bronquote:VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft onlangs het in politieke kring befaamde Haagse restaurant Le Bistroquet op stelten gezet door met een busje pepperspray te spuiten.
Een aantal van de aanwezige gasten in het goedgevulde etablissement kreeg daarop last van jeukende en tranende ogen. De geschrokken veiligheidsagenten die Hirsi Ali permanent bewaken en een paar tafels verderop rustig zaten te eten, namen direct de spuitbus in beslag. Zij wezen Hirsi Ali erop dat pepperspray op de lijst van verboden wapens staat.
Vervolgens realiseerde Hirsi Ali zich wat ze had aangericht en heeft zij de verbouwereerde gasten onmiddellijk haar excuses aangeboden, die werden aanvaard. De VVD'ster ging alle gasten persoonlijk langs. De veiligheidsagenten van de Dienst Koninklijke en Diplomatieke Beveiliging (DKDB) hebben het incident gemeld bij de politie Haaglanden.
Gasten kregen jeukende en tranende ogen
Hirsi Ali, die twee jaar geleden de PvdA verruilde voor de VVD, wordt al lange tijd beveiligd omdat ze om de haverklap wordt bedreigd in verband met haar scherpe uitspraken over islam-extremisme.
Echter, voordat zij van de overheid beveiliging kreeg toegewezen, heeft zij via via pepperspray gekregen, die ze altijd in haar handtasje bewaart.
Tijdens het etentje in Le Bistroquet wilde zij haar tafelgenoot laten zien hoe de pepperspray, die alleen door de politie en andere officiële diensten mag worden gebruikt, werkt. Spontaan spoot Hirsi AU wat gas, zonder zich te realiseren wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
In een reactie tegenover deze krant laat Hirsi Ali weten dat zij "een stommiteit" heeft begaan die thuishoort in de categorie "eens maar nooit weer".
Een stelling die principieel wel klopt, maar in de werkelijkheid natuurlijk niet. Ook kamerleden gooien batterijen in de prullenbak en rijden weleens 55 binnen de bebouwde kom...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:05 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Mijn stelling luidt: Een kamerlid hoort zich te houden aan de wet waaraan zij/hij eed aflegt dan wel de maker van is.
Bent u het er mee eens of niet??
Ik zeg ja, omdat het anders een vrijbrief is voor ieder ander om de wet te overtreden.
Dit is geen bash topic, gelieve dat dan ook achterwege te laten. Dank u
Nee, mevrouw Hirsi Ali wou graag laten zien hoe een busje pepperspray werkt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Waarom begon ze met spuiten? Er moet toch een reden voor zijn
Dus kamerleden mogen zich meer veroorloven dat een gewone burger??quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Andere verpakking, zelfde inhoud.
En je stelling slaat nergens op, er staat nergens dat HA vindt dat ze zich niet aan de wet moet houden
Was het dan niet grappiger geweest als ze dat daar even op zichzelf had uitgetest?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:07 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, mevrouw Hirsi Ali wou graag laten zien hoe een busje pepperspray werkt.
Dat zeg ik dus niet en dat zegt HA ook niet. Jij moet eens leren lezenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:09 schreef schatje het volgende:
Dus kamerleden mogen zich meer veroorloven dat een gewone burger??
IIntegratie hè?? Iemand die kamerlid hoort te weten wat wel en niet kanquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:07 schreef Lemmeb het volgende:
Andere verpakking, zelfde inhoud.
En je stelling slaat nergens op, er staat nergens dat HA vindt dat ze zich niet aan de wet moet houden
per ongelukquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Dat zegt hij niet, dat zegt Hirsi Ali niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:09 schreef schatje het volgende:
[..]
Door wie is er duidelijk aangifte gedaan?? Kennelijk heb ik dat gemistquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:13 schreef milagro het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet, dat zegt Hirsi Ali niet.
Ze heeft pepperspray in haar bezit en dat mag niet, er is aangifte gedaan en voor de rest is er niets bekend.
Er staat nergens dat zij verontwaardigd is over die aangifte of wat dan ook.
Je loopt erg op de feiten vooruit, wacht nu eerst eens af hoe dit afloopt.
omdat ze niet genoeg in het nieuws is geweest deze weekquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:06 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Per ongeluk is een excuus dat kleine kinderen kunnen gebruiken, van een volwassen vrouw, zeker een die in de politiek actief is, verwacht je toch wel dat ze wat slimmer is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:12 schreef MikeyMo het volgende:
per ongeluk
dat is door de beveiliging zélf gedaan dus.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Door wie is er duidelijk aangifte gedaan?? Kennelijk heb ik dat gemist.
ongelukjes kunnen gebeuren... ook bij mensen met een IQ van 160quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:16 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Per ongeluk is een excuus dat kleine kinderen kunnen gebruiken, van een volwassen vrouw, zeker een die in de politiek actief is, verwacht je toch wel dat ze wat slimmer is.
wat is dat nu weerquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:17 schreef sp3c het volgende:
ze had het zeker ook per ongeluk bij zich
'heb ik nog nooit eerder gezien meneer'
Waarbij sommige gatsen last kregen van jeukende en tranende ogen. Je kunt alles wel onder de noemer "per ongeluk" scharen. Het is dus een slecht excuusquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:16 schreef MikeyMo het volgende:
ze heeft per ongeluk wat pepperspray afgevuurd, daarvoor haar excuses aangeboden, nu is aan het OM de taak of ze er wat aan doen. Zo nee, so be it, zo ja, jammer Hirsi-ali.
Bron?? Waarin dat duidelijk staat.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:19 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is door de beveiliging zélf gedaan dus.
Ik vrees dat het zo in de praktijk wel werkt inderdaad.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:09 schreef schatje het volgende:
[..]
dat komt op hetzelfde neer, het is aan de politie/OM nu om er werk van te maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:19 schreef sp3c het volgende:
er is overigens nog geen aangifte gedaan, er is melding van gemaakt
uiteraard. Begrijpelijk dat ze het bij zich heeft overigens, onbegrijpelijk dat ze het in een restaurant gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:05 schreef schatje het volgende:
Mijn stelling luidt: Een kamerlid hoort zich te houden aan de wet waaraan zij/hij eed aflegt dan wel de maker van is.
Bent u het er mee eens of niet??
Er zitten gradaties in wetsovertredingen he...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat ze niet genoeg in het nieuws is geweest deze week
mevrouw ali moet aangeklaagd worden en snel ook anders loopt morgen iedereen met die rotzooi te spuiten
als ik in een bank beroof en aan voor ik wegga aan iedereen mijn excuses aanbied is het ook nog steeds niet ok
ze hebben het voorval meteen bij de politie gemeld, dat staat in de door jouw gequote tekst in je openingspost,quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:23 schreef schatje het volgende:
[..]
Bron?? Waarin dat duidelijk staat.
ik heb ook een keer dat spul in actie gezien op straat toen een agent wat spoot toen iemand aggressief werd, toen kwam er ook wat op omstanders die daardoor last kregen van jeukende en tranende ogen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarbij sommige gatsen last kregen van jeukende en tranende ogen. Je kunt alles wel onder de noemer "per ongeluk" scharen. Het is dus een slecht excuus.
Persoonlijk heb ik geen hekel aan Hirshi Ali, maar het feit is wel da we de precieze omstandigheden niet kennen. Voor haar gelden dezelfde regels als voor mij. Ik weet niet of ik er met een waarschuwing af zou komen, ik denk van niet.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:22 schreef Jimmy het volgende:
Ik denk toch dat sommige mensen dit minder zouden goed praten als het bijv. een Jan Marijnissen of een Wouter Bos was geweest.
Nu is het opeens 'een ongelukje'.
Oké, het is nu dus aan justitie wat zij zal doen. Het zal me ook niets verbazen als er kamervragen over worden gesteld.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ze hebben het voorval meteen bij de politie gemeld, dat staat in de door jouw gequote tekst in je openingspost,
dat is ms geen officiele aangifte, maar met een melding van verboden wapenbezit kan het OM ook uit de voeten, als ze dat willen.
Het gaat niet om die pepperspray, het gaat er om dat ze zo dom is geweest in een vol restaurant ermee te gaan spuiten.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:26 schreef Davitamon het volgende:
Moraalridders der Nederlanden, meld u in dit topic!
Wat een gezeik van een stelletje betweters hier, ongelofelijk. Ik hoor niemand over dat het misschien erg is dat ze constant met de dood wordt bedreigd, maar ooooeeeeh een busje pepperspray dat kan echt niet! Van mij mogen ze dat spul legaliseren, het zou wel eens heel veel verkrachtingen en andere geweldsdelikten kunnen (hebben) voorkomen.
Elke burger hoort dat te wetenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:12 schreef schatje het volgende:
IIntegratie hè?? Iemand die kamerlid hoort te weten wat wel en niet kan.
Duyvendak mag niet inbreken, Pronk mag niet met drank achter het stuur kruipen, Hirsi Ali mag geen pepperspray in haar handtasje hebben en Schatje ook nietquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Als Duyvendak mag inbreken mag Ali vast wel een steak kruiden in een restaurant.
Ja, dat deuntje hebben we nu al gehad. Daar gaat het helemaal niet omquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik krijg een beetje de indruk dat mensen hier meer op de persoon Hirsi Ali reageren dan gewoon op hetgeen wat er gebeurd is.
nee hoor niet bepaald dit is hetzelfde als 112 bellen en zeggen dat je hele familie is uitgemoord door de kat van de buren ... dan is er in principe nog nix gebeurt en is de kat zelfs nog geen verdachte, als het OM te lui of te druk (die militairen moeten in de gaten gehouden worden) is dan komt er geen aangifte en wordt er geen werk van gemaakt tenzij ze ter plekke een bon heeft gehad en daar lees ik nix van.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:24 schreef milagro het volgende:
[..]
dat komt op hetzelfde neer, het is aan de politie/OM nu om er werk van te maken.
er is geen aangifte nodig persé omdat te doen
ik verwijt haar ook niets ... ik zeg alleen dat ik vind dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan had moeten worden en het valt me tegen dat ze niet ter plekke op de bon is geslingerd (als dit niet gebeurd is).quote:als zij niets doen met dit kun je dat Hirsi Ali niet verwijten.
of uitlokken, mooi wapen om je slachtoffer even te desorrienterenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:26 schreef Davitamon het volgende:
..., het zou wel eens heel veel verkrachtingen en andere geweldsdelikten kunnen (hebben) voorkomen.
Ik ben dan ook hypocriet. Ik heb idd een busje pepperpsray in m'n beeldige Louis Vuiiton tas. Maar ik vertegenwoordig de regering niet. Mevrouw Hirsi Ali duidelijk wel. Ik vind dat wel wat zwaarder wegen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:30 schreef milagro het volgende:
[..]
Duyvendak mag niet inbreken, Pronk mag niet met drank achter het stuur kruipen, Hirsi Ali mag geen pepperspray in haar handtasje hebben en Schatje ook niet
Zolang iedereen dan ook niet moppert over de gevolgen als je betrapt wordt, is er weinig stof tot discussie.
Maar omdat 1 promille van de bezitters er misbruik van ZOU KUNNEN maken is het verboden. Ik zie het persoonlijk niet als onwettig. Je kunt er geen blijvende schade mee aanrichten en het enige wat je ermee uit kunt halen is dat de getroffen persoon een paar minuten weinig ziet en last heeft van zijn ogen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:26 schreef Davitamon het volgende:
Moraalridders der Nederlanden, meld u in dit topic!
Wat een gezeik van een stelletje betweters hier, ongelofelijk. Ik hoor niemand over dat het misschien erg is dat ze constant met de dood wordt bedreigd, maar ooooeeeeh een busje pepperspray dat kan echt niet! Van mij mogen ze dat spul legaliseren, het zou wel eens heel veel verkrachtingen en andere geweldsdelikten kunnen (hebben) voorkomen.
En als ze er mee weg komt, Schatje, dan kun je haar dat niet verwijten.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Oké, het is nu dus aan justitie wat zij zal doen. Het zal me ook niets verbazen als er kamervragen over worden gesteld.
Ik ook, maar nogmaal je stelde tussen de regels door dat zij zich boven de wet verheven zou voelen en dat lees ik dus echt nergens.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben dan ook hypocriet. Ik heb idd een busje pepperpsray in m'n beeldige Louis Vuiiton tas. Maar ik vertegenwoordig de regering niet. Mevrouw Hirsi Ali duidelijk wel. Ik vind dat wel wat zwaarder wegen.
Ik heb volgens mij niet beweerd dat Hirsi Ali vindt dat zij boven de wet staat.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:36 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik ook, maar nogmaal je stelde tussen de regels door dat zij zich boven de wet verheven zou voelen en dat lees ik dus echt nergens.
De gevolgen van die melding zijn nog niet bekend, de gevolgen voor haar zijn nog niet bekend en dus al helemaal haar reactie niet op de reprimande, straf of wat dan ook.
Dan zouden anderen er weer op inspringen en anderen het weer goedpraten. Zie de oproep van bepaalde linkse politici aan Nederlanders om zich niet aan de wet te houden inzake de kwestie met de uit te zetten asielzoekers. Dit wordt dan burgerlijke ongehoorzaamheid genoemd, maar is ook gewoon de wet overtreden.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:22 schreef Jimmy het volgende:
Ik denk toch dat sommige mensen dit minder zouden goed praten als het bijv. een Jan Marijnissen of een Wouter Bos was geweest.
Nu is het opeens 'een ongelukje'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |