Wat heet kut, het trekt in ieder geval al een nieuw publiekquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:03 schreef Markster het volgende:
wat een kuttitel.
volgens mij heb jij een ps2quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:10 schreef killer_mac het volgende:
Wat een snert spam, ga ergens anders heen,
of zet een duidelijke onderbouwing neer,
Ik verzoek ban!
Rot eens HEEL snel opquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:10 schreef killer_mac het volgende:
Wat een snert spam, ga ergens anders heen,
of zet een duidelijke onderbouwing neer,
Ik verzoek ban!
Nope,quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:12 schreef capibar het volgende:
[..]
volgens mij heb jij een ps2
Kun jij niks van zeggen. Je bezit niet allebei de consolesquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Verder vind ik de PS2 nog steeds beter dan de XBox hoor Twi
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:15 schreef Redmer het volgende:
Heb je ook vrouwenspeeltjes voor de X-box als deze dan http://www.play-asia.com/(...)l
Ga maar snel naar je kiddie mario en je hermafrodiete link...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Rot eens HEEL snel opAls je niet weet wat dit is, zeg dan niet van dit soort domme dingen
Verder vind ik de PS2 nog steeds beter dan de XBox hoor Twi
Noem 3 RPG's voor de Xboxquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:16 schreef Gaaaast het volgende:
[..]
Kun jij niks van zeggen. Je bezit niet allebei de consoles
RPG zijn kutspellenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Noem 3 RPG's voor de Xbox
Xbox über allesch! *klop klop*quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:25 schreef BMH het volgende:
Waarom moeten alle Xbox topic titels altijd zo nazi-achtig zijn? Alles wat er op de xbox komt is volgens de titel altijd beter. Gelukkig weet ik wel beter![]()
Klop!! //:=Oquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Xbox über allesch! *klop klop*
Is toch geen vereistequote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Noem 3 RPG's voor de Xbox
Command en conquer spellen zijn alleen goed te spelen op de PCquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:28 schreef harrie1 het volgende:
hier maar ff vragen
wat is het verschil?
ik wil een spel computer kopen
maar weet niet welke
ps2 of xbox
ik las ergens dat de opvolger van xbox de spellen niet meer speelt
en de opvolger van ps2 wel?
verder wil ik iets command en conquer achtig spel
wat race spellen
en iets mario achtigs
het liefst maak ik backups van mijn spellen zodat ik daarmee kan spelen
mijn kids van 3 jaar slopen alle cds en dvds
wat past het beste bij me????
-Race games zijn er genoeg op de Xboxquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:28 schreef harrie1 het volgende:
hier maar ff vragen
wat is het verschil?
ik wil een spel computer kopen
maar weet niet welke
ps2 of xbox
ik las ergens dat de opvolger van xbox de spellen niet meer speelt
en de opvolger van ps2 wel?
verder wil ik iets command en conquer achtig spel
wat race spellen
en iets mario achtigs
het liefst maak ik backups van mijn spellen zodat ik daarmee kan spelen
mijn kids van 3 jaar slopen alle cds en dvds
wat past het beste bij me????
Ben ik het niet mee eens. Op de N64 had je een aantal top Strategy spellen die ook nog eens goed speelbaar waren. Bekende zijn O.a. Starcraft 64 & Command & conquer 64.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:30 schreef killer_mac het volgende:
[..]
Command en conquer spellen zijn alleen goed te spelen op de PC
Voor mij welquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:29 schreef Gaaaast het volgende:
[..]
Is toch geen vereiste
Ze zijn volgens mij toch een beetje jaloers op de andere consoles, maar willen dat niet weten. Daarom hebben ze zo'n negatieve houding tegen over die consoles.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Titel zou kloppen als de Final Fantasy-reeks op de XBox zou verschijnen.
Toch hebben XBox-ers volgens mij diep van binnen ergens een minderwaardigheidscomplex. Ze moeten zich altijd zo tegen andere consoles afzetten.
nog uit te komen:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Voor mij wel
ALS Bill ooit toch Square opkoopt hequote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Zo'n grote console MOET ook wel ergens voor compenserenquote:Toch hebben XBox-ers volgens mij diep van binnen ergens een minderwaardigheidscomplex. Ze moeten zich altijd zo tegen andere consoles afzetten.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zo'n grote console MOET ook wel ergens voor compenseren
Zijn weinig titels, en de verkeerde soort RPG'squote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:36 schreef pkwarts het volgende:
[..]
nog uit te komen:
sudeki
fable
jade empire
uit:
KOTOR
Morrowind
Gladius ofzo?
ligt er natuurlijk ook aan wat voor soort RPG\s je leuk vindt. Morrowind en Final Fantasy lijken totaal niet op elkaar...
En dan net als bij Rare geen resultaten krijgtquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
ALS Bill ooit toch Square opkoopt he![]()
lijkt ook niet echt op final fantasy. het is toch niet zo omdat er allemaal felle kleurtjes in zitten he?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Zijn weinig titels, en de verkeerde soort RPG'sIk wil inderdaad meer FF achtige games. Ik kijk wel uit naar Sudeki overigens. Die wil ik wel eens gamen!
heeft de n64 een muis mogelijkheid dan??quote:
dat heet sfeerquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:38 schreef pkwarts het volgende:
[..]
lijkt ook niet echt op final fantasy. het is toch niet zo omdat er allemaal felle kleurtjes in zitten he?![]()
Neen, wel gewoon een analoge stick waarmee je de cursor beweegt,quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:39 schreef killer_mac het volgende:
[..]
heeft de n64 een muis mogelijkheid dan??
Uiterlijk wel redelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:38 schreef pkwarts het volgende:
[..]
lijkt ook niet echt op final fantasy. het is toch niet zo omdat er allemaal felle kleurtjes in zitten he?![]()
Mjahquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:38 schreef BMH het volgende:
[..]
En dan net als bij Rare geen resultaten krijgt![]()
Voor de oude PlayStation waren gewoon muizen te koop... sterker nog, ik heb er zelfs éénquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:16 schreef killer_mac het volgende:
Zolang die consoles nog geen muis hebben zijn ze geen stuiver waard.
oh wait and seequote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:38 schreef BMH het volgende:
[..]
En dan net als bij Rare geen resultaten krijgt![]()
Jij zo te zien welquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:42 schreef Fillipe het volgende:
God maak je even druk om consoles hey, en het woord sarcasme/cynisme hebben de meeste PS2/GC gasten zeer nooit gehoord.
En ja Xbox boven alles
Perfect dark!! zuper!!! Lekker Cell-shaded, ben benieuwd hoe hardcore Xbox bezitters dat gaan vinden. Maar als PD0 wat word, koop ik natuurlijk een Xbox. PD is nu nog steeds de beste shooter.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:43 schreef pkwarts het volgende:
[..]
oh wait and see![]()
zit overigens niet echt op kameo te wachten, wel op perfect dark
Komt PD nog wel op de Xbox? Aangezien er nog niets van te zien is, alleen aangekondigdquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:43 schreef pkwarts het volgende:
[..]
oh wait and see![]()
zit overigens niet echt op kameo te wachten, wel op perfect dark
PD staat, toen ik het laatst had gecheckt, voor 2006/2007 geplaned.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Komt PD nog wel op de Xbox? Aangezien er nog niets van te zien is, alleen aangekondigdEN het schijnt dat M$ al met de X2 klaar staat zo'n beetje.
Zelfde geldt voor Conker.
We hebben het gewoon over de Xbox hoor.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:46 schreef twi het volgende:
Jongens, kom op, even ontopic. We hebben het hier over de beste console hier, niet over allerlei randzaken
Rare, games die op de Xbox verschijnen, en het RPG aanbod op de Xbox zijn offtopicquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:46 schreef twi het volgende:
Jongens, kom op, even ontopic. We hebben het hier over de beste console hier, niet over allerlei randzaken
Omdat je over RPG's praat is het off-topic in het Xbox topicquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Rare, games die op de Xbox verschijnen, en het RPG aanbod op de Xbox zijn offtopic
Nee dat komt omdat mensen altijd zitten af te geven op de XBOX.. en dat komt naar mijn idee toch een beetje uit frustratie van hun weer!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:34 schreef Strolie75 het volgende:
Toch hebben XBox-ers volgens mij diep van binnen ergens een minderwaardigheidscomplex. Ze moeten zich altijd zo tegen andere consoles afzetten.
Beste console wil ik het zeker niet noemen, maar ik zeg daar teminste bij dat het mijn MENING is en niet een feit want dat ligt maar net aan waar je voorkeur aan spellen gameplay ed. ligt.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:46 schreef twi het volgende:
gevoelig onderwerp.....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:46 schreef Mister_T het volgende:
Vet, BG&E in het Nederlands. Maarja engels is toch een stuk leuker
Hoezoquote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:52 schreef pkwarts het volgende:
[..]
gevoelig onderwerp.....
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:54 schreef gijsje79 het volgende:
Net Rainbow Six 3 gehaald.
[afbeelding]
Ja ze hadden bij Ned Game niet meer de normale versie.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:58 schreef Mister_T het volgende:
[..]Maar waarom met een headset? die heb je toch al
Cube (en PS2?) versies zijn OF Nederlands, OF Engels. Geloof ik. Niet allebeiquote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:55 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Hoezo
De Cube wil geen PC zijn.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:36 schreef twi het volgende:
Misschien had de titel dus beter "Alles wat de NGC had moeten zijn..." kunnen zijn
Was weer eens een verloren granaat hier en daarquote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:38 schreef twi het volgende:
Kortom, we zien gijsje in de loop van de week wel op RS3, vanmiddag nog even met Struikrover (wat zogen we / ik) en Ace zitten Liven, is wel leuk om straks team survival te doen met alleen maar FOK!ers
Praat hoorquote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:08 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
2 Fable wallpapers.
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie wordt er niet cynisch van een xbox bezitten?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:42 schreef Fillipe het volgende:
God maak je even druk om consoles hey, en het woord sarcasme/cynisme hebben de meeste PS2/GC gasten zeer nooit gehoord.
En ja Xbox boven alles
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:38 schreef twi het volgende:
Kortom, we zien gijsje in de loop van de week wel op RS3, vanmiddag nog even met Struikrover (wat zogen we / ik) en Ace zitten Liven, is wel leuk om straks team survival te doen met alleen maar FOK!ers
Struikrover had een mooie. Hij wilde een granaat door het kiertje van de deur gooien, maar een terrorist schoot op hem, raakte de deur, de deur klapte daardoor dicht en de granaat ketste daarna precies tussen m'n voeten. BOEM, dag bartje twi.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Was weer eens een verloren granaat hier en daar
Of het begin in Oil refinary (ofzo) .. jullie zijn nog niet de eerste deur door of ik zie in beeld staan dat jullie beide al gekilled warenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:09 schreef twi het volgende:
[..]
Struikrover had een mooie. Hij wilde een granaat door het kiertje van de deur gooien, maar een terrorist schoot op hem, raakte de deur, de deur klapte daardoor dicht en de granaat ketste daarna precies tussen m'n voeten. BOEM, dag bartje twi.
Ook een leuke was trouwens dat mijn granaat het potje ervoor via de muur weer precies terug stuiterde. Toen waren we dus allebei weg
directe link naar de high quality bittorrent avi (44MB groot en bittorrent benodigd)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:12 schreef pkwarts het volgende:
nieuwe high res movie van fable (~4min)(bittorent:)
http://www.xboxyde.com/news_529_en.html
normale download (slechte kwaliteit):
http://lionsource.ngz-net(...)2
Wat is torrent nou weer?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:48 schreef Tain het volgende:
[..]
directe link naar de high quality bittorrent avi (44MB groot en bittorrent benodigd)
http://media.xboxyde.com/(...)t
is een p2p netwerk, waarmee je onder andere legale software zoals linux distributies, spel demos(splinter cell, savage) kan downloaden. http://azureus.sourceforge.net/ linkje naar een bittorrent programmaquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat is torrent nou weer?
Kunnen ze nou niet gewoon filmpjes er van makenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:06 schreef Tain het volgende:
[..]
is een p2p netwerk, waarmee je onder andere legale software zoals linux distributies, spel demos(splinter cell, savage) kan downloaden. http://azureus.sourceforge.net/ linkje naar een bittorrent programma
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 19:48 schreef Tain het volgende:
[..]
directe link naar de high quality bittorrent avi (44MB groot en bittorrent benodigd)
http://media.xboxyde.com/(...)t
Moet je ook weer een of ander raar programma voor hebben... laat maar dus.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:11 schreef pkwarts het volgende:
jawel, eronder staat de normale link. alleen is het dan een slechtere kwaliteit....
Bezit ze allemaal,en de xbox staat onderaan.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:16 schreef Gaaaast het volgende:
[..]
Kun jij niks van zeggen. Je bezit niet allebei de consoles
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:15 schreef pkwarts het volgende:
mister_t, je moet ff je sig veranderen. dat is de link dat je je eigen collection bekijkt. als ik erop klik krijg ik dus mijn collectie te zien
zat eerst: he wat een toeval! hij heeft dezelfde spellen!
http://users.ign.com/collection/JOUWNICK moet het dus zijn
Ben je klaar?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:16 schreef thunderbunny het volgende:
[..]
Dit is geen xbox bash post,anders zou ik er zelf geen hebben,maar ze zijn gewoon allemaal wel ergens goed en het heeft geen zin om andere dingen te gaan zitten afkraken omdat jij toevallig wat anders hebt.
Doe ik morgen wel ff, ik moet nu trainenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:05 schreef pkwarts het volgende:
nieuwe rainbow six 3 maps zijn nu te downloaden
http://www.xbw.nl/index.p(...)1
Weinig spellen zegquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:19 schreef Mister_T het volgende:
[..]
done
![]()
De helft van mijn Playstation zijn gejatquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:29 schreef Tain het volgende:
[..]
Weinig spellen zeg![]()
Dan valt het op zich wel mee ja, en minder dat er spellen zijn gejat van je.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:31 schreef Mister_T het volgende:
[..]
De helft van mijn Playstation zijn gejat(ingebroken), mijn Cube heb ik pas 4 maanden en de Xbox heb ik pas 1,5 maand en heb daar dus nog niet al te veel spelletjes voor kunnen kopen (ben ook maar een student). En ik heb iets van 100 pc games maar ik heb alleen de legale verkrege games geplaatst
Erg zielige en trieste topictitel zegquote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:03 schreef twi het volgende:
Zat hem al te verbeteren, hold your pantsquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:59 schreef pkwarts het volgende:
slim zo'n OP quoten. nog fout ook.
ik vergeef het je omdat je zo'nquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Zat hem al te verbeteren, hold your pants
Tja, Ps2quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:02 schreef pkwarts het volgende:
[..]
ik vergeef het je omdat je zo'navatar hebt
Davilexquote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:56 schreef pkwarts het volgende:
zag net op ign dat er een davilex spel uitkomt op de xbox (en ps2, pc)![]()
![]()
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:59 schreef Ker_Plunk het volgende:
Erg zielige en trieste topictitel zeg![]()
Zet het dan in de OP, zie je het tenminste niet bij GAM
Ja, je bent triest,... maar dat zal je niet alleen van mij horen.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:16 schreef twi het volgende:
[..]
Waren zij niet faillietquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:05 schreef Tain het volgende:
[..]
Davilex![]()
Miami Vice ( http://tothegame.com/game.asp?id=3068 ) bedoel je?
Top titel juistquote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:32 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ja, je bent triest,... maar dat zal je niet alleen van mij horen.
Ik denk sowieso dat jij het forum toch een klein tikkeltje te serieus neemt. Kom op he, je bent toch niet ineens veranderd naar een watje wat niks meer kan hebben van die zogenaamde fanboystrijd?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 21:32 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ja, je bent triest,... maar dat zal je niet alleen van mij horen.
Ik ga nu ook live twiquote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:55 schreef twi het volgende:
[..]
Ik ga zo in ieder geval nog even de maps van Rainbow Six 3 bekijken. Is het wat?
ze zijn speciaal voor livequote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:59 schreef Mister_T het volgende:
Ben nu de maps aan het downloadenKan je ook live spelen in die maps?
Proestquote:Op dinsdag 23 maart 2004 22:59 schreef Mister_T het volgende:
Ben nu de maps aan het downloadenKan je ook live spelen in die maps?
Ahquote:Op woensdag 24 maart 2004 08:16 schreef pkwarts het volgende:
wij wel, hij staat namelijk +/- 50 posts boven je al
ik heb hem gekeken en hij isquote:Op woensdag 24 maart 2004 08:08 schreef Tain het volgende:
http://www.3dgamers.com/dl/games/flatout/flatout_teaser.zip.html
flatout teaser filmpje van 24MB
wist ik veelquote:Op woensdag 24 maart 2004 08:01 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Proest
*kijkt ff bij zijn bestelstatus op bol.com, of gaat vanmiddag langs de winkelsquote:Op woensdag 24 maart 2004 09:08 schreef Chocobo het volgende:
Splinter Cell 2 is uitDiverse zaken krijgen hem vandaag en de postorder bedrijven sturen hem vandaag op
![]()
![]()
PROESTquote:Op woensdag 24 maart 2004 09:11 schreef pkwarts het volgende:
happy hunting!
Nee hoorquote:Op woensdag 24 maart 2004 10:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ben ik de enige die 'm niet haalt?
Waren ze al in Alphen te verkrijgen joh!quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:24 schreef Mister_T het volgende:
Ik heb Splinter Cell Pandora tomorrow
Ja viel mij ook meequote:Op woensdag 24 maart 2004 11:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waren ze al in Alphen te verkrijgen joh!
Neeee *Ongelovig kijkt*quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:33 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Ja viel mij ook meede frs had hem
Whahaha, maar 1 besteld hoe dom zijn ze bij de frs. Ze hebben het nu wel afgeleerdquote:Op woensdag 24 maart 2004 11:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Neeee *Ongelovig kijkt*
Kan me de vorige keer nog herrinerren van splintercell, toen ik belde en vroeg of hij binnen was kreeg ik te horen " Nee, hij is net verkocht, we hadden er maar 1 besteld"
zeker niet het is niet mijn type spelquote:Op woensdag 24 maart 2004 10:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ben ik de enige die 'm niet haalt?
LOL, ik heb hem net geannuleerd via de klantenservicequote:Beste klant,
Onlangs heeft u een bestelling (bestelnummer ************) geplaatst bij
bol.com. Door een technische storing in ons systeem heeft deze bestelling
een vertraging opgelopen.
Hierdoor zal de bestelling pas vandaag verwerkt worden en zal de levertijd
zoals vermeld op onze site pas vandaag ingaan.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Owwwwwwwwwwww, wat sucken ze dan!quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:52 schreef Bastard het volgende:
Kan me de vorige keer nog herrinerren van splintercell, toen ik belde en vroeg of hij binnen was kreeg ik te horen " Nee, hij is net verkocht, we hadden er maar 1 besteld"
leuk een bericht over windows! zullen we de aankondiging van een nieuwe trinitron ook in het ps2 topic plaatsen?quote:Op woensdag 24 maart 2004 13:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
http://teletekst.nos.nl/gif/122-01.html
BIjna 500 Miljoen boete voor M$ALs de Xbox ooit console één wordt
Dan betalen ze ook een boete
Ongeloofelijk maar waar.. en dan hebben we hier toch 70.000 inwoners hequote:Op woensdag 24 maart 2004 13:57 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Owwwwwwwwwwww, wat sucken ze dan!![]()
Tijd voor de mediamarkt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ongeloofelijk maar waar.. en dan hebben we hier toch 70.000 inwoners he
quote:Zoals jullie weten is een spel maken niet al te makken. Naast het feit dat meerdere programmeurs de fundamenten van een spel moeten leggen voordat ze met de ontwikkeling van de inhoud kunnen beginnen, is het vaak moeilijk het uiterste uit een machine te halen. Microsoft wil daar verandering in zien en kondigt een nieuw ontwikkelplatform aan voor het ontwikkelen van games op de toekomstige hardware van de PC en Xbox. De naam; XNA.
Hoewel XNA niet specifiek met de Xbox te maken heeft, betekend de vorming van het nieuwe ontwikkelplatform van verschillende gereedschappen die ontwikkelaars gebruiken om titels te maken nu bruikbaar worden op beide platformen. Zo zullen verschillende interessante programma's die PC ontwikkelaars gebruiken ook voor Xbox ontwikkelaars beschikbaar worden en andersom. De hoofdzaak van Microsoft's aankondiging is dat het geheel een allesomvattend pakket moet worden waarmee ontwikkelaar snel uit de voeten kunnen om zo de kosten voor het maken van een spel, alsmede de tijd die het kost om de fundering te leggen, minder worden. Uiteraard is dit iets waar wij blij mee moeten zijn. Als de spellenmakers namelijk meer tijd hebben om aan het eigenlijke spel te werken, in plaats van aan vervelende bijkomstigheden, zijn wij het die uiteindelijk een beter product ontvangen.
Grappig nieuwtje is dat de basis van de Xbox Live service ook beschikbaar wordt voor PC ontwikkelaars, die vervolgens een gelijkende service op kunnen zetten voor online PC spellen. Het houdt niet in dat PC gamers binnenkort tegen Xbox spelers kunnen speler, maar wel dat het gemak van gebruik van Xbox Live ook PC gamers toebedeeld wordt.
Het volledige XNA programma, en hoe deze aansluit met ontwikkeling voor de volgende Xbox en PC platformen wordt pas over een tijdje bekend gemaakt. We houden je uiteraard op de hoogte van interessante nieuwtjes die hieruit volgen.
Wordt nu gebouwdquote:Op woensdag 24 maart 2004 14:38 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
Tijd voor de mediamarkt.
Nou dan word pc gamen misschien ook eens leuk.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:45 schreef pkwarts het volgende:
van xbw.nl:
[..]
ik zou hem pas gaan bestellen als de release echt zeker is, nu weet je nog steeds niks over wanneer het spel uit gaat komenquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:01 schreef Mister_T het volgende:
Mooie screensga hem toch snel maar snel bestellen
als je veel van tieten en japanse piepstemmetjes houd DOA3, maar anders maak je met SC2 een betere keus.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:34 schreef McLaren het volgende:
Ik heb mezelf een paar weken geleden eens blij gemaakt met een Rossopack.
Ik wil, voor dit weekend, een paar games bij kopen, echter na het lezen van wat reviews en mede door het ruime aanbod wordt ik er niet al te veel wijzer van, ook omdat ik "nog" niet echt in-to xbox ben...
2 korte vragen wat games betreft:
Wat is nou een must-have game?
Dus gewoon 1 die je MOET hebben(SC:PT en NG niet mee gerekend)
Wat is de beste fight game?
Ik zag dat de meeste voor ¤ 30 over de toon bank gaan, maar welke is nou goed: DOA3, SC2, MK5, Capcom vs. SNK 2, Marvel vs. Capcom?
Doe jij een gauw wat aan je nickquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:34 schreef McLaren het volgende:
Ik wil, voor dit weekend, een paar games bij kopen, echter na het lezen van wat reviews en mede door het ruime aanbod wordt ik er niet al te veel wijzer van, ook omdat ik "nog" niet echt in-to xbox ben...
Ik zag dat de meeste voor ¤ 30 over de toon bank gaan, maar welke is nou goed: DOA3, SC2, MK5, Capcom vs. SNK 2, Marvel vs. Capcom?
Halo is wel leuk om te hebben, Rainbow Six 3 en Counterstrike zijn aan te raden (waarvan ik CS qua multiplayer op live leuker vind). Verder is Soul Calibur II bij bol.com maar ¤30,- terwijl hij vaak voor ¤50,- in andere winkels ligt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:34 schreef McLaren het volgende:
quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:48 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Doe jij een gauw wat aan je nick![]()
Nou ik denk dat jij na de eerste 2 races juist wat minder lekker zal slapenquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:56 schreef McLaren het volgende:
[..](Op moment van reggen wist ik niks beters, tis wel mijn team
)
Sorry dat je vanavond slecht zal slapen hierdoor
Tsss wrijf het maar inquote:Op woensdag 24 maart 2004 22:05 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Nou ik denk dat jij na de eerste 2 races juist wat minder lekker zal slapen
Ik slaap perfect![]()
volgens mij komt dat door de fish-eye die ze gebruiken....quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Character models zien er goed uit, maar die achtergrondenVeel te vol... en het lijkt alsof de hele wereld scheef staat: / \
ja, ik heb hem in bestelling staan.quote:Op donderdag 25 maart 2004 01:49 schreef twi het volgende:
Volgens mij is MK5 al 10 euro geweest bij ik meen de Free Record Shop ofzo. Of Bart Smit ook?
Werkt perfect bij mij, voeg me ff toe bij msn en dan stuur ik hem naar je toe via msnquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:16 schreef kepler het volgende:
hebben jullie ook problemen met de Fable video?? Hij hapert bij echt heel erg
Stuur ik het verkeerde filmpjequote:Op donderdag 25 maart 2004 11:10 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Werkt perfect bij mij, voeg me ff toe bij msn en dan stuur ik hem naar je toe via msn
Ok nu over het goede filmpje, hij werkt perfect bij mijquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:16 schreef kepler het volgende:
hebben jullie ook problemen met de Fable video?? Hij hapert bij echt heel erg
quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:01 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Stuur ik het verkeerde filmpje![]()
Kom nu live danquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:02 schreef twi het volgende:
SC:PD is binnen
Leuke game, gameplay is wat ingewikkelder dan in deel I, allemaal nieuwe features. De gameplay van de multiplayer moet ik even aan wennen, daar zitten een paar dingen net iets anders. Helaas is er nog niemand online uit m'n Friends list om het even kalmpjes mee te kunnen uitproberen allemaal, maar dat zal ongetwijfeld veranderen de komende paar dagen
Ach jij rijd weer harder dan hemquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:35 schreef twi het volgende:
Ik voel me echt een n00b vergeleken met Mister_TFuck he
En 'k tennis beter dan hemquote:Op donderdag 25 maart 2004 15:06 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ach jij rijd weer harder dan hem
Dan heb je flink wat te doen om alles te unlocken. Ben zelf ook nog bezig om alles uit te spelen. Maar begint wel beetje saai te worden omdat veel de heletijd t zelfde is. Maar met zn 2en is er weer meer plezierquote:Op donderdag 25 maart 2004 15:41 schreef Chocobo het volgende:
SC2 ligt thuis op me te wachten
Cool,... wat kan je allemaal unlocken dan ?quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:52 schreef alki het volgende:
[..]
Dan heb je flink wat te doen om alles te unlocken. Ben zelf ook nog bezig om alles uit te spelen
Stuk of 10 characters. Heel veel maps en wapens voor alle spelersquote:Op donderdag 25 maart 2004 15:53 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Cool,... wat kan je allemaal unlocken dan ?
geef je er 10 euro voor!quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:07 schreef Mister_T het volgende:
Krijg net mijn bestelling van bol.com binnen terwijl ik hem had geannuleerd. Nu heb ik 2x SC PT
PROESTquote:Op donderdag 25 maart 2004 15:54 schreef alki het volgende:
[..]
Stuk of 10 characters. Heel veel maps en wapens voor alle spelers
Er zit een soort adventure mode en moet je vanalles missies over de wereld spelen. Doordat je gevechten wint krijg je allemaal extras
quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:00 schreef rockstah het volgende:
ggieling is een dikke flikker--
quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:00 schreef rockstah het volgende:
[edit] gieling is een dikke flikker
10,50quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:54 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
geef je er 10 euro voor!![]()
Kzit nu weer in een xsn toernooi via een paar gasten die ik kan van live.quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:49 schreef twi het volgende:
[..]
En 'k tennis beter dan hem
Ik heb godver twee toernooien die ik zelf heb gestart op cointoss verloren van een stel faggots die niet kwamen opdagenquote:Op donderdag 25 maart 2004 16:40 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kzit nu weer in een xsn toernooi via een paar gasten die ik kan van live.Blijft leuk.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:49 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb godver twee toernooien die ik zelf heb gestart op cointoss verloren van een stel faggots die niet kwamen opdagen
Jij rijd idd weer harder en kan veel en veel beter tennissenquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:35 schreef twi het volgende:
Ik voel me echt een n00b vergeleken met Mister_TFuck he
quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:25 schreef jpg97 het volgende:
Heb ik net SEGA ESPN NBA 2K3 op de kop kunnen tikken bij bartje smit, ik stop die game in mijn console en denk: " zo..nou ga ik ass-kickuhhh! "
Wat denk je?
NIEMAND ONLINE!
GVD
Nu schijnt het dat sega ervoor heeft gezorgd dat je alleen maar tegen europeanen kunt spelen.
Lekker dan..die amerikanen zijn nu lekker via xbox live aan het ballen en hier in europa zit je dan...
Dus ik stel voor: iedereen met een xbox koop dat spel ( kost maar 15 euro en het is echt een goed basketbalspel ) en GO ONLINE!
Ik ga hem morgen halen, so dont despair :p Ik ga die NFL2k3 trouwens ook halen, die is ook erg gaaf. En ook 15 euro.
Okay dan haal ik NFL2K3! en we moeten nog eens tennissen!quote:Ik ga hem morgen halen, so dont despair :p Ik ga die NFL2k3 trouwens ook halen, die is ook erg gaaf. En ook 15 euro.
quote:Dimitri is the code name for the newest Lionhead project. It is a top secret project and Lionhead has published very little about it. Some of the current rumors and the like and be found here.
Dimitri is, at the moment, the largest Lionhead project. Currently 30 people of the Lionhead team have been working on it on it since at the end of of 1999 in the development, momentarily work.
Dimitri contains some sexual scenes.
In Dimitri the AI focuses on simulation the social processes and behavoirs of people.
Dimitri is being developed for the PC
It was said in an interview with Lionhead AI Programmer, Richard Evans, that Dimitri will not be done for, at maximum, another five years (Aprox. 2007).
Tis niet echt gillen he?quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:46 schreef pkwarts het volgende:
race driver 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
rest van de screens hier
Wat lang duurt is lekkerquote:Op donderdag 25 maart 2004 20:11 schreef kepler het volgende:
en dan vinden we dat Fable lang duurt:
[..]
je hebt nooit teveel geld, alleen andere prioriteitenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 04:24 schreef Eitjes het volgende:
Zo. Het Rosso Xbox pakket gekocht van een fokker. Met een beetje geluk kan ik zaterdag Gotham 2 spelen.![]()
Dan heb ik alle consoles van "deze tijd". Nooit gedacht dat ik een cube en xbox zou kopen maar het is er nu toch echt ervan gekomen. Teveel geld doet wonderen, zeg maar.
TEEEERING !!quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:50 schreef Strolie75 het volgende:
Video's van Jade Empire:
http://downloads.bioware.(...)roducerCut_p1_hi.avi
http://downloads.bioware.(...)roducerCut_p2_hi.avi![]()
![]()
Je hebt alleen SP gedaan zeker? Anders zou je dit ECHT niet zeggen.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 06:55 schreef gijsje79 het volgende:
Vanacht heb ik SC PT gespeeld.
Ziet er leuk uit maar ik twijfel over Live.
2-2 is volgens mij ook niet alles.
Maar de Single Player zag er goed uit.
Ja heb geen Live op me werk he.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 08:23 schreef twi het volgende:
[..]
Je hebt alleen SP gedaan zeker? Anders zou je dit ECHT niet zeggen.
quote:Pandemic Studios' upcoming Xbox strategy game, Full Spectrum Warrior, has an interesting pedigree. It began life as a classified simulation and training tool for the US Army, but the company is now working on an updated and more gamelike version for Microsoft's console. The game will provide a tactical, squad-based play experience in a modern military setting, and you'll be in control of your squad throughout a full day of active duty. In light of Full Spectrum Warrior's approaching release date, we caught up with director Wil Stahl of Pandemic and asked him a few questions about how the game is progressing at this late stage.
GameSpot: Where are you right now in development?
Wil Stahl: We are currently a week from our internal beta. Our goal is to submit to Microsoft in early May. We are essentially feature-complete and content-complete. We're bug-hunting and balancing now.
GS: What has been the most challenging part of working on the Xbox game?
WS: Well, the most challenging part of making the retail version was trying to stay true to the roots of the original Army game. We always felt that one of the strongest aspects of the game was how authentic it was, how the gameplay stayed true to Army doctrine. When we started to make the retail version it became apparent that "realistic" isn't always "fun," so we've made abstractions to real-world elements in order to raise the enjoyment level and make the game more accessible. We always took baby steps when changing these elements so that we could stay as close to a real-world experience as possible.
GS: What has the new ship date allowed you to focus on?
WS: Mostly balance and polish. Bumping up frame rates and adding more player-feedback-related touches so that the game doesn't have too harsh a ramp-up. The game can get overwhelming pretty quickly.
GS: What have you learned about the Xbox hardware throughout FSW's development? Any surprises?
WS: It's a very flexible platform. That allows you to spend more R&D time on certain features without risking blowing your entire schedule.
GS: Given FSW's emphasis on strategy, have the testers used any surprising tactics in the missions that you hadn't expected?
WS: We have some outstanding testers on this project, and it's amazed us how they can exploit certain tactics in the game. Suppression fire, for instance, has proven to be very powerful. Some of the checks that balance out suppression fire in the real world aren't present in the game, so we've had to find other ways to balance its effectiveness.
GS: Now that the Xbox version is turning into its own unique game, how much does it differ from the original Army version?
WS: On the surface, they look very similar, and the gameplay is based on the same principles of fire and maneuver, engage and flank. However, underneath, the games are very different. I think if regular gamers ever played the Army game, they'd think it sucked because it's not really a game. It's more of a tool/game. I prefer playing the retail version over the Army version much more.
GS: What are some subtle details you've included in the game that players may not be looking for?
WS: There are a lot of subtle systems in the game. I don't know if people will even realize we have a wind simulation, and that the wind changes speed and direction during the game, until they throw their first smoke grenade and it ends up blowing in the wrong direction.
GS: What will you be showing off at E3?
WS: We'll probably be showing the finished product on the floor. Our goal is to ship two weeks after E3, so the game better be done by then! I'm sure THQ will be demonstrating the cooperative play over Xbox Live. I don't think we've shown that to anyone yet.
GS: Thanks for your time.
Mooi, dus 2 weken na de E3 istie in de winkel..quote:Op vrijdag 26 maart 2004 09:24 schreef Strolie75 het volgende:
Laatste stand van zaken wat Full Spectrum Warrior betreft.
[..]
Blijkbaar nietquote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:01 schreef Mister_T het volgende:
Iemand zin in een potje in een potje SC PT?
Probeer het anders vanavond nog eens als iedereen thuis isquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:49 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Blijkbaar niet![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:10 schreef XxxPimxxX het volgende:
Hoe zit het nou met de prijsverlaging die na de E3 zou komen?
Is het verstandig om nog even een paar maandjes te wachten met de aanschaf van een Xbox, of zal de prijs niet verder dalen dan dat nu het geval is met die 2 nieuwe packs?
Ik zit nog steeds in level 1, ben alleen maar aan het MP'enquote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:35 schreef twi het volgende:
Net even SP Splinter Cell gedaanMooie game hoor!
Er uit getrildquote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:11 schreef pimpin het volgende:
me xbox is kapot, heb hem nu 13 maanden dus ook geen garantie meer. Had me muziek veels te hard aan staan en is uit me (niet al te stevige kast) getrild. Helemaal kapot, top weer![]()
Je moet het even aanvoelen. Ik timde altijd de volgende sprong wanneer zijn knieen buigden.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:02 schreef Retarded het volgende:
Godverdomme, ben ik net begonnen met Prince of Persia, kom ik nu al niet verderIk zit in het eerste level, en moet nu tegen de muur oplopen en dan van muur naar muur springen om bij de schat te komen... maar je raadt het al, dat lukt me dus niet
kunnen de mijne ook hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:12 schreef twi het volgende:
pimpin, even met Customer Care bellen. In alle redelijkheid zullen ze het ding misschien wel willen makenTrouwens ongelofelijk als je met speakers beweging kunt krijgen in dat kollosale blok steen...
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:24 schreef Gamedemon het volgende:
Ik kom niet op xbox live...
is er storing zover jullie weten?
Op X-Box zit 2 jaar garantie.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:11 schreef pimpin het volgende:
me xbox is kapot, heb hem nu 13 maanden dus ook geen garantie meer. Had me muziek veels te hard aan staan en is uit me (niet al te stevige kast) getrild. Helemaal kapot, top weer![]()
ook als je hem laat vallen?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 11:04 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
Op X-Box zit 2 jaar garantie.
Bel de x-Box klantenservice maar es.
Ja dat dacht ik ookquote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:26 schreef pkwarts het volgende:
basterd is op een posting spree
ik dacht trouwens dat je race driver 2 niet zo vond?
Ziet er weer heerlijk uit.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:40 schreef Bastard het volgende:
Rallisport challenge 2
Filmpje op een ijsbaan van 8 mb (Gamershell natuurlijk)
Die lichten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 12:40 schreef Bastard het volgende:
Rallisport challenge 2
Filmpje op een ijsbaan van 8 mb (Gamershell natuurlijk)
Die lichten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk, hij begint het eindelijk te snappen. Nu SC PT nogquote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook![]()
Maar nu ik het zo lees hoe uitgebreid het spel is moet ik zeggen dat ik wel erg geintresseerd word hoor
Tis vooral weer dat live aspect wat me aanspreekt.
Met meer dan 30 race klasses, waaronder het zeer spannende DTM, de Australische V8 Supercars, de open racers uit de Formule Ford en de heftig grote, maar logge Supertrucks biedt DTM Race Driver 2 meer dan genoeg diversiteit. Wat direct opviel na wat auto’s uit verschillende klasses voor een testrit te hebben genomen was dat de auto’s inderdaad echt allemaal anders aanvoelen. De logge Supertrucks voelen zwaar aan, acceleren langzaam en zijn niet snel van hun lijn af te krijgen. De DTM bakken voelen daarentegen heerlijk krachtig aan, maar vereisen ook veel concentratie en gewenning door hun lange remweg en grote vermogen. De Formule Fordjes voelen weer een stuk nerveuzer en fragieler, waardoor elke klasse daadwerkelijk een authentieke race-ervaring lijkt te bieden. Heerlijk, diepgang! DTM Race Driver 2 telt verder 56 circuits, waaronder Laguna Seca, Surfers Paradise, Euro Speedway, Donington Park, Kyalami, Hockenheim, ons eigen Zandvoort en een gedeelte van de Nurburgring!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:25 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Eindelijk, hij begint het eindelijk te snappen. Nu SC PT nog
April.. meer weet ik nietquote:Op zaterdag 27 maart 2004 19:35 schreef Mister_T het volgende:
Wanneer moet DTM Race Driver 2 eigenlijk uit gaan komen?
Ohhh das al bijnaquote:Op zaterdag 27 maart 2004 20:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
April.. meer weet ik niet
Ik heb er lekker 2 thuis liggenquote:Op zondag 28 maart 2004 18:42 schreef pkwarts het volgende:
pas mij ook ff een exemplaar....... (geldprobleem)
nou weet je wat, dan betaal ik wel de verzendkosten okquote:Op zondag 28 maart 2004 19:43 schreef Mister_T het volgende:
[..]
Ik heb er lekker 2 thuis liggen
Whehe, maarja 1 exemplaar gaat morgen weer retour richting bol.comquote:Op zondag 28 maart 2004 19:56 schreef pkwarts het volgende:
[..]
nou weet je wat, dan betaal ik wel de verzendkosten ok
hopen dat dit bij de xbox2 wel beter zit....quote:Een MCV onderzoek heeft omtrent kopiëren van XBOX games en het modificeren van XBOX-en het volgende resultaat opgeleverd.
Meer dan 60% van de hardcore XBOX gamers hebben hun console gemodificeerd. Waarvan velen 90% van hun games downloaden. Het opvallende is dat de XBOX speciaal wordt aangeschaft voor het modificeren van de XBOX om er zo een multimedia apparaat van te maken zoals het spelen van games door gebruik van emulatoren*.
Mike Rawlinson, deputy director general van ELSPA deelde het volgende mee aan MCV
"For the Xbox, the damage could be huge. The pirates in many cases follow the bundled model just like any High Street shop. Consumers can buy an Xbox with four games from the High Street or a modified Xbox with many hard disk-loaded games from the pirate. The potential for buying new legitimate content is bound to be under serious pressure."
De gevolgen voor het XBOX platform kunnen desastreus zijn en de verkopen van games komen hier door zwaar onder druk te staan. De industrie zou hierdoor zijn conclusie kunnen trekken en besluiten dat XBOX het minst aantrekkelijk wordt in commercieel opzicht. Feit is zeker, HALO is de enige game die miljoenen heeft verkocht, de rest van de catalogus komt niet eens bij drie kwart miljoen en dat geeft toch te denken met toppers zoals PGR 2, Top Spin en Amped 2.
*Emulatoren zijn programma’s die software matig hardware nabootsen waardoor het mogelijk is games te spelen van diverse platformen zoals SNES, N64, PlayStation One en meer…
Hij lijkt minder op een PC, dus waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:01 schreef pkwarts het volgende:
[..]
hopen dat dit bij de xbox2 wel beter zit....
wat ik ook gehoord had is dat een gemiddelde xbox eigenaar meer titels koopt dan een PS2 eigenaar.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:01 schreef pkwarts het volgende:
[..]
hehe good pointquote:Op maandag 29 maart 2004 15:18 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
wat ik ook gehoord had is dat een gemiddelde xbox eigenaar meer titels koopt dan een PS2 eigenaar.
Ik haat die Warez-ersquote:Op maandag 29 maart 2004 15:01 schreef pkwarts het volgende:
[..]
quote:Op maandag 29 maart 2004 15:23 schreef rockstah het volgende:
[..]
De xbox lijkt niet op een PC
Games worden juist goedkoper hoor. In de tijd van de SNES waren ze 150 gulden, nu 50 euro.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:23 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik haat die Warez-ersZe verneuken die hele industrie voor ons. Games maken wordt ook steeds duurder
Ik hoop dat die Xbox 2 daar bescherming voor heeft maar waarschijnlijk is ie binnen 2 maanden te modden. Zoiets hou je niet tegen !
Idd games worden steeds duurder, maarja dat komt omdat ze er geld op moeten verdienen en er zijn altijd van de figuren die alles downloaden. Zij verkloten idd de gameindustriequote:Op maandag 29 maart 2004 15:23 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Ik haat die Warez-ersZe verneuken die hele industrie voor ons. Games maken wordt ook steeds duurder
Ik hoop dat die Xbox 2 daar bescherming voor heeft maar waarschijnlijk is ie binnen 2 maanden te modden. Zoiets hou je niet tegen !
[Xbox Live!] Deel 6: Sporten/racen/schieten..quote:Op maandag 29 maart 2004 15:28 schreef donald_dick het volgende:
jongesn wat zijn jullie namen . ik heb me net aangemeld bij live als JoystickJ (denk om de hoofdletters)
StreetFighter 2 heeft zelfs even 250 gulden gekostquote:Op maandag 29 maart 2004 15:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Games worden juist goedkoper hoor. In de tijd van de SNES waren ze 150 gulden, nu 50 euro.
Meld het ff in het feedback topic.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:58 schreef Mister_T het volgende:
Daar staat ik niet tussen, mijn Gamertag: Anormius
Ik las mee.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:00 schreef Bastard het volgende:
Meld het ff in het feedback topic.
Okayquote:Op maandag 29 maart 2004 16:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik las mee.
kan je mij er ook meteen inzetten: JoystickJquote:Op maandag 29 maart 2004 16:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik las mee.
Als ik maar kan gamen op mijn orginele x-doos.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:41 schreef twi het volgende:
Desondanks is ook dat een zeker vorm van verderving van inkomsten (of hoe zeg je dat). Hoe kijken jullie daartegen?
Stel ik koop een game voor ¤50,-.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:41 schreef twi het volgende:
Nouja, het is maar relatief hoeveel meer geld het kost om games te ontwikkelen, natuurlijk. De tools om games te maken worden ook makkelijker en volgens mij gaat het grootste gedeelte van de kosten zitten in promotie.
Ik zit inmiddels op m'n 10e titel die ik in huis heb, maar ik heb er ook een heel aantal via internet gekocht en verkocht. In principe is het zelf verkopen van (uitgespeelde) games net zo fataal voor de gamedevelopers als downloaden. Nu heb ik eigenlijk helemaal geen argumenten hiervoor, maar ondanks dat het geen direct inkomsten oplevert voor de developer, heb ik er toch absoluut geen problemen mee om games te ruilen/verkopen.
Desondanks is ook dat een zeker vorm van verderving van inkomsten (of hoe zeg je dat). Hoe kijken jullie daartegen?
echter, 2e hands betekent dat de onwikkelaar 1x zijn geld mist (of hoogstens 2x, vaker zal een spel wel niet doorverkocht worden), terwijl bij kopieren het geval is: 1 iemand koopt het spel, ript het en duizenden mensen spelen het.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:49 schreef Enemy het volgende:
[..]
Stel ik koop een game voor ¤50,-.
Dan gaat die ¤50,- naar de uitgever (ok niet alles).
Koopt iemand mijn gekochte game over voor ¤25,- dan heeft de uitgever er geen extra inkomsten van. Die blijft gewoon op die 50 euro's staan. Wel hebben 2 mensen nu het spel gespeeld. Terwijl er maar 1x betaald is aan de uitgever. In principe staat dit wel een btje gelijk aan kopieren, want de uitgever krijgt maar 1x zn geld, terwijl 2 mensen het spel gespeeld hebben.
Maar wat denk ik vaak gebeurd is dat men van die ¤25,- euro + bijleggen weer een nieuw spel koopt, wat ze anders misschien niet zouden doen, omdat het ze anders 50 euro zou kosten ipv de 25 die ze nu bijleggen.
Btw, tijd voor live! :p
Klopt. Daarom vind ik ook dat je wel spellen mag doorverkopen. Tis in principe gewoon jouw eigendom (net als dat je een bank of kast oid 2e hands verkoopt).quote:Op maandag 29 maart 2004 16:52 schreef pkwarts het volgende:
[..]
echter, 2e hands betekent dat de onwikkelaar 1x zijn geld mist (of hoogstens 2x, vaker zal een spel wel niet doorverkocht worden), terwijl bij kopieren het geval is: 1 iemand koopt het spel, ript het en duizenden mensen spelen het.
Maar niet kopieren en ook niet kopen levert geen geld op voor de uitgever. Dus of je het niet koopt en wel kopieert maakt dan ook niet uit. Als je maar zo nu en dan wat goede games koopt, vind ik het niet erg dat je er ook wat kopiert. Goede games verkopen zichzelf wel.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:29 schreef twi het volgende:
Ach, als ik alles wat ik leuk vind zou moeten kopen, dan zou ik aan een pakhuis met tien verdiepingen niet genoeg hebben. Je hoeft niet alles wat je leuk vind te kopenEn dat betekent ook niet dat je iets wat je leuk vind gelijk moet gaan jatten. Gewoon prioriteiten stellen
die prioriteiten stellen ga ik ook maar is doen, van 2 naar 10 consoles in minder dan 2 jaar + met de daarbij horende 130 spellen heeft wel ietsje teveel geld en tijd gekost.quote:Op maandag 29 maart 2004 17:29 schreef twi het volgende:
Ach, als ik alles wat ik leuk vind zou moeten kopen, dan zou ik aan een pakhuis met tien verdiepingen niet genoeg hebben. Je hoeft niet alles wat je leuk vind te kopenEn dat betekent ook niet dat je iets wat je leuk vind gelijk moet gaan jatten. Gewoon prioriteiten stellen
Weer van mijquote:Op dinsdag 30 maart 2004 05:50 schreef Together-Alone het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |