Ja, je snapt natuurlijk wel dat ik razend nieuwsgierig ben naar je verhalen. 'Super mooi' is net iets te kort door de bocht, vind ik.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:57 schreef Mpj het volgende:
Ben net drie weken terug, drie weken geweest. Super mooi gehad.
Wat ga je daar precies doen?quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, je snapt natuurlijk wel dat ik razend nieuwsgierig ben naar je verhalen. 'Super mooi' is net iets te kort door de bocht, vind ik.
Wat boeit het nou wat ik daar ga doen? Ik wil jouw verhalen! Ik ben geen Afrika nitwit, ik kan me wel redden daar.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:02 schreef Mpj het volgende:
[..]
Wat ga je daar precies doen?
Wat een feit is: je bent een vrouw en ik neem aan dat je blank bent dus je wordt constant aangekeken en lastig gevallen door vervelende negers die je willen versieren. Minpunt nummer één, of misschien een pluspunt, ligt er maar net aan hoe je het opvat.
Hmm. Ik was blij dat ik weer in Nederland was.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat boeit het nou wat ik daar ga doen? Ik wil jouw verhalen! Ik ben geen Afrika nitwit, ik kan me wel redden daar.
Goed verhaal wel. Safari wil ik 2 dagen doen. Dagje strand, dagje marktjes. Dan zijn er nog 2 dagen over, laat ik een beetje van mijn mumu afhangen. Zat je in Nairobi?quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:30 schreef Mpj het volgende:
Kort samengevat;
Snorkelen, zwemmen, safari, die dingen zijn echt heel erg leuk. Ikzelf heb de safari gedaan in masai mara park, dat was heel mooi. Verder werden wij de hele vakantie rondgereden door een soort gids die ons overal naar toe bracht. Marktjes zijn ook leuk om heen te gaan. Zwembaden, bioscopen, bepaalde dingen zijn al heel westers.
Eten vind ik wel lekker daar, maar KFC etc heb je daar ook gewoon, tenminste in grote winkelcentra's .
Sommige wegen zijn wel slecht en je hebt veel hagedissen daar. Het jammere is dat als je bijv. naar kleine dorpjes gaat je echt ziet hoe de armoede is. Kut om te zien.
Waar ik moeite mee had waren de opdringerige mensen die vaak van alles van je willen hebben. Het is ook corrupt, één keer aangehouden door de politie (om niks) en geef je ¤2,50, mag je door rijden. Douane net zo, ze zochten bij ons altijd wel wat en kom je met ¤5,00 en je mag doorlopen.
Ik ben helaas beroofd in de bioscoop (!!); BlackBerry en mijn Ipod zijn weg.
Verder schiet me zo niks te binnen..
Nou ja, omdat je verbaasd leek dat sommige dingen zo westers zijn. Dat is helemaal niet verwonderlijk in de gemiddelde Afrikaanse grote stad.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef Mpj het volgende:
Zit ik godverdomme helemaal een verslag voor jou te typen.Maar ik had er helemaal geen zin in hé, ik moest mee van mijn vader.
Ja, daar ben ik ook geweest maar ben ook nog overgevlogen naar andere plaatsen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed verhaal wel. Safari wil ik 2 dagen doen. Dagje strand, dagje marktjes. Dan zijn er nog 2 dagen over, laat ik een beetje van mijn mumu afhangen. Zat je in Nairobi?
Corruptie heb ik geen ervaring mee, meestal is het een kwestie van een hele hele lieve lach, maar ik weet niet of ik er in Kenia ook mee wegkom.
Ja, ik was ook echt verbaasd eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:35 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, omdat je verbaasd leek dat sommige dingen zo westers zijn. Dat is helemaal niet verwonderlijk in de gemiddelde Afrikaanse grote stad.
Gaaf vanuit je luxe resortquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:51 schreef burp2002 het volgende:
Ik ga dit jaar naar Keniaeerst 5 dagen een tentensafarie en daarna nog 12 dagen in een 4 sterren hotel in Mombasa !
het lijkt me echt gaaaaaf!
1. Je reageert op een post uit 2004.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:24 schreef rubje het volgende:
[..]
Gaaf vanuit je luxe resortzoals ik dat altijd noem aapjes kijken( in een airco auto/bus langs de toeristische plekjes rijden en foto's schieten oid) of gaaf door doordeweeks geheel alleen of met partner de lokale markten te gaan bezoeken en je onder de lokale bevolking te begeven en cultuur te snuiven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |