Dat is inderdaad nonsens, maar een factor is het wel, terwijl het niet noodzakelijk is, zoals ik al heb gezegd. Mongolen hebben overigens niet echt een reden om het Westen aan te vallen, in tegenstelling tot Arabieren of moslims. Hierbij moet ik -uiteraard overbodig- even zeggen dat ik het natuurlijk geen geldige reden vind.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 00:02 schreef pberends het volgende:
Armoede veroorzaakt terrorisme is nonsens. Ik heb anders nog nooit Mongoolse terroristen in de VS of Europa aanslagen zien plegen omdat hun welvaart zo laag ligt (meestal nog lager dan Arabische landen).
Ik denk niet dat armoede armoede de grootste voedingsbodem is, hoewel dat wel zou kunnen zijn. Maar goed, wat willen ze?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 00:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
De armoede zal vast wel een voedingsbodem zijn voor terroristen, maar wat willen de terroristen nu eigenlijk? Wat willen ze bereiken met hun aanslagen?
Ik doelde vooral op Al Qaida. Maar wat ik dan niet begrijp is dat ze praktisch een pure Islamitische staat hadden in Afghanistan met behulp van de Taliban. (Het kan natuurlijk zijn dat mijn beeld verkeerd was)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 00:59 schreef Monidique het volgende:
Tegenwoordig is de focus vooral gericht op apocalyptische terreurgroeperingen, Al-Qa'ida dus. Hun doel is, volgens mij, het vestigen van een vrome en pure islamitische staat.
Nou, die staat beperkt zich niet tot Afghanistan, juist niet, het bevat het gebied van Marokko tot Afghanistan. Althans, dat is mijn idee.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik doelde vooral op Al Qaida. Maar wat ik dan niet begrijp is dat ze praktisch een pure Islamitische staat hadden in Afghanistan met behulp van de Taliban. (Het kan natuurlijk zijn dat mijn beeld verkeerd was)
Het verlangen naar een Ottomaans rijk dus?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nou, die staat beperkt zich niet tot Afghanistan, juist niet, het bevat het gebied van Marokko tot Afghanistan. Althans, dat is mijn idee.
Hamas is behalve een militante beweging, ook nog eens een sociale beweging. Het geeft de ontredderde mensen een makkelijke weg om toch weer hoop te krijgen. Dat die mensen ontredderd zijn heeft onder andere te maken met armoede.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:05 schreef Gia het volgende:
Zie het Israël-Palestina conflict. De Hamas wordt daar gezien als een verzetsbeweging die de bezetters uit hun land wil dwingen, maar feitelijk is de Hamas opgericht met als enige doel: De vernietiging van de Staat Israël.
Blinde haat dus en erg dom. Heeft niks met armoede te maken, maar meer met een gemis aan grijze cellen.
Dan duurt die kick niet erg lang als het om een zelfmoordterrorist gaat. Neem bv. de redenen van een persoon om militair te worden, de een doet het voor het geld, de ander voor de kick etc etc. en zo heeft ieder zijn eigen reden om militair te worden, maar uiteindelijk gaat het maar om één gemeenschappelijk doel.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 18:24 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat een terrorist gewoon een kick krijgt van z'n terreur daden, hij wil mensen angst aanjagen en hun zijn wil opleggen.
Zei de AIVD dat het opinie klimaat de hoofdoorzaak was? Ze constateerden toch alleen maar dat de jongeren meer vatbaarder zijn voor rekrutering door het opinie klimaat.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef Sniper het volgende:
Ook onze eigen papieren tijger, de laffe AIVD maakte zich onsterfelijk belachelijk door een kritische benadering van religieus fanatisme aan te wijzen als hoofdoorzaak van het radicaliseren.
Nogmaals: Armoede is niet dé oorzaak van terrorisme, de meeste armen hebben niets te maken met terrorisme en veel terroristische groeperingen of leiders hebben genoeg geld. Het kan en is echter wel een vruchtbare voedingsbodem.quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:55 schreef Sniper het volgende:
Armoede als oorzaak van terrorisme aanwijzen is onzinnig maar niet ongebruikelijk in sommige kringen die het liefst een externe oorzaak voor de moslimterreur opvoeren. Zelfkritiek en eigen verantwoordelijkheid zijn twee onbekende begrippen in dat wereldje.
Niet alles wordt teruggevoerd op de VS, maar dat er aanslagen gepleegd worden in het Westen, heeft een reden. Die reden is de bemoeienis van het Westen in de Islamitische regio. Het gaat er niet om of deze redenen terecht zijn, het gaat er om dat ze wel gebruikt worden door deze terroristen.quote:Als het even kan wordt alles teruggevoerd naar de VS..
Ik betwijfel of de AIVD een kritische benadering van religieus fanatisme als hoofdoorzaak aanwijst van het radicaliseren onder Nederlandse moslims, waar de AIVD het immers over had, maar als islamitische jongeren voortdurend in de hoek worden gedrukt en worden gestigmatiseerd, of althans het idee hebben dat zoiets gaande is, dan zullen ze inderdaad radicaliseren, hun leefomgeving wordt immers slechter.quote:Ook onze eigen papieren tijger, de laffe AIVD maakte zich onsterfelijk belachelijk door een kritische benadering van religieus fanatisme aan te wijzen als hoofdoorzaak van het radicaliseren.
Personen die al terrorist zijn, zal je inderdaad waarschijnlijk niet kunnen overtuigen van hun ongelijk, dus zal je ze moeten uitschakelen, door middel van opsluiting of op andere wijze. Dat moet het Westen en andere landen er alleen niet van weerhouden de aanmaak van nieuwe terroristen tegen te gaan.quote:De enige taal die dit soort waanzinnige zeloten verstaat is die van de kogel.
Inderdaad terrorisme is niet aangeboren maar aangeleerd. Net zoals geloof.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:45 schreef Monidique het volgende:
Ook terroristen worden geboren als een baby.
quote:Op maandag 22 maart 2004 23:57 schreef Monidique het volgende:
bekende conflicten als Palestina waar moslims en christenen worden onderdrukt in hun ogen
En vervolgens door hun pappa en mama behangen met bommen:quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:45 schreef Monidique het volgende:
Ook terroristen worden geboren als een baby.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |