abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10977968
voor kiteles veluwemeer telstar die hebben 2 kitescholen take of en lines up die verzorgen goede lessen...kan je gewoon naar telstar ( surf zaak/ kitesurf zaak ) harderwijk bellen.. http://www.telstarshop.nl

Of ijselmeer van den berg ( surfzaak kite surf zaak ) geeft les op schellinkhout bij hoorn in de buurt.
De kosten
Voor ¤ 75,- (voor 3 uur) kan je deelnemen aan de lessen. We maken gebruik van de Airush Trio kite. Dit is een vierlijns kite. De Airush Square one is ons les board. Je kan je inschrijven door even te bellen 0229 - 219913 of te mailen naar: info@vandenberg-surf.nl

suc6

pi_10978072
quote:
Op maandag 9 juni 2003 01:34 schreef plastikman het volgende:
voor kiteles veluwemeer telstar die hebben 2 kitescholen take of en lines up die verzorgen goede lessen...kan je gewoon naar telstar ( surf zaak/ kitesurf zaak ) harderwijk bellen.. http://www.telstarshop.nl
Telstar is zeker een goede zaak (heb er mijn wetsuit gekocht en ze geven prima advies enzo) en ze geven denk ik ook wel goed les (nooit les gehad). Maar geven ze geen les op Wolderwijd in plaats van het Veluwemeer, op het Veluwemeer heb ik namelijk nog nooit een kitesurfer gezien?
pi_11000302
quote:
Op maandag 9 juni 2003 01:39 schreef Steijn het volgende:

[..]

Telstar is zeker een goede zaak (heb er mijn wetsuit gekocht en ze geven prima advies enzo) en ze geven denk ik ook wel goed les (nooit les gehad). Maar geven ze geen les op Wolderwijd in plaats van het Veluwemeer, op het Veluwemeer heb ik namelijk nog nooit een kitesurfer gezien?

Ze geven les op Strand Horst, helemaal achteraan bij de snacktoko
Tomdiedom!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 19:27:40 #54
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_11493058
kan iemand dit aanpassen?? waarom doen die andere plaatjes tniet???
Nu ik mijn foto's heb... vallen ze tegen. Aars.
Waarom was het dan ook de pa van mijn maat die
het fototoestel bediende.... Meer foto's van hem. En niet zulke strakke
actiefoto's als dattik dacht. klote.

Maarrrr het was dessalniettemin errug "KiCkÛh" (voor de breezah sletjes ook effe een woordje)

Het begon, nu al 3,4 weken terug ofzo, met een poster op de plaatselijke sportverniging in de Hogeschool Zeeland. (god vraagt men wat ik DAAR op school deed. (ga nu naar Delft)). Ik kon dus voor 30¤ 4 uur les krijgen. Koopje, normaal kost zowiets zeker 60¤ per uur!
En dan nog bijna prive les. Dat kwam omdat me maat meeging anders had ik privé les gehad van die toch wel heel erg pittige, vrouwelijke instructrice. (grr)

Eerste keer komen we daar>>kutweer>>onweer>>gaat het niet door.
Dan de volgende week maar. Hoppa, lekker weer, relaxed windje, 4 ofzo, en beginnen maar. Beetje theorie gehad, vliegertje (8m^2 eff) uitleggen, touwtjes uitlopen. Starten... Dat klote ding trok toch al behoorlijk. Toen zat ik nog niet aan trapeze vast. rekt ie me helemaal uit, en ik ben al zo bah bah vies mager. 5 kilo onder t gewicht dak zou moeten hebben. (iemand tips> behalve: veel eten dat hept nl. niet)

Maat die door strand getrokken wordt. (later was spectaculairder> meer wind)

Toen maar eens wetsuitje aangetrokken... ja... formidabel... dat haar ook... :s maarja boeiend tkomt door het water moet je maar denken.
en jaaaahh zo'n trapeze KLEMT

daarna op je buik over het water laten sleuren, fototoestel kon niet dichterbij want zat water tussen en zen pa durfde er niet over met die digicam.

hier klaar voor buikschuif aktie

ohja en voor ik het vergeet nog foto van pittig dametje

toen uiteindelijk leren vliegeren MET plank in het water. ging redelijk.
niet echt super voor eerste keer. klein stukje maar gekunt en toen pleurde ik er weer af...

echt goeie foto is het niet, en ik kon het nog ni eg goed, maar de keer daarna ging beter.

En zo moet het dus.

Die gast deed het nou voor 4e keer. heb inmiddels zelf paar keer gedaan en kan nou toch wel stukje beter kiten. maar nog niet goed hoor, blijven oefenen..

Nou en dat was het. Misschien meer volgende keer. Aanrader om het ook te doen!!! (trek je knip maar open!)

Imperare sibi maximum imperium est
pi_11932642
Ik heb een Pirate Naish-board en een Aero II kite.
ik zal wel eens een paar foto's plaatsen ofzo.
mon queu est plus grande que mon ego
pi_18370541
mensen, 't seizoen is allang weer begonnen, geen nieuwe kiters???
  woensdag 14 april 2004 @ 20:17:25 #57
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_18424855
snif.... me vliegers en board moeten verkopen..
centjes tekort...
weeeeehhhh mij
pi_18426932
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

schaam je!
pi_18427941
ik ben zelf surfer, Kiters zijn meestal wel relax.

Kite is voordeel dat je dikke Airtime maakt, En dat je met weinig wind ook kan klooien.

Ik adviseer wel iedereen EERST een aantal proeflessen te nemen, Ik stond v/d zomer op strandt Horst ffe een pauze te nemen, liet een of andere gast se kite ffies naar benden rausen. Ik schrok me kapot kite 1 meter achter met in het water van ongeveer 10 centimeter. Kite stuk, Die man schelden, ik schelden, me maat schelden en vooral erg geschrokken.

ook heb ik een aantal kiters gezien die niet meer omhoog kwamen in de vaargeul, Best wel gevaarlijk soms, doordat daar ook veel speedbootjes varen.

Ik houd het op windsurfen, simpelweg omdat ik dat nu kan betalen, mischien later een leuk setje aanschaffen.

AANRADER: de surfbeurs van Telstar: Check www.telstarshop.nl voor Heel veel surfspullen en ook een aantal Kitespullen. Wel 2ehands.
  donderdag 15 april 2004 @ 21:36:08 #60
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_18453120
quote:
Op woensdag 14 april 2004 21:29 schreef FrEeZzE het volgende:
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

schaam je!
pi_18491040
http://story.news.yahoo.c(...)isure_kitesurfing_dc

Gelijk heb je Urukusaki ( ) , d'r zijn altijd idioten die 't voor de rest verpesten en geen les nemen...

Mensen overschatten de krachten van zo'n kite, en daar komen ongelukken van, maar over 't algemeen is de sfeer wel relaxed aan de waterkant!
pi_18491226
Die gasten van Telstar die willen nieteens een kite aan een beginner verkopen als hij/zij niet eerst les neemt. wel goeie regel
  donderdag 29 april 2004 @ 18:23:10 #63
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_18776444
hmmm ik wil het eigenlijk binnenkort ook wel eens een keer gaan proberen.... Ik zal eens even kijken of ik dat hier in de buurt ook kan. (Groningen)
Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
  zaterdag 8 mei 2004 @ 22:39:30 #64
48082 Twickelpics.nl
Zie signature!
pi_18984853
Groningen.. Bij Mirns of Workum kun je les nemen, top spots! En niet eens zo ver van Groningen!

Stef de Jong geeft daar les, komt ook uit Groningen!!
Whaaaaa Free pron ;)
  maandag 10 mei 2004 @ 12:43:06 #65
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_19015595
Afgelopen zomer een paar keer gekite in Zuid Frankrijk, en tsja helemaal verslaafd.

Nu afgelopen week toch maar een 2e hands setje gekocht aangezien het aardig prijzig is, en ik nog student ben.

Board is een " Cabrinha Spoiler"

Kite is een NAISH X2

Setje gekocht bij vd Berg in Hoorn, zodra dr nu een windje staat effe opfrislesje door Stefan zelf.. Ben benieuwd. Schellinkhout be aware
The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_19023099
relaxed, welke maat x2?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 11:47:31 #67
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_19041617
quote:
Op maandag 10 mei 2004 17:02 schreef FrEeZzE het volgende:
relaxed, welke maat x2?
14 mtr
The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
  woensdag 12 mei 2004 @ 15:30:51 #68
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_19074096
Nice

Mooi setje x2's zijn tering goede vliegers
jammer dat schellink hout alleen zo aso druk is kwa kiters als er al een briesje staat..

gelukkig als windsurfer hoe meer de wind toeneemt des te meer kiters in hun broek poepen omdat het te hard waait ( op de enkele na waar ik respect voor heb)
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
pi_19074362
Iemand afgelopen weekend nog wezen kijken op het strand Wijk aan Zee/Velsen-Noord? Daar had Soul samen met Quicksilver een tweedaags evenement georganiseerd. Stonden wat nieuwe modellen uitgestald die je ook uit kon proberen. Helaas niet gedaan
Er zat mooi spul tussen.

Dit jaar nog niet het water opgeweest. Wordt wel eens tijd.
  woensdag 12 mei 2004 @ 16:46:58 #70
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_19076023
Ja was zaterdag geweest, alleen jammer dat er zo'n *** wind stond. Was niet echt superdruk ofzo.
Zijn er binnenkort nog leuke "events" ?
pi_19081363
x2's, nooit mee gevlogen, is goedkoop aan te komen nu, maar wel een beetje verouderd hoor

Hoe hard waait 't als jij respect krijgt voor die kitesurfers Maxxride?
pi_21382214
ah ik was van plan deze zomer ook te gaan kiten, maar geld was al weer veel te snel op..misschien nog later in september (is het dan nog mopgelijk les te nemen?). En nog een vraag, ik snowboard nu sinds 1998, heeft dit enig voordeel bij het kiten?
pi_21383257
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:02 schreef progressive het volgende:
ah ik was van plan deze zomer ook te gaan kiten, maar geld was al weer veel te snel op..misschien nog later in september (is het dan nog mopgelijk les te nemen?). En nog een vraag, ik snowboard nu sinds 1998, heeft dit enig voordeel bij het kiten?
Nihil. Ik snowboard nu ook een aantal jaar, maar bij kiten spelen toch andere factoren mee. Alhoewel je waarschijnlijk meer plankgevoel zult hebben dan iemand die nog nooit op een board/plank heeft gestaan.

En volgens mij kun je in september ook nog wel lessen.... denk ik.
pi_21383641
okee bedankt. Ik had namelijk op een site gelezen, dat snowboard/surf ervaring handig kon zijn, vandaar dat ik het even vroeg. Hopelijk dit jaar nog kiten..anders ook niet getreurt, heel de winter lkkr boarden en dan volgend jaar kiten..:)
pi_21386873
ik had nog les gehad van katja. tof wijf, was ze nou nog 5e geworden op WK in hawaii?
pi_21396729
ah kick, mooie prestatie. zag enkele kite filmpjes op hawaii en dat zag er echt uit als een paradijs..:P
pi_21398429
ja op mtv he anderhalf uur lang
pi_21428010
ja idd..klopt. wel jmmr dat wij hier in rotterdam dat extreme channel niet meer ontvangen..:S
pi_21550350
Heb deze zomer 3 lessen achter de rug, en kan nu zelfstandig heen en weer kitesurfen, en ook opkruisen. Maar moet nog een hoop leren, heb gemerkt dat het aanvoelen van de power heel lastig is, tijdens het kitesurfen. Vlaag, hang je te weinig tegen, ga je weer over het bord, of je hangt te veel tegen, en gaat achterover het water in. Best lastig dus, vooral met vlagerige wind.
Ik ga eerst nog een paar keer surfen met een vriend die veel kitesurft, om verder te voren.
Daarnaeen eigen setje kopen. Qua kite dacht ik aan een North Rhino 4 12m met 5th element (5de lijn, die vooral het oplaten van de vlieger erg makkelijk maakt.)
Het word herfst, dus grote kans op wind
pi_21551282
ja idd die 5th element lijkt mij ook zeer handig..:)
pi_21561072
heb nog een Slingshot FUel 11m2 2004 te koop voor de liefhebber?

Mail me ff voor meer info!
  woensdag 1 december 2004 @ 10:09:44 #82
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_23688548
www.kitetravel.nl Goeie kitesurf school met zeer toffe gasten
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  woensdag 1 december 2004 @ 10:11:08 #83
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_23688567
ik windsurf, vooral bij makkum dan of workum, vind ik trouwens extremer dan kitesurf, springen is moeilijker enzo
pi_23688702
moeilijker is niet meteen extremer

gewoon springen is niet moeilijk, landen en hoog gaan daarintegen is zwaar moeilijk! Om 't nog maar niet te hebben over handlepasses, kiteloops, slim chances, downloops enz...
pi_31000251
ik ben nou 3 maande bezig met een PL waterfoil 5.7 maar ik ben op aanraden van een pro begonnen met het simpelweg vliegeren op het land, hier is het een stuk makkelijker om de basis te leren voor de dingen die het kitesurfen zo leuk maken(springen landen skidden en het onder controle krijgen van het blijven staan met de vlieger.
ik woon ver van de zee af en we heben hier ook geen meren ofzo dus ik denk dat ik nog ff op het vaste land blijf. maar ik kan iedereen die wil beginnen met kitesurfen aanraden te beginnen met een kleine 2 lijner en dan verder met een grote vlieger, groter dan 3,6 bij de matjes en boven de 8 bij de tubevliegers.
zelf ben ik natuurlijk groot fan van de waterfoil:D maar hij begint bij windkracht 6 niet meer leuk te worden... dan heb je soms van die windvlagen waarbij je 60 kg lift hebt... en hij blijft niet mooi staan als je hem aan je harnas zet:(
maar voor iedereen die wil beginne... suc6 en blijf uit de buurt van bomen en paaltjes;)
pi_31430934
Misschien een beetje laat maar het lijkt er zo op dat ik toch een van de weinigen ben die toch kite. Ik doe het alleen niet met LEI's maar met foils...
pi_36111008
*kick
pi_36111053
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 11:18 schreef 4Vita het volgende:
*kick
Dit topic is zooooooooooooooooo 2001
pi_36111541
nee hoor, kitesurfen is HET

aanschouw dit maar bijv
pi_36111553

pi_37684795
Binnekort ga ik ook een kite les nemen en heeft iemand nog tips wat je aan moet doen of juist niet en daarna mocht het bevallen dan wil ik veder gaan. Ik zelf woon bij het strand 10 min fietsen en kan ik op de zee kite waar kiten jullie allemaal ook op het zee of ook meren ?
pi_38442904
immdels geweest echt vet gewoon en ben nu spullen aan het aanschaffen en aanstaande zondag is bij ons in noordwijk een heel evenement over kite surfen met de beste kiters
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:41:51 #93
83645 Andoire
... .. ...
pi_39835312
Ik heb afgelopen week mensen zien kitesurfen en dacht meteen Dat wil ik ooook!!
Dus ben nu aan het googelen over hoe en wat, wil er nml snel mee beginnen.

Ben er achter gekomen dat het geen goedkope grap is (als je er serieus mee aan de slag wil) en dat er ook geen kitesurfschool hier in de buurt is
Daar komt dan ook nog eens bij dat er serieus nie-mand is die met me mee wil naar zo'n beginnerscursus; iedereen heeft geen geld, geen zin, watervrees of vindt het een rare sport
Maar goed het lijkt me echt heel stoer om te (kunnen) doen.

Iemand nog tips voor goede scholen in N-H?

[ Bericht 6% gewijzigd door Andoire op 14-07-2006 23:02:57 ]
Что было, то прошло..
pi_39859509
ik ben zelf ik noordwijk geweest omdat ik daar ook woon maar dat is echt een super goede dit is het nr volgens mij zitten ze ook in nh moet je maar eens bellen en ja is echt duur maar als je alles hebt dan kan je wel jaren van genieten en keihard knallen en je hebt veel vrouwen achter je aan
dit is het nr 06 kan ik niet even vinden maar website http://www.beachbreak.nl/
pi_39859760
Wat kost dat nou 2e-hands, zo'n kite?
pi_39860160
begind vanaf ongeveer als je alles hebt vanaf de 750 euro en je kan zo gek maken als je zelf wil
ik was totaal alles kwijt 1100 en heb ik

wetsuit
trapeze
kite 14 m2
bar + lijnen
pomp
zwembroek
en dat was volgens mij wel allemaal maar mocht je 2 hands kopen dan moet je echt zorgen dat er een kenner bij is anders dan kan je wel eens een miskoop doen.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:09:23 #97
83645 Andoire
... .. ...
pi_39865387
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:27 schreef master_X het volgende:
en je hebt veel vrouwen achter je aan
Ja, daar heb ik echt wat aan als vrouw zijnde

Maar goed, tnx voor de info!
Misschien toch maar ff naar noordwijk of zo, want daar zitten de meeste kitesurfscholen (hier in de buurt zitten alleen maar zeilscholen en watersportverenigingen die niet verder gaan dan windsurfen. Windsurfen kan ik een beetje en ik vind het echt stom )
Что было, то прошло..
pi_39874009
windsurfen is ind niet echt... saai dus dan krijg jij veel mannen achter je aan kitesurfdames zijn vaak wel leuk meisjes hoor
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:16:26 #99
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_39932354
Voor alle beginnende kiters en bbq gezelligheids mensen
We geven een feestje!
Heb ff dit van de site gehaald maar wou het jullie niet onthouden en mischien kunnen we er wel een fok meetje aan vast hangen?

Beste Kiters,

Denk jij al aan sneeuw, snowboarden, skiën of een tropisch paradijs ? Wij nog lang niet! Zon, zee, strand, feesten en lekker genieten van Nederland !

29 juli 2006 geven we een feestje op het strand. Tenen in het zand en dansen maar! Overdag zijn er, voor de ADHD mensen, genoeg leuke dingen te doen. Dus je vervelen hoeft echt niet. Wat dacht je van golfsurfen, kitesurfen en of een lekker potje voetballen of beach ballen! Hiervoor hebben we wel een boel zon en een beetje wind nodig. We hebben van enkele merken demo materiaal mee !

* Locatie Timboektoe, Wijk aan Zee
* Datum 29 juli 2006
* Tijd 13.00 tot laat
* Routeomschrijving link
* Inschrijven link

Natuurlijk is dit alleen nog maar onze warming-up van deze dag. Na een heerlijk dagje strand beginnen we de avond met een gezellige BBQ. Met je buikje vol, chillend, genietend van de muziek en van de zonsondergang, wordt het tijd om de beentjes los te gooien en de volume omhoog te gooien! Onze DJ zal dan tot in de late uurtjes door gaan.

Als je leuk lijkt om ooit een keer te leren kiten, hebben we een leuke beginners deal geregeld voor je. Voor maar 10,- euro kan je een introductie les van een uur krijgen. Geef je wel snel op want we hebben maar een beperkt aantal plekken.

Als je wilt leren golfsurfen, kan je al een surfboard huren va 12,- euro. Voor meer info kan je kijken op www.hotzone.nl

Uiteraard sluiten we zo’n actieve dag af met een gezellige barbecue, voor maar 15.- euro krijg je 4 soorten vlees, hamburger, chickenwings, spareribs en kipsaté. 2 soorten salades en turksbrood en allerlei soorten sausen

Laat ons snel weten of je komt en wat je graag zou willen doen, kitesurfen, golfsurfen, party en/of Barbecuen. Schrijf je hier in

We hebben weer iedereen uitgenodigd, dus mocht je geen interesse in al dat drukke gedoe op het strand, kom dan gewoon voor de gezelligheid en/of het feestje 's avonds. Ons motto is hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus iedereen is welkom!

Dit feestje is in samenwerking met A-board. Samen met hun zullen we ook het komende jaar op wintersport gaan. “March ‘07’ wordt hun 10e snowevent en dat wordt extra gevierd. Dit jaar niet twee kleine feestweken, maar één groot knallend snowevenement dus! Boeken kan vanaf september 2006 via onze website www.KiteCamps.nl

Mvg,

KiteCamps.nl en Aboard.nl

phpMyVisites
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:24:01 #100
83645 Andoire
... .. ...
pi_39941587
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:16 schreef Marty26 het volgende:

Als je leuk lijkt om ooit een keer te leren kiten, hebben we een leuke beginners deal geregeld voor je. Voor maar 10,- euro kan je een introductie les van een uur krijgen. Geef je wel snel op want we hebben maar een beperkt aantal plekken.
Vet vet vet!!!
-edit- al gevonden

[ Bericht 4% gewijzigd door Andoire op 18-07-2006 15:36:15 ]
Что было, то прошло..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')