Naar maatschappelijke zaken! Ik neem aan dat je niet de koningin bent, dus zal je er niet voor in aanmerking komen. Maar als je in het onderwijs werkt, dan mag je inderdaad het geld terug stoppen in het onderwijs.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:42 schreef Megumi het volgende:
Ja hoor. Al het geld weer terug naar me zelf. Ben idd bereid dan 10% extra te betalen.
Zal iedereen bereid zijn om 10% extra te betalen? De mensen die dit niet zijn, zullen het aan de regering over laten waaraan het geld besteed wordt. Ik zou het denk ik in het onderwijs stoppen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:44 schreef ShaoliN het volgende:
Zal een mooi zooitje worden. Het meerendeel zal zijn geld besteden aan de zorg, en misschien de infrastructuur. Grote kans dat andere dingen gigantisch achterblijven.
Heef geen nut. De grote Marokkaanse gemeenschap zal hun geld 100% aan sociale zekerheid & subsidies geven.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:45 schreef Sm0keZ het volgende:
Heel goed idee zelfs!
Dat wordt een stuk minder geld voor asielzoekerscentra, geen enkeltjes marokko meer bij aardbevingen etc
Nee. Ik zou liever helemaal geen belasting betalen. Of toch wel maar dan alleen voor sociale zorg. Kunst en cultuur en dergelijk zou ik geen geld meer aan uitgeven. En ook geen subsidies op voetbal en andere sport.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:45 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Naar maatschappelijke zaken! Ik neem aan dat je niet de koningin bent, dus zal je er niet voor in aanmerking komen. Maar als je in het onderwijs werkt, dan mag je inderdaad het geld terug stoppen in het onderwijs.
Ik vraag me af of ze dit doen. Zelf geld uitgeven om er zelf beter van te worden is erg lastig. Je hebt hier te maken met het prisoners dilema. Je zou er het meeste mee opschieten als iedereen het wel deed en jij niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:47 schreef pberends het volgende:
Heef geen nut. De grote Marokkaanse gemeenschap zal hun geld 100% aan sociale zekerheid & subsidies geven.
Zelfs bepalen waar belasting komt is een 'ieder voor zich' verhaal.
Ik ben het met je eens dat er maar geen geld meer uitgegeven moet worden aan sport, maar natuurlijk nog wel aan kunst en cultuur.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee. Ik zou liever helemaal geen belasting betalen. Of toch wel maar dan alleen voor sociale zorg. Kunst en cultuur en dergelijk zou ik geen geld meer aan uitgeven. En ook geen subsidies op voetbal en andere sport.
Kortom: allen voor een en god voor ons allen. Zal nooit werken.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ze dit doen. Zelf geld uitgeven om er zelf beter van te worden is erg lastig. Je hebt hier te maken met het prisoners dilema. Je zou er het meeste mee opschieten als iedereen het wel deed en jij niet.
Helemaal geen belasting betalen is geen optie. Maar als je bereid bent iets extra's te betalen, dan mag je je geld inderdaad naar de sociale zorg laten gaan. Heb je meteen een goed gevoel bij het betalen van de belating.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:48 schreef Megumi het volgende:
Nee. Ik zou liever helemaal geen belasting betalen. Of toch wel maar dan alleen voor sociale zorg. Kunst en cultuur en dergelijk zou ik geen geld meer aan uitgeven. En ook geen subsidies op voetbal en andere sport.
Ten eerste levert het meer op, dus dat is goed voor het begrotingstekort. Hoezo is het onverantwoord. Ze zijn toch ook in staat om te stemmen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:49 schreef ChimeraOffline het volgende:
ik vind het een slecht idee. De gewone burgers (wij dus) hebben geen overzicht van waar het geld nodig is en waar het heen gaat. Om dan zelf te gaan roepen waar ons geld heen moet gaan, zal zeker problemen opleveren in andere sectoren.
Helemaal met het begrotingstekort dat we nu hebben, zal het een onverantwoord zijn om de burgers te laten beslissen waar het heen gaat.
Cultuur alla, maar kunst, dan blijf je van die onzinnige kunstwerken houden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er maar geen geld meer uitgegeven moet worden aan sport, maar natuurlijk nog wel aan kunst en cultuur.
Op het belastingformulier komen nu een aantal hokjes erbij! Zoveel bureaucratie is dat niet. En er zijn denk ik genoeg mensen die en rijk zijn en sociaal. Laat mensen met goede plannen komen en er komt voldoende steun.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:49 schreef autocue het volgende:
Slecht plan, als je zelf goed boert dan laat je je belastingsgeld natuurlijk niet naar sociale voorzieningen gaan maar naar zaken die voor jou van toepassing zijn. Mensen die behoefte hebben aan sociale voorzieningen daarentegen hebben niet genoeg geld om de sociale voorzieningen sterk te houden met als gevolg dat nederland dan op sociaal vlak net zo sterk zou komen te staan als bijvoorbeeld amerika. Verder is het invullen van een belastingsformulier al wat werk, laat staan het bepalen waar het naar toe gaat. Zoals berends zegt, bureaucratie.
Nou nou, wat doen we het momenteel goed. Laat er een beetje marktwerking in komen. De departementen die goed presteren, krijgen meer geld. Zet iedere ambtenaar zich meteen beter in, want anders kan dat hem zijn baan kosten.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:49 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ont-zet-tend slecht idee.
Voor een goede verdeling hebben we nu een heel departement van Financiën nodig en jij gaat nu beweren dat iedereen afzonderlijk gezamenlijk tot een even goed, zo niet betere, keuze kan komen?
Denk dat 60 procent van Nerderland of wellicht meer daar geen aandacht voor heeft.Maar wel mee betaald. Laat dan de mensen die dat wel willen maar dokken.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er maar geen geld meer uitgegeven moet worden aan sport, maar natuurlijk nog wel aan kunst en cultuur.
Als het geen enkel effect heeft, waarom zou je dan die keuzemogelijkheid geven? "Kies waar uw geld heen gaat, de sectoren waar uw geld niet heen gaat betalen we met het geld van de buren." Dan wordt het dus alleen maar een verkapte belastingverhoging van 10%quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:54 schreef b_cornelisse het volgende:
En in welke sectoren zou dat problemen op leveren? En er blijven genoeg mensen over die niet 10% extra willen betalen. Hiermee kan de overheid de onderbelichte zaken aanpakken.
Laat een ieder dat zelf bepalen, dan krijgt hij/zij ook een goed gevoel bij het belasting betalen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef Heronymus het volgende:
Kun je mij dan nog een keer uitleggen wat het nut zou zijn van dit systeem, alleen dat er door de sterkste schouders meer wordt betaald. Want als er bijv op aanvraag meer aan infrastructuur wordt uitgegeven, wordt er van het overige belastingeld dus minder aan infra en meer aan andere zaken uitgegevn. Aan het eind van de rekening blijven de uitgave dus hetzelfde, alleen krijgt de 10% extra betaler de illusie dat hij over zijn eigen weg rijdt.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:54 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Ten eerste levert het meer op, dus dat is goed voor het begrotingstekort. Hoezo is het onverantwoord. Ze zijn toch ook in staat om te stemmen.
En in welke sectoren zou dat problemen op leveren? En er blijven genoeg mensen over die niet 10% extra willen betalen. Hiermee kan de overheid de onderbelichte zaken aanpakken.
Dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:00 schreef freako het volgende:
[..]
Als het geen enkel effect heeft, waarom zou je dan die keuzemogelijkheid geven? "Kies waar uw geld heen gaat, de sectoren waar uw geld niet heen gaat betalen we met het geld van de buren." Dan wordt het dus alleen maar een verkapte belastingverhoging van 10%
Maar er komt wel meer geld binnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:52 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Mooi zooitje wordt dat, de mensen die genoeg hebben om 10 procent meer te betalen, zijn meestal de mensen die voorstanders zijn van de 'hardere' zaken als infrastructuur, economie, misschien onderwijs. Maar natuur&miliieu, sociala zekerheid, zorg etc zullen erbij inschieten.
He, dan doen we dus hetzelfde als het huidige kabinet...
Precies!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:58 schreef Megumi het volgende:
Denk dat 60 procent van Nerderland of wellicht meer daar geen aandacht voor heeft.Maar wel mee betaald. Laat dan de mensen die dat wel willen maar dokken.
Verhoog dan gewoon het top-belastingtariefquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:04 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Maar er komt wel meer geld binnen.
Daarnaast denk ik dat er ook veel sociale rijken zijn.
In het slechtste geval maakt niemand er gebruik van en verandert er niets. Maar aangezien mensen ook geld geven aan goede doelen, denk ik dat er zeker mensen bereid zijn om extra te betalen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:55 schreef Joachim het volgende:
Hallo, we wonen hier in Nederland.
Denk je echt dat de gemiddelde Nederlander even 10% extra van z'n vermogen afstaat?
Volgens mij hebben niet alle mensen goed in de gaten wat belangrijk voor hen is. Als je in goede gezondheid bent en ook een goede baan hebt, heb je wellicht minder geld over voor deze zaken, maar het kan zomaar eens dat je door een ongeluk beide verliest. Dan is het te laatquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Denk dat 60 procent van Nerderland of wellicht meer daar geen aandacht voor heeft.Maar wel mee betaald. Laat dan de mensen die dat wel willen maar dokken.
Heb je gelijk in. Laten we het anders doen. De regering stelt op basis van progrnoses over het aantal mensen dat die 10% gaat betalen een begroting op. Daarbovenop kunnen de mensen dus beslissen waar het geld naar toe gaat. Dus niet meer aanpassen achteraf.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:00 schreef freako het volgende:
Als het geen enkel effect heeft, waarom zou je dan die keuzemogelijkheid geven? "Kies waar uw geld heen gaat, de sectoren waar uw geld niet heen gaat betalen we met het geld van de buren." Dan wordt het dus alleen maar een verkapte belastingverhoging van 10%
Iedereen mag er gebruik van maken, zolang ze maar 10% extra betalen. Je kan het ook zo zien. Voor elke euro die je bereid bent extra te betalen, mag je 11 euro investeren naar jou voorkeur, met een maximum van het totaal dat je aan belasting betaalt.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:02 schreef Gospelkees het volgende:
Minder dan 20% van de Nederlanders betaalt meer dan 30 K E. belasting per jaar.
Stel dat de helft daarvan meedoet levert dat al een dusdanige rompslomp op dat we een legertje meer ambtenaren nodig hebben om 't allemaal te cheffen.
Resultaat: Nihil.
Ik zeg NIET doen.
Nee, als je 10% extra betaalt, mag je bepalen waar alles (110%) naar toe gaat.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:03 schreef erikh het volgende:
Dus als je nog eens 10% extra belasting betaalt mag je zelf kiezen waar die 10% heen gaat
Wie is er nou zo gek om vrijwillig extra belasting te betalen.???
Het moet wel leuk blijven. Verplichtingen zijn nooit leuk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:06 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Verhoog dan gewoon het top-belastingtarief
Ik acht de mensen goed in staat hier over na te denken. Verder kennen de meeste mensen wel iemand uit de buurt of in de familie die naar het ziekenhuis moet. Dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:08 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Volgens mij hebben niet alle mensen goed in de gaten wat belangrijk voor hen is. Als je in goede gezondheid bent en ook een goede baan hebt, heb je wellicht minder geld over voor deze zaken, maar het kan zomaar eens dat je door een ongeluk beide verliest. Dan is het te laat
Het feit dat er op het belastingsformulier wat hokjes bij zouden komen is zo bureaucratisch niet. Het feit dat de gehele Nederlandse begroting moet worden aangepast op dit systeem wel. Tevens zou ik het er niet op gokken dat er genoeg mensen zijn die rijk èn sociaal zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:57 schreef b_cornelisse het volgende:
[..]
Op het belastingformulier komen nu een aantal hokjes erbij! Zoveel bureaucratie is dat niet. En er zijn denk ik genoeg mensen die en rijk zijn en sociaal. Laat mensen met goede plannen komen en er komt voldoende steun.
Ik durf er ook niet op te gokken dat de PVDA-ers allemaal zo sociaal zijn. Laat mij maar beslissen waar mijn geld het beste naar toe kan gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:17 schreef autocue het volgende:
Het feit dat er op het belastingsformulier wat hokjes bij zouden komen is zo bureaucratisch niet. Het feit dat de gehele Nederlandse begroting moet worden aangepast op dit systeem wel. Tevens zou ik het er niet op gokken dat er genoeg mensen zijn die rijk èn sociaal zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |