Ga de tram tunnel in den haag na bouwen. Ben je nog jaren mee in de weerquote:Op maandag 15 maart 2004 18:44 schreef Herr.Flick het volgende:
* Meldt.
Ik heb er veel plezier aan in de wintermaanden, s'zomers is m'n motor aan de beurt, en s'winters de marklin treinbaan.
Wat is er leuk aan?
Vele uren knutselwerk,bezig zijn met iets wat niet te snel af is,het proberen om iets zo reeel mogelijk na te maken.
En dan ook eens iets te doen waar je geen beeldscherm/teevee voor nodig hebt.
Wat is minder leuk?
De prijs,modelbouw is schijt duur,het is echt geen kinderspeelgoed meer.
En minder leuk is als je baan af is,dan is er vlug de lol van af.
![]()
nice...very nice...quote:Op maandag 15 maart 2004 19:50 schreef Camickaeze het volgende:
Ff wat foto's :
Er zijn redelijk wat speciaalzaken in het hele land... kwam er vrijdag toevallig nog eentje in Amsterdam tegen (ergens in Oud West geloof ik, straat weet ik niet meer...)quote:Op maandag 15 maart 2004 22:48 schreef Joostve het volgende:
gaaf zeg waar koop je dat spul eigenlijk?
Dit is gaaf!quote:Op maandag 15 maart 2004 19:50 schreef Camickaeze het volgende:
Ff wat foto's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
See for yourself..
Dat ziet eruit alsof het zeker een reisje Hamburg waard is. Maar dan wel op een gewone werkdag, dat je niet eerst een uur buiten hoeft te staan voordat je naar binnen mag.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:50 schreef Camickaeze het volgende:
Ff wat foto's :
See for yourself..
De NS starterskit ? van Fleischmann dacht ik 365 euro zo uit me hoofd.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:50 schreef sweek het volgende:
[..]
Er zijn redelijk wat speciaalzaken in het hele land... kwam er vrijdag toevallig nog eentje in Amsterdam tegen (ergens in Oud West geloof ik, straat weet ik niet meer...)
Ook in Sittard ken ik er eentje, vlak bij het station...
Als ik nou zou beginnen he, is er dan een goede startset voor mij als ik me vooral interesseer in Nederlands passagiersmaterieel? Welk merk kan ik het beste voor gaan?
Ik koop altijd (bijna) alles bij handelaren op beurzen of bij hun thuis.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:48 schreef Joostve het volgende:
gaaf zeg waar koop je dat spul eigenlijk?
Vorig jaar introduceerde de firma Fleischmann twee schitterende NS ICK rijtuigen in spoor N<<piccolo>>. In combinatie met haar populaire 1600 loc komt Fleischmann nu met een complete NS startset, waarin deze modellen een hoofdrol spelen. Naast de genoemde elektrische lok bevat deze set: vier ICK rijtuigen (twee eerste en twee tweede klas rijtuigen met verschillende wagennummers), een groot railovaal met inhaalspoor, elektrische wissels en wisselschakelaar, een regelaar met trafo en verder aansluitmateriaal.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:34 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De NS starterskit ? van Fleischmann dacht ik 365 euro zo uit me hoofd.
Ik heb Fleischmann en Roco rails groote N
2 lok's waarvan 1 kapot
6 wagons
1 esso pomp
1 huis
dus er moet nogal wat aan veranderen
Dat is ook erg leuk, maar Fleischmann kennende ook erg duurquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:10 schreef sweek het volgende:
[..]
Vorig jaar introduceerde de firma Fleischmann twee schitterende NS ICK rijtuigen in spoor N<<piccolo>>. In combinatie met haar populaire 1600 loc komt Fleischmann nu met een complete NS startset, waarin deze modellen een hoofdrol spelen. Naast de genoemde elektrische lok bevat deze set: vier ICK rijtuigen (twee eerste en twee tweede klas rijtuigen met verschillende wagennummers), een groot railovaal met inhaalspoor, elektrische wissels en wisselschakelaar, een regelaar met trafo en verder aansluitmateriaal.
Kortom: de ideale NS start in spoor N<<piccolo>>. Nu leverbaar.
[afbeelding]
Ziet er ERG leuk uit!.
Foto's!!quote:Op woensdag 17 maart 2004 00:42 schreef MacDweal het volgende:
Meld.
Wat heb ik ongeveer:
100 loks/treinstelen
200 wagons
400 meter rails
175 wissels
Heb helaas geen ruimte om te bouwen. Heb een aantal exclusieve modellen in een vitrine staan. De rest zit netjes opgeborgen in de origineele doosjes. Dat het een dure hobby is maak ik mijn niet zo druk om alles is behoorlijk waardevast. Het wordt alleen steeds moeilijker om iets te vinden naar NS model wat ik nog niet heb. oke genoeg gepimpt.
Ja, ik ben bang van wel...quote:Op woensdag 17 maart 2004 08:41 schreef vector200 het volgende:
[..]
Dat is ook erg leuk, maar Fleischmann kennende ook erg duur
Bij de betere hobby winkel, m'n vader en ik gaan vaak naar Arnhem, Wentink heet die zaak geloof ik. Hij zit iig in de straat als je van het station Arnhem velperpoort naar het centrum looptquote:Op vrijdag 19 maart 2004 08:09 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb vroeger ook een modelspoorbaan gehad, alles van fleischmann.
alleen nam ie teveel ruimte in beslag en moest de baan weg. de treintjes heb ik nog wel
waar koop je die spullen tegenwoordig eigenlijk?? vroeger kocht je alles gewoon bij de bart smit maar tegenwoordig staat daar alleen microsoft train simulator
www.wsum.nlquote:Op vrijdag 19 maart 2004 08:09 schreef Metro2005 het volgende:
ik heb vroeger ook een modelspoorbaan gehad, alles van fleischmann.
alleen nam ie teveel ruimte in beslag en moest de baan weg. de treintjes heb ik nog wel
waar koop je die spullen tegenwoordig eigenlijk?? vroeger kocht je alles gewoon bij de bart smit maar tegenwoordig staat daar alleen microsoft train simulator
ik zou da ook wel willen!! het leukste van zon baan vind ik het maken van de omgeving, de huisjes!!! ik vind maquettebouw sowieso leuk!!!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:10 schreef sweek het volgende:
[..]
Vorig jaar introduceerde de firma Fleischmann twee schitterende NS ICK rijtuigen in spoor N<<piccolo>>. In combinatie met haar populaire 1600 loc komt Fleischmann nu met een complete NS startset, waarin deze modellen een hoofdrol spelen. Naast de genoemde elektrische lok bevat deze set: vier ICK rijtuigen (twee eerste en twee tweede klas rijtuigen met verschillende wagennummers), een groot railovaal met inhaalspoor, elektrische wissels en wisselschakelaar, een regelaar met trafo en verder aansluitmateriaal.
Kortom: de ideale NS start in spoor N<<piccolo>>. Nu leverbaar.
[afbeelding]
Ziet er ERG leuk uit!.
Ja, daar kun je ook ontzettend veel leuke dingen mee doen, ja!quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:13 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik zou da ook wel willen!! het leukste van zon baan vind ik het maken van de omgeving, de huisjes!!! ik vind maquettebouw sowieso leuk!!!
Als je vooral met NL-spul bezig wil zijn, zou ik toch voor H0 kiezen. Je moet maar zo denken: er komt vast eens een tijd dat je genoeg ruimte hebt en tot die tijd kun je je dan bezig houden met het verzamelen van modellen met een gelimiteerde oplage.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:05 schreef sweek het volgende:
[..]
Ja, daar kun je ook ontzettend veel leuke dingen mee doen, ja!
Maarja, heb daar maar eens de ruimte voor....
Maar ik denk dat ik voor N spoor ga gaan, en ga wachten op een leuke aanbieding....
Kuch kuch. Zeker nog nooit in Houten geweest als je dat een "klein beursje" noemt. Houten is de grootste modelspoorbeurs van Nederland.quote:Op woensdag 24 maart 2004 01:25 schreef Herr.Flick het volgende:
En dan zijn er nog tal van kleine beursjes,zoals in houten(misschien wel de bekendste)
Jaahaaa.....quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:50 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kuch kuch. Zeker nog nooit in Houten geweest als je dat een "klein beursje" noemt. Houten is de grootste modelspoorbeurs van Nederland.
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:01 schreef sweek het volgende:
Wanneer is er nou bijvoorbeeld zo'n beurs? (en waar natuurlijk...)
O.a. in Venlo.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:02 schreef GotenSSJ het volgende:
iemand meer info over deze ? 27-03-2004
en
28-03-2004 Landelijke Modelspoordagen Diverse lokaties
waar dat morgen is bijv ?
geen Z, wel N (piccolo)quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:25 schreef webfreaky het volgende:
Weet iemand of FLEISCHMAN schaal Z heeft? en hoe die heet? (bijv. marklin's z heet "miniclub")
edit pff, waarom zet ik daar nou weer zo'nsmiley bij :S
welke loc? foto?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:31 schreef Lucske het volgende:
H0, tijdperk IV en V, waarbij ik als volgt redeneer: als al het mat. wat niet samen heeft gereden met ouder of jonger mat. van de baan is, kan mat. uit een andere periode rijden. Ik ben daar dus redelijk makkelijk in qua aanschaf, niet voor wat betreft treinsamenstellingen. Morgen komt er weer een tijdperk V-loc bij
.
Ik krijg het niet voor elkaar...quote:Op zondag 28 maart 2004 20:03 schreef DJ_Robbie het volgende:
Foto's willen we zien, nog meer
Volgens mij is die jaarlijkse in Utrecht net ff groterquote:Op woensdag 24 maart 2004 14:50 schreef Lucske het volgende:
[..]
Kuch kuch. Zeker nog nooit in Houten geweest als je dat een "klein beursje" noemt. Houten is de grootste modelspoorbeurs van Nederland.
Ik waag het te betwijfelen. Daarnaast is Houten zes of zeven keer per jaar groot, niet één of twee keerquote:Op donderdag 1 april 2004 15:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Volgens mij is die jaarlijkse in Utrecht net ff groter
Ik heb/had zelf Marklin H0. C rails.
3 locs
Stuk of 35 wagons
en behoorlijk wat rails. Complete plannen voor een mooie baan enzo maar jah, het is niet de goedkoopste hobby.
Zelf vond ik de baan ontwerpen en maken altijd leuker dan rijden![]()
Wie weet trek ik hem nog wel een keer uit de kast
Dat is een zeldzaam setje TEE-rijtuigen wat ook in Nederland heeft gereden.quote:Op vrijdag 9 april 2004 19:14 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
(Wat is er zo bijzonder aan)
Tip van de week: ga plannen ontwerpen/maken voor anderenquote:Op donderdag 1 april 2004 15:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Volgens mij is die jaarlijkse in Utrecht net ff groter
Ik heb/had zelf Marklin H0. C rails.
3 locs
Stuk of 35 wagons
en behoorlijk wat rails. Complete plannen voor een mooie baan enzo maar jah, het is niet de goedkoopste hobby.
Zelf vond ik de baan ontwerpen en maken altijd leuker dan rijden![]()
Wie weet trek ik hem nog wel een keer uit de kast
Hier staan ze in een "gewone" vitrinekast,alleen een paar losse loks verder nix.(krijg anders ruzie met de vrouw...quote:Op woensdag 28 april 2004 11:16 schreef Lucske het volgende:
Hebben jullie een vitrine waar jullie modeltreinen in staan? Zo ja, gekocht (duur) of zelf gemaakt (hoe?)? Vertel.
Mooi toch heb je een dik pak sneeuw!quote:Op woensdag 28 april 2004 16:42 schreef 2cv het volgende:
Ik heb net in de bouwmarkt een zak isolatiebolletjes zien liggen, zijn van die piepschuinbolletjes, iets kleiner dan een speldekop. Misschien is dat bruikbaar als sneeuw. De prijs weet ik niet, maar die zakken zijn wel vrij groot (35 liter dacht ik).
Veel leesplezier.quote:Op woensdag 28 april 2004 19:11 schreef Volano het volgende:
ff een leken vraag.. hoe zit dat met die HO, N ,Z, K minitrix maten?
En ik heb ooit is een marklin baan gehad.. maar je had nog een bekend merk Freitling zoiets? k weet het niet meermaarre.. kan dat allemaal op elkaar? hoe zit dat?
oja.. en hoe zit dat met die tijdsperiodes? *schaam*
maar t begint weer te kriebelen nu ik dit lees
JAquote:Op woensdag 28 april 2004 20:18 schreef webfreaky het volgende:
Freitling? bedoel je Fleischman?
Dankquote:-link
Als de brug erin zit,dan volgen er weer een paar piccies....quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:08 schreef SHERMAN het volgende:
Ziet er goed uit
Ik hoop dat je nog meer zult posten over je voderingen
Het is bij marklin niet anders,hier vind je ook weinig NS materieel.Volgens mij maakt ROCO nog het meeste van de NS modellen,voorheen deed LIMA dat,maar die zijn helaas op de fles.quote:Op woensdag 5 januari 2005 00:27 schreef LennyKravitz het volgende:
Vind het jammer dat bv. Fleischmann weinig treinen fabriceerd uit het buitenland... meestal alleen Duits materieel...
Nederlands materieel op H0 wordt dan wel 'ns door andere fabrieken gemaakt, maar die zijn dan weer van een bedenkelijke kwaliteit... of zien er niet uit...
Jonges jongens jongens....quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het is bij marklin niet anders,hier vind je ook weinig NS materieel.Volgens mij maakt ROCO nog het meeste van de NS modellen,voorheen deed LIMA dat,maar die zijn helaas op de fles.
Maar ROCO is toch niet van slechte makelij?
Jonges jongens jongens....quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:30 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het is bij marklin niet anders,hier vind je ook weinig NS materieel.Volgens mij maakt ROCO nog het meeste van de NS modellen,voorheen deed LIMA dat,maar die zijn helaas op de fles.
Maar ROCO is toch niet van slechte makelij?
Hartstikke mooi! Ben jaloersquote:Op woensdag 5 januari 2005 11:25 schreef thatsme het volgende:
Ik post hier wat foto's van een modelbaan die ik nu inmiddels in dozen heb zitten.
het was een zwisters georienteerd baantje van m'n Opa, m'n Opa wou er vanaf en ik heb de baan overgenomen.
[afbeelding]
M'n Opa was al begonnen voordat ik er was, maar gelukkig ligt het grootste deel ernog voor het archief
[afbeelding]
[afbeelding]
dezelfde hoek als de foto erboven alleen nu in het donker
[afbeelding]
beetje vage foto maar wel een leuk dorpje
[afbeelding]
van de andere kant, met in de berg een heuze keerlus.
Ben erg benieuwd naar het eindresultaatquote:Op woensdag 5 januari 2005 00:03 schreef Herr.Flick het volgende:
Update.
Ik ben een tijdje geleden weer begonnen met m'n baan op te bouwen,hier gaat lekker veel tijd(en geld
) in zitten,en helaas is er niet elke week een grote vooruitgang.
Maar nu heb ik toch iets te melden nl. m'n tafels staan,de draaischijf en rails zijn functioneel,en m'n brug is gebouwd,maar moet nog in m'n baan getransformeerd worden.
Hier een paar piccies :
[afbeelding]
Hier is de brug,een dubbelsporige van Faller,lengte 1.10 mtr,hij zit al in z'n bak waar een ravijn in gemaakt zal gaan worden,om zo toch iets van diepte te krijgen op m'n baan.De kamer is te klein om het spoor fatsoenlijk van hoogte te laten wisselen(3 cm per mtr).,vandaar dat we maar omlaag gaan.
[afbeelding]
Hier zie je waar de brug moet gaan komen,de tafel word gewoon weggezaagd,en de bak incl. brug word op de aangegeven plaats vastgeschroefd.Er is een overgang gemaakt van C-rail naar K-rail omdat het niet echt reeel is om bedding te hebben op een opengewerkte brug.
[afbeelding]
Op deze foto is de draaischijf met lokloods te zien(Vollmer),een station moet nog gebouwd worden.
Later gaan we misschien nog onder de baan door,incl een schaduwstation,maar eerst wil ik boven op de baan eerst wat vorderingen zien.Bijna de hele baan word voorzien van Vollmer bovenleiding.
Leg me dat marklin/trix kwaliteit verhaal eens aub uit....quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:17 schreef Lucske het volgende:
[..]
Jonges jongens jongens....
Op Lima en Märklin/Trix na allemaal goede kwaliteit. Die rommel van Lima is echt waardeloos in vergelijking met wat Roco en Mehano produceren. Qua rijtuigen spant LSM de kroon qua kwaliteit.
Voor marklin wel volgens mijquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:22 schreef Fixers het volgende:
Ik heb niet de tijd, ruimte en geduld voor treinbaantjes. Maar wel altijd leuk om naar te kijken bij anderen.
Even een vraag zomaar bestaat er werkende bovenleiding voor modelspoor?
Ja die bestaat,zoals hierboven vermeld heeft marklin die,maar ook andere merken leveren bovenleiding die functioneert.quote:Op donderdag 6 januari 2005 12:22 schreef Fixers het volgende:
Ik heb niet de tijd, ruimte en geduld voor treinbaantjes. Maar wel altijd leuk om naar te kijken bij anderen.
Even een vraag zomaar bestaat er werkende bovenleiding voor modelspoor?
Heb je een paar jaartjes?quote:Op woensdag 5 januari 2005 18:32 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat![]()
Ja... het is een sneeuwlandschap (of je moet eens wat afstoffen)....quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:42 schreef legovogel het volgende:
Heb zelf ook een modelspoorbaan (fleischmann). Ligt op dit moment stil door tijdgebrek (ziet er niet uit nu), maar wil er wel weer tijd en geld in gaan investeren. Eigenlijk ook te weinig ruimte nu. Of ik moet gewoon v. Gansewinkel bellen voor de enorme zooi op zolder.
[afbeelding]
[afbeelding]
Märklin is voor drierail wisselspanning, vroeger had je daarnaast Märklin Hamo dat voor tweerail gelijkspanning was. Trix was in die tijd ook tweerail gelijkspanning. Märklin heeft Trix overgenomen en alles wat voorheen onder Märklin Hamo werd uitgebracht, dus Märklin-modellen voor tweerail gelijkstroom, worden nu uitgebracht onder Trixquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:12 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Leg me dat marklin/trix kwaliteit verhaal eens aub uit....
Dat weet ik, maar je vond de kwaliteit van marklin niet goed,ik ben wel benieuwd wat daar mis mee is(ik kan het nl. niet ontdekken,alleen zo fuckin' duur...quote:Op donderdag 6 januari 2005 18:22 schreef Lucske het volgende:
[..]
Märklin is voor drierail wisselspanning, vroeger had je daarnaast Märklin Hamo dat voor tweerail gelijkspanning was. Trix was in die tijd ook tweerail gelijkspanning. Märklin heeft Trix overgenomen en alles wat voorheen onder Märklin Hamo werd uitgebracht, dus Märklin-modellen voor tweerail gelijkstroom, worden nu uitgebracht onder Trix.
Stroomafname via de bovenleiding is waardeloos, zeker als je digitaal rijdt. Veel te bedrijfsonzeker.
De prijs/kwaliteit-verhouding is bij Märklin en Trix waardeloos. Zoals je al zegt maakt het veel herrie, slechte aandrijving in vergelijking met bv. Roco en Mehano (zie een 6400 eens rijden, om te huilen!), niet altijd goede detaillering (meegegoten handgrepen, wie doet dat nog in 1:87?) en ze prutsen af en toe maar wat aan (in 1:87 een loc even een centimeter inkorten, geen nieuwe draaistellen maken voor een ander loctype maar oude er onder plaatsen die dan schaal 1:111 zouden zijn, en meer van dat soort waardeloze zooi.). En dat voor ongeveer 200 euro! Een vergelijkbare Roco- of Mehano-loc van goede kwaliteit kost 130-150 euro, van Mehano heb je loccen digitaal, met geluid voor 250 euro (de geluidsdecoders kosten zo'n 100 euro).quote:Op donderdag 6 januari 2005 21:27 schreef Camickaeze het volgende:
Prijs/kwaliteit van Märklin is NIETS over te zeggen.. Misschien 10 jaar geleden, maar tegenwoordig net zo goed als de rest van de aanbieders ( de goedkope, plastic merken daargelaten ).. Ik ben totaal geen fan van het 3-rail-system, dat staat voorop.. Ik vind dat et herrie maakt en je bent gebonden aan 1 merk..
Toch wel gek dat een onafhankelijke test een heel ander beeld schetst op je verhaal,zie bijv. hier :quote:Op donderdag 6 januari 2005 22:27 schreef Lucske het volgende:
[..]
De prijs/kwaliteit-verhouding is bij Märklin en Trix waardeloos. Zoals je al zegt maakt het veel herrie, slechte aandrijving in vergelijking met bv. Roco en Mehano (zie een 6400 eens rijden, om te huilen!), niet altijd goede detaillering (meegegoten handgrepen, wie doet dat nog in 1:87?) en ze prutsen af en toe maar wat aan (in 1:87 een loc even een centimeter inkorten, geen nieuwe draaistellen maken voor een ander loctype maar oude er onder plaatsen die dan schaal 1:111 zouden zijn, en meer van dat soort waardeloze zooi.). En dat voor ongeveer 200 euro! Een vergelijkbare Roco- of Mehano-loc van goede kwaliteit kost 130-150 euro, van Mehano heb je loccen digitaal, met geluid voor 250 euro (de geluidsdecoders kosten zo'n 100 euro).
Dat is mn nieuwste aanwinst van een paar maanden terugquote:@legovogel, mocht je ooit eens wat weg doen.. *ziet een groen treinstel staan, die volgens mij een nieuwe baasje kan gebruiken --> HINT HINT!
Stof is goedkoper dan 5 minuten creatief zijn met een poederblusserquote:Op donderdag 6 januari 2005 15:45 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Ja... het is een sneeuwlandschap (of je moet eens wat afstoffen)....![]()
Wel leuke treinen (die groene!)
Dat is niet gek, ik beperk me slechts tot het Nederlandse materieel.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:05 schreef Herr.Flick het volgende:
Toch wel gek dat een onafhankelijke test een heel ander beeld schetst op je verhaal,zie bijv. hier :
Inderdaad, gelukkig! Losse onderdelen zijn veel gedetailleerder te maken dan wanneer ze worden meegegoten. Losse onderdelen hebben nog andere voordelen: wanneer je een koppelingshaak op de bufferbalk plaatst, kan de koppeling niet meer vrij bewegen. Wanneer je maar aan één zijde een koppeling hebt, zoals veel mensen doen, kun je het andere front van de loc opvullen met de goede onderdelen. Märklin giet dat een hobbeltje mee aan de bufferbalk en dat is natuurlijk heel wat anders dan een koppelingshaak van enkele millimeters breed en hoog.quote:Roco heeft hier bijv. echt een handje van om dit te doen.
Dan doe je iets fout met digitale Roco's. Ik heb elf digitale Roco-loccen en ze rijden allemaal perfect, met ESU LP's.quote:De digitale Roco's vind ik bar slecht,ze zijn wel digitaal, maar daar heb je ook alles mee gezegd.De marklin lok trekt veel beter(maar wel meer geluid...),dat hoogvermogen gedoe is echt.
quote:Het 3-rails systeem maakt niet veel meer herrie dan de 2 rail systeem,wel maakt de "beddingrail" meer herrie.Ik heb zelf C en K rail liggen,zodra de lok over de K rail rijd, hoor je echt een groot verschil(stiller),mij stoort het niet,maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dit niet zo leuk vinden.
M(metaal) en C rail(nieuwe kunstofbedding) hoor je goed, K(zoals 2-rail,maar dan met middengeleider) is gewoon stil.
Klopt.quote:Marklinloks maken meer geluid dan de andere merken,dit hebben we te danken aan de metalen tandwielen,gewoonweg onverwoestbaar,dit geldt dus niet voor de C-sinus.
Ik hoef een loc nooit aan te duwen hier, kwestie van met name de baan goed schoonhouden. Je kunt dat gewicht wel als pluspunt aanvoeren, maar als het niet noodzakelijk is ....quote:Het grote voordeel van de marklinlok is gewoon z'n kracht,het gewicht is vaak zwaarder,daardoor trekt hij beter de last,ook kan ie beter tegen een stootje(al is dat niet de bedoeling!).Vooral de hoogvermogenmotoren trekken goed,helemaal als ze in dubbeltraktie rijden.
Het grote nadeel : meer geluid,dit vaak bij de oudere modellen,C-sinus is bijv. superstil,en kan echt vooruit kruipen.Ook worden verschillende loks voorzien van 2 motoren,dus heb je ook dubbel "herrie".
Het grote voordeel van de 3-rail systeem is de bedrijfszekerheid,een lok blijft bijna nooit staan,de rails en wielen hoeven lang niet zo schoon te zijn als bij het 2 weg systeem.
Het grote nadeel : niet echt reeel,in het echt hebben we ook geen stroompuntjes op de bielzen.
Ach ieder z'n voorkeur,vroeger heb ik altijd fleischmann gehad,maar daarvan moest ik vaker de lok aanduwen als bij m'n marklin.Reden omdat ik over gestapt ben is het overlijden van m'n schoonvader,hij had veel marklin,ik weinig fleischmann,toen ik eenmaal de marklin had ben ik overgestapt naar digitaal,destijds was marklin #1 in digitaal(misschien nog wel....)
Mooi zo'n hobby!quote:Op vrijdag 7 januari 2005 07:59 schreef Lucske het volgende:
[..]
Dat is niet gek, ik beperk me slechts tot het Nederlandse materieel.
[..]
Inderdaad, gelukkig! Losse onderdelen zijn veel gedetailleerder te maken dan wanneer ze worden meegegoten. Losse onderdelen hebben nog andere voordelen: wanneer je een koppelingshaak op de bufferbalk plaatst, kan de koppeling niet meer vrij bewegen. Wanneer je maar aan één zijde een koppeling hebt, zoals veel mensen doen, kun je het andere front van de loc opvullen met de goede onderdelen. Märklin giet dat een hobbeltje mee aan de bufferbalk en dat is natuurlijk heel wat anders dan een koppelingshaak van enkele millimeters breed en hoog.
[..]
Dan doe je iets fout met digitale Roco's. Ik heb elf digitale Roco-loccen en ze rijden allemaal perfect, met ESU LP's.
[..]
De sleper maakt ook lawaai, om van die ellende af te zijn worden er tegenwoordig zelfs fluisterslepers gemaakt.
[..]
Klopt.
[..]
Ik hoef een loc nooit aan te duwen hier, kwestie van met name de baan goed schoonhouden. Je kunt dat gewicht wel als pluspunt aanvoeren, maar als het niet noodzakelijk is ....
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een grote baan zonder sceneryquote:Op vrijdag 7 januari 2005 08:18 schreef Herr.Flick het volgende:
Plaats eens wat fotootjes, ben wel benieuwd naar je baan/collectie.![]()
en je kunt flick toch alles wijs maken over NL-materieel,daar heb ik net helemaal geen verstand van
Heb ook behoorlijk wat Marklin spul (doe er momenteel niets mee, maar komt wel weer). Zit er wel aan te denken om al m'n M-Rails weg te doen en C-Rails aan te schaffen. De connectie tussen de rails onderling van C is volgens mij duurzamer en beter dan bij M rails. K rails vindt ik het mooiste maar dit is nogal kwetsbaar.quote:Op donderdag 6 januari 2005 23:05 schreef Herr.Flick het volgende:
Het 3-rails systeem maakt niet veel meer herrie dan de 2 rail systeem,wel maakt de "beddingrail" meer herrie.Ik heb zelf C en K rail liggen,zodra de lok over de K rail rijd, hoor je echt een groot verschil(stiller),mij stoort het niet,maar ik kan me wel voorstellen dat anderen dit niet zo leuk vinden.
M(metaal) en C rail(nieuwe kunstofbedding) hoor je goed, K(zoals 2-rail,maar dan met middengeleider) is gewoon stil.
Gaaf!!!quote:
Als ik daar veel geld aan moet uitgeven blijft niks over voor de modellenquote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:32 schreef blieblie het volgende:
Alleen jammer dat je der niet een complete Scenery omheen wilt gaan bouwen...
Mooie verzamelingquote:Op vrijdag 7 januari 2005 17:27 schreef Lucske het volgende:
[afbeelding]
1) 3x Us (Roco), 6x Eanos (Fleischmann), 2x DHr 6400 (Trix)
2) 232.9 (Roco), 3x Us (Roco), 5x Hbis+2xGbs (Roco), 1142 (Roco)
3) 6300 (Roco), 2x DD (LSM), Df (Sm), 2x Bcm (LSM), 1838 (Roco)
4) 12x Shimms (Roco), 1637 (Roco)
5) 3x TEE-rijt. (Roco), 1144 (Trix), WL (LSM), Habbillns (Roco), 1602 (Roco)
6) IRM (Lima), 2x Fccpps+1x Eds (Roco), 7783 (Mehano), Talent (Brawa)
7) 8x Zs (Piko), 3x Ib(*)es (Brawa), 2305 (Roco), 302282 (Roco), 2275 (Roco)
8) 2x Fccpps (Roco), 300640 (Roco), 3x containerwagen (1x Fleischmann+2x Roco), NE 9 (Mehano)
9) DE II (DKM), MaK 1024 (Lima), sik (Roco), 100x (Roco), 3x K4 (LSM)
10) Plan V (Fleischmann), SGM (Fleischmann), 2x Eanos (Fleischmann), 2x Hbbkks (Roco), mP 3020 (Märklin Hamo), SL 2001 (Mehano)
Het C rail systeem werkt perfect,de contacten weigeren nooit,dat is allemaal top.quote:Op vrijdag 7 januari 2005 15:57 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Heb ook behoorlijk wat Marklin spul (doe er momenteel niets mee, maar komt wel weer). Zit er wel aan te denken om al m'n M-Rails weg te doen en C-Rails aan te schaffen. De connectie tussen de rails onderling van C is volgens mij duurzamer en beter dan bij M rails. K rails vindt ik het mooiste maar dit is nogal kwetsbaar.
Dat kan je deels vies tegenvallen.... www.modeltreinexpress.nl is een goede en relatief goedkope winkel. Houten wisselt van keer tot keer, de ene keer veel leuk geprijsd materieel, de andere keer nauwelijks. Rails is op Houten wel leuk geprijsd jaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 11:35 schreef Herr.Flick het volgende:
Treinen,rails koop je niet in een winkel,de gemiddelde handelaarprijs ligt ongeveer 20% onder de winkelprijs.Dus op naar een treinenbeurs zoals Houten,of marktplaats afstruinen.
Je kan het toch ook klein aanpakken?! Ik heb een kamer van 5 bij 4 helemaal vrij.. Maar ik begin (weer) met een baantje van 3 bij 1 meter.. Aan de wand van een klein kamertje, om een beetje te oefenen met scenery enzo!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:21 schreef DaMart het volgende:
Als ik deze topic lees en al die foto's zie word ik best wel jaloers. We hebben hier helaas geen ruimte meer voor een treinbaan, en mijn enig overgebleven locomotief heeft het jaren geleden begeven...
Maar ja, hopelijk vind ik op korte termijn eens een eigen huis, en kan ik ergens ruimte maken voor een treinbaan
Tja, jij hebt die ruimte nog... ik heb een kamertje van ongeveer 3 bij 2... en daar staat een bed, een bureau met computer en een videomeubel in... ik ben al blij dat ik mijn kont nog kan keren daarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 14:32 schreef Camickaeze het volgende:
[..]
Je kan het toch ook klein aanpakken?! Ik heb een kamer van 5 bij 4 helemaal vrij.. Maar ik begin (weer) met een baantje van 3 bij 1 meter.. Aan de wand van een klein kamertje, om een beetje te oefenen met scenery enzo!!
Ach, ik heb hem toch maar even open gemaakt met mijn anderhalve linkerhand... heb een draadje vastgesoldeerd, en de motor staat onder spanning... maar verder wil hij nog steeds weinig doenquote:
hele mooie loc man!!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:48 schreef DaMart het volgende:
Nou ja, ik geef het maar op... als ik ooit ruimte heb dan moet ik maar een nieuwe loc (of meer natuurlijk) kopen... waarschijnlijk goedkoper dan dit wrak nog te laten repareren
Voorlopig zal ik me wel behelpen met software als 3d Modeltreinen denk ik
Om toch niet helemaal uit de pas te lopen, hier in ieder geval een foto van de 1605 die zojuist licht gaf... helaas was de verkeerde panto kapot, dus heb ik de voorste maar omhoog gezet
[afbeelding]
quote:
Jij hebt snel door dat het Lima is... het ontbrekende frontsein verraadt dat zekerquote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:59 schreef Lucske het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan te bedenken dat van die Lima-prul meer niet klopt dan wel.... Als je dit al mooi vindt, zal je achterover vallen van wat Roco, Mehano e.d. maken tegenwoordig.
ik ben zo newbie als een dubbeldekker, maar da boeit me niet, alles wat modelschaalachtig is met treinen vind ik geweldig haha! ik heb altijd voor een vriend zijn scenery gebouwd (huisjes, kerkjes, ooit zelfs een werkende achtbaan whaha)quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:59 schreef Lucske het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan te bedenken dat van die Lima-prul meer niet klopt dan wel.... Als je dit al mooi vindt, zal je achterover vallen van wat Roco, Mehano e.d. maken tegenwoordig.
Dat frontsein viel me vanmiddag overigens pas op... ik miste een lampjequote:Op zaterdag 8 januari 2005 16:06 schreef Lucske het volgende:
Er is maar één 1600-achtige die er zo slecht uitziet ja. Ik zal zo wel ff een plaatje van een Roco-loc maken.
Aardige collectie. Ben je goed verzekerd?quote:
Jajaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:45 schreef Camickaeze het volgende:
Luckse, mocht je ooit nog eens wat weg willen doen.......
Écht gave collectie..
Oh, overheen gelezen. Ja, daar ligt rails, beide loccen worden digitaal aangestuurd.quote:Maar, heb nog steeds geen antwoord: Staat er nou op het 2-na-onderste spoor stroom?!
Your Welcome!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 21:58 schreef SHERMAN het volgende:
Jullie worden trouwens bedankt
Ik ga morgen mijn treinen weer uitpakken
Ik heb alleen niet echt een baan zeg maarquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:32 schreef Camickaeze het volgende:
Gráág gedaan! Maak dan ook ff foto'sAls je daar de mogelijkheid toe hebt natuurlijk!!
Ik zal zo ff fotootjes maken van alles wat ik tot nu toe heb
Ik heb het op mijn verjaardag gekregen toen ik 9 werd geloof ik...nu 7 jaar geleden dusquote:Op zondag 9 januari 2005 00:19 schreef Camickaeze het volgende:
Duur?! Het is onbetaalbaar!!
Enne, je hebt vast meer dan ik heb.. Ik heb alles een jaar of 2 geleden verkocht.. Tot op de dag van vandaag spijt van, maarjah.. Toen had je andere prioriteiten he?!( brommer enzo..
)..
Ben pas twee maanden geleden weer op het idee te komen om écht opnieuw te beginnen.. Kleine opsomming wat ik heb gekocht in de tussenliggende tijd:
- Faller Car System starset
- 2 Busch bouwpaketten ( boerderij + fabriek )
- Seinpaal + grondsein (?!)
- Lokmaus 2 set ( digitaal besturingssysteem )
- NS2305 + Railion-wagons ( foto zie ergens hierboven )
- En wat literatuur..
Dus je hebt vast meer dan ik.. Ik heb niet eens rails!
www.marklin.dequote:Op zondag 9 januari 2005 00:24 schreef SHERMAN het volgende:
Ik zou het liefste een mooie Nederlandse baan maken alleen doet de Marklin site het niet? De NL versie danWant ik krijg geen plaatjes te zien
M'n ogen doen er zeer van, heb je geen grotere foto's?quote:Op zondag 9 januari 2005 15:22 schreef SHERMAN het volgende:
ff wat pics dan maar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
toffe loc, ik heb de marklin versie:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:48 schreef DaMart het volgende:
Nou ja, ik geef het maar op... als ik ooit ruimte heb dan moet ik maar een nieuwe loc (of meer natuurlijk) kopen... waarschijnlijk goedkoper dan dit wrak nog te laten repareren
Voorlopig zal ik me wel behelpen met software als 3d Modeltreinen denk ik
Om toch niet helemaal uit de pas te lopen, hier in ieder geval een foto van de 1605 die zojuist licht gaf... helaas was de verkeerde panto kapot, dus heb ik de voorste maar omhoog gezet
[afbeelding]
Zie ik nou goed dat die locs een koppeling missen, of lijkt dat alleen zo?quote:Op zondag 9 januari 2005 19:57 schreef Lucske het volgende:
En dan maken we het compleet met de Roco's
[afbeelding]
Nee.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:56 schreef SHERMAN het volgende:
rijtuigen zonder elektrische zooi aanboord kunnen toch gewoon tussen merken uit gewisseld worden?
Ja, dat kan wel.(Roco op Marklin)quote:Op zondag 9 januari 2005 22:19 schreef SHERMAN het volgende:
dus marklin wagon op een andere baan kan niet, maar een bijvoorbeeld roco wagon kan wel op marklin?
Je hebt helemaal gelijk jaquote:Op zondag 9 januari 2005 22:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel.(Roco op Marklin)
Bij Marklin zijn de railstaven de -,de middengeleider verzorgt de +
De 2 minnen mogen gerust met elkaar verbonden worden,er gebeurt niets.
Bij een gelijkstroombaan, kan dit dus niet,hier is 1 railstaaf de +, de ander de -,zou je die met elkaar verbinden,dan heb je kortsluiting.
Andersom kan natuurlijk ook, alleen moet je dan even andere wieltjes monteren die wel geisoleerd zijn.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:29 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ja
Ik vroeg dit omdat Marklin niet zo gek veel Nederlands materieel heeft en ik me nog va neen paar jaar terug herrineren dat volgens mij Roco dat wel had
Momenteel leverbaar:quote:Op zondag 9 januari 2005 23:23 schreef SHERMAN het volgende:
Marklin heeft nog maar 1 Nederlandse loc in de maak
Van http://www.marklin.nl/nieuws/NS-modellen.htmlquote:Op zondag 9 januari 2005 23:28 schreef Lucske het volgende:
[..]
Momenteel leverbaar:
1855
6494
6513
G1206 Strukton
1144
Dus?
Dat is dus 1 loc die nog word gemaakt.quote:Nieuwe modellen 2004 (2005 kan ik nog niet vinden)
37658 Diesellocomotief model Mak 1206 "Carin" NS
In dat lijstje staan geen locs.quote:Nog op voorraad
vanaf de fabriek
Uw handelaar kan deze modellen nog bestellen bij Märklin.
Staan 6 locs bij maar het is dus maar de vraag of je die kan vinden bij een dealer.quote:Uitverkocht af fabriek
maar welicht nog bij uw dealer
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo, ik heb vanavond de onderplaat onder handen genomen,op de plaatsen waar de wissels liggen heb ik flinke gaten gemaakt zodat ik altijd nog via de onderkant bij de wisselaandrijvingen kan en bij de wissellantaarntjes.
Volgende project,het plaatsen van de brrrrrug....
Dat zal wel weer even duren,ik ga lekker een lang weekend motorrijden in DLD,dus dit weekend ligt het boven stil,foto's van m'n lok's moet ik ook nog maken,dit kon niet ivm werkzaamheden aan m'n baan.Het is dat gewoon te stoffig.
Jaja, ik zal wel ff kijken wanneer ik vlug wat foto's kan maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:47 schreef Camickaeze het volgende:
Ah joh, dan zeg je toch gewoon dat het gesneeuwt heeft!! *eist foto's!!
heb er ff links van gemaakt want de marklin site vind plaatjes niet zo leuk geloof ikquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:31 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jaja, ik zal wel ff kijken wanneer ik vlug wat foto's kan maken.
@ SHERMAN : ik zie nix....
En die doen het ook niet...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
heb er ff links van gemaakt want de marklin site vind plaatjes niet zo leuk geloof ik
jou plaatjes doen het ook nietquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Een NS startset is niet leverbaar op het moment,en denk ook niet dat die vlug zal komen.
dat vond ik nou ookquote:Op woensdag 12 januari 2005 01:06 schreef Camickaeze het volgende:
Gewoon het de URL openen en nog een keer op Enter drukken!! Is BTW een erg toffe set!!
Met mozilla zie je dus nix, vandaar dat ik de ff gelinkt heb via marklin.dequote:Op woensdag 12 januari 2005 01:06 schreef Camickaeze het volgende:
Gewoon het de URL openen en nog een keer op Enter drukken!! Is BTW een erg toffe set!!
Ik ga vanmiddag even kijken voor een prijs van die setsquote:Op woensdag 12 januari 2005 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Met mozilla zie je dus nix, vandaar dat ik de ff gelinkt heb via marklin.de
Mooie set ja,(was ik vergeten te zeggen...)
Er staan toch echt NS logo's op de zijkant en niet die van de DBquote:Op woensdag 12 januari 2005 12:23 schreef Lucske het volgende:
De startset met de ICE is volgens mij een Delta-startset, een digitaal systeem wat niet echt "de standaard" van tegenwoordig is. Het is overigens een DB-ICE als ik me niet vergis.
Dat bedoel ik helemaal nietquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:57 schreef Lucske het volgende:
Wat? Dat merk produceert beter spul dan Roco. Ik weet niet waar je met je reactie naar toe wilt, hoewel ik wel een idee heb. Als je denkt dat het prullari is heb je blijkbaar nog geen spul van hen in handen gehad.
ik had inderdaad een leuke fout gemaakt door ze even door elkaar te halenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:34 schreef Lucske het volgende:
LSM-rijtuigen hebben standaard gelijkstroomassen. De drierail-rijders kunnen de assen omruilen.
Dan kun je er toch andere (geïsoleerde) asjes onderzetten en ben je klaar toch?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee.
Als je een marklinwagon hebt dan heb je zwaar kans dat de 2 wielen onge-isoleerd aan de as zitten,zet je deze dan op je gelijkstroombaan, dan heb je kortsluiting.Andersom kan geen kwaad.
Weet je het niet zeker of je wagon geschikt is, meet het dan ff na met een multimeter.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:55 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Dan kun je er toch andere (geïsoleerde) asjes onderzetten en ben je klaar toch?
Ik rijd met delta en het bevalt me goed hoorquote:Op zondag 16 januari 2005 23:50 schreef MacDweal het volgende:
Mensen niet zo negatief over Marklin en delta. Delta is toevallig wel het goedkoopste meertreinen systeem dat verkrijgbaar is. En voor een dubbeltje kan je niet alles hebben.
Dat je peren niet met appels moet vergelijken weet iedereen Dus waarom dat geneuzel over LSM. Zeg dan dat LSM ook minstens 2X zo duur is dan marklin. Dan neem je die 1,5CM te korte marklin toch snel voor lief
Maar dat is nogal logisch, het is een erg dure hobby, en er zijn echt veel mooie spullen in mijn ogenquote:Op maandag 17 januari 2005 00:01 schreef MacDweal het volgende:
Ja erg leuk ja. Maar ik kom toch elke keer minstens 1000 euro tekort als ik naar die beurs ga.
Maar je geeft de prijs nu de hoogste prioriteit en daar kun je vraagtekens bij zettenquote:Op zondag 16 januari 2005 23:50 schreef MacDweal het volgende:
Mensen niet zo negatief over Marklin en delta. Delta is toevallig wel het goedkoopste meertreinen systeem dat verkrijgbaar is. En voor een dubbeltje kan je niet alles hebben.
Er zijn genoeg mensen die voor kwaliteit betalen en die die 1:100-zooi geen gezicht vinden, gelukkigquote:Dat je peren niet met appels moet vergelijken weet iedereen Dus waarom dat geneuzel over LSM. Zeg dan dat LSM ook minstens 2X zo duur is dan marklin. Dan neem je die 1,5CM te korte marklin toch snel voor lief
Daarom rij ik geen Roco,klinknagels van 30 cm doorsnee zijn niet echt reeel....quote:Op maandag 17 januari 2005 15:39 schreef Lucske het volgende:
[..]
Maar je geeft de prijs nu de hoogste prioriteit en daar kun je vraagtekens bij zetten.
[..]
Er zijn genoeg mensen die voor kwaliteit betalen en die die 1:100-zooi geen gezicht vinden, gelukkig. Daarnaast is de lengte echt niet het enige verschil.
Laat je niet bezeiken, na lange tijd van stilstand is de olie opgedroogt en moet het ding dus schoongemaakt worden. Als ze met een rekening van hier tot Tokio komen weet je hoe laat het is.quote:Op maandag 17 januari 2005 19:59 schreef SHERMAN het volgende:
morgen gaat een lok van mij naar de winkel voor een check, heb dus jaren niet gebruikt en wilde er gister mee gaan rijden maar hij begon akelig te piepen toen die rond reed
Is het echt zo erg gesteld met Roco dan?quote:Op maandag 17 januari 2005 20:41 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Daarom rij ik geen Roco,klinknagels van 30 cm doorsnee zijn niet echt reeel....
En daarmee wil je zeggen? Of weet je geen tegenargumenten te geven op de stelling dat de detaillering in 1:87 in de regel beter is dan bij het 1:100-gebroddel?quote:Op maandag 17 januari 2005 20:41 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Daarom rij ik geen Roco,klinknagels van 30 cm doorsnee zijn niet echt reeel....
Ben het met je eens. Het is zinloos om hier een discussie over te gaan houden omdat ieder waarschijnlijk toch wel bij zijn standpunt blijft. Het is gewoon puur wat je zelf beter/fijner vind. Ik kom zelf vaak in Digital Corner en daar zie je het ook Windows VS Linux of Internet Explorer VS Firfox. Leuk om er over te praten maar het helpt niks. Ik zweer bij Marklin. Waarom? Geen speciale reden maar mijn pa heeft vroeger met Jouef gereden en dus kreeg ik een Marklin set en ik vind het Marklin zeer oke.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:06 schreef Herr.Flick het volgende:
Tegenargument heb ik al lang gegeven(zie link eerdere post over de VT11.5),ik vind het alleen triest dat je blijft zeuren over 1:87/1:100 gedoe,Roco is ook niet altijd mooi aan de maat,alleen daar praten we dan maar niet meer over.
Waar gaat deze (zinloze) discussie heen? Nergens.
Als je je wilt afzetten tegen andere merken,mij best,alleen verkondig niet dat ander mensen z'n keuze een slechte is,als iemand zich goed voelt bij Delta,laat hem dan gewoon lekker Delta rijden.
Mijn keuze is zeker geen Roco,de jouwe geen marklin,een zinloze discussie voeren heeft dus geen zin,laten we het maar gewoon hebben over modelspoor(hoeft geen 1:87 te zijn),en laat aub iedereen gewoon in z'n waarde met z'n spullen.Marklin,Roco,Kato,Lima,Fleischmann....als je er maar plezier mee hebt,daar gaat het om.
Het begon bij mij dus ook te jeuken toen ik dit topic zagquote:Op maandag 17 januari 2005 23:39 schreef Dualdude het volgende:
Baan is momenteel beperkt tot een grote doos van een IKEA bureaustoelNiet opgebouwd dus. Ik reed Digitaal, Marklin digitaal, niet met een pc
Sinds ik in dit topic keek begon het weer te jeuken, dus kan zijn dat ik binnenkort een kleine plaat in m'n kamer bouw om er toch een klein beetje mee bezig te kunnen zijn.
Een discussie over de voordelen en nadelen is niet zinloos, zolang je het dan maar bij de feiten houdt en niet zoals Herr.Flick onnozele opmerking gaat plaatsen, dan schiet je er inderdaad niets mee op.quote:Op maandag 17 januari 2005 22:24 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Het is zinloos om hier een discussie over te gaan houden omdat ieder waarschijnlijk toch wel bij zijn standpunt blijft. Het is gewoon puur wat je zelf beter/fijner vind. Ik kom zelf vaak in Digital Corner en daar zie je het ook Windows VS Linux of Internet Explorer VS Firfox. Leuk om er over te praten maar het helpt niks. Ik zweer bij Marklin. Waarom? Geen speciale reden maar mijn pa heeft vroeger met Jouef gereden en dus kreeg ik een Marklin set en ik vind het Marklin zeer oke.
Nogmaals....quote:Op dinsdag 18 januari 2005 12:46 schreef Lucske het volgende:
[..]
Een discussie over de voordelen en nadelen is niet zinloos, zolang je het dan maar bij de feiten houdt en niet zoals Herr.Flick onnozele opmerking gaat plaatsen, dan schiet je er inderdaad niets mee op.
quote:Op Lima en Märklin/Trix na allemaal goede kwaliteit. Die rommel van Lima is echt waardeloos in vergelijking met wat Roco en Mehano produceren. Qua rijtuigen spant LSM de kroon qua kwaliteit.
Dus ga de schuld niet in iemands schoenen schuiven,hou op met mekkeren,het heeft gewoon geen zin.quote:De prijs/kwaliteit-verhouding is bij Märklin en Trix waardeloos. Zoals je al zegt maakt het veel herrie, slechte aandrijving in vergelijking met bv. Roco en Mehano (zie een 6400 eens rijden, om te huilen!), niet altijd goede detaillering (meegegoten handgrepen, wie doet dat nog in 1:87?) en ze prutsen af en toe maar wat aan (in 1:87 een loc even een centimeter inkorten, geen nieuwe draaistellen maken voor een ander loctype maar oude er onder plaatsen die dan schaal 1:111 zouden zijn, en meer van dat soort waardeloze zooi.). En dat voor ongeveer 200 euro! Een vergelijkbare Roco- of Mehano-loc van goede kwaliteit kost 130-150 euro, van Mehano heb je loccen digitaal, met geluid voor 250 euro (de geluidsdecoders kosten zo'n 100 euro).
Die heb ik bij mijn ouders nog 1tje liggenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 15:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ziet er grappig uit
Ik hoop me binnenkort eigenaar te kunnen noemen van zoiets
Ach joh, het is algemeen bekend dat er met Lucske geen discussie mee valt te voeren.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nogmaals....
Ein Merkmal des VT 11.5 ist die genietete Aluminium-Außenhaut. Die Nieten mit einem Kopfdurchmesser von 14 mm (in 1:87 nur 0,16 mm) sind aus einer gewissen Entfernung kaum noch zu sehen. Dass sie bei Roco mit 0,3 mm Durchmesser fast doppelt so groß ausfallen, resultiert aus Rocos damals vertretener Auffassung, dass Nieten aus optischen Gründen einfach etwas größer dargestellt werden müssen. Dass dies aber bei ebenfalls überzeugender optischer Wirkung nicht so sein muss, zeigt die Ausführung der Nieten in korrekter Größe bei Märklin.
Fazit
Beide Modelle sind exakt maßstäblich und erfüllen in ihrer Ausführung alle wichtigen Kriterien, die heute an ein stimmiges Modell gestellt werden. In Bezug auf die Detaillierung und die technische Ausstattung ist das Märklin-Modell deutlich besser. Beim Roco-Modell überzeugen dagegen der wesentlich günstigere Preis und die besseren Fahreigenschaften.
bz
Hier het hele verhaal: http://www.miba.de/testen/maerocvt.htm
JIJ begon toch over de magere kwaliteit van andere merken ...
[..]
[..]
Dus ga de schuld niet in iemands schoenen schuiven,hou op met mekkeren,het heeft gewoon geen zin.
Hopeijk kunnen we gewoon normaal gaan doen hier....
Zondequote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:11 schreef blieblie het volgende:
[..]
Die heb ik bij mijn ouders nog 1tje liggen.
Met een enorme bult rails en een stuk of 15 wagonnen.
Alleen jammer dat het redelijk afgeragd is bij het spelen.
Kinderen en speelgoed blijft nooit heel.
Zo heb ik ooit van mijn zuur bijelkaar gespaarde geld een autoslaap wagon gekocht. Zo een wagon met autootjes derop. Daar is toendertijd een vriendje van me bovenop gaan staan.
Tja,de tijd zal het leren of je er iets mee blijft doen...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:30 schreef SHERMAN het volgende:
Zit trouwens nog steeds met het dilmma of ik aan kopen zal doen of niet
Ja maar als ik er niet mee door ga dan word een leuke actie ineens een erg duur grapjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:36 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Tja,de tijd zal het leren of je er iets mee blijft doen...
Dan mik je hem in de vitrinekast,en dan zie je over een paar jaartjes wel wat je ermee doet.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:40 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Ja maar als ik er niet mee door ga dan word een leuke actie ineens een erg duur grapje
Hmm is ook wel weer zo...ik moet van de week echt gaan beslissen want het is de laatste set die hij heeftquote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:43 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dan mik je hem in de vitrinekast,en dan zie je over een paar jaartjes wel wat je ermee doet.
Een mooie trein is immers het bekijken waard!
Ik rij momenteel helemaal niet,heb net alle wissels uitgezaagd,en ben nu bezig met het vastzetten van de rails.daarna gaat de brug erin,dan kan ik weer gaan rijden.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:49 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hmm is ook wel weer zo...ik moet van de week echt gaan beslissen want het is de laatste set die hij heeft![]()
Wie rijdt waarmee trouwens nu? Ik wil dan waarschijnlijk een mooie ns baan gaan maken met een middel groot station, wat industrie en een militaire basis
vergeet niet om fotos temaken hequote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ik rij momenteel helemaal niet,heb net alle wissels uitgezaagd,en ben nu bezig met het vastzetten van de rails.daarna gaat de brug erin,dan kan ik weer gaan rijden.
In vergelijking met kennis van mensen als jou kun je dat wel alwetend noemen jaquote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:14 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ach joh, het is algemeen bekend dat er met Lucske geen discussie mee valt te voeren.
Hij weet veel van treinen waardoor ie van mening is dat hij alwetend is. Wat behoorlijk meevalt.
Als je er nog niet uit bent, kun je eventueel kijken of bijvoorbeeld Modeltreinexpress ze kan leveren, dan heb je wat meer tijd.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 18:49 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Hmm is ook wel weer zo...ik moet van de week echt gaan beslissen want het is de laatste set die hij heeft![]()
Die ziet er best wel groot uit zeg maarquote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:06 schreef Lucske het volgende:
[..]
Als je er nog niet uit bent, kun je eventueel kijken of bijvoorbeeld Modeltreinexpress ze kan leveren, dan heb je wat meer tijd.
[afbeelding] is nu daadwerkelijk in opbouw. Materieel dat in NL komt, dus ook reeks 77, Talent e.d.
Ik foetel een beetjequote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:12 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Die ziet er best wel groot uit zeg maar
Een echte rij baan word het
Al wat meer ideeen over de indeling? Steden enzo? Wat voor materieel? Merk?
Je hebt ook geen ruimte voor landschap als ik plaatje zo bekijkquote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:23 schreef Lucske het volgende:
[..]
Ik foetel een beetje: ik maak geen landschap. Dat kost namelijk klauwen met geld, kost veel ruimte en al helemaal veel tijd. Ik kan nu lekker klooien met digitaal aansturen en dergelijke, over een tijdje waarschijnlijk met een Intellibox. Materieel is dus alles wat in de vitrine staat, een plaatje daarvan staat ergens anders in dit topic. Die lengte was wel nodig, ik kan anders de autoslaaptrein en later de intercity niet kwijt
.
Nou ja, met de pc is nog even toekomstmuziek, terugmelders, wisseldecoders en de hele zooi....quote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:45 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je hebt ook geen ruimte voor landschap als ik plaatje zo bekijkDigitaal is zo kwijl he
Alles met de pc aansturen
Bloksysteem
Automatische seinen
![]()
Je gaat hopelijk wel foto's maken van hoe je bezig bent
Wisselmotertjes zijn duurquote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:54 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nou ja, met de pc is nog even toekomstmuziek, terugmelders, wisseldecoders en de hele zooi....
Och, de aandrijvingen voor de Fleischmann-wissels zijn tweedehands goed betaalbaar, de terugmelders en de hele rommel zijn het geld.quote:
Marklin C rails hier hequote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:04 schreef Lucske het volgende:
[..]
Och, de aandrijvingen voor de Fleischmann-wissels zijn tweedehands goed betaalbaar, de terugmelders en de hele rommel zijn het geld.
Ben wel altijd netjes op mijn trein spulletjesquote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:20 schreef Dualdude het volgende:
@Sherman
Het scheelt wel dat het mits het er nog netjes uit ziet, het wel z'n waarde behoud. Weet niet hoe het bij andere merken zit, maar bij Märklin iig. (Zal bij Fleischmann / Roco net zo zijn lijkt me)
Uitpakken en rijden jijquote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:12 schreef Prep2Fight het volgende:
Fleischman (HO), alleen gebruik ik het niet vaak meer
Nee, je hebt het goed. Je deelt het gebied tussen twee wissels dan in in bijvoorbeeld drie blokken, aankondiging, om te stoppen e.d.. Dat is dus veel werk, je moet ieder blok apart bedraden e.d..quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:11 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Marklin C rails hier he
Terugmelder om te weten waar de loc staat? Of ga ik nu dingen door elkaar halen?
maar wel erg mooi als het werktquote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:06 schreef Lucske het volgende:
[..]
Nee, je hebt het goed. Je deelt het gebied tussen twee wissels dan in in bijvoorbeeld drie blokken, aankondiging, om te stoppen e.d.. Dat is dus veel werk, je moet ieder blok apart bedraden e.d..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |