Juliana was een gewoon mens. En dat maakte haar bijzonder als staatshoofdquote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef Manono het volgende:
"Juliana wilde niet met Hare Majesteit aangespoken worden en schafte als eerste de regel af dat haar personeel achteruitlopend haar vetrek moesten verlaten. Dat vond ze maar een gevaarlijke onderneming." Juliana bedankt.
Dag lieve mevrouw.
en dat houdt in? Geen special D-trance en Hip hop clips???quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:30 schreef funmaster het volgende:
TMF & MTV zenden nu aangepaste muziek uit. Ook zenders als 538, 3FM en Yorin doen dit.
Om het even 'goed' te doen.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef just me het volgende:
waarom is dat andere topic op slot ??
Prinses Juliana overleden
Zoiets..Lenny Kravitz, Ronan Keating..quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en dat houdt in? Geen special D-trance en Hip hop clips???
net zo min als amalia wist dat ze een achterkleinkind was, denk ik ...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:36 schreef Caesu het volgende:
zou juliana hebben geweten dat ze overgrootmoeder is?
Amalia heeft ze geen weet meer van gehad denk ik. Als ze jaren geleden al momenten had dat ze Bernard niet meer herkende, zal er weinig 'leven' meer in hebben gezeten. Alzheimer is echt een rotziekte.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:36 schreef Caesu het volgende:
Nu fragmenten van interviews met Juliana op radio 1.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:36 schreef Caesu het volgende:
Dat zinnetje zegt het wel precies.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef Manono het volgende:
Dag lieve mevrouw.
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:42 schreef Manono het volgende:
"Ik doe m'n leven lang m'n best om niet ouderwets te zijn (..) Ik vind het zo geméen dat iemand beweert dat ie geen 'nee' tegen mij mag zeggen! (..) Als iemand wil zeggen je hebt geen gelijk tegen een oude lelijkerd dan mag dat (..) " oid
Dat wel, maar koningin Wilhelmina was natuurlijk ook een geval apart he.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:45 schreef shmoopy het volgende:
Zo leuk zal haar leven niet geweest zijn met haar strenge opvoeding, en die 'Benno'.
Beetje een ongepaste, maar wel degelijk goede vraag? 30 April Koninginnendag??quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:48 schreef GiSH het volgende:
We blijven toch wel haar verjaardag vieren??
Ik denk het wel. Voorlopig iig. Misschien dat het t.z.t. Willem Alexander's verjaardag wordt. 27 april toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:54 schreef pfaf het volgende:
[..]
Beetje een ongepaste, maar wel degelijk goede vraag? 30 April Koninginnendag??
We vieren om 30 april niet haar verjaardag maar die van Beatrix.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:48 schreef GiSH het volgende:
We blijven toch wel haar verjaardag vieren??
Die is toch op 31 januari jarig?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:56 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
We vieren om 30 april niet haar verjaardag maar die van Beatrix.
Juliana hield van de Antillen en Nederlands Indie zoals het ooit heette en ze was betrokken bij wat daar gebeurde. Dat soort dingen gaan meestal twee kanten op.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:51 schreef Caesu het volgende:
ik kwam een stokoude man tegen op een indonesisch eiland.
hij kon een beetje nederlands en liet mijn veel foto's en plaatjes van juliana zien.
Yep, maar we vieren het op 30 april. En daar zal nu geen verandering in komen, denk ik, mogelijk dat alleen de komende 30 april wat minder uitbundig zal zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:57 schreef funmaster het volgende:
[..]
Die is toch op 31 januari jarig?
Trix' man daarentegen ...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:00 schreef Jane het volgende:
Net op Radio 2 ook wat fragmenten:
"Ik houd niet van protocol. Dat is gewoon mijn natuurlijke vijand."
Dat hoor je Trix nog niet zeggen, nietwaar?
precies!!!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:52 schreef HiZ het volgende:
Mijn koningin is dood; ik was haar bijna wel vergeten zolang als ik haar niet had gezien. Maar nu ik de oude beelden zie weet ik het weer allemaal. Haar tijd was gekomen, maar ik ben toch een beetje verdrietig als ik denk aan wat haar tijd is geweest.
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:08 schreef Aurelium het volgende:
Ik wil de hele komende week vrij om de dood van Prinses Juliana te verwerken.
komt bij dat Nederland wel degelijk goede dingen heeft gedaan in Indonesië zeker na de oorlogquote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:58 schreef Manono het volgende:
[..]
Juliana hield van de Antillen en Nederlands Indie zoals het ooit heette en ze was betrokken bij wat daar gebeurde. Dat soort dingen gaan meestal twee kanten op.
quote:Juliana's eenzame jeugd leidde er mede toe dat ze uit haar Gouden Kooi brak om gewone burgers te kunnen ontmoeten. Ze meende dat het protocol tussen haar en de mensen in stond. Ze sneed er grondig in toen ze in 1948 op de troon kwam.
In plaats van 'majesteit' heette zij 'mevrouw'. Ook het woord 'onderdanen' werd taboe. In haar aanwezigheid hoefden mensen zich niet langer achterwaarts te verwijderen en vrouwen hoefden geen révérence meer te maken.
Gewoon doen, was het motto. Juliana leek meer een moederlijke huisvrouw dan een majesteit. Het ultieme beeld: Juliana met hoofddoekje en regenjas op de fiets.
Met Beatrix sloeg de slinger terug; het protocol werd ten dele in ere hersteld en de chocolademelk maakte weer plaats voor champagne. Beatrix, met het mondaine van haar vader, onderscheidt zich weer meer als koningin dan haar moeder.
Beatrix moest haar koningschap ook wel een ander gezicht geven. Ze kon moeilijk meteen de rol van 'moeder van het volk' overnemen. Ze koos een meer zakelijke koers. Bezoeken in het land moeten bij haar altijd relevante kennis opleveren.
Bij Willem-Alexander lijkt de slinger straks weer terug te slaan. Hij zegt bij het invullen van zijn koningschap zijn geliefde oma als voorbeeld te nemen.
Idd, bespottelijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef just me het volgende:
dat weten zij dan weer.quote:But the Dutch continue to celebrate their national holiday on Juliana's birthday, 30 April, which remains known as Queen's Day.
http://www.chinapost.com.tw/detail.asp?onNews=1&GRP=A&id=23304quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:35 schreef funmaster het volgende:
Ook in het buitenland is het inmiddels bekend.
België: http://www.vrtnieuws.net/(...)liana_dood/index.htm
Duitsland: http://www.tagesschau.de/(...)5,OID3132174,00.html
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef Manono het volgende:
"Juliana wilde niet met Hare Majesteit aangespoken worden en schafte als eerste de regel af dat haar personeel achteruitlopend haar vetrek moesten verlaten. Dat vond ze maar een gevaarlijke onderneming." Juliana bedankt.
Dag lieve mevrouw.
Zowel Berhard was er net als zijn 3 dochters Beatrix Irene en Magriet plus een aantal kleinkinderen Christina moest uit het buitenland komen die was er vanochtend om 8 uurquote:Op zaterdag 20 maart 2004 13:12 schreef poemojn het volgende:
Waar is Bernhard eigenlijk? De dochters waren aanwezig, WA komt met z'n gezin terug van vakantie, maar over Bernhard geen woord...?
dat klopt dus niet?quote:nu.nl:
Juliana in het bijzijn van haar dochters overleden
Uitgegeven: 20 maart 2004 10:09
SOESTDIJK - Prinses Juliana is zaterdag in het bijzijn van haar vier dochters Beatrix, Irene, Margriet en Christina overleden, meldde het NOS Journaal.
Kroonprins Willem-Alexander en zijn echtgenote Máxima, die op wintersportvakantie in Lech zijn, keren zo spoedig mogelijk terug.
Dat zijn straffe woorden...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 13:53 schreef StefanP het volgende:
-edit-
wat een loser ben jij zeg. als je tegen het koningshuis bent dan rot je toch op uit NL?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 13:53 schreef StefanP het volgende:
-edit-
ik denk het niet.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 13:50 schreef poemojn het volgende:
[..]
dat klopt dus niet?
Laat die malloot nu maar links liggen, straks is ie weg en heeft niemand meer last van hem.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:03 schreef piere het volgende:
sure wacht jij maar lekker
Ik had het niet beter kunnen zeggen, Janequote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:49 schreef Jane het volgende:
Als je je hele leven opgevoed en opgegroeid bent met bepaalde ideeen en regels, mensen hebben je alleen maar verteld dat mensen je niet tegen mogen spreken, en je bedenkt op eigen houtje dat je het daar niet mee eens bent en je durft tegen alle 'wetten' in te gaan, dan ben je een bijzonder mens. Jammer dat ze niet in volle gezondheid oud heeft mogen worden.
Lekker meedeleven hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:40 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wat een onzin. ik wil niet disrespectful zijn maar ale, 94... dan mag ze blij zijn..
en het scheelt ons weer belastinggeld
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef just me het volgende:
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:23 schreef RichardQuest het volgende:
Overigens een van de beste van het huidige koningshuis
Complottheorieen kun je de komende weken wel in de Prive/Weekend/Story lezenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:51 schreef Viktor_R het volgende:
Was het een natuurlijke dood, of zit de Al Queda achter de dood van onze Prinses? Ik ben zo bang !!
Mee eensquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:57 schreef _The_General_ het volgende:
Deze dame verdient veel respect, haar hele leven heeft maar een doel gehad, het dienen van het Nederlandse volk en die taak heeft ze goed vervult en daardoor is ze erg geliefd geraakt in binnen en buitenland, Ik vind dat Nationale Rouw wel op zijn plaats was geweest.
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:40 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wat een onzin. ik wil niet disrespectful zijn maar ale, 94... dan mag ze blij zijn..
En ik ook!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:12 schreef Kylee het volgende:
[..]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar..
Ik weet het antwoord welquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:12 schreef Kylee het volgende:
[..]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar..
Dit las ik op de BBC, leuk om te lezen hoe ze in Engeland overkwam:quote:'Bicycling monarch'
The BBC's Geraldine Coughlan in The Hague says Princess Juliana endeared herself to her nation during her long life.
Known as the "bicycling monarch", she shopped at the local supermarket and sent her children to state school.
Her popularity prompted the Labour Party to drop its demand to turn the country into a republic, our correspondent says.
Prime Minister Jan Peter Balkenende made a televised address after the death was announced and said the nation had lost a mother.
Princess Juliana gave up the title of queen when she abdicated in favour of her daughter Beatrix in 1980.
But the Dutch continue to celebrate their national holiday on Juliana's birthday, 30 April, which remains known as Queen's
SBS zal het ook vast wel uitzenden met het shownieuws er tussendoor en in combinatie met een of ander sms-spelletje.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:51 schreef funmaster het volgende:
Dinsdag is de begrafenis. Volgens RTL nu.
Ik ook,quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord wel![]()
![]()
Als Marijke nu maar geen CD gaat maken.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:41 schreef jan_met_de_pet het volgende:
Als bernhard nu maar geen CD gaat maken
Een te kleine vergoeding voor het hele jaar op tv, krant, radio, blad vermeld worden en geen privacy te hebben.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:10 schreef Dovenwereld het volgende:
In de FAQ van koninklijkhuis.nl staat nog steeds:
Prinses Juliana ¤ 1.050.000
Prins Bernhard ¤ 637.000
(1050.000/12) * 5 gaat naar Prins Bernhard ..dus Bernhard wordt rijker ..maar volgend jaar hoeft premier een miljoentje bezuinigen.... het was meevallertje
Tja, ze hebben wel even iets anders te doen dan de FAQ te updatenquote:Op zondag 21 maart 2004 19:10 schreef Dovenwereld het volgende:
In de FAQ van koninklijkhuis.nl staat nog steeds:
Prinses Juliana ¤ 1.050.000
Prins Bernhard ¤ 637.000
quote:(1050.000/12) * 5 gaat naar Prins Bernhard ..dus Bernhard wordt rijker ..maar volgend jaar hoeft premier een miljoentje bezuinigen.... het was meevallertje
Ik denk dat er in dit land veel mensen zijn die graag hun privacy willen opofferen om zoveel geld te krijgen voor nietsdoen.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een te kleine vergoeding voor het hele jaar op tv, krant, radio, blad vermeld worden en geen privacy te hebben.
Je zal zo hard moeten werken als een Koningin. Enig idee wat een werklast Juliana in die 32 jaar gehad heeft? Nee zeker. Bezopen topics over de islam openen is natuurlijk veel belangrijker dan je een beetje verdiepen in zaken die dichter bij huis staan..quote:Op zondag 21 maart 2004 19:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Ik denk dat er in dit land veel mensen zijn die graag hun privacy willen opofferen om zoveel geld te krijgen voor nietsdoen.
Wel een beetje slap van de topicstarter om nog niet te reageren.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:56 schreef Kylee het volgende:
[..]
Ik ook,. Maar wil het graag van de topicstarter horen.
.
Niet elk lid vh koninklijk huis is koningin.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zal zo hard moeten werken als een Koningin.
Elke dag vier lintjes doorknippen?quote:Enig idee wat een werklast Juliana in die 32 jaar gehad heeft?
Daar is in FB en in het NWS FB topic al een heleboel over gezegd, lees die even door, misschien dat het dan duidelijk is?quote:Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Kylee het volgende:
[..]
Wel een beetje slap van de topicstarter om nog niet te reageren.. Mijns inziens hoefde het andere topic helemaal niet dicht maar wilde hijzelf gewoon topicstarter zijn.
Erg zwakke moderatie..
Van de toelage wordt ook al het personeel betaald, en de gronden, enz.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Niet elk lid vh koninklijk huis is koningin.
[..]
Elke dag vier lintjes doorknippen?
Ok.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar is in FB en in het NWS FB topic al een heleboel over gezegd, lees die even door, misschien dat het dan duidelijk is?
lol, in wat voor gat in de grond heb jij de afgelopen eeuw geleefdquote:Op zondag 21 maart 2004 19:20 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Niet elk lid vh koninklijk huis is koningin.
[..]
Elke dag vier lintjes doorknippen?
PRINSES Juliana ook?quote:Op zondag 21 maart 2004 20:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
lol, in wat voor gat in de grond heb jij de afgelopen eeuw geleefd
Koningin Juliana was altijd op de hoogte van ALLES wat er gebeurde in nederland, ze deed de hele dag niets anders alsdan documenten, kranten lezen, met informanten praten, relaties tussen andere landen en koningshuizen onderhouden. bemiddelen tussen ministers etc etc etc etc
PRINSES Juliana was met pensioen. Ze heeft vanaf haar 18e tot haar 71e (!) zo ongeveer continu in dienst van nederland gewerkt. Als je nou niet weet waar je het over hebt, zou ik je toch aanraden eens een paar lesjes Staatsinrichting te nemen.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
PRINSES Juliana ook?
quote:KellY
AmStErDaM [21 march 2004 20:06]
RuSt ZaChT..!..! BeDaNkT vOoR AlleS
R.I.P.
Kijk even in het begin van dit topic (post 14 ofzo) daar stond je antwoord al.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Kylee het volgende:
[..]
Wel een beetje slap van de topicstarter om nog niet te reageren.. Mijns inziens hoefde het andere topic helemaal niet dicht maar wilde hijzelf gewoon topicstarter zijn.
Erg zwakke moderatie..
Over onzin gesproken. Jij denkt dus serieus dat je nou korting op je inkomstenbelasting krijgt of zo? Denk naquote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:40 schreef Kindred_Spirits het volgende:
"Okee ... we gooien het bedrag nog één keer omhoog ... 1000 euro lieve mensen! Wie is er nou precies doodgegaan?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
SBS zal het ook vast wel uitzenden met het shownieuws er tussendoor en in combinatie met een of ander sms-spelletje.
Je hoeft niet te kijken. Ga eens naar de kroeg, wordt lid van een vereniging, lees eens een boek. Idols was er toch ook gewoon op?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:32 schreef 1tsn0tm3 het volgende:
mooie leeftijd toch,
Alleen jammer dat we waarschijnlijk nu op tv weer het hele weekend worden opgescheept met een speciale juliana programering.
nou ja zeg...quote:***************************************
Bernhard mist mogelijk begrafenis
HILVERSUM Het is niet zeker of prins
Bernhard de begrafenis van Juliana op
30 maart kan bijwonen.Dat heeft de RVD
tegenover het NOS-Journaal verklaard.De
prins voelt zich fysiek niet goed en is
bovendien "zeer aangedaan" door het
overlijden van zijn echtgenote.
Volgens de RVD zal pas de komende dagen
blijken of Bernhard naar Delft kan
komen.Als zijn gezondheid het toelaat,
wil hij wel bij de bijzetting in de
Nieuwe Kerk aanwezig zijn,aldus de RVD.
De prins is 92 jaar en heeft de laatste
jaren meer dan 50 operaties ondergaan.
Na een darmoperatie in mei 2000 zweefde
hij op het randje van de dood.
Ik was er ook wel verbaasd over; kennelijk was die ouwe vos echt wel aan haar gehecht.quote:Op maandag 22 maart 2004 20:07 schreef Caesu het volgende:
[..]
nou ja zeg...
Precies mooi gezegd!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 10:29 schreef Manono het volgende:
Dag lieve mevrouw.
je zegt het. hij was niet aan haar gehecht daarom komt hij niet.quote:Op maandag 22 maart 2004 22:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Nee, echt schandalig van hem..hij was niet aan haar gehecht. (anders had hij niet al die vriendinnen gehad). Als hij niet op haar begrafenis is vind ik dat walgelijk!!
Als hij de laatste Reuze Panda had kunnen schieten was hij al joggende het vliegtuig in komen rennenquote:Op maandag 22 maart 2004 22:02 schreef gimme.shelter het volgende:
Nee, echt schandalig van hem..hij was niet aan haar gehecht. (anders had hij niet al die vriendinnen gehad). Als hij niet op haar begrafenis is vind ik dat walgelijk!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |