abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17891355
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:54:48 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891371
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee, je maakt de voedingsbodem juist sterker.

Ongeveer net zo onzinnig als dat je denkt dat het oppakken van Bin Laden een gevoelige tik voor de terroristen is. Er komen gewoon nieuwe voor in de plaats.
mjah de voedingsbodem organiseerd geen aanslagen, die voert ze enkel uit.

hoe meer hoge koppen je uitschakeld hoe minder georganiseerde aanslagen er plaats zullen vinden, ik zeg niet dat de aanslagen er minder van zullen worden, verre van dat zelfs maar zolang dit gewoon palestijnen zijn die als kip zonder kop met explosieven de straat op rennen zijn zullen er wel minder slachtoffers vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:55:05 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17891382
@onlogisch. I was being cynical, mijn excuses.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 22 maart 2004 @ 16:57:22 #4
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17891443
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:54 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah de voedingsbodem organiseerd geen aanslagen, die voert ze enkel uit.

hoe meer hoge koppen je uitschakeld hoe minder georganiseerde aanslagen er plaats zullen vinden, ik zeg niet dat de aanslagen er minder van zullen worden, verre van dat zelfs maar zolang dit gewoon palestijnen zijn die als kip zonder kop met explosieven de straat op rennen zijn zullen er wel minder slachtoffers vallen
Ah, dus op deze manier zorg je ervoor dat ze zich nog beter gaan organiseren. En effectievere methodes gaan ontwikkelen. Aangezien die voedingsbodem toch blijft bestaan en groter wordt.
Op de een of andere manier gaat deze logica een beetje langs me heen.
pi_17891458
Wat een hansworsten zijn het ook daar in Israel.
pi_17891461
Persoonlijk denk ik dat de aanslagen toenemen en sterker zijn. De opvolger van Yassin zit ook met ongeloof en woede op dit moment en als hij de opvolger is, dan zullen er wel andere woorden uitkomen dan "vrede voor iedereen".

Denk dat het nu pas is begonnen nu er een hoge pief martelaar is geworden.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:58:20 #7
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_17891468
Mooi zo, weer een terrorist minder
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:59:04 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891489
quote:
KirmiziBeyaz - maandag 22 maart 2004 @ 16:52

Ik verwacht ten eerste dat ze zich terugtrekken uit bezet gebied.

volgens Hamas en Yassin is heel Israel bezet gebied, wat win je er dan mee op een escalatie van het conflict na dan?
pi_17891501
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ah, dus op deze manier zorg je ervoor dat ze zich nog beter gaan organiseren. En effectievere methodes gaan ontwikkelen. Aangezien die voedingsbodem toch blijft bestaan en groter wordt.
Jaja...Dus als je een kakkerlakken plaag bestrijdt doe je al het werk voor niks want ze komen toch weer terug. Das onzin. Als je het goed aanpakt komen ze niet meer terug. Dat geldt hetzelfde voor terrorisme...
Don't look behind if you don't know what it is...
pi_17891510
quote:

[..]

Organisatie elimineren, dan valt het niet meer mee voor ze om aanslagen te organiseren. Misschien gaan ze dan inzien dat terreur tot niets lijdt plus dat de ophitsers dan pleite zijn. Dan is er daar best wel wat mogelijk denk ik.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 16:59:58 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891518
quote:

[..]

zolang niemand ze kan leren hoe of wat worden ze er toch echt minder georganiseerd van in mijn ogen
pi_17891541
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef Masker het volgende:

[..]

Jaja...Dus als je een kakkerlakken plaag bestrijdt doe je al het werk voor niks want ze komen toch weer terug. Das onzin. Als je het goed aanpakt komen ze niet meer terug. Dat geldt hetzelfde voor terrorisme...
Uhm, niet om het een of het ander, maar terrorisme is niet meer uit te schakelen. Sorry dat ik je uit je droom heb gehaald.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:02:28 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891584
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:00 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Uhm, niet om het een of het ander, maar terrorisme is niet meer uit te schakelen. Sorry dat ik je uit je droom heb gehaald.
verkrachting kun je ook niet voorkomen, betekend dit dat we het maar moeten legaliseren?

nee natuurlijk niet, wat je wel kunt doen is het proberen in te dammen, door terroristen het vuur aan de schenen te leggen.
pi_17891657
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Organisatie elimineren, dan valt het niet meer mee voor ze om aanslagen te organiseren. Misschien gaan ze dan inzien dat terreur tot niets lijdt plus dat de ophitsers dan pleite zijn. Dan is er daar best wel wat mogelijk denk ik.
Die organisatie is niet ontstaan om het hebben van een organisatie, maar om iets te doen aan een probleem waar de palestijnen mee kampen.

Het wegnemen van de organisatie zal resulteren in een nieuwe organisatie met hoogstwaarschijnlijk dezelfde doelen en mogelijkheden.

Werk aan het echte probleem
pi_17891661
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

verkrachting kun je ook niet voorkomen, betekend dit dat we het maar moeten legaliseren?

nee natuurlijk niet, wat je wel kunt doen is het proberen in te dammen, door terroristen het vuur aan de schenen te leggen.
Verkrachting, legalisering, vuur aan de schenen brengen. Uit welke topic kom jij man. Reageer eens inhoudelijk.
  maandag 22 maart 2004 @ 17:05:05 #16
36038 Shaman
retro-progressief
pi_17891669
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef Masker het volgende:

[..]

Zolang de onvrede over de Israëlische overheersing niet weggenomen wordt en kinderen opgroeien met geweld zullen er altijd weer nieuwe terroristen opstaan. Of sta jij een complete genocide van alle palestijnen voor?
pi_17891719
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:04 schreef Flowce het volgende:

[..]

Die organisatie is niet ontstaan om het hebben van een organisatie, maar om iets te doen aan een probleem waar de palestijnen mee kampen.

Het wegnemen van de organisatie zal resulteren in een nieuwe organisatie met hoogstwaarschijnlijk dezelfde doelen en mogelijkheden.

Werk aan het echte probleem
Die organisatie is opgericht om de staat Israel van de kaart te vegen. Zo'n organisatie moet je aanpakken dus als Israel zijnde.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:07:54 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17891738
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:04 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Verkrachting, legalisering, vuur aan de schenen brengen. Uit welke topic kom jij man. Reageer eens inhoudelijk.
dat was inhoudelijk

jij suggereert dat je die terroristen maar hun gang moet laten gaan omdat ze toch nooit meer weg zullen gaan.
ik maak vervolgens de vergelijking met verkrachting wat ongetwijfeld tot het einde der tijden nog steeds een probleem zal zijn (net zoals terrorisme) en dat je beide problemen aan moet blijven pakken door de daders (verkrachters/terroristen) het vuur aan de schenen te leggen.

zo moeilijk wastie niet, de rest snapte hem ook
  maandag 22 maart 2004 @ 17:08:15 #19
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17891755
Opmerkelijk dat de Nederlandse staat dit kan afkeuren, een land waar je zelf geen enkele last van hebt bestoken met B52's en kruisraketten dat kan wel, maar als een ander land met een precisie aanval 1 auto met daarin een figuur die bussen in je land laat opblazen uitschakelt keuren ze het af.

Hypocriet
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 22 maart 2004 @ 17:09:08 #20
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17891776
Opruimslot.
--
Beetje opgeruimd, sommige vergelijkingen laten staan, andere weer niet.

Het moge duidelijk zijn dat terrorisme een onuitroeibaar kwaad is (net als kakkerlakken en verkrachting) dat het beste te bestrijden is door er continue bovenop te zitten, tenminste dit is wat CMT en Sp3c aandragen, vandaar de vergelijkingen.

Of het stelselmatig liquideren van terroristen door een land dat zich als rechtsstaat profileert handig is is een punt van discussie, als ze hem met een paar helicopters kunnen neerschieten kunnen ze ook met een paar helicopters hem arresteren volgens mij, en daar ben je veel meer bij gebaat.

Of het hardhandig, met militair geweld, bestrijden van terrorisme een goede keus is valt ook over te twisten, maar doe dat wel inhoudelijk en niet door elkaar af te zeiken.

[ Bericht 83% gewijzigd door Dagonet op 22-03-2004 17:19:32 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 22 maart 2004 @ 17:23:39 #21
36038 Shaman
retro-progressief
pi_17892189
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die organisatie is opgericht om de staat Israel van de kaart te vegen. Zo'n organisatie moet je aanpakken dus als Israel zijnde.
De staat Israël had zichzelf o.a. het doel gesteld de palestijnen uit de weg te ruimen c.q. te verdrijven. Dat zou dus de palestijnen hetzelfde recht geven?
Enkele quotes die hiervan getuigen:

« De vroegere leiders van onze beweging lieten ons een duidelijke boodschap na: Erezt Israel moet van de zee tot de Jordaan voorbehouden worden voor toekomstige generaties, voor de massale immigratie en voor het Joden van de hele wereld, die in dit land bijeengebracht zullen worden. »

De vroegere Israëlische premier Yitzhak Shamir: verklaring afgelegd ter gelegenheid van een herdenking van vroegere Likoed leiders, Radio Jeruzalem, nov 1990

"We wandelden naar buiten en Ben Goerion vergezelde ons. Allon herhaalde zijn vraag: wat te doen met de Palestijnse bevolking? Ben Goerion wuifde met zijn hand met een gebaar dat aangaf: ‘Drijf ze uit’”

Yitzhak Rabin, in een uitgelekte gecensureerde versie van Rabin memoires, gepubliceerd in de New York Times, 23 october 1979.

“We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen”

David Ben Goerion,in 1937, die tien jaar later eerste minister van Israël zou worden (geciteerd in ‘Ben Gurion and the Palestine Arabs, Oxford University Press, 1985.

« Rabin's beschrijving van de verovering van Lydda, na de voltooiing van het Plan Dalet. " We zullen de Arabische bevolking reduceren tot een gemeenschap van wolscheerders en knechten "

Uri Lubrani, Premier Ben Goerion's speciale adviseur over Arabische kwesties in 1960. Uit "The Arabs in Israel" door Sabri Jiryas.

" De huidige kaart van Palestina werd door het Britse mandaat getekend. Het Joodse volk heeft een andere kaart, die onze jongeren en volwassenen moeten nastreven: van de Nijl tot de Eufraat ."

Ben Gurion

" Het is aan de bevolking om zich voor te bereiden op de oorlog, maar het is aan het leger om te vechten met het ultieme doel om het Israëlische Rijk op te richten. "

Moshe Dayan (Israëlische minister van Defensie en Buitenlandse Zaken), op 12 februari 1952 Radio "Israel."

“We moeten alles doen om ervoor te zorgen dat zij (de Palestijnen) nooit terugkeren.” Hij stelde zijn collega’s zionisten gerust dat de Palestijnen nooit zullen terugkeren naar hun huizen. “De ouderen zullen sterven en de jongeren zullen het vergeten."

David Ben-Gurion, in zijn dagboek, 18 juli 1948, geciteerd door Michael Bar Zohar's Ben-Gurion in “the Armed Prophet, Prentice-Hall, 1967, p. 157.

"Er was niet zo iets als Palestijnen, ze hebben gewoon nooit bestaan"

Golda Meir, Israëlische Eerste Minister, 15 juni 1969

“We moeten ons voorbereiden op een offensief. Ons doel is om Libanon, Trans-Jordanië en Syrië te verslaan. Het zwakke punt is Libanon, want het moslim regime daar is artificieel en voor ons gemakkelijk te ondermijnen. We zullen daar een christelijke staat oprichten, en dan zullen we het Arabische Legioen verslaan, Trans-Jordanië elimineren; Syrië zal in onze handen vallen. We zullen dan verdergaan en Port Said, Alexandrië en Sinai bombarderen. “

David Ben-Goerion, Mei 1948, tot de Generale Staf. Uit Ben-Gurion, A Biography, door Michael Ben-Zohar, Delacorte, New York 1978
pi_17892238
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef Shaman het volgende:

[..]

De staat Israël had zichzelf o.a. het doel gesteld de palestijnen uit de weg te ruimen c.q. te verdrijven. Dat zou dus de palestijnen hetzelfde recht geven?
Enkele quotes die hiervan getuigen:

«
Leuk allemaal, maar vergane glorie. Het doel van Sharon is niet om alle Palestijnen te verdrijven.
pi_17892261
Ik ga naar het voetballen. Ik reageer vanavond wel weer mocht dat nodig zijn.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 17:27:37 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17892274
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:09 schreef Dagonet het volgende:
Opruimslot.
--
Beetje opgeruimd, sommige vergelijkingen laten staan, andere weer niet.

Het moge duidelijk zijn dat terrorisme een onuitroeibaar kwaad is (net als kakkerlakken en verkrachting) dat het beste te bestrijden is door er continue bovenop te zitten, tenminste dit is wat CMT en Sp3c aandragen, vandaar de vergelijkingen.

Of het stelselmatig liquideren van terroristen door een land dat zich als rechtsstaat profileert handig is is een punt van discussie, als ze hem met een paar helicopters kunnen neerschieten kunnen ze ook met een paar helicopters hem arresteren volgens mij, en daar ben je veel meer bij gebaat.

Of het hardhandig, met militair geweld, bestrijden van terrorisme een goede keus is valt ook over te twisten, maar doe dat wel inhoudelijk en niet door elkaar af te zeiken.
mjah wat denk je dat er gebeurt als Israelische militairen hem proberen te arresteren???

dan springt er 400 man voor en heb je 401 doden ipv 4 en dan tel ik de Israelische militairen die erbij omkomen niet mee.
In een oorlog wordt het leven van burgers nu eenmaal boven dat van militairen gesteld.
  maandag 22 maart 2004 @ 17:28:44 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17892292
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Leuk allemaal, maar vergane glorie. Het doel van Sharon is niet om alle Palestijnen te verdrijven.
Sharon wil graag met de palestijnen samenleven? Hoe komt het dan dat alles wat hij en zijn voorgangers aan beleid gevoerd hebben, precies het tegenovergestelde effect beoogt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')