abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 maart 2004 @ 11:25:26 #1
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17883290
quote:
Begrafenis Yassin in Gaza-stad begonnen

Uitgegeven: 22 maart 2004 11:05
Laatst gewijzigd: 22 maart 2004 11:09

GAZA - De begrafenis van de maandagochtend gedode Palestijnse sjeik Yassin is enkele uren later in Gaza-stad begonnen. De Amerikaanse nieuwszender CNN toonde beelden van tienduizenden Palestijnen in de straten van Gaza-stad. Strijders van Hamas droegen het lichaam van Yassin. Daaromheen scandeerden sympathisanten woedende leuzen.

De kist met daarin het lichaam van Yassin was gehuld in de groene Hamas-vlag. De optocht ging van het ziekenhuis al-Shifa eerst naar de woning van Yassin. Daarna volgt een korte gebed in een moskee in het centrum van Gaza-stad. De 67-jarige Yassin wordt naar verwachting begraven op het 'martelarenkerkhof' van Gaza-stad.
nu.nl

Link naar vorige topic: Sheikh Yassin [spirituele leider Hamas] gedood

En weer verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dagonet op 22-03-2004 11:28:23 (tagje gefixed) ]
  maandag 22 maart 2004 @ 11:26:50 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17883319
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Als Arafat de vredesvoorstellen van de vorige Israëlische regering en de VS had geaccepteerd in plaats van te blijven hammeren op een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad (iets dat voor Israël onacceptabel is) dan was er ook al jarenlang vrede geweest.
Arafat is een blokkade geweest voor vrede, dat klopt. Dat neemt niet weg dat hij met de rug tegen de muur moest onderhandelen.... Overigens was een verdeeld Jeruzalem best een optie geweest voor de Palestijnen, maar niet zonder dat er ook maar enige goodwill kwam van Israelische zijde...(er is onlangs een onafhankelijk voorstel geweest dat hierin voorziet) Israel heeft zich bijvoorbeeld nooit teruggetrokken uit de bezette gebieden. Natuurlijk hebben ook de radicale elementen in palestina er mede voor gezorgd dat er geen doorbraak kwam, dat is ook duidelijk, maar Israel had de macht hier overheen te stappen en deden dat helaas nooit.

waarom worden er nog steeds Nederzettingen gebouwd op Palestijns gebied in plaats van ontruimd, dan maak je jezelf toch ongeloofwaardig! Waarom worden de Palestijnen nog steeds van alle voorzieningen afgesloten of worden deze vernietigd (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) Israel laat geen enkel teken van goede wil zien en de Palestijnen voelen zich steeds machtelozer... Israel zorgt er met haar politiek voor dat er niks meer valt te onderhandelen.... Nu de meer gematigde Hamas leiders ook zijn geassasineerd is er helemaal geen controle meer en zal het niet lang duren eer meer radicale elementen aan de macht komen in Palestina.

Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 maart 2004 @ 11:28:27 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_17883369
Ik zou de eerstkomende tijd de stadsbus maar niet nemen in Israel.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:29:47 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883395
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
... (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) ...
die haven is trouwens even vaak door Palestijnse mortieren bestookt als door Israelische raketten (om ook maar is inside info te gebruiken) ... nee geen bron van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:29:55 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17883398
Dan knallen toch de champagne kurken als je dit leest. Deze man is er voor een groot deel schuld aan is dat het accoord van stockholm is mislukt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:30:22 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883408
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
pi_17883417
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:28 schreef robh het volgende:
En de trein kan ook al niet meer, .
-
pi_17883419
quote:
Zoals al gezegd heeft Yassin er wel voor gezorgd dat het conflict nationaal bleef, je zal zien dat Hamas nu de handen ineen zal slaan met organisaties als Al-Qaeda en dat de tegenstellingen alleen maar scherpt zullen worden....
Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17883423
quote:
'Israël heeft de poorten van de hel geopend'
De gewapende tak van de Hamas-beweging heeft beloofd 'honderden' Israëli's te doden, uit wraak voor de dood van sjeik Yassin. Dit staat in een communiqué van Hamas.

Zwarte hemel
De Palestijnen reageren woedend op de dood van sjeik Yassin. "Sharon heeft de poorten van de hel geopend", zegt een Hamas-leider. De hemel over Gaza-stad is zwart, meldt CNN-verslaggever ter plaatse. Tienduizenden woedende Palestijnen zijn de straat op gegaan. Bij een protest werd een jongen van 13 jaar doodgeschoten.

Nooit meer rust
Militante Palestijnen hebben beloofd 'de dood naar Israël te brengen', in een verwijzing naar mogelijke nieuwe terreuraanslagen. Mannen met megafoons riepen in de straten van Gazastad: "Zij zullen nooit rust hebben. Wij zullen de dood sturen naar elk huis, elke stad, elke straat in Israël.''

Idioot
Ook de Palestijnse Autoriteit heeft de moord scherp veroordeeld. "Dit is een laffe en idiote daad. Yassin was gematigd, juist daarom is het zo stom", zegt premier Qurei. Sjeik Haniyah, een Hamas-leider, voorspelt dat 'heel Palestina zal veranderen in een vulkaan die de vijanden zal verbranden'.
pi_17883425
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:32:05 #11
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17883438
Ik geloof dat er in deel 1 wat mensen van mening waren dat ik aan de kant van de palestijnen sta of zo. Ik wilde met mijn posts alleen maar zeggen dat de israeliers imo een groot deel van de shit aan zichzelf te wijten hebben. Het is dus niet eerlijk om de palestijnen als hoofdschuldige aan te wijzen. Ik denk dat de israeliers begonnen zijn met het creeeren van een voedingsbodem voor de huidige terreur.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17883454
Ondanks alle huff en puff van de Palestijnen kunnen ze in de praktijk de strijd niet zo escaleren als ze nu dreigen te doen. Een paar aanslagen zullen komende week waarschijnlijk lukken, net zoals in zoveel andere weken de afgelopen 15 jaar.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:32:49 #13
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17883456
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
Exact.
pi_17883467
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat Israël, zeker wat de nederzettingen politiek, fout bezig is. Maar door aan de lopende band aanslagen te plegen zal Israël nooit tot concessies bereid zijn. Wat dat betreft vind ik de harde aanpak dus zeker gerechtvaardigd. En met de redenering dat je een leider van Hamas moet ontzien omdat hij ietsje gematigder is als de rest van die terroristische organisatie ben ik het echt niet eens. Terroristen, en dan vooral hun leiders, moeten uitgeroeid worden. Punt.
Als je land bezet wordt zijn er altijd wel delen van de bevolking die verzet plegen, actief/passief.
In Nederland waren er dacht ik ook mensen die dat deden in een oorlog die WOII heette.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:33:29 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883469
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:31 schreef -Mk- het volgende:
[..]
Sjeik Haniyah[..]
is de volgende.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  maandag 22 maart 2004 @ 11:35:07 #16
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883494
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef freud het volgende:
Ik denk dat de israeliers begonnen zijn met het creeeren van een voedingsbodem voor de huidige terreur.
Ik denk dat dat een oversimplificatie is, sla je geschiedenisboeken er maar eens op na en je zal zijn dat er veel meer actoren zijn dan alleen deze twee en dat hun geschiedenis niet pas in 1948 begint.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17883497
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef Sniper het volgende:

[..]

Exact.
Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg
pi_17883498
hehe, eindelijk hebben ze die ouwe gek te pakken.
pi_17883503
quote:
Hamas zweert wraak; ook VS doelwit

Moslim-groeperingen over de hele wereld zullen samenwerken om de dood van Achmed Yassin te wreken. Dat heeft de militante Hamas-beweging laten weten na de moord op hun oprichter vanmorgen.

Ook de Verenigde Staten zouden het doelwit kunnen worden van vergeldingsacties, zo luidde de verklaring in een fax aan het Britse persbureau AP. "De joodse nationalisten zouden deze operatie nooit hebben uitgevoerd zonder instemming van de Amerikanen. En daarom moeten ook zij de verantwoordelijkheid nemen voor deze misdaad."

Met de dreigingen naar de VS toe heeft de militante groepering zijn tactiek gewijzigd. Hamas heeft tot dusver altijd gezegd dat het in conflict is met Israël en niet met de VS.

Het Franse persbureau AFP ontving een bericht van Hamas waarin staat dat de organisatie honderden Israëli's zal doden uit wraak voor de dood van sjeik Yassin.

Inmiddels is bij een grensovergang tussen de Gazastrook en Israël een luide explosie gehoord. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend.

De Verenigde Staten hebben alle partijen in het Midden-Oosten opgeroepen tot kalmte. Volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken volgt Washington de ontwikkelingen op de voet en is er contact met zowel de Palestijnen als de Israëliërs.
NOSNieuws.nl
  maandag 22 maart 2004 @ 11:35:54 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883511
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:33 schreef OldJeller het volgende:
Als je land bezet wordt [...]
Behoort Israel dan de Palestijnen toe?
pi_17883527
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Behoort Israel dan de Palestijnen toe?
Ja, Israel heeft nederzettingen over de grens die vroeger is bepaald als 'Palestijns grondgebied'.
pi_17883529
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ben ik mee eens nu nog de Israelische ambassadeurs overal uitroeien en we zijn op de goede weg
ga eens langs een dokter..
  maandag 22 maart 2004 @ 11:37:33 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17883541
Kijk wat we zeker weten is dat er weer een hoop onschuldige burgers dood zullen gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:37:55 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883546
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Pak de trein naar Den Haag en kijk hoever je komt. Ik voorspel dat je voor het einde van de dag tussen de maagden met ogen zo groot als halve eieren zit.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:38:45 #25
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17883563
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:32 schreef CeeJee het volgende:
Ondanks alle huff en puff van de Palestijnen kunnen ze in de praktijk de strijd niet zo escaleren als ze nu dreigen te doen. Een paar aanslagen zullen komende week waarschijnlijk lukken, net zoals in zoveel andere weken de afgelopen 15 jaar.
Precies... De kans op vrede is 0, was 0 en zal altijd 0 blijven. En dat er binnenkort weer een bus met kinderen uiteen gereten wordt stond ook voor de eliminatie van die terrorist al vast.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:39:23 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883570
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:31 schreef -Mk- het volgende:

[..]

lol zijn ze nu boos?
hiervoor was het zeker vrede ... en als Yassin gematigd is dan wil ik wel is weten wat Qurei onder extremistisch verstaat
  maandag 22 maart 2004 @ 11:39:25 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_17883571
Ik weet niet of het nou echt pragmatisch is. Maar ik geef Israël groot gelijk dat ze een bommetje op hem laten vallen. Ik ben eerder verbaasd dat het nu pas gebeurd is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17883585
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:37 schreef Megumi het volgende:
Kijk wat we zeker weten is dat er weer een hoop onschuldige burgers dood zullen gaan.
Indirect toch wel schuldig, zij kiezen hun politieke leiders, politieke leiders zijn slecht, bezetting, verzetsstrijders, mensen gaan dood.
pi_17883586
Ja, alsof hem laten leven wel iets zou uitmaken. Zijn opruiende taal is altijd al hetzelfde geweest. Dus daar zou geen verandering in zijn gekomen. Ik blijf erbij, zolang de Palestijnse Autoriteit niets onderneemt om de zelfmoordaanslagen een halt toe te roepen heeft Israël het recht om zich te verdedigen. Ook de Palestijnen hebben een verantwoordelijkheid. Het wordt eens tijd dat zij dit inzien.

Volgens mij was er helemaal niets over van die man als ik de beelden van CNN mag geloven.

Oh ja, ik ben pro-Palestijns. Ik ben van mening dat zij eerder een eigen Staat krijgen indien zij geweld zouden afzweren.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 11:40:41 #30
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17883597
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef Kaalhei het volgende:
Ik denk dat dat een oversimplificatie is, sla je geschiedenisboeken er maar eens op na en je zal zijn dat er veel meer actoren zijn dan alleen deze twee en dat hun geschiedenis niet pas in 1948 begint.
Ik simplificeer het inderdaad, maar ik denk niet dat dat te ver gaat. Het is inderdaad door meer factoren begonnen, maar het is wel israel als drijvende kracht die het proces in stand heeft gouden denk ik. Maar goed, israel heeft een erg domme move gemaakt nu. Palestijnen zijn al zo gek op martelaren, en het afmaken van gematigde elementen is niet echt slim voor het vredesproces.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:40:55 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883603
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

lol zijn ze nu boos?
hiervoor was het zeker vrede ... en als Yassin gematigd is dan wil ik wel is weten wat Qurei onder extremistisch verstaat
Held Qurei zal zich wel flink met kindertjes laten omringen om van een liquidatie een zo groot mogelijk spectakel te maken.
pi_17883627
Ik kan me niet voorstellen dat deze 2 bevolkingsgroepen ooit samen met elkaar in vrede kunnen leven.

Je ziet het in ieder land waar 2 verschillende bevolkingsgroepen met elkaar moeten samenleven.
De spanningen blijven altijd bestaan, en op een gegeven moment escaleert zoiets.
Alle vredespogingen ten spijt.....
Time is never time at all, you can never ever leave without leaving a piece of youth
  maandag 22 maart 2004 @ 11:42:23 #33
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883639
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Indirect toch wel schuldig, zij kiezen hun politieke leiders, politieke leiders zijn slecht, bezetting, verzetsstrijders, mensen gaan dood.
Zo geredeneerd is het dus ook geen probleem om alle Palestijen af te maken. Ach, het is wel de makkelijkste oplossing en het beidt de mogelijkheid om de TV-Journaal weer te vullen met ander nieuws.
pi_17883671
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef schatje het volgende:
bl44t
Jij altijd met je gare gezwam over de Palestijnse authoriteit, welke fucking palestijnse authoriteit?! Arafat zit opgesloten in een gebouw, denk je dat als hij zegt; 'Stoppen met aanslagen', Hamas stopt met aanslagen, vooral na hun geestelijk leider is vermoord? Palestijnse authoriteit heeft geen poot om op te staan. Als de VN gewoon troepen daarheen stuurt en voor vrede zorgt, dat zou een stuk beter zijn. Maar Israel wil dat natuurlijk niet, want dan kunnen ze nu zelf niet eigen rechtertje spelen zonder dat iemand toezicht houdt.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:44:31 #35
88551 Android18
Deadly Beauty
pi_17883673
quote:

[..]

Arafat is een blokkade geweest voor vrede, dat klopt. Dat neemt niet weg dat hij met de rug tegen de muur moest onderhandelen.... Overigens was een verdeeld Jeruzalem best een optie geweest voor de Palestijnen, maar niet zonder dat er ook maar enige goodwill kwam van Israelische zijde...(er is onlangs een onafhankelijk voorstel geweest dat hierin voorziet) Israel heeft zich bijvoorbeeld nooit teruggetrokken uit de bezette gebieden. Natuurlijk hebben ook de radicale elementen in palestina er mede voor gezorgd dat er geen doorbraak kwam, dat is ook duidelijk, maar Israel had de macht hier overheen te stappen en deden dat helaas nooit.

waarom worden er nog steeds Nederzettingen gebouwd op Palestijns gebied in plaats van ontruimd, dan maak je jezelf toch ongeloofwaardig! Waarom worden de Palestijnen nog steeds van alle voorzieningen afgesloten of worden deze vernietigd (zoals de door Nederlandse ontwikkelingshulp gefinancierde haven) Israel laat geen enkel teken van goede wil zien en de Palestijnen voelen zich steeds machtelozer... Israel zorgt er met haar politiek voor dat er niks meer valt te onderhandelen.... Nu de meer gematigde Hamas leiders ook zijn geassasineerd is er helemaal geen controle meer en zal het niet lang duren eer meer radicale elementen aan de macht komen in Palestina.

Jeruzalem ís van Israel omdat zij deze stad gebouwd hebben.... De Palestijnen hadden het alleen eeuwen geleden ingepikt (samen met de rest van het land van Israel). Dus niks verdeeld Jeruzalem!!!
  maandag 22 maart 2004 @ 11:44:49 #36
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883682
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef freud het volgende:

[..]

Ik simplificeer het inderdaad, maar ik denk niet dat dat te ver gaat. Het is inderdaad door meer factoren begonnen, maar het is wel israel als drijvende kracht die het proces in stand heeft gouden denk ik. Maar goed, israel heeft een erg domme move gemaakt nu. Palestijnen zijn al zo gek op martelaren, en het afmaken van gematigde elementen is niet echt slim voor het vredesproces.
Je gaat er van uit dat het vredesproces in het belang van Israel, haar leiders, of haar leger zou zijn. Ik weet niet of dat een correcte veronderstelling is. Bovendien ga je er van uit dat hierdoor het vredesproces belemmerd wordt en ook dat hoeft niet altijd waar te zijn.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:45:24 #37
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_17883687
quote:

[..]

Exact.
Mooi, Sharon kan dus binnenkort ook een kogel verwachten, me dunkt. .
-
pi_17883695
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:42 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Zo geredeneerd is het dus ook geen probleem om alle Palestijen af te maken. Ach, het is wel de makkelijkste oplossing en het beidt de mogelijkheid om de TV-Journaal weer te vullen met ander nieuws.
Slechtste vergelijking ooit, waar haal je zoiets belachelijks vandaan, uit je endeldarm?
  maandag 22 maart 2004 @ 11:46:06 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883702
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef OldJeller het volgende:
Jij altijd met je gare gezwam over de Palestijnse authoriteit, welke fucking palestijnse authoriteit?! Arafat zit opgesloten in een gebouw, denk je dat als hij zegt; 'Stoppen met aanslagen', Hamas stopt met aanslagen, vooral na hun geestelijk leider is vermoord? Palestijnse authoriteit heeft geen poot om op te staan. Als de VN gewoon troepen daarheen stuurt en voor vrede zorgt, dat zou een stuk beter zijn. Maar Israel wil dat natuurlijk niet, want dan kunnen ze nu zelf niet eigen rechtertje spelen zonder dat iemand toezicht houdt.
De liquidatie is een vergelding van de aanslag in Ashot.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:47:13 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883728
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:45 schreef OldJeller het volgende:
Slechtste vergelijking ooit, waar haal je zoiets belachelijks vandaan, uit je endeldarm?
Uit het heilige boek.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:47:31 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17883734
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:40 schreef schatje het volgende:
Ja, alsof hem laten leven wel iets zou uitmaken. Zijn opruiende taal is altijd al hetzelfde geweest. Dus daar zou geen verandering in zijn gekomen. Ik blijf erbij, zolang de Palestijnse Autoriteit niets onderneemt om de zelfmoordaanslagen een halt toe te roepen heeft Israël het recht om zich te verdedigen. Ook de Palestijnen hebben een verantwoordelijkheid. Het wordt eens tijd dat zij dit inzien.

Volgens mij was er helemaal niets over van die man als ik de beelden van CNN mag geloven.

Oh ja, ik ben pro-Palestijns. Ik ben van mening dat zij eerder een eigen Staat krijgen indien zij geweld zouden afzweren.
De palestijnse authoriteit heeft nauwlijks nog macht in palestina , DANKZIJ israel. Ze kunnen de aanslagen wel veroordelen, maar kunnen niks meer afdwingen.. Israel heeft ervoor gezorgd dat er geen politie meer is, dat alle overheidsvoorzieningen in gaza werden vernietigd..

De macht is al een tijdje in handen van Hamas en al-axqsa , deze aanslag zal de invloed van de palestijnse authoriteit nog verder decimeren.... Israel zorgt zelf voor de steeds verder gaande radicalisering in de palestijnse gebieden.. Gevaarlijk is dat door deze aanslag ook veel radicale elementen uit landen als Egypte en JOrdanië gemobiliseerd zullen worden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17883740
Arafat zal binnenkort wel sterven, om het gevaar van een machtsvacuum te verkleinen worden die extremisten 1 voor 1 vast uitgeschakeld.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:50:24 #43
88551 Android18
Deadly Beauty
pi_17883797
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Uit het heilige boek.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:50:35 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17883799
Mooi zou zijn als Arafat en Sharon biede zouden sterfen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17883808
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De liquidatie is een vergelding van de aanslag in Ashot.
Die reply heeft geen verband met wat ik daar postte, wat ijl je?
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Uit het heilige boek.
Ja leuk, verdorven kind.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:51:41 #46
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17883823
quote:

[..]

ja precies!

Ik denk overigens ook dat VN troepen een uitstekende oplossing zouden kunnen bieden... het probleem is dat Israel dat pertinent tegen houdt , indedaad omdat ze dan geen vrije hand meer hebben. Ik denk dan ook dat het tijd wordt dat Israel door de internationale gemeenschap , op straffe van het volledig stoppen van elke financiele steun, gedwongen wordt VN troepen toe te laten.. Helaas zal de joodse lobbie in het Amerikaanse congres daar wel weer een stokje voor steken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_17883836
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mooi, Sharon kan dus binnenkort ook een kogel verwachten, me dunkt. .
Israël is nog steeds een democratie dus als het Israëlische volk voorstander is van een harde lijn dan wordt gewoon een “nieuwe” Sharon gekozen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 22 maart 2004 @ 11:52:34 #48
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883845
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:50 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Die reply heeft geen verband met wat ik daar postte, wat ijl je?
[..]

Ja leuk, verdorven kind.
Ga eens rolstoelknuffelen, uber-pispaal.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:53:29 #49
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883868
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ja precies!

Ik denk overigens ook dat VN troepen een uitstekende oplossing zouden kunnen bieden... het probleem is dat Israel dat pertinent tegen houdt , indedaad omdat ze dan geen vrije hand meer hebben.
Ik denk dat het vinden van VN-troepen ook niet echt snel gebeurd zou zijn.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:54:44 #50
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17883893
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nederland zal hier als redelijk onafhanklijk staand land in dit conflict (met zowel goede banden met de palestijnen ,als Israel) een sleutelrol in kunnen spelen. Ik denk dat Nederlandse troepen bij uitstek geschikt zijn om in dit conflict een leidende rol te hebben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:56:12 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883926
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

ik denk dat het vinden van troepen niet zo moeilijk zal zijn.

het opstellen van een acceptabel mandaat daarentegen ...

of laat ik het anders stellen, het opstellen van een voor Kofi Annan acceptabel mandaat gaat lastig worden, ik kan er zo 1 opstellen waar ik akkoord mee zou gaan
  maandag 22 maart 2004 @ 11:57:27 #52
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17883956
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Nederland zal hier als redelijk onafhanklijk staand land in dit conflict (met zowel goede banden met de palestijnen ,als Israel) een sleutelrol in kunnen spelen. Ik denk dat Nederlandse troepen bij uitstek geschikt zijn om in dit conflict een leidende rol te hebben.
Nee, want de sneuvelbereidheid is nul. Niet-Westerse, niet Islamitische, Niet-anti-Westerse, niet anti-Islamitische en redelijk welvarende landen komen alleen in aanmerking,
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:57:42 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17883963
quote:

[..]

als er 1 land is wat niet onafhankelijk en niet geschikt is om een dergelijke missie te leiden is dan is het NEDERLAND NATUURLIJK! wel.

ik denk meer aan Groot Brittannië ofzo (klinkt raar maar denk er over na)

[ Bericht 1% gewijzigd door sp3c op 22-03-2004 12:07:52 ]
pi_17883996
Niet echt slim van Israel, ze zouden toch in staat moeten zijn om een oude man in een rolstoel op te kunnen pakken en berechten in plaats van laf uit de lucht te liquideren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 22 maart 2004 @ 11:59:06 #55
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17883999
quote:

[..]

En Nederland stelt zich altijd kandidaat. Scandinavische landen zou je uit moeten putten denk ik, Duitsland had een korte tijd een aanbod om soldaten te leveren totdat ze zich realiseerden wat er zou gebeuren als de eerste wehrmacht soldaat een Joodse kolonist doodschiet of een huiszoeking moet gaan uitvoeren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 11:59:18 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884000
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:57 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, want de sneuvelbereidheid is nul. Niet-Westerse, niet Islamitische, Niet-anti-Westerse, niet anti-Islamitische en redelijk welvarende landen komen alleen in aanmerking,
dat is onzin, anders zouden er ook geen troepen in Irak zitten, zouden er geen troepen naar Afghanistan of Eritrea geweest zijn etc. etc.

niemand wil sneuvelen maar het risico is niet onacceptabel, mits de troepen niet gehandboeid en gemuilkorfd worden
  maandag 22 maart 2004 @ 12:00:00 #57
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17884024
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

als er 1 land is wat niet onafhankelijk en niet geschikt is om een dergelijke missie te leiden is dan is het Israel wel.

ik denk meer aan Groot Brittannië ofzo (klinkt raar maar denk er over na)
lees je wel goed? Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:00:31 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884035
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En Nederland stelt zich altijd kandidaat. Scandinavische landen zou je uit moeten putten denk ik, Duitsland had een korte tijd een aanbod om soldaten te leveren totdat ze zich realiseerden wat er zou gebeuren als de eerste wehrmacht soldaat een Joodse kolonist doodschiet of een huiszoeking moet gaan uitvoeren.
Scandinavische landen zijn al uitgeput ... op Finland na misschien dan maar hun leger is strict zelfdefense, die gaan niet naar het buitenland
pi_17884044
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:44 schreef Android18 het volgende:

[..]

Jeruzalem ís van Israel omdat zij deze stad gebouwd hebben.... De Palestijnen hadden het alleen eeuwen geleden ingepikt (samen met de rest van het land van Israel). Dus niks verdeeld Jeruzalem!!!
En maastrich, nijmegen , en heerlen zijn van italie
pi_17884073
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zou hij waarschijnlijk zijn werk doen. De soldaten van vroeger hebben niks met de soldaten van nu. Omdat iedereen elke keer het hand boven het hoofden houdt bij joden/Israel (i.m.v. WOII) kunnen ze met veel dingen wegkomen. Maar nu doen ze ook alleen maar foute dingen, stuur gewoon troepen daarheen. Maar wie wil dat niet... ja, dat weten we allemaal.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:01:57 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884075
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

lees je wel goed?
doe is ff niet zo bijdehand
quote:
Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.
Nederland niet dan???
er wordt intensief samengewerkt op militair technologisch gebied met Israel ... kun je van de Britten niet zeggen, bovendien hoeft er maar 1 Nederlandse militair 1 moslim dood te schieten en ze staan allemaal SREBRENICA SREBRENICA!!! te jammeren
  maandag 22 maart 2004 @ 12:03:32 #62
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884115
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is onzin, anders zouden er ook geen troepen in Irak zitten, zouden er geen troepen naar Afghanistan of Eritrea geweest zijn etc. etc.

niemand wil sneuvelen maar het risico is niet onacceptabel, mits de troepen niet gehandboeid en gemuilkorfd worden
Ik denk dat dat toch van een iets andere vorm is dan peacekeepers naar Israel te sturen. De VS hebben overigens nog goede ervaringen in die regio, begin jaren 80 Libanon.
pi_17884143
De enige effectieve vredesmacht is denk ik een divisie Noord-Koreanen. Die zijn gedisciplineerd, keihard en haten iedereen in gelijke mate. Ze staan ook los van de hele zooi en zijn a-religieus.

Alle andere kandidaten zijn teveel aan een partij gelieerd, incompetent of rennen bij de eerste dode weg.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:05:02 #64
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17884153
Nederland heeft ook goede banden met de palestijnen, altijd al gehad en we hebben toch altijd redelijk neutraal in dit confilct gestaan. Je ziet dat de Nederlandse troepen het in dit soort conflicten ook veel beter doen dan de Amerikaanse, doordat wij de gevoeligheden beter aanvoelen (zie bv. in Irak) We zouden ons bovendien weer geweldig op de kaart kunnen zetten met een grootschalige en succesvolle VN missie in de palestijnse gebieden...

Helaas zal Israel hier wel niet mee accoord gaan..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 22 maart 2004 @ 12:06:12 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17884172
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:01 schreef sp3c het volgende:
doe is ff niet zo bijdehand
Psst, in je post staat dat Israel niet geschikt zou zijn om een vredemissie in Israel te leiden
quote:
Nederland niet dan???
er wordt intensief samengewerkt op militair technologisch gebied met Israel ... kun je van de Britten niet zeggen, bovendien hoeft er maar 1 Nederlandse militair 1 moslim dood te schieten en ze staan allemaal SREBRENICA SREBRENICA!!! te jammeren
Nederland heeft inderdaad een zwaar trauma aan Srebrenica overgehouden waardoor alles op een goudschaaltje wordt afgewogen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:06:49 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884188
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik denk dat dat toch van een iets andere vorm is dan peacekeepers naar Israel te sturen.
ik denk het niet ... dood = dood
quote:
De VS hebben overigens nog goede ervaringen in die regio, begin jaren 80 Libanon.
Nederland zat begin jaren 80 ook in Libanon
pi_17884209
Dit is nog eens lekker wakker worden.

Hulde voor Sharon, als hij dat plein bij die begeafenis nog even napalmt is Hamas helemaal een slag toegebracht.

Het is nu aan de Palestijnen, ze zullen NOOIT winnen.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:08:15 #68
3542 Gia
User under construction
pi_17884221
Geweldig nieuws, dit! En gematigd? De oprichter van de Hamas? De hamas is opgericht om dat soort acties uit te voeren tegen onschuldige mensen. Wat is daar gematigd aan?

En die stomme Arafat geeft ook een lekker signaal af door nationale rouw af te kondigen en deze moordenaar een martelaar te noemen. M.a.w. Arafat staat pal achter de Hamas.
Maar goed, weten we dat ook weer.

En ik beweer helemaal niet dat Israel nu zo goed bezig is, maar zij vallen terroristische doelen aan waarbij soms burgerslachtoffers vallen. De hamas valt doelbewust burgerdoelen aan. Dat vind ik erger. Terroristen mogen van mij allemaal uitgeroeid worden.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:09:27 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884258
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Psst, in je post staat dat Israel niet geschikt zou zijn om een vredemissie in Israel te leiden
erm ... echt niet
quote:
[..]

Nederland heeft inderdaad een zwaar trauma aan Srebrenica overgehouden waardoor alles op een goudschaaltje wordt afgewogen.
dat nog niet eens, er zijn nog steeds moslims die Nederland schijnen te moeten aanklagen voor het drama. alsof we die figuren zelf 1 voor 1 door het hoofd geschoten hebben. Er hoeft maar 1 militair een moslim dood te schieten en elke moslim begint te roepen dat hij partijdig is en yssin zijn opvolger roept een algehele jihad tegen oranda uit
pi_17884273
quote:

[..]

Volledig terecht mijn gezwam. Human Right Watch bevestigt dit alleen maar:
quote:
Is Change Possible during the Intifada?
Some Palestinian leaders told Human Rights Watch they agree that measures are needed to reduce or eliminate human rights violations and strengthen the justice system, but that such reforms are not possible while the heightened conflict with Israel and the pressure of Israeli restrictions continue.

On the contrary, Human Rights Watch believes that the PA can and should take practical steps now, even in the middle of this crisis, to ensure justice and build an effective and independent Palestinian justice system.
Dit naar aanleiding van het volgende:
quote:
However, when the current Intifada began, the PA released most of the detainees it was then holding from these groups, despite concern that some may have been responsible for attacks on Israeli civilians.1 Clearly, as civilians may never be targeted for attack even in situations of armed conflict or occupation, if the PA has evidence that any past or present detainees or others have committed violent offences against Israeli or other civilians, it should bring them to justice for these acts in accordance with international fair trial standards.

Some of the detainees released at the start of the current Intifada, as well as other Palestinian militants or critics, have been briefly redetained and released periodically during the past year, usually following armed Palestinian attacks against Israelis. Most recently, in September and October 2001, the PA again began arresting alleged planners or perpetrators of armed attacks against Israeli citizens.2 These arrests followed heightened pressure from Israel for the PA to clamp down on those responsible for carrying out suicide bomb attacks and other violence against members of the Israeli Defense Forces and Israelis.
http://www.hrw.org/reports/2001/pa/isrpa1101.htm#P90_3059

En dan heb ik nog maar niet over die BBC docu waarin naar voren kwam dat Arafat de Al Aqsa brigade een hand boven het hoofd houdt.
quote:
Close links between Mr Arafat's political faction Fatah and al-Aqsa are also discovered by the programme. One local Fatah leader in the West Bank town of Jenin says that the al-Aqsa group is the military wing of his organisation and that Mr Arafat is the overall leader of both the political and military arms.

"Fatah has two sections: a military wing, led by the military and a political wing, led by politicians. But there is no difference between Fatah and the al-Aqsa Martyrs' Brigades," a leader of Fatah in the Jenin refugee camp tells Correspondent.

Asked if al-Aqsa would formally end hostilities with Israeli if asked to by Mr Arafat, Zakaria Zubaydi, the leader of the group in Jenin says:

"Of course. But he won't order us to do this until Israel stops the assassinations."

He adds: "When Arafat calls for a ceasefire, we will respect his decision and stop."
  maandag 22 maart 2004 @ 12:11:15 #71
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17884303
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

erm ... echt niet
pi_17884317
Niet zo'n snuggere actie van Israël, maar dat zijn we wel van ze gewend.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:12:17 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884335
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nederland heeft ook goede banden met de palestijnen, altijd al gehad en we hebben toch altijd redelijk neutraal in dit confilct gestaan. Je ziet dat de Nederlandse troepen het in dit soort conflicten ook veel beter doen dan de Amerikaanse, doordat wij de gevoeligheden beter aanvoelen (zie bv. in Irak) We zouden ons bovendien weer geweldig op de kaart kunnen zetten met een grootschalige en succesvolle VN missie in de palestijnse gebieden...

Helaas zal Israel hier wel niet mee accoord gaan..
dat Nederland geld probeert te verdienen aan de Palestijnen wil niet zeggen dat Nederland onafhankelijk is in het conflict, nooit geweest ... veel Centurions waar Israel (als het goed is) nog steeds mee rond rijd door de bezette gebieden zijn door Nederland aan Israel geschonken

Nederland is niet groot genoeg om hieraan mee te doen, iig niet in een leidinggevende rol, de hrms Rotterdam en een amphibische mariniers eenheid is genoeg
pi_17884385
Al met al kan ik zeggen dat dit gewoon het domste is wat Israel had kunnen doen. Hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Ik dacht dat ze wel wat slimmer zouden zijn. Deze meneer mag dan geen lieverdje zijn geweest, door zijn dood wordt ie nu half ge-eerd door Palestijnen wat hen alleen maar nog meer kracht geeft om te vechten. Je kon het aflezen aan de gezichten van de Palestijnen, echt je hebt nu 10.000 extra terroristen geschapen met 1 dode.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17884426
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat Nederland geld probeert te verdienen aan de Palestijnen wil niet zeggen dat Nederland onafhankelijk is in het conflict, nooit geweest ... veel Centurions waar Israel (als het goed is) nog steeds mee rond rijd door de bezette gebieden zijn door Nederland aan Israel geschonken

Nederland is niet groot genoeg om hieraan mee te doen, iig niet in een leidinggevende rol, de hrms Rotterdam en een amphibische mariniers eenheid is genoeg
Men kan daar beter islamitische troepen stationeren, van een land dat zich niet zo veel inmengt met het conflict, Mauritanie ofzo
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2004 @ 12:16:35 #76
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884445
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Al met al kan ik zeggen dat dit gewoon het domste is wat Israel had kunnen doen. Hoe halen ze het in hun hoofd zeg. Ik dacht dat ze wel wat slimmer zouden zijn. Deze meneer mag dan geen lieverdje zijn geweest, door zijn dood wordt ie nu half ge-eerd door Palestijnen wat hen alleen maar nog meer kracht geeft om te vechten. Je kon het aflezen aan de gezichten van de Palestijnen, echt je hebt nu 10.000 extra terroristen geschapen met 1 dode.
quote:
Je gaat er van uit dat het vredesproces in het belang van Israel, haar leiders, of haar leger zou zijn. Ik weet niet of dat een correcte veronderstelling is.
pi_17884468
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

lees je wel goed? Ik heb het over Nederland in een leading role... GB zal teveel worden gezien als pro-Israel waarschijnlijk.
Nederland staat toch ook bekend als zwaar pro Israel? We werden niet voor niets geboycot in de jaren 70 door de oliestaten.

Edit: En dit kabinet staat ook niet echt bekend als vriendelijk voor moslims.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:17:42 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884476
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men kan daar beter islamitische troepen stationeren, van een land dat zich niet zo veel inmengt met het conflict, Mauritanie ofzo
mwah latijns amerikaanse troepen onder britse leiding lijkt me voldoende

de britten houden zich nogal afzijdig in het conflict en bekritiseren beide partijen regelmatig
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 12:18:37 #79
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17884501
Erg goed punt kaalhei. Maar in de media wordt het vredesproces wel omschreven als gunstig voor israel. Belangrijk puntje imo. Waarom zou de pers het alternatief niet belichten?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17884511
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Volledig terecht mijn gezwam. Human Right Watch bevestigt dit alleen maar:
[..]

Dit naar aanleiding van het volgende:
[..]

http://www.hrw.org/reports/2001/pa/isrpa1101.htm#P90_3059

En dan heb ik nog maar niet over die BBC docu waarin naar voren kwam dat Arafat de Al Aqsa brigade een hand boven het hoofd houdt.
[..]
Zoals Amerika, Israel het hand boven het hoofd houdt? Wordt HRW gefinancieerd door Israel of is de direct toevallig Goldstein o.i.d.
Hamas is aansprakelijk voor vele aanslagen, dit ging over Al Aqsa brigade, maar stopt Hamas wanneer Arafat hierom vraagt?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:19:16 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884520
wat heeft Israel te winnen met een voortdurende oorlog?
pi_17884537
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En de trein kan ook al niet meer, .
Helaas, vliegen is ook uit den boze.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:20:46 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884565
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:19 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Helaas, vliegen is ook uit den boze.
nee nee de vliegtuigen zijn veilig, dankzij de security-ranger-special-forces-met-een-soort-karate-guys
pi_17884570
quote:

[..]

Exact.
Dan mag Sharon ook. Hij verspreidt haat alsof het snoepjes zijn.
Ik heb liever dat men vraagt waarom ik geen standbeeld heb, dan dat ze vragen waarom er een standbeeld van me staat.
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 12:22:00 #85
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17884597
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:19 schreef sp3c het volgende:
wat heeft Israel te winnen met een voortdurende oorlog?
Een reden om amerika qua wapens en technologie om steun te vragen, vergroot defensiebudget, reden om de palestijnen af te zonderen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17884600
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:16 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

[..]

Ik ga daar helemaal niet vanuit. Vrede kan je alleen maar hebben indien 2 partijen ermee instemmen. Maar met zulke acties kom je niet eens tot onderhandelen, er zal alleen maar meer geweld ontstaan wat vrede nog verder weg brengt. Israel schiet zich hier in haar eigen voet.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2004 @ 12:22:33 #87
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884612
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef freud het volgende:
Erg goed punt kaalhei. Maar in de media wordt het vredesproces wel omschreven als gunstig voor israel. Belangrijk puntje imo. Waarom zou de pers het alternatief niet belichten?
Omdat dat suggestief zou zijn en niet zou passen in objectieve media. Vergeet niet dat Sharon's beleid gestoeld is op een harde aanpak van het terrorisme. Er kan(!!!) echter de situatie ontstaan dat Sharon geen prikkel meer heeft om het terrorisme constructief te bestrijden: Houdt het terrorisme op dan is Sharon geslaagd maar tegenlijkertijd werkeloos. Gaat het terrorisme door dan kan men zeggen dat Sharon's beleid faalt maar aan de andere kant sluit het de mogelijkheid van een vreedzame oplossing grotendeels uit waardoor alleen het beleid van Sharon uitgevoerd kan worden.
pi_17884640
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

"Gefinancieerd door Israël of is de direct toevallig Goldstein o.i.d.??"

Nee, hun kritiek op Israël is ook niet mals. Wel leuk, als het niet in het straatje past gaat het altijd die tour op. Je kan ook gewoon zelf een kijkje op die site nemen; http://www.hrw.org/

En normaal quoten svp, zie http://forum.fok.nl/topic/158282

-edit: al gedaan zie ik.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:24:51 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884670
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:22 schreef freud het volgende:

[..]

Een reden om amerika qua wapens en technologie om steun te vragen, vergroot defensiebudget, reden om de palestijnen af te zonderen.
dat geld krijgen ze zowieso wel, ik denk dat ze het liever aan zaken besteden die meer dan 1 maal gebruikt kunnen worden (niet ontploffen dus). De economische economie (ook de wapenindustrie) is een stuk beter af zonder oorlog met de Palestijnen

met het af zonderen van de palestijnen schiet Israel weinig op ... ja je treitert ze een beetje maar het is nogal altijd liever een goede buur dan een verre vriend, nu hebben ze geen enkele goede buur
  FOK!fotograaf maandag 22 maart 2004 @ 12:25:57 #90
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17884693
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat geld krijgen ze zowieso wel, ik denk dat ze het liever aan zaken besteden die meer dan 1 maal gebruikt kunnen worden (niet ontploffen dus). De economische economie (ook de wapenindustrie) is een stuk beter af zonder oorlog met de Palestijnen

met het af zonderen van de palestijnen schiet Israel weinig op ... ja je treitert ze een beetje maar het is nogal altijd liever een goede buur dan een verre vriend, nu hebben ze geen enkele goede buur
Ik denk dat de hardliners toch anders denken. Ik ben het met je eens, maar de regerende groep daar denkt niet zo denk ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_17884694
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Hamas is aansprakelijk voor vele aanslagen, dit ging over Al Aqsa brigade, maar stopt Hamas wanneer Arafat hierom vraagt?
Wat boeit dat nou?? Een pot nat. Het enige verschil is dat de Al Aqsa brigade altijd met aanslagen komt als er bestand is.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:26:36 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884705
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Omdat dat suggestief zou zijn en niet zou passen in objectieve media. Vergeet niet dat Sharon's beleid gestoeld is op een harde aanpak van het terrorisme. Er kan(!!!) echter de situatie ontstaan dat Sharon geen prikkel meer heeft om het terrorisme constructief te bestrijden: Houdt het terrorisme op dan is Sharon geslaagd maar tegenlijkertijd werkeloos. Gaat het terrorisme door dan kan men zeggen dat Sharon's beleid faalt maar aan de andere kant sluit het de mogelijkheid van een vreedzame oplossing grotendeels uit waardoor alleen het beleid van Sharon uitgevoerd kan worden.
de Premier onder wie de oorlog met de Palestijnen beeindigd wordt die hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken ... en zijn achterkleinkinderen ook niet meer zo erg zal hij vereert worden.

dat is net zoiets als een Nederlandse premier die het begrotingstekort wegwerkt
pi_17884713
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:23 schreef schatje het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon zelf een kijkje op die site nemen; http://www.hrw.org/

En normaal quoten svp, zie http://forum.fok.nl/topic/158282
Ja er ging wat fout.
Het ligt er natuurlijk ook aan welke bronnen jij raadpleegt. Als je andere sites bezoekt lees je voor over het Israelische leed, weer andere sites vertellen je dingen over het Palestijnse leed, andere sites zijn iets meer voor de ene partij dan de andere. Je moet altijd meerdere bronnen raadplegen om geloofwaardig te zijn.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:27:26 #94
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884728
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:24 schreef sp3c het volgende:
Uiteraard, de economische economie is heel belangrijk.
quote:
Ach, die hebben ze nooit gehad dus wat dat betreft is het geen verlies.
pi_17884734
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

de Premier onder wie de oorlog met de Palestijnen beeindigd wordt die hoeft de rest van zijn leven niet meer te werken ... en zijn achterkleinkinderen ook niet meer zo erg zal hij vereert worden.

Onmogelijk dus.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2004 @ 12:28:03 #96
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17884738
Deze manier van "terreurbestrijding" zorgt alleen maar voor meer terreur.

Je ka het vergelijken met het doodtrappen van een kakkerlak. Voor elke dode krijg je er 100 terug.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:28:11 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884744
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:25 schreef freud het volgende:

[..]

Ik denk dat de hardliners toch anders denken. Ik ben het met je eens, maar de regerende groep daar denkt niet zo denk ik.
nee die denken dat er nooit vrede kan komen met die figuren en dat je er druk op moet houden omdat ze anders al je steden platleggen.

'geef de palestijnen een vinger en ze blazen je hele hand eraf' zoiets

wil niet zeggen dat ze geen vrede willen hebben
pi_17884764
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ja er ging wat fout.
Het ligt er natuurlijk ook aan welke bronnen jij raadpleegt. Als je andere sites bezoekt lees je voor over het Israelische leed, weer andere sites vertellen je dingen over het Palestijnse leed, andere sites zijn iets meer voor de ene partij dan de andere. Je moet altijd meerdere bronnen raadplegen om geloofwaardig te zijn.
Tuurlijk, Human Right Watch is van de dezelfde stempel als Amnesty hoor .

Maar goed, blijf maar ontkennen .
  maandag 22 maart 2004 @ 12:29:31 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884771
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

De enige manier om vrede met alle Palestijnen te sluiten is je als Israel de Middellandse zee in te laten drijven. Drijvend in de zee hoef je inderdaad niet meer te werken maar of je je volk voor nageslacht kan zorgen weet ik niet.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:29:36 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884774
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:27 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Uiteraard, de economische economie is heel belangrijk.
hey het is vroeg ... loop me nu niet allemaal op mijn typo's te fok!ken!!!
quote:
[..]

Ach, die hebben ze nooit gehad dus wat dat betreft is het geen verlies.
mjah maar winst heb je er ook niet aan, als Sharon bij de volgende verkiezingen nix heeft te tonen behalve een escalerend conflict kan hij ook gewoon zijn bullen bij elkaar pakken
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:30:17 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884780
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De enige manier om vrede met alle Palestijnen te sluiten is je als Israel de Middellandse zee in te laten drijven. Drijvend in de zee hoef je inderdaad niet meer te werken maar of je je volk voor nageslacht kan zorgen weet ik niet.
dan komen die idioten er achterna gezwommen want al het land van Israel is van hun

edit: net een soort zeemijnen eigenlijk, misschien kunnen we onze oude Alkmaar klasse dan aan Israel verkopen dan kunnen ze er wat tegenaan varen
pi_17884787
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Amnesty richt haar pijlen meer op de mensenrechtenschendingen van Israel.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2004 @ 12:31:03 #103
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884798
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Je ka het vergelijken met het doodtrappen van een kakkerlak. Voor elke dode krijg je er 100 terug.
Als je gekozen bent omdat je een goede kakkerlakkenbestrijder bent, moet je er niet voor zorgen dat alle kakkerlakken kapot gaan: dan heb je geen werk meer.
pi_17884802
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:25 schreef schatje het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou?? Een pot nat. Het enige verschil is dat de Al Aqsa brigade altijd met aanslagen komt als er bestand is.
Maar je moet ook toegeven dat Israel blijft moorden, ook als er al 3 weken geen aanslag van de Palestijnen is geweest. Ze escaleren de boel zelf, om vervolgens daarna hun hele leger in opperste staat van paraatheid te brengen.

Men moet gewoon toegeven en inzien dat Israel ook maar 1 doel heeft.

Alle Palestijnen opruimen. Sharon heeft zelf ook vaak zat bestanden gebroken, gemoord, opgejaagd en gedreigd. Nu komt de volgende misdrijf...het opsluiten van een volk.
pi_17884819
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat vindt ik toch zo'n kinderachtige post.. de enige manier om vrede te sluiten met de Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden...
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 22 maart 2004 @ 12:32:19 #106
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884827
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan komen die idioten er achterna gezwommen want al het land van Israel is van hun

edit: net een soort zeemijnen eigenlijk, misschien kunnen we onze oude Alkmaar klasse dan aan Israel verkopen dan kunnen ze er wat tegenaan varen
Thou speak in riddles.....
  maandag 22 maart 2004 @ 12:33:35 #107
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17884852
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat vindt ik toch zo'n kinderachtige post.. de enige manier om vrede te sluiten met de Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden...
De enige manier om vrede te sluiten met alle Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden of te verdrijven.
pi_17884866
ach toen ik dit nieuws vanaochtend zag betrapte ik mij op de gedachte " hehe eindellijk"
pi_17884875
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Amnesty vind ik zijn goede en slechte kanten hebben, dat ze b.v. de doodstraf willen afschaffen vind ik maar niks. HRW, Amnesty, één pot nat.
quote:
Ik blijf objectief, and I'll never give in!
  maandag 22 maart 2004 @ 12:36:47 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_17884909
Ze hebben hem goed geraakt.
Die rolstoel is weinig meer van over

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_17884919
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De enige manier om vrede te sluiten met alle Israeliers is om alle Palestijnen uit te moorden of te verdrijven.
Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:37:44 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884931
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:32 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Thou speak in riddles.....
hey jij begint over het in zee schuiven van Israel

De Alkmaar klasse bestaat uit mijnenvegers waar de marine er een paar van gaan afstoten, de Palestijnen willen heel Israel dus die zwemmen er achterna als je het in zee schuift met Explosiven om de nek (of op hun hoofd om het droog te houden), net zeemijnen, Israel heeft geen mijnenvegers voor zover ik weet dus kunnen we die van ons eindelijk is ergens kwijt.

maja je kunt Israel niet in zee schuiven want de Italianen willen op illegalen in hun wateren gaan schieten
pi_17884934
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:36 schreef SeLang het volgende:

[afbeelding]
Van de onschuldige mensen die daar toevallig liepen ook niet.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:39:17 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17884951
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:36 schreef SeLang het volgende:

[afbeelding]
het valt me nog mee, ik dacht dat ze dr een raket op hadden geschoten
pi_17884980
quote:
Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen
???????
en varkens zullen ooit vliegen
pi_17885000
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:40 schreef CANARIS het volgende:

[..]

???????
Is dat alles wat je kunt zeggen? Ik denk dat de kolonisten inderdaad maar weer eens terug moeten gaan naar Israel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17885024
Ik denk dat de kolonisten inderdaad maar weer eens terug moeten gaan naar Israel.

??????
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:43:54 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885055
ik denk dat de oorlog daar niet mee ophoud maar idd ze moeten oprotten, extremisten aan beide kanten maken het conflict alleen maar erger
pi_17885068
a sorrie ik begrijp je.
Ja dat denk ik ook. Ik denk echter dat jij een minderheid binnen de Moslim wereld vertegenwoordigt.
de overgrote meerheid enn zo ook Oldjeller, heeft het over het opdoeken van de staat israel en het terug sturen van alle mensen die na 1948 zijn gekomen.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:44:41 #120
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17885071
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:40 schreef CANARIS het volgende:

[..]

???????
En toch werkt dat spreekwoord niet in het nederlands

Maar de meeste omringende landen hebben wel door dat de grenzen van 1948 niet echt haalbaar zijn, die van 67 echter wel, maar ook dat doet Israel niet.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:45:34 #121
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17885098
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Van de onschuldige mensen die daar toevallig liepen ook niet.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bovendien kon iedereen die om hem heen liep wel indenken dat ze een bijzonder groot risico liepen.
pi_17885128
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:44 schreef CANARIS het volgende:
a sorrie ik begrijp je.
Ja dat denk ik ook. Ik denk echter dat jij een minderheid binnen de Moslim wereld vertegenwoordigt.
de overgrote meerheid enn zo ook Oldjeller, heeft het over het opdoeken van de staat israel en het terug sturen van alle mensen die na 1948 zijn gekomen.
Neuh onzin, ik ben zeker geen minderheid. De moslimwereld is gigantisch en de arabische wereld vertegenwoordigd maar 20% van de moslims. Het overgrote deel van de arabieren heeft niets tegen Israel, mits het zich aan een bepaalde grenslijn houdt. Sommige landen hebben zich er al bij neergelegd dat Israel er nu is en dat men er niets meer tegen kan doen. Zoals Egypte en Jordanie, die hebben al vrede gesloten met Israel. De meeste arabieren hebben alleen een verschrikkelijke hekel aan zionisme.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17885149
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:45 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waar gehakt wordt vallen spaanders. Bovendien kon iedereen die om hem heen liep wel indenken dat ze een bijzonder groot risico liepen.
]
Uhm, hij kwam net uit een moskee, dan is het niet zo gek dat er mensen omheen lopen.. Je moet er toch ooit uit?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17885165
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
Al met al kan ik zeggen dat dit gewoon het domste is wat Israel had kunnen doen.
Yassin laten leven en alle andere Palestijnen doden was dus slimmer geweest ?
pi_17885199
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:48 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Yassin laten leven en alle andere Palestijnen doden was dus slimmer geweest ?
Het is daar altijd oog om oog, dus uberhaupt geen geweld is het beste. Die gast had bijna een natuurlijke dood gehad. Hem laten schrikken was al voldoende voor een hartstilstand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17885253
Ja, het was een terrorist en zijn dood is alleen maar toe te juichten. Ik vraag mij alleen af of dit wel zo verstandig was, hoewel de vrede tijdens zijn leven nou ook niet echt dichterbij kwam.

Dat alle groeperingen oproepen tot wraak en dood en verderf is niets meer dan retoriek. Zulke dingen hebben ze eerder gezegd, maar het is gewoon zo dat ze nauwelijks iets kunnen doen tegen Israël, dat blijkt wel uit het minimale aantal zelfmoordaanslagen van de laatste tijd.

Amerika zou nu ook doelwit zijn. Leuk, maar ze hebben al eerder Amerikanen opgeblazen en van vriendschap was geen sprake. Ik zou er niet te veel aan tilllen.

Arafat heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd. Typisch, .
  maandag 22 maart 2004 @ 12:52:56 #127
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_17885263
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neuh onzin, ik ben zeker geen minderheid. De moslimwereld is gigantisch en de arabische wereld vertegenwoordigd maar 20% van de moslims. Het overgrote deel van de arabieren heeft niets tegen Israel, mits het zich aan een bepaalde grenslijn houdt. Sommige landen hebben zich er al bij neergelegd dat Israel er nu is en dat men er niets meer tegen kan doen. Zoals Egypte en Jordanie, die hebben al vrede gesloten met Israel. De meeste arabieren hebben alleen een verschrikkelijke hekel aan zionisme.
In Egypte en Jordanië heersen door de VS kunstmatig aan de macht gehouden dictaturen die in ruil voor veel geld de bevolking onderdrukken en zich niet bemoeien met Israel... Als hier verandering inkomt (en dat risico wordt met de huidige ontwikkelingen steeds groter) ontploft het kruitvat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:53:45 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885275
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is daar altijd oog om oog, dus uberhaupt geen geweld is het beste. Die gast had bijna een natuurlijke dood gehad. Hem laten schrikken was al voldoende voor een hartstilstand.
mjah dan had Israel ook wel de schuld gekregen.

dan wastie vergiftigd of hard geschrokken van de explosies of wat dan ook
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 12:55:37 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885315
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef Monidique het volgende:
Ja, het was een terrorist en zijn dood is alleen maar toe te juichten. Ik vraag mij alleen af of dit wel zo verstandig was, hoewel de vrede tijdens zijn leven nou ook niet echt dichterbij kwam.

Dat alle groeperingen oproepen tot wraak en dood en verderf is niets meer dan retoriek. Zulke dingen hebben ze eerder gezegd, maar het is gewoon zo dat ze nauwelijks iets kunnen doen tegen Israël, dat blijkt wel uit het minimale aantal zelfmoordaanslagen van de laatste tijd.

Amerika zou nu ook doelwit zijn. Leuk, maar ze hebben al eerder Amerikanen opgeblazen en van vriendschap was geen sprake. Ik zou er niet te veel aan tilllen.

eigenlijk zou dit het perfecte moment zijn om arafat ook voor eens en voor altijd uit die toilet die er nog van zijn kantoor over is te schieten.

de stemming onder de palestijnen kan er toch niet minder op worden momenteel
pi_17885356
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

eigenlijk zou dit het perfecte moment zijn om arafat ook voor eens en voor altijd uit die toilet die er nog van zijn kantoor over is te schieten.

de stemming onder de palestijnen kan er toch niet minder op worden momenteel
Nee? Wat dacht je van de kans dat de onrust overslaat op omliggende arabische landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17885381
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee? Wat dacht je van de kans dat de onrust overslaat op omliggende arabische landen.
Dat is al gebeurt en met de dood van Yassin zal er veel steun van buitenaf erop af komen. Weer een nieuwe trainingskamp voor AQ erbij.
  maandag 22 maart 2004 @ 12:59:08 #132
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17885384
quote:

[..]

Het westen heeft voldoende troepen in de regio.
pi_17885386
O, wat een heerlijk nieuws. Saruman eindelijk verslagen. EN VERDIEND!!! Dat is je straf....
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:01:55 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885446
quote:

[..]

zie ik niet gebeuren, diegenen die daar aan de macht zijn willen geen nieuwe oorlog met Israel en diegenen die met arafat sympathiseren zullen ongetwijfeld nu ook wel de straat op gaan vanwege de dood van sheikerklaas
  maandag 22 maart 2004 @ 13:02:37 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_17885457
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Amnesty richt haar pijlen meer op de mensenrechtenschendingen van Israel.
Gelul.

Enkele raporten van Human Right Watch:

Israel: West Bank Barrier Violates Human Rights

Israel: Stop Using Flechettes in Gaza

Gaza: IDF House Demolition Injures Refugees

Israeli Airstrike on Crowded Civilian Area Condemned

Israel: Cuts in Child Allowance Discriminate Against Palestinian Arab Children

Misschien is het handig als je eerst de feiten kent en dan pas gaat oordelen.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:03:50 #136
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_17885476
"This war is sponsored by Israel"
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_17885487
Er moet niet zo over gezeurd worden, het was nu eenmaal de wil van Allah.
gratis en voor niet
pi_17885580
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:55 schreef sp3c het volgende:
Kennelijk gaan er stemmen op.
quote:
Israel Radio is reporting that Prime Minister Ariel Sharon was involved in the counter-terrorism strike against Hamas leader Yassin, adding he was in his Shikmim Farm ‘tower’ personally supervising the operation.

The initial reaction from cabinet ministers is one of approval, with some calling on the prime minister to now actualize the cabinet decision to oust Yasser Arafat.
http://www.israelnn.com/news.php3?id=59811
  maandag 22 maart 2004 @ 13:11:26 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_17885635
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef Monidique het volgende:
Ja, er is niet eens een natie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_17885655
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:37 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Alle kolonisten allemaal terugsturen waar ze vandaan kwamen, hebben er niks te zoeken. Oorspronkelijke joden die voor 1948 daar woonden/familie ervan mogen blijven. Bezetting opheffen. Joden en Palestijnen leven weer in harmonie als vroeger, voor WOII. Lelijke rode kolonisten mogen weer onder de steen kruipen waar ze vandaan kwamen.
Die kwamen dus voornamelijk uit europa. Of heb je dan opeens geen plaats voor die zielige mensen
pi_17885666
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:11 schreef speknek het volgende:
Misschien wel een natie, maar geen staat.
pi_17885691
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:12 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Die kwamen dus voornamelijk uit europa. Of heb je dan opeens geen plaats voor die zielige mensen
Dat gezever over bezetting vind ik een beetje raar als de meeste Israëliërs in Israël zijn geboren en de meeste Palestijnen in Palestina.
pi_17885698
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

In Egypte en Jordanië heersen door de VS kunstmatig aan de macht gehouden dictaturen die in ruil voor veel geld de bevolking onderdrukken en zich niet bemoeien met Israel... Als hier verandering inkomt (en dat risico wordt met de huidige ontwikkelingen steeds groter) ontploft het kruitvat.
Daar gaan we weer. "Als X gebeurt zal de Arabische Furie niet te stoppen zijn !". Net als toen Afghanistan aangevallen werd, er tijdens de Ramadan doorgebombardeerd werd, toen Irak werd aangevallen, toen Saddam opgepakt werd, toen Jeningrad gebeurde, toen Sharon de Tempelberg gezocht, toen Arafat in zijn hok werd opgesloten en ga zo maar door.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:14:44 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885714
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:11 schreef speknek het volgende:

[..]

arafat is een nazi
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:15:42 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885729
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kennelijk gaan er stemmen op.
[..]

http://www.israelnn.com/news.php3?id=59811
ik ben voor
pi_17885845
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Israël is nog steeds een democratie dus als het Israëlische volk voorstander is van een harde lijn dan wordt gewoon een “nieuwe” Sharon gekozen.
zo gaat het licht branden? Een nieuwe sheikh Yassine komt er ook aan
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:23:07 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885883
mjah maar de reputatie zijn ze kwijt en dat is in die contreien nog altijd belangrijker dan een titel.

waarschijnlijk komen er wel 2 of 3 of 10 en gaan ze onderling in de clinch
  maandag 22 maart 2004 @ 13:24:20 #148
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17885906
Daar is Israel weer met haar politiek afgeleid van kinderen die in een zandbak spelen.

Echt enorm slim om op deze manier de veiligheid van je burgers zeker te willen stellen. Deze mensen horen geen land te leiden, ze stellen de levens van de halve wereldbevolking bloot aan gevaar. En volledig ten onrechte en zonder enige lange termijn visie.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:26:11 #149
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17885948
de halve wereldbevolking?

er woont nog geen 10 miljoen mensen in die gebieden
pi_17886008
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:23 schreef sp3c het volgende:
mjah maar de reputatie zijn ze kwijt en dat is in die contreien nog altijd belangrijker dan een titel.

waarschijnlijk komen er wel 2 of 3 of 10 en gaan ze onderling in de clinch
Zijn opvolger is al bekend
pi_17886013
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:26 schreef sp3c het volgende:

De Eeuwige Jood zit overal, besef dat dan toch.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:29:28 #152
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886018
quote:

Oke, ietwat overdreven gesteld. Maar ik doelde op de VS bijvoorbeeld waar nu zomaar aanslagengolven kunnen ontstaan.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:29:53 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886023
voorlopig wel ja maar ik sluit niet uit dat er nog wat opvolgers bekend gaan worden
pi_17886029
quote:

Helaas heeft ergens iemand ooit besloten dat de rest van de wereld geen vrede mag hebben totdat de Palestijnen hun zin krijgen.

De Hamas zou nu heel goed aanslagen in Europa kunnen dreigen om te eisen dat Israel geboycot of op andere manieren aangepakt wordt. Aanslagen op Israel en de VS leiden tot vergelding, aanslagen in Europa leveren veel meer op.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:32:25 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886070
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke, ietwat overdreven gesteld. Maar ik doelde op de VS bijvoorbeeld waar nu zomaar aanslagengolven kunnen ontstaan.
geloof je het zelf?

dit roepen ze ook al jaren (Israeli Airforce vliegt Amerikaensche waar) die gasten kunnen het in hun eigen gebieden nog geeneens rooien, laat staan dat ze massaal naar de states toe zwemmen
  maandag 22 maart 2004 @ 13:32:37 #156
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886073
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:30 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Helaas heeft ergens iemand ooit besloten dat de rest van de wereld geen vrede mag hebben totdat de Palestijnen hun zin krijgen.

De Hamas zou nu heel goed aanslagen in Europa kunnen dreigen om te eisen dat Israel geboycot of op andere manieren aangepakt wordt. Aanslagen op Israel en de VS leiden tot vergelding, aanslagen in Europa leveren veel meer op.
Godzijdank heeft Europa zich direct fel afgezet tegen deze aanslag. Die zien ook wel in dat dit zo ongeveer de domste tactiek is die je kunt verzinnen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:33:25 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886088
Wat zegt Balkenende hier eigenlijk over?
  maandag 22 maart 2004 @ 13:34:12 #158
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886110
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

geloof je het zelf?

dit roepen ze ook al jaren (Israeli Airforce vliegt Amerikaensche waar) die gasten kunnen het in hun eigen gebieden nog geeneens rooien, laat staan dat ze massaal naar de states toe zwemmen
Oke, en dat de roep op het aanhalen van banden met Al-Qaeda steeds groter wordt maakt dan zeker ook niks uit..

Nee, ga allemaal maar weer lekker vreemd opkijken als er enorme vergeldingsacties worden uitgevoerd.
pi_17886122
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Die was al bekend met het maken van Hamas.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:34:56 #160
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_17886125
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Je kan het vergelijken met het doodtrappen van een kakkerlak. Voor elke dode krijg je er 100 terug.
"olie op het vuur gooien" heet zoiets
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:37:18 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886183
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:34 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Oke, en dat de roep op het aanhalen van banden met Al-Qaeda steeds groter wordt maakt dan zeker ook niks uit..

Nee, ga allemaal maar weer lekker vreemd opkijken als er enorme vergeldingsacties worden uitgevoerd.
AQ roept bij elke aanslag dat de bezetting van de arme palestijnen door de wrede joden en amerikanen en kapitalistische zionisten een reden is voor de aanslag.

die 2 geiten en 1 paardenkop die Hamas aan AQ toe kan voegen zullen geen zoden aan de dijk zetten
pi_17886258
vertel me eens hoe je deze terreur dan kan stoppen? Israel is al meerdere malen opgehouden met acties tegen de Palestijnen voor besprekingen ed, maar dan zijn er toch weer mensen die aanslagen plegen op bussen...... Vind je het niet logisch dan dat Israel de vredesbesprekingen opschort en weer tegenacties gaat ondernemen?

De Hamas en de Al Aqsa brigade moeten eerst maar eens hun eigen volk onder controle krijgen.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:41:18 #163
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886280
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

AQ roept bij elke aanslag dat de bezetting van de arme palestijnen door de wrede joden en amerikanen en kapitalistische zionisten een reden is voor de aanslag.

die 2 geiten en 1 paardenkop die Hamas aan AQ toe kan voegen zullen geen zoden aan de dijk zetten
Tja, ik begrijp hier persoonlijk niets van. Hetzelfde korte termijn denken als de zogenaamde 'terroristenbestrijders'. Je kweekt met dit soort acties nu eenmaal alleen maar haat. Al was het zo dat de huidige aanslagenbrigades op dit moment te zwak zijn om dergelijke operaties uit te voeren. Je zorgt er zelf alleen maar voor dat die organisaties enorm veel voedingsbodem krijgen en dat elk kind opgroeit met haat jegens Israel en de VS. En uiteindelijk zal die haat in daden omgezet worden.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:41:58 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886296
het eigen volk moet eerst hamas en al aqsa is onder controle zien te krijgen zul je bedoelen.

zij zijn het slachtoffer van hun acties, hoe je het ook wend of keert
  maandag 22 maart 2004 @ 13:42:28 #165
3542 Gia
User under construction
pi_17886306
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dus? Moeten we terroristen maar gewoon laten leven, omdat ze anders wraak nemen? Alsof er anders geen aanslagen gepleegd worden!

En die opvolger? Ook afknallen. Gewoon alle terroristen afknallen, zonder uitzonderingen.
Terrorisme is gewoon altijd fout, omdat dat tegen onschuldigen is gericht.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:43:48 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886332
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, ik begrijp hier persoonlijk niets van. Hetzelfde korte termijn denken als de zogenaamde 'terroristenbestrijders'. Je kweekt met dit soort acties nu eenmaal alleen maar haat. Al was het zo dat de huidige aanslagenbrigades op dit moment te zwak zijn om dergelijke operaties uit te voeren. Je zorgt er zelf alleen maar voor dat die organisaties enorm veel voedingsbodem krijgen en dat elk kind opgroeit met haat jegens Israel en de VS. En uiteindelijk zal die haat in daden omgezet worden.
en dat gebeurt nu niet???

die kinderen gaan zodra ze kunnen kruipen naar de moskee waar ze verteld wordt dat elke Palestijn minstens 12x in zijn leven wordt verkracht door een jood met horens en een staart en varkenspoten en de enige manier om dit te voorkomen is jezelf opblazen ... krijg je van allah nog bakkenvol maagden ook.

fight fire with fire enzo
pi_17886364
'k Ben het met Gia eens
pi_17886376
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

Doe eens niet zo joh. Jij noemt ze 2 geiten en 1 paardekop. Ik noem ze mensen die aanslagen kunnen plegen. Dat kunnen 2 geiten en 1 paardekop echt niet hoor.

Je moet eens weten wat haat kan doen.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:45:33 #169
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886379
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:40 schreef _VoiD_ het volgende:
vertel me eens hoe je deze terreur dan kan stoppen? Israel is al meerdere malen opgehouden met acties tegen de Palestijnen voor besprekingen ed, maar dan zijn er toch weer mensen die aanslagen plegen op bussen...... Vind je het niet logisch dan dat Israel de vredesbesprekingen opschort en weer tegenacties gaat ondernemen?

De Hamas en de Al Aqsa brigade moeten eerst maar eens hun eigen volk onder controle krijgen.
Laat ik er bijzeggen dat ik totaal niet achter Israel sta in deze materie. Ten eerste zijn beide kampen schandalig bezig, al dat geweld moet veroordeeld worden en wie er als eerste begon is een kip en het ei discussie.
Een overheid die de Palestijnen decennia lang discrimineert, als tweederangs burgers behandelt en bovendien met haar vergeldingsacties zorgt dat er honderden zoniet duizenden onschuldige mensen sterven, is voor mij geen overheid. Van zogenaamde fanatieke terroristen verwacht je niets anders, maar van een overheid...

In plaats dat ze de eer eens een keer aan zichzelf houden in plaats van dat die slecht georganiseerde groepen fanatiekelingen dat doen, maar nee.. ze zijn geen haar beter dan die geweldszoekers.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:49:33 #170
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886478
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:42 schreef Gia het volgende:

En die opvolger? Ook afknallen. Gewoon alle terroristen afknallen, zonder uitzonderingen.
Terrorisme is gewoon altijd fout, omdat dat tegen onschuldigen is gericht.
Inderdaad, evenals overheden die stelselmatig tegen onschuldigen het leven zuur maken.

Zo typisch dat mensen die achter deze acties staan anderen ervan beschuldigen laf te zijn, omdat ze niet achter dit in mijn ogen zinloze geweld staan. Wat wil je nou horen? Geweld is de enige optie? Hoe simpel kun je zijn, alsof er nooit eens wat geleerd wordt.

Uiteraard is het vreselijk moeilijk hier een oplossing voor te vinden. Blijkbaar is het niet de moeite waard dan maar meer moeite te ondernemen, maar gewoon tot geweld over te gaan, da's immers gemakkelijker.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:51:38 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886530
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:45 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Doe eens niet zo joh. Jij noemt ze 2 geiten en 1 paardekop. Ik noem ze mensen die aanslagen kunnen plegen. Dat kunnen 2 geiten en 1 paardekop echt niet hoor.

Je moet eens weten wat haat kan doen.
daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het heel weinig mensen zijn, met heel weinig expertise (de ervaren terroristen zijn dood).
pi_17886574
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarmee bedoel ik dus te zeggen dat het heel weinig mensen zijn, met heel weinig expertise (de ervaren terroristen zijn dood).
De ervaren terroristen zijn niet dood. Denk je dat echt? Dat zijn degene die die bommen maken en die gaan echt niet eerst dood.
  maandag 22 maart 2004 @ 13:54:51 #173
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17886614
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ach, Amerika is er momenteel vast wel een paar aan het opleiden hoor, dat hebben ze immers altijd gedaan. Misschien deze keer om in Afghanistan bepalde clans uit te schakelen die niet Amerika-gezind zijn, of in Irak om een speciale eenheid te creeren die in de anonimiteit hun beleid beter op poten kan zetten, wie zal het zeggen...
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:55:43 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886630
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:53 schreef Fokslet het volgende:

[..]

De ervaren terroristen zijn niet dood. Denk je dat echt? Dat zijn degene die die bommen maken en die gaan echt niet eerst dood.
toch wel ... die krijgen raketten op hun dak

het is geen toeval dat steeds meer palestijnen zomaar midden in de woestijn ontploffen voor ze uberhaupt een jood zijn tegengekomen
pi_17886641
Het was hoe dan ook een domme zet van israel en ze halen zich weer een hoop onnodig gezeik op de hals. Maargoed, die oorlog stopt toch niet voor 1 van de beide partijen compleet is uitgeroeid, dus hoe sneller hoe beter, blaas elkaar fijn op en laat het over zijn.
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 13:56:18 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886645
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ach, Amerika is er momenteel vast wel een paar aan het opleiden hoor, dat hebben ze immers altijd gedaan. Misschien deze keer om in Afghanistan bepalde clans uit te schakelen die niet Amerika-gezind zijn, of in Irak om een speciale eenheid te creeren die in de anonimiteit hun beleid beter op poten kan zetten, wie zal het zeggen...
lol
pi_17886658
Je ziet nu die beelden van Palestijnse "zomerkampen". Schakel die uit en je hebt al wat gewonnen. Schakel ook de leiders uit, zodat de organisatie uit elkaar valt. Sluit de smokkeltunnels. Pak de bommenmakers op.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:01:43 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886771
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:56 schreef Monidique het volgende:
Je ziet nu die beelden van Palestijnse "zomerkampen". Schakel die uit en je hebt al wat gewonnen. Schakel ook de leiders uit, zodat de organisatie uit elkaar valt. Sluit de smokkeltunnels. Pak de bommenmakers op.
was het maar zo simpel

zodra je zo'n kamp binnenrijd beginnen ze te schieten, zodra er 5 doden vallen moeten ze weer terug want dan noemt Amnesty het een massaslachting ... kunnen ze het volgende dag weer proberen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:02:23 #179
87527 Masker
Behind...
pi_17886782
Een ervaren terrorist die zichzelf opblaast is sowieso niet ervaren, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze niet gevaarlijk zijn. En daar lopen d'r genoeg van rond.
Don't look behind if you don't know what it is...
pi_17886792
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch wel ... die krijgen raketten op hun dak

het is geen toeval dat steeds meer palestijnen zomaar midden in de woestijn ontploffen voor ze uberhaupt een jood zijn tegengekomen
Dat is gewoon kwats wat je zegt. Degene die aangevallen worden in Gaza zijn degene die bekend zijn bij Israel. Niets of niemand weet of hun de bommen hebben gemaakt. Ook het feit wat je zegt dat de bommen eerder afgaan dan gepland is ook kwats. Er kan er vast wel eentje afgaan, maar iedereen weet inmiddels al wel dat de rest doel hebben gevat.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:03:02 #181
65476 pachito
neniemor eid snegnoj erar
pi_17886798
Israel is met een keizersnede ter wereld gekomen, als ze zo door blijven gaan zal hetzelfde gebeuren als al een paar keer in de wereld geschiedenis is gebeurt ze zullen worden vervolgt
Tot in lengte der dagen en ook hun bondgenoten.

Ze denken dat ze superieur zijn maar dat is echt niet zo, wie zijn zij om deze tereurdaden uit te voeren. slechter dan de Palestijen in mijn optiek maar daar zullen anderen anders over denken...

Kortom wij zullen nog lang van deze ellende kunnen blijven " genieten "

Waarom?
pi_17886813
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:56 schreef Monidique het volgende:
En rol Israel op?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:04:00 #183
87527 Masker
Behind...
pi_17886824
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

was het maar zo simpel

zodra je zo'n kamp binnenrijd beginnen ze te schieten, zodra er 5 doden vallen moeten ze weer terug want dan noemt Amnesty het een massaslachting ... kunnen ze het volgende dag weer proberen.
1 plane 2 rule them all:: Voor Israel geen probleem. Gewoon een B52 Bommenwerper erboven.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:04:55 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886846
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:02 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Dat is gewoon kwats wat je zegt. Degene die aangevallen worden in Gaza zijn degene die bekend zijn bij Israel. Niets of niemand weet of hun de bommen hebben gemaakt. Ook het feit wat je zegt dat de bommen eerder afgaan dan gepland is ook kwats. Er kan er vast wel eentje afgaan, maar iedereen weet inmiddels al wel dat de rest doel hebben gevat.
absoluut niet waar, Israel bombardeerd bommenmakers en bommen'fabrieken' dat zijn de kopstukken waar ze het over hebben en die zijn idd bekend bij Israel.

en er gaan wel degenlijk meer bommen af in nomans land dan in Israelisch gebied, kun je allemaal gewoon nazoeken.
pi_17886848
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:04 schreef Masker het volgende:

[..]

1 plane 2 rule them all:: Voor Israel geen probleem. Gewoon een B52 Bommenwerper erboven.
Dus gaan we allemaal hetzelfde doen als alle andere terroristen? Gewoon alles platgooien joh.
pi_17886855
quote:

[..]

Was het leven maar zo simpel als in een tekenfilm, niet waar
pi_17886877
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:03 schreef pachito het volgende:
Tot in lengte der dagen en ook hun bondgenoten.
Arabische regimes zijn inderdaad niet vies van wat deportaties en zuiveringen, .
quote:
slechter dan de Palestijen in mijn optiek maar daar zullen anderen anders over denken...
Ja, daar denk ik wel net wat anders over. Ik vind het zelfs eigenlijk walgelijk om te stellen dat wat Israël doet slechter is dan het terrorisme van de Palestijnen.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:06:20 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17886880
quote:

[..]

dat is nu net het probleem, Israel moet rekening houden met de israelische gemeenschap, de Palestijnen niet, die zijn zielig ... maakt niet uit hoeveel mensen ze opblazen.
pi_17886885
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:03 schreef Fokslet het volgende:
En rol Israel op?
Nee.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:06:27 #190
3542 Gia
User under construction
pi_17886886
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Inderdaad, evenals overheden die stelselmatig tegen onschuldigen het leven zuur maken.

Zo typisch dat mensen die achter deze acties staan anderen ervan beschuldigen laf te zijn, omdat ze niet achter dit in mijn ogen zinloze geweld staan. Wat wil je nou horen? Geweld is de enige optie? Hoe simpel kun je zijn, alsof er nooit eens wat geleerd wordt.

Uiteraard is het vreselijk moeilijk hier een oplossing voor te vinden. Blijkbaar is het niet de moeite waard dan maar meer moeite te ondernemen, maar gewoon tot geweld over te gaan, da's immers gemakkelijker.
Hallo, er is een terrorist opgeblazen, door Israëli.
Hoe rechtvaardigt dat aanslagen op onschuldige burgers in Amerika?

Israël is ook fout bezig met die muur en zo, maar hun aanvallen zijn in elk geval gericht tegen terroristen. En dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen, komt vooral omdat deze terroristen zich het liefst schuil houden in een school vol kinderen.
De Palestijnse terroristen vallen gericht burgerdoelen aan. Dat vind ik veel erger. Als ze dan vergelding willen, moeten ze gewoon militaire doelen aanvallen, of rechtstreeks Sharon, maar geen onschuldige burgers.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:06:50 #191
65476 pachito
pi_17886895
in dit geval begin ik er steeds meer aan te denken dat f\dat idd een goed plan israel platgooien scheelt een hoop ellende.

Nee maar zonder gekheid dit houdt anders nooit meer op
Waarom?
pi_17886904
Lekkere beelden op RTL 5.

Ze laten gewoon beelden zien van plek met de opgeblazen rolstoel met het bloed er aan en eromheen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:08:57 #193
87527 Masker
Behind...
pi_17886952
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:05 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Dus gaan we allemaal hetzelfde doen als alle andere terroristen? Gewoon alles platgooien joh.
Waar het omgaat is dat het makkelijker is dan je denkt om een kamp te vernietigen en zodra de vergeldingsacties van de Palestijnen erger wordt zal Israel op een gegeven moment echt niet meer twijfelen om het zooitje plat te gooien. Ze worden dan keihard gezien als terroristen.
pi_17887017
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
Zou ik liever zien.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:12:45 #195
65476 pachito
pi_17887040
het zijn een stel smerige terroristen met deze actie

Hoe moedig je anti-semitisme aan.... DUH........

En nu hun handen wassen in onschuld mooi verhaal is dat
Waarom?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:12:45 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887041
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:08 schreef Masker het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat het makkelijker is dan je denkt om een kamp te vernietigen en zodra de vergeldingsacties van de Palestijnen erger wordt zal Israel op een gegeven moment echt niet meer twijfelen om het zooitje plat te gooien. Ze worden dan keihard gezien als terroristen.
het gaat hier niet om tentenkampen maar over steden met meer inwoners als Rotterdam
  maandag 22 maart 2004 @ 14:12:56 #197
87527 Masker
Behind...
pi_17887046
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef pachito het volgende:
in dit geval begin ik er steeds meer aan te denken dat fdat idd een goed plan israel platgooien scheelt een hoop ellende.

Nee maar zonder gekheid dit houdt anders nooit meer op
Dit is inderdaad al decennia's bezig. Het wordt tijd dat 1 van de partijen het loodje legt.
Debatteren helpt niet meer het is nu gewoon oorlogje spelen.
pi_17887053
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:08 schreef Masker het volgende:

[..]

Ik zie israel ook als terroristen. Telt zeker niet? Gooi hun ook maar plat dan.
pi_17887063
@Dagonet
quote:
Israelieten tegen de Filistijnen? Phew, dat zullen er een heleboel geweest zijn, maar kom op, da's meer dan 2000 jaar geleden.
Israëliet [Is·ra·ë´liet]
(de (m); -en)

benaming voor een lid van het Joodse volk, vooral vóór de diaspora; Jood

Doei bijdehand mannetje .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17887077
Lijkt me best cool, om vanuit een helikopter een raket af te vuren op een kerel in een rolstoel.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:15:24 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887111
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:14 schreef Viktor_R het volgende:
Lijkt me best cool, om vanuit een helikopter een raket af te vuren op een kerel in een rolstoel.
ja gaaf w00h000 ... staat nog altijd gewalificeerd als een bewegend doelwit natuurlijk
  maandag 22 maart 2004 @ 14:15:40 #202
65476 pachito
pi_17887116
lijkt me ook cool om een raket af te vuren op een volle knesset zie ik wel weer de humor van in
Waarom?
pi_17887140
Ik vraag mij af hoe verlamd Yassin is. Het zou toch zonde zijn als onze gewaardeerde martelaar vanuit een rolstoel de zevenenzeventig naakte maagden slechts mocht aanschouwen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:16:52 #204
87527 Masker
Behind...
pi_17887152
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat hier niet om tentenkampen maar over steden met meer inwoners als Rotterdam
Je meent het. Ik had het wel over tentenkampen dat het wel zo gemakkelijk is om een bommenwerper er over te laten vliegen om de boel op te blazen. Zo gemakkelijk is het dus wel, want een muurtje bouwen schijnt ook makkelijk te zijn zonder dat ze rekening houden met de
mensenrechten e.d.
pi_17887153
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:15 schreef pachito het volgende:
lijkt me ook cool om een raket af te vuren op een volle knesset zie ik wel weer de humor van in
Lijkt me ook geen slecht idee. Ik zie er de humor wel van in

Wel op een lege KneSSet natuurlijk
  maandag 22 maart 2004 @ 14:17:01 #206
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887155
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:14 schreef Viktor_R het volgende:
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:15 schreef pachito het volgende:
  maandag 22 maart 2004 @ 14:17:20 #207
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887162
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:29 schreef Chadi het volgende:

[..]

Een van zn hulpsinterklazen zeker?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:18:01 #208
65476 pachito
pi_17887178
ok goed kirmizibeyaz leeg mag ook
Waarom?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:19:58 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887230
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo, er is een terrorist opgeblazen, door Israëli.
Hoi
quote:
Hoe rechtvaardigt dat aanslagen op onschuldige burgers in Amerika?
Niet.
quote:
Israël is ook fout bezig met die muur en zo, maar hun aanvallen zijn in elk geval ge
richt tegen terroristen. En dat daar onschuldige slachtoffers bij vallen, komt vooral omdat deze terroristen zich het liefst schuil houden in een school vol kinderen.
Nou, dan zorg je voor een andere oplossing. Dan maar roepen 'ja, dat is hun fout dan maar, als al die kinderen omkomen' is tamelijk weerzinwekkend in mijn ogen.
quote:
De Palestijnse terroristen vallen gericht burgerdoelen aan. Dat vind ik veel erger. Als ze dan vergelding willen, moeten ze gewoon militaire doelen aanvallen, of rechtstreeks Sharon, maar geen onschuldige burgers.
Tuurlijk, de acties van palestijnse terroristen zijn ook niet goed te praten. Maar die van Israel ook niet.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:20:00 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887234
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:16 schreef Masker het volgende:

[..]

Je meent het. Ik had het wel over tentenkampen dat het wel zo gemakkelijk is om een bommenwerper er over te laten vliegen om de boel op te blazen. Zo gemakkelijk is het dus wel, want een muurtje bouwen schijnt ook makkelijk te zijn zonder dat ze rekening houden met de
mensenrechten e.d.
er is nogal een verschil tussen het bouwen van een muur en het platgooien van een paar honderdduizend mensen
  maandag 22 maart 2004 @ 14:20:36 #211
3542 Gia
User under construction
pi_17887247
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:13 schreef Fokslet het volgende:

[..]

Ik zie israel ook als terroristen. Telt zeker niet? Gooi hun ook maar plat dan.
Dat jij dat zo ziet, wil niet zeggen dat dat zo is.

Een terrorist is iemand die aanslagen pleegt op onschuldige burgers om zodoende een heel volk in angst te laten leven.
Dat gaat niet op voor de Israëli's, want hun aanslagen zijn niet gericht tegen burgerdoelen. Dus zijn het geen terroristen.

Israël roeit terrorisme uit. Prima!
Hamas vermoordt onschuldige burgers. Niet prima!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:20:57 #212
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887255
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat loop je nou heel de tijd te ijlen?
Aanslagen worden er constant gepleegd dus dit doet daar niks aan af. Het was juist een reactie op een aanslag eerder deze week waarbij 10 mensen omkwamen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:22:23 #213
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17887289
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
@Dagonet
[..]

Israëliet [Is·ra·ë´liet]
(de (m); -en)

benaming voor een lid van het Joodse volk, vooral vóór de diaspora; Jood

Doei bijdehand mannetje .
Wow, dat was een paar uur geleden in het andere topic

Maar de semantiek kan in een ander topic wel, een inwoner van Israël is een Israëli.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:23:07 #214
87527 Masker
Behind...
pi_17887300
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is nogal een verschil tussen het bouwen van een muur en het platgooien van een paar honderdduizend mensen
Waar het omgaat is dat het even makkelijk kan en dat dat verschil te verwaarlozen is. Uiteraard heb ik het niet over het platbombarderen van honderd duizend mensen. Dat maak jij ervan. Ik heb het over terroristen kampen, net zoals fabrieken ed.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:23:19 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887307
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wow, dat was een paar uur geleden in het andere topic

Maar de semantiek kan in een ander topic wel, een inwoner van Israël is een Israëli.
nee dat is Engels

Een Nederlander heet hier ook geen Dutchmen
  maandag 22 maart 2004 @ 14:24:41 #216
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887336
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef RealLife het volgende:

[..]

Wat loop je nou heel de tijd te ijlen?
Aanslagen worden er constant gepleegd dus dit doet daar niks aan af. Het was juist een reactie op een aanslag eerder deze week waarbij 10 mensen omkwamen.
En dat was weer een reactie op......etc.

Maar goed, laat maar. De optie 'wederzijds begrip kweken' en alle daarmee inherente consequenties zijn natuurlijk niet realistisch enzo, dus daar vooral geen aandacht aan besteden. Misschien kan ik me beter in jullie standpunten gaan verdiepen.

De hele regio platbombarderen!!!! Iedereen dood is het beste!!!
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:25:52 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887369
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:23 schreef Masker het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat het even makkelijk kan en dat dat verschil te verwaarlozen is. Uiteraard heb ik het niet over het platbombarderen van honderd duizend mensen. Dat maak jij ervan. Ik heb het over terroristen kampen, net zoals fabrieken ed.
Terroristen kampen ja er wonen nu eenmaal 100.000+ mensen in die kampen als je er bommen opgooid kun je erop rekenen dat die doodgaan ... of dacht je dat ze die terroristen in aparte wijken of kampen huisvesten zodat ze makkelijker te raken zijn (net zoals een regulier leger)?

Er is wel degenlijk een verschil tussen onverschillig bommetjes strooien en gericht actie voeren of een muur bouwen
pi_17887381
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat is Engels

Een Nederlander heet hier ook geen Dutchmen
Dagobert heeft wel degelijk gelijk:
quote:
Is·ra'ë·li (de (m) 's), Is·ra'ë·li·ër (de (m) -s) iem. geboortig of afkomstig uit de staat Israël
  maandag 22 maart 2004 @ 14:27:05 #219
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887396
[quote]Op maandag 22 maart 2004 14:24 schreef Posdnous het volgende:

[..]

En dat was weer een reactie op......etc.

Maar goed, laat maar. De optie 'wederzijds begrip kweken' en alle daarmee inherente consequenties zijn natuurlijk niet realistisch enzo, dus daar vooral geen aandacht aan besteden. Misschien kan ik me beter in jullie standpunten gaan verdiepen.

De hele regio platbombarderen!!!! Iedereen dood is het beste!!!

Dank je wel
  maandag 22 maart 2004 @ 14:28:01 #220
3542 Gia
User under construction
pi_17887416
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:19 schreef Posdnous het volgende:

Nou, dan zorg je voor een andere oplossing. Dan maar roepen 'ja, dat is hun fout dan maar, als al die kinderen omkomen' is tamelijk weerzinwekkend in mijn ogen.
Nee!
Palestijnen blazen burgerdoelen op. Bijvoorbeeld een schoolbus vol kinderen.
In hun eigen land verschuilen ze zich vervolgens op een kleuterschool, de lafbekken.

Waarom moet Israël burgerslachtoffers voorkomen en hoeft de Hamas dat niet?

Als die hamasleiders kleine kinderen als schild gebruiken zijn ze nog slechter dan de duivel zelf.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:28:16 #221
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887423
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dagobert heeft wel degelijk gelijk:
[..]

dan is onze taal verpaupert (of veramerikaanst wat je wil)
pi_17887447
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat jij dat zo ziet, wil niet zeggen dat dat zo is.

Een terrorist is iemand die aanslagen pleegt op onschuldige burgers om zodoende een heel volk in angst te laten leven.
Dat gaat niet op voor de Israëli's, want hun aanslagen zijn niet gericht tegen burgerdoelen. Dus zijn het geen terroristen.

Israël roeit terrorisme uit. Prima!
Hamas vermoordt onschuldige burgers. Niet prima!
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers. Sinds het woord terrorisme door Bush uit zijn mond is gevallen, legt iedereen alles maar onder terrorisme. Ik kijk terug naar wat er ooit tussen beide is gebeurt. Jij ziet alleen terrorisme en onschuldige burgers en trekt er je conclusie uit. Ik concludeer dat de Palestijnen vechten voor hun land wat ooit ook eens van hun was. Hun worden al jaaaaaaren onderdrukt door Israel met zijn helicopters, tanks, legers etc. enige wat Palestijnen doen is stenen gooien, wat kogels richting Israeliers en als laatste redmiddel sinds enkele jaren de bomriem.

Sorry, maar wat Israel doet tegenover het Palestijnse volk is gewoon oneerzaam. Groot gelijk dat ze dan zoveel mogelijk middelen aangrijpen om er toch voor te zorgen dat ze hun land behouden. Maar nee, zelf HUN land heeft Israel bezet. En dan vindt jij dat de Palestijnen hun mond maar moeten houden en onderdrukt hun leven moeten lijden?

Van mij niet. Van mij mogen ze alles aangrijpen om hun land terug te krijgen. Zou ik ook doen als ze het met mijn land zouden doen.
pi_17887464
quote:
Is·ra·ë·liet (de ~ (m.), ~en)
1 [rel.] lid van het oude volk Israël tot de diaspora
  maandag 22 maart 2004 @ 14:30:09 #224
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887477
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:28 schreef Gia het volgende:

Waarom moet Israël burgerslachtoffers voorkomen en hoeft de Hamas dat niet?
Tuurlijk moet de Hamas dat ook. Dat heb ik nooit geschreven.

Hoewel het idee van je als overheid verlagen tot het niveau van terroristen wel ongeveer duidelijk maakt hoe de Israeli's zelf bezig zijn.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:30:15 #225
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17887479
Dit is echt de stomste actie van Isreal .. laat me raden ze zijn trots .. okey maar dan moeten ze niet gaan zeiken als er een atoombom of iets anders op Isreal valt .. dit is nu door Isreal gestart. Okey de Palestijnen zijn ook niet even lief geweest maar dit is toch het domste wat je kan doen .. Weet je wat mij opvalt dat iedereen de aanslagen veroordeeld .. Behalve USA ... hmm wel toevallig .. maar ja, dat boeit niet de Palestijnen worden gefinacierd door mensen uit IRAN, IRAK, S.Arabie .. maar isreal wordt gefinacierd door de amerikanen .. nu kunnen ze een potje aanslagen verwachten op amerikaanse doelen en landen die USA steunen ..

vind ik dit goed.. NEE ... vind ik dit begrijpelijk .. JA
gtr28.geeko.nl .. daag je tegenstander uit voor je favo spelletjes .. registeer je snel op gtr28.geeko.nl .. :)
  maandag 22 maart 2004 @ 14:30:29 #226
87527 Masker
Behind...
pi_17887485
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Terroristen kampen ja er wonen nu eenmaal 100.000+ mensen in die kampen als je er bommen opgooid kun je erop rekenen dat die doodgaan ... of dacht je dat ze die terroristen in aparte wijken of kampen huisvesten zodat ze makkelijker te raken zijn (net zoals een regulier leger)?

Er is wel degenlijk een verschil tussen onverschillig bommetjes strooien en gericht actie voeren of een muur bouwen
Rustig maar hoor...Je hebt heus gelijk. Nooit gehoord van precisie bommen? Zo is die rolstoel ook de lucht in gegaan. Waar het omgaat is dat er op een gegeven moment geen grenzen meer zijn en dat er net zo goed een bommenwerper de lucht ingaat dan een muurtje bouwen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:31:06 #227
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17887502
quote:

[..]

Die heeft Israel niet.
pi_17887509
Maar genoeg offtopic gelul

Zowel de Palestijnen als de Israëliers zijn natuurlijk fout. Alleen de Israëliers zijn zonder twijfel fouter dan de Palestijnen.
pi_17887528
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Alleen de Israëliers zijn zonder twijfel fouter dan de Palestijnen.
Waarom ?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:32:13 #230
572 Sniper
Gull Catcher
pi_17887531
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:33 schreef sp3c het volgende:
Wat zegt Balkenende hier eigenlijk over?
Bot heeft de liquidatie veroordeeld. Net als collega Straw. Strikt formeel genomen juist: je moet je nu eenmaal aan enkele basisregels houden bij het uitroeien van terroristen-gespuis zo schijnt. Maar ja de terroristen vragen al decennia om de 'totale oorlog', en die hebben ze sinds 9/11.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:32:48 #231
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17887548
Kunnen we de naam van de inwoners buiten beschouwing laten? Het was een flauw geintje van me een paar uur geleden en het is voor de discussie totaal niet belangrijk
  maandag 22 maart 2004 @ 14:33:09 #232
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17887555
bij het aanschouwen van de nieuwsheadlines e.d. vermoedde ik al dat het om die vent in die rolstoel ging (met z'n piepstem) maar ik zocht even op "yassin" op Google onder het tabje "images"

http://images.google.com/(...)q=yassin&sa=N&tab=wi

let op foto 2!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_17887562
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:29 schreef Fokslet het volgende:
Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers.
Wel ja, als iemand niet in je straatje past, begin je maar te schelden en vooroordelen te uit te kramen.
quote:
Van mij niet. Van mij mogen ze alles aangrijpen om hun land terug te krijgen. Zou ik ook doen als ze het met mijn land zouden doen.
Hun land? De meeste Palestijnen zijn niet eens in Israël geboren.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:33:34 #234
3542 Gia
User under construction
pi_17887564
quote:

[..]

Weet je, jullie zijn allemaal van die Bush kussers. Sinds het woord terrorisme door Bush uit zijn mond is gevallen, legt iedereen alles maar onder terrorisme. Ik kijk terug naar wat er ooit tussen beide is gebeurt. Jij ziet alleen terrorisme en onschuldige burgers en trekt er je conclusie uit. Ik concludeer dat de Palestijnen vechten voor hun land wat ooit ook eens van hun was. Hun worden al jaaaaaaren onderdrukt door Israel met zijn helicopters, tanks, legers etc. enige wat Palestijnen doen is stenen gooien, wat kogels richting Israeliers en als laatste redmiddel sinds enkele jaren de bomriem.

Sorry, maar wat Israel doet tegenover het Palestijnse volk is gewoon oneerzaam. Groot gelijk dat ze dan zoveel mogelijk middelen aangrijpen om er toch voor te zorgen dat ze hun land behouden. Maar nee, zelf HUN land heeft Israel bezet. En dan vindt jij dat de Palestijnen hun mond maar moeten houden en onderdrukt hun leven moeten lijden?

Ik zeg helemaal niet dat de palestijnen niks terug mogen doen. Maar laat ze dan militaire doelen aanvallen. Waarom jezelf opblazen in een bus vol schoolkinderen? Wat hebben die kinderen gedaan om dat te verdienen?

Dat is pas oneerzaam.

Palestijnen hoeven van mij helemaal hun mond niet te houden. Maar vecht dan eerlijk terug. En niet als een stel lafaards onschuldige burgers vermoorden en je vervolgens verschuilen achter je kleinzoon of zo.
Ja, dat is EERZAAM!!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:33:48 #235
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887569
Fokslet zegt overigens heel veel zinnige dingen die in ieder geval de gedachtegang achter Palestijnse acties beter verwoorden. Daarentegen is hun geweld tegen onschuldige burgers natuurlijk niet goed te praten.

Overigens wel grappig dat als Amerika burgerslachtoffers maakt het standpunt altijd opvoert dat bij een oorlog nu eenmaal ook burgerslachtoffers vallen, dat is niet te vermijden. De Palestijnen voor wie dit wel degelijk een oorlog is mogen dat helaas niet. En terecht overigens, maar wel erg met twee maten meten.
pi_17887618
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Overigens wel grappig dat als Amerika burgerslachtoffers maakt het standpunt altijd opvoert dat bij een oorlog nu eenmaal ook burgerslachtoffers vallen, dat is niet te vermijden. De Palestijnen voor wie dit wel degelijk een oorlog is mogen dat helaas niet. En terecht overigens, maar wel erg met twee maten meten.
Opzettelijk onschuldige burgers afslachten in een bus om angst te creëren, vind ik eigenlijk net wat anders dan collateral damage.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:35:48 #237
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17887625
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat de palestijnen niks terug mogen doen. Maar laat ze dan militaire doelen aanvallen. Waarom jezelf opblazen in een bus vol schoolkinderen? Wat hebben die kinderen gedaan om dat te verdienen?

Dat is pas oneerzaam.

Palestijnen hoeven van mij helemaal hun mond niet te houden. Maar vecht dan eerlijk terug. En niet als een stel lafaards onschuldige burgers vermoorden en je vervolgens verschuilen achter je kleinzoon of zo.
Ja, dat is EERZAAM!!
hoe moeten zei eerlijk terug vechten ? als zei dat konden en of vliegtuigen hadden en of helikopters dan was sharon er op dit moment niet .. het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!
gtr28.geeko.nl .. daag je tegenstander uit voor je favo spelletjes .. registeer je snel op gtr28.geeko.nl .. :)
  maandag 22 maart 2004 @ 14:36:23 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_17887643
quote:

[..]

ah jah, onschuldige mensen en kinderen opblazen dmv zelfmoordcommando's vergeet je te benoemen in je betoog over de slechts met stenen gooiende palestijnen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 22 maart 2004 @ 14:37:09 #239
87527 Masker
Behind...
pi_17887669
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:31 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Die heeft Israel niet.
Maak je niet druk. Die krijgt Israel heus wel van U.S.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:37:22 #240
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17887674
quote:
Fokslet zegt overigens heel veel zinnige dingen die in ieder geval de gedachtegang achter Palestijnse acties beter verwoorden. Daarentegen is hun geweld tegen onschuldige burgers natuurlijk niet goed te praten.

Het is geen oorlog, een oorlog is een conflict tussen staten. Een opstand is er een betere benaming voor.
pi_17887686
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Gtr28 het volgende:
het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!
En daarom zijn het dus terroristen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:38:02 #242
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887692
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Monidique het volgende:

[..]

Opzettelijk onschuldige burgers afslachten in een bus om angst te creëren, vind ik eigenlijk net wat anders dan collateral damage.
Het is dan ook wel een beetje hun enige strijdoptie. Gerichte operaties tegen overheidsmensen zit er niet echt in vermoed ik.
Je hebt daarin ook wel gelijk, maar ik bedoel te zeggen dat het voor de Palestijnen niet gewoon zaak is om voor niks mensen op te blazen. Zij zitten voor hun gevoel weldegelijk in een oorlog.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:38:44 #243
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17887706
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel ja, als iemand niet in je straatje past, begin je maar te schelden en vooroordelen te uit te kramen.
[..]

Die land is afgepakt .. afgekocht door de joden .. de amerikanen hebben ze daar geplaatst het was hun land .. WAS het is gewoon ingenomen ..
  maandag 22 maart 2004 @ 14:38:58 #244
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887711
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het is geen oorlog, een oorlog is een conflict tussen staten. Een opstand is er een betere benaming voor.
Hoe de beide partijen dat zelf voelen vind ik iets belangrijker dan een officiele term, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:39:13 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887721
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:30 schreef Masker het volgende:

[..]

Rustig maar hoor...Je hebt heus gelijk. Nooit gehoord van precisie bommen? Zo is die rolstoel ook de lucht in gegaan. Waar het omgaat is dat er op een gegeven moment geen grenzen meer zijn en dat er net zo goed een bommenwerper de lucht ingaat dan een muurtje bouwen.
jij hebt het over hele kampen platgooien, dat doe je niet met precisiebommen

Israel zal dit nooit doen, de vergelijking gaat gewoonweg niet op
  maandag 22 maart 2004 @ 14:39:41 #246
3542 Gia
User under construction
pi_17887729
quote:

Het is altijd erg als er burgerslachtoffers vallen en inderdaad in een oorlog niet te voorkomen.

Maar doelbewust burgers opblazen is nooit te rechtvaardigen. Zeker niet als het kleine kinderen betreft. Als Amerika of Israël dat zouden doen, zou ik ze ook keihard veroordelen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:39:56 #247
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17887742
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:37 schreef Masker het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Die krijgt Israel heus wel van U.S.
Nee, als Israel die nodig zou hebben dan zouden ze deze al lang gehad hebben. Israel's leger hoeft het niet van carpetbombing te hebben, Israel kan het met precisionstrikes en haar nucleaire triad als troef af.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:40:15 #248
16715 Mylene
*schatje*
pi_17887748
-
quote:

..]

Dat is pas oneerzaam.

Ja, dat is EERZAAM!!
Helemaal mee eens Gia.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:41:12 #249
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17887775
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, als Israel die nodig zou hebben dan zouden ze deze al lang gehad hebben. Israel's leger hoeft het niet van carpetbombing te hebben, Israel kan het met precisionstrikes en haar nucleaire triad als troef af.
nee maar ze gebruiken op dit moment ook geen onschuldige bommen hoor !!!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:41:22 #250
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887781
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef Gia het volgende:

Maar doelbewust burgers opblazen is nooit te rechtvaardigen. Zeker niet als het kleine kinderen betreft. Als Amerika of Israël dat zouden doen, zou ik ze ook keihard veroordelen.
Tja, de term 'doelbewust' vind ik in dat geval niet eerlijk. Israel valt ook 'doelbewust' gebouwen aan waarvan ze weten dat daar kinderen kunnen zitten. Maar omdat daar dan ook wat terroristen in zitten is het opeens wel gerechtvaardigd.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:41:23 #251
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887784
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:35 schreef Gtr28 het volgende:

[..]

hoe moeten zei eerlijk terug vechten ? als zei dat konden en of vliegtuigen hadden en of helikopters dan was sharon er op dit moment niet .. het opblazen van onschuldige burgers is de enigste manier om terug te vechten !!!!
dat is onzin, toen zij dit wel hadden gebruikten ze het ook om marktplaatsen enzo te bestoken.

bovendien kunnen ze momenteel wel degenlijk wat anders, ze kunnen bommen leggen bij de ingangen van de kampen en zich daarachter met al hun wapentuig ingraven ... dan komt er binnen de kortste keren geen Israelische tank die kampen meer binnen.

waarom doet Arafat dit niet denk je?
  maandag 22 maart 2004 @ 14:41:45 #252
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887791
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef MikeyMo het volgende:
bij het aanschouwen van de nieuwsheadlines e.d. vermoedde ik al dat het om die vent in die rolstoel ging (met z'n piepstem) maar ik zocht even op "yassin" op Google onder het tabje "images"

http://images.google.com/(...)q=yassin&sa=N&tab=wi

let op foto 2!
pi_17887802
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:38 schreef Gtr28 het volgende:
Die land is afgepakt .. afgekocht door de joden .. de amerikanen hebben ze daar geplaatst het was hun land .. WAS het is gewoon ingenomen ..
Veel land is inderdaad gekocht door Joden, waarna veel Joden zelf naar Palestina toe gingen -het klimaat in Europa was kennelijk niet zo geschikt-, wat trouwens onder Engels mandaat stond. De geliefde Verenigde Naties hebben het land toen verdeeld tussen Israëliërs en Arabieren, waarna de gehele Arabische wereld de Joden wel even zou verdrijven, toen vonden ze de VN kennelijk niet zo belangrijk. Wat Amerika er mee te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Het land stond, geloof ik, aanvankelijk nogal sceptisch tegenover het "socialistische" Israël.

Dat maakt allemaal niet zoveel uit, nog steeds zijn de meeste Palestijnen niet in Israël geboren, dus ik zie niet in waarom dat bezet zou zijn.
pi_17887824
De westerse wereld heeft uit een soort schuldgevoel israel als staat erkend, dat is een van de grootste foute die ze ooit gemaakt hebben.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:43:30 #255
87527 Masker
Behind...
pi_17887829
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij hebt het over hele kampen platgooien, dat doe je niet met precisiebommen

Israel zal dit nooit doen, de vergelijking gaat gewoonweg niet op
Dat dachten ze ook van een muur bouwen. Als de aanslagen zo erg worden dan kunnen ze niks anders dan het nog zwaarder aanpakken en dan sta ik echt niet te kijken dat er een Bommenwerper de lucht in gaat. Een B52 hebben ze namelijk niet!!!
pi_17887831
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:38 schreef Gtr28 het volgende:

[..]

Afgepakt, afgekocht, ingenomen, wat is het nu?

Ze zijn er trouwens niet door ''de'' Amerikanen ''geplaatst'', maar door de Britten. De Amerikanen waren tegen.
pi_17887845
quote:
Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef NDAsilenced het volgende:
hehe, eindelijk hebben ze die ouwe gek te pakken.
Nu Sharon nog.
X
X
X
  maandag 22 maart 2004 @ 14:44:34 #258
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887859
quote:

Dat is toch iets compleet anders. Dit is moedwillig onschuldige mensen opblazen. Jezus, ik snap die kronkel in die gedachtes nooit.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:45:21 #259
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887874
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Veel land is inderdaad gekocht door Joden, waarna veel Joden zelf naar Palestina toe gingen -het klimaat in Europa was kennelijk niet zo geschikt-, wat trouwens onder Engels mandaat stond. De geliefde Verenigde Naties hebben het land toen verdeeld tussen Israëliërs en Arabieren, waarna de gehele Arabische wereld de Joden wel even zou verdrijven, toen vonden ze de VN kennelijk niet zo belangrijk. Wat Amerika er mee te maken heeft, weet ik eigenlijk niet. Het land stond, geloof ik, aanvankelijk nogal sceptisch tegenover het "socialistische" Israël.

Dat maakt allemaal niet zoveel uit, nog steeds zijn de meeste Palestijnen niet in Israël geboren, dus ik zie niet in waarom dat bezet zou zijn.
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen niet. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.
pi_17887883
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:44 schreef Frasier het volgende:

[..]

Nu Sharon nog.
Sharon en Arafath tegen de muur, en frisse jonge democratische leiders in beide landen installeren!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:46:32 #261
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17887898
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is onzin, toen zij dit wel hadden gebruikten ze het ook om marktplaatsen enzo te bestoken.

bovendien kunnen ze momenteel wel degenlijk wat anders, ze kunnen bommen leggen bij de ingangen van de kampen en zich daarachter met al hun wapentuig ingraven ... dan komt er binnen de kortste keren geen Israelische tank die kampen meer binnen.

waarom doet Arafat dit niet denk je?
dit is absolute onzin .... want het heeft geen effect wat jij zegt ... een tank blaas je niet zo snel op ..dus en wedden dat ze dan iets anders daarop op verzinnen .. het meest effectiefe ... is wat ze nu doen .. vind ik het goed .. NEE vind ik het begrijpelijk JA!!
pi_17887912
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef Posdnous het volgende:
Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen.
Welke oorlog is Israël begonnen?

En echte meesters in expansie zijn ze ook niet, kijkend naar de Sinaï, Zuid-Libanon en Gaza.
pi_17887913
quote:

[..]

Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.
Idd, ik krijg door hun behandeling van de door hun onderdrukte volken soms het idee dat ze niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog,
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:47:07 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887914
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:43 schreef Masker het volgende:

[..]

Dat dachten ze ook van een muur bouwen. Als de aanslagen zo erg worden dan kunnen ze niks anders dan het nog zwaarder aanpakken en dan sta ik echt niet te kijken dat er een Bommenwerper de lucht in gaat. Een B52 hebben ze namelijk niet!!!
mjah die muur is niet bepaald een nieuw idee hoor, prikkeldraad en hekken hebben er altijd al gestaan/legen nu kun je er alleen met een betonschaar niet meer doorheen.

zwaarder aanpakken kan best, maar dan moet je meer denken in de richting van meer gevechtsmissies per dag (dus meer precisiebombardementen) ze zullen nooit een heel kamp platgooien omdat het eigen volk dit gewoonweg niet pikt
  maandag 22 maart 2004 @ 14:47:18 #265
89497 RealLife
Bless America!
pi_17887919
quote:

[..]

Vergeet de Israelische uitbreidingsoorlogen en vele, andere expansiepogingen. En het feit dat ze de burgers in land waar ze de beschikking over kregen als vuil behandelen.
Ja, maat wie zn billen brand, kan op de blaren zitten he?! Als je aangevallen wordt, sla je 2x zo hard terug, dus ga geen sympathie kweken voor die theedoeken..
pi_17887942
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Idd, ik krijg door hun behandeling van de door hun onderdrukte volken soms het idee dat ze niets hebben geleerd van de tweede wereldoorlog,
Dat idee krijg ik van hun buren eigenlijk ook.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:48:36 #267
87527 Masker
Behind...
pi_17887943
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:45 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Sharon en Arafath tegen de muur, en frisse jonge democratische leiders in beide landen installeren!
En de Hamas blijft ophouden met bestaan??? Aha...die geven zich natuurlijk over!!!
pi_17887956
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef _The_General_ het volgende:
Dit valt me dan weer tegen, vooral van een C&H-moderator.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:49:49 #269
87527 Masker
Behind...
pi_17887975
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah die muur is niet bepaald een nieuw idee hoor, prikkeldraad en hekken hebben er altijd al gestaan/legen nu kun je er alleen met een betonschaar niet meer doorheen.

zwaarder aanpakken kan best, maar dan moet je meer denken in de richting van meer gevechtsmissies per dag (dus meer precisiebombardementen) ze zullen nooit een heel kamp platgooien omdat het eigen volk dit gewoonweg niet pikt
Maar zo bedoel ik dat ook niet, want dan doet Israel ook aan terrorisme...
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:49:58 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887981
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:46 schreef Gtr28 het volgende:

[..]

dit is absolute onzin .... want het heeft geen effect wat jij zegt ... een tank blaas je niet zo snel op ..dus en wedden dat ze dan iets anders daarop op verzinnen .. het meest effectiefe ... is wat ze nu doen .. vind ik het goed .. NEE vind ik het begrijpelijk JA!!
er zijn meerdere Merkava tanks (2 of 3 ofzo, maar dan hebben we het over de stevigste tanks ter wereld) opgeblazen door mijnen ... als de Palestijnen niet meer in Israel aanslagen plegen verliest Israel het recht om te retalieren.
En als Israel alleen mensen verliest zodra ze de palestijnse gebieden binnentrekken zullen ze daar snel genoeg mee ophouden.

is allemaal logisch nadenken ... geef jij mij maar een reden waarom dit niet zou kunnen werken
  maandag 22 maart 2004 @ 14:50:42 #271
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17887995
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:50:45 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17887996
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Masker het volgende:

[..]

Maar zo bedoel ik dat ook niet, want dan doet Israel ook aan terrorisme...
dat wilde ik zeggen
pi_17888008
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik drukte me misschien verkeerd uit, maar ik vind het raar dat een volk dat zo lang onderdrukt is nu zelf een ander volk onderdrukt en tot tweede rangs burgers maakt in israel!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:51:13 #274
89497 RealLife
Bless America!
pi_17888010
[quote]Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

[/quote

Ja, precies. Dat was een onzinnig argument]
  maandag 22 maart 2004 @ 14:51:55 #275
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17888023
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef sp3c het volgende:
ze zullen nooit een heel kamp platgooien omdat het eigen volk dit gewoonweg niet pikt
Dat hebben ze anders al vaak genoeg gedaan
  maandag 22 maart 2004 @ 14:54:05 #276
87527 Masker
Behind...
pi_17888076
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:51 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik drukte me misschien verkeerd uit, maar ik vind het raar dat een volk dat zo lang onderdrukt is nu zelf een ander volk onderdrukt en tot tweede rangs burgers maakt in israel!
Soms is het inderdaad beter om meer te geven dan te nemen.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:54:08 #277
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17888078
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Beste Mensen,

ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen nou dit heeft te maken met wat in de thora staat (heilige boek van de joden Hz. Davud) daarin staat dat isreal een bepaalde stuk land moet hebben .... waarom helpen de amerikanen de isrealiers ? dit is omdat volgens de christenen de joden hun beloofde land moeten krijgen zodat jezus christus(hz.isah) terug kan keren op aarde. dit is de reden waarom ze nu daar in zitten .. Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
  maandag 22 maart 2004 @ 14:55:11 #278
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17888094
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:
.. Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
Protestant eerder.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:55:48 #279
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17888106
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

er zijn meerdere Merkava tanks (2 of 3 ofzo, maar dan hebben we het over de stevigste tanks ter wereld) opgeblazen door mijnen ... als de Palestijnen niet meer in Israel aanslagen plegen verliest Israel het recht om te retalieren.
En als Israel alleen mensen verliest zodra ze de palestijnse gebieden binnentrekken zullen ze daar snel genoeg mee ophouden.

is allemaal logisch nadenken ... geef jij mij maar een reden waarom dit niet zou kunnen werken
ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben. ze krijgen niet zoals isreal de wapens legaal .. maar moeten alles illegaal doen .. dus
pi_17888115
quote:

[..]

Beste Mensen,

ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen nou dit heeft te maken met wat in de thora staat (heilige boek van de joden Hz. Davud) daarin staat dat isreal een bepaalde stuk land moet hebben .... waarom helpen de amerikanen de isrealiers ? dit is omdat volgens de christenen de joden hun beloofde land moeten krijgen zodat jezus christus(hz.isah) terug kan keren op aarde. dit is de reden waarom ze nu daar in zitten .. Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop
Vergeet de rijke joodse zionisten in amerika niet, in ruil voor steun aan de amerikaanse oorlogsmachine zou amerika positief tegen een zionistische staat staan.
pi_17888136
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:47 schreef RealLife het volgende:

[..]

Ja, maat wie zn billen brand, kan op de blaren zitten he?! Als je aangevallen wordt, sla je 2x zo hard terug.
Dus omdat Israël iemand heeft vermoord, slaan de Palestijnen 2x zo hard terug? Apart benadering. Vooral een benadering die tot vrede zal leiden.
pi_17888137
Op maandag 22 maart 2004 14:54 schreef Gtr28 het volgende:[/b]

Beste Mensen,

ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen

Nou ik weet niet of je wat van de vorige eeuw hebt meegekregen, maar een Joodse staat in Europa was niet altijd mogelijk. En in Amerika? Hoe dan?

Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop

Dat jij meent dat Engeland en Amerika katholieke landen zijn, verklaart inderdaad een hoop.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:57:42 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17888154
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:55 schreef Gtr28 het volgende:

[..]

ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben
ten eerste dacht je dat die vergeldingsacties van Israel het land heel houden?
ten tweede nee ze slachten liever kinderen af dan militairen daar heb je gelijk in
ten derde dat zou je wel zo denken gezien het feit dat ze er kolonisten mee doodschieten ... denk is in wat voor mijn je kunt bouwen als je een week lang alle explosieven van die zelfmoordenaars opspaart ... kun je wel een aardig konvooi mee tegenhouden dunkt me
  maandag 22 maart 2004 @ 14:58:50 #284
10405 Actif
I'm living my dreams.
pi_17888180
quote:

[..]
......isrealiers............?
Dat je 1 x die spelfout maakt alla, maar in elke post van je?

sorry maar moest ik even zeggen.
Best Day Possible: Dawn patrol surf session/Killer windsurf session/ Early evening BBQ/Party Night!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:58:53 #285
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17888183
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:57 schreef Johan_de_With het volgende:

Nou ik weet niet of je wat van de vorige eeuw hebt meegekregen, maar een Joodse staat in Europa was niet altijd mogelijk. En in Amerika? Hoe dan?
Hoezo, omdat daar al andere mensen leven? Wat is het verschil met het gebied waar uiteindelijk Israel is opgericht dan?
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 14:59:26 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17888193
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:51 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat hebben ze anders al vaak genoeg gedaan
voorbeelden graag
pi_17888198
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:41 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, de term 'doelbewust' vind ik in dat geval niet eerlijk. Israel valt ook 'doelbewust' gebouwen aan waarvan ze weten dat daar kinderen kunnen zitten. Maar omdat daar dan ook wat terroristen in zitten is het opeens wel gerechtvaardigd.
De Hamas is een organisatie van burgers.De strijd tegen Hamas zal dus altijd burgerslachtoffers eisen, dat kan je de Israeli's niet aanrekenen. En als ze hun bommen in appartementen maken waar ook kinderen slapen is het voornamelijk de schuld van Hamas dat die omkomen.

Als Israel met stadsbussen vol burgers en een schietende soldaat de Gazastrook in zou komen racen zou het opblazen van de bus ook gerechtvaardigd zijn.
pi_17888205
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoezo, omdat daar al andere mensen leven? Wat is het verschil met het gebied waar uiteindelijk Israel is opgericht dan?
Daar bestonden al staten die gedeeltelijk stormenderhand waren veroverd, waarvan vele recent. In Palestina niet.
  maandag 22 maart 2004 @ 15:00:03 #289
87527 Masker
Behind...
pi_17888207
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:55 schreef Gtr28 het volgende:

[..]

ten eerste vernietigen ze hun eigen land .. want als je een tank opblaast dan storten die huizen in .. ten tweede .. ze zijn niet zoals isreal om dat zomaar te doen ... ten derde volgens mij denk jij dat ze de wapens voor het oprapen hebben. ze krijgen niet zoals isreal de wapens legaal .. maar moeten alles illegaal doen .. dus
Ten vierde hoeven ze niet perse met een tank te komen, maar meer zo ding wat in de lucht blijft hangen.
pi_17888231
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]

Ik vind je echt liev hoor, maar kan je me aub uitleggen hoe ik je heb uitgescholden? Dus je geeft toe dat Bush een scheldwoord is
Voor de rest lijkt het me beter dat je even de geschiedenis naleest voordat je zulke uitspraken doet.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 15:01:31 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17888238
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:00 schreef Masker het volgende:

[..]

Ten vierde hoeven ze niet perse met een tank te komen, maar meer zo ding wat in de lucht blijft hangen.
ja als het je niet uitmaakt op wie je schiet wel ja anders zul je altijd mensen op de grond moeten hebben
pi_17888248
Vinden jullie overigens niet dat uit de keuze van de plaats van de aanslag een compleet disrespect voor de islam spreekt?
pi_17888263
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef Fokslet het volgende:
Ik vind je echt liev hoor, maar kan je me aub uitleggen hoe ik je heb uitgescholden? Dus je geeft toe dat Bush een scheldwoord is
Ja, Bushkusser vind ik een belediging en tevens een vooroordeel.
quote:
Voor de rest lijkt het me beter dat je even de geschiedenis naleest voordat je zulke uitspraken doet.
De geschiedenis zegt er denk ik weinig over, beter de burgerlijke stand even nakijken.
  maandag 22 maart 2004 @ 15:02:37 #294
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17888265
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

voorbeelden graag
Heb je Israel nooit raketten op kampementen zien afvuren om vervolgens de rest met een bulldozer plat te gooien? Omdat er zich terroristen verscholen? Zodat de rest van het kamp niet ontzien werd? Da's zo'n beetje een tweemaandelijks ritueel, erg doeltreffend ook.
  maandag 22 maart 2004 @ 15:02:53 #295
46184 Gtr28
gtr28.geeko.nl
pi_17888275
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:57 schreef Johan_de_With het volgende:

Beste Mensen,

ik zou me gelijk afvragen waarom ze niet ergens in europa of amerika hun land konden vestigen

het was ook niet mogelijk in de palestijnen maar door beetje druk te zetten en met geld te smijten hebben ze het voor me kaar gekregen .... dus dat is niet zo moeilijk .. In amerika .. gewoon een staatje mischien waarom deden ze dat niet dan .. ? ze zeiken over dat de palestijnen altijd fout zijn dit en dat maar ze kijken niet naar hun zelf ..

Engeland en Amerika zijn 'katholieke' landen .. dus dit verklaart een hoop

Dat jij meent dat Engeland en Amerika katholieke landen zijn, verklaart inderdaad een hoop.
van oorsprong meneer .. dat weet jij net zo goed als ik .
pi_17888277
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:01 schreef _The_General_ het volgende:
Vinden jullie overigens niet dat uit de keuze van de plaats van de aanslag een compleet disrespect voor de islam spreekt?
Dat is ook een manier om de Islam te betrekken in de discussie
pi_17888287
quote:
Het valt me allang mee dat ze niet de gehele moskee hebben opgeblazen.
pi_17888299
quote:

[..]

Dat is pas oneerzaam.

Ja, dat is EERZAAM!!
Palestijnen zijn ook niet dom hoor. Denk je dat je met 200 stenen, 30 kogels en een bomriem een militair doel raakt en dusdanig de regering van Israel aan het denken zet?? Nee, hun pakken het dusdanig aan dat de regering van Israel wel moet denken. Strategisch gezien dus een goede zet.

Ik hoorde in 1945 ook niemand janken over onschuldige Duitsers die gebombadeerd werden door de geallieerden.
  Moderator maandag 22 maart 2004 @ 15:04:34 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17888319
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Heb je Israel nooit raketten op kampementen zien afvuren om vervolgens de rest met een bulldozer plat te gooien? Omdat er zich terroristen verscholen? Zodat de rest van het kamp niet ontzien werd? Da's zo'n beetje een tweemaandelijks ritueel, erg doeltreffend ook.
nooit geen hele kampementen nee, soms een raket op een gebouw of een bulldozer over 2 of 3 huizjes maar ik heb idd geen hele kampen met de grond gelijk gemaakt zien worden nee
  maandag 22 maart 2004 @ 15:04:58 #300
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17888330
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:59 schreef CeeJee het volgende:

[..]

De Hamas is een organisatie van burgers.De strijd tegen Hamas zal dus altijd burgerslachtoffers eisen, dat kan je de Israeli's niet aanrekenen.
Hmm.. Hamasleden worden echt niet als gewone burgers beschouwd. En al was dat zo, we hebben het hier over burgers anders dan terroristen natuurlijk. Lijkt me nogal logisch.
pi_17888337
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:03 schreef Fokslet het volgende:

Ik hoorde in 1945 ook niemand janken over onschuldige Duitsers die gebombadeerd werden door de geallieerden.
Dan is het toch vooruitgang ?
  maandag 22 maart 2004 @ 15:05:29 #302
87527 Masker
Behind...
pi_17888349
quote:
Daar heb ik geen mening over...Dat zou off-topic zijn!
pi_17888355
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is ook een manier om de Islam te betrekken in de discussie
Dat was niet mijn bedoeling, want ik heb niets tegen de islam, dit was iets wat ik mensen in de trein hoorde zeggen en ik had het idee dat er wel een kern van waarheid in zit, iemand vermoorden op een heilige plaats vind ik respectloos tegenover dat geloof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')