abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2004 @ 11:25:26 #1
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17883290
quote:
Begrafenis Yassin in Gaza-stad begonnen

Uitgegeven: 22 maart 2004 11:05
Laatst gewijzigd: 22 maart 2004 11:09

GAZA - De begrafenis van de maandagochtend gedode Palestijnse sjeik Yassin is enkele uren later in Gaza-stad begonnen. De Amerikaanse nieuwszender CNN toonde beelden van tienduizenden Palestijnen in de straten van Gaza-stad. Strijders van Hamas droegen het lichaam van Yassin. Daaromheen scandeerden sympathisanten woedende leuzen.

De kist met daarin het lichaam van Yassin was gehuld in de groene Hamas-vlag. De optocht ging van het ziekenhuis al-Shifa eerst naar de woning van Yassin. Daarna volgt een korte gebed in een moskee in het centrum van Gaza-stad. De 67-jarige Yassin wordt naar verwachting begraven op het 'martelarenkerkhof' van Gaza-stad.
nu.nl

Link naar vorige topic: Sheikh Yassin [spirituele leider Hamas] gedood

En weer verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dagonet op 22-03-2004 11:28:23 (tagje gefixed) ]
  maandag 22 maart 2004 @ 11:26:50 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17883319
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als Arafat de vredesvoorstellen van de vorige Israëlische regering en de VS had geaccepteerd in plaats van te blijven hammeren op een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad (iets dat voor Israël onacceptabel is) dan was er ook al jarenlang vrede geweest.
Arafat is een blokkade geweest voor vrede, dat klopt. Dat neemt niet weg dat hij met de rug tegen de muur moest onderhandelen.... Overigens was een verdeeld Jeruzalem best een optie geweest voor de Palestijnen, maar niet zonder dat er ook maar enige goodwill kwam van Israelische zijde...(er is onlangs een onafhankelijk voorstel geweest dat hierin voorziet) Israel heeft zich bijvoorbeeld nooit teruggetrokken uit de bezette gebieden. Natuurlijk hebben ook de radicale elementen in palestina er mede voor gezorgd dat er geen doorbraak kwam, dat is ook duidelijk, maar Israel had de macht hier overheen te stappen en deden dat helaas nooit.

waarom worden er nog steeds Nederzettingen gebouwd op Palestijns gebied in plaats van ontruimd, dan maak je jezelf toch ongeloofwaardig! Waarom worden de Palestijnen nog steeds van alle voorzieningen afgesloten of worden deze vernietigd (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) Israel laat geen enkel teken van goede wil zien en de Palestijnen voelen zich steeds machtelozer... Israel zorgt er met haar politiek voor dat er niks meer valt te onderhandelen.... Nu de meer gematigde Hamas leiders ook zijn geassasineerd is er helemaal geen controle meer en zal het niet lang duren eer meer radicale elementen aan de macht komen in Palestina.

Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 maart 2004 @ 11:28:27 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_17883369
Ik zou de eerstkomende tijd de stadsbus maar niet nemen in Israel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:29:47 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883395
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
... (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) ...
die haven is trouwens even vaak door Palestijnse mortieren bestookt als door Israelische raketten (om ook maar is inside info te gebruiken) ... nee geen bron van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:29:55 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17883398
Dan knallen toch de champagne kurken als je dit leest. Deze man is er voor een groot deel schuld aan is dat het accoord van stockholm is mislukt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:30:22 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883408
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17883417
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
En de trein kan ook al niet meer, .
-
pi_17883419
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17883423
quote:
'Israël heeft de poorten van de hel geopend'
De gewapende tak van de Hamas-beweging heeft beloofd 'honderden' Israëli's te doden, uit wraak voor de dood van sjeik Yassin. Dit staat in een communiqué van Hamas.

Zwarte hemel
De Palestijnen reageren woedend op de dood van sjeik Yassin. "Sharon heeft de poorten van de hel geopend", zegt een Hamas-leider. De hemel over Gaza-stad is zwart, meldt CNN-verslaggever ter plaatse. Tienduizenden woedende Palestijnen zijn de straat op gegaan. Bij een protest werd een jongen van 13 jaar doodgeschoten.

Nooit meer rust
Militante Palestijnen hebben beloofd 'de dood naar Israël te brengen', in een verwijzing naar mogelijke nieuwe terreuraanslagen. Mannen met megafoons riepen in de straten van Gazastad: "Zij zullen nooit rust hebben. Wij zullen de dood sturen naar elk huis, elke stad, elke straat in Israël.''

Idioot
Ook de Palestijnse Autoriteit heeft de moord scherp veroordeeld. "Dit is een laffe en idiote daad. Yassin was gematigd, juist daarom is het zo stom", zegt premier Qurei. Sjeik Haniyah, een Hamas-leider, voorspelt dat 'heel Palestina zal veranderen in een vulkaan die de vijanden zal verbranden'.
pi_17883425
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:32:05 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17883438
Ik geloof dat er in deel 1 wat mensen van mening waren dat ik aan de kant van de palestijnen sta of zo. Ik wilde met mijn posts alleen maar zeggen dat de israeliers imo een groot deel van de shit aan zichzelf te wijten hebben. Het is dus niet eerlijk om de palestijnen als hoofdschuldige aan te wijzen. Ik denk dat de israeliers begonnen zijn met het creeeren van een voedingsbodem voor de huidige terreur.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17883454
Ondanks alle huff en puff van de Palestijnen kunnen ze in de praktijk de strijd niet zo escaleren als ze nu dreigen te doen. Een paar aanslagen zullen komende week waarschijnlijk lukken, net zoals in zoveel andere weken de afgelopen 15 jaar.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:32:49 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17883456
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
Exact.
pi_17883467
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
Als je land bezet wordt zijn er altijd wel delen van de bevolking die verzet plegen, actief/passief.
In Nederland waren er dacht ik ook mensen die dat deden in een oorlog die WOII heette.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:33:29 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883469
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:31 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Sjeik Haniyah[..]
is de volgende.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 22 maart 2004 @ 11:35:07 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883494
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef freud het volgende:
Ik denk dat de israeliers begonnen zijn met het creeeren van een voedingsbodem voor de huidige terreur.
Ik denk dat dat een oversimplificatie is, sla je geschiedenisboeken er maar eens op na en je zal zijn dat er veel meer actoren zijn dan alleen deze twee en dat hun geschiedenis niet pas in 1948 begint.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17883497
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef Sniper het volgende:

[..]

Exact.
Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg
pi_17883498
hehe, eindelijk hebben ze die ouwe gek te pakken.
pi_17883503
quote:
Hamas zweert wraak; ook VS doelwit

Moslim-groeperingen over de hele wereld zullen samenwerken om de dood van Achmed Yassin te wreken. Dat heeft de militante Hamas-beweging laten weten na de moord op hun oprichter vanmorgen.

Ook de Verenigde Staten zouden het doelwit kunnen worden van vergeldingsacties, zo luidde de verklaring in een fax aan het Britse persbureau AP. "De joodse nationalisten zouden deze operatie nooit hebben uitgevoerd zonder instemming van de Amerikanen. En daarom moeten ook zij de verantwoordelijkheid nemen voor deze misdaad."

Met de dreigingen naar de VS toe heeft de militante groepering zijn tactiek gewijzigd. Hamas heeft tot dusver altijd gezegd dat het in conflict is met Israël en niet met de VS.

Het Franse persbureau AFP ontving een bericht van Hamas waarin staat dat de organisatie honderden Israëli's zal doden uit wraak voor de dood van sjeik Yassin.

Inmiddels is bij een grensovergang tussen de Gazastrook en Israël een luide explosie gehoord. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend.

De Verenigde Staten hebben alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen op de voet en is er contact met zowel de Palestijnen als de Israëliërs.
NOSNieuws.nl
  maandag 22 maart 2004 @ 11:35:54 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883511
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:33 schreef OldJeller het volgende:
Als je land bezet wordt [...]
Behoort Israel dan de Palestijnen toe?
pi_17883527
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Behoort Israel dan de Palestijnen toe?
Ja, Israel heeft nederzettingen over de grens die vroeger is bepaald als 'Palestijns grondgebied'.
pi_17883529
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg
ga eens langs een dokter..
  maandag 22 maart 2004 @ 11:37:33 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17883541
Kijk wat we zeker weten is dat er weer een hoop onschuldige burgers dood zullen gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:37:55 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883546
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Pak de trein naar Den Haag en kijk hoever je komt. Ik voorspel dat je voor het einde van de dag tussen de maagden met ogen zo groot als halve eieren zit.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:38:45 #25
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17883563
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef CeeJee het volgende:
Ondanks alle huff en puff van de Palestijnen kunnen ze in de praktijk de strijd niet zo escaleren als ze nu dreigen te doen. Een paar aanslagen zullen komende week waarschijnlijk lukken, net zoals in zoveel andere weken de afgelopen 15 jaar.
Precies... De kans op vrede is 0, was 0 en zal altijd 0 blijven. En dat er binnenkort weer een bus met kinderen uiteen gereten wordt stond ook voor de eliminatie van die terrorist al vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')