Heb een jaar in Kenia gewoond en gewerkt. Samen met mijn vriending, eerste 3 maanden in Nairobi en daarna in Naivasha.
En ja, je moet er heen, Afrika is het mooiste wat je kan overkomen (kan het weten: Kenya, Zimbabwe, Tunesie -> en dan wel werk / opleiding).
Het land is niet zo gevaarlijk zoals hier wordt gemeld door veel mensen. Je moet maar denken, een groot deel van de mensen is arm, en jij bent rijk en ook nog eens erg onvoorzichtig, dus je wordt beroofd (mij nooit overkomen, en ik ging echt niet met taxi's maar gewoon met de matatu zoals elke keniaan). Maar dat wordt je ook in Amsterdam, Londen en Parijs.
Mombasa is mooi voor een paar dagen uitrusten (maar wil je strand ga dan naar spanje of Thailand). Tsavo national Park is superb. Lake Naivasha is super (zeker in een tentje op Fishermans camp = nijlpaarden zijn 's nachts nog geen 5 meter van je vandaan), Mount Kenya (de Kili van Kenya, Samburu national park, ga zo maar door. Het land zit vol natuur, super aardig mensen, gastvrijheid.
We gaan er hopelijk dit jaar weer heen, maar nu op vakantie. Auto huren en dan lekker met de tent er opuit. Als het je eerste keer buiten Europa is dan raad ik je dat tussen haakjes niet aan.
Gewoon gaan....................
Het continent is ware liefde of nooit meer......
Have a look:
www.livingea.com/kenia
[ Bericht 0% gewijzigd door VicEd op 16-03-2004 23:16:42 ]