Fulcrum_X | donderdag 18 maart 2004 @ 12:17 |
Alweer deeltje 3, citrofielen herenigt u ![]() ![]() vorige delen: [Autotopic] Citroën [Autotopic] Citroën deel 2 | |
Juggy | donderdag 18 maart 2004 @ 16:29 |
*Bookmarked* ![]() En dat er weer mooie verhalen en foto's mogen volgen in dit topic ![]() | |
lulletje | donderdag 18 maart 2004 @ 17:22 |
[sarcasme-modus on] nog niet veel liefhebbers hier van dit wonderschone stukje autotechniek...hehehe ![]() [sarcasme-modus off] | |
Fulcrum_X | donderdag 18 maart 2004 @ 17:30 |
quote:anders lees je ff de vorige 2 delen ![]() Hier trouwens nog ff een fotootje van de laatste keer dat het sneeuwde. Volgens mij had ik die nog niet gepost. Kun je ook zien dat ik een stukje strip mis op de voorbumper. Moet ik nog maar eens bijkleuren ![]() ![]() | |
Tr0ublegum | donderdag 18 maart 2004 @ 22:00 |
Nog effe over de 19 GTi 16v. Bij mijn weten had deze auto geen 170, maar 'slechts' 160 pk. Ik heb eens iets gelezen hierover. De verhouding tussen cilinderinhoud (1.9 liter) tegenover aantal pk's (160) is bij die bx schijnbaar echt extreem hoog. Volgens dat artikel (kan wel al van jaren geleden zijn hoor, wellicht inmiddels achterhaald) waren er maar een paar auto's met een scherpere verhouding (en dan hadden ze 't over ferrari's en lamborghini's) | |
Metro2005 | donderdag 18 maart 2004 @ 22:09 |
* metro2005 meldt zich ook maar weer met z'n zx nu met open einddemper eronder ![]() | |
The_original_Sured | donderdag 18 maart 2004 @ 22:37 |
mijn ZX in de sneeuw.... ![]() ![]() | |
Garbageman | donderdag 18 maart 2004 @ 23:02 |
En dan moet je nog de eerste versie GTI 16V hebben, zonder katalysator, anders moet je het geloof ik met "slechts" 120 Pk doen. Ik kom er vandaag net achter dat de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn BX 16TGI naar rechts verwrongen is. Dáárom zit het zo raar !! ![]() Binnenkort maar eens kijken of ik de boel recht kan buigen... quote: | |
Juggy | donderdag 18 maart 2004 @ 23:20 |
rechtbuigen heb ik slechte ervaringen mee... je kan et allicht proberen, maar bij mij is et daardoor toen van kwaad naar erger gegaan... reden waarom ik mijn gti interieur gekocht heb ![]() | |
Garbageman | donderdag 18 maart 2004 @ 23:39 |
Ja maar, ik héb al een GTI interieur... Ik ben het wel met je eens dat een andere stoel een betere optie is. Mijn vriendin keek me al kwaad aan toen ik zei dat ik de stoelen maar ging verwisselen. (nadat wij samen het euvel hadden geconstateerd.) (waarom hield ik m'n klep ook niet) Met een kussentje erbij wil het eerst ook nog wel. Vandaag net nog een stukje gereden, Groningen - Rotterdam en weer terug. | |
ikwilgeencookies | vrijdag 19 maart 2004 @ 00:24 |
als het goed is, zijn linker en rechterstoel inwisselbaar, dus je kan ook je vriendin slecht laten zitten ![]() er zijn genoeg types die gti stoelen hadden, dus... progresse.. chic enz.. | |
Fulcrum_X | vrijdag 19 maart 2004 @ 02:17 |
quote:eh ja, maar die vind je niet snel op de sloop ![]() | |
Juggy | vrijdag 19 maart 2004 @ 07:49 |
Überhaupt een bix op de sloop vinden is me nog niet echt gelukt... hier int zuiden tenminste. Daar heb ik toen ook gezocht voor een enkele nieuwe stoel, maarja je houdt dan sowieso altijd 1 stoel met een andere bekleding en dat wilde ik dus niet | |
SSSylvester | vrijdag 19 maart 2004 @ 08:30 |
quote:De eerste versie GTi heeft alleen die 160PK inderdaad. Heb een keertje een testritje gemaakt in dat type, nou je vliegt echt over de weg!! Alleen merk je wel dat het een lichte auto is dan... ![]() ![]() Een rugleuning die verwrongen is?? Was de vorige eigenaar dan een 'zware'man die de "golf-bestuurders-houding" had ofzo... Je moet goed je best doen denk ik om dat voor elkaar te krijgen? Maar is het intussen al gelukt om hem recht te zetten? | |
SSSylvester | vrijdag 19 maart 2004 @ 09:00 |
quote:Is het inderdaad zo dat er weinig BX-en te vinden zijn op slopen in het zuiden? Dan zou ik eens kijken of je tijd hebt om in de randstad (of uberhaupt zuid-holland) ergens een sloop te zoeken. Ik weet bij mij in de buurt (westland) en in de buurt van Amsterdam wel een aantal slopen waar er BX-en staan. Nu kan ik natuurlijk geen garanties geven of daar wel GTi interieur in zou zitten, maar ok. Ik ben op zoek naar enkele groene stukken plaatwerk en als het even kan wil ik in de zomer een andere motor inbouwen. Maar die groene stukken plaatwerk zijn WEL erg moeilijk te vinden in deze buurt. Ik was in het oosten des lands, en daar zag ik meer groene BX-en rijden, dus: wie weet er daar een sloop? ![]() Ik wil hier evt wel ff rondkijken of ik wat kan vinden? [ Bericht 0% gewijzigd door SSSylvester op 19-03-2004 09:04:10 (typo) ] | |
Tr0ublegum | vrijdag 19 maart 2004 @ 09:15 |
quote:Zo uit m'n blote hoofd heeft de 2e 19 GTi 16v toch nog 148 pk, maar ik kan 'r naast zitten ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 19 maart 2004 @ 11:14 |
quote:in het noorden zijn gti interieurtjes ook erg zeldzaam op sloperijen ![]() | |
ikwilgeencookies | vrijdag 19 maart 2004 @ 12:33 |
quote:ik heb in september zowel een bx chic als een progresse af laten voeren , omdat 3x BX voor de deur beetje duur werd, en idd 1 van die 2 heeft nu geen gti stoelen meer. maar in het zijden, meen ik dat in Gelderop toch eea te vinden moet zijn. En mischien op marktplaats.nl adverteren? | |
Garbageman | vrijdag 19 maart 2004 @ 13:15 |
Het heeft niet zo'n haast, ik heb mijn vehikel niet nodig voor woon-werk verkeer. (10 min fietsen) Ik zal rustig rondkijken tot ik iets geschikts vindt. Er zit hier een zaak met onderdelen voor franse auto's, daar staan meestal wel wat onttakelde exemplaren, en natuurlijk de garage waar ik hem gekocht heb, (Timmer) die heeft ook wel wat staan. Komt dus wel goed. De vorige eigenaar was trouwens vrij mager, dus het zal de eerste eigenaar wel zijn geweest. Ja, ik ben de derde eigenaar van deze BX. | |
mdeen | vrijdag 19 maart 2004 @ 18:46 |
quote:Ik denk dat het punt met veel slopers in het zuiden (tenminste, allemaal die waar ik in Midden-Limburg ben langs geweest) alles van Citroën naar Bart Ebben verkopen. Leuke monopolist is dat ![]() Maar ik heb in Venray een goed half jaar geleden nog een vrijwel complete BX op de sloop zien staan. Die sloper ligt als je in Venray bij de McD, aan de zuidkant van de snelweg het industrieterrein op gaat en die weg helemaal uit rijdt. Aan het einde ligt aan de rechterkant een louche (dus goede ![]() | |
Juggy | vrijdag 19 maart 2004 @ 20:42 |
Cool ![]() | |
Joostve | vrijdag 19 maart 2004 @ 21:42 |
![]() ![]() | |
mdeen | vrijdag 19 maart 2004 @ 21:42 |
En nog een leuke preview van de nieuwe C4 Coupe. Als hij er echt zo gaat uitzien dan rij ik mijn ZX op totdat ik een C4 kan kopen. Leuk detail: ze willen de achteruitkijkspiegel op het dashboard plaatsen... ![]() | |
Joostve | vrijdag 19 maart 2004 @ 22:29 |
ik moet echt ff wennen aan de achterkant k reed laatst achter een C2 wow wat een vette achterkant heeft die zeg ![]() | |
Tr0ublegum | zaterdag 20 maart 2004 @ 00:11 |
Spiegel op het dashboard?? DS memories ![]() Op zich wel begrijpelijk, als het dak zo ver en laag doorloopt.. Nu nog richtingaanwijzers achter aan het dak bevestigd ![]() | |
mdeen | zaterdag 20 maart 2004 @ 17:35 |
Ja! Het lijkt mij een beetje alsof de knipperlichten hier vlak onder het glas van de achterklep zitten. Eerste aftermarket gadget voor de C4 Coupe is al geboren: achterlichtunits met de knipperlichten bovenin! | |
Sjaeck | zaterdag 20 maart 2004 @ 18:47 |
Kwam een leuke foto van een GS tegen ![]() ![]() GS ![]() C4 vind ik het jammer dat de nummerplaat in de bumper komt, als ze die in de achterklep hadden geplaatst hadden ze denk ik de nu nogal voor de hand liggende vergelijking met de achterkant van de Mégane ( ![]() ![]() | |
sweetdude | zondag 21 maart 2004 @ 20:18 |
quote:Ik heb tijdje geleden testrit gehd met de C2 maar uhm ![]() Ondanks dat ik alleen maar Citroën rijd kon hij me niet bekoren. Het viel me op dat hij echt weinig vermogen heeft zeker met de sesodrive die echt af te raden valt als optie. het was de 1.4 met sesodrive dus. Maar de sensodrive schakelt rete traag. Acceleratie van dat ding is om te janken. ik hoop voor Citroën dat de 1.4 VTS en 1.6 1.6VTS dat beter voor elkaar hebben anders is het niet meer en minder dan een echte boodschappen wagen. | |
mdeen | zondag 21 maart 2004 @ 21:32 |
Ik heb ook een uurtje met een C2 1.4 met sensodrive gereden. Het is een leuke gimmick en omdat het zuiniger is dan een gewone automaat verkies ik het boven die gewone automaat maar zoals je zegt, het is echt geen sportauto. Het is echt een boodschappenautotje voor het jonge moedertje met het kindje en de boodschapjes die asjeblieft niet ook nog afgeleid moet worden door dat schakelen ![]() | |
Tr0ublegum | zondag 21 maart 2004 @ 21:40 |
Kwam 'r van de C2 nou ook nog een gewoon handgeschakelde vts uit? Ik meen dat ergens gelezen te hebben, dat dat wel de bedoeling was. Heb gister nog lekker kunnen scheuren in een ax-je, zeker als je alleen er in zit (met z'n vieren merk je echt dat ie moeite heeft met 't gewicht) is het echt lekker karren in zo'n autootje ![]() | |
Joostve | zondag 21 maart 2004 @ 22:51 |
quote:nou dan moet je eens naast mij komen zitten (heeft saxo vts 16v) ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 22 maart 2004 @ 03:12 |
quote:hmm dat merk ik sowieso ook erg in mijn bx. Acceleratie verschilt wel heel erg tussen 1 persoon en 4 personen. Een aardig volle tank merk ik ook heel goed (ik gooi er altijd voor 30 euro in, +/- 28 liter) Naja dat zal wel bij alle lichte auto's zijn ![]() uh, ik denk dat ik maar ff mijn bedje opzoek ![]() | |
Syb-Sosef | dinsdag 23 maart 2004 @ 12:04 |
![]() - aandrijfas keerringen (links en rechts) - krukaskeerring (distributiezijde) - nokkenaskeerring (verdelerkap-zijde), en voor de zekerheid - carterpan pakking. En ik had ook nog een aantal puntjes bij de laatste APK die nog NET niet hoefden, dus dat staat ook nog op het lijstje... Iemand zin om een weekje te klussen? ![]() ![]() ![]() | |
WarPuppy | dinsdag 23 maart 2004 @ 13:26 |
Blije C3 rijder meld zich! relaxt karretje, groot van binnen en trekt hem aardig weg, al met al lekker luxe voor weinig ![]() | |
Tr0ublegum | dinsdag 23 maart 2004 @ 16:18 |
Welkom bij 't citroën topic! Post anders eens wat leuke fotootjes van je C3, vind het een leuke auto! | |
Fulcrum_X | dinsdag 23 maart 2004 @ 18:04 |
niet mokken, lekker wokken ![]() waar is wokschotel trouwens gebleven, ik heb hem al een tijd niet meer gezien BX sport ![]() | |
mdeen | dinsdag 23 maart 2004 @ 20:09 |
quote:Wat voor een motor? Ik heb een aantal maanden geleden de klepsteelrubbers moeten laten vervangen. 1:500 (ja, 1 liter olie op 500 km) was een beetje fors... Toen ik afgelopen weekend de zomerbandjes liet monteren sprak de monteur er nog over. Hij begreep nog altijd niet dat ondanks dat verschrikkelijke olieverbruik hij absoluut niet rookte. ![]() ![]() En nu is de andere auto aan de beurt, maar dat is een Peugeot en al 40 jaar oud. | |
Syb-Sosef | dinsdag 23 maart 2004 @ 23:07 |
Zo, 1:500 is wel heel erg veel zeg en dat na 150k inderdaad ![]() ![]() Het betreft een BX TGi Progress, met n 1.6i motor. Ik heb niet echt een idee hoeveel olie hij verbruikt, maar k vind die plasjes onder de auto (en nu ook over t complete parkeerterrein voor ons huis ![]() ![]() ![]() Heb jij ervaring mdeen met dat soort reparaties (keerringen)? Alvast suc6 met de peug ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Syb-Sosef op 23-03-2004 23:11:00 (typo) ] | |
mdeen | woensdag 24 maart 2004 @ 19:05 |
Ervaring heb ik niet. Ja, met naar de garage rijden wel ![]() De peugeot is een 404. | |
Syb-Sosef | woensdag 24 maart 2004 @ 19:32 |
![]() Je sleutelt zelf helemaal niet begrijp ik mdeen? | |
Smirrie | woensdag 24 maart 2004 @ 20:37 |
weet iemand hier misschien wat het ongeveer kost om de veerbollen van een bx op spanning te laten brengen of eventueel te vervangen? wil even een ideetje hebben wat dat ongeveer kost. | |
Syb-Sosef | woensdag 24 maart 2004 @ 21:02 |
Nope smirrie... nog nooit -afkloppen- hoeven laten vervangen of op spanning hoeven laten brengen... | |
D-super | woensdag 24 maart 2004 @ 22:36 |
quote:Dit zijn de prijzen van Rene Spaan ,Visserspad 11 Krommenie Citroen BX BX 5 veerbollen controleren en op druk brengen: ¤ 38.51 BX 5 veerbollen vervangen (2e hands) ¤ 90.76 ) BX 5 veerbollen vervangen (nieuw): ¤ 181.51 ) prijzen excl. BTW.en milieukosten, inclusief arbeidsloon. | |
Smirrie | donderdag 25 maart 2004 @ 11:45 |
ok, dan weet ik dat ongeveer... moet er toch binnenkort een keer naar laten kijken, is niet citroën-achtig rijden zo ![]() stond gister trouwens een waanzinnig aparte, uitgebouwde, xm bij mij in de straat ![]() ![]() | |
Sgurk | donderdag 25 maart 2004 @ 19:13 |
Smirrie mooie BX heb je gekocht. Heb er ff in gezeten dat ding is echt netjes voor zijn leeftijd. Hij was van een collega van mij. Dat ding is twee of drie maanden geleden door hem gekocht en is toen helemaal nagekeken. Echt in superstaat was hij toen!! Wat is er mis met je veerbollen? Nogmaals, goede koop, mooie bak. Tis dat ik net een AX GTI had gekocht anders had ik er nu in gereden ![]() | |
Smirrie | donderdag 25 maart 2004 @ 19:39 |
Naja, ik hoop dat het de veerbollen zijn want die zijn vrij goedkoop opzich ![]() Het lijkt wel alsof hij gewoon helemaal niet veert, ik voel alles in de weg, en als ik bijvoorbeeld over een gat in de weg rij krijg ik me toch een klap.. Hij komt wel goed omhoog en alles, dus ik laat er binnenkort wel even naar kijken.. is niet echt citroën rijden op deze manier ![]() | |
yup | donderdag 25 maart 2004 @ 20:12 |
quote:Zou het niet mogelijk zijn om die motor in een Peugeot 205 GTi 1.9 te lepelen??? Dan pas heb je iets bruuts. ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 26 maart 2004 @ 11:20 |
Zal altijd mogelijk zijn... ligt eraan hoeveel je uit je Peug wilt zagen... ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 26 maart 2004 @ 12:50 |
Vraagje aan BX GTi/TZi etc rijders over het olieniveau: bij mij wordt het olieniveau alleen aangegeven bij het starten. Bij jullie wordt dat toch constant aangegeven? Of bij de start: olieniveau en na x seconden: oliedruk? Help me out please... | |
Garbageman | vrijdag 26 maart 2004 @ 13:19 |
Olie pijl meter: werkt enige seconden na het starten, daarna heb ik alleen een oliedruk lampje. (BX 1.6 TGI) Die meter is trouwens alleen een ruwe indicatie voor wanneer je naar je oliepijlstok moet kijken. Zeker na 12 jaar kan de meting onbetrouwbaar zijn. Als de wijzer bij het starten helemaal naar rechts gaat zit je wel goed. | |
Gisje | vrijdag 26 maart 2004 @ 15:40 |
quote:www.205gti.com is ook iemand bezig om een turbo op zijn 16v te "schroeven" | |
Smirrie | vrijdag 26 maart 2004 @ 16:06 |
hier trouwens nog de foto waar ik het over had, de uitgebouwde xm die dagelijkse bij mij in de straat staat ![]() ![]() | |
Sjaeck | vrijdag 26 maart 2004 @ 16:16 |
Dat is een CX, geen XM aan de voorkant te zien. CX break is echt enorm stoere wagen ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 26 maart 2004 @ 17:31 |
Danke Garbageman. Ik was t ff kwijt. ![]() | |
Cyberdogg | vrijdag 26 maart 2004 @ 18:41 |
quote:Dat is idd een CX. En alle CX-en zijn stoer. ![]() | |
Tr0ublegum | vrijdag 26 maart 2004 @ 19:41 |
Klopt CX, hoewel 'r ook zo'n mega-versies van XM's bestaan overigens! | |
Smirrie | vrijdag 26 maart 2004 @ 19:56 |
ja sorry, cx, vergiste me ![]() | |
Tr0ublegum | vrijdag 26 maart 2004 @ 20:14 |
Ik zocht een foto van zo'n mega-xm, maar ik kwam op m'n zoektocht dit tegen:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sjaeck | vrijdag 26 maart 2004 @ 20:18 |
Ghehe leuk kleurtje. Ik zag laatst ook een XM met foute spoiler en 4 (!) uitlaten. Te fout, zo'n wagen moet je origineel houden, dan is ie het allerstijlvolst. | |
Fulcrum_X | vrijdag 26 maart 2004 @ 23:53 |
quote:lol hoe wil je dat ding de hoek om krijgen, lijkt me niet makkelijk ![]() over die roze XM, origineel zijn ze inderdaad het mooist | |
Metro2005 | zaterdag 27 maart 2004 @ 07:57 |
quote: ![]() ![]() dat WAS een citroën XM | |
Tr0ublegum | zaterdag 27 maart 2004 @ 16:42 |
Voor de mensen die nog op zoek waren naar een gti interieur voor de bix: http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/36761.htm?oudei=15 misschien wel interessant! | |
Cyberdogg | zaterdag 27 maart 2004 @ 18:38 |
quote:Tering die is wel erg fout zeg! Die dichte achterste zijruiten ook. ![]() | |
Sjaeck | zaterdag 27 maart 2004 @ 19:04 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | zaterdag 27 maart 2004 @ 20:31 |
quote:De advertentie bestaat niet of is zojuist verwijderd ![]() | |
Tr0ublegum | zondag 28 maart 2004 @ 16:58 |
![]() Wow! Ik ga sparen voor deze haha! | |
Garbageman | zondag 28 maart 2004 @ 20:03 |
quote:Ik heb de advertentie nog wel gezien, het ging dus om een complete BX GTI 16V! Er was wel een waslijst aan "kleine defectjes"..... | |
Slam | zondag 28 maart 2004 @ 20:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ik kon hier nogwel wardering voor opbrengen ![]() | |
Gisje | zondag 28 maart 2004 @ 22:06 |
dat is best wel een vette 16v | |
Gisje | zondag 28 maart 2004 @ 22:07 |
quote:toevallig een rode met versleten koppeling en schuif/kanteldak? | |
Fulcrum_X | zondag 28 maart 2004 @ 23:17 |
quote:Nee ik denk dat hij hem niet zo maar weer verkoopt, die gaat eerst terug naar de dealer ![]() | |
Juggy | zondag 28 maart 2004 @ 23:34 |
die 16v mochten ze me voor de deur zetten hier.... zeeer vette wagen ![]() | |
Garbageman | maandag 29 maart 2004 @ 11:12 |
quote:Zoiets, en met olie en LHM lekkage. Ik kan me het verder niet zo goed herinneren, ik heb alléén een linkervoorstoel nodig, geen complete auto. (geen plek/geld) Één BX vind ik voldoende. | |
Slam | maandag 29 maart 2004 @ 18:16 |
Kick ![]() ![]() jammer van die achterlijk FIN-sticker en trekhaak, voor de rest is deze GTi mooi kaal aan de achterkant ![]() | |
Joostve | maandag 29 maart 2004 @ 19:45 |
quote:wow mooi man ![]() waar heb je die foto's genomen? | |
Twiks | maandag 29 maart 2004 @ 22:22 |
Ik heb gister een eend gekregen voor 2 weken. M'n tante wilt daar namelijk graag in trouwen en ik had al lang een afspraak met haar dat ik haar dan zou rijden. Nu heb ik een maand mijn rijbewijs en heb ik van kennissen deze eend in bruikleen gekregen om er alvast aan te wennen voor de bruiloft. Rijdt echt super gaaf, het was wel even wennen, maar nu heb ik alles onder controle. Deze komt uit 87 en heeft nog maar 32000km op de teller!![]() | |
Syb-Sosef | dinsdag 30 maart 2004 @ 17:37 |
Wel leuk dat je mag rijden ![]() 32000 km op de teller... nieuw blok en teller terug gezet? Of is hij altijd van een oud omaatje/opaatje geweest? | |
Fulcrum_X | dinsdag 30 maart 2004 @ 18:23 |
quote:ja idd leuk ding, eendjes zijn ontzettend zuinig en rijden fijn.. dus daar mag wel wat meer in gereden worden ![]() vooral die rechthoekige koplampen vind ik erg mooi | |
Tr0ublegum | dinsdag 30 maart 2004 @ 19:56 |
Je kunt nog eenden-motoren kopen die nog 0 km hebben gelopen ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | dinsdag 30 maart 2004 @ 22:44 |
quote:idd dat wil ik misschien ook nog eens doen. Een eendje kopen die ouder dan '79/'80 is, lekker gratis kwa wegenbelasting. En daar lekker wat in rondtuffen ![]() | |
Gisje | woensdag 31 maart 2004 @ 15:05 |
ik geloof dat de km tellers in eenden maar 5 cijfers kunnen weergeven. | |
Syb-Sosef | woensdag 31 maart 2004 @ 16:59 |
quote:hehehe ![]() | |
Hans_worst | woensdag 31 maart 2004 @ 18:31 |
Mijn Bx GTI (maar niet voor lang meer)... Wordt ingerolen voor een dikke V40 !!!!! http://www.geocities.com/kluytje/Bx Sorry !!!! | |
Tr0ublegum | woensdag 31 maart 2004 @ 18:36 |
we willen je nooit meer zien hier, in 't citroën topic ![]() hehe just kiddin ![]() | |
Fulcrum_X | woensdag 31 maart 2004 @ 19:35 |
quote:Die dikke BX GTI is veel cooler Ik hoop voor je dat je er geen spijt van krijgt (aan de andere kant ook weer wel ![]() | |
axgt | donderdag 1 april 2004 @ 19:58 |
Hou die BX dan erbij voor de hobby ofzo! Zo'n wagen doe je toch niet zomaar weg? | |
Garbageman | donderdag 1 april 2004 @ 22:42 |
quote:Net zo iets als dat iemand in de jaren '70 een prima DS wegdoet voor een mooie ..... (ander merk invullen) of zo. Je gaat toch geen klassieker van de toekomst wegdoen? ![]() Je hebt nu de unieke kans om een straks onvervangbare (kostbare!) automobiel voor het nageslacht te bewaren. | |
Tr0ublegum | donderdag 1 april 2004 @ 22:50 |
Zullen we allemaal geld bij elkaar liggen en de gti overkopen? Mogen we 'r omstebeurt twee maanden in rijden en bewaren we 'm zo voor 't nageslacht ![]() | |
ikwilgeencookies | vrijdag 2 april 2004 @ 15:16 |
![]() BX in Italie ![]() en een BX in Frankrijk! een BX ziet er beter uit op vakantie.. , de zilveren is een 1.6 tgi op lpg (21 4000 op teller) foto van vorige zomer de groene een 1.6 progresse.. van 2001 .. (kamera is in zomer 2002 gejat, dus geen BX in Kroatie helaas) [ Bericht 1% gewijzigd door ikwilgeencookies op 02-04-2004 15:23:52 (tiepo) ] | |
Fulcrum_X | vrijdag 2 april 2004 @ 18:34 |
quote:leuk (behalve dat van je camera dan) Ik wil ook nog altijd in mijn bx naar Zweden op vakantie, alleen dat gaat me wel heel erg veel kosten aangezien hij op benzine rijdt ![]() | |
ikwilgeencookies | zaterdag 3 april 2004 @ 15:10 |
lpg is idd qua kosten een uitkomst.. in duitsland heb je wel het lpg boekje nodig, en in oostenrijk kosten zowel lpg als benzine 70 euroct de liter.. maar in italie is het weer goed te doen.., net als bv Frankrijk.. kostte 70 euro in totaal om zoveel mogelijk op lpg naar italie te rijden.. 82 euro voor terug weg omdat we een lpg station miste , maar als je tent en andere camping gear mee wil nemen nog steeds goedkoop,. en toch zou ik een bx turbo diesel willen, en dan bio fuel.. beetje diesel om op gang te komen en slaolie voor de rest van de tocht ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door ikwilgeencookies op 03-04-2004 15:11:23 (tiepo) ] | |
Fulcrum_X | zaterdag 3 april 2004 @ 17:20 |
quote:ja idd daar zat ik ook al aan te denken maandje terug ![]() Leuk projectje ![]() | |
Garbageman | maandag 5 april 2004 @ 22:19 |
Nou, mijn BX je is door de APK, bleek dat ik versleten remblokken en achter twee versleten schijven had, mocht ik effe dokken, in totaal 489 euro betaald ![]() Ik heb de schijven en blokken gezien, zag er inderdaad niet meer uit.... Wil ik mijn BX meenemen, moet de garagehouder hem even afmelden, oeps, we krijgen een steekproef, nóg effe wachten dan maar ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | maandag 5 april 2004 @ 22:39 |
dan toch een beetje gefeli Garbageman!! *hoopt dat mijn BX-je ook weer toppie is donderdag.... ![]() | |
Garbageman | maandag 5 april 2004 @ 22:57 |
quote:Dank je wel, en ik zal voor je duimen donderdag. | |
banshee777 | dinsdag 6 april 2004 @ 08:44 |
quote:Gefeliciteerd, ik ga deze week mun ZX'je door de APK molen heen gooien. Ik ben benieuwd wat er tevoorschijn komt...... | |
Garbageman | dinsdag 6 april 2004 @ 09:47 |
Sterkte, ik had mijn BX trouwens een jaar geleden bij een zeer bekende citroen garage in groningen gekocht, (DS vooral) en daar zei men: "die remmen zijn kortgeleden vervangen, gaan nog héél lang mee!" Bij die garage kom ik dus lieverniet meer ![]() | |
Syb-Sosef | dinsdag 6 april 2004 @ 11:27 |
Dank voor uw steun ![]() @ Garbageman: Ik vind het ook altijd erg jammer dat garages dan zulke uitspraken doen en er dan een jaar later toch op terugkomen. Of je moet een zeer straffe remmer zijn, maar dan nog... | |
Klonk | dinsdag 6 april 2004 @ 11:49 |
Hé, een citroen topic, precies wat ik zocht: Wat zijn betrouwbare citroen specialisten in Nederland, ik ben op zoek naar een DS of een vroege CX om als hobby auto erbij te hebben | |
Garbageman | dinsdag 6 april 2004 @ 14:05 |
Een andere garage heeft het euvel geconstateerd, maar bij de garage waar ik mijn auto kocht kom ik niet meer, terwijl ze wél érg mooi spul hebben staan, DS sen vroege CX en.quote: | |
Klonk | dinsdag 6 april 2004 @ 14:06 |
quote:En welke garage is dat ? | |
Garbageman | dinsdag 6 april 2004 @ 14:07 |
quote:Heb je al eens een CitroExpert gekocht? Leuk citrofielen blad met veel advertenties van particulieren en bedrijven. Veel experts in klassieke Citroëns | |
Klonk | dinsdag 6 april 2004 @ 14:10 |
Ik onthou de naam eens kijken of ik dat blad hier ergens in de buurt kan kopen, merci voor de tip | |
Garbageman | woensdag 7 april 2004 @ 01:26 |
quote:Deze Mijn ervaring met deze garage hoeft dus niet representatief te zijn, maar kijk goed wat je koopt! Mooie CX uit 1976 | |
Daffodil31LE | woensdag 7 april 2004 @ 03:04 |
Vraagje: Ik ben op zoek naar een leuke woon-werk-auto. Nu ben ik bij een Citroën-dealer hier in de buurt op een '95er XM V6 Exclusive gestoten. Op de klok staan 220.000 kilometertjes. Alle opties. Als negatief op te merken: 2 steenslag-sterretjes in de voorruit en de korte sierstripjes op de voorspatborden zijn van binnen af aan het bladderen. Verder is de auto steenhard. Vraagprijs ¤ 2000,--. Is dat teveel of te weinig? | |
Tr0ublegum | woensdag 7 april 2004 @ 18:38 |
heel moeilijk te zeggen hoor! 220.000 is niet te weinig, en ik heb eens iets gelezen dat de de 3.0 v6 die in de xm ligt niet echt een betrouwbaar blok is. Die 2000 euro lijkt me op 't eerste gezicht dus vrij veel. Maar wie weet is 'r recent veel aan vervangen (denk aan remmen, distributieriem enz.) Het is en blijft wel een machtig mooie auto, retesnel, comfortabel ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 8 april 2004 @ 10:19 |
Wat heeft men gedaan aan mn BX: - Oliekeerring krukas distributiezijde vervangen - Oliekeerring nokkenas distributiezijde vervangen - Distributieriem vervangen - Waterpomp vervangen - V-Snaar hydropomp vervangen :'( Maar nu issie weer goed ![]() ![]() ![]() [ Bericht 43% gewijzigd door Syb-Sosef op 08-04-2004 20:22:52 (auto opgehaald) ] | |
Garbageman | vrijdag 9 april 2004 @ 00:17 |
Auw, ![]() Mijn garage moest in dezelfde week dat mijn BX voor de APK ging nóg een BX keuren, de monteur had die BX al eerder bekeken en al ontdekt dat een of andere rubberen koppeling in het stuurhuis bijna door gescheurd was. Je kon het stuur een stuk heen en weer draaien zonder dat de wielen bewogen. Die monteur gaf het advies niet meer te rijden, maar de bestuurder zei dat de weg naar huis recht genoeg was, dus kon het wel..... ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 9 april 2004 @ 13:44 |
mja, k heb de rekening nog niet binnen... k heb t express niet gevraagd bij de garage ![]() Ja dat rubber (officieeel genaamd Stuurkoppeling??) is inderdaad bij mij ook aan t scheuren... Das toch wel heavy dus...Hij stuurt nog wel direct, dus dat valt nog wel mee denk... Maare Garbageman... Weet jij precies waar je 'veerpootslang' zit?? | |
Garbageman | zaterdag 10 april 2004 @ 10:13 |
Huh watte? Kijk anders even hier | |
Syb-Sosef | zondag 11 april 2004 @ 12:03 |
okeej Garbageman, k weet genoeg ![]() ik kende die website al, maar k heb het zo vlug even niet daarop kunnen vinden. Bedankt in ieder geval. fijne paashaas! | |
Garbageman | maandag 12 april 2004 @ 00:18 |
Dank je ![]() Dit is ook wel leuk: onderdelenlijst voor de BX, het is een PDF van iets meer dan 12 MB! Deze is ook handig! [ Bericht 0% gewijzigd door Garbageman op 12-04-2004 00:18:55 (spelling.........) ] | |
Sanity11 | maandag 12 april 2004 @ 00:22 |
Tering wat zijn die citroëns toch lelijke bakken zeg! | |
Bensdorp | maandag 12 april 2004 @ 00:34 |
quote: ![]() | |
Garbageman | maandag 12 april 2004 @ 00:41 |
![]() Maserati blokje. ![]() | |
Syb-Sosef | maandag 12 april 2004 @ 10:27 |
oh ja, dat 12 MB bestandje! Dat ken ik inderdaad. Heb het net weer gevonden op mn computer. Soms heb je dingen waarvan je gewoon vergeten bent dat je ze hebt ![]() MAar nu ik het bestandje weer goed bekijk... is een 16TGi over 1 kam te scheren met de 16TZi?? * vindt dat maseratie blok dr best strak uit zien ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Syb-Sosef op 12-04-2004 10:33:58 (TGi en TZi vraag...) ] | |
Gisje | maandag 12 april 2004 @ 15:35 |
Gisteren is mijn vader in friesland gestrand met (weer) een lekke hydraulische leiding. Vandaag is die samen met mijn oom en de bx op een trailer weer naar huis gekomen. Kijken of we morgenavond op mijn vaders werk op de brug kunnen. | |
Garbageman | maandag 12 april 2004 @ 19:37 |
quote:Weet ik niet zeker, ik heb eens ergens gelezen dat mijn motortype een TGI/TZI motor is, dus dan zou je denken, is hetzelfde. Motortypes Hier je kenteken invullen en op zoek klikken, zie je je motortype. Bij zegt ie dus TGI/TZI | |
HPoi | maandag 12 april 2004 @ 21:30 |
Damn, heb gister een stukje in de Citroen C5 van me oom mogen rijden! ![]() Maar damn, wat een auto! ![]() ![]() | |
Joostve | maandag 12 april 2004 @ 21:43 |
quote:mijn vader had de C5 V6 3.0 ltr 210 pk ![]() pas als je 150 reed begon je de motor te horen en idd het is net een vliegend tapijt het enige nadeel vond ik dat hij zo ontzettend groot was, nee das niks voor mij ik blijf bij mijn saxo, klein maar fijn edit hier een foto ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Joostve op 13-04-2004 11:33:39 ] | |
Fulcrum_X | dinsdag 13 april 2004 @ 15:32 |
quote:geil blokje ![]() | |
joosd | dinsdag 13 april 2004 @ 17:19 |
ik hou het momenteel bij de AX (mijn 3de inmiddels) heb al gehad een 2cv, zx, saxo vts, xantia en uiteraard member van de AX club (www.axclub.net) en Citrosport | |
HPoi | dinsdag 13 april 2004 @ 21:39 |
quote:Tja errug groot ja. gelukkig zitten er bij me oom zijn citroen iiig parkeersensors op en automatisch inklapbare zijspiegels op. ![]() | |
tvdleur | dinsdag 13 april 2004 @ 23:42 |
Jaaah! Sinds 1 weekje de eigenaar van een AX 1.1 plaisir uit 1991 ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door tvdleur op 13-04-2004 23:58:57 ] | |
Fulcrum_X | woensdag 14 april 2004 @ 00:18 |
quote:welkom welkom, dat je vele jaren rijplezier mag hebben met je Citroën ![]() die van jou joosd, is ook strak trouwens. Die heb je een keer opnieuw laten spuiten zeker? | |
Syb-Sosef | woensdag 14 april 2004 @ 19:21 |
--- BX- toerrit --- Wie gaat er a.s. zondag ook toeren met de BX-club???? mooie AX-jes btw!! | |
Fulcrum_X | donderdag 15 april 2004 @ 00:11 |
quote:ikke dus niet, no money voor de benzine ![]() Misschien ben ik wel op de BX sportief dag van de partij, op 8 mei in Lelystad Slalomracen op circuit ![]() Maja dat is ook nog ff afwachten.. | |
tvdleur | donderdag 15 april 2004 @ 08:25 |
quote: ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 15 april 2004 @ 18:45 |
BX-sportief dag?? Lelystad?? cool... en 2/3 mei ook al citrosportief toch?? Drukke dagen voor de Citroen rijd(-st)ers!!! | |
D-super | maandag 19 april 2004 @ 01:26 |
quote:1 en 2 mei de citromobile in de veemarkthallen in utrecht ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Goya | maandag 19 april 2004 @ 03:03 |
Ik ben echt dol op citroen, zulke leuke auto's ![]() zie ook Technisch vraagje In de week dat we weg waren is de zx reflex van m'n broer ook maar even naar de garage gegaan omdat ie nauwelijks nog reed. is natuurlijk te begrijpen met 114000km op de teller! P.S. nou moet ik wel toegeven dat het allebei onder normale omstandigheden heerlijk rijdende en behoorlijk pittige auto's zijn. Maarja omdat mee te maken moeten ze dus wel eerst normaal rijden! | |
Syb-Sosef | maandag 19 april 2004 @ 09:17 |
quote:hm... dat wordt dus kiezen ![]() 1 en 2 mei Citromobile in Utrecht of naar 8 mei Citrosportief in Lelystad Heeft iemand al meer definitieve plannen om naar 1 van de 2 activiteiten te gaan? | |
Joostve | maandag 19 april 2004 @ 14:56 |
quote:gewoon 1 of 2 mei naar Full speed Rosmalen gaan joh staan ook een hoop citroens (saxo16vclub, axclub, citrosport) | |
D-super | dinsdag 20 april 2004 @ 01:51 |
quote:als je van oldtimers en zeldzame/aparte citroëns houdt ga je naar de citromobile natuurlijk ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
banshee777 | woensdag 21 april 2004 @ 11:03 |
Mijn ZX is niet door de APK. Geen wereldschokkende dingen maar toch een aardig lijstje: uitlaat einddemper en tussenstuk remslang vervangen ashoes aandraaien koplampen afstellen rechterachterlicht niet in orde rechter handremkabel vervangen valt me op zich nog wel mee. ik had wel iets verwacht met de kogels, ballen, veren en dat soort stuff, (jullie zien ik ben na acht maanden autobezit nog steeds niet helemaal op de hoogte), maar het is bij deze dingen gebleven. gozer bij mij op het werk kan al een paar van die dingen oplossen. zal in totaal op een eurootje of 300 komen. ik ga het wel doen want ik wil wel nog een jaartje verder in dit bakkie ![]() 2 mei ga ik de Citromobile aandoen, dus hopelijk tot daar! misschien een FOK stickertje achter de ramen zodat we mekaar herkennen? groet | |
Joostve | woensdag 21 april 2004 @ 11:16 |
quote:tja ik houd niet zo van oldtimers of het nou van citroen of een ander merk is maar dat zal wel aan me leeftijd liggen (21). geef mij maar een nieuwe snelle citroen | |
Daffodil31LE | donderdag 22 april 2004 @ 02:29 |
Defenieer 'snel'. Kijk daarna eens naar de specificaties van bijvoorbeeld de DS 23iE of de SM. Overdenk even. Kom dan terug melden dat je een 'oldtimer' (zeg dan gewoon 'klassieker') nog steeds per defenitie traag vindt. Of juist melden dat een klassieker toch behoorlijk rap kan zijn. | |
Wokschotel | donderdag 22 april 2004 @ 11:36 |
dubbel [ Bericht 95% gewijzigd door Wokschotel op 23-04-2004 09:32:22 ] | |
Wokschotel | donderdag 22 april 2004 @ 11:41 |
quote:Geef mij maar een oude snelle BX zoals mijn BX Sport uit 1985 ![]() ![]() | |
Fulcrum_X | vrijdag 23 april 2004 @ 00:11 |
quote:wokschotel! je bent terug ![]() Jaja droombak hoor ![]() Rijdt dat ding nog goed? hoe zit het met de roestvorming etc? Weet je zeker dat ik je niet gezien heb op de Najaarsrit (2003) van de BX club? ![]() | |
Wokschotel | vrijdag 23 april 2004 @ 09:37 |
quote:Nooit weggeweest, beetje druk gehad enzo ![]() quote:Hij rijdt prima, maar op het moment is ie geschorst en staat ie in een stalling in Chimay (België). Begin juli haal ik hem weer naar Nederland voor APK-keuring enzo. Er moet nog wel eea gebeuren aan die auto, want roest is een groot probleem.... Vorig jaar heb ik de linkerdorpel/kokerbalk vervangen, dit jaar gebeurt datzelfde met de rechter dorpel. Verder moet ik nog de voorkant vervangen: bumper (reserve-bumper heb ik al), plaat waarop de lichten gemonteerd zitten en radiatorbalk. Maar da's opzich niet zo'n probleem; hij is vorig jaar door de RDW gekeurd dus ik verwacht geen grote problemen. quote:Denk het niet; ik doe niet mee aan dat soort ritten. | |
Fulcrum_X | vrijdag 23 april 2004 @ 10:23 |
quote:oh nouja, die bx sporten lijken nogal veel op elkaar ![]() Mooi dat ie door zal blijven leven ![]() | |
Tr0ublegum | vrijdag 23 april 2004 @ 14:08 |
Op marktplaats.nl staat een BX Digit te koop ![]() Ik heb gemaild met de verkoper, de prijs van 1250 kan niets meer van af en de auto heeft apk tot eind Juli. Voor mij helaas te duur (die apk gaat ook weer wat kosten), misschien voor een andere liefhebber ![]() | |
Sanity11 | vrijdag 23 april 2004 @ 23:55 |
quote:Stoere auto ![]() | |
Syb-Sosef | zondag 2 mei 2004 @ 19:11 |
Nog iemand naar de Citromobile geweest??? Vertel, vertel ![]() | |
axgt | dinsdag 4 mei 2004 @ 00:01 |
Geen citromobile, wel full-speed met de ax-club De linske is de ax van joosd, en de 3e is van mij (en die op de foto hieronder ook) Met 5 ax-en zijn we aan het sprinten gegaan zondag http://users.skynet.be/axdude/geertfullspeed/Speed_peter.WMV Veel meer foto's en nog een aantal sprintfilmpjes zijn te vinden op www.axclub.net | |
Joostve | dinsdag 4 mei 2004 @ 15:15 |
http://users.skynet.be/axdude/geertfullspeed/Speed_peter.WMV [/quote] en wat was de tijd? | |
FALCONbe | dinsdag 4 mei 2004 @ 17:45 |
Hoikes, Voor wie stukken nodig heeft, ik heb een (momenteel nog) komplete BX GTi staan... Motorke draait perfect en verbruikt geen olie. Komt van een overleden vriend. Waar wel eens moet aan gedaan worden is de speling op de gasklep weghalen (typisch voorval, ook op de 205). Nieuwe veerbollen, kosten iets minder dan een 50¤/stuk (werk inbegrepen). 'k heb ook nog een goede diesel staan voor sloop (64Pk motor) en verschillende onderdelen (veerpoten, hydr. pomp, carosseriedelen, etc etc... falconbeatpandoradotbe | |
axgt | dinsdag 4 mei 2004 @ 22:14 |
quote:tussen de 11.2 en 12.3 seconden.....de mijne kwam helaas niet verder dan 12.3, en een ax met 1.6 8v saxo motor zat op 11,2 Gezien de opmerkingen die we vooraf kregen zeker niet slecht. Een corsa gsi 16v kwam bijvoorbeeld niet beneden de 12,5 s. terwijl die 106 pk hebben, en mijn ax maar 75 | |
Metro2005 | woensdag 5 mei 2004 @ 10:45 |
citroens hebben volgens mij best goede bakverhoudingen en niet al te veel vermogensverlies. Ik kon met mijn citroen zx 1.6 met 90pk en 1008kg ook een suzuki swift met rond de 90pk voorblijven (en die woog 200 kg minder) | |
Winnetou | donderdag 6 mei 2004 @ 11:15 |
Hee, het was ff zoeken maar ik heb de thread eindelijk weer gevonden! Ik wist niet eens dat we al weer met deel 3 bezig waren.... ![]() ![]() | |
Winnetou | donderdag 6 mei 2004 @ 11:37 |
En nu ik er toch weer ben, heb net op markplaats.nl een advertentie gezien waarin een GTI interieurtje wordt aangeboden: http://planet.marktplaats(...)ondcitroen/15963.htm Volgens mij waren er hier nog een paar BX rijders die zoiets zochten.... | |
Gisje | donderdag 6 mei 2004 @ 15:44 |
quote:Heb je ook een grijze bumper? | |
Fulcrum_X | donderdag 6 mei 2004 @ 22:58 |
quote:eh ja klopt, ik zoek (ook) een GTI interieur.. alleen heb ik er geen geld voor op het moment (en op korte termijn zal dat ook niet lukken) Dus, helaas... maar ja eerst maar eens kijken hoe lang de mijne nog doorrijdt ![]() | |
Winnetou | vrijdag 7 mei 2004 @ 10:48 |
Tja, er worden soms pittige bedragen voor zo'n GT interieur gevraagd. Soms net zoveel als voor een complete loop/sloop-BX. Jammer, ik heb het zelf in m'n BX zitten en ik ben er heel blij mee, zeker nadat ik een tijdje in een leen-BX met het normale interieur had gereden van de garage waar de mijn toen in reparatie was. Dan merk je echt het verschil. | |
Fulcrum_X | vrijdag 7 mei 2004 @ 11:22 |
quote:yep ![]() Heb 1 keer in een GTI stoeltje kunnen zitten, nou betere stoelen bestaan echt niet ![]() Maar goed, normale standaard stoelen zitten ook erg goed, vergeleken met stoelen van andere merken/wagens | |
D-super | zaterdag 8 mei 2004 @ 00:55 |
quote:Nou betere bestaan niet....... Ik had een BX GTI,heb nu een Xantia 2.0i CT(urbo) Activa en die stoeltjes zijn toch echt wel wat prettiger, electrisch verstelbaar,instelbare lendesteun ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Maar ik moet toegeven dat de stoelen van een BX GTI erg goed zijn,er zijn weinig stoelen die zo lekker zitten. ![]() ![]() | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 05:26 |
Meldt! Ben een blije eigenaar van een GS X3 1979 (rot en geschorst), een GS Special 1975 (motor stuk en ook geschorst) en een BX 19 Digit uit 1986. Die Digit is in prima staat en dus mijn primaire vervoer. Kennen jullie dat ding niet? Dan hoor ik het wel ![]() | |
Juggy | zondag 9 mei 2004 @ 10:03 |
eind deze maand is het hopelijk zo ver... dan gaan we kijken voor een Xantia ter vervanging van onze huidige BX 1.9 Tzi... is er iemand die nog tips heeft waar op te letten bij het uitzoeken van de Xantia?? | |
Joostve | zondag 9 mei 2004 @ 10:14 |
jammer dat hier zo weinig gepraat wordt over nieuwe citroens die oude bakken intresseren me niet zo ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 9 mei 2004 @ 11:36 |
quote:Digit is erg leuk ![]() Maar is dat nou een 19 GT of GTI? | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 14:31 |
quote:Ik denk dat de meeste Cit liefhebbers juist de oude modellen interessant vinden, omdat de nieuwen nog amper iets hebben wat ze onderscheidt van de concurrentie. De meeste modellen hebben geen bolletjesvering, de vering wordt steeds stugger en de dashboards zijn ook niet bijzonder meer. Peugeot heeft de boel bigtime verpest. | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 14:35 |
quote:De Digit is op basis van de GT. Iets luxer dat wel (zelfs afstandsbediening voor centrale portiervergrendeling, en dat in '86 ![]() | |
Joostve | zondag 9 mei 2004 @ 14:50 |
quote:ja ik vind het juist alleen maar mooier worden (maar ik ben dan ook van de nieuwe generatie denk) vooral de C2 is gaaf | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 15:17 |
quote:Wat grappig. Precies die Digit heb ik gekocht! Erg nette auto overigens, weinig roest. Ik mocht nog de boordcomputer vervangen met die uit een bronskleurige GT. Die prijs is zo gek niet trouwens, want op de Citromobile stond ook een Digit, en die verkoper vroeg 3750, zonder APK en 10 jaar niet gereden. | |
Tr0ublegum | zondag 9 mei 2004 @ 16:46 |
quote:haha gaaf, ben al lang blij dat de wagen dus toch bij een liefhebber terecht is gekomen. 't Is dat ik volgend jaar op kamers ga wonen anders had ik 't geld wel geleend van m'n ouders, maar ik heb geen zin om me nu in de schulden te gaan steken ![]() De prijs was zeker niet verkeerd, veel plezier ermee! | |
Cyberdogg | zondag 9 mei 2004 @ 19:00 |
quote:Technisch weet ik niet zo veel van de Xantia, maar je moet iig geen 1.8 kopen die op gas heeft gereden. Mijn ouders hebben thuis een 1.6 en neem van mij aan: die is traaaaag. Verder hadden we laatst een probleem met de vering. Hij zakte steeds naar beneden. Wat was nou het probleem, er was een rubbertje versleten a la 5 euro. ![]() | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 21:09 |
quote:Wat je zegt! Een maat van me reed een 1.6 en mijn GSA Special met 1300 motor trok nog harder naar de 100. En ook die Xantia terwijl ik stilstond met draaiende motor viel een keer met z'n bek naar beneden. Nooit eerder meegemaakt en daarna ook niet meer. | |
StephanL | zondag 9 mei 2004 @ 22:08 |
Ik zie nu voor het eerst een Citroen AX. Was dat de voorloper van de Saxo ![]() | |
Metro2005 | zondag 9 mei 2004 @ 22:34 |
xantias zijn cruisebakken, geen racemonsters ![]() dan moet je een 2 liter ofzo kopen in je xantia. dan gaan ze best vooruit | |
Alcyone | zondag 9 mei 2004 @ 22:46 |
quote:De sAXo is grotendeels gebaseerd op de AX ja. Op veel originaliteit kun je die auto's niet betrappen. Geef mij maar een Ami 6 of 8 als kleine auto. | |
D-super | maandag 10 mei 2004 @ 00:04 |
quote:Kijk eens op het forum van de Xantiaclub http://www.xantiaclub.net | |
Winnetou | maandag 10 mei 2004 @ 15:53 |
quote:Nou ja, geen 1.8 op gas... Het kan best, maar dan moet je de 1.8 16v op gas hebben, rijdt best. Maar de 8v met gas, dat geeft problemen met de cilinderkop, en specifiek bij dit type dus. Maar een 16v op gas kun je best doen. ![]() | |
Archie | maandag 10 mei 2004 @ 15:55 |
* Archie komt ook eens kijken hiero!! Dit is mijn Saxo btw.. ![]() | |
Juggy | maandag 10 mei 2004 @ 16:47 |
D-super en alle anderen: bedankt voor de tips (nog meer zijn natuurlijk altijd welkom! ![]() ik heb me zojuist aangemeld op het xantia club forum, en ga daar ook eens rondneuzen | |
Winnetou | maandag 10 mei 2004 @ 16:51 |
@ Juggy: kijk ook eens op http://www.citroen-forum.nl/forum/index.php , erg leuke forum met veel info. Heb 'm vrij kort geleden ontdekt, ik heb trouwens het vermoeden dat een aantal posters in dit forum ook regelmatig daar zitten. | |
Leujel | dinsdag 11 mei 2004 @ 16:33 |
quote:Ik heb dus net dit topic ontdekt en zit al een tijdje op citroen-forum.nl.... Het is daar ook erg gezellig moet ik zeggen... Heerlijk zo'n plaats waar citrofielen van alle soorten en maten zich verzamelen. Dit is trouwens mijn C2 1.4i VTR: ![]() Dit is em nu nog zo, maar binnenkort waarschijnlijk met complete body-kit en nieuwe uitlaat | |
Fulcrum_X | dinsdag 11 mei 2004 @ 16:50 |
quote: ![]() Citroën ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Leujel | dinsdag 11 mei 2004 @ 22:37 |
quote:Hahaha en dat als eerste auto ![]() ![]() ![]() | |
Juggy | dinsdag 11 mei 2004 @ 22:59 |
dan heb je denk ik wel eventjes gespaard denk ik zo ![]() ![]() | |
Leujel | woensdag 12 mei 2004 @ 08:32 |
quote:Sparen valt wel mee, de bank heeft meer geld ![]() | |
Juggy | woensdag 19 mei 2004 @ 15:37 |
nou mensen... ben vandaag ook gaan winkelen... en mijn oog is gevallen op een Citroen Xantia 16V VSX ![]() (carbase linkje: klik) kan hem helaas komende week pas afhalen, maar ik verzeker jullie dat er dan foto's zullen volgen (nadat ie grondig gepoetst is, want dat kon ie wel gebruiken) | |
Tr0ublegum | woensdag 19 mei 2004 @ 17:41 |
wow, Juggy, goede keuze! lijkt me heerlijk rijden zo'n xantia en deze is ook nog eens erg pittig! *jaloers is ![]() | |
StephanL | woensdag 19 mei 2004 @ 18:06 |
Leujel heb je pics van de bodykit? | |
Garbageman | woensdag 19 mei 2004 @ 18:16 |
Als mijn BX ooit niet meer te repareren is, ga ik denk ik ook voor een Xantia. Nu eerst maar de lekke krukas keerring van mijn trouwe BX laten vervangen. drup drup ![]() | |
Syb-Sosef | woensdag 19 mei 2004 @ 18:50 |
ej.. komt bekend voor Garbageman... suc6 | |
Leujel | woensdag 19 mei 2004 @ 18:52 |
quote:Nee sorry helaas... Had ik ze dan zou ik ze nog niet mogen laten zien....Alles is nog in ontwikkeling.... ![]() | |
Fulcrum_X | zondag 23 mei 2004 @ 01:07 |
quote:oeh leuk ding ![]() Ik ben vandaag net weer terug uit Den Bosch, ben van Den Bosch naar Noord-Oost Friesland gereden in precies 2 uur... Bixie heeft het goed uitgehouden, meestal gewoon 120 km/u gereden , en bepaalde stukken ff 160/170 km/u. Heenreis reed ik continu 110/120 km/u en toen deed ik er toch wel minimaal 3 uur over.. Hij zuipt trouwens wel heel erg bij hoge snelheden :') Nouja, comfortabel is mijn bixje in ieder geval wel bij lange reizen ![]() | |
Tr0ublegum | woensdag 26 mei 2004 @ 17:05 |
Ik ben gister in de BX ook nog ens op de snelweg geweest (maastricht-utrecht-maastricht), ging verbazingwekkend goed, geen alarmlampjes of niks haha ![]() Op de terugweg heb ik 'm ook effe een keer naar de 170 geduwd, maar daar liep 't licht bergop, dus dat schoot niet zo op. De meeste stukken 140-150 gereden, ging probleemloos! En zeker comfortabel! | |
Syb-Sosef | woensdag 26 mei 2004 @ 18:51 |
Cool he Tr0ublegum ![]() Ik ga er straks mee naar Le Mans als ie de APK door komt ![]() | |
Garbageman | woensdag 26 mei 2004 @ 23:09 |
quote:nou, krukas keerring, aandrijfas keerringen, en nog wat slangeboel is vervangen, en de versleten koppeling. Ik kreeg de koppeling te zien, was niet veel meer van over... Duur geintje, vijfhonderdnogwat euro kwijt, en wennen aan die koppeling, grijpt nu superdirect aan. Het druppen is opgehouden. Nu maar hopen dat ik voorlopig even uit de kosten ben met mijn BX. Ik moet maar eens aan een garage met brug zien te komen ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 27 mei 2004 @ 19:31 |
zo Garbageman... vette rekening :'( ik was ook ongeveer 5 en een half honderd euro kwijt... en vervangen is: -distributieriem + spanrol -v-snaar dynamo -v-snaar hydrauliek -krukaskeerring distributiezijde -keerring nokkenas distr-zijde -klepdekselpakking En ik hoop ook voor je dat ie het ff uit houdt... Trouwens: ik doe met je mee als je een garage/ruimte met brug hebt gevonden ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Syb-Sosef op 27-05-2004 19:35:58 (typootje) ] | |
Garbageman | donderdag 27 mei 2004 @ 23:06 |
Het is dat uurloon hè.... Hij schakelt niet meer zo lekker in de twee, kan dat een verkeerd afgestelde schakelstang zijn? De synchronisatie ís al wat versleten, maar het lijkt wat erger geworden te zijn... | |
Winnetou | vrijdag 28 mei 2004 @ 13:04 |
Hmm, dan was ik wel heel duur uit met de afgelopen APK. Liet hem bij Van Beers in Hilversum een grote beurt geven, maar ook lekte koelwater en zakte m'n achterkant naar beneden en gingen allerlei lampjes branden.. Toen bleek dat de waterpomp, het verdeelblokje (hydr.) en de drukregelaar (ook hydr.) vervangen moesten worden. Daarbij werkte m'm handrem niet goed rechtsvoor, dus ook maar een 2e hands remklauw erbij... UIteindelijke rekening was zo'n 1000 euro. ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 28 mei 2004 @ 20:42 |
Uurloon scheelt veel inderdaad. (Winnetou heeft er blijkbaar ook last van ![]() Hij schakelt niet meer zo lekker in 2... geen verstand van versnellingsbakken.. sorry. Winnetou: sjo.. hoe kan het dat als je handrem niet goed werkt men maar de hele remklauw vervangt?? En inderdaad balen dat ze niet al je problemen op kunnen lossen zeg... | |
2cv | zaterdag 29 mei 2004 @ 16:31 |
Weet iemand wat voor schroefdraad er op de trekstangen van de 2cv zit ? | |
Jofunu-kun | maandag 31 mei 2004 @ 21:17 |
Weet iemand of koppakking vervangen van een AX duur is? | |
Syb-Sosef | maandag 31 mei 2004 @ 21:21 |
2cv en Jofunu-kun: sorry, allebei geen idee..... en ja: k had ook niks kunnen zeggen dan ja... ![]() | |
Winnetou | dinsdag 1 juni 2004 @ 15:02 |
@ Syb-sosef: die remklauw vond ik ook nogal vaag, had er nooit last van en ze remde best goed. Blijkbaar was het makkelijker/ goedkoper om de remklauw te wisselen met een goede 2e handsje, in plaats van het oude exemplaar te reviseren. Over een nieuwe zullen we het maar niet hebben... ![]() | |
God_de_Vader | dinsdag 1 juni 2004 @ 16:24 |
koppakking van een AX vervangen kost ongeveer 300 euro | |
Syb-Sosef | donderdag 3 juni 2004 @ 16:44 |
@ Troublegum en Winnetou: leuk om jullie te zien op t Citroën forum ![]() | |
Garbageman | donderdag 3 juni 2004 @ 17:50 |
Ik ben er óók ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 3 juni 2004 @ 18:10 |
Ah! Ook hallo dan ![]() | |
2cv | vrijdag 4 juni 2004 @ 18:20 |
Lelijke Eend hierro. | |
Syb-Sosef | vrijdag 4 juni 2004 @ 19:23 |
![]() | |
patje74 | vrijdag 4 juni 2004 @ 20:05 |
quote:Ha, kom ik je nou hier ook al tegen! ![]() Hier even een fototje van mijn eendje. | |
2cv | zaterdag 5 juni 2004 @ 02:26 |
Hee, die lijkt op de Eend in je avataar ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | zaterdag 5 juni 2004 @ 09:04 |
scherp zeg op de vroege morgen! ![]() ![]() ![]() | |
patje74 | zaterdag 5 juni 2004 @ 09:50 |
quote:Hee...ja....Nu je het zegt! Ook goedemorgen trouwens! Groetjes, Patrick | |
Wokschotel | maandag 7 juni 2004 @ 14:02 |
Even wat documentatie over mijn BX Sport:![]() ![]() ![]() | |
Winnetou | maandag 7 juni 2004 @ 16:30 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 7 juni 2004 @ 16:36 |
weet iemand hier waar je (goede) onderdelen voor een DS kunt vinden? | |
Winnetou | maandag 7 juni 2004 @ 16:44 |
Wel, het makkelijkste is natuurlijk om eens bij de club te informeren. Kijk eens op http://www.citroeniddsclub.nl/ . Misschien kunnen zij je verder helpen. ![]() | |
Tr0ublegum | maandag 7 juni 2004 @ 17:26 |
Op het citroen-forum is helaas meestal niet zo veel te doen, is wel jammer eigenlijk. Wokschotel -> Die BX Sport blijft toch een machtige auto.. Ik hoop dat ik ooit 't geld en de gelegenheid heb om me zo eentje te kopen, die ook niet helemaal is afgeragd enzo. | |
Syb-Sosef | maandag 7 juni 2004 @ 19:33 |
Over BX kopen gesproken... ik moet er denk ook aan. Net APK laten keuren... en t onderstaande lijstje was er mis: -Remverschil voor: waarschijnlijk schijven en gangbaar maken -Remverschil achter: blokken en misschien schijven -Massa achterlichten -Leidingen schoonmaken en tectyleren -Draagarmrubbers linksvoor (zaten er helemaal niet meer...) -Veerpootslang linksvoor -Remslang L vervangen, rechts iets verleggen ('modificeren') -Stuurkoppeling (oopz) -Handremkabel links -Benzineslang verleggen ('modificeren') -Hoofdremcilinder vettig (waarschijnlijk intern reinigen) Dan nog niet APK dingetjes: -Lekke radiator -Slang HD pomp staat op springen -Retourslangen achter slecht -Druppels aan waterpomp (net vervangen!!!!!!) En dat kon voor het lieve sommetje van rond de 1850 euro gefikst worden... daggut niet dus... heeft iemand een weekje tijd en zin om te klussen?? grrrr... | |
Joostve | maandag 7 juni 2004 @ 22:49 |
www.saxo16vclub.nl zo ff reclame maken ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 7 juni 2004 @ 23:37 |
quote:een vrind van mij wil namelijk een DS opknappen (franse) maar vraagt zich af of er nog voldoende (betaalbare) onderdelen zijn.. vandaar. | |
pAin | woensdag 9 juni 2004 @ 20:51 |
Ik mag me, vanaf vandaag, een trots Citroen bezitter noemen!!!! Ik zat een beetje te tobben wat ik wilde en toen wees mn vader op een Saxo 1.4i VTS uit 2001, die te koop stond bij een hoog aangeschreven occasion dealer. Dus mn vader eerst een rondje gemaakt, vanochtend langs geweest. Ziet er echt PUNTGAAF uit, mooie originele VTS velgen eronder, mooie kleur (blauw ![]() ![]() ![]() ![]() - GT Klasse 2 autoalarm (dubbele startonderbreker, sirene en knipperende lichten bij ver/ontgrendelen) - Pioneer DEH-3600MP - 4 x Caliber boxen inclusief alle kabels en stekkers (in de hoedenplank komt er een extra stekkerpaneeltje, zodat ik de hoedenplank er ook uit kan halen mocht dat nodig zijn). 28 Juni word ie afgeleverd, inclusief APK, wat ie eigenlijk nog niet nodig heeft, maar dat heeft de garagehouder er maar gewoon bij gedaan. Foto's komen later, ik post ze wel wanneer ik de auto echt in bezit heb (hij is nu wel van mij, maar staat nog bij de dealer). | |
Joostve | woensdag 9 juni 2004 @ 21:24 |
beter ![]() wij wachten alvast op de foto's ![]() | |
Fulcrum_X | donderdag 10 juni 2004 @ 10:22 |
Fotooooos ![]() | |
Alcyone | donderdag 10 juni 2004 @ 13:49 |
quote:Kun je misschien een link plaatsen met hetzelfde artikel, maar dan een wat leesbaarder formaat? tis bijna niet te doen. Dank! | |
pAin | donderdag 10 juni 2004 @ 23:12 |
Sneakpeak dan maar kenteken niet weg gesoept, maar maakt niet echt veel uit, ik gedraag me netjes in het verkeer ![]() | |
Cyberdogg | vrijdag 11 juni 2004 @ 01:04 |
quote:Ziet er goed uit. Dat karretje. ![]() | |
pAin | vrijdag 11 juni 2004 @ 08:52 |
quote:Hey FU ![]() ![]() ![]() | |
Leujel | vrijdag 11 juni 2004 @ 10:32 |
quote:Mooie kar!! tis alleen geen C2 natuurlijk....:P [ Bericht 7% gewijzigd door Leujel op 11-06-2004 11:56:22 ] | |
patje74 | maandag 14 juni 2004 @ 01:08 |
quote:Ga op de afbeelding staan....klik rechts en dan "afbeelding opslaan als...", succes ermee! Gr. Patrick | |
banshee777 | maandag 14 juni 2004 @ 16:07 |
Hela luiden, afgelopen weekend D-Day herdacht in Normandië. Natuurlijk met de ZX erheen gekard, mijn eerste 'verre' trip met het karretje. Moet zeggen dat ie zich uitstekend heeft gehouden. Hij is weer effe 'thuisgeweest' om het zo maar te zeggen ![]() ben inmiddels de 250.000 km gepasserd tijdens het Frankrijk tripje en het karreke rijdt nog steeds naar volle tevredenheid!! ZX Aura RULES!!! Later | |
Archie | maandag 14 juni 2004 @ 16:16 |
quote:Mooie kleur...doet me denken aan m'n eigen Saxo ![]() ![]() | |
Joostve | maandag 14 juni 2004 @ 16:48 |
quote:gaaf ![]() heb je velgen of wieldoppen? | |
Archie | maandag 14 juni 2004 @ 17:21 |
Helaas nog wieldoppen :S Tis een gewone 1.6 maar ja op de planning staan wel wat mods, waaronder 15" BWA spykes met 195/45 Michelin Pilot Exalto's! ![]() Jouw VTS is trouwens ook vet, saxo's rulen ![]() | |
Fulcrum_X | maandag 14 juni 2004 @ 17:44 |
quote: quote:Mensen, mensen... Citroën rules! ![]() | |
Joostve | maandag 14 juni 2004 @ 18:46 |
quote:Dank je! hier nog een link btw http://www.saxo16vclub.nl/html/Leden/Joost.html | |
pAin | maandag 14 juni 2004 @ 19:35 |
Mijn velgen onder mn Sax, waar op ik nog 2 weken moet wachten ![]() | |
Winnetou | dinsdag 15 juni 2004 @ 16:48 |
quote:Sorry voor de wat late reactie, heb het nogal druk... Ik heb zelf geen DS hoor, dus vandaar dat ik naar de club verwees. Over het algemeen is dat de handigste weg om te bewandelen, aangezien er bij zo'n club enorm veel kennis aanwezig. Ook wat betreft onderdelenvoorziening. Ik geloof zelfs dat de ID/DS club een eigen onderdelenmagazijn heeft, weet ik niet zeker. Maar anders zullen daar vast wel leden zijn die wat handige adresjes kennen. Vaak zijn dat de beste adressen!! ![]() | |
Syb-Sosef | dinsdag 15 juni 2004 @ 17:45 |
quote:vaak wel Fulcrum, vaak wel. niet altijd... en ja, ik spreek vaak in raadsels, maar k spreek je nog wel | |
Icefire1971 | woensdag 16 juni 2004 @ 11:14 |
Hee Citroens! De mijne: ![]() ![]() | |
Garbageman | woensdag 16 juni 2004 @ 12:15 |
quote: ![]() ![]() Wat kost dat nou, onderhoud e.d.? Kom je veel kwaaltjes tegen? Er staat bij mijn garage al een poos een zwarte CX 2.2 TRS te verkommeren, raakt hem niet kwijt omdat ie te goedkoop is zegt de garagehouder ![]() Nou gaat ie hem opknappen en een flinke prijs ervoor vragen, dan komen er wél belangstellenden. (zegt ie) | |
Icefire1971 | woensdag 16 juni 2004 @ 12:53 |
quote:Het is niet goedkoop maar rijdt wel super. Ik heb er 2500 euro voor betaald ruim 2 jaar geleden (een zgn. Croisette op basis van de 2.2 trs). Bij 1e apk/grote beurt 600 euro; bij 2e apk/grote beurt 1000 euro (maar wel veel vervangen). Vergeleken met een nieuwe auto zal het niet zoveel schelen (die hebben een flinke afschrijving). Als je zelf een beetje handig bent (ben ik niet) en je neemt een niet al te ingewikkelde motor (de trs 2.2 bv) kun je je veel kosten besparen. De kosten zitten m vooral in de arbeidsuren en niet zo zeer in de onderdelen. Veel onderdelen zijn nog goed verkrijgbaar onder andere via de cx-club. Wat kwaaltjes betreft is mijn enige probleem dat ie 's winters vervuilt (carb/bougies) en dat ie dan gaat stotteren op de korte ritten). Als je incalculeert dat je 1 a 2 keer per jaar de anwb nodig hebt is het een geweldige auto. En de wat luxere modellen hebben alle opties ![]() Wat betreft die garagehouder: veel meer dat 5000 euro moet ie niet vragen voor een pico bello trs. Als je echt geinterresseerd bent moet je maar eens kijken op de website van de cx-club: http://www.citroen-cxclub.nl of de emaillijst van yahoo: http://autos.groups.yahoo.com/group/CX-NL/ [ Bericht 0% gewijzigd door Icefire1971 op 16-06-2004 13:08:59 ] | |
Garbageman | woensdag 16 juni 2004 @ 14:35 |
Momenteel zal een CX er niet inzitten, ik ben al een poosje de gelukkige eigenaar van een BX16TGI, Met goedwerkende hydrauliek, nieuwe koppeling e.d. (zie ook een eerdere post) De betreffende garagehouder vroeg twee jaar geleden 3750 voor de CX, maar toen was ie in een betere staat, met APK. (lederen interieur) Je kon hem kopen en gelijk gaan rijden zeg maar. Nu staat ie al een jaar buiten, en ik zie steeds meer roestbobbeltjes rond het dakraam ![]() Als ik nou een garage met smeerkuil had gehad, was die CX mijn eerste auto geworden, i.p.v. de BX. (ik heb hem niet nodig voor woon-werk verkeer) | |
D-super | donderdag 17 juni 2004 @ 02:46 |
quote:Hier kun je bijna alle onderdelen nieuw krijgen: Chyparse,Stemerdingweg 11, 3769CE Soesterberg tel:0346-351150 anders hier: http://www.garedunord.nl/ http://www.blikwerk.nl/ http://www.p-d-o.nl/ Alleen zal het plaatwerk wel wat moeilijk worden. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door D-super op 17-06-2004 02:52:28 ] | |
Daffodil31LE | zondag 20 juni 2004 @ 18:55 |
Na het overlijden van de Volvo 740 vorige week (met een knal en een hoop damp gaf de motor na 470.150 km de geest) rijd ik nu tijdelijk een Renault 21 Nevada. Wat een grafbak is me dat... Volgende week krijg ik m'n "nieuwe" auto. De keuze is gevallen op een '92er Citroën XM TD Luxury met automaat. Juist geen 2 ton op de klok, voor 1000 euro. Dan even een paar sloperijen afstruinen naar wat V6 Exclusive-spul om 'm wat op te leuken. Te denken valt aan LM velgen, type 2 frontje, houtinleg, separaatruit en wat ik nog zou kunnen tegenkomen. Ook moet ik een fatsoenlijke mogelijkheid zien te bedenken zodat ik m'n koplampen geel kan krijgen. Met glasverf is het glaasje in de koplampunit wel te behandelen, maar dan is er slechts 1 van de twee lampen in die unit die geel straalt. Aangezien het glas met klemmetjes op de unit gemonteerd zit, heb ik gedacht aan van die gele folie die je ook bij toneellampen ziet. Voor zover ik weet is dat plastic wat bestand is tegen hoge temperaturen. Tenzij jullie een andere doeltreffende manier weten om gele koplampen te maken op een XM (en neen, gele H1-lampjes bestaan helaas niet) zal ik met die folie moeten gaan werken, of misschien eens op de bonnefooi naar Frankrijk rijden om eens te kijken of daar misschien gele unitglazen te vinden zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen hoe ze in Frankrijk tot 1991 (einde verplichting geel daar) dat hebben opgelost. | |
PCRodent | woensdag 23 juni 2004 @ 22:09 |
Ik ga morgen mijn AX halen ![]() Dus binnenkort meer info, foto's en beginnersvragen (heb welgeteld 10 dagen mijn rijbewijs morgen ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 24 juni 2004 @ 22:26 |
Gefeliciteerd Daffodil31LE, heb je hem al binnen? Fotooowwsssss En voor jou geldt hetzelfde PCRodent ![]() Ohw, enne voor BX eigenaars die nog onderdelen kunnen gebruiken? Just ask! Heb n groene TGI staan uit '91... | |
Mercy_symbol | vrijdag 25 juni 2004 @ 11:30 |
quote:Ik heb nog een 92"er in de aanbieding, een 1.9 diesel, met 230000 Km op teller, rijd perfect is technisch 100% ziet er niet super mooi uit helaas, vind het jammer om hem naar sloop te brengen | |
PCRodent | vrijdag 25 juni 2004 @ 20:02 |
Daar is ie dan! Net foto's gemaakt:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Voorstoelverwarming ![]() Bijna 58000 km gelopen, auto uit 1992. Ja die kilometers zijn echt, hij is letterlijk van een oud vrouwtje geweest (1 eigenaar, alle papieren waren er nog). Ik heb nog een heel verlanglijstje aan kleiner en groter spul dat erin moet maar het wordt met stip aangevoerd door (het gebrek aan) een autoradio. Verder kan ik er nog niet zo heel veel over zeggen, heb er nog niet zoveel mee gereden. Over een half uurtje ga ik weer ![]() Weet iemand overigens hoe dit zit (of liever hoe ik het verhelp, als dat eenvoudig is. Is het heel moeilijk dan ga ik er wel mee terug, heb m bij een garage gekocht): als de auto loopt is het dimlicht aan. Ook als ik het licht uit zet. Stadslicht doet ie wel gewoon. Als de auto uit is en het lichtknopje staat op uit, is het licht ook uit. Hoe zit dat? Bij voorbaat dank ![]() | |
Syb-Sosef | vrijdag 25 juni 2004 @ 21:03 |
vindt het een mooi karretje!! Goed gewerkt ![]() maaruh... je probleempje snap ik nie echt eigenlijk ?? | |
StrikeAnywhere | vrijdag 25 juni 2004 @ 23:19 |
Vorige week vrijdag C2 1.4i VTR besteld, met een levertijd van 6-8 weken dus nog ff wachten, meteen ook mp3 cdspeler aangeschaft.. ![]() Leujel bodykit al erop ? ben echt benieuwd ! deze kleur.. kan niet wachten ![]() | |
Joostve | vrijdag 25 juni 2004 @ 23:43 |
ja de C2's zijn vet zou er ooit nog een echte VTS uitkomen? dus een gti varriant | |
PCRodent | zaterdag 26 juni 2004 @ 07:51 |
quote: Als het lichtknopje voor dimlicht etc op 'uit' staat brandt het licht gewoon, tenzij de hele auto uit staat. | |
Syb-Sosef | zaterdag 26 juni 2004 @ 08:58 |
ah... dan denk ik dat de vorige eigenaar gewoon een draadje doorverbonden heeft ergens waardoor de stroom zeg maar om de schakelaar heen geleid wordt... Is volgens mij niet standaard zo. Tegenwoordig zie je dit wel veel op auto's. En bijvoorbeeld ook op van die Kleine IVECO vrachtwagentjes. | |
Tr0ublegum | zaterdag 26 juni 2004 @ 10:39 |
@ Syb-Sosef: waar staat die bx? (oftewel, waar ligt naaldwijk ![]() Ik heb misschien wel interesse in een of twee voorstoelen : ik ga op kamers wonen, kan een lekkere stoel prima gebruiken ![]() | |
Syb-Sosef | zaterdag 26 juni 2004 @ 13:18 |
@ Tr0ublegum: oeh, de voorstoelen... Dan zou er wel ff een nieuw/ander stoelhoesje omheen moeten denk... Volgens mij zijn ze nog niet doorgezakt. (Ze zijn uiteraard beschikbaar.) Naaldwijk ('s-Gravenzande in dit geval) ligt in de driehoek: R'dam, Den Haag en Hoek van Holland. | |
Syb-Sosef | zaterdag 26 juni 2004 @ 17:08 |
quote:Heeej, Een TZI gekocht?? ![]() | |
Tr0ublegum | zaterdag 26 juni 2004 @ 18:18 |
hmm ik bedenk me 'r nog effe over goed? Heeft iemand trouwens ervaring met 't gebruik van auto-stoelen in de huiskamer? Komt wel nog een voetje onder natuurlijk, zodat ie wat hoger wordt, maar qua comfort lijkt 't me best goed te doen toch? | |
PCRodent | zaterdag 26 juni 2004 @ 18:53 |
quote:De vorige eigenaar heeft niets zelf gedaan denk ik. Het was een oud vrouwtje aan het handschrift op de rekeningen te zien, en zelf ruitewisserbladen vervangen en olie aanvullen liet ze door de garage doen. Als wat jij zegt inderdaad de oorzaak is, hoe verhelp ik het dan? @Troublegum: vind het wel een cool idee, autostoelen in de huiskamer. Wel een hoop werk lijkt me. | |
2cv | zaterdag 26 juni 2004 @ 22:26 |
quote:Waarvan ? Ben student. Arm, geen geld enzoo ![]() | |
Mach1 | zaterdag 26 juni 2004 @ 22:59 |
Ben zelf geen citrofiel maar heb gisteren wel iets heel lulligs meegemaakt met een c2. Het was bij de grens Duitsland-Nederland (A12). Er was weer eens een paspoortcontrole en dus stond er een gigantische file. Op een gegeven moment staat er echt een gloedjenieuwe C2 op de vluchtstrook met pech, dan voel je je echt lullig volgens mij. Dat werd dus duwen voor die lui! | |
Syb-Sosef | zondag 27 juni 2004 @ 03:24 |
quote:Is goed, ik verneem het wel van je. | |
Syb-Sosef | zondag 27 juni 2004 @ 03:28 |
quote:hm... dan wordt het interessant. Ik heb eigenlijk geen beter antwoord als kijken of je wellicht ergens (onder de plastic kappen acher je stuur bij contactslot bv) een kroonsteentje ziet ofzo... Anders ga ik het niet weten. Echter wat ik al gezegd heb: t is niet standaard volgens mij. | |
Syb-Sosef | zondag 27 juni 2004 @ 03:30 |
quote:ohw.. dan heb ik de verkeerde lelijke eend voor me op t citroen forum ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | zondag 27 juni 2004 @ 03:31 |
En we maken de 4-op-een-rij gewoon even vol ![]() ![]() ![]() | |
PCRodent | zondag 27 juni 2004 @ 11:11 |
quote:Okee ik zal wel even kijken straks. Heb de vraag ook op axclub.net gesteld, daar kreeg ik de tip 'stuur eraf en de bedrading controleren ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | woensdag 30 juni 2004 @ 18:02 |
@ PCRodent: is t gelukt ?? @ Tr0ublegum:Weet je al of je de stoelen wilt gozer? Ik hoop de auto vrijdag weg te brengen... @ BX eigenaren die nog onderdelen zoeken: Ik heb nog (hopelijk tot vrijdag dus) diverse onderdelen beschikbaar!! Reageert schell ![]() Ron | |
Tr0ublegum | vrijdag 2 juli 2004 @ 12:17 |
Nee sorry ik zie 'r nog effe van af, ik heb nog steeds geen kamer ![]() | |
2cv | vrijdag 2 juli 2004 @ 12:42 |
quote:Op internet heet ik of Lelijke Eend of 2cv of Fedde. Dusseh, wie dacht jij dat ik was ? | |
Syb-Sosef | vrijdag 2 juli 2004 @ 19:01 |
quote:De Lelijke Eend op t Citroen-Forum... ![]() | |
2cv | zaterdag 3 juli 2004 @ 02:29 |
quote:Dan heb je iets flink doormekaar gehaald ! ![]() Heb ik ook vaak zat hoor ![]() | |
Syb-Sosef | zaterdag 3 juli 2004 @ 09:41 |
haha gelukkig ![]() ![]() | |
Daffodil31LE | maandag 12 juli 2004 @ 21:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alsjeblieft... | |
Syb-Sosef | maandag 12 juli 2004 @ 21:36 |
Juist ja ![]() D12 ![]() | |
Daffodil31LE | maandag 12 juli 2004 @ 21:43 |
Bijna... D12 ![]() D12 turbo ![]() D12 turbo in combinatie met ZF-automaat ![]() Rijdt goddelijk. Nu enkel nog zoeken naar een mogelijkheid voor gele lampen. Moeilijke zaak, omdat er eigenlijk geen gele H1-lampen te vinden zijn. Of H3 voor de mistlampen. Ik zal dus naar Frankrijk moeten om 1 en ander uit te zoeken, want van de dealers in België en Nederland word je ook niet veel wijzer. Lijkt wel of ze het me niet willen vertellen danwel verkopen. | |
Tommy_Kuklinski | maandag 12 juli 2004 @ 21:46 |
vrind van me kijkt rond naar een DS heeft iemand hier nog wat adressjes? Het gaat om een restaureer object.. het liefst een 19 (met ronde koplampen) pallas is natuurlijk ook leuk ![]() Vrind kijkt nu rond in France, maar daar zijn de DS'jes ook aarig prijzig (zelfs voor compleet vergane versie's) ![]() | |
Daffodil31LE | maandag 12 juli 2004 @ 21:52 |
Hier dichtbij, tussen Balen en Leopoldsburg ligt een garage'tje dat enkel in (oude) Citroëns doet. Staan ook een stuk of vijf DS/ID bij... | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 13 juli 2004 @ 00:51 |
quote:heb jij toevallig een adres voor mij? Hij heeft een (in slechte staat verkeerende) cabrio gezien in frankrijk.. iemand enig id of er genoeg onderdelen voor te krijgen/vinden zijn? | |
Daffodil31LE | dinsdag 13 juli 2004 @ 00:55 |
Adres heb ik niet voor je, helaas. Maar je kunt er niet naast kijken. Vanuit Balen richting Leopoldsburg komen de Citroëns haast van de rechterkant het bos uit, zo ergens halverwege. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 13 juli 2004 @ 01:05 |
quote:oke, bedankt ![]() voor die cabrio moet 20k neergelegd worden.. is dat niet te veel voor een auto in slechte staat.. en heeft iemand enig idee hoe het met onderdelen voor deze auto zit? | |
elcastel | dinsdag 13 juli 2004 @ 01:09 |
quote:En anders Philips Gold lampen ?? Ik weet nog of die bestaan overigens, maar die geven ook een gele gloed. Ik heb zelf ook een XM, uit '90 een 2 liter 8v, verder precies zoals de jouwe zo te zien, behalve dan hier en daar een deuk. Heerlijke kar, nooit meer anders, voorlopig dan. ![]() ![]() | |
Gisje | dinsdag 13 juli 2004 @ 16:14 |
quote:Een ds cabrio in goede staat brengt zo een ton op, weet alleen niet meer of het guldens of euro's waren. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 13 juli 2004 @ 16:17 |
quote:op internet staan er niet echt veel te koop.. een paar op mobile.de die kosten 40~50k maar zijn wel in redelijk/goede staat.. deze is in slechte staat... maar voor 20k heb je wel een zeer orginele auto. alleen de onderdelen, dat is de vraag.. zijn er onderdelen voor die auto voor een redelijke prijs? | |
D-super | woensdag 14 juli 2004 @ 02:11 |
quote:Voor onderdelen van een cabrio moet je bij Blikwerk in Drachten wezen, die hebben zelfs de originele fabrieksmallen. ![]() ![]() ![]() http://www.blikwerk.nl/ | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 14 juli 2004 @ 11:10 |
quote:kijk ![]() onderdelen zijn er dus.. alleen nu de prijs nog ![]() ik denk dat het een dure hobby is zo'n cabrio.. maar die jongen moet en zal een DS restaureren.. dus waarom niet meteen een unieke dan ![]() | |
Archie | woensdag 14 juli 2004 @ 12:17 |
quote:Het schijnt dat er eind september een C2 1.6 16v VTS (met rode S ipv gele R) uitkomt.....deze zou 125 pk hebben en een handgeschakelde bak hebben. Volgens de fabrieksopgave zou 0-100 in 8.9s gedaan worden, maar dat lijkt me nogal sterk aangezien dat bijna even snel is als de Saxo met 120 pk, die zo'n 300 kg lichter is! ![]() | |
Joostve | woensdag 14 juli 2004 @ 13:20 |
oh das gaaf daar ben ik zeker benieuwd naar maar sneller dan de saxo 16v.. nee dacht het niet ![]() | |
StrikeAnywhere | woensdag 14 juli 2004 @ 13:54 |
quote:Ben beniewd naar die VTS.. Nu nog wachten op mijn VTR die ik volgende week vrijdag op kan halen ![]() | |
StrikeAnywhere | woensdag 14 juli 2004 @ 14:01 |
Oh weet iemand trouwens waar je speciale onderdelen kan krijgen voor de C2, dit kwam ik ergens tegen | |
PCRodent | woensdag 14 juli 2004 @ 14:28 |
quote:cituning? | |
Joostve | woensdag 14 juli 2004 @ 14:48 |
http://www.saxo16vclub.nl/indexc2.html | |
#ANONIEM | woensdag 14 juli 2004 @ 15:03 |
quote:yo strike.. wanneer ga je weer eens een echte auto kopen dan? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2004 15:05:03 ] | |
StrikeAnywhere | woensdag 14 juli 2004 @ 15:12 |
Joostve harstikke bedankt ![]() En roellie zat te twijfelen tussen een Peugeot 206 of de C2, maar kwam er vrij snel achter dat de Peugeot toch meer een huisvrouwen autootje is ![]() en koop een nieuwe avater | |
Archie | woensdag 14 juli 2004 @ 16:50 |
quote:Overigens met een 5-bak.... | |
Joostve | donderdag 15 juli 2004 @ 10:18 |
vind deze zelfs nog mooier![]() bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=2622 2.0i 16V met 180 pk | |
Archie | donderdag 15 juli 2004 @ 12:01 |
Ja die's wel erg mooi idd!! Vind 18.000 voor een C2 wel erg duur, daarvoor koop je een Cupra R ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 juli 2004 @ 12:13 |
hallo.. ben ik weer ![]() Die DS knecht zit nu te twijfelen tussen een goedkope break en die carbio ![]() iemand hier advies.. ivm onderdelen, restauratie enz. | |
Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 12:41 |
Een Break rot nogal gemakkelijk tussen de achterschermen en de achterste zijruiten omdat daar veel zooi blijft liggen. Het hangt puur van z'n eigen smaak af wat hij wil nemen, restaureren moet hij hoogstwaarschijnlijk toch wel. | |
Fulcrum_X | donderdag 15 juli 2004 @ 13:08 |
quote:ja erg lekker ![]() Kheb gehoord dat Citroën aan het testen is met Hydro Pneumatische vering in een Xsara Picasso ![]() Khoop echt dat we dat nog weer terugzien in een nieuw model, misschien C8 ofzo | |
Archie | donderdag 15 juli 2004 @ 13:25 |
quote:Denk dan eerder de C6, de C8 bestaat nog nie zo lang en voordat daar een nieuwe voor komt.... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 15 juli 2004 @ 13:35 |
quote:restaureren moet hij idd.. maar hij wil het voor een redelijke prijs doen. Dus niet nu een auto ophalen en over 10 jaar weer half gerestaureerd wegdoen omdat je geen onderdelen kan krijgen/kopen. | |
Tr0ublegum | donderdag 15 juli 2004 @ 16:22 |
De C6 krijgt toch sowieso hydro pneumatische vering, of heb ik dat nu gedroomd..? Werd wel weer ens tijd overigens! BTW: die C4 coupe is erg vet! | |
Fulcrum_X | donderdag 15 juli 2004 @ 20:17 |
quote:Word idd weer tijd daarvoor! Coupé is erg mooi ja, maar de 5 deurs kan er ook mee door ![]() Nog ff wat info over mijn bix: zit bijna op de 415.000 km En heb ff een gif gemaakt van mijn bixie ![]() ![]() | |
Syb-Sosef | donderdag 15 juli 2004 @ 21:04 |
quote: ![]() ![]() | |
Daffodil31LE | donderdag 15 juli 2004 @ 21:35 |
En m'n XM is weer wat mooier geworden. Zoals eerder gemeld heb ik Franse koplampen gevonden en gemonteerd. Was nog een hele bevalling: niet-meewerkend boutje onder de lampunits, slechte spiegels in 1 van de units, afwezigheid van bolklemmetjes in de andere, een apart Torx-bitje met gat moeten kopen om de zooi los te draaien... Maar het resultaat mag er zijn:![]() ![]() Lekker veel licht. Zou dat komen omdat het 100 Watt-lampjes zijn in plaats van 55 Watt? ![]() Komende week zijn de mistlampen aan de beurt. Die moeten ook nog geel worden. Hmm... Topic vol. Geeft niet, gaan we hier toch lekker verder.... [ Bericht 7% gewijzigd door Daffodil31LE op 15-07-2004 22:38:53 (Topic vol, URL naar deel 4 ingevoegd) ] |