De Top 3 moet wijzigen maar zelf wijzig je bijna nietsquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:17 schreef Zander het volgende:
Hopelijk dit jaar eens een flinke wijziging in de Top 3, maar dat zal wel niet. Met een paar kleine wijzigingen kan ik eigenlijk mijn Top 100 van vorig jaar wel nog een keer insturen (als ik 'm ooit terug kan vinden zonder search, that is.. )
Dat mag dus nietquote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:05 schreef -Beestje- het volgende:
1 Tool – Aenema
6 tool - Lateralus
16 tool - Undertow
Wel. In een Top 50 mag dezelfde groep of artiest drie keer voorkomen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:19 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat mag dus niet
Het zou toch eigenlijk ook een beetje raar zijn als ik een jaar later een totaal andere persoonlijke Top 10 had.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:08 schreef bukgeit het volgende:
De Top 3 moet wijzigen maar zelf wijzig je bijna niets
Volgens mij mag het idd niet:quote:Wel. In een Top 50 mag dezelfde groep of artiest drie keer voorkomen.
Vind ik ook. Maar als iedereen er zo over denkt, dan verandert die lijst niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:47 schreef Zander het volgende:
[..]
Het zou toch eigenlijk ook een beetje raar zijn als ik een jaar later een totaal andere persoonlijke Top 10 had.
[..]
In mijn geval trouwens weer wel, omdat ik me probeer te beperken tot albums die ik ook daadwerkelijk heb of zeer binnenkort zal hebben... En mijn collectie is significant in omvang uitgebreid in het afgelopen jaar wat dat betreft (alhoewel vooral CD's uit 2003, die nu nog niet meetellen). Maar goed, ik zie nog wel in welke mate mijn nieuwe top 100 zich laat vergelijken met die van vorig jaar.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:47 schreef Zander het volgende:
[..]
Het zou toch eigenlijk ook een beetje raar zijn als ik een jaar later een totaal andere persoonlijke Top 10 had.
Nou ja, misschien krijgen we dit jaar gewoon meer inzendingen dan vorig jaar, dan kan er ook nog het een en ander veranderen. Als je kijkt naar de lijst van vorig jaar en die van twee jaar geleden, dan is de rest van de top 10 toch behoorlijk veranderd.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 10:04 schreef bukgeit het volgende:
Maar als iedereen er zo over denkt, dan verandert die lijst niet.
Zo lees ik dat niet. Beetje vreemd eigenlijk ook, ls je een top 50 maakt en je vindt 2 albums van 1 band super mag je toch de 2e pas op 11 zetten? Nee toch lijkt me...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 09:47 schreef Zander het volgende:
Volgens mij mag het idd niet:
"* In de top10 maximaal 1 album per artiest, in de top25 2, in de top50 3 en in de top100 5."
Ik lees het zelf zo dat dit betekent dat het tweede album van een artiest dan pas vanaf de 11e positie mag komen, maar goed: de organisator moet dat maar beslissen.
Zo had ik het nog niet bekeken, en daar is inderdaad wel wat voor te zeggen. Volgens mij had ik vorig jaar zelf expres 100 verschillende artiesten of bands genomen, al klopt mijn lijst dan strikt genomen eigenlijk niet helemaal.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef Grobbel het volgende:
Ik denk dat de regel meer bedoeld is om mensen te ontmoedigen die alleen maar een top 10 samenstellen met albums van 1 bepaalde band, mensen wat meer te dwingen tot een wat bredere kijk op het geheel - en bovendien kan het als een stimulans dienen om een wat langere lijst in te leveren, natuurlijk.
Ohja, ik dacht dat dat de lijst van de TS wasquote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:43 schreef methodmich het volgende:
Lijst van vorig jaar staat in de o.p.
moeilijk he, een hele openingspost lezen.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 17:42 schreef grunge-metal het volgende:
1.Nirvana - In Utero
2.Metallica - ..And Justic For All
3.Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
4.Pennywish - Alien
5.Metallica - Metallica
6.Rammstein - Mutter
7.Nirvana - Nevermind
8.Metallica - Master Of Puppets
9.Red Hot Chili Peppers - Bye The Way
10.Pearl Jam - Ten
ik vind ze allemaal wel wat hebbenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:20 schreef ranja het volgende:
waarom is de 90's REM zoveel populairder dan de 80's REM?
live albums mag volgens mij gewoon. compilaties dacht ik niet, afgaande op vorige jaren. Behalve soundtracks dan, maar is dat een compilatie?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:29 schreef pfaf het volgende:
Wat is de policy t.o.v compilations en live albums?
Daarom juist.... die albums moeten eerst maar bewijzen dat ze goed blijven, dat je ze over 1 of 2 jaar nog net zo goed vind als nu...quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:29 schreef pfaf het volgende:
Ook jammer dat albums van de afgelopen jaren niet mag. Zullen flink wat top-20 albums van mij uit '03 en '04 zijn geweest.
schitterende lijstquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
100 zijn er eigenlijk wat weinig merkte ik, dus ik heb me beperkt tot de genres die waarschijnlijk nog ondergesneeuwd raken; Hiphop en Metal
87. Group Home – Livin’ Proof
Weet je zeker dat je alles van Pavement erin hebt gezet?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 01:33 schreef Grobbel het volgende:
[knip]
De grens ligt helaas op 5 albums per band/artiest als je een top 100 maakt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 01:36 schreef bolivian het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je alles van Pavement erin hebt gezet?
Niets vergeten?
Inderdaad, wat een enge lijsten weer.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:18 schreef Lortnoc het volgende:
Wat hebben de muz fokkers toch een ontzettend op elkaar lijkende smaak, niet normaal
Ja, dat klopt helemaal. Als jiij dat vindt moet je het er dus in zetten.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 11:49 schreef Frollo het volgende:
Mogen verzamelalbums ook?
Ik luister bijvoorbeeld graag naar Superdiscount, liever dan naar afzonderlijke albums van Etienne De Crecy of Alex Gopher.
Of If You Can't Please Yourself You Can't Please Your Soul: een fraaie verzameling van het Self Immolation-label.
Of Rubaiyat: Electra's 40th Anniversary Album, waarop contemporaine Electra-acts de nummers van oude Electra-acts coveren (The Cure die Hello I Love You doet, of Metallica's interpretatie van Stone Cold Crazy).
Ik noem maar wat.
Of soundtrackalbums, zoals Saturday Night Fever, Romeo + Juliet of Priscilla, Queen of the Desert, mag dat ook?
Wat ik bedoel te zeggen, is dat er heel wat leuke of zelfs invloedrijke albums zijn die niet door één artiest zijn gemaakt, maar zeker niet zouden misstaan in een albumlijst.
Dat mag natuurlijk altijd.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:36 schreef methodmich het volgende:
Moet je ook nog een motivatie geven eigenlijk?
Als ik tijd heb, ga ik ze alle 100 motiveren. Desnoods in etappes.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:47 schreef menjo het volgende:
[..]
Dat mag natuurlijk altijd.
Het is wel leuk wanneer je het doet natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:36 schreef methodmich het volgende:
Moet je ook nog een motivatie geven eigenlijk?
Nee, nog even de puntjes op de i gezet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:48 schreef Grobbel het volgende:
Jaja.![]()
Nu al spijt van je lijst, Arcee?
Dat is inderdaad een hele grote "als".quote:Op zaterdag 13 maart 2004 11:53 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als ik tijd heb, ga ik ze alle 100 motiveren. Desnoods in etappes.
quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:42 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork
quote:The end of the 90s will be seen as the end of the album. The rise of MP3 technology and file downloading returned pop music consumption to collective pre-Beatles mindset, where songs are judged as singles.
Een toelichting hoeft niet te lang te zijn in principe. Ik zal nog wel kijken. In etappes is het sowieso wel te doen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:42 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele grote "als".
Misschien kun je beter een aantal opvallende keuzes toelichten in plaats van allemaal? Ik bedoel, straks steek je er idioot veel tijd in, terwijl het aantal mensen dat al je commentaar zal doorlezen volgens mij exponentieel afneemt naar mate de hoeveelheid tekst stijgt.
Maar goed, ik zal het in ieder geval wel doorlezen. Misschien is de beproefde wijze die Pitchfork ook gebruikt een goede vorm om het in te gieten?
dank jequote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:46 schreef bukgeit het volgende:
schitterende lijst
Volgens mij ben je eerder de enige als je iets commercieels/populairs noemt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:30 schreef tong80 het volgende:
Leuk om te lezen dat je niet de enige bent als er een iets obscuurdere band wordt genoemd.
Is ook waar. Stelletje snobs hier die niet durven toe te geven dat ze Sugarbabes leuk vinden.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Volgens mij ben je eerder de enige als je iets commercieels/populairs noemt.
Of iig iets dance of niet gitaar/rock-achtigs.
Zoals jij het bij Radiohead niet durft toe te gevenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 18:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is ook waar. Stelletje snobs hier die niet durven toe te geven dat ze Sugarbabes leuk vinden.
Nou ja, je mag het wel neerzetten maar dan worden alleen de eerste 50 meegeteld... dus het is wel handig als je er nog 15 bijverzint.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:43 schreef Djaser het volgende:
Mag een top 85 nou ook?
Inderdaad, alweer zo een.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:25 schreef Ascaroth het volgende:
En wat voor één.![]()
Menjo @ IRC: te nieuwquote:Op zondag 14 maart 2004 18:24 schreef RichardQuest het volgende:
Even een vraagje, waarom niet uit 2003?
idd... imho moet een beetje plaat zich een tijdje bewijzen. Bovendien zit die regel er al sinds het begin in, dus het zou een beetje vreemd zijn om dat opeens te veranderen.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Menjo @ IRC: te nieuw
volgend jaar mag het
"Geen albums uit 2003 of 2004." Rare regel was dat dan in 2002.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:16 schreef menjo het volgende:
Bovendien zit die regel er al sinds het begin in
Wijsneus.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Geen albums uit 2003 of 2004." Rare regel was dat dan in 2002.
Nou, dat valt anders best mee.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:46 schreef Arcee het volgende:
Inderdaad, alweer zo een.
Fok!Muziekforum-alto.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:59 schreef Vork het volgende:
[..]
Nou, dat valt anders best mee.
Ook dat valt wel mee. Maar opzich overlapt mijn lijst meestal wel deels die van een hele hoop anderen en da's okay.quote:Op zondag 14 maart 2004 21:01 schreef Seborik het volgende:
Fok!Muziekforum-alto.
quote:1 The Smiths The Queen is Dead
2 Radiohead OK Computer
3 Jeff Buckley Grace
4 Tool Lateralus
5 Tool Ænima
6 Pixies Surfer Rosa / Come on Pilgrim
7 Nirvana Nevermind
8 Talk Talk The Colour of Spring
9 Marvin Gaye What's Going On?
10 Smashing Pumpkins Siamese Dream
11 Red Hot Chili Peppers Californication
12 Tori Amos Under the Pink
13 The Roots Phrenology
14 Deftones Around the Fur
15 System of a Down Toxicity
16 Smashing Pumpkins Mellon Collie & The Infinite Sadness
17 Neil Young Weld
18 Guns N' Roses Appetite For Destruction
19 Incubus S.c.i.e.n.c.e.
20 The Clash London Calling
21 dEUS The Ideal Crash
22 Tom Waits Swordfishtrombones
23 Depeche Mode Violator
24 The Beatles Revolver
25 Queens of the Stone Age Songs for the Deaf
26 Neil Young Decade
27 Pearl Jam Ten
28 Nine Inch Nails The Downward Spiral
29 Creedence Clearwater Revival The Ultimate Creedence Clearwater Revival
30 Love Forever Changes
31 Ilse de Lange World of Hurt
32 U2 Achtung Baby
33 Slayer Reign in Blood
34 The Smiths Hatful of Hollow
35 Michael Jackson Thriller
36 The Cure Disintegration
37 Alanis Morissette Jagged Little Pill
38 Bob Dylan Desire
39 Portishead Dummy
40 Neil Young Harvest
41 U2 The Unforgettable Fire
42 U2 Rattle & Hum
43 Talk Talk London 1986
44 Red Hot Chili Peppers Mother's Milk
45 Pearl Jam Binaural
46 Tom Waits Nighthawks at the Diner
47 Deftones Adrenaline
48 Tori Amos Little Earthquakes
49 HIM Greatest Lovesongs Vol. 666
50 The Tea Party The Edges of Twilight
51 Muse Origin of Symmetry
52 The God Machine Scenes from the Second Storey
53 100 Demons In the Eyes of the Lord
54 Acda en de Munnik Acda en de Munnik
55 Axegrinder Rise of the Serpent Men
56 King Crimson Islands
57 Leatherface Mush
58 Living Colour Time's Up
59 Lloyd Cole & The Commotions Rattlesnakes
60 ManicM Rien á Faire
61 Pulp Different Class
62 Soulwax Much Against Everyone's Advice
63 Nick Cave & The Bad Seeds Murder Ballads
64 Fugees The Score
65 Smashing Pumpkins Adore
66 The Roots Things Fall Apart
67 HIM Love Metal
68 The Beatles White Album
69 The Tea Party Transmission
70 Frank Zappa Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Witch
71 Frank Zappa You Are What You Is
72 Jimi Hendrix Are You Experienced?
73 Rammstein Sehnsucht
74 Talking Heads Remain in Light
75 Oasis Familiar to Millions
76 Aerosmith Get A Grip
77 Bathory Blood, Fire, Death
78 Frank Sinatra The Capitol Years
79 Jewel This Way
80 John Lennon The John Lennon Collection
81 K's Choice Cocoon Crash
82 Soundgarden Superunknown
83 The Dillinger Escape Plan Calculating Infinity
84 Van Dik Hout Het Beste Van
85 Jimi Hendrix Electric Ladyland
86 Rage Against The Machine Rage Against The Machine
87 The Roots Illadelph Halflife
88 HIM Razorblade Romance
89 Led Zeppelin Led Zeppelin III
90 Led Zeppelin Led Zeppelin
91 Kate Bush The Whole Story
92 Amebix No Sanctuary
93 Lenny Kravitz Circus
94 Rolling Stones Sticky Fingers
95 The Police Regatta de Blanc
96 Van Morrison Astral Weeks
97 AC/DC Let There Be Rock
98 Billy Bragg Life's a Riot With Spy vs. Spy
99 Garbage Version 2.0
100 K3 Toveren
101 Kylie Minogue Fever
102 Limp Bizkit Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water
103 Motörhead No Remorse
104 New Order Republic
105 Plank De Geboorte van Plank
106 Robbie Williams Swing When You're Winning
107 Royksopp Melody AM
108 Rush Hemispheres
donequote:Op maandag 15 maart 2004 17:30 schreef ranja het volgende:
Elephant is van 2003 dacht ik toch?
Maak daar dan gewoon De Stijl van ofzo
Zo dan.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:05 schreef menjo het volgende:
Dit moet hem dan maar worden:
...
En 1 album met Robert "lach eens naar de camera" Fripp .quote:Op maandag 15 maart 2004 22:46 schreef ranja het volgende:
op 79 albums wordt door een vrouw gezongen
op 31 albums wordt door een man gezongen
quote:Op maandag 15 maart 2004 23:44 schreef fripper het volgende:
[..]
En 1 album met Robert "lach eens naar de camera" Fripp .
Oeps toch niet. Ik dacht dat je Parallel Lines van Blondie in je lijstje had staan, maar je had Plastic Letters. Sorry dat ik je aan het schrikken heb gemaakt.quote:Op maandag 15 maart 2004 23:47 schreef ranja het volgende:
ik? welke?
Die stond vorig jaar nog wel in de top 100. Maar dat van Fripp wist ik niet, interessant welquote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:00 schreef fripper het volgende:
[..]
Oeps toch niet. Ik dacht dat je Parallel Lines van Blondie in je lijstje had staan, maar je had Plastic Letters. Sorry dat ik je aan het schrikken heb gemaakt.
Maar Parallel Lines heb je vast ook wel in de kast staan, toch ? Mooie gitaarsolo op Fade Away and Radiate
He he. Leuk zijn ze he?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, dat kan wel tot minstens eind april.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:59 schreef Gillingham het volgende:
Tot wanneer kan er eigenlijk gestemd worden? Ik verwacht namelijk op korte terkijn een aantal nieuwe albums te ontvangen.
nou je't zegt...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:04 schreef Djaser het volgende:
wat in mijn lijst wel erg opvalt is dat als ik iets van een band goed vind ik bijna altijd ook heel het oevre goed vind.
Ja idd maar als ik ze allemaal had mogen vullen had ik de verzamel en live albums weggelaten hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2004 21:05 schreef tong80 het volgende:
Jammer hé dat je maar 3 Iron Maiden albums mocht noemen.
Oe, een heerlijke lijst!quote:Op woensdag 17 maart 2004 11:01 schreef mr_cucumber het volgende:
1. Ministry - Psalm 69
.
.
.
100. Muse - Showbiz
Thank you, de uwe is trouwens ook niet verkeerdquote:Op woensdag 17 maart 2004 15:25 schreef Summoner het volgende:
[..]
Oe, een heerlijke lijst!![]()
jezus wat een schijtlijstquote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:05 schreef -Beestje- het volgende:
hele lijst
quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:09 schreef beerke het volgende:
055 Queen -- Liva at the Opera
Wanneer kunnen we jouw lijst verwachten?quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:51 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
jezus wat een schijtlijst![]()
waarom?quote:Op woensdag 17 maart 2004 19:54 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
A Night At The Opera goed zo
![]()
en die hoort toch ff wat hoger in dat lijstje lijkt me![]()
Gatver, wat heb ik een hekel aan dit soort arrogantiequote:Op woensdag 17 maart 2004 19:51 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
jezus wat een schijtlijst![]()
Weet je zeker dat deze niet uit 2003 is?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:08 schreef mark_03 het volgende:
2. Daniel Lohues & De Lohuesiana Blues Club - Ja boeh
[mierenneuk]quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:35 schreef XL het volgende:
03 The Counting Crows ~ August And Ever After
quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:15 schreef Gillingham het volgende:
[..]
[mierenneuk]
Goeie zaak dat je hem zo hoog hebt staan, maar ik begrijp dan niet waarom je de naam van het album niet goed overneemt. August and Everything After.
[/mierenneuk]
[totale mierenneuk]
Die 'The' voor Counting Crows is ook overbodig.
[/totale mierenneuk]
Saai ? Juist leuk toch ?quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat is het samenstellen van zo'n nietszeggend lijstje eigenlijk toch voor een onmetelijk moeilijk, stierlijk saai en overdreven onzinnig karwei zeg. Bah!
quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
27) David Bowie - Hunky Dory
[...]
43) David Bowie - Hunky Dory
[...]
69) David Bowie - Hunky Dory
Zo dan!quote:Op donderdag 18 maart 2004 09:01 schreef Berkery het volgende:
Uhm...
[..]
Haha, origineel lijstje, Roel.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:47 schreef Roellio het volgende:
Alstublieft!
[..]
Kan ook moeilijk anders met zo'n nick hequote:Op donderdag 18 maart 2004 11:54 schreef Mr.Shankly het volgende:
2 The Smiths - The Queen is Dead
Tja...quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Kan ook moeilijk anders met zo'n nick he
Ja,quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:09 schreef fripper het volgende:
[..]
Saai ? Juist leuk toch ?
En nu je toch zo goed bezig bent heb je vast ook nog wel wat voor de jazz top 100
Ja, excuus daarvoor, het is al weg.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:08 schreef Frollo het volgende:
Wat lijken het edit- en het quote-knopje toch op elkaar, nietwaar De-oneven-2?
Nou...quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:47 schreef Z het volgende:
Zelden zo'n 'politiek verantwoorde' lijst gezien als die van De-oneven-2. Tegen die lijst kan niemand bezwaar tegen maken denk ik zo. Jouw lijstje is ook weer mooi Grobbel!
Dat was die van mij ook. Maar vergeleken met de voorgaande keren, wordt de lijst wel steeds gevarieerder. Ook kwa jaartallen. Ik heb volgens mij nog nooit zoveel platen uit de jaren '80 in m'n lijst gezet, En nog zijn het er niet veel, maar voor mijn doen een hele hoop.quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:43 schreef Grobbel het volgende:
Ach, dat was de mijne ook... Dat trekt wel weer wat bij in de komende jaren.
Toe dan.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Nou...
Had jij er trouwens al een gemaakt, Z?quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:47 schreef Z het volgende:
Zelden zo'n 'politiek verantwoorde' lijst gezien als die van De-oneven-2. Tegen die lijst kan niemand bezwaar tegen maken denk ik zo. Jouw lijstje is ook weer mooi Grobbel!
Dan komt er weer een voorspelbare tirade tegen een aantal niet nader te noemen, zwaar overschatte bands die door Oor en andere politiek correcte blaadjes, die te laf zijn interessante muziek te ontdekken, de hemel in geprezen worden. Dan krijg je weer een zinloze discussie of die bands idd werkelijk zo saai en slecht zijn, wat in de ogen van de voorstanders van mijn stelling natuurlijk ten volle onderstreept wordt en tegenstanders zullen mij een muziekbarbaar vinden. Voor je het weet zijn we zo 150 reacties verder en vult niemand een lijstje in, wat weer jammer zou zijnquote:Op donderdag 18 maart 2004 16:49 schreef Z het volgende:
Toe dan.
Mooie lijst.. ik zie ook erg veel Jazz staan. Zou je misschien hier ook eens willen kijken ?quote:Op woensdag 17 maart 2004 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
Wat is het samenstellen van zo'n nietszeggend lijstje eigenlijk toch voor een onmetelijk moeilijk, stierlijk saai en overdreven onzinnig karwei zeg. Bah!
.
edit: "Pink Floyd - Wish You Were Here" moest er nog in.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met "politiek correct". Er zijn weinig critici die bezwaar op die lijst kunnen maken. Ik vind het wel een mooie lijst trouwens.quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dan komt er weer een voorspelbare tirade tegen een aantal niet nader te noemen, zwaar overschatte bands die door Oor en andere politiek correcte blaadjes, die te laf zijn interessante muziek te ontdekken, de hemel in geprezen worden. Dan krijg je weer een zinloze discussie of die bands idd werkelijk zo saai en slecht zijn, wat in de ogen van de voorstanders van mijn stelling natuurlijk ten volle onderstreept wordt en tegenstanders zullen mij een muziekbarbaar vinden. Voor je het weet zijn we zo 150 reacties verder en vult niemand een lijstje in, wat weer jammer zou zijn
Hmmn ja, en daar zijn al genoeg topics over.quote:Op donderdag 18 maart 2004 17:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Dan komt er weer een voorspelbare tirade tegen een aantal niet nader te noemen, zwaar overschatte bands die door Oor en andere politiek correcte blaadjes, die te laf zijn interessante muziek te ontdekken, de hemel in geprezen worden. Dan krijg je weer een zinloze discussie of die bands idd werkelijk zo saai en slecht zijn, wat in de ogen van de voorstanders van mijn stelling natuurlijk ten volle onderstreept wordt en tegenstanders zullen mij een muziekbarbaar vinden. Voor je het weet zijn we zo 150 reacties verder en vult niemand een lijstje in, wat weer jammer zou zijn
Daarom wilde ik die van mij ook compleet toelichten.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:32 schreef Grobbel het volgende:
Die van menjo en Vork waren trouwens ook niet verkeerd, en die van vele anderen zullen ook wel vol staan met pareltjes die ik nog een keer beluisteren moet.
Hmz.quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:05 schreef Z het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met "politiek correct". Er zijn weinig critici die bezwaar op die lijst kunnen maken.
En dat krijg je ook pas te horen op het moment dat je wilt verzenden GRMBBLLquote:Op donderdag 18 maart 2004 17:15 schreef Grobbel het volgende:
En ai, er is (weer?) een edit-tijdslimiet. Dus mijn lijst wat opfleuren zit er helaas niet meer in.
Ha, die heb ik ook in mijn lijst staan, zij het ietsje lager. Heerlijke cd is het toch!quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:39 schreef ModernTalking het volgende:
6. Modern Talking - Back For Good
En ik maar denken dat ik de enige was. You made my dayquote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ha, die heb ik ook in mijn lijst staan, zij het ietsje lager. Heerlijke cd is het toch!
Mijn vriendin en ik hebben hem vaak in de auto opstaan, en dan doen we die twee kereltjes na van de Delta Loyd-reclame
Ach, wat heet, ik heb 'm al duizend keer willen aanpassen sinds plaatsing. Maar het moet maar blijven zoals het is. Ik heb er lang genoeg aan gewerkt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:52 schreef Seborik het volgende:
Grobbel, Frollo, wilden jullie je lijst nog aanpassen?
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:00 schreef ModernTalking het volgende:
En ik maar denken dat ik de enige was. You made my day
Bedankt voor het aanbod Sebo, maar de lijst zelf ga ik niet meer veranderen. Het was me meer te doen om de layout te verbeteren en hier en daar wat extra motivaties aan toe te voegen, maar dat is allemaal niet zo heel essentieel. Desalniettemin dank.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:52 schreef Seborik het volgende:
Grobbel, Frollo, wilden jullie je lijst nog aanpassen?
Anders kun je de veranderingen even mailen. Dan edit ik het wel.
Dan doe ik hetzelfde met J Perkin - Exhibitquote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:25 schreef sweek het volgende:
Ik ben het self-titled album van Novastar vergeten, maar aangezien ik geen zin heb om m'n hele lijst te gaan veranderen, wil ik het album bij deze gewoon even een eervolle vermelding geven..
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
4The Stone Roses - The Stone Roses (89)
8Therapy? - Troublegum (94)
10Therapy? - Infernal Love (95)
11U2 - Achtung Baby (91)
14Fear Factory - Demanufacture (95)
34R.E.M. - Document (87)
37Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (82)
44Morrissey - Viva Hate (88)
59Jane's Addiction - Ritual de lo Habitual (90)
88The Cult - Love (85)
menjo,quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:34 schreef menjo het volgende:
Zo, weer bijna een jaar voorbij dus weer een nieuwe FOK! album top100.
(...)
* Je mag kiezen of je een top 10, een top25, een top 50 of een top100 instuurt.
* In de top10 maximaal 1 album per artiest, in de top25 2, in de top50 3 en in de top100 5.
* Zet je lijstje in dit topic of mail het naar het e-mail adres in mij profiel.
Honkey's ladderquote:Op zaterdag 20 maart 2004 05:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik zal een rangorde in mijn smaak aanbrengen.Niemand ooit van de Afghan Whigs gehoord trouwens? They rock!
![]()
Nu je het zegt... ik zie zelfs bij niemand een e-mail adres in het profiel, vast een 'feature' van het nieuwe forum. maar het is dus hetzelfde als eerst:menjo@acid.nlquote:Op zaterdag 20 maart 2004 05:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
menjo,
ik zie geen e-mail adres in je profiel.![]()
En een vraagje:
Telt een top-10 even zwaar als een top-25 etc. of hoe werkt het eigenlijk?
edit (Verzamelalbums zijn uit den boze?}
Ik zal een rangorde in mijn smaak aanbrengen.Niemand ooit van de Afghan Whigs gehoord trouwens? They rock!
![]()
Hoe ver ben je ermee?quote:Op donderdag 18 maart 2004 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Daarom wilde ik die van mij ook compleet toelichten.
Arme Aniquote:Op zondag 21 maart 2004 15:49 schreef Litpho het volgende:
12. (02) Ani diFranco - Living in clip
Ik had 21 t/m 40 gedaan en toen pakte ie niet. Was ik alles kwijt... Tijdelijk de moed opgegeven.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hoe ver ben je ermee?
Of heb je opgegeven?
En dan niet Under the Table and Dreaming ook in de lijst?quote:Op zondag 21 maart 2004 17:09 schreef joris007 het volgende:
5 . Dave Matthews Band - Crash
Mag hij niet zelf kiezen?quote:Op zondag 21 maart 2004 17:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan niet Under the Table and Dreaming ook in de lijst?
die staat op 51quote:Op zondag 21 maart 2004 17:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
En dan niet Under the Table and Dreaming ook in de lijst?
verrassendquote:Op zondag 21 maart 2004 19:39 schreef The_Joshua_Tree het volgende:
1. U2 - The Joshua Tree.
Whehehe.quote:Op maandag 22 maart 2004 00:52 schreef ranja het volgende:
verrassend
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:10 schreef fripper het volgende:
[afbeelding]
Mijn appels en peren top 100 van het jaar :
quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:16 schreef Z het volgende:
50 vond ik wel genoeg
01. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
Ik dacht ik wissel eens met Mellon Colliequote:Op donderdag 25 maart 2004 18:59 schreef menjo het volgende:
[..]
Hij staat wel wat hoog idd. 'Counterfeit' was op een gegeven moment m'n favo nummer, daarom staat hij in deze lijst. Volgend jaar is hij eruit denk ik, hij moest er gewoon een keer in staan... Het is niet echt een groeiplaat, maar afzonderlijke nummers af en toe doen het goed zeg maarquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:18 schreef Grobbel het volgende:
Leuk lijstje in ieder geval, Z! En volgens mij heb ik er zeker driekwart van ook in de kast staan.
Die CD van Lowgold staat wel hoog trouwens... Ik heb 'm ook (voor 2 euro 99 gekocht bij de FRS vorig jaar), maar ik vind 'm zelf niet zo heel bijzonder; beetje in het verlengde van de (eerste?) 2 singles ervan. Maar ik moet ook wel toegeven dat ik 'm niet zo heel vaak draai... Is het echt een groeiplaat dan?
Counterfeit hoorde ik telkens op de radio en heb de CD blind gekocht. Bleek dat het enige 'up tempo' nummer te zijn, beetje jammer maar ach...quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:26 schreef Grobbel het volgende:
Counterfeit en Beauty dies young zijn wel mooie nummers inderdaad... Ook de reden dat ik 'm voor 2,99 niet kon laten liggen.![]()
Nou goed, ik zal 'm van de week nog wel eens een keer opzetten, anders blijft ie maar stof vangen.![]()
Het is trouwens Harry Bannink, kwam ik later achter. Het vernuft van de CD zit 'm in de arrangementen van Henny Vrienten. Je moet wel tegen Annie M.G. Schmidt-composities kunnen, maar goed, je was toch al geen fan.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:16 schreef dolle_hond het volgende:
zow bukgeit, cd van Harrie Bannink er tussen. Ik heb de man ooit live gezien, maar ehm, nou nee dank u.
Verder een mooie gemengde lijst, zoals van muziekkenner nr.1 te verwachten
Ken je Alas? Met hemelse achtergrondzang van Melissa auf der Maur.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:35 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En ik Tocotronic.
Mooie lijst trouwens, bukgeit. En platen van Idaho zijn altijd welkom.
In de "suikerzoete meisjesmuziek"-top 100 wel ja.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:43 schreef Moody het volgende:
Grappig dat ik geen enkel album van Billy Joel heb langs zien komen, terwijl "Cold Spring Harbor" , "Piano Man" en "The Stranger" beide een top-100 positie waard zijn....
Wat wil jij met FOK!ken bereiken, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:34 schreef Megalomaniac het volgende:
Raar dat mensen hieraan meedoen...hebben jullie nou echt niks beters te doen??
Slaat werkelijk nergens op, wat wil je hier nou mee bereiken?
Wereldvrede.quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:34 schreef Megalomaniac het volgende:
je hebt na anderhalf jaar al bijna 200 posts. goedzo jongenquote:Op vrijdag 2 april 2004 19:34 schreef Megalomaniac het volgende:
ja goed he, het gaat om kwaliteit niet om kwantiteitquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:21 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
je hebt na anderhalf jaar al bijna 200 posts. goedzo jongen
Ik sta dan ook werkelijk versteld van bovenste twee kwaliteitsposts....mijlen boven mijn niveauquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
ja goed he, het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit![]()
Jammer dat jezelf je niet aan deze regel houdt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:55 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
ja goed he, het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit![]()
Dat vind jij, als anderen dat niet vinden moeten ze dat zelf weten, wie ben jij om voor anderen te beslissen wat goede muziek is? Als ze het met je eens waren hadden ze het zelf wel in hun top 100 gezet, jouw ongevraagde advies is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:43 schreef Moody het volgende:
Grappig dat ik geen enkel album van Billy Joel heb langs zien komen, terwijl "Cold Spring Harbor" , "Piano Man" en "The Stranger" beide een top-100 positie waard zijn....
quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jammer dat jezelf je niet aan deze regel houdt.
ja he! vond ik nou ook....en die avatar he...die kan ECHT niet gewoonquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:57 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ik sta dan ook werkelijk versteld van bovenste twee kwaliteitsposts....mijlen boven mijn niveau
sjees....ik beslis helemaal niet voor anderen...quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:59 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat vind jij, als anderen dat niet vinden moeten ze dat zelf weten, wie ben jij om voor anderen te beslissen wat goede muziek is? Als ze het met je eens waren hadden ze het zelf wel in hun top 100 gezet, jouw ongevraagde advies is nergens voor nodig.
quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:10 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
ja he! vond ik nou ook....en die avatar he...die kan ECHT niet gewoon![]()
Dat laatstequote:Op vrijdag 2 april 2004 21:28 schreef Moody het volgende:
[..]
sjees....ik beslis helemaal niet voor anderen...
ik deel mee wat me opvalt, ik geef een mening
dit topic staat vol met meningen, al die top-100's namelijk...
en mag ik niet eens mijn mening geven?
jouw kinderachtige reactie is ook nergens voor nodig, vind ik, als ik van jou tenminste iets mag vinden![]()
Wanneer je alleen maar post om te irriteren, kun je beter ophoepelen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:10 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
ja he! vond ik nou ook....en die avatar he...die kan ECHT niet gewoon![]()
Het was maar een observatie gekwalificeerd als "grappig"; chill RQ, zet een goede plaat op.quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dat laatsteJe kunt discussiëren, je kunt een discussie ook ontlopen door kwalificaties te geven....moet je zelf weten hoor
Vertel, wat is er kinderachtig aan? Dat ik je een spiegel voorhoud?
Je geeft niet zomaar een mening, je geeft een mening over andermans lijst, wat de top-100's van de posts hier dus niet doen....laat anderen zelf weten wat ze doen draag bij door een eigen top-100.
voorlopig eind april... 71 lijstjes nu btw.quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:56 schreef methodmich het volgende:
Wanneer is de deadline ook al weer?
ja, zoietsquote:Op zondag 4 april 2004 21:26 schreef Georges het volgende:
Geen tournament dus, gewoon turfen?
100 weinig ja......zeker! Ik weet heel erg zeker dat jij deze 100 cd's niet nog een keer kunt noemen. En al zeker niet in deze volgorde. Dus denk dat 100 cd's wel genoeg is hoorquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:
100 zijn er eigenlijk wat weinig merkte ik, dus ik heb me beperkt tot de genres die waarschijnlijk nog ondergesneeuwd raken; Hiphop en Metal
Kijk, in die lijst kan ik me op 2 of 3 cd''s na dus HELEMAAL vinden.quote:Op zondag 4 april 2004 21:22 schreef Georges het volgende:
1. U2 - The Joshua Tree
2. Bruce Springsteen - Born in the USA
3. Chopin - Etudes
4. Andre Hazes - 15 jaar Andre
5. Guns 'N Roses - Appetite for destruction
6. Prince - Diamonds and Pearls
7. Bryan Adams - Reckless
8. Metallica - The Black album
9. Prince - Purple Rain
10. Jimi Hendrix - The Ultimate Experience
11. Golden Earring - The Naked thruth
12. Michael Jackson - Thriller
13. U2 - Achtung Baby
14. Michael Jackon - Bad
15. Oasis - What's the story morning glory?
16. Wham - The final
17. Seal - Seal
18. Dire Straits - Money for nothing
19. Guns 'N Roses - Use your illusion II
20. Sinatra - The classic tracks
21. Bon Jovi - Crossroad
22. Shania Twain - Come on over
23. Haddaway - the album 2nd edition
24. Live - Throwing Copper
GMTAquote:Op dinsdag 6 april 2004 00:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kijk, in die lijst kan ik me op 2 of 3 cd''s na dus HELEMAAL vinden.
CHAPEAU!![]()
Nee, alleen een eindstand.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:24 schreef Georges het volgende:
Komen er ook tussenstanden?
quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:40 schreef mark_03 het volgende:
En wanneer kunnen we die verwachten?
quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:34 schreef menjo het volgende:
Wanneer gaat dit alles geplaatst worden?
Dat zal wel ergens in mei worden, maar dat ligt er ook aan hoeveel lijstes er komen en IRL bezigheden enzo. In ieder geval zal het vantevoren hier worden gepost.
De meesterlijke maxisingle? Of toch maar The Real Thing?quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:52 schreef Mark het volgende:
27 Faith no more - Epic
Ach jaquote:Op woensdag 14 april 2004 10:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
De meesterlijke maxisingle? Of toch maar The Real Thing?.
Goede lijst!!quote:Op dinsdag 13 april 2004 21:52 schreef Mark het volgende:
Het heeft even geduurd, en op het laatst doet de onderlinge stand er niet zoveel meer toe, maar hier is dan mijn top 50. Zie het maar als een blauwdruk voor jaren '80 metal:
6 Sabbat - History of a time to come
9 Slayer - Reign in blood
11 Slayer - South of heaven
15 Iron Maiden - Number of the beast
17 Suicidal tendencies - Light, camera, revolution
18 Entombed - Left hand path
21 Testament - The legacy
24 Death - Leprosy
25 Possessed - Seven churches
29 Ministry - Psalm 69
32 Nine Inch Nails - the downward spiral
33 Morbid Angel - Altars of Madness
34 Primus - Frizzle Fry
35 Iron Maiden - Iron Maiden
36 Prong - Cleansing
39 Rammstein - Herzeleid
44 Voivod - Nothingface
quote:Op donderdag 15 april 2004 12:48 schreef kamagurka het volgende:
Goede lijst!!Vooral bovenstaanden! Zou mijn lijst van verantwoorde 80s metal ook wel kunnen zijn
Ik mag een kopie maken voor thuisgebruikquote:Op donderdag 15 april 2004 12:48 schreef kamagurka het volgende:
baal er nog steeds van dat ik de meeste van die ceedees weer verpatst heb later
Garpje?quote:Op woensdag 14 april 2004 17:09 schreef Kworb het volgende:
1. Nightwish - Wishmaster (2000)
2. Within Temptation - Mother Earth (2000)
3. Tatu - 200 KM/H In The Wrong Lane (2002)
4. O-Town - O2 (2002)
5. Vengaboys - The Party Album (1998)
6. Enigma - The Cross Of Changes (1993)
7. Kylie Minogue - Impossible Princess (1997)
8. Spice Girls - Spice (1996)
9. Vanessa Carlton - Be Not Nobody (2002)
10. After Forever - Prison Of Desire (2000)
Alleen als je het orgineel ook nog steeds hebtquote:Op donderdag 15 april 2004 17:52 schreef Mark het volgende:
Ik mag een kopie maken voor thuisgebruik
Check!quote:Op donderdag 15 april 2004 22:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Alleen als je het orgineel ook nog steeds hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |