abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 september 2011 @ 15:39:54 #126
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102099191
Hai, ben bezig een bestemming te zoeken voor mijn vakantie in december. Is Kenia veilig om alleen te reizen? En wat zijn de gangbare prijzen; is het bijvoorbeeld erg duur in verhouding tot Azie?

En welke site adviseren jullie voor tickets?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  zondag 18 september 2011 @ 21:23:15 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_102115419
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 15:39 schreef Babbatuur het volgende:
Hai, ben bezig een bestemming te zoeken voor mijn vakantie in december. Is Kenia veilig om alleen te reizen? En wat zijn de gangbare prijzen; is het bijvoorbeeld erg duur in verhouding tot Azie?

En welke site adviseren jullie voor tickets?
Als je in Nairobi wilt verblijven, doe dat maar niet alleen of zonder georganiseerde reis / lokale bekenden. Het is vrij gevaarlijk en het 'openbaar vervoer' is moeilijk te doorgronden voor een buitenlander. Je moet ook weten waar je beter niet kunt komen, en op welke tijdstippen.
  maandag 19 september 2011 @ 00:19:19 #128
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_102126845
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2011 21:23 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je in Nairobi wilt verblijven, doe dat maar niet alleen of zonder georganiseerde reis / lokale bekenden. Het is vrij gevaarlijk en het 'openbaar vervoer' is moeilijk te doorgronden voor een buitenlander. Je moet ook weten waar je beter niet kunt komen, en op welke tijdstippen.
Wat bedoel je met een lokale bekende? Die je benadert via een organisatie of couchsurfing ofzo?
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_102266832
@ babatuur

Voor vliegtickets: www.vliegtickets.nl

En ja Kenia is erg duur in verhouding tot Azie. Prijzen zijn lastig zo te geven, dat hangt een beetje af van wat je van plan bent, maar over het algemeen ga je naar Kenia voor safari, en een National Park kost aan entree alleen al snel zo'n 60-80$ per persoon per dag. Hotels zijn ook niet goedkoop omdat er niet echt een middenklasse is, denk aan 80$ per persoon per nacht minimaal.

Ik denk dat je in Kenia best veilig rond kunt reizen, maar dan zou ik het wel georganiseerd doen, niet helemaal alleen in je eentje. Bovendien denk ik dat het, zeker voor iemand alleen, met een georganiseerde reis waarschijnlijk ook goedkoper is.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  donderdag 22 september 2011 @ 23:42:30 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_102284333
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 00:19 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een lokale bekende? Die je benadert via een organisatie of couchsurfing ofzo?
Tsja iemand die je via via leert kennen. Zo had ik via mijn studie mensen leren kennen die betrouwbaar waren. En via die mensen weer familie in Oeganda (waar ik ook ben geweest en lokaal heb gewoond) enz. Ook via een Nederlandse reisleider heb ik via internet een betrouwbaar adres in Kenia kunnen krijgen. Daar woonden toevallig ook weer 2 studenten, die het weer leuk vonden om met mij samen leuke dingen te doen (stappen, national park, de stad in enz.). Dat is wel heel fijn hoor, alleen is het echt wel moeilijk.

Maar pas op in Nairobi, mijn tijdelijke reisbuddy hebben ze in twee weken tijd 3x proberen te bestelen. En ik heb nog wel (veel) ergere verhalen gehoord. En kinderen gezien met een soort van zwaarden ten tijde van de politieke crisis van 2008, echt gestoord. Ik was er toen dus, echt héél apart om zo dicht bij moordpartijen te zijn :{

Ik vloog overigens per toeval (fout van BA) met Emirates via Dubai naar Nairobi. Wat een bazenmaatschappij _O_
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:47:02 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102580217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 22:17 schreef elvy het volgende:
@ seven
Ik heb het even nagekeken. Laatste keer dat wij geweest zijn is een jaar geleden.
Toen was een dagtrip (inclusief boottocht, lunch,en pick up in Diani,) 130 USD p.p Volgens mij is dat ook inclusief snorkelen, maar dat weet ik niet zeker want dat doen wij nooit omdat we duiken.
Dat (duiken) is exclusief, dat kostte toen 70 USD p.p voor een dubbele duik.
Ik geloof dat Marine park fees er nog bovenop komen (dat is altijd los) maar dat weet ik ook niet helemaal zeker meer, en daar betalen wij natuurlijk residents prijzen voor, dus ik weet ook niet zeker hoeveel die zijn voor toeristen, ik geloof iets van 15 usd p.p.
Wij hebben 90 euro pp betaald, alles inbegrepen. En het was GE-WEL-DIG!

Verder zijn we naar Voi lodge geweest in Tsavo East, ook zeer indrukwekkend allemaal! Zal binnenkort eens uitgebreid verslag posten.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 oktober 2011 @ 12:49:51 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_102580280
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2011 17:53 schreef elvy het volgende:
@ babatuur

Voor vliegtickets: www.vliegtickets.nl

En ja Kenia is erg duur in verhouding tot Azie. Prijzen zijn lastig zo te geven, dat hangt een beetje af van wat je van plan bent, maar over het algemeen ga je naar Kenia voor safari, en een National Park kost aan entree alleen al snel zo'n 60-80$ per persoon per dag. Hotels zijn ook niet goedkoop omdat er niet echt een middenklasse is, denk aan 80$ per persoon per nacht minimaal.

Ik denk dat je in Kenia best veilig rond kunt reizen, maar dan zou ik het wel georganiseerd doen, niet helemaal alleen in je eentje. Bovendien denk ik dat het, zeker voor iemand alleen, met een georganiseerde reis waarschijnlijk ook goedkoper is.
Ik was via Arkefly 600 pp kwijt voor ticket, transfer en hotel halfpension. Dan nog 90 euro pp voor Pili Pipa inclusief pickup in Mombasa en 215 pp voor 1,5 dag safari.

The Reef Hotel is prima trouwens, goede service, leuk personeel, mooi strand wel, eenvoudig maar schoon en goeie bedden en airco.
Resistance is futile.
pi_102586759
He wat leuk om te horen dat pili pippa zo'n succes was! Altijd gegarandeerd succes daar. Nog dolfijnen gezien? En het eten is lekker he?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_103513875
Op reis naar een land waar hongersnood heerst en zelf van alle gemakken in de steden genieten,respectloos :{
pi_103513919
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:11 schreef elvy het volgende:
He wat leuk om te horen dat pili pippa zo'n succes was! Altijd gegarandeerd succes daar. Nog dolfijnen gezien? En het eten is lekker he?
Hebben ze eten daar? :X
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 07:56:30 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_103531870
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2011 18:11 schreef elvy het volgende:
Dolfijnen gezien en het eten was heerlijk!

quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 20:37 schreef astro-gurbuz het volgende:
Op reis naar een land waar hongersnood heerst en zelf van alle gemakken in de steden genieten,respectloos :{
Sukkel, lees je eerst maar eens in. Als de toeristen wegblijven, dan zijn ze nog verder van huis.
Resistance is futile.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:49:30 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_103532490
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 07:56 schreef Seven. het volgende:

Sukkel, lees je eerst maar eens in. Als de toeristen wegblijven, dan zijn ze nog verder van huis.
Inderdaad, wat dom als mensen zulke dingen kunnen posten.. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')