Hoezo lompquote:Op woensdag 24 maart 2004 18:52 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
oh, wat een lompe afkorting ...
Allah is groter dan Yassin?quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:24 schreef UnderWorld_ het volgende:
Wat stond er nou in die arabische zin in het vorige slowchat topic?
Het is een algemeen gebruikte term, net zoals HTML, UTFS en AUB.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:52 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
oh, wat een lompe afkorting ...
O. J. O. D. M. A. W. K. G. A.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:55 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hoezo lomp
Jij kan arabisch lezen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Allah is groter dan Yassin?
Jij geeft een beetje antwoord aan Underworld zoals ik dat ook zou willen stellen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:54 schreef Silmarwen het volgende:
Eigenlijk zijn de twee rechten: vrijheids van meningsuiting en discriminatie een paradox. Want met vrijheids van meningsuiting mag je discrimineren. Grappig hoe onze belangrijkste rechten zo in coflict lkunnen te raken met elkaar.
Maar als iemand vanuit zijn geloof mag discrimineren dan is dat weer discriminatie. Want dat betkened dat atheisten minder rechten hebben. Tenzij je atheisme als geloof gaat bestempelen.
Am I making any sense?
Nee.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Jij kan arabisch lezen?
D.K.J.Z.Z.E.V.T.S.A.J.A.Z.Z.T.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:59 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
O. J. O. D. M. A. W. K. G. A.
Omdat je op deze manier alles wel kan gaan afkorten.
Nogal lompe verdeling. Dit is een islamitische verdeling. Christenen en atheisten schuif je op 1 hoop.quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:51 schreef UnderWorld_ het volgende:
De hoofdgroep zijn alle Nederlanders. Voor het makkelijk kunnen aanduiden van de verschillende mensen heb ik de bevolking opgesplitst in niet-islamieten en islamieten. Deze taalkundige aanduiding zorgt ervoor dat ik makkelijk kan zeggen wat de ene sub-groep vindt en wat de andere sub-groep vindt. Duidelijk?
Wanneer prevaleert geloof boven discriminatie en vrijheid van meningsuiting?quote:Genoten opleiding? Het ging om het discrimieren op huiskleur en de vrijheid van meningsuiting (meningsuiting die bijvoorbeeld met de cultuur van het islamitisch geloof te maken heeft).
Er mag dus niet gediscrimineerd worden op huidskleur (dat is dus discriminatie). Maar mensen met een islamitisch geloof mogen dat best uiten (dat valt onder de vrijheid van meningsuiting). Dat mogen niet-islamieten immers ook.
Dat conflicteert en is niet logisch.quote:Beide sub-groepen (niet-islamieten en islamieten) mogen dus niet discrimineren en beide mogen gebruik maken van hun vrijheid van meningsuiting.
De AEL is voor invoering van de Sharia, ook voor niet-islamieten, dat is dus discriminatie.quote:Hierboven was jullie mening dat er dan werd gediscrimineerd tegenover niet-islamieten, hoe bedoelen jullie dat?
Soedanese collega? Die heb je ook ontmoet in het buurthuis?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee.
Ik weet alleen nog enkele Arabische woorden en slechte zinsconstructies die ik geleerd heb van een Soedanese collega.
De verdeling heb ik gemaakt omdat het tekstueel dan makkelijker is om mijn tekst uit te leggen. De verdeling heeft helemaal geen enkele betekenis.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nogal lompe verdeling. Dit is een islamitische verdeling. Christenen en atheisten schuif je op 1 hoop.
Vrijheid van meningsuiting prevaleert nooit boven discriminatie ...quote:[..]
Wanneer prevaleert geloof boven discriminatie en vrijheid van meningsuiting?
Dus jij stelt islamitische meningsuiting (bijvoorbeeld het 'uitbundig' vieren van het suikerfeest) gelijk aan discriminatie?quote:[..]
Dat conflicteert en is niet logisch.
Ja. Maar dat betekent nog niet dat alle islamitische meningsuiting discriminatie is.quote:[..]
De AEL is voor invoering van de Sharia, ook voor niet-islamieten, dat is dus discriminatie.
Maak 'm dan niet.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:08 schreef UnderWorld_ het volgende:
De verdeling heb ik gemaakt omdat het tekstueel dan makkelijker is om mijn tekst uit te leggen. De verdeling heeft helemaal geen enkele betekenis.
vage kreet, definieer.quote:Vrijheid van meningsuiting prevaleert nooit boven discriminatie ...
Zoals, geef een concreet voorbeeld. Uitbundig vieren midden in een doordeweekse nacht vind ik asociaal ja. Daarmee stel je je superieur boven niet-islamieten en vind je dat je mensen uit hun slaap mag houden voor je eigen gerief. Discriminatie dus.quote:Dus jij stelt islamitische meningsuiting (bijvoorbeeld het 'uitbundig' vieren van het suikerfeest) gelijk aan discriminatie?
Dat hangt er van af of het bijvoegelijke naamwoord 'islamitisch' noodzakelijk is om het onderscheid te maken. Dat suggereert al discriminatie.quote:Ja. Maar dat betekent nog niet dat alle islamitische meningsuiting discriminatie is.
Dat vrijheid van meningsuiting best ver gaat, maar als het discriminatie wordt, dan is het niet meer toegestaan.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
vage kreet, definieer.
Een groep islamitische jongeren die -zich houdenende aan de regels die gelden voor demonstraties- demonstreren voor de invoering van de Sha'ria (of hoe je het ook mag schrijven).quote:[..]
Zoals, geef een concreet voorbeeld. Uitbundig vieren midden in een doordeweekse nacht vind ik asociaal ja.
[..]
Dat hangt er van af of het bijvoegelijke naamwoord 'islamitisch' noodzakelijk is om het onderscheid te maken. Dat suggereert al discriminatie.
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn commentaar. Er wordt wel gediscrimineerd, want ze stellen hun cultuur boven die van iemand anders. (met name 's nachts zal dat conflicteren).quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:20 schreef UnderWorld_ het volgende:
Dat lijkt mij toegestaan, je discrimineerd niemand iig.
Belachelijk inderdaad. De prijs/kwaliteitverhouding komt nog meer onder druk te staan. Lijkt me ookquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:22 schreef pberends het volgende:
Meer staanplaatsen in stoptreinen
Gore klootzakken bij de NS(B). Ik kots op deze onverantwoorde privatisering.
Ik denk niet dat je 's nachts mag demonstreren. Maar stel je dus voor. Een groep islamitische jongeren demonstreren (voor de invoering van de sha'ria) en lopen gewoon met een aantal spandoeken door het centrum van b.v. Amsterdam. De demonstratie is aangekondigd en er is aan alle voorschriften voor een demonstratie voldaan. En er is ook geen gevaar voor de openbare orde.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik heb nog wat toegevoegd aan mijn commentaar. Er wordt wel gediscrimineerd, want ze stellen hun cultuur boven die van iemand anders. (met name 's nachts zal dat conflicteren).
Ja, dat zal best, maar ik had het over het uitbundig vieren van het suikerfeest.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:26 schreef UnderWorld_ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je 's nachts mag demonstreren. Maar stel je dus voor. Een groep islamitische jongeren demonstreren (voor de invoering van de sha'ria) en lopen gewoon met een aantal spandoeken door het centrum van b.v. Amsterdam. De demonstratie is aangekondigd en er is aan alle voorschriften voor een demonstratie voldaan. En er is ook geen gevaar voor de openbare orde.
Dan mag de demonstratie toch gewoon doorgaan?
Dit zorgt er wel voor dat meer mensen confortabel kunnen reizen in de spits. Ik moet vaak ook staan als ik 's ochtends met de trein reis. Het effect dat deze verandering zal hebben is dat ik meer ruimte heb en de rest van de mensen die moeten staan ook.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:22 schreef pberends het volgende:
Meer staanplaatsen in stoptreinen
Gore klootzakken bij de NS(B). Ik kots op deze onverantwoorde privatisering.
Dat mag tot 11 uur 's avonds dacht ik (staat in de wet). Daarna moet het rustig zijn (geldt ook voor andere dingen die wat meer geluid opleveren).quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, dat zal best, maar ik had het over het uitbundig vieren van het suikerfeest.
Ja, dat vind ik wel kunnen.quote:Overigens vraag ik mij af of je mag demonstreren voor iets dat uiteindelijk zal discrimineren na invoering.
Uit eigen ervaring weet ik dat dat aan de laars wordt gelapt net zoals de ramadan midden in de nacht een MAAND lang.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:30 schreef UnderWorld_ het volgende:
Dat mag tot 11 uur 's avonds dacht ik (staat in de wet). Daarna moet het rustig zijn (geldt ook voor andere dingen die wat meer geluid opleveren).
Okay, dat is liberaal, maar dan sta je dus ook nazi-marsen toe?quote:Ja, dat vind ik wel kunnen.
Maar dan maken ze toch niet veel lawaai, of wel?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:32 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat dat aan de laars wordt gelapt net zoals de ramadan midden in de nacht een MAAND lang.
Ja, in principe wel. Alleen mogen demonstraties ook verboden worden als er gevaar is voor de openbare orde. Dus als er grote kans is op conflict met een andere groep, dan kan de demonstratie verboden worden. Maar dat geldt ook voor het voorbeeld dat ik gaf.quote:[..]
Okay, dat is liberaal, maar dan sta je dus ook nazi-marsen toe?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |