Ik wil binnenkort een beginnerscursus volgen om gewoon het gevoel van het kitesurfen te krijgen. Iemand van jullie tips voor een goede kiteschool?
En wat zijn jullie ervaringen met bv. een Wipika, Naish of een Peter Lynn kite?
Nu weet ik ook wel dat er een kitesurf.pagina.nl bestaat, maar bij deze de vraag aan de fokkers.
en ooh ja, als deze naar sport moet, voel je vrij om em te verplaatsen
EN beetje jumpen.
kitesurfen lijtk mij ook wel heeel heftig om een keertje te doen.
Wel vaak zien doen trouwens.
quote:ik ben nog bezig om het vliegeren op de grond een beetje onder controle tekrijgen.
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:51 schreef Mischa het volgende:
Zelf (wind-) surf ik, maar aangezien mijn broer sinds enkele weken een eigen kitesurf-set heeft (en lerende is), ben ik wel van plan om het binnenkort ook eens te proberen (te leren)...
van de week een C-quad3,2 koopen.
en dan.... -airborn-
quote:aah relaxt!! bij mij loop het allemaal niet zo soepeltjes. wil eerst een lesje nemen, werd vorige keer afgelast vanwege het weer. (windkracht 7, wat zeuren ze nou!!
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:51 schreef bananiel.nl het volgende:[..]
ik ben nog bezig om het vliegeren op de grond een beetje onder controle tekrijgen.
makelijk is het namelijk niet.van de week een C-quad3,2 koopen.
en dan.... -airborn-
maar kite jij op zee of op binnenwateren?
quote:ik grondkite ... hehe probeer een beetje tekite jumpen maar das heel lastig met een delta vlieger ..
Op maandag 20 augustus 2001 09:23 schreef Shogen het volgende:[..]
aah relaxt!! bij mij loop het allemaal niet zo soepeltjes. wil eerst een lesje nemen, werd vorige keer afgelast vanwege het weer. (windkracht 7, wat zeuren ze nou!!
) en toen vanuit een hotel, zonder agenda, een afspraak gemaakt voor zondag 25 augustus, kom ik thuis, bestaat die dag helemaal niet
ik kan alleen maar op zondag en nu zit ie mooi vol die dag en de week erna kan ik weer niet. zal dus wel volgend jaar worden voordat ik eindelijk een keer op dat plankje sta
maar kite jij op zee of op binnenwateren?
quote:Dat ken ik
Op woensdag 22 augustus 2001 20:53 schreef bananiel.nl het volgende:[..]
...en dan kan ik weer een carbon staaf gaan koopeuh.... voor de 5e keer hehe
quote:zou toch wel samen moeten gaan, of niet? als je een beetje kan sturen moet je elkaar toch wel redelijk kunnen ontwijken, lijkt mij tenminste...
Op donderdag 23 augustus 2001 08:30 schreef smartie het volgende:
ik windsurf zelf ook maar die KITESURFERS die varen alleen maar in de weg![]()
en dan liggen die lijnen weer in het water ze zijn hardstikke irritant
en van die lijnen, lullig. denk dat zoiets mij ook wel veel zal overkomen als ik eenmaal ga beginnen. ben dan ook van plan om te oefenen als het rustig is...
quote:Nou.. -airborn-? Ik zag je anders afgelopen zondag alleen maar 30 meter achter elkaar door het zand heen en weer schuiven en stuiteren
Op zaterdag 18 augustus 2001 15:51 schreef bananiel.nl het volgende:[..]
ik ben nog bezig om het vliegeren op de grond een beetje onder controle tekrijgen.
makelijk is het namelijk niet.van de week een C-quad3,2 koopen.
en dan.... -airborn-
En... wanneer gaan we weer??
quote:euh lessen ?
Op woensdag 05 september 2001 18:11 schreef Shogen het volgende:ik wacht nog steeds op m'n eerste les, twee keer niet door gegaan
en nu zitten alle scholen hartstikke vol...
teminste zo leer ik het
(5 carbon stokken voor mijn delta verder en
een paar keer met mijn C-quad 3,2 naar beneden tezijn gevallen kan ik het best wel )
quote:als er wind staat !
Op woensdag 05 september 2001 18:09 schreef IamXtreme het volgende:[..]
Nou.. -airborn-? Ik zag je anders afgelopen zondag alleen maar 30 meter achter elkaar door het zand heen en weer schuiven en stuiteren
quote:
Op woensdag 05 september 2001 18:09 schreef IamXtreme het volgende:[..]
Nou.. -airborn-? Ik zag je anders afgelopen zondag alleen maar 30 meter achter elkaar door het zand heen en weer schuiven en stuiteren
quote:Ik leer het ook wel een keer hoor... alleen dan moeten er geen duitsers in mijn pad gaan vliegeren net als dinsdag.. want dan haal ik ze (Weer) neer :-P
Op woensdag 05 september 2001 18:31 schreef bananiel.nl het volgende:[..]
euh lessen ?
dat leer je je zelf toch.
(vallen en opstaan (als dat nog gaat)).teminste zo leer ik het
(5 carbon stokken voor mijn delta verder en
een paar keer met mijn C-quad 3,2 naar beneden tezijn gevallen kan ik het best wel)
(edit:typo)
Inmiddels weer bijna zomer.
Zijn er dit jaar wat kitende fokkers bijgekomen?
quote:Niet op de zee
Op donderdag 23 augustus 2001 08:30 schreef smartie het volgende:
ik windsurf zelf ook maar die KITESURFERS die varen alleen maar in de weg![]()
en dan liggen die lijnen weer in het water ze zijn hardstikke irritant
Maar wat wil je weten? Ik doe het zelf niet maar al die andere jongens wel en ik leer een hoop.
quote:Kwil weten bij welke school ik nou het beste een dagje les kan nemen
Op woensdag 12 juni 2002 15:54 schreef MlR het volgende:[..]
Niet op de zee
Maar wat wil je weten? Ik doe het zelf niet maar al die andere jongens wel en ik leer een hoop.
-edit-
Zo denk even Takeoff bellen...
[Dit bericht is gewijzigd door Shogen op 12-06-2002 16:19]
Van den berg
Gratis deelname aan onze kitesurf- opstapdagen van 5,6,7 july
voor info: 0229 21 99 13
of
www.vandenberg-surf.nl
heb er al genoeg van gehoord, iemand van ons klas is kampioen van benelux jeugd van kitesurfen
gelukkig gaat hij in september naar Amerika voor wereldkampioen jeugd en moet ik em missen !!!!!
quote:hoezo
Op woensdag 12 juni 2002 17:12 schreef ASSpirine het volgende:
kitesurfenheb er al genoeg van gehoord, iemand van ons klas is kampioen van benelux jeugd van kitesurfen
gelukkig gaat hij in september naar Amerika voor wereldkampioen jeugd en moet ik em missen !!!!!
En als je een jaar traint, met een watersporst achtergrond (bv surfen of windsurfen) en wat talent kun je binnen een jaar bij de top horen.
Domme sport
Diesel
PS: Ze liggen ook altijd in de weg idd
quote:Ik kitesurf (nog) niet en ga het niet zitten verdedigen, want dan kom je toch in een eindloze discussie terecht tussen windsurfers en kitesurfers. Maar laat me raden, jij surft...
Op woensdag 12 juni 2002 17:36 schreef Diesel het volgende:
Kitesurfen is echt lame. Het ziet er niet uit, ik ben bij verschillende world cups geweest (ze worden vaak tegelijk met windsurf wedstrijden gegeven, vandaar) en het gaat allemaal zo traag. Helemaal niet spectaculair.En als je een jaar traint, met een watersporst achtergrond (bv surfen of windsurfen) en wat talent kun je binnen een jaar bij de top horen.
Domme sport
Diesel
PS: Ze liggen ook altijd in de weg idd
[Dit bericht is gewijzigd door Shogen op 12-06-2002 18:02]
laatst (zondag) waren we op het strand ah bakken..
ineens komen er wolkjes..blije gezichtje..mooi weer naar wolkjes = wind
dus zei allemaal hun kites pakken en gaan..
ik mijn grootste 5.4 irokee opgetuigd...ik kon blazen wat ik wilde..nothing
kon wel
en maar springen die jongens...
je moet het combineren gewoon
zachte wind --> kitesurfen
harde wind --> windsurfen
west-harde wind --> golf surfen
Zelf wel, baal er van dat 't zo koud is, zit te wachten op temperaturen van >10 graden...
quote:
Op zondag 16 februari 2003 14:32 schreef FrEeZzE het volgende:
jowjow nog steeds niemand van de vele Fokkers die er mee begonnen (lees verslaafd is geworden) is?Zelf wel, baal er van dat 't zo koud is, zit te wachten op temperaturen van >10 graden...
Waar vaar je zoal?
Voor de mensen die willen beginnen met kiten:
Beste is om eerst een kleine cursus te volgen en dan een setje te kopen en zelf te gaan oefenen op ondiep water.
quote:Zal Strand Horst en Terschelling voornamelijk worden...
Op woensdag 12 maart 2003 14:37 schreef Shogen het volgende:[..]
Waar vaar je zoal?
Waar varen jullie mee dan? Zelf zit ik nu met een Flysurfer Warrior 9.3 (te koop trouwens), en komen binnenkort een paar Guerilla's bij.. Maar met dit weer kan ik echt niet thuis zitten, wil ik zo snel mogelijk 't water op!
quote:Ja cool is dat beetje cruisen met een plank van 3 meter...
Op zondag 16 maart 2003 22:34 schreef flippie_flink het volgende:
Kitesurfen vind ik dus echt geen hol aan, ik heb het nog nooit gedaan maar het ziet er niet uit en ik haat vliegeren, ik windsurf wel en dat is gewoon veel vetter, en ja er is een onderlinge strijd tussen kite en winsurfers
quote:klik
Op woensdag 19 maart 2003 16:34 schreef FrEeZzE het volgende:[..]
Ja cool is dat beetje cruisen met een plank van 3 meter...
filmpje ^ als je dat cruisen noemt
quote:Da's zeker erg knap wat in dat filmpje te zien is
Op woensdag 19 maart 2003 19:08 schreef flippie_flink het volgende:[..]
filmpje ^ als je dat cruisen noemt
Als het op snelheid aankomt dan moet de kitesurfer het onderspit delven...
Ik hou van snelheid op windkracht, en daarom buggie ik
quote:Mwah dat valt wel mee. Robbie Naish was vorig jaar op de kiteboard masters de grote man. De kitesurfers komen grofweg uit drie hoeken:
Op zondag 16 maart 2003 22:34 schreef flippie_flink het volgende:
...
ja er is een onderlinge strijd tussen kite en winsurfers
- golfsurfers
- windsurfers
- vliegeraars
quote:Kijk even op http://www.kitesurf.nl
Op dinsdag 15 april 2003 17:28 schreef Yusinkwan het volgende:
wat zijn de kosten als je een x een proefles gaat nemen?
Of ijselmeer van den berg ( surfzaak kite surf zaak ) geeft les op schellinkhout bij hoorn in de buurt.
De kosten
Voor ¤ 75,- (voor 3 uur) kan je deelnemen aan de lessen. We maken gebruik van de Airush Trio kite. Dit is een vierlijns kite. De Airush Square one is ons les board. Je kan je inschrijven door even te bellen 0229 - 219913 of te mailen naar: info@vandenberg-surf.nl
suc6
quote:Telstar is zeker een goede zaak (heb er mijn wetsuit gekocht en ze geven prima advies enzo) en ze geven denk ik ook wel goed les (nooit les gehad). Maar geven ze geen les op Wolderwijd in plaats van het Veluwemeer, op het Veluwemeer heb ik namelijk nog nooit een kitesurfer gezien?
Op maandag 9 juni 2003 01:34 schreef plastikman het volgende:
voor kiteles veluwemeer telstar die hebben 2 kitescholen take of en lines up die verzorgen goede lessen...kan je gewoon naar telstar ( surf zaak/ kitesurf zaak ) harderwijk bellen.. http://www.telstarshop.nl
quote:Ze geven les op Strand Horst, helemaal achteraan bij de snacktoko
Op maandag 9 juni 2003 01:39 schreef Steijn het volgende:[..]
Telstar is zeker een goede zaak (heb er mijn wetsuit gekocht en ze geven prima advies enzo) en ze geven denk ik ook wel goed les (nooit les gehad). Maar geven ze geen les op Wolderwijd in plaats van het Veluwemeer, op het Veluwemeer heb ik namelijk nog nooit een kitesurfer gezien?
Maarrrr het was dessalniettemin errug "KiCkÛh" (voor de breezah sletjes ook effe een woordje)
Het begon, nu al 3,4 weken terug ofzo, met een poster op de plaatselijke sportverniging in de Hogeschool Zeeland. (god vraagt men wat ik DAAR op school deed. (ga nu naar Delft)). Ik kon dus voor 30¤ 4 uur les krijgen. Koopje, normaal kost zowiets zeker 60¤ per uur!
En dan nog bijna prive les. Dat kwam omdat me maat meeging anders had ik privé les gehad van die toch wel heel erg pittige, vrouwelijke instructrice. (grr)
Eerste keer komen we daar>>kutweer>>onweer>>gaat het niet door.
Dan de volgende week maar. Hoppa, lekker weer, relaxed windje, 4 ofzo, en beginnen maar. Beetje theorie gehad, vliegertje (8m^2 eff) uitleggen, touwtjes uitlopen. Starten... Dat klote ding trok toch al behoorlijk. Toen zat ik nog niet aan trapeze vast. rekt ie me helemaal uit, en ik ben al zo bah bah vies mager. 5 kilo onder t gewicht dak zou moeten hebben. (iemand tips> behalve: veel eten dat hept nl. niet)
Maat die door strand getrokken wordt. (later was spectaculairder> meer wind)
Toen maar eens wetsuitje aangetrokken... ja... formidabel... dat haar ook... :s maarja boeiend tkomt door het water moet je maar denken.
en jaaaahh zo'n trapeze KLEMT
daarna op je buik over het water laten sleuren, fototoestel kon niet dichterbij want zat water tussen en zen pa durfde er niet over met die digicam.
hier klaar voor buikschuif aktie
ohja en voor ik het vergeet nog foto van pittig dametje
toen uiteindelijk leren vliegeren MET plank in het water. ging redelijk.
niet echt super voor eerste keer. klein stukje maar gekunt en toen pleurde ik er weer af...
echt goeie foto is het niet, en ik kon het nog ni eg goed, maar de keer daarna ging beter.
En zo moet het dus.
Die gast deed het nou voor 4e keer. heb inmiddels zelf paar keer gedaan en kan nou toch wel stukje beter kiten. maar nog niet goed hoor, blijven oefenen..
Nou en dat was het. Misschien meer volgende keer. Aanrader om het ook te doen!!! (trek je knip maar open!)
quote:Op woensdag 14 april 2004 21:29 schreef FrEeZzE het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
![]()
![]()
schaam je!
14 mtrquote:Op maandag 10 mei 2004 17:02 schreef FrEeZzE het volgende:
relaxed, welke maat x2?
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:02 schreef progressive het volgende:
ah ik was van plan deze zomer ook te gaan kiten, maar geld was al weer veel te snel op..misschien nog later in september (is het dan nog mopgelijk les te nemen?). En nog een vraag, ik snowboard nu sinds 1998, heeft dit enig voordeel bij het kiten?
Dit topic is zooooooooooooooooo 2001quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:18 schreef 4Vita het volgende:
*kick
Ja, daar heb ik echt wat aan als vrouw zijndequote:
Vet vet vet!!!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:16 schreef Marty26 het volgende:
Als je leuk lijkt om ooit een keer te leren kiten, hebben we een leuke beginners deal geregeld voor je. Voor maar 10,- euro kan je een introductie les van een uur krijgen. Geef je wel snel op want we hebben maar een beperkt aantal plekken.
Gezelligheid je gaat dus ook komen?quote:
Ja dat is waarquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:02 schreef master_X het volgende:
hopen dat er dan wel een beetje wind staat hoor anders weinig kite![]()
Ja het is op dit moment moeilijk te zeggen inderdaad hoe en wat kwa weer. Ik meen dat het zondag wel aardig gaat worden....quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:22 schreef master_X het volgende:
vandaag is echt kut ik klaar met werken en lekker windje denk chill even knallen en toen nam die weer af kwam weer bij echt ellende gewoon ... maar ja hoort er bij ...
http://www.weeronline.nl/cgi-bin/regframe?3&PRG=citybild&LANG=nl&WMO=06254&PROVIDER=anwendung hier kijk ik altijd aangezien ik in noordwijk woon ( onderaan op wind kliken) west kracht 4 is wel ind goed net als 2 weken terug op zondagquote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:56 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Ja het is op dit moment moeilijk te zeggen inderdaad hoe en wat kwa weer. Ik meen dat het zondag wel aardig gaat worden....
Haha, je bent zo enthousiast dat je zelfs alle punten etc vergeetquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:49 schreef master_X het volgende:
geloof mij maar kijken is kopen en zeer verslaafd hahah echt hoor zo is bij mij ook begonne dus weet wat je doet hemaar goed is echt mooi de sport zelf het gevoel de krachten maak het zo speciaal niet normaal gewoon hoe feeling is kan je niet vertelen moet je gewoon doen en dan kan je het echt voelen en beleven
Wat ik begrepen heb,quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:41 schreef master_X het volgende:
ja ook gewoon korting vragen heb ik ook gedaan hadt uit de zelfde winkel de kite en board kreeg toen ook nieuwe bar van 200 euro bij en pomp die was 40 euro en iets van 125 euro ging er nog af aangezien 2 dure dingen kocht
Kiten wel maar dan met een buggy. Kitesurfen lijkt me ook wel een keer leuk om te proberen maar ik houd wel van de snelheid op land, er is niks mis met een beetje grashappen!quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:24 schreef eer-ik het volgende:
@ master X, leuk dat er ook mensen op fok zijn die kiten.
Voor zover ik het topic heb doorgelezen, zijn er bar weinig mensen die zich er mee bezig houden.
ook al heb ik nog niet mijn eigen spul, wil er sowieso aan gaan beginnen. supermooie sport.
Met zo'n buggy reden er ook heel wat rond in oostvoorne. Vond het er zeker cool uitzienquote:Op woensdag 26 juli 2006 02:35 schreef Thee_met_honing het volgende:
[..]
Kiten wel maar dan met een buggy. Kitesurfen lijkt me ook wel een keer leuk om te proberen maar ik houd wel van de snelheid op land, er is niks mis met een beetje grashappen!![]()
Denk ook niet dat hier in Groningen een geschikte plek is om te kitesurfen. We hebben hier wel een mooi groot militair oefenterrein dicht bij Zoutkamp waar je perfect kunt buggyen.![]()
Ligt natuurlijk wel een beetje aan wie, wat, waaren wind maar je haalt de 60km per uur toch zeker wel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:09 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Met zo'n buggy reden er ook heel wat rond in oostvoorne. Vond het er zeker cool uitzien, maar ja, ik ben meer een waterrat
Wat voor snelheden haal je ermee eigenlijk? Met die buggy?
hee en heb je al wat gevonden ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:44 schreef eer-ik het volgende:
relaxed![]()
bedankt voor de tips, ik ga effe rondneuzen op dat forum
Er staat zeker een hoop leuk spul op.quote:
Dat maakt me ook niet uitquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:36 schreef master_X het volgende:
hopen dat er elke dag wel wind is dan kan ja lekker knallen waarschijnlijk ga ikmorgen ook ongeveer een maand niet geweest vakantie gehadt dus nu ben ik er weer klaar voor![]()
veel plezier ieder geval
en neem maar van mij aan dat het meer vallen is dan opstaan![]()
Gaaf meisjes die vliegerenquote:Op donderdag 21 september 2006 16:46 schreef SHE het volgende:
Met die kleine ging het prima..iets te prima, ik was dus na een paar keer al uitgespeeld en wilde naar een grotere. Manlief had nog een oude van 4 meter en die heb ik gisteren geprobeerd , alleen is het kreng wel erg fel.
Met de kleine kon ik leuk spelen, alleen was er krachttechnisch niet zo veel aan. Nu ben ik geen slap wijf ofzo, maar ik vind die 4 veel moeilijker te hanteren.
Ik kan ook niet zo goed aanvoelen waar wind vandaan komt en hoe de stroming is. Daar zou ik graag wat meer over willen weten.
Voor de kracht heb ik al een oplossing gevonden; als ik 'm niet meer kan houden gooi ik gewoon mijn kont in het zand ;')
http://www.kitesurfschool.nl, locatie moeten we nog ff beslissen. Ben benieuwd!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |