abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40213632
Om de mensen een beetje te motiveren hierzo heb ik even een filmpje upgeload dan krijg je zeker wel zin om te gaan kiten

De link ===> http://rapidshare.de/file(...)_KITE_MOVIE.wmv.html

aanschouw

ps druk op free onderaan en dan even wachten dan kan je het downloaden
pi_40225017
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:09 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Met zo'n buggy reden er ook heel wat rond in oostvoorne. Vond het er zeker cool uitzien , maar ja, ik ben meer een waterrat
Wat voor snelheden haal je ermee eigenlijk? Met die buggy?
Ligt natuurlijk wel een beetje aan wie, wat, waaren wind maar je haalt de 60km per uur toch zeker wel.

Ik heb 1x op zo'n board gestaan maar dat is best moeilijk! Vooral omdat dat terrein niet vlak is, na een aantal koprollen en blauwe plekken had ik het wel gezien. (Ben een watje )
Maar waarschijnlijk heb je daarmee als kitesurfer wel een voordeel op een bugyer.

(Oja, dit is ook Thee_met_Honing, ik wilde een wat minder mutsige username... GELUKT! )
There is no love sincerer than the love of food.
pi_40225079
Voor tweedehands spul zou ik ook eens kijken op www.vliegerforum.nl (mag dat hier?)
Daar wordt nog wel eens wat te koop aangeboden en je kunt ervaringen met vliegers (en vast ook boards) van anderen nalezen.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:44:47 #124
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_40229222
relaxed
bedankt voor de tips, ik ga effe rondneuzen op dat forum
Signature.
pi_40539585
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:44 schreef eer-ik het volgende:
relaxed
bedankt voor de tips, ik ga effe rondneuzen op dat forum
hee en heb je al wat gevonden ?
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:45:17 #126
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_40546530
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:01 schreef master_X het volgende:

[..]

hee en heb je al wat gevonden ?
Er staat zeker een hoop leuk spul op.
Ik ga morgenavond 00:00 met de auto naar zuid frankrijk, samen met 3 maten, waarvan er 2 kitesurfen en wat dubbele spullen hebben.
Ik ga dus eerst even gewoon 10 dagen kloten met die spullen, en dan is mijn geld ook weer effe op.
Als ik het dan echt leuk vind, ga ik verder sparen, en dingen kopen
Dus nee, ik heb nog niks leuks gevonden wat ik ook ga kopen
Hoewel ik denk, dat dat er wel aan gaat komen!
Signature.
pi_40547826
hopen dat er elke dag wel wind is dan kan ja lekker knallen waarschijnlijk ga ikmorgen ook ongeveer een maand niet geweest vakantie gehadt dus nu ben ik er weer klaar voor
veel plezier ieder geval

en neem maar van mij aan dat het meer vallen is dan opstaan
  maandag 7 augustus 2006 @ 01:21:28 #128
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_40560577
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 18:36 schreef master_X het volgende:
hopen dat er elke dag wel wind is dan kan ja lekker knallen waarschijnlijk ga ikmorgen ook ongeveer een maand niet geweest vakantie gehadt dus nu ben ik er weer klaar voor
veel plezier ieder geval

en neem maar van mij aan dat het meer vallen is dan opstaan
Dat maakt me ook niet uit
Het enige jammere aan deze sport vind ik wel, is dat als het matig waait, je niet echt relaxed kan kiten. Ik zeil er ook bij, (catamaran, valk, whatever, als het maar een zeil heeft )maar dat kan je toch sneller doen dan kiten heb ik het idee. Met zo'n boot ga je altijd wel vooruit.

Anyway, ik heb het idee dat ik er wel een beetje aanleg voor heb, en ik ga er ook met goede moed aan beginnen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen fouten zal maken enzo, maar dat vind ik ook niet meer dan vanzelfsprekend.

Veel plezier morgen met kiten, en mocht je voor 00:00 terugzijn, kan je nog wel wat tips neerrammen hier. om die tijd ga ik namelijk rijden.
Signature.
pi_40601892
Nog een fanatieke kitesurfer meld zich! Zit meestal op Mirns
  donderdag 21 september 2006 @ 16:37:53 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42018596
Het andere kite topic was al van 2 jaar terug, dus dan maar hier een kick.
Ik heb nu een paar keer gevliegerd, eerst met een kleintje van 2.5 meter en gisteren voor het eerst met een riot van 4.
Nu stonden we alleen op een vlakte en waren er vreselijk veel windvlagen die ik toch wel doodeng vond, zeker omdat het ding gruwelijk trekt.
Om er meer beheersing in te krijgen wil ik graag meer info over luchtstroming en hoe de kite het snelst onder controle te krijgen.

Alvast bedankt!
pi_42018729
Ik zou zeggen blijf vooral oefenen met die kleinere, dan kan je het gevoel ervoor ontwikkelen.
In de meeste gevallen is het zo dat een kite het meest trekt als hij wat lager zit, om te oefenen kan je hem dus het beste hoog houden en daar een beetje experimenteren met bochten e.d. Als dat goed gaat steeds iets lager.
  donderdag 21 september 2006 @ 16:46:00 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42018860
Met die kleine ging het prima..iets te prima, ik was dus na een paar keer al uitgespeeld en wilde naar een grotere. Manlief had nog een oude van 4 meter en die heb ik gisteren geprobeerd , alleen is het kreng wel erg fel.
Met de kleine kon ik leuk spelen, alleen was er krachttechnisch niet zo veel aan. Nu ben ik geen slap wijf ofzo, maar ik vind die 4 veel moeilijker te hanteren.
Ik kan ook niet zo goed aanvoelen waar wind vandaan komt en hoe de stroming is. Daar zou ik graag wat meer over willen weten.
Voor de kracht heb ik al een oplossing gevonden; als ik 'm niet meer kan houden gooi ik gewoon mijn kont in het zand ;')
pi_45401989
SUPER KITE KICK
pi_51681301
KICK

Ik ben deze zomer van plan voor het eerst te gaan kitesurfen, wil het al heel lang is een keer gaan doen maar kwam er nooit van. Ik ben dan van plan gewoon paar lessen te nemen maar moet nog kijken hoe ik dat ga doen.
Ik heb laatst voor het eerst gewakeboard dat ging aardig, is toch bijna dezelfde board waar je opstaat of zit er nog toch nog aardig verschil in?
Ik zelf wel vroeger met een matrasje(2m breedt) veel op het strand me uitgeleefd en die trok aardig soms iets van de grond bij een ruk wind, maar toen was ik zelf ook nog jong.
............................
pi_51757544
Geen kitesurfers hier meer?
pi_52051904
Yo Sander, cool man je moet gewoon naar een kite school gaan en daar een lesje nemen dan zie je zo of het leuk is of niet, even google op kiteschool in de buurt dan komt er vast wel wat uit. Succes man en wakeboarden lijkt mij het zelfde nog nooit gedaan haha.
pi_52051981
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:46 schreef SHE het volgende:
Met die kleine ging het prima..iets te prima, ik was dus na een paar keer al uitgespeeld en wilde naar een grotere. Manlief had nog een oude van 4 meter en die heb ik gisteren geprobeerd , alleen is het kreng wel erg fel.
Met de kleine kon ik leuk spelen, alleen was er krachttechnisch niet zo veel aan. Nu ben ik geen slap wijf ofzo, maar ik vind die 4 veel moeilijker te hanteren.
Ik kan ook niet zo goed aanvoelen waar wind vandaan komt en hoe de stroming is. Daar zou ik graag wat meer over willen weten.
Voor de kracht heb ik al een oplossing gevonden; als ik 'm niet meer kan houden gooi ik gewoon mijn kont in het zand ;')
Gaaf meisjes die vliegeren

Ik heb nog een 14 meter liggen daar mag je wel eens mee vliegeren hehe

Wat belangrijk is dat je kijkt hoe de wind staat en hoeveel knopen.

Ook moet je kijken hoe is mijn omgeving zijn er veel bomen dan betekent dat er veel vlage zijn en kan de wind van alle kanten komen

gebouwen willen de wind ook afbuigen

duinen hoogte verschillen en kan ook vlagig zijn

het mooiste is een vlake land waar niks of weinig staat en waar je lekker de ruimte hebt.

en belangrijkste is blijven oefenen
pi_53405781
KICK

Ondertussen tijd verder, kitesurf lessen waren super gaaf, heb 3 dagen les gehad.
Het is me aardig mee gevallen komt misschien ook dat ik al wat aardig vlieger ervaring heb en ook nog een keer gewakeboard heb.

Eerste les dag was op het strand met de kite leren onder controle krijgen en landen opstijgen enz.
Toen dat beetje goed ging gingen zijn we in het water gaan bodydragen met de kite dat was al hartstikke gaaf. Wel erg vermoeiend soms om het water weer in te komen want wind stond precies landinwaarts. Eerste dag was erg leuk wel beetje moe maar had niet koud gehad ondanks het 18 graden was en bewolkt.

Tweede les dag kregen we wat grotere kite maar was ook wat minder gaan waaien maar toch trok die wel stukken harder. Gingen ook nog bodydragen en ook hoe je tegen de wind in komt enz. Later die dag gingen met kiteboard proberen dit was nog erg lastig want lukte niet echt goed want kite bleef niet stabiel in de lucht.
Dus kon je kiteboard niet goed onder je voeten krijgen.
Later bleek paar liter water in de kite te zitten doordat die neergestort was en de hoofdbar was leeg gelopen toen en blijkbaar was er water ingekomen. Dat was er jammer dus en daardoor ging het zo slecht toen ik het probeerde met het kiteboard.

Derde les dag gingen we weer verder met het kiteboard, ging toen stukken beter je kon hem nu wel goed stabiel in hoek laten hangen met een hand zodat je kiteboard goed kon doen.
De eerste keer dat ik het probeerde om echt te gaan kitesurfen kwam ik al beetje uit water en stond al bijna. Na paar keer proberen stond ik eindelijk en kitesurfde zo 100 m toen dacht ik stop maar voordat ik te ver weg ben.
Vanaf dat moment wist ik ook dat ik weer nieuwe verslaafde sport er bij had.
Daarna ging het wel aardig goed kwam meestal wel het uit water maar ben wel paar keer gedonderd door de golven en in het zand blijven haken door te ondiep te gaan.
Toen ging ik ook maar is de andere kant op proberen te kitesurfen, had tot dan toe alleen maar met linkervoet voorgestaan, zo snowboard ik ook en ook zo gewakeboard die ene keer.
Met je rechtervoet voor vond ik wel lastiger uit water komen was niet zo moeilijk maar om goed te blijven staan vond ik erg lastig omdat ik niet gewend ben met rechtervoet voor te staan.
Die kan op ben ik niet verder dan 10m gekomen maar dat is nog effe oefenen en dan zal ook wel goed gaan. Verder was het een top dag maar was wel gesloopt na 3 dagen kitesurfles en had nog paar dagen spierpijn daarna.

Volgend jaar als weer beetje mooi weer is ga ik zeker weer kitesurfen misschien dan nog een lesje en daarna eigen spullen als ik geld genoeg heb.
Maar de kite heb ik al erg goed onder controle hoef er ook nog amper naar te kijken want voel gewoon waar die zit en heb dus ook niet egt laten neerstorten de laatste dag. Het echt kitesurfen is nog beetje oefen maar een kant op gaat het iedergeval aardig goed.

Ik heb iedergeval helemaal verkocht aan kitesurfen
pi_59667081
KICK

Is weer zomer dus binnenkort weer is kitesurfen , denk dat nog een lesje neem en dan kijken of ergens spullen kan huren.
Want eigen set kopen zit er niet in deze zomer , want ga een motor kopen deze zomer .

Beetje teveel hobby's begin ik te krijgen, die allemaal hoop geld kosten
pi_59696331
Yo Sander,

Geen nieuwe motor kopen alleen maar kitespullen haha
Voor 1000 euro ben je ongeveer klaar als je 2 hands koopt.

Zelf heb ik nog een boardje liggen. Laat maar weten hoe en wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')