abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2011 @ 22:59:13 #101
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101538634
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:57 schreef Mpj het volgende:
Ben net drie weken terug, drie weken geweest. Super mooi gehad.
Ja, je snapt natuurlijk wel dat ik razend nieuwsgierig ben naar je verhalen. 'Super mooi' is net iets te kort door de bocht, vind ik.
Resistance is futile.
pi_101538707
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, je snapt natuurlijk wel dat ik razend nieuwsgierig ben naar je verhalen. 'Super mooi' is net iets te kort door de bocht, vind ik.
Wat ga je daar precies doen?

Wat een feit is: je bent een vrouw en ik neem aan dat je blank bent dus je wordt constant aangekeken en lastig gevallen door vervelende negers die je willen versieren. Minpunt nummer één, of misschien een pluspunt, ligt er maar net aan hoe je het opvat.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:04:15 #103
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101538765
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:02 schreef Mpj het volgende:

[..]

Wat ga je daar precies doen?

Wat een feit is: je bent een vrouw en ik neem aan dat je blank bent dus je wordt constant aangekeken en lastig gevallen door vervelende negers die je willen versieren. Minpunt nummer één, of misschien een pluspunt, ligt er maar net aan hoe je het opvat.
Wat boeit het nou wat ik daar ga doen? Ik wil jouw verhalen! Ik ben geen Afrika nitwit, ik kan me wel redden daar.
Resistance is futile.
pi_101538797
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat boeit het nou wat ik daar ga doen? Ik wil jouw verhalen! Ik ben geen Afrika nitwit, ik kan me wel redden daar.
Hmm. Ik was blij dat ik weer in Nederland was.

Nee, oké, serieus, komt mijn verhaal.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:07:10 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101538855
Tja ach, waar ik woon zijn het niet de afrikanen die me lastigvallen, voor een westerling is de afrikaanse versiertactiek 100x sympathieker dan die van de gemiddelde straatarabier.
Resistance is futile.
pi_101539488
Kort samengevat;

Snorkelen, zwemmen, safari, die dingen zijn echt heel erg leuk. Ikzelf heb de safari gedaan in masai mara park, dat was heel mooi. Verder werden wij de hele vakantie rondgereden door een soort gids die ons overal naar toe bracht. Marktjes zijn ook leuk om heen te gaan. Zwembaden, bioscopen, bepaalde dingen zijn al heel westers.

Eten vind ik wel lekker daar, maar KFC etc heb je daar ook gewoon, tenminste in grote winkelcentra's .

Sommige wegen zijn wel slecht en je hebt veel hagedissen daar. Het jammere is dat als je bijv. naar kleine dorpjes gaat je echt ziet hoe de armoede is. Kut om te zien.

Waar ik moeite mee had waren de opdringerige mensen die vaak van alles van je willen hebben. Het is ook corrupt, één keer aangehouden door de politie (om niks) en geef je ¤2,50, mag je door rijden. Douane net zo, ze zochten bij ons altijd wel wat en kom je met ¤5,00 en je mag doorlopen.

Ik ben helaas beroofd in de bioscoop ( :') !!); BlackBerry en mijn Ipod zijn weg.

Verder schiet me zo niks te binnen..
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:31:46 #107
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101539531
Wat dacht je eigenlijk aan te treffen in Kenia, vriend?
Resistance is futile.
pi_101539578
Zit ik godverdomme helemaal een verslag voor jou te typen. :') Maar ik had er helemaal geen zin in hé, ik moest mee van mijn vader.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:33:49 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101539588
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:30 schreef Mpj het volgende:
Kort samengevat;

Snorkelen, zwemmen, safari, die dingen zijn echt heel erg leuk. Ikzelf heb de safari gedaan in masai mara park, dat was heel mooi. Verder werden wij de hele vakantie rondgereden door een soort gids die ons overal naar toe bracht. Marktjes zijn ook leuk om heen te gaan. Zwembaden, bioscopen, bepaalde dingen zijn al heel westers.

Eten vind ik wel lekker daar, maar KFC etc heb je daar ook gewoon, tenminste in grote winkelcentra's .

Sommige wegen zijn wel slecht en je hebt veel hagedissen daar. Het jammere is dat als je bijv. naar kleine dorpjes gaat je echt ziet hoe de armoede is. Kut om te zien.

Waar ik moeite mee had waren de opdringerige mensen die vaak van alles van je willen hebben. Het is ook corrupt, één keer aangehouden door de politie (om niks) en geef je ¤2,50, mag je door rijden. Douane net zo, ze zochten bij ons altijd wel wat en kom je met ¤5,00 en je mag doorlopen.

Ik ben helaas beroofd in de bioscoop ( :') !!); BlackBerry en mijn Ipod zijn weg.

Verder schiet me zo niks te binnen..
Goed verhaal wel. Safari wil ik 2 dagen doen. Dagje strand, dagje marktjes. Dan zijn er nog 2 dagen over, laat ik een beetje van mijn mumu afhangen. Zat je in Nairobi?

Corruptie heb ik geen ervaring mee, meestal is het een kwestie van een hele hele lieve lach, maar ik weet niet of ik er in Kenia ook mee wegkom.
Resistance is futile.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:35:02 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101539630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef Mpj het volgende:
Zit ik godverdomme helemaal een verslag voor jou te typen. :') Maar ik had er helemaal geen zin in hé, ik moest mee van mijn vader.
Nou ja, omdat je verbaasd leek dat sommige dingen zo westers zijn. Dat is helemaal niet verwonderlijk in de gemiddelde Afrikaanse grote stad.
Resistance is futile.
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:39:01 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101539732
Oh, wie kan mij iets vertellen over geld aldaar. Beter van tevoren halen of kun je daar gewoon flappentappen? Ik vind er niet direct een betrouwbare bron over.
Resistance is futile.
pi_101539804
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goed verhaal wel. Safari wil ik 2 dagen doen. Dagje strand, dagje marktjes. Dan zijn er nog 2 dagen over, laat ik een beetje van mijn mumu afhangen. Zat je in Nairobi?

Corruptie heb ik geen ervaring mee, meestal is het een kwestie van een hele hele lieve lach, maar ik weet niet of ik er in Kenia ook mee wegkom.
Ja, daar ben ik ook geweest maar ben ook nog overgevlogen naar andere plaatsen.

Trouwens, de mensen daar zijn vaak erg gelovig. Ik heb veel discussies gehad en ben één keer mee geweest naar de kerk, écht nooit doen tenzij je het leuk lijkt om op een zondagochtend vier uur lang gepreek aan te horen en tussen de dansende en zingende Afrikanen te zitten.

quote:
7s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nou ja, omdat je verbaasd leek dat sommige dingen zo westers zijn. Dat is helemaal niet verwonderlijk in de gemiddelde Afrikaanse grote stad.
Ja, ik was ook echt verbaasd eigenlijk. :P
  zaterdag 3 september 2011 @ 23:50:36 #113
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101540009
Lijkt me prachtig om mee te gaan naar de kerk, om eerlijk te zijn! Ik weet dat ze diepgelovig zijn. En zingende en dansende afrikanen.... O+ . Juist in de kerk krijg je net een uitstekend kijkje in andere culturen. Ik vind het in ieder geval al veel aantrekkelijker dan de statige Nederlandse kerk waarin we aan sobere en saaie belijdenis doen van datgene dat, als je erin gelooft, zo'n mooie bron van inspiratie en kracht kan zijn. Jammer dat jij dat niet zo weet te waarderen. Ik persoonlijk zou gewoon de discussie niet aangaan en zeggen dat je komt omdat je zelf gelooft in god en graag wil zien hoe andere culturen dat doen in de kerk. Dan heb je niet de discussies terwijl je wel heerlijk mee kunt gluren. Sterker nog, na jouw verhaal ga ik zeker eens informeren over hoe ik dáár verzeild kan raken!

Ik ben zelf biseksueel, dat snappen ze totaal niet (net als homo's). Gewoon je bakkes over dichthouden. Ik ben ongetrouwd, dat snappen ze ook niet. Of dat je dan op vakantie gaat zonder je man. Mijn 'man' kon helaas op het laatste moment niet meer mee en dus werd mijn moeder meegestuurd. Als je je op die manier aan kunt (en wil) passen, dan verloopt je reis minder stroef.

Verder word je niet beroofd van je iPod en je luxe telefoontje als je het ding gewoon in het hotel, of beter zelfs, thuis laat want ook in hotels wordt veel ingebroken.
Resistance is futile.
pi_101540534
Over geld weet ik eigenlijk niet hoe mijn vader het heeft gedaan, maar je kan wel geld wisselen daar (alleen weet niet of dat dan eerlijk verloopt) en pinnen kan ook wel volgens mij.

Ikzelf vond het écht 1000x niks die kerk, na een uurtje had ik het wel weer gezien. Ik had gehoopt op zo'n kerk waar ze zogenaamd mensen genezen, dat lijkt mij dan weer interessant. Als ik ooit weer terugga naar Afrika (dat sowieso) ga ik naar zo'n geneeskerk. Ik ben trouwens naar de kerk gegaan omdat een familie mij meerdere malen meevroeg naar die kerk en de eerste keer kwam ik eronder uit door te doen alsof ik sliep maar de tweede keer dacht ik; ik ga gewoon mee om te kijken hoe het er daar aan toe gaat.

Klopt, ik heb ook discussies over homo's gehad en hoe die mensen daarover denken. :') Inderdaad niets over zeggen dus. Ik ga inderdaad zoals jij zei ook zeggen dat ik gelovig ben in de toekomst aangezien je er anders niet vanaf komt, maar dat wist ik allemaal niet. Ik had me ook niet voorbereid of wat dan ook.

Ja, dat weet ik zelf ook wel. Ik dacht alleen dat zoiets mij nooit kon gebeuren, maar maakt verder ook niet uit.

Oja, ik ben ook naar een museum geweest. Entree was betaald en toen kwam de gids met de mededeling dat ze bezig waren met verbouwen dus dat er niet veel was te zien. :') Daarna kwam ze met het verhaal, toen er een grote steen was dat 't een mens is geweest die zichzelf naar een steen heeft omgetoverd toen dorpsbewoners hem wilden castreren. Bloedserieus was ze. Toen zijn we maar weggegaan. :W
  zondag 4 september 2011 @ 00:26:59 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101541101
Ja, wel klote van dat museum... Ik ben geen museum liefhebber dus daar zal ik geen last van hebben. Zou wel kut zijn om entree te betalen voor een wildpark om er vervolgens achter te komen dat je niet in het hol van de leeuw kunt komen omdat de wegen opgebroken zijn. :+ .
Resistance is futile.
  zondag 4 september 2011 @ 01:42:31 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101543149

45 minuten van Mombasa, wil ik zeker naartoe!
Resistance is futile.
pi_101671431
He wat grappig dat er weer wat 'leven' zit in het Kenia topic! Ik vergeet steeds dat dit er is....
Wij wonen hier inmiddels ruim 4,5 jaar, dus als er vragen zijn stuur maar een pm, of kom maar op! (zal proberen er aan te denken om hier ook af en toe te kijken)

Geld zeker niet vooraf halen, maar gewoon hier pinnen! Pinautomaten genoeg, in Nbi zelfs op het vliegveld (mombassa weet ik eigenlijk niet zeker.)

Diani is prachtig, maar eigenlijk de hele kust. De bounty stranden hebben we overal, verder hangt het er een beetje vanaf wat je zoekt. Om te duiken vind ik Diani niet het mooiste, je kunt beter in een van de marine parken duiken (Nyali, Watamu of Shimoni bijvoorbeeld.) Qua uitgaansleven is Diani wel een van de betere plekken. Voor rust is Lamu echt heel erg gaaf!

tsja, wat nog meer? Zijn er nog specifieke vragen?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  woensdag 7 september 2011 @ 18:08:26 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101680682
Oeh, een kenner! Wij zitten aan Nyali maar dat ziet er niet zo heel fantastisch uit, om eerlijk te zijn. Geen bounty gebeuren in ieder geval, moet ook niet. Maar Diani ziet er op youtube zo geweldig uit dat ik daar wel een dagje naar toe zou willen.

Wat is het beste wildpark?
Resistance is futile.
pi_101699089
Jawel hoor! Zeker ook bounty gebeuren aan Nyali! Zelf gaan wij ook regelmatig naar Nyali. Wij zijn duikers, en ik vind Buccanneer (in Voyager hotel) de beste duikschool. Bovendien dus een marine park dus mooie duikspots. Ook heeft Nyali best een aantal leuke plekken qua uitgaan, dus vandaar goede plek om te zitten.(Il covo is leuk, en de tamarind dhow is erg leuk om op te eten)

Mooiste park hangt natuurlijk helemaal af van wat je zoekt en hoeveel tijd je hebt. Masai Mara is niet voor niets het beroemdste park van Kenya. Als je VEEL dieren wilt zien is dat over het algemeen toch je beste optie. Zelf vind ik Tsavo (met name West) ook nog steeds een van de toppers. Erg mooie landschappen, maar inderdaad wel iets minder dieren. Lions Bluff Lodge (In Lumo conservancy, net ten zuiden van Tsavo) vind ik een van de mooiste lodges, zeker als je ook naar prijs/kwaliteit kijkt. (Er zijn wel degelijk mooiere lodges, maar dan mag je ook een klein kapitaal neertellen)

Hoeveel tijd heb je, ga je ook rondreizen of zijn het vooral tripjes vanuit Nyali? Heb je bschikking over vervoer?
pi_101699116
oke, ik heb even terug gezocht ( had ik misschien eerder moeten doen.)
Je bent er een weekje? dan zou ik zeker Lions Bluff aanraden (http://www.lionsblufflodge.com) Dat is goed aan te rijden vanuit Nyali, en zoals ik al zei een van de mooiste plekjes vind ik. Je moet wel een beetje geluk hebben met dieren, maar dat geld eigenlijk voor elk wildpark, het is nu eenmaal geen dierentuin. De Masai mara vind ik voor twee dagen wel erg ver rijden, en bovendien daar heb je wel degelijk van die toestanden van 10 busjes om 1 leeuw. In Lions Bluff zal je dat niet gebeuren. Let wel, het koelt er 's avonds behoorlijk af, dus neem lange (spijker)broek en fleece mee. Erg leuk om ook een bush-ontbijt te boeken, dat is toch wel een bijzonder iets.

Als je van snorkelen (of duiken) houdt dan is een dagtripje naar Shimoni ook leuk om te boeken. Dat ligt helemaal aan de zuidkust van Kenya, tegen de grens met Tanzania aan, maar is in een dag vanuit Nyali wel te doen. Je gaat dan met een grote dhow, en ze maken er echt een dagje uit van, met een heerlijke lunch op Wasini eiland. Snorkelen en duiken kan in Nyali uiteraard ook, maar dit is toch anders, met name vanwege de dhow. Wij zien hier ook ALTIJD dolfijnen. (http://www.pillipipa.com)

tot slot, zoals ik ook al zei, ga eten op de tamarind dhow. De Tamarind is sowieso een erg goed restaurant, maar ik vind eten op de dhow toch nog wat extra's toevoegen. Je vaart dan de kreek op en neer terwijl je eet. Erg leuk. (http://www.tamarinddhow.com)
Il covo (www.ilcovo.net) dat ik ook al eerder noemd eis ook een leuk en goe drestaurant, dat 's avonds in een nachtclub veranderd.

ow, en het wordt hier jaarrond om 19.00 uur donker. ( met een erg korte schemering)

Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik het!
pi_101707016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2004 15:51 schreef burp2002 het volgende:
Ik ga dit jaar naar Kenia :) eerst 5 dagen een tentensafarie en daarna nog 12 dagen in een 4 sterren hotel in Mombasa !

het lijkt me echt gaaaaaf!
Gaaf vanuit je luxe resort :{ zoals ik dat altijd noem aapjes kijken( in een airco auto/bus langs de toeristische plekjes rijden en foto's schieten oid) of gaaf door doordeweeks geheel alleen of met partner de lokale markten te gaan bezoeken en je onder de lokale bevolking te begeven en cultuur te snuiven? :@
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 8 september 2011 @ 14:58:58 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101710102
quote:
15s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:24 schreef rubje het volgende:

[..]

Gaaf vanuit je luxe resort :{ zoals ik dat altijd noem aapjes kijken( in een airco auto/bus langs de toeristische plekjes rijden en foto's schieten oid) of gaaf door doordeweeks geheel alleen of met partner de lokale markten te gaan bezoeken en je onder de lokale bevolking te begeven en cultuur te snuiven? :@
1. Je reageert op een post uit 2004.
2. De één vindt dat het summum. Jij vindt iets anders. Nobody cares.
Resistance is futile.
  maandag 12 september 2011 @ 17:46:30 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101863737
elvy, thanks voor je tips! Tevens kick.
Resistance is futile.
  maandag 12 september 2011 @ 20:58:46 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_101873803
elvy, ik vind geen prijzen voor pilli pipa. Enig idee?
Resistance is futile.
pi_101918176
@ seven
Ik heb het even nagekeken. Laatste keer dat wij geweest zijn is een jaar geleden.
Toen was een dagtrip (inclusief boottocht, lunch,en pick up in Diani,) 130 USD p.p Volgens mij is dat ook inclusief snorkelen, maar dat weet ik niet zeker want dat doen wij nooit omdat we duiken.
Dat (duiken) is exclusief, dat kostte toen 70 USD p.p voor een dubbele duik.
Ik geloof dat Marine park fees er nog bovenop komen (dat is altijd los) maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer, en daar betalen wij natuurlijk residents prijzen voor, dus ik weet ook niet zeker hoeveel die zijn voor toeristen, ik geloof iets van 15 usd p.p.
  zondag 18 september 2011 @ 15:39:54 #126
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102099191
Hai, ben bezig een bestemming te zoeken voor mijn vakantie in december. Is Kenia veilig om alleen te reizen? En wat zijn de gangbare prijzen; is het bijvoorbeeld erg duur in verhouding tot Azie?

En welke site adviseren jullie voor tickets?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  zondag 18 september 2011 @ 21:23:15 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_102115419
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:39 schreef Babbatuur het volgende:
Hai, ben bezig een bestemming te zoeken voor mijn vakantie in december. Is Kenia veilig om alleen te reizen? En wat zijn de gangbare prijzen; is het bijvoorbeeld erg duur in verhouding tot Azie?

En welke site adviseren jullie voor tickets?
Als je in Nairobi wilt verblijven, doe dat maar niet alleen of zonder georganiseerde reis / lokale bekenden. Het is vrij gevaarlijk en het 'openbaar vervoer' is moeilijk te doorgronden voor een buitenlander. Je moet ook weten waar je beter niet kunt komen, en op welke tijdstippen.
  maandag 19 september 2011 @ 00:19:19 #128
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102126845
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je in Nairobi wilt verblijven, doe dat maar niet alleen of zonder georganiseerde reis / lokale bekenden. Het is vrij gevaarlijk en het 'openbaar vervoer' is moeilijk te doorgronden voor een buitenlander. Je moet ook weten waar je beter niet kunt komen, en op welke tijdstippen.
Wat bedoel je met een lokale bekende? Die je benadert via een organisatie of couchsurfing ofzo?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_102266832
@ babatuur

Voor vliegtickets: www.vliegtickets.nl

En ja Kenia is erg duur in verhouding tot Azie. Prijzen zijn lastig zo te geven, dat hangt een beetje af van wat je van plan bent, maar over het algemeen ga je naar Kenia voor safari, en een National Park kost aan entree alleen al snel zo'n 60-80$ per persoon per dag. Hotels zijn ook niet goedkoop omdat er niet echt een middenklasse is, denk aan 80$ per persoon per nacht minimaal.

Ik denk dat je in Kenia best veilig rond kunt reizen, maar dan zou ik het wel georganiseerd doen, niet helemaal alleen in je eentje. Bovendien denk ik dat het, zeker voor iemand alleen, met een georganiseerde reis waarschijnlijk ook goedkoper is.
  donderdag 22 september 2011 @ 23:42:30 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_102284333
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een lokale bekende? Die je benadert via een organisatie of couchsurfing ofzo?
Tsja iemand die je via via leert kennen. Zo had ik via mijn studie mensen leren kennen die betrouwbaar waren. En via die mensen weer familie in Oeganda (waar ik ook ben geweest en lokaal heb gewoond) enz. Ook via een Nederlandse reisleider heb ik via internet een betrouwbaar adres in Kenia kunnen krijgen. Daar woonden toevallig ook weer 2 studenten, die het weer leuk vonden om met mij samen leuke dingen te doen (stappen, national park, de stad in enz.). Dat is wel heel fijn hoor, alleen is het echt wel moeilijk.

Maar pas op in Nairobi, mijn tijdelijke reisbuddy hebben ze in twee weken tijd 3x proberen te bestelen. En ik heb nog wel (veel) ergere verhalen gehoord. En kinderen gezien met een soort van zwaarden ten tijde van de politieke crisis van 2008, echt gestoord. Ik was er toen dus, echt héél apart om zo dicht bij moordpartijen te zijn :{

Ik vloog overigens per toeval (fout van BA) met Emirates via Dubai naar Nairobi. Wat een bazenmaatschappij _O_
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:47:02 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102580217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:17 schreef elvy het volgende:
@ seven
Ik heb het even nagekeken. Laatste keer dat wij geweest zijn is een jaar geleden.
Toen was een dagtrip (inclusief boottocht, lunch,en pick up in Diani,) 130 USD p.p Volgens mij is dat ook inclusief snorkelen, maar dat weet ik niet zeker want dat doen wij nooit omdat we duiken.
Dat (duiken) is exclusief, dat kostte toen 70 USD p.p voor een dubbele duik.
Ik geloof dat Marine park fees er nog bovenop komen (dat is altijd los) maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer, en daar betalen wij natuurlijk residents prijzen voor, dus ik weet ook niet zeker hoeveel die zijn voor toeristen, ik geloof iets van 15 usd p.p.
Wij hebben 90 euro pp betaald, alles inbegrepen. En het was GE-WEL-DIG!

Verder zijn we naar Voi lodge geweest in Tsavo East, ook zeer indrukwekkend allemaal! Zal binnenkort eens uitgebreid verslag posten.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:49:51 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102580280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:53 schreef elvy het volgende:
@ babatuur

Voor vliegtickets: www.vliegtickets.nl

En ja Kenia is erg duur in verhouding tot Azie. Prijzen zijn lastig zo te geven, dat hangt een beetje af van wat je van plan bent, maar over het algemeen ga je naar Kenia voor safari, en een National Park kost aan entree alleen al snel zo'n 60-80$ per persoon per dag. Hotels zijn ook niet goedkoop omdat er niet echt een middenklasse is, denk aan 80$ per persoon per nacht minimaal.

Ik denk dat je in Kenia best veilig rond kunt reizen, maar dan zou ik het wel georganiseerd doen, niet helemaal alleen in je eentje. Bovendien denk ik dat het, zeker voor iemand alleen, met een georganiseerde reis waarschijnlijk ook goedkoper is.
Ik was via Arkefly 600 pp kwijt voor ticket, transfer en hotel halfpension. Dan nog 90 euro pp voor Pili Pipa inclusief pickup in Mombasa en 215 pp voor 1,5 dag safari.

The Reef Hotel is prima trouwens, goede service, leuk personeel, mooi strand wel, eenvoudig maar schoon en goeie bedden en airco.
Resistance is futile.
pi_102586759
He wat leuk om te horen dat pili pippa zo'n succes was! Altijd gegarandeerd succes daar. Nog dolfijnen gezien? En het eten is lekker he?
pi_103513875
Op reis naar een land waar hongersnood heerst en zelf van alle gemakken in de steden genieten,respectloos :{
pi_103513919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:11 schreef elvy het volgende:
He wat leuk om te horen dat pili pippa zo'n succes was! Altijd gegarandeerd succes daar. Nog dolfijnen gezien? En het eten is lekker he?
Hebben ze eten daar? :X
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:56:30 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103531870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:11 schreef elvy het volgende:
Dolfijnen gezien en het eten was heerlijk!

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:37 schreef astro-gurbuz het volgende:
Op reis naar een land waar hongersnood heerst en zelf van alle gemakken in de steden genieten,respectloos :{
Sukkel, lees je eerst maar eens in. Als de toeristen wegblijven, dan zijn ze nog verder van huis.
Resistance is futile.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:49:30 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_103532490
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 07:56 schreef Seven. het volgende:

Sukkel, lees je eerst maar eens in. Als de toeristen wegblijven, dan zijn ze nog verder van huis.
Inderdaad, wat dom als mensen zulke dingen kunnen posten.. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')