Helaas is die roos rechts half in beeld. Ik had die liever helemaal niet gezien zodat je je kunt concentreren op die ene in het midden. Een andere mogelijkheid was natuurlijk om je op het stuk in z'n geheel te concentreren, dan had de roos rechts er dus helemaal (en scherp) op moeten staan.quote:Op woensdag 10 maart 2004 01:06 schreef beertje_ het volgende:
[...]
Wat te zeggen van deze foto?
Eindelijk een foto kunnen maken met een vage achtergrond(vind het zelf al heel wat)
[afbeelding]
Mooie foto van die Schotse hooglander The_Frog
Ik vind je puntjes niet echt nodig hoor. Enige wat je wel weg moet halen is die dubbele slagschaduw links (een lichtbron daar oid), verder hoogstens iets meer licht.quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:24 schreef Bright het volgende:
[afbeelding]
Bedankt voor de nogal positieve reactie!!quote:Op donderdag 11 maart 2004 13:52 schreef miki het volgende:
Wow, die tweede van Thiamat is da bomb! Echt mooi, dat blauw springt er echt uit, en het contrast met de witte sneeuw is super!
De onderste foto laat het contrast mooi zien, maar voor de rest vind ik deze foto niet zo spannend, er is niet veel te zien zeg maar...
De bovenste foto vind ik ook mooi, maar ik vind dat er net iets te veel sneeuw op de foto in beeld is gebracht.
Die tweede foto staat defenitely op nummer 1!
Mooie foto!quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]
Gemaakt met een fuji S7000
Is een prettige foto om naar te kijken. Maar daar blijft het voor mij ook bij. De meeldraden keurig in het midden. Die hadden wel iets buiten het midden mogen liggen. En hij had wel iets kleiner gemogen. Nu vult ie het hele kader.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef Impry het volgende:
Ik had gister nog een bloempje gefotografeerd
[afbeelding]
Commentaar/Opmerkingen?
De originele resolutie is 'bij de weg' 2048x1536, dus als je nog een grote foto van bloem nodig hebt moet je maar ff mailen.
Uhmm net iets te veel contrast???quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]
Gemaakt met een fuji S7000
Het was kansrijker geweest wanneer de bloem gestoken scherp was geweest en dat is ie volgens mij nu helaas nietquote:
Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...quote:Op zondag 14 maart 2004 13:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]
Kwam net zo'n bloem tegen bij mijn ouders thuis. Wilde hem even fotograferen omdat ik wilde zien hoe de kleuren zijn met mijn nieuwe A70, vandaar dat ie door een glazen vaas is gefotografeert en je die spiegeling ziet. Maar ik was gewoon heel erg verbaasd over de heldere kleuren. Nu ga ik zeker wat vaker bloemetjes fotograferen
Ja ik weet het was ook verder alleen een proeffotootje terwijl ik met mijn tassen in de hand stond om weg te gaan hehehehquote:Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef Black_Jack het volgende:
[..]
Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...
Een beperkte straal ochtendlicht in dit geval...quote:Op zondag 14 maart 2004 13:41 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Mooie foto's alleen vind ik het jammer dat je bij die bloem kunt zien dat er een spotje op gestaan heeft ofzo..die overgang met het zwart.
Erg lekker plaatje. Goed gefotografeert. Enige puntje dat ik heb is dat het op mij overkomt alsof hij gewoon in een studio staat, het hele concertgevoel dat mist een beetje.quote:Op zondag 14 maart 2004 15:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Een van de m.i. beter gelukte foto's van mijn eerste staaltje concertfotografie. Gisteren gemaakt met mijn A60 tijdens het optreden van een bluesband.
Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
Stuk voor stuk behoorlijk nette concertfoto's, maar ik mis de sfeer... Het lijkt er wel een beetje op dat de sfeer daar uberhaupt niet te vinden wasquote:Op zondag 14 maart 2004 15:15 schreef American_Nightmare het volgende:
En hier nog een paar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor je commentaar. Het is inderdaad geen band met een spetterende podiumprestatie. Opzich is dat gezien de stijl ook niet zo'n ramp. Ze spelen namelijk de wat klassiekere blues, en niet de "modernere" bluesrock.quote:Op zondag 14 maart 2004 15:28 schreef portier het volgende:
[..]
Stuk voor stuk behoorlijk nette concertfoto's, maar ik mis de sfeer... Het lijkt er wel een beetje op dat de sfeer daar uberhaupt niet te vinden was.
De meeste foto's zijn niet superscherp inderdaad (hoewel de eerste dat naar mijn idee wel is; in ieder geval voor een Canon A60).quote:Op zondag 14 maart 2004 15:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nou ja ik vind het licht enzo er dus wel mooi inzitten en dat is voor mij wel de sfeer. Maar ik vind het geen hoogstaande foto's ofzo. Niet scherp. Als ik ze zelf gemaakt had waren ze zo de prullenbak ik verdwenen ben ik bang.
Maar ja ik fotografeer dan ook niet met een digitaal compactcameraatje en weet niet wat daar het resultaat mee geworden was.
Is hier niets van te zien...quote:Op zondag 14 maart 2004 16:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nog een keer gekeken, het zijn zo te zien pixels. Maar als je rondom de personen en instrumenten kijkt zie je vooral om de laatste foto's een soort randje zitten. Ik vraag me af hoe dat komt
zie kruisjes en je url werkt ook nietquote:Op maandag 15 maart 2004 10:03 schreef Novastar het volgende:
Wat vinden jullie hiervan???
[code][afbeelding][code]
en..
[afbeelding]
ze staan er!quote:Op maandag 15 maart 2004 10:11 schreef stil het volgende:
[..]
zie kruisjes en je url werkt ook niet
De eerste spreekt me wel aan, door de herhaling die in die (bamboe)buizen zit. Maar ik heb het idee dat de foto niet helemaal scherp is.quote:Op maandag 15 maart 2004 10:03 schreef Novastar het volgende:
wat vinden jullie hiervan???
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto heeft nu eigenlijk 3 onderwerpen, de klok, het gebouw daarachter en Crysler Building daar weer achter, dat maakt de foto een beetje rommelig. Dat stukje linksonder had je wel in New York mogen latenquote:Op maandag 15 maart 2004 00:52 schreef MartijnA3 het volgende:
Vorig jaar zomer in New York, zonder statief, steunend op een bankje:
[afbeelding]
1: Nice, misschien het bord iets minder pontificaal in het midden, maar verderquote:Op maandag 15 maart 2004 01:27 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag even snel gemaakt....
Tsja, de foto is prima volgens het boekje, niets op aan te merken, maar de foto springt er niet uit voor mij. Net zoals de zoveelste bloemenmacro, ook al issie zo mooi, toch niet meer leuk is om naar te kijken. Dat gevoel krijg ik ook bij deze foto, mist voor mij net dat extra element waardoor de foto anders is dan andere nachtfoto's van een stad. Maar dat is echt heel persoonlijk, wel een tip, want in ieders achterhoofd wordt de foto mooier als je een vernieuwende foto maaktquote:Op maandag 15 maart 2004 03:24 schreef delapoko het volgende:
Ik heb deze foto in Istanbul genomen met een Canon EOS 10D. Sluitertijd van 30 sec., lensopening F4,5, Focuslengte 28 mm, ISO-100.
[afbeelding]
Gokje; je hebt je camera nog maar net en dit zijn je eerste foto's?quote:Op maandag 15 maart 2004 10:03 schreef Novastar het volgende:
wat vinden jullie hiervan???
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind hem erg mooi!quote:Op maandag 15 maart 2004 03:24 schreef delapoko het volgende:
Ik heb deze foto in Istanbul genomen met een Canon EOS 10D. Sluitertijd van 30 sec., lensopening F4,5, Focuslengte 28 mm, ISO-100.
[afbeelding]
Is jammer van dat stukkie links idd, kwamen we later achter. En het is het Empire State building, dit is Chrysler building:quote:Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef portier het volgende:
De foto heeft nu eigenlijk 3 onderwerpen, de klok, het gebouw daarachter en Crysler Building daar weer achter, dat maakt de foto een beetje rommelig. Dat stukje linksonder had je wel in New York mogen laten. Verder, impressed, goed stilgehouden
.
[..]
Bovenin is hij overbelicht, onderin erg mooie groene bomen.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Is jammer van dat stukkie links idd, kwamen we later achter. En het is het Empire State building, dit is Chrysler building:
[afbeelding]
Owja, nu je het zegtquote:Op maandag 15 maart 2004 12:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Is jammer van dat stukkie links idd, kwamen we later achter. En het is het Empire State building, dit is Chrysler building:
[afbeelding]
Bedankt voor de reactie! Ik vond zelf die tweede foto wel leuk. Maar ja smaken vesschillen. het kan ook kloppen dat hij niet helemaal scherp is. Dit waren een soort testjes. Ik heb de andere foto's op statief genomen met een spiegelreflexquote:Op maandag 15 maart 2004 11:28 schreef The_Frog het volgende:
[..]
De eerste spreekt me wel aan, door de herhaling die in die (bamboe)buizen zit. Maar ik heb het idee dat de foto niet helemaal scherp is.
De tweede foto zegt me niets
quote:Op maandag 15 maart 2004 01:27 schreef Vampier het volgende:
quote:Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef Black_Jack het volgende:
dit vind ik een topfotoquote:Op maandag 15 maart 2004 03:24 schreef delapoko het volgende:
[afbeelding]
Mooie lokatie voor een fisheyequote:Op maandag 15 maart 2004 20:02 schreef Novastar het volgende:
[afbeelding]
dit is een fotootje van de Burcht in Leiden.
1. Inderdaad... alleen stond er een muurtje ontzettend in de weg tijdens het schieten.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef portier het volgende:
[..]
De foto heeft nu eigenlijk 3 onderwerpen, de klok, het gebouw daarachter en Crysler Building daar weer achter, dat maakt de foto een beetje rommelig. Dat stukje linksonder had je wel in New York mogen laten. Verder, impressed, goed stilgehouden
.
[..]
1: Nice, misschien het bord iets minder pontificaal in het midden, maar verder. veel contrast
.
2: Superveel ruis, niet echt een goeie foto...
3: Erg coole plaat, weinig op aan te merken.
4. Nice, netjes gestitched (stuk makkelijker natuurlijk met hoog contrast en z/w), jammer dat het gebouw aan het einde wat wazig is.
[..]
En dit is op hetzelfde plek, maar dan 's middags (Istanbul)quote:Op maandag 15 maart 2004 12:29 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik vind hem erg mooi!Toch net wat meer als normale 'stadsfoto's'
![]()
de foto is wel gaaf maar inderdaad te weinig contrastquote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik ga een filter gebruiken, maar die is niet op voorraad dus daar wacht ik al 2 weken op. Maar die schaf ik aan omdat ik veel architectuurfoto's maak.
Ik had er zelf o.a veel last van bij deze foto. Als daar meer contrast in had gezeten was hij een stuk mooier geweest.
[afbeelding]
Nope, auto-contrast bij Photoshop. Maar het verschilt niet veel met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef Novastar het volgende:
die bovenste ziet er erg indrukwekkend uit. Heb je een filter gebruikt voor de lucht of niet?
Ik vind 't wel erg mooi.. er hangt echt zo'n spooky horror-sfeertje aanquote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik ga een filter gebruiken, maar die is niet op voorraad dus daar wacht ik al 2 weken op. Maar die schaf ik aan omdat ik veel architectuurfoto's maak.
Ik had er zelf o.a veel last van bij deze foto. Als daar meer contrast in had gezeten was hij een stuk mooier geweest.
[afbeelding]
wou, wat cool om daar te wonenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:07 schreef delapoko het volgende:
Deze heb ik genomen met een Canon EOS 10D in Capadocie in Turkije.
Voor de jaartelling woonde daar echt mensen in die berg.
[afbeelding]
Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's makenquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
deze foto een paar dagen geleden gemaakt in de tuin
sommige delen zijn wat onscherp maar vond het verder een erg mooie foto
gemaakt met een Canon A80
clickable
http://www.xs4all.nl/~knm(...)G
Wel een aardige foto, je had wel iets meer compositie toe kunnen passen, licht ziet er verder goed uit. Alleen die randquote:Op woensdag 17 maart 2004 14:14 schreef nikanoru het volgende:
Niet echt een super foto maar ik vond het water wel gaaf.
[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik er wel wat in ziequote:
Tis niet echt boeiend neequote:Op woensdag 17 maart 2004 22:18 schreef pea4fun het volgende:
Ik dacht het is mooi weer, dus komen de insecten wel tevoorschijn....helemaal niks! nog geen spinnetje. Toen heb ik me ook maar op de lente gestort. Eerst dacht ik hij is erg saai, maar met randje en tekst leek het opeens wat. Of vinden jullie hem nog steeds saai en ben ik gewoon aan de foto gaan wennen?
De rest die ik maakte is nog saaier eigenlijk.
[afbeelding]
Helaas...Ik probeer weer verderquote:Op woensdag 17 maart 2004 22:24 schreef Ymke het volgende:
[..]
Tis niet echt boeiend nee
Beetje gewoontjes en een foto wordt mi niet mooier door een randje en een tekstje
Ik heb het ook vaak zat hoor dat er gewoon niet echts iets boeiends uitkomt (meestal dus )
ho ho mischien zijn de andere wel lyrisch , ga aub niet op mijn oordeel afquote:Op woensdag 17 maart 2004 22:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Helaas...Ik probeer weer verder
Nou ja...je bevestigd eigenlijk wat ik zelf al dacht, vandaar dat ik het meteen met je eens ben.quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:27 schreef Ymke het volgende:
[..]
ho ho mischien zijn de andere wel lyrisch , ga aub niet op mijn oordeel af
Dit vind ik een prachtig tafereeltje!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
keb effe een beetje met contrast en highlights/shadows gespeeld en een crop gedaan...zo vink em mooier. Beetje duisterder en irritante afleidingen van lichte objecten weg van die twee mooie grafstenen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]
Tipje van mijn oude meester: gebruik nooit effecten om een foto op te leuken. Dan leidt je de aandacht af van de foto en da's nou net niet de bedoeling toch?quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:18 schreef pea4fun het volgende:
Ik dacht het is mooi weer, dus komen de insecten wel tevoorschijn....helemaal niks! nog geen spinnetje. Toen heb ik me ook maar op de lente gestort. Eerst dacht ik hij is erg saai, maar met randje en tekst leek het opeens wat. Of vinden jullie hem nog steeds saai en ben ik gewoon aan de foto gaan wennen?
De rest die ik maakte is nog saaier eigenlijk.
[afbeelding]
Deze leidt ook aan een chronisch gebrek aan contrast....ik heb wat gepss'd met die foto:quote:Op maandag 15 maart 2004 20:02 schreef Novastar het volgende:
[afbeelding]
dit is een fotootje van de Burcht in Leiden.
Eigenlijk weet ik ook wel dat je een foto niet moet proberen op te leuken met een randjequote:Op donderdag 18 maart 2004 12:38 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Tipje van mijn oude meester: gebruik nooit effecten om een foto op te leuken. Dan leidt je de aandacht af van de foto en da's nou net niet de bedoeling toch?
Commentaar zoals:
"Die foto is een beetje saai, maar het randje is mooi"
Beter zou zijn als commentaar:
"Randje moet weg en dan zou het nog wat met de foto kunnen worden"
Wat wel erg slim gedaan is een goede uitvoering van "the rule of thirds" en het blurred background effect.
Maar het onderwerp boeit me idd niet echt....ik ontdek geen verhaal oid.
Als je lente foto's bedoelt:quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Eigenlijk weet ik ook wel dat je een foto niet moet proberen op te leuken met een randjeDe bedoeling was om het ontluikende lentegroen op de foto te zetten, en ja, dat staat er wel op, maar boeit niet echt. Tips hoe ik van zoiets (niet persé deze knop) wel een boeiender foto kan maken? Voorbeeld of tips zin altijd welkom.
Jawel, als de foto al wat is, niet om wat van de foto te maken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:59 schreef Icicle het volgende:
Een kader kan wel degelijk iets aan een foto toevoegen.
heb hem idd nog niet zo lang neequote:Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef portier het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
clickable
<a href="http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/IMG_0168.JPG</div></blockquote>" target="_blank">http://www.xs4all.nl/~knm(...)G</div></blockquote></a> Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's maken![]()
.
Gelukkig heb je die foto clickable gemaakt naar je orginele foto...dan kan ik de exif info lezen en ik zie dat je em zo rond 12:00 's middags gemaakt hebt...te weten 11:22.quote:Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
clickable
[foto]
Mooie foto, maar ik zou hem bovenin nog net iets croppen. Daar gaat de weg nl. weer naar links. Maar voor de rest erg mooi! "t Is weer eens wat andersquote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:07 schreef Bogusje het volgende:
Regels zijn er om gebogen te worden
[afbeelding]
Deze is gemaakt op Highgate Cemetery in Londen. Op oudjaarsdag 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:18 schreef Icicle het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]</div></blockquote> Dit vind ik een prachtig tafereeltje!
Mag ik vragen waar je die gemaakt hebt?
JIJ BENT WEL ERG ZEKER VAN JE ZAAK!quote:Op maandag 22 maart 2004 14:56 schreef portier het volgende:
Madurodam,
Kijk dit zijn pas concert foto's !! Ik zie rook, lamplicht, emotie en een beetje beweging (althans datie flink erop ramt, onderste foto).quote:Op dinsdag 23 maart 2004 01:05 schreef MarcelR het volgende:
Monster Magnet in de Melkweg (1-3-2004)
Het is al weer 3 weken geleden dat deze Spacerock band in de melkweg stond, maar ik wou toch nog even wat plaatjes neerzetten die ik daar gemaakt hebHet zijn helaas wat brakke scans van gemaakte 10 x 15 afdrukken. Ik mocht met m'n "professionele" camera eigenlijk geen foto's maken, maar heb op het balkon naast de DJ toch wat mooie plaatjes kunnen schieten:
Afgezien van het scannen en resizen, geen nabewerkingen. De gebruikte film was Kodak TMax p3200 (b&w, iso 3200). Deze plaatjes staan ook in het muziek-topic, waar o.a. gepraat werd over dit concert. Ik wou ze stiekem toch ook nog even hier laten zien
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het wordt toch echt eens tijd voor een negatief-scannerops:
Mooie foto's maar soms te felquote:Op dinsdag 23 maart 2004 00:44 schreef RCAJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Zit hier genoeg actie in Hassanjassan?
Ik had geen flits en wilde toch springfoto's maken... dus toen moest ik wachten op een hele berg licht op het podium... tegenlicht in dit geval dus. Maar ik vind het wel een geslaagde actiefoto al zeg ik het zelf, vooral door de omstandigheden.
[afbeelding]
Contrast is alles !!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:26 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Hehehe Hassanjassan met zijn contrast
Goeie foto en gezien je mogelijkheden heb je een goede foto gemaakt.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Zit hier genoeg actie in Hassanjassan?
Ik had geen flits en wilde toch springfoto's maken... dus toen moest ik wachten op een hele berg licht op het podium... tegenlicht in dit geval dus. Maar ik vind het wel een geslaagde actiefoto al zeg ik het zelf, vooral door de omstandigheden.
[afbeelding]
Nee da's niet cliche...je hoofdonderwerp in het midden zettenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:20 schreef Jeroentje1 het volgende:
Best leuke foto ploepkonijn, maar beetje cliché. Je had misschien beter de boom meer naar rechts kunnen zetten. Staat nu erg in de weg, helaas. En beetje ERG jpeg-artifacts.. Maar dat maakt natuurlijk niet zóveel uit:)
Dank je wel de boom had idd meer naar links gekunt maar dan viel de zon er niet zo mooi achter.quote:Op woensdag 24 maart 2004 00:02 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Nee da's niet cliche...je hoofdonderwerp in het midden zettenik vind hem wel okay...technisch dan.
Een mooi silhouet van een boom en mooie zonnestralen op de achtergrond.
De horizon is netjes recht en de belichting is wel in orde.
Qua compositie is het wat opgelukt omdat de boom off-center staat en die boompjes en het huisje op de achtergrond completeren het geheel wel.
Dank je wel en idd boom meer naar links zou kunnen maar dan paste de zonnen stralen er niet zo mooi achter.
Een goeie foto an sich, maar een beetje erg saai, dat wel....ik zou het als een wallpaper kunnen gebruiken ofzo, maar om het op te hangen...kweenie.
Gewoon een degelijke foto al met al dus....
Ik wacht nog even tot de donkere schaduw van het bootje van een visser of huurmoordenaar uit de mist opdoemtquote:Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:
Vanochtend gemaakt, is het wat?
[afbeelding]
quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:
[afbeelding]
Prachtige foto, wat een sfeer zeg !quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:
[afbeelding]
superfoto !! MAAR toch nog een klein puntje: dat water aan de voorkant mag wel een stukje afgeknipt worden. Dus bijna tegen de wal aan afcroppen, want dat water voegt niet echt veel toe aan de foto..een beetje spiegeling, maar da's van het riet en dus niet echt interessant.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:
[afbeelding]
Was helemaal niet vroeg mijn bed uit, kwam uit mijn nachtdienst.quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:25 schreef the-O het volgende:
Mooie foto Marc H!
En dat water op de voorgrond vind ik juist mooi, geeft er diepte aan.
Vroeg uit bed heeft zo zijn voordelen, helaas heb ik er een broertje dood aan.
Heb je deze foto ook groter? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er op een bureaublad uitziet.
Zo, prachtige foto.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:
[afbeelding]
Mag ik het orgineel hebben? sturen graag naar hassanjassan@student.eur.nlquote:Op woensdag 24 maart 2004 23:00 schreef Marc H het volgende:
[..]
Was helemaal niet vroeg mijn bed uit, kwam uit mijn nachtdienst.
Enne, hij staat mooi als wallpaper
Tsja, als plaatje bij een lap tekst dat over die stof gaat is het vast een leuk plaatje, maar zo...quote:Op donderdag 25 maart 2004 00:22 schreef partana het volgende:
[afbeelding]
Ik heb de foto gemaakt door de lens omgekeerd tegen de body te houden. Ik heb namelijk geen macrolens
quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:25 schreef the-O het volgende:
Mooie foto Marc H!
En dat water op de voorgrond vind ik juist mooi, geeft er diepte aan.
Vroeg uit bed heeft zo zijn voordelen, helaas heb ik er een broertje dood aan.
Heb je deze foto ook groter? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er op een bureaublad uitziet.
Sorry, deze foto ga ik niet groot op het internet zetten/mailen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:50 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Mag ik het orgineel hebben? sturen graag naar hassanjassan@student.eur.nl
Warme foto door de kleur tegen die donkere lucht.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:55 schreef Caar2 het volgende:
net even gemaakt door het raam!!!
[afbeelding]
Dank je wel.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef portier het volgende:
[..]
Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's maken![]()
.
[..]
Wel een aardige foto, je had wel iets meer compositie toe kunnen passen, licht ziet er verder goed uit. Alleen die rand. Haal eens weg
.
Mooie impressie zo met die serie foto's. Er lijkt alleen een waas over de foto's te liggen, of ligt dat aan mij?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Afgelopen zaterdag wat foto's gemaakt tijdens de totaal verregende vredesdemonstratie in Amsterdam, een kleine selectie:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
7)
[afbeelding]
Ivo
Vakkundig oordeel kan ik er niet over geven, daar ben ik niet deskundig genoeg voor. Zelf denk ik dat het er in het echt indrukwekkender uit zal hebben gezien als op de foto.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:13 schreef jumadi het volgende:Kan iemand hier wat over zeggen?
Ow jah, het verkeersbord staat er expres bij op... Foto is verder niet bewerkt, alleen gecomprimeerd.
[afbeelding]
Niet echt veel bijzonders, moet ik zeggen....dat verkeersbord staat er nou wel op, maar past niet echt vinnik.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:13 schreef jumadi het volgende:Kan iemand hier wat over zeggen?
Ow jah, het verkeersbord staat er expres bij op... Foto is verder niet bewerkt, alleen gecomprimeerd.
[afbeelding]
Euh, je doet jezelf veelste veel tekort....deskundig zijn we allemaal niet, anders zaten we niet op Fok!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Vakkundig oordeel kan ik er niet over geven, daar ben ik niet deskundig genoeg voor. Zelf denk ik dat het er in het echt indrukwekkender uit zal hebben gezien als op de foto.
Hm ja, ik kan natuurlijk wel zeggen wat ik zelf denk dat ik gedaan zou hebben.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:23 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Euh, je doet jezelf veelste veel tekort....deskundig zijn we allemaal niet, anders zaten we niet op Fok!
Als je iets niet bevalt of anders zou willen zien op een foto, dan kan je dat toch gewoon neerplempen?
Foto's zijn over het algmeen erg flets en onscherp..en vooral meer documentarisch van aard, op zich niks mis mee, maar ontstijgt het niveau van kiekjes niet echt helemaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Afgelopen zaterdag wat foto's gemaakt tijdens de totaal verregende vredesdemonstratie in Amsterdam, een kleine selectie:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
5)
[afbeelding]
6)
[afbeelding]
7)
[afbeelding]
Ivo
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:29 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hm ja, ik kan natuurlijk wel zeggen wat ik zelf denk dat ik gedaan zou hebben.
Als ik dat verkeersbord erop had willen hebben, en de wolkenpracht, dan zou ik dichter bij het verkeersbord zijn gaan staan en schuin omhoog hebben gefotografeerd, zodat de wolken op de achtergrond van het bord zouden hebben gestaan, en het bord dus het onderwerp van de foto zou zijn. Nu mist in mijn ogen een beetje een echt onderwerp.
Zo dan?
Regenwaas misschien? Ik heb te vaak regendruppels van de lens/UV filter moeten vegen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 00:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mooie impressie zo met die serie foto's. Er lijkt alleen een waas over de foto's te liggen, of ligt dat aan mij?
Ik gebruikte een 70-er jaren Canonet, gevuld met goedkope film (Hema 200 ASA). Het rolletje zat er van het weekend van tevoren nog in. Achteraf gezien had ik beter een 400 ASA rolletje of 800 ASA Kodak film kunnen gebruiken. Die heeft toch wat sterkere kleuren.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:06 schreef the-O het volgende:
Ivo, waar fotografeer je mee?
De kleuren zien er slecht uit, valt me ook op aan andere foto's die je geplaatst hebt.
Verder zit de scherpte hier of op de verkeerde plaats, of er net naast. En is er te weinig onscherpte waar je dat zou willen hebben.
Dat je je tussen de mensen begeeft om de foto's te maken is natuurlijk wel oké.
Ik heb bij het scannen wel gemerkt dat dia's zich veel prettiger inscannen. Met negatieffilm zit ik nog altijd te knoeien. Ben er zelf ook niet tevreden over. In beeldbewerking moet ik me nog eens gaan verdiepen. Ik heb vrijwel niets veranderd aan de scan. Hier kan ik inderdaad nog veel verbeteren. Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:32 schreef Ouwesok het volgende:
@ultra_ivo
Het tweede deel waar het een en ander misgaat is tijdens of na het scannen. Door even in een beeldbewerkingspakketje je contrast en dekking aan te passen worden je plaatjes zoveel fraaier. Ik heb even de vrijheid genomen om één van je plaatjes te levellen en aan te scherpen. Bewerking kostte netto twee minuten werk en is allicht nog voor verbetering vatbaar.
[afbeelding]
De inzet van beeldbewerking is geen schande. Om je plaatjes beter te krijgen is wat mij betreft elk middel geoorloofd.
Je kunt in dit voorbeeld trouwens ook fraai zien waar het scherptevlak dan wél ligt. De dame onder het monument staat er precies in. Scheelt toch een paar meter.
Of er nog veel info over PSP5 te vinden is weet ik niet, versie 8.103 is al uit.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:39 schreef ultra_ivo het volgende:
... Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?
Ivo
Beter dan welke tutorial dan ook is de harde praktijk. Gewoon programma starten, en spelen maar. Het gaat niet stuk, en als het helemaal uit de klauw giert mik je gewoon je plaatje weg en begint overnieuw (wel een kopietje van je ruwe scan bewarenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:39 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik heb bij het scannen wel gemerkt dat dia's zich veel prettiger inscannen. Met negatieffilm zit ik nog altijd te knoeien. Ben er zelf ook niet tevreden over. In beeldbewerking moet ik me nog eens gaan verdiepen. Ik heb vrijwel niets veranderd aan de scan. Hier kan ik inderdaad nog veel verbeteren. Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?
Ivo
Volgens mij kan je dan beter met photoshop meteen gaan beginnen, dan leer je meteen de standaard in foto editting, althans dat heb ik mezelf zo wijsgemaakt en tegenwoordig vind ik PS veel makkelijker en prettiger dan PSP oid, puur omdat ik vanaf 't begin ermee ging werken en langzamerhand steeds handiger in wordt. Ik zeg altijd maar, leer van en met de de beste die je kan vinden, dan is je investering in tijd en moeite nooit weggegooid.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Beter dan welke tutorial dan ook is de harde praktijk. Gewoon programma starten, en spelen maar. Het gaat niet stuk, en als het helemaal uit de klauw giert mik je gewoon je plaatje weg en begint overnieuw (wel een kopietje van je ruwe scan bewaren)
Als je Duits niet al te beroerd is kun je eens op digitalkamera de fototips doornemen, daar zitten er een heleboel bij over het verbeteren van je digitale plaatjes.
Ik krijg bij al die foto's een beetje het gevoel dat je de boekjes wel netjes gelezen hebt maar dat je niet echt weet wat je er nou mee moet... Je kan beter eerst leren een onderwerp te vinden en die te fotograferen en dan pas met compositie gaan werken. Vooral bij foto 2 & 3 heb ik dat gevoel. Volgens het boekje is het mooi als je de horizon uit het midden plaatst, lekker laag kan een heel mooi beeld geven, maar het voegt hier bijzonder weinig toe aan je foto. Daar komt nog eens bij dat je stukje bos geen onderwerp heeft, het doet niets met de kijker. Het idee is prima, daar gaat het niet om, maar pas het wel toe op een onderwerp. Je zou kunnen proberen de foto's z/w te maken en dan flink wat contrast erin pompen. Misschien is het dan nog wat... Vogel even met je fotoquote:Op zondag 28 maart 2004 00:35 schreef Jeroentje1 het volgende:
Hier een serie van mij, in het bos gemaakt laatst, toen het lekker weer was
BSbeepquote:Op zondag 28 maart 2004 15:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo, ik ben net weer even de tuin in gegaan en heb wat geschoten. Zelf vind ik ze 'wel' grappig, maar dit geeft ongeveer aan hoe ver ik ben op het gebied van fotograferen. Nog even doorleren dus.
[afbeelding]
Deze vind ik zeker het mooiste. Heel erg lente maar toch ook heel erg niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
So, tell me, what do you guys (and girls) think?.
Sorry, ik zei er niks over omdat ie me persoonlijk niet aanspreekt. En over hoe hij technisch in elkaar zit kan ik nog weinig zeggen omdat ik daar de ervaring niet voor heb.quote:Op zondag 28 maart 2004 17:12 schreef NiXz het volgende:
niemand wil mijn foto beoordelen
Ik zou de paal er helemaal opzetten, maar zorg er iig voor dat ie iets doet in de omgeving, dan gebeurt er iig wat meer in je foto. Nu raakt de kijker snel uitgekeken omdat er niets bijzonders te zien is.quote:
Ik vind het onderwerp an sich wel ok, wel voor in een serie, maar wat ik vooral mis is wat nou typisch aan dit ding is...een seinpost....en hij seint helemaal niks.quote:
Haal um weg danquote:Op zondag 28 maart 2004 18:06 schreef jan_onbekend het volgende:
Let niet op de copyright in de foto
[afbeelding]
euh, als ik het niet kan zien dan is het net zo goed als niet branden..en hget is geloof ik niet de bedoeling om je foto elke keer te verdedigen, maar juist iemand's blik vast te houden?quote:Op zondag 28 maart 2004 18:24 schreef NiXz het volgende:
beadnkt voor het commentaar
seinpost brand trouwens wel hoor, heb ook foto's waar dat veel duidelijker is op te zien, alleen waren niet zo geslaagd vond ik/
Heej, een foto van een woord met vleugels in de lucht?quote:Op zondag 28 maart 2004 18:06 schreef jan_onbekend het volgende:
Let niet op de copyright in de foto
[afbeelding]
Scherpe foto's maken van bewegende onderwerpen is erg moeilijk maar is mogelijk..als je maar de juiste spullen en technieken gebruikt.quote:Op zondag 28 maart 2004 18:37 schreef portier het volgende:
[..]
Haal um weg dan. Paranoia gedoe altijd...
Hij is niet helemaal topscherp en de achtergrond helpt ook niet echt mee aan het onderwerp... Jammer.
Ja ach, ik wil best een commentaar geven, maar dan moet je je eigen werk niet moedwillig verminken..daar word ik zelf een beetje simpel van.quote:Op zondag 28 maart 2004 19:48 schreef Ymke het volgende:
Vriendelijk ben je zeg,
janonbekend , de foto is niet helemaal scherp , jammer hoor,
mijn zoontje vindt hem wel mooi![]()
Did I say it? Did I fucking say it?!quote:Op zondag 28 maart 2004 20:02 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Scherpe foto's maken van bewegende onderwerpen is erg moeilijk maar is mogelijk..als je maar de juiste spullen en technieken gebruikt.
Kijk es wie we daar hebben....iedereen spreekt hier op eigen gronden en ik vind gewoon dat je niet je eigen foto's moet verminken als je daarop commentaar wilt hebben. Gewoon een goeie grote foto het liefst geven.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:Vind ik ook Ymke. We zitten hier niet bij Idols.
Ik vind het trouwens sowieso erg opgepast om je als Grote Criticus op te werpen, terwijl we nog niks gezien hebben van je eigen werk. Dat moet wel fenomenaal zijn, lijkt me?
Kijk es wie we daar hebben....iedereen spreekt hier op eigen gronden en ik vind gewoon dat je niet je eigen foto's moet verminken als je daarop commentaar wilt hebben. Gewoon een goeie grote foto het liefst geven.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:Vind ik ook Ymke. We zitten hier niet bij Idols.
Ik vind het trouwens sowieso erg opgepast om je als Grote Criticus op te werpen, terwijl we nog niks gezien hebben van je eigen werk. Dat moet wel fenomenaal zijn, lijkt me?
Good call !!quote:Op zondag 28 maart 2004 20:45 schreef portier het volgende:
[..]
Did I say it? Did I fucking say it?!.
Oefening baart kunst enzo. En als ie niet scherp is dan ga je door tot je wel een mooie scherpe foto hebt. Halffabricaatjes verkopen niet.
Tja ach, ik vond het nodig om een statement te maken dat men niet zo paranoide moet doen dat men dingen gaat kopieren van elkaar...datr vind ik echt heel storend en je gooit gewoon je eigen glazen in op die manier.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:28 schreef Ymke het volgende:
Je kan best gewoon commentaar geven , dat komt best aan , en ongezouten kritiek geven is heel wat anders dan kinderachtig over je brandbreedte te gaan zemelen
Ja ok, ik trap de foto's niet de grond in, maar pak ze vaak wel hard aan om hun foto's met goede kritiek zodat er uiteindelijk wel een hele goede foto uit zal komen..niet omdat ik het zo goed weet...maar omdat ik zelf ook die technieken geleerd heb en die hebben zich bewezen...dus ik geef kennis door, maar wel op een manier die geen ruimte voor intepretatie geeft, want dit zijn de absolute basisprincipes van fotografie.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:51 schreef Ymke het volgende:
Het ging mij alleen om de manier waarop je je kritiek uitte , meer niet
Hij is zwart/witquote:Op zondag 28 maart 2004 21:23 schreef hassanjassan het volgende:
Maar ik heb zorgvuldig geselecteerd en wellicht komt er wat zinnige kritiek. Ik zie weinig fout, maar wie weet.
Nee da's fair...zelf heb ik er ook aan gedacht natuurlijk...het is zo aan te passen, daar niet van...ik heb van dezelfde foto ook een silhouet en dat vind ik wel heel saai.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:01 schreef PeanutDaan het volgende:
[..]
Hij is zwart/wit![]()
![]()
....hehehe duuuh!!!
persoonlijk had ik misschien haar gezicht wat lichter over willen laten komen ...maar dat is geen kritiek laat staan opbouwend, das persoonlijk ...euhm dus eigenlijk zeg ik nix...
Zelf ben ik vrij kritisch van mezelf en vindt ik het moeilijk om werk van anderen te (ver) beoordelen omdat ik zelf ook nog een lange weg heb te gaan.
Maar er is wel spanning in de foto aanwezig .....dusss..![]()
Het zal je misschien verbazen, maar ik vind het een hele mooie foto waar ik weinig op heb aan te merken. Persoonlijk zou ik hem iets minder korrelig en scherper iets mooier vinden denk ik. Ik geef wel direct toe dat ik het je niet na zou doen.quote:
Euh ik kijk in photoshop en daar istie veel lichter....ik heb em aangepast en idd hij's mooier, maar klote conversion werkt niet goed...nu misschien wel...quote:Op zondag 28 maart 2004 22:08 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Nee da's fair...zelf heb ik er ook aan gedacht natuurlijk...het is zo aan te passen, daar niet van...ik heb van dezelfde foto ook een silhouet en dat vind ik wel heel saai.
Lichter gezicht, heb ik expres niet gedaan om zo echt focus te houden op wat er belangrijk is....de blik in der ogen en wat je erbij kan verzinnen...vandaar dat ook echt alles eromheen geėlimineerd is...
Dank je wel, da's een prettig antwoord en ik zal er op reageren zoals ik behoor te doen.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het zal je misschien verbazen, maar ik vind het een hele mooie foto waar ik weinig op heb aan te merken. Persoonlijk zou ik hem iets minder korrelig en scherper iets mooier vinden denk ik. Ik geef wel direct toe dat ik het je niet na zou doen.
Ik vraag me tevens af wat het zou doen met de foto als het jasje wit zou zijn ipv zwart.. ik denk dat dat het 'magische' effect van de foto zou kunnen versterken, mits het te onderscheiden is van de achtergrond. Maar da's meer een gedachtenspinsel dan kritiek.
Wat heb je met de bovenkant gedaan? Gegumt of reflecteert daar iets enorm? Ik denk het eerst, niet doenquote:Op zondag 28 maart 2004 22:15 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Euh ik kijk in photoshop en daar istie veel lichter....ik heb em aangepast en idd hij's mooier, maar klote conversion werkt niet goed...nu misschien wel...
dus effe snel aangepast:
[afbeelding]
Het lijkt gegumt ja, maar het is het niet...dat haar van haar is onwijs wit/blond en met een flitser op de achtergrond gericht een flitser rechtsboven, een invulflits, geeft dus dat effect.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:54 schreef portier het volgende:
[..]
Wat heb je met de bovenkant gedaan? Gegumt of reflecteert daar iets enorm? Ik denk het eerst, niet doen.
Verder komt haar huid nogal ruw op me over, dat vind ik wel zonde. Misschien wat meet softtone? Daar leent de vrouwenhuid zich wel voor in het algemeen. Laatste puntje wat ik nog heb, klein puntje is de schaduw in haar hals. Ziet er niet 100% goed uit, beetje onnatuurlijk oid. Je model posseert verder goed, is niet bang voor de camera.
I kwas er nog niet over uit of ik het wel of niet zou doen...daarom de uncut version hier...quote:Op zondag 28 maart 2004 23:08 schreef the-O het volgende:
Oké, ik dan ook nog een puntje: Waarom is het witte vlak zo groot? Als je de foto verticaal kantelt, of het hoofd iets minder centraal zet, wordt het dan niet spannender?
Guitige kop, ziet er spontaan uit.
Is je onderwerp ongezien weggevlogen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:25 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide zonder enige bewerking bewerking.
Voorzie maar van commentaar...
Tis dat ik je persoonlijk ken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:25 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Beide zonder enige bewerking bewerking.
Voorzie maar van commentaar...
Hij vond de kleuren apart. |: lees m'n post hierboven.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:35 schreef portier het volgende:
[..]
Is je onderwerp ongezien weggevlogen?
Ik niet, komt op de foto niet naar voren iigquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:41 schreef thiamat het volgende:
[..]
Hij vond de kleuren apart. |: lees m'n post hierboven.
Op de foto vond hij ze juist apart, maar inderdaad, wij allemaal nietquote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:00 schreef portier het volgende:
[..]
Ik niet, komt op de foto niet naar voren iig.
Dat was ook idd mijn bedoeling ervan, een soort kleine reus zal ik maar zeggenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:12 schreef pea4fun het volgende:
Dat ben ik niet met Ymke eens. Ik vind dit standpunt juist wel het "kijk eens hoe groot ik ben" idee van het kind zelf aangeven. Erg leuk gedaan.
Om op die boomstam te gaan staan was een spontaan idee van ons zoontje maar wij moesten hem er optillen en toen hij er éénmaal stond zei hij spontaan: Sven al grooot!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 22:18 schreef Ymke het volgende:
Leuk dat we zo verschillend naar dezelfde foto kijken, het komt op mij meer over van: kijk eens hoe leuk mijn ouders mij groot willen laten lijken, ik krijg hier niet het idee dat het een spontaan idee van het kind is
hmm, dankje. maar nee, het is niet een bijzondere plek maar het leek me wel een leuke compositie. en nee; dit wordt ook geen protest (ja maar...) tegen het commentaar. maar je hebt gelijk, de schittering en het donker er omheen vond ik voor mezelf wel geinig. Je had het pas ook over die bomen die niet mooi waren he? zal ik nu teruggaan en mooiere foto's kunnen maken? (bomen zijn omgekapt)quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:39 schreef thiamat het volgende:
[..]
Tis dat ik je persoonlijk ken.![]()
![]()
euh, je foto's zijn niet boeiend, niet lekker om naar te kijken, en niet duidelijk. Misschien is dit voorjezelf heel mooi, omdat je zelf erbij bent geweest en je het effect apart vind(van donkere voorgrond, schittering op water). Maar ik merk toch maar weer op, stel ff eisen aan jezelf. Is dit nou wel zo boeiend om naar te kijken. Anders ben ik bang voor meer negatief commentaar.
Anyway keep on photographing !![]()
![]()
Nej ff nix doen met die bomen. Maar de compositie is niet leuk omdat:quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:30 schreef killko het volgende:
[..]
hmm, dankje. maar nee, het is niet een bijzondere plek maar het leek me wel een leuke compositie. en nee; dit wordt ook geen protest (ja maar...) tegen het commentaar. maar je hebt gelijk, de schittering en het donker er omheen vond ik voor mezelf wel geinig. Je had het pas ook over die bomen die niet mooi waren he? zal ik nu teruggaan en mooiere foto's kunnen maken? (bomen zijn omgekapt)
maarjah, dat keep on photograferen zal ik doenen bedankt voor jullie commentaar
Mooie foto'squote:Op woensdag 31 maart 2004 20:00 schreef Caar2 het volgende:
Spring is in the air!!!! Bloemen!!
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
Mooie foto, lekkere kleuren, ik zou iets uitproberen met die foto. Je moet zelf maar kijken wat je ermee doet, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Knip eens ongeveer 1/3e van de bovenkant af (tot iets boven het rood) en een klein laagje van je onderkant (ongeveer 10 pixels tot de onderkant van de zon). Mocht je links of rechts nog wat weggeknipt hebben, plak dat (tenzij er iets erg verstorends in zit) het er dan weer even aan.quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:17 schreef thiamat het volgende:
Ok, zat ff te knooien met lijstje om me foto. Dit zal dus nu niet goed zijn. Maar goed het gaat om de foto:
[afbeelding]
Beetje standaard foto, maar ik dacht hij is internetwaardig![]()
![]()
Ik had zoiets zelf ook al in gedachten... had er alleen ff geen zin inquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:22 schreef portier het volgende:
[..]
Mooie foto, lekkere kleuren, ik zou iets uitproberen met die foto. Je moet zelf maar kijken wat je ermee doet, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Knip eens ongeveer 1/3e van de bovenkant af (tot iets boven het rood) en een klein laagje van je onderkant (ongeveer 10 pixels tot de onderkant van de zon). Mocht je links of rechts nog wat weggeknipt hebben, plak dat (tenzij er iets erg verstorends in zit) het er dan weer even aan.
Ik ben benieuwd. Post evt een linkje naar een grote versie (van let's say, 600-700 pixels oid)
Thanks! Nee, zijn inderdaad geen buiten bloemen, maar dit vrolijke plantje staat in mijn woonkamer.quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:40 schreef The_Frog het volgende:
[..]
Mooie foto's
![]()
Geen buitenbloemen of wel
Binnen en buiten lentequote:Op donderdag 1 april 2004 11:44 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Thanks! Nee, zijn inderdaad geen buiten bloemen, maar dit vrolijke plantje staat in mijn woonkamer.![]()
1 april zekerquote:Op donderdag 1 april 2004 15:09 schreef beertje_ het volgende:
Half liggend vanaf een brug gemaakt, moet je de mensen raar zien kijken, dat had ik moeten fotograveren ;-)
Hij had gelijk! nu is hij mooier!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:54 schreef thiamat het volgende:
Klik HIER voor de crop en grote versie van m'n plaatje hierboven.
Vind de lijn in de lucht toch eigenlijk best mooi
Dank je voor je reactie!!!quote:Op donderdag 1 april 2004 18:42 schreef the-O het volgende:
Caar2,
waar fotografeer je mee? Je kleuren spreken me echt aan, ook in de afgelopen fotowedstrijd.
Wil ook nog even kwijt dat je een prima gevoel voor compositie hebt. Knap dat je van een 'duf' onderwerp als bloemen nog iets speciaals weet te maken, mijn complimenten.
close-up van een 'zandlopertje' met water ipv zand erin zodat er druppels naar beneden vallenquote:Op donderdag 1 april 2004 19:42 schreef the-O het volgende:
Abbadon, abstracte foto. Maar waar kijk ik nou naar?
Was me idd zelf ook al opgevallen... Maar was eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de criteria. Om heel eerlijk te zijn waren/zijn dit ook mijn eerste foto'squote:Op donderdag 1 april 2004 19:19 schreef Abbadon het volgende:
Al je foto's zijn vrij saai...onderwerp standaard in het midden van het plaatje, en uit een voor de hand liggende hoek geschoten....
Leesquote:Op donderdag 1 april 2004 19:48 schreef Shai-Hulud het volgende:
[..]
Was me idd zelf ook al opgevallen... Maar was eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de criteria. Om heel eerlijk te zijn waren/zijn dit ook mijn eerste foto's
Het "Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters" topic?quote:Op donderdag 1 april 2004 20:02 schreef portier het volgende:
Leesmijn
topic
eens
Neequote:Op donderdag 1 april 2004 20:06 schreef Shai-Hulud het volgende:
[..]
Het "Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters" topic?
Sorry, genoteerd en wordt meegenomen naar de volgende keer.quote:Op donderdag 1 april 2004 20:23 schreef pea4fun het volgende:
...persoonlijk vind ik het prettiger als mensen een oordeel vragen op 1 foto tegelijk
Inderdaad onderwerp te vaak in het midden. Foto 8 vind ik wel mooi, alleen had ik horizon iets lager gelegd (op 1/3 of lager) en gezorgd dat deze horizontaal (!!) liep, al is dit wel te fixen.quote:Op donderdag 1 april 2004 19:14 schreef Shai-Hulud het volgende:
9 stuks van een pré-amateur:
[..]
Deze vind ik (n00b) een stuk mooier!!quote:Op vrijdag 2 april 2004 07:56 schreef Botter17 het volgende:
De foto heb ik genomen tijdens een professionele photoshoot op de beurs. Het is dus eigenlijk een soort aktiefoto. En nee, ik was niet vergeten dat 'ie andere modellen er stonden. Dit was allemaal onderdeel van de shoot. Misschien dat deze foto beter spreekt.
[afbeelding]
Leuke fotoquote:Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
Graag een oordeel overdeze enigzins abstracte foto:
[afbeelding]
Die had mooi mee kunnen doen met de fotowedstrijd als de opdracht structuur was geweestquote:Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
[afbeelding]
Leuke foto!quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
[afbeelding]
waarom????? Heb ze helemaal niet gemaakt als zijnde 'macro'foto's, gewoon wat in gezoomd op de bloem(en), en ik vind ze hier beter, want ik vind het leuk als iemand ze 'beoordeeld'!!!quote:Op vrijdag 2 april 2004 21:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja doe nou maar in het macrotopic..
Grappig, lekker surrealistisch. Lijkt ook net of er een hap uit het geouw is. Alleen je kader suckt, maar verder leuke fotoquote:Op zondag 4 april 2004 18:04 schreef thiamat het volgende:
Ik ben er maar druk mee, in dit topicgraag een beoordeling van deze foto:
[afbeelding]
Ook bedankt portier!quote:Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hč? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ik zeg toch ook kader en niet crop...quote:Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hč? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ik zie een datumquote:Op zondag 4 april 2004 19:45 schreef Eveli het volgende:
Wat vinden jullie hiervan:
[afbeelding]
Spoorbrug in Deventer
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.quote:Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
MIsschien hadden we er zelfs wel meer respect voor als je ff was gestopt.quote:Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie een datum.
Ik zie een lensflare.
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??quote:Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:
[..]
Ik zie een datum.
Ik zie een lensflare.
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch evenquote:Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Ben ik wel met je eens! Maar toch iedereen zijn eigen mening natuurlijk.quote:Op maandag 5 april 2004 10:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nergens. Ik heb ook niet voor niets dat topic aangemaakt, omdat ik weet dat iedereen een vast patroon volgt, ik ook. Maar ik vind gewoon dat mensen wel wat kritischer mogen zijn op hun eigen foto'squote:Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.quote:Op maandag 5 april 2004 19:08 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.
Onscherp en te ver af, maar desondanks een leuke poging (en een gave wagen). Ik denk dat je sluitertijd iets te lang was.quote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
Wat vinden jullie hiervan?
[afbeelding]
Ik vind hem super...zou ik het orgineel mogen ontvangen...dan zal ik er effe wat mee spelen...ik zie nl. een hele goeie foto erin, maar kan weinig werken met deze fotoquote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
Voor een eerste pan niet slecht.quote:Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
mja ik had die 1e foto scheef genomen, had m ff recht kunnen zetten maar ik was lui..quote:Op maandag 5 april 2004 19:35 schreef the-O het volgende:
[..]
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:29 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet
Hee, leuk dat je ff de moeite nam om te reagerenquote:Op dinsdag 6 april 2004 12:10 schreef hassanjassan het volgende:
[..]
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.
de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijntquote:Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.
Hehe. Ja inderdaad, ik stond zelf ook perplex toen ik die wesp daar zag lopen. Ik was bang dat ie ergens in zou kruipen ofzow, dus vandaar heb ik ook niet echt op de setting gelet toen ik die foto's nam. Heb er meerdere gemaakt, dit waren toch wel de beste.quote:De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
Nog een constructieve tip...dat KAN best handig zijn om als fill-in flash te gebruiken....wat dat precies is, plaats ik maar in het juiste topic:quote:Op dinsdag 6 april 2004 12:26 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt![]()
Mooie foto'squote:Op dinsdag 6 april 2004 00:45 schreef Marc H het volgende:
[..]
Voor een eerste pan niet slecht.
effe 2 van mij:
[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/259_5987.jpg\]afbeelding][/url]
[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/260_6062.jpg\]afbeelding][/url]
(klikken = groter)
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.quote:
mwa, ging juist om de bloemquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:50 schreef portier het volgende:
[..]
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
achtergrond is beetje saai
We zijn allemaal helemaal geen profs, maar veel mensen weten wel wat van fotografie omdat ze jarenlang al foto's maken.quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ff beetje offtopic. soms vindt ik dat hier wat streng wordt geoordeeld,
ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
Kijk nog eens naar de 3 foto's die je hier plaatste.quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
Da's ook een hele goeie werkwijze...zo heb ik het namelijk ook geleerd en op een gegeven moment zie je dat telkens weer dezelfde tips naar voren komen en dan kan je zo ook toepassen op je eigen foto's...zo heb ik jarenlang bladen gelezen en dan vooral de amateurfoto commentaren gelezen.quote:Op woensdag 7 april 2004 14:01 schreef pea4fun het volgende:
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.
Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
die:quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,
vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.
NoOf.
ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had![]()
zachte heelmeesters...quote:Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:
Maken stinkende foto'squote:Op donderdag 8 april 2004 10:35 schreef Re het volgende:
[..]
zachte heelmeesters...
Sorry voor de grootte, tis mn eerste post. De volgende zal ik resizen...quote:Op donderdag 8 april 2004 17:04 schreef the-O het volgende:
Hmm als je Trust hebt Kindred_Spirits kunnen we alleen maar met je meeleven. Maar voor (relatief) lage bedragen kun je cams kopen die een hele hoop kunnen, dat wilde ik maar zeggen. Als je soms hier leest wat de mensen aan spullen hebben en dan bekijkt wat ze ermee doen dan is de verhouding vaak een beetje zoek. (vind ik)
japis mooi man, is dat nou radar, of een onderzeeėr, vertel.
edit: (de foto is wel veel te groot, lees anders het resizen topic eens)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |