quote:weet je dat de meesten erg aardig zijn.. prima naar mijn zin in een straat met vele verschillende culturen, had in de 3 maanden dat ik op de PABO zat erg veel lol in de klas, overwegend marrokaanse meisjes... beetje interesse tonen doet al wonderen, de vooroordelen weggooien doet de rest...
tuurlijk zitten er rotte appels tussen.. zelfde bij autochtonen...
Eindelijk een serieuze reactiequote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Ik woon in een grote stad en ik voel me Nederlander.
Als ik in Spanje in een discotheek zit voel ik me Nederlander....als ik in Frankrijk een broodje koop voel ik me Nederlander...als ik een amerikaanse film bekijk op de BBC voel ik me nog Nederlander.
Tenminste....als ik op datmoment er aan denk hoe ik mijn identiteit zou willen omschrijven.
Maar wat is je opzet?
Is dit weer zo'n allochtonenafzeiktopic....??
Zoek je weer argumenten om je discriminerende attitude te rechtvaardigen ?
Ga je gang..hoor...
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit weer zo'n allochtonen (en links/Paars) afzeiktopic....??
Zoek je weer argumenten om je discriminerende attitude te rechtvaardigen ?
Ga je gang..hoor...
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
dan donder je toch lekker op? Aan klootzakken als jij hebben we niets en hoeven we ook niets..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:02 schreef succubus het volgende:
NL is al zo verloederd dat ik me niet eens meer NL-er zou willen voelen
Ik ervaar mijn dagelijkse realiteit als gewoon..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:01 schreef pberends het volgende:
En nee, dit is geen allochtonenafzeik topic. Ik vroeg me alleen af hoe mensen in grote steden 'de dagelijkse realiteit' ervaren en of ze dat erg of positief vinden.
Maar het is wel jou reactie waardquote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
kuttopic.
en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
Dat autochtonen rascistisch over de schreef gaan als allochtonen niet goed gespreid of geintegreerd worden. Dat probleem ligt niet aan autochtonen of allochtonen, maar aan de politiek. Die geluiden moet de politiek dus bloedserieus nemen. Dat hebben ze tientallen jaren niet gedaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:11 schreef Re het volgende:
[..]
en van de 33% van een behoorlijk deel zelf ook allochtoon, your point being?
Ik geef die mensen groot gelijk.. als hun dat willen doen moeten ze dat doen.. en als er meer zijn die hun mening delen moeten ze dat ook doen.. vrije keus.. Alleen niet de mijne..quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Verklaar anders de zogenaamde 'discriminerende' meningen in veelvoud van autochtonen uit grote grote steden. En in Rotterdam was 33% van de kiezers zeker rascistisch omdat ze Leefbaar Nederland stemden ivm migratie/integratiepolitiek.
Misschien was de vraagstelling niet helemaal volledig of fout, maar dit is een mooie aanvulling.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:16 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bedoel, ja, het is lomp als een een (Turkse) winkel de eigenaar Turks met een klant aan het lullen is (wie weet wel over jou) terwijl je erbij staat.
Ik kan me goed voorstellen dat mensen dat ervaren.quote:Ik denk dat het geen kwestie is van "geen Nederlander meer voelen", maar eerder iets van "zich niet meer thuis voelen in eigen land".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |