mjah de voedingsbodem organiseerd geen aanslagen, die voert ze enkel uit.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, je maakt de voedingsbodem juist sterker.
Ongeveer net zo onzinnig als dat je denkt dat het oppakken van Bin Laden een gevoelige tik voor de terroristen is. Er komen gewoon nieuwe voor in de plaats.
Ah, dus op deze manier zorg je ervoor dat ze zich nog beter gaan organiseren. En effectievere methodes gaan ontwikkelen. Aangezien die voedingsbodem toch blijft bestaan en groter wordt.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah de voedingsbodem organiseerd geen aanslagen, die voert ze enkel uit.
hoe meer hoge koppen je uitschakeld hoe minder georganiseerde aanslagen er plaats zullen vinden, ik zeg niet dat de aanslagen er minder van zullen worden, verre van dat zelfs maar zolang dit gewoon palestijnen zijn die als kip zonder kop met explosieven de straat op rennen zijn zullen er wel minder slachtoffers vallen
quote:KirmiziBeyaz - maandag 22 maart 2004 @ 16:52
Ik verwacht ten eerste dat ze zich terugtrekken uit bezet gebied.
Jaja...Dus als je een kakkerlakken plaag bestrijdt doe je al het werk voor niks want ze komen toch weer terug. Das onzin. Als je het goed aanpakt komen ze niet meer terug. Dat geldt hetzelfde voor terrorisme...quote:Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, dus op deze manier zorg je ervoor dat ze zich nog beter gaan organiseren. En effectievere methodes gaan ontwikkelen. Aangezien die voedingsbodem toch blijft bestaan en groter wordt.
Op de een of andere manier gaat deze logica een beetje langs me heen.
Organisatie elimineren, dan valt het niet meer mee voor ze om aanslagen te organiseren. Misschien gaan ze dan inzien dat terreur tot niets lijdt plus dat de ophitsers dan pleite zijn. Dan is er daar best wel wat mogelijk denk ik.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, dus op deze manier zorg je ervoor dat ze zich nog beter gaan organiseren. En effectievere methodes gaan ontwikkelen. Aangezien die voedingsbodem toch blijft bestaan en groter wordt.
zolang niemand ze kan leren hoe of wat worden ze er toch echt minder georganiseerd van in mijn ogenquote:Op maandag 22 maart 2004 16:57 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Uhm, niet om het een of het ander, maar terrorisme is niet meer uit te schakelen. Sorry dat ik je uit je droom heb gehaald.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef Masker het volgende:
[..]
Jaja...Dus als je een kakkerlakken plaag bestrijdt doe je al het werk voor niks want ze komen toch weer terug. Das onzin. Als je het goed aanpakt komen ze niet meer terug. Dat geldt hetzelfde voor terrorisme...
verkrachting kun je ook niet voorkomen, betekend dit dat we het maar moeten legaliseren?quote:Op maandag 22 maart 2004 17:00 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Uhm, niet om het een of het ander, maar terrorisme is niet meer uit te schakelen. Sorry dat ik je uit je droom heb gehaald.
Die organisatie is niet ontstaan om het hebben van een organisatie, maar om iets te doen aan een probleem waar de palestijnen mee kampen.quote:Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Organisatie elimineren, dan valt het niet meer mee voor ze om aanslagen te organiseren. Misschien gaan ze dan inzien dat terreur tot niets lijdt plus dat de ophitsers dan pleite zijn. Dan is er daar best wel wat mogelijk denk ik.
quote:Op maandag 22 maart 2004 17:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
verkrachting kun je ook niet voorkomen, betekend dit dat we het maar moeten legaliseren?
nee natuurlijk niet, wat je wel kunt doen is het proberen in te dammen, door terroristen het vuur aan de schenen te leggen.
Zolang de onvrede over de Israëlische overheersing niet weggenomen wordt en kinderen opgroeien met geweld zullen er altijd weer nieuwe terroristen opstaan. Of sta jij een complete genocide van alle palestijnen voor?quote:Op maandag 22 maart 2004 16:59 schreef Masker het volgende:
[..]
Jaja...Dus als je een kakkerlakken plaag bestrijdt doe je al het werk voor niks want ze komen toch weer terug. Das onzin. Als je het goed aanpakt komen ze niet meer terug. Dat geldt hetzelfde voor terrorisme...
Die organisatie is opgericht om de staat Israel van de kaart te vegen. Zo'n organisatie moet je aanpakken dus als Israel zijnde.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:04 schreef Flowce het volgende:
[..]
Die organisatie is niet ontstaan om het hebben van een organisatie, maar om iets te doen aan een probleem waar de palestijnen mee kampen.
Het wegnemen van de organisatie zal resulteren in een nieuwe organisatie met hoogstwaarschijnlijk dezelfde doelen en mogelijkheden.
Werk aan het echte probleem
dat was inhoudelijkquote:Op maandag 22 maart 2004 17:04 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Verkrachting, legalisering, vuur aan de schenen brengen. Uit welke topic kom jij man. Reageer eens inhoudelijk.
De staat Israël had zichzelf o.a. het doel gesteld de palestijnen uit de weg te ruimen c.q. te verdrijven. Dat zou dus de palestijnen hetzelfde recht geven?quote:Op maandag 22 maart 2004 17:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die organisatie is opgericht om de staat Israel van de kaart te vegen. Zo'n organisatie moet je aanpakken dus als Israel zijnde.
Leuk allemaal, maar vergane glorie. Het doel van Sharon is niet om alle Palestijnen te verdrijven.quote:Op maandag 22 maart 2004 17:23 schreef Shaman het volgende:
[..]
De staat Israël had zichzelf o.a. het doel gesteld de palestijnen uit de weg te ruimen c.q. te verdrijven. Dat zou dus de palestijnen hetzelfde recht geven?
Enkele quotes die hiervan getuigen:
«
mjah wat denk je dat er gebeurt als Israelische militairen hem proberen te arresteren???quote:Op maandag 22 maart 2004 17:09 schreef Dagonet het volgende:
Opruimslot.
--
Beetje opgeruimd, sommige vergelijkingen laten staan, andere weer niet.
Het moge duidelijk zijn dat terrorisme een onuitroeibaar kwaad is (net als kakkerlakken en verkrachting) dat het beste te bestrijden is door er continue bovenop te zitten, tenminste dit is wat CMT en Sp3c aandragen, vandaar de vergelijkingen.
Of het stelselmatig liquideren van terroristen door een land dat zich als rechtsstaat profileert handig is is een punt van discussie, als ze hem met een paar helicopters kunnen neerschieten kunnen ze ook met een paar helicopters hem arresteren volgens mij, en daar ben je veel meer bij gebaat.
Of het hardhandig, met militair geweld, bestrijden van terrorisme een goede keus is valt ook over te twisten, maar doe dat wel inhoudelijk en niet door elkaar af te zeiken.
Sharon wil graag met de palestijnen samenleven? Hoe komt het dan dat alles wat hij en zijn voorgangers aan beleid gevoerd hebben, precies het tegenovergestelde effect beoogt?quote:Op maandag 22 maart 2004 17:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Leuk allemaal, maar vergane glorie. Het doel van Sharon is niet om alle Palestijnen te verdrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |