nu.nlquote:Begrafenis Yassin in Gaza-stad begonnen
Uitgegeven: 22 maart 2004 11:05
Laatst gewijzigd: 22 maart 2004 11:09
GAZA - De begrafenis van de maandagochtend gedode Palestijnse sjeik Yassin is enkele uren later in Gaza-stad begonnen. De Amerikaanse nieuwszender CNN toonde beelden van tienduizenden Palestijnen in de straten van Gaza-stad. Strijders van Hamas droegen het lichaam van Yassin. Daaromheen scandeerden sympathisanten woedende leuzen.
De kist met daarin het lichaam van Yassin was gehuld in de groene Hamas-vlag. De optocht ging van het ziekenhuis al-Shifa eerst naar de woning van Yassin. Daarna volgt een korte gebed in een moskee in het centrum van Gaza-stad. De 67-jarige Yassin wordt naar verwachting begraven op het 'martelarenkerkhof' van Gaza-stad.
Arafat is een blokkade geweest voor vrede, dat klopt. Dat neemt niet weg dat hij met de rug tegen de muur moest onderhandelen.... Overigens was een verdeeld Jeruzalem best een optie geweest voor de Palestijnen, maar niet zonder dat er ook maar enige goodwill kwam van Israelische zijde...(er is onlangs een onafhankelijk voorstel geweest dat hierin voorziet) Israel heeft zich bijvoorbeeld nooit teruggetrokken uit de bezette gebieden. Natuurlijk hebben ook de radicale elementen in palestina er mede voor gezorgd dat er geen doorbraak kwam, dat is ook duidelijk, maar Israel had de macht hier overheen te stappen en deden dat helaas nooit.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als Arafat de vredesvoorstellen van de vorige Israëlische regering en de VS had geaccepteerd in plaats van te blijven hammeren op een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad (iets dat voor Israël onacceptabel is) dan was er ook al jarenlang vrede geweest.
die haven is trouwens even vaak door Palestijnse mortieren bestookt als door Israelische raketten (om ook maar is inside info te gebruiken) ... nee geen bron vanquote:Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
... (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) ...
quote:Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
Ik zou de eerstkomende tijd de stadsbus maar niet nemen in Israel.
En de trein kan ook al niet meer,quote:Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
Ik zou de eerstkomende tijd de stadsbus maar niet nemen in Israel.
Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
quote:'Israël heeft de poorten van de hel geopend'
De gewapende tak van de Hamas-beweging heeft beloofd 'honderden' Israëli's te doden, uit wraak voor de dood van sjeik Yassin. Dit staat in een communiqué van Hamas.
Zwarte hemel
De Palestijnen reageren woedend op de dood van sjeik Yassin. "Sharon heeft de poorten van de hel geopend", zegt een Hamas-leider. De hemel over Gaza-stad is zwart, meldt CNN-verslaggever ter plaatse. Tienduizenden woedende Palestijnen zijn de straat op gegaan. Bij een protest werd een jongen van 13 jaar doodgeschoten.
Nooit meer rust
Militante Palestijnen hebben beloofd 'de dood naar Israël te brengen', in een verwijzing naar mogelijke nieuwe terreuraanslagen. Mannen met megafoons riepen in de straten van Gazastad: "Zij zullen nooit rust hebben. Wij zullen de dood sturen naar elk huis, elke stad, elke straat in Israël.''
Idioot
Ook de Palestijnse Autoriteit heeft de moord scherp veroordeeld. "Dit is een laffe en idiote daad. Yassin was gematigd, juist daarom is het zo stom", zegt premier Qurei. Sjeik Haniyah, een Hamas-leider, voorspelt dat 'heel Palestina zal veranderen in een vulkaan die de vijanden zal verbranden'.
Exact.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
Als je land bezet wordt zijn er altijd wel delen van de bevolking die verzet plegen, actief/passief.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
is de volgende.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:31 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Sjeik Haniyah[..]
Ik denk dat dat een oversimplificatie is, sla je geschiedenisboeken er maar eens op na en je zal zijn dat er veel meer actoren zijn dan alleen deze twee en dat hun geschiedenis niet pas in 1948 begint.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef freud het volgende:
Ik denk dat de israeliers begonnen zijn met het creeeren van een voedingsbodem voor de huidige terreur.
Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede wegquote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef Sniper het volgende:
[..]
Exact.
quote:Hamas zweert wraak; ook VS doelwit
Moslim-groeperingen over de hele wereld zullen samenwerken om de dood van Achmed Yassin te wreken. Dat heeft de militante Hamas-beweging laten weten na de moord op hun oprichter vanmorgen.
Ook de Verenigde Staten zouden het doelwit kunnen worden van vergeldingsacties, zo luidde de verklaring in een fax aan het Britse persbureau AP. "De joodse nationalisten zouden deze operatie nooit hebben uitgevoerd zonder instemming van de Amerikanen. En daarom moeten ook zij de verantwoordelijkheid nemen voor deze misdaad."
Met de dreigingen naar de VS toe heeft de militante groepering zijn tactiek gewijzigd. Hamas heeft tot dusver altijd gezegd dat het in conflict is met Israël en niet met de VS.
Het Franse persbureau AFP ontving een bericht van Hamas waarin staat dat de organisatie honderden Israëli's zal doden uit wraak voor de dood van sjeik Yassin.
Inmiddels is bij een grensovergang tussen de Gazastrook en Israël een luide explosie gehoord. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend.
De Verenigde Staten hebben alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen op de voet en is er contact met zowel de Palestijnen als de Israëliërs.
NOSNieuws.nl
Behoort Israel dan de Palestijnen toe?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:33 schreef OldJeller het volgende:
Als je land bezet wordt [...]
Ja, Israel heeft nederzettingen over de grens die vroeger is bepaald als 'Palestijns grondgebied'.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Behoort Israel dan de Palestijnen toe?
ga eens langs een dokter..quote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg![]()
Ik zou zeggen: Pak de trein naar Den Haag en kijk hoever je komt. Ik voorspel dat je voor het einde van de dag tussen de maagden met ogen zo groot als halve eieren zit.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg![]()
Precies... De kans op vrede is 0, was 0 en zal altijd 0 blijven. En dat er binnenkort weer een bus met kinderen uiteen gereten wordt stond ook voor de eliminatie van die terrorist al vast.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef CeeJee het volgende:
Ondanks alle huff en puff van de Palestijnen kunnen ze in de praktijk de strijd niet zo escaleren als ze nu dreigen te doen. Een paar aanslagen zullen komende week waarschijnlijk lukken, net zoals in zoveel andere weken de afgelopen 15 jaar.
lol zijn ze nu boos?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:31 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Indirect toch wel schuldig, zij kiezen hun politieke leiders, politieke leiders zijn slecht, bezetting, verzetsstrijders, mensen gaan dood.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:37 schreef Megumi het volgende:
Kijk wat we zeker weten is dat er weer een hoop onschuldige burgers dood zullen gaan.
Ik simplificeer het inderdaad, maar ik denk niet dat dat te ver gaat. Het is inderdaad door meer factoren begonnen, maar het is wel israel als drijvende kracht die het proces in stand heeft gouden denk ik. Maar goed, israel heeft een erg domme move gemaakt nu. Palestijnen zijn al zo gek op martelaren, en het afmaken van gematigde elementen is niet echt slim voor het vredesproces.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk dat dat een oversimplificatie is, sla je geschiedenisboeken er maar eens op na en je zal zijn dat er veel meer actoren zijn dan alleen deze twee en dat hun geschiedenis niet pas in 1948 begint.
Held Qurei zal zich wel flink met kindertjes laten omringen om van een liquidatie een zo groot mogelijk spectakel te maken.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
lol zijn ze nu boos?
hiervoor was het zeker vrede ... en als Yassin gematigd is dan wil ik wel is weten wat Qurei onder extremistisch verstaat
Zo geredeneerd is het dus ook geen probleem om alle Palestijen af te maken. Ach, het is wel de makkelijkste oplossing en het beidt de mogelijkheid om de TV-Journaal weer te vullen met ander nieuws.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Indirect toch wel schuldig, zij kiezen hun politieke leiders, politieke leiders zijn slecht, bezetting, verzetsstrijders, mensen gaan dood.
Jij altijd met je gare gezwam over de Palestijnse authoriteit, welke fucking palestijnse authoriteit?! Arafat zit opgesloten in een gebouw, denk je dat als hij zegt; 'Stoppen met aanslagen', Hamas stopt met aanslagen, vooral na hun geestelijk leider is vermoord? Palestijnse authoriteit heeft geen poot om op te staan.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef schatje het volgende:
bl44t
Jeruzalem ís van Israel omdat zij deze stad gebouwd hebben.... De Palestijnen hadden het alleen eeuwen geleden ingepikt (samen met de rest van het land van Israel). Dus niks verdeeld Jeruzalem!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Arafat is een blokkade geweest voor vrede, dat klopt. Dat neemt niet weg dat hij met de rug tegen de muur moest onderhandelen.... Overigens was een verdeeld Jeruzalem best een optie geweest voor de Palestijnen, maar niet zonder dat er ook maar enige goodwill kwam van Israelische zijde...(er is onlangs een onafhankelijk voorstel geweest dat hierin voorziet) Israel heeft zich bijvoorbeeld nooit teruggetrokken uit de bezette gebieden. Natuurlijk hebben ook de radicale elementen in palestina er mede voor gezorgd dat er geen doorbraak kwam, dat is ook duidelijk, maar Israel had de macht hier overheen te stappen en deden dat helaas nooit.
waarom worden er nog steeds Nederzettingen gebouwd op Palestijns gebied in plaats van ontruimd, dan maak je jezelf toch ongeloofwaardig! Waarom worden de Palestijnen nog steeds van alle voorzieningen afgesloten of worden deze vernietigd (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) Israel laat geen enkel teken van goede wil zien en de Palestijnen voelen zich steeds machtelozer... Israel zorgt er met haar politiek voor dat er niks meer valt te onderhandelen.... Nu de meer gematigde Hamas leiders ook zijn geassasineerd is er helemaal geen controle meer en zal het niet lang duren eer meer radicale elementen aan de macht komen in Palestina.
Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
Je gaat er van uit dat het vredesproces in het belang van Israel, haar leiders, of haar leger zou zijn. Ik weet niet of dat een correcte veronderstelling is. Bovendien ga je er van uit dat hierdoor het vredesproces belemmerd wordt en ook dat hoeft niet altijd waar te zijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef freud het volgende:
[..]
Ik simplificeer het inderdaad, maar ik denk niet dat dat te ver gaat. Het is inderdaad door meer factoren begonnen, maar het is wel israel als drijvende kracht die het proces in stand heeft gouden denk ik. Maar goed, israel heeft een erg domme move gemaakt nu. Palestijnen zijn al zo gek op martelaren, en het afmaken van gematigde elementen is niet echt slim voor het vredesproces.
Mooi, Sharon kan dus binnenkort ook een kogel verwachten, me dunkt.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef Sniper het volgende:
[..]
Exact.
Slechtste vergelijking ooit, waar haal je zoiets belachelijks vandaan, uit je endeldarm?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:42 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zo geredeneerd is het dus ook geen probleem om alle Palestijen af te maken. Ach, het is wel de makkelijkste oplossing en het beidt de mogelijkheid om de TV-Journaal weer te vullen met ander nieuws.
De liquidatie is een vergelding van de aanslag in Ashot.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef OldJeller het volgende:
Jij altijd met je gare gezwam over de Palestijnse authoriteit, welke fucking palestijnse authoriteit?! Arafat zit opgesloten in een gebouw, denk je dat als hij zegt; 'Stoppen met aanslagen', Hamas stopt met aanslagen, vooral na hun geestelijk leider is vermoord? Palestijnse authoriteit heeft geen poot om op te staan.Als de VN gewoon troepen daarheen stuurt en voor vrede zorgt, dat zou een stuk beter zijn. Maar Israel wil dat natuurlijk niet, want dan kunnen ze nu zelf niet eigen rechtertje spelen zonder dat iemand toezicht houdt.
Uit het heilige boek.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:45 schreef OldJeller het volgende:
Slechtste vergelijking ooit, waar haal je zoiets belachelijks vandaan, uit je endeldarm?
De palestijnse authoriteit heeft nauwlijks nog macht in palestina , DANKZIJ israel. Ze kunnen de aanslagen wel veroordelen, maar kunnen niks meer afdwingen.. Israel heeft ervoor gezorgd dat er geen politie meer is, dat alle overheidsvoorzieningen in gaza werden vernietigd..quote:Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef schatje het volgende:
Ja, alsof hem laten leven wel iets zou uitmaken. Zijn opruiende taal is altijd al hetzelfde geweest. Dus daar zou geen verandering in zijn gekomen. Ik blijf erbij, zolang de Palestijnse Autoriteit niets onderneemt om de zelfmoordaanslagen een halt toe te roepen heeft Israël het recht om zich te verdedigen. Ook de Palestijnen hebben een verantwoordelijkheid. Het wordt eens tijd dat zij dit inzien.
Volgens mij was er helemaal niets over van die man als ik de beelden van CNN mag geloven.
Oh ja, ik ben pro-Palestijns. Ik ben van mening dat zij eerder een eigen Staat krijgen indien zij geweld zouden afzweren.
Die reply heeft geen verband met wat ik daar postte, wat ijl je?quote:Op maandag 22 maart 2004 11:46 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De liquidatie is een vergelding van de aanslag in Ashot.
Ja leuk, verdorven kind.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:47 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Uit het heilige boek.
![]()
![]()
![]()
ja precies!quote:Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Jij altijd met je gare gezwam over de Palestijnse authoriteit, welke fucking palestijnse authoriteit?! Arafat zit opgesloten in een gebouw, denk je dat als hij zegt; 'Stoppen met aanslagen', Hamas stopt met aanslagen, vooral na hun geestelijk leider is vermoord? Palestijnse authoriteit heeft geen poot om op te staan.Als de VN gewoon troepen daarheen stuurt en voor vrede zorgt, dat zou een stuk beter zijn. Maar Israel wil dat natuurlijk niet, want dan kunnen ze nu zelf niet eigen rechtertje spelen zonder dat iemand toezicht houdt.
Israël is nog steeds een democratie dus als het Israëlische volk voorstander is van een harde lijn dan wordt gewoon een “nieuwe” Sharon gekozen.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mooi, Sharon kan dus binnenkort ook een kogel verwachten, me dunkt..
Ga eens rolstoelknuffelen, uber-pispaal.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:50 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Die reply heeft geen verband met wat ik daar postte, wat ijl je?
[..]
Ja leuk, verdorven kind.
Ik denk dat het vinden van VN-troepen ook niet echt snel gebeurd zou zijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
ja precies!
Ik denk overigens ook dat VN troepen een uitstekende oplossing zouden kunnen bieden... het probleem is dat Israel dat pertinent tegen houdt , indedaad omdat ze dan geen vrije hand meer hebben.
Nederland zal hier als redelijk onafhanklijk staand land in dit conflict (met zowel goede banden met de palestijnen ,als Israel) een sleutelrol in kunnen spelen. Ik denk dat Nederlandse troepen bij uitstek geschikt zijn om in dit conflict een leidende rol te hebben.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat het vinden van VN-troepen ook niet echt snel gebeurd zou zijn.
ik denk dat het vinden van troepen niet zo moeilijk zal zijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:53 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat het vinden van VN-troepen ook niet echt snel gebeurd zou zijn.
Nee, want de sneuvelbereidheid is nul. Niet-Westerse, niet Islamitische, Niet-anti-Westerse, niet anti-Islamitische en redelijk welvarende landen komen alleen in aanmerking,quote:Op maandag 22 maart 2004 11:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nederland zal hier als redelijk onafhanklijk staand land in dit conflict (met zowel goede banden met de palestijnen ,als Israel) een sleutelrol in kunnen spelen. Ik denk dat Nederlandse troepen bij uitstek geschikt zijn om in dit conflict een leidende rol te hebben.
als er 1 land is wat niet onafhankelijk en niet geschikt is om een dergelijke missie te leiden is dan is het NEDERLAND NATUURLIJK! wel.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Nederland zal hier als redelijk onafhanklijk staand land in dit conflict (met zowel goede banden met de palestijnen ,als Israel) een sleutelrol in kunnen spelen. Ik denk dat Nederlandse troepen bij uitstek geschikt zijn om in dit conflict een leidende rol te hebben.
En Nederland stelt zich altijd kandidaat. Scandinavische landen zou je uit moeten putten denk ik, Duitsland had een korte tijd een aanbod om soldaten te leveren totdat ze zich realiseerden wat er zou gebeuren als de eerste wehrmacht soldaat een Joodse kolonist doodschiet of een huiszoeking moet gaan uitvoeren.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is onzin, anders zouden er ook geen troepen in Irak zitten, zouden er geen troepen naar Afghanistan of Eritrea geweest zijn etc. etc.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:57 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, want de sneuvelbereidheid is nul. Niet-Westerse, niet Islamitische, Niet-anti-Westerse, niet anti-Islamitische en redelijk welvarende landen komen alleen in aanmerking,
lees je wel goed? Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
als er 1 land is wat niet onafhankelijk en niet geschikt is om een dergelijke missie te leiden is dan is het Israel wel.
ik denk meer aan Groot Brittannië ofzo (klinkt raar maar denk er over na)
Scandinavische landen zijn al uitgeput ... op Finland na misschien dan maar hun leger is strict zelfdefense, die gaan niet naar het buitenlandquote:Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En Nederland stelt zich altijd kandidaat. Scandinavische landen zou je uit moeten putten denk ik, Duitsland had een korte tijd een aanbod om soldaten te leveren totdat ze zich realiseerden wat er zou gebeuren als de eerste wehrmacht soldaat een Joodse kolonist doodschiet of een huiszoeking moet gaan uitvoeren.
En maastrich, nijmegen , en heerlen zijn van italiequote:Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef Android18 het volgende:
[..]
Jeruzalem ís van Israel omdat zij deze stad gebouwd hebben.... De Palestijnen hadden het alleen eeuwen geleden ingepikt (samen met de rest van het land van Israel). Dus niks verdeeld Jeruzalem!!!
Dat zou hij waarschijnlijk zijn werk doen. De soldaten van vroeger hebben niks met de soldaten van nu. Omdat iedereen elke keer het hand boven het hoofden houdt bij joden/Israel (i.m.v. WOII) kunnen ze met veel dingen wegkomen. Maar nu doen ze ook alleen maar foute dingen, stuur gewoon troepen daarheen. Maar wie wil dat niet... ja, dat weten we allemaal.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En Nederland stelt zich altijd kandidaat. Scandinavische landen zou je uit moeten putten denk ik, Duitsland had een korte tijd een aanbod om soldaten te leveren totdat ze zich realiseerden wat er zou gebeuren als de eerste wehrmacht soldaat een Joodse kolonist doodschiet of een huiszoeking moet gaan uitvoeren.
doe is ff niet zo bijdehandquote:Op maandag 22 maart 2004 12:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
lees je wel goed?
Nederland niet dan???quote:Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.
Ik denk dat dat toch van een iets andere vorm is dan peacekeepers naar Israel te sturen. De VS hebben overigens nog goede ervaringen in die regio, begin jaren 80 Libanon.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is onzin, anders zouden er ook geen troepen in Irak zitten, zouden er geen troepen naar Afghanistan of Eritrea geweest zijn etc. etc.
niemand wil sneuvelen maar het risico is niet onacceptabel, mits de troepen niet gehandboeid en gemuilkorfd worden
Psst, in je post staat dat Israel niet geschikt zou zijn om een vredemissie in Israel te leidenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:01 schreef sp3c het volgende:
doe is ff niet zo bijdehand
Nederland heeft inderdaad een zwaar trauma aan Srebrenica overgehouden waardoor alles op een goudschaaltje wordt afgewogen.quote:Nederland niet dan???
er wordt intensief samengewerkt op militair technologisch gebied met Israel ... kun je van de Britten niet zeggen, bovendien hoeft er maar 1 Nederlandse militair 1 moslim dood te schieten en ze staan allemaal SREBRENICA SREBRENICA!!! te jammeren
ik denk het niet ... dood = doodquote:Op maandag 22 maart 2004 12:03 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk dat dat toch van een iets andere vorm is dan peacekeepers naar Israel te sturen.
Nederland zat begin jaren 80 ook in Libanonquote:De VS hebben overigens nog goede ervaringen in die regio, begin jaren 80 Libanon.
erm ... echt nietquote:Op maandag 22 maart 2004 12:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Psst, in je post staat dat Israel niet geschikt zou zijn om een vredemissie in Israel te leiden
dat nog niet eens, er zijn nog steeds moslims die Nederland schijnen te moeten aanklagen voor het drama. alsof we die figuren zelf 1 voor 1 door het hoofd geschoten hebben. Er hoeft maar 1 militair een moslim dood te schieten en elke moslim begint te roepen dat hij partijdig is en yssin zijn opvolger roept een algehele jihad tegen oranda uitquote:[..]
Nederland heeft inderdaad een zwaar trauma aan Srebrenica overgehouden waardoor alles op een goudschaaltje wordt afgewogen.
Volledig terecht mijn gezwam. Human Right Watch bevestigt dit alleen maar:quote:Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dit naar aanleiding van het volgende:quote:Is Change Possible during the Intifada?
Some Palestinian leaders told Human Rights Watch they agree that measures are needed to reduce or eliminate human rights violations and strengthen the justice system, but that such reforms are not possible while the heightened conflict with Israel and the pressure of Israeli restrictions continue.
On the contrary, Human Rights Watch believes that the PA can and should take practical steps now, even in the middle of this crisis, to ensure justice and build an effective and independent Palestinian justice system.
http://www.hrw.org/reports/2001/pa/isrpa1101.htm#P90_3059quote:However, when the current Intifada began, the PA released most of the detainees it was then holding from these groups, despite concern that some may have been responsible for attacks on Israeli civilians.1 Clearly, as civilians may never be targeted for attack even in situations of armed conflict or occupation, if the PA has evidence that any past or present detainees or others have committed violent offences against Israeli or other civilians, it should bring them to justice for these acts in accordance with international fair trial standards.
Some of the detainees released at the start of the current Intifada, as well as other Palestinian militants or critics, have been briefly redetained and released periodically during the past year, usually following armed Palestinian attacks against Israelis. Most recently, in September and October 2001, the PA again began arresting alleged planners or perpetrators of armed attacks against Israeli citizens.2 These arrests followed heightened pressure from Israel for the PA to clamp down on those responsible for carrying out suicide bomb attacks and other violence against members of the Israeli Defense Forces and Israelis.
quote:Close links between Mr Arafat's political faction Fatah and al-Aqsa are also discovered by the programme. One local Fatah leader in the West Bank town of Jenin says that the al-Aqsa group is the military wing of his organisation and that Mr Arafat is the overall leader of both the political and military arms.
"Fatah has two sections: a military wing, led by the military and a political wing, led by politicians. But there is no difference between Fatah and the al-Aqsa Martyrs' Brigades," a leader of Fatah in the Jenin refugee camp tells Correspondent.
Asked if al-Aqsa would formally end hostilities with Israeli if asked to by Mr Arafat, Zakaria Zubaydi, the leader of the group in Jenin says:
"Of course. But he won't order us to do this until Israel stops the assassinations."
He adds: "When Arafat calls for a ceasefire, we will respect his decision and stop."
quote:Op maandag 22 maart 2004 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
erm ... echt niet
dat Nederland geld probeert te verdienen aan de Palestijnen wil niet zeggen dat Nederland onafhankelijk is in het conflict, nooit geweest ... veel Centurions waar Israel (als het goed is) nog steeds mee rond rijd door de bezette gebieden zijn door Nederland aan Israel geschonkenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederland heeft ook goede banden met de palestijnen, altijd al gehad en we hebben toch altijd redelijk neutraal in dit confilct gestaan. Je ziet dat de Nederlandse troepen het in dit soort conflicten ook veel beter doen dan de Amerikaanse, doordat wij de gevoeligheden beter aanvoelen (zie bv. in Irak) We zouden ons bovendien weer geweldig op de kaart kunnen zetten met een grootschalige en succesvolle VN missie in de palestijnse gebieden...
Helaas zal Israel hier wel niet mee accoord gaan..
Men kan daar beter islamitische troepen stationeren, van een land dat zich niet zo veel inmengt met het conflict, Mauritanie ofzoquote:Op maandag 22 maart 2004 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat Nederland geld probeert te verdienen aan de Palestijnen wil niet zeggen dat Nederland onafhankelijk is in het conflict, nooit geweest ... veel Centurions waar Israel (als het goed is) nog steeds mee rond rijd door de bezette gebieden zijn door Nederland aan Israel geschonken
Nederland is niet groot genoeg om hieraan mee te doen, iig niet in een leidinggevende rol, de hrms Rotterdam en een amphibische mariniers eenheid is genoeg
quote:Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Al met al kan ik zeggen dat dit gewoon het domste is wat Israel had kunnen doen. Hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Ik dacht dat ze wel wat slimmer zouden zijn. Deze meneer mag dan geen lieverdje zijn geweest, door zijn dood wordt ie nu half ge-eerd door Palestijnen wat hen alleen maar nog meer kracht geeft om te vechten. Je kon het aflezen aan de gezichten van de Palestijnen, echt je hebt nu 10.000 extra terroristen geschapen met 1 dode.
quote:Je gaat er van uit dat het vredesproces in het belang van Israel, haar leiders, of haar leger zou zijn. Ik weet niet of dat een correcte veronderstelling is.
Nederland staat toch ook bekend als zwaar pro Israel? We werden niet voor niets geboycot in de jaren 70 door de oliestaten.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
lees je wel goed? Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.
mwah latijns amerikaanse troepen onder britse leiding lijkt me voldoendequote:Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Men kan daar beter islamitische troepen stationeren, van een land dat zich niet zo veel inmengt met het conflict, Mauritanie ofzo
Zoals Amerika, Israel het hand boven het hoofd houdt? Wordt HRW gefinancieerd door Israel of is de direct toevallig Goldstein o.i.d.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Volledig terecht mijn gezwam. Human Right Watch bevestigt dit alleen maar:
[..]
Dit naar aanleiding van het volgende:
[..]
http://www.hrw.org/reports/2001/pa/isrpa1101.htm#P90_3059
En dan heb ik nog maar niet over die BBC docu waarin naar voren kwam dat Arafat de Al Aqsa brigade een hand boven het hoofd houdt.
[..]
Helaas, vliegen is ook uit den boze.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En de trein kan ook al niet meer,.
nee nee de vliegtuigen zijn veilig, dankzij de security-ranger-special-forces-met-een-soort-karate-guysquote:Op maandag 22 maart 2004 12:19 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Helaas, vliegen is ook uit den boze.
Dan mag Sharon ook. Hij verspreidt haat alsof het snoepjes zijn.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef Sniper het volgende:
[..]
Exact.
Een reden om amerika qua wapens en technologie om steun te vragen, vergroot defensiebudget, reden om de palestijnen af te zonderen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:19 schreef sp3c het volgende:
wat heeft Israel te winnen met een voortdurende oorlog?
Ik ga daar helemaal niet vanuit. Vrede kan je alleen maar hebben indien 2 partijen ermee instemmen. Maar met zulke acties kom je niet eens tot onderhandelen, er zal alleen maar meer geweld ontstaan wat vrede nog verder weg brengt. Israel schiet zich hier in haar eigen voet.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
[..]
Omdat dat suggestief zou zijn en niet zou passen in objectieve media. Vergeet niet dat Sharon's beleid gestoeld is op een harde aanpak van het terrorisme. Er kan(!!!) echter de situatie ontstaan dat Sharon geen prikkel meer heeft om het terrorisme constructief te bestrijden: Houdt het terrorisme op dan is Sharon geslaagd maar tegenlijkertijd werkeloos. Gaat het terrorisme door dan kan men zeggen dat Sharon's beleid faalt maar aan de andere kant sluit het de mogelijkheid van een vreedzame oplossing grotendeels uit waardoor alleen het beleid van Sharon uitgevoerd kan worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef freud het volgende:
Erg goed punt kaalhei. Maar in de media wordt het vredesproces wel omschreven als gunstig voor israel. Belangrijk puntje imo. Waarom zou de pers het alternatief niet belichten?
"Gefinancieerd door Israël of is de direct toevallig Goldstein o.i.d.??"quote:Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
dat geld krijgen ze zowieso wel, ik denk dat ze het liever aan zaken besteden die meer dan 1 maal gebruikt kunnen worden (niet ontploffen dus). De economische economie (ook de wapenindustrie) is een stuk beter af zonder oorlog met de Palestijnenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:22 schreef freud het volgende:
[..]
Een reden om amerika qua wapens en technologie om steun te vragen, vergroot defensiebudget, reden om de palestijnen af te zonderen.
Ik denk dat de hardliners toch anders denken. Ik ben het met je eens, maar de regerende groep daar denkt niet zo denk ik.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat geld krijgen ze zowieso wel, ik denk dat ze het liever aan zaken besteden die meer dan 1 maal gebruikt kunnen worden (niet ontploffen dus). De economische economie (ook de wapenindustrie) is een stuk beter af zonder oorlog met de Palestijnen
met het af zonderen van de palestijnen schiet Israel weinig op ... ja je treitert ze een beetje maar het is nogal altijd liever een goede buur dan een verre vriend, nu hebben ze geen enkele goede buur
Wat boeit dat nou?? Een pot nat. Het enige verschil is dat de Al Aqsa brigade altijd met aanslagen komt als er bestand is.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hamas is aansprakelijk voor vele aanslagen, dit ging over Al Aqsa brigade, maar stopt Hamas wanneer Arafat hierom vraagt?
de Premier onder wie de oorlog met de Palestijnen beeindigd wordt die hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken ... en zijn achterkleinkinderen ook niet meer zo erg zal hij vereert worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:22 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Omdat dat suggestief zou zijn en niet zou passen in objectieve media. Vergeet niet dat Sharon's beleid gestoeld is op een harde aanpak van het terrorisme. Er kan(!!!) echter de situatie ontstaan dat Sharon geen prikkel meer heeft om het terrorisme constructief te bestrijden: Houdt het terrorisme op dan is Sharon geslaagd maar tegenlijkertijd werkeloos. Gaat het terrorisme door dan kan men zeggen dat Sharon's beleid faalt maar aan de andere kant sluit het de mogelijkheid van een vreedzame oplossing grotendeels uit waardoor alleen het beleid van Sharon uitgevoerd kan worden.
Ja er ging wat fout.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zelf een kijkje op die site nemen; http://www.hrw.org/
En normaal quoten svp, zie http://forum.fok.nl/topic/158282
Uiteraard, de economische economie is heel belangrijk.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef sp3c het volgende:
dat geld krijgen ze zowieso wel, ik denk dat ze het liever aan zaken besteden die meer dan 1 maal gebruikt kunnen worden (niet ontploffen dus). De economische economie (ook de wapenindustrie) is een stuk beter af zonder oorlog met de Palestijnen
Ach, die hebben ze nooit gehad dus wat dat betreft is het geen verlies.quote:met het af zonderen van de palestijnen schiet Israel weinig op ... ja je treitert ze een beetje maar het is nogal altijd liever een goede buur dan een verre vriend, nu hebben ze geen enkele goede buur
Onmogelijk dus.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Premier onder wie de oorlog met de Palestijnen beeindigd wordt die hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken ... en zijn achterkleinkinderen ook niet meer zo erg zal hij vereert worden.
dat is net zoiets als een Nederlandse premier die het begrotingstekort wegwerkt
nee die denken dat er nooit vrede kan komen met die figuren en dat je er druk op moet houden omdat ze anders al je steden platleggen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:25 schreef freud het volgende:
[..]
Ik denk dat de hardliners toch anders denken. Ik ben het met je eens, maar de regerende groep daar denkt niet zo denk ik.
Tuurlijk, Human Right Watch is van de dezelfde stempel als Amnesty hoorquote:Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ja er ging wat fout.
Het ligt er natuurlijk ook aan welke bronnen jij raadpleegt. Als je andere sites bezoekt lees je voor over het Israelische leed, weer andere sites vertellen je dingen over het Palestijnse leed, andere sites zijn iets meer voor de ene partij dan de andere. Je moet altijd meerdere bronnen raadplegen om geloofwaardig te zijn.
De enige manier om vrede met alle Palestijnen te sluiten is je als Israel de Middellandse zee in te laten drijven. Drijvend in de zee hoef je inderdaad niet meer te werken maar of je je volk voor nageslacht kan zorgen weet ik niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Premier onder wie de oorlog met de Palestijnen beeindigd wordt die hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken ... en zijn achterkleinkinderen ook niet meer zo erg zal hij vereert worden.
dat is net zoiets als een Nederlandse premier die het begrotingstekort wegwerkt
hey het is vroeg ... loop me nu niet allemaal op mijn typo's te fok!ken!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 12:27 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Uiteraard, de economische economie is heel belangrijk.
mjah maar winst heb je er ook niet aan, als Sharon bij de volgende verkiezingen nix heeft te tonen behalve een escalerend conflict kan hij ook gewoon zijn bullen bij elkaar pakkenquote:[..]
Ach, die hebben ze nooit gehad dus wat dat betreft is het geen verlies.
dan komen die idioten er achterna gezwommen want al het land van Israel is van hunquote:Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De enige manier om vrede met alle Palestijnen te sluiten is je als Israel de Middellandse zee in te laten drijven. Drijvend in de zee hoef je inderdaad niet meer te werken maar of je je volk voor nageslacht kan zorgen weet ik niet.
Amnesty richt haar pijlen meer op de mensenrechtenschendingen van Israel.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Tuurlijk, Human Right Watch is van de dezelfde stempel als Amnesty hoor.
Maar goed, blijf maar ontkennen![]()
.
Als je gekozen bent omdat je een goede kakkerlakkenbestrijder bent, moet je er niet voor zorgen dat alle kakkerlakken kapot gaan: dan heb je geen werk meer.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Deze manier van "terreurbestrijding" zorgt alleen maar voor meer terreur.
Je ka het vergelijken met het doodtrappen van een kakkerlak. Voor elke dode krijg je er 100 terug.
Maar je moet ook toegeven dat Israel blijft moorden, ook als er al 3 weken geen aanslag van de Palestijnen is geweest. Ze escaleren de boel zelf, om vervolgens daarna hun hele leger in opperste staat van paraatheid te brengen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:25 schreef schatje het volgende:
[..]
Wat boeit dat nou?? Een pot nat. Het enige verschil is dat de Al Aqsa brigade altijd met aanslagen komt als er bestand is.
Dat vindt ik toch zo'n kinderachtige post.. de enige manier om vrede te sluiten met de Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden...quote:Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De enige manier om vrede met alle Palestijnen te sluiten is je als Israel de Middellandse zee in te laten drijven. Drijvend in de zee hoef je inderdaad niet meer te werken maar of je je volk voor nageslacht kan zorgen weet ik niet.
Thou speak in riddles.....quote:Op maandag 22 maart 2004 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan komen die idioten er achterna gezwommen want al het land van Israel is van hun
edit: net een soort zeemijnen eigenlijk, misschien kunnen we onze oude Alkmaar klasse dan aan Israel verkopen dan kunnen ze er wat tegenaan varen
De enige manier om vrede te sluiten met alle Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden of te verdrijven.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat vindt ik toch zo'n kinderachtige post.. de enige manier om vrede te sluiten met de Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden...![]()
Amnesty vind ik zijn goede en slechte kanten hebben, dat ze b.v. de doodstraf willen afschaffen vind ik maar niks. HRW, Amnesty, één pot nat.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Tuurlijk, Human Right Watch is van de dezelfde stempel als Amnesty hoor.
Ik blijf objectief, and I'll never give in!quote:Maar goed, blijf maar ontkennen![]()
.
Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:33 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De enige manier om vrede te sluiten met alle Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden of te verdrijven.
hey jij begint over het in zee schuiven van Israelquote:Op maandag 22 maart 2004 12:32 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Thou speak in riddles.....
Van de onschuldige mensen die daar toevallig liepen ook niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:36 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben hem goed geraakt.
Die rolstoel is weinig meer van over
[afbeelding]
het valt me nog mee, ik dacht dat ze dr een raket op hadden geschotenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:36 schreef SeLang het volgende:
Ze hebben hem goed geraakt.
Die rolstoel is weinig meer van over
[afbeelding]
???????quote:Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen
Is dat alles wat je kunt zeggen? Ik denk dat de kolonisten inderdaad maar weer eens terug moeten gaan naar Israel.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:40 schreef CANARIS het volgende:
[..]
???????
en varkens zullen ooit vliegen
En toch werkt dat spreekwoord niet in het nederlandsquote:Op maandag 22 maart 2004 12:40 schreef CANARIS het volgende:
[..]
???????
en varkens zullen ooit vliegen
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bovendien kon iedereen die om hem heen liep wel indenken dat ze een bijzonder groot risico liepen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Van de onschuldige mensen die daar toevallig liepen ook niet.
Neuh onzin, ik ben zeker geen minderheid. De moslimwereld is gigantisch en de arabische wereld vertegenwoordigd maar 20% van de moslims. Het overgrote deel van de arabieren heeft niets tegen Israel, mits het zich aan een bepaalde grenslijn houdt. Sommige landen hebben zich er al bij neergelegd dat Israel er nu is en dat men er niets meer tegen kan doen. Zoals Egypte en Jordanie, die hebben al vrede gesloten met Israel. De meeste arabieren hebben alleen een verschrikkelijke hekel aan zionisme.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:44 schreef CANARIS het volgende:
a sorrie ik begrijp je.
Ja dat denk ik ook. Ik denk echter dat jij een minderheid binnen de Moslim wereld vertegenwoordigt.
de overgrote meerheid enn zo ook Oldjeller, heeft het over het opdoeken van de staat israel en het terug sturen van alle mensen die na 1948 zijn gekomen.
]quote:Op maandag 22 maart 2004 12:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bovendien kon iedereen die om hem heen liep wel indenken dat ze een bijzonder groot risico liepen.
Yassin laten leven en alle andere Palestijnen doden was dus slimmer geweest ?quote:Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Al met al kan ik zeggen dat dit gewoon het domste is wat Israel had kunnen doen.
Het is daar altijd oog om oog, dus uberhaupt geen geweld is het beste. Die gast had bijna een natuurlijke dood gehad. Hem laten schrikken was al voldoende voor een hartstilstand.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:48 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Yassin laten leven en alle andere Palestijnen doden was dus slimmer geweest ?
In Egypte en Jordanië heersen door de VS kunstmatig aan de macht gehouden dictaturen die in ruil voor veel geld de bevolking onderdrukken en zich niet bemoeien met Israel... Als hier verandering inkomt (en dat risico wordt met de huidige ontwikkelingen steeds groter) ontploft het kruitvat.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh onzin, ik ben zeker geen minderheid. De moslimwereld is gigantisch en de arabische wereld vertegenwoordigd maar 20% van de moslims. Het overgrote deel van de arabieren heeft niets tegen Israel, mits het zich aan een bepaalde grenslijn houdt. Sommige landen hebben zich er al bij neergelegd dat Israel er nu is en dat men er niets meer tegen kan doen. Zoals Egypte en Jordanie, die hebben al vrede gesloten met Israel. De meeste arabieren hebben alleen een verschrikkelijke hekel aan zionisme.
mjah dan had Israel ook wel de schuld gekregen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is daar altijd oog om oog, dus uberhaupt geen geweld is het beste. Die gast had bijna een natuurlijke dood gehad. Hem laten schrikken was al voldoende voor een hartstilstand.
eigenlijk zou dit het perfecte moment zijn om arafat ook voor eens en voor altijd uit die toilet die er nog van zijn kantoor over is te schieten.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef Monidique het volgende:
Ja, het was een terrorist en zijn dood is alleen maar toe te juichten. Ik vraag mij alleen af of dit wel zo verstandig was, hoewel de vrede tijdens zijn leven nou ook niet echt dichterbij kwam.
Dat alle groeperingen oproepen tot wraak en dood en verderf is niets meer dan retoriek. Zulke dingen hebben ze eerder gezegd, maar het is gewoon zo dat ze nauwelijks iets kunnen doen tegen Israël, dat blijkt wel uit het minimale aantal zelfmoordaanslagen van de laatste tijd.
Amerika zou nu ook doelwit zijn. Leuk, maar ze hebben al eerder Amerikanen opgeblazen en van vriendschap was geen sprake. Ik zou er niet te veel aan tilllen.
Arafat heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd. Typisch,.
Nee? Wat dacht je van de kans dat de onrust overslaat op omliggende arabische landen.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
eigenlijk zou dit het perfecte moment zijn om arafat ook voor eens en voor altijd uit die toilet die er nog van zijn kantoor over is te schieten.
de stemming onder de palestijnen kan er toch niet minder op worden momenteel
Dat is al gebeurt en met de dood van Yassin zal er veel steun van buitenaf erop af komen. Weer een nieuwe trainingskamp voor AQ erbij.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee? Wat dacht je van de kans dat de onrust overslaat op omliggende arabische landen.
Het westen heeft voldoende troepen in de regio.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee? Wat dacht je van de kans dat de onrust overslaat op omliggende arabische landen.
zie ik niet gebeuren, diegenen die daar aan de macht zijn willen geen nieuwe oorlog met Israel en diegenen die met arafat sympathiseren zullen ongetwijfeld nu ook wel de straat op gaan vanwege de dood van sheikerklaasquote:Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gelul.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Amnesty richt haar pijlen meer op de mensenrechtenschendingen van Israel.
Kennelijk gaan er stemmen op.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:55 schreef sp3c het volgende:
eigenlijk zou dit het perfecte moment zijn om arafat ook voor eens en voor altijd uit die toilet die er nog van zijn kantoor over is te schieten.
http://www.israelnn.com/news.php3?id=59811quote:Israel Radio is reporting that Prime Minister Ariel Sharon was involved in the counter-terrorism strike against Hamas leader Yassin, adding he was in his Shikmim Farm ‘tower’ personally supervising the operation.
The initial reaction from cabinet ministers is one of approval, with some calling on the prime minister to now actualize the cabinet decision to oust Yasser Arafat.
Ja, er is niet eens een natie.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef Monidique het volgende:
Arafat heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd. Typisch,.
Die kwamen dus voornamelijk uit europa. Of heb je dan opeens geen plaats voor die zielige mensenquote:Op maandag 22 maart 2004 12:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen.
Misschien wel een natie, maar geen staat.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:11 schreef speknek het volgende:
Ja, er is niet eens een natie.
Dat gezever over bezetting vind ik een beetje raar als de meeste Israëliërs in Israël zijn geboren en de meeste Palestijnen in Palestina.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:12 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Die kwamen dus voornamelijk uit europa. Of heb je dan opeens geen plaats voor die zielige mensen
Daar gaan we weer. "Als X gebeurt zal de Arabische Furie niet te stoppen zijn !". Net als toen Afghanistan aangevallen werd, er tijdens de Ramadan doorgebombardeerd werd, toen Irak werd aangevallen, toen Saddam opgepakt werd, toen Jeningrad gebeurde, toen Sharon de Tempelberg gezocht, toen Arafat in zijn hok werd opgesloten en ga zo maar door.quote:Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
In Egypte en Jordanië heersen door de VS kunstmatig aan de macht gehouden dictaturen die in ruil voor veel geld de bevolking onderdrukken en zich niet bemoeien met Israel... Als hier verandering inkomt (en dat risico wordt met de huidige ontwikkelingen steeds groter) ontploft het kruitvat.
arafat is een naziquote:Op maandag 22 maart 2004 13:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, er is niet eens een natie.
ik ben voorquote:Op maandag 22 maart 2004 13:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kennelijk gaan er stemmen op.
[..]
http://www.israelnn.com/news.php3?id=59811
zo gaat het licht branden? Een nieuwe sheikh Yassine komt er ook aanquote:Op maandag 22 maart 2004 11:52 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Israël is nog steeds een democratie dus als het Israëlische volk voorstander is van een harde lijn dan wordt gewoon een “nieuwe” Sharon gekozen.
Zijn opvolger is al bekendquote:Op maandag 22 maart 2004 13:23 schreef sp3c het volgende:
mjah maar de reputatie zijn ze kwijt en dat is in die contreien nog altijd belangrijker dan een titel.
waarschijnlijk komen er wel 2 of 3 of 10 en gaan ze onderling in de clinch
De Eeuwige Jood zit overal, besef dat dan toch.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:
de halve wereldbevolking?
er woont nog geen 10 miljoen mensen in die gebieden
Oke, ietwat overdreven gesteld. Maar ik doelde op de VS bijvoorbeeld waar nu zomaar aanslagengolven kunnen ontstaan.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:
Helaas heeft ergens iemand ooit besloten dat de rest van de wereld geen vrede mag hebben totdat de Palestijnen hun zin krijgen.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:
geloof je het zelf?quote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, ietwat overdreven gesteld. Maar ik doelde op de VS bijvoorbeeld waar nu zomaar aanslagengolven kunnen ontstaan.
Godzijdank heeft Europa zich direct fel afgezet tegen deze aanslag. Die zien ook wel in dat dit zo ongeveer de domste tactiek is die je kunt verzinnen.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:30 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Helaas heeft ergens iemand ooit besloten dat de rest van de wereld geen vrede mag hebben totdat de Palestijnen hun zin krijgen.
De Hamas zou nu heel goed aanslagen in Europa kunnen dreigen om te eisen dat Israel geboycot of op andere manieren aangepakt wordt. Aanslagen op Israel en de VS leiden tot vergelding, aanslagen in Europa leveren veel meer op.
Oke, en dat de roep op het aanhalen van banden met Al-Qaeda steeds groter wordt maakt dan zeker ook niks uit..quote:Op maandag 22 maart 2004 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
geloof je het zelf?
dit roepen ze ook al jaren (Israeli Airforce vliegt Amerikaensche waar) die gasten kunnen het in hun eigen gebieden nog geeneens rooien, laat staan dat ze massaal naar de states toe zwemmen
Die was al bekend met het maken van Hamas.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zijn opvolger is al bekend![]()
"olie op het vuur gooien" heet zoietsquote:Op maandag 22 maart 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Deze manier van "terreurbestrijding" zorgt alleen maar voor meer terreur.
Je kan het vergelijken met het doodtrappen van een kakkerlak. Voor elke dode krijg je er 100 terug.
AQ roept bij elke aanslag dat de bezetting van de arme palestijnen door de wrede joden en amerikanen en kapitalistische zionisten een reden is voor de aanslag.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, en dat de roep op het aanhalen van banden met Al-Qaeda steeds groter wordt maakt dan zeker ook niks uit..
Nee, ga allemaal maar weer lekker vreemd opkijken als er enorme vergeldingsacties worden uitgevoerd.
Tja, ik begrijp hier persoonlijk niets van. Hetzelfde korte termijn denken als de zogenaamde 'terroristenbestrijders'. Je kweekt met dit soort acties nu eenmaal alleen maar haat. Al was het zo dat de huidige aanslagenbrigades op dit moment te zwak zijn om dergelijke operaties uit te voeren. Je zorgt er zelf alleen maar voor dat die organisaties enorm veel voedingsbodem krijgen en dat elk kind opgroeit met haat jegens Israel en de VS. En uiteindelijk zal die haat in daden omgezet worden.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
AQ roept bij elke aanslag dat de bezetting van de arme palestijnen door de wrede joden en amerikanen en kapitalistische zionisten een reden is voor de aanslag.
die 2 geiten en 1 paardenkop die Hamas aan AQ toe kan voegen zullen geen zoden aan de dijk zetten
En dus? Moeten we terroristen maar gewoon laten leven, omdat ze anders wraak nemen? Alsof er anders geen aanslagen gepleegd worden!quote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Oke, ietwat overdreven gesteld. Maar ik doelde op de VS bijvoorbeeld waar nu zomaar aanslagengolven kunnen ontstaan.
en dat gebeurt nu niet???quote:Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp hier persoonlijk niets van. Hetzelfde korte termijn denken als de zogenaamde 'terroristenbestrijders'. Je kweekt met dit soort acties nu eenmaal alleen maar haat. Al was het zo dat de huidige aanslagenbrigades op dit moment te zwak zijn om dergelijke operaties uit te voeren. Je zorgt er zelf alleen maar voor dat die organisaties enorm veel voedingsbodem krijgen en dat elk kind opgroeit met haat jegens Israel en de VS. En uiteindelijk zal die haat in daden omgezet worden.
Doe eens niet zo joh. Jij noemt ze 2 geiten en 1 paardekop. Ik noem ze mensen die aanslagen kunnen plegen. Dat kunnen 2 geiten en 1 paardekop echt niet hoor.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
AQ roept bij elke aanslag dat de bezetting van de arme palestijnen door de wrede joden en amerikanen en kapitalistische zionisten een reden is voor de aanslag.
die 2 geiten en 1 paardenkop die Hamas aan AQ toe kan voegen zullen geen zoden aan de dijk zetten
Laat ik er bijzeggen dat ik totaal niet achter Israel sta in deze materie. Ten eerste zijn beide kampen schandalig bezig, al dat geweld moet veroordeeld worden en wie er als eerste begon is een kip en het ei discussie.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:40 schreef _VoiD_ het volgende:
vertel me eens hoe je deze terreur dan kan stoppen? Israel is al meerdere malen opgehouden met acties tegen de Palestijnen voor besprekingen ed, maar dan zijn er toch weer mensen die aanslagen plegen op bussen...... Vind je het niet logisch dan dat Israel de vredesbesprekingen opschort en weer tegenacties gaat ondernemen?
De Hamas en de Al Aqsa brigade moeten eerst maar eens hun eigen volk onder controle krijgen.
Inderdaad, evenals overheden die stelselmatig tegen onschuldigen het leven zuur maken.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:42 schreef Gia het volgende:
En die opvolger? Ook afknallen. Gewoon alle terroristen afknallen, zonder uitzonderingen.
Terrorisme is gewoon altijd fout, omdat dat tegen onschuldigen is gericht.
daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het heel weinig mensen zijn, met heel weinig expertise (de ervaren terroristen zijn dood).quote:Op maandag 22 maart 2004 13:45 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Doe eens niet zo joh. Jij noemt ze 2 geiten en 1 paardekop. Ik noem ze mensen die aanslagen kunnen plegen. Dat kunnen 2 geiten en 1 paardekop echt niet hoor.
Je moet eens weten wat haat kan doen.
De ervaren terroristen zijn niet dood. Denk je dat echt? Dat zijn degene die die bommen maken en die gaan echt niet eerst dood.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het heel weinig mensen zijn, met heel weinig expertise (de ervaren terroristen zijn dood).
Ach, Amerika is er momenteel vast wel een paar aan het opleiden hoor, dat hebben ze immers altijd gedaan. Misschien deze keer om in Afghanistan bepalde clans uit te schakelen die niet Amerika-gezind zijn, of in Irak om een speciale eenheid te creeren die in de anonimiteit hun beleid beter op poten kan zetten, wie zal het zeggen...quote:Op maandag 22 maart 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het heel weinig mensen zijn, met heel weinig expertise (de ervaren terroristen zijn dood).
toch wel ... die krijgen raketten op hun dakquote:Op maandag 22 maart 2004 13:53 schreef Fokslet het volgende:
[..]
De ervaren terroristen zijn niet dood. Denk je dat echt? Dat zijn degene die die bommen maken en die gaan echt niet eerst dood.
lolquote:Op maandag 22 maart 2004 13:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ach, Amerika is er momenteel vast wel een paar aan het opleiden hoor, dat hebben ze immers altijd gedaan. Misschien deze keer om in Afghanistan bepalde clans uit te schakelen die niet Amerika-gezind zijn, of in Irak om een speciale eenheid te creeren die in de anonimiteit hun beleid beter op poten kan zetten, wie zal het zeggen...
was het maar zo simpelquote:Op maandag 22 maart 2004 13:56 schreef Monidique het volgende:
Je ziet nu die beelden van Palestijnse "zomerkampen". Schakel die uit en je hebt al wat gewonnen. Schakel ook de leiders uit, zodat de organisatie uit elkaar valt. Sluit de smokkeltunnels. Pak de bommenmakers op.
Dat is gewoon kwats wat je zegt. Degene die aangevallen worden in Gaza zijn degene die bekend zijn bij Israel. Niets of niemand weet of hun de bommen hebben gemaakt. Ook het feit wat je zegt dat de bommen eerder afgaan dan gepland is ook kwats. Er kan er vast wel eentje afgaan, maar iedereen weet inmiddels al wel dat de rest doel hebben gevat.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch wel ... die krijgen raketten op hun dak
het is geen toeval dat steeds meer palestijnen zomaar midden in de woestijn ontploffen voor ze uberhaupt een jood zijn tegengekomen
En rol Israel op?quote:Op maandag 22 maart 2004 13:56 schreef Monidique het volgende:
Je ziet nu die beelden van Palestijnse "zomerkampen". Schakel die uit en je hebt al wat gewonnen. Schakel ook de leiders uit, zodat de organisatie uit elkaar valt. Sluit de smokkeltunnels. Pak de bommenmakers op.
1 plane 2 rule them all:: Voor Israel geen probleem. Gewoon een B52 Bommenwerper erboven.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
was het maar zo simpel
zodra je zo'n kamp binnenrijd beginnen ze te schieten, zodra er 5 doden vallen moeten ze weer terug want dan noemt Amnesty het een massaslachting ... kunnen ze het volgende dag weer proberen.
absoluut niet waar, Israel bombardeerd bommenmakers en bommen'fabrieken' dat zijn de kopstukken waar ze het over hebben en die zijn idd bekend bij Israel.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:02 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Dat is gewoon kwats wat je zegt. Degene die aangevallen worden in Gaza zijn degene die bekend zijn bij Israel. Niets of niemand weet of hun de bommen hebben gemaakt. Ook het feit wat je zegt dat de bommen eerder afgaan dan gepland is ook kwats. Er kan er vast wel eentje afgaan, maar iedereen weet inmiddels al wel dat de rest doel hebben gevat.
quote:Op maandag 22 maart 2004 14:04 schreef Masker het volgende:
[..]
1 plane 2 rule them all:: Voor Israel geen probleem. Gewoon een B52 Bommenwerper erboven.
Was het leven maar zo simpel als in een tekenfilm, niet waarquote:Op maandag 22 maart 2004 14:04 schreef Masker het volgende:
[..]
1 plane 2 rule them all:: Voor Israel geen probleem. Gewoon een B52 Bommenwerper erboven.
Arabische regimes zijn inderdaad niet vies van wat deportaties en zuiveringen,quote:Op maandag 22 maart 2004 14:03 schreef pachito het volgende:
Tot in lengte der dagen en ook hun bondgenoten.
Ja, daar denk ik wel net wat anders over. Ik vind het zelfs eigenlijk walgelijk om te stellen dat wat Israël doet slechter is dan het terrorisme van de Palestijnen.quote:slechter dan de Palestijen in mijn optiek maar daar zullen anderen anders over denken...
dat is nu net het probleem, Israel moet rekening houden met de israelische gemeenschap, de Palestijnen niet, die zijn zielig ... maakt niet uit hoeveel mensen ze opblazen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:04 schreef Masker het volgende:
[..]
Hallo, er is een terrorist opgeblazen, door Israëli.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad, evenals overheden die stelselmatig tegen onschuldigen het leven zuur maken.
Zo typisch dat mensen die achter deze acties staan anderen ervan beschuldigen laf te zijn, omdat ze niet achter dit in mijn ogen zinloze geweld staan. Wat wil je nou horen? Geweld is de enige optie? Hoe simpel kun je zijn, alsof er nooit eens wat geleerd wordt.
Uiteraard is het vreselijk moeilijk hier een oplossing voor te vinden. Blijkbaar is het niet de moeite waard dan maar meer moeite te ondernemen, maar gewoon tot geweld over te gaan, da's immers gemakkelijker.
Waar het omgaat is dat het makkelijker is dan je denkt om een kamp te vernietigen en zodra de vergeldingsacties van de Palestijnen erger wordt zal Israel op een gegeven moment echt niet meer twijfelen om het zooitje plat te gooien. Ze worden dan keihard gezien als terroristen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:05 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Dus gaan we allemaal hetzelfde doen als alle andere terroristen? Gewoon alles platgooien joh.
Zou ik liever zien.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee.
het gaat hier niet om tentenkampen maar over steden met meer inwoners als Rotterdamquote:Op maandag 22 maart 2004 14:08 schreef Masker het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat het makkelijker is dan je denkt om een kamp te vernietigen en zodra de vergeldingsacties van de Palestijnen erger wordt zal Israel op een gegeven moment echt niet meer twijfelen om het zooitje plat te gooien. Ze worden dan keihard gezien als terroristen.
Dit is inderdaad al decennia's bezig. Het wordt tijd dat 1 van de partijen het loodje legt.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef pachito het volgende:
in dit geval begin ik er steeds meer aan te denken dat fdat idd een goed plan israel platgooien scheelt een hoop ellende.
Nee maar zonder gekheid dit houdt anders nooit meer op
Ik zie israel ook als terroristen. Telt zeker niet? Gooi hun ook maar plat dan.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:08 schreef Masker het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat het makkelijker is dan je denkt om een kamp te vernietigen en zodra de vergeldingsacties van de Palestijnen erger wordt zal Israel op een gegeven moment echt niet meer twijfelen om het zooitje plat te gooien. Ze worden dan keihard gezien als terroristen.
Israëliet [Is·ra·ë´liet]quote:Israelieten tegen de Filistijnen? Phew, dat zullen er een heleboel geweest zijn, maar kom op, da's meer dan 2000 jaar geleden.
ja gaaf w00h000 ... staat nog altijd gewalificeerd als een bewegend doelwit natuurlijkquote:Op maandag 22 maart 2004 14:14 schreef Viktor_R het volgende:
Lijkt me best cool, om vanuit een helikopter een raket af te vuren op een kerel in een rolstoel.
Je meent het. Ik had het wel over tentenkampen dat het wel zo gemakkelijk is om een bommenwerper er over te laten vliegen om de boel op te blazen. Zo gemakkelijk is het dus wel, want een muurtje bouwen schijnt ook makkelijk te zijn zonder dat ze rekening houden met dequote:Op maandag 22 maart 2004 14:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het gaat hier niet om tentenkampen maar over steden met meer inwoners als Rotterdam
Lijkt me ook geen slecht idee. Ik zie er de humor wel van inquote:Op maandag 22 maart 2004 14:15 schreef pachito het volgende:
lijkt me ook cool om een raket af te vuren op een volle knesset zie ik wel weer de humor van in
quote:Op maandag 22 maart 2004 14:14 schreef Viktor_R het volgende:
Lijkt me best cool, om vanuit een helikopter een raket af te vuren op een kerel in een rolstoel.
quote:Op maandag 22 maart 2004 14:15 schreef pachito het volgende:
lijkt me ook cool om een raket af te vuren op een volle knesset zie ik wel weer de humor van in
Een van zn hulpsinterklazen zeker?quote:Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zijn opvolger is al bekend![]()
Hoiquote:Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hallo, er is een terrorist opgeblazen, door Israëli.
Niet.quote:Hoe rechtvaardigt dat aanslagen op onschuldige burgers in Amerika?
Nou, dan zorg je voor een andere oplossing. Dan maar roepen 'ja, dat is hun fout dan maar, als al die kinderen omkomen' is tamelijk weerzinwekkend in mijn ogen.quote:Israël is ook fout bezig met die muur en zo, maar hun aanvallen zijn in elk geval ge
richt tegen terroristen. En dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen, komt vooral omdat deze terroristen zich het liefst schuil houden in een school vol kinderen.
Tuurlijk, de acties van palestijnse terroristen zijn ook niet goed te praten. Maar die van Israel ook niet.quote:De Palestijnse terroristen vallen gericht burgerdoelen aan. Dat vind ik veel erger. Als ze dan vergelding willen, moeten ze gewoon militaire doelen aanvallen, of rechtstreeks Sharon, maar geen onschuldige burgers.
er is nogal een verschil tussen het bouwen van een muur en het platgooien van een paar honderdduizend mensenquote:Op maandag 22 maart 2004 14:16 schreef Masker het volgende:
[..]
Je meent het. Ik had het wel over tentenkampen dat het wel zo gemakkelijk is om een bommenwerper er over te laten vliegen om de boel op te blazen. Zo gemakkelijk is het dus wel, want een muurtje bouwen schijnt ook makkelijk te zijn zonder dat ze rekening houden met de
mensenrechten e.d.
Dat jij dat zo ziet, wil niet zeggen dat dat zo is.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:13 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Ik zie israel ook als terroristen. Telt zeker niet? Gooi hun ook maar plat dan.
Wat loop je nou heel de tijd te ijlen?quote:Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, ik begrijp hier persoonlijk niets van. Hetzelfde korte termijn denken als de zogenaamde 'terroristenbestrijders'. Je kweekt met dit soort acties nu eenmaal alleen maar haat. Al was het zo dat de huidige aanslagenbrigades op dit moment te zwak zijn om dergelijke operaties uit te voeren. Je zorgt er zelf alleen maar voor dat die organisaties enorm veel voedingsbodem krijgen en dat elk kind opgroeit met haat jegens Israel en de VS. En uiteindelijk zal die haat in daden omgezet worden.
Wow, dat was een paar uur geleden in het andere topicquote:Op maandag 22 maart 2004 14:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Dagonet
[..]
Israëliet [Is·ra·ë´liet]
(de (m); -en)
benaming voor een lid van het Joodse volk, vooral vóór de diaspora; Jood
Doei bijdehand mannetje.
Waar het omgaat is dat het even makkelijk kan en dat dat verschil te verwaarlozen is. Uiteraard heb ik het niet over het platbombarderen van honderd duizend mensen. Dat maak jij ervan. Ik heb het over terroristen kampen, net zoals fabrieken ed.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
er is nogal een verschil tussen het bouwen van een muur en het platgooien van een paar honderdduizend mensen
nee dat is Engelsquote:Op maandag 22 maart 2004 14:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wow, dat was een paar uur geleden in het andere topic
Maar de semantiek kan in een ander topic wel, een inwoner van Israël is een Israëli.
En dat was weer een reactie op......etc.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef RealLife het volgende:
[..]
Wat loop je nou heel de tijd te ijlen?
Aanslagen worden er constant gepleegd dus dit doet daar niks aan af. Het was juist een reactie op een aanslag eerder deze week waarbij 10 mensen omkwamen.
Terroristen kampen ja er wonen nu eenmaal 100.000+ mensen in die kampen als je er bommen opgooid kun je erop rekenen dat die doodgaan ... of dacht je dat ze die terroristen in aparte wijken of kampen huisvesten zodat ze makkelijker te raken zijn (net zoals een regulier leger)?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:23 schreef Masker het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat het even makkelijk kan en dat dat verschil te verwaarlozen is. Uiteraard heb ik het niet over het platbombarderen van honderd duizend mensen. Dat maak jij ervan. Ik heb het over terroristen kampen, net zoals fabrieken ed.
Dagobert heeft wel degelijk gelijk:quote:Op maandag 22 maart 2004 14:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is Engels
Een Nederlander heet hier ook geen Dutchmen
quote:Is·ra'ë·li (de (m) 's), Is·ra'ë·li·ër (de (m) -s) iem. geboortig of afkomstig uit de staat Israël
Nee!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:19 schreef Posdnous het volgende:
Nou, dan zorg je voor een andere oplossing. Dan maar roepen 'ja, dat is hun fout dan maar, als al die kinderen omkomen' is tamelijk weerzinwekkend in mijn ogen.
dan is onze taal verpaupert (of veramerikaanst wat je wil)quote:Op maandag 22 maart 2004 14:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dagobert heeft wel degelijk gelijk:
[..]
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers. Sinds het woord terrorisme door Bush uit zijn mond is gevallen, legt iedereen alles maar onder terrorisme. Ik kijk terug naar wat er ooit tussen beide is gebeurt. Jij ziet alleen terrorisme en onschuldige burgers en trekt er je conclusie uit. Ik concludeer dat de Palestijnen vechten voor hun land wat ooit ook eens van hun was. Hun worden al jaaaaaaren onderdrukt door Israel met zijn helicopters, tanks, legers etc. enige wat Palestijnen doen is stenen gooien, wat kogels richting Israeliers en als laatste redmiddel sinds enkele jaren de bomriem.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat jij dat zo ziet, wil niet zeggen dat dat zo is.
Een terrorist is iemand die aanslagen pleegt op onschuldige burgers om zodoende een heel volk in angst te laten leven.
Dat gaat niet op voor de Israëli's, want hun aanslagen zijn niet gericht tegen burgerdoelen. Dus zijn het geen terroristen.
Israël roeit terrorisme uit. Prima!
Hamas vermoordt onschuldige burgers. Niet prima!
Tuurlijk moet de Hamas dat ook. Dat heb ik nooit geschreven.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:28 schreef Gia het volgende:
Waarom moet Israël burgerslachtoffers voorkomen en hoeft de Hamas dat niet?
Rustig maar hoor...Je hebt heus gelijk. Nooit gehoord van precisie bommen? Zo is die rolstoel ook de lucht in gegaan. Waar het omgaat is dat er op een gegeven moment geen grenzen meer zijn en dat er net zo goed een bommenwerper de lucht ingaat dan een muurtje bouwen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Terroristen kampen ja er wonen nu eenmaal 100.000+ mensen in die kampen als je er bommen opgooid kun je erop rekenen dat die doodgaan ... of dacht je dat ze die terroristen in aparte wijken of kampen huisvesten zodat ze makkelijker te raken zijn (net zoals een regulier leger)?
Er is wel degenlijk een verschil tussen onverschillig bommetjes strooien en gericht actie voeren of een muur bouwen
Die heeft Israel niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:04 schreef Masker het volgende:
[..]
Waarom ?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alleen de Israëliers zijn zonder twijfel fouter dan de Palestijnen.
Bot heeft de liquidatie veroordeeld. Net als collega Straw. Strikt formeel genomen juist: je moet je nu eenmaal aan enkele basisregels houden bij het uitroeien van terroristen-gespuis zo schijnt. Maar ja de terroristen vragen al decennia om de 'totale oorlog', en die hebben ze sinds 9/11.quote:Op maandag 22 maart 2004 13:33 schreef sp3c het volgende:
Wat zegt Balkenende hier eigenlijk over?
Wel ja, als iemand niet in je straatje past, begin je maar te schelden en vooroordelen te uit te kramen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:29 schreef Fokslet het volgende:
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers.
Hun land? De meeste Palestijnen zijn niet eens in Israël geboren.quote:Van mij niet. Van mij mogen ze alles aangrijpen om hun land terug te krijgen. Zou ik ook doen als ze het met mijn land zouden doen.
Ik zeg helemaal niet dat de palestijnen niks terug mogen doen. Maar laat ze dan militaire doelen aanvallen. Waarom jezelf opblazen in een bus vol schoolkinderen? Wat hebben die kinderen gedaan om dat te verdienen?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:29 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers. Sinds het woord terrorisme door Bush uit zijn mond is gevallen, legt iedereen alles maar onder terrorisme. Ik kijk terug naar wat er ooit tussen beide is gebeurt. Jij ziet alleen terrorisme en onschuldige burgers en trekt er je conclusie uit. Ik concludeer dat de Palestijnen vechten voor hun land wat ooit ook eens van hun was. Hun worden al jaaaaaaren onderdrukt door Israel met zijn helicopters, tanks, legers etc. enige wat Palestijnen doen is stenen gooien, wat kogels richting Israeliers en als laatste redmiddel sinds enkele jaren de bomriem.
Sorry, maar wat Israel doet tegenover het Palestijnse volk is gewoon oneerzaam. Groot gelijk dat ze dan zoveel mogelijk middelen aangrijpen om er toch voor te zorgen dat ze hun land behouden. Maar nee, zelf HUN land heeft Israel bezet. En dan vindt jij dat de Palestijnen hun mond maar moeten houden en onderdrukt hun leven moeten lijden?
Van mij niet. Van mij mogen ze alles aangrijpen om hun land terug te krijgen. Zou ik ook doen als ze het met mijn land zouden doen.
Opzettelijk onschuldige burgers afslachten in een bus om angst te creëren, vind ik eigenlijk net wat anders dan collateral damage.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Overigens wel grappig dat als Amerika burgerslachtoffers maakt het standpunt altijd opvoert dat bij een oorlog nu eenmaal ook burgerslachtoffers vallen, dat is niet te vermijden. De Palestijnen voor wie dit wel degelijk een oorlog is mogen dat helaas niet. En terecht overigens, maar wel erg met twee maten meten.
hoe moeten zei eerlijk terug vechten ? als zei dat konden en of vliegtuigen hadden en of helikopters dan was sharon er op dit moment niet .. het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat de palestijnen niks terug mogen doen. Maar laat ze dan militaire doelen aanvallen. Waarom jezelf opblazen in een bus vol schoolkinderen? Wat hebben die kinderen gedaan om dat te verdienen?
Dat is pas oneerzaam.
Palestijnen hoeven van mij helemaal hun mond niet te houden. Maar vecht dan eerlijk terug. En niet als een stel lafaards onschuldige burgers vermoorden en je vervolgens verschuilen achter je kleinzoon of zo.
Ja, dat is EERZAAM!!
ah jah, onschuldige mensen en kinderen opblazen dmv zelfmoordcommando's vergeet je te benoemen in je betoog over de slechts met stenen gooiende palestijnenquote:Op maandag 22 maart 2004 14:29 schreef Fokslet het volgende:
[..]
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers. Sinds het woord terrorisme door Bush uit zijn mond is gevallen, legt iedereen alles maar onder terrorisme. Ik kijk terug naar wat er ooit tussen beide is gebeurt. Jij ziet alleen terrorisme en onschuldige burgers en trekt er je conclusie uit. Ik concludeer dat de Palestijnen vechten voor hun land wat ooit ook eens van hun was. Hun worden al jaaaaaaren onderdrukt door Israel met zijn helicopters, tanks, legers etc. enige wat Palestijnen doen is stenen gooien, wat kogels richting Israeliers en als laatste redmiddel sinds enkele jaren de bomriem.
Sorry, maar wat Israel doet tegenover het Palestijnse volk is gewoon oneerzaam. Groot gelijk dat ze dan zoveel mogelijk middelen aangrijpen om er toch voor te zorgen dat ze hun land behouden. Maar nee, zelf HUN land heeft Israel bezet. En dan vindt jij dat de Palestijnen hun mond maar moeten houden en onderdrukt hun leven moeten lijden?
Van mij niet. Van mij mogen ze alles aangrijpen om hun land terug te krijgen. Zou ik ook doen als ze het met mijn land zouden doen.
Maak je niet druk. Die krijgt Israel heus wel van U.S.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Die heeft Israel niet.
Het is geen oorlog, een oorlog is een conflict tussen staten. Een opstand is er een betere benaming voor.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Foksletzegt overigens heel veel zinnige dingen die in ieder geval de gedachtegang achter Palestijnse acties beter verwoorden. Daarentegen is hun geweld tegen onschuldige burgers natuurlijk niet goed te praten.
Overigens wel grappig dat als Amerika burgerslachtoffers maakt het standpunt altijd opvoert dat bij een oorlog nu eenmaal ook burgerslachtoffers vallen, dat is niet te vermijden. De Palestijnen voor wie dit wel degelijk een oorlog is mogen dat helaas niet. En terecht overigens, maar wel erg met twee maten meten.
En daarom zijn het dus terroristen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Gtr28 het volgende:
het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!![]()
Het is dan ook wel een beetje hun enige strijdoptie. Gerichte operaties tegen overheidsmensen zit er niet echt in vermoed ik.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Opzettelijk onschuldige burgers afslachten in een bus om angst te creëren, vind ik eigenlijk net wat anders dan collateral damage.
Die land is afgepakt .. afgekocht door de joden .. de amerikanen hebben ze daar geplaatst het was hun land .. WAS het is gewoon ingenomen ..quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel ja, als iemand niet in je straatje past, begin je maar te schelden en vooroordelen te uit te kramen.
[..]
Hun land? De meeste Palestijnen zijn niet eens in Israël geboren.
Hoe de beide partijen dat zelf voelen vind ik iets belangrijker dan een officiele term, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:37 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het is geen oorlog, een oorlog is een conflict tussen staten. Een opstand is er een betere benaming voor.
jij hebt het over hele kampen platgooien, dat doe je niet met precisiebommenquote:Op maandag 22 maart 2004 14:30 schreef Masker het volgende:
[..]
Rustig maar hoor...Je hebt heus gelijk. Nooit gehoord van precisie bommen? Zo is die rolstoel ook de lucht in gegaan. Waar het omgaat is dat er op een gegeven moment geen grenzen meer zijn en dat er net zo goed een bommenwerper de lucht ingaat dan een muurtje bouwen.
Het is altijd erg als er burgerslachtoffers vallen en inderdaad in een oorlog niet te voorkomen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Foksletzegt overigens heel veel zinnige dingen die in ieder geval de gedachtegang achter Palestijnse acties beter verwoorden. Daarentegen is hun geweld tegen onschuldige burgers natuurlijk niet goed te praten.
Nee, als Israel die nodig zou hebben dan zouden ze deze al lang gehad hebben. Israel's leger hoeft het niet van carpetbombing te hebben, Israel kan het met precisionstrikes en haar nucleaire triad als troef af.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:37 schreef Masker het volgende:
[..]
Maak je niet druk. Die krijgt Israel heus wel van U.S.
Helemaal mee eens Gia.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Gia het volgende:
..]
Ik zeg helemaal niet dat de palestijnen niks terug mogen doen. Maar laat ze dan militaire doelen aanvallen. Waarom jezelf opblazen in een bus vol schoolkinderen? Wat hebben die kinderen gedaan om dat te verdienen?
Dat is pas oneerzaam.
Palestijnen hoeven van mij helemaal hun mond niet te houden. Maar vecht dan eerlijk terug. En niet als een stel lafaards onschuldige burgers vermoorden en je vervolgens verschuilen achter je kleinzoon of zo.
Ja, dat is EERZAAM!!
nee maar ze gebruiken op dit moment ook geen onschuldige bommen hoor !!!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Nee, als Israel die nodig zou hebben dan zouden ze deze al lang gehad hebben. Israel's leger hoeft het niet van carpetbombing te hebben, Israel kan het met precisionstrikes en haar nucleaire triad als troef af.
Tja, de term 'doelbewust' vind ik in dat geval niet eerlijk. Israel valt ook 'doelbewust' gebouwen aan waarvan ze weten dat daar kinderen kunnen zitten. Maar omdat daar dan ook wat terroristen in zitten is het opeens wel gerechtvaardigd.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef Gia het volgende:
Maar doelbewust burgers opblazen is nooit te rechtvaardigen. Zeker niet als het kleine kinderen betreft. Als Amerika of Israël dat zouden doen, zou ik ze ook keihard veroordelen.
dat is onzin, toen zij dit wel hadden gebruikten ze het ook om marktplaatsen enzo te bestoken.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
hoe moeten zei eerlijk terug vechten ? als zei dat konden en of vliegtuigen hadden en of helikopters dan was sharon er op dit moment niet .. het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!![]()
quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef MikeyMo het volgende:
bij het aanschouwen van de nieuwsheadlines e.d. vermoedde ik al dat het om die vent in die rolstoel ging (met z'n piepstem) maar ik zocht even op "yassin" op Google onder het tabje "images"
http://images.google.com/(...)q=yassin&sa=N&tab=wi
let op foto 2!
Veel land is inderdaad gekocht door Joden, waarna veel Joden zelf naar Palestina toe gingen -het klimaat in Europa was kennelijk niet zo geschikt-, wat trouwens onder Engels mandaat stond. De geliefde Verenigde Naties hebben het land toen verdeeld tussen Israëliërs en Arabieren, waarna de gehele Arabische wereld de Joden wel even zou verdrijven, toen vonden ze de VN kennelijk niet zo belangrijk. Wat Amerika er mee te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Het land stond, geloof ik, aanvankelijk nogal sceptisch tegenover het "socialistische" Israël.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:38 schreef Gtr28 het volgende:
Die land is afgepakt .. afgekocht door de joden .. de amerikanen hebben ze daar geplaatst het was hun land .. WAS het is gewoon ingenomen ..
Dat dachten ze ook van een muur bouwen. Als de aanslagen zo erg worden dan kunnen ze niks anders dan het nog zwaarder aanpakken en dan sta ik echt niet te kijken dat er een Bommenwerper de lucht in gaat. Een B52 hebben ze namelijk niet!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
jij hebt het over hele kampen platgooien, dat doe je niet met precisiebommen
Israel zal dit nooit doen, de vergelijking gaat gewoonweg niet op
Afgepakt, afgekocht, ingenomen, wat is het nu?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:38 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
Die land is afgepakt .. afgekocht door de joden .. de amerikanen hebben ze daar geplaatst het was hun land .. WAS het is gewoon ingenomen ..
Nu Sharon nog.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef NDAsilenced het volgende:
hehe, eindelijk hebben ze die ouwe gek te pakken.
Dat is toch iets compleet anders. Dit is moedwillig onschuldige mensen opblazen. Jezus, ik snap die kronkel in die gedachtes nooit.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen niet. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Veel land is inderdaad gekocht door Joden, waarna veel Joden zelf naar Palestina toe gingen -het klimaat in Europa was kennelijk niet zo geschikt-, wat trouwens onder Engels mandaat stond. De geliefde Verenigde Naties hebben het land toen verdeeld tussen Israëliërs en Arabieren, waarna de gehele Arabische wereld de Joden wel even zou verdrijven, toen vonden ze de VN kennelijk niet zo belangrijk. Wat Amerika er mee te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Het land stond, geloof ik, aanvankelijk nogal sceptisch tegenover het "socialistische" Israël.
Dat maakt allemaal niet zoveel uit, nog steeds zijn de meeste Palestijnen niet in Israël geboren, dus ik zie niet in waarom dat bezet zou zijn.
Sharon en Arafath tegen de muur, en frisse jonge democratische leiders in beide landen installeren!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:44 schreef Frasier het volgende:
[..]
Nu Sharon nog.
dit is absolute onzin .... want het heeft geen effect wat jij zegt ... een tank blaas je niet zo snel op ..dus en wedden dat ze dan iets anders daarop op verzinnen .. het meest effectiefe ... is wat ze nu doen .. vind ik het goed .. NEE vind ik het begrijpelijk JA!!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is onzin, toen zij dit wel hadden gebruikten ze het ook om marktplaatsen enzo te bestoken.
bovendien kunnen ze momenteel wel degenlijk wat anders, ze kunnen bommen leggen bij de ingangen van de kampen en zich daarachter met al hun wapentuig ingraven ... dan komt er binnen de kortste keren geen Israelische tank die kampen meer binnen.
waarom doet Arafat dit niet denk je?
Welke oorlog is Israël begonnen?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef Posdnous het volgende:
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen.
Idd, ik krijg door hun behandeling van de door hun onderdrukte volken soms het idee dat ze niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog,quote:Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.
mjah die muur is niet bepaald een nieuw idee hoor, prikkeldraad en hekken hebben er altijd al gestaan/legen nu kun je er alleen met een betonschaar niet meer doorheen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:43 schreef Masker het volgende:
[..]
Dat dachten ze ook van een muur bouwen. Als de aanslagen zo erg worden dan kunnen ze niks anders dan het nog zwaarder aanpakken en dan sta ik echt niet te kijken dat er een Bommenwerper de lucht in gaat. Een B52 hebben ze namelijk niet!!!![]()
Ja, maat wie zn billen brand, kan op de blaren zitten he?! Als je aangevallen wordt, sla je 2x zo hard terug, dus ga geen sympathie kweken voor die theedoeken..quote:Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.
Dat idee krijg ik van hun buren eigenlijk ook.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Idd, ik krijg door hun behandeling van de door hun onderdrukte volken soms het idee dat ze niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog,
En de Hamas blijft ophouden met bestaan??? Aha...die geven zich natuurlijk over!!!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Sharon en Arafath tegen de muur, en frisse jonge democratische leiders in beide landen installeren!
Dit valt me dan weer tegen, vooral van een C&H-moderator.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef _The_General_ het volgende:
Idd, ik krijg door hun behandeling van de door hun onderdrukte volken soms het idee dat ze niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog,
Maar zo bedoel ik dat ook niet, want dan doet Israel ook aan terrorisme...quote:Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah die muur is niet bepaald een nieuw idee hoor, prikkeldraad en hekken hebben er altijd al gestaan/legen nu kun je er alleen met een betonschaar niet meer doorheen.
zwaarder aanpakken kan best, maar dan moet je meer denken in de richting van meer gevechtsmissies per dag (dus meer precisiebombardementen) ze zullen nooit een heel kamp platgooien omdat het eigen volk dit gewoonweg niet pikt
er zijn meerdere Merkava tanks (2 of 3 ofzo, maar dan hebben we het over de stevigste tanks ter wereld) opgeblazen door mijnen ... als de Palestijnen niet meer in Israel aanslagen plegen verliest Israel het recht om te retalieren.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:46 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
dit is absolute onzin .... want het heeft geen effect wat jij zegt ... een tank blaas je niet zo snel op ..dus en wedden dat ze dan iets anders daarop op verzinnen .. het meest effectiefe ... is wat ze nu doen .. vind ik het goed .. NEE vind ik het begrijpelijk JA!!
Waarom?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit valt me dan weer tegen, vooral van een C&H-moderator.
dat wilde ik zeggenquote:Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Masker het volgende:
[..]
Maar zo bedoel ik dat ook niet, want dan doet Israel ook aan terrorisme...
Ik drukte me misschien verkeerd uit, maar ik vind het raar dat een volk dat zo lang onderdrukt is nu zelf een ander volk onderdrukt en tot tweede rangs burgers maakt in israel!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dit valt me dan weer tegen, vooral van een C&H-moderator.
Dat hebben ze anders al vaak genoeg gedaanquote:Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef sp3c het volgende:
ze zullen nooit een heel kamp platgooien omdat het eigen volk dit gewoonweg niet pikt
Soms is het inderdaad beter om meer te geven dan te nemen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik drukte me misschien verkeerd uit, maar ik vind het raar dat een volk dat zo lang onderdrukt is nu zelf een ander volk onderdrukt en tot tweede rangs burgers maakt in israel!
Beste Mensen,quote:Op maandag 22 maart 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:
[..]
Veel land is inderdaad gekocht door Joden, waarna veel Joden zelf naar Palestina toe gingen -het klimaat in Europa was kennelijk niet zo geschikt-, wat trouwens onder Engels mandaat stond. De geliefde Verenigde Naties hebben het land toen verdeeld tussen Israëliërs en Arabieren, waarna de gehele Arabische wereld de Joden wel even zou verdrijven, toen vonden ze de VN kennelijk niet zo belangrijk. Wat Amerika er mee te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Het land stond, geloof ik, aanvankelijk nogal sceptisch tegenover het "socialistische" Israël.
Dat maakt allemaal niet zoveel uit, nog steeds zijn de meeste Palestijnen niet in Israël geboren, dus ik zie niet in waarom dat bezet zou zijn.
Protestant eerder.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:
.. Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben. ze krijgen niet zoals isreal de wapens legaal .. maar moeten alles illegaal doen .. dusquote:Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
er zijn meerdere Merkava tanks (2 of 3 ofzo, maar dan hebben we het over de stevigste tanks ter wereld) opgeblazen door mijnen ... als de Palestijnen niet meer in Israel aanslagen plegen verliest Israel het recht om te retalieren.
En als Israel alleen mensen verliest zodra ze de palestijnse gebieden binnentrekken zullen ze daar snel genoeg mee ophouden.
is allemaal logisch nadenken ... geef jij mij maar een reden waarom dit niet zou kunnen werken
Vergeet de rijke joodse zionisten in amerika niet, in ruil voor steun aan de amerikaanse oorlogsmachine zou amerika positief tegen een zionistische staat staan.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
Beste Mensen,
ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen nou dit heeft te maken met wat in de thora staat (heilige boek van de joden Hz. Davud) daarin staat dat isreal een bepaalde stuk land moet hebben .... waarom helpen de amerikanen de isrealiers ? dit is omdat volgens de christenen de joden hun beloofde land moeten krijgen zodat jezus christus(hz.isah) terug kan keren op aarde. dit is de reden waarom ze nu daar in zitten .. Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
Dus omdat Israël iemand heeft vermoord, slaan de Palestijnen 2x zo hard terug? Apart benadering. Vooral een benadering die tot vrede zal leiden.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef RealLife het volgende:
[..]
Ja, maat wie zn billen brand, kan op de blaren zitten he?! Als je aangevallen wordt, sla je 2x zo hard terug.
ten eerste dacht je dat die vergeldingsacties van Israel het land heel houden?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:55 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben
Dat je 1 x die spelfout maakt alla, maar in elke post van je?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
......isrealiers............?
Hoezo, omdat daar al andere mensen leven? Wat is het verschil met het gebied waar uiteindelijk Israel is opgericht dan?quote:Op maandag 22 maart 2004 14:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:[/b]
Nou ik weet niet of je wat van de vorige eeuw hebt meegekregen, maar een Joodse staat in Europa was niet altijd mogelijk. En in Amerika? Hoe dan?
voorbeelden graagquote:Op maandag 22 maart 2004 14:51 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat hebben ze anders al vaak genoeg gedaan![]()
De Hamas is een organisatie van burgers.De strijd tegen Hamas zal dus altijd burgerslachtoffers eisen, dat kan je de Israeli's niet aanrekenen. En als ze hun bommen in appartementen maken waar ook kinderen slapen is het voornamelijk de schuld van Hamas dat die omkomen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, de term 'doelbewust' vind ik in dat geval niet eerlijk. Israel valt ook 'doelbewust' gebouwen aan waarvan ze weten dat daar kinderen kunnen zitten. Maar omdat daar dan ook wat terroristen in zitten is het opeens wel gerechtvaardigd.
Daar bestonden al staten die gedeeltelijk stormenderhand waren veroverd, waarvan vele recent. In Palestina niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, omdat daar al andere mensen leven? Wat is het verschil met het gebied waar uiteindelijk Israel is opgericht dan?
Ten vierde hoeven ze niet perse met een tank te komen, maar meer zo ding wat in de lucht blijft hangen.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:55 schreef Gtr28 het volgende:
[..]
ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben. ze krijgen niet zoals isreal de wapens legaal .. maar moeten alles illegaal doen .. dus
Ik vind je echt liev hoor, maar kan je me aub uitleggen hoe ik je heb uitgescholden? Dus je geeft toe dat Bush een scheldwoord isquote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel ja, als iemand niet in je straatje past, begin je maar te schelden en vooroordelen te uit te kramen.
[..]
Hun land? De meeste Palestijnen zijn niet eens in Israël geboren.
ja als het je niet uitmaakt op wie je schiet wel ja anders zul je altijd mensen op de grond moeten hebbenquote:Op maandag 22 maart 2004 15:00 schreef Masker het volgende:
[..]
Ten vierde hoeven ze niet perse met een tank te komen, maar meer zo ding wat in de lucht blijft hangen.
Ja, Bushkusser vind ik een belediging en tevens een vooroordeel.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef Fokslet het volgende:
Ik vind je echt liev hoor, maar kan je me aub uitleggen hoe ik je heb uitgescholden? Dus je geeft toe dat Bush een scheldwoord is
De geschiedenis zegt er denk ik weinig over, beter de burgerlijke stand even nakijken.quote:Voor de rest lijkt het me beter dat je even de geschiedenis naleest voordat je zulke uitspraken doet.
Heb je Israel nooit raketten op kampementen zien afvuren om vervolgens de rest met een bulldozer plat te gooien? Omdat er zich terroristen verscholen? Zodat de rest van het kamp niet ontzien werd? Da's zo'n beetje een tweemaandelijks ritueel, erg doeltreffend ook.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
voorbeelden graag
quote:Op maandag 22 maart 2004 14:57 schreef Johan_de_With het volgende:
Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:[/b]
Beste Mensen,
ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen
Nou ik weet niet of je wat van de vorige eeuw hebt meegekregen, maar een Joodse staat in Europa was niet altijd mogelijk. En in Amerika? Hoe dan?
het was ook niet mogelijk in de palestijnen maar door beetje druk te zetten en met geld te smijten hebben ze het voor me kaar gekregen .... dus dat is niet zo moeilijk .. In amerika .. gewoon een staatje mischien waarom deden ze dat niet dan .. ? ze zeiken over dat de palestijnen altijd fout zijn dit en dat maar ze kijken niet naar hun zelf ..
Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
Dat jij meent dat Engeland en Amerika katholieke landen zijn, verklaart inderdaad een hoop.
van oorsprong meneer .. dat weet jij net zo goed als ik .
Dat is ook een manier om de Islam te betrekken in de discussiequote:Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef _The_General_ het volgende:
Vinden jullie overigens niet dat uit de keuze van de plaats van de aanslag een compleet disrespect voor de islam spreekt?
Het valt me allang mee dat ze niet de gehele moskee hebben opgeblazen.quote:Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef _The_General_ het volgende:
Vinden jullie overigens niet dat uit de keuze van de plaats van de aanslag een compleet disrespect voor de islam spreekt?
Palestijnen zijn ook niet dom hoor. Denk je dat je met 200 stenen, 30 kogels en een bomriem een militair doel raakt en dusdanig de regering van Israel aan het denken zet?? Nee, hun pakken het dusdanig aan dat de regering van Israel wel moet denken. Strategisch gezien dus een goede zet.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is pas oneerzaam.
Ja, dat is EERZAAM!!
nooit geen hele kampementen nee, soms een raket op een gebouw of een bulldozer over 2 of 3 huizjes maar ik heb idd geen hele kampen met de grond gelijk gemaakt zien worden neequote:Op maandag 22 maart 2004 15:02 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Heb je Israel nooit raketten op kampementen zien afvuren om vervolgens de rest met een bulldozer plat te gooien? Omdat er zich terroristen verscholen? Zodat de rest van het kamp niet ontzien werd? Da's zo'n beetje een tweemaandelijks ritueel, erg doeltreffend ook.
Hmm.. Hamasleden worden echt niet als gewone burgers beschouwd. En al was dat zo, we hebben het hier over burgers anders dan terroristen natuurlijk. Lijkt me nogal logisch.quote:Op maandag 22 maart 2004 14:59 schreef CeeJee het volgende:
[..]
De Hamas is een organisatie van burgers.De strijd tegen Hamas zal dus altijd burgerslachtoffers eisen, dat kan je de Israeli's niet aanrekenen.
Dan is het toch vooruitgang ?quote:Op maandag 22 maart 2004 15:03 schreef Fokslet het volgende:
Ik hoorde in 1945 ook niemand janken over onschuldige Duitsers die gebombadeerd werden door de geallieerden.
Daar heb ik geen mening over...Dat zou off-topic zijn!quote:Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef _The_General_ het volgende:
quote:Op maandag 22 maart 2004 15:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om de Islam te betrekken in de discussie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |