toffe loc, ik heb de marklin versie:quote:Op zaterdag 8 januari 2005 15:48 schreef DaMart het volgende:
Nou ja, ik geef het maar op... als ik ooit ruimte heb dan moet ik maar een nieuwe loc (of meer natuurlijk) kopen... waarschijnlijk goedkoper dan dit wrak nog te laten repareren
Voorlopig zal ik me wel behelpen met software als 3d Modeltreinen denk ik
Om toch niet helemaal uit de pas te lopen, hier in ieder geval een foto van de 1605 die zojuist licht gaf... helaas was de verkeerde panto kapot, dus heb ik de voorste maar omhoog gezet
[afbeelding]
Zie ik nou goed dat die locs een koppeling missen, of lijkt dat alleen zo?quote:Op zondag 9 januari 2005 19:57 schreef Lucske het volgende:
En dan maken we het compleet met de Roco's
[afbeelding]
Nee.quote:Op zondag 9 januari 2005 21:56 schreef SHERMAN het volgende:
rijtuigen zonder elektrische zooi aanboord kunnen toch gewoon tussen merken uit gewisseld worden?
Ja, dat kan wel.(Roco op Marklin)quote:Op zondag 9 januari 2005 22:19 schreef SHERMAN het volgende:
dus marklin wagon op een andere baan kan niet, maar een bijvoorbeeld roco wagon kan wel op marklin?
Je hebt helemaal gelijk jaquote:Op zondag 9 januari 2005 22:23 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel.(Roco op Marklin)
Bij Marklin zijn de railstaven de -,de middengeleider verzorgt de +
De 2 minnen mogen gerust met elkaar verbonden worden,er gebeurt niets.
Bij een gelijkstroombaan, kan dit dus niet,hier is 1 railstaaf de +, de ander de -,zou je die met elkaar verbinden,dan heb je kortsluiting.
Andersom kan natuurlijk ook, alleen moet je dan even andere wieltjes monteren die wel geisoleerd zijn.quote:Op zondag 9 januari 2005 22:29 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk ja
Ik vroeg dit omdat Marklin niet zo gek veel Nederlands materieel heeft en ik me nog va neen paar jaar terug herrineren dat volgens mij Roco dat wel had
Momenteel leverbaar:quote:Op zondag 9 januari 2005 23:23 schreef SHERMAN het volgende:
Marklin heeft nog maar 1 Nederlandse loc in de maak
Van http://www.marklin.nl/nieuws/NS-modellen.htmlquote:Op zondag 9 januari 2005 23:28 schreef Lucske het volgende:
[..]
Momenteel leverbaar:
1855
6494
6513
G1206 Strukton
1144
Dus?
Dat is dus 1 loc die nog word gemaakt.quote:Nieuwe modellen 2004 (2005 kan ik nog niet vinden)
37658 Diesellocomotief model Mak 1206 "Carin" NS
In dat lijstje staan geen locs.quote:Nog op voorraad
vanaf de fabriek
Uw handelaar kan deze modellen nog bestellen bij Märklin.
Staan 6 locs bij maar het is dus maar de vraag of je die kan vinden bij een dealer.quote:Uitverkocht af fabriek
maar welicht nog bij uw dealer
Klinkt goedquote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:17 schreef Herr.Flick het volgende:
Zo, ik heb vanavond de onderplaat onder handen genomen,op de plaatsen waar de wissels liggen heb ik flinke gaten gemaakt zodat ik altijd nog via de onderkant bij de wisselaandrijvingen kan en bij de wissellantaarntjes.
Volgende project,het plaatsen van de brrrrrug....
Dat zal wel weer even duren,ik ga lekker een lang weekend motorrijden in DLD,dus dit weekend ligt het boven stil,foto's van m'n lok's moet ik ook nog maken,dit kon niet ivm werkzaamheden aan m'n baan.Het is dat gewoon te stoffig.
Jaja, ik zal wel ff kijken wanneer ik vlug wat foto's kan maken.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 22:47 schreef Camickaeze het volgende:
Ah joh, dan zeg je toch gewoon dat het gesneeuwt heeft!! *eist foto's!!
heb er ff links van gemaakt want de marklin site vind plaatjes niet zo leuk geloof ikquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:31 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jaja, ik zal wel ff kijken wanneer ik vlug wat foto's kan maken.
@ SHERMAN : ik zie nix....
En die doen het ook niet...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
heb er ff links van gemaakt want de marklin site vind plaatjes niet zo leuk geloof ik
jou plaatjes doen het ook nietquote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Een NS startset is niet leverbaar op het moment,en denk ook niet dat die vlug zal komen.
dat vond ik nou ookquote:Op woensdag 12 januari 2005 01:06 schreef Camickaeze het volgende:
Gewoon het de URL openen en nog een keer op Enter drukken!! Is BTW een erg toffe set!!
Met mozilla zie je dus nix, vandaar dat ik de ff gelinkt heb via marklin.dequote:Op woensdag 12 januari 2005 01:06 schreef Camickaeze het volgende:
Gewoon het de URL openen en nog een keer op Enter drukken!! Is BTW een erg toffe set!!
Ik ga vanmiddag even kijken voor een prijs van die setsquote:Op woensdag 12 januari 2005 11:25 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Met mozilla zie je dus nix, vandaar dat ik de ff gelinkt heb via marklin.de
Mooie set ja,(was ik vergeten te zeggen...)
Er staan toch echt NS logo's op de zijkant en niet die van de DBquote:Op woensdag 12 januari 2005 12:23 schreef Lucske het volgende:
De startset met de ICE is volgens mij een Delta-startset, een digitaal systeem wat niet echt "de standaard" van tegenwoordig is. Het is overigens een DB-ICE als ik me niet vergis.
Dat bedoel ik helemaal nietquote:Op donderdag 13 januari 2005 22:57 schreef Lucske het volgende:
Wat? Dat merk produceert beter spul dan Roco. Ik weet niet waar je met je reactie naar toe wilt, hoewel ik wel een idee heb. Als je denkt dat het prullari is heb je blijkbaar nog geen spul van hen in handen gehad.
ik had inderdaad een leuke fout gemaakt door ze even door elkaar te halenquote:Op vrijdag 14 januari 2005 17:34 schreef Lucske het volgende:
LSM-rijtuigen hebben standaard gelijkstroomassen. De drierail-rijders kunnen de assen omruilen.
Dan kun je er toch andere (geïsoleerde) asjes onderzetten en ben je klaar toch?quote:Op zondag 9 januari 2005 22:15 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Nee.
Als je een marklinwagon hebt dan heb je zwaar kans dat de 2 wielen onge-isoleerd aan de as zitten,zet je deze dan op je gelijkstroombaan, dan heb je kortsluiting.Andersom kan geen kwaad.
Weet je het niet zeker of je wagon geschikt is, meet het dan ff na met een multimeter.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:55 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Dan kun je er toch andere (geïsoleerde) asjes onderzetten en ben je klaar toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |