abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 06:17:02 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17660841
quote:
Zeker 190 doden bij aanslagen in Madrid

Bij aanslagen in Madrid zijn zeker 190 doden gevallen. Rond de 1250 mensen raakten gewond. De slachtoffers vielen bij zeker vier explosies die binnen korte tijd na elkaar in de Spaanse hoofdstad Madrid plaatsvonden. De aanslagen vonden plaats in treinen op verschillende stations tijdens het drukke spitsuur.

In eerste instantie werd aangenomen dat de aanslagen het werk zijn van de ETA, maar de laatste uren zijn er verschillende aanwijzingen die er op wijzen dat wellicht een andere groepering achter de aanslagen zit. De aanslagen van vandaag zijn de grootste die Spanje in haar 40-jarige terreurgeschiedenis beleefde en mogelijk ook de grootste terreuraanslag van Europa.

lees verder
Vorige deel: Aanslag Madrid, deel 4
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:21:29 #2
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17660845
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh
Al Qaeda.. Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda.. aaaaarghhhhhh.....

pfffffffffff... heeft dan werkelijk niemand op zitten letten ?
de meerderheid van de spaanse bevolking is tegen oorlog.. werkt dus erg in je nadeel als je hun dan opblaast.
er zijn verkiezingen in spanje.. neocon hoer Aznar wil graag aan het roer blijven.
De enige die gebaat zijn bij angst onder de bevolking zijn overheden omdat die zo meer macht naar zich toe kunnen trekken. ( daar blazen ze wel burgers voor op )

"moslim terroristen" zouden logischerwijs overheids doelen hebben opgeblazen..

Al qaeda bestaat niet het is een amerikaans gecreeerd spookbeeld. de enigste al qaeda cell die tot nu toe is gepakt waren Israëlische Mossad agenten..

mossad maakt daarentegen regelmatig gebruik van witte ongemarkeerde bestelbusjes.
maarja dan laten ze zo'n arabisch cassette bandje achter in die wagen en de hele josti band roept weer vrolijk Al qaeda.

de pro israëlische neocons willen graag syrië bezetten
ik voorspel .. binnenkort word die miraculeuse link met syrië dan ook spontaan gevonden.

onze eigen minister Bot zei vandaag dat we betrokken zijn bij "een derde oorlog" het woordje wereld liet hij er nog even uit.. gefeliciteerd hoor fokkers..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:25:20 #3
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17660849
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:21 schreef MokroKees het volgende:
mossad maakt daarentegen regelmatig gebruik van witte ongemarkeerde bestelbusjes.
maarja dan laten ze zo'n arabisch cassette bandje achter in die wagen en de hele josti band roept weer vrolijk Al qaeda.
Dat de mossad er iets mee te maken zou hebben is volstrekte onzin. Ik denk eerder aan een terroristiche groep uit het midden oosten. Of de ETA moet ineens van taktiek veranderd zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17660856
produkt van ETA en Al Qaeda.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:29:58 #5
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17660857
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:25 schreef Megumi het volgende:

Ik denk eerder aan een terroristiche groep uit het midden oosten.
dat zeg ik... mossad
pi_17660858
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:29 schreef MokroKees het volgende:

[..]

dat zeg ik... mossad
pas maar op.
ze lezen hier ook mee, en ze weten je te vinden!
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:32:45 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17660859
quote:

[..]

dat zeg ik... mossad
Leg dan eens duidelijk en helder uit wat voor belang Israel en de mossad hebben bij deze aanslag. Kan je dan niet? Stop dan met dit onzinnege gekras op je beeldscherm.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:43:31 #8
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17660879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Leg dan eens duidelijk en helder uit wat voor belang Israel en de mossad hebben bij deze aanslag. Kan je dan niet? Stop dan met dit onzinnege gekras op je beeldscherm.
Hij heeft vast al een verpletterend antwoord paraat
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_17660894
stelletje nastaard apen die moslim terroristen...
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:54:08 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17660904
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:43 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hij heeft vast al een verpletterend antwoord paraat
Zou mij echt enorm verbazen.
pi_17660919
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^^^^
populair antwoord
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 07:02:03 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_17660922
Hoe reageren ze in the usa Vampier ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_17660925
tong80 niet echt geschokt eigenlijk, meer van.... hun probleem.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 07:03:29 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_17660927
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:02 schreef Vampier het volgende:

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:03:32 #15
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_17660928
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:02 schreef tong80 het volgende:
Hoe reageren ze in the usa Vampier ?

ik hoorde dat het daar amper andacht had... bush had alleen even getelefoneert en zijn medeleven betuigt. en op amerikaanse televisiestations is het niet meer dan een nieuwsbericht tussendoor.
"Do, or do not. There is no 'try'."
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 07:04:38 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_17660931
De tiet van Jackson kreeg vast meer aandacht.

vrijdag 12 maart 2004 @ 07:04:55 #17
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17660932
Hé vampire, weet de gemiddelde Amerikaan eigenlijk wel waar Spanje ligt ?
pi_17660933
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:03 schreef Tinus1983 het volgende:

[..]

ik hoorde dat het daar amper andacht had... bush had alleen even getelefoneert en zijn medeleven betuigt. en op amerikaanse televisiestations is het niet meer dan een nieuwsbericht tussendoor.
Tjah... er zijn natuurlijk niet 10-tallen hersenloze brandweermannen de trappen opgestormd... geen opnames met een hysterisch gillend wijf op de achtergrond wat keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer (je snapt het wel) herhaald wordt.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:06:11 #19
19840 Libris
Live from Singapore
pi_17660935
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:04 schreef JimmyJames het volgende:
Hé vampire, weet de gemiddelde Amerikaan eigenlijk wel waar Spanje ligt ?
Waarschijnlijk in de buurt van Texas, want daar spreken ook veel mensen spaans..
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 07:06:31 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17660938
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:02 schreef Vampier het volgende:
De same-sex marriages houdt ze daar nogal bezig geloof ik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:06:42 #21
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17660939
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:06 schreef Libris het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in de buurt van Texas, want daar spreken ook veel mensen spaans..
Of in de richting van Mexico.
pi_17660941
Dat is de enige niet-terorristische groep uit het Midden Oosten.De twee allersmerigste terreurgroepen zijn EUROPA en de ISLAM ,zij hebben Israel geschapen.Een landje ,half zo groot als NL dat geen bestaansrecht mag hebben van deze racistische ,intolerante honden.
Dat is gewoon kristalheldere geschiedenis en de bittere waarheid.Het is van de gekke dat Europeanen en vooral in deze tijd moslims nog eens durven gaan zeiken op en tegen de Joden.De Joden vechten om hun bestaansrecht.De Europeanen en in nog ergere mate Arabieren vernietigen en kolonialiseren graag andersdenkenden nog steeds maar weer,elk op hun eigen gruwelijke of slinkse manier.
quote:

[..]

dat zeg ik... mossad
Schoenmaat: Ja ...ja ...Als ik veel moet wandelen ben ik wel een maat van schoenen, ja.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:09:04 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17660948
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:06 schreef Grimpooper het volgende:
Dat is de enige niet-terorristische groep uit het Midden Oosten.De twee allersmerigste terreurgroepen zijn EUROPA en de ISLAM ,zij hebben Israel geschapen.Een landje ,half zo groot als NL dat geen bestaansrecht mag hebben van deze racistische ,intolerante honden.
[..]

De aanslag is verschrikkelijk. Maar dit is echt totale bullshit. Van de ergste soort.
pi_17660951
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

De same-sex marriages houdt ze daar nogal bezig geloof ik
Neuj... dat is vooral in het achterlijke gebied van de US... de bibble belt.
  Trouwste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 07:11:46 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_17660953
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:10 schreef Vampier het volgende:

[..]

Neuj... dat is vooral in het achterlijke gebied van de US... de bibble belt.
Terwijl een rechter het nu ook in San Fransisco heeft verboden.

pi_17660968
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:11 schreef tong80 het volgende:

[..]

Terwijl een rechter het nu ook in San Fransisco heeft verboden.

Zal niet lang duren... .... justice for all? Dacht het niet
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:19:25 #27
36246 ixion
ir ixion that is
pi_17660980
quote:
Al Qaeda.. Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda Al Qaeda.. aaaaarghhhhhh.....

de meerderheid van de spaanse bevolking is tegen oorlog.. werkt dus erg in je nadeel als je hun dan opblaast.
er zijn verkiezingen in spanje.. neocon hoer Aznar wil graag aan het roer blijven.
De enige die gebaat zijn bij angst onder de bevolking zijn overheden omdat die zo meer macht naar zich toe kunnen trekken. ( daar blazen ze wel burgers voor op )

Al qaeda bestaat niet het is een amerikaans gecreeerd spookbeeld. de enigste al qaeda cell die tot nu toe is gepakt waren Israëlische Mossad agenten..

ik voorspel .. binnenkort word die miraculeuse link met syrië dan ook spontaan gevonden.

onze eigen minister Bot zei vandaag dat we betrokken zijn bij "een derde oorlog" het woordje wereld liet hij er nog even uit.. gefeliciteerd hoor fokkers..
mooi verhaaltje, maar volgens mij toch echt fictie hoor
zand in je eigen ogen strooien is niet verboden, dus ga er gerust mee verder, als je het goed vind ben ik het er gewoon niet mee eens.

het is allemaal een beetje te makkelijk, je pakt de wereld, zet je moslim-bril op en wat je ziet is bovenstaande bullshit.

als er een derde wereldoorlog komt, dan lijkt me dat met een hele bende aanslagen tegen het westen (en israël reken ik daar dus ook bij), wíj niet degenen zijn die hem begonnen zijn!
zucht
  vrijdag 12 maart 2004 @ 07:31:47 #28
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17661018
quote:

Fantast.
quote:
9/11...
quote:
Bron..
quote:
Bron...
quote:
We zullen zien. Als het idd zo is, dan wordt een regering dat zulke aanslagen steunt gelukkig platgebombardeerd.
quote:
Ja, dank je wel. Feliciteer je ook even de familie van de slachtoffers?
The Internets, I needs it..
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:13:47 #29
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17661193
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:05 schreef Vampier het volgende:

[..]

Tjah... er zijn natuurlijk niet 10-tallen hersenloze brandweermannen de trappen opgestormd... geen opnames met een hysterisch gillend wijf op de achtergrond wat keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer op keer (je snapt het wel) herhaald wordt.
die tape is er wel
alleen die wordt in NL niet uitgezonden
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:14:16 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17661197
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:03 schreef tong80 het volgende:

[..]

hoe lang duurde het medeleven voor de mensen in Bali alhier?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_17661216
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 07:31 schreef Dr_Crouton het volgende:

9/11...
Pentagon? En het witte huis was ook het doel van het neergestorte vliegtuig.
WTC zaten ook wel overheidsdiensten in en was één van de iconen van Amerika. Ook niet vergelijkbaar met een trein in Spanje.

Ik begin toch eerder aan een samenwerking te denken dan alleen een AQ aanslag.

[ Bericht 7% gewijzigd door calvobbes op 12-03-2004 08:26:20 ]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:18:32 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17661229
La cifra de fallecidos en los brutales atentados perpetrados ayer en Madrid se eleva a 198

en zal nog wel verder stijgen in de loop van de weken
pi_17661247
"Wij brengen het goede nieuws voor islamieten in de wereld dat de verwachte aanval 'Winden van Zwarte Dood' op Amerika in zijn laatste fase is, voor 90 procent af, zo God wil op komst,"

.....

ohja, en 11 is het ongeluksgetal van de islamieten

mieten.
pi_17661306
quote:
Opnieuw bom gevonden in Madrid
In de Spaanse hoofdstad Madrid is opnieuw een bom gevonden. Het explosief, dat was verstopt in een weekendtas, is onschadelijk gemaakt.

De bom lag onder een stapel bagage die was verzameld na de bloedige aanslagen van donderdag. De autoriteiten ontdekten de bom toen een mobiele telefoon afging. Dat signaal had het explosief mogelijk tot ontploffing moeten brengen, maar het mechanisme faalde.
RTL nieuws
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:30:55 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17661313
k had een heel verhaal getypt en nu ben ik het kwijt

ik hoor net op de radio dat er een bom is gevonden
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 08:30:59 #36
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17661314
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:21 schreef ID-Tweak het volgende:
"Wij brengen het goede nieuws voor islamieten in de wereld dat de verwachte aanval 'Winden van Zwarte Dood' op Amerika in zijn laatste fase is, voor 90 procent af, zo God wil op komst,"
ohja, en 11 is het ongeluksgetal van de islamieten
Van dezelfde groep die de "aanslagen" van de stroomstoring in Amerika opeistte.
quote:
Last month, two Basques suspected of being Eta members were arrested as they headed to Madrid in a truck laden with explosives.

Spanish police said they were arrested about 140km outside the city with 500kg of explosives hidden in the vehicle.

And last December, Spanish authorities said they foiled a Basque separatist plot to blow up a train at a Madrid rail station.

BBC
ETA was dus sowieso al van plan treinen in Madrid op te blazen.

En vorige week ofzo zei Angel Acebes (spaanse minister binnenlandse zaken) dat ETA van plan was een zware aanslag te plegen. Het explosieven dat nu gebruikt is was bovendien ook typisch voor de ETA.

Maar goed, blijft toch speculeren zonder echte bewijzen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:31:29 #37
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17661319
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:32 schreef Megumi het volgende:

S-Y-R-I-Ë ...oftwel een aanleiding creëren om hun aartsvijand Syrie aan te kunnen laten vallen door de VS en "allies"

duidelijk genoeg ?
pi_17661325
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Van dezelfde groep die de "aanslagen" van de stroomstoring in Amerika opeistte.
[..]

ETA was dus sowieso al van plan treinen in Madird op te blazen.

En vorige week ofzo zei Angel Acebes (spaanse minister binnenlandse zaken) dat ETA van plan was een zware aanslag te plegen. Het explosieven dat nu gebruikt is was bovendien ook typisch voor de ETA.

Maar goed, blijft toch speculeren zonder echte bewijzen.
lijkt mij toch niet dat het de ETA is...

de ETA laat bommen ontploffen op volle stranden... maar dan wel MET warschuwingen van tevoren, zodat er weinig, of geen slachtoffers vallen...

zo'n bloedbad is niks voor de ETA
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:34:34 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17661341
ik begin te twijfelen, ik was er van overtuigd dat het de ETA was, maar in mijn ogen wijzen steeds meer dingen erop dat het óf een samenwerking is geweest, óf een nieuwe aftakking van de ETA, of een arabische groepering....

gisteren werd een tape gevonden met arabische teksten, de tape lag in een busje in Alcala de Henares, een van de treinen kwam hiervandaan.
De regering heeft dit 'nieuws' meteen bekend gemaakt, en aangegeven dat ze niet meer uitsluiten dat het een arabische groepering is geweest, ook wordt er nu naar deze mensen 'gezocht'

bij een arabische krant is londen is een brief aangekomen waarin de aanslag wordt verijdeld door een arabische groepering

de HB, de poltieke tak van de ETA, ontkende meteen dat de ETA het was geweest
................
ik weet het niet meer.....
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 08:38:30 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17661369
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:34 schreef amaranta het volgende:
ik begin te twijfelen

ik weet het niet meer.....
Dat lijkt me ook logisch. Wat kun je nu 'zeker weten' met de info die wij krijgen. Niet veel denk ik.

Het is te hopen dat het echt onbetwistbaar bewezen wordt wie het gedaan heeft, voordat allerlei politici en regeringen er mee aan de haal gaan voor hun eigen belang.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:46:23 #41
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_17661422
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:31 schreef MokroKees het volgende:

[..]

S-Y-R-I-Ë ...oftwel een aanleiding creëren om hun aartsvijand Syrie aan te kunnen laten vallen door de VS en "allies"

duidelijk genoeg ?
Dus jij denkt dat ze met deze aanslagen in Spanje een aanleiding hebben ?, zo van drie van de vier terroristen kwamen uit Syrie ofzo ?
pi_17661464

Wat een gedoe allemaal.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:53:33 #43
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_17661474
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:46 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat ze met deze aanslagen in Spanje een aanleiding hebben ?, zo van drie van de vier terroristen kwamen uit Syrie ofzo ?
op zoiets zal het inderdaad wel uitdraaien ja.. in 1 of andere vorm.. bijv. "de financiering kwam uit.."
, "de ringleider is gezien in... " , "de vingerafdrukken waren van een... " oid.
gelukkig heeft Israël een eigen team "lijkschouwers" gestuurd om te helpen bij de identificatie van de lijken..
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:17:10 #44
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17661746
Khadaffi heeft altijd goede banden met de ETA gehad, misschien dat na het opgeven van zijn kernwapen programma hij de controle aan het verliezen is over bepaalde elementen van zijn geheime dienst?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:19:03 #45
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_17661773
- niet schelden -

[ Bericht 98% gewijzigd door NorthernStar op 12-03-2004 09:29:02 ]
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_17661941
De aanslag op zich lijkt inderdaad erg 'islamitisch', maar als je kijkt naar de dingen die eerder zijn gebeurd, lijkt mij ETA nog steeds de dader.

Deze organisatie die het opeist, is een soort groepje dat elke aanslag opeist, terwijl Al-Qa'ida geen aanslagen opeist. Ook is er een bandje met Koranverzen gevonden in een busje, maar het is volgens mij niet verboden voor Basken om dit soort dingen te kopen.

Ik denk dus dat het een Al-Qa'ida copy-cat ETA-afsplitsing is geweest.
pi_17661968
Bot heeft inderdaad een beetje afgedaan als Minster van Buitenlandse zaken door te zeggen dat het een "soort Derde Wereldoorlog" is. Kom op! Het is gewoon een aanslag, chill. En dan zegt 'ie ook nog dat hij het gevoel heeft dat het Al-Qai'da is. Lekkere minister, die even op z'n gevoel dingen weet.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:32:47 #48
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17661970
Dat busje was ook gestolen, misschien was het bandje dus gewoon van de eigenaar ervan...
pi_17661979
quote:
Natuurlijk, het zijn de zionisten weer.

Slaap zacht.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:50:47 #50
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17662207
Was hier al genoemd over het aantal dagen tussen 11 september en 11 maar? => 911 dagen?
oftewel 11 september?

Ik vond net het volgende:
De islamieten hebben een aparte kalender. Nu vond ik het volgende omrekenschema:
http://www.walidin.com/convert.htm
Als je in vult:
11-3-2004

Dan krijg je in de islamtische telling:
19-1-1425
Zie je weer die 911?

Vaag allemaal
pi_17662260
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 09:50 schreef TechXP het volgende:
Vaag allemaal
Ja, als je maar lang genoeg zoekt.

Maar waarom zie ik niet de alfabetische codes van de letters "OSAMA BIN LADEN" in het aantal tussenliggende seconden?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:01:15 #52
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17662380
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 09:54 schreef Monidique het volgende:
Ja, als je maar lang genoeg zoekt.
Ja, dat kan. Ik zie ook een verband in de tijd dat jij je bericht plaatst
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:01:36 #53
57236 Riothippie
hoezo, geen pinguin?
pi_17662383
ja hoor, krijgen we dat weer....
fuck religie en staat, veroorzakers van angst en haat!
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:06:39 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_17662462
Schiterend hoe bang mensen worden van een briefje... Sjongejonge, voortaan ook maar eens standaard een emailtje de deur uit doen als er ergens een aanslag is gepleegd: "ik wil dat alles goedkoper wordt, de euro is de munt van de kapitalistische hoeren. Was getekend: Al Baila"....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_17662660
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:21 schreef ID-Tweak het volgende:

"The Farts of the Black DEATH ... muhahaha!"
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:34:21 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_17662867
beetje onzin, om zo ver te gaan zoeken
ik denk echt niet dat de terroristen daar eens voor gaan zitten

hmm, laten we eens kijken, welke datum zullen we prikken? he zullen we de elfde doen? dan is het precies 2,5 jaar geleden en dat is precies 911 dagen geleden en he als we nou naar de islamitische datum gaan kijken....ja dat lijkt ons een strak plan...

ik vind dit ver gezocht, nu komen er zeker ook voorspellingen van nostradamus, die erop wezen dat het 911 dagen later zou gebeuren
pi_17662875
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 09:32 schreef HarigeKerel het volgende:
Dat busje was ook gestolen, misschien was het bandje dus gewoon van de eigenaar ervan...
Precies, iedereen in rep en roer om een bandje die je overal kan kopen. Echt vage mensen soms. Mijn pa heeft ook bandjes/cd's met Koranteksten in het arabisch, hij's nu zeker ook een potentieel terrorist.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17662899
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, iedereen in rep en roer om een bandje die je overal kan kopen. Echt vage mensen soms. Mijn pa heeft ook bandjes/cd's met Koranteksten in het arabisch, hij's nu zeker ook een potentieel terrorist.
Heeft hij ook ontstekers voor bommen in z'n busje liggen ?
pi_17662913
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:36 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Heeft hij ook ontstekers voor bommen in z'n busje liggen ?
Dat busje was GESTOLEN. Bovendien heeft hij geen busje.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:45:16 #60
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17663034
quote:
19-1-1425
Zie je weer die 911?
Nee. Wel 191.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 10:59:07 #61
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17663315
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:45 schreef freako het volgende:
Nee. Wel 191.
Als je de cijfers husselt kom je op 911 of je neemt de 1 van het jaartal erbij.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 maart 2004 @ 11:18:18 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17663653
quote:
Was hier al genoemd over het aantal dagen tussen 11 september en 11 maar? => 911 dagen?
oftewel 11 september?

Ik vond net het volgende:
De islamieten hebben een aparte kalender. Nu vond ik het volgende omrekenschema:
http://www.walidin.com/convert.htm
Als je in vult:
11-3-2004

Dan krijg je in de islamtische telling:
19-1-1425
Zie je weer die 911?

Vaag allemaal
Nou, en als je maar lang genoeg door optelt, aftrekt, vermenigvuldigt kom je met ELKE datum uit op 911
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:20:41 #63
70795 GiSH
waiting for sun
pi_17663688
Zal de Venco de reclame blijven uitzenden.. de 2 spaanse jongens met rugzakken om en die vragen van af welk perron de trein naar madrid vertrekt..
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:20:59 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17663692
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, en als je maar lang genoeg door optelt, aftrekt, vermenigvuldigt kom je met ELKE datum uit op 911
Net zoals de 24-game. .
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:21:56 #65
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17663709
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:20 schreef GiSH het volgende:
Zal de Venco de reclame blijven uitzenden.. de 2 spaanse jongens met rugzakken om en die vragen van af welk perron de trein naar madrid vertrekt..
.

"You just missed it" is dan juist positief nieuws, toch?
pi_17663728
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:20 schreef GiSH het volgende:
... en dat dat meisje dan zegt: "You've just missed it!"

goed opgemerkt
  vrijdag 12 maart 2004 @ 11:23:18 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17663732
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:34 schreef amaranta het volgende:
ik vind dit ver gezocht, nu komen er zeker ook voorspellingen van nostradamus, die erop wezen dat het 911 dagen later zou gebeuren
Tel ik verkeerd of zijn jullie vergeten dat het een schrikkeljaar is?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:15:14 #68
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_17664697
quote:
Last Update: Friday, March 12, 2004. 7:15am (AEDT)
Madrid blasts don't bear ETA hallmarks: founder
The founder of the terrorist group ETA says bomb blasts that have killed 190 people in Madrid do not bear the Basque separatist group's hallmarks.

Julen de Madariaga, who created ETA in the 1950s and was once its leader, said it would be unlike the group to attack busy, working-class areas.

Thursday's blasts ripped through packed commuter trains at three stations in Madrid.

"It's not ETA's method of working," Mr Madariaga told French television station LCI from the Basque city of San Sebastian.

"For the moment, I haven't got, and we in general haven't got, sufficient information to ascertain that it is ETA."

Since leading ETA, which campaigns for independence for the ethnic Basques of northern Spain and south-western France, Mr Madariaga has turned his back on violence.

He has been active in pushing for a political solution to the Basque question.

A spokesman for Spain's Interior Ministry said Thursday's blasts killed 190 people and injured 1,247, making the attack Europe's bloodiest for more than 15 years.
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 maart 2004 @ 12:18:44 #69
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17664758
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, en hoeveel moeite is het voor een CIA om wat arabische bandjes in een busje te gooien en een mailtje te sturen. Blame the fundementalists! Lekker makkelijk joh!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17664807
Extra veiligheidsmaatregelen bij Spaanse ambassade in Den Haag en consulaat in Amsterdam
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:23:40 #71
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17664830
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 11:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tel ik verkeerd of zijn jullie vergeten dat het een schrikkeljaar is?
Misschien zijn die terroristen dat vergeten (of de CIA). .
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:25:05 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17664852
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:23 schreef freako het volgende:

[..]

Misschien zijn die terroristen dat vergeten (of de CIA). .
Dus ik zat toch goed met het uitkomen op 912 dagen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:32:45 #73
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17664984
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij wel.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:33:31 #74
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_17664993
quote:

[..]

Zeg als je 9 plus 1 doet
en 1+ 2doet kom je op 13

En hoeveel bommen waren er? 13

Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
pi_17665093
Atocha op dit moment opnieuw ontruimd
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:40:21 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17665133
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:38 schreef milagro het volgende:
Misschien 'gewoon' nog een bom gevonden net als vanochtend?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:41:30 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17665152
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:15 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

[..]

dat kan inderdaad wel zo zijn maar er zijn wel ETA leden recentelijk opgepakt die met erg veel explosieven naar Madrid waren vertrokken

't blijft gewoon onduidelijk en kan nog alle kanten op
  Moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 12:48:31 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17665270
maar waren het nu zelfmoordaanslagen of niet?

dat klinkt iig meer Al Qaeda want die figuren willen voor hun daden natuurlijk naar de hemel en hun maagden ontmaagden en shit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:50:30 #79
84053 skunkator
Pro Hoofddoek !
pi_17665300
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:18 schreef freud het volgende:

[..]

Tja, en hoeveel moeite is het voor een CIA om wat arabische bandjes in een busje te gooien en een mailtje te sturen. Blame the fundementalists! Lekker makkelijk joh!
Inderdaad, de Koran kun je in iedere boekhandel vinden. Bush natuurlijk hopen dat het de Al-Qeada is zodat hij nu Syrie kan betichten van samenwerking met hen en hun dus kan aanvallen
[b]Daar waar een hond de hemel bijt, is het gat in de hemel het grootst[/b]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:58:47 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17665461
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:38 schreef milagro het volgende:
Vals alarm gebleken
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 13:06:41 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_17665653
Voor de cijferfanaten (ik weet niet of dit al eerder gepost is.):

11 Maart 199 werd de militaire leider van de ETA in Parijs opgepakt.

http://www.ict.org.il/spotlight/det.cfm?id=238
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/296272.stm
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_17665688
quote:
12/03 Drie dagen van rouw begonnen

In Spanje zijn vrijdag drie dagen van nationale rouw ingezet, na de terreuraanslagen van donderdagochtend in Madrid. Bij verschillende bomaanslagen op pendeltreinen in de Spaanse hoofdstad kwamen minstens 198 mensen om en raakten 1.400 gewond. 60 lichamen werden nog niet geïdentificeerd.
De politie heeft een mortuarium opgericht in het Expositiepark in Madrid. Heel wat doden konden echter nog niet worden geïdentificeerd omdat hun lichamen zwaar verminkt zijn. Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft op zijn website (www.mir.es) de lijst van zo'n 1.175 gewonden van wie de identiteit is bevestigd, gepubliceerd.

Een aantal hotels in Madrid heeft al aangeboden om de familieleden van de slachtoffers gratis onderdak te bieden. Vrijdag zullen heel wat scholen, musea en de Spaanse Centrale Bank hun deuren gesloten houden. Het treinverkeer, dat donderdag als gevolg van de aanslagen in het honderd liep, zou vrijdag opnieuw op schema rijden. Voor vrijdagavond zijn overal in Spanje manifestaties aangekondigd "uit solidariteit met de slachtoffers en tegen het terrorisme".
Intussen wordt voort gezocht naar de daders van de aanslagen. Hierbij worden twee pistes behandeld: die van de Baskische separatisten ETA en van het islamitische al-Qaida terreurnetwerk.
Gazet van Antwerpen
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:13:48 #83
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_17665806
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 08:16 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Pentagon? En het witte huis was ook het doel van het neergestorte vliegtuig.
WTC zaten ook wel overheidsdiensten in en was één van de iconen van Amerika. Ook niet vergelijkbaar met een trein in Spanje.
En de WTC was een plek waar zoveel mogelijk mensen, vooral burgers van bedrijven inzaten, alleen waren die vliegtuigen iets te vroeg op schema omdat de gebouwen gelukkig niet vol zaten.

De aanslagen waren onaangekondigd, ook die van Madrid. Wat de ETA wel doet en meestal op individuen gericht. Al Qaeda en soortgelijke organisaties houden van 'spektakel', vooral waar veel mensen bijeen komen.
Al is het deze keer de vraag waarom ze dan geen overheidsdoelen hebben gekozen. Misschien waren de treinen lekker makkelijk en zorgden ze voor veel onschuldige slachtoffers, waar het die klootzakken, wie dan ook, om gaat.

Een samenwerking zal best kunnen, maar van de ETA is bekend dat ze niet zo gauw samenwerken, volgens de experts die tot nu toe op tv te zien zijn. Al met al maakt het op zich niet zo veel meer uit, alle tereurorganisaties worden nu goed op de korrel genomen en hopelijk worden ze snel uitgeroeid.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:26:05 #84
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_17666094
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:48 schreef sp3c het volgende:
maar waren het nu zelfmoordaanslagen of niet?

dat klinkt iig meer Al Qaeda want die figuren willen voor hun daden natuurlijk naar de hemel en hun maagden ontmaagden en shit
ho ho..druiven he, geen maagden. Is ooit verkeerd vertaald, maar daar zijn ze zich blijkbaar nog steeds niet helemaal van bewust.
  Moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 13:29:26 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17666169
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:26 schreef err het volgende:

[..]

ho ho..druiven he, geen maagden. Is ooit verkeerd vertaald, maar daar zijn ze zich blijkbaar nog steeds niet helemaal van bewust.
d'oh!!!!!!!!

misschien moet iemand dat Pro_Jeex is vertellen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:29:45 #86
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_17666181
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 06:29 schreef Caesu het volgende:
produkt van ETA en Al Qaeda.
Dat hoorde ik Bot ook zeggen maar in de kranten lees je toch weinig over een mogelijke samenwerking. Waarom denk jij dat ze samen hebben gewerkt?
There is no ultimate truth
pi_17666223
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:29 schreef Terrah het volgende:

[..]

Dat hoorde ik Bot ook zeggen maar in de kranten lees je toch weinig over een mogelijke samenwerking. Waarom denk jij dat ze samen hebben gewerkt?
zelfde doel (andere motieven) ontwrichting vd maatschappij door angst, de een heeft de kennis, de ander het geld/de mensen bijvoorbeeld.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:32:54 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17666254
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:29 schreef Terrah het volgende:

[..]

de vijand van hun vijand .. etc.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:34:02 #89
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_17666282
Ja maar toch wat hier boven wordt genoemd en ook de kranten aandragen: ETA waarschuwd(e) altijd van te voren. Richtte de laatste tijd vooral op politici en nog nooit zoveel slachtoffers door een aanslag waarbij ETA betrokken was..
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:36:23 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17666334
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:34 schreef Terrah het volgende:
Ja maar toch wat hier boven wordt genoemd en ook de kranten aandragen: ETA waarschuwd(e) altijd van te voren. Richtte de laatste tijd vool op politici en nog nooit zoveel slachtoffer ddor een aanslag waarbij ETA betrokken was..
misschien in de richting denken van een splintergroepering van de ETA die wel banden is aangegaan met AQ
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:41:14 #91
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_17666433
Tsja ik weet het niet hoor. Maar een ding weet ik wel zeker het is voor Europa beter als de ETA achter de aanslagen zit. Dan is het vrij zeker dat het zich tot Spanje beperkt maar als het AQ is, who's next?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:41:30 #92
44699 err
pi_17666437
quote:
Opnieuw bom gevonden in Madrid
MADRID - In de Spaanse hoofdstad Madrid is vrijdag opnieuw een bom gevonden op een politiebureau in het zuidoosten van de stad. De bom lag onder een stapel bagage die was verzameld na de bloedige aanslagen van donderdag. Het explosief, dat was verstopt in een weekendtas, is onschadelijk gemaakt.
De autoriteiten ontdekten de bom toen een mobiele telefoon afging. Dat signaal had het explosief mogelijk tot ontploffing moeten brengen, maar het mechanisme faalde.

Het grote Madrileense station Atocha is vrijdag rond het middaguur geëvacueerd. De autoriteiten ontruimden naar eigen zeggen het station uit voorzorg na een telefonische bommelding die loos alarm bleek. Niettemin is het station vooralsnog niet toegankelijk voor het publiek.

Eigenlijke doelwit

Volgens het Spaanse dagblad El Mundo is het Atocha-station het eigenlijke doelwit geweest van de terroristen die in vier forenzentreinen een reeks bommen legden. De krant meldde dat de politie er vanuit gaat dat de daders verwachtten dat de treinen ongeveer op hetzelfde ogenblik op het station zouden stoppen. Door de ontploffingen zou dan het station worden verwoest.

Deze mogelijk nog dodelijkere opzet mislukte.
De bommen in een trein ontploften wel in het station, een andere trein ontplofte bij het naderen van de perrons van Atocha en een derde trein met explosieven had twee minuten vertraging en stond derhalve nog in een buitenwijk. In een vierde trein die ook op weg was naar Atocha, ontploften de bommen ook in een buitenwijk.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:50:29 #93
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_17666647
Tsja..
Maar ik denk dat het voor Europa (k*t wat haat ik dat woord) beter is als ETA het brein erachter zit. Je kunt dan toch wel stellen dat de aanslagen zich tot Spanje beperken. Maar als het idd AQ blijkt te zijn who's next?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:51:57 #94
45802 Terrah
Jong en onbezonnen
pi_17666669
Ik zal me geen zorgen maken dat vinden ze nog leuk ook

[ Bericht 7% gewijzigd door Terrah op 12-03-2004 13:56:14 (zoveelste typfout) ]
pi_17667102
11 maart is ook psies een half jaar na de gevreesde datumn 11 september
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:16:22 #96
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17667201
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:50 schreef Terrah het volgende:
Tsja..
Maar ik denk dat het voor Europa (k*t wat haat ik dat woord) beter is als ETA het brein erachter zit. Je kunt dan toch wel stellen dat de aanslagen zich tot Spanje beperken. Maar als het idd AQ blijkt te zijn who's next?
Wat mij betreft dat Oosten zelf. Gewoon een parkeerplaats van maken, kunnen wij weer veilig leven .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:18:22 #97
88525 Kartoffel
de verlosser
pi_17667249
Eigenlijk best om te lachen/huilen dat Amerika en Engeland met hun honderden miljarden aan high tech wapens, niet zijn opgewassen tegen een stel koekenbakkers met explosieven. Voorlopig staat het dik 2-0 voor de EL Queda........ New York, Madrid........ en Osama loopt nog vrolijk in z'n grot rond. Te gek voor woorden.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:19:44 #98
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17667274
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:18 schreef Kartoffel het volgende:
Eigenlijk best om te lachen/huilen dat Amerika en Engeland met hun honderden miljarden aan high tech wapens, niet zijn opgewassen tegen een stel koekenbakkers met explosieven. Voorlopig staat het dik 2-0 voor de EL Queda........ New York, Madrid........ en Osama loopt nog vrolijk in z'n grot rond. Te gek voor woorden.
In Afghanistan zijn ook al heel wat doden gevallen hoor.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:20:07 #99
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17667285
quote:
Poland on alert after Madrid attacks

Poland was on heightened alert on Friday, fearing it would become the next target of a terrorist attack following the deadly bomb blasts in Madrid in which 198 people died

"I have ordered increased vigilance," Interior minister Jozef Oleksy told Trojka public radio, after calling an overnight meeting of the country's crisis cell of officials of all Poland's security services.

The increased security came as Poland 's press widely blamed terrorist network Al-Qaeda for the deadly blasts on rush-hour commuter trains on Thursday in Madrid and said Poland could be next in line.

Poland , like Spain , was a staunch ally of the United States in the war which toppled Iraqi dictator Saddam Hussein and now heads a 9,000-strong multinational force in post-war Iraq , which includes Spanish troops.

"Everything points to the fact that behind March 11 attack there is the same organisation as that on September 11," highbrow daily Rzeczpospolita said, in a reference to the September 2001 attacks on the United States .

"The organisers of the Madrid attack called it the 'train of death'. Poland could find itself on the same route," it said.

Interior minister Oleksy said he had ordered close checks on rail, road and air traffic centres.

"Places of gathering, including religious ones, as well as public transport, will all be closely watched," he said.

"We will monitor situations of potential danger and update scenarios for possible reaction in the case of an incident," he said.

"These are precautionary measures."

In a sign of the vigilance more than 500 policeman and members of anti-terrorist units late on Thursday staged an exercise at the gigantic Stalin-era Palace of Science and Culture in central Warsaw , which will host a European economic summit at the end of April just before the European Union's enlargement
http://timesofindia.india(...)d-556685,curpg-2.cms

En terecht.
  Moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 14:22:31 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17667342
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:18 schreef Kartoffel het volgende:
wel een erg simplistische manier om er tegenaan te kijken.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:22:36 #101
88525 Kartoffel
de verlosser
pi_17667345
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:16 schreef BVO het volgende:

[..]

Wat mij betreft dat Oosten zelf. Gewoon een parkeerplaats van maken, kunnen wij weer veilig leven .
Het Midden Oosten paltgooien is nu te laat. De Moslim extremisten hebben zich al over de hele wereld verspreid.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:38:32 #102
44699 err
pi_17667705
Polen hoeft zich nergens zorgen om te maken, er wonen in het hele land misschien 4 moslims.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:41:02 #103
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17667776
Buitenlandse moslims zijn natuurlijk altijd een bedreiging, die 9/11 figuren woonden ook niet in de VS.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:47:55 #104
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17667939
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:38 schreef err het volgende:
Polen hoeft zich nergens zorgen om te maken, er wonen in het hele land misschien 4 moslims.
De WTC-terroristen woonden ook niet in de VS.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:47:56 #105
88243 headfirsttohell
gimme deathpunk baby!
pi_17667940
Het moet Al-quaida wel geweest zijn, die Basken hebben alles al:
Een Baskenbal-team
Een jaarlijks gebaskerd bal
En natuurlijk:

Baskie en Adriaan!!!
This song is about a man named Ed, who used to sleep and dance with the dead
DEAD! SKIN! MASK!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:49:50 #106
44699 err
pi_17667981
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:47 schreef freako het volgende:

[..]

De WTC-terroristen woonden ook niet in de VS.
tsja maar daar gaan ze makkelijker op in de massa. In Polen wonen gewoon geen arabieren, en als er al een rond loopt, valt ie gelijk op. Nee, het lijkt mij niet voor de hand liggen dat er in Polen iets gebeurt.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:49:53 #107
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_17667983
quote:
Als je telt kom je op 912 dagen. Dus dan zouden deze terroristen het schrikkeljaar vergeten zijn.
Tenzij je kijkt naar het tijdsverschil met waar de aanslagen in de VS was. Dat is iets van 12 uur, dan eraf halen en je zit wel op 911.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:57:16 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17668147
geloof trouwens dat Kabalisme en getaltoverij niet echt een goede methode zijn in de misdaadbestrijding
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:04:35 #109
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17668334
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
geloof trouwens dat Kabalisme en getaltoverij niet echt een goede methode zijn in de misdaadbestrijding
[Conspiracy] Aanslagen Spanje

Lijkt me daarvoor een geschikt topic.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:20:31 #110
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17668699
Passage uit artikel uit het NRC; http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1079071306625.html
quote:
Sindsdien is de Abu Hafs al-Masri Brigades een trouwe leverancier van de in Londen verschijnende Al-Quds al-Arabi geworden van claims voor aanslagen, inclusief die van gisteren in Madrid. En zelfs van aanslagen die geen aanslagen waren, namelijk de grote stroomstoringen van vorig jaar in de VS en Canada. De mededelingen van de Abu Hafs al-Masri (de strijdnaam van een gedode adjunct van Bin Laden) Brigades hebben tot dusverre nog geen aanknopingspunt met de werkelijkheid opgeleverd. Vooralsnog lijkt de groep alleen op internet actief.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 15:56:42 #111
88525 Kartoffel
de verlosser
pi_17669429
Ik vind het zo'n gelul dat men spreekt over een goed georganiseerde aanslag. Ja dat zal best, maar is daar nou echt zo'n lange periode voor nodig om zoiets voor te bereiden Zoiets zouden ze m.i elke week wel kunnen doen. Daar hoef je echt geen half jaar of langer over te vergaderen en na te denken.
  Moderator vrijdag 12 maart 2004 @ 15:59:46 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17669498
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:56 schreef Kartoffel het volgende:
Ik vind het zo'n gelul dat men spreekt over een goed georganiseerde aanslag. Ja dat zal best, maar is daar nou echt zo'n lange periode voor nodig om zoiets voor te bereiden Zoiets zouden ze m.i elke week wel kunnen doen. Daar hoef je echt geen half jaar of langer over te vergaderen en na te denken.
ja die explosieven enzo koop je gewoon iederee week bij de aldi

ontstekers maak je net als macguyver van paperclips en polshorloges etc. etc. etc.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:10:38 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17669720
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 15:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja die explosieven enzo koop je gewoon iederee week bij de aldi

ontstekers maak je net als macguyver van paperclips en polshorloges etc. etc. etc.
of je huurt het A team in, succes binnen het uur
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:13:03 #114
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17670695
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 16:13 schreef freako het volgende:
[afbeelding]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:30:12 #116
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_17671306
hoera.... moslims.

Wat een verlicht zootje daar in het Midden Oosten.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 17:42:56 #117
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_17671551
quote:
MAANDAG VLAGGEN HALFSTOK EN DRIE MINUTEN STILTE

Minister-president Balkenende heeft een vlaginstructie uitgegeven voor maandag 15 maart. De instructie houdt verband met de oproep van het Ierse voorzitterschap van de EU naar aanleiding van de aanslagen in Spanje.

De Ierse minister-president Ahern heeft de Europese bevolking, als fungerend voorzitter van de Europese Unie, opgeroepen om maandagmiddag om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen.
( Zie ook : http://www.eu2004.ie/temp(...)cator=66&list_id=408 )

Het Nederlandse kabinet sluit zich aan bij de oproep ter herdenking van de slachtoffers en tot solidariteit met de Spaanse bevolking. Naast de drie minuten stilte, heeft Balkenende gevraagd om aanstaande maandag op alle rijksgebouwen de vlag halfstok te hangen.
pi_17671694
Waarom gaan we ook niet in arabische landen aanslagen plegen?
pi_17671742
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:50 schreef Steijn het volgende:
Dat doen we nog niet ?
pi_17671842
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doen we nog niet ?
Niet echt, volgens mij. Wij vallen geen onschuldige burgers aan.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:59:12 #121
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17671865
quote:
Goed idee, zullen we daar dan maar de pallestijnen voor steunen?
pi_17671881
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 17:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Niet echt, volgens mij. Wij vallen geen onschuldige burgers aan.
Dat doen we wel, alleen noemen we het dan collateral dammage. Zo zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook niet bewust de spaanse bevolking willen raken, maar de regering.
pi_17671884
quote:
Aanslagen plegen is onstoer mijn zoon.
Geweld is fout.
Ga liever neuken ofzo, das leuker en gezonder.
Het enige nadeel is dat er misschien meer mensen van kunnen komen, maar liever meer mensen dan minder mensen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:09:33 #124
Nothing as it seems
pi_17672071
Ik ben aan het zoeken naar evt politieke motieven om te kijken welke partij het meeste voordeel heeft aan deze aanslagen.

14 maart moeten de verkiezingen zijn in Spanje, het lijkt erop dat iemand een statement wilt maken. De ETA? Geen idee....ik weet te weinig van deze partij af. Gaan we wat verandering in brengen. Neemt niet weg dat deze aanslag totaal niet in het straatje van de ETA past:

1. Enkele posts terug staat een nieuwsbericht waarin de voorm. ETA baas zegt dat deze aanslag totaal niet in het straatje past van de ETA.
2. De grootste aanslag van de ETA produceerde 21 doden. Hiervoor boden ze zelfs hun excuses aan.
3. Eerder dit jaar kondigde de ETA een staakt het vuren aan.

Neemt niet weg dat de ETA het gedaan kan hebben maar het slaat compleet nergens op dat de politiek in Spanje meteen schreeuwt dat het de ETA is en elke andere groep uitsluit. Enige uren later wordt al-quada toch ook 'verdacht' en nu lees ik zelfs in het Rdam dagblad dat sommige ministers in Spanje lopen te verkondigen dat het een combinatie is van ETA en Al-Qauda!

Wat al-quada betreft. no comment. nog geen bewijs en pure speculatie dat zij erachter zitten. Hun motieven? Spanje steunt openlijk de US en UK.

De Spaanse en internationale politiek. Ik heb even gekeken wie Aznar is en wat op dit moment hot is in de spaanse politiek:

Het ziet er iig naar uit Aznar perfect in het straatje van Bush & friends past. Na een kort zoektochtje via google zie ik al dat Aznar de grote industrien steunt, milleu en maatschappelijk welzijn lijkt een stuk minder belangrijk te zijn.

Iets wat direct zijn goede persoonlijkheid aangeeft is dat 87% van de Spanjaarden in 2003 aangaven tegen de oorlog in Irak te zijn. En wat doet die Aznar? Hij is de grootste supporter naast Bush en Blair. En dat kan maar 1 ding betekenen, geld en corruptie. (sorry, mijn 'mening')

Zijn partij (en zijn opvolger) leek de laatste maanden aan populariteit in te moeten boeten hoewel ik nog geen precieze polls heb kunnen vinden. Zijn partij maakt een groot punt van het gevaar van 'terroristen' en in een bericht van 4 maart uit de guardian las ik al dat veel mensen het weer eens te toevallig vonden dat er een wagen met 500kg explosieven werd onderschept, onderweg naar Madrid. Toch schijnt dit niet de populariteit van zijn partij weer iets te hebben opgekrikt.

Heb geen tijd meer maar gaat zeker eens wat dieper graven.

En het lijkt weer een 'scaring into submission' scenario te worden. Er gaan er nog een hoop volgen als we onze leiders mogen geloven.

start flaming here...
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:14:18 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17672167
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:00 schreef gelly het volgende:
Zo zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook niet bewust de spaanse bevolking willen raken, maar de regering.
.

Hoe ver wil je je politieke correctheid nog doordrijven?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:21:09 #126
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17672305
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:09 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

start flaming here...
Nee, je bent op zoek naar een excuus om Amerika de schuld te geven.

Het wordt tijd dat ze paranoia idioten als jou eens een keer wat therapie gaan geven, want het is onderhand wel nodig dat jij tegen jezelf beschermd gaat worden.
we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:22:14 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17672330
quote:

[..]

Dat doen we wel, alleen [noemen we] ZIJN het dan HUMAN SHIELDS. Zo zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook [niet] bewust de spaanse bevolking willen raken, [maar] EN de regering. EN DE HELE WERELD.
zo das beter

[ Bericht 0% gewijzigd door zoalshetis op 12-03-2004 18:27:34 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:29:28 #128
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17672493
quote:
Ik ben aan het zoeken naar evt politieke motieven om te kijken welke partij het meeste voordeel heeft aan deze aanslagen.

14 maart moeten de verkiezingen zijn in Spanje, het lijkt erop dat iemand een statement wilt maken. De ETA? Geen idee....ik weet te weinig van deze partij af. Gaan we wat verandering in brengen. Neemt niet weg dat deze aanslag totaal niet in het straatje van de ETA past:

1. Enkele posts terug staat een nieuwsbericht waarin de voorm. ETA baas zegt dat deze aanslag totaal niet in het straatje past van de ETA.
2. De grootste aanslag van de ETA produceerde 21 doden. Hiervoor boden ze zelfs hun excuses aan.

Neemt niet weg dat de ETA het gedaan kan hebben maar het slaat compleet nergens op dat de politiek in Spanje meteen schreeuwt dat het de ETA is en elke andere groep uitsluit. Enige uren later wordt al-quada toch ook 'verdacht' en nu lees ik zelfs in het Rdam dagblad dat sommige ministers in Spanje lopen te verkondigen dat het een combinatie is van ETA en Al-Qauda!

Wat al-quada betreft. no comment. nog geen bewijs en pure speculatie dat zij erachter zitten. Hun motieven? Spanje steunt openlijk de US en UK.
Tot hier vind ik het een goede post; daarna echter ga je wel heel erg de complottheorieën, wat dat betreft verwijs ik je liever naar het lopende TRU-topic.
pi_17672529
quote:
Dat doen we wel, alleen noemen we het dan collateral dammage. Zo zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook niet bewust de spaanse bevolking willen raken, maar de regering.
Ah, hier staat 'ie.

You're braindead.
pi_17672581
quote:

[..]

zullen degenen die achter deze aanslag zitten ook niet bewust de spaanse bevolking willen raken, maar de regering.
Vandaar, dat ze de bommen in forensentreinen hebben geplaatst! Logisch.
pi_17672607
quote:

[..]

Colleteral damage
pi_17672643
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:33 schreef Disorder het volgende:

[..]

Vandaar, dat ze de bommen in forensentreinen hebben geplaatst! Logisch.
ja maar dat was dat onbewust en nu zijn ze geschrokken van het resultaat, dat was namelijk helemaal de bedoeling niet, volgens Het Licht
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:41:36 #133
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_17672736
Ik hoor net via via dat er weer een bom gevonden is.
Geen link.
Het is te horen op de spaanse tv.
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:42:46 #134
43968 RedWind
Long live the new flesh...
pi_17672765
### says:
but it seems that they just find a bag with explosives in another train now
they dont want to say anything, its just a suspicious bag police found
they dont want people to worry

[ Bericht 38% gewijzigd door RedWind op 12-03-2004 18:47:58 ]
Er is een tunnel aan het eind van het licht.
-- I wanna be alone. I'm a doughnut, in a pack of twelve --
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:55:05 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17673086
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:37 schreef milagro het volgende:
Het Licht
. . .
pi_17673133
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:14 schreef Lithion het volgende:

[..]

.

Hoe ver wil je je politieke correctheid nog doordrijven?
Ten eerste zie ik niet wat er politiek correct aan is, en waarom is het flauwekul ?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:01:34 #137
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17673264
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:56 schreef gelly het volgende:
Ten eerste zie ik niet wat er politiek correct aan is, en waarom is het flauwekul ?
Het is flauwekul omdat ze wél doelbewust de bevolking wilden raken. Of denk je dat die 13 (!!) bommen in die drukke forenzentrein op het drukste moment van de dag een ongelukje waren?

Jezus Christus zeg, zit lobotomie tegenwoordig ook in het ziekenfonds?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:03:06 #138
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17673301
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:37 schreef milagro het volgende:

[..]

ja maar dat was dat onbewust en nu zijn ze geschrokken van het resultaat, dat was namelijk helemaal de bedoeling niet, volgens Het Licht
uiteindelijk gaan we ten onder aan dat soort naieve politiek correcte gelul.

een stel nietsontziende massamoordenaar gaat tekeer alsof wo2 weer uitgebroken is en wij gaan hier met z`n allen weer een rondje goedpratertje, begripvoordadertjeznmotieven en mensenrechtjeuberalles spelen

F.Y.I: we hebben het over figuren die zojuist tegen de 200 onschuldigen zonder blikken of blozen hebben afgemaakt, bij zulk soort lieden passen geen zijden handschoentjes als je ze aanpakt, dan zijn er op z`n minst een paar boksbeugels nodig. Wat mij betreft is het klaar met rechtzaakje verliezen hier, rechtzaakje verliezen daar en geven we de geheime diensten weer bevoegdheid om dit soort types preventief te ruimen. Mensenrechten van zulke idioten kan mij wienig verotten, laat ze maar spoorloos verdwijnen, dan hebben we er geen last meer van. Fight fire with fire, afknallen zonder proces,medestanders en medesteuners idem dito.

en of ze nou van de eta of al qaida kwamen, who cares, een terrorist is een terrorist is een terrorist is iemand die het niet verdiend om nog langer door te ademen
greetings,
pi_17673427
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:01 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het is flauwekul omdat ze wél doelbewust de bevolking wilden raken. Of denk je dat die 13 (!!) bommen in die drukke forenzentrein op het drukste moment van de dag een ongelukje waren?

Jezus Christus zeg, zit lobotomie tegenwoordig ook in het ziekenfonds?
Natuurlijk hebben ze de bevolking doelbewust geraakt, maar het zo groot mogelijk aantal slachtoffers halen is geen doel op zich maar heeft als doel de regering te dwingen aan een vrij baskenland toe te geven of om zich terug te trekken uit Irak. Vandaar dat de slachtoffers collateral dammage zijn voor terroristen, het is jammer genoeg nodig in hun strijd. Althans, zo redeneren zij, jij doet net alsof ik achter dergelijke acties sta, laat je nakijken.

Als je werkelijk denkt dat terroristen enkel als doel hebben zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken dan mag je blij zijn dat pyschiatrie nog wel vergoed wordt in het ziekenfonds.
pi_17673642
Heeft er iemand al bij stil gestaan dat dit op de kop af twee-en-half jaar na 11 september 2001 is gebeurd?
pi_17673669
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:16 schreef Jabiru het volgende:
Heeft er iemand al bij stil gestaan dat dit op de kop af twee-en-half jaar na 11 september 2001 is gebeurd?
Sinds wanneer is 2 1/2 jaar een jubileum ?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:25:02 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17673843
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:17 schreef gelly het volgende:

[..]

misschien denken sommigen er een chronologisch patroon in te ontdekken ofzo voor de toekomst? net als al die nummeristieke berekeningen die ik voorbij heb zie komen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:25:47 #143
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17673864
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Half lustrum. Volgens mij is er met bruiloften zelfs een naam voor, houten of ijzeren oid.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17674089
Ik zou graag nog even onder de aandacht brengen dat uitgerekend gisteren de dag was waarop door het Europees Parlement besloten zou worden wélke dag zou worden uitgeroepen tot de Europese dag ter herdenking van de slachtoffers van terrorisme.

Nav de gebeurtenissen van gisteren is besloten 11 maart tot deze officiële Europese herdenkingsdag uit te roepen.

(bron El Pais)
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:39:16 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17674147
dat lijkt me een hele goede dag om jaarlijks bij stil te staan.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:42:35 #146
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_17674222
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:07 schreef gelly het volgende:

Natuurlijk hebben ze de bevolking doelbewust geraakt, maar het zo groot mogelijk aantal slachtoffers halen is geen doel op zich maar heeft als doel de regering te dwingen aan een vrij baskenland toe te geven of om zich terug te trekken uit Irak. Vandaar dat de slachtoffers collateral dammage zijn voor terroristen, het is jammer genoeg nodig in hun strijd. Althans, zo redeneren zij, jij doet net alsof ik achter dergelijke acties sta, laat je nakijken.

Als je werkelijk denkt dat terroristen enkel als doel hebben zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken dan mag je blij zijn dat pyschiatrie nog wel vergoed wordt in het ziekenfonds.
Het verschil tussen de Westerse Wereld en de meest prominente Islamitische terreurorganisaties is juist dat het doelwit van de terreur de bevolking is.

Westerse landen hebben tijdens een aanval niet de burgers als doelwit. Ze vallen niet met opzet burgergebieden aan, hun voornaamste doelwitten zijn militaire installaties. Als burgers omkomen bij aanvallen van het Westen dan zijn het slachtoffers, maar het zijn geen bewuste slachtoffers. Ze zijn nooit het doelwit geweest van de aanval.
Ook valt een Westerse regering nooit op een manier aan zoals terreur bewegingen dit doen.

Islamitische terreur bewegingen hebben als doelwit de bevolking, hun doel is om zoveel mogelijk burgers te doden of letsel toe te brengen om zo de regering van een land te dwingen om aan hun eisen te voldoen.
Ze zetten het mes op de keel van de bevolking en chanteren zo de regering. Ze snijden de keel door en dreigen dat er een tweede keer doorgesneden word als ze niet krijgen wat ze willen. Maar hun doelwitten zijn burgers.

Zeg eens, wanneer is het de laatste keer geweest dat een Westerse regering met opzet burgers tot doelwit maakte? Wanneer was de laatste keer dat een Westerse regering een aanval inzette met als doel zo veel mogelijk burgers te doden?
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_17674244
Is het overigens voor 100% zeker dat het aangetroffen busje gestolen is van een niet-moslim?
pi_17674619
quote:

Maar sinds dien is er het nodige gebeurd, en is bv de enige Baskische krant verboden door de Spaanse regering (de Basken hebben een eigen taal, de oudste taal van Europa overigens die geen enkel verband heeft met welke andere Europese taal dan ook).
Ik vraag me af of velen zich ooit hebben verdiept in de geschiedenis van de Basken.
pi_17674642
quote:
ETA ontkent verantwoordelijkheid voor aanslagen Madrid 12-03-2004

De gewapende Baskische afscheidingsbeweging ETA ontkent verantwoordelijk te zijn voor de terreuraanslagen op vier treinen in Madrid, waarbij donderdag zeker 199 mensen omkwamen. Een namens de ETA sprekende beller zocht vrijdag contact met de Baskische krant Gara om tegen te spreken dat de ETA achter de aanslagen zit. De ETA is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de aanslagen in Madrid, zei de beller volgens Gara. De ETA gebruikt de krant vaker als spreekbuis.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
nieuws.nl
pi_17674663
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:42 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Het verschil tussen de Westerse Wereld en de meest prominente Islamitische terreurorganisaties is juist dat het doelwit van de terreur de bevolking is.

Westerse landen hebben tijdens een aanval niet de burgers als doelwit. Ze vallen niet met opzet burgergebieden aan, hun voornaamste doelwitten zijn militaire installaties. Als burgers omkomen bij aanvallen van het Westen dan zijn het slachtoffers, maar het zijn geen bewuste slachtoffers. Ze zijn nooit het doelwit geweest van de aanval.
Ook valt een Westerse regering nooit op een manier aan zoals terreur bewegingen dit doen.

Islamitische terreur bewegingen hebben als doelwit de bevolking, hun doel is om zoveel mogelijk burgers te doden of letsel toe te brengen om zo de regering van een land te dwingen om aan hun eisen te voldoen.
Ze zetten het mes op de keel van de bevolking en chanteren zo de regering. Ze snijden de keel door en dreigen dat er een tweede keer doorgesneden word als ze niet krijgen wat ze willen. Maar hun doelwitten zijn burgers.

Zeg eens, wanneer is het de laatste keer geweest dat een Westerse regering met opzet burgers tot doelwit maakte? Wanneer was de laatste keer dat een Westerse regering een aanval inzette met als doel zo veel mogelijk burgers te doden?
Ga je dat ff vertellen aan die afghanen en Irakezen die hun kinderen en familieleden hebben verloren? Nee, als je een oorlog voert moet je mijnsinsziens ook een klap terugverwachten. Ik praat deze aanslag helemaal niet goed, maar ondanks de "zogenaamde" voorzichtigheid waarmee de oorlogen zijn gevoerd zijn er toch honderdduizenden onschuldige doden gevallen. Of ze dat express deden of niet, ze zijn dood.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17674770
quote:
12/03 "Aanslag was boodschap van al-Qaida"

De aanslagen die donderdag in Madrid het leven kostten aan 199 mensen, zijn "een boodschap in naam van al-Qaida". Dat zei de spirituele leider van de islamitische groepering al-Mouhadjiroun, Omar Bakri, vrijdag in Londen. Hij suggereerde bovendien dat Italië mogelijk een volgend doelwit is.
"Het is een boodschap van aanhangers van al-Qaida, in naam van al-Qaida, gericht aan de hele wereld", aldus Bakri, die ervan verdacht wordt banden te onderhouden met het vermeende Europese kopstuk van al Qaida, Abou Qatada.
"Al Qaida is niet langer een alleenstaande groepering. Het is een fenomeen geworden in de moslimwereld, dat tegenstand biedt aan de grote kruistocht van de Verenigde Staten tegen de islam", zo verklaarde hij.

"Ik ben verrast dat de (Spaanse) regering geen rekening houdt met het feit dat de islamieten in de moslimwereld en in Europa (de aanslagen) als een wraakactie beschouwen voor de wandaden die Spanje in Irak begaan heeft", meent Bakri, verwijzend naar de Spaanse militaire aanwezigheid in het land.
Bakri liet ook verstaan dat Italië het volgende doelwit kan worden voor de groeperingen die het doel van al-Qaida in Europa ondersteunen. Hij citeerde zo uit een communiqué dat toegeschreven wordt aan het terreurnetwerk en dat gepubliceerd werd in de krant al-Qods al-Arabi.

Het communiqué "heeft drie operaties beloofd: de eerste genaamd 'de trein des doods' in Spanje, een tweede 'de zwarte rook van de dood' in Italië en een derde genaamd 'de wind van de dood' in de Verenigde Staten", aldus Bakri. "Al deze operaties kregen een naam en ik denk dat we de dreiging van al-Qaida ernstig moeten nemen", zo stelde Bakri nog.
Gazet van Antwerpen
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:11:54 #152
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_17674925
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ga je dat ff vertellen aan die afghanen en Irakezen die hun kinderen en familieleden hebben verloren? Nee, als je een oorlog voert moet je mijnsinsziens ook een klap terugverwachten. Ik praat deze aanslag helemaal niet goed, maar ondanks de "zogenaamde" voorzichtigheid waarmee de oorlogen zijn gevoerd zijn er toch honderdduizenden onschuldige doden gevallen. Of ze dat express deden of niet, ze zijn dood.
honderdduizenden onschuldige doden

Daar mag je de cijfers voor ophoesten. Burgerslachtoffers graag, geen soldaten. Jij doet de bewering, en een bewering die makkelijk is te onderbouwen met cijfers, the burden of proof lies with you, dus ik wacht geduldig af, tot die tijd beschouw ik het als bull shit.

En het maakt wel degelijk uit of ze het expres doen of niet. Als jij per ongeluk iets omgooit, is dat dan hetzelfde als wanneer je iets met opzet om ver gooit.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 maart 2004 @ 20:13:51 #153
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_17674959
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:16 schreef Jabiru het volgende:
En op de dag precies 5 jaar na het oppakken van een extreme vleugel van de ETA.

En dat ETA wel symbolische data pikt om bommen af te laten gaan, en AQ dat nooit deed.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_17674987
quote:
12/03 Rapport Europol voorzag spectaculaire ETA-aanslag

Europol, de Europese politie-organisatie, benadrukte in een recent rapport dat zich in Madrid een spectaculaire operatie zou kunnen voordoen van de Baskische afscheidingsbeweging ETA.
In een vertrouwelijk rapport van eind 2003 aan de Raad van de Europese Unie, meldde Europol dat "Madrid de centrale scene kon vormen in een terroristische activiteit" in de toekomst.
"Bij deze operatie zouden verschillende explosieven en bomauto's geplaatst kunnen worden op strategische punten in de hoofdstad (metro, snelwegen, winkelcentra, belangrijke straten...)", aldus het rapport.

Volgens de tekst zouden de explosieven zo geprogrammeerd kunnen worden dat ze achtereenvolgens, binnen enkele uren, tot ontploffing kunnen komen.
"Ook belangrijk hierbij is, zoals recent duidelijk werd, de grootschaligheid van de operatie, met als doel het teweegbrengen van een belangrijke schok bij het publiek en de internationale media", stelt het rapport, zonder de aard van de operaties verder te specifiëren.

Jürgen Storbeck, directeur van Europol, die donderdag in Rome was, meent "dat er nog geen enkele zekerheid bestaat" omtrent de verantwoordelijken voor de aanslagen in Madrid. Hij benadrukt bovendien dat er vooraf niet gewaarschuwd is voor de explosies, zoals de Baskische afscheidingsbeweging bij vorige aanslagen wel deed.
Europol is de intergouvernementele organisatie van de politiemachten van 15 landen van de Europese Unie. De organisatie is belast met de informatieuitwisseling tussen de nationale politiemachten omtrent terrorisme, internationale criminaliteit, pedofilie en drugsdelicten.
Gazet van Antwerpen
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:16:17 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17675021
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

En op de dag precies 5 jaar na het oppakken van een extreme vleugel van de ETA.

En dat ETA wel symbolische data pikt om bommen af te laten gaan, en AQ dat nooit deed.
ja, maar....
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:18:57 #156
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_17675078
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:16 schreef Re het volgende:

[..]

ja, maar....
let me finish that sentence for you...

Ja maar, ETA heeft zich al gedistancieerd van deze aanslag, en een tak van Al Qaida heeft de aanslag al opgeeist.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_17675106
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:11 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

honderdduizenden onschuldige doden

Daar mag je de cijfers voor ophoesten. Burgerslachtoffers graag, geen soldaten. Jij doet de bewering, en een bewering die makkelijk is te onderbouwen met cijfers, the burden of proof lies with you, dus ik wacht geduldig af, tot die tijd beschouw ik het als bull shit.

En het maakt wel degelijk uit of ze het expres doen of niet. Als jij per ongeluk iets omgooit, is dat dan hetzelfde als wanneer je iets met opzet om ver gooit.
Ow, maak er 10.000'en van... minder erg opeens? Het gaat hier om mensen levens, i dont give a fuck of het express of per ongeluk is. Alsof "per ongeluk" minder erg is? Bovendien is het maar wat je verstaat onder "per ongeluk". Als je een stad plat gaat bombarderen weet je van te voren al dat er burgerslachtoffers gaan vallen. Dus zo "per ongeluk" is het niet.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:27:04 #158
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_17675257
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ow, maak er 10.000'en van... minder erg opeens?
Dan nog, graag wat bronnen die deze bewering ondersteunen. En laten we elkaar geen mietje noemen, graag respectabele bronnen, dus Greta Duisenberg valt af.
quote:
Het gaat hier om mensen levens, i dont give a fuck of het express of per ongeluk is.
Oh the humanity! Won't someone think of the children!?
quote:
Alsof "per ongeluk" minder erg is?
Ja. Als het per ongeluk is, dan is het een ongelukkig samenkomst van omstandigheden, een tragedie die voorkomen had kunnen worden, iets dat beide zijden betreuren, omdat het nooit de bedoeling was om de levens te nemen van die slachtoffers.

Maar als het met opzet is gebeurd, dan is het niet betreurenswaardig meer, want dan is het voor een zijde een succes, omdat het juist de bedoeling was dat er zoveel mogelijk burgers om zouden komen. Het kon niet voorkomen worden, want het doelwit was namelijk de burger.
quote:
Bovendien is het maar wat je verstaat onder "per ongeluk". Als je een stad plat gaat bombarderen weet je van te voren al dat er burgerslachtoffers gaan vallen. Dus zo "per ongeluk" is het niet.
Aaah het logische argument... maar dan zal ik je moeten vragen of je kunt aantonen dat tijdens de bombardementen in steden woonwijken als doelwit hadden.

Overigens is een aanval tijdens een oorlogssituatie anders dan een terreur aanslag.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_17675382
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:27 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Dan nog, graag wat bronnen die deze bewering ondersteunen. En laten we elkaar geen mietje noemen, graag respectabele bronnen, dus Greta Duisenberg valt af.
Waar noem ik je een mietje? http://www.iraqbodycount.net/bodycount.htm (dit is dan alleen Irak, Afghanistan even buiten beschouwing gelaten)
[..]
quote:
Oh the humanity! Won't someone think of the children!?
Niet dan? Dont think of the children?
[..]
quote:
Ja. Als het per ongeluk is, dan is het een ongelukkig samenkomst van omstandigheden, een tragedie die voorkomen had kunnen worden, iets dat beide zijden betreuren, omdat het nooit de bedoeling was om de levens te nemen van die slachtoffers.
Goed dan verschillen we hier dus duidelijk van mening. Of een persoon nou express of niet-express vermoord is, diegene blijft dood en je kunt hem niet terughalen. Bovendien maakt het voor de familieleden niet echt veel uit. Wraak willen ze wel, en dat zie je hier nu tevoorschijn komen.
quote:
Aaah het logische argument... maar dan zal ik je moeten vragen of je kunt aantonen dat tijdens de bombardementen in steden woonwijken als doelwit hadden.
Het feit DAT je een STAD (een stad heet niet voor niets stad, het is dichtbevolkt), bombardeerd getuigt mijns insziens al niet echt van een "voorzichtige" aanval.
quote:
Overigens is een aanval tijdens een oorlogssituatie anders dan een terreur aanslag.
Nogmaals, ga jij dat de familieleden vertellen? Voor hen is dit geen terreuraanslag natuurlijk, voor hen is dit een doodnormale "aanval".
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:37:36 #160
262 Re
Kiss & Swallow
pi_17675490
het lijkt me gewoon een nutteloze discussie als we nog niet weten wie de aanslag heeft gepleegd
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:38:03 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17675508
Ja, hoi.

Doe dit soort discussies over de gevolgen van een oorlog in het Irak topic. Kunnen we hier weer verder over de eikels die op het lumineuze idee kwamen dat het opblazen van 200 burgers tijdens spitsuur wél een manier is om mensen te overtuigen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:46:01 #162
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17675660
quote:
Woensdag 10 maart 2004 08:24 h schreeft Pro_Jeex het volgendenMisschien worden ze wel gerecruteerd om te strijden in de Westerse metropolen
Heb je nou je zin ?
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:51:24 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17675766
- flamebait -

[ Bericht 46% gewijzigd door NorthernStar op 12-03-2004 20:54:35 ]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:52:19 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_17675791
Is er eigenlijk al iets bekend van degene die opbelde om die bom te laten detoneren? Dat lijkt me toch niet heel moeilijk om te achterhalen..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:52:30 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17675797
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:38 schreef Dagonet het volgende:
Ja, hoi.

Doe dit soort discussies over de gevolgen van een oorlog in het Irak topic. Kunnen we hier weer verder over de eikels die op het lumineuze idee kwamen dat het opblazen van 200 burgers tijdens spitsuur wél een manier is om mensen te overtuigen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:53:18 #166
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17675811
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:52 schreef speknek het volgende:
Is er eigenlijk al iets bekend van degene die opbelde om die bom te laten detoneren? Dat lijkt me toch niet heel moeilijk om te achterhalen..
nieuwe simkaartjes op de zwarte markt? eenmalig gebruik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:57:30 #167
61927 DaveM
uitgefokt
pi_17675902
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 20:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ken je toevallig de Amerikaanse versie van ons alarmnummer 112?
pi_17676026
Volgens een nieuwszender, ik weet helaas niet meer welke (ik zap alle zenders langs), zouden de ontstekingsmechanismen die in de aanslagen gebruikt werden niet overeenkomen met die van eerdere ETA aanslagen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:04:29 #169
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17676073
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:02 schreef Disorder het volgende:
Volgens een nieuwszender, ik weet helaas niet meer welke (ik zap alle zenders langs), zouden de ontstekingsmechanismen die in de aanslagen gebruikt werden niet overeenkomen met die van eerdere ETA aanslagen.
dan is het OF de ETA OF Al qaida heeft de inkopen in Spanje zelf gedaan.

Is natuurlijk wel wat minder risico als je de teringzooi in het land zelf aanschaft,ipv dat je het van saoedie arabie oid gaat vervoeren.
greetings,
pi_17676116
quote:

Sjeik Omar Bakri: Aanslagen in naam van al-Qaeda
LONDEN - De aanslagen van donderdag in Madrid zijn "een boodschap in naam van al-Qaeda" Dat heeft de oprichter en geestelijk leider van de islamitische groepering Al-Muhajirun, Omar Bakri, vrijdag in Londen gezegd.

Born in 1958 in Syria, Islamist Sheikh Omar bin Bakri Muhammad was recruited as a young man by the Syrian Muslim Brotherhood movement.

Hmz...
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 21:06:40 #171
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17676121
quote:
Waarom zou ja als terreurorganisatie uberhaupt dure en moeilijk verkrijgbare ontstekers laten rondslingeren, in feite achterlaten voor de politie om gevonden te worden?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:08:46 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17676164
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom zou ja als terreurorganisatie uberhaupt dure en moeilijk verkrijgbare ontstekers laten rondslingeren, in feite achterlaten voor de politie om gevonden te worden?
in een schaamte cultuur is dat misschien de manier om te zeggen dat je iets gedaan hebt?
pi_17676202
quote:
Volgens het RTL nieuws en El Barrio zouden deze ontstekingmechanismen juist wel overeenkomen met die welke door de ETA voorheen gebruikte.
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 21:13:11 #174
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17676292
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

in een schaamte cultuur is dat misschien de manier om te zeggen dat je iets gedaan hebt?
Je zit te hopen en te bidden dat het moslims waren niet?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:14:10 #175
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17676313
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:10 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Volgens het RTL nieuws en El Barrio zouden deze ontstekingmechanismen juist wel overeenkomen met die welke door de ETA voorheen gebruikte.
Doet er weinig toe, kwestie van pragmatisch en doelgericht terroriseren

het is gewoon niet handig om je ontstekers vanuit verwegistan te gaan importeren als je ze ook lokaal kunt inslaan.
greetings,
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:14:54 #176
88525 Kartoffel
de verlosser
pi_17676329
Ik vind die Aznar maak een pikkie. Grote bek en niks presteren. Trek gvd wat kernwapens uit de schuur en vlammen met die zooi.
pi_17676403
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:14 schreef Kartoffel het volgende:
Ik vind die Aznar maak een pikkie. Grote bek en niks presteren. Trek gvd wat kernwapens uit de schuur en vlammen met die zooi.
Ehm wat wil je dan nuken? Amsterdam? Barcelona? Parijs? Marseille? Daar zitten ze hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17676407
quote:
pi_17676435
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:06 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Sjeik Omar Bakri: Aanslagen in naam van al-Qaeda
LONDEN - De aanslagen van donderdag in Madrid zijn "een boodschap in naam van al-Qaeda" Dat heeft de oprichter en geestelijk leider van de islamitische groepering Al-Muhajirun, Omar Bakri, vrijdag in Londen gezegd.

Born in 1958 in Syria, Islamist Sheikh Omar bin Bakri Muhammad was recruited as a young man by the Syrian Muslim Brotherhood movement.

Hmz...
Deze aanslag zou dan wel lekker uitkomen van de VS, misschien zijn complottheorien toch niet zo gek
Allah Al Watan Al Malik
pi_17676441
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Misschien willen ze daarmee zeggen dat zij het gedaan hebben? Het zou een manier kunnen zijn om de verantwoordelijkheid op te eisen. Door gewoon wat ontstekers achter te laten, inclusief een 'audio Koran'. Zo van, "wij moslims hebben dit gedaan, you're fucked."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:20:18 #181
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17676454
quote:
proost
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17676475
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:19 schreef Disorder het volgende:

[..]

Misschien willen ze daarmee zeggen dat zij het gedaan hebben? Het zou een manier kunnen zijn om de verantwoordelijkheid op te eisen. Door gewoon wat ontstekers achter te laten, inclusief een 'audio Koran'. Zo van, "wij moslims hebben dit gedaan, you're fucked."
Die Koran-tape zegt niets, die kan je namelijk overal verkrijgen. Zou zelfs van de eigenaar van het busje kunnen zijn geweest. Ik bedoel het is een bandje die over de hele wereld verkocht wordt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:21:38 #183
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17676476
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Deze aanslag zou dan wel lekker uitkomen van de VS, misschien zijn complottheorien toch niet zo gek
Laat me raden: Het waren de joden?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 21:22:01 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17676487
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Je zit te hopen en te bidden dat het moslims waren niet?
wat zit je me toch in een hoekje te drukken. als je me beter en vaker zou lezen zou je weten dat ik helemaal niks tegen islam heb. sorry hoor maar ik wil graag even uit dat hoekje. ik ga uit van het nieuws en verder niet.
pi_17676510
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:21 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Laat me raden: Het waren de joden?
Nee, maar de Israeliers zou best goed kunnen. Ze hebben er behoorlijke belang bij als Syrie aangevallen wordt door de VS. Hebben ze nu wel "gronden" voor gevormd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_17676528
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die Koran-tape zegt niets, die kan je namelijk overal verkrijgen. Zou zelfs van de eigenaar van het busje kunnen zijn geweest. Ik bedoel het is een bandje die over de hele wereld verkocht wordt.
Dat is waar. Een Koran tape zou je in meerdere auto's kunnen vinden. Ontstekers daarentegen zijn wat vreemder.

Misschien hadden ze voor de zekerheid wat reserve ontstekers meegenomen?
  † In Memoriam † vrijdag 12 maart 2004 @ 21:30:36 #187
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17676724
quote:

[..]

Als visitekaartje? Tja, zou kunnen, maar erg overtuigend vind ik het niet.
pi_17677519
quote:

Stel ETA leden stelen een auto, en gebruiken deze voor de voorbereiding van de aanslag, zij kunnen de auto hebben gestolen van een moslim, dat zou de aanwezigheid van het bandje kunnen verklaren.

Er is zover ik weet niets bekend over de eigenaar van het busje, en evenmin hoe lang geleden de auto gestolen was, hij kan wel 3 keer van 'eigenaar' zijn gewisseld.

Indien er nu handgeschreven plannen mbt de aanslagen in die auto lagen zou je sterker staan met dit argument, maar zelfs dan zou het niet als hét bewijs kunnen dienen dat Al Qaeda erachter zit.

Ik vraag me af of er ooit zekerheid zal komen over wie er nu achter deze aanslagen zit.
Logischerwijs zou je redeneren wie zijn er het meest bij 'gebaat' bij deze vreselijke aanslagen? Al Qaeda, de ETA, wie en waarom?

Het is een feit dat deze aanslagen heel veel angst inboezemen, verdriet en woede oproepen, gevolgen zullen hebben in heel Europa, wie is er 'gebaat' met deze angst woede en verdriet? Wat zijn de gevolgen en voor wie?
pi_17677736
quote:

Misschien willen ze daarmee zeggen dat zij het gedaan hebben?
Waarom dan zo onduidelijk en niet ipv dat bandje een soort van afscheidsbrief?

Dat AQ pas 's avonds laat de verantwoording op zich neemt vind ik ook vaag. Als ze het gelijk om 8 uur 's ochtens hadden gedaan zou ik het wat overtuigender hebben gevonden.

En net zoals ik iemand anders heb zien zeggen, AQ zei ook verantwoordelijk te zijn voor de stroomstoring in de VS een tijd terug. Dat was ook gewoon een storing.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:08:30 #190
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_17677773
Gewoon realistisch wezen,ETA heeft gezegd dat ze het niet zijn,dan doen ze niet zomaar ETA ontkent bijna nooit ze geven altijd toe.
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:10:25 #191
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17677825
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:07 schreef calvobbes het volgende:
Waarom dan zo onduidelijk en niet ipv dat bandje een soort van afscheidsbrief?

Dat AQ pas 's avonds laat de verantwoording op zich neemt vind ik ook vaag. Als ze het gelijk om 8 uur 's ochtens hadden gedaan zou ik het wat overtuigender hebben gevonden.
AQ eist haar aanslagen vaak pas weken of maanden per video op.
quote:
En net zoals ik iemand anders heb zien zeggen, AQ zei ook verantwoordelijk te zijn voor de stroomstoring in de VS een tijd terug. Dat was ook gewoon een storing.
Dat was niet AQ maar een of ander (mogelijk) afsplitsinkje,
pi_17677890
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:10 schreef Kaalhei het volgende:

AQ eist haar aanslagen vaak pas weken of maanden per video op.
Dus dat ze het nu gisteravond hebben gedaan klopt ook niet!
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:13:08 #193
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17677901
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:08 schreef El_Catalan het volgende:
Gewoon realistisch wezen,ETA heeft gezegd dat ze het niet zijn,dan doen ze niet zomaar ETA ontkent bijna nooit ze geven altijd toe.
Of het was een ongeluk dat er niet gewaarschuwd was, of het was een splintergroepering van de ETA, of de ETA probeert de boel te destabiliseren door de schuld op AQ te schuiven.
Allen mogelijk doch onwaarschijnlijk, ik ga voorlopig voor de AQ-optie.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:14:08 #194
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17677937
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus dat ze het nu gisteravond hebben gedaan klopt ook niet!
Verder lezen!
quote:
Dat was niet AQ maar een of ander (mogelijk) afsplitsinkje,
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:16:11 #195
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17678014
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 21:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar de Israeliers zou best goed kunnen. Ze hebben er behoorlijke belang bij als Syrie aangevallen wordt door de VS. Hebben ze nu wel "gronden" voor gevormd.
ik ben erg blij met je nuancering! als ik zo vrij mag zijn om nog iets verder door te nuanceren dan moet je misschien de israeliers ook vervangen door de israelische regering die het op dit moment voor het zeggen heeft. er zijn behalve erg veel politiek ontevreden joden in israel ook veel israelische moslims. maar ik betwijfel ten stelligste dat israel er iets mee te maken heeft.
pi_17678043
Van CNN
quote:
(CNN) -- A group saying it speaks for al Qaeda has claimed responsibility for the Madrid train bombings in an e-mail to an Arabic-language newspaper in London.

However, intelligence officials have said the group does not speak for al Qaeda and has been unreliable in the past.

Spanish officials said they are investigating the possibility of Arabic terrorist involvement, but that the prime suspect behind Thursday's bombings is the Basque terror group ETA.

"The main line of investigation remains on ETA," Spanish Foreign Minister Ana Palacio told CNN.
en
quote:
For example, this group claimed responsibility for the U.S. power blackout last summer, a claim that turned out not to be true.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:19:21 #197
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17678131
Mag ik weten hoe men er in godsnaam bij komt dat de Joden het wel weer eens gedaan zouden kunnen hebben?
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:20:11 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17678151
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:13 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Of het was een ongeluk dat er niet gewaarschuwd was, of het was een splintergroepering van de ETA, of de ETA probeert de boel te destabiliseren door de schuld op AQ te schuiven.
Allen mogelijk doch onwaarschijnlijk, ik ga voorlopig voor de AQ-optie.
ik voor de aq/eta optie. kennis en macht samen.
pi_17678214
Weet iemand of er nog een demonstratie gepland staat voor komend weekend in amsterdam???
pi_17678249
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:22 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand of er nog een demonstratie gepland staat voor komend weekend in amsterdam???
Morgen of zondag in Den Haag als ik me niet vergis.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:23:58 #201
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17678261
quote:
zaterdag.

[ Bericht 5% gewijzigd door zoalshetis op 13-03-2004 10:57:01 ]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:24:36 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17678275
grrrrr dubbelposts

[ Bericht 71% gewijzigd door zoalshetis op 13-03-2004 10:57:17 ]
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:27:32 #203
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17678357
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:19 schreef Kaalhei het volgende:
Mag ik weten hoe men er in godsnaam bij komt dat de Joden het wel weer eens gedaan zouden kunnen hebben?
omdat dat tegewnoordig in de mode is.

"neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee dat is dan niet anti-semitisch hoor, van alles de joden de schuld geven, dat is gewon terrrrrrrrrrrechte kritiek op Israel"

</sarcasme>

Ik denk dat Adolf trots zou zijn op wat de mensen heden ten dage durven te beweren wat eccccht niet anti-semitisch is
greetings,
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:30:11 #204
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17678425
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik voor de aq/eta optie. kennis en macht samen.
Islamitisch fundamentalisme en Marxisme/Leninisme gaan niet echt lekker samen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 22:31:10 #205
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17678459
quote:
Lekker tegen de Joden Israel demonstreren omdat ze de aanslag gepleegd hebben.
pi_17678473
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 22:30 schreef Kaalhei het volgende:

Islamitisch fundamentalisme en Marxisme/Leninisme gaan niet echt lekker samen.
Woede maakt blind. Zou me niks verbazen als dergelijke extremisten samen gaan werken.
pi_17678713
Iemand van de BBC heeft de diverse bewijzen naast elkaar gelegd en geanalyseerd over wie de dader zou kunnen zijn:

Bewijzen voor ETA
quote:
  • the material in the bombs was an explosive used in previous Eta attacks

• the attacks were not suicide bombings, but were carried out using remote-controlled detonations - again similar to previous Eta operations

• Eta has apparently tried to blow up trains travelling to Madrid before - a previous attack was foiled on Christmas Eve last year and two Eta suspects were arrested

• the bombings came three days before the Spanish general election - and over many years, Eta has chosen to stage attacks during election campaigns
  • Daarnaast zegt een andere analyst:
    quote:
    Another analyst who blames Eta is University of Kiel security expert Joachim Krause.

"Even though Eta has been partially wiped out, there is still a radical core that has survived and this core apparently has no qualms about killing mass numbers of people," he told Reuters news agency.
    Bewijzen voor AQ
    quote:
  • the choosing of multiple targets in a simultaneous co-ordinated attack is a hallmark of the Islamic militant group

• al-Qaeda has threatened revenge on Spain for its government's backing of the US-led invasion and occupation of Iraq

• the scale of the devastation dwarfs anything that Eta has done in the past and is much more like an al-Qaeda operation

• Spanish police later found a stolen van containing an Islamic tape and seven detonators in the town of Alcala de Henares, where three of the four bombed trains originated

• a group called the Abu Hafs al-Masri Brigades has made a claim of responsibility on behalf of al-Qaeda, but it has been widely dismissed
  • Natuurlijk zijn de diverse handelsmethode's ook "uitwisselbaar", maar vooral de laatste twee redenen vind ik niet echt overtuigend, dat kan makkelijk nagedaan zijn.
      vrijdag 12 maart 2004 @ 22:53:20 #208
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_17678954
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 06:21 schreef MokroKees het volgende: er zijn verkiezingen in spanje.. neocon hoer Aznar wil graag aan het roer blijven.
    en wat lezen we vandaag op het NOS nieuws
    quote:
    De bloedige aanslagen in Madrid hebben twee dagen voor de verkiezingen in Spanje een politieke draai gekregen. De sociaal-democratische PSOE vreest dat de regerende rechtse Partido Popular (PP) electoraal voordeel heeft bij het zo nadrukkelijk aanwijzen van de ETA als schuldige voor de aanslagen.

De regering-Aznar heeft de harde aanpak van de Baskische terreurbeweging van de afgelopen jaren prominent opgevoerd in de verkiezingscampagne. Als blijkt dat de ETA inderdaad achter de aanslagen zit, zou dit het draagvlak voor het beleid van Aznar alleen maar vergroten.
    De puinhopen van rechts
    pi_17678978
    In Barend en van Dorp net een live verbinding met een journalist uit Spanje. Die journalist vertelde dat hij al meerdere SMS-jes van bronnen had ontvangen, waarin stond dat Aznar wist dat Al Qaeda het had gedaan, maar dat hij het stil zal houden tot na de verkiezingen, vanwege zijn harde anti ETA lijn. Veel Spanjaarden geloofden volgens diezelfde journalist dat ETA achter de aanslagen zat, dus het achterhouden van die informatie zou hem op zich zeer goed uitkomen. De vraag is natuurlijk of het slechts geruchten zijn, of dat het om uitgelekte informatie gaat.
    pi_17679058
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:54 schreef Disorder het volgende:

De vraag is natuurlijk of het slechts geruchten zijn, of dat het om uitgelekte informatie gaat.
    Kan natuurlijk ook voer van de tegenstanders van Aznar zijn....
    Hoewel Aznar zelf niet verkiesbaar is zal het voor zijn partij grote schade beteken als na de verkiezingen uitkomt dat ze dat hebben achtergehouden.
    pi_17679345
    Geen demonstratie in amsterdam?
    pi_17679365
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef calvobbes het volgende:
    I
  • the attacks were not suicide bombings, but were carried out using remote-controlled detonations - again similar to previous Eta operations
  • nu las ik vannochtend toch in een Israëlische krant dat er toch iemand zichzelf had opgeblazen - zij hadden het weer van een Spaanse radiozender.

[ Bericht 0% gewijzigd door Caesu op 12-03-2004 23:18:25 ]
    pi_17680448
    Volgens mij heeft ETA al eens simultane aanslagen gepleegd met autobommen en een toevallige koran en een bericht van een dubieus clubje vind ik nog geen echte aanwijzing voor Al-Qa'ida.
    pi_17683097
    quote:
    Norwegian defense ministry experts convinced Al-Qaida was involved in Thursday`s attacks in Madrid
    bron: Haaretz
      zaterdag 13 maart 2004 @ 07:44:09 #215
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683434
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 21:22 schreef Mutant01 het volgende:

Ja Syrie is immers een enorme steun van Al-Quaida

Marokko zat er gewoon achter, als wraakaktie voor het vernederen van het land toen ze die nep agentjes van Marokko door special forces in die helikopter lieten slepen.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 07:48:57 #216
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683444
    Het is mij TE toevallig dat Frankrijk het gehele spoor laat nakijken op bommen en een week later er bommen in in treinen in het buurland ontploffen.
    Misschien was dit een manier om de eis van geld in Frankrijk kracht bij te zetten? wisten de Fransen soms meer dan ze in de media melden?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 08:19:32 #217
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683488
    quote:
    The van also contained some documents in Arabic and an audiotape of readings from the Koran that one official said referred to the education of children.
    http://www.nytimes.com/20(...)nted=print&position=
      zaterdag 13 maart 2004 @ 08:48:25 #218
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_17683565
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 07:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

net zoveel steun als saddam dat was.. totaal niet dus ..

toch werd dat als reden aangevoerd voor de oorlog tegen Irak. snappie 'm ?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 08:56:53 #219
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683588
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 08:48 schreef MokroKees het volgende:

Die sage doelde meer op de vermeende WMD
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:01:05 #220
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_17683598
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 05:08 schreef Caesu het volgende:

[..]

bron: Haaretz
    dit vind ik er een in het kader van, laten we de gehele wereld bellen en de eerste die dit zegt quoten we
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:13:08 #221
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683650
    quote:
    European intelligence: Al Qaida sleepers planned attack

Western intelligence sources believe Al Qaida employed insurgents from North Africa for the train bombings in Spain that killed about 200 people.

The sources said Spanish and other European intelligence and security agencies believe that sleeper cells established by Al Qaida-aligned groups helped designate the targets and provide logistics and safe haven for operatives who detonated 10 backpack bombs aboard commuter trains in Madrid on Thursday. The cells were established by organizations that stem from Algeria and Morocco and employed local insurgency operatives, including Basque separatists.

"These attacks were the result of years of liasion and planning between North African groups aligned with Al Qaida and Basque separatists and other local terrorist operatives," a European intelligence source said. "Everybody knew a major attack was coming, but nobody expected it to be this lethal."

On Thursday, an Al Qaida cell, called "Abu Hafs Al Masri Brigades," asserted that the bombings in Madrid constituted an Islamic attack against U.S. allies in Europe, Middle East Newsline reported. The letter termed the strikes "Operation Death Trains."
    The North African groups believed to have been involved in the Madrid attacks include the Salafist Jihadiya in Morocco and the Salafist Brigade for Combat and Call in Algeria. Salafist Jihadiya was said to have been contracted by Al Qaida for the May 2003 suicide bombings in Casablanca in which 44 people were killed. Algeria's Salafist Brigade has been regarded as the chief subcontractor for Al Qaida in Europe and North Africa.

"We have succeeded in infiltrating the heart of crusader Europe and struck one of the bases of the crusader alliance," the letter, sent to the London-based Al Quds Al Arabi daily, said. "This is part of settling old accounts with Spain, the crusader, and America's ally in its war against Islam. Where is America, O [Spain's prime minister] Aznar? Who is going to protect you, Britain, Japan, Italy and other collaborators from us?"

The Abu Hafs group is named after a late Al Qaida commander. Abu Hafs is a pseudonym of Mohammed Atef, a relative by marriage to Osama Bin Laden and killed in a U.S missile strike in 2001.

"We bring good news to Muslims of the world that the expected 'Winds of Black Death' strike against America is now in its final stage," the letter said.

The Abu Hafs Brigades claimed responsibility for the November 2003 suicide bombings of two synagogues in Istanbul, Turkey and the August bombing of the United Nations headquarters in Baghdad. Abu Hafs also claimed responsibility for Monday's suicide bombing of a Masonic Lodge in Istanbul.

At first, the Spanish government attributed the explosions to ETA, a Basque separatist group. But on late Thursday Spanish Interior Minister Angel Acebes appeared to confirm the assessment of Western intelligence agencies that Al Qaida was involved in the blasts.

Acebes said a van found near the scene of the bombings contained seven detonators and an Arabic tape with verses from the Koran. "I have just given instructions to the security forces not to rule out any line of investigation," Acebes said.

Intelligence sources said most Western agencies regard Abu Hafs as a fictitious group used by Al Qaida in its psychological warfare campaign against the West. They said Abu Hafs has been used by Al Qaida in attacks coordinated with local insurgency cells.

Spain, which broke up an Islamic insurgency network linked to the Al Qaida strikes against the United States in 2001, has been a target of Osama Bin Laden since last year, apparently because of Madrid's participation in the U.S.-led military coalition in Iraq, the sources said. A Bin Laden message on Oct. 18, 2003 cited Spain as a target along with Australia, Britain, Italy, Japan and Poland.

U.S. intelligence analysts dismissed the prospect that ETA was behind the Madrid bombings. They said ETA appeared to lack the capability and motivation for such an attack, but added that an emerging young leadership was believed to be forming links with Islamic insurgency groups aligned with Al Qaida.

"Neither ETA nor Grapo [another Spanish insurgency group] maintains the degree of operational capability it once enjoyed," the State Department said in its annual report on terrorism released in 2004. "The overall level of terrorist activity is considerably less than in the past, and the trend appears to be downward."
    http://www.worldtribune.com/worldtribune/breaking_9.html
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:33:10 #222
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_17683752
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 08:56 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Die sage doelde meer op de vermeende WMD
    mja die waren nu volgens bush z'n pinokkio administratie toch verstopt in ... ehm... Syrië ?
    nou is dat effe toevallig zeg..
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:34:51 #223
    85299 HarigeKerel
    Ontvacht dus Tabee
    pi_17683764
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:33 schreef MokroKees het volgende:

mja die waren nu volgens bush z'n pinokkio administratie toch verstopt in ... ehm... Syrië ?
    nou is dat effe toevallig zeg..
    Wedden dat ze "opeens" in Libanon liggen als men klaar is met het innemen van Syrie?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:38:13 #224
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_17683778
    quote:
    Where is America, O [Spain's prime minister] Aznar? Who is going to protect you, Britain, Japan, Italy and other collaborators from us?"

Aha een mogelijk motief word hier geopenbaard ..
    het doel is dus amerikaanse soldaten op europees grondgebied om ons "te beschermen"

geheel volgens de These + Antithese = Synthese formule
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:39:40 #225
    55630 MokroKees
    Chaulerah Gek
    pi_17683788
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:34 schreef HarigeKerel het volgende:
    Wedden dat ze "opeens" in Libanon liggen als men klaar is met het innemen van Syrie?
    niet zo haastig .. ze liggen eerst nog in Iran..
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:41:40 #226
    20919 Kugari-Ken
    Scandal Beauty
    pi_17683797
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:38 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Aha een mogelijk motief word hier geopenbaard ..
    het doel is dus amerikaanse soldaten op europees grondgebied om ons "te beschermen"

geheel volgens de These + Antithese = Synthese formule
    Nee, je moet echt iets doen aan je leesvaardigheid.

Waar is Amerika, O Gaznar? Wie gaat je nu beschermen, Engeland, Japan, of de andere collaborateurs, tegen ons?

Met andere woorden, het doelwit was nog steeds het raken van zoveel mogelijk burgers, juist niet militairen, juist niet soldaten, maar burgers, zodat ze naderhand kunnen zeggen "niemand kan jullie tegen ons beschermen"
    There Is No Gravity.
    The Earth Sucks.
    --Brett Easton Ellis
    pi_17683860
    Het Spaanse radiostation Cadena Ser heeft een audiofragment uitgezonden van een vrouw, die naar een bekende belde. Ze kreeg alleen het antwoord apparaat te pakken en het volgende fragment laat horen dat ze in paniek vanaf het Atocha station opbelde dat er net een bom is geëxplodeerd. Dan gaan de twee andere bommen af:

Madrid aanslag (save as..)
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:57:20 #228
    44699 err
    pi_17683878
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef calvobbes het volgende:
    Iemand van de BBC heeft de diverse bewijzen naast elkaar gelegd en geanalyseerd over wie de dader zou kunnen zijn:

Bewijzen voor ETA<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
  • the material in the bombs was an explosive used in previous Eta attacks

• Eta has apparently tried to blow up trains travelling to Madrid before - a previous attack was foiled on Christmas Eve last year and two Eta suspects were arrested

• the bombings came three days before the Spanish general election - and over many years, Eta has chosen to stage attacks during election campaigns </div></blockquote> Daarnaast zegt een andere analyst:
    [..]

Bewijzen voor AQ<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">
  • the choosing of multiple targets in a simultaneous co-ordinated attack is a hallmark of the Islamic militant group

• al-Qaeda has threatened revenge on Spain for its government's backing of the US-led invasion and occupation of Iraq

• the scale of the devastation dwarfs anything that Eta has done in the past and is much more like an al-Qaeda operation

• Spanish police later found a stolen van containing an Islamic tape and seven detonators in the town of Alcala de Henares, where three of the four bombed trains originated

• a group called the Abu Hafs al-Masri Brigades has made a claim of responsibility on behalf of al-Qaeda, but it has been widely dismissed </div></blockquote> Natuurlijk zijn de diverse handelsmethode's ook "uitwisselbaar", maar vooral de laatste twee redenen vind ik niet echt overtuigend, dat kan makkelijk nagedaan zijn.
  • die "bewijzen" he..waarom zou AQ niet hetzelfde springstof als de ETA gebruiken? Wellicht is dat de springstof die op de zwarte markr in Spanje voor handen is, dus is het niet raar dat beiden dezelfde gebruiken.

En dit: the attacks were not suicide bombings, but were carried out using remote-controlled detonations - again similar to previous Eta operations

de bommen gingen af via mobiele telefoons - exact zoals de Bali aanslagen. Dat waren ook geen zelfmoordaanslagen (althans, er scheen 1 dader "per ongeluk" om het leven te zijn gekomen)

kortom; meer bewijzen tegen AQ dan ETA, imo..
      zaterdag 13 maart 2004 @ 09:57:59 #229
    51443 JaZekerZ
    ..prepare to flash
    pi_17683884
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:52 schreef Disorder het volgende:
    Het Spaanse radiostation Cadena Ser heeft een audiofragment uitgezonden van een vrouw, die naar een bekende belde. Ze kreeg alleen het antwoord apparaat te pakken en het volgende fragment laat horen dat ze in paniek vanaf het Atocha station opbelde dat er net een bom is geëxplodeerd. Dan gaan de twee andere bommen af:

omg! goed fragment!

Ik begrijp eigenlijk niet waarom er geen rekening met een derde terroristische organisatie wordt gehouden.
    pi_17683919
    Ik heb zojuist te horen gekregen dat er misschien iemand op de trein zat die in mijn MSN lijst stond... ze is ook niet meer online gekomen
    pi_17683930
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:52 schreef Disorder het volgende:

Meer informatie... heeft ze het overleefd?

Even dit... meerdere bommen achter elkaar is de handtekening van de moslim stirjders... in de paniek weten ze welke kant de mensen uit vluchten... en zullen er alles aan doen om deze menigte ook op te blazen.

Dit klinkt erg ziek maar ik heb teveel filmpjes op internet gezien waar er soms zelfs 3 explosies waren, zo werden hulpdiensten en omstanders ook nog opgeblazen
      zaterdag 13 maart 2004 @ 10:07:04 #232
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_17683946
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 08:48 schreef MokroKees het volgende:

[..]

Jij bent echt de kampioen slap lullen.
    Als het door de ETA gedaan is -> Bush en de Joden schuld
    Als het door AQ gedaan is -> Bush en de Joden de schuld
    Als het door iemand anders gedaan is -> Bush en de Joden schuld
    Je hebt een hele boekenkast vol met argumenten die je te pas en te onpas te voorschijn haalt om jou primitieve haat te voeden. Logische samenhang ontbreekt, behalve een of andere wazige these- antithese theorie die net zo geloofwaardig is als het wereldbeeld van Karl Marx, A.Hitler en Paulus de Boskabouter.
    Ga eens een goed boek lezen, zoals 'Clash of Civilizations' bijv., en kom erachter dat de botsing tussen Oost en West een fenomeen is wat al oud is, en nu tot een logische apotheose komt.
    Het in de schoenen schuiven van die botsing aan een klein groepje westerse politici en Joden, maakt je belachelijk en dom. Terwijl ik denk dat je dat misschien wel niet bent. Je hebt gewoon een wake up call nodig.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
    pi_17683953
    quote:
    Op vrijdag 12 maart 2004 22:19 schreef Kaalhei het volgende:
    Waar staat dat? De israelische regering heeft er echter wel belang bij.. het zou hen goed uitkomen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_17683960
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:05 schreef Vampier het volgende:

[..]

Meer informatie... heeft ze het overleefd?
    Volgens CNN, die het fragment ook heeft laten horen, is ze er levend uitgekomen.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 10:09:17 #235
    44699 err
    pi_17683965
    is er iets meer bekend over het type detonators die zijn aangetroffen in die bus? Het moet toch makkelijk zijn om vast te stellen of het de ontstekingmechanismes zijn die overeenkomen met de bommen? Bovendien hebben ze een niet ontplofte bom + mobiele telefoon. Daar moet je toch ook makkelijk eea aan af kunnen leiden? Zo ging die mobiel voortduren af. Waarvandaan werd er gebeld? werd er geprobeerd de bom alsnog af te laten gaan, of werd er voortdurend automatisch gebeld? Veel vragen die best wat duidelijkheid over de daders zouden kunnen verschaffen.
    Ik geloof best dat Aznar info achter houdt om zn ass te redden.
    pi_17683988
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 07:44 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Marokko zat er gewoon achter, als wraakaktie voor het vernederen van het land toen ze die nep agentjes van Marokko door special forces in die helikopter lieten slepen.
    Ja, beter jezelf mee laten slepen dan een oorlog ontketenen he vriend. Bovendien stonden ze op dat eilandje om drugssmokkelaars aan te houden, maar Spanje dacht gelijk aan een invasie.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_17684081
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 09:57 schreef err het volgende:

die "bewijzen" he..waarom zou AQ niet hetzelfde springstof als de ETA gebruiken? Wellicht is dat de springstof die op de zwarte markr in Spanje voor handen is, dus is het niet raar dat beiden dezelfde gebruiken.
    Ja zou kunnen.

Net zoals de ETA door AQ aanslagen op het idee is gekomen om op meerder lokaties tegelijk een bom af te laten gaan.... Zoals ik al zei, alles is uitwisselbaar, geen enkele organisatie heeft het alleenrecht op methodes.

Overigens noemen ze bij de AQ argumenten dat AQ spanje heeft gedreigd met aanslagen, maar bij de ETA is er natuurlijk een constante dreiging van de ETA....
      zaterdag 13 maart 2004 @ 10:29:04 #238
    70154 klez
    pi_17684124
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar staat dat? De israelische regering heeft er echter wel belang bij.. het zou hen goed uitkomen.
    Moslimfundamentalisten hebben er veel meer belang bij. Wraak en vergelding zijn de onderbuikgevoelens die simpele zielen regeren (daar schaar ik fundamentalisten onder, moslim of niet). De fascistische Arabische regeringen zijn er met hun propagandamachines weer uitstekend in geslaagd de bevolking te doen denken dat de bevrijding van Irak en Afghanistan een oorlog tegen de Islam was, en types zoals jij doen vrolijk aan die propaganda mee. Dat maakt de problemen alleen maar groter. Je kunt een 'trotse moslim' zijn, en tegelijkertijd erkennen dat de Taliban en Saddam een probleem waren wat niet door de bevolking van die landen opgelost kon worden, laat staan door de fascistische buurlanden.
    Anyway, door deze propaganda denken veel moslims dat Aznar dus een oorlog tegen hen heeft gevoerd. Logisch dat de primitievelingen onder hen dus denken dat Spanje 'gestraft' moet worden.
    Dat jij verwoedde pogingen doet om Israel weer van alles in de schoenen te schuiven is verre van objectief en geloofwaardig. Moet je niet doen, ik denk dat je intelligent bent, en met dit soort simplisme komen we geen stap verder. De enige hoop voor de wereld is dat we de dialoog weer op gang krijgen.
    pi_17684249
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:29 schreef klez het volgende:
    Moslimfundamentalisten hebben er veel meer belang bij. Wraak en vergelding zijn de onderbuikgevoelens die simpele zielen regeren (daar schaar ik fundamentalisten onder, moslim of niet). De fascistische Arabische regeringen zijn er met hun propagandamachines weer uitstekend in geslaagd de bevolking te doen denken dat de bevrijding van Irak en Afghanistan een oorlog tegen de Islam was, en types zoals jij doen vrolijk aan die propaganda mee. Dat maakt de problemen alleen maar groter. Je kunt een 'trotse moslim' zijn, en tegelijkertijd erkennen dat de Taliban en Saddam een probleem waren wat niet door de bevolking van die landen opgelost kon worden, laat staan door de fascistische buurlanden.
    Anyway, door deze propaganda denken veel moslims dat Aznar dus een oorlog tegen hen heeft gevoerd. Logisch dat de primitievelingen onder hen dus denken dat Spanje 'gestraft' moet worden.
    Dat jij verwoedde pogingen doet om Israel weer van alles in de schoenen te schuiven is verre van objectief en geloofwaardig. Moet je niet doen, ik denk dat je intelligent bent, en met dit soort simplisme komen we geen stap verder. De enige hoop voor de wereld is dat we de dialoog weer op gang krijgen.
    Ik doe geen verwoedde pogingen, ik denk rationeel na. In tegenstelling tot jouw "generalisaties" over arabische regeringen, dat zijn pas verwoedde pogingen om arabieren als "het kwaad" neer te zetten. 11 september was naar aanleiding van het Israel Palestina conflict gebeurd. Ik zal niet zeggen wie de schuldige van DAT conflict is, Engeland misschien? Al-Quada heeft niet "zomaar" aanhang gekregen, er heerst onvrede over de buitenlandse politiek van een aantal landen. Nu kan je dat gaan negeren, zoals Amerika dat deed. Of het iets oplost, dat weet ik niet. Saddam werd uitgekotst door de Arabische landen eromheen, echter ze weigerden een oorlog te voeren tegen hem omdat Iraq volgens de arabische bevolking het enige land was die Israel onder de duim kon houden. Het wordt gezien als een oorlog tegen "de Islam" omdat er de laatste periode alleen maar onschuldige moslims zijn gedood in de oorlogen, maar ook noemen ze het een oorlog tegen de Islam om meer sympathie te krijgen van de moslimbevolking, om meer strijders te creeren. Als de buitenlandse politiek niet veranderd ten opzichte van een aantal Islamitische landen, dan kan je nog heel wat aanslagen verwachten.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_17684380
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik doe geen verwoedde pogingen, ik denk rationeel na. In tegenstelling tot jouw "generalisaties" over arabische regeringen, dat zijn pas verwoedde pogingen om arabieren als "het kwaad" neer te zetten. 11 september was naar aanleiding van het Israel Palestina conflict gebeurd. Ik zal niet zeggen wie de schuldige van DAT conflict is, Engeland misschien? Al-Quada heeft niet "zomaar" aanhang gekregen, er heerst onvrede over de buitenlandse politiek van een aantal landen. Nu kan je dat gaan negeren, zoals Amerika dat deed. Of het iets oplost, dat weet ik niet. Saddam werd uitgekotst door de Arabische landen eromheen, echter ze weigerden een oorlog te voeren tegen hem omdat Iraq volgens de arabische bevolking het enige land was die Israel onder de duim kon houden. Het wordt gezien als een oorlog tegen "de Islam" omdat er de laatste periode alleen maar onschuldige moslims zijn gedood in de oorlogen, maar ook noemen ze het een oorlog tegen de Islam om meer sympathie te krijgen van de moslimbevolking, om meer strijders te creeren. Als de buitenlandse politiek niet veranderd ten opzichte van een aantal Islamitische landen, dan kan je nog heel wat aanslagen verwachten.
    Leuk he het slachtoffer spelen van het westen?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 10:57:01 #241
    70154 klez
    pi_17684412
    quote:
    Ik doe geen verwoedde pogingen, ik denk rationeel na. In tegenstelling tot jouw "generalisaties" over arabische regeringen, dat zijn pas verwoedde pogingen om arabieren als "het kwaad" neer te zetten
    Nee hoor, totaal niet. Ik heb het niet over de bevolking, ik heb het over niet-democratische regeringen die hun eigen spelletje spelen (Iran, Syrie, Saoedi Arabie, enz.) Wat een volk bind is een vijandsbeeld, en daar zijn die regeringen heel goed in, een vijandsbeeld creeeren.
    In mijn ogen niet terecht, er is geen haar op mijn hoofd die gelooft dat de Bush administration of Israel een oorlog met de Islam wil. Er zijn heel veel fouten gemaakt in het verleden in het Midden-Oosten, door iedereen. De VS, de Arabieren, Israel en de Palestijnen. Ik denk dat er een serieuze intentie is bij alle partijen om tot een oplossing te komen, en dat hoe vreemd dat ook klinkt, de Amerikaanse ingreep in Irak daar een belangrijke rol bij heeft gespeeld (Saoudi-Arabie dimt in, Libie ook enz.).
    Het grootste struikelblok hierbij is terorrisme. Dus moet iedereen zich hiertegen teweer stellen.
    De verwijzing naar Israel is belachelijk, omdat Israel niets liever dan vrede wil, en MOET willen. Ze zijn veruit in de minderheid in een hen vijandig gezinde omgeving. Zij zullen altijd verliezen bij een 'clash of civilizations'.
    pi_17684568
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Saddam werd uitgekotst door de Arabische landen eromheen, echter ze weigerden een oorlog te voeren tegen hem omdat Iraq volgens de arabische bevolking het enige land was die Israel onder de duim kon houden.
    Is men daar echt zo dom ? Wat heeft Irak in hemelsnaam gedaan om "Israel onder de duim" te houden ?

Die tankdivisie die ze in 1973 stuurden is afgedroogd door de IDF en dat handjevol Scuds heeft ook alleen maar wat zand tijdelijk verplaatst.

En al was het inderdaad zo dat Sharon sidderde voor de machtige Irakese legioenen, wat is er eigenlijk daar veranderd sinds Saddam zijn hol indook ? De al zo vaak voorspelde massale uitroeïing/verdrijving van de Palestijnen laat nog steeds op zich wachten.
    pi_17684574
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:23 schreef calvobbes het volgende:
    Net zoals de ETA door AQ aanslagen op het idee is gekomen om op meerder lokaties tegelijk een bom af te laten gaan.... Zoals ik al zei, alles is uitwisselbaar, geen enkele organisatie heeft het alleenrecht op methodes.
    Inderdaad. Al-Qa'ida is hot. Zo had dat jochie in Florida toch ook uit naam van Bin Laden zijn vliegtuig in dat gebouw gevlogen?

Als men ziet dat die simultane mass-casualties bomaanslagen indruk maken, is het niet zo verwonderlijk dit te copy-catten.
    pi_17684587
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:09 schreef err het volgende:
    is er iets meer bekend over het type detonators die zijn aangetroffen in die bus?
    Gisteren zeiden ze dat het in ieder geval ontstekers van Spaanse makelijk waren.
    pi_17684620
    na de verkiezingen op zondag maken ze wel meer bekend.
    ze willen blijkbaar niet het volk de stuipen op het lijf jagen met wat ze nu weten.

spaanse inlichtingendiensten hebben echt wel infiltranten in de eta. ze weten echt wel wie er achter zit.
    pi_17684637
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:16 schreef Caesu het volgende:
    na de verkiezingen op zondag maken ze wel meer bekend.
    ze willen blijkbaar niet het volk de stuipen op het lijf jagen met wat ze nu weten.

spaanse inlichtingendiensten hebben echt wel infiltranten in de eta. ze weten echt wel wie er achter zit.
    Ik zou het wel van een ongehoorde schandaligheid getuigen als de regering voor electorale redenen achter zou houden dat het Al-Qa'ida is geweest.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 11:21:07 #247
    70154 klez
    pi_17684680
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zou het wel van een ongehoorde schandaligheid getuigen als de regering voor electorale redenen achter zou houden dat het Al-Qa'ida is geweest.
    Waar. Maar het probleem is dat je nooit met zekerheid vast kunt stellen of dat de reden is. Men kan altijd zeggen dat men zekerheid wilde alvorens een uitspraak te doen.
    De kans lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het de ETA is, omdat die weten dat ze hier alle sympathie mee verliezen. Een argument dat Al Qaida worst zal wezen.
    pi_17684710
    zodra er bommen af gaan in milaan of kopenhagen weten we ook zeker van madrid dat het al-qaida was
    pi_17684730
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:21 schreef klez het volgende:
    De kans lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat het de ETA is, omdat die weten dat ze hier alle sympathie mee verliezen. Een argument dat Al Qaida worst zal wezen.
    Ik vind alles vooralsnog op ETA wijzen en een geradicaliseerde ETA of afsplitsing daarvan zal waarschijnlijk niet meer denken om eventuele sympathie, die ze toch al niet meer hadden. Het kan zijn dat deze daders een apocalyptische polarisatie voorstaan, zoals Al-Qa'ida.
    pi_17684733
    De VN zegt dat het de ETA is:
    quote:
    Unanimously adopting resolution 1530 (2004), the Security Council expressed its reinforced determination to combat all forms of terrorism, and condemned today’s attacks in Madrid “perpetrated by the terrorist group ETA”. At least 190 commuters were killed and more than a thousand more wounded after simultaneous bombings targeted rush-hour trains in the Spanish capital.
    Dus dat moet het wel zijn. De VN is tenslotte onfeilbaar en goudeerlijk, in tegenstelling tot de regering van Spanje.
    pi_17684745
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:25 schreef CeeJee het volgende:
    De VN zegt dat het de ETA is:
    [..]

Dus dat moet het wel zijn. De VN is tenslotte onfeilbaar en goudeerlijk, in tegenstelling tot de regering van Spanje.
    Ik vind het maar vreemd. Hoe kunnen ze dat nu zo zeker weten?
    pi_17684758
    ETA heeft sowiso geen achterban meer dus er valt niet zo veel te verliezen.
    pi_17684841
    ook een beetje inflatie van terreur.

door die al die qaida-aanslagen zijn die aanslagen van de eta een beetje ondergesneeuwd.
    nu dachten ze misschien: wij ook maar eens mega-aanslag met tegelijkertijd ontploffende bommen. het moet altijd heftiger om indruk te maken dat is al eeuwen zo.
    van pijl&boog tot atoombom..

als de terreur nu niet wordt uitgeroeid zullen ze ooit ook zo'n bom in handen krijgen
    pi_17684842
    quote:
    Mr. Acebes said the bomb, hidden in a gym bag, was made of a Spanish-made blasting explosive known as Goma 2-E that ETA has often used in the past. The bombers also used shrapnel to increase the impact of the bomb and a cellphone as a trigger, he said.

Privately, however, another Spanish antiterrorism official said Goma 2, a gelatinous, nitroglycerin-based explosive that is typically used in mining, has been linked to ETA only rarely since the Spanish authorities began to tightly guard supplies of it in the 1980's.

After those controls were imposed, ETA began to depend mainly on explosives stolen abroad, particularly in France and Germany, including a huge cache of a dynamite-like explosive known as titadine, the official said.

[...]

American officials also noted that there had been no increase in the "chatter" in monitored terrorist communications that they often pick up before attacks by Al Qaeda.

Mr. Acebes said there was ample evidence that ETA had in fact been trying to carry out a major attack, citing three foiled plots that bore similarities to the Madrid bombings.

Last December, the Spanish authorities intercepted two accused Basque militants who they said were headed to the capital with nearly 100 pounds of explosives that they planned to detonate on Christmas Eve at a train station in the northern part of the city. On Feb. 29, the police said they had arrested two other Basque suspects driving to Madrid with 1,000 pounds of explosives hidden in a truck

And last month, the European police organization Europol warned of "large-scale operations" by ETA aimed at "creating considerable public shock and international coverage," according to an excerpt of the report cited by Agence France-Presse.
    http://www.nytimes.com/20(...)nted=print&position=
      zaterdag 13 maart 2004 @ 11:45:18 #256
    44699 err
    pi_17684996
    vraag blijft dan waarom ETA zo stellig blijft ontkennen, waarom er een busje met koran verzen en detonators zijn gevonden (afleidingsmanoeuvre?) en waaroM AQ de aanslag opeist
    pi_17685058
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:45 schreef err het volgende:
    vraag blijft dan waarom ETA zo stellig blijft ontkennen
    Misschien is het een splintergroepering of zijn ze geschrokken van het effect.
    quote:
    waarom er een busje met koran verzen en detonators zijn gevonden (afleidingsmanoeuvre?)
    Ja, ook ik kan Koranverzen kopen, het is heel goed mogelijk dat dit een afleiding is voor maximale paniek. Al-Qa'ida is hot.
    quote:
    en waaroM AQ de aanslag opeist
    Al-Qa'ida eist nooit aanslagen op, maar deze organisatie doet dat wel eens. Ze zijn echter niet te serieus te nemen, daar ze tientallen incidenten opeisen, waaronder zelfs de stroomuitval in noord-oost Amerika.
    pi_17685072
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:45 schreef err het volgende:
    vraag blijft dan waarom ETA zo stellig blijft ontkennen, waarom er een busje met koran verzen en detonators zijn gevonden (afleidingsmanoeuvre?) en waaroM AQ de aanslag opeist
    Als je een aanslag pleegt die in andermans schoenen wil schuiven dan plant je zo'n busje en ga je natuurlijk ontkennen anders heeft dat busje toch weinig zin.

En die groepering 1 mans fractie die alles opeist is allang niet meer betrouwbaar want die eisen letterlijk alles op . Met dodelijke ruftwinden tot zwarte baksteen.
    pi_17685178
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 10:53 schreef Vampier het volgende:

[..]

Leuk he het slachtoffer spelen van het westen?
    Leuk he domme reply's zetten op een heel verhaal dat je waarschijnlijk niet gelezen hebt. Gelukkig zijn er nog intelligente mensen als Klez.
    Allah Al Watan Al Malik
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:02:00 #260
    44699 err
    pi_17685205
    CNN meldt nu weer dat de spullen uit de bus matchen met de explosieven die zijn gebruikt..t wordt wel erg verwarrend nu
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:08:13 #261
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_17685303
    bij de lijst van de overleden zat 1 osama el nogiets......................
      Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 12:11:00 #262
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_17685346
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 11:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als je een aanslag pleegt die in andermans schoenen wil schuiven dan plant je zo'n busje en ga je natuurlijk ontkennen anders heeft dat busje toch weinig zin.

En die groepering 1 mans fractie die alles opeist is allang niet meer betrouwbaar want die eisen letterlijk alles op . Met dodelijke ruftwinden tot zwarte baksteen.
    een terroristist die zijn aanslag in andermans schoenen wil schuiven???

wat is dan het nut van alles geweest?
    pi_17685410
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:
    Paniek, terreur. Al-Qa'ida heeft ook zo'n apocalyptische visie.

Als zo'n splintergroepering paniek wil veroorzaken, probeert men het met Al-Qa'ida te linken.
      Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 12:18:49 #264
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_17685463
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Paniek, terreur. Al-Qa'ida heeft ook zo'n apocalyptische visie.

Als zo'n splintergroepering paniek wil veroorzaken, probeert men het met Al-Qa'ida te linken.
    ja maar het vrije baskenland komt er geen stap mee dichterbij aangezien iedereen denkt 'ETA??? wie waren dat ook weer?????' en daar was het die gasten nu juist om te doen.
    pi_17685490
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:18 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar het vrije baskenland komt er geen stap mee dichterbij aangezien iedereen denkt 'ETA??? wie waren dat ook weer?????' en daar was het die gasten nu juist om te doen.
    ETA is de laatste jaren erg in het nauw gedrukt en radicale leden kunnen zo gefrustreerd zijn dat het doel er niet meer toe doet. Als ze het rationeel hadden bekeken, hadden ze twintig jaar geleden al gezien dat het niets zou uithalen, maar terroristen zijn over het algemeen niet zo rationeel.
    pi_17685494
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

een terroristist die zijn aanslag in andermans schoenen wil schuiven???

Je bereikt wat je wil bereiken.
    1 dat is paniek zaaien.
    2 aandacht verplaatsen omdat je zelf zwaar onder druk bent komen te staan de afgelopen maanden.

Op het moment dat je dat bereikt kan je weer werken aan je doelen en dient zo'n aanslag je doel omdat het je weer meer lucht geeft voor je eigen campagne.
    pi_17685501
    quote:

Ze zijn als tig jaar zo oorlog aan het voeren. En het vrije baskenland komt ook niks dichterbij. Misschien dat sommige radicale ETA leden dat nu hebben ingezien en zo wraak willen nemen.
    pi_17685507
    quote:

[..]

Baskenland heeft allang geen zin meer in de ETA. ETA staat alleen zonder Baskische aanhang zoals vroeger.
    pi_17685509
    quote:

[..]

die gasten hebben echt geen doel voor ogen.

hoe ga je dat nou bereiken als je 200 mensen opblaast?
    verrassing - hier heb je je eigen staat met de ETA als regering.
    pi_17685587
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:08 schreef amaranta het volgende:
    bij de lijst van de overleden zat 1 osama el nogiets......................
    Ja das een dooie Marokkaan, staat ook op teletekst.
    Allah Al Watan Al Malik
      Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 12:29:13 #271
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_17685618
    nutteloos argument (van jullie allemaal) de ETA werkt nu eenmaal met bomaanslagen en het doel is een vrij Baskenland dat is een vaststaand feit.

dat het weinig nut heeft ben ik het mee eens maar die gasten klaarblijkelijk niet.

ze willen niet slechts terreur zaaien, dat is het lompste wat ik ooit gehoord heb ze willen dmv die terreur een politiek doel bereiken. Dan is het dus onlogisch om je aanslag in een ander zijn schoenen te schuiven want je verspilt je materiaal en je einddoel komt er niet mee dichterbij (dat van de ander wel).
    pi_17685696
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:29 schreef sp3c het volgende:
    nutteloos argument (van jullie allemaal) de ETA werkt nu eenmaal met bomaanslagen en het doel is een vrij Baskenland dat is een vaststaand feit.

dat het weinig nut heeft ben ik het mee eens maar die gasten klaarblijkelijk niet.

ze willen niet slechts terreur zaaien, dat is het lompste wat ik ooit gehoord heb ze willen dmv die terreur een politiek doel bereiken. Dan is het dus onlogisch om je aanslag in een ander zijn schoenen te schuiven want je verspilt je materiaal en je einddoel komt er niet mee dichterbij (dat van de ander wel).
    Beetje kort door de bocht. Denk aan een schijnbeweging op een voetbalveld je beweegt naar rechts en wil je tegenstander laten denken dat je die kant op gaat en je trekt links naar binnen waar de ruimte ligt. Je eind voordeel is dat je meer ruimte hebt om je doel te bereiken.

De aandacht op dit moment te erg gefocused op de ETA en de koppen rollen aan 1 stuk door bij de ETA dan wil je ruimte creeren voor jezelf en dat doe je door de Politie of de jagers te laten denken dat er nog een beweging actief is en dat de concentratie zo van je af gaat zodat je weer met je werk verder kan gaan.
      Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 12:39:14 #273
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_17685741
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:35 schreef Chadi het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht. Denk aan een schijnbeweging op een voetbalveld je beweegt naar rechts en wil je tegenstander laten denken dat je die kant op gaat en je trekt links naar binnen waar de ruimte ligt. Je eind voordeel is dat je meer ruimte hebt om je doel te bereiken.
    ik snap er geen bal van
    quote:
    De aandacht op dit moment te erg gefocused op de ETA en de koppen rollen aan 1 stuk door bij de ETA dan wil je ruimte creeren voor jezelf en dat doe je door de Politie of de jagers te laten denken dat er nog een beweging actief is en dat de concentratie zo van je af gaat zodat je weer met je werk verder kan gaan.
    aaaaaaaaaaaaah dus om de aandacht van hun eigen terrorisme af te leiden plegen ze de grootste terroristische aanslag in de geschiedenis van Spanje (europa?) en schuiven ze het iemand anders in de schoenen, logisch idd ... ik durf wel te beweren dat de ETA hier nadelige gevolgen van gaat merken zelfs al is het gepleegd door Chileense guerilla's voor gelijkheid van homo's.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:39:41 #274
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_17685748
    Ik las vandaag een interessant artikel over internationaal terrorisme en de verbanden tussen allerlei terroristische organisaties. De IRA, ETA, FARC en Al Quaida werken blijkbaar allemaal samen op bepaalde gebieden omdat ieder hun eigen regionale expertise heeft waar de ander gebruik van kan maken. Geld witwassen, explosieven, safe houses en allerhande informatie worden uitgewisseld. Goede kans dus dat daarom er geen eenduidige verantwoordelijke aangewezen kan worden bij deze aanslag en de aanwijzingen in verschillende richtingen wijzen.

Sowieso, als het Al Quaida was, is de ETA hoogstwaarschijnlijk dus ook medeverantwoordelijk en andersom precies zo.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:43:27 #275
    Nothing as it seems
    pi_17685797
    Lijkt erop dat de PP koste wat het kost de schuld wilt geven aan de ETA. (er is totaal geen bewijs nl) Dit is gunstig voor hen want dan wordt de regerende partij vrijwel zeker herkozen.

En wanneer de PP is herkozen kan de schuld aan al quada worden gegeven want dat rechtvaardigd de oorlog tegen 'terrorisme'. Als dit direct uitkomt krijgt de PP waarschijnlijk de schuld van de aanslag omdat aznar de oorlog in Irak steunde terwijl 87% van de bevolking tegen was.

En als al quada uiteindelijk de schuld krijgt dan hebben we wel een bruin vermoeden wie er achter zit...

edit:
    haha, hier komt de aap al uit de mauw.
    quote:
    'Ambassadeurs kregen opdracht ETA te beschuldigen'

Uitgegeven: 13 maart 2004 12:20
    Laatst gewijzigd: 13 maart 2004 12:33

MADRID - Binnen enkele uren na de bloedige moordaanslagen van donderdag in Madrid, beval de Spaanse regering tegen haar ambassadeurs dat zij de Baskische afscheidingsbeweging ETA hiervan de schuld moesten geven. Dat heeft de Spaanse krant El Pais bericht in haar editie van zaterdag.

"U moet elke gelegenheid aangrijpen om te bevestigen dat ETA verantwoordelijk is voor deze brute aanslagen, om zo elke twijfel te verdrijven die bepaalde belanghebbende partijen mogelijk willen verspreiden", zo zou de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Ana Palacio in een interne memo hebben geschreven, die ze donderdag namiddag verstuurde, aldus de krant.

Ze verwees hierbij naar een verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken en naar andere informatie die tot dusver niet bekend is gemaakt.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
    Bezoek ook het algemeen katern: NU.nl/algemeen
    NU.nl homepage
    (c) ANP
    ben eerder benieuwd wie de opdracht gaf om de al-quada de schuld te geven.

[ Bericht 53% gewijzigd door ToshitsuguTakamatsu op 13-03-2004 12:48:36 ]
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:46:47 #276
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_17685839
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:43 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
    er is totaal geen bewijs nl
    Er is wel bewijs, alleen niet sluitend.
    pi_17685842
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:43 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
    Lijkt erop dat de PP koste wat het kost de schuld wilt geven aan de ETA. (er is totaal geen bewijs nl) Dit is gunstig voor hen want dan wordt de regerende partij vrijwel zeker herkozen.
    Nou, ja, behalve dan dat het bekende explosieven zijn, dat het drie dagen voor de verkiezingen is, dat ETA het al een keer eerder geprobeerd heeft, dat er onlangs een busje met 500kg aan explosieven is gevonden en dat EuroPol onlangs nog waarschuwde voor een immense en schokkende aanslag door ETA.
    quote:
    En als al quada uiteindelijk de schuld krijgt dan hebben we wel een bruin vermoeden wie er achter zit...
    De... Zionisten?
      Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 12:48:01 #278
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_17685860
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou, ja, behalve dan dat het bekende explosieven zijn, dat het drie dagen voor de verkiezingen is, dat ETA het al een keer eerder geprobeerd heeft, dat er onlangs een busje met 500kg aan explosieven is gevonden en dat EuroPol onlangs nog waarschuwde voor een immense en schokkende aanslag door ETA.
    [..]

De... Zionisten?
    nee Balkenende natuurlijk ... wat denk jij

en zijn zwartmetselaars
    pi_17685864
    De regering heeft ogedracht gegeven aan de amabassadeurs om van meet af aan de ETA als schuldig aan te wijzen, zo staat in El Pais..

dan ga je toch denken dat het met die "bewijzen" dat het de ETA wel moet zijn, wel meevalt anders had je dat soort rare acties niet nodig.
    quote:
    'Ambassadeurs kregen opdracht ETA te beschuldigen'

Uitgegeven: 13 maart 2004 12:20
    Laatst gewijzigd: 13 maart 2004 12:33

MADRID - Binnen enkele uren na de bloedige moordaanslagen van donderdag in Madrid, beval de Spaanse regering tegen haar ambassadeurs dat zij de Baskische afscheidingsbeweging ETA hiervan de schuld moesten geven. Dat heeft de Spaanse krant El Pais bericht in haar editie van zaterdag.

"U moet elke gelegenheid aangrijpen om te bevestigen dat ETA verantwoordelijk is voor deze brute aanslagen, om zo elke twijfel te verdrijven die bepaalde belanghebbende partijen mogelijk willen verspreiden", zo zou de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Ana Palacio in een interne memo hebben geschreven, die ze donderdag namiddag verstuurde, aldus de krant.

Ze verwees hierbij naar een verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken en naar andere informatie die tot dusver niet bekend is gemaakt.

Bovendien, wat heeft zo'n aanslag voor een zin als je achterban het al heeft laten afweten o.a. vanwege het geweld dat er steeds weer gebruikt werd?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:50:30 #280
    Nothing as it seems
    pi_17685904
    quote:
    De... Zionisten?
    nuh, tenminste niet in mijn ogen.
    quote:
    je zou het haast nog gaan geloven heh...
    pi_17685928
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:48 schreef milagro het volgende:
    De regering heeft ogedracht gegeven aan de amabassadeurs om van meet af aan de ETA als schuldig aan te wijzen, zo staat in El Pais..

dan ga je toch denken dat het met die "bewijzen" dat het de ETA wel moet zijn wel meevalt anders had je dat soort rare acties niet nodig.
    Misschien willen ze wel een duidelijk standpunt van Spanje hebben en geen ambassadeurs die dit of dat voorstellen. Dat is niet onbegrijpelijk, als zelfs onze minister als raaskalt over "een soort Derde Wereldoorlog".
    quote:
    Bovendien, wat heeft zo'n aanslag voor een zin als het je achterban het al heeft laten afweten o.a. vanwege het geweld dat er steeds weer gebruikt werd?
    Wanhoop van radicale terroristen.
    pi_17685944
    Dat aanhouden vh busje met explosieven , wanneer is dta nieuws eigenlijk naar buiten gekomen?

Voor de aanslag of na de aanslag?
      zaterdag 13 maart 2004 @ 12:52:53 #283
    88525 Kartoffel
    de verlosser
    pi_17685954
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:39 schreef Lithion het volgende:
    Sowieso, als het Al Quaida was, is de ETA hoogstwaarschijnlijk dus ook medeverantwoordelijk en andersom precies zo.
    Ach God, dus de ETA was medeverantwoordelijk voor het instorten van the Twin Towers
    pi_17685981
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:52 schreef milagro het volgende:
    Dat aanhouden vh busje met explosieven , wanneer is dta nieuws eigenlijk naar buiten gekomen?

Voor de aanslag of na de aanslag?
    Voor de aanslag.
    pi_17686002
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

Voor de aanslag.
    wanneer precies? is daar nog iets van terug te vinden in de kranten?
    pi_17686003
    Ik vind het een beetje gemakkelijk om te stellen dat als het Al-Qa'ida is dat ETA er ook weet van heeft gehad omdat het "hun gebied" is. Ik neem aan dat ze ook niet de rechts-extremisten in Amerika hebben gewaarschuwd.
    pi_17686016
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:55 schreef milagro het volgende:

[..]

wanneer precies? is daar nog iets van terug te vinden in de kranten?
    Even snel gegoogled op "site:news.bbc.co.uk ETA 500" et voila:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3520071.stm
    pi_17686039
    Let vooral ook op de onderstaande zinnen.
    quote:
    In July last year, Eta carried out a number of bombings around Spain, including a twin bomb attack in Alicante and Benidorm which injured 13 people, two seriously, including several foreigners.

At Christmas, Spanish authorities foiled a plot to blow up trains at a Madrid rail station.
    Er is dus al eens sprake geweest van twin bomb attacks en een plan om treinen op te blazen.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 13:00:06 #289
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_17686085
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:52 schreef Kartoffel het volgende:
    Ach God, dus de ETA was medeverantwoordelijk voor het instorten van the Twin Towers
    Ja, goede kans dat zij mee hebben geholpen bij het witwassen van bepaalde gelden, of dat ze bepaalde terroristen van onderdak hebben voorzien.
    pi_17686144
    Ik geloof niet in wanhoop van radicale terroristen.
    Ik geloof ook niet dat de ETA het resultaat niet had overzien.
    We hebben hier niet met amateurs van doen.

Al Qaeda staat meer bekend om het niet direct opeisen van aanslagen.
    Dat hebben ze netde Twin Towers ook niet gedaan tenslotte.

Wat betreft de explosieven die gebruikt zijn, ik heb gehoord op BBC World gister dat die ook kenmerkend zijn voor AQ, de ontstekingen, terwijl een andere bron juist het omchrijft als typisch ETA.

Ik hoop dat het de ETA is, alleen ik zie echt niet dat een verzwakte organisatie met zo weinig aanhang nog, een aanslag zou plegen om het dan niet op te eisen.
    En ontwrichten puur om het ontwrichten is niet wat de ETA voor ogen had, m.i.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 13:03:08 #291
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_17686149
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:55 schreef Monidique het volgende:
    Ik vind het een beetje gemakkelijk om te stellen dat als het Al-Qa'ida is dat ETA er ook weet van heeft gehad omdat het "hun gebied" is. Ik neem aan dat ze ook niet de rechts-extremisten in Amerika hebben gewaarschuwd.
    Ik zeg ook niet dat dat automatisch het geval is, maar de kans is zeker wel aanwezig. In het desbetreffende artikel worden verschillende voorbeelden aangehaald van betrokkenheid van verschillende terroristen-organisaties die met elkaar samenwerkten. De IRA had zelfs op een gegeven moment een 'ambassadeur' in Colombia zitten; de explosieven die in 2001 (meen ik) gevonden werden in een vrachtwagen tijdens een wapenstilstand waren dan ook uit dat land afkomstig.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 13:03:33 #292
    Nothing as it seems
    pi_17686154
    ipv de schuldige aan te wijzigen is het misschien verstandiger voor ons om onze EU constitutie de komende jaren goed in de gaten houden. Doen we ook nog onze plicht als burgers in deze vrije EU.

Voor je het weet zitten we hier in de EU dalijk ook met een wet die 'any crime which endangers human life' als terrorisme beschouwt. Rijd je dan te hard door de straat ben je meteen je rechten als staatsburger kwijt als men dat wilt.

Want als dit soort aanslagen nog vaker gebeuren mag je blij zijn als je nog zonder camera op de plee kan gaan poepen.
    pi_17686192
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Even snel gegoogled op "site:news.bbc.co.uk ETA 500" et voila:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/3520071.stm
    Je zou dan ook kunnen stellen dat dat bericht gebruikt is door een organisatie als AQ om een aanslag exact zo te regelen opdat iedereen die link zou leggen later.

Het hardnekkig ontkennen van de ETA nu is vreemd, juist omdat ze niets meer te verliezen hadden.
    pi_17686238
    500kg is enorm veel met 6kg blaas je al een bus op in Israël.
    geen kleine jongens die lui dus. ze proberen wat op te vallen naast (grote) broer al-qaida.
    pi_17686244
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 13:03 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat dat automatisch het geval is, maar de kans is zeker wel aanwezig. In het desbetreffende artikel worden verschillende voorbeelden aangehaald van betrokkenheid van verschillende terroristen-organisaties die met elkaar samenwerkten. De IRA had zelfs op een gegeven moment een 'ambassadeur' in Colombia zitten; de explosieven die in 2001 (meen ik) gevonden werden in een vrachtwagen tijdens een wapenstilstand waren dan ook uit dat land afkomstig.
    Ja, terroristen werken samen als het beiden goed uitkomt. Vandaag staat er ook een stukje over in de Volkskrant. Een hotspot tegenwoordig is de omgeving van Paraguay.
    pi_17686449
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 12:48 schreef milagro het volgende:

Bovendien, wat heeft zo'n aanslag voor een zin als je achterban het al heeft laten afweten o.a. vanwege het geweld dat er steeds weer gebruikt werd?
    De ETA reed 2 weken terug nog rond met een busje en 500 kilo explosieven....

Welk nut zou een aanslag daarmee nog hebben?
    pi_17686491
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 13:05 schreef milagro het volgende:

Je zou dan ook kunnen stellen dat dat bericht gebruikt is door een organisatie als AQ om een aanslag exact zo te regelen opdat iedereen die link zou leggen later.
    Ja zo kun je bezig blijven en het nooit zeker weten.....
    quote:
    Het hardnekkig ontkennen van de ETA nu is vreemd, juist omdat ze niets meer te verliezen hadden.
    Splinterbeweging? Radicaal groepje dat zich heeft afgescheiden? Onrust binnen de top van de ETA.

Kan vanalles zijn....
    pi_17687108
    Ik hoop dat Osama erachter zit en niet de Eta.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_17687382
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 13:23 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Ja zo kun je bezig blijven en het nooit zeker weten.....
    [..]

Splinterbeweging? Radicaal groepje dat zich heeft afgescheiden? Onrust binnen de top van de ETA.

Kan vanalles zijn....
    Dat bedoel ik, alles kan wijzen op alles.
    Als een moslimbusje opzettelijk gebruikt wordt om de schuld in de schoenen v AQ te schuiven of verwarring te zaaien, dan kunnen de kenmerken van de aanslag zelf dat ook zijn, maar dan richting ETA.

Volgens mij is er van de ETA te weinig over om nog voor grote conflichten te zorgen intern..maar goed, we weten niets behalve dat een laffere daad als dit niet bestaat.
    pi_17687616
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 13:07 schreef Caesu het volgende:
    500kg is enorm veel met 6kg blaas je al een bus op in Israël.
    geen kleine jongens die lui dus. ze proberen wat op te vallen naast (grote) broer al-qaida.
    Een zo'n enorme autobom en een dozijn kleine draagbare bommen zijn toch wel twee heel verschillende tactieken om door een organisatie bijna tegelijkertijd gebruikt te worden.
    pi_17687730
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 14:25 schreef CeeJee het volgende:

Een zo'n enorme autobom en een dozijn kleine draagbare bommen zijn toch wel twee heel verschillende tactieken om door een organisatie bijna tegelijkertijd gebruikt te worden.
    In Amerika heeft iemand in zijn eentje, in een solo actie, zo'n busje tot ontploffing gebracht voor een overheidsgebouw.
      zaterdag 13 maart 2004 @ 14:58:45 #302
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_17688108
    quote:
    Op zaterdag 13 maart 2004 14:33 schreef calvobbes het volgende:
    In Amerika heeft iemand in zijn eentje, in een solo actie, zo'n busje tot ontploffing gebracht voor een overheidsgebouw.
    Ja en? Wat heeft dat te maken met wat CeeJee stelt?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')