klopt nie helemaal, staat twee keer hetzelfde...!quote:Op zondag 7 maart 2004 15:08 schreef pea4fun het volgende:
Voor het onderwerp kijk hier Fotowedstrijd Maart: Het onderwerp !
Voor deel 1 kijk hier Fotowedstrijd Maart: Het onderwerp !
En hier weer verder
Oeps...sorry...ga kijken of ik het nog kan veranderen...quote:Op zondag 7 maart 2004 15:16 schreef Caar2 het volgende:
[..]
klopt nie helemaal, staat twee keer hetzelfde...!![]()
Komt toch nog heel wat bij kijken om een topic goed te openenquote:Op zondag 7 maart 2004 15:28 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb nog even de link naar het Centrale Topic toegevoegd
Er zijn hier al zoveel manieren langs gekomen om bomen te fotograferen dat het niet makkelijk is om er nog iets origineels van te maken. Maar natuurlijk doet de uitvoering ook een hoop.quote:Op zondag 7 maart 2004 15:34 schreef Salvor het volgende:
Opzich hè, had ik ook wel gedacht aan een plantje als "boom". Maar dat was natuurlijk geen boom, dus ging dat misschien niet door. Nu het wel een boom blijkt te zijn moet ik toch nog wat anders gaan verzinnen, omdat Abaddon het ook verzonnen heeft, en wel eerder![]()
*crea mode on.
Die foto is gemaakt met de EOS 300 inderdaad. Ik heb deze foto ietsiepietsie gecurved, maar verder helemaal niets...quote:Op zondag 7 maart 2004 15:59 schreef huiz het volgende:
Die van Caar2 is heel erg mooi, lekker heldere kleuren! Is dat met een Eos 300? Verander je nog wat aan de foto's of haal je die zo uit de camera?
Wat mij betreft mag ie hoorquote:Op zondag 7 maart 2004 15:41 schreef Re het volgende:
Hij is wel uit het archief en ik ga de grenzen van het onderwerp maar even af
[afbeelding]
laat maar weten of deze binnen het onderwerp valt, zo ja, dan is dit mijn inzending
Ik vind hem leuk, ik vind het alleen wat jammer van de plantjes op de achtergrond. Dat maakt dat je eigenlijke onderwerp niet echt scherp aftekent en het ietsie rommelig wordt. My 2 centsquote:Op zondag 7 maart 2004 15:41 schreef Re het volgende:
Hij is wel uit het archief en ik ga de grenzen van het onderwerp maar even af
[afbeelding]
laat maar weten of deze binnen het onderwerp valt, zo ja, dan is dit mijn inzending
quote:Op zondag 7 maart 2004 16:23 schreef Rewimo het volgende:
Kortom, ik had hetzelfde idee als Neok
Ik had hem inderdaad ook 'grasshopper tree' kunnen noemenquote:Op zondag 7 maart 2004 16:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag ie hoorIk had in eerste instantie die man op de achtergrond niet eens gezien
Er valt een hoop op te ontdekken
Niet huilen, ik heb nog een paar andere kandidaten voor de wedstrijd, deze zal het denk ik niet worden.quote:Op zondag 7 maart 2004 16:29 schreef neok het volgende:
[..]
![]()
dat onderken ik ten zeerste, hij is wat (te) druk, maar er valt veel in te speurenquote:Op zondag 7 maart 2004 16:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind hem leuk, ik vind het alleen wat jammer van de plantjes op de achtergrond. Dat maakt dat je eigenlijke onderwerp niet echt scherp aftekent en het ietsie rommelig wordt. My 2 cents
Heeey, een boom MET blaadjesquote:Op zondag 7 maart 2004 16:33 schreef miss_bleu het volgende:
Hmmm ik heb deze nog liggen
[afbeelding]
Laat ik voor de gein eens wat insturen
Ik had zelf wel nagedacht over een boom door mensenhanden gemaakt, maar kon niks leuks verzinnen...quote:Op zondag 7 maart 2004 16:31 schreef Re het volgende:
[..]
dat onderken ik ten zeerste, hij is wat (te) druk, maar er valt veel in te speuren
was ook een eerste idee van mij...maar leek me niet echt te doen met mijn beperkte knutsel-vaardigheden...quote:Op zondag 7 maart 2004 16:40 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik had zelf wel nagedacht over een boom door mensenhanden gemaakt, maar kon niks leuks verzinnen...
bomen zijn fijn! bomen zijn groot, en mooi groen in de zomer, en ze hebben bladeren, en allemaal kleine takjes en takken...en....en....en...quote:Op zondag 7 maart 2004 17:01 schreef Ymke het volgende:
Ik krijg mezelf nog steeds niet gemotiveerd voor bomen , *zucht*
oktober gemaakt volgens de map waar hij in staat. Of moesten de fotos nu gemaakt zijn?quote:Op zondag 7 maart 2004 16:38 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Heeey, een boom MET blaadjesjammer dat er nu nog weinig groen te bespeuren valt buiten. Maar deze oogt fluweelzacht.
't liefste welquote:Op zondag 7 maart 2004 17:10 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
oktober gemaakt volgens de map waar hij in staat. Of moesten de fotos nu gemaakt zijn?
niet echt het tree-hugging-hippie type?quote:Op zondag 7 maart 2004 17:08 schreef Ymke het volgende:
Bomen zijn allemaal kaal en saai nu , bleh , wordt depressief van deze opdracht .. ( en ik haat knutselen)
en bomen zijn zo mooiquote:Op zondag 7 maart 2004 17:08 schreef Ymke het volgende:
Bomen zijn allemaal kaal en saai nu , bleh , wordt depressief van deze opdracht .. ( en ik haat knutselen)
quote:Op zondag 7 maart 2004 15:16 schreef pea4fun het volgende:
Ik was dus druk bezig geweest met bomen vandaag. Dit zijn mijn probeersels, waaronder mijn definitieve inzending, maar daar moet ik nog even over ruziën met mijn man
Deze vond ik wel aardig maar te gewoon voor de wedstrijd
[afbeelding]
Deze vind ik wel mooi, en mijn man vind dit dus de mooiste. Ik heb er verder ook niet aan geknipt ofzo.
[afbeelding]
Deze heb ik wel aan geknipt en hij is niet helemaal scherp waar ie scherp moet zijn, toch vind ik deze tot nog toe het mooiste, omdat ie anders is als alles wat ik tot nogtoe gezien heb.
[afbeelding]
Het wordt dus een nachtje slapen voor me welke van de twee laatste ik ga inleveren. Ik wilde ze iig even alledrie laten zien.
Ik snap wel wat je bedoelt en ja tuurlijk zijn bomen mooi , ook met een ontluikend knopje , maar het is al zo vreselijk vaak gefotografeerd dat het saai wordt . Een boom van onderaf , een laan met boompjes , boom met schors..... bomen in de nacht , bomen aan het water. zijn allemaal cliches. Ik wordt er dan ook niet warm of koud van.quote:Op zondag 7 maart 2004 17:36 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
en bomen zijn zo mooi
misschien een ontluikende knopje aan een boom idee voor iemand?
maar ik heb hier al stapels mooie bomen gezien.. dus wat dat betreft moet het prima kunnen volgens mij
caar: ik vind hem errug mooi
Mag ik dan Heidi spelen?quote:Op zondag 7 maart 2004 17:47 schreef Geminis het volgende:
wow, mooie boom, berc
Alleen heb ik het gevoel dat de foto 'afgekapt' is... (zucht die woordspelingen hier altijd)
kadertje misschien mooi?
edit: ik bedoel niet dat het MOET he?!
Ymke: ik heb zelf al een leuk idee bedacht met bomen in de hoofdrol maar met iets extra's. (ssstt)
Met andere woorden, er valt nog zat te bedenken: zoek een originele boswachter ofzo, of iemand met een grote hakbijletc.
Het is jouw foto, je mag zijn wie je wezen wil!quote:Op zondag 7 maart 2004 18:17 schreef Ymke het volgende:
[..]
Mag ik dan Heidi spelen?
Waar vind ik die?quote:Op zondag 7 maart 2004 19:12 schreef Abbadon het volgende:
bij mij zit in PSP een handige 'add border' optie....kleurtje aangeven, aantal pixels et presto!
Ahaaaaaaaaaa, gevonden! Dank jequote:Op zondag 7 maart 2004 19:21 schreef Abbadon het volgende:
onder 'image'....'add borders'
Het is leuk om naar aanleiding van de opdracht aan de slag te gaan. Maar een foto die je zelf al eerder gemaakt hebt mag ook.quote:Op zondag 7 maart 2004 17:10 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
oktober gemaakt volgens de map waar hij in staat. Of moesten de fotos nu gemaakt zijn?
quote:Op zondag 7 maart 2004 17:41 schreef berc het volgende:
[..]
berken!
Ik heb me er rot naar gezocht. In photoshop met canvassize... en dan iets groter maken als de foto zelf. Zorgen dat je de achtergrond in gewenste kleur hebt staan.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:12 schreef Abbadon het volgende:
bij mij zit in PSP een handige 'add border' optie....kleurtje aangeven, aantal pixels et presto!
Die heb ik niet...en photoshop ben ik ook niet echt gewend eigenlijk. Doe er weinig mee omdat het me te ingewikkeld is. Ik doe veel met photodeluxe. Beperkte mogelijkheden, maar wel heel makkelijk in gebruik. Helaas zitten kaders daar niet in.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:30 schreef Abbadon het volgende:
in dit geval is PSP handiger dan PS
't is maar net wat je gewend bent...
Jammer, ik kijk altijd graag naar probeersels. Maar evengoed ieder zijn manier. Ik wacht met smart op jouw knaller danquote:Op zondag 7 maart 2004 19:34 schreef rique het volgende:
Ik ben vandaag ook op pad geweest, richting Callandsoog (jemig, wat heb ik een reis over voor deze wedstrijd) maar ik ben erachter gekomen dat ik een foto van een mooie boom of een mooie foto van een boom niet genoeg vind om te streven naar de overwinning.
Traditiegetrouw post ik mijn probeersels niet. Volgens mij ben ik erg conservatief als ik vind dat je in een keer moet knallen met een foto die in de betreffende maand gemaakt moet zijn en die ook direct definitief moet maken. Ik neem even een weekje vakantie en dan ben ik weer fris en fruitig om na te denken over een originele en mooie manier om het onderwerp weer te geven.
Ben het met je eens hoor , zijn we wel samen conservatiefquote:Op zondag 7 maart 2004 19:34 schreef rique het volgende:
Traditiegetrouw post ik mijn probeersels niet. Volgens mij ben ik erg conservatief als ik vind dat je in een keer moet knallen met een foto die in de betreffende maand gemaakt moet zijn en die ook direct definitief moet maken.
Ik zit een beetje met dezelfde dillema's als bij het onderwerp "herfst". Een in eerste instantie laagdrempelig onderwerp waarbij je je meteen al iets voorstelt. Ik heb vandaag series mooie bomen gezien en gefotografeerd en sommige foto's zijn mooie desktopachtergronden maar meer dan een boom in de volle zon met strakblauwe lucht is het niet.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:40 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor , zijn we wel samen conservatief
![]()
Ik weet nog steeds niets boeiends te verzinnen
Jouw opstelling is wel heel erg interessant moet ik zeggen. Dat kan je best in de komende weken door-evolueren tot een prachtplaat.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:47 schreef Abbadon het volgende:
meestal post ik ook m'n definitieve, maar in dit geval maak ik maar een uitzondering...dit amateurtje heeft het gevoel tegen de grens van zijn kunnen op dit moment aan te zitten...
PLANT Abbadon, PLANTquote:Op zondag 7 maart 2004 20:11 schreef Abbadon het volgende:
cactus = boom ?
welja...wrijf het maar inquote:Op zondag 7 maart 2004 20:14 schreef neok het volgende:
[..]
PLANT Abbadon, PLANT![]()
Ja hoor, maar de upload is nog steeds van slagquote:Op zondag 7 maart 2004 20:12 schreef Caar2 het volgende:
(en eh..Rewimo mijn definitieve inzending staat er he)
Tuurlijk mag dat, en ik vind het leuk om naar te kijken, maar als ik het goed begrepen heb vinden sommigen het niet zo leuk, omdat hun idee er misschien wel tussen zit....Kan ik me ook wat bij voorstellen trouwens.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:12 schreef Caar2 het volgende:
Ik neem aan dat je nog wel wat probeersels mag plaatsen terwijl je, je definitieve inzending
al hebt ingestuurd!?
Goed, hier nog wat van vandaag...
[afbeelding]
[afbeelding]
(en eh..Rewimo mijn definitieve inzending staat er he)
Ik denk het niet, maar laat hoofd fotowedstrijd rewimo maar beslissen....quote:Op zondag 7 maart 2004 20:18 schreef Milanees het volgende:
Maar mag mijn foto nou?
Neej dat ben ik alquote:Op zondag 7 maart 2004 18:17 schreef Ymke het volgende:
[..]
Mag ik dan Heidi spelen?
welke foto?quote:Op zondag 7 maart 2004 20:25 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Neej dat ben ik al![]()
zonder blond haar en vlechtjes
Iemand trouwens nog commentaar op mijn foto, behalve dat de horizon een tikkeltje scheef is
Vandaag ook weer op pad geweest en weer wat leuke foto's geschoten.
Kijk vanavond wel weer even of ik ze eropzet
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:29 schreef Ymke het volgende:
[..]
welke foto?
Had je die foto niet eens eerder opgestuurd? In een ander topic? Volgens mij ken ik hem alquote:
quote:Op zondag 7 maart 2004 20:23 schreef Milanees het volgende:
Nou ik merk het wel ,ga nu eerst wat eten...
Hoop dat het geaccepteerd wordt...
jij en huppelen?quote:Op zondag 7 maart 2004 18:59 schreef Ymke het volgende:
Ik zie me al huppelen met mijn blonde vlechtjes
grinquote:Op zondag 7 maart 2004 20:39 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
jij en huppelen?![]()
dit is het inlever topic texelonia, er bestaat al een 'beoordeel mijn foto' topic waar kritiek gegeven mag worden..ik bespreek de grenzen van een wedstrijd, jij doet alle kritiek af als een puber door het gezeur te noemen, laat jij mij ook in mijn waarde (beginnende bij nu?). Ik vind dat je mag oefenen voor een wedstrijd, laat je foto zien aan al je vrienden, kijk er zelf kritisch naar, post hem in een ander topic. Maar zo gauw het startschot gegeven is, telt de foto die je inlevert. Het gaat me niet om kritiek geven/ vragen, maar om de principes van een wedstrijd. Als meedoen belangrijker is dan winnen...dan zou dat helemaal geen probleem hoeven te zijn!!quote:Het "gezeur" overal over, vind ik persoonlijk nog het meest storend. Dus laten we daar gewoon mee ophouden. Als jij het vervelend vindt als iemand om kritiek vraagt, dan geef je lekker geen kritiek. Laat dat dan aan mensen over die dat wel weer kunnen waarderen. Laat elkaar gewoon in waarde, en laat iedereen het lekker op z'n eigen manier doen
orgineel gefotografeerdquote:Op zondag 7 maart 2004 22:49 schreef RubberDuckey het volgende:
Ook ik ga weer eens meedoen...
Ik heb er 1 gezocht uit m`n archief.
Foto is genomen met een HP 812 afgelopen zomer.
[afbeelding]
Dit is mijn definitieve inzending, ik mail ook even de foto naar Rewino.
Geinigquote:Op zondag 7 maart 2004 22:49 schreef RubberDuckey het volgende:
[afbeelding]
Tja, meningen verschillen. Het was geen persoonlijke aanval hoor, het ging me niet om het feit dat jij kritiek gaf. Alleen vorige wedstrijd werd er bijna meer gediscussieerd dan gefotografeerd, en persoonlijk vind ik dat de sfeer niet ten goede komen.quote:Op zondag 7 maart 2004 22:43 schreef m-niki het volgende:
dit is het inlever topic texelonia, er bestaat al een 'beoordeel mijn foto' topic waar kritiek gegeven mag worden..ik bespreek de grenzen van een wedstrijd, jij doet alle kritiek af als een puber door het gezeur te noemen, laat jij mij ook in mijn waarde (beginnende bij nu?). Ik vind dat je mag oefenen voor een wedstrijd, laat je foto zien aan al je vrienden, kijk er zelf kritisch naar, post hem in een ander topic. Maar zo gauw het startschot gegeven is, telt de foto die je inlevert. Het gaat me niet om kritiek geven/ vragen, maar om de principes van een wedstrijd. Als meedoen belangrijker is dan winnen...dan zou dat helemaal geen probleem hoeven te zijn!!
uit inlevertopic van vorige maand...trouwens Micha, ik had het niet tegen jou (wat natuurlijk niet betekent dat je niet mag reagerenquote:Ouwesok (Moderator) - zaterdag 7 februari 2004 @ 19:47
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 7 februari 2004 19:35 schreef Abbadon het volgende:
idd...de wedstrijd bestaat zo meer uit discussie dan uit mooie foto's....jammer
--------------------------------------------------------------------------------
Is niet de eerste keer trouwens en nog vrij gezond ook, want het geeft aan dat het leeft
Degene die overigens zijn 'zet' uit wil proberen kan dat natuurlijk ook buiten het wedstrijdtopic in [centraal] Beoordeel mijn foto - Deel VI doen om dit topic wat schoner te houden.
Waar ik echter voor wil waken is dat deze hele wedstrijd niet met duizend regeltjes dichtgetimmerd wordt.
En die regel is er nu gekomen een paar posts terug.quote:Op zondag 7 maart 2004 23:05 schreef micha het volgende:
Dit was een post van texelonia
[..]
Misschien dat de modjes hier dan ook duidelijke regels over kunnen maken. Over het wel of niet probeersels mogen posten, het wel of niet om kritiek vragen. Dan hoeven wij geen eindeloze discussie te gaan houden.
Heel erg leuk!quote:Op zondag 7 maart 2004 22:49 schreef RubberDuckey het volgende:
[afbeelding]
Tis trouwens op de Veluwe Zoom, nabij Eerbeek, ergens op de Veluwe dus.
OK, is al goed, dus nu verwacht ik meer slowchat als die rond de foto van SpeedyGJ, die vond ik echt zinnig, je kon ook merken dat SpeedyGJ er echt wat mee deed! Dat is leuk om te zien en te volgen vind ik, dat zou ik wel meer willen zien dan.quote:Op zondag 7 maart 2004 23:30 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En die regel is er nu gekomen een paar posts terug.
Dat bedoel ik dus. Iteratief werken noemen we dat. Snel iets vertonen en rebuilden tot je het perfect hebtquote:Op zondag 7 maart 2004 23:43 schreef m-niki het volgende:
[..]
Kan je hem nog overdoen???
Ikke dus, helaas kan ik um niet overdoen denk ik. Aangezien ik in Barendrecht woon en dus zo`n 150km moet rijden naar die plek.quote:Op zondag 7 maart 2004 23:43 schreef m-niki het volgende:
[..]weet even niet van wie die is, maar de foto met de boom die zeer schuin staat, vind ik erg orgineel...misschien wat minder DOF (dus onscherper naar de achtergrond toe) zou de boom zelf mooier uit laten komen en de wat drukke storende achtergrond enigszins verbergen. Kan je hem nog overdoen???
Je kan het inderdaad zo doen in PS...maar ook met Stroke, bij layer opties....PS is zoveel handiger dan welk programma dan ook...zeker nu PS CS uit is...dan is PSP maar een soort MS Paint (nah ja bijna dan)quote:Op zondag 7 maart 2004 19:28 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik heb me er rot naar gezocht. In photoshop met canvassize... en dan iets groter maken als de foto zelf. Zorgen dat je de achtergrond in gewenste kleur hebt staan.
(dit misschien ter overvloedde voor degenen die nog zoeken)
Ik ben texelonia, alleen onder m'n vriendje's accountquote:Op zondag 7 maart 2004 23:29 schreef m-niki het volgende:
uit inlevertopic van vorige maand...trouwens Micha, ik had het niet tegen jou (wat natuurlijk niet betekent dat je niet mag reageren) en je minder zal laten zien...ik kan me jou niet eens herinneren!! Tenzij je je avatar, ondertitel en naam hebt veranderd???
Dat kan. Denk erom dat de definitieve foto per mail moet worden ingeleverd!quote:Op maandag 8 maart 2004 09:17 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Mijn (voorlopige) inzending voor deze maand:
[afbeelding]
Ik zoek nog naar iets beters i.v.m. de verrotte kwaliteit van deze scan. Ik kan later toch nog wel veranderen he?
hijs erg leukquote:Op maandag 8 maart 2004 12:58 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb er een nachtje over geslapen, en hoewel die andere door de meeste mensen die ik ze laat zien beter gevonden wordt, ga ik deze naar Rewimo sturen. Ik vind em zelf gewoon mooi
[afbeelding]
Nee hoor, het gaat alleen om de nieuwe foto's na mijn aankondiging hier in het topic dat ze voortaan gemaild moeten wordenquote:Op maandag 8 maart 2004 17:18 schreef Re het volgende:
rewimo, moet ik mijn foto nou ook nog naar je opsturen, aangezien hij al geplaatst is in het desbetreffende topic?
Mooi doorkijkje! Ik vind het leuk om te zien dat er ondanks het kennelijk moeilijke onderwerp toch zoveel verschillende foto's binnenkomenquote:Op maandag 8 maart 2004 16:25 schreef PartyAddict het volgende:
Kdenk dak deze inzend maar weet nog nie zeker....
[afbeelding]
ik vind hier echt niet van die mooie doorkijkjes hoorquote:Op maandag 8 maart 2004 18:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Mooi doorkijkje! Ik vind het leuk om te zien dat er ondanks het kennelijk moeilijke onderwerp toch zoveel verschillende foto's binnenkomen
Midden in jah , je hebt hier prachtige monumentale bomen hoor , maar een foto van een boom , blijft eigenlijk gewoon een boom , ik kan niks bijzonders bedenkenquote:Op maandag 8 maart 2004 18:24 schreef Rewimo het volgende:
Woon je ook in de stad, Ymke? Dat maakt het al lastiger ja
Ik vind die hier in de buurt ook niet...quote:Op maandag 8 maart 2004 18:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik vind hier echt niet van die mooie doorkijkjes hoor
Dan zul je dus op zoek moeten naar een ongewone boomquote:Op maandag 8 maart 2004 18:28 schreef Ymke het volgende:
[..]
Midden in jah , je hebt hier prachtige monumentale bomen hoor , maar een foto van een boom , blijft eigenlijk gewoon een boom , ik kan niks bijzonders bedenken
Doe ik ook graag, maar eh, klaverjasfoto's mogen deze maand niet meedoenquote:Op maandag 8 maart 2004 19:17 schreef Ymke het volgende:
eerst maar eens een boompje klaverjasen vanavond
Klaver is een plantquote:Op maandag 8 maart 2004 19:17 schreef Ymke het volgende:
eerst maar eens een boompje klaverjasen vanavond
Ehm... het is twee keer dezelfde foto tochquote:Op maandag 8 maart 2004 20:09 schreef Milkwoman het volgende:
kan even niet kiezen :
[afbeelding]
of :
[afbeelding]
sju.. moeilijk,...
De moeilijkheid van het kiezen zal wel in het frame zittenquote:Op maandag 8 maart 2004 20:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ehm... het is twee keer dezelfde foto toch![]()
Ik vind die frames ook niet zo geweldig eerlijk gezegd.quote:Op maandag 8 maart 2004 20:19 schreef Ymke het volgende:
Zonder frame is het mooier
Soms voegen ze wel wat toe , in dit geval nietquote:Op maandag 8 maart 2004 20:22 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vind die frames ook niet zo geweldig eerlijk gezegd.
In dat geval graag even een mailtjequote:Op maandag 8 maart 2004 20:24 schreef Milkwoman het volgende:
[afbeelding]
moeilijk hoor..
Maar dit is toch de definitieve inzending
Dank jequote:Op maandag 8 maart 2004 14:30 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hijs erg leuk
Dit kunnen toch geen echte kleuren zijn? hoe zit dat met die photoshopregel??????? Ik heb eerder ook al een foto gezien met gras dat zo ongelofelijk groen was... het gras is altijd groener bij de buren maar zo groen. Modjes wordt hier niet meer opgelet?quote:Op maandag 8 maart 2004 20:24 schreef Milkwoman het volgende:
[afbeelding]
moeilijk hoor..
Maar dit is toch de definitieve inzending
In een bos
quote:Op maandag 8 maart 2004 22:52 schreef jessie het volgende:
Ok,
Toen ik zei "nou dan maak ik hem toch alleen van de boom" had je die hoofden moeten zien.![]()
![]()
![]()
![]()
We doen niet anders(behoudens de nachturen zit er meestal twee man naar de foto's te turen en we krijgen zelfs hulp van allerhande alerte users), en ik breng nog graag even de photoshopregel in herinnering: Kleur en contrast mag worden aangepast wanneer het de hele foto betreft. Wanneer iemand dus de kleuren wil verkrachten dan mag dat zolang het maar de hele foto raakt. Of je het mooi vindt is wat anders, maar het mag welquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dit kunnen toch geen echte kleuren zijn? hoe zit dat met die photoshopregel??????? Ik heb eerder ook al een foto gezien met gras dat zo ongelofelijk groen was... het gras is altijd groener bij de buren maar zo groen. Modjes wordt hier niet meer opgelet?![]()
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
We doen niet anders(behoudens de nachturen zit er meestal twee man naar de foto's te turen en we krijgen zelfs hulp van allerhande alerte users)
Is niets anders dan we hebben afgesproken na een hele fotosoepdiscussie. Bewerkingen mogen alleen wanneer ze het hele beeld raken. Partiëel inkleuren mag dus niet (hoe mooi je dat ook doet), je hele kleurbalans uit het lood draaien mag weer wel (je mag immers ook een Kruitvatafdruk op je scanner leggen en onbehandeld inzenden, toch ? of de directe output van een Trust...mag ook gewoon )quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:35 schreef Geminis het volgende:
[..]
Maar dat is nogal een verschil in de regel(s) zoals ik ze tot nu toe ken...
Wat meer duidelijkheid neemt waarschijnlijk irritatie kwijt.
Maar ja teveel regels mogen schijnbaar ook niet.
Lijkt me ookquote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:27 schreef m-niki het volgende:
Ik denk dat in beide gevallen je af moet gaan op de eerlijkheid van de maker...als die zegt dat er niet overdadig is gephotoshopped dan is dat ook zo...(lijkt mij toch)
Hij is inderdaad scherper gemaakt (dat je dat kunt zien zeg!).quote:Op dinsdag 9 maart 2004 00:24 schreef Geminis het volgende:
Rewimo, ligt het aan mij of is jouw foto een beetje verkeerd bewerkt? Hij lijkt zo verscherpt, volgens mij kun je hem beter krijgen (digitale camera?) het is een mooie foto dus zou zonde zijn.![]()
Ahhhh, arme boomquote:Op dinsdag 9 maart 2004 08:33 schreef detulp050 het volgende:
[afbeelding]
Misschien wordt het deze, dub dub dub ...
Ik zou toch voor een tussenweg gaan, dus minder verscherpen maar het is inderdaad jammer dat je digitale zoom moest gebruiken.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 07:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Deze boom was nogal hoog, en ik moest daardoor ook de digitale zoom gebruiken (heb een Canon Ixus 400). Daardoor kreeg ik hem niet helemaal scherp helaas.
Hihi dat dacht ik ook, ik kan mij echter nog een discussie van januari herinnerenquote:[b]Ik denk dat in beide gevallen je af moet gaan op de eerlijkheid van de maker...als die zegt dat er niet overdadig is gephotoshopped dan is dat ook zo...(lijkt mij toch)
Niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik ben wel erg nieuwsgierig, ik heb zoiets nog nooit gezien. Dus maw waar is dit? ga ik zlef eens kijken ben erg benieuwd wat voor soort gras dat is. Nogmaals dit is puur uit nieuwsgierigheid, en niet omdat ik je niet geloof.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:54 schreef dawg het volgende:
En dan nog gezeik.
Als je het niet gelooft, zeg het maar, dan geef ik het adres en dan ga je verdomme zelf ff kijken. Het is erg groen daar, en dat is de reden dat ik de foto heb genomen. Het zag er nogal apart uit.
Heb mijn mail nog niet bekeken, maar wat mij betreft mag je foto gewoon meedingen. Ik ben het met Ouwesok eens, die hierboven al zoiets schreef, dat we vertrouwen op de eerlijkheid van de inzenders. Dus als jij zegt dat je alleen wat met de curves hebt gestoeid dan is dat zo. Punt uit.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:54 schreef dawg het volgende:
Volgens mij kunnen er hier een paar users echt niet lezen.
Ik heb een beetje met curves gespeeld in PS, maar zeer zeker niet overdadig, anders zag je dat ook terug in de boom zelf, en de achtergrond etc. Net als vorige maand. En net als vorige maand heb ik dit ook al aangegeven. Ik heb geen zin om me iedere maand te moeten verantwoorden over bewerkingen die ik niet eens heb uitgevoerd.
En dan nog gezeik.
Als je het niet gelooft, zeg het maar, dan geef ik het adres en dan ga je verdomme zelf ff kijken. Het is erg groen daar, en dat is de reden dat ik de foto heb genomen. Het zag er nogal apart uit.
Anywayz, voor mij is deze wedstrijd deze maand grondig verneukt, ik heb Rewimo dan ook gemaild of ze mijn foto weg wil halen.
ik snap dat je niet 'teveel' hebt gephotoshopped, maar aan de andere kant, je begrijpt toch zelf ook heel goed dat je dit soort vragen op je afgevuurd krijgt wanneer je zelf ook al aangeeft dat het gras er nogal erg groen uitzag daar...wij waren daar niet bij, sterker nog, ik heb dat nog nooit gezien en zou dat, net als fr.oosje, heel graag willen zien (want lijkt me een hele aparte ervaring!)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:54 schreef dawg het volgende:
Anywayz, voor mij is deze wedstrijd deze maand grondig verneukt, ik heb Rewimo dan ook gemaild of ze mijn foto weg wil halen.
:quote:Op dinsdag 9 maart 2004 13:33 schreef dawg het volgende:
Zo ging het vorige maand (of de maand daarvoor, weet zo ff niet) ook met de foto van fr.oos (broer van Ymke). En dat is jammer.
Anywayz, haal hem maar weg. Ik ga nog wel een keer op pad nieuwe foto's maken. Heb ik ook weer een reden om met dit weer fotos te schieten (het sneeuwt hier nml.).
Alsjeblieft niet!! Ik heb geen zin in een wedstrijdje 'wie kan het beste fotosoepen'. Het gaat hier om een FOTOwedstrijd. Dat houdt voor mij in dat je een FOTO die je hebt gemaakt op het internet zet. Zónder aan saturatie, kleuren, kloontools, effecttools en dergelijke te gaan zitten.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:07 schreef fr.oosje het volgende:
Alles mag
quote:Iemand commentaar
Niet zonder overleg met de moderatorsquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:07 schreef fr.oosje het volgende:
Iemand commentaar
Is het niet zo dat je veel van die effecten ook in een gewone doka kan bewerkstelligen. saturatie kleuren doordrukken tegenhouden e.d.?? Als dat allemal niet zou mogen is het mijn inziens meer een compositie wedstrijd en geen fotowedstrijd. Een foto wordt tenslotte niet alleen in je camera gemaakt maar ook in de doka. Op een polaroid na danquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:12 schreef Tronica het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet!! Ik heb geen zin in een wedstrijdje 'wie kan het beste fotosoepen'. Het gaat hier om een FOTOwedstrijd. Dat houdt voor mij in dat je een FOTO die je hebt gemaakt op het internet zet. Zónder aan saturatie, kleuren, kloontools, effecttools en dergelijke te gaan zitten.
[..]
![]()
Mooie foto, maar ik heb er al een paar gezien die hier erg op lijkenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:36 schreef Paladin82 het volgende:
Owk ik waag deze maand ook is een poging.
Eerste mogelijke kandidaat is de volgende foto:
[afbeelding]
Mijn vraag is dus wat vinden jullie ervan.
Eerlijk zeggen? Ik vind hem mooi, maar niet bijzonder opvallend. En ik denk dat je juist voor deze wedstrijd een bijzondere invalshoek moet zoekenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:36 schreef Paladin82 het volgende:
Owk ik waag deze maand ook is een poging.
Eerste mogelijke kandidaat is de volgende foto:
[afbeelding]
Mijn vraag is dus wat vinden jullie ervan.
Ha die Jessie, welkomquote:Op maandag 8 maart 2004 22:52 schreef jessie het volgende:
Hier een paar foto's van de afgelopen dagen.
Sommige vond ik mooi door eht contrast van de blauwe lucht en de diepte met de takken. De andere had een mooie stam waar je van alles in kunt zien. De ene een keer overdag en de andere een keer bij schemering gemaakt. Wat weer een heel ander effect geeft.
Graag zou ik tips willen over hoe ik het heel anders aan kan pakken en wat verbetert kan worden.
1
2
3
4
5
Ikke ook!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 14:07 schreef fr.oosje het volgende:
oke ik heb een voorstel voor nieuwe regels
Die boom is erg erg groot, gemaakt met een 300mm zoomlens (canon 300D). Mensen stonden met me naar boven te kijken waar ik een foto van maakte en na een tijdje zagen ze die vogel pas.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:47 schreef Geminis het volgende:
Libris: is die laatste boom zo groot, of dat vogeltje zo klein?
Ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die tweede foto mooier vind dan die andere!
Maar het idee is wel leuk, bomen die ingesloten worden door gebouwen...
Dan zal ik de borders veranderenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:33 schreef Xilantof het volgende:
3 en 5 zijn de leukste.
(owhja, en die borders vind ik niets)
niet straal op mijn mening afgaan hoorquote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:05 schreef Impry het volgende:
[..]
Dan zal ik de borders veranderen![]()
Wil je lid worden van mijn anti border bond de ABBquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:33 schreef Xilantof het volgende:
3 en 5 zijn de leukste.
(owhja, en die borders vind ik niets)
Gewoon de regels aanpassen, dan heb je dat gezeik nietquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:57 schreef Xilantof het volgende:
ik denk dat sommige hier (jouw niet hoor milkwoman en dawg) de wedstrijd iets te serieus nemen...
maar goed..
verder neit boeiend..
Jeetje wat een vreemde kleuren dan zeg zo uit je camera? had je WB niet goed tsaan ofzo, of fotografeer je niet digitaalquote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:45 schreef Milkwoman het volgende:
Ik heb helemaal niets aan mijn foto veranderd . Ik heb m alleen gecropd. Zo is de foto uit mijn camera gekomen.. als je echt een geweldige spiegelreflex moet hebben om mee te mogen doen vind ik het wel erg ver gaan hoor.
Vond m mooi.
Ik stuur m wel niet in. Na mijn inzending ontstaat een complete discussie over of het fotosoep is. Het spijt me, maar zo goed kan ik niet fotosoepe
Ja, was inderdaad balen.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 19:57 schreef Xilantof het volgende:
......
vandaag was het hier geen mooi weer om foto's te maken... moet ff wachten dus...
ik hoop zo snel mogelijk met iets tekomen
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:11 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Wil je lid worden van mijn anti border bond de ABB![]()
hier steeds wolken, en tja, dan krijg je weinig contrast tussen bruin en bruinquote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:22 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, was inderdaad balen.
Het sneeuwde hier als een gek. En als ik zo die gast vh weer hoor (NU op Ned. 2), dan morgen ook niet.
Misschien donderdag meer geluk.
we zijn benieuwdquote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:26 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Het zou toch weer beter weer worden aan het eind van de week?
Als het goed is komt morgen na enig gezeik mijn digi binnen... kan ik ook aan de slag
hmm, hij staat er nog neit bij..quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:43 schreef Boos het volgende:
Zo, mijn foto ook ingeleverd. Een hele andere benadering van het supersaaie onderwerp bomen.
Ja zeg, ik ben wel snel maar niet langzaam (om met Bassie te spreken)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 20:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hmm, hij staat er nog neit bij..
maar ben nu wel benieuwd
Hahahaha, maar van die van jou krijg ik ernstig lachneigingen. Heel grappige foto!! Top!!!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:06 schreef Boos het volgende:
Nog ff wat, ik vindt die bomen foto's bijna allemaal zo treurig. Zeker die met zo'n zwart kadertje. Tis net een soort rouwkaart dan. Of ligt dat aan mijn aankomende lente depressie?
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:06 schreef Tronica het volgende:
Nog een voorbeeld voor fr.oosje waarom ik het niet zo leuk zou vinden als de regeltjes met betrekking tot de wedstrijd gewijzigd zouden worden.
Volgens mij had jij het een topic geleden over dat mijn daarin geplaatste foto van een boom die werd weerspiegeld in een waterplas 180 graden geroteerd leuker zou zijn.
Dan zou je dus iets krijgen als dit:
Foto is alleen 180 graden gedraaid.
[afbeelding]
Op zich wel leuk hoor, grappig effect. Maar dan voldoe je toch niet meer aan de wedstrijdregeltjes zoals die nu nog zijn? Dan ga je toch allemaal trucjes uithalen?? Of snap ik er nu echt helemaal niets meer van en mag dit dan dus wel????
Er staat toch niet in de regeltjes dat je de foto niet ondersteboven mag plaatsen , iedereen kan dat zien , is toch geen truukje? erg leuk effect hoor, plaatsen die foto!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:06 schreef Tronica het volgende:
Nog een voorbeeld voor fr.oosje waarom ik het niet zo leuk zou vinden als de regeltjes met betrekking tot de wedstrijd gewijzigd zouden worden.
Volgens mij had jij het een topic geleden over dat mijn daarin geplaatste foto van een boom die werd weerspiegeld in een waterplas 180 graden geroteerd leuker zou zijn.
[afbeelding]
Op zich wel leuk hoor, grappig effect. Maar dan voldoe je toch niet meer aan de wedstrijdregeltjes zoals die nu nog zijn? Dan ga je toch allemaal trucjes uithalen?? Of snap ik er nu echt helemaal niets meer van en mag dit dan dus wel????
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:06 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Boos fantastisch...we dachten er hetzelfde overIk was alleen vanplan om echte spoorbomen te zoeken en dan ook nog met wat natuurbomen erbij
Heb me suf lopen denken over 'andere bomen'
*gaat weer verder denken*
Oké dan. Ik zal het in mijn oren knopen en me van verder commentaar over trucjes onthoudenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:09 schreef Boos het volgende:
Tuurlijk mag dat. Je kan je fototoestel toch ook 180 graden draaien?
[..]
Nee ik zie er ook geen probleem in eigenlijk en vind hem zo ook leuker als andersom omdat de bovenkant er maar voor de helft op staat.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
Er staat toch niet in de regeltjes dat je de foto niet ondersteboven mag plaatsen , iedereen kan dat zien , is toch geen truukje? erg leuk effect hoor, plaatsen die foto!
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:08 schreef Tronica het volgende:
[..]
Hahahaha, maar van die van jou krijg ik ernstig lachneigingen. Heel grappige foto!! Top!!!
moeilijk???? dat zei niemand ,, saai vonden we hetquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:13 schreef Rewimo het volgende:
Overigens vind ik het leuk dat we bij dit door velen moeilijk genoemde onderwerp al 18 inzendingen hebben in 4 dagen
Dit heeft iets extra'squote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:11 schreef Boos het volgende:
Dank dank. Gelukkig zijn er nog meer mensen die iets anders proberen te verzinnen. Ik wou ook echte spoorbomen doen, staan bij mij zowaat om de hoek. Ik vond dit toch nog leuker.
[..]
Okee, saai danquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:14 schreef Ymke het volgende:
[..]
moeilijk???? dat zei niemand ,, saai vonden we het
Hmmmmmmm, nou, oké dan. Met dank aan fr.oosje voor de tip.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
plaatsen die foto!
Ik had nooit mijn broertjes bij deze wedstrijd moeten betrekkenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:17 schreef Tronica het volgende:
[..]
Hmmmmmmm, nou, oké dan. Met dank aan fr.oosje voor de tip.
Rewimo heeft mail.
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:21 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik had nooit mijn broertjes bij deze wedstrijd moeten betrekken
Herstel: 19 inzendingen voor dit saaie onderwerpquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:17 schreef Tronica het volgende:
[..]
Rewimo heeft mail.
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:23 schreef Tronica het volgende:
[..]
Hebbie d'r meer dan fr.oosje dan??
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:25 schreef Ymke het volgende:
[..]
Boos
Ik word Doos genoemd , maare............quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:33 schreef Rewimo het volgende:
Boos en Fr.oos... Waarom heet jij dan geen Toos![]()
Dat wilde ik nou net niet opschrijvenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:34 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik word Doos genoemd , maare............
Die houden we erinquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:34 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik word Doos genoemd , maare............
Dochter van K.oos en T.oos ¿quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:06 schreef huiz het volgende:
[..]
Die houden we erin
Of wordt het dan d.oos?
positieve bijdrage .quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:42 schreef m-niki het volgende:
-zucht- om heeeeeeeeeeeel eerlijk te zijn (heeeeeeeeeeeeeeeeel eerlijk dan he) vind ik dat er nog geen een leuke foto tussen zit...ze zijn bijna allemaal te donker, of te onscherp, of te snapshot (werkwoord gecreeerd!!), of te "gewoon een boom" zeer weinig fantasie in ieder geval...ik kijk nu elke dag zo goed om me heen, maar zie alleen maar meer van hetzelfde..het/de (wat jij wil) idee van boos had ik dus ook, maar dan met echte spoorbomen en met een rete strak blauwe lucht, dus daar is het nog even op wachten...en we hebben nog zo lang enne...tegen het einde van maart is het al lente!! Dus verwacht ik toch op z'n minst mooie knoppen aan de bomen en mooie luchten erboven! Ik wacht dus lekker af....
Mijn punten voor originaliteit zal je dan niet krijgenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:42 schreef m-niki het volgende:
ik kijk nu elke dag zo goed om me heen, maar zie alleen maar meer van hetzelfde..het/de (wat jij wil) idee van boos had ik dus ook, maar dan met echte spoorbomen en met een rete strak blauwe lucht, dus daar is het nog even op wachten...en we hebben nog zo lang enne...tegen het einde van maart is het al lente!! Dus verwacht ik toch op z'n minst mooie knoppen aan de bomen en mooie luchten erboven! Ik wacht dus lekker af....
gelukkig zijn er ook nog mensen die niet alleen maar punten geven voor de orginaliteit he!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:17 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Mijn punten voor originaliteit zal je dan niet krijgen
Had het idee ook maar ga dat nu toch zeker niet meer uitvoeren!
Je kunt het natuurlijk ook in kansen vertalen, oftewel gewoon die camera omhangen (goed, je mag tot morgen wachten, 't is nou donker) en laat ons allen verschietenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:20 schreef m-niki het volgende:
[..]
gelukkig zijn er ook nog mensen die niet alleen maar punten geven voor de orginaliteit he!
Daarbij, wat is er op mis om je eigen idee uit te voeren? Tot nu toe heb ik wel zo'n tien keer dezelfde (soort) boom zien langskomen...so far for orginality!!!![]()
ehm...dit begrijp ik niet ??? (niet als opvolging van mijn stukje in ieder geval)quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:29 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook in kansen vertalen, oftewel gewoon die camera omhangen (goed, je mag tot morgen wachten, 't is nou donker) en laat ons allen verschieten.
gelukkig!! Begon al te denken dat ik dan wel echt de enige was....moeilijk eigenlijk om voor je mening op te komen he..je krijgt toch vaak de wind van voren weer terug...ook jij zet er zo'n bloos smiley achter...zou toch eigenlijk niet hoeven..toch???quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:30 schreef dawg het volgende:
Ben het wel een beetje met m-niki eens.![]()
Nou, hoe dúrven ze aan de haal te gaan met jouw 'originele' ideeen tijdens het stemmen!!!! Flauw hoor!!!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:20 schreef m-niki het volgende:
[..]
En om helemaaaaaaaal flauw te gaan doen: tijdens het stemmen opperde ik al dat er behalve 'gewone' bomen ook spoorbomen, stambomen en slagbomen bestaan!! Puntenaftrek voor orginaliteit van boos!!
hehe
Dat je je stelling het beste onderbouwt middels een originele foto in dit topicquote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:32 schreef m-niki het volgende:
[..]
ehm...dit begrijp ik niet ??? (niet als opvolging van mijn stukje in ieder geval)
Tronica moet nog leren wat cynisme betekent!! Ik weet dat het moeilijk af te lezen is uit getypte tekst, maar ik haalde juist mijn 'orginele ideeen' erbij om aan te geven hoe flauw ik het vind om te zeggen dat wanneer iemand een idee heeft uitgevoerd, niemand dat meer mag uitvoeren als hij/zij punten voor orginaliteit wil krijgen!! Snappie???quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:38 schreef Tronica het volgende:
[..]
Nou, hoe dúrven ze aan de haal te gaan met jouw 'originele' ideeen tijdens het stemmen!!!! Flauw hoor!!!
Ik vind de foto van boos origineel. Lego. Hij heeft eerst moeten knutselen en toen nog foto's maken. Origineler dan die van mij, ik loop ook maar gewoon een park in en maak wat foto's. Hij heeft veel meer moeite gedaan.
Ik ben zéér benieuwd naar jouw, ongetwijfeld spetterend originele, inzending.
Mea Culpa.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:47 schreef m-niki het volgende:
[..]
Tronica moet nog leren wat cynisme betekent!!
Dan vraag ik Rewimo hoe definitief definitief is...quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:34 schreef beertje_ het volgende:
Jou eerste foto hierbovenLibris is het mooiste
Voor mij de beste maar dat zeg ik natuurlijk als hoogbouwfan.quote:Op woensdag 10 maart 2004 01:52 schreef Libris het volgende:
[afbeelding]
Nee, je moet voor de eerste gaan. Die straal echt uit hoe groot die boom is. En dat terwijl je de boom niet eens ziet. Een foto waar je je fantasie in kunt laten gaan dus en dat is leuk.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:45 schreef Libris het volgende:
Wah!
* Libris raakt een beetje in de war
Dank je voor je feedback, even een verhaaltje over de foto's. Die met de gebouwen heb ik afgelopen zaterdag gemaakt in Suntec City. Het grootste winkelcentrum van Singapore, je doet er letterlijk een dag over om alles te zien. Tevens de grootste fontein ter wereld. Het zijn een aantal grote kantoorgebouwen en die fontein staat er in het midden. Om die fontein staan een aantal kleine bomen. Ik vond de foto wel leuk vanwege de tegenstelling tussen de grote gebouwen en het kleine boompje.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:47 schreef Steijn het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 02:45 schreef Libris het volgende:
Wah!
* Libris raakt een beetje in de war</div></blockquote> Nee, je moet voor de eerste gaan. Die straal echt uit hoe groot die boom is. En dat terwijl je de boom niet eens ziet. Een foto waar je je fantasie in kunt laten gaan dus en dat is leuk.
Is die tweede foto trouwens in Nederland gemaakt?
Oh wacht even, ik heb verkeerd gekeken. Ik dat dat de foto van de kauwen op de wilgenknot van jou waren. Het deed me al zo Nederlands aan.quote:Op woensdag 10 maart 2004 02:58 schreef Libris het volgende:
De tweede 'vogel' foto heb ik afgelopen zondag gemaakt in de Botanische Tuin van Singapore. De boom is een 'heritage' boom, een van de grootste bomen in de tuin (er staat me bij 80 meter, maar das wel erg hoog, houd het maar even op 50m).
quote:Op woensdag 10 maart 2004 01:52 schreef Libris het volgende:
Maar hij springt er niet uit, vooral niet nadat ik de foto van Rewimo zag:
[afbeelding]
Definitief is definitief op 25 maart om 23.59 uurquote:Op woensdag 10 maart 2004 02:40 schreef Libris het volgende:
[..]
Dan vraag ik Rewimo hoe definitief definitief is...
quote:Op woensdag 10 maart 2004 03:02 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oh wacht even, ik heb verkeerd gekeken. Ik dat dat de foto van de kauwen op de wilgenknot van jou waren. Het deed me al zo Nederlands aan.
Dank je, dan laat ik mijn gebouw nog even staan. Ik ga van het weekend waarschijnlijk nog even schieten. Als ik verander, dan hoor je ervanquote:Op woensdag 10 maart 2004 07:33 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Definitief is definitief op 25 maart om 23.59 uur
Kijk eens, het is niet de bedoeling dat iedereen maar blijft wisselen van foto's, maar als je er echt van overtuigd bent dat je een mooiere foto hebt dan de foto die je eerder als definitief hebt opgegeven, mag je nog best wisselen.
Ik weet niet of je nog eens terug kunt naar die locatie, maar volgens mij zou je foto veel indrukwekkender zijn als je hem nog meer van onderaf neemt, dus ook met de stam (die vast vrij dun is) erbij. Volgens mij torenen die gebouwen er dan optisch nog veel meer bovenuit.quote:Op woensdag 10 maart 2004 08:03 schreef Libris het volgende:
[..]
Dank je, dan laat ik mijn gebouw nog even staan. Ik ga van het weekend waarschijnlijk nog even schieten. Als ik verander, dan hoor je ervan
Als je hierbij een man in een bomenpak inlevert, kan ik er denk ik wel in meegaan, maar als je puur een foto van een grote man inlevert schiet je wat mij betreft aan het onderwerp voorbij.quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:01 schreef Salvor het volgende:
Ok mensen.... laat ik ook eens een discussie op gang brengen(misschien)
Wat vinden jullie nou van dit:
* Salvor heeft een idee</span>
<span class="me">* Salvor denkt: voordat iemand anders er mee komt, en ik mijn foto nog niet heb gemaakt of ingeleverd, doe ik dit:</span>
<span class="me">* Salvor roept: </span>
'Ik heb een idee! m.b.t. "een boom van een vent" leuk hè?'
<span class="me">* Salvor denkt: nou heb ik dit idee lekker gereserveerd, want nu is het lekker niet origineel meer om iets met deze uitdrukking te doen.![]()
![]()
![]()
Het was een erg pietluttig boompje, maar er staan hier genoeg hoge gebouwen en genoeg bomen, misschien wel een idee. Zoiets is natuurlijk ook wel leuk:quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:10 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je nog eens terug kunt naar die locatie, maar volgens mij zou je foto veel indrukwekkender zijn als je hem nog meer van onderaf neemt, dus ook met de stam (die vast vrij dun is) erbij. Volgens mij torenen die gebouwen er dan optisch nog veel meer bovenuit.
Dit was gewoon een foto om te laten zien wat ik bedoelde. Ik had hem geschoten om te kijken wat dat bruine ding is, ik dacht eerst dat het een eekhoorn (?) was, maar dat was het dus niet. Denk dat het de vrucht van die boom is.quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:32 schreef Rewimo het volgende:
Volgens mij kun je daar inderdaad wel iets mee. Maar toch zou ik het nog eens meer van onderaf proberen, of in elk geval variëren met je camerastandpunt. Plat op je rug of door je knieën of zoOf misschien juist andersom: bovenop zo'n gigantisch gebouw gaan staan en dan die nietige boompjes beneden je fotograferen.
Jij hebt als groot voordeel dat je in een heel andere omgeving zit dan wij, daar moet je toch iets leuks mee kunnen doen
Enne, wat is dat bruine ding in het middenHet lijkt wel een soort aardappel
![]()
Bingo ik wist het wel...helaas was ik gister niet meer online om het direct te zienquote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:20 schreef m-niki het volgende:
[..]
gelukkig zijn er ook nog mensen die niet alleen maar punten geven voor de orginaliteit he!
Daarbij, wat is er op mis om je eigen idee uit te voeren? Tot nu toe heb ik wel zo'n tien keer dezelfde (soort) boom zien langskomen...so far for orginality!!!![]()
-edit- daarbij vind ik het niet zo'n enorme prestatie om bij het onderwerp bomen aan spoorbomen te denken!! En om helemaaaaaaaal flauw te gaan doen: tijdens het stemmen opperde ik al dat er behalve 'gewone' bomen ook spoorbomen, stambomen en slagbomen bestaan!! Puntenaftrek voor orginaliteit van boos!!
hehe
'niet zo onaardig'??? wat jij doet heet self-fullfilling prophecy: je vindt iets van mij, je dwingt mij dan ook in die rol om me vervolgens weer daarop af te kunnen kraken...da's dus helemaal niet aardig! Daarnet deed je het dus weer...ik wacht rustig af tot je de volgende kut-opmerking plaatst of niet natuurlijk, omdat je niet tegen kritiek kunt en helemaal niets meer zegt. (dit is dus een koekje van eigen deegquote:Op woensdag 10 maart 2004 10:42 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Bingo ik wist het wel...helaas was ik gister niet meer online om het direct te zien
Koud he daarboven op die kastMaar sorry niet zo aardig van me een opmerking plaatsen om te kijken of ik de opmerking terug krijg die ik verwacht had... ik zal het niet meer doen
dat bedoelde ik!!!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:19 schreef Abbadon het volgende:
waar zie jij een discussie dan?
ik zie alleen wat flauw geblaat over en weer...
mooi zo! en nu weer lief doenquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:20 schreef m-niki het volgende:
dat bedoelde ik!!!!
iedereen hier gaat er ook maar steeds met jouw ideeen vandoor hè?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:22 schreef m-niki het volgende:
he! dat was mijn idee!!!
*lief doet*quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:23 schreef Abbadon het volgende:
[..]
iedereen hier gaat er ook maar steeds met jouw ideeen vandoor hè?![]()
Niet zo onaardig??? waar zie je dat staanquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:12 schreef m-niki het volgende:
[..]
'niet zo onaardig'??? wat jij doet heet self-fullfilling prophecy: je vindt iets van mij, je dwingt mij dan ook in die rol om me vervolgens weer daarop af te kunnen kraken...da's dus helemaal niet aardig! Daarnet deed je het dus weer...ik wacht rustig af tot je de volgende kut-opmerking plaatst of niet natuurlijk, omdat je niet tegen kritiek kunt en helemaal niets meer zegt. (dit is dus een koekje van eigen deeg)
eigenlijk ben je te goed voor deze wereldquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:26 schreef m-niki het volgende:
*lief doet*
och, dat vind ik niet zo erg hoor! Iedereen mag zelf weten wat hij OF zij zelf wil doen! Ik zit hier alleen maar lief te wezen....ik weet ook niet zo heel veel hoor!
doe's liefquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:27 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Niet zo onaardig??? waar zie je dat staan
En ach ik vind helemaal niks van jou eerlijk gezegd... of beter gezegd ik vind eigenlijk dat je altijd heel erg snel hapt en wilde het gewoon nog een keer testen.
Prima dat iedereen een eigen mening heeft maar je hoeft daarmee niet tegen iedereen aan te gaan schoppen. En ik heb helemaal geen zin om kut opmerkingen te plaatsen.
hihi, het is niet snel goed he!!!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
eigenlijk ben je te goed voor deze wereld
Zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:34 schreef m-niki het volgende:
ik ook niet hoor! en nu moet ik me als een gek gaan haasten om op tijd op de uni te zijn...
Graag gedaan!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:17 schreef Tronica het volgende:
[..]
Hmmmmmmm, nou, oké dan. Met dank aan fr.oosje voor de tip.
Rewimo heeft mail.
Ik zou nu alleen de onderkant er nog vanafhalen dan vind ik hem wel een punte of wat waard hoor!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:06 schreef Tronica het volgende:
[afbeelding]
En een boom van een vent met een boom?quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:12 schreef Rewimo het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op woensdag 10 maart 2004 09:01 schreef Salvor het volgende:
Ok mensen.... laat ik ook eens een discussie op gang brengen(misschien)
Wat vinden jullie nou van dit:
* Salvor heeft een idee</span>
<span class="me">* Salvor denkt: voordat iemand anders er mee komt, en ik mijn foto nog niet heb gemaakt of ingeleverd, doe ik dit:</span>
<span class="me">* Salvor roept: </span>
'Ik heb een idee! m.b.t. "een boom van een vent" leuk hè?'
<span class="me">* Salvor denkt: nou heb ik dit idee lekker gereserveerd, want nu is het lekker niet origineel meer om iets met deze uitdrukking te doen.![]()
![]()
</div></blockquote> Als je hierbij een man in een bomenpak inlevert, kan ik er denk ik wel in meegaan, maar als je puur een foto van een grote man inlevert schiet je wat mij betreft aan het onderwerp voorbij.
Lijkt me wel hoorquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:04 schreef Salvor het volgende:
En een boom van een vent met een boom?Want dat was ook mijn plan.
Goedgekeurd?
Milkwoman, zoals Ouwesok en ik allebei al geschreven hebben: we vertrouwen op de eerlijkheid van de inzenders. Dus als jij zegt dat je alleen gecropt hebt, dan heb je alleen gecroptquote:Op woensdag 10 maart 2004 13:54 schreef Milkwoman het volgende:
Oke.. even iets duidelijk maken.
Ik vind, persoonlijk, dat een fotowedstrijd niet bedoeld is voor een bepaalde elite met een super gewledige sony camera, of een dure spiegelreflex.
Ik heb een gewoon, digitaal cameraatje, betaalbaar dus ook. Ben een scholier en zo goed verdient de hema niet.
Mijn camera bevat geen functies van kleuren ophelderen, sepia, zwart wit. Maar evengoed ben ik tevreden over de fotos.
Ik vind het erg flauw om mensen te gaan bekritiseren op de kleur van de foto. Zoals ik al zei heb ik de foto alleen maar gecropd.
Toevallig was op dat moment het erg zonnig hier in het gat, en het spijt me als fotos met kleuren niet goed zijn.
Vind het alleen zielig dat er zoveel ophef over ontstaat
Ik vind hem wel erg leukquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:54 schreef Offy het volgende:
Hmm...Ik heb al een hoop bomen voorbij zien komen (he, dat rijmt), maar ik moet eerlijk toegeven dat er, naast een paar uitzonderingen, nog niet echt veel orgineels bij zit. Nu moet ik eigenlijk mijn grote mond houden, want ik heb zelf ook nog helemaal niets orgineels kunnen vinden.
Wat ik nog tegenkwam uit mijn archiefje:
[afbeelding]
Maar hij is veel te donker (vooral bij de kop), en bovendien een archiefje...Dus dat wordt een tripje naar het bos...Dan moet het wel ophouden met regenen hier
bekijkt foto Milkwomen eens goed.....quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:54 schreef Milkwoman het volgende:
bla bla
quote:Op woensdag 10 maart 2004 15:42 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik vind hem wel erg leuk
Dankjulliewel! Het plaatje is op zich best grappig, maar ik vind het zo jammer dat die koeiekop zo donker is... (misschien dat ik 'm wat lichter kan maken met PS, maar ik weet nu onderhand niet meer wat wel en wat niet kanquote:Op woensdag 10 maart 2004 15:50 schreef Rewimo het volgende:
Hij is wel leuk, Offy
dat het mos is en geen gras, had ik een paar pagina's terug al gemeldtquote:Op woensdag 10 maart 2004 15:53 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
bekijkt foto Milkwomen eens goed.....
*blijkt bij het water te zijn genomen....![]()
*spit topic eens goed door.....![]()
*geen gras maar mos...(verklaart het groen....)
*zonnige dag....(weerspiegeling blauwe hemel...)
*bekijkt foto zonder border.....(gezichtsbedrog kwa kleuren valt weg)
Conclusie geen fotosoep!!!!
van mij mag je hem insturen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je hier als eerste meldt wat je idee is, en een ander komt later met zo'n foto, dan kun je nog steeds aantonen dat jij het idee als eerste hadquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:36 schreef m-niki het volgende:
ik had het gezien hoor Xilantof!!
Offy: leuke foto!! Als je die kan overdoen met idd de kop wat lichter dan vind ik hem geweldig!!
En ik heb eindelijk een idee!! En nu ben ik wel een beetje bang gemaakt...moet ik dat idee nu hier neerzetten, zodat niemand er mee vandoor gaat, of moet ik dat juist niet doen, zodat niemand er met mijn idee vandoor gaatOf mag ik er gewoon op vertrouwen dat ook al is uiteindelijk iemand eerder dat ik dan nog gewoon met mijn idee mag komen zonder dat me dat orginaliteitspunten kost...wat is het toch moeilijk allemaal, zo'n wedstrijd
Een idee met Heidi in de hoofdrol? Bij een Heidi kan ik alleen een "bos hout voor de deur" bedenken maar dat heeft niet zoveel met bomen te makenquote:Op zondag 7 maart 2004 18:17 schreef Ymke het volgende:
[..]
Mag ik dan Heidi spelen?
Garpig!,waar heb je die gemaakt?quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:08 schreef bakkerl het volgende:
Is volgende boom ook toegestaan?
Zoja, dan wou ik graag dit mijn inzending maken
[afbeelding]
Hij is gemaakt in Disney Animal Kingdom, Florida USA.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:11 schreef fotoloog het volgende:
Garpig!,waar heb je die gemaakt?
Ik herkende hem al, toen ik hem in het wedstrijd topic zag staan. Ik heb er wel eens een plaatje van gezien in de Donald Duckquote:Op woensdag 10 maart 2004 18:19 schreef bakkerl het volgende:
[..]
Hij is gemaakt in Disney Animal Kingdom, Florida USA.
De boom is geheel gemaakt en onder in de boom wordt een voorstelling "A bugs life" gegeven.
Zo'n 3d show met bewegende stoelen, water, lucht en nog meer van dat soort dingen om de 3d echt te laten lijken
En voor de liefhebber; er zijn 325 verschillende dieren in verwerkt.
Niet blozen?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 23:35 schreef m-niki het volgende:
[..]
gelukkig!! Begon al te denken dat ik dan wel echt de enige was....moeilijk eigenlijk om voor je mening op te komen he..je krijgt toch vaak de wind van voren weer terug...ook jij zet er zo'n bloos smiley achter...zou toch eigenlijk niet hoeven..toch???
Een deel is van hout. Echter zit er ook een hoop metaal in verwerkt. Dat moet ook wel voor de stevigheid.quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:49 schreef Salvor het volgende:
Ik herkende hem al, toen ik hem in het wedstrijd topic zag staan. Ik heb er wel eens een plaatje van gezien in de Donald Duck. Echt mooi gemaakt die boom! Issie ook nog van hout? of dat niet?
denk jij niet vaak bij foto's van mooie landschappen:quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:06 schreef Offy het volgende:
Het gevaar bij dit soort foto's is natuurlijk dat als je onderwerp al bijzonder is, de foto zelf niet bijzonder hoeft te zijn.
Tsja...dat zou zomaar kunnen,dat je ernaast zit,ik vind het een mooie plaat,die zeker punten gaat krijgen!quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:03 schreef Geminis het volgende:
der zijn vast flink wat beelbewerkingsprogramma's gebruikt zijn bij het ontwerpen van die boom.![]()
Wat zeggen de moderators hiervan?
dit is een big smiley!
Wat een bizarre boom is dat!
Helaas is het wel zo dat foto's van 'kunstobjecten' minder punten krijgen over het algemeen, tenzij je werk zelf gemaakt hebt uiteraard.Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je hem niet moet insturen! Misschien zit ik er bij deze foto wel helemaal naast...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |