abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18053438
[project] Patrick Jamex's Honda S2000 huge update
Na meer dan 17000 views en een time out bij het veranderen van de openingspost hier dan het nieuwe topic met de geupdate openigspost....


In dit topic zullen jullie een complete verbouwing zien van een Honda S2000 van Patrick Jamex die lid is van StreetLegalHonda

Eerst een een foto van de staat voor het begin van het project:
voorkant

achterkant

................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................

We zullen eerst eens kijken naar een paar spullen die gemonteerd gaan worden:

C-West Body Kit
Voorbumper

Zijskirts

Achterbumper

Airductcovers

................................................................................................................................................................................................

motormods
vortech supercharger

Watercooler

Aftercooler

Luchtinlaat

Blow Off Valve (BOV)

Toda Exhaust Manifold, zal later worden gemonteerd

Veilside Titanium Single

Spoon Flywheel

................................................................................................................................................................................................

Interieur mods
Spoon Carbon Bucket Seats

A'PEXi V-AFC II

A'PEXi RSM Rev/Speed Meter

Science Of Speed A-Pillar Gauge Pod

Defi Link Control Unit II

Defi Link BF Boost Gauge
Defi Link BF Oil Press Gauge
Defi Link BF Oil Temp Gauge
Defi Link BF EGT Gauge


Voodoo Shiftknob

Takata MPH-340R Seatbelts

................................................................................................................................................................................................

Overige exterieur mods
Veilside Carbon Wing, zelfde model alleen lager

Spoon Carbon Plug Cover

Visracing Carbon Hood

Yokohama AVS Sport Tires

Volk Racing

carbon spiegels

................................................................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................................

Hieronder stukjes en plaatjes wat er al gebeurt is:

10-01-2004
quote:
eerste dag achter de rug, lekker opgeschoten:

- Interieur eruit (dashboard nog niet nodig)
- Spiegels, portiergrepen, voor + achterbumper, achterklep en cabrioletkap gedemonteerd
- Zijruiten eruit
- Antenne gedemonteerd
- Koplampen + achterlichten gedemonteerd

We hebben de bodykit even gepast en hierbij HULDE AAN C-WEST! Ongelooflijke pasvorm, hadden ze bij het demontagebedrijf nog niet eerder meegemaakt. Erg netjes dus.






14-01-2004
quote:
Vandaag is het motorblok eruitgehaald en is de voorruit gedemonteerd. Het motorblok wordt morgen opgehaald door de persoon die de Supercharger gaat monteren.

De voorruit en zijruiten breng ik morgen naar Autoruitservice van de Ven, een bedrijf die gespecialiseerd is in verschillende soorten raamfolie. Daar worden de ruiten voorzien van een "lichte" tint.

Volgende stap is het "spuitklaar" maken van de auto.






15-01-04
quote:
Vandaag zijn de voorschermen gedemonteerd en zijn ze begonnen met het strak maken van de achterklep en antennegat. Hiervoor gebruiken ze een ouderwetse methode (metaal) wat ervoor zorgt dat het één geheel wordt.








17-01-04
quote:
Vandaag zijn ze alleen bezig geweest met het dichtmaken van de linker-uitlaat-uitsparing. Flink wat werk, maar zeker netjes gedaan. De lijn loopt perfect door en als het straks klaar en gespoten is, lijkt het alsof het origineel is (en laat dát nou net de bedoeling zijn).








18-01-04
quote:
Vandaag ff wezen kijken bij de Superchargeropbouwman. Het valt allemaal mee, over bepaalde dingen is ie niet helemaal te spreken en gaat daarom nog e.e.a. aanpassen.

We hebben gekeken of alles past en dat ziet er allemaal goed uit. Nu wordt alles gecontroleerd, koppelingsplaat wordt naar Duitsland gestuurd en aangepast voor meer vermogen.








Nieuw en beter punt voor olietoevoer naar charger

Olietoevoer voor supercharger klaar


19-01-04
quote:
In het motorcompartiment is nu bijna alles verwijderd en ze zijn ook begonnen met schuren. Woensdag of donderdag gaat ie op transport naar de spuitplaats.







23-01-2004
quote:
Voorbereidend werk is bijna gedaan, het lijkt er nu toch echt op dat ie volgende week naar de spuitplaats kan.






27-01-04
quote:
Auto zou vandaag richting spuiterij gaan, wordt dus nu pas volgende week
13-03-2004
quote:
Na een reis van 740 km weer thuisgekomen met m´n velgen, dashboard, stuur en motorkap.

Dashboard is erg mooi geworden. Niet te schreeuwerig en slechts kleine details die zijn gewijzigd. Een echte leek zal waarschijnlijk niet zien dat er iets veranderd is.

Grootste wijziging is de bekleding. Voor twee Defi meters en de control-unit is een mooi paneeltje gemaakt op de plaats waar normaal gesproken de radio te vinden is. De radio krijgt een etappe hoger zijn plaatsje. De A´PEXI´s komen in de ventilatie-units.












09-03-2004
Motor ingebouwd












29-03-2004
Grote update in elkaar:
Kleur is inmiddels bekend, carbon motorkap geplaatst, nieuwe cabriokap is klaar (antracietgrijs), dashbord geplaats met de ingebouwde apexi's, a-pillar steun voor meters, spoon stuur, quick release systeem van sparco



















de vernieuwde cabriokap



interieur met nieuwe dashboard







inbouw van de 2 apexi's, moet alleen nog worden afgewerkt






Voor de mensen die de s2000 in het echt willen zien moet je naar ets ets gaan, daar zal de auto voor het eerst in het echt te zien zijn!

Topic zal constant worden upgedate, dus blijf een kijkje nemen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_18053448
ruimte gereserveerd voor toekomstige updates!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_18053590
Leuk hoor! Motor ziet er mooi uit! Hopelijk houdt 'ie al die PKs De voorbumper is echt heel mooi op de auto.

Ben persoonlijk van mening dat de kleur een beetje een anticlimax is, zilver... te gewoontjes, saai, maar goed dat is mijn mening. Als je het zelf maar mooi vindt! Misschien is hij in het echt wel prachtig, foto's zijn nog iets te klein en onduidelijk om daar iets over te zeggen.

Maar wanneer is hij nou af? En ga je nog op de rollerbank? Ik zie dat je wel goede controllers hebt gekocht, wie gaat die tunen? Ben je al uitgenodigd door shows om langs te komen? Hehehe.

De velgen ben ik erg jaloers op hoor... Op de mooie 1998 supra die ik over een jaar of 5 koop, komen ook Volks

Succes d'r mee!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 29 maart 2004 @ 23:32:23 #4
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_18053670
nette openingspost, dude
Het beste horlogeforum van Nederland
  maandag 29 maart 2004 @ 23:44:50 #5
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18053933
echt prachtig ding vind ik hoor!
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_18054027
Resultaat is
Maar hoe financiër je dit eigenlijk? Sponsor of allemaal eigen werk?
pi_18054133
@ Stefan:

De kleur is idd erg persoonlijk. Ik heb er zelf sinds de introductie ervan een zwak voor. Ik ben niet iemand die met de mode meegaat en daarom een populair kleurtje neem. Het is Lexusgrijs, welke ze sinds 2000 gebruiken i.p.v. hun "briljantzilver". Vrij lastig uit te leggen, maar je moet het voorstellen als gewoon zilver met een vleugje brons

Wanneer ie af is kan ik nog niet zeggen. Er is nog veel te doen. De Big Brake kit is nog onderweg en dat is één onderdeel van de vele die we niet gaan redden voor de eerste show (ETS Amsterdam). Ook de audio gaan we niet redden, ik hoop dat we daarmee direct ná de ETS kunnen beginnen. Dan zijn er nog kleine dingetjes. Heb nu op het laatste moment van spoiler moeten veranderen, omdat de kwaliteit van de Veilside echt tegenviel en bovendien de verkeerde pootjes waren meegestuurd. Heb nu de kleinste Rotora Carbon Fiber GT-Wing die nog voor de ETS gemonteerd gaat worden. Als die erop zit, gaan we kijken of ie toch niet te hoog is. Als dat wel het geval is, laat ik nieuwe alu pootjes maken naar mijn eigen smaak.

Afstellen doet een goede vriend van mij. Hij heeft jarenlang in de racerij gewerkt en veel motoren gebouwd. We gaan voor een dag een rollenbank reserveren om hem perfect af te stellen. Mede door de tricky rij-eigenschappen en het vermogen wat ie straks heeft, is dit een van de weinige gevallen dat een spoiler niet alleen voor de looks gekozen wordt, maar ook nog daadwerkelijk nut gaat hebben.

Op de ETS kun je de auto vinden op de stand van Kaila Yu, de topmodel/actrice/zangeres en gezicht van vele grote Amerikaanse tuningshows die ze uit de USA laten overkomen. Vorige maand ben ik uitgenodigd voor de International Tuningsalon in Mechelen, eind oktober/begin november. Heb nog geen planning voor de overige shows, maar je zal de auto zeer zeker op meerdere evenementen tegenkomen.

De Supra is echt één van de überjapanners, zeer indrukwekkende auto die ook hoog op mijn lijstje staat.
pi_18054240
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Resultaat is
Maar hoe financiër je dit eigenlijk? Sponsor of allemaal eigen werk?
Voornamelijk eigen werk. Bepaalde onderdelen doe ik samen met enkele bedrijven,dit heeft mede te maken door het feit dat ik de spullen via mijn groothandel verkoop. Het is begonnen als een privé hobbyproject, maar heb besloten mijn bedrijfsactiviteiten wat verder te gaan uitbreiden en ook de carstyling/audio te gaan doen. De auto zal ook ingezet gaan worden als demo-auto voor mijn bedrijf en er zullen zeer zeker meerdere (serieuze) demo-auto´s volgen
pi_18054347
Corporate funding Het sleutelwoord voor CASH
Zolang je op de dag des oordeels maar niet moet uitleggen dat alles is mislukt :)
pi_18055182
Mag ik als auto-leek vragen wat voor nut een "carbon motorkap" heeft?
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_18056458
In de racerij wordt het gebruikt voor gewichtsbeparing, in het dagelijks leven eigenlijk alleen voor de looks. Het is wel lichter, maar in principe is het voor een normale auto te verwaarlozen wat je er aan gewicht mee wint.

Is uiteraard persoonlijk, maar ik ben zelf echt een Carbonfiel
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:55:45 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18056665
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een

Wat is er nog origineel aan de auto ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_18056754
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:55 schreef Klonk het volgende:
Als we toch met het vragenuurtje bezig zijn heb ik er ook nog een

Wat is er nog origineel aan de auto ?


Hij is goed

Ik vind het een hele geile auto en ik vind hem zeker een van de mooiste die ik ooit heb gezien (vooral ook omdat jij niet alleen voor de 'Show', maar ook voor de 'Go' gaat), alleen die motorkap dat zou ik nooit doen
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18056823
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit

Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?

(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
pi_18056871
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 09:11 schreef -Muse- het volgende:
Haha erg goed bezig, ziet er strak uit

Maar vraagje; de auto is grotendeels klaar, maar ik zie geen nieuwe uitlaat eronder hangen?

(kan ook zijn dat ik erlangs gelezen heb)
pssst Ik zie nog helemaal geen uitlaat
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_18057115
Ziet er goed uit Ik had zelf idd ook een andere kleur gekozen, maar das persoonlijk.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_18057442

OMG gewoon weg geil

need more pics

maak je ook een filmpje van een testrun?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 11:06:58 #18
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_18058498
ik zie maar 2 plaatjes of ligt dat aan mij
-edit- na een F5 doet ie het wel weer..
-edit 2- stoere foto's die laatse!!!

[ Bericht 13% gewijzigd door qu63 op 30-03-2004 11:14:36 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_18059606
Kleur is perfect. Strak, netjes, 'volwassen'.
pi_18059703
jaloers
pi_18063457
lijpe bak , zal wel heel wat geld gekost hebben .. helaas heb ik dat niet
pi_18065630
hoeveel hebben die veilside onderdelen je gekost? ik heb gehoord dat ze nogal duur zijn
pi_18066664
Thank god heb je geen paarse (japanse kleuren) kleur gekozen!
Ga je hem nog bestickeren, of laat je hem mooi strak ?:)

Echt een prachtige auto, ben ook zeker benieuwd naar de prestaties!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 18:25:10 #24
36322 TomK
Maaknie uit joh!
pi_18067441
Ik kan niks anders zeggen dan . Netjes uitgebouwd en niet te, zoals je heel vaak ziet.

*is ook jaloers
Wat heb je aan je droomauto als je droomvrouw niet naast ja kan zitten.....
pi_18067832
Hij's mooi !!

nog een vraagje:
worden de ramen ook getint? of is dat nu al gedaan, k zie het niet goed....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')