abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2004 @ 03:31:05 #1
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_17660486
* Vorige topics:

Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4


Plan-U.
Foto was gemaakt bij Wierden btw. .

Hele interresante site met heel veel fotos van treinen door heel europa:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/


[ Bericht 38% gewijzigd door blup op 12-03-2004 03:36:30 ]
pi_17660496
Dus toch. Het blijft een mooi lijntje tussen Enschede en Zwolle. Ik maak er een enkele keer gebruik als de intercity tussen Enschede en Amersfoort niet rijd. Op station Zwolle staat altijd wel leuk spul.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 03:37:53 #3
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_17660515
OMG.. wat een kut site..




Daar rechts bij 't rode pijltje kuste ik haar voor de eerste keer.. :'). .
Elke keer ook als ik er langs rijd krijg ik toch wel weer een brok in me keel.. .
pi_17660574
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 03:37 schreef blup het volgende:
OMG.. wat een kut site..

[afbeelding]


Daar rechts bij 't rode pijltje kuste ik haar voor de eerste keer.. :'). .
Elke keer ook als ik er langs rijd krijg ik toch wel weer een brok in me keel.. .
Apeldoorn toch? Ik heb daar ooit nog eens over spoor 1 gereden.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 03:56:22 #5
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_17660585
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 03:53 schreef Steijn het volgende:

[..]

Apeldoorn toch? Ik heb daar ooit nog eens over spoor 1 gereden.
Yep.. .. Apeldoorn.. ..

Tegenwoordig kom je er met de IC alleen langs op spoor 2 geloof ik..
Op 3 stopt altijd een stoptrein oid.
pi_17661014
Tot straks station Apeldoorn!
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:03:47 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17661574
Apeldoorn is sowiezo een bagger station


Maar wat is het verschil tussen plan U, V en T? alleen de aandrijving? (U is diesel?)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17661620


En hier pak ik dan elke morgen om 7:40 de trein.. Home sweat home..

Station Oss West
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:10:37 #9
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17661653
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 09:08 schreef Quidos het volgende:
[afbeelding]

En hier pak ik dan elke morgen om 7:40 de trein.. Home sweat home..

Station Oss West
En daar knal ik 2x per week full speed door heen Oss 'centraal' is btw irritant, dat alles en iedereen daar voorin instapt.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 12 maart 2004 @ 09:55:04 #10
86072 thatsme
and That's you!
pi_17662282
quote:
Maar wat is het verschil tussen plan U, V en T? alleen de aandrijving? (U is diesel?)
plan U, 3 bakken, diesel en een stuk lager dat plan V en T
geen details kunnne vinden van plan U
--------
plan V, 2 bakken, elektrisch
Number series: 401-483, 801-965
Number built: 246
Number in service: 229 (January 2004)
Introduced: 1966-1976
Axle arrangement: 2'Bo'+Bo'2'
Continuous power rating: 4x138 = 552kW
Maximum speed: 140km/h
Weight in working order: 85/88 tonnes
Length: 52.140m
Wheel diameter (new): 950mm
Builder mechanical part: Werkspoor and Talbot (Germany)
Builder electrical part: Smit
Passenger seating: 24 first, 104 second class (441-483 118 2nd)
---------
plant T, 4 bakken, elektrisch:
Number series: 501-531
Number built: 31
Number in service: 29 (January 2003)
Introduced: 1961, 1964-1965
Axle arrangement: 2'2'+Bo'Bo'+Bo'Bo'+2'2'
Continuous power rating: 8x175 = 1400kW
Maximum speed: 140km/h
Weight in working order: 167 tonnes
Length: 102.000m
Wheel diameter (new): 950mm
Builder mechanical part: Werkspoor
Builder electrical part: Smit
Passenger seating: 42 first and 260 second class
-------
bron: http://mercurio.iet.unipi.it/ns/ns-reizigers.html

[ Bericht 0% gewijzigd door thatsme op 12-03-2004 10:02:21 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:04:49 #11
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17665616
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 03:56 schreef blup het volgende:

[..]

Yep.. .. Apeldoorn.. ..

Tegenwoordig kom je er met de IC alleen langs op spoor 2 geloof ik..
Op 3 stopt altijd een stoptrein oid.
Nee hoor, zowel IC's als stoptreinen gebruiken sp 2 en 3.

IC uit Enschede komt binnen op 2, stoptrein komt dan binnen op 3. IC uit Amersfoort komt binnen op 3 wat inhoudt dat het stoppertje weer van 2 vertrekt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:44:26 #12
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_17666506
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 13:04 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee hoor, zowel IC's als stoptreinen gebruiken sp 2 en 3.

IC uit Enschede komt binnen op 2, stoptrein komt dan binnen op 3. IC uit Amersfoort komt binnen op 3 wat inhoudt dat het stoppertje weer van 2 vertrekt.
Je verhaal klopt, alleen is het 3 en 4

En de stoptrein naar Zutphen rijdt idd een rondje, komt binnen op 4 en vertrekt weer van 3.
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 13:46:31 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17666554
Ik las net in de krant (de Limburger) dat er in het Duitse Wildenrath (in de buurt van Monchengladbach en Roermond) een testcentrum voor treinen is, kent iemand dit, is daar nog wat leuks te zien ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:13:26 #14
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17667139
Dat is de Siemens ICE-testbaan, maar het lijkt me niet dat hier elke dag op gereden wordt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:24:14 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17667379
Ik heb eens ff gezocht en ben te weten gekomen dat het idd een test centrum van Siemens is, hierbij wat pics

Allereerst de link naar de homepage:
www.irtc.de

En dan de bedrijfsinfo in *pdf formaat
www.irtc.de/index_engl.htm

Algemene foto's




De cargomover



Een link naar een 3d view kan niet ontbreken
http://www.irtc.de/Lageplan/pano11.htm

En een overzicht, lijkt wel een modelspoorbaan


[ Bericht 4% gewijzigd door Klonk op 12-03-2004 14:29:57 ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:28:09 #16
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_17672464
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 09:03 schreef Xtreem het volgende:
Maar wat is het verschil tussen plan U, V en T? alleen de aandrijving? (U is diesel?)
De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.
Ik zat een tijdje terug in een plan T of V, en die was helemaal vernieuwd met halogeen verlichting en weet ik het allemaal.. Kunnen ze dat geld niet beter besparen voor nieuwe treinstellen ofzo? .
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:49:30 #17
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17672934
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:28 schreef blup het volgende:

[..]

De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.
Ik zat een tijdje terug in een plan T of V, en die was helemaal vernieuwd met halogeen verlichting en weet ik het allemaal.. Kunnen ze dat geld niet beter besparen voor nieuwe treinstellen ofzo? .
Niet alleen lelijk.. die lawaaige schud dingen zijn de reden dat ik een hekel aan treinen heb/had.... in een fatsoenlijke ICM/IRM (goed, ik probeer jargon te leren, ik bedoel uiteraard die 'nieuwe' dubbeldekkers en die IC rijtuigen met nieuwe, lichte bekleding) is het prima zitten lezen, ouwehoeren, reizen...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:21:20 #18
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17673762
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:28 schreef blup het volgende:

[..]

De overeenkomst kan ik je wel vertellen, ze zijn allemaal lelijk als hell.
Ik zat een tijdje terug in een plan T of V, en die was helemaal vernieuwd met halogeen verlichting en weet ik het allemaal.. Kunnen ze dat geld niet beter besparen voor nieuwe treinstellen ofzo? .
Bedoel je geen sprinter? In Plan T en V zit geen halogeen. Sprinter ook niet, maar is wel recent verbouwd.




[ Bericht 2% gewijzigd door MREn op 12-03-2004 19:34:55 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:33:48 #19
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17674040
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Niet alleen lelijk.. die lawaaige schud dingen zijn de reden dat ik een hekel aan treinen heb/had.... in een fatsoenlijke ICM/IRM (goed, ik probeer jargon te leren, ik bedoel uiteraard die 'nieuwe' dubbeldekkers en die IC rijtuigen met nieuwe, lichte bekleding) is het prima zitten lezen, ouwehoeren, reizen...
ICM = koploper(rode of oranje bekleding)
ICR = IC-rijtuig (rode of oranje bekleding)
ICRm = gemoderniseerd ICR (bruin of donkerrode bekleding)
IRM = interregiomaterieel (dubbeldekkers)
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:39:19 #20
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17674151
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:33 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM = koploper(rode of oranje bekleding)
ICR = IC-rijtuig (rode of oranje bekleding)
ICRm = gemoderniseerd ICR (bruin of donkerrode bekleding)
IRM = interregiomaterieel (dubbeldekkers)
dan had ik het zowaar (bijna) goed 'k leer het wel.... maar de ICM is dus het 'eindstuk' van de ICR...?

Rijst de volgende vraag: Waarom al die loc's, en geen koplopers of die andere gemoderniseerde ICRm eindstukken?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:47:55 #21
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_17674355
Wat bedoel je met eindstuk?

Wellicht een ICRm BDs? (BDs = tweede klas, bagareruimte en stuurstand)



De ICM, of koploper is een treinstel bestaande uit drie of vier bakken, deze:


De reden dat ze de BDs'en niet overal gebruiken, is dat ze nog gemaakt worden en er nog lang niet genoeg zijn. Reden dat de koplopers niet op alle IC-trajecten gebruikt worden is ook dat er maar een paar (rond de 150 geloof ik) van zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 maart 2004 @ 19:48:40 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17674379
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:47 schreef MREn het volgende:
Wat bedoel je met eindstuk?

Wellicht een ICRm BDs? (BDs = tweede klas, bagaruimte en stuurstand)

[afbeelding]

De ICM, of koploper is een treinstel bestaande uit drie of vier bakken, deze:
[afbeelding]
Precies die twee ja
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 13 maart 2004 @ 00:05:47 #23
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_17680243
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 19:21 schreef MREn het volgende:

[..]

Bedoel je geen sprinter? In Plan T en V zit geen halogeen. Sprinter ook niet, maar is wel recent verbouwd.

[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, ik weet zeker een T, of V.. Ik stapte erop bij Den bosch, ik weet niet meer precies waar ik heen ging.
pi_17684770
Ik wou deze openen... had de hele openingspost, die er nu gewoon helemaal niet in staat, bijgewerkt... en dat ook al mooi gemeld. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17684835



Hij stond heel mooi in het midden van perron 6B... en toen kwam ineens dit ding er voor. .


Dan ben ik maar een stukje doorgelopen, en toen kon ik hem toch nog mooi fotograferen vanachteren.

Van voren ging het dus ietsje minder:
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')