote:Vandaag zijn de voorschermen gedemonteerd en zijn ze begonnen met het strak maken van de achterklep en antennegat. Hiervoor gebruiken ze een ouderwetse methode (metaal) wat ervoor zorgt dat het één geheel wordt.
quote:Vandaag zijn ze alleen bezig geweest met het dichtmaken van de linker-uitlaat-uitsparing. Flink wat werk, maar zeker netjes gedaan. De lijn loopt perfect door en als het straks klaar en gespoten is, lijkt het alsof het origineel is (en laat dát nou net de bedoeling zijn).
quote:Vandaag ff wezen kijken bij de Superchargeropbouwman. Het valt allemaal mee, over bepaalde dingen is ie niet helemaal te spreken en gaat daarom nog e.e.a. aanpassen.
We hebben gekeken of alles past en dat ziet er allemaal goed uit. Nu wordt alles gecontroleerd, koppelingsplaat wordt naar Duitsland gestuurd en aangepast voor meer vermogen.
quote:In het motorcompartiment is nu bijna alles verwijderd en ze zijn ook begonnen met schuren. Woensdag of donderdag gaat ie op transport naar de spuitplaats.
quote:Voorbereidend werk is bijna gedaan, het lijkt er nu toch echt op dat ie volgende week naar de spuitplaats kan.
13-03-2004quote:Auto zou vandaag richting spuiterij gaan, wordt dus nu pas volgende week
quote:Na een reis van 740 km weer thuisgekomen met m´n velgen, dashboard, stuur en motorkap.
Dashboard is erg mooi geworden. Niet te schreeuwerig en slechts kleine details die zijn gewijzigd. Een echte leek zal waarschijnlijk niet zien dat er iets veranderd is.
Grootste wijziging is de bekleding. Voor twee Defi meters en de control-unit is een mooi paneeltje gemaakt op de plaats waar normaal gesproken de radio te vinden is. De radio krijgt een etappe hoger zijn plaatsje. De A´PEXI´s komen in de ventilatie-units.
Voornamelijk eigen werk. Bepaalde onderdelen doe ik samen met enkele bedrijven,dit heeft mede te maken door het feit dat ik de spullen via mijn groothandel verkoop. Het is begonnen als een privé hobbyproject, maar heb besloten mijn bedrijfsactiviteiten wat verder te gaan uitbreiden en ook de carstyling/audio te gaan doen. De auto zal ook ingezet gaan worden als demo-auto voor mijn bedrijf en er zullen zeer zeker meerdere (serieuze) demo-auto´s volgenquote:Op maandag 29 maart 2004 23:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Resultaat is![]()
Maar hoe financiër je dit eigenlijk? Sponsor of allemaal eigen werk?
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een![]()
Wat is er nog origineel aan de auto ?
pssst Ik zie nog helemaal geen uitlaatquote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef -Muse- het volgende:
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit
Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?
(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
Iig de spatbordenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een![]()
Wat is er nog origineel aan de auto ?
Uitlaat is nog onderweg vanuit Japan. Ze hadden de verkeerde gestuurd, nu laat ik eentje overkomen per luchtpost. Het is een enkele geheel titanium Veilside catback systeem.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef -Muse- het volgende:
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit
Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?
(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
Veilside onderdelen zijn idd vrij kostbaar. De GT-Wing is inmiddels teruggestuurd, aangezien het een erg droevige kwaliteit bleek te zijn. Ook de pootjes zagen er niet uit.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:53 schreef DeFlip het volgende:
hoeveel hebben die veilside onderdelen je gekost? ik heb gehoord dat ze nogal duur zijn
Past idd niet bij de auto, gewoon een nette, strakke kleur die niet te schreeuwerig overkomt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:50 schreef Maxxieh het volgende:
Thank god heb je geen paarse (japanse kleuren) kleur gekozen!![]()
Ga je hem nog bestickeren, of laat je hem mooi strak ?:)
Echt een prachtige auto, ben ook zeker benieuwd naar de prestaties!![]()
Ramen zijn licht getint. Je kunt het beter zien als de kap erop zit, zal vanavond fotootjes plaatsen. Wou perse geen superdonkere tint, zonde om het interieur te verstoppenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:46 schreef UnrealMarc het volgende:
Hij's mooi !!
nog een vraagje:
worden de ramen ook getint? of is dat nu al gedaan, k zie het niet goed....![]()
Ten eerste is het beter voor de performance (vooral i.c.m. de supercharger) en ten tweede is het anders dan anders. Je ziet ze alleen maar rijden met twee uitlaten, vandaar dat het samen met punt 1 de reden was om over te gaan op 1 uitlaat.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:27 schreef LSD het volgende:
het zal misschien al wel een enkele keer gevraagd zijn, maar dat kon ik niet vinden, maar waarom ben je over gegaan op een enkele uitlaat? is twee te duur, onzinnig, of vind je het gewoon niet mooi?
dit viel me overigens al een tijd terug op toen de eerste foto's online kwamen...
Is mij niet bekend. Er zijn ook kappen met "luchtgaten", maar die vond ik weer net té en had verder geen positieve invloed op de prestaties.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:44 schreef B_BOY het volgende:
dikke wagen. hij is zeker wel bruut. die carbon motorkap voert toch ook de warmte sneller af als een gewone reguliere motorkap?
heheh, tell me about itquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:22 schreef PatrickJamex het volgende:
Is uiteraard persoonlijk, maar ik ben zelf echt een Carbonfiel![]()
1 uitlaat is mooier!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:31 schreef PatrickJamex het volgende:
[..]
Ten eerste is het beter voor de performance (vooral i.c.m. de supercharger) en ten tweede is het anders dan anders. Je ziet ze alleen maar rijden met twee uitlaten, vandaar dat het samen met punt 1 de reden was om over te gaan op 1 uitlaat.
De perfecte reactie! Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:47 schreef Thermo het volgende:
Holy sh*T! Volk velgen eronder, NIET bestikkeren... GAAN!
bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Die voorkant wat een heerlijk smoelwerk.
komt door het breken van het licht dat je die kleurverschillen zietquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:34 schreef PatrickJamex het volgende:
Hehehe, nee. Carbon spuit je niet. Het lijkt op de foto idd erg zwart, maar in het echt ziet het er heel anders uit.
[afbeelding]
Zie zijn reactie: klikquote:Op zondag 4 april 2004 15:49 schreef Snoop_Dogg het volgende:
heeeel mooi maar ik begrijp niet waarom je 2 uitlaten verranderd naar 1
ik vin 2 veel stoerder zker aan iedere kant een zoals standaars s2000
De velgen zitten er idd nog niet opquote:Op zondag 4 april 2004 21:05 schreef Two_Tribes het volgende:
Zitten die velgen er nog niet op, of ligt dat aan mij?
In een beeldschermpje onder de toerenteller.quote:Op maandag 5 april 2004 18:43 schreef VjenneKloetn het volgende:
Vooral die toerenteller vind ik gaaf. En mischien domme vraag, maar waar zit je Km/H teller nu dan?
[afbeelding]
Het vliegwiel zorgt ervoor dat de zuigers over hun onderste dode punt heen getrokken worden. Hoe meer cilinders je hebt, hoe lichter het vliegwiel. En hoe lichter het vliegwiel, hoe onstabieler een 4 cilinder gaat lopen. Maar daardoor komt hij wel sneller in de toeren.quote:Op maandag 5 april 2004 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Leek vraag
Wat doet een vliegwiel
en waar is een Aftercooler voor
Ah! Vond die andere metertjes ook al te priegelig. Alleen vind ik digitaal niet zo mooi.quote:Op maandag 5 april 2004 18:45 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
In een beeldschermpje onder de toerenteller.
Vliegwiel zie antwoord Cyberdoggquote:Op maandag 5 april 2004 18:47 schreef Steve-O het volgende:
Leek vraag
Wat doet een vliegwiel
en waar is een Aftercooler voor
Zijn eigen bedrijf, geldquote:Op maandag 5 april 2004 20:17 schreef Nism0 het volgende:
door wie worden jullie gesponsord met die bak?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:37 schreef PatrickJamex het volgende:
Volk wielen gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen heeft die knuppel die het gemonteerd heeft aan de rechterkant de 7,5 J velg achter gedaan en de 8,5 J voor. Wordt dus nog even verwisseld. Ook moet ie nodig uitgelijnd worden![]()
bij mijn weten blijft hij clean. Alleen een paar stickers op de ramen van zijn toekomstige bedrijfquote:Op dinsdag 6 april 2004 20:49 schreef ook_gek het volgende:
komen er ook merk plak plaatjes op te staan?
Of andere leuke strepen?
Laat dat ff maar achterwege. Want ook al heeft hij het vermogen om zo'n project realiseren. Gaat hier ook de nodige tijd overheen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:40 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hmmz, ondanks dat het best een aparte kleur zal zijn vind ik dat zilvergrijs erg saai. Misschien dat ie in het echt indrukwekkender is, maar ik vind hem niet zo bijzonder. NOFI
Wel respect voor het feit dat je ff een s2k om bent gaan bouwen
Ik snap het ff niet... Heb je de verkeerde gequote? Waar staat at voor?quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:51 schreef jacco het volgende:
[..]
Laat at ff maar achterwege. Want ook al heeft hij het vermogen om zo'n project realiseren. Gaat hier ook de nodige tijd overheen.
Sorry de D vergeten. en heb je wel goed gequotequote:Op dinsdag 6 april 2004 22:24 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Ik snap het ff niet... Heb je de verkeerde gequote? Waar staat at voor?
Neequote:Op dinsdag 6 april 2004 22:47 schreef Sjoewe het volgende:
Komt de nog een hartop bij? Die staan echt uberstoer
Uhm die zijn er even afquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:50 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Waar zijn de spiegels?
aha, das idd een stuk duidelijkerquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:45 schreef jacco het volgende:
[..]
Sorry de D vergeten. en heb je wel goed gequote
quote:08-04-2004
Wat meer nieuws: APR Carbon Mirrors & Radiator Shroud zijn binnen (heb ik alleen nog niet in huis), ga ik morgen in Amsterdam monteren. De APR GTC-Wing ligt bij de douane, maar die fokkers geven het ding morgen pas vrij. Hij wordt dus meegenomen naar de ETS, waar we hem alsnog kunnen "monteren".
Stoelen blijken met een andere container te komen, heel misschien komt die morgen bij Spoon Engeland aan. Als dit het geval is, nemen ze ze nog mee naar Amsterdam. Dan maar hopen dat het niet teveel werk is om de rails aan te passen (hoewel dit waarschijnlijk wel het geval zal zijn). Vanavond eerst maar weer de originele stoelen monteren.
Wordt nog spannend dus. Maandag ben ik op de ETS. Ik zal wel eens wat plaatjes van het ding gaan schieten.quote:Op donderdag 8 april 2004 14:45 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
Dat komt omdat het cabron isquote:Op donderdag 8 april 2004 19:40 schreef AltamirA het volgende:
Beetje zonde van die zwarte motorkap, maar verder super ja!
carbonquote:Op vrijdag 9 april 2004 09:18 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat komt omdat het cabron is
Shitquote:Op vrijdag 9 april 2004 10:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
carbon![]()
ow laatste foto's niet gezien, je hebt al andere Rims !!! nu issie nog veel mooierquote:Op zaterdag 10 april 2004 15:20 schreef GWD het volgende:
heel erg prachtige auto is het geworden ... alleen de velgen hadden wel iets groter gekunt en iets meer chrome dan wat er nu onder zit, maar dat is een kwestie van smaak
voor de reset .. mijn diepe diepe bewondering en respect voor dit prachtige project
kartonquote:Op vrijdag 9 april 2004 10:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
carbon![]()
heb ik net gedaan:Dquote:Op zaterdag 10 april 2004 15:28 schreef BazzoS het volgende:
ik ga even scheuren met mijn s2000 in NFSU
ik toch ookquote:Op zaterdag 10 april 2004 16:04 schreef B_BOY het volgende:
[..]
heb ik net gedaan:D
heb je meer foto's??quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef StephanL het volgende:
Inclusief babes![]()
Als het goed is moet deze het zijn, stond er maar 1 dus
[afbeelding]
Nee dat was de enige., sorryquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:50 schreef drelletje het volgende:
[..]
heb je meer foto's??
lolquote:Op zaterdag 10 april 2004 20:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Teveel om z'n rijbewijs te behouden vermoed ik
Tenminste... dat zou bij mij zo zijn
mee eens..de rest was nog mooi strak en deze verpest de lijn..quote:Op zondag 11 april 2004 13:50 schreef D.Rose het volgende:
die strijkplank achterop is echt a no go
Nee zat er niet onder, moet die nog binnen krijgen namelijk, dus vandaar.quote:Op zondag 11 april 2004 17:19 schreef blindfolt het volgende:
Ik ben net terug uit Amsterdam en heb hem dus ook zien staan.
Zag ik het nu goed dat er geen einddemper onder zat?
verder super!!
Spreekt iedereen nu in naam van Patrick of heb ik iets gemist?quote:Op zondag 11 april 2004 18:57 schreef StephanL het volgende:
Nee zat er niet onder, moet die nog binnen krijgen namelijk, dus vandaar.
Jah gewoon veel lezen er overquote:Op zondag 11 april 2004 19:22 schreef rebel84 het volgende:
[..]
Spreekt iedereen nu in naam van Patrick of heb ik iets gemist?
Deze babe (inclusief mezelf):quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:48 schreef StephanL het volgende:
Inclusief babes![]()
Als het goed is moet deze het zijn, stond er maar 1 dus
[afbeelding]
Je had haar stevig vast moeten pakkenquote:Op dinsdag 13 april 2004 16:32 schreef FooKz het volgende:
[..]
Deze babe (inclusief mezelf):
http://home.wanadoo.nl/dammers/Amsterdam/xChick%20DelSol2.JPG
![]()
als auto bij mij thuis stond zou ik gaan pimpenquote:Op zondag 18 april 2004 21:27 schreef jacco het volgende:
17-04-2004
Auto staat momenteel bij mij thuis, dus ben even Hobby-Bob geweest. Heb de spiegels even goed vastgezet en de APR Radiator Shroud gemonteerd. Ziet er gelijk een stuk netter uit.
ZEKER! Zo denk ik er dus ook overquote:Op zondag 18 april 2004 21:52 schreef B_BOY het volgende:
[..]
als auto bij mij thuis stond zou ik gaan pimpenen gaan scheuren
daar istie tog voor
![]()
idd, of gewoon een bloedgeil filmpje ervanquote:Op zondag 18 april 2004 23:57 schreef Party_P het volgende:
ik wil nog wel sound files hiero zien van het motorgeluid, aub
Mja okequote:Op maandag 19 april 2004 08:50 schreef PatrickJamex het volgende:
Auto is nog niet "af". Uitlaat moet nog gemaakt worden en daarna is het afstellen geblazen, de auto is dus nu nog niet rijdbaar
Verder zit ik nog op veel onderdelen te wachten, dus het eind is nog lang niet in zicht.
Waar is dat voor als ik vragen mag.. Het lijkt mij alleen bescherming van de radiator aan de bovenkant en een stuk versiering of zit er ook nog een stukje performance aan vast?quote:Op zondag 18 april 2004 21:27 schreef jacco het volgende:
17-04-2004
Auto staat momenteel bij mij thuis, dus ben even Hobby-Bob geweest. Heb de spiegels even goed vastgezet en de APR Radiator Shroud gemonteerd. Ziet er gelijk een stuk netter uit.
Bijna goed: het is alcantara (extra A-tje)quote:Op maandag 24 mei 2004 16:39 schreef DeBastaard het volgende:
Das volgens mij alcantra leer ofzoiets ??
dat is serieus lichtquote:Op maandag 19 juli 2004 18:45 schreef PatrickJamex het volgende:
Ongeveer 4 kg![]()
its gonna flyquote:Op maandag 19 juli 2004 18:47 schreef BazzoS het volgende:
[..]
dat is serieus licht
quote:Op maandag 19 juli 2004 22:50 schreef PeuRac het volgende:
* Steve-O2 kwijlt
heel wat beter dan die Fiats 126'jes en FSO's Polonez waar je hier meer wordt dood gegooid.
WATTE????
Dat ja.
Ja, ik heb dus echt gelijk. In deze rij ik NFSquote:Op maandag 19 juli 2004 22:58 schreef BMWM3 het volgende:
Volgens mij heb ik in die auto gereden
ja leuk, paar pagina's terug had ik ook al een s2000 in nfsu :pquote:Op maandag 19 juli 2004 23:09 schreef BMWM3 het volgende:
[..]
Ja, ik heb dus echt gelijk. In deze rij ik NFS
[afbeelding]
quote:Op maandag 19 juli 2004 23:50 schreef BazzoS het volgende:
[..]
ja leuk, paar pagina's terug had ik ook al een s2000 in nfsu :p
-edit- deze dus:
http://members.chello.nl/m.immink2/s2000.jpg
Ik zit op t moment enkele weken in Polenquote:Op maandag 19 juli 2004 22:59 schreef Steve-O2 het volgende:
[..]
quote:31-08-2004
It´s alive!!! Na 7 maanden en 3 weken heb ik hem weer horen lopen.....en hij loopt super!!! Geluid van de charger is ganz geil en de BOV klinkt ook erg lekker. Uitlaatsound is ook helemaal top, dus ik = blij.
Filmpjes:
Stationair front (1.9 mb)
Stationair rear (1.7 mb)
Vroem front (5.6 mb)
Vroem rear (2.8 mb)
Helaas ook weer een tegenslag gehad: De Rotora Big Brake Kit past niet i.c.m. de wielen.....dat wordt dus op zoek naar andere remmen
wat hij zegt!quote:Op woensdag 1 september 2004 18:05 schreef ThaFreak het volgende:
damm een erg geil geluidje komt eruit![]()
is standaard jaquote:Op woensdag 1 september 2004 21:22 schreef Freak_66 het volgende:
super vet gedaan. en dat derde remlicht in de kofferbakdeksel (weet niet of dat standaard is) ziet er echt super uit
Tjaa dat vind jij.... maar dat er allemaal "gamertjes" die NFS:U hebben gespeeld reageren met "ooh mooi" zegt ook heel veelquote:Op maandag 6 september 2004 19:20 schreef PatrickJamex het volgende:
@ nero: Thanks voor je reactie, ook eens leuk dat er iemand reageert die géén smaak heeft
Wat dacht je van de P.I.M.P legend die je in de reflectie van het raam zietquote:Op maandag 6 september 2004 20:19 schreef ninja-mod het volgende:
Dat ding klinkt nog altijd gewoon TE lekker![]()
Al een volgende auto op het oog voor zo'n xtreme makeover?![]()
Kijk even naar de knipoog achter mijn reactie, iedereen mag zijn eigen mening hebben. Ik lig er iig niet wakker van als iemand ´m niet mooi vind, bouw de auto voor mezelfquote:Op maandag 6 september 2004 20:11 schreef nero355 het volgende:
[..]
Tjaa dat vind jij.... maar dat er allemaal "gamertjes" die NFS:U hebben gespeeld reageren met "ooh mooi" zegt ook heel veel
Serieus : Zonde van de auto + het geld
die velgenquote:Op maandag 6 september 2004 21:06 schreef jacco het volgende:
Je rijd Honda of je rijd Honda
[afbeelding]
quote:
09-09-2004
Vandaag weer een knoop doorgehakt: Stoelen!!
Bride blijkt ook een crime te zijn qua leveringen en als ze te leveren zijn in de USA, willen ze niet "Over seas" verzenden. Dus ben me gaan focussen op iets anders. Beetje links en rechts gezocht, maar bleef hangen bij een model waar ik al eerder naar had gekeken.
Iets hogere prijsklasse dan Spoon en Bride, maar erg uniek en uiteraard kwalitatief niet te evenaren:
Recaro SP-A Full Kevlar
Hetzelfde model als de bekende SP-G, alleen dan geheel van Kevlar. Weegt circa 4,5 kg.
Als het goed is worden ze hier volgende week afgeleverd
quote:1-09-2004
Zo, weer een klein stapje verder. Vandaag is de auto uitgelijnd, wielen staan er nu eindelijk weer fatsoenlijk onder
Toda Exhaust Manifoldquote:Ook nog een leuk bruikbaar dingetje gekocht:
quote:14-09-04
stoelen binnen
Toch vind ik dat er een spoiler op hoort, hij lijkt wat kaal zoquote:Op dinsdag 14 september 2004 13:31 schreef ThaFreak het volgende:
Zoiets..quote:01-10-2004
Vandaag de oplossing besteld voor het monteren van de gordels: Cusco 4 point rollbar with harnessbar. Vrijwel de enige, veilige optie om een 4-puntsgordel te monteren.Op de foto is ie blauw, ik heb een zwarte besteld.
08-10-2004
Kofferklep is binnen, foto´s maak ik morgen. Dan ga ik ´m monteren.
Ook plaats ik eerst de originele gordels terug, zodat ie volgende week iig voor de APK kan. Eind deze maand staat de auto in Mechelen en het is de bedoeling dat ik de auto er heenrijd.
Nog iets leuks besteld:
Max Speed Motorsports Carbon Fiber Center Console.
15-10-2004
Vandaag APK-dag.....en uiteraard zonder problemen
Gisteravond de kofferklep definitief gemonteerd. Moest nog gaten boren voor montagepunten en aansluiting van derde remlicht.
Resultaat:
16-10-2004
Auto klaarmaken voor het rijden. D.w.z. nog wat kleine puntjes op de i.
Eerst spruitstuk gemonteerd, bleek een eenvoudig klusje te zijn. Aangezien de Toda nog een extra montagepunt voor een sensor heeft hebben we er gelijk nog eentje extra geplaatst.
Kentekenplaten moesten ook nog gemonteerd worden:
Daarna hebben we een stukkie gereden om de Air/fuel te controleren. Gelukkig niks mis mee, alleen zodra ie boost gaat draaien krijgt ie geen benzine genoeg en knijpt ´m af. Ik heb even wat research gedaan en het blijkt dat de A´PEXi niet het meest geschikte apparaat is i.c.m. de Vortech. Ik heb een soortgelijk verhaal gelezen en de auto liep ná verwijdering van de A´PEXi wél goed. Ik kan er gewoon mee rijden, maar dus niet gaan trappen. Maakt dus niks uit, want ik moet sowieso de eerste tijd rustig aan doen i.v.m. “inrijden”.
Nu is het verwijderen van dat ding een simpele oplossing, maar dan kun je helemáál niks meer afstellen en veilig stellen. Vandaar dat ik nu toch voor een standalone heb gekozen. Deze vervangt de originele Honda ECU én de Vortech computer. Na installatie kan de laptop geplugged worden en kan het afstellen beginnen. Arnout van www.supras.nl gaat dit voor me doen. Afstellen van zo´n apparaat is een vak apart en gelukkig heeft hij die kennis.
Nog ff close-upje van kofferklep:
05-01-2005
Niet veel veranderingen, auto staat te overwinteren bij mijn Honda dealer
Rollbar is onderweg, zodra dat ding binnen is kunnen we in principe weer aan de slag. Dan gaan ook de stoelen erin en de Takata´s.
Verder wijzigingen:
End of story voor de Carbon Wing. Ik vind het kontje met de Carbon Trunk mooi genoeg en vind ´t toch zonde om daar zo´n apparaat op te plaatsen. Nu blijft ie mooi en clean.
Audio is ook nog een twijfelgevalletje. Nu we bezig zijn met de Skyline, loop ik er over te denken om met de S2k hetzelfde te doen (no audio). Maybe alleen een headunit en wat kleine, goede speakertjes.
AEM EMS is waarschijnlijk ook exit. Na installatie zal het Honda-karakter geheel verdwenen zijn en dat vind ik toch ook weer zonde. We gaan nu eerst de auto laten lopen op alleen de Vortech computer om te kijken wat de (A/F) waardes zijn. Als het goed is, laten we het zo.
http://www.kingruler.nl/g(...)t_albumName=album157quote:Samen met Randall een R33 gekocht, zijn we nu aan het strippen en daarna gaan we ´m weer opbouwen a la onze style. Zal binnenkort nog ff wat meer foto´s online zetten.
H23A Solquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:29 schreef ijsmeis het volgende:
Ik wil ook nog even zeggen dat dit niet zijn enige auto is.
De eigenaar is geen piloot. Dat is een andere Ransbalquote:Op donderdag 17 februari 2005 14:49 schreef Estolan het volgende:
volgens mij is hij ook Piloot, dus waar moet je anders je geld in stoppen
De H23a sol is niet van Patrick (eigenaar S2000) en ook niet meer in handen van de bouwer (piloot) hij is vorig jaar verkocht.quote:Op donderdag 17 februari 2005 14:52 schreef pAin het volgende:
[..]
H23A Sol.
is die trouwens al klaar??
Ow ja.....quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:29 schreef jacco het volgende:
[..]
De H23a sol is niet van Patrick (eigenaar S2000) en ook niet meer in handen van de bouwer (piloot) hij is vorig jaar verkocht.
De S2000 is in eigen beheer gemaakt net zoals de Del Sol. Deze projecten hebben dus niks met DBM te maken.quote:Op donderdag 17 februari 2005 18:37 schreef Estolan het volgende:
oja dat was het
maarja allemaal bij DBM, en das niks
Hij wilde er ITB's op maken. Maar dat is nooit goed van de grond gekomen. Maar voor de rest is de Sol gewoon af. Hij is nu met 3 anderen bezig een drag race CRX te maken. En samen met de eigenaar van de S2000 is hij een skyline R33 project begonnen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 19:35 schreef pAin het volgende:
[..]
Ow ja.....
Hmmm, ok, die Sol is verkocht, maar heeft ie hem ooit afgekregen of was er zoveel werk aan dat ie zich er niet kon toe leggen (ik had ergens gelezen dat die kerel echt gekke dingen wilde gaan doen, z'n eigen vliegmachine bouwen van die auto??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |