abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17821969
Een ander belangrijk argument voor een strak immigratie en integratiebeleid is dat autochtone Nederlanders zich niet meer Nederlander voelen in de grote steden.

Dat argument wordt vaak als irrelevant en overbodig gezien door veel mensen. Terwijl een dikke meerderheid van de autochtone Nederlanders hier volgens mij inlevingvermogen vierkant achterstaat.

Hechten de Fokkers zich aan het Nederlander voelen in Nederland? Lijkt me voor veel mensen niet geheel onbelangrijk.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:51:26 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_17822021
Zolang ik me goed voel...

uit het andere topic:
quote:
weet je dat de meesten erg aardig zijn.. prima naar mijn zin in een straat met vele verschillende culturen, had in de 3 maanden dat ik op de PABO zat erg veel lol in de klas, overwegend marrokaanse meisjes... beetje interesse tonen doet al wonderen, de vooroordelen weggooien doet de rest...

tuurlijk zitten er rotte appels tussen.. zelfde bij autochtonen...
  vrijdag 19 maart 2004 @ 12:51:30 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17822025
Ik zou er een topic op Fok! over openen... Oh wacht even, je hebt er al 37 geopend met min of meer dezelfde insteek... Dan zou ik verder gen moeite doen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_17822173
Ik voel me meer Nederlander als jij optyft.. maar jah das mijn mening.
Deal with it; rock 'n roll
pi_17822192
Ik woon in een grote stad en ik voel me Nederlander.
Als ik in Spanje in een discotheek zit voel ik me Nederlander....als ik in Frankrijk een broodje koop voel ik me Nederlander...als ik een amerikaanse film bekijk op de BBC voel ik me nog Nederlander.
Tenminste....als ik op datmoment er aan denk hoe ik mijn identiteit zou willen omschrijven.

Maar wat is je opzet?
Is dit weer zo'n allochtonenafzeiktopic....??
Zoek je weer argumenten om je discriminerende attitude te rechtvaardigen ?
Ga je gang..hoor...
pi_17822263
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Ik woon in een grote stad en ik voel me Nederlander.
Als ik in Spanje in een discotheek zit voel ik me Nederlander....als ik in Frankrijk een broodje koop voel ik me Nederlander...als ik een amerikaanse film bekijk op de BBC voel ik me nog Nederlander.
Tenminste....als ik op datmoment er aan denk hoe ik mijn identiteit zou willen omschrijven.

Maar wat is je opzet?
Is dit weer zo'n allochtonenafzeiktopic....??
Ga je gang..hoor...
Eindelijk een serieuze reactie De verhuftering van de samenleving is anders diep merkbaar hier

En nee, dit is geen allochtonenafzeik topic. Ik vroeg me alleen af hoe mensen in grote steden 'de dagelijkse realiteit' ervaren en of ze dat erg of positief vinden.
pi_17822265
zou jij mij eens uit kunnen leggen wat "nederlander voelen" inhoud ..

ik voel mij namelijk 'mens'
Religion : Mankind's worst invention !
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:02:36 #8
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_17822291
NL is al zo verloederd dat ik me niet eens meer NL-er zou willen voelen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:03:08 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17822304
geef eens een definitie van "Nederlander voelen" graag een eenduidige
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:03:25 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17822309
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit weer zo'n allochtonen (en links/Paars) afzeiktopic....??
Ga je gang..hoor...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:05:04 #11
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_17822348
Ik wil me prettig voelen in Nederland !!!

niet meer, niet minder. En dat wens ik een ieder ook toe
Ik besta, of dacht ik dat maar?
pi_17822362
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:06:03 #13
45511 TimmyAsd
pi_17822377
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:02 schreef succubus het volgende:
NL is al zo verloederd dat ik me niet eens meer NL-er zou willen voelen
dan donder je toch lekker op? Aan klootzakken als jij hebben we niets en hoeven we ook niets..
pi_17822421
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:01 schreef pberends het volgende:

En nee, dit is geen allochtonenafzeik topic. Ik vroeg me alleen af hoe mensen in grote steden 'de dagelijkse realiteit' ervaren en of ze dat erg of positief vinden.
Ik ervaar mijn dagelijkse realiteit als gewoon..
Het is een kwestie van in harmonie willen leven met wat het leven je aanreikt.
Het heeft NUL punt NUL met nederlandsgevoel te maken..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:09:39 #16
60646 Jereon
Ik denk dat ik bestond...
pi_17822479
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
kuttopic.
Maar het is wel jou reactie waard

Ik besta, of dacht ik dat maar?
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:11:55 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17822546
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_17822602
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:11 schreef Re het volgende:

[..]

en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?
Dat autochtonen rascistisch over de schreef gaan als allochtonen niet goed gespreid of geintegreerd worden. Dat probleem ligt niet aan autochtonen of allochtonen, maar aan de politiek. Die geluiden moet de politiek dus bloedserieus nemen. Dat hebben ze tientallen jaren niet gedaan.
pi_17822607
Je merkt dat de samenleving in Nederland aan het veranderen is. De vele culturen en daarnaan gekoppelde gemeenschappen gaan richting een cultuur en dat gaat gepaard met conflicten, zoals elke verandering. Ik heb de vergelijking al een paar keer gelegd met organisaties en hoe daar cultuurveranderingen (samenvoegen van meerdere organisaties met aparte bedrijfsculturen) zich manifesteren in conflicten en polarisatie, maar uiteindelijk een bedrijfscultuur tot gevolg heeft.

Alleen wordt deze verandering niet gestuurd en weet eigenlijk niemand waarheen we veranderen. Dat is waarschijnlijk een bron van angst voor een heleboel mensen.
pi_17822618
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik geef die mensen groot gelijk.. als hun dat willen doen moeten ze dat doen.. en als er meer zijn die hun mening delen moeten ze dat ook doen.. vrije keus.. Alleen niet de mijne..

En het Nederlander voelen slaat nergens op. Jij bent hier ook maar door kans geboren.. Ik voel me mens.

Nederlander voelen wat moet je daar voor doen? je buren aangeven als ze hun vuilnisbak een dag te vroeg buiten zetten?
Deal with it; rock 'n roll
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:16:54 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17822683
Ik hecht geen waarde aan het mij Nederlander voelen in Nederland. Maar dat is logisch.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17822686
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land". Groot probleem ja. Ik heb een tijd in een buurt in Leiden gewoond waar Turks de voertaal leek te zijn, en merkte bij mijn medestudenten vaak een grote irritatie hierover, net als bij het autochtone deel van de buurt. Het gevaarlijke hieraan, is dat er een hele grote groep dreigt te ontstaan, die niet meer te bereiken is voor argumenten. Het is namelijk een gevoelskwestie geworden. Ik heb het zelf meestal niet als storend ervaren. Ik bedoel, ja, het is lomp als een een (Turkse) winkel de eigenaar Turks met een klant aan het lullen is (wie weet wel over jou) terwijl je erbij staat. Maar ik kom uit het oosten oorspronkelijk, waar de boerenlullen er ook een handje van hebben om in vet dialect te praten tegen alles wat beweegt. Gewone onbeschoftheid. Maar over het algemeen heb ik er geen last van gehad.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_17822749
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
Misschien was de vraagstelling niet helemaal volledig of fout, maar dit is een mooie aanvulling.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:19:50 #24
45511 TimmyAsd
pi_17822771
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bedoel, ja, het is lomp als een een (Turkse) winkel de eigenaar Turks met een klant aan het lullen is (wie weet wel over jou) terwijl je erbij staat.
Denken alleen mensen die zichzelf erg belangrijk vinden... triest..
pi_17822817
quote:
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat ervaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')