abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17901702
Stelling: vooral mensen die weinig of niets met allochtonen te maken hebben snappen de migratie- en integratie problemen niet.

Stel: als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, waarom is de kans dat je dan anti-multiculturele samenleving was meer dan 99%.

Waarom zijn meestal de autochtonen uit grote steden niet zo enthausiast over de multiculturele samenleving?

Waarom hebben provincies met een 'laag allochtonen' gehalte zoals Friesland en Groningen het meeste moeite met het uitzetbeleid van minister Verdonk?

Kortom vooral mensen er niets of weinig mee te maken hebben onderschatten migratie- en integratieproblemen en nemen vooral de geluiden uit grote steden en 'lagere' klassen uit deze samenleving niet serieus. Dat noem ik hypocriet en daarom vind ik dat deze mensen geen recht van spreken hebben over dit onderwerp omdat ze weinig of niets met dit onderwerp van doen hebben.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:28:48 #2
79550 Ymke
your ghost
pi_17901762
nou , ok dan
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_17901778
Vooral mensen uit het noorden en oosten inderdaad. Die hebben nog nooit van hun leven een allochtoon/moslim gezien en snappen er dus niets van.

Het is wel erg makkelijk om vanuit een 100%-autochtonen dorpje te schreeuwen dat mensen niet zo bang moeten zijn voor moslims en allochtonen, terwijl je nog nooit te maken hebt gehad met de problemen die door deze groepen worden veroorzaakt.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:30:28 #4
37811 hemmes
Prietprater
pi_17901798
Over dat laatste stukje, tis misschien wel hypocriet, maar als ik in de grote steden en zelfs een aantal kleine steden kom, dan is het wel een duidelijke grens.
Praatprieter
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2004 @ 23:32:15 #5
38148 crew  Innisdemon
pi_17901838
hahaha wtf? weet iedereen dat de dichtheid AZC's in Friesland het hoogst is?

Alleen omdat de mensen niet direct naast je wonen, maar in het aangrenzende AZC wil niet zeggen dat 'niets van de problematiek' begrijpt.
Dat die problematiek er is, dat moge duidelijk zijn en zal elke Fries je nageven, maar denk nou niet jij er zgn zoveel van weet t.o.v. Friezen, puur omdat zij nou eenmaal begrip op kunnen brengen voor de situatie van allochtonen in nederland.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_17901851
Als je blank, laagopgeleid bent en een uitkering hebt. Dan zijn er hele andere dingen om je druk om te maken dan de turk om de hoek.

Het is weer echte PBagger .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_17901854
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:26 schreef pberends het volgende:
Kortom vooral mensen er niets of weinig mee te maken hebben onderschatten migratie- en integratieproblemen en nemen vooral de geluiden uit grote steden en 'lagere' klassen uit deze samenleving niet serieus.
Of ze nemen een standpunt in dat minder gebasseerd is op persoonlijke ervaringen en/of zijn minder emotioneel ten aanzien van dergelijke problemen.

Stedelingen neigen er nog weleens naar om een persoonlijke ervaring met een allochtoon (meestal negatief) te spiegelen op de hele allochtone bevolking.

Dat is misschien wel de extreme tegenpool van de mogelijke onderschatting aan de andere kant van het gelijk: bijvoorbeeld die mensen die hier geen persoonlijke ervaringen hebben.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:35:16 #8
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17901926
ookal gaat een deel van je stelling op, het is niet hypocriet...Is jouw standpunt in alle politieke zaken ook niet deels gebasseerd op je eigen situatie en ervaringen??? Jij bent dus net zo hypocriet!...

Daarnaast vind ik dat je geen gelijk hebt...de problemen zijn er vanweg sociale klasses, niet door slechte integratie want dat interesseert de 'gewone man' geen ruk. Diezelfde allochtonenbashers verdommen het om een dialoog aan te gaan. Nu zijn het de marokkanen. Over 100 jaar de Serven en over een paar jaar de Polen. its all about Maslow
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_17901929
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:32 schreef Innisdemon het volgende:
hahaha wtf? weet iedereen dat de dichtheid AZC's in Friesland het hoogst is?

Alleen omdat de mensen niet direct naast je wonen, maar in het aangrenzende AZC wil niet zeggen dat 'niets van de problematiek' begrijpt.
Dat die problematiek er is, dat moge duidelijk zijn en zal elke Fries je nageven, maar denk nou niet jij er zgn zoveel van weet t.o.v. Friezen, puur omdat zij nou eenmaal begrip op kunnen brengen voor de situatie van allochtonen in nederland.
De aantallen in AZC's steken in niets af met het aantal allochtonen in de randstad. Tot zover jouw argument.
pi_17901935
quote:
[
Stel: als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, waarom is de kans dat je dan anti-multiculturele samenleving was meer dan 99%.
`

Omdat je dan net zo'n kutsloeber bent als je bovenbuurman die Ali heet, of de portiekzwerver genaamd Bubba, terwijl jij als "echhe Nederlanduh !" denkt op meer recht te hebben puur omdat je hier geboren bent en "Hullie alles krijguh !"

Kortom : kansloos. Net als dit topic.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:35:39 #11
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17901940
Is inderdaad waar, moet ik wel bij zeggen dat er nu wel sprake is van een bevooroordeelde algemene mening over allochtonen. Maar misschien komt dit inderdaad juist doordat veel mensen gewoon niet weten waar ze het over hebben. (nee, ben zelf geen moslim) Het is jammer dat we door -wederzijds- onbegrip en angst zo weinig gebruik maken van de potentie van een mulit-culturele samenleving.
Jan Nijssen-ANWB-2003:je had gelijk over Nietsche, waar ben je?
Exclusive Wyclef Jean + Nina Sky Interviews!
No Gimmicks, Real HipHop: www.illhill.com
pi_17901951
AZC's geven een hele andere problematiek dan de voormalige gastarbeiders.
pi_17901956
quote:
Waarom hebben provincies met een 'laag allochtonen' gehalte zoals Friesland en Groningen het meeste moeite met het uitzetbeleid van minister Verdonk?
Je haalt 2 begrippen door elkaar, namelijk 'allochtoon' en 'asielzoeker'. Friesland heeft juist veel asielzoekers, en guess what.... dat zijn juist de mensen die worden uitgezet, niet de gastarbeiders en nakomelingen die zich in de arme wijken van de grote steden hebben gevestigd.
quote:
Als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, dan ben je vermoedelijk allochtoon. Ken jij eigenlijk wijken waar 90% allochtoon is?
pi_17901964
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:32 schreef du_ke het volgende:
Als je blank, laagopgeleid bent en een uitkering hebt. Dan zijn er hele andere dingen om je druk om te maken dan de turk om de hoek.

Het is weer echte PBagger .
Laten we er eerst over discusieren. Je accijnzen topic was anders nog meer bagger, want op dit topic reageren er tenminste mensen serieus, en terecht, dit 'probleem' of 'cliché' moet keihard worden aangekaart. En er zijn er meer die het vinden, niet iedereen heeft de denkwijze van een du_ke.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:40:03 #15
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902063
Toch denk ik dat TS wel een punt heeft, ondanks de toch wel sterke argumenten die ik hierboven lees. Ik denk niet dat mensen die in een totaal blank dorp (om maar even te overdrijven) wonen, iets begrijpen van de problemen in de grotere steden.
pi_17902096
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Je haalt 2 begrippen door elkaar, namelijk 'allochtoon' en 'asielzoeker'. Friesland heeft juist veel asielzoekers, en guess what.... dat zijn juist de mensen die worden uitgezet, niet de gastarbeiders en nakomelingen die zich in de arme wijken van de grote steden hebben gevestigd.
[..]

Als jij laagopgeleid was, een uitkering of tegen het minimumloon werkte en in een achterstandswijk woonde waar 90% allochtoon is, dan ben je vermoedelijk allochtoon. Ken jij eigenlijk wijken waar 90% allochtoon is?
Even ontopic op hoofdlijnen blijven, aan genuanceerde bagger heb ik niets.
pi_17902103
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:40 schreef Adamas het volgende:
Toch denk ik dat TS wel een punt heeft, ondanks de toch wel sterke argumenten die ik hierboven lees. Ik denk niet dat mensen die in een totaal blank dorp (om maar even te overdrijven) wonen, iets begrijpen van de problemen in de grotere steden.
Raar dan dat juist in die dorpen het racisme het grootst is.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:42:12 #18
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17902115
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:41 schreef pberends het volgende:

[..]

Even ontopic op hoofdlijnen blijven, aan genuanceerde bagger heb ik niets.
Nou moet je echt kappen hoor.....de teing!! ik ga maffen.....pfff
  maandag 22 maart 2004 @ 23:43:47 #19
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902155
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:36 schreef Kozzmic het volgende:

Jazeker, kom maar eens langs in Rotterdam Zuid, of kijk eens in de Bijlmer, of zoek Malburgen West in Arnhem eens op. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Waarom ben je vermoedelijk een allochtoon als je laag opgeleid, uitkering-trekkend en in een achterstandswijk woont? Ik snap wel dat je je punt sterk wil maken, maar ik denk dat het niet gegrond is, ik ken genoeg blanken waarvoor dezelfde omschrijving opgaat.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:45:49 #20
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902199
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Raar dan dat juist in die dorpen het racisme het grootst is.
Juist niet raar, door onbegrip gaan ze discrimineren, omdat ze er niets van af weten.
pi_17902219
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:42 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Nou moet je echt kappen hoor.....de teing!! ik ga maffen.....pfff
Reageer dan niet.
pi_17902253
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:45 schreef Adamas het volgende:

[..]

Juist niet, door onbegrip gaan ze discrimineren, omdat ze er niets van af weten.
Ah, en in de grote steden niet ?
pi_17902327
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee omdat hun op de realiteit zitten en er elke dag mee te maken hebben. Die hebben dan meer recht van spreken over de problemen.
pi_17902366
quote:
Stelling: vooral mensen die weinig of niets met allochtonen te maken hebben snappen de migratie- en integratie problemen niet.
Begin jij nu maar eens die stelling op jezelf toe te passen.
Jij ziet "allochtonen" als mensen die op zich al niet deugen...
Je draaft mee in het oudhollands koor van 'oprotten' .
Ik heb vele malen meer ervaring met "allochtonen" dan jij..

Je kunt 2 dingen vinden:

--- dat ' minderwaardig' volk moet maar oprotten...lang leve de deportaties..
--- of EINDELIIJK eens aksepteren dat er ook anderszijnde mensen in dit land wonen en gelijkwaardig zijn als mens.

iets er tussenin is per definitie DISCRIMINEREND.....
Ik voel met idd minder thuis in Nederland, op bijv Fok..o.a. dankzij de allochtonenhaters zoals jij..
  maandag 22 maart 2004 @ 23:52:12 #25
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902377
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat de frustraties over allochtonen in de grote steden een stuk minder gebaseerd zijn op discriminatie en meer op eigen ervaringen. Tuurlijk, knuckleheads heb je ook in de grote steden, mensen die gewoon maar wat roepen, maar ik denk dat de mensen in de kleinere dorpen meer hun mening vormen aan de hand van wat ze in het nieuws lezen/horen over de problemen in de grotere steden.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:54:07 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17902424
TS heeft wel een punt denk ik. Vooral doordat mensen vaak asielzoekers met gastarbeiders en hun nageslacht verwarren.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:56:09 #27
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902470
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je kunt 2 dingen vinden:

--- of EINDELIIJK eens aksepteren dat er ook anderszijnde mensen in dit land wonen en gelijkwaardig zijn als mens.

Ik voel met idd minder thuis in Nederland, op bijv Fok..o.a. dankzij de allochtonenhaters zoals jij..
Dit is nu juist een van de voorbeelden van waarom het steeds slechter gaat met de verhoudingen; TS heeft volgens mij geen kwaad woord gezegd over allochtonen, dat er problemen zijn kun je niet onderkennen.

Over het algemeen moeten autochtonen niet te snel geneigd zijn om er een rassenkwestie van te maken en ik denk dat allochtonen zich niet meteen gediscrimineerd moeten voelen. Dat jij je minder thuis voelt in Nederland ligt denk ik meer aan jezelf dan aan anderen.
pi_17902496
quote:

[..]

Je kunt 2 dingen vinden:

Deze beschuldigen zijn op niets gebaseerd. Ik heb niets tegen geintegreerde allochtonen. Jammer dat integratie mislukt is volgens de meeste Nederlanders.

Trouwens waar ben je woonachtig, kijken of deze stelling toepasbaar is op jouw nonsens.
  maandag 22 maart 2004 @ 23:59:16 #29
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902542
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Deze beschuldigen zijn op niets gebaseerd. Ik heb niets tegen geintegreerde allochtonen. Jammer dat integratie mislukt is volgens de meeste Nederlanders.

Trouwens waar ben je woonachtig, kijken of deze stelling toepasbaar is op jouw nonsens.
Dit is ook een goed voorbeeld: de een maakt de ander pissed en er word niet meer gecommuniceerd. Lees eerst goed allebei en bekijk het eens vanuit zijn of haar standpunt.
pi_17902575
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:59 schreef Adamas het volgende:

[..]

Dit is ook een goed voorbeeld: de een maakt de ander pissed en er word niet meer gecommuniceerd. Lees eerst goed allebei en bekijk het eens vanuit zijn of haar standpunt.
pi_17902594
Daarom ben ik er ook al jaren voorstander van dat regionale zenders als AT5 en TV Rijnmond ook doorgegeven gaan worden in Groningen, Friesland en Drenthe zodat die mensen beter geïnformeerd worden over wat er allemaal speelt in Nederland. Nu stemmen al die naïevelingen vrolijk op GroenLinks vanwege de plantjes en de diertjes in hun omgeving terwijl diezelfde stem in de Randstad honderdduizenden Nederlanders de vernieling in jaagt...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17902685
Andersom klopt het natuurlijk ook... mensen die in een probleemwijk wonen zien niet dat het elders wel goed gaat.
pi_17902713
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:01 schreef Tikorev het volgende:
Nu stemmen al die naïevelingen vrolijk op GroenLinks vanwege de plantjes en de diertjes in hun omgeving terwijl diezelfde stem in de Randstad honderdduizenden Nederlanders de vernieling in jaagt...
Dat heet democratie.

Leer ermee leven en doe niet zo dramatisch.

In Nederland gaan geen honderdduizenden de vernieling in vanwege een stem op GL.
pi_17902726
quote:

[..]

Je kunt 2 dingen vinden:

Ja hoor, iedereen die zich zorgen maakt over de multiculturele samenleving en de problemen met allochtonen vindt dat allochtonen minderwaardig zijn en dat ze allemaal moeten oprotten .
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17902729
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:06 schreef Manager het volgende:

[..]

Dat heet democratie.
Nee, dat heet mediacratie.
pi_17902733
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:05 schreef Elroyb het volgende:
Andersom klopt het natuurlijk ook... mensen die in een probleemwijk wonen zien niet dat het elders wel goed gaat.
In die wijken waar het wel goed gaat, ging het ook goed (of beter) met minder allochtonen. Tot zover dit argument.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:08:00 #37
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_17902737
Niet met de stelling eens.
Ik denk dat juist mensen die er(de multicult) half van proeven en er thuis over na denken het meeste tegen de borst stuit.
Mensen die het bijvoorbeeld opvalt dat er nu in de stad, na X aantal jaar, veel meer allochtonen cq moslims rondlopen.
Die mensen beginnen te denken en zien het verschil. De mensen die er dagelijks mee te maken hebben ontwikkelen juist een soort zwarte vlek imho.
Zoals je ook een zwarte vlek ontwikkeld bij het autorijden.. je wordt makkelijker, je weet wat je kunt verwachten en vertrouwd daar meer "blindelings"op.

Mensen die er nooit mee te maken hebben of nauwelijks (zie bijv. je genoemde provincies) die weten natuurlijk niet waar ze het over hebben.

Ik denk juist dat de mensen die er deels mee te maken hebben, dus in een dorp wonen en bijvoorbeeld in de stad naar school gaan, verschillen zien en zo snelle conclusies trekken.
pi_17902781
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:56 schreef Adamas het volgende:

Over het algemeen moeten autochtonen niet te snel geneigd zijn om er een rassenkwestie van te maken en ik denk dat allochtonen zich niet meteen gediscrimineerd moeten voelen. Dat jij je minder thuis voelt in Nederland ligt denk ik meer aan jezelf dan aan anderen.
Het is al een rassenkwestie......
Onder allochtoon verstaat men vaak donker mens...

En discriminatie zie je hier volop op Fok..
Ook weer dit zoveelste topic is een uiting van die opgefokte aandacht .
Ik voel me minder thuis tussen die ethnische haat over en weer ja..hier op Fok
Lijkt me een normale reaktie...tenzij je mee gaat kankeren met een ethnische groep...

Er zijn vele mensen die wegblijven van dit soort allochtonenhaattopics..
Die voelen zich ook niet thuis in die hetzesfeer hier..
Maar die mensen hoor je amper.....die hebben geen zin in...te blijven roepen hier..
pi_17902803
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:06 schreef Manager het volgende:

[..]

Dat heet democratie.
Mensen wat beter informeren zal de democratie heus niet schaden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17902822
In kleinere dorpen en steden vindt sowieso minder rotzooi plaats.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:12:18 #41
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902827
Denk het niet. Die zwarte vlek hebben mensen die in dorpen wonen namelijk ook al, alleen dan op een andere manier. Omdat ze er nog nooit wat van meegemaakt hebben en alleen maar hun eigen dorp kennen (weer overdreven), zijn ze denk ik te snel geneigd om dan een overtrokken conclusie (je zegt het zelf al, een te snelle conclusie) trekken.
pi_17902847
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:09 schreef Bluesdude het volgende:
Nee. Er zijn ook westerse allochtonen, maar die integreren wel beter dan die lui uit islamitische landen. Ik heb totaal geen problemen met donkere mensen, zolang ze zich maar gedragen. En dat schijnt een deel niet te lukken.
quote:
Geef eens een paar voorbeelden dan.
quote:
Lijkt me een normale reaktie...tenzij je mee gaat kankeren met een ethnische groep...
Er wordt niet gekankerd op een etnische groep, er wordt gekankerd op leden [ve etnische groep] die niet willen integereren.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:13:56 #43
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_17902860
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:12 schreef Adamas het volgende:
Denk het niet. Die zwarte vlek hebben mensen die in dorpen wonen namelijk ook al, alleen dan op een andere manier. Omdat ze er nog nooit wat van meegemaakt hebben en alleen maar hun eigen dorp kennen (weer overdreven), zijn ze denk ik te snel geneigd om dan een overtrokken conclusie (je zegt het zelf al, een te snelle conclusie) trekken.
juist! daarom zal het deze mensen minder goed bekomen om "er iets van te maken".

met de zwarte vlek bedoel ik dat men het verschil niet meer ervaart. Mensen die dat wel doen die vallen het op.
En het kan je alleen opvallen als je er deels mee te maken hebt.
pi_17902892
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:08 schreef JaZekerZ het volgende:

Mensen die er nooit mee te maken hebben of nauwelijks (zie bijv. je genoemde provincies) die weten natuurlijk niet waar ze het over hebben.
hoezo de genoemde provincies weten niet waar ze het over hebben. Juist in deze provincies is er een veel opener cultuur en een betere samenwerking tussen autochtonen en allochtonen. Vooral op het platteland kennen mensen elkaar veel beter en ontstaat er een band tussen deze mensen. In de grote steden zijn mensen veel afstandelijker en zien alles van afstand. Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en brengt onrust bij deze mensen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:15:28 #45
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902903
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er zijn vele mensen die wegblijven van dit soort allochtonenhaattopics..
Die voelen zich ook niet thuis in die hetzesfeer hier..
Maar die mensen hoor je amper.....die hebben geen zin in...te blijven roepen hier..
Snap ik, ik ben ook moe van de hetzesfeer hier en daar. Maar door weg te blijven en dus de communicatie te stoppen, werk je stilzwijgend mee aan de verslechtering van de verhoudingen. Communicatie is de sleutel.

En nogmaals, ik vind niet dat dit een allochtonenhaattopic is, TS heeft het toch niet over allochtonen en over hoe slecht ze zijn of zo?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:16:46 #46
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17902934
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:13 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

juist! daarom zal het deze mensen minder goed bekomen om "er iets van te maken".

met de zwarte vlek bedoel ik dat men het verschil niet meer ervaart. Mensen die dat wel doen die vallen het op.
En het kan je alleen opvallen als je er deels mee te maken hebt.
Ok, dan zijn we het dus eigenlijk eens?
pi_17902946
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:15 schreef John_Woo het volgende:
Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en brengt onrust bij deze mensen.
Zoals het feit dat bv in Utrecht 80% vd criminaliteit wordt gepleegd door Marokkanen?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:17:12 #48
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_17902948
quote:

[..]

hoezo de genoemde provincies weten niet waar ze het over hebben. Juist in deze provincies is er een veel opener cultuur en een betere samenwerking tussen autochtonen en allochtonen. Vooral op het platteland kennen mensen elkaar veel beter en ontstaat er een band tussen deze mensen. In de grote steden zijn mensen veel afstandelijker en zien alles van afstand. Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en brengt onrust bij deze mensen.
Nu bedoel ik geen aanval op die provincies, maar slechts een aanduiding dat als je niet kunt autorijden, je er ook niet over mee kunt praten.
Je mag van mij best laten zien dat de "allochtonendichtheid" in de genoemde provincies hoger is dan hier in brabant of in de randstad cq het gooi.
quote:
Ok, dan zijn we het dus eigenlijk eens?
Yep
pi_17902963
pi_17902973
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:15 schreef Adamas het volgende:

[..]

Snap ik, ik ben ook moe van de hetzesfeer hier en daar.
Er IS geen hetzesfeer, om de problemen met allochtonen op te kunnen lossen moet er over gesproken kunnen worden. Om dan gelijk de discussie dood te slaan met verwijten van racisme en discriminatie...
pi_17902984
Ik kom uit 1 van Nederlands meest achtergestelde, wereldvreemde en bekrompen gebieden en ik kan je vertellen; ze zijn daar niet echt enthousiast over allochtonen .
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:20:57 #52
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903027
Nou om te reageren: ik ben het niet met PBerends heen. Hoewel er in het oosten en noorden minder allochtonen worden, zijn de problemen (naar mijn inziens) niet minder en zijn ze net zo vaak (negatief) in het nieuws. Ik kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn buiten de grote steden die niet zelf een probleem hebben gehad met criminele allochtone jongeren.

Ik word zelf moe (en dat heb ik hier vaker gespuid) om de mensen in de steden als zieligerds te beschouwen omdat ze moeten wonen tussen de allochtonen. Daarbij scoren de linkse partijen juist goed in de grote steden, Rotterdam uitgezonderd dan. Een inwoner in een achterstandwijk in Zwolle kan net zo veel hinder ondervinden als iemand in R'dam.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:21:56 #53
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903042
quote:
Op maandag 22 maart 2004 23:43 schreef Adamas het volgende:

[..]

Jazeker, kom maar eens langs in Rotterdam Zuid, of kijk eens in de Bijlmer, of zoek Malburgen West in Arnhem eens op. En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Waarom ben je vermoedelijk een allochtoon als je laag opgeleid, uitkering-trekkend en in een achterstandswijk woont? Ik snap wel dat je je punt sterk wil maken, maar ik denk dat het niet gegrond is, ik ken genoeg blanken waarvoor dezelfde omschrijving opgaat.
In Amsterdam zijn er geen wijken met 90% allochtonen.
De wijk met de meeste allochtonen in Amsterdam heeft een percentage van 79,5% en heet heel toepasselijk 'De Kolenkit'.

Deze wijk ligt overigens minstens tien kilometer van De Bijlmer vandaan.

[ Bericht 38% gewijzigd door Dante_A op 23-03-2004 00:30:46 ]
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_17903081
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:20 schreef Flumina het volgende:
Ik word zelf moe (en dat heb ik hier vaker gespuid) om de mensen in de steden als zieligerds te beschouwen omdat ze moeten wonen tussen de allochtonen. Daarbij scoren de linkse partijen juist goed in de grote steden, Rotterdam uitgezonderd dan.
Hoe kom je erbij dat de linkse partijen het niet goed doen in Rotterdam? De laatste peiling wees uit dat de PvdA 19 zetels zou halen als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, meer dan het aantal zetels dat de PvdA voor de opkomst van LR had.

Volgens mij stemt de autochtone bevolking in de grote steden voornamelijk op de rechtse partijen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:23:54 #55
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903090
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee. Er zijn ook westerse allochtonen, maar die integreren wel beter dan die lui uit islamitische landen. Ik heb totaal geen problemen met donkere mensen, zolang ze zich maar gedragen. En dat schijnt een deel niet te lukken.
[..]

Geef eens een paar voorbeelden dan.
[..]

Er wordt niet gekankerd op een etnische groep, er wordt gekankerd op leden [ve etnische groep] die niet willen integereren.
Hier zal je toch wat nuances bij moeten toepassen: je hebt geen problemen met donkere mensen, zolang ze zich maar gedragen? Dit soort opmerkingen val natuurlijk nooit in goede aarde. Als je nu zegt dat je gewoon problemen hebt met mensen die zich misdragen, dan voorkom je misverstanden

En het 'kankeren' op leden van een etnische groep, die niet willen integreren? Of niet kunnen integreren? Ik denk dat er nu veel allochtonen rondlopen met een halve identiteits-crisis, omdat ze gewoon niet weten wie ze nu zijn. Voor hun familie in hun vaderland zijn ze geen 'volbloed-moslim' (of whatever) meer en voor Nederland zijn ze ook geen Nederlanders. Ik vind het wel begrijpelijk dat ze problemen hebben met zich aan te passen, helemaal als je hierbij in acht neemt dat er ook vaak sprake is van een tekort aan kennis van ABN bij veel allochtonen. Hierbij wil ook nog wel zeggen dat het aanpassen ook van twee kanten moet komen en dat gebeurd helaas ook te weinig.
pi_17903105
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:21 schreef Dante_A het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn er geen wijken met 90% allochtonen.
In Den Haag wel.

In de toptien van buurten met de meeste allochtonen is meer dan 74 procent van de bevolking allochtoon. In de buurt Schilderswijk-Oost in Den Haag is zelfs 89 procent van de bewoners allochtoon. Voor geheel Nederland geldt dat nog geen 10 procent allochtoon is.

Percentage allochtonen 's-Gravenhage (0518), 1 januari 2001
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:25:43 #57
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903117
Dora, ik heb het over twee jaar geleden. Maar ik twijfel of de allochtonen nou zo'n groot invloed hebben op het stemgedrag. Zoals je zelf stelt, PvdA zou nu veel zetels halen. Die komen dus (voornamelijk) van LR. Het gaat dus niet op om te zeggen dat de allochtonen verantwoordelijk zijn voor de linkse zetels.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:27:07 #58
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_17903149
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:25 schreef Flumina het volgende:
Dora, ik heb het over twee jaar geleden. Maar ik twijfel of de allochtonen nou zo'n groot invloed hebben op het stemgedrag. Zoals je zelf stelt, PvdA zou nu veel zetels halen. Die komen dus (voornamelijk) van LR. Het gaat dus niet op om te zeggen dat de allochtonen verantwoordelijk zijn voor de linkse zetels.
nee denk eerder aan bezuinigingen..
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:27:15 #59
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903155
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:18 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Er IS geen hetzesfeer, om de problemen met allochtonen op te kunnen lossen moet er over gesproken kunnen worden. Om dan gelijk de discussie dood te slaan met verwijten van racisme en discriminatie...
Ik zeg ook hier en daar, bedoel ik mee, dat ik het weleens tegenkom. En lees m'n andere posts ook ff, dan zie je dat ik het helemaal met je eens ben
pi_17903165

Ja, ik kan hier niet zo 1-2-3 een conclusie uit trekken.
pi_17903190
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:23 schreef Adamas het volgende:
Hier zal je toch wat nuances bij moeten toepassen: je hebt geen problemen met donkere mensen, zolang ze zich maar gedragen? Dit soort opmerkingen val natuurlijk nooit in goede aarde. Als je nu zegt dat je gewoon problemen hebt met mensen die zich misdragen, dan voorkom je misverstanden
Dat IS toch ook genuanceerd? Hiermee benadruk ik juist dat ik geen hekel heb aan donkere mensen.
quote:
En het 'kankeren' op leden van een etnische groep, die niet willen integreren? Of niet kunnen integreren? Ik denk dat er nu veel allochtonen rondlopen met een halve identiteits-crisis, omdat ze gewoon niet weten wie ze nu zijn. Voor hun familie in hun vaderland zijn ze geen 'volbloed-moslim' (of whatever) meer en voor Nederland zijn ze ook geen Nederlanders.
Voor Nederland zijn ze wel degelijk Nederlanders, als ze de Nederlandse nationaliteit maar hebben. Ze hebben precies dezelfde rechten als (en soms zelfs meer dan) Nederlanders, ze mogen werken, aanspraak maken op de sociale voorzieningen, moskeeen bouwen ( ), etc.
quote:
Ik vind het wel begrijpelijk dat ze problemen hebben met zich aan te passen, helemaal als je hierbij in acht neemt dat er ook vaak sprake is van een tekort aan kennis van ABN met veel allochtonen.
Nee, ik vind het niet begrijpelijk. Iemand die ECHT Nederlands wil leren zal het ook lukken.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:29:14 #62
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903191
edit- laat maar
pi_17903216
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:25 schreef Flumina het volgende:
Dat zeg ik ook niet, wel komt een groot deel natuurlijk door de allochtonen.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:31:08 #64
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903228
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:20 schreef Flumina het volgende:

Ik word zelf moe (en dat heb ik hier vaker gespuid) om de mensen in de steden als zieligerds te beschouwen omdat ze moeten wonen tussen de allochtonen. Daarbij scoren de linkse partijen juist goed in de grote steden, Rotterdam uitgezonderd dan. Een inwoner in een achterstandwijk in Zwolle kan net zo veel hinder ondervinden als iemand in R'dam.
Mijn persoonlijke ervaringen zijn ook eerder tegenovergesteld. Juist bij mensen die weinig ervaring hebben met allochtonen merk ik veel meer reserves en weerstand. Ik ben zelf opgegroeid in een wijk in Den Haag waar ééns in de twee jaar een neger doorheen kwam (omdat hij was verdwaald) en daar hadden de mensen veel meer weerstand tegen allochtonen dan de wijken waar ik later op mezelf woonde. Die mensen hadden namelijk wel een sympathieke buurman uit Turkije of het beste vriendinnetje van hun dochter heet Yasmina en kwamen zo ook in positieve manier in contact met allochtonen.
Meer dan 10% van de huwelijken in NL zijn van een gemengde culturele achtergrond en die zul je eerder in achterstandwijken aantreffen dan in de duurdere buurten.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
pi_17903233
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:27 schreef Monidique het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ja, ik kan hier niet zo 1-2-3 een conclusie uit trekken.
Goed, een conclusie is dat de kaartjes van PvdA en CDA overwegend tegenovergesteld zijn.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:33:16 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17903277
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goed, een conclusie is dat de kaartjes van PvdA en CDA overwegend tegenovergesteld zijn.
Net zoals VVD en CDA enigszins. Wel opmerkelijk.
pi_17903280
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:31 schreef Dante_A het volgende:
Ik ben zelf opgegroeid in een wijk in Den Haag waar ééns in de twee jaar een neger doorheen kwam (omdat hij was verdwaald)
Welke wijk was dat? De Vogelwijk?
pi_17903290
quote:
Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en brengt onrust bij deze mensen.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:17 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Zoals het feit dat bv in Utrecht 80% vd criminaliteit wordt gepleegd door Marokkanen?
Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en vervolgens worden die punten ook nog aangedikt.
quote:
Een kleine groep jongeren, de meesten van Marokkaanse afkomst, vormt de harde kern van een groep crimineeltjes, die voor ongeveer 80 procent van de jeugdcriminaliteit zorgt. Veel van deze jongeren worden tussen de vier en de tien keer per jaar aangehouden.

http://oud.refdag.nl/vp/010529vp04.html
Jouw bron is zeker Heemland?
pi_17903299
quote:

[..]

Een andere conclusie is dat alle studenten links tuig zijn.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:34:24 #70
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903301
quote:

[..]

De relatie grote steden en Groen Links is anders ook heel treffend.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:34:55 #71
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903312
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:29 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dat IS toch ook genuanceerd? Hiermee benadruk ik juist dat ik geen hekel heb aan donkere mensen.
[..]

Voor Nederland zijn ze wel degelijk Nederlanders, als ze de Nederlandse nationaliteit maar hebben. Ze hebben precies dezelfde rechten als (en soms zelfs meer dan) Nederlanders, ze mogen werken, aanspraak maken op de sociale voorzieningen, moskeeen bouwen ( ), etc.
[..]

Nee, ik vind het niet begrijpelijk. Iemand die ECHT Nederlands wil leren zal het ook lukken.
Nee, door het over donkere mensen te hebben, is de kans groot dat van jouw hele opmerking alleen het woord 'donkere' wordt gelezen.

En over het leren van Nederlands ben ik het -deels- niet met je eens, tuurlijk als je iets echt wil, lukt het ook. Maar voor veel allochtonen is het leren van de taal geen prioriteit, zij hebben naast de struggle of life, die we allemaal hebben, ook te maken met een hoop onbegrip, frustraties en angst. Zoals ik al zei, aanpassen moet van twee kanten komen en als een van de partijen het nalaat (welke partij dit ook is), dan is er al geen sprake meer van aanpassen.
pi_17903321
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:34 schreef Dante_A het volgende:

[..]

De relatie grote steden en Groen Links is anders ook heel treffend.
Yep allemaal links studenten tuig.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:37:17 #73
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903355
quote:
Net zoals VVD en CDA enigszins. Wel opmerkelijk
Nee hoor, in stedelijke gebieden halen VVD en PvdA altijd meer zetels. PvdA ook in NO-Groningen, omdat daar op één of andere manier 'links' altijd sterk vertegenwoordigd is. Veel communistische partijtjes kwamen daar ook vandaan. CDA is en blijft toch een soort 'buitenpartij'.
pi_17903359
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:33 schreef Kozzmic het volgende:
Alleen de negatieve punten komen in het nieuws en vervolgens worden die punten ook nog aangedikt.
[..]

Jouw bron is zeker Heemland?
Nee, een artikel uit de krant van een tijdje geleden.

Heemland vind ik trouwens wel een dubieuze site... .
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:37:28 #75
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903365
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:33 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Welke wijk was dat? De Vogelwijk?
Bohemen-Rechts officieel maar dat is een nuanceverschil. Overigens zijn de schoonmaaksters en 'Nanny's' tegenwoordig wel vaker allochtoon.

De hulp van mijn ouders komt uit Brits Guyana bijvoorbeeld.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:38:50 #76
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903389
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Yep allemaal links studenten tuig.
En oud-studenten c.q. intellectuelen. Lageropgeleiden binnen G-L moet je met een vergrootglas zoeken.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:39:03 #77
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903392
quote:
De relatie grote steden en Groen Links is anders ook heel treffend
Dat is ook al bekend. Partij voor de Dieren had ook de stemmers vooral uit de grote steden. Dus waar iemand vandaan haalt dat GL-stemmers in het buitengebied verantwoordelijk zijn voor de ellende in de steden, die weet niet waarover hij praat.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:40:21 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17903413
Wel vreemd. Mensen die in de stad leven en over het algemeen minder te maken zullen hebben met de natuur stemmen dus vaker voor de PvdD en GL. Hoe zou dat komen? (En kom nu niet met een flauwe tekst dat je intelligent moet zijn om er op te stemmen) Als die mensen graag de natuur willen, waarom kiezen ze er dan voor om in de grote steden te leven?
pi_17903420
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:34 schreef Adamas het volgende:
En over het leren van Nederlands ben ik het -deels- niet met je eens, tuurlijk als je iets echt wil, lukt het ook. Maar voor veel allochtonen is het leren van de taal geen prioriteit, zij hebben naast de struggle of life, die we allemaal hebben, ook te maken met een hoop onbegrip, frustraties en angst.
Veel allochtonen hebben helemaal niet te maken met een struggle of life. Laat ik de vader vd moordenaar van Rene Steegmans als voorbeeld nemen, die zit al twintig-nogwat jaar in de WAO en heeft in die twintig jaar niet eens de moeite genomen om een woordje Nederlands te leren.

Bovendien worden allochtonen gewoon met respect behandeld door 99,99% vd Nederlanders.
quote:
Zoals ik al zei, aanpassen moet van twee kanten komen en als een van de partijen het nalaat (welke partij dit ook is), dan is er al geen sprake meer van aanpassen.
Aanpassen moet van twee kanten komen? Wat moeten de autochtonen dan doen in jouw ogen?
pi_17903437
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel vreemd. Mensen die in de stad leven en over het algemeen minder te maken zullen hebben met de natuur stemmen dus vaker voor de PvdD en GL. Hoe zou dat komen? (En kom nu niet met een flauwe tekst dat je intelligent moet zijn om er op te stemmen)
Misschien, en nu ga ik veel generaliserende ongefundeerde mogelijk onzin uitkramen, zijn mensen in de grote steden "kosmopolitischer" op een nationaal niveau?
pi_17903470
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat de linkse partijen het niet goed doen in Rotterdam? De laatste peiling wees uit dat de PvdA 19 zetels zou halen als er nu verkiezingen gehouden zouden worden, meer dan het aantal zetels dat de PvdA voor de opkomst van LR had.

Volgens mij stemt de autochtone bevolking in de grote steden voornamelijk op de rechtse partijen.
Volgens mij ziet een belangrijk gedeelte van de autochtone bevolking in dat de harde verhalen van rechtse partijen niet veel zoden aan de dijk zetten, en valt weer terug op de partij die ze voorheen hebben gestemd.

Het is overigens onzin te beweren dat allochtonen voornamelijk op 'links' stemmen. Volgens een onderzoek dat kort voor de landelijke verkiezingen werd uitgevoerd stemt 31 procent van de allochtonen op CDA, VVD of LPF.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:45:02 #82
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903501
Buitenlui, om het maar zo te zeggen, moeten niets van die 'dierenvrienden' hebben. Een boer zal wel drie keer hard nadenken om op GL of PvdD te stemmen. Juist die partijen zijn op milieu-gebied radicaal en willen het vegetarisme bevorderen, mestmaatregelen nemen, enz.

En dat opzicht kun je zeggen dat die dierenvrienden weinig realisme hebben. En vaak wonen ze in grote steden. Daarbij zijn groene partijen tradioneel links natuurlijk.
pi_17903523
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wel vreemd. Mensen die in de stad leven en over het algemeen minder te maken zullen hebben met de natuur stemmen dus vaker voor de PvdD en GL. Hoe zou dat komen? (En kom nu niet met een flauwe tekst dat je intelligent moet zijn om er op te stemmen) Als die mensen graag de natuur willen, waarom kiezen ze er dan voor om in de grote steden te leven?
Ik denk vanwege het gemak en de voorzieningen van de steden. Ze zullen natuur eerder als een soort van consumptiegoed beschouwen, ze willen er kunnen recreeren. Daarvoor moet het wel voldoende beschermd worden. En in het buitengebied wonen veel mensen die juist een bloedhekel hebben aan de milieusector.

En het is ook zo dat GL haar aanhang voor een groot deel onder de jongeren heeft die vaker in de stad wonen.
pi_17903547
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:43 schreef Kozzmic het volgende:
Volgens mij ziet een belangrijk gedeelte van de autochtone bevolking in dat de harde verhalen van rechtse partijen niet veel zoden aan de dijk zetten, en valt weer terug op de partij die ze voorheen hebben gestemd.
Dat lijkt me niet, in de grote steden hebben ze dagelijks te maken met de problematiek die de rechtse partijen en de SP willen bestrijden.
quote:
Het is overigens onzin te beweren dat allochtonen voornamelijk op 'links' stemmen. Volgens een onderzoek dat kort voor de landelijke verkiezingen werd uitgevoerd stemt 31 procent van de allochtonen op CDA, VVD of LPF.
Ja, dus stemt de rest (69%) op SP, PvdA, GroenLinks, D'66 en SGP, CU. Allochtonen stemmen dus wel voornamelijk op 'links'.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:48:03 #85
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903548
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Veel allochtonen hebben helemaal niet te maken met een struggle of life. Laat ik de vader vd moordenaar van Rene Steegmans als voorbeeld nemen, die zit al twintig-nogwat jaar in de WAO en heeft in die twintig jaar niet eens de moeite genomen om een woordje Nederlands te leren.

Bovendien worden allochtonen gewoon met respect behandeld door 99,99% vd Nederlanders.
[..]

Aanpassen moet van twee kanten komen? Wat moeten de autochtonen dan doen in jouw ogen?
Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen. Maar vind je echt dat allochtonen het minder moeilijk hebben dan anderen? Dat ze allemaal een welvarend leven leiden dan opeens denken: "Laat ik eens een crimineel worden..." Denk het niet.

Natuurlijk moet het van twee kanten komen. Hoe kun je van een ander verwachten dat ie zich aan jou aanpast, zonder dat jij laat zien dat je weet wie die ander is en waar hij/zij voor staat? Niet zeggen dat ze blij mogen zijn dat we ze 'hier laten wonen' en dat ze anders maar moeten opzouten naar land van herkomst, want Nederland heeft ze zelf in de jaren '50-'60 hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen. Daar hadden we toen ook geen probleem me, dan vind ik dat we het nu aan 'ze' verplicht zijn om ook de moeite te nemen om erachter te komen wat hun cultuur inhoud.
pi_17903558
quote:

[..]

Het heeft er denk ook mee te maken dat ze gemerkt hebben dat ze de CDA en VVD cadeau kregen bij de LPF en er zodoende maar weinig veranderd (wie er precies aan het pluche kleeft maakt natuurlijk ook niet zo veel uit).
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:50:49 #87
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_17903584
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:41 schreef Monidique het volgende:
Misschien, en nu ga ik veel generaliserende ongefundeerde mogelijk onzin uitkramen, zijn mensen in de grote steden "kosmopolitischer" op een nationaal niveau?
Zou kunnen, maar dat verklaart nog niet echt waarom ze er zelf niet voor kiezen om wat meer in de natuur te leven.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:46 schreef du_ke het volgende:
Ik denk vanwege het gemak en de voorzieningen van de steden. Ze zullen natuur eerder als een soort van consumptiegoed beschouwen, ze willen er kunnen recreeren. Daarvoor moet het wel voldoende beschermd worden. En in het buitengebied wonen veel mensen die juist een bloedhekel hebben aan de milieusector.
Er zijn al aardig wat privaat beschermde natuurgebieden, daarvoor hoeft er echt niet GL of de PvdD gestemd te worden. Naja, de indruk wordt natuurlijk wel gewekt dat het daarvoor beter zou zijn, al zie ik die partijen meer voor dierenrechten.
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:46 schreef du_ke het volgende:
En het is ook zo dat GL haar aanhang voor een groot deel onder de jongeren heeft die vaker in de stad wonen.
Zou kunnen, maar waarom stemmen jongeren dan vaker op GL?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:51:05 #88
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903589
quote:

Het is ook helemaal niet vreemd voor allochtonen om een beetje meer aan de midden/rechterkant van het spectrum te zitten. Het zijn vaak qua achtergrond self-made-men of (kleine)-ondernemers die heel weinig op hebben met de Universitaire bolwerken die G-L en de PvdA zijn.

Overigens is het een illusie dat mensen stemmen op partijen die hun echte belangen vertegenwoordigen, voor veel mensen is hun eigenbelang amper kenbaar. Zoiets vreemds als mensen uit minder bedeelde hoek (WAO-ers) die op Fortuyn stemden bijvoorbeeld.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:52:17 #89
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17903608
Dus kunnen we dan even makkelijk concluderen dat de stelling van Pberends niet opgaat m.b.t. het stemgedrag. Want:

1. in grote steden wordt juist links gestemd.
2. de stelling dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor de 'linksheid' in de steden gaat blijkbaar ook niet op. Rotterdam heeft het tegendeel bewezen. Nu LR zelf de zaken op orde heeft, lijkt links ook weer te winnen in R'dam.
pi_17903650
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:48 schreef Adamas het volgende:
Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen. Maar vind je echt dat allochtonen het minder moeilijk hebben dan anderen? Dat ze allemaal een welvarend leven leiden dan opeens denken: "Laat ik eens een crimineel worden..." Denk het niet.
Feit is wel dat allochtonen ernstig oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dit heeft culturele en religieuze oorzaken.

Ik zeg niet dat allochtonen het minder moeilijk hebben dan anderen. De overheid bevoordeelt ze wel helaas (bv door positieve discriminatie), en dat moet ophouden. Gelijke rechten voor iedere Nederlandse staatsburger.
quote:
Natuurlijk moet het van twee kanten komen. Hoe kun je van een ander verwachten dat ie zich aan jou aanpast, zonder dat jij laat zien dat je weet wie die ander is en waar hij/zij voor staat? Niet zeggen dat ze blij mogen zijn dat we ze 'hier laten wonen' en dat ze anders maar moeten opzouten naar land van herkomst, want Nederland heeft ze zelf in de jaren '50-'60 hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen.
Houd toch op met die zielige verhaaltjes over het "vuile werk". Ze wilden zelf ook dolgraag hierheen komen, hier kregen ze een salaris dat vele malen hoger was dan wat ze in hun thuisland kregen.
quote:
dan vind ik dat we het nu aan 'ze' verplicht zijn om ook de moeite te nemen om erachter te komen wat hun cultuur inhoud.
Dat hebben veel mensen al gedaan, bv Pim Fortuyn en Geert Wilders .
pi_17903661
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:47 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Ja, dus stemt de rest (69%) op SP, PvdA, GroenLinks, D'66 en SGP, CU. Allochtonen stemmen dus wel voornamelijk op 'links'.
Over de gehele kiezerspopulatie is dat 54% (laatste verkiezingen). Zo heel enorm veel minder is dat dus ook weer niet.
pi_17903729
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Over de gehele kiezerspopulatie is dat 54% (laatste verkiezingen). Zo heel enorm veel minder is dat dus ook weer niet.
54% heeft op rechts (VVD, LPF, CDA) gestemd bedoel je?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 01:02:46 #93
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903735
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Feit is wel dat allochtonen ernstig oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit. Dit heeft culturele en religieuze oorzaken.

Ik zeg niet dat allochtonen het minder moeilijk hebben dan anderen. De overheid bevoordeelt ze wel helaas (bv door positieve discriminatie), en dat moet ophouden. Gelijke rechten voor iedere Nederlandse staatsburger.
[..]

Houd toch op met die zielige verhaaltjes over het "vuile werk". Ze wilden zelf ook dolgraag hierheen komen, hier kregen ze een salaris dat vele malen hoger was dan wat ze in hun thuisland kregen.
[..]

Dat hebben veel mensen al gedaan, bv Pim Fortuyn en Geert Wilders .
Ik ontken ook niet dat er veel criminele allochtonen zijn, het gaat mij om de oorzaak. Je geeft aan dat het culturele en religieuze oorzaken heeft. Ben ik het niet mee eens. Dat allochtonen sterk vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, heeft niets met cultuur te maken, maar met het onbegrip voor de cultuurverschillen. Ik kan me niet voorstellen dat het in de Marrokaanse of Turkse cultuur een gewoonte is om crimineel te zijn. Religieuze oorzaken is helemaal onzin, geen enkel geloof predikt dat men crimineel moet zijn.

Bij 'het vuile werk' lees je blijkbaar alleen dat wat jou het meest dwarszit: dat veel allochtonen zich minder bedeeld voelen en zich zielig vinden. Hier geef je bij aan dat jij juist vind dat autochtonen minder bedeeld zijn? Dit vind ik moeilijk te geloven. En geef eens een reactie op het wederzijds aanpassen, hier ben ik wel benieuwd naar namelijk.
pi_17903749
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Denk jij. Welke culturele en religieuze oorzaken zorgen hier voor?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 01:10:18 #95
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_17903807
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 01:02 schreef Adamas het volgende:

[..]
Dat allochtonen sterk vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, heeft niets met cultuur te maken, maar met het onbegrip voor de cultuurverschillen. Ik kan me niet voorstellen dat het in de Marrokaanse of Turkse cultuur een gewoonte is om crimineel te zijn. Religieuze oorzaken is helemaal onzin, geen enkel geloof predikt dat men crimineel moet zijn.
Volgens mij zijn er nog twee belangrijkere redenen. Allochtonen zijn gemiddeld jonger dan autochtonen en jongeren plegen nou eenmaal relatief veel misdrijven. Daarnaast zijn allochtonen meestal afkomstig uit de wat lagere sociale klassen van NL en daar is ook altijd een groter percentage mensen crimineel. Het gaat heel vaak om vermogensdelicten.

Overigens zijn veel van de misdrijven die allochtonen plegen volgens mij nou juist bij uitstek Nederlandse misdrijven. In Turkije zullen kinderen niet zo snel een grote mond opzetten tegen een leraar, laat staan hem doodschieten en volgens mij is de voorliefde voor BMW een typisch europees verschijnsel.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 01:11:46 #96
9756 Dentist
Toept over...
pi_17903821
quote:
Volgens dezelfde redenatie zouden mensen die weinig of niets met mensen te maken hebben die niets met allochtonen te maken hebben dus niets begrijpen van de gedachtengang van deze mensen.
quote:
Dat noem ik hypocriet en daarom vind ik dat deze mensen geen recht van spreken hebben over dit onderwerp omdat ze weinig of niets met dit onderwerp van doen hebben.
En wat weet de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet er nou van? Mond houden dus.

Verder wil ik je ook nooit meer horen over het koningshuis, inkomens van topmanagers (niemand anders dan de topmanagers snappen immers hoe dat in elkaar zit), etc, etc.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 01:12:50 #97
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903831
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 01:10 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nog twee belangrijkere redenen. Allochtonen zijn gemiddeld jonger dan autochtonen en jongeren plegen nou eenmaal relatief veel misdrijven. Daarnaast zijn allochtonen meestal afkomstig uit de wat lagere sociale klassen van NL en daar is ook altijd een groter percentage mensen crimineel. Het gaat heel vaak om vermogensdelicten.

Overigens zijn veel van de misdrijven die allochtonen plegen volgens mij nou juist bij uitstek Nederlandse misdrijven. In Turkije zullen kinderen niet zo snel een grote mond opzetten tegen een leraar, laat staan hem doodschieten en volgens mij is de voorliefde voor BMW een typisch europees verschijnsel.
Inderdaad, dat denk ik ook. Ik vind het te kortzichtig om het op culturele en religieuze oorzaken te gooien.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 01:18:30 #98
31686 Adamas
Vae Victis!
pi_17903884
Maar goed, al met al moeten we meer praten en minder haten. Ik ga pitten, goedenacht!
pi_17903936
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 01:02 schreef Adamas het volgende:
Ik ontken ook niet dat er veel criminele allochtonen zijn, het gaat mij om de oorzaak. Je geeft aan dat het culturele en religieuze oorzaken heeft. Ben ik het niet mee eens. Dat allochtonen sterk vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit, heeft niets met cultuur te maken, maar met het onbegrip voor de cultuurverschillen. Ik kan me niet voorstellen dat het in de Marrokaanse of Turkse cultuur een gewoonte is om crimineel te zijn.
Nee, maar de Turkse en Marokkaanse 'schaamtecultuur' kan wel een indirecte oorzaak zijn voor het criminele gedrag onder deze jongeren.
quote:
Religieuze oorzaken is helemaal onzin, geen enkel geloof predikt dat men crimineel moet zijn.
De koran predikt anders wel een hoop achterlijke dingen. Bijvoorbeeld dat ongelovigen worden geleid door de duivel, dat zij brandstof zijn voor het Vuur, etc.
quote:
Bij 'het vuile werk' lees je blijkbaar alleen dat wat jou het meest dwarszit: dat veel allochtonen zich minder bedeeld voelen en zich zielig vinden.

Nee, dat veel autochtonen allochtonen zien als zielig.
quote:
Hier geef je bij aan dat jij juist vind dat autochtonen minder bedeeld zijn? Dit vind ik moeilijk te geloven.

Op bepaalde punten worden allochtonen wel voorgetrokken ja. Bijvoorbeeld als het gaat om het krijgen van werk. Positieve discriminatie heet dat.
quote:
En geef eens een reactie op het wederzijds aanpassen, hier ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Als dat alleen inhoudt dat autochtonen moeten laten zien waar allochtonen zich aan moeten aanpassen, ben ik het er wel mee eens.
pi_17903959
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 01:10 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nog twee belangrijkere redenen. Allochtonen zijn gemiddeld jonger dan autochtonen en jongeren plegen nou eenmaal relatief veel misdrijven.
Lijkt me niet. Laat ik als voorbeeld de criminelen nemen die niet in Nederland geboren zijn. 55% vd gevangenen is niet in Nederland geboren (als je de allochtonen die wel in Nederland geboren zijn meerekent zal dit percentage nog veel hoger uitvallen). Dat zou moeten betekenen dat er meer jongeren zijn die buiten Nederland zijn geboren en dat lijkt me niet waarschijnlijk.
pi_17903974
Laag opgeleide Nederlanders zeiken overal over. Ziekenfonds, allochtonen, de hele politiek deugt niet en het zijn allemaal klootzakken. Helaas zien ze zelf niet in dat zij zelf de klootzakken zijn. Volksbuurtjes trekken massaal steun, en roken shag totdat ze pijp uit gaan (na jarenlange dure chemo kuurtjes) Zielige stumperts zijn het eigenlijk.
pi_17906969
Ik vind het weer zo'n typisch gevalletje van "alles wat links is weet niet beter". Is een stokpaardje hier op het forum: doen alsof alle linkse mensen in Tietjerkstradeel of in een villawijk wonen. Er zijn genoeg linkse mensen in de Randstad. Onlangs reageerde iemand uit Amsterdam, en die werd dan weer de mond gesnoerd met: Ja, maar Amsterdam telt niet mee, want dat zijn hippies. Oid.
Ik heb zowel in het oosten als in het westen gewoond in een wijk met zeker 60% Turken en ik heb niet het idee dat de integratie aan het mislukken is. Die is namelijk nog niet klaar. Nog een jaartje of honderd...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_17907091
Het werkt ook weer de andere kant op, plaatsen waar nauwelijks allochtonen wonen en waar ze alleen maar slecht nieuws over allochtonen horen zijn meestal een broeiplaats voor extreem rechts.

Zie Dokkum waar ze het asielzoekerscentrum met hakenkruizen bekladden en zie filmpje van Premtime over Arnemuiden.
lollig
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:18:32 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17907105
quote:
Die is namelijk nog niet klaar. Nog een jaartje of honderd...
s'Nie echt acceptabel, vind je ook niet?

Alle NL'ers die na de oorlog zijn geemigreerd zijn ook binnen 1 generatie aangepast. Hun niet alleen, vele andere voorbeelden te bedenken.

Jij zet het hier weer neer alsof het een gegeven is, dat integratie zich uitsmeert over meerdere generaties.
&lt;signature here&gt;.
pi_17907124
Ik woon overigens zelf in Utrecht en heb nog nooit problemen gehad met allochtonen, daarentegen wel veel met autochtonen. (Nee, ik loop er niet als een nigger bij)
lollig
pi_17907226
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:18 schreef ExTec het volgende:

[..]

s'Nie echt acceptabel, vind je ook niet?

Alle NL'ers die na de oorlog zijn geemigreerd zijn ook binnen 1 generatie aangepast. Hun niet alleen, vele andere voorbeelden te bedenken.

Jij zet het hier weer neer alsof het een gegeven is, dat integratie zich uitsmeert over meerdere generaties.
Lijkt met duidelijk dat het een proces is van meerdere generaties als je immigreert naar een land waar je een (grote) sociale onderklasse gaat vormen. Da's wel een klein verschilletje met de emigratiegolf vanuit NL, die voor het grootste deel toch uit kleine zelfstandigen bestond, zoals boeren die daar een lap grond hadden gekocht (en niet hutjemutje in pensions op elkaar geprakt zaten).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:27:16 #107
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17907275
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Die is namelijk nog niet klaar. Nog een jaartje of honderd...
De grootste relativering, en helemaal waar. Korte termijn gejammer gaat ons collectief nog eens de kop kosten.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:31:28 #108
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17907360
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het weer zo'n typisch gevalletje van "alles wat links is weet niet beter". Is een stokpaardje hier op het forum: doen alsof alle linkse mensen in Tietjerkstradeel of in een villawijk wonen. Er zijn genoeg linkse mensen in de Randstad. Onlangs reageerde iemand uit Amsterdam, en die werd dan weer de mond gesnoerd met: Ja, maar Amsterdam telt niet mee, want dat zijn hippies. Oid.
Ik heb zowel in het oosten als in het westen gewoond in een wijk met zeker 60% Turken en ik heb niet het idee dat de integratie aan het mislukken is. Die is namelijk nog niet klaar. Nog een jaartje of honderd...
Helemaal mee eens (en ja, er wonen genoeg allochtonen in Rotterdam).

@Extec: Wel eens die reportages gezien over die Hollandse dorpjes in Australie en Amerika, waar ze nog zo heeeeerlijk Nederlands zijn?
If men define things as real, they are real in their consequences
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:40:45 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17907593
quote:
Lijkt met duidelijk dat het een proces is van meerdere generaties als je immigreert naar een land waar je een (grote) sociale onderklasse gaat vormen
Ja, dan komen we op de vraag waarom ze een onderklasse vormen.

En waar jij, het vrijwel exclusief bij externe factoren legt, ben ik en vele andere van mening dat die mensen daar echt zelf wel hand in hebben.

Een voorbeeldje mijnerzijds; je kan wel lekker een schoteltje tegen de muur plempen en alleen maar arabische televisie kijken, en dan verbaasd zijn dat je NL slecht is, en verbaast zijn over het feit dat je geen clou hebt wat er speelt in de NL maatschappij, maar ik ben toch echt van mening dat die mensen daar wat meer aan kunnen doen.
quote:
@Extec: Wel eens die reportages gezien over die Hollandse dorpjes in Australie en Amerika, waar ze nog zo heeeeerlijk Nederlands zijn?
Ja, maar daar stoort niemand zich aan. Dat buitenlanders onderling leuke dingen doen zal in NL ook niemand zich aan storen.

Heb je ook nieuwsberichten van diezelfde nederlanders in US en AU, die zich misdragen in openbare zwembaden?

Ik dach et al niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_17907847
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, dan komen we op de vraag waarom ze een onderklasse vormen.

En waar jij, het vrijwel exclusief bij externe factoren legt, ben ik en vele andere van mening dat die mensen daar echt zelf wel hand in hebben.

Een voorbeeldje mijnerzijds; je kan wel lekker een schoteltje tegen de muur plempen en alleen maar arabische televisie kijken, en dan verbaasd zijn dat je NL slecht is, en verbaast zijn over het feit dat je geen clou hebt wat er speelt in de NL maatschappij, maar ik ben toch echt van mening dat die mensen daar wat meer aan kunnen doen.
[..]

Ja, maar daar stoort niemand zich aan. Dat buitenlanders onderling leuke dingen doen zal in NL ook niemand zich aan storen.

Heb je ook nieuwsberichten van diezelfde nederlanders in US en AU, die zich misdragen in openbare zwembaden?

Ik dach et al niet.
De gastarbeiders vormden in de eerste plaats al een onderklasse (of eerder nog een buitenstaander-klasse) omdat ze eigenlijk maar tijdelijk hier zouden blijven. Daarnaast lijkt het me ook niet moeilijk om uit te vogelen dat mensen die laagopgeleid werk doen, niet in villawijken terecht komen. Fabrieksarbeiders zijn altijd terecht gekomen in een onderklasse, dus verbazend lijkt me dit niet.
Je schotelantenne-argument is een juiste. Natuurlijk hadden de eerste immigranten zelf meer moeten doen (en nu nog) toen duidelijk werd dat ze gingen blijven. Maar toen hadden ze al een achterstand en het werd ze veel te gemakkelijk gemaakt door onze regering. Het eigen aandeel in de integratie van de eerste golf gastarbeiders is hierbij m.i. erg klein.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:53:41 #111
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17907889
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:37 schreef Flumina het volgende:

[..]

PvdA ook in NO-Groningen, omdat daar op één of andere manier 'links' altijd sterk vertegenwoordigd is. Veel communistische partijtjes kwamen daar ook vandaan.
In Oost-Groningen waren de inkomenstegenstellingen nogal groot. Hereboeren en arme landarbeiders. Bovendien was de kerk er niet erg sterk. Dus scoorde de PvdA en de CPN daar altijd.
pi_17907944
quote:

[..]

Niet-westerse allochtonen ook? Dat zegt meer, suggestieve mod.
pi_17907971
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:52 schreef Flumina het volgende:
Dus kunnen we dan even makkelijk concluderen dat de stelling van Pberends niet opgaat m.b.t. het stemgedrag. Want:

1. in grote steden wordt juist links gestemd.
2. de stelling dat allochtonen verantwoordelijk zijn voor de 'linksheid' in de steden gaat blijkbaar ook niet op. Rotterdam heeft het tegendeel bewezen. Nu LR zelf de zaken op orde heeft, lijkt links ook weer te winnen in R'dam.
Joh, door de allochtonen en lagergeschoolde. Die hebben veel baat bij een linkse politiek (knuffelen van hun criminelen, hogere uitkeringen).
  dinsdag 23 maart 2004 @ 10:57:21 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17907978
quote:
Het eigen aandeel in de integratie van de eerste golf gastarbeiders is hierbij m.i. erg klein.
Dat klopt, maar als we even het voorbeeld nemen van de misdragingen in het zwembad, dat waren geen 1ste generatie buitenlanders.

En dat de 2de een douw nakrijgt van het niet geintegreerd zijn van hun ouders, duidelijk.

Maar dat als excuus accepteren ook voor de derde generatie?

Lijkt me een slecht idee, want dan eindig je idd heel snel bij "Ja, maar dat gaat nog 100en jaren duren!"

Het lijkt me vrij duidelijk dat de wil meer dan eens ontbreekt.
&lt;signature here&gt;.
pi_17908719
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 10:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat klopt, maar als we even het voorbeeld nemen van de misdragingen in het zwembad, dat waren geen 1ste generatie buitenlanders.

En dat de 2de een douw nakrijgt van het niet geintegreerd zijn van hun ouders, duidelijk.

Maar dat als excuus accepteren ook voor de derde generatie?

Lijkt me een slecht idee, want dan eindig je idd heel snel bij "Ja, maar dat gaat nog 100en jaren duren!"

Het lijkt me vrij duidelijk dat de wil meer dan eens ontbreekt.
Het is een algemeen bekend verschijnsel dat een minderheid sterker aan zijn eigen gebruiken blijft hangen (te sterk). Gevolg hiervan is dat de generaties onderling minder verschillen dan o.a. onder Nederlanders het geval is. De generatiekloof wordt ahw geforceerd in stand gehouden. De derde en vierde generatie allochtonen hier zijn soms rechtstreekse kopieën van hun ouders als het gaat om denkbeelden en hun houding tov de NL samenleving. En mensen die wel anders denken, durven aak nog niet anders te handelen. Onder druk van de omgeving wordt een huwelijkspartner uit Marokko gehaald. Ook niet echt bevordelijk voor de integratie, nee.
Processen die de angel eruit gaan halen in de komende vijftig tot honderd jaar:
-emancipatie van de allochtone vrouwen; veel van hen zijn of worden momenteel hoog opgeleid (zal nog link zoeken hiervoor) edit: hier dus: http://scholieren.nrc.nl/extra/debat/allochtonen.shtml (is er één van de zesduizend van Google op trefwoorden "hoogopgeleide Marokkaanse meisjes")
-maatregelen die huwelijksmigratie tegengaan; in Denemarken heeft het verhogen van de leeftijdgrens naar 24 jaar een verbazend effect gehad
-meer aandacht voor taaleducatie voor nieuwkomers
-emancipatie en modernisering van landen van herkomst nieuwkomers

Dus ja, dat duurt nog even. Spijt me. Zo werkt het.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mwanatabu op 23-03-2004 11:38:16 ]
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:36:56 #116
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17908950
quote:
Het is een algemeen bekend verschijnsel dat een minderheid sterker aan zijn eigen gebruiken blijft hangen (te sterk). Gevolg hiervan is dat de generaties onderling minder verschillen dan o.a. onder Nederlanders het geval is. De generatiekloof wordt ahw geforceerd in stand gehouden. De derde en vierde generatie allochtonen hier zijn soms rechtstreekse kopieën van hun ouders als het gaat om denkbeelden en hun houding tov de NL samenleving. En mensen die wel anders denken, durven aak nog niet anders te handelen. Onder druk van de omgeving wordt een huwelijkspartner uit Marokko gehaald. Ook niet echt bevordelijk voor de integratie, nee.
Duidelijk
quote:
Processen die de angel eruit gaan halen in de komende vijftig tot honderd jaar:
-emancipatie van de allochtone vrouwen; veel van hen zijn of worden momenteel hoog opgeleid (zal nog link zoeken hiervoor)
Link hoef je van mij niet te zoeken; de aanname is deel van de discussie, en ik heet geen SCH.

Dat klopt, voornaamste reden is dat de moslims dames geen leven hebben, mogen niet uit, hebben geen vriendjes, dus dan blijft school over.

Andere kanttekening is dat die dames zelden wat met hun opleiding doen. Eenmaal getrouwd, verdwijnt men achter het aanrecht.
quote:
-maatregelen die huwelijksmigratie tegengaan; in Denemarken heeft het verhogen van de leeftijdgrens naar 25 jaar een verbazend effect gehad
Dat klopt ja.
quote:
-meer aandacht voor taaleducatie voor nieuwkomers
Ja, maar dan gelieve wel zonder dat onze overheid weer opdraait voor de kosten.

Een collega waar ik nauw mee samenwerk, is Iers. Ze heeft besloten hier te gaan wonen, en doet nu een cursus NL. Zonder dat de overheid dat betaalt, zonder dat de overheid haar verteld dat ze het moet doen. Omdat ze door heeft dat het haar toekomst ten goede komt.

Zo kan het dus ook.
quote:
-emancipatie en modernisering van landen van herkomst nieuwkomers
Laten we dat wel hopen.

T'is wel in tegenspraak met wat je eerder opmerkt:
quote:
Het is een algemeen bekend verschijnsel dat een minderheid sterker aan zijn eigen gebruiken blijft hangen (te sterk).
T'is een algemeen bekend feit dat immigranten 'stil staan in de tijd' op het moment dat ze emigreren.

Maar je hebt wel gelijk.
&lt;signature here&gt;.
pi_17909044
Yep, die aandacht voor taaleducatie moet zeker ook van de kant (en voor rekening als het te trekken is) van de nieuwkomers komen.
En de emigranten blijven dan wel hangen in het tijdsbeeld van het land van herkomst op het moment dat ze emigreren, maar het land zelf doet dit niet!
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:43:42 #118
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17909116
Pberends, steden waren altijd linkse bolwerken, ook voor de komst van de allochtonen hoor. Rotterdam zit nu in een unieke situatie waarin de PvdA niet de grootste partij is. Het gaat echt niet op om te zeggen dat allochtonen 'verantwoordelijk' zijn voor de linkse bolwerken.

Het is meer (denk ik) dat er inderdaad armere mensen wonen, en dat mensen snel ook arme mensen kennen. Daarbij: wat voor alternatief is er? CDA is meer voor 'boeren', en de VVD is meer voor de 'burgers' in de randsteden (dat duidelijk te zien is op die kaartjes: Utrechtse heuvelrug is duidelijk te zien). Links biedt gewoon meer voor mensen in de stad en sluit wat meer aan op stadse thema's.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 11:53:48 #119
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17909360
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:36 schreef ExTec het volgende:
Een collega waar ik nauw mee samenwerk, is Iers. Ze heeft besloten hier te gaan wonen, en doet nu een cursus NL. Zonder dat de overheid dat betaalt, zonder dat de overheid haar verteld dat ze het moet doen. Omdat ze door heeft dat het haar toekomst ten goede komt.
Alhoewel dit natuurlijk de meest gewenste gang van zaken is, kun je de situatie van iemand uit een land als Ierland niet vergelijken met een vluchteling uit bijvoorbeeld Somalie. Van iemand uit Ierland kun je verwachten dat deze zijn/haar draai in de Nederlandse samenleving redelijk snel gevonden heeft, aangezien deze samenleving sterke gelijkenissen vertoont met zijn/haar land van herkomst.

De vluchteling uit Somalie komt uit een heel andere samenleving, een heel andere wereld zelfs. Het is logisch dat zoiemand veel meer hulp nodig heeft om volledig in de Nederlandse samenleving te integreren, simpelweg omdat de benodigde veranderingen vele malen groter zijn.
pi_17910868
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:53 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Alhoewel dit natuurlijk de meest gewenste gang van zaken is, kun je de situatie van iemand uit een land als Ierland niet vergelijken met een vluchteling uit bijvoorbeeld Somalie. Van iemand uit Ierland kun je verwachten dat deze zijn/haar draai in de Nederlandse samenleving redelijk snel gevonden heeft, aangezien deze samenleving sterke gelijkenissen vertoont met zijn/haar land van herkomst.

De vluchteling uit Somalie komt uit een heel andere samenleving, een heel andere wereld zelfs. Het is logisch dat zoiemand veel meer hulp nodig heeft om volledig in de Nederlandse samenleving te integreren, simpelweg omdat de benodigde veranderingen vele malen groter zijn.
Absoluut. Ik vind dat er hier vaak gedaan wordt alsof cultuur geen rol mag spelen. Niet dat dit iets afdoet aan ieders plicht om zelf moeite te doen om te integreren, maar je kunt niet hetzelfde resultaat op dezelfde termijn verwachten van verschillende mensen met een verschillend vertrekpunt.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:28:46 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17915909
quote:
Alhoewel dit natuurlijk de meest gewenste gang van zaken is, kun je de situatie van iemand uit een land als Ierland niet vergelijken met een vluchteling uit bijvoorbeeld Somalie.
Er komen bijna geen vluchtelingen dit land meer binnen.

De meeste influx komt van gezinshereniging/gezinsvorming.

Die mensen komen uit hele andere omstandigheden; betalen zelfs hun ticket om hier te komen.

Dan kunnen ze ook wel investeren in een taal cursus. Of; idd meer doen dan totaal onvoorbereid dit land binnen te komen.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 16:43:53 #122
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17916281
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:28 schreef ExTec het volgende:
Er komen bijna geen vluchtelingen dit land meer binnen.

De meeste influx komt van gezinshereniging/gezinsvorming.

Die mensen komen uit hele andere omstandigheden; betalen zelfs hun ticket om hier te komen.

Dan kunnen ze ook wel investeren in een taal cursus. Of; idd meer doen dan totaal onvoorbereid dit land binnen te komen.
Ook zij zouden wellicht meer kunnen doen. De vraag of het een vluchteling betreft of niet is echter irrelevant v.w.b. het argument dat deze mensen een veel grotere verandering moeten ondergaan dan bijvoorbeeld een Ier om (succesvol) in de Nederlandse samenleving te kunnen integreren.
pi_17916416
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 11:43 schreef Flumina het volgende:
Pberends, steden waren altijd linkse bolwerken, ook voor de komst van de allochtonen hoor.
Ja, toen waren de autochtonen nog niet zo verrechtst door alle problemen die worden veroorzaakt door allochtonen en moslims.
pi_17918207
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Ja, toen waren de autochtonen nog niet zo verrechtst door alle problemen die worden veroorzaakt door allochtonen en moslims.
Grappig, ik merk juist onder de allochtonen een stijgende aanhang voor het rechtse op. ("Ik hoop dat ze wat aan die kut***** doen," "Ik schaam mij rot als ik hen op tv zie,")
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:20:06 #125
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17918446
Dus, de alloochtonen stemmen links, en de autochtonene in de steden alleen rechts?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:03:15 #126
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_17920903
quote:
De vraag of het een vluchteling betreft of niet is echter irrelevant v.w.b. het argument dat deze mensen een veel grotere verandering moeten ondergaan dan bijvoorbeeld een Ier om (succesvol) in de Nederlandse samenleving te kunnen integreren.
Da's natuurlijk onzin, dat heeft er wel degelijk mee te maken.

Er valt aan iemand die moet rennen voor bullets in alle redelijkheid geen 'voorwerk' te verwachten.

In een andere thread sprak user Quasar de Duif heet'ie geloof ik hoe hij zich voorbereid op zijn (aankomende?) emigratie; hij leert via cursussen de taal alvast en leest boeken over de locale cultuur en de locale gewoonte.

T'zou wel weer heel erg 'slachtofferistisch' zijn om te antwoorden "ja, maar die mensen hebben het zo slecht, die kunnen dat niet".

Want die gevallen zullen er ook heus wel zijn, maar de bittere realiteit is dat menig gezinshereniger zich comfortabel op laat nemen in z'n eigentalige enclave.

Waarom zou die ook NL leren? Hij weet van te voren al dat'ie zich helemaal onder taalgenoten gaat begeven.
quote:
Grappig, ik merk juist onder de allochtonen een stijgende aanhang voor het rechtse op. ("Ik hoop dat ze wat aan die kut***** doen," "Ik schaam mij rot als ik hen op tv zie,")
En als dat dominant wordt onder buitenlanders, dan komt het helemaal goed
&lt;signature here&gt;.
pi_17921032
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 16:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Leefbaar Rotterdam staat op fors verlies in de polls?
lollig
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:21:55 #128
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17921502
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:03 schreef ExTec het volgende:
Da's natuurlijk onzin, dat heeft er wel degelijk mee te maken.

Er valt aan iemand die moet rennen voor bullets in alle redelijkheid geen 'voorwerk' te verwachten.
Ik weet niet hoe jij zoiets voor je ziet, maar ten eerste doet dit niets af aan mijn argument (ik heb namelijk nergens beweerd dat het niet mogelijk zou zijn deze kloof gedeeltelijk in het land van herkomst te dichten) en ten tweede is het natuurlijk niet zo dat je "even een cursus Nederlander worden" volgt, en huppa je bent geïntegreerd.

Een taal leren is al heel wat, en ook al is het aanbod aan cursussen Nederlands in bepaalde landen erg beperkt, toch kan hier in veel gevallen al een begin mee gemaakt worden. Ik heb het echter niet slechts over de taal. Om in een samenleving te kunnen meedraaien is het bijna net zo belangrijk om te weten wat de gewoonten zijn, je moet wat weten over de staatsinrichting, wat men als "normaal" ervaart, wat ongewenst is, wat beledigend is en ga zo maar door.

Vooral met betrekking tot deze aspecten is er veelal een behoorlijk verschil tussen wat iemand gewoon is en de nieuwe situatie.
pi_17922103
Ik zie het eerder andersom. Veel mensen die ik ken uit wijken in AMsterdam waar veel allochtonen wonen hoor ik nauwelijks over buitenlanders. Vooral mensen uit gebieden waar nauwelijks allochtonen wonen hoor ik veel zeiken over buitenlanders.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 21:01:04 #130
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_17922596
quote:
Leefbaar Rotterdam staat op fors verlies in de polls?
Yep. Een uitzending van NOVA begin maart ging erover (uit m'n hoofd 5 maart), precies 2 jaar na de winst van LR.
pi_17923441
quote:
Daarom ben ik er ook al jaren voorstander van dat regionale zenders als AT5 en TV Rijnmond ook doorgegeven gaan worden in Groningen, Friesland en Drenthe zodat die mensen beter geïnformeerd worden over wat er allemaal speelt in Nederland. Nu stemmen al die naïevelingen vrolijk op GroenLinks vanwege de plantjes en de diertjes in hun omgeving terwijl diezelfde stem in de Randstad honderdduizenden Nederlanders de vernieling in jaagt...
Overdrijven is ook een kunst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')