abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17642763
Herhaling van laatste reply ...
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 01:06 schreef beertje_ het volgende:
[...]
Wat te zeggen van deze foto?
Eindelijk een foto kunnen maken met een vage achtergrond(vind het zelf al heel wat)

[afbeelding]

Mooie foto van die Schotse hooglander The_Frog
Helaas is die roos rechts half in beeld. Ik had die liever helemaal niet gezien zodat je je kunt concentreren op die ene in het midden. Een andere mogelijkheid was natuurlijk om je op het stuk in z'n geheel te concentreren, dan had de roos rechts er dus helemaal (en scherp) op moeten staan.
Ik zag liever de mooie roos in het midden iets groter zodat die rechts uit beeld valt.
Verder: erg mooie kleuren en dat bruin vind ik niet erg omdat het door de bladeren wordt gefilterd. (Je kunt hooguit zeggen dat daardoor het roze niet mooi uitkomt)

edit: gelijk een eigen foto erbijgezet om te beoordelen ...
Dit is mijn eerste foto van dit soort.
Op te lossen problemen:
- achtergrond verder van object af
- ik mis een (zwak) lichtpunt links van de camera
- te weinig licht, waardoor een te lange sluitertijd nodig was
- achtergrond had gestreken moeten worden

donderdag 11 maart 2004 @ 13:34:34 #3
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_17642928
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:24 schreef Bright het volgende:
[afbeelding]
Ik vind je puntjes niet echt nodig hoor. Enige wat je wel weg moet halen is die dubbele slagschaduw links (een lichtbron daar oid), verder hoogstens iets meer licht.
Leuke/schattige foto verder .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_17643113
Nou ik ben op wintersport geweest .. veel meer gesnowboard en weinig echt foto's zitten maken(meer lol-foto's).. heb er ff 2 uitgeplukt, kan best dat ik meer goed spul heb, maar nog niet echt gekeken.

1. Vind het snowboard echt heeeeeel irritant, maar vind het ook weer bij de foto horen. Vanuit gondel genomen.

2. Maat van me.(mooie foto dacht ik zo)

3.met pol. filter

Zo , die zijn van de winterport... In het vorige topic zijn ze maar erg weinig beoordeeld dus hopelijk hier beter.

Ze zijn trouwens allemaal met pola filter

[ Bericht 3% gewijzigd door thiamat op 11-03-2004 14:22:13 ]
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  donderdag 11 maart 2004 @ 13:52:31 #5
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17643281
Wow, die tweede van Thiamat is da bomb! Echt mooi, dat blauw springt er echt uit, en het contrast met de witte sneeuw is super!
De onderste foto laat het contrast mooi zien, maar voor de rest vind ik deze foto niet zo spannend, er is niet veel te zien zeg maar...
De bovenste foto vind ik ook mooi, maar ik vind dat er net iets te veel sneeuw op de foto in beeld is gebracht.
Die tweede foto staat defenitely op nummer 1!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_17644139
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 13:52 schreef miki het volgende:
Wow, die tweede van Thiamat is da bomb! Echt mooi, dat blauw springt er echt uit, en het contrast met de witte sneeuw is super!
De onderste foto laat het contrast mooi zien, maar voor de rest vind ik deze foto niet zo spannend, er is niet veel te zien zeg maar...
De bovenste foto vind ik ook mooi, maar ik vind dat er net iets te veel sneeuw op de foto in beeld is gebracht.
Die tweede foto staat defenitely op nummer 1!
Bedankt voor de nogal positieve reactie!! tis jammer dat ik de laatste niet groter kan posten. Er is namelijk heel wat detail in te zien. Op groot formaat daat ding laten afdrukken lijkt me dan ook super .
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_17645667

Gemaakt met een fuji S7000
pi_17653215
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]

Mooie foto!
pi_17653865
Ik had gister nog een bloempje gefotografeerd

Commentaar/Opmerkingen?

De originele resolutie is 'bij de weg' 2048x1536, dus als je nog een grote foto van bloem nodig hebt moet je maar ff mailen.
pi_17654616
tja, het is een bloem, van mij apart mocht je de blaadjes van de bloem wel even strijken.
pi_17656884
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 21:16 schreef Impry het volgende:
Ik had gister nog een bloempje gefotografeerd

[afbeelding]

Commentaar/Opmerkingen?

De originele resolutie is 'bij de weg' 2048x1536, dus als je nog een grote foto van bloem nodig hebt moet je maar ff mailen.
Is een prettige foto om naar te kijken. Maar daar blijft het voor mij ook bij. De meeldraden keurig in het midden. Die hadden wel iets buiten het midden mogen liggen. En hij had wel iets kleiner gemogen. Nu vult ie het hele kader.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:55:47 #12
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_17673103
Sluit me aan bij The_Trog.. de bloem is iets te veel aanwezig, er had wel iets meer omgeving zeg maar opgemogen..maar verder ist een hele mooie close-up van een mooie bloem!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  vrijdag 12 maart 2004 @ 20:48:06 #13
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_17675697
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:38 schreef ploepkonijn het volgende:
[afbeelding]

Uhmm net iets te veel contrast???
pi_17699374

graag u oordeel

[ Bericht 35% gewijzigd door stil op 14-03-2004 09:59:11 ]
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 maart 2004 @ 01:10:55 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17700764
quote:
Op zondag 14 maart 2004 00:09 schreef stil het volgende:
[afbeelding]
graag u oordeel
Het was kansrijker geweest wanneer de bloem gestoken scherp was geweest en dat is ie volgens mij nu helaas niet .
Was de bloem nou wel scherp geweest dan had die fel gekleurde achtergrond nog voor een aangename verrassing kunnen zorgen.

Mocht je hem over kunnen doen, blijf dan net zo lang doorklieren tot het hartje van de bloem zo ongeveer je beeld uit komt prikken. ga vervolgens eens wat met de verlichting en de belichting spelen voor verschillende maten van overstraling.
Vervolgens zou je met een bewerkingsprogramma nog kunnen gaan spelen met de kleuren en met het contrast.

Mogelijkheden te over dus , maar dan moet ie wel mooi scherrup zijn
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_17701164
dank u, eerst weer nieuwe bloemen halen en dan maar weer aan de slag.

http://img22.photobucket.com/albums/v67/stille/DSCF0169.jpg

[ Bericht 53% gewijzigd door stil op 14-03-2004 09:59:51 (linkje) ]
-->
ik word er vrolijk van.
-->
pi_17706101

Kwam net zo'n bloem tegen bij mijn ouders thuis. Wilde hem even fotograferen omdat ik wilde zien hoe de kleuren zijn met mijn nieuwe A70, vandaar dat ie door een glazen vaas is gefotografeert en je die spiegeling ziet. Maar ik was gewoon heel erg verbaasd over de heldere kleuren. Nu ga ik zeker wat vaker bloemetjes fotograferen
  zondag 14 maart 2004 @ 13:26:45 #18
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_17706571
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]

Kwam net zo'n bloem tegen bij mijn ouders thuis. Wilde hem even fotograferen omdat ik wilde zien hoe de kleuren zijn met mijn nieuwe A70, vandaar dat ie door een glazen vaas is gefotografeert en je die spiegeling ziet. Maar ik was gewoon heel erg verbaasd over de heldere kleuren. Nu ga ik zeker wat vaker bloemetjes fotograferen
Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...

Mijn bloemenfoto:

En eenden rustende op het ijs (niet echt spannend, maar goed):

pi_17706902
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef Black_Jack het volgende:

[..]

Inderdaad hele mooie kleuren. Die reflectie van het glas is wat minder...
Ja ik weet het was ook verder alleen een proeffotootje terwijl ik met mijn tassen in de hand stond om weg te gaan heheheh
Ga er wel eens mee aan de slag als ik tijd heb

Mooie foto's alleen vind ik het jammer dat je bij die bloem kunt zien dat er een spotje op gestaan heeft ofzo..die overgang met het zwart.
  zondag 14 maart 2004 @ 14:22:26 #20
25891 Black_Jack
Sweet dreams........
pi_17707742
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:41 schreef Silent_Lucidity het volgende:

Mooie foto's alleen vind ik het jammer dat je bij die bloem kunt zien dat er een spotje op gestaan heeft ofzo..die overgang met het zwart.
Een beperkte straal ochtendlicht in dit geval...
pi_17708429
Een van de m.i. beter gelukte foto's van mijn eerste staaltje concertfotografie. Gisteren gemaakt met mijn A60 tijdens het optreden van een bluesband.

Wat vinden jullie ervan?

[ Bericht 4% gewijzigd door American_Nightmare op 14-03-2004 15:07:59 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_17708759
En hier nog een paar:

-edit: foto's zijn overigens volkomen onbewerkt (op resizen na dan). Ze kunnen eventueel nog geknipt worden ofzo. Als jullie nuttige tips hebben om ze te verbeteren... graag! -

[ Bericht 26% gewijzigd door American_Nightmare op 14-03-2004 15:28:14 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zondag 14 maart 2004 @ 15:24:00 #23
20641 portier
pi_17708924
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:00 schreef American_Nightmare het volgende:
Een van de m.i. beter gelukte foto's van mijn eerste staaltje concertfotografie. Gisteren gemaakt met mijn A60 tijdens het optreden van een bluesband.

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
Erg lekker plaatje. Goed gefotografeert. Enige puntje dat ik heb is dat het op mij overkomt alsof hij gewoon in een studio staat, het hele concertgevoel dat mist een beetje.
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  zondag 14 maart 2004 @ 15:28:31 #24
20641 portier
pi_17709010
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:15 schreef American_Nightmare het volgende:
En hier nog een paar:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Stuk voor stuk behoorlijk nette concertfoto's, maar ik mis de sfeer... Het lijkt er wel een beetje op dat de sfeer daar uberhaupt niet te vinden was .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17709151
Nou ja ik vind het licht enzo er dus wel mooi inzitten en dat is voor mij wel de sfeer. Maar ik vind het geen hoogstaande foto's ofzo. Niet scherp. Als ik ze zelf gemaakt had waren ze zo de prullenbak ik verdwenen ben ik bang.
Maar ja ik fotografeer dan ook niet met een digitaal compactcameraatje en weet niet wat daar het resultaat mee geworden was.
pi_17709154
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:28 schreef portier het volgende:

[..]

Stuk voor stuk behoorlijk nette concertfoto's, maar ik mis de sfeer... Het lijkt er wel een beetje op dat de sfeer daar uberhaupt niet te vinden was .
Bedankt voor je commentaar. Het is inderdaad geen band met een spetterende podiumprestatie. Opzich is dat gezien de stijl ook niet zo'n ramp. Ze spelen namelijk de wat klassiekere blues, en niet de "modernere" bluesrock.
Bovendien waren ze de opener en stond het publiek eigenlijk grotendeels schaapachtig te kijken.

Dus in feite heb je gelijk, wat tevens wil zeggen dat mijn foto's de sfeer aardig overbrengen
pi_17709251
quote:
Op zondag 14 maart 2004 15:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nou ja ik vind het licht enzo er dus wel mooi inzitten en dat is voor mij wel de sfeer. Maar ik vind het geen hoogstaande foto's ofzo. Niet scherp. Als ik ze zelf gemaakt had waren ze zo de prullenbak ik verdwenen ben ik bang.
Maar ja ik fotografeer dan ook niet met een digitaal compactcameraatje en weet niet wat daar het resultaat mee geworden was.
De meeste foto's zijn niet superscherp inderdaad (hoewel de eerste dat naar mijn idee wel is; in ieder geval voor een Canon A60).
Maar goed; wil je zonder flits fotograferen dan ontkom je niet aan wat langere sluitertijden, en ik had weinig zin om met een statief voor het podium op en neer te rennen.

Overigens heb ik nog erg weinig ervaring met fotografie in het algemeen. Ik schat dat ik zo'n 2000 foto's gemaakt heb (en dat is dus incl alle rijp-voor-de-prullenbak-foto's ). Maar ja, al doende leert men he.
pi_17709355
Tja kijk de mogelijkheid om 2000 foto's te schieten heb ik dus niet met mijn rolletjes die 9 euro per stuk zijn
En zeker... al doende leert men. Vind er van die rare randen omheen zitten...rond de personen enzo, waar komt dat door???
pi_17709439
Welke randen bedoel je precies??
pi_17709596
Nog een keer gekeken, het zijn zo te zien pixels. Maar als je rondom de personen en instrumenten kijkt zie je vooral om de laatste foto's een soort randje zitten. Ik vraag me af hoe dat komt
  zondag 14 maart 2004 @ 16:18:18 #31
20641 portier
pi_17709916
quote:
Op zondag 14 maart 2004 16:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nog een keer gekeken, het zijn zo te zien pixels. Maar als je rondom de personen en instrumenten kijkt zie je vooral om de laatste foto's een soort randje zitten. Ik vraag me af hoe dat komt
Is hier niets van te zien...
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17711334
Ik zie 't ook niet echt geloof ik. Misschien dat het door het resizen komt? (Heb daarvoor PSP7 gebruikt).
pi_17711691
Misschien ligt het wel aan het nieuwe beeldscherm hier
pi_17721922
Vorig jaar zomer in New York, zonder statief, steunend op een bankje:
pi_17722339

Vandaag even snel gemaakt....
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17723055
Ik heb deze foto in Istanbul genomen met een Canon EOS 10D. Sluitertijd van 30 sec., lensopening F4,5, Focuslengte 28 mm, ISO-100.

[ Bericht 12% gewijzigd door delapoko op 15-03-2004 03:33:15 ]
pi_17724838
wat vinden jullie hiervan???

[ Bericht 3% gewijzigd door Novastar op 15-03-2004 10:15:00 ]
pi_17724961
quote:
Op maandag 15 maart 2004 10:03 schreef Novastar het volgende:
Wat vinden jullie hiervan???

[code][afbeelding][code]

en..

[afbeelding]
zie kruisjes en je url werkt ook niet
-->
ik word er vrolijk van.
-->
pi_17725099
quote:
Op maandag 15 maart 2004 10:11 schreef stil het volgende:

[..]

zie kruisjes en je url werkt ook niet
ze staan er!
pi_17726435
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
De eerste spreekt me wel aan, door de herhaling die in die (bamboe)buizen zit. Maar ik heb het idee dat de foto niet helemaal scherp is.
De tweede foto zegt me niets
  maandag 15 maart 2004 @ 12:21:00 #41
20641 portier
pi_17727780
quote:
Op maandag 15 maart 2004 00:52 schreef MartijnA3 het volgende:
Vorig jaar zomer in New York, zonder statief, steunend op een bankje:
[afbeelding]
De foto heeft nu eigenlijk 3 onderwerpen, de klok, het gebouw daarachter en Crysler Building daar weer achter, dat maakt de foto een beetje rommelig. Dat stukje linksonder had je wel in New York mogen laten . Verder, impressed, goed stilgehouden .
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:27 schreef Vampier het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vandaag even snel gemaakt....
1: Nice, misschien het bord iets minder pontificaal in het midden, maar verder . veel contrast .
2: Superveel ruis, niet echt een goeie foto...
3: Erg coole plaat, weinig op aan te merken .
4. Nice, netjes gestitched (stuk makkelijker natuurlijk met hoog contrast en z/w), jammer dat het gebouw aan het einde wat wazig is.
quote:
Op maandag 15 maart 2004 03:24 schreef delapoko het volgende:
Ik heb deze foto in Istanbul genomen met een Canon EOS 10D. Sluitertijd van 30 sec., lensopening F4,5, Focuslengte 28 mm, ISO-100.

[afbeelding]
Tsja, de foto is prima volgens het boekje, niets op aan te merken, maar de foto springt er niet uit voor mij. Net zoals de zoveelste bloemenmacro, ook al issie zo mooi, toch niet meer leuk is om naar te kijken. Dat gevoel krijg ik ook bij deze foto, mist voor mij net dat extra element waardoor de foto anders is dan andere nachtfoto's van een stad. Maar dat is echt heel persoonlijk, wel een tip, want in ieders achterhoofd wordt de foto mooier als je een vernieuwende foto maakt .
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]
Gokje; je hebt je camera nog maar net en dit zijn je eerste foto's?
Zo ja, de bekende eerste probeerfase, voor jou zijn alle foto's extreem cool, want jij hebt ze toch maar even gemaakt. Niets mis mee, klooi lekker aan, blijf vooral niet binnenzitten maar trek de wijde wereld in en maak feauteau's! .
Zo nee, tsja . Ik denk dat bovenstaande wel genoeg zegt dan.
Verder wat commentaar dan; eerste foto imho een beetje te ver naar achteren scherpgestelt en tweede foto maakt echt niet zoveel los, wat The_Frog al zei.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17727967
quote:

[afbeelding]
Ik vind hem erg mooi! Toch net wat meer als normale 'stadsfoto's'
pi_17727979
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef portier het volgende:
De foto heeft nu eigenlijk 3 onderwerpen, de klok, het gebouw daarachter en Crysler Building daar weer achter, dat maakt de foto een beetje rommelig. Dat stukje linksonder had je wel in New York mogen laten . Verder, impressed, goed stilgehouden .
[..]
Is jammer van dat stukkie links idd, kwamen we later achter. En het is het Empire State building, dit is Chrysler building:
pi_17728223
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:30 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Is jammer van dat stukkie links idd, kwamen we later achter. En het is het Empire State building, dit is Chrysler building:
[afbeelding]
Bovenin is hij overbelicht, onderin erg mooie groene bomen.
pi_17728351
Is die overbelichting te voorkomen eigenlijk? Anders worden de bomen toch te donker?
pi_17728446
Ik vind hem niet echt overbelicht Martijn, mooie foto.
Je kunt het bovenste stuk met software selecteren en wat donkerder maken, maar meestal wordt het er niet mooier op. Zou het zo laten.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:54:32 #47
20641 portier
pi_17728448
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:30 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Owja, nu je het zegt .
Ik heb nog bovenop het ESB gestaan, maar kon nix zien door de mist .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17729128
the-O, bedankt. Zal m voor de gein vanavond eens door fotosoep halen.

Portier, wij hadden idd ook erg veel last van mist en een hele hoge luchtvochtigheid. Deze is gemaakt vanaf het panoramadek van het ESB, waar we letterlijk in de wolken stonden. Maar helaas deed de camera raar (Canon Powershot A40). Ooit zoiets gezien? http://www.imageshack.us/files2/nyc13.jpg

Nog eentje om het af te leren, lower Manhattan vanaf de Brooklyn Bridge:
pi_17730826
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:28 schreef The_Frog het volgende:

[..]

De eerste spreekt me wel aan, door de herhaling die in die (bamboe)buizen zit. Maar ik heb het idee dat de foto niet helemaal scherp is.
De tweede foto zegt me niets
Bedankt voor de reactie! Ik vond zelf die tweede foto wel leuk. Maar ja smaken vesschillen. het kan ook kloppen dat hij niet helemaal scherp is. Dit waren een soort testjes. Ik heb de andere foto's op statief genomen met een spiegelreflex
pi_17731009
Gokje; je hebt je camera nog maar net en dit zijn je eerste foto's?
Zo ja, de bekende eerste probeerfase, voor jou zijn alle foto's extreem cool, want jij hebt ze toch maar even gemaakt. Niets mis mee, klooi lekker aan, blijf vooral niet binnenzitten maar trek de wijde wereld in en maak feauteau's! .
Zo nee, tsja . Ik denk dat bovenstaande wel genoeg zegt dan.
Verder wat commentaar dan; eerste foto imho een beetje te ver naar achteren scherpgestelt en tweede foto maakt echt niet zoveel los, wat The_Frog al zei.
[/quote]

Ja inderdaad, ben net begonnen met fotografie. De foto's zijn eigenlijk ook een opdracht voor mijn opleiding fotografie. De opdracht laat iets zien van jezelf. Dus heb ik voor instrumenten gekozen. Naar buiten gaan en fotootjes klieken doe ik ook wel hoor. Ik zal deze ook een keertje posten.
pi_17731265
quote:
Op maandag 15 maart 2004 01:27 schreef Vampier het volgende:

erg mooi! het onderwerp komt mooi uit het zwart-wit - moet ik ook eens gaan proberen
pi_17731304
quote:
Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef Black_Jack het volgende:

Mooie kleuren zeg... alleen iets te dichtbij genomen, denk ik. Hte geeft zo wel een heel mooi effect
pi_17732222
quote:

[afbeelding]
dit vind ik een topfoto
spreekt me gelijk aan
Vrede, moet je niet buiten ,maar in je zelf zoeken.
Wie innerlijke rust heeft gevonden, grijpt naar niets en wijst ook niets af.
pi_17738223

dit is een fotootje van de Burcht in Leiden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Novastar op 15-03-2004 20:23:30 ]
  maandag 15 maart 2004 @ 21:02:39 #55
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_17740103
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:02 schreef Novastar het volgende:
[afbeelding]

Mooie lokatie voor een fisheye
pi_17742363
inderdaad. Dat lijkt me erg leuk. Helaas heb ik geen fisheye.
pi_17744293
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:21 schreef portier het volgende:

[..]

[..]

1: Nice, misschien het bord iets minder pontificaal in het midden, maar verder . veel contrast .
2: Superveel ruis, niet echt een goeie foto...
3: Erg coole plaat, weinig op aan te merken .
4. Nice, netjes gestitched (stuk makkelijker natuurlijk met hoog contrast en z/w), jammer dat het gebouw aan het einde wat wazig is.
[..]

1. Inderdaad... alleen stond er een muurtje ontzettend in de weg tijdens het schieten.

2. De ruis is inderdaad erg veel op de 2de foto... op het moment van schieten werd de zon verduisterd door een inkomende mist.. ik heb hem er toch maar bijgezet omdat je niet kunt zien waar de foto genomen is... het kan net zo goed een woestijn zijn.

3. Is inderdaad beter gelukt dan ik gedacht had.

4. Het gebouw aan het eind is neit zo goed zichtbaar omdat daar een ontzettende mist-wolk hing.... het was erg vreemd weer gisteren.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17744514
wie heeft er nog iets over mijn fotootje te vertellen?? Misschien tips ofzo
pi_17744556
Ik vind hem een beetje grijs. (heb (hopelijk binnenkort had) zelf dat probleem ook vaak)
Daardoor vind ik hem een beetje vlak worden.
pi_17744621
wat ga of deed je daar dan aan??
pi_17744712
Ik ga een filter gebruiken, maar die is niet op voorraad dus daar wacht ik al 2 weken op. Maar die schaf ik aan omdat ik veel architectuurfoto's maak.

Ik had er zelf o.a veel last van bij deze foto. Als daar meer contrast in had gezeten was hij een stuk mooier geweest.

pi_17744800
Deze heb ik genomen met een Canon EOS 10D in Capadocie in Turkije.
Voor de jaartelling woonde daar echt mensen in die berg.

pi_17744895
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:29 schreef Impry het volgende:

[..]

Ik vind hem erg mooi! Toch net wat meer als normale 'stadsfoto's'
En dit is op hetzelfde plek, maar dan 's middags (Istanbul)

pi_17744994
die bovenste ziet er erg indrukwekkend uit. Heb je een filter gebruikt voor de lucht of niet?
pi_17745068
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik ga een filter gebruiken, maar die is niet op voorraad dus daar wacht ik al 2 weken op. Maar die schaf ik aan omdat ik veel architectuurfoto's maak.

Ik had er zelf o.a veel last van bij deze foto. Als daar meer contrast in had gezeten was hij een stuk mooier geweest.

[afbeelding]
de foto is wel gaaf maar inderdaad te weinig contrast

Ik heb er weinig verstand van maar welk filter zou ik ervoor moeten kopen om dit soort foto's mooier te maken. het viel mij ook op bij portretten die ik gemaakt had in zwart wit.
pi_17745106
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef Novastar het volgende:
die bovenste ziet er erg indrukwekkend uit. Heb je een filter gebruikt voor de lucht of niet?
Nope, auto-contrast bij Photoshop. Maar het verschilt niet veel met de werkelijkheid.
pi_17745328
quote:

[afbeelding]
Ik vind 't wel erg mooi.. er hangt echt zo'n spooky horror-sfeertje aan Ik ben het dan ook niet echt eens met het 'gebrek aan contrast' moet ik zeggen.
pi_17749575
Ik ben op zich ook wel blij met de foto... vind dat ie echt precies de goede sfeer uitademt en ik heb er ook veel goed commentaar op gehad. Maar ik vind het gewoon iets te grijs

Enne over filters... je moet eens op deze site kijken. Het is wel ongeveer het duurste merk, maar ze geven kort aan welk effect je bereikt met welke filters.
http://www.schneideroptic(...)raphy/black_&_white/
pi_17773572
deze foto een paar dagen geleden gemaakt in de tuin
sommige delen zijn wat onscherp maar vond het verder een erg mooie foto
gemaakt met een Canon A80
clickable
Wat zeg ie?
pi_17774916
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:07 schreef delapoko het volgende:
Deze heb ik genomen met een Canon EOS 10D in Capadocie in Turkije.
Voor de jaartelling woonde daar echt mensen in die berg.

[afbeelding]
wou, wat cool om daar te wonen

staat het nog te koop?
  woensdag 17 maart 2004 @ 14:14:28 #71
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_17775889
Niet echt een super foto maar ik vond het water wel gaaf.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  woensdag 17 maart 2004 @ 16:28:29 #72
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_17779270
Von um wel geinig...

woensdag 17 maart 2004 @ 16:28:42 #73
20641 portier
pi_17779277
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
clickable
http://www.xs4all.nl/~knm(...)G
Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's maken .
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:14 schreef nikanoru het volgende:
Niet echt een super foto maar ik vond het water wel gaaf.
[afbeelding]
Wel een aardige foto, je had wel iets meer compositie toe kunnen passen, licht ziet er verder goed uit. Alleen die rand . Haal eens weg .
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 17 maart 2004 @ 17:40:43 #74
38338 Bogusje
Het binnestebuitenbeentje
pi_17781149
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef Caar2 het volgende:
Von um wel geinig...

[afbeelding]
Mooi hoor Alleen jammer dat de rechtse niet helemaal scherp is...
pi_17781168
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 17:40 schreef Bogusje het volgende:
[afbeelding]
Mooie lucht en URL
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:55:59 #77
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_17784212
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef Caar2 het volgende:
Von um wel geinig...

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik er wel wat in zie Leuke compositie met die strepen. Dat die rechter onscherp is vind ik eigenlijk wel leuk...Grappig gedaan!
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:51:22 #78
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_17785758
t Is Lente!

1.

2.

3.

4.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:18:25 #79
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_17788208
Ik dacht het is mooi weer, dus komen de insecten wel tevoorschijn....helemaal niks! nog geen spinnetje. Toen heb ik me ook maar op de lente gestort. Eerst dacht ik hij is erg saai, maar met randje en tekst leek het opeens wat. Of vinden jullie hem nog steeds saai en ben ik gewoon aan de foto gaan wennen?

De rest die ik maakte is nog saaier eigenlijk.

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:24:25 #80
79550 Ymke
your ghost
pi_17788403
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:18 schreef pea4fun het volgende:
Ik dacht het is mooi weer, dus komen de insecten wel tevoorschijn....helemaal niks! nog geen spinnetje. Toen heb ik me ook maar op de lente gestort. Eerst dacht ik hij is erg saai, maar met randje en tekst leek het opeens wat. Of vinden jullie hem nog steeds saai en ben ik gewoon aan de foto gaan wennen?

[afbeelding]
Tis niet echt boeiend nee

Beetje gewoontjes en een foto wordt mi niet mooier door een randje en een tekstje

Ik heb het ook vaak zat hoor dat er gewoon niet echts iets boeiends uitkomt (meestal dus )

ps . bij mij in de tuin zitten van die hele dikke zwarte spinnen , maar ik durf niet eens dichtbij te komen , dus geen foto's
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:25:52 #81
52657 pea4fun
pi_17788439
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:24 schreef Ymke het volgende:

[..]

Tis niet echt boeiend nee

Beetje gewoontjes en een foto wordt mi niet mooier door een randje en een tekstje

Ik heb het ook vaak zat hoor dat er gewoon niet echts iets boeiends uitkomt (meestal dus )

Helaas...Ik probeer weer verder
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:27:53 #82
79550 Ymke
your ghost
pi_17788498
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:25 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Helaas...Ik probeer weer verder
ho ho mischien zijn de andere wel lyrisch , ga aub niet op mijn oordeel af
  woensdag 17 maart 2004 @ 22:31:27 #83
52657 pea4fun
pi_17788610
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:27 schreef Ymke het volgende:

[..]

ho ho mischien zijn de andere wel lyrisch , ga aub niet op mijn oordeel af
Nou ja...je bevestigd eigenlijk wat ik zelf al dacht, vandaar dat ik het meteen met je eens ben.
pi_17795499
quote:
Dit vind ik een prachtig tafereeltje!
Mag ik vragen waar je die gemaakt hebt?
pi_17798115
quote:

[afbeelding]
keb effe een beetje met contrast en highlights/shadows gespeeld en een crop gedaan...zo vink em mooier. Beetje duisterder en irritante afleidingen van lichte objecten weg van die twee mooie grafstenen.

kan waarschijnlijk nog beter, maar dit kostte me amper 2 minuten ofzo
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_17798199
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 22:18 schreef pea4fun het volgende:

[afbeelding]
Tipje van mijn oude meester: gebruik nooit effecten om een foto op te leuken. Dan leidt je de aandacht af van de foto en da's nou net niet de bedoeling toch?

Commentaar zoals:
"Die foto is een beetje saai, maar het randje is mooi"

Beter zou zijn als commentaar:
"Randje moet weg en dan zou het nog wat met de foto kunnen worden"

Wat wel erg slim gedaan is een goede uitvoering van "the rule of thirds" en het blurred background effect.

Maar het onderwerp boeit me idd niet echt....ik ontdek geen verhaal oid.
pi_17798335
quote:
Op maandag 15 maart 2004 20:02 schreef Novastar het volgende:
[afbeelding]

Deze leidt ook aan een chronisch gebrek aan contrast....ik heb wat gepss'd met die foto:

Wilde een wat donkerdere en duistere foto hebben....en geen moderne railings of fel licht erdoor heen.

Jammer van die takken...of laat ze er helemaal uit of gebruik ze als een middel om het oog van de kijker in je foto te trekken...nu is het gewoon storend...
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:52:31 #88
52657 pea4fun
pi_17798465
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 12:38 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Tipje van mijn oude meester: gebruik nooit effecten om een foto op te leuken. Dan leidt je de aandacht af van de foto en da's nou net niet de bedoeling toch?

Commentaar zoals:
"Die foto is een beetje saai, maar het randje is mooi"

Beter zou zijn als commentaar:
"Randje moet weg en dan zou het nog wat met de foto kunnen worden"

Wat wel erg slim gedaan is een goede uitvoering van "the rule of thirds" en het blurred background effect.

Maar het onderwerp boeit me idd niet echt....ik ontdek geen verhaal oid.
Eigenlijk weet ik ook wel dat je een foto niet moet proberen op te leuken met een randje De bedoeling was om het ontluikende lentegroen op de foto te zetten, en ja, dat staat er wel op, maar boeit niet echt. Tips hoe ik van zoiets (niet persé deze knop) wel een boeiender foto kan maken? Voorbeeld of tips zin altijd welkom.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:04:04 #89
84925 RCAJ
collection agency employee
pi_17799058
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 12:52 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Eigenlijk weet ik ook wel dat je een foto niet moet proberen op te leuken met een randje De bedoeling was om het ontluikende lentegroen op de foto te zetten, en ja, dat staat er wel op, maar boeit niet echt. Tips hoe ik van zoiets (niet persé deze knop) wel een boeiender foto kan maken? Voorbeeld of tips zin altijd welkom.
Als je lente foto's bedoelt:

een hele mooie foto is eentje van lavendel...daarin heb je altijd van die schuimbeestjes toch?...daarvan kan je er eentje maken, liefst nog als het beestje eruit komt.

De eerste vlinder op een bloem....

de krokusjes als een mega laken over een grasveld

kan ook met narcissen als abstracte foto

winterkoninkjes ook eigenlijk, maar zie je niet veel....een mooie zou zijn als zo'n bloempje zich door de sneeuw heen wurmt.

tja eigenlijk genoeg dingen te doen...
pi_17801241
Een kader kan wel degelijk iets aan een foto toevoegen.
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:13:18 #92
52657 pea4fun
pi_17801576
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 14:59 schreef Icicle het volgende:
Een kader kan wel degelijk iets aan een foto toevoegen.
Jawel, als de foto al wat is, niet om wat van de foto te maken.
pi_17811455
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef portier het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
clickable
<a href="http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/IMG_0168.JPG</div></blockquote>" target="_blank">http://www.xs4all.nl/~knm(...)G</div></blockquote></a> Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's maken .
heb hem idd nog niet zo lang nee
de foto was wel erg snel genomen hoor niet dat ik er eens uitgebreid voor ben gaan zitten met statief ofzo, verder stond de zon fel op de camera
Wat zeg ie?
pi_17812847
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:21 schreef Joostve het volgende:
clickable
[foto]
Gelukkig heb je die foto clickable gemaakt naar je orginele foto...dan kan ik de exif info lezen en ik zie dat je em zo rond 12:00 's middags gemaakt hebt...te weten 11:22.

Een tip is dat je (bijna) nooit rond het middaguur moet fotograferen. Dan staat de zon nl. erg hoog en is het licht heel fel en hard, zoals je zelf hebt gemerkt.

Ik had dit geleerd m.b.t. filmfotografie, maar deze regel is blijkbaar ook geldig voor digitale fotografie.

Felle middaguur-zon is gewoon te hard en komt van een ongunstige hoek op je onderwerp, dus zullen je foto's ook erg flets, plat en vaak overbelicht eruit komen.

Als je die bloemen in de namiddag of vroeg in de ochtend fotografeert, dan heb je al heel mooi strijklicht en dat scheelt enorm. Daarom is de herfst zo leuk voor foto's, want dan komt de zon nooit echt hoog aan de hemel en is het licht bijna altijd lang mooi.

p.s. Wie zijn dit eigenlijk?

[ Bericht 8% gewijzigd door hassanjassan op 18-03-2004 22:40:28 ]
  vrijdag 19 maart 2004 @ 10:07:46 #95
38338 Bogusje
Het binnestebuitenbeentje
pi_17818734
Regels zijn er om gebogen te worden

pi_17818760
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:07 schreef Bogusje het volgende:
Regels zijn er om gebogen te worden

[afbeelding]
Mooie foto, maar ik zou hem bovenin nog net iets croppen. Daar gaat de weg nl. weer naar links. Maar voor de rest erg mooi! "t Is weer eens wat anders
pi_17878228
Door omstandigheden en het weer had ik dit keer zeer weinig tijd om foto's te maken. Maar deze heb ik nog van een tochtje op de Veluwe

pi_17881524
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 10:18 schreef Icicle het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op dinsdag 16 maart 2004 00:01 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[afbeelding]</div></blockquote> Dit vind ik een prachtig tafereeltje!
Mag ik vragen waar je die gemaakt hebt?
Deze is gemaakt op Highgate Cemetery in Londen. Op oudjaarsdag 2 jaar geleden.

En hassanjassan, ik weet dat je zo je foto mooier kan maken als ik er een beoordeling op wilde had ik dat misschien ook nog wel gedaan. Maar ik wilde hem alleen even plaatsen als voorbeeldje over die filters. En ik had geen zin en tijd om ps weer te openen.
pi_17881866
Hallo iedereen,

Ik heb ff 4 foto's uitgekozen die ik wel geslaagd vind:

Deze foto van mijn oom heb ik gemaakt met zonlicht dat door de lamellen scheen

Foto van mijn vriendin, ook voor het raam

Dit is mijn lieve duitse herder

M'n eerste camera

Ga maar los
pi_17883705
Welkom partana.
Wat een goeie kop heeft die oom van je. Erg mooie foto vind ik.
pi_17884219
bedankt the-O voor het verwelkomen =)

Ik heb nog ff twee fotootjes uitgekozen. Deze heb ik gemaakt in een dorpje in italie (toscane)

Deze tweede is niet mooi ofzo, maar wel leuk om te zien
pi_17886660

RAAD EENS WAAR DIT IS !
pi_17887988
In jouw kamer tjoek tjoek!!!
  maandag 22 maart 2004 @ 14:56:06 #104
20641 portier
pi_17888116
Madurodam, wat heb ik gewonnen?
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_17888431
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:56 schreef portier het volgende:
Madurodam,
JIJ BENT WEL ERG ZEKER VAN JE ZAAK!

wat heb ik gewonnen?
ja wat zal ik daar nu eens op verzinnen?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 00:44:14 #106
84925 RCAJ
collection agency employee
pi_17903485

[ Bericht 5% gewijzigd door RCAJ op 23-03-2004 00:51:31 ]
pi_17903760
Monster Magnet in de Melkweg (1-3-2004)

Het is al weer 3 weken geleden dat deze Spacerock band in de melkweg stond, maar ik wou toch nog even wat plaatjes neerzetten die ik daar gemaakt heb Het zijn helaas wat brakke scans van gemaakte 10 x 15 afdrukken. Ik mocht met m'n "professionele" camera eigenlijk geen foto's maken, maar heb op het balkon naast de DJ toch wat mooie plaatjes kunnen schieten:

Afgezien van het scannen en resizen, geen nabewerkingen. De gebruikte film was Kodak TMax p3200 (b&w, iso 3200). Deze plaatjes staan ook in het muziek-topic, waar o.a. gepraat werd over dit concert. Ik wou ze stiekem toch ook nog even hier laten zien

Het wordt toch echt eens tijd voor een negatief-scanner ops:
pi_17905933
Dan moet je wel een hele goede hebben... het is bij mij altijd knudde met het scannen van een TMax 3200 film...krijg vaak groene stukken erin (overigens vaker bij alle zwart/wit films) en zo'n rare omzetting dat het net lijkt alsof je de foto's met een of andere ps filter hebt bewerkt. En ik heb geen flauw idee wat ik er aan kan doen.
Maarre leuke foto's trouwens!
pi_17907440
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 01:05 schreef MarcelR het volgende:
Monster Magnet in de Melkweg (1-3-2004)

Het is al weer 3 weken geleden dat deze Spacerock band in de melkweg stond, maar ik wou toch nog even wat plaatjes neerzetten die ik daar gemaakt heb Het zijn helaas wat brakke scans van gemaakte 10 x 15 afdrukken. Ik mocht met m'n "professionele" camera eigenlijk geen foto's maken, maar heb op het balkon naast de DJ toch wat mooie plaatjes kunnen schieten:

Afgezien van het scannen en resizen, geen nabewerkingen. De gebruikte film was Kodak TMax p3200 (b&w, iso 3200). Deze plaatjes staan ook in het muziek-topic, waar o.a. gepraat werd over dit concert. Ik wou ze stiekem toch ook nog even hier laten zien

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het wordt toch echt eens tijd voor een negatief-scanner ops:
Kijk dit zijn pas concert foto's !! Ik zie rook, lamplicht, emotie en een beetje beweging (althans datie flink erop ramt, onderste foto).

Jammer dat je geen goeie afwerking kon krijgen, maar wel goed gedaan, dan maakt de techniek niet zoveel uit, da's voor de volgende keer dan maar zou ik zo zeggen. De balngrijkste stap heb je in ieder geval goed gedaan..je onderwerp in volle glorie opnemen.

Je zou trouwens best het contrast enzo een beetje kunnen verhogen/verbeteren, en dat er vette korrels komen is helemaal niet erg, da's juist erg mooi voor de dramatiek en effect....
pi_17910162
Hehehe Hassanjassan met zijn contrast
pi_17910252
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 00:44 schreef RCAJ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's maar soms te fel
pi_17910563
Zit hier genoeg actie in Hassanjassan?
Ik had geen flits en wilde toch springfoto's maken... dus toen moest ik wachten op een hele berg licht op het podium... tegenlicht in dit geval dus. Maar ik vind het wel een geslaagde actiefoto al zeg ik het zelf, vooral door de omstandigheden.

pi_17910596
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik had geen flits en wilde toch springfoto's maken... dus toen moest ik wachten op een hele berg licht op het podium... tegenlicht in dit geval dus. Maar ik vind het wel een geslaagde actiefoto al zeg ik het zelf, vooral door de omstandigheden.

[afbeelding]

Erg mooi!
pi_17912006
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:26 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Hehehe Hassanjassan met zijn contrast
Contrast is alles !!
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 12:44 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[afbeelding]
Goeie foto en gezien je mogelijkheden heb je een goede foto gemaakt.

Ik ben er niet helemaal uit over dat bad van licht waarin die gitarist zich bevindt...enerzijds trekt het wel goed de aandacht, maar tis zwaar overbelicht.

Ik vind die schuine positie erg mooi, lijkt net of hij van het podium afspringt en de hele setting eromheen geeft een mooie dynamiek eraan, anders is het 1 of andere debiel met een gitaar die aan het springen is.

Ik vind wel jammer dat de kop van die bassist in de achtergrond wel zowat zijn kontje snuift ,maar nogmaals...gezien de onstandigheden en mogelijkheden een goeie foto wel, niet super, maar wel goed.

keep up the good work !!
pi_17917748
Zo, laat ik hier ook eens posten

Pas voor het eerst met mn 10D concertfotootjes gemaakt.. Lens: Canon 28-105 f/4.0-5.6.. Helaas nog geen centen voor 70-200 f/2.8 Dat zou het toch makkelijker maken in zon situatie met weinig licht..

http://rocknophobia.inflate.nl/ zitten nog wel meer goeie tussen, ook erg slechte
cp /dev/null &gt; universe
pi_17919658
Ik vinner niet echt veel aan...qua niveau zelfde als wat American_Nightmare postte...je had wat meer details moeten fotograferen, dingen die er echt uitspringen, nu heb je een melding gemaakt dat je er was geweest en verdfer doet het me niet veel, omdat ik ook al niet weet wie het is, wat de foto's overigens niet beter zou maken.
pi_17921023
Op wat voor details doel je? Ik heb meer geprobeerd de sfeer op het podium goed over te laten komen.. Misschien heb je een voorbeeld van wat je jij een goede foto vind van een optreden?
cp /dev/null &gt; universe
pi_17922629
pi_17924104
Zelfde soort foto als RCAJ maar ja komt ook omdat we ze samen gemaakt hebben

en mooi?

gemaakt met Fuji S7000
pi_17927179
Best leuke foto ploepkonijn, maar beetje cliché. Je had misschien beter de boom meer naar rechts kunnen zetten. Staat nu erg in de weg, helaas. En beetje ERG jpeg-artifacts.. Maar dat maakt natuurlijk niet zóveel uit:)
Check mijn site!
pi_17927234
@ebas: Leuke concertfoto's. Jammer dat je niet ķets meer zoom had, op sommige foto's storen de "hoofden" van de andere bezoekers daar. De gene waar die niet opstaan zijn wel leuk geworden, ondanks het licht.
Check mijn site!
pi_17928123
@hassanjassan: Dank voor de complimenten! Zoals ik al schreef, heb ik de foto's niet bewerkt. Vanavond wel even zitten pielen met contrast e.d. maar dat gaat nie helemaal jofel met de scans die ik heb. Er zouden naar mijn smaak wat teveel details wegvallen, en sommige onderdelen (vooral op foto 1) zijn al overbelicht.Met een goede negatiefscanner heb ik waarschijnlijk wat meer speelruimte die m'n flatbed niet pakt met 10x15 afdrukken.
pi_17928155
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:20 schreef Jeroentje1 het volgende:
Best leuke foto ploepkonijn, maar beetje cliché. Je had misschien beter de boom meer naar rechts kunnen zetten. Staat nu erg in de weg, helaas. En beetje ERG jpeg-artifacts.. Maar dat maakt natuurlijk niet zóveel uit:)
Nee da's niet cliche...je hoofdonderwerp in het midden zetten ik vind hem wel okay...technisch dan.

Een mooi silhouet van een boom en mooie zonnestralen op de achtergrond.
De horizon is netjes recht en de belichting is wel in orde.

Qua compositie is het wat opgelukt omdat de boom off-center staat en die boompjes en het huisje op de achtergrond completeren het geheel wel.

Een goeie foto an sich, maar een beetje erg saai, dat wel....ik zou het als een wallpaper kunnen gebruiken ofzo, maar om het op te hangen...kweenie.

Gewoon een degelijke foto al met al dus....
pi_17932620
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 00:02 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nee da's niet cliche...je hoofdonderwerp in het midden zetten ik vind hem wel okay...technisch dan.

Een mooi silhouet van een boom en mooie zonnestralen op de achtergrond.
De horizon is netjes recht en de belichting is wel in orde.

Qua compositie is het wat opgelukt omdat de boom off-center staat en die boompjes en het huisje op de achtergrond completeren het geheel wel.

Dank je wel en idd boom meer naar links zou kunnen maar dan paste de zonnen stralen er niet zo mooi achter.

Een goeie foto an sich, maar een beetje erg saai, dat wel....ik zou het als een wallpaper kunnen gebruiken ofzo, maar om het op te hangen...kweenie.

Gewoon een degelijke foto al met al dus....
Dank je wel de boom had idd meer naar links gekunt maar dan viel de zon er niet zo mooi achter.
  FOK!fotograaf woensdag 24 maart 2004 @ 15:27:49 #125
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_17938594
Vanochtend gemaakt, is het wat?

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  woensdag 24 maart 2004 @ 15:58:58 #126
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_17939333
Al heb ik technisch niet veel inhoudelijk er over te zeggen ik vind hem erg mooi, mooie sfeer en die vogel is een leuke touch

Zou zo in een poster kunnen komen voor een film a la Sleepy Hollow ofzo...

woensdag 24 maart 2004 @ 16:43:29 #127
20641 portier
pi_17940526
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 15:27 schreef Marc H het volgende:

[afbeelding]
Ik wacht nog even tot de donkere schaduw van het bootje van een visser of huurmoordenaar uit de mist opdoemt .
Mooie plaatje, je had de horizon wel iets hoger mogen zetten zodat er wat meer de nadruk op de mist enzo gelegd wordt. Die wolken voegen niet zoveel toe. Die vogel erbij is erg okeej .
GEILE VROUWPERSONEN!
  FOK!fotograaf woensdag 24 maart 2004 @ 16:50:08 #128
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_17940714
Tnx

Heb de foto naar rtl weer gemailed
pi_17940725
quote:

[afbeelding]
Erg mooi sfeertje!
  woensdag 24 maart 2004 @ 17:01:04 #130
79550 Ymke
your ghost
pi_17940974
quote:

[afbeelding]
Prachtige foto, wat een sfeer zeg !
pi_17945459
quote:

[afbeelding]
superfoto !! MAAR toch nog een klein puntje: dat water aan de voorkant mag wel een stukje afgeknipt worden. Dus bijna tegen de wal aan afcroppen, want dat water voegt niet echt veel toe aan de foto..een beetje spiegeling, maar da's van het riet en dus niet echt interessant.
pi_17948101
Mooie foto Marc H!

En dat water op de voorgrond vind ik juist mooi, geeft er diepte aan.
Vroeg uit bed heeft zo zijn voordelen, helaas heb ik er een broertje dood aan.
Heb je deze foto ook groter? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er op een bureaublad uitziet.
  FOK!fotograaf woensdag 24 maart 2004 @ 23:00:09 #133
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_17948914
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:25 schreef the-O het volgende:
Mooie foto Marc H!

Heb je deze foto ook groter? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe deze er op een bureaublad uitziet.
Was helemaal niet vroeg mijn bed uit, kwam uit mijn nachtdienst.

Enne, hij staat mooi als wallpaper
pi_17949394
quote:

[afbeelding]
Zo, prachtige foto.
Er had nog wel wat meer water op de foto gekund en wat minder lucht.
pi_17949945
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:00 schreef Marc H het volgende:

[..]

Was helemaal niet vroeg mijn bed uit, kwam uit mijn nachtdienst.

Enne, hij staat mooi als wallpaper
Mag ik het orgineel hebben? sturen graag naar hassanjassan@student.eur.nl
pi_17950330
zou ik hem ook mogen, vind hem heel mooi!

partana@flovis.demon.nl

Ik zou ook graag willen weten wat jullie van deze foto vinden:

Ik heb de foto gemaakt door de lens omgekeerd tegen de body te houden. Ik heb namelijk geen macrolens

[ Bericht 36% gewijzigd door partana op 25-03-2004 00:29:48 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 14:06:12 #137
20641 portier
pi_17958681
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 00:22 schreef partana het volgende:
[afbeelding]

Ik heb de foto gemaakt door de lens omgekeerd tegen de body te houden. Ik heb namelijk geen macrolens
Tsja, als plaatje bij een lap tekst dat over die stof gaat is het vast een leuk plaatje, maar zo...
GEILE VROUWPERSONEN!
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 00:09:52 #138
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_17973489
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:25 schreef the-O het volgende:
Mooie foto Marc H!

quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:50 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Mag ik het orgineel hebben? sturen graag naar hassanjassan@student.eur.nl
Sorry, deze foto ga ik niet groot op het internet zetten/mailen.

* Marc H heeft misschien nog wat plannen met deze foto.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 18:55:55 #139
65884 Caar2
pi_17988851
net even gemaakt door het raam!!!

pi_17989529
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 18:55 schreef Caar2 het volgende:
net even gemaakt door het raam!!!

[afbeelding]
Warme foto door de kleur tegen die donkere lucht.
Jammer dat de daklijn wat scheef staat tov de bovenkant foto. Waarschijnlijk kon je niet van stanpunt verplaatsen?
Mij stoort het bord aan het water een beetje
  vrijdag 26 maart 2004 @ 20:16:09 #141
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_17990725
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 16:28 schreef portier het volgende:

[..]

Zelfde verhaal, je hebt je camera nog niet zo lang? Voor jou misschien een mooie foto, voor anderen niet. Maakt niet uit, fotografeer lekker door dan kom je door die fase heen en ga je daarna echte foto's maken .
[..]

Wel een aardige foto, je had wel iets meer compositie toe kunnen passen, licht ziet er verder goed uit. Alleen die rand . Haal eens weg .
Dank je wel.
En inderdaad bij nader inzien is het toch wel een ranzig kadertje ja.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  FOK!fotograaf vrijdag 26 maart 2004 @ 21:41:23 #142
73911 ultra_ivo
pi_17992596
Afgelopen zaterdag wat foto's gemaakt tijdens de totaal verregende vredesdemonstratie in Amsterdam, een kleine selectie:

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

Ivo
pi_17993320
Kan iemand hier wat over zeggen?

Ow jah, het verkeersbord staat er expres bij op... Foto is verder niet bewerkt, alleen gecomprimeerd.

zaterdag 27 maart 2004 @ 00:12:41 #144
52657 pea4fun
pi_17995782
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Afgelopen zaterdag wat foto's gemaakt tijdens de totaal verregende vredesdemonstratie in Amsterdam, een kleine selectie:

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4)
[afbeelding]

5)
[afbeelding]

6)
[afbeelding]

7)
[afbeelding]

Ivo
Mooie impressie zo met die serie foto's. Er lijkt alleen een waas over de foto's te liggen, of ligt dat aan mij?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 00:14:33 #145
52657 pea4fun
pi_17995807
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 22:13 schreef jumadi het volgende:

Ow jah, het verkeersbord staat er expres bij op... Foto is verder niet bewerkt, alleen gecomprimeerd.

[afbeelding]
Vakkundig oordeel kan ik er niet over geven, daar ben ik niet deskundig genoeg voor. Zelf denk ik dat het er in het echt indrukwekkender uit zal hebben gezien als op de foto.
pi_17995912
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 22:13 schreef jumadi het volgende:

[afbeelding]
Niet echt veel bijzonders, moet ik zeggen....dat verkeersbord staat er nou wel op, maar past niet echt vinnik.

Ik vind dat de onderkant teveel zwart heeft, wat niks toevoegt, maar logisch omdat je het bord erop wilde hebben.

En die wolken...tja..niet echt bijzondere wolken. De lucht is wel mooi en ik begrijp ook helemaal waarom je de foto gemaakt hebt, maar ik weet nou niet waar ik moet kijken.

WIl je een foto van de mooie kleuren in de lucht hebben? Dan leidt dat verkeersbord af.

Wil je dat men kijkt naar dat bord...waarom staatie er dan zo klein op?

En als laatste dat zwarte streepje aan de rechterrand in het midden...dat mag ook wel weg vind ik.

Nogmaals ik snap helemaal waarom die foto gemaakt is en je bedoeling is ook goed...je denkt tenminste aan aparte dingen in je compositie en da's al een hele grote stap, maar de elementen die je samenvoegd vullen elkaar niet aan, het had zo net kunnen zijn alsof je dat bord met PS erop geplakt had.

Ik denk vooral dat het IRL heel erg indrukwekkend uitzag en wat echt hhel mooi zou zijn als de foto een 3dimensionaal gevoel had...dat je die wolken bijna kon aanraken...en dat niet alleen, die bomen geven je dan perspectief, maar in jouw foto gebeurt dat dus niet..en da's jammer.
pi_17995933
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 00:14 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Vakkundig oordeel kan ik er niet over geven, daar ben ik niet deskundig genoeg voor. Zelf denk ik dat het er in het echt indrukwekkender uit zal hebben gezien als op de foto.
Euh, je doet jezelf veelste veel tekort....deskundig zijn we allemaal niet, anders zaten we niet op Fok!

Als je iets niet bevalt of anders zou willen zien op een foto, dan kan je dat toch gewoon neerplempen?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 00:29:39 #148
52657 pea4fun
pi_17996023
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 00:23 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Euh, je doet jezelf veelste veel tekort....deskundig zijn we allemaal niet, anders zaten we niet op Fok!

Als je iets niet bevalt of anders zou willen zien op een foto, dan kan je dat toch gewoon neerplempen?
Hm ja, ik kan natuurlijk wel zeggen wat ik zelf denk dat ik gedaan zou hebben.

Als ik dat verkeersbord erop had willen hebben, en de wolkenpracht, dan zou ik dichter bij het verkeersbord zijn gaan staan en schuin omhoog hebben gefotografeerd, zodat de wolken op de achtergrond van het bord zouden hebben gestaan, en het bord dus het onderwerp van de foto zou zijn. Nu mist in mijn ogen een beetje een echt onderwerp.

Zo dan?
pi_17996051
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 21:41 schreef ultra_ivo het volgende:

1)
[afbeelding]

2)
[afbeelding]

3)
[afbeelding]

4)
[afbeelding]

5)
[afbeelding]

6)
[afbeelding]

7)
[afbeelding]

Ivo
Foto's zijn over het algmeen erg flets en onscherp..en vooral meer documentarisch van aard, op zich niks mis mee, maar ontstijgt het niveau van kiekjes niet echt helemaal.

Maar die laatste foto met die US president masker zou een hele leuke foto kunnen zijn.....als je op de grond zou gaan zitten en over de schouder van dat kind de foto van die gast gemaakt zou hebben en dan een beetje haar en een typsich element van een klein kind had kunnen meepakken....je ziet dat dat kindje in een trolley ofzo zit he...DAT zou je erin kunnen verwerken...dan weet iedereen...oh ik moet kijken vanuit het gezichtspunt van een klein kind, die verbaasd naar een rare gek met een masker kijkt.

Ik weet dat het een klein kind is vanwege de hoek van opname en ik zie een kinderwagen (stukje).

DAT zou al een hele goeie foto zijn...dan maakt de setting ook niet zoveel meer uit.

Nu is bij die laatste het te druk...mensen op de achtergrond, magnaplaza (?) op de achtergrond....nu denk ik wat heeft liefde met een kindin een kinderwagen, een president en een stel bommen te maken?

Je had zelfs van die president een leuke foto kunnen maken...alleen met dat bordje en dat masker...of met die bommen en dat masker...of met die bommen en het bordje en het masker....en dan het liefst tegen een wat minder drukke achtergrond...groot diafragma dus...en scherper die foto en minder flets.
pi_17996073
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 00:29 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Hm ja, ik kan natuurlijk wel zeggen wat ik zelf denk dat ik gedaan zou hebben.

Als ik dat verkeersbord erop had willen hebben, en de wolkenpracht, dan zou ik dichter bij het verkeersbord zijn gaan staan en schuin omhoog hebben gefotografeerd, zodat de wolken op de achtergrond van het bord zouden hebben gestaan, en het bord dus het onderwerp van de foto zou zijn. Nu mist in mijn ogen een beetje een echt onderwerp.

Zo dan?

Perfect...en je geeft ook nog eens hetzelfde antwoord als dat ik heb gegeven....niet dat ik zo'n kanjer ben, maar als wij los van elkaar hetzelfde antwoord geven, min of meer, tja...dan moet het toch haast wel een beetje kloppen?
pi_17998557
Ivo, waar fotografeer je mee?
De kleuren zien er slecht uit, valt me ook op aan andere foto's die je geplaatst hebt.
Verder zit de scherpte hier of op de verkeerde plaats, of er net naast. En is er te weinig onscherpte waar je dat zou willen hebben.
Dat je je tussen de mensen begeeft om de foto's te maken is natuurlijk wel oké.

@ marc H:
Wat dacht je dat ik met foto zou doen?
Mijn naam eronder zetten? Het over het net verspreiden?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 maart 2004 @ 10:32:25 #152
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_17998768
@ultra_ivo

Er lijken bij je foto's technisch twee dingen voor verbetering vatbaar

Bij de opname ligt de scherpte, als ie er is, in het verkeerde vlak. Het beste speel je op zeker door van tevoren te bepalen waar de actie zich zo ongeveer gaat afspelen en daar je scherptevlak alvast neer te leggen. In de getoonde serie is dat steeds tussen de twee en vijf meter. Dat is prima met het diafragma af te vangen (kijk maar eens op je scherptediepteindex op je lens).
Voordeel van deze werkwijze is dat je zo vrijwel zonder nog scherp te hoeven stellen je camera kunt afvuren in de gewenste richting. Wees zelf bewust van de instelling van je camera, als je iets waarneemt op een andere dan je ingestelde afstandsbereik weet je gelijk welke kant je op moet draaien.
Durf er ook eens een hooggevoelige film in te leggen. Liever een scherp beeld met korrel dan een volstrekt korrelvrije wollige massa.

Het tweede deel waar het een en ander misgaat is tijdens of na het scannen. Door even in een beeldbewerkingspakketje je contrast en dekking aan te passen worden je plaatjes zoveel fraaier. Ik heb even de vrijheid genomen om één van je plaatjes te levellen en aan te scherpen. Bewerking kostte netto twee minuten werk en is allicht nog voor verbetering vatbaar.

De inzet van beeldbewerking is geen schande. Om je plaatjes beter te krijgen is wat mij betreft elk middel geoorloofd.

Je kunt in dit voorbeeld trouwens ook fraai zien waar het scherptevlak dan wél ligt. De dame onder het monument staat er precies in. Scheelt toch een paar meter .
  FOK!fotograaf zaterdag 27 maart 2004 @ 13:29:39 #153
73911 ultra_ivo
pi_18001191
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 00:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Mooie impressie zo met die serie foto's. Er lijkt alleen een waas over de foto's te liggen, of ligt dat aan mij?
Regenwaas misschien? Ik heb te vaak regendruppels van de lens/UV filter moeten vegen.

Ivo
  FOK!fotograaf zaterdag 27 maart 2004 @ 13:35:33 #154
73911 ultra_ivo
pi_18001277
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 10:06 schreef the-O het volgende:
Ivo, waar fotografeer je mee?
De kleuren zien er slecht uit, valt me ook op aan andere foto's die je geplaatst hebt.
Verder zit de scherpte hier of op de verkeerde plaats, of er net naast. En is er te weinig onscherpte waar je dat zou willen hebben.
Dat je je tussen de mensen begeeft om de foto's te maken is natuurlijk wel oké.
Ik gebruikte een 70-er jaren Canonet, gevuld met goedkope film (Hema 200 ASA). Het rolletje zat er van het weekend van tevoren nog in. Achteraf gezien had ik beter een 400 ASA rolletje of 800 ASA Kodak film kunnen gebruiken. Die heeft toch wat sterkere kleuren.
Ik werk nog niet zo lang met een meetzoeker, zit er nog te vaak naast. Veel oefenen dus. Het gemak waarmee je je met een meetzoeker tussen de massa beweegt was wel een verademing.
Opvallend vond ik dat er een paar keer wel sterkere kleuren uitkwamen, m.n. bij foto's van een spreker.

Ivo
  FOK!fotograaf zaterdag 27 maart 2004 @ 13:39:58 #155
73911 ultra_ivo
pi_18001355
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 10:32 schreef Ouwesok het volgende:
@ultra_ivo
Het tweede deel waar het een en ander misgaat is tijdens of na het scannen. Door even in een beeldbewerkingspakketje je contrast en dekking aan te passen worden je plaatjes zoveel fraaier. Ik heb even de vrijheid genomen om één van je plaatjes te levellen en aan te scherpen. Bewerking kostte netto twee minuten werk en is allicht nog voor verbetering vatbaar.

[afbeelding]

De inzet van beeldbewerking is geen schande. Om je plaatjes beter te krijgen is wat mij betreft elk middel geoorloofd.

Je kunt in dit voorbeeld trouwens ook fraai zien waar het scherptevlak dan wél ligt. De dame onder het monument staat er precies in. Scheelt toch een paar meter .
Ik heb bij het scannen wel gemerkt dat dia's zich veel prettiger inscannen. Met negatieffilm zit ik nog altijd te knoeien. Ben er zelf ook niet tevreden over. In beeldbewerking moet ik me nog eens gaan verdiepen. Ik heb vrijwel niets veranderd aan de scan. Hier kan ik inderdaad nog veel verbeteren. Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?

Ivo
pi_18003510
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:39 schreef ultra_ivo het volgende:

... Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?

Ivo
Of er nog veel info over PSP5 te vinden is weet ik niet, versie 8.103 is al uit.
Op http://www.jasc.nl/support/handig/handig_jasc.htm staan diverse links waar nog wel uitleg over versie 6 te vinden is.
Intimidation is the crudest form of headology, though
ACWW: 1031-4257-7907 Juice in Wildtown
ACCF: 4855-0328-6610 Niccie in Swoppa
pi_18005249

D70 18-70mm DX lens
  zaterdag 27 maart 2004 @ 18:15:07 #158
18079 neok
all the way
pi_18005505
Velen hangen batik schilderijen gewoon aan de muur. Echter voor een raam met de zon erin zoals hier (links boven) krijg je echt hele contrastrijke kleuren en kan je bijna door het doek kijken. Een omgekeerde flits zeg maar

Paar jaar geleden in Java gekocht voor enkele euro's
Buenos dias Tristeza
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 27 maart 2004 @ 21:07:17 #159
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_18008758
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:39 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik heb bij het scannen wel gemerkt dat dia's zich veel prettiger inscannen. Met negatieffilm zit ik nog altijd te knoeien. Ben er zelf ook niet tevreden over. In beeldbewerking moet ik me nog eens gaan verdiepen. Ik heb vrijwel niets veranderd aan de scan. Hier kan ik inderdaad nog veel verbeteren. Ik gebruik Paint Shop Pro 5, weet jij een goede plek op het net waar ik meer over dit programma kan leren?

Ivo
Beter dan welke tutorial dan ook is de harde praktijk. Gewoon programma starten, en spelen maar. Het gaat niet stuk, en als het helemaal uit de klauw giert mik je gewoon je plaatje weg en begint overnieuw (wel een kopietje van je ruwe scan bewaren )

Als je Duits niet al te beroerd is kun je eens op digitalkamera de fototips doornemen, daar zitten er een heleboel bij over het verbeteren van je digitale plaatjes.
pi_18009943
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 21:07 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Beter dan welke tutorial dan ook is de harde praktijk. Gewoon programma starten, en spelen maar. Het gaat niet stuk, en als het helemaal uit de klauw giert mik je gewoon je plaatje weg en begint overnieuw (wel een kopietje van je ruwe scan bewaren )

Als je Duits niet al te beroerd is kun je eens op digitalkamera de fototips doornemen, daar zitten er een heleboel bij over het verbeteren van je digitale plaatjes.
Volgens mij kan je dan beter met photoshop meteen gaan beginnen, dan leer je meteen de standaard in foto editting, althans dat heb ik mezelf zo wijsgemaakt en tegenwoordig vind ik PS veel makkelijker en prettiger dan PSP oid, puur omdat ik vanaf 't begin ermee ging werken en langzamerhand steeds handiger in wordt. Ik zeg altijd maar, leer van en met de de beste die je kan vinden, dan is je investering in tijd en moeite nooit weggegooid.
pi_18014673
Hier een serie van mij, in het bos gemaakt laatst, toen het lekker weer was

Check mijn site!
  zondag 28 maart 2004 @ 12:59:42 #162
52657 pea4fun
pi_18019120
@jeroentje

De eerste vind ik erg mooi, het jonge groen op de voorgrond met het ouwere bos op de achtergrond. Ook vind ik het mooi dat het jonge takje precies in de lichtere plek op de foto valt en dat hij niet pontificaal midden in het beeld staat.

foto 2 en 3 vind ik erg standaard en saai. Meestal is het met dat soort dingen mooier om in het echt te zien als op de foto.

Foto 4, 5 en 6 zijn wel weer wat ik mooi vind, maar halen het niet bij foto1 in mijn ogen. Ze zijn wat donker en de achtergrond is niet zo sprekend als bij de eerste.

foto7 heb ik al in vele variaties voorbij zien komen, en vind deze daar niet de mooiste van. Het scherpstelpunt had naar mijn idee nog meer naar voren gehaald mogen worden (onderkant van de foto) en verder is de boom er niet interessant genoeg voor van structuur.

Dit alles is natuurlijk slechts mijn smaak.
  zondag 28 maart 2004 @ 13:39:40 #163
20641 portier
pi_18019864
quote:
Op zondag 28 maart 2004 00:35 schreef Jeroentje1 het volgende:
Hier een serie van mij, in het bos gemaakt laatst, toen het lekker weer was
Ik krijg bij al die foto's een beetje het gevoel dat je de boekjes wel netjes gelezen hebt maar dat je niet echt weet wat je er nou mee moet... Je kan beter eerst leren een onderwerp te vinden en die te fotograferen en dan pas met compositie gaan werken. Vooral bij foto 2 & 3 heb ik dat gevoel. Volgens het boekje is het mooi als je de horizon uit het midden plaatst, lekker laag kan een heel mooi beeld geven, maar het voegt hier bijzonder weinig toe aan je foto. Daar komt nog eens bij dat je stukje bos geen onderwerp heeft, het doet niets met de kijker. Het idee is prima, daar gaat het niet om, maar pas het wel toe op een onderwerp. Je zou kunnen proberen de foto's z/w te maken en dan flink wat contrast erin pompen. Misschien is het dan nog wat... Vogel even met je foto .
Foto's 1, 4, 5 en 6 zijn een beetje hetzelfde. Takje op de voorgrond en dan macro de rest onscherp maken. Zorg er wel voor dat je de achtergrond nog redelijkerwijs kan zien en dat daar wat te beleven is (een mooi bostafereel ipv de bebladerde grond), want anders maak je van het takje het onderwerp en het is nou niet echt een spannend takje. Foto 1 vind ik nog het best gelukt, jammer dat het eigenlijk alleen wit/groen/zwart is, daardoor mist het wat dynamiek, maar verder wel een lekkere foto.
De laatste foto is een beetje een ik-heb-het-gezien-bij-iemand-anders-en-dat-wil-ik-ook-foto . Beetje zelfde verhaal als de andere foto's. Het idee is prima, techniek is al behoorlijk goed, maar de foto mist een onderwerp, een gebeurtenis of iets anders wat de kijker wil zien. Die boom is al een clichéfoto, dus dat moet de ondergrond worden voor een onderwerp dat op, rond oid de boom zit. Een vogeltje, een grappig plantje of bloempje enz.

Iig zit de techniek er al goed in bij je, dat is al een goed iets. Probeer de volgende keer als je foto's schiet even de techniek naast je neer te leggen en naar onderwerpen te zoeken. Als je daar 'gevoel' voor hebt gekregen dan kan je de techniek die je al kende erop loslaten en dan verwacht ik prachtige foto's van je .
GEILE VROUWPERSONEN!
  zondag 28 maart 2004 @ 15:30:16 #164
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_18021723
Zo, ik ben net weer even de tuin in gegaan en heb wat geschoten. Zelf vind ik ze 'wel' grappig, maar dit geeft ongeveer aan hoe ver ik ben op het gebied van fotograferen. Nog even doorleren dus .

Deze vind ik zeker het mooiste. Heel erg lente maar toch ook heel erg niet.

So, tell me, what do you guys (and girls) think? .
  zondag 28 maart 2004 @ 16:15:17 #165
20641 portier
pi_18022548
quote:
Op zondag 28 maart 2004 15:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Zo, ik ben net weer even de tuin in gegaan en heb wat geschoten. Zelf vind ik ze 'wel' grappig, maar dit geeft ongeveer aan hoe ver ik ben op het gebied van fotograferen. Nog even doorleren dus .

[afbeelding]
Deze vind ik zeker het mooiste. Heel erg lente maar toch ook heel erg niet.

[afbeelding]

[afbeelding]

So, tell me, what do you guys (and girls) think? .
BSbeep !!

Eerste foto is idd okeej, je kan misschien er nog wat contrast in pompen met een PS oid.
Tweede foto, zie post hierboven. Mist iets, een intrigerende achtergrond, een gebeurtenis... Dat blaadje is niet echt een thrillseeker .
Derde is op zich okeej, alleen het blauwe druifje is niet echt scherp waardoor ie niet uit de foto springt. Dat is wel jammer...

Lente .
GEILE VROUWPERSONEN!
  zondag 28 maart 2004 @ 16:30:16 #166
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_18022887
Bedankt !

Maar over foto 1.. ik gebruik liever gewoon geen bewerkingsprogramma's. Ik wil kijken hoever ik kom met het maken van foto's. Als het ooit gaat om belangrijke foto's is dat wat anders natuurlijk .
pi_18023771
niemand wil mijn foto beoordelen
  zondag 28 maart 2004 @ 17:17:20 #168
52657 pea4fun
pi_18023831
quote:
Op zondag 28 maart 2004 17:12 schreef NiXz het volgende:
niemand wil mijn foto beoordelen
Sorry, ik zei er niks over omdat ie me persoonlijk niet aanspreekt. En over hoe hij technisch in elkaar zit kan ik nog weinig zeggen omdat ik daar de ervaring niet voor heb.
  zondag 28 maart 2004 @ 17:41:26 #169
20641 portier
pi_18024221
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:59 schreef NiXz het volgende:
[afbeelding]
D70 18-70mm DX lens
Ik zou de paal er helemaal opzetten, maar zorg er iig voor dat ie iets doet in de omgeving, dan gebeurt er iig wat meer in je foto. Nu raakt de kijker snel uitgekeken omdat er niets bijzonders te zien is.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18024674
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:59 schreef NiXz het volgende:
[afbeelding]
D70 18-70mm DX lens
Ik vind het onderwerp an sich wel ok, wel voor in een serie, maar wat ik vooral mis is wat nou typisch aan dit ding is...een seinpost....en hij seint helemaal niks.

Als ik aan treinen denk, dan denk ik aan stoomlocomotieven enzo en dan denk ik aan smerige oliebesmeurde apparaten enzo en ook seinposten, maar wel seinposten die LICHT geven.

Probeer het een beetje te romantiseren, dus in de schemering, of bij mist of in het ochtendgloren en dat dat ding LICHT geeft...welke kleur maakt dan niet zoveel uit, licht aan de weersomstandigheden, maar dat scheelt dan enorm als je het zo kiekt.

Je kan ook meervoudige belichting gebruiken en dat dan alledrie de lichten branden...maar nu is het een beetje een gewone foto.
pi_18024688
Let niet op de copyright in de foto
pi_18024947
beadnkt voor het commentaar
seinpost brand trouwens wel hoor, heb ook foto's waar dat veel duidelijker is op te zien, alleen waren niet zo geslaagd vond ik/
  zondag 28 maart 2004 @ 18:37:58 #173
20641 portier
pi_18025156
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:06 schreef jan_onbekend het volgende:
[afbeelding]
Haal um weg dan . Paranoia gedoe altijd...
Hij is niet helemaal topscherp en de achtergrond helpt ook niet echt mee aan het onderwerp... Jammer .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18025951
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:24 schreef NiXz het volgende:
beadnkt voor het commentaar
seinpost brand trouwens wel hoor, heb ook foto's waar dat veel duidelijker is op te zien, alleen waren niet zo geslaagd vond ik/
euh, als ik het niet kan zien dan is het net zo goed als niet branden..en hget is geloof ik niet de bedoeling om je foto elke keer te verdedigen, maar juist iemand's blik vast te houden?
pi_18025984
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:06 schreef jan_onbekend het volgende:
[afbeelding]
Heej, een foto van een woord met vleugels in de lucht?

Ik denk niet dat er een normaal commentaar op komt op deze manier, het leidt ontzettend af die woorden door je hoofdonderwerp heen. Ik kan niet normaal de foto bekijken zonder te focussen op het woord.

verspilling van mijn bandbreedte op zo'n manier hoor.

[ Bericht 14% gewijzigd door hassanjassan op 28-03-2004 20:01:46 ]
  zondag 28 maart 2004 @ 19:48:44 #176
79550 Ymke
your ghost
pi_18026409
Vriendelijk ben je zeg,

janonbekend , de foto is niet helemaal scherp , jammer hoor,

mijn zoontje vindt hem wel mooi
pi_18026764
quote:
Op zondag 28 maart 2004 18:37 schreef portier het volgende:

[..]

Haal um weg dan . Paranoia gedoe altijd...
Hij is niet helemaal topscherp en de achtergrond helpt ook niet echt mee aan het onderwerp... Jammer .
Scherpe foto's maken van bewegende onderwerpen is erg moeilijk maar is mogelijk..als je maar de juiste spullen en technieken gebruikt.
pi_18027278
quote:
Op zondag 28 maart 2004 19:48 schreef Ymke het volgende:
Vriendelijk ben je zeg,

janonbekend , de foto is niet helemaal scherp , jammer hoor,

mijn zoontje vindt hem wel mooi
Ja ach, ik wil best een commentaar geven, maar dan moet je je eigen werk niet moedwillig verminken..daar word ik zelf een beetje simpel van.

En als we mooie foto's willen maken dan zal er toch een miljoen keer fouten gemaakt moeten worden en ongezouten kritiek, want met verzachtende woorden kom je er niet....dan ontstijg je het niveau van vakantiekiekjes niet en van blote wijven in niemendalletjes, die automatisch mooi gevonden worden omdat het een blote griet betreft.
  zondag 28 maart 2004 @ 20:28:12 #179
79550 Ymke
your ghost
pi_18027421
Je kan best gewoon commentaar geven , dat komt best aan , en ongezouten kritiek geven is heel wat anders dan kinderachtig over je brandbreedte te gaan zemelen
pi_18027529
Vind ik ook Ymke. We zitten hier niet bij Idols. Ik vind het trouwens sowieso erg opgepast om je als Grote Criticus op te werpen, terwijl we nog niks gezien hebben van je eigen werk. Dat moet wel fenomenaal zijn, lijkt me?
  zondag 28 maart 2004 @ 20:45:18 #181
20641 portier
pi_18027804
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:02 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Scherpe foto's maken van bewegende onderwerpen is erg moeilijk maar is mogelijk..als je maar de juiste spullen en technieken gebruikt.
Did I say it? Did I fucking say it?! .
Oefening baart kunst enzo. En als ie niet scherp is dan ga je door tot je wel een mooie scherpe foto hebt. Halffabricaatjes verkopen niet.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18028408
eigen bijdrage....

Canon Eos 5
Lens: 28-105mm
Ilford FP4
zelf ontwikkeld
Gescanned met Primefilm 3600 pro
Studioflitsers op achtergrond
invulflits op gezicht

[ Bericht 15% gewijzigd door hassanjassan op 28-03-2004 21:29:12 ]
pi_18028664
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Vind ik ook Ymke. We zitten hier niet bij Idols. Ik vind het trouwens sowieso erg opgepast om je als Grote Criticus op te werpen, terwijl we nog niks gezien hebben van je eigen werk. Dat moet wel fenomenaal zijn, lijkt me?
Kijk es wie we daar hebben....iedereen spreekt hier op eigen gronden en ik vind gewoon dat je niet je eigen foto's moet verminken als je daarop commentaar wilt hebben. Gewoon een goeie grote foto het liefst geven.

Zucht, ga ik mezelf weer verdedigen, maar je snapt het nog niet allemaal...als je dingen vraagt zoals "wat betekent Tv en Av" en andere meest basic foto technieken en ook nog eens komt zeggen dat je maar een A60 of Ixus 400 hebt....dan klopt dat toch ook niet..je kan met elk toestel goeie foto's maken, het gaat om de persoon die ermee omgaat en niet om de hardware zelf...die makt het je alleen maar makkelijker. Ik zeg dingen op basis van wat ik al weet en jij bijt venijnig van je af terwijl je zelf om kritiek komt vragen.

Foto's die ik hier laat zien zijn dan ook foto's die mijn eigen kritiek kan doorstaan en die ene hierboven vind ik wel ok, maar mist misschien nog wat.

ik ben benieuwd wat voor OPBOUWENDE kritiek je kan geven, want foto's plaatsen is 1, maar kritiek, waar de maker nog wat aan heeft, kunnen geven is een 2e.

Teveel witruimte erom heen is een inkopper, dat vind ik zelf minder, want zo komt het rustige in de foto eruit...nu plaats ik het in de layout van Fok! en is toch anders dan qua beleving. Dus vandaar zoveel witruimte eromheen.

Een oog bedekt is ook expres gedaan...

Ik heb expres gelet op dat ik een sprankel in dat andere oog kreeg

Ik heb gezorgd dat het haar duidelijk naar voren komt en niet verbleekt met de achtergrond.

Maar ik heb zorgvuldig geselecteerd en wellicht komt er wat zinnige kritiek. Ik zie weinig fout, maar wie weet.

[ Bericht 20% gewijzigd door hassanjassan op 28-03-2004 21:39:42 ]
pi_18028710
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:33 schreef American_Nightmare het volgende:
Kijk es wie we daar hebben....iedereen spreekt hier op eigen gronden en ik vind gewoon dat je niet je eigen foto's moet verminken als je daarop commentaar wilt hebben. Gewoon een goeie grote foto het liefst geven.

(ik meen me te herinneren dat ik voorspelde dat jij erop zit te wachten tot er een kans is om mij de volle laag te geven?? En dat doe jij dus nu, door je achter Ymke te scharen? Goed zo jongen... )

Zucht, ga ik mezelf weer verdedigen, maar je snapt het nog niet allemaal...als je dingen vraagt zoals "wat betekent Tv en Av" en andere meest basic foto technieken en ook nog eens komt zeggen dat je maar een Ixus 400 hebt....dan klopt dat toch ook niet. Ik zeg dingen op basis van wat ik al weet en jij bijt venijnig van je af terwijl je zelf om kritiek komt vragen.

En foto's die ik hier laat zien zijn dan ook foto's die mijn eigen kritiek kan doorstaan en die ene hierboven vind ik wel ok, maar mist misschien nog wat.

ik ben benieuwd wat voor OPBOUWENDE kritiek je kan geven, want foto's plaatsen is 1, maar kritiek, waar de maker nog wat aan heeft, kunnen geven is een 2e.
pi_18029087
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:45 schreef portier het volgende:

[..]

Did I say it? Did I fucking say it?! .
Oefening baart kunst enzo. En als ie niet scherp is dan ga je door tot je wel een mooie scherpe foto hebt. Halffabricaatjes verkopen niet.
Good call !!

En die techniek van beweging in je foto krijgen en toch je hoofdonderwerp scherp krijgen noemt men..... ???

p....
pi_18029249
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:28 schreef Ymke het volgende:
Je kan best gewoon commentaar geven , dat komt best aan , en ongezouten kritiek geven is heel wat anders dan kinderachtig over je brandbreedte te gaan zemelen
Tja ach, ik vond het nodig om een statement te maken dat men niet zo paranoide moet doen dat men dingen gaat kopieren van elkaar...datr vind ik echt heel storend en je gooit gewoon je eigen glazen in op die manier.

En je moet toegeven dat op zo'n manier dat copyright een integraal deel wordt van je foto en tja dan wordt het ineens een HEEL andere foto.

Als mensen mij vragen of ik het orgineel wil mailen of posten, dan krijgen ze dat wel, behoudens toestemming van het model uiteraard (als het om een portret oid gaat).

Doordat ik heel veel, echt heel veel, foto's heb bekeken van anderen en vooral ook gelet heb op de techniek, compositie en kritiek erop, zie ik bij mijn eigen foto's heel veel fouten en die hoef ik al niet eens meer te laten zien.

Ik heb echt duizenden foto's gemaakt, maar een handvol zijn echt mooi...van een rol van 36 0schiet een pro msischien 10 goeie en ik maar 3 ofzo. Tja dan gaat het wel snel....en mooi bedoel ik dan die na jaren nog steeds mooi zijn en die je telkens weer kan bekijken.
  zondag 28 maart 2004 @ 21:51:13 #187
79550 Ymke
your ghost
pi_18029302
Het ging mij alleen om de manier waarop je je kritiek uitte , meer niet
pi_18029467
quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:51 schreef Ymke het volgende:
Het ging mij alleen om de manier waarop je je kritiek uitte , meer niet
Ja ok, ik trap de foto's niet de grond in, maar pak ze vaak wel hard aan om hun foto's met goede kritiek zodat er uiteindelijk wel een hele goede foto uit zal komen..niet omdat ik het zo goed weet...maar omdat ik zelf ook die technieken geleerd heb en die hebben zich bewezen...dus ik geef kennis door, maar wel op een manier die geen ruimte voor intepretatie geeft, want dit zijn de absolute basisprincipes van fotografie.

Als ik bij andere fotosites kijk, dan zijn ze soms echt heel hard, maar dan krijg je ook meteen hele goede tips mee en daar leer je ontzettend veel van.
  zondag 28 maart 2004 @ 22:00:50 #189
79550 Ymke
your ghost
pi_18029514
ok , dan laten we het hier nu bij , en wachten we op een foto
  zondag 28 maart 2004 @ 22:01:20 #190
59483 PeanutDaan
'zik - (AstraSat)
pi_18029529
quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:23 schreef hassanjassan het volgende:

Maar ik heb zorgvuldig geselecteerd en wellicht komt er wat zinnige kritiek. Ik zie weinig fout, maar wie weet.
Hij is zwart/wit ....hehehe duuuh!!!
persoonlijk had ik misschien haar gezicht wat lichter over willen laten komen ...maar dat is geen kritiek laat staan opbouwend, das persoonlijk ...euhm dus eigenlijk zeg ik nix...
Zelf ben ik vrij kritisch van mezelf en vindt ik het moeilijk om werk van anderen te (ver) beoordelen omdat ik zelf ook nog een lange weg heb te gaan.
Maar er is wel spanning in de foto aanwezig .....dusss..
Digital Emotions | "ik wil ook op de foto!!!"
pi_18029684
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:01 schreef PeanutDaan het volgende:

[..]

Hij is zwart/wit ....hehehe duuuh!!!
persoonlijk had ik misschien haar gezicht wat lichter over willen laten komen ...maar dat is geen kritiek laat staan opbouwend, das persoonlijk ...euhm dus eigenlijk zeg ik nix...
Zelf ben ik vrij kritisch van mezelf en vindt ik het moeilijk om werk van anderen te (ver) beoordelen omdat ik zelf ook nog een lange weg heb te gaan.
Maar er is wel spanning in de foto aanwezig .....dusss..
Nee da's fair...zelf heb ik er ook aan gedacht natuurlijk...het is zo aan te passen, daar niet van...ik heb van dezelfde foto ook een silhouet en dat vind ik wel heel saai.

Lichter gezicht, heb ik expres niet gedaan om zo echt focus te houden op wat er belangrijk is....de blik in der ogen en wat je erbij kan verzinnen...vandaar dat ook echt alles eromheen geėlimineerd is...
pi_18029808
quote:
Op zondag 28 maart 2004 21:11 schreef hassanjassan het volgende:
eigen bijdrage....
[..][afbeelding]
Het zal je misschien verbazen, maar ik vind het een hele mooie foto waar ik weinig op heb aan te merken. Persoonlijk zou ik hem iets minder korrelig en scherper iets mooier vinden denk ik. Ik geef wel direct toe dat ik het je niet na zou doen.
Ik vraag me tevens af wat het zou doen met de foto als het jasje wit zou zijn ipv zwart.. ik denk dat dat het 'magische' effect van de foto zou kunnen versterken, mits het te onderscheiden is van de achtergrond. Maar da's meer een gedachtenspinsel dan kritiek.
pi_18029841
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:08 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nee da's fair...zelf heb ik er ook aan gedacht natuurlijk...het is zo aan te passen, daar niet van...ik heb van dezelfde foto ook een silhouet en dat vind ik wel heel saai.

Lichter gezicht, heb ik expres niet gedaan om zo echt focus te houden op wat er belangrijk is....de blik in der ogen en wat je erbij kan verzinnen...vandaar dat ook echt alles eromheen geėlimineerd is...
Euh ik kijk in photoshop en daar istie veel lichter....ik heb em aangepast en idd hij's mooier, maar klote conversion werkt niet goed...nu misschien wel...

dus effe snel aangepast:

[ Bericht 1% gewijzigd door hassanjassan op 28-03-2004 22:25:36 ]
pi_18029909
Oke kan m'n enige kritiekpuntje ook de prullenbak in.
pi_18030017
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:13 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het zal je misschien verbazen, maar ik vind het een hele mooie foto waar ik weinig op heb aan te merken. Persoonlijk zou ik hem iets minder korrelig en scherper iets mooier vinden denk ik. Ik geef wel direct toe dat ik het je niet na zou doen.
Ik vraag me tevens af wat het zou doen met de foto als het jasje wit zou zijn ipv zwart.. ik denk dat dat het 'magische' effect van de foto zou kunnen versterken, mits het te onderscheiden is van de achtergrond. Maar da's meer een gedachtenspinsel dan kritiek.
Dank je wel, da's een prettig antwoord en ik zal er op reageren zoals ik behoor te doen.

Ik heb hieronder een betere scherpere en lichtere versie geplaatst...wat denk je daarvan?

Het jasje is hoort zwart te zijn om de reden zoals je al zei...het moet eruit springen, want ik heb die achtergrond niet voor niks zo fel licht gemaakt...witte achtergrond met flitser erop...dan krijg je driedimensioneel beeld.

Ik heb ook heel veel aandacht aan de schaduwen besteed en de wallen...maar toch wel jukbeenderen die ik wilde zien.
  zondag 28 maart 2004 @ 22:54:30 #196
20641 portier
pi_18030756
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:15 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Euh ik kijk in photoshop en daar istie veel lichter....ik heb em aangepast en idd hij's mooier, maar klote conversion werkt niet goed...nu misschien wel...

dus effe snel aangepast:

[afbeelding]
Wat heb je met de bovenkant gedaan? Gegumt of reflecteert daar iets enorm? Ik denk het eerst, niet doen .
Verder komt haar huid nogal ruw op me over, dat vind ik wel zonde. Misschien wat meet softtone? Daar leent de vrouwenhuid zich wel voor in het algemeen. Laatste puntje wat ik nog heb, klein puntje is de schaduw in haar hals. Ziet er niet 100% goed uit, beetje onnatuurlijk oid. Je model posseert verder goed, is niet bang voor de camera .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18030939
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:54 schreef portier het volgende:

[..]

Wat heb je met de bovenkant gedaan? Gegumt of reflecteert daar iets enorm? Ik denk het eerst, niet doen .
Verder komt haar huid nogal ruw op me over, dat vind ik wel zonde. Misschien wat meet softtone? Daar leent de vrouwenhuid zich wel voor in het algemeen. Laatste puntje wat ik nog heb, klein puntje is de schaduw in haar hals. Ziet er niet 100% goed uit, beetje onnatuurlijk oid. Je model posseert verder goed, is niet bang voor de camera .
Het lijkt gegumt ja, maar het is het niet...dat haar van haar is onwijs wit/blond en met een flitser op de achtergrond gericht een flitser rechtsboven, een invulflits, geeft dus dat effect.

De huid, tja..kweenie, kan er niet veel aan doen zonder het teveel te manipuleren. Ze heeft al een hele mooie huid van zichzelf vind ik.

En die schaduw in de hals...da's deels reflectie terug van de achtergrond op haar rug en achterkant vd nek en er komt een schaduw vanwege de flitser rechtsboven.

Ik wilde perse een schaduw in de hals, want dan komt de kaaklijn enzo beter uit...al helemaal met zo'n lichte huid.

Maar ik heb nog veel meer van haar, maar allemaal 6x6 en zolang die 4870 nog niet beschikbaar is kan ik weinig doen...ja alles nat afdrukken....kan dus niet effe snel wat laten zien.

Overigens is zij idd niet bang voor de camera, maar wel erg amateur en duurde behoorlijk lang voordat ze zo ging zitten...vooral goed kijken en blijven praten en klikken he...
pi_18031051
Oké, ik dan ook nog een puntje: Waarom is het witte vlak zo groot? Als je de foto verticaal kantelt, of het hoofd iets minder centraal zet, wordt het dan niet spannender?
Guitige kop, ziet er spontaan uit.
pi_18031421
quote:
Op zondag 28 maart 2004 23:08 schreef the-O het volgende:
Oké, ik dan ook nog een puntje: Waarom is het witte vlak zo groot? Als je de foto verticaal kantelt, of het hoofd iets minder centraal zet, wordt het dan niet spannender?
Guitige kop, ziet er spontaan uit.
I kwas er nog niet over uit of ik het wel of niet zou doen...daarom de uncut version hier...

spannender, ja misschien wel...ik heb ook niet echt een doel met deze foto, ik vond hem alleen erg mooi, maar als ik hem in een setting plaats dan komtie ms nog meer tot zen recht.
pi_18071419

Beide zonder enige bewerking bewerking.

Voorzie maar van commentaar...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 21:35:56 #201
20641 portier
pi_18071668
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:25 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Is je onderwerp ongezien weggevlogen?
GEILE VROUWPERSONEN!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 21:39:13 #202
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18071739
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:25 schreef killko het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

Tis dat ik je persoonlijk ken.

euh, je foto's zijn niet boeiend, niet lekker om naar te kijken, en niet duidelijk. Misschien is dit voorjezelf heel mooi, omdat je zelf erbij bent geweest en je het effect apart vind(van donkere voorgrond, schittering op water). Maar ik merk toch maar weer op, stel ff eisen aan jezelf. Is dit nou wel zo boeiend om naar te kijken. Anders ben ik bang voor meer negatief commentaar.

Anyway keep on photographing !
  dinsdag 30 maart 2004 @ 21:41:08 #203
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18071780
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:35 schreef portier het volgende:

[..]

Is je onderwerp ongezien weggevlogen?
Hij vond de kleuren apart. |: lees m'n post hierboven.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 21:48:39 #204
25300 beertje_
..........
pi_18071950
Zondag naar het bos geweest en wat leuke foto's gemaakt oa van ons zoontje, wat kan ik er volgende keer beter aan doen? Of is ie zo geslaagd genoeg?

bloemetjesfoto's volgen nog
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:00:10 #205
20641 portier
pi_18072229
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:41 schreef thiamat het volgende:

[..]

Hij vond de kleuren apart. |: lees m'n post hierboven.
Ik niet, komt op de foto niet naar voren iig .
GEILE VROUWPERSONEN!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:00:55 #206
79550 Ymke
your ghost
pi_18072252
Ik zou graag wat meer van het gezicht van het kind willen zien , want daar gaat het tenslotte toch om , en ik vindt zo'n laag camerastandpunt bij zo;n jong persoontje niet mooi.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:12:09 #207
52657 pea4fun
pi_18072553
Dat ben ik niet met Ymke eens. Ik vind dit standpunt juist wel het "kijk eens hoe groot ik ben" idee van het kind zelf aangeven. Erg leuk gedaan.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:17:45 #208
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18072696
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:00 schreef portier het volgende:

[..]

Ik niet, komt op de foto niet naar voren iig .
Op de foto vond hij ze juist apart, maar inderdaad, wij allemaal niet
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:18:27 #209
79550 Ymke
your ghost
pi_18072714
Leuk dat we zo verschillend naar dezelfde foto kijken, het komt op mij meer over van: kijk eens hoe leuk mijn ouders mij groot willen laten lijken, ik krijg hier niet het idee dat het een spontaan idee van het kind is
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:27:42 #210
25300 beertje_
..........
pi_18072934
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:12 schreef pea4fun het volgende:
Dat ben ik niet met Ymke eens. Ik vind dit standpunt juist wel het "kijk eens hoe groot ik ben" idee van het kind zelf aangeven. Erg leuk gedaan.
Dat was ook idd mijn bedoeling ervan, een soort kleine reus zal ik maar zeggen
vorige week net drie geworden en we vinden Sven al zo groot worden
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:18 schreef Ymke het volgende:
Leuk dat we zo verschillend naar dezelfde foto kijken, het komt op mij meer over van: kijk eens hoe leuk mijn ouders mij groot willen laten lijken, ik krijg hier niet het idee dat het een spontaan idee van het kind is
Om op die boomstam te gaan staan was een spontaan idee van ons zoontje maar wij moesten hem er optillen en toen hij er éénmaal stond zei hij spontaan: Sven al grooot!
Toen kreeg ik een idee op Sven vanuit dit standpunt te fotograferen omdat het eigenlijk een tegenstellig is.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 22:30:21 #211
79550 Ymke
your ghost
pi_18072995
Dan heb je dus een geslaagde foto gemaakt
pi_18083856
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 21:39 schreef thiamat het volgende:

[..]

Tis dat ik je persoonlijk ken.

euh, je foto's zijn niet boeiend, niet lekker om naar te kijken, en niet duidelijk. Misschien is dit voorjezelf heel mooi, omdat je zelf erbij bent geweest en je het effect apart vind(van donkere voorgrond, schittering op water). Maar ik merk toch maar weer op, stel ff eisen aan jezelf. Is dit nou wel zo boeiend om naar te kijken. Anders ben ik bang voor meer negatief commentaar.

Anyway keep on photographing !
hmm, dankje. maar nee, het is niet een bijzondere plek maar het leek me wel een leuke compositie. en nee; dit wordt ook geen protest (ja maar...) tegen het commentaar. maar je hebt gelijk, de schittering en het donker er omheen vond ik voor mezelf wel geinig. Je had het pas ook over die bomen die niet mooi waren he? zal ik nu teruggaan en mooiere foto's kunnen maken? (bomen zijn omgekapt)

maarjah, dat keep on photograferen zal ik doen en bedankt voor jullie commentaar
  woensdag 31 maart 2004 @ 17:27:06 #213
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18087763
N
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 14:30 schreef killko het volgende:

[..]

hmm, dankje. maar nee, het is niet een bijzondere plek maar het leek me wel een leuke compositie. en nee; dit wordt ook geen protest (ja maar...) tegen het commentaar. maar je hebt gelijk, de schittering en het donker er omheen vond ik voor mezelf wel geinig. Je had het pas ook over die bomen die niet mooi waren he? zal ik nu teruggaan en mooiere foto's kunnen maken? (bomen zijn omgekapt)

maarjah, dat keep on photograferen zal ik doen en bedankt voor jullie commentaar
Nej ff nix doen met die bomen. Maar de compositie is niet leuk omdat:
-het hek er niet bijzonder spannend o.i.d op staat
-het hek te herkenbaar is. Maak er dan wat abstracts o.i.d van.
-het gewoon helemaal geen spannende plaat is met een donkere voorgrond

Afijn, ik zal me inhouden
  woensdag 31 maart 2004 @ 20:00:06 #214
65884 Caar2
pi_18090725
Spring is in the air!!!! Bloemen!!

1.

2.
pi_18091712
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:00 schreef Caar2 het volgende:
Spring is in the air!!!! Bloemen!!

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]
Mooie foto's

Geen buitenbloemen of wel
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:17:42 #216
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18094390
Ok, zat ff te knooien met lijstje om me foto. Dit zal dus nu niet goed zijn. Maar goed het gaat om de foto:

Beetje standaard foto, maar ik dacht hij is internetwaardig
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:22:06 #217
20641 portier
pi_18094511
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:17 schreef thiamat het volgende:
Ok, zat ff te knooien met lijstje om me foto. Dit zal dus nu niet goed zijn. Maar goed het gaat om de foto:
[afbeelding]

Beetje standaard foto, maar ik dacht hij is internetwaardig
Mooie foto, lekkere kleuren, ik zou iets uitproberen met die foto. Je moet zelf maar kijken wat je ermee doet, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Knip eens ongeveer 1/3e van de bovenkant af (tot iets boven het rood) en een klein laagje van je onderkant (ongeveer 10 pixels tot de onderkant van de zon). Mocht je links of rechts nog wat weggeknipt hebben, plak dat (tenzij er iets erg verstorends in zit) het er dan weer even aan.
Ik ben benieuwd . Post evt een linkje naar een grote versie (van let's say, 600-700 pixels oid)
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:41:03 #218
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18095026
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:22 schreef portier het volgende:

[..]

Mooie foto, lekkere kleuren, ik zou iets uitproberen met die foto. Je moet zelf maar kijken wat je ermee doet, maar ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Knip eens ongeveer 1/3e van de bovenkant af (tot iets boven het rood) en een klein laagje van je onderkant (ongeveer 10 pixels tot de onderkant van de zon). Mocht je links of rechts nog wat weggeknipt hebben, plak dat (tenzij er iets erg verstorends in zit) het er dan weer even aan.
Ik ben benieuwd . Post evt een linkje naar een grote versie (van let's say, 600-700 pixels oid)
Ik had zoiets zelf ook al in gedachten... had er alleen ff geen zin in . Ik zal verder ook ff proberen dat nog te doen en een grotere versie online te zetten maar kweet niet of @home webspace nog niet vol zit.

FF pruttelen in fotosoep.

edit:

Ik kan je zeggen, het resultaat vind ik tegenvallen. Komt er nog aan.
  woensdag 31 maart 2004 @ 22:54:46 #219
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18095380
Klik HIER voor de crop en grote versie van m'n plaatje hierboven.

Vind de lijn in de lucht toch eigenlijk best mooi
pi_18095454
Ben wat wezen wandelen en kwam dit mooie verweerde hek tegen

In deze omgeving

[ Bericht 28% gewijzigd door The_Frog op 31-03-2004 23:07:15 ]
pi_18097811
.

[ Bericht 99% gewijzigd door hassanjassan op 01-04-2004 14:58:43 ]
  donderdag 1 april 2004 @ 11:44:00 #222
65884 Caar2
pi_18103917
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 20:40 schreef The_Frog het volgende:

[..]

Mooie foto's

Geen buitenbloemen of wel
Thanks! Nee, zijn inderdaad geen buiten bloemen, maar dit vrolijke plantje staat in mijn woonkamer.
pi_18106992
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:44 schreef Caar2 het volgende:

[..]

Thanks! Nee, zijn inderdaad geen buiten bloemen, maar dit vrolijke plantje staat in mijn woonkamer.
Binnen en buiten lente Spring is everywhere
pi_18108662
Lente

Half liggend vanaf een brug gemaakt, moet je de mensen raar zien kijken, dat had ik moeten fotograveren ;-)
  donderdag 1 april 2004 @ 16:36:49 #225
20641 portier
pi_18110869
quote:
Op donderdag 1 april 2004 15:09 schreef beertje_ het volgende:
Half liggend vanaf een brug gemaakt, moet je de mensen raar zien kijken, dat had ik moeten fotograveren ;-)
1 april zeker .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18111770
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:54 schreef thiamat het volgende:
Klik HIER voor de crop en grote versie van m'n plaatje hierboven.

Vind de lijn in de lucht toch eigenlijk best mooi
Hij had gelijk! nu is hij mooier!!
  donderdag 1 april 2004 @ 18:10:15 #227
65884 Caar2
pi_18113011
Nog eentje uit de serie bloemen....

pi_18113477

Gracht van Utrecht by night. Laat dat commentaar maar komuh! Wilde 'm clickable maken maar helaas geen plaats meer op webspace.
pi_18113624
Caar2,
waar fotografeer je mee? Je kleuren spreken me echt aan, ook in de afgelopen fotowedstrijd.
Wil ook nog even kwijt dat je een prima gevoel voor compositie hebt. Knap dat je van een 'duf' onderwerp als bloemen nog iets speciaals weet te maken, mijn complimenten.
  donderdag 1 april 2004 @ 19:00:36 #230
18999 Botter17
http://www.botter17.nl
pi_18113942

[ Bericht 59% gewijzigd door Botter17 op 01-04-2004 22:04:02 ]
www.botter17.nl. Zin, onzin en veel mooie foto's!!!!
  donderdag 1 april 2004 @ 19:03:05 #231
65884 Caar2
pi_18114001
quote:
Op donderdag 1 april 2004 18:42 schreef the-O het volgende:
Caar2,
waar fotografeer je mee? Je kleuren spreken me echt aan, ook in de afgelopen fotowedstrijd.
Wil ook nog even kwijt dat je een prima gevoel voor compositie hebt. Knap dat je van een 'duf' onderwerp als bloemen nog iets speciaals weet te maken, mijn complimenten.
Dank je voor je reactie!!!

Ik fotografeer met de EOS 300D+Tamron 28-300mm, en ik vind het erg leuk om van iets dufs, en saais toch iets moois te maken. Al is die laatste bloemen foto wel wat gecropt hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Caar2 op 01-04-2004 19:13:20 ]
  donderdag 1 april 2004 @ 19:13:43 #232
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18114196
ook maar weer eens een foto van mij...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_18114220
9 stuks van een pré-amateur:

Ik heb al bijna een jaar niets meer geschoten... Dus ff wat oudjes laten beoordelen.
Ze zijn allemaal geresized van 2272x1704 en op nr.09 na is er geen enkele gefotosoept. En dat was ook alleen maar om een vies pluisje/haartje weg te editten.

Ze staan er toch echt allemaal op. Als je er een niet kan zien ligt de picserver (even) dwars.

01

02

Misschien wat te donker?

03

04

Te hoog contrast?

05

Takjes onderin beeld...

06

07

08

Te donkere voorgrond?

09

Nah... Kom maar op.
  donderdag 1 april 2004 @ 19:19:51 #234
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18114307
Shai-Hulud: zonder op elke foto in te gaan valt me onmiddelijk één ding op. Al je foto's zijn vrij saai...onderwerp standaard in het midden van het plaatje, en uit een voor de hand liggende hoek geschoten....
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_18114835
Abbadon, abstracte foto. Maar waar kijk ik nou naar?
  donderdag 1 april 2004 @ 19:44:52 #236
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18114874
quote:
Op donderdag 1 april 2004 19:42 schreef the-O het volgende:
Abbadon, abstracte foto. Maar waar kijk ik nou naar?
close-up van een 'zandlopertje' met water ipv zand erin zodat er druppels naar beneden vallen
pi_18114973
quote:
Op donderdag 1 april 2004 19:19 schreef Abbadon het volgende:
Al je foto's zijn vrij saai...onderwerp standaard in het midden van het plaatje, en uit een voor de hand liggende hoek geschoten....
Was me idd zelf ook al opgevallen... Maar was eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de criteria. Om heel eerlijk te zijn waren/zijn dit ook mijn eerste foto's
  donderdag 1 april 2004 @ 20:02:20 #238
20641 portier
pi_18115267
quote:
Op donderdag 1 april 2004 19:48 schreef Shai-Hulud het volgende:

[..]

Was me idd zelf ook al opgevallen... Maar was eigenlijk ook wel benieuwd naar de rest van de criteria. Om heel eerlijk te zijn waren/zijn dit ook mijn eerste foto's
Lees mijn topic eens
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18115382
quote:
Op donderdag 1 april 2004 20:02 schreef portier het volgende:
Lees mijn topic eens
Het "Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters" topic?
  donderdag 1 april 2004 @ 20:10:23 #240
20641 portier
pi_18115477
quote:
Op donderdag 1 april 2004 20:06 schreef Shai-Hulud het volgende:

[..]

Het "Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters" topic?
Nee . Het Welke appels vind jij lekker? topic.
GEILE VROUWPERSONEN!
  donderdag 1 april 2004 @ 20:23:04 #241
52657 pea4fun
pi_18115799
Mag ik even een opmerking plaatsen naar botter en shai-halud?

Ik weet niet hoe anderen erover denken, maar persoonlijk vind ik het prettiger als mensen een oordeel vragen op 1 foto tegelijk, misschien wel een aantal als het een bij elkaar horende serie is, maar allemaal losse afbeeldingen dan is er geen beginnen aan om commentaar te geven (of die commentaren steeds bij de bijbehorende foto te zoeken als je hier komt om te lezen en leren zoals ik)
pi_18116278
quote:
Op donderdag 1 april 2004 20:23 schreef pea4fun het volgende:
...persoonlijk vind ik het prettiger als mensen een oordeel vragen op 1 foto tegelijk
Sorry, genoteerd en wordt meegenomen naar de volgende keer.
  donderdag 1 april 2004 @ 21:02:21 #243
18999 Botter17
pi_18116851
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. Series of individuele foto's zijn beter te beoordelen. Daarom dan de volgende vraag; wat vinden jullie van deze foto ? Deze heb ik genomen op de cebit 2004, tijdens een photoshoot bij Nikon (dacht ik).

pi_18122498
quote:
Op donderdag 1 april 2004 19:14 schreef Shai-Hulud het volgende:
9 stuks van een pré-amateur:
[..]
Inderdaad onderwerp te vaak in het midden. Foto 8 vind ik wel mooi, alleen had ik horizon iets lager gelegd (op 1/3 of lager) en gezorgd dat deze horizontaal (!!) liep, al is dit wel te fixen.
  vrijdag 2 april 2004 @ 02:09:41 #245
77330 m-niki
for real
pi_18123198
@ killko: ik snap je eigenlijk wel! Die sfeer is heel donker, mysterieus, ik vind het zeker wel wat hebben, maar luister ook goed naar het commentaar van anderen dat het hek bv. teveel als hek zichtbaar is (misschien komt dat door die paal in het midden)...kijk goed naar je eigen foto's en hoe je de sfeer nog beter zou kunnen overbrengen..(stel je zelf de vraag: wat mis ik? wat wil ik nog meer?)

@botter: te drukke achtergrond (je had dus duidelijk geen goed plekje op de beurs), het onderwerp spreekt ook niet aan, beetje rare houding van het model, vreemd die extra benen die je haar meegeeft ( ) en haar eigen benen staan er niet helemaal op...dit is een misser! (en WAT doen die gebodypainte mensen daar? je bent helemaal vergeten dat ze er ook stonden? Beeldden ze iets uit? Wat dan?? Deze foto laat me met teveel vragen zitten...)

@ Shai-Hulud: leuk dat je zoveel mogelijk probeert te fotograferen, houd je scherp, laat je naar alles heel goed kijken...probeer van alle onderwerpen zoveel mogelijk standpunten uit, probeer in Photoshop (o.i.d.) uit hoe je het best iets kunt bijsnijden of bewerken met curves enzo....kijk goed naar je achtergronden (bv. bij foto 1, 6 en 7 nogal rommelig) want die kunnen behoorlijk wat aandacht van het hoofdonderwerp weghalen! Verder zou ik zeggen: haal vooral snel je camera weer voor de dag, want je hebt heel wat potentie in je!!! Je hebt goed oog voor detail, vooral wanneer je zegt dat dit je eerste foto's zijn!!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  vrijdag 2 april 2004 @ 07:56:40 #246
18999 Botter17
pi_18123906
De foto heb ik genomen tijdens een professionele photoshoot op de beurs. Het is dus eigenlijk een soort aktiefoto. En nee, ik was niet vergeten dat 'ie andere modellen er stonden. Dit was allemaal onderdeel van de shoot. Misschien dat deze foto beter spreekt.

vrijdag 2 april 2004 @ 16:07:25 #247
63591 Salvor
spastische avatar
pi_18133811
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 07:56 schreef Botter17 het volgende:
De foto heb ik genomen tijdens een professionele photoshoot op de beurs. Het is dus eigenlijk een soort aktiefoto. En nee, ik was niet vergeten dat 'ie andere modellen er stonden. Dit was allemaal onderdeel van de shoot. Misschien dat deze foto beter spreekt.

[afbeelding]
Deze vind ik (n00b) een stuk mooier!!
Veel rustigere achtergrond, mooie dynamiek, duidelijker onderwerp (afsnijding) en een goed contrast!

Alleen de verhouding klopt niet (meer): bijgesneden?
Ik heb een saaie signature,
.
.
Met 3 loze regels.
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:24:33 #248
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18136759
Graag een oordeel overdeze enigzins abstracte foto:
  vrijdag 2 april 2004 @ 18:39:53 #249
20641 portier
pi_18137011
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 18:24 schreef thiamat het volgende:
[afbeelding]
Leuke foto . Linksbovenaan zit een klein puntje aan de rand, poets dat even weg, ik ergerde me er aan .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18137042
quote:
[afbeelding]
Die had mooi mee kunnen doen met de fotowedstrijd als de opdracht structuur was geweest
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:49:08 #251
65884 Caar2
pi_18138272
quote:
[afbeelding]
Leuke foto! mooi licht ook! Dit is weer een voorbeeld van hoe je van 'gewone'dingen iets aparts kan maken
  vrijdag 2 april 2004 @ 19:58:13 #252
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18138430
nu we toch op de enigzins abstracte toer zijn: deze had ik al in het macro-topic gegooid....

vrijdag 2 april 2004 @ 19:59:20 #253
65884 Caar2
pi_18138442
Al genoeg van bloemen?

pi_18139370
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 19:59 schreef Caar2 het volgende:
Al genoeg van bloemen?

[afbeelding]
nee hoor, post er maar meer, ik vind het top foto's
pi_18139653
Ja doe nou maar in het macrotopic..
  zaterdag 3 april 2004 @ 03:27:00 #256
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_18146304
eergisteren toen het nog echt lente weer was ff deze foto's gemaakt:

_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  zaterdag 3 april 2004 @ 10:55:02 #257
65884 Caar2
pi_18147775
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 21:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja doe nou maar in het macrotopic..
waarom????? Heb ze helemaal niet gemaakt als zijnde 'macro'foto's, gewoon wat in gezoomd op de bloem(en), en ik vind ze hier beter, want ik vind het leuk als iemand ze 'beoordeeld'!!!
Daar is dit topic toch voor
  zondag 4 april 2004 @ 18:04:49 #258
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18175348
Ik ben er maar druk mee, in dit topic graag een beoordeling van deze foto:
  zondag 4 april 2004 @ 18:23:02 #259
20641 portier
pi_18175753
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:04 schreef thiamat het volgende:
Ik ben er maar druk mee, in dit topic graag een beoordeling van deze foto:
[afbeelding]
Grappig, lekker surrealistisch. Lijkt ook net of er een hap uit het geouw is. Alleen je kader suckt, maar verder leuke foto .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18175888
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hč? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
  zondag 4 april 2004 @ 18:33:42 #261
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18175963
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
ik vind het kader er juist wél leuk bij passen! de foto suckt pas als je hem niet cropt, nu niet! ook het kleurverloop in de lucht is erg mooi! zeker met polarisatiefiltertje hč? verder heb ik dat gebouw vaker gezien.. maar waar.. Almelo?
Ook bedankt portier!

Het kader (jullie bedoelen de lijst?) heb ik expres zo gedaan. Ik vond zo de crop beter uitkomen(als je goed kijkt zit het vol met rechte lijnen!)
Zo kreeg ik meer een evenwicht ( ) van rechte lijnen in de foto. Was met een polarisatie filter idd.

En ja 't is ook in Almelo, achterkant van het gerechtsgebouw. Vlak naast het station.

Bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door thiamat op 04-04-2004 18:51:49 ]
  zondag 4 april 2004 @ 18:47:32 #262
20641 portier
pi_18176246
quote:
Op zondag 4 april 2004 18:29 schreef killko het volgende:
Ik zeg toch ook kader en niet crop... .
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_18176517
hmm, zo hoorde het ook niet over te komen eigenlijk. beetje een foutje . maarjah, nu het toch al slow-chat lijkt te worden kan ik het volgende ook wel ff zeggen:
thiamat: ja we bedoelden de lijst. kader=lijst=rand
en ja, de crop komt zo beter uit en die lijnen zijn ook goed (wou ik ook wat over zeggen net, maar wat...)
en dat van Almelo: dacht ik al..
pi_18177205
Wat vinden jullie hiervan:

Spoorbrug in Deventer

Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
  zondag 4 april 2004 @ 19:55:34 #265
20641 portier
pi_18177396
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:45 schreef Eveli het volgende:
Wat vinden jullie hiervan:
[afbeelding]
Spoorbrug in Deventer
Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
quote:
Wel moet ik er even bij zeggen dat deze foto vanuit een rijdende auto is gemaakt, dus neem dat mee in je beoordeling.
Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
GEILE VROUWPERSONEN!
  zondag 4 april 2004 @ 22:22:24 #266
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18181349
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:

[..]

Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
En verder eigenlijk bijzonder weinig. Hij is niet helemaal scherp en niet echt boeiend om naar te kijken omdat er niets gebeurd. Het kan wel een aardige achtergrond zijn, maar dan moet er wel een onderwerp bijhoren. Als foto an sich is het niet spannend genoeg om de kijker vast te houden.
[..]

Dit vind ik eerlijk gezegd echt een heel slecht argument. Dat je een foto uit een rijdende auto maakt dat vind ik prima, het is jouw feestje, maar om dat mee te nemen in de beoordeling is onzin. Als de foto suckt dan suckt ie, als ie super is is ie super, of ie nou uit een rijdende auto is gemaakt of niet dat speelt geen rol.
MIsschien hadden we er zelfs wel meer respect voor als je ff was gestopt.
  zondag 4 april 2004 @ 23:24:37 #267
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18182918
quote:
Op zondag 4 april 2004 19:55 schreef portier het volgende:

[..]

Ik zie een datum .
Ik zie een lensflare .
[..]

En je gaat me toch niet zeggen dat jij zo ook bent begonnen he??
Of was je gelijk al op en top toen je met fotografie begon.
Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
pi_18187841
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.
Je moet niet altijd prof reageren, beginners zijn beginners, oke ze leren er wel van van zulke reactie's maar beetje minder pittig kan ook wel. Dit vind ik wel een beetje te hard aangepakt.
Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
pi_18189332
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Que-Pasa op 05-04-2004 12:03:08 ]
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  maandag 5 april 2004 @ 12:21:56 #270
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18189686
quote:
Op maandag 5 april 2004 10:36 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Nou nou Speedy beginner of niet als je iets ziet waarvan je denkt dat het een mooie foto kan worden dan stop je toch even
Ben laatst ook zomaar ergens gestopt en 500 m. terug gelopen... toen ik er was kon ik er niks meer mee omdat het licht al zodanig was veranderd.
En ik vind het niet echt een pittig commentaar van Portier hoor eigenlijk heel terecht vooral gezien de omstandigheden.
Ben ik wel met je eens! Maar toch iedereen zijn eigen mening natuurlijk.
  maandag 5 april 2004 @ 13:55:28 #271
20641 portier
pi_18191776
quote:
Op zondag 4 april 2004 23:24 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik denk het dus niet.
Tuurlijk niet, dat zeg ik ook nergens. Ik heb ook niet voor niets dat topic aangemaakt, omdat ik weet dat iedereen een vast patroon volgt, ik ook. Maar ik vind gewoon dat mensen wel wat kritischer mogen zijn op hun eigen foto's .
GEILE VROUWPERSONEN!
  maandag 5 april 2004 @ 19:08:54 #272
65470 Kindred_Spirits
pi_18199972
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.

[ Bericht 13% gewijzigd door Kindred_Spirits op 05-04-2004 19:15:09 ]
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
  maandag 5 april 2004 @ 19:14:41 #273
65470 Kindred_Spirits
pi_18200126

pi_18200784
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:08 schreef Kindred_Spirits het volgende:
wil iemand mijn foto's beoordelen. ze staan hieronder.
Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.

Bij de tweede, wat is het onderwerp?
Nummer 3 heeft een mooie lucht, en een boom , maar dat dak doet niet echt mee.

pi_18205112
Wat vinden jullie hiervan?
pi_18207858
quote:
Op maandag 5 april 2004 21:43 schreef SilverStar het volgende:
[afbeelding]
Onscherp en te ver af, maar desondanks een leuke poging (en een gave wagen). Ik denk dat je sluitertijd iets te lang was.
pi_18208154
sluitertijd was 1/60.. en dit is een van m'n eerste pogingen tot pannen, ben zelf nog best tevreden met t resultaat.
pi_18210079
quote:
[afbeelding]
Ik vind hem super...zou ik het orgineel mogen ontvangen...dan zal ik er effe wat mee spelen...ik zie nl. een hele goeie foto erin, maar kan weinig werken met deze foto

Stuur em aub naar slikioth3zq@jetable.net ....disposable email ivm spam enzo....thanks !!
  FOK!fotograaf dinsdag 6 april 2004 @ 00:45:58 #279
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_18210215
quote:
[afbeelding]
Voor een eerste pan niet slecht.

effe 2 van mij:

(klikken = groter)
  dinsdag 6 april 2004 @ 03:08:19 #280
65470 Kindred_Spirits
pi_18211467
quote:
Op maandag 5 april 2004 19:35 schreef the-O het volgende:

[..]

Ik zit nou al minutenlang te bedenken wat ik erover moet zeggen.
Ze zijn nog niet zo best, zoveel is zeker. Bij de eerste valt de scherpte op de regenafvoer rechtsboven. Prima, maar dan zou ik die er helemaal opzetten. De foto loopt links scheef weg langs die regenpijp, dat is makkelijk recht te zetten (of je kijkt eerst goed door de zoeker voor je afdrukt) De riek (of is het een hooivork) staat er ook niet helemaal op, weer jammer. De foto mag donkerder en contrastrijker. En het kader vind ik veel te dik, het lijkt wel een rouwkaart. Kortom maak deze eens opnieuw, bijvoorbeeld frontaal met die drie voorwerpen centraal en plaats hem opnieuw.
mja ik had die 1e foto scheef genomen, had m ff recht kunnen zetten maar ik was lui..
daarnaast > wat jij een "regenafvoer rechtsboven noemt is een ouderwetse kolenschep.
kader mag maybe wel kleiner ja.

de 2e: het onderwerp zijn........... "plantjes"

3e: dak wou ik er niet op maar ik stond nu eenmaal laag en kan nog niet vliegen

Bij de tweede, wat is het onderwerp?
Nummer 3 heeft een mooie lucht, en een boom , maar dat dak doet niet echt mee.
  dinsdag 6 april 2004 @ 11:29:12 #281
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_18214915
Ach, laat ik dan ook maar een sprong in het diepe wagen

Jullie mogen me gerust tot de grond toe afbranden

Here goes, mijn powershot A80 pics:

Een erg stoere lucht imo, wel uit de losse hand(zoals al mn fotos, heb geen statief )
Dit was een tijd terug, met al die sneeuwbuien die het land teisterden.

En nog twee van een verdwaalde wesp, die hartje winter bij ons in huis omliep (hij vloog niet meer). Genomen met de macrostand.

Geen geweldige 'doordachte' foto's, maar ik ben ook nog maar een beginner.

Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet

Volgende keer meer!
The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_18215929
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 11:29 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Dus, wat zijn jullie gedachten? De moed zonk me eerlijk gezegd in de schoenen als je sommige foto's op dit forum ziet
Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.

de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.

Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.

De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:26:45 #283
67302 SjiebiediepSjauw
Professionele Plaatzwieler
pi_18216336
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:10 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Joh dat valt reuze mee. Foto 1 en 2 zijn voor mij redelijk goeie foto's als beginner foto's zijnde.

de eerst omdat die huizengevel als een soort half kader werken...ze zijn lekker donker (wellicht een aangenaam bijeffect?) en storen dus niet....juist dat gat tussen twee huizen maakt de foto zo dat je automatisch je blik richt op dat gat en wat zie je daar? ...dat is mijn enige commentaar op de foto eigenlijk...het zal wellicht wel erg indrukweekend zijn geweest IRL, maar dat zie ik niet af van de foto...en dat maakt de foto niet echt boeiend...de aanloop is goed, maar afwerking wat minder.
Hee, leuk dat je ff de moeite nam om te reageren Ja ik snap je onderbouwing precies, was in het echt ook wel ff wat indrukwekkender, alhoewel ik pas echt 'geindrukwekt' ben bij een tornadolucht
quote:
Technisch, maakt het niet zoveel uit ivm ervaring, dus daar geen commentaar over...zorg er alleen wel voor dat je telkens weet wat je aan het doen bent en WAAROM de camera juist DIE instellingen kiest en wat voor resultaat je dan krijgt.
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt
quote:
De 2e foto:
Ik vind de sfeer heel erg leuk...erg warme foto...gele en bruine kleuren en de wesp is ook geel en zwart, dus dat completeert elkaar heel mooi. Alleen de setting klopt niet helemaal, het kan natuurlijk wel, maar in huis op een rieten mand, mwah...daar denk ik niet als eerste aan om een wesp te gaan zoeken. Maar goed, hij's redelijk scherp, tikkeltje te donker, maar an sich redelijk goed gezien dit moment.
Hehe. Ja inderdaad, ik stond zelf ook perplex toen ik die wesp daar zag lopen. Ik was bang dat ie ergens in zou kruipen ofzow, dus vandaar heb ik ook niet echt op de setting gelet toen ik die foto's nam. Heb er meerdere gemaakt, dit waren toch wel de beste.

Nogmaals bedankt voor je constructieve commentaar
The modern dance destroys intellectual growth. The person who has the dance-craze cares no more for mental improvement and growth than a starving man cares for splendid recipes for fine cooking.
pi_18221910
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:26 schreef SjiebiediepSjauw het volgende:
Hmm. Tjsa, ik heb em uit gemakszucht vaak gewoon op de automatische insteller staan. Ik zet de flits wel vaak uit, die A80 flitst soms nog als de zon schijnt
Nog een constructieve tip...dat KAN best handig zijn om als fill-in flash te gebruiken....wat dat precies is, plaats ik maar in het juiste topic:

Het grote kleine opstaptopic van portier voor starters
pi_18223561
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 00:45 schreef Marc H het volgende:

[..]

Voor een eerste pan niet slecht.

effe 2 van mij:

[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/259_5987.jpg\]afbeelding][/url]

[[url=http://www.cray.demon.nl/digifoto/rallyalmere04042004/fok/260_6062.jpg\]afbeelding][/url]

(klikken = groter)
Mooie foto's

Ik was ook naar Almere geweest Hier een paar foto's van m'n broer (ik film :p)

Gemaakt met een fuji 6900 zoom (behoorlijk verouderd)
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:39:09 #286
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18227130

net gemaakt
  dinsdag 6 april 2004 @ 18:50:50 #287
20641 portier
pi_18227396
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:39 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[afbeelding]

net gemaakt
De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
GEILE VROUWPERSONEN!
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:01:47 #288
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18227657
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 18:50 schreef portier het volgende:

[..]

De bloem is okeej hoor, maar de foto is behoorlijk saai. zorg dat er wat op de achtergrond te zien is oid.
Je hebt je camera nog niet zo lang?
mwa, ging juist om de bloem
achtergrond is beetje saai
  dinsdag 6 april 2004 @ 19:11:10 #289
20641 portier
pi_18227951
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
achtergrond is beetje saai
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 7 april 2004 @ 03:47:20 #290
65470 Kindred_Spirits
pi_18238800
ff beetje offtopic. soms vindt ik dat hier wat streng wordt geoordeeld,

ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.

ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,

vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.

NoOf.

ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had
pi_18240451
quote:
Op woensdag 7 april 2004 03:47 schreef Kindred_Spirits het volgende:

ikzelf ben ook maar een n00b qua fotograferen en heb ook nog eens een kut camera en dan worden mij foto's beoordeeld of ze door een prof. fotograaf zijn gemaakt.
We zijn allemaal helemaal geen profs, maar veel mensen weten wel wat van fotografie omdat ze jarenlang al foto's maken.

De 1e grote n00b fout die jij maakt is dat je denkt dat de camera bepaalt of je goeiefoto's maakt of niet. De meesten die de kritischer commentaren geven zijn ook geschoold op de oude manier...dus met handmatige zoom, handmatige foxus en soms handmatig doorspoelen van de film.

Dit is tegenwoordig niet meer en ik zou ook niet meer zo makkelijk terugkunnen, maar waar het om gaat is dat je ook moeite doet om zelf je foto's te beoordelen. Vertel er bij waarom je het een goeie foto vind en waarom je die foto hebt gemaakt...als je zomaar wat neerkwakt dan kan je je borst vast nat maken.

Wat denk ik het "probleem" is, is dat niet iedereen kan zien waarom je juist die foto kiest. En wat heb je gedaan om zover te komen.

Als je mijn eerste foto's ziet dan lach ik me ook zelf uit...maar ik heb het ook zo moeten leren. Ik ging met mijn eerste foto's naar een fotoclub toe en werd tot de grond afgebrand, maar ze hielpen me wel met heel nuttige informatie, soortgelijke die we hier posten.
pi_18241579
quote:
Kijk nog eens naar de 3 foto's die je hier plaatste.
En dan bedoel ik kritisch. Ik vind dat ik nog redelijk mild was met mijn oordeel. Je vroeg expliciet om een oordeel, en niemand nam de moeite. Als ik dan een stukje schrijf met wat tips, ga je sikkeneurig reageren. Dan denk ik de volgende keer ook bekijk het maar.
Leuker zou zijn als je de tips die gegeven werd probeerde uit te voeren. Ik doe ook maar wat en ben echt geen prof, maar je kunt er van leren.

Oja, met de goedkoopste camera kun je hele mooie foto's maken. Ik geloof niet zo in duurder is beter.
  woensdag 7 april 2004 @ 14:01:44 #293
52657 pea4fun
pi_18245548
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.

Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
pi_18248308
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:01 schreef pea4fun het volgende:
Ik plaats hier niet zo gauw foto's, maar als ik echt ergens mee bezig ben en er maar niet uitkom dan vind ik het persoonlijk wel prettig als hier iemand zit die een goed oordeel kan geven, en tips om het beter te doen. Persoonlijk hoor ik liever dat het nergens op slaat als dat zo is, en tips om het de volgede keer beter te doen, dan alleen maar: leuke foto, en verder niks.

Ik lees hier heel vaak mee, en leer van het commentaar wat men op andermans foto's geeft. Lees niet alleen het negatieve, maar ook de tips, dan kom je al een heel eind verder.
Da's ook een hele goeie werkwijze...zo heb ik het namelijk ook geleerd en op een gegeven moment zie je dat telkens weer dezelfde tips naar voren komen en dan kan je zo ook toepassen op je eigen foto's...zo heb ik jarenlang bladen gelezen en dan vooral de amateurfoto commentaren gelezen.

Oh enne dure camera's en lukraak randjes om je foto's heengooien maken je foto's niet per definitie beter.
  woensdag 7 april 2004 @ 20:46:10 #295
13957 Lord_Of_Darkness
Ik wel, Jij ook?
pi_18257362
quote:

ok ik snap dat kritiek net tot verbetering leidt maar soms heb ik zo iets van,

vooral als iemand erbij zegt dat 't zn eerste foto is, moet je daar op letten in je beoordeling.

NoOf.

ps LoD > mooie foto, ik wou dat ik die cam had
die: en .

moeste die er 8er?
is namelijk goedkope cam hoor
  donderdag 8 april 2004 @ 10:35:22 #296
262 Re
Kiss & Swallow
pi_18268979
quote:
zachte heelmeesters...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 8 april 2004 @ 12:11:00 #297
46360 japis
Errare humanum est
pi_18271217
Wat vinden jullie van jullie van deze :

Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_18271798
quote:
Op donderdag 8 april 2004 10:35 schreef Re het volgende:

[..]

zachte heelmeesters...
Maken stinkende foto's
  donderdag 8 april 2004 @ 14:37:29 #299
65470 Kindred_Spirits
pi_18275051
ik had t niet over mijn eigen foto's. wel over o.a. mijn eigen cam. trust powerkut. kan alleen foto's in daglicht maken, anders is het belabberd, zoom werkt totaal niet (geen echte zoom + beeld word erdoor verkut). dus ga niet vertellen dat je met een duurdere/betere cam geen betere foto's kunt maken.
en ik vondt die kritiek op mijn foto's wel goed hoor, ik vondt dat er wat hard op LOD werd gereageerd
pi_18278944
Hmm als je Trust hebt Kindred_Spirits kunnen we alleen maar met je meeleven. Maar voor (relatief) lage bedragen kun je cams kopen die een hele hoop kunnen, dat wilde ik maar zeggen. Als je soms hier leest wat de mensen aan spullen hebben en dan bekijkt wat ze ermee doen dan is de verhouding vaak een beetje zoek. (vind ik)

japis mooi man, is dat nou radar, of een onderzeeėr, vertel.
edit: (de foto is wel veel te groot, lees anders het resizen topic eens)

[ Bericht 8% gewijzigd door the-O op 08-04-2004 17:13:16 ]
  donderdag 8 april 2004 @ 17:53:56 #301
1155 Bertje
-=Enge Buur=-
pi_18280181
Trust... Tsk. Zonde. Ik heb ook een goedkope cam (zo'n aldi ding), maar daar ben ik erg tevreden over. Kwam er van de week per ongeluk achter dat het een samsung is met een ander stickertje erop...

Japis, mooie foto wel. Alleen stoort die meneer/mevrouw in het midden me. Kan er niets aan doen...
Op donderdag 9 september 2004 14:04 schreef Duderinnetje het volgende:
Bert, ik kan over jou maar een ding zeggen: ik hou nu al van je. Ik weet niet wat het is. Jij roept dat gewoon op bij mensen.
  vrijdag 9 april 2004 @ 09:57:14 #302
46360 japis
Errare humanum est
pi_18293862
quote:
Op donderdag 8 april 2004 17:04 schreef the-O het volgende:
Hmm als je Trust hebt Kindred_Spirits kunnen we alleen maar met je meeleven. Maar voor (relatief) lage bedragen kun je cams kopen die een hele hoop kunnen, dat wilde ik maar zeggen. Als je soms hier leest wat de mensen aan spullen hebben en dan bekijkt wat ze ermee doen dan is de verhouding vaak een beetje zoek. (vind ik)

japis mooi man, is dat nou radar, of een onderzeeėr, vertel.
edit: (de foto is wel veel te groot, lees anders het resizen topic eens)
Sorry voor de grootte, tis mn eerste post. De volgende zal ik resizen...

De foto is genomen in een onderzeeer. Volgens mij was dit op 50 meter diepte. Het was de vraag of de foto zou lukken. Op 50 meter is er weinig licht en flitsen is ook geen optie.

Die man in het midden is de gezagvoorder. Ik vind het juist wel mooi dat hij er op staat. Anders zou je een leeg groen vlak in het midden hebben. Normaal fotografeer ik nooit het onderwerp precies in het midden. In de onderzeer had ik helaas geen andere keus.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')