Whatever.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:53 schreef Aaahikwordgek het volgende:aan Monidique, hoewel ik nog steeds niet weet waarom hij wil weten of pronk onbetrouwbaar is.
Zand er over. Niet als doodsbedreiging opvatten, he?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Whatever.
Ach, we zijn het van 'm gewend.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
Die gast is echt te ziek voor woorden. Volgens mij kan hij beter bij de allochtone versie van de NR en de NVU.
Medische wetenschapquote:NKI opereert zonder te snijden
AMSTERDAM - Het Nederlands Kanker Instituut - Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis (NKI-AVL) in Amsterdam verwijdert kleine tumoren in het hoofdhalsgebied zonder te snijden. Dit gebeurt door de tumor in te spuiten met een lichtgevoelige stof die ervoor zorgt dat het weefsel afsterft bij belichting met een speciale golflengte. Op de plaats van de vernietigde tumor kan gezond weefsel teruggroeien.
Ook het centrum voor hoofdhalskanker in Rotterdam wil met deze zogeheten Fotodynamische therapie (PDT) aan de slag. De acht Nederlandse centra voor hoofdhalskanker hebben inmiddels aan de zorgverzekeraars gevraagd of de behandeling kan worden vergoed. Zij willen dat de behandeling in vier centra beschikbaar komt. Volgens dr. B. Tan van het NKI-AVL ziet het er naar uit dat de gewenste vergoeding er aan komt. Van de circa vierhonderd nieuwe patiënten die zich jaarlijks bij het NKI-AVL melden, komen maar vijftien mensen in aanmerking voor deze behandeling.
Fotodynamische therapie had in de oncologische wereld een slecht imago. Het werd te veel opgehemeld, terwijl de eerste generatie lichtgevoelige stoffen die werd gebruikt te veel nadelen had. In 1990 kwamen nieuwe stoffen op de markt.
Inmiddels blijkt uit een studie van het NKI en ook uit internationale studies dat 87 procent van de behandelde oppervlakkige tumoren verdwijnt na behandeling. Van een groep patiënten die ongeneeslijk was verklaard, genas 13 procent.
Een groot voordeel van PDT is dat er geen bijwerkingen zijn. Dit in tegenstelling tot een operatie of radiotherapie in bijvoorbeeld de mondholte. Daarbij is herhaling van de behandeling om restanten of nieuw kwaadaardig weefsel weg te halen niet mogelijk. Bovendien kan het leiden tot problemen bij eten, drinken, praten en slikken.
Hoofdhalskanker komt vaak terug. De tumoren in dit gebied van het lichaam worden meestal veroorzaakt door roken, alcoholgebruik of een combinatie daarvan.
quote:Netherlands
UN Category: Inoffensive Centrist Democracy
Civil Rights: Very Good
Economy: Strong
Political Freedoms: Some
The Democratic Republic of Netherlands is a very large, socially progressive nation, renowned for its barren, inhospitable landscape. Its hard-nosed, hard-working population of 85 million have some civil rights, but not too many, enjoy the freedom to spend their money however they like, to a point, and take part in free and open elections, although not too often.
The small government juggles the competing demands of Law & Order, Education, and Commerce. The average income tax rate is 15%, but much higher for the wealthy. A healthy private sector is led by the Uranium Mining, Soda Sales, and Automobile Manufacturing industries.
Anti-government web sites are springing up, guns are banned, protesters are up in arms over new nuclear power stations, and the government is spending millions on renovating the public transportation system. Crime is relatively low, thanks to a well-funded police force. Internet Netherlands's national animal is the lion, which teeters on the brink of extinction due to widespread deforestation, and its currency is the euro.
LOLquote:The Ritualistic Realm of Sepuku is a massive, environmentally stunning nation, renowned for its punitive income tax rates. Its hard-nosed, cynical population of 2.295 billion are ruled without fear or favor by a psychotic dictator, who outlaws just about everything and refers to the populace as "my little playthings."
It is difficult to tell where the omnipresent, corrupt, moralistic, socially-minded government stops and the rest of society begins, but it juggles the competing demands of the Environment, Defence, and Law & Order. The average income tax rate is 100%
quote:Geachte mevrouw Halsema,
Dacht u dat uw kindertjes het later leuk vinden om te lezen hoe mama in alle geuren en kleuren haar pijntjes, stemmingen, kwaaltjes van voor, tijdens en na de bevalling rondbazuinde? En wat moet het aanstormend talent nou met uw gezeur over hoe moeilijk het allemaal niet was om het moederschap te combineren met het belangrijke werk voor Groenlinks? Sinds ik ooit eens een BBC reportage heb gezien over Talibanvrouwen - vóórdat Bush zonder uw toestemming ingreep - vind ik dat types zoals u over sommige onderwerpen hun mond moeten houden. Ik ben in ieder geval niet geïnteresseerd in uw nageboorte, de kwaliteit van uw borstvoeding en het moment dat de eerste tandjes van uw kroost doorbreken. Worden ze nog besneden? Koop ecologisch verantwoorde luiers, ga thuis lekker zitten trutten en geef toe aan uw postnatale depressies. Ga uit de politiek als u niet verder komt dan de opmerking "ik ben liever naïef dan cynisch. Ik word somber van het pessimisme". (Volkskrant)
Want hoe moet u uw kindertjes later, als A'dam één grote Kasbah is geworden, uitleggen dat mama het in 2004 al niet meer wist maar desondanks bleef doorkakelen? Hoe legt u ze straks uit dat ook u niet meer aanstootgevend (dus ongesluierd) over straat kunt gaan? En waarom zei u nooit eens een keer genoeg is genoeg, vol is vol, rot eens op met je middeleeuwen of …als het u hier niet bevalt kunt u natuurlijk altijd terugkeren? Dat is tenslotte ook een mogelijkheid met een dubbele nationaliteit. Mama ging ooit studeren, kreeg rare denkbeelden en ambities, sloot zich aan bij Groenlinks en las daarna iedereen met dat vervelende, betweterige toontje de les. Je ziet het wel vaker, afkomstig uit de provincie, niet al te veel meegemaakt en dan - eenmaal in de grote stad - niet gehinderd door ervaring en gezond verstand lekker progressief wezen en een beetje doorslaan en uiteindelijk volop bijdraaien. Enfin, wat valt er na de grote roerganger Paul Rosenmöller over doorslaan, betweterigheid en bijdraaien in uw kringen nog te zeggen? 't Is ineens wel een heel ander mannetje hé naast Maxima met zo'n snel pak en stropdas om. Hoewel….het ging natuurlijk weer wel over extra subsidie voor allochtonen: 14,3 miljoen om 3200 langdurig werkloze allochtone vrouwen, vooral met hoofddoekje aan het werk te krijgen. Zitten die net tot grote tevredenheid van manlief met een bijstand- of wao-uitkering de hele dag thuis – dat zien ze in die kringen nu eenmaal graag - en moeten ze weer de straat op. Alsof Hasan z'n bruidje uit de Rif haalde om ze hier secretaresse, stewardess of nachtzuster te laten worden?
En terwijl zelfs bij geleerden met uw nestgeur op een bijeenkomst over integratie het besef begint door te dringen dat "er teveel gedoogd werd" dat "we te lang hebben gewacht met maatregelen" dat "we(!?) ineens veel te laat wakker worden" leutert u maar door over "traditionele moslimorganisaties die recht hebben op souvereiniteit" en over ongeëmancipeerde moslimmannen die verplicht moeten worden hun analfabete partners uit de binnenlanden van Turkije en Marokko "de samenleving in te sturen". Wat bedoelt u daarmee? Moeten ze tussen de bevallingen door naar een cafe, het strand, een sportschool of op korfbal? Ooit wel eens een Marokkaanse in een tennisrokje gezien? Al gehoord van wachtlijsten voor een blijf van m'n lijf huis? Daar zitten al die partners die de samenleving in wilden maar van manlief juist niet mochten en betrapt werden bij gemengd zwemmen zonder hoofddoek of met een biertje op een terras. En dan ram je ze gewoon in elkaar, want die eer hé? Zo zijn ze dat daar nu eenmaal gewend.
Denkt u dat uw kindertjes trots op u zijn als ze later lezen dat het bij mama allemaal wat langer duurde voordat ze in de gaten kreeg dat het beleid "integratie met behoud van eigen identiteit bij nader inzien niet goed was"? Kijk, Marcel van Dam, Pronk, e.a. hebben nog het excuus van hun verstandelijke vermogens en hun leeftijd zoals het ook voor PvdA kamerlid Duivesteijn allemaal wat teveel werd en hij vorige week het grote zwijgen doorbrak. Hij ergerde zich aan het niveau van het debat in de kamer en eigen partij. Tja, wat dat laatste betreft, ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik dagelijks de hoofden van Karin Adelmund, Jet Bussenmaker, Jose Smits, Sharon Dijkstra e.a. om me heen zou horen en zien. Voor sommige allochtone gebruiken – zo'n Talibanjurk bijvoorbeeld – zouden ze in de PvdA best open mogen staan. Maar Wouter had ze toch allemaal zelf op een verkiesbare plek gezet en dan krijg je opmerkingen op niveau zaals die van Duivesteijn die het huidige rechtsmoralisme zelfs "beangstigend" vond. En het is voor deze sjosjalist van de oude stempel natuurlijk ook niet niks om Femke Halsema zelf, openlijk te horen zeggen dat allochtonen "niet automatisch recht op subsidie hebben" en dat ze voortaan "de Koranles zelf moeten betalen". Maar gelukkig slaat u niet door en vindt u dat "zwemles voor allochtone vrouwen wel in aanmerking komt voor subsidie". Als samenleving moet je er wat voor over hebben als Hasan en zijn bruidje perse in een polder willen wonen.
En mama verzet zich gelukkig ook tegen beperkingen van de vrijheid van godsdienst omdat "mensen troost putten uit hun geloof in God" en je jongeren daarmee alleen maar "in de armen van fundamentalisten zou drijven". En ik alsmaar denken dat juist iets minder geloof en iets minder godsdienst veel aanslagen, besnijdenissen, verstotingen, mishandelingen en kinderbijslag zou schelen. In ieder geval zouden er minder islamitische schooltje zijn zodat Samira van 12 gewoon naar zwemles en het schoolfeestje mag en haar eigen vriendje kan kiezen. Maar u heeft natuurlijk gelijk, niemand mag de diep gelovigen van 9/11 hun troost ontnemen dat Allah na die ingestorte gebouwen geen 70 maagden voor ze in petto had. En wie zou er nog een bus met Joden opblazen voor een paar hoeren?
U kunt met uw diarree van beleidsnotataal wel intellectueel proberen over te komen en u mag Groen-links best profileren als een "links-liberale partij" maar het blijft natuurlijk een onbetrouwbaar, onnozel en opportunistisch gezelschap. Naast de duidelijkheid en zuiverheid van Hirsi Ali, die niet alleen beter Nederlands praat maar ook beter argumenteert, bent u echt tweede garnituur. Een ouwe grammofoonplaat. Dat snapt u zelf ook want om uw eigen gebrek aan inhoud en uw onnozelheid te maskeren moet u Hirsi Ali (daar gaan we weer) "verlichtingsfundamentalisme" en "doemdemagogie" verwijten. Over niveau gesproken!
"Politici hebben de plicht tot optimisme" jammert u nog na. Zou u alstublieft thuis op eigen kosten optimistisch willen wezen.
Met vriendelijke groet,
Paul Ruijs
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:34 schreef Ype het volgende:
Nee, ik kan maar geen adres vinden waar ik een Dessert Eagle kan kopen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:38 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
ben je ontsnapt? Wil je onderdak?
Ga je fok bombarderen?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:39 schreef Ype het volgende:
[..]
Nee, ik kan maar geen adres vinden waar ik een Dessert Eagle kan kopen.
Ik zat meer te denken aan een fijne massamoord.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ga je fok bombarderen?
Ben je in Washington?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:42 schreef pberends het volgende:
LOL @ Balkenende.
Ik heb 'm denet gezien met Bushje.
Gaafquote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:42 schreef Ype het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan een fijne massamoord.
Heerlijke man die Paulquote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:32 schreef What het volgende:
[..]
![]()
Om 17.00 weer een nieuwe aflevering RTLZ.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ben je in Washington?
Hij had het bij Bush ook over normen en waarden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ben je in Washington?
Weet je een adresje dan?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Gaaf
quote:Aanslag in Londen is "onvermijdelijk"
LONDEN - Een terroristische aanslag in de Britse hoofdstad Londen is " onvermijdelijk". Dat zei dinsdag de hoofdcommissaris van de Londense politie, John Stevens. Hij deed zijn uitspraak op de dag dat bekend werd dat 75 procent van de Britten een aanslag in hun land vreest.
Stevens zei dat alle veiligheidsinstanties in Londen dubbel bezet zijn om een aanslag in de stad te voorkomen. "We werken drie keer zo hard als normaal, want we weten dat ergens in Groot-Brittannië een aanslag wordt beraamd", aldus Stevens.
De burgemeester van Londen, Ken Livingstone, zei dat het "een wonder" zou zijn als de stad geen doelwit zou worden.
Ik dacht dat economische groei grote invloed had op het begrotingstekort. Valt toch weer tegen zo te zien.quote:CPB optimistischer over groei Nederlandse economie
DEN HAAG - Het Centraal Planbureau (CPB) is iets optimistischer over de economische groei in Nederland dan de rekenmeesters eerder aan het kabinet hebben gemeld.
Voor dit jaar rekent het CPB nu op een economische groei van 1,25 procent, eerder was dat 1,1 procent. Voor volgend jaar is de groeiverwachting ook iets bijgesteld, van 1,4 naar 1,5 procent. Dat hebben ingewijden dinsdag bevestigd.
Het lichte optimisme over het herstel van de economie heeft overigens geen gevolgen voor het begrotingstekort waar het kabinet mee worstelt. Voor dit jaar wordt nog steeds een tekort van 3,3 procent van het bruto binnenlands product verwacht. Voor 2005 is het tekort wel iets naar beneden bijgesteld, van 3 naar 2,9 procent, maar dat is vooral te wijten aan een rekenfoutje.
Nederland heeft aan de Europese Unie gemeld dat het tekort dit jaar teruggebracht zal worden tot 2,9 procent, net binnen de Europees toegestane grens van 3 procent. Dat betekent een bezuiniging van ongeveer 2 miljard euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |